I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Bij de juiste shops kun je ook in de winter van die ruitontdooier spray kopen, aangezien ze die bij Shell bijvoorbeeld als ruitensproeier aanslaan in het systeem (met die code). Wel is er een limiet van 1 per dag, dus zowel normale ruitensproeivloeistof als die ontdooier halen zal een weigering opleveren aan de kassa.
Verwijderd
Thanks, waar vind ik dit terug, in het lease contract? Of de HR charter o.i.d.?Prx schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:39:
Ruitensproeivloeistof en motorolie kan met de brandstofpas betaald worden. Wasbeurten vallen onder je onkostenvergoeding. Koelvloeistof dient via de dealer bijgevuld te worden.
Bij de juiste shops kun je ook in de winter van die ruitontdooier spray kopen, aangezien ze die bij Shell bijvoorbeeld als ruitensproeier aanslaan in het systeem (met die code). Wel is er een limiet van 1 per dag, dus zowel normale ruitensproeivloeistof als die ontdooier halen zal een weigering opleveren aan de kassa.
Jij bent consultant zekerVerwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:44:
[...]
Thanks, waar vind ik dit terug, in het lease contract? Of de HR charter o.i.d.?
Ik werk er al twee jaren niet meer, maar ik vind het binnen een minuut in "Leasereglement Auto en Motorfiets 2013, Bijlage bij het HR Charter 1 januari 2013 " pagina 9:
3.3. Brandstofpas
Voor het afrekenen van getankte brandstof en voor het tussentijds bijvullen van benodigde vloeistoffen
(bijvoorbeeld motorolie, ruitenwisservloeistof en koelvloeistof) wordt aan de medewerker een
brandstofpas verstrekt.
Voor het geval je je nog afvraagt hoe het brandstofbudget in elkaar zit, te vinden in de Toelichting bij dat reglement in 2013:
Op basis van het verbruik volgens de ECE norm wordt het brandstofbudget vastgesteld. Capgemini gaat daarbij net als voorgaande jaren uit van de verhouding 1* stadsverbruik en 2* snelwegverbruik en doet hier sinds 2011 vervolgens 15% bij, waardoor het budget op 115% uitkomt
Enfin, beide .pdf voor 2017 zullen vast net zo vlot te vinden zijn in jouw papieren, dan wel op het Intranet voor de heden geldige tekst.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Dat is wel de uitleg van het brandstofbudget van de oude leaseregeling, die nu niet meer bestaat. Vreemd dat je die nog hebt als je HR charter van 2013 is. Nieuwe regeling is in 2012 al geïntroduceerdDeBolle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:52:
[...]
Jij bent consultant zeker![]()
Ik werk er al twee jaren niet meer, maar ik vind het binnen een minuut in "Leasereglement Auto en Motorfiets 2013, Bijlage bij het HR Charter 1 januari 2013 " pagina 9:
3.3. Brandstofpas
Voor het afrekenen van getankte brandstof en voor het tussentijds bijvullen van benodigde vloeistoffen
(bijvoorbeeld motorolie, ruitenwisservloeistof en koelvloeistof) wordt aan de medewerker een
brandstofpas verstrekt.
Voor het geval je je nog afvraagt hoe het brandstofbudget in elkaar zit, te vinden in de Toelichting bij dat reglement in 2013:
Op basis van het verbruik volgens de ECE norm wordt het brandstofbudget vastgesteld. Capgemini gaat daarbij net als voorgaande jaren uit van de verhouding 1* stadsverbruik en 2* snelwegverbruik en doet hier sinds 2011 vervolgens 15% bij, waardoor het budget op 115% uitkomt
Enfin, beide .pdf voor 2017 zullen vast net zo vlot te vinden zijn in jouw papieren, dan wel op het Intranet voor de heden geldige tekst.
Nu is het 115%, 130%, 145% of 200%, afhankelijk van de co2 uitstoot van de auto. Hoe lager de uitstoot (volgens fabrieksspecificaties), hoe hoger het percentage, want hoe onbetrouwbaarder de fabrieksopgave in de praktijk is. Die 200% categorie is voor PHEV's om ook kosten van het elektrisch laden te dekken.
Niet alles nee, maar de informatie m.b.t. de leaseregeling is wel heel makkelijk te vindenPimmeh schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:41:
Jaja, dat het op Talent staat maakt het natuurlijk nog niet vindbaar hè.
