• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:40:
[...]

Nee, meeste vacatures die ik zie hebben dit er in staan. 'beheersing van de Duitse taal, dit is een sterke pré;'
ben ze niet een voor een langegegaan maar de stuk of 8 die ik heb bekeken hadden dit er in staan. ;w
Er staat dan ook netjes dat het een sterke pré is, nog steeds geen vereiste om te solliciteren. Gewoon ervoor gaan en je niet tegen laten houden door zoiets. :)

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53
ID-College schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:09:
Je krijgt idd na 2, 6 en 12 maanden verhoging als YP'er maar je moet ook wel net gunstig uitkomen. Salaris is gewoon erg slecht. Ik ben in december gestart en kreeg dus geen verhoging in januari want dat had ik net gehad vanuit mij YP traject.

Dat is dus erg flauw en sta je nog een jaar extra stil. Verhogingen liggen daarna ook vrij laag dus je zit wel snel van je marktwaarde af.. Ik denk dat je 2, max 3 jaar bij Cap moet zitten. Dan heb je gewoon veel kennis en ervaring opgedaan en kan je serieuze stappen gaan maken door te switchen..

Ik verdien zelf vele malen meer nu terwijl iemand die ik ik goed ken (5 keer een A1 en nu net MC) flink achterloopt op mij..
Capgemini is een mooi bedrijf om je carrière te starten maar inderdaad na 3/4 jaar vertrekken de meeste. Het is dan ook een punt waarop je kiest om te vertrekken, of snel binnen Capgemini door te groeien. Blijven hangen in dan je senior grade werkt alleen maar nadelig op je salarisgroei.

BlaBlaBla

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb nog nooit iets gehad over Duitse taal, apart dat dit sinds kort in vacatures staat..

I have stability. The ability to stab.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:20:
Beetje jammer dat Duits zo belangrijk is, ben zelf een YP die bijna klaar is met mijn hbo technisch informatica opleiding en zag wel een paar leuke vacatures op hun website, kan alleen geen Duits. :/
Wellicht willen ze ook wel kandidaten weren die zich door zo'n enkel zinnetje tegen laten houden om te solliciteren ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Als sogetist heb ik dit topic ook maar alvast gebookmarked, wellicht zijn er nog interessante dingen die gaan plaats vinden.

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:45:
[...]

Wellicht willen ze ook wel kandidaten weren die zich door zo'n enkel zinnetje tegen laten houden om te solliciteren ;)
Persoonlijk vind ik kunnen communiceren met klanten en medewerkers geen klein dingetje. Maar je hebt gelijk, moet het gewoon proberen, als het niet zo belangrijk is als ze het op de vacatures doen blijken krijg ik wel een uitnodiging. O-)

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:56
ID-College schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:09:
Je krijgt idd na 2, 6 en 12 maanden verhoging als YP'er maar je moet ook wel net gunstig uitkomen. Salaris is gewoon erg slecht. Ik ben in december gestart en kreeg dus geen verhoging in januari want dat had ik net gehad vanuit mij YP traject.

Dat is dus erg flauw en sta je nog een jaar extra stil. Verhogingen liggen daarna ook vrij laag dus je zit wel snel van je marktwaarde af.. Ik denk dat je 2, max 3 jaar bij Cap moet zitten. Dan heb je gewoon veel kennis en ervaring opgedaan en kan je serieuze stappen gaan maken door te switchen..

Ik verdien zelf vele malen meer nu terwijl iemand die ik ik goed ken (5 keer een A1 en nu net MC) flink achterloopt op mij..
Die verhogingen zijn niet voor alle afdelingen hetzelfde (Cloud/Infra doet het weer anders sinds kort). Daarnaast zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden naar mijn weten vrij competitief? (Mob. budget) en vrije keuze leaseauto tot 30% boven je budget (als je daarvoor kiest).

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:00
Lightning89 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:24:
[...]

Die verhogingen zijn niet voor alle afdelingen hetzelfde (Cloud/Infra doet het weer anders sinds kort). Daarnaast zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden naar mijn weten vrij competitief? (Mob. budget) en vrije keuze leaseauto tot 30% boven je budget (als je daarvoor kiest).
Valt op zich wel mee maar het is niet heel slecht.. ken veel mensen bij verschillende afdelingen die een stuk minder verdienen. Pensioen is wel premievrij maar ze leggen niet heel veel in, dus dan kan je beter een eigen bijdrage hebben.

Leaseregeling is ook niet meer wat het was. Eigen keuze is lekker maar het is wel allemaal geld dat "weggegooid" is. Je hebt nou eenmaal lease nodig voor je werk en door de mob. vergoeding is je salaris weer een stuk lager. Het moet toch ergens vandaan komen :z

• tijnster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07-2024
Is er iemand onlangs begonnen als YP junior testconsutant (masterclass versie)? Ik heb wat vragen!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Lightning89 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:24:
[...]

Voor starters komt het misschien in de richting van competetief. Zodra je er langer werkt groeit het niet net zo hard mee als bij een baan wissel. ;)
Bovendien zijn in de afgelopen 9 jaar de secundaire voorwaarden bij Cap alleen maar versoberd.

Computer says no

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 18:23

Jentae

Houdt van aglets.

Meekoh schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:16:
[...]

Voor starters komt het misschien in de richting van competetief. Zodra je er langer werkt groeit het niet net zo hard mee als bij een baan wissel. ;)
Bovendien zijn in de afgelopen 9 jaar de secundaire voorwaarden bij Cap alleen maar versoberd.
Yep, klopt, onder andere in de afgelopen jaren:
- Lease: Van onbeperkte privékilometers en onbeperkte brandstof naar budgetten voor brandstof (gebaseerd op fabrieksopgave, dus nooit realistisch) en kilometers en bonus/malusregeling.

- Bruto/netto verrekening: Vroeger kon je aan het einde van je jaar je PT/bonus + vakantiegeld + wat je overhield aan je leasebudget op fiscaal voordelige manier verrekenen voor de Belastingdienst. Dit hield kort gezegd in dat je een mobiele telefoon, internetabonnement, sportschoolabonnement, laptoptas etc met zo'n 42-52% 'korting' kon aanschaffen.

Capgemini is een topbedrijf voor starters die veel ervaring willen opdoen. Heb er een zeer goede tijd gehad als YP-er.

Wil je echter na een aantal jaar financieel verder groeien, dan sta je inderdaad voor de keuze: ga je door naar Managing Consultant (met bijbehorende KPI's) of maak je een overstap?

Eer aan je korf (haha)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:20:
Beetje jammer dat Duits zo belangrijk is, ben zelf een YP die bijna klaar is met mijn hbo technisch informatica opleiding en zag wel een paar leuke vacatures op hun website, kan alleen geen Duits. :/
Duits is bij Capgemini Consulting een pré maar ook zonder beheersing van de Duitse taal kan je solliciteren. Voor de rest van de functies is Duits ook geen vereiste dus je kan gewoon solliciteren :)! *knip* werving

[ Voor 10% gewijzigd door Krisp op 19-12-2017 12:53 ]

Verwijderd

tijnster schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:27:
Is er iemand onlangs begonnen als YP junior testconsutant (masterclass versie)? Ik heb wat vragen!
Vraag maar raak, ik kan je waarschijnlijk wel wat antwoorden geven :) *knip*

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 28-12-2017 22:22 ]

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-11 08:57
Jentae schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:16:
[...]