Hopelijk begin ik binnenkort bij Cap als Oracle consultant. Wel moet ik een multitaskingtest (Scales mt) maken, capaciteitentesten, assessmentoefeningen en vervolgens ook nog eens een interview.
Weet iemand wat hier van kan verwachten. Kan ik me hierop voorbereiden?
Nee hoor. Bij mijn nieuwe Polo moest er ook na 18dkm een liter olie bij.Blik1984 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:41:
En laten we eerlijk zijn, motorolie is een beetje vreemd om te kopen voor je nieuwe lease-auto.
Knap, bij een service interval van 15000 km.HerZon schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:01:
[...]
Nee hoor. Bij mijn nieuwe Polo moest er ook na 18dkm een liter olie bij.
Vraag ik me ook nog af, hoe ben je erachter gekomen dat er olie bij moest. Oliepeil nagekeken? Heb ik serieus nog nooit gedaan bij mijn lease-auto's...
Nee hoor, longlife is 30dkm interval. En deze auto gaf ook een melding dat het minimum niveau was bereikt.Blik1984 schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:10:
[...]
Knap, bij een service interval van 15000 km.
Vraag ik me ook nog af, hoe ben je erachter gekomen dat er olie bij moest. Oliepeil nagekeken? Heb ik serieus nog nooit gedaan bij mijn lease-auto's...
Ja, het oliepeil kijk ik met enige regelmaat na - voor mij maakt het geen verschil of het een eigen of een lease auto is. Stukje verantwoordelijkheid.
In de OP staat een link naar een oefen capaciteitentest, daar kan je je in ieder geval op voorbereidenAgadir schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:50:
Hallo allen,
Hopelijk begin ik binnenkort bij Cap als Oracle consultant. Wel moet ik een multitaskingtest (Scales mt) maken, capaciteitentesten, assessmentoefeningen en vervolgens ook nog eens een interview.
Weet iemand wat hier van kan verwachten. Kan ik me hierop voorbereiden?
Ik heb bij m'n leaseauto ook regelmatig het oliepeil gecontroleerd (en ga dat bij m'n eigen auto uiteraard ook doen). Als je leaseauto schade krijgt door een te laag oliepeil, dan ligt de verantwoordelijkheid/schuld daarvoor ook bij jou als leaserijder. Kleine moeite om af en toe (1x in de 2 maanden) even te kijken hoe het ermee staat..Blik1984 schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:10:
[...]
Knap, bij een service interval van 15000 km.
I have stability. The ability to stab.
Het vervangen van olie is onderhoud, dat hoef je niet zelf te doen. Bijvullen hoef je niet ook zelf te doen, al kan dat wel. Je bent alleen verantwoordelijk voor het in de gaten houden van het oliepeil en/of het doorgeven van (storings)meldingen, die de auto zelf geeft, aan de dealer.SmurfLink schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:45:
Ik heb Opel Onstar en die zegt dat mijn olielevensduur nog maar de helft is. Ben ik nou zelf degene die dit moet vervangen/aanpassen, of moet ik daarvoor Athlon danwel de dealer hebben?
Bedankt! Ga ik even naar kijken.Tankiej schreef op maandag 18 september 2017 @ 06:22:
[...]
In de OP staat een link naar een oefen capaciteitentest, daar kan je je in ieder geval op voorbereiden
PS: zijn jullie netjes gekleed gegaan naar het assessment? Of gewoon business casual?
Trek gewoon aan waar jij je comfortabel in voelt en wat er op z'n minst een beetje netjes uitziet
Lease-auto of niet, je gaat toch netjes met je auto om? Bandenspanning, olie, overige vloeistoffen is nog wel het minste om zelf te kunnen/moeten checken.Blik1984 schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:10:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 19-09-2017 08:54 ]
Oke top. Moet binnenkort ook voor het eerst m'n bandjes oppompen. Voor alles een eerste keer.Tankiej schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:53:
[...]
Het vervangen van olie is onderhoud, dat hoef je niet zelf te doen. Bijvullen hoef je niet ook zelf te doen, al kan dat wel. Je bent alleen verantwoordelijk voor het in de gaten houden van het oliepeil en/of het doorgeven van (storings)meldingen, die de auto zelf geeft, aan de dealer.
Hangt een beetje van de afdelingen af. Bij FS is een pak toch wel netjes, maar een (nette) spijkerbroek met overhemd is over het algemeen ook prima. Stropdas hoeft echt niet meer.Agadir schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:05:
[...]
Bedankt! Ga ik even naar kijken.
PS: zijn jullie netjes gekleed gegaan naar het assessment? Of gewoon business casual?
Ik heb altijd auto's gehad die iedere 15.000 km naar de garage moesten. Met mijn kilometrage was dat iedere 2-3 maanden, dus dat was in mijn geval vrij onnodig om te doenDivak schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:53:
[...]
Lease-auto of niet, je gaat toch netjes met je auto om? Bandenspanning, olie, overige vloeistoffen is nog wel het minste om zelf te kunnen/moeten checken.
Tenzij de dealer de bandjes chronisch te zacht op pompt (zelfs lager dan de specs van de auto zelfBlik1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:00:
[...]
Ik heb altijd auto's gehad die iedere 15.000 km naar de garage moesten. Met mijn kilometrage was dat iedere 2-3 maanden, dus dat was in mijn geval vrij onnodig om te doen
Dus ik ging standaard na een garage beurt mijn banden weer oppompen. Scheelde toch in het verbruik op de snelweg en bij de destijds nieuwe regeling was dat best interresant om te doen.
Computer says no
Thanks! Ik ga in pak zonder stropdas.SmurfLink schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:50:
Hangt een beetje van de afdelingen af. Bij FS is een pak toch wel netjes, maar een (nette) spijkerbroek met overhemd is over het algemeen ook prima. Stropdas hoeft echt niet meer.
Hallo mensen,
Dit bedrijf lijkt mij heel leuk om als eindstage voor mijn hbo ICT te doen! Zijn er toevallig mensen die hier werken? Of nog tips hebben voor mij om hier een eindstage te krijgen ?
Alvast bedankt !
Pro insiders tip, probeer een stage in de Cozone te krijgen
Wat voor iets zou je naar op zoek zijn? CoZone is inderdaad een ideale plaats om je stage te lopen, maar misschien dat je beter op een specifieke afdeling terecht kunt. Dat is echter compleet afhankelijk van je interesse en onderwerp.johanneslol schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:11:
[...]
Hallo mensen,
Dit bedrijf lijkt mij heel leuk om als eindstage voor mijn hbo ICT te doen! Zijn er toevallig mensen die hier werken? Of nog tips hebben voor mij om hier een eindstage te krijgen ?
Alvast bedankt !
Ik doe zelf de opleiding hbo-ict: Infrastructure design and security ( in Zwolle) Dus bij voorkeur iets met security of infrastructuur te bouwen. Verder ben ik erg benieuwd naar de block-chain technologie.Prx schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:45:
[...]
Wat voor iets zou je naar op zoek zijn? CoZone is inderdaad een ideale plaats om je stage te lopen, maar misschien dat je beter op een specifieke afdeling terecht kunt. Dat is echter compleet afhankelijk van je interesse en onderwerp.
Waar zou ik dan heen moeten mailen ?
alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 27-09-2017 14:52 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
- Wat zijn over het algemeen de internationale mogelijkheden buiten de EU?
- Ik heb een chinese brol telefoon (xiaomi) met 2 simkaarten waar ik wel erg content mee ben. Bij mijn vorige werkgever was dit een no-go m.b.t. security. hoe zit dit bij Cap?
Internationaal zijn er wel mogelijkheden, maar daar zul je wel zelf een beetje naar op zoek moeten gaan.Msmulders2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:23:
vanaf volgende week kom ik jullie vergezellen in Utrecht als BTI consultant. Ik heb nog 2 korte vraagjes:
- Wat zijn over het algemeen de internationale mogelijkheden buiten de EU?
- Ik heb een chinese brol telefoon (xiaomi) met 2 simkaarten waar ik wel erg content mee ben. Bij mijn vorige werkgever was dit een no-go m.b.t. security. hoe zit dit bij Cap?
Binnen de EU is het wat gebruikelijker.
wat betreft die telefoon, no problemo.
Let wel op dat je allerlei ellende gepushed krijgt als je ook je mail/agenda wilt gebruiken.
Met andere woorden Cap gaat security bepalen voor jou prive telefoon
Ik had altijd 2 telefoons in ieder geval
[ Voor 7% gewijzigd door Meekoh op 28-09-2017 16:22 ]
Computer says no
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dat bedoelen we met Crap die blackberry ellendeSmurfLink schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:11:
Ze pushen helemaal niks naar mijn telefoon hoor, het enige wat er opstaat is Blackberry Work voor m'n zakelijke mail. Die app werkt waardeloos, maar verder is het geen drama.