- Lease: Van onbeperkte privékilometers en onbeperkte brandstof naar budgetten voor brandstof (gebaseerd op fabrieksopgave, dus nooit realistisch) en kilometers en bonus/malusregeling.

- Bruto/netto verrekening: Vroeger kon je aan het einde van je jaar je PT/bonus + vakantiegeld + wat je overhield aan je leasebudget op fiscaal voordelige manier verrekenen voor de Belastingdienst. Dit hield kort gezegd in dat je een mobiele telefoon, internetabonnement, sportschoolabonnement, laptoptas etc met zo'n 42-52% 'korting' kon aanschaffen.

Capgemini is een topbedrijf voor starters die veel ervaring willen opdoen. Heb er een zeer goede tijd gehad als YP-er.

Wil je echter na een aantal jaar financieel verder groeien, dan sta je inderdaad voor de keuze: ga je door naar Managing Consultant (met bijbehorende KPI's) of maak je een overstap?
Let ook even op dat in de nieuwe arbeidsvoorwaarden zo'n beetje iedereen qua leasebudget erop achteruit gaat.

• Prx
autje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:29:
[...]

Let ook even op dat in de nieuwe arbeidsvoorwaarden zo'n beetje iedereen qua leasebudget erop achteruit gaat.
Oh? Waar lees jij dat dan weer?

Ja, de leasebudgetten worden nu per grade vastgesteld in plaats van per level. Maar iedereen die in moeten leveren op zijn leasebudget krijgt dit 1:1 in zijn bruto salaris/vakantiegeld verrekend. Daarbovenop bouw je dan weer een paar extra euro pensioen op, die je er dus wel op vooruit gaat.

Voor toekomstige verhogingen zal je inderdaad in het achterhoofd moeten houden dat je in het oude model mogelijk ook wat verhoging van je leasebudget zou hebben gehad. Maar dat denken verdwijnt ook vanzelf (gulden-euro denken, zeg maar). Het gaat erom of je jouw verhoging dan redelijk vindt.

Maar er is niemand die er nu ook maar 1 euro op achteruit gaat hoor.
Elke berekening, op elk moment van het leasecontract is altijd geweest op basis van fabrieksopgave. Toen de nieuwe contracten zijn geïntroduceerd zijn daar direct ook ophogingen van geweest, omdat iedereen weet dat fabrieksopgave niet realistisch is. Maar daar is altijd heel open en helder over gecommuniceerd hoor. Tevens heeft elke medewerker nog steeds zelf de keuze om met de mobiliteitsvergoeding te doen wat hij wil. Het is dan ook een mobiliteitsvergoeding, geen leasevergoeding.
De laptoptas is nog steeds fiscaal vriendelijke te verrekenen. Datzelfde geldt ook voor de bedrijfsfiets. Sterker nog, recentelijk is de fietsregeling tijdelijk helemaal verruimd, zodat je niet eens meer X dagen per week er zakelijk gebruik van moet maken. Additioneel komt er ook weer een eenmalige bruto-netto actie aan.

Voor wat betreft mobiele telefoon en internetabonnement heeft dit er wel voor gezorgd dat de oude 35 euro bruto connectiviteitsvergoeding is omgezet naar een netto connectiviteitsvergoeding, die in 2018 ook nog eens opgehoogd wordt van 50 euro netto naar 55 euro netto per maand. Dan hebben we het dus over 660 euro per jaar netto vergoeding voor een mobiele telefoon en internetkosten als je thuis werkt. Lijkt me een nette regeling hoor. Liever dat, dan een company-issued iPhone die compleet dichtgetimmerd zit en je niets mee kunt. Nu kan ik lekker gebruiken wat ik zelf wil, is het toestel van mij en regelt Capgemini de simkaart en draagt alle kosten voor bellen/sms/internet.

Ps. Ik verdedig hier niet de primaire arbeidsvoorwaarden van Capgemini hoor. Die vind ik zelf ook nog steeds niet fantastisch en ook ik zou (na 8 jaar) graag wat meer verdienen. :P Maar secundair maakt Capgemini echt een boel goed.

[ Voor 57% gewijzigd door Prx op 19-12-2017 09:54 ]

• autje
Prx schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:40:
[...]

Oh? Waar lees jij dat dan weer?

Ja, de leasebudgetten worden nu per grade vastgesteld in plaats van per level. Maar iedereen die in moeten leveren op zijn leasebudget krijgt dit 1:1 in zijn bruto salaris/vakantiegeld verrekend. Daarbovenop bouw je dan weer een paar extra euro pensioen op, die je er dus wel op vooruit gaat.

Voor toekomstige verhogingen zal je inderdaad in het achterhoofd moeten houden dat je in het oude model mogelijk ook wat verhoging van je leasebudget zou hebben gehad. Maar dat denken verdwijnt ook vanzelf (gulden-euro denken, zeg maar). Het gaat erom of je jouw verhoging dan redelijk vindt.

Maar er is niemand die er nu ook maar 1 euro op achteruit gaat hoor.
Het leasebedrag in bijvoorbeeld grade C wordt nu 850 euro. Stel, ik heb nu een leasebedrag van 900 euro, en ik lease een auto van 1000 euro. Dan betaal ik dus 100 euro in de maand bij. Dat wordt 150 euro. Om die 50 euro te compenseren zal men (grofweg) het dubbele bij mijn salaris erbij moeten doen, aangezien ik daar ook belasting over moet betalen. Ik maak immers de mobiliteitsvergoeding nu netto door hem in die auto te stoppen. Als ik echter naar de rekenvoorbeelden kijk heb ik niet het idee dat dat gaat gebeuren.

In grade C (maar ik verwacht ook voor andere grades anders dan A) wordt het bedrag 850 euro. Dat is minder dan wat het laagste niveau in deze grade op dit moment krijgt. Dus de mobiliteitsvergoeding zelf gaat er voor iedereen op achteruit.

• Prx
autje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:08:
[...]

Het leasebedrag in bijvoorbeeld grade C wordt nu 850 euro. Stel, ik heb nu een leasebedrag van 900 euro, en ik lease een auto van 1000 euro. Dan betaal ik dus 100 euro in de maand bij. Dat wordt 150 euro. Om die 50 euro te compenseren zal men (grofweg) het dubbele bij mijn salaris erbij moeten doen, aangezien ik daar ook belasting over moet betalen. Ik maak immers de mobiliteitsvergoeding nu netto door hem in die auto te stoppen. Als ik echter naar de rekenvoorbeelden kijk heb ik niet het idee dat dat gaat gebeuren.
Mobiliteit en alles wat je boven je leasebedrag least wordt altijd op een fiscaalvriendelijke manier verrekend. Sowieso worden eigen bijdrages van je bijtelling afgetrokken. Deze calculatie kan je opvragen bij de lease afdeling, maar komt altijd neutraal uit. Je hoeft er dus niet bang voor te zijn dat je er daar op achteruit gaat.
[...]

In grade C (maar ik verwacht ook voor andere grades anders dan A) wordt het bedrag 850 euro. Dat is minder dan wat het laagste niveau in deze grade op dit moment krijgt. Dus de mobiliteitsvergoeding zelf gaat er voor iedereen op achteruit.
Er is op dit moment helemaal geen grade-niveau verhouding vastgelegd, dus dat statement gaat wat kort door de bocht. Tevens geef ik toch al aan dat het helemaal niet achteruit gaat. Iedereen wordt gecompenseerd en in de toekomst moet je zelf maar bepalen of je jouw salarisverhoging voldoende vindt om die virtuele stijging van je mobiliteitsvergoeding (die je in het oude systeem wel zou hebben gehad) te compenseren. Zo niet, dan weet je wat te doen ...

Laten we het nou niet moeilijker maken wat het is. Het is gewoon verschuiven van arbeidscomponenten naar primair. Leve je hypotheekaanvraag! :P

[ Voor 33% gewijzigd door Prx op 19-12-2017 10:13 ]

• autje
Prx schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:09:
[...]

Mobiliteit en alles wat je boven je leasebedrag least wordt altijd op een fiscaalvriendelijke manier verrekend. Sowieso worden eigen bijdrages van je bijtelling afgetrokken. Deze calculatie kan je opvragen bij de lease afdeling, maar komt altijd neutraal uit. Je hoeft er dus niet bang voor te zijn dat je er daar op achteruit gaat.
Als ik naar de voorbeeldberekeningen kijk heb ik dat idee niet helemaal. Onder de streep lijkt iedereen er op vooruit te gaan, maar dat hogere bedrag komt voornamelijk uit de hogere pensioenbijdrage en connectiviteitsvergoeding. Van die eerste zie ik natuurlijk netto niets, dus effectief ga ik er bruto niets op vooruit (is ook niet de insteek), maar krijg ik wel een hoger bedrag waarover ik belasting moet betalen. Over het algemeen is mijn ervaring: bij Capgemini moet je altijd goed opletten bij dit soort dingen ;).

We gaan het zien. Het zou mooi zijn als ze voor iedereen een dergelijk, op de persoon toegesneden, overzicht maken als bij de voorbeeldberekeningen. Niet dat dat bij mij niet sowieso een chaos wordt, vanwege mijn variabele standby-vergoedingen :P.

ETA n.a.v. je toevoeging: in principe liggen die niveaus (i.i.g. bij ADM) natuurlijk wel vast binnen je grade. Dit is nl. de bandbreedte in je 'dakpan' (die onzin gaat godzijdank verdwijnen). Een grade C met niveau 16? Ik moet hem/haar nog tegenkomen...

[ Voor 9% gewijzigd door autje op 19-12-2017 10:23 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:39
[...]

Die grofweg berekening klopt natuurlijk niet helemaal; eigen bijdrage wordt ook nog van je bruto bijtelling afgetrokken. Dus bij een hogere eigen bijdrage, betaal je iets minder aan bijtelling.

Voorbeeld met fictieve bedragen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/minhveI.png

Netto berekening is: ((bruto-bijtelling - eigen bijdrage) *49% (gemiddelde belastingdruk)) + eigen bijdrage

Netto kost het je dus zo'n 25 euro meer. Om dat te compenseren, heb je dus ongeveer genoeg aan die 50 euro. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 19-12-2017 11:26 ]

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:22
autje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:17:
[...]

We gaan het zien. Het zou mooi zijn als ze voor iedereen een dergelijk, op de persoon toegesneden, overzicht maken als bij de voorbeeldberekeningen. Niet dat dat bij mij niet sowieso een chaos wordt, vanwege mijn variabele standby-vergoedingen :P.
Ik ben zelf ook wel benieuwd. Ik ben grade A (11) maar heb volgens de voorbeelden een grade B pakket. Behalve de mobiliteitsvergoeding.

• Prx
In januari komen de sheets beschikbaar om dit voor jezelf te berekenen. Bij Grade A zit je sowieso in een vast groeipad, dus daar zou men misschien al meer over kunnen zeggen.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:16
Weet iemand ook wanneer die bruto-netto actie er komt? Ik wil graag een smartwatch via bol.com aanschaffen en dan zou deze actie natuurlijk heel goed uitkomen! :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• SmurfLink
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:07:
Weet iemand ook wanneer die bruto-netto actie er komt? Ik wil graag een smartwatch via bol.com aanschaffen en dan zou deze actie natuurlijk heel goed uitkomen! :)
Niet exact, in de mail stond dat we begin volgend jaar meer info krijgen...

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:12

Maduth

Probeersel

Vraagje, als je een SIM krijgt van CAP, is er dan een limit aan min/sms en MB in NL of is het 'onbeperkt' zoals bij consumenten abo's?

• SmurfLink
  • Niet online
Maduth schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:49:
Vraagje, als je een SIM krijgt van CAP, is er dan een limit aan min/sms en MB in NL of is het 'onbeperkt' zoals bij consumenten abo's?
Is soort van onbeperkt. Fair use policy is dat iedereen gemiddeld 2 of 5 gig oid heeft. Dus als ik elke maand 10gb ga trekken dan komen er wel vragen. Maar als je het beschaafd houdt dan compenseert het voor de collega's die er heel weinig van gebruiken en miept er geen hond naar. :) Heb wel een korte periode thuis gewerkt voor mijn internet was aangesloten, over de 2gb heen gegaan maar niks gehoord. ik laat al mijn internet van mijn dual sim telefoon over dat kaartje lopen. Meestal kom ik max rond de 1,5gb per maand uit.

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 23:03
Maduth schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:49:
Onbeperkt alles.

Edit: zie het lange antwoord hiervoor van SmurfLink :P

[ Voor 10% gewijzigd door Stephanoff op 22-12-2017 11:10 ]

Gasloos sinds 2018.

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:12

Maduth

Probeersel

Top voor het snelle antwoorden. Hierdoor besloten om low abo. te nemen voor mijn eigen telefoon en puur voor bereikbaarheid te gebruiken d.m.v. een duo sim.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:07

aex351

I am the one

De reden dat de eindjaaruitkering naar het vaste salaris gaat heeft een fiscale reden voor de organisatie. Het gevolg is dat de medewerker hier ook van profiteert. Dus win-win. Het mobiliteitsbudget dat nu gekoppeld gaat worden aan de grade is een (verdere) versobering van de secundaire arbeidsvoorwaarden. Immers het budget stijgt niet meer per level. En dit verschil wordt niet opgevangen in een eventuele salarisverhoging. Voor de bestaande medewerkers wordt het negatieve verschil bijgeteld op het salaris.

Waar Capgemini goed aan zou doen is het verschil tussen medewerkers die als YP'er begonnen zijn versus zij-instromers te corrigeren met betrekking tot marktwaarde/arbeidsvoorwaarden. Eenmaal binnen zit je nagenoeg vast aan het 'proces'. Maar als jij als YP'er binnenkomt en 1) veel meer kennis hebt dan je collega en/of 2) sneller bent gegroeid. Dan kan dit behoorlijk scheef gaan lopen. Je moet het echt behoorlijk bont maken, tot zelfs weggaan en weer terugkomen, om de marktwaarde/arbeidsvoorwaarden recht te trekken. Het is niet ondenkbaar dat er collega's zijn via zij-instroom met grade B (consultant) die op level 20 zitten, terwijl iemand met grade C (senior consultant) het nog moet doen met level 17-18. En nog minimaal 2-3 jaar verwijderd is van een level 20.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:24
aex351 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:31:

Waar Capgemini goed aan zou doen is het verschil tussen medewerkers die als YP'er begonnen zijn versus zij-instromers te corrigeren met betrekking tot marktwaarde/arbeidsvoorwaarden. Eenmaal binnen zit je nagenoeg vast aan het 'proces'. Maar als jij als YP'er binnenkomt en 1) veel meer kennis hebt dan je collega en/of 2) sneller bent gegroeid. Dan kan dit behoorlijk scheef gaan lopen. Je moet het echt behoorlijk bont maken, tot zelfs weggaan en weer terugkomen, om de marktwaarde/arbeidsvoorwaarden recht te trekken. Het is niet ondenkbaar dat er collega's zijn via zij-instroom met grade B (consultant) die op level 20 zitten, terwijl iemand met grade C (senior consultant) het nog moet doen met level 17-18. En nog minimaal 2-3 jaar verwijderd is van een level 20.
Ze zouden er sowieso goed aan doen om een heleboel zaken te veranderen aan het salarishuis. Er is zoveel mis mee dat ik er een klein boek over kan schrijven. Stijging is beperkt, startsalaris is een lachertje in de markt, geen onderscheid tussen HBO en WO danwel tussen bepaalde functies of BU’s, tussentijdse stijging zijn zeer beperkt, er is totaal geen waardering voor goede prestaties op het gebied van salaris, etc.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53
aex351 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 23:31:
Ten opzichte van andere grote bedrijven is dit niet heel veel anders, ik denk dat alleen het verschil groter is. Anders zou job hoppen ook niet bekend staan als 'goed voor je salarisgroei'.
Blik1984 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:11:
[...]

Ze zouden er sowieso goed aan doen om een heleboel zaken te veranderen aan het salarishuis. Er is zoveel mis mee dat ik er een klein boek over kan schrijven. Stijging is beperkt, startsalaris is een lachertje in de markt, geen onderscheid tussen HBO en WO danwel tussen bepaalde functies of BU’s, tussentijdse stijging zijn zeer beperkt, er is totaal geen waardering voor goede prestaties op het gebied van salaris, etc.
Waarom zouden ze dat doen? Capgemini heeft een erg goed imago onder starters, ik zie binnen mijn afdeling echt een hoge kwaliteit aan starters binnen komen en ook bijna alleen maar starters.
Daarvan moeten er niet teveel blijven plakken omwille van de salarisgroei, dan komen er uiteindelijk teveel seniors = teveel kosten in het brede piramidemodel.

BlaBlaBla

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:24
Strider schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:50:

[...]

Waarom zouden ze dat doen? Capgemini heeft een erg goed imago onder starters, ik zie binnen mijn afdeling echt een hoge kwaliteit aan starters binnen komen en ook bijna alleen maar starters.
Daarvan moeten er niet teveel blijven plakken omwille van de salarisgroei, dan komen er uiteindelijk teveel seniors = teveel kosten in het brede piramidemodel.
Omdat Capgemini ook nog in andere branches actief is buiten de IT, en daar is die reputatie echt niet zo goed als jij zegt en lopen ze gewoon zwaar buiten de pas qua salaris. En dan heb ik het dus over de Consulting-tak

En verder lijkt het mij niet goed als mensen weg gaan wegens een te laag salaris, dan kun je beter een up or out systeem hanteren op basis van performance.

[ Voor 10% gewijzigd door Blik1984 op 23-12-2017 13:43 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:07

aex351

I am the one

Strider schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:50:
[...]

Ten opzichte van andere grote bedrijven is dit niet heel veel anders, ik denk dat alleen het verschil groter is. Anders zou job hoppen ook niet bekend staan als 'goed voor je salarisgroei'.

[...]

Dan houd je dus niet de goede mensen over. En ondertussen nemen ze links en rechts via zij-instroom 'nieuwe' mensen aan die wel op een veel hoger salaris zitten, maar niet per definitie beter zijn. Dat heeft weinig te maken met een piramidemodel.

< dit stukje webruimte is te huur >

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 20:35
Prx schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:09:
Er is op dit moment helemaal geen grade-niveau verhouding vastgelegd, dus dat statement gaat wat kort door de bocht.
Dat is sinds het invoeren van de grades al de stelling. Gek genoeg waren er toch lijstjes bij het management waarop per grade een bandbreedte aan niveaus werd aangegeven. Dat werd dan wel gebracht als "indicatie" maar surprise surprise wij konden in een behoorlijk grote populatie geen voorbeelden vinden die afweken van die bandbreedtes.

Blijft me toch verbazen dat de laatste jaren het gat in arbeidsvoorwaarden met bijv. klant- of nichebedrijven alleen maar harder is gegroeid en dat men door blijft bezuinigen op personeel terwijl de arbeidsmarkt weer behoorlijk draait. Kennelijk kan het binnen het businessmodel niet anders, want bij directe concurrenten zie je hetzelfde (lees bijv. het CGI topic).

• Juancho
Vraagje, ik ga morgen 2 daagjes naar Utrecht en wil graag de auto parkeren in de garage bij Cap (dus niet onder het pand maar in de garage ernaast). Deze is neem ik aan gewoon open op zaterdag of met de Cap pas open te krijgen?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Tankiej
Juancho schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:08:
Vraagje, ik ga morgen 2 daagjes naar Utrecht en wil graag de auto parkeren in de garage bij Cap (dus niet onder het pand maar in de garage ernaast). Deze is neem ik aan gewoon open op zaterdag of met de Cap pas open te krijgen?
Ja, kan je 24/7 naar binnen met je toegangspas :)

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Ik lees hier allemaal klachten over het startsalaris en arbeidsvoorwaarden, maar hoe zijn deze precies?
Ik hoop in februari de opleiding business it and management af te ronden om vervolgens "iets" te gaan doen in de richting consultancy/beheer, volgens mij kan dat uitstekend bij een bedrijf als Capgemini.

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-11 22:40
darkkingll schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:49:
Ik lees hier allemaal klachten over het startsalaris en arbeidsvoorwaarden, maar hoe zijn deze precies?
Ik hoop in februari de opleiding business it and management af te ronden om vervolgens "iets" te gaan doen in de richting consultancy/beheer, volgens mij kan dat uitstekend bij een bedrijf als Capgemini.
Capgemini is een prima bedrijf om te starten, veel mogelijkheden en je kan ook overal kijken binnen grote multinationals / overheden. Je kan ook switchen van functies als het toch tegenvalt. Als je net van school komt is het wel een grote stap direct. Het is een bedrijf waar alles kan en veel mag. Je mag naar alle opleidingen bij de Capgemini Academy, certificering wordt aangemoedigd + je krijgt een heel traject vol cursussen (meer business achtige omgang). Hier zit wel een deel herhaling van je opleiding dus dit is een aantal gevallen een verplicht nummertje.

Salaris afhankelijk van schaal 10 t/m 12: 2000 euro startsalaris t/m 2250 euro + leaseauto en ov kaart (750 euro incl. brandstof t/m 800 euro). Het leasebedrag kan je ook laten uitkeren en de km's declareren. Je krijgt daarnaast nog 50 euro netto onkostenvergoeding en 10 euro algemene vergoeding. Ga je werken in het buitenland dan krijg je nog een extra toeslag. Pensioen is volledig betaald.

Je salaris groeit in 1,5 jaar elke keer met 150 euro om de 4? maanden volgens mij. Dus het salaris is zeker niet zo heel slecht als dat het geschetst wordt. Voornamelijk de secundaire voorwaarden (het auto budget is erg hoog voor starters) vergeleken met multinationals zijn heel goed waardoor je uiteindelijk netto meer over houdt.