En er wordt wel degelijk een security policy gepushed!
Computer says no
Die BlackBerry Work app draait gewoon als sandbox omgeving, daar hoef je geen security instelling op te telefoon voor te wijzigen. Dat is juist veel beter dan Exchange, daarbij moet je in de meeste gevallen Cap opgeven al beheerder van je telefoon en wordt je verplicht een bepaalde toegangscode te activeren voor je telefoon.Meekoh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:18:
[...]
Dat bedoelen we met Crap die blackberry ellende
En er wordt wel degelijk een security policy gepushed!
Die BB Work app werkt daarentegen imho prima, gewoon een openen, vinger afdruk laten scannen en ik kan mijn mails, agenda en contacten bekijken.
Ik heb altijd al 2 telefoons gebruikt om die reden. Toen men Good (voorganger van Work) ging introduceren mocht ik nog langer van exchange activesync gebruiken, want er was geen app voor Windows Phone. (terwijl bijna al mijn collega's Windows Phones gebruiktenSmurfLink schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:11:
Hm, die heb ik zelf nog nooit gezien dan. En Work kan je voor kiezen het niet erop te zetten. Niemand die je ertoe dwingt.
Voor mij nu niet meer relevant aangezien ik er niet mer werk, maar Good had ik nooit op mijn telefoon gezet. Dan maar geen mail, lekker rustig.
ITICS kan (in theorie) nog steeds je toestel remote wipenmiicker schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:46:
[...]
Die BlackBerry Work app draait gewoon als sandbox omgeving, daar hoef je geen security instelling op te telefoon voor te wijzigen. Dat is juist veel beter dan Exchange, daarbij moet je in de meeste gevallen Cap opgeven al beheerder van je telefoon en wordt je verplicht een bepaalde toegangscode te activeren voor je telefoon.
Die BB Work app werkt daarentegen imho prima, gewoon een openen, vinger afdruk laten scannen en ik kan mijn mails, agenda en contacten bekijken.
Computer says no
Good, wat een draak van een app/programma. Dit heb ik dus ook niet geinstalleerd...Meekoh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
Ik heb altijd al 2 telefoons gebruikt om die reden. Toen men Good (voorganger van Work) ging introduceren mocht ik nog langer van exchange activesync gebruiken, want er was geen app voor Windows Phone. (terwijl bijna al mijn collega's Windows Phones gebruikten![]()
Voor mij nu niet meer relevant aangezien ik er niet mer werk, maar Good had ik nooit op mijn telefoon gezet. Dan maar geen mail, lekker rustig.
[...]
ITICS kan (in theorie) nog steeds je toestel remote wipenvind ik niet zo'n fijn idee met mijn prive telefoon.
Dan inderdaad maar geen mail. Inmiddels na driekwart jaar zijn ze er bij ons alweer vanaf gestapt, toch iets teveel geklaag vrees ik
Bij ons gelukkig teruggedraaid!Juancho schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:23:
Is er nou ook eens sprake van dat men de boel weer terug draait en afstapt van het vreselijke Good? Of laat men het lekker zo?
geen idee waar ybos het over heeft, maar het zou mij niets verbazen als bepaalde selecte groepen nog steeds via Exchange mogen werken.Juancho schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:44:
Die snap ik even niet. Good is toch een algemeen Cap mail keuze? Exchange is bijv. toch helemaal uitgesloten? Dus hoe bedoel je terug gedraaid?
Good/Work praat ook gewoon tegen exchange (via OWA services of ActiveSync) aan voor jou.
Dus de oude standaard bestaat nog steeds, aangezien Good/Work gewoon een sausje eroverheen is.
Computer says no
Dus heeft Cap of gaat Cap wat doen met al die klachten omtrent Good?
Ik heb ook een Windows Phone voor zakelijk met de Capgemini sim, exchange werkt nu nog steeds daarvoor. Zou t/m einde van dit jaar nog moeten werken, hoop nog wat langerMeekoh schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
Ik heb altijd al 2 telefoons gebruikt om die reden. Toen men Good (voorganger van Work) ging introduceren mocht ik nog langer van exchange activesync gebruiken, want er was geen app voor Windows Phone. (terwijl bijna al mijn collega's Windows Phones gebruikten![]()
[...]
ITICS kan (in theorie) nog steeds je toestel remote wipenvind ik niet zo'n fijn idee met mijn prive telefoon.
Het is ook geblokkeerd middels policy, maar dat wil niet zeggen dat het er niet meer isJuancho schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:23:
Ok maar ik dacht dat het verboden was (en dat het ook niet meer kon) om je Cap mail te koppelen aan bijv. de Nine app die ik juist wel erg prettig vond.
Dus heeft Cap of gaat Cap wat doen met al die klachten omtrent Good?
Zie de windows Phone gebruikers als het levende bewijs.
Zat zelf destijds ook in een aparte groep die wel alles kon via Skype for Business op de telefoons (niet alleen maar chatten).
Computer says no
Zelfs Microsoft stopt toch met dat platform? Zal dus ook wel snel aflopende zaak gaan worden.
En dan? Iedereen verplichten om OF dat vreselijke Good te gebruiken OF gewoon geen zakelijke mail op je mobiel?
Is toch eigenlijk vrij bizar voor een IT organisatie als Cap dat ze niet eens een fatsoenlijk e-mail platform voor haar medewerkers heeft... Ik begreep wel dat Office 365 uitgerold gaat worden. Zal dit nog iets positiefs kunnen betekenen voor email op een telefoon/tablet?
[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 02-10-2017 17:43 ]
Volgens mij wel. Ik zie bijna dagelijks facebook posts van Capgemini op mijn timeline die over blockchain gaan. Echter dat zal dan voornamelijk bij FS en de klanten (banken) zijn denk ik.Penait1 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:53:
Weet iemand of Capgemeni serieus bezig is met blockchain? Onderzoek/applicaties ontwikkelen? En of ze hier private blockchains voor gebruiken (Hyperledger) of public?
Computer says no
Bij FS zijn ze er serieus mee bezig bij een aantal banken, er staat een dikke machine in de Cozone te minen. Je zou even moeten googlen naar Michael Kolenbrander, hij is volgens mij de lead omtrent blockchain.Penait1 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:53:
Weet iemand of Capgemeni serieus bezig is met blockchain? Onderzoek/applicaties ontwikkelen? En of ze hier private blockchains voor gebruiken (Hyperledger) of public?
"Wij" van FS zijn hier zeker mee bezig! Jan-Willem Burgers is hier inderdaad samen met Michael Kolenbrander mee bezig om kennis in de organisatie te verspreiden en POC's te ontwikkelen.SmurfLink schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:37:
[...]
Bij FS zijn ze er serieus mee bezig bij een aantal banken, er staat een dikke machine in de Cozone te minen. Je zou even moeten googlen naar Michael Kolenbrander, hij is volgens mij de lead omtrent blockchain.
Daarnaast worden de eerste distributed ledger projecten met klanten gedaan (o.a. met smart contracts) en wordt er flink geïnvesteerd in training en het uitbreiden van de practice. Ik zelf doe projecten met betalingsverkeer en had laatst (onder werktijd, jaja) 2 volle dagen training.
Ik ben vooral benieuwd wat Penait1 bedoelt met een "private blockchain"? Het hele idee van blockchain is toch dat iedereen candidate blocks kan gaan minen voor proof of work? Als iets private is, waarom zou je dan nog minen? Je vertrouwt immers iedereen op het platform, anders zou je ze niet toelaten. Volgens mij bedoel je een permissioned ledger system (Corda, Fabric, Enterprise Ethereum, etc.), niet zo zeer een blockchain. Klopt dat?
Verwijderd

Oude logo:

Zeg het maar, wat zou het gekost hebben?
Edit, ben trouwens ook wel benieuwd hoe het nieuwe logo in de smaak valt:
Poll: Wat vind je ven het logo?
• Lelijk
• Achteruitgang
• Geen mening/zelfde als het vorige
• Vooruitgang
• Mooi
Tussenstand:
Edit:
Logo komt er morgen weer op, na de officiële aankondiging. Ik kreeg die mail pas een half uur nadat ik het hier op had gezet, daarbij was het handig geweest dit in de aankondiging te noemen of de mail van te voren te sturen.
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 08:40 ]
Is dat serieus het nieuwe logo?Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:26:
-knip-
Zeg het maar, wat zou het gekost hebben?
Edit, ben trouwens ook wel benieuwd hoe het nieuwe logo in de smaak valt:
Poll: Wat vind je ven het logo?