Waar je wel op moet letten, het is een bedrijf waar veel administratie / politiek (veel borrels & activiteiten), zichtbaarheid is om je doelen te bereiken en je moet het allemaal zelf uitzoeken, regelen en uitstippelen. Dat gaat niemand voor je doen. Daarom zie je op termijn ook een verloop omdat je salaris na die 1,5 jaar niet meer zo hard groeit, als jij niet groeit. Intern zijn er flink wat obstakels om ervoor te zorgen dat je niet te snel groeit, je wordt namelijk vergeleken met je collega's en die zijn ook allemaal goed. Alleen de beste blijven flink doorgroeien. De 1e anderhalf jaar als junior heb je daar geen last van, daarna als consultant moet je de keuze maken om te blijven of te vertrekken. Aan het werk ligt in ieder geval niet (erg leuke opdrachten).

• darkkingll
Hmm, klinkt interessant. Het politieke verhaal ben ik bekend mee.
Mijn studie is in deeltijd en heb o.a al een tijdje bij IBM hier in Groningen gewerkt, hier heb ik onder andere meegeholpen in de groep verantwoordelijk voor de organisatie van lanparty's en hackatons. Daar zat ik op c.a. 2200€ bruto per maand plus 13e maand, maar geen pensioenregeling of leasebudget en opleidingen waren ook niet te regelen, muv de vrij beschikbare veredelde PowerPoint presentaties...

Ik ga morgen dus maar gewoon eens kijken of ze wat hier in het noorden hebben en maar eens een brief typen. :) want het salaris is dus geen vetpot, maar de extratjes klinken wel goed.

[ Voor 9% gewijzigd door darkkingll op 07-01-2018 19:17 ]

• wm1234
4% 13e maand ben ik nog vergeten. Noorden zijn weinig opdrachten volgens mij, momenteel zitten de meeste klanten in de Randstad (Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Oosten en N-Brabant). ATOS is vergelijkbaar en is actief in het Noorden.

Je kan ook altijd nog proberen om in te stromen op consultant niveau omdat je al ervaring hebt. Dan ga je al richting een pakket van 50k per jaar. Zo slecht is dat niet na 1,5 jaar.

• darkkingll
Hmm, dat klinkt helemaal niet slecht inderdaad. Ik ga dus in ieder geval even kijken. Atos, sogeti, qnh en anderen zitten ook in Groningen, maar van Capgemini weet ik het niet 100% zeker.
Bij ibm zat ik ook de helft van de tijd in de randstad(Amersfoort/Amsterdam) dus wat reizen is geen probleem maar ik blijf toch wrl graag in het noorden.
In ieder geval alvast bedankt voor je hulp.

Verwijderd

Vraagje, wat is de bandbreedte voor het salaris van iemand die instroomt (van buiten) op managing consulting niveau bij Capgemini Consulting? En wat voor secundaire arbeidsvoorwaarden gelden voor dit niveau? Bijvoorbeeld lease budget, bonus regeling etc.
Wat zijn de punten waarop te onderhandelen valt naast salaris hoogte? Ik begreep bijvoorbeeld dat er levels zijn? En hoeveel dagen kan je per jaar aan opleidingen besteden?

Thanks!!

• SmurfLink
  • Niet online
darkkingll schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:42:
Hmm, dat klinkt helemaal niet slecht inderdaad. Ik ga dus in ieder geval even kijken. Atos, sogeti, qnh en anderen zitten ook in Groningen, maar van Capgemini weet ik het niet 100% zeker.
Bij ibm zat ik ook de helft van de tijd in de randstad(Amersfoort/Amsterdam) dus wat reizen is geen probleem maar ik blijf toch wrl graag in het noorden.
In ieder geval alvast bedankt voor je hulp.
In het Noorden is DUO een grote speler, is ook een klant van Cap. Leeuwarden en Groningen zitten nog wel wat opdrachten. Zwolle is anders ook redelijk noordelijk vergeleken met de randstad.

• darkkingll
Mjah, Zwolle is wel een beetje de max, qua reistijd. Ik woon naast Groningen(aan de a7 ri .DE) dus dan zit ik, als het verkeer mee zit, een uur in de auto.

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:00:
Vraagje, wat is de bandbreedte voor het salaris van iemand die instroomt (van buiten) op managing consulting niveau bij Capgemini Consulting? En wat voor secundaire arbeidsvoorwaarden gelden voor dit niveau? Bijvoorbeeld lease budget, bonus regeling etc.
Wat zijn de punten waarop te onderhandelen valt naast salaris hoogte? Ik begreep bijvoorbeeld dat er levels zijn? En hoeveel dagen kan je per jaar aan opleidingen besteden?

Thanks!!
Ik werk al een paar jaar niet meer bij Capgemini, maar de bandbreedte voor managing consultant is erg breed in mijn ervaring. Iemand die net in die grade zit kan bijv. 3700 p.m. verdienen, maar ik kende ook een ervaren collega (zij-instromer) die ongeveer op 5500 p.m. zat.

Ik zou zeggen: denk niet al te veel in bandbreedtes en probeer het onderste uit de kan te halen. ;)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

darkkingll schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:59:
Mjah, Zwolle is wel een beetje de max, qua reistijd. Ik woon naast Groningen(aan de a7 ri .DE) dus dan zit ik, als het verkeer mee zit, een uur in de auto.
Als een uur je max is zou ik niet de detachering/consultancy in gaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• _vision
Arfman schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Als een uur je max is zou ik niet de detachering/consultancy in gaan.
In zijn positie komt hij eerder in een hotel terecht, want wat is de kans dat je een klant in het noorden treft? De kans is er, maar is eerlijk gezegd aardig klein.

Of Capgemini vraagt je om te verhuizen. Niet alleen voor de klanten, maar ook omdat je zichtbaarheid op het Capgemini kantoor in Utrecht wel bepalend is voor je carrière en netwerk.

• darkkingll
Mjah, hotel is ook nog geen probleem, dat deed ik bij een vorige werkgever vaak zat. Ik zie het alleen niet zitten om elke dag op en neer te rijden naar de randstad. Vandaar het maximaal een uur. Incidenteel of een keer per week is prima, dat maakt mij niet uit.

[ Voor 14% gewijzigd door darkkingll op 10-01-2018 12:39 ]

• Juancho
@darkkingll, Capgemini en Sogeti (Groningen) werken ook veel samen. Juist omdat Sogeti een (fors) te kort heeft aan de juiste mensen in die regio. En toevallig heeft Capgemini ook een aantal medewerkers die uit noord/oost Nederland komen die juist moeite hebben om in die regio een leuke klus te vinden. Dus win/win situatie zeg maar :). Uiteraard geen garantie dat het aansluit bij jouw kwaliteiten en wensen maar dat kan je altijd bekijken. Er is sowieso met enige regelmaat een lunch meeting bij Sogeti waar je heen kan gaan en kan praten met account managers etc van Sogeti die openstaande opdrachten hebben of gaan krijgen.

Mocht je meer inhoudelijke informatie willen (ik kom zelf uit het oosten), PM me gerust!

• PureLOOD
Ik kan nu in mijn compensation and benefit statement mijn nieuwe voorwaarden zien. Dit wijkt echter wel af van de conversietool op talent. Dus maar even goed het salarisstrookje in de gaten houden!