• Lelijk
• Achteruitgang
• Geen mening/zelfde als het vorige
• Vooruitgang
• Mooi
Tussenstand:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 17-10-2017 07:35 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Jep. Dit is de reden dat we drie mails hebben ontvangen over de 'belangrijke aankondiging' van Paul Hermelin..
Wat ik voornamelijk slecht vind, is dat het gewoon slecht leesbaar is. Als je Cap niet kent, zou je nu net zo goed Capgewini kunnen lezen.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ook tijdens de live chat moderaten op negatieve reactie's (lees: niet doorlaten), ging lekker.
Dan moet @Tsurany 'm ook wel even uit z'n quote halen, nu is deze nog steeds als link beschikbaarVerwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:10:
Heb het logo op verzoek weggehaald tot morgen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Eens. Maar past dit logo dan bij Cap?Blik1984 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:02:
Lijkt wel het logo van een kinderdagverblijf...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
De stemmingen hier spreken voor zich.
Misschien hadden ze beter eerst een peiling bij de medewerkers kunnen doen voor ze met dit logo kwamen.
Er hebben 39 mensen gestemd op je poll... Hoeveel mensen werken bij Cap? Dit is een beetje uit de lucht gegrepen opmerking van je.Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:08:
Aangezien het logo nu op de website van Cap staat, heb ik hem weer in de post gezet.
De stemmingen hier spreken voor zich.
Misschien hadden ze beter eerst een peiling bij de medewerkers kunnen doen voor ze met dit logo kwamen.
Verwijderd
Kan enkel vernieuwing bedenken.. Niet echt nuttig dus.
En het is ook nog eens minder goed te lezen.
Het went vanzelf... want wen er maar aan, veranderen gaat het niet.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
< dit stukje webruimte is te huur >
Ja wel toepasselijk net nadat we allemaal ons ingeschreven hebben voor ESOP.
Hoe heb je de eerste periode ervaren? hoe vond je de begeleiding?
Waar zitten de opdrachten die Cap heeft, welke regio? heb je keuze? mag je iets afwijzen als het te ver weg is? Hoe gaan klanten om met thuiswerken of flexibele tijden? Ik snap dat dit allemaal erg af hangt van de specifieke klant en opdracht maar ik ben benieuwd hoe dit over het geheel ervaren wordt. Online lees ik veel kritische ervaringen, maar ik realiseer me dat juist de negatieve mensen graag hun gal online spuien dus wie weet vind ik hier wat meer gevarieerde en vooral wat recentere ervaringen.
Ik heb het traject dat er nu is niet gevolgd, die bestond toen nog niet. Dus ik kan je daar weinig over vertellen.
De opdrachten zitten voornamelijk in de randstad (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht), maar er zijn wel een paar er buiten. Zoals de naam van de afdeling al zegt, gaat het om klanten in de financiële sector; bank, verzekeringen en pensioenen. Die hebben veelal hun kantoren in de grote steden zitten.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je mag een opdracht weigeren als je er een goede reden voor hebt. Het is ook heel erg afhankelijk van je eigen situatie. Woon je in het zuidelijkste puntje van Limburg of het noordelijkste puntje van Groningen, dan kan je moeilijk verwachten dat je veel opdrachten in een straal van 50km om je heen hebt (bij Financial Services in ieder geval, bij de publieke sector is er iets meer in die regio). In dat geval is het wellicht beter om te kijken of je kan verhuizen, of bij een werkgever in de regio te gaan werken.
Thuiswerken is in principe geen probleem voor zover ik weet, al zijn er vast uitzonderingen bij specifieke klanten (zoals je al aangeeft).
Flexibele tijden hetzelfde. Op mijn huidige opdracht begin ik bijvoorbeeld tussen 7.15 - 7.30 en ga rond een uur of 16.00 - 16.15 weer richting huis. Maar er zijn ook collega's die rond 10.00 (net voor de dagstart) binnenkomen en tot 's avonds werken. Dat is volgens mij vaak geen probleem.
Voor het eerst in jaren heb ik nu een opdracht afgeslagen (laatste opdracht is net afgerond) omdat het me 4 uur reizen per dag kost en de klant niet mee wil- of kan denken in flexibiliteit. Dan moet je gewoon eerlijk zijn want niemand gaat hier blij van worden.