• SmurfLink
  • Niet online
PureLOOD schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:50:
Ik kan nu in mijn compensation and benefit statement mijn nieuwe voorwaarden zien. Dit wijkt echter wel af van de conversietool op talent. Dus maar even goed het salarisstrookje in de gaten houden!
Klopt die is incorrect. Op KM3 staat een excel document die wel correct is, arbeidsvoorwaarden conversiontools of iets dergelijks. Kan hier op mn prive laptop er niet bij maar code is 1084134 dus hopelijk werkt dat bij zoeken.

• PureLOOD
SmurfLink schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:09:
[...]

Klopt die is incorrect. Op KM3 staat een excel document die wel correct is, arbeidsvoorwaarden conversiontools of iets dergelijks. Kan hier op mn prive laptop er niet bij maar code is 1084134 dus hopelijk werkt dat bij zoeken.
Zo bedoelde ik het ook inderdaad ;) Meer in de trant van of het met het salaris dan wel goed doorgevoerd zal zijn

• SmurfLink
  • Niet online
Goed punt, dacht dat je twijfelde of die tool wel correct was. Maar dan zitten we op een lijn. Of het salaris goed doorgevoerd wordt is denk ik voor iedereen een mysterie. Ben heel benieuwd in ieder geval naar maandag.

• Tankiej
SmurfLink schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:35:
Goed punt, dacht dat je twijfelde of die tool wel correct was. Maar dan zitten we op een lijn. Of het salaris goed doorgevoerd wordt is denk ik voor iedereen een mysterie. Ben heel benieuwd in ieder geval naar maandag.
Maandag pas? Salarisstrook + op m'n rekening heb ik vandaag, altijd de werkdag voor de 15e van de maand :)

Ik ben benieuwd naar de berekening die ze hebben uitgevoerd. Ik dacht dat het simpelweg oude bruto salaris + eindejaarsuitkering (4% omgerekend naar maand) + bedrag waarmee mobiliteitsvergoeding naar beneden is gegaan. Maar m'n nieuwe bruto salaris is lager dan dat..

Stukje over het hoofd gezien; vakantiegeld is natuurlijk ook omhoog, gezien dat een percentage is van het salaris. Die stijging van het vakantiegeld is exact het bedrag wat ik als verschil zag :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tankiej op 12-01-2018 11:16 ]

• wm1234
Ik snap er echt niets van, brutosalaris is omhoog en leasebudget is naar beneden (maar de compensatie zie ik niet, zit dat al in het brutosalaris?) en die 4% eindejaarsuitkering zit er nu al in? Maar het vakantiegeld nog niet?

• PureLOOD
wm1234 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:33:
Ik snap er echt niets van, brutosalaris is omhoog en leasebudget is naar beneden (maar de compensatie zie ik niet, zit dat al in het brutosalaris?) en die 4% eindejaarsuitkering zit er nu al in? Maar het vakantiegeld nog niet?
Dat zit inderdaad bij je brutosalaris in. Bij mij is er ongeveer 100 euro bij gekomen: 25 compensatie mobiliteit en de rest dan eindejaarsuitkering denk ik.

• Tankiej
wm1234 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:33:
Het bedrag wat je mobiliteitsvergoeding omlaag is gegaan, is bij je bruto salaris opgeteld. Daarnaast is de eindejaarsuitkering verdeelt over je bruto salaris en vakantiegeld, ipv dat je dat aan het einde van het jaar krijgt.

Die 4% is dus niet volledig bij je bruto salaris opgeteld, het is iets minder. Maar omdat je vakantiegeld ook een percentage (8%) is van je bruto salaris, gaat die ook omhoog. Op die manier is je eindejaarsuitkering verdeelt over je salaris en vakantiegeld.

• SmurfLink
  • Niet online
Ja ik dacht dat het de eerste werkdag rond de 15e was, blij verrast dat het vandaag er weer is.

Ben er zelf ook nog niet helemaal over uit hoe de berekening met m'n mobiliteit zit, gezien ik van MobilityConcept doorkeeg dat ik weer korting krijg maar met de korting van Cap op m'n budget kom ik wel erg laag uit. Maar het zal wel kloppen I guess.

Edit: Thanks Tankiej, die 4% is waar ik het ook niet helemaal snapte, dan is dat in ieder geval duidelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 12-01-2018 12:39 ]

• wm1234
Thanks voor de uitleg!

• R.Danton
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-06 14:37
Beste Cappers :),

Als ik het goed begrijp, dan bevat onze huidige maandsalaris zowel eindejaarsuitkering, vakantie toeslag en 13e maand. Hoe zit het echter met het YP groeipad? Krijgen we nog wel verhogingen of zijn we gedoemd en moeten we wachten totdat we een grade omhoog gaan? 8)7

Als goed is zou ik na m’n 4e maand een verhoging krijgen. Zie dit niet echt terug in mn salaris ;(

• Tankiej
R.Danton schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:52:

Als ik het goed begrijp, dan bevat onze huidige maandsalaris zowel eindejaarsuitkering, vakantie toeslag en 13e maand.
Niet helemaal, het bevat nu je vaste eindejaarsuitkering. Vakantiegeld komt nog gewoon in april.
13e maand is er niet voor zover ik weet, tenzij je de eindejaarsuitkering zo noemt.
Hoe zit het echter met het YP groeipad? Krijgen we nog wel verhogingen of zijn we gedoemd en moeten we wachten totdat we een grade omhoog gaan? 8)7

Als goed is zou ik na m’n 4e maand een verhoging krijgen. Zie dit niet echt terug in mn salaris ;(
Binnen de grades kan je nog gewoon omhoog qua salaris. Er is niet één vast bedrag salaris per grade waarbij iedereen met die grade hetzelfde salaris krijgt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 14-01-2018 16:04 ]

• Prx
R.Danton schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:52:

Als ik het goed begrijp, dan bevat onze huidige maandsalaris zowel eindejaarsuitkering, vakantie toeslag en 13e maand. Hoe zit het echter met het YP groeipad? Krijgen we nog wel verhogingen of zijn we gedoemd en moeten we wachten totdat we een grade omhoog gaan? 8)7

In het huidige maandsalaris zit de eindejaarsuitkering, maar niet de vakantietoeslag. Een 13e maand kennen we bij Capgemini niet. Het enige wat zou kunnen is dat je Tantième verrekend zit, maar als Young Professional heb je die nog niet.

Young professionals hebben (afhankelijk van de business unit) een verhoging na 2 maanden (einde proeftijd), 6 maanden en 12 maanden. Er is mij geen verhoging na 4 maanden bekend.

• SmurfLink
  • Niet online
^wat PRX zegt, ik ben ook YPer en je hebt idd 2,6,12 maanden verhoging. En dan hangt het af van of je naar B gaat of je verder omhoog gaat, wat meestal rond de 2 jaar is.

• R.Danton
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-06 14:37
Bedank voor de uitleg!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,
Ik lees in dit topic veel over leasebudget. Deze week krijg ik een voorstel van Cap binnen test divisie. Mijn vraag is over leaseauto. Ik reis veel in het weekend met name bezoekjes naar duitsland en familie hier in Nederland. Verwacht jaarlijks 30000 prive te rijden. Dat is inclusief vakantie natuurlijk. Moet ik in dit geval veel bijbetalen? Ik hoor hier en daar dat men alleen 12000km per jaar aan prive mag.

Alvast bedankt.