Heb je ook collega's die bv 36 of 32 uur werken? En hoe bevalt de begeleiding vanuit capgemini in het algemeen? (Voor zover dat nog van toepassing is
Ik ken genoeg collega's die 36/32 uur werken, bijv. omdat ze graag een papa dag willen. Of collega's die 4x9 werken. In principe is er in overleg veel mogelijk, al biedt dat natuurlijk niet altijd garanties.
Begeleiding vind ik persoonlijk erg goed. Je hebt een soort van persoonlijke coach waar je alles aan kan vragen, voor starters is er een soort van extra coach voor de meer dagelijkse dingen om je mee op weg te helpen en ik heb ervaren dat ons management ook echt heel prettig is qua communicatie en ook met je mee denkt. Maargoed, dat kan natuurlijk per divisie verschillen. Maar op dat gebied heb je ook zelf een belangrijke rol. Jij bepaalt je carrière, niet iemand anders. Dus als je iets wil of iets anders wil, dan ligt de bal bij jezelf in eerste instantie.
Begeleiding vanuit het YP traject is erg goed, je hebt zoals Juancho al zegt je persoonlijke coach (delegate/Counselor) die je helpt in het begin en waar je met al je vragen naar toe kunt. Daarnaast kan je ook veel vragen aan bijvoorbeeld HR of het Secretariaat als je daar iets van nodig hebt, of simpelweg aan je collega's die langer bij Cap zitten. Er is een goeie sfeer, je word niet afgerekend op vragen stellen, juist positief als je het doet.
Dat je zelf initiatief moet nemen als je iets anders/beter wilt lijkt me logisch, het is je eigen carriere. Maar mooi dat je in ieder geval wat vrijheid hebt daarin
Verwijderd
Verwijderd
Alvast bedankt!
Ik heb het zelf niet gedaan, maar iemand die ik heb aangedragen moest het wel doen. Schijnt vrij pittig te zijn. Hij kreeg daarbij geen groen licht. De psycholoog is extern en dus niet in dienst bij Cap, de collega's van Cap vonden het onterecht en besloten hem vervolgens toch aan te nemen. Het nadeel in deze situatie is dat je een jaarcontract krijgt i.p.v. een contract voor onbepaalde tijd. Dus als Cap echt potentie in je ziet wordt je toch wel aangenomen, ongeacht hoe je het doet.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:35:
Goedemorgen, ik heb komende maandag mijn assessment (rollenspel en gesprek met psycholoog) bij Kenhardt voor de functie van consultant Publieke Sector. Als ik dit goed afrond dan begin ik per 1 januari bij Capgemini. Heeft iemand een idee wat voor soort situaties ik kan verwachten bij het rollenspel? Ik heb nl een hekel aan rollenspellen en daarom wil ik me zo goed mogelijk voorbereiden.
Alvast bedankt!
Hij vertelde dat je een aantal klantsituaties voor je kiezen krijgt, waarbij acteurs op een bepaalde manier reageren. Hij had er iemand bij zitten die vrijwel alleen maar bod reageerde en zei dat hij geen tijd en vertrouwen had in Cap, tja ga daar maar eens mee om
Verwijderd
Heb inmiddels contact gehad met Kenhardt en ik heb de situaties gekregen die ik maandag ook krijg. Dus ik kan me nu wat gerichter voorbereiden
Dus nogmaals mijn tip: laat je niet gek maken en maak je ook zeker niet druk om het rollenspel. Wees jezelf! Succes en laat het ons weten
Uiteraard niet. Het is en blijft een rollenspel en daarom moet je je niet druk om maken.
Er is geen echte druk of extreme situatie.
Ik heb ook een rollenspel gehad toendertijd, en eigenlijk is een dergelijk rollenspel vrij standaard qua wat je moet laten zien. Ze proberen altijd een moeilijke situatie te creëren om je zenuwachtig te maken en je op een bepaalde manier te laten reageren. Wat je dus moet doen is rustig blijven en vragen stellen en voorstellen doen om erachter te komen hoe je de situatie kan verzachten of weg kan nemen. Het gaat daarbij eigenlijk nooit echt om de precieze inhoud, maar dus echt om hoe je reageert op weerstand en moeilijke situatiesmiicker schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:03:
[...]
Ik heb het zelf niet gedaan, maar iemand die ik heb aangedragen moest het wel doen. Schijnt vrij pittig te zijn. Hij kreeg daarbij geen groen licht. De psycholoog is extern en dus niet in dienst bij Cap, de collega's van Cap vonden het onterecht en besloten hem vervolgens toch aan te nemen. Het nadeel in deze situatie is dat je een jaarcontract krijgt i.p.v. een contract voor onbepaalde tijd. Dus als Cap echt potentie in je ziet wordt je toch wel aangenomen, ongeacht hoe je het doet.
Hij vertelde dat je een aantal klantsituaties voor je kiezen krijgt, waarbij acteurs op een bepaalde manier reageren. Hij had er iemand bij zitten die vrijwel alleen maar bod reageerde en zei dat hij geen tijd en vertrouwen had in Cap, tja ga daar maar eens mee omVerder ken ik de details niet over wat je kan verwachten, maar je zou altijd even kunnen bellen met recruitment met de vraag hoe je je er het beste op kunt voorbereiden.
Ik heb tijdens mijn bachelors meerdere relevante stages gelopen (1.5 jaar totaal) en heb post-bachelors 1 jaar zeer relevante werk ervaring, waarna ik terug naar school gegaan ben voor een masters. Indien ik door de resterende interview(s) en het assessment kom, wat voor een aanbieding kan ik verwachten? Ik heb begrepen dat ik met een masters als consultant binnentreed. Zal mijn werkervaring meetellen voor de bepaling van een schaal, of begin ik onderaan?
Thx!
[ Voor 10% gewijzigd door miicker op 27-11-2017 08:42 ]
Ik heb inderdaad een relevante Masters.Voor zover ik het goed heb begrepen, bestaat het Young Professional traject niet bij Cap Consulting (e.g. https://www.capgemini.com...service/your-career-path/). Ik kan het me overigens ook moeilijk voorstellen dat CC zo veel minder dan de competitie kan betalen en nog steeds talent binnenhalen.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2017 15:18 ]
Verwijderd
Maar uiteindelijk een positief advies gekregen! (nadat het juiste schriftelijke assessment gevonden was). Komende dinsdag ga ik tekenen en alvast met de staffers om tafel zodat ik na de onboarding meteen een opdracht heb.
Iedereen bedankt voor de tips!
En @ImCh1efPeasant ; ik heb geen master wel 2 jaar werkervaring binnen de publieke sector en ik begin als consultant. Het startsalaris voor een 40-urige werkweek zonder de tantième, mobiliteitsbudget ed ligt op €2800. Succes verder met de procedure!
Verwijderd
Jij kijkt toevallig niet op de Duitse vaceturesite van Capgemini?Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:20:
Beetje jammer dat Duits zo belangrijk is, ben zelf een YP die bijna klaar is met mijn hbo technisch informatica opleiding en zag wel een paar leuke vacatures op hun website, kan alleen geen Duits.
Verwijderd
Nee, meeste vacatures die ik zie hebben dit er in staan. 'beheersing van de Duitse taal, dit is een sterke pré;'_vision schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:31:
[...]
Jij kijkt toevallig niet op de Duitse vaceturesite van Capgemini?
ben ze niet een voor een langegegaan maar de stuk of 8 die ik heb bekeken hadden dit er in staan.
Laatst was ik toevallig ook bij Capgemini op gesprek, en zou dan ook voor Duitse klanten gaan werken, maar er werd nergens een harde eis gesteld dat ik de Duitse taal goed moest beheren. Wellicht even een belletje aan wagen?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dat is dus erg flauw en sta je nog een jaar extra stil. Verhogingen liggen daarna ook vrij laag dus je zit wel snel van je marktwaarde af.. Ik denk dat je 2, max 3 jaar bij Cap moet zitten. Dan heb je gewoon veel kennis en ervaring opgedaan en kan je serieuze stappen gaan maken door te switchen..
Ik verdien zelf vele malen meer nu terwijl iemand die ik ik goed ken (5 keer een A1 en nu net MC) flink achterloopt op mij..
Ik zie het inderdaad bij een paar vacatures staan, maar de meerderheid heeft alleen Nederlands en Engels er in staan.Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:40:
[...]
Nee, meeste vacatures die ik zie hebben dit er in staan. 'beheersing van de Duitse taal, dit is een sterke pré;'
ben ze niet een voor een langegegaan maar de stuk of 8 die ik heb bekeken hadden dit er in staan.
Als YP'er moet je wel gewoon binnen kunnen komen als je geen Duits spreekt. Spreek het zelf ook nauwelijks (versta het opzich wel), tot nu toe is me ook nooit gevraagd of ik Duits kan..
Ik zou gewoon solliciteren als een functie je wat lijkt!