William A

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 07:36:
Goedemorgen allemaal,
Ik lees in dit topic veel over leasebudget. Deze week krijg ik een voorstel van Cap binnen test divisie. Mijn vraag is over leaseauto. Ik reis veel in het weekend met name bezoekjes naar duitsland en familie hier in Nederland. Verwacht jaarlijks 30000 prive te rijden. Dat is inclusief vakantie natuurlijk. Moet ik in dit geval veel bijbetalen? Ik hoor hier en daar dat men alleen 12000km per jaar aan prive mag.

Alvast bedankt.

William A
Dat zijn behoorlijk wat privé kilometers, dan moet je wel bij betalen inderdaad. Het budget privé kilometers is 11.500km per jaar, alles wat je daar boven zit moet je bij betalen. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de auto waar je in rijdt, dit is niet voor iedereen gelijk. Er is een vast deel afhankelijk van de klasse van de auto, daarnaast een variabel deel gebaseerd op verbruik van de auto.
Voor de V40 die ik gereden heb was het +/- 10 euro per 100km, dus €0,10 per kilometer.
Bij een kilometrage van 30.000 privé kom je dan op: ((30.000 - 11.500) * 0,10) / 12 = +/- 155 euro per maand. Het wordt per trimester verrekend, dus het kan zijn dat je de ene periode hoger uit komt en de andere lager, afhankelijk van hoeveel privé kilometers je gereden hebt.
Mocht je boven je mobiliteitsbudget uit komen, dan wordt dit (uiteraard) van de bruto bijtelling afgetrokken. Wanneer je er niet bovenuit komt, krijg je gewoon minder terug (bruto).

Dit is uiteraard slechts een indicatie, de daadwerkelijke kosten zullen afhangen van de auto die je kiest en het mobiliteitsbudget dat je krijgt :)

Verwijderd

Hoi Tankiej,
Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Duidelijk! 30000 is een slecht een indicatie kan lager natuurlijk. Maar ik begrijp uit je verhaal dat wanneer mijn leasebudget 800 is en ik heb een auto die 650 aan leasebedrag kwijt ben hoef ik in dit geval niets bij te betalen. Want 150 bijbetalen kan van het met de overigebleven leasebdrag worden verrekend. Toch?

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:15:
Hoi Tankiej,
Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Duidelijk! 30000 is een slecht een indicatie kan lager natuurlijk. Maar ik begrijp uit je verhaal dat wanneer mijn leasebudget 800 is en ik heb een auto die 650 aan leasebedrag kwijt ben hoef ik in dit geval niets bij te betalen. Want 150 bijbetalen kan van het met de overigebleven leasebdrag worden verrekend. Toch?
Klopt, dan zou je geen eigen bijdrage hebben. Wel is het bij Capgemini zo dat alles wat je onder je mobiliteitsbudget blijft, je bruto uitgekeerd krijgt. Je krijgt die 150 euro niet uitgekeerd in je voorbeeld, dus je betaalt in principe nog steeds bij, alleen valt het binnen het budget dat je toebedeelt is :)

Verwijderd

Oke. Dus stel ik rijd wel xe 30000 km prive per jaar. De overgebleven bedrag is dan 150 brutto. Het bedrag van 150 omzetten naar netto zal ong 200. Dus 50 tientjes bijbetalen. Klopt dat?

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:35:
Oke. Dus stel ik rijd wel xe 30000 km prive per jaar. De overgebleven bedrag is dan 150 brutto. Het bedrag van 150 omzetten naar netto zal ong 200. Dus 50 tientjes bijbetalen. Klopt dat?
Ik snap je vraag niet helemaal, wat bedoel je met die 200?

Verwijderd

Stel als ik nou 150 euro moet bijbetalen en ik heb 150 euro brutto over van mobiliteitsvudget. Hoeveel zou ik dan alsnog bij moeten betalen?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:58:
Stel als ik nou 150 euro moet bijbetalen en ik heb 150 euro brutto over van mobiliteitsvudget. Hoeveel zou ik dan alsnog bij moeten betalen?
Bijbetalen is niet helemaal het juiste woord, het leasebedrag wordt gewoon verhoogd met X euro's per maand. Dus je leasebedrag gaat met 150 euro omhoog waardoor je niks overhoud van je mobiliteitsbudget.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:58:
Wat @Tsurany zegt :)

Als je een auto hebt die in de basis €650 kost je mobiliteitsbudget is €800, en je moet over een periode €150 per maand bij betalen, dan kost je auto die periode €800.
Je betaalt dan niets bij, je krijgt alleen die €150 euro niet meer (bruto) uitgekeerd die je eerst overhield van je mobiliteitsbudget.
Dus het kost je wel geld. Het is alleen geen bijbetalen, maar geen mobiliteitsbudget meer over houden.

Verwijderd

Goedemorgen @Tankiej en @Tsurany . Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Een stuk duidelijker geworden voor mij. Gisteren nog aanbieding gehad van Cap. Ik heb mobiliteitsbudget van €800,00. Hoe zit het met de bijtelling. Moet ik alsnog bijtelling betalen apart aan de overheid?

• Tankiej
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:31:
Goedemorgen @Tankiej en @Tsurany . Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Een stuk duidelijker geworden voor mij. Gisteren nog aanbieding gehad van Cap. Ik heb mobiliteitsbudget van €800,00. Hoe zit het met de bijtelling. Moet ik alsnog bijtelling betalen apart aan de overheid?
Graag gedaan :)
Ja, als jij privé met je leaseauto wilt rijden betaal je inderdaad bijtelling. Dit wordt door Capgemini verrekend met je salaris, hiervoor hoef je zelf niets te doen.

• SmurfLink
  • Niet online
Capgemini betaalt je bijtelling maar rekent het door naar jou via je salaris. Wat jij hebt aan bijtelling tellen ze op bij je brutosalaris, waardoor het via de loonbelasting weer van je loon afgaat.

Verwijderd

Goedemorgen toppers!
Hier ben ik weer:).

Als de psychologische test positief wordt afgesloten, dan kan ik als het het goed is donderdag contract tekenen.

Ik kom te werken als consultant bij de test afdeling.

Tijdens het gesprek heb ik begrepen dat ik eventueel gelijk bij indienst treding bij een klant wordt ingezet (gezien mijn test ervaring 2 jaar). Heeft een can jullie enig idee wat voor projecten dat zijn? Zo niet wat verwacht ik de eerste twee maanden op kantoor?

• wm1234
Projecten zal bij een grote (semi) overheidsinstelling of multinational zijn. Je gaat dan waarschijnlijk testplannen maken, testen en advies geven over de resultaten daarvan. In het begin zal je een onboarding krijgen (kennismaking met de collega's die starten in die maand), kennis maken met het team bij de klant (Capgemini medewerkers) en eventueel ook nog bij de klant. In het begin moet je je accounts krijgen en inlezen bij de klant, dus je hoeft niet gelijk volle bak mee te draaien.

Als je geen klant hebt in het begin, dan kan je gelijk aan jezelf gaan werken door opleidingen/certificaten te gaan doen via de Capgemini Academy (istqb / tmap etc.). Als je die nog niet hebt uiteraard. Op de site van de academy kan je alle opleidingen zien en kiezen.

Ik ken je niveau niet maar de testafdeling is redelijk fanatiek en actief met gilde's (community's met specialisaties) om beter te worden. Je kan dan denken aan test automation en de ontwikkeling van scripts om alles nog efficiënter te laten verlopen. Je kan met nieuwe tools gaan werken. Of gaan kijken op de Co-zone (soort research centre) en direct meedraaien en elke week wat opleveren.

Verwijderd

Hoi wm1234
Bedankt voor je snelle reactie. Het verschilt dan zeker per klant of de test uitvoering functioneel of geantumatiseerd is.

Certificaten istqb/tmap heb ik niet. Waar ik me een beetje zorgen maak is dat ik te weinig tijd krijg om in te komen

• wm1234
Ik denk dat je voornamelijk functioneel gaat testen maar het verschilt inderdaad per klant en onderdelen van applicaties (een deel kan wel automatisch en een ander deel weer niet). Ook afhankelijk van het budget van de klant en de tijdsduur.

Ik zou sowieso die certificaten wel z.s.m. halen i.v.m. klantwaarde en werkwijze. Als je nu als consultant binnen komt wordt er al meer van je verwacht dan een junior consultant. Geef gewoon aan wat je kan en wat niet en ga eraan werken. Dan komt het wel goed.

Verwijderd

Oke duidelijk! Bedankt voor alle moeite

Verwijderd

Ik las recent iets over een bring your own device trial binnen Cap Consulting. Is het mogelijk om met mijn eigen mac laptop te werken? Wat is de vergoeding hiervoor? En is het anders mogelijk een mac via Cap te gebruiken?

• wm1234
Met wat moeite kan je wel alles instellen op je mac laptop. De vergoeding is 0. En nee, iedereen werkt op een Lenovo T550 en één maatje kleiner (volgens mij T450).

• Stephanoff
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:44:
Ik las recent iets over een bring your own device trial binnen Cap Consulting. Is het mogelijk om met mijn eigen mac laptop te werken? Wat is de vergoeding hiervoor? En is het anders mogelijk een mac via Cap te gebruiken?
Ja dat kan! Geen vergoeding helaas, je krijgt een standaard Lenovo.
En is het anders mogelijk een mac via Cap te gebruiken?
En nee, iedereen werkt op een Lenovo T550 en één maatje kleiner (volgens mij T450).
Dat is afhankelijk waar je terecht komt binnen Cap. Er zijn wel degelijk Mac's beschikbaar, ik werk namelijk op een Mac Pro bij Backelite, onderdeel van Digital Customer Experience.

Gasloos sinds 2018.

Verwijderd

Thanks, jammer dat er geen vergoeding is. Maar wel fijn dat ik dan in ieder geval op mijn eigen mac kan werken.

Zit te denken om trouwens een nieuwe macbook te kopen. Denken jullie dat het mogelijk zou zijn om dit via Cap te doen zodat ik bruto salaris daarvoor kan gebruiken? Scheelt weer een hoop geld. (Zelfde zou overigens ook fijn zijn om een telefoon te kopen)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:04:
Thanks, jammer dat er geen vergoeding is. Maar wel fijn dat ik dan in ieder geval op mijn eigen mac kan werken.

Zit te denken om trouwens een nieuwe macbook te kopen. Denken jullie dat het mogelijk zou zijn om dit via Cap te doen zodat ik bruto salaris daarvoor kan gebruiken? Scheelt weer een hoop geld. (Zelfde zou overigens ook fijn zijn om een telefoon te kopen)
Dat kan niet, dat staat de belastingdienst niet toe. De regeling dat je een telefoon kon verrekenen met je bruto salaris om die reden ook gestopt. Je krijgt daar overigens wel een vergoeding voor terug van X euro per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 24-01-2018 13:09 ]

• Stephanoff
Tsurany schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:05:
[...]
Je krijgt daar overigens wel een vergoeding voor terug van X euro per maand.
Netto 49,50 connectiviteitsvergoeding om precies te zijn. Is per 1 januari dit jaar met 5 euro verhoogd.

Gasloos sinds 2018.

• Tankiej
Stephanoff schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Netto 49,50 connectiviteitsvergoeding om precies te zijn. Is per 1 januari dit jaar met 5 euro verhoogd.
49,50? Ik kreeg vorig jaar 50 en dit jaar 55. Of werk je niet 40 uur en wordt er rekening gehouden met de parttimefactor?

• Stephanoff
Tankiej schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:45:
[...]

49,50? Ik kreeg vorig jaar 50 en dit jaar 55. Of werk je niet 40 uur en wordt er rekening gehouden met de parttimefactor?
Oeps, ja 36 uur 8)7 .

Gasloos sinds 2018.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-11 14:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gisteren mijn contract getekend bij Capgemini :)

• Tankiej
Equator schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:50:
Gisteren mijn contract getekend bij Capgemini :)
Welkom :)

Wat ga je doen en wanneer ga je beginnen?

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dank :)
Wat ga je doen en wanneer ga je beginnen?
Start per 3 april, rol Managing Consultant Security. Daadwerkelijke functie zal meer Senior Infrastructuur en Security Architect zijn.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Het is inderdaad gebonden aan PT factor. 49,50 is o.b.v. 36 uur.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 16:30
Hoe zit het met opzeggen van je contract. Stel ik wil 1 mei ergens anders werken. Welke dag moet ik dit uiterlijk doorgeven aan HR?

[ Voor 4% gewijzigd door SolarOrbiter op 15-03-2018 11:14 ]

• Tankiej
SolarOrbiter schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:13:
Hoe zit het met opzeggen van je contract. Stel ik wil 1 mei ergens anders werken. Welke dag moet ik dit uiterlijk doorgeven aan HR?
We hebben een opzegtermijn van 2 kalendermaanden. Dus als je nu opzegt (vóór 1 april), dan ben je weg per 1 juni.
Als je per 1 mei ergens anders wil werken, had je minimaal 16 dagen geleden moeten opzeggen.

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 16:30
Tankiej schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:18:
[...]

We hebben een opzegtermijn van 2 kalendermaanden. Dus als je nu opzegt (vóór 1 april), dan ben je weg per 1 juni.
Als je per 1 mei ergens anders wil werken, had je minimaal 16 dagen geleden moeten opzeggen.
oej, thanks..
hoe gaat de opzegging in zn werk. contact met counselor, email naar HR? aangetekende brief?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SolarOrbiter schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:34:
[...]

oej, thanks..
hoe gaat de opzegging in zn werk. contact met counselor, email naar HR? aangetekende brief?
Je manager even bellen en aangeven dat je ontslag neemt. Vervolgens een ontslagbrief per mail naar HR met je manager in CC moet genoeg zijn.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Startdatum komt steeds dichterbij. Nog maar twee weken exclusief nog wat vrije dagen :)

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:56
Tsurany schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:38:
[...]

Je manager even bellen en aangeven dat je ontslag neemt. Vervolgens een ontslagbrief per mail naar HR met je manager in CC moet genoeg zijn.
Of plan een afspraak in met je counselor/P-manager, vind ik persoonlijk toch wel wat netter.

• _vision
[...]

oej, thanks..
2 maanden opzegtermijn moet je niet al te strikt nemen. Als je op het moment geen opdracht hebt, gaat Cap je echt niet 2 maanden laten zitten. :+

Ik kon bijv. in goed overleg binnen 1,5 maand opzeggen, ondanks een full time opdracht.

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:02

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

oej, thanks..
Als je het niet aangetekend doet, zorg voor een ontvangstbevestiging.

En verzoek om ontheffing van eventuele bedingen die je zou kunnen overtreden. Neem met name even de tijd voor je relatiebeding (hoewel ik niet vanuit Cap oogpunt kan praten, maar CGI houdt je er bv over het algemeen aan).

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Pagina: 1 ... 56 ... 84 Laatste