• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 13:15
https://www.nl.capgemini.com/insights-data

Een onderdeel waar ze binnen Capgemini inderdaad nog mensen voor zoeken. :)

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:17
Thanks voor de reacties! Ook BB92, goed om de uitgebreide info en voor en nadelen te lezen van een masterclass traject.
Hij heeft gisteren gebeld met een recruiter en zij gaf inderdaad aan dat de junior insights & data vacature die ook open staat beter bij zijn achtergrond past en hij wordt morgen teruggebeld door de recruiter die over die vacature gaat. Hij is ook uitgenodigd voor de Xperience Day op 13 januari. Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen!

[ Voor 14% gewijzigd door carolien89 op 04-01-2017 16:46 ]

• Bas.Bas.Bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07-2023
Nog een vraagje over werken in het buitenland: krijg je hier extra vergoedingen voor? En hoe zit het met je bestaande huis? Zou je dat dan moeten verkopen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je je huis moeten verkopen omdat je in het buitenland werkt? Vergoedingen zijn afhankelijk van het project maar normaal is om in ieder geval een vergoeding te krijgen voor alle verblijfkosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bas.Bas.Bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik dacht dat als je langere tijd in het buitenland verblijft (zoals de opdracht in NZ op de vorige pagina) dat het dan wel erg duur wordt om zowel je hypotheek als de huur lokaal te betalen. Maar tof dat je ook met een koophuis in het buitenland opdrachten kan doen!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij kort lopende projecten is het gebruikelijk dat de werkgever de huur betaald. Althans dat is was het geval bij al mijn collega's die een opdracht in het buitenland hadden gedurende de periode dat ik voor Capgemini werkte.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• joeyjoey
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-06-2021
Bas.Bas.Bas schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:55:
Ik dacht dat als je langere tijd in het buitenland verblijft (zoals de opdracht in NZ op de vorige pagina) dat het dan wel erg duur wordt om zowel je hypotheek als de huur lokaal te betalen. Maar tof dat je ook met een koophuis in het buitenland opdrachten kan doen!
Je krijgt een vaste dagvergoeding als je vanuit Cap NL in het buitenland gaat werken.
Je kunt dan zelf kiezen om in het weekend naar huis te gaan (indien mogelijk).
Overnachtingskosten (bijv. hotelkosten) e.d. worden gedekt door Cap.
E.e.a. te bespreken met je manager.

Een transfer voor vast naar het buitenland heb ik geen ervaring mee.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
joeyjoey schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:01:
[...]

Je krijgt een vaste dagvergoeding als je vanuit Cap NL in het buitenland gaat werken.
Je kunt dan zelf kiezen om in het weekend naar huis te gaan (indien mogelijk).
Overnachtingskosten (bijv. hotelkosten) e.d. worden gedekt door Cap.
E.e.a. te bespreken met je manager.

Een transfer voor vast naar het buitenland heb ik geen ervaring mee.
Daarnaast kun je met lange opdrachten in het buitenland ook nog bedingen dat Capgemini een bepaald aantal vluchten voor jou of je gezin betaald om ofwel terug naar NL te vliegen danwel je vrouw/vriendin + evt. kinderen naar het land van je opdracht te vliegen.

• Boedie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-10 18:38
carolien89 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:22:
Thanks voor de reacties! Ook BB92, goed om de uitgebreide info en voor en nadelen te lezen van een masterclass traject.
Hij heeft gisteren gebeld met een recruiter en zij gaf inderdaad aan dat de junior insights & data vacature die ook open staat beter bij zijn achtergrond past en hij wordt morgen teruggebeld door de recruiter die over die vacature gaat. Hij is ook uitgenodigd voor de Xperience Day op 13 januari. Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen!
Ik werk zelf ook bij de Insights & Data club. Als je wat informatie wilt hebben, vraag maar raak.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:04

spartacusNLD

This is Sparta!!

Iemand hier ervaring met deze functie bij Capgemini? Junior Business Analist Financial Services

Aantal jaar geleden gestopt met een studie HBO IT & Business. Daarna begonnen met HBO MER (Bank- Verzekeren). Ik heb deze studie nu net afgerond. Capgemini bied mij nu de bovenstaande functie aan. Ze geven aan dat je niet zelf hoef te programmeren maar dat je er wel kennis van moet hebben :?

waar moet ik aan denken? Ik heb werkervaring in de IT en bancaire sector. Ook een grote (aantoonbare) affiniteit met IT. Maar van programmeren heb ik weinig kaas gegeten :P Wat denken jullie? Verder gaan hiermee of niet? :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 17-01-2017 12:30 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Zelf geen ervaring met die specifieke functie. Maar wat ik denk dat er bedoeld wordt, dat je een beetje het jargon kent. Dus dan niet als iemand Java roept, dat je alleen aan Indonesië denkt (o.i.d.) :+

Je kan natuurlijk ook bij de recruiter vragen wat er dan bedoelt wordt met 'kennis ervan hebben', als je zelf niet hoeft te programmeren. Ik zie in die vacature dat trouwens ook niet terug komen, dat ze iemand zoeken die iets weet van programmeren. Vind het vreemd als ze er wel om vragen maar het niet in de vacature zetten..

Heb je bij die opleiding waar je mee gestopt bent niets met programmeren gedaan?
Ik heb HBO Bedrijfskundige Informatica gedaan (zo heette het voordat het overal hernoemd werd naar Business & IT Management, Business & IT, IT & Business etc). Daar kregen we gelijk in het 1e jaar een beetje (web) programmeren, html, css, php, ajax, en later ook pl/sql.

[ Voor 44% gewijzigd door Tankiej op 17-01-2017 12:44 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:04

spartacusNLD

This is Sparta!!

Tankiej schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:39:
Zelf geen ervaring met die specifieke functie. Maar wat ik denk dat er bedoeld wordt, dat je een beetje het jargon kent. Dus dan niet als iemand Java roept, dat je alleen aan Indonesië denkt (o.i.d.) :+

Je kan natuurlijk ook bij de recruiter vragen wat er dan bedoelt wordt met 'kennis ervan hebben', als je zelf niet hoeft te programmeren. Ik zie in die vacature dat trouwens ook niet terug komen, dat ze iemand zoeken die iets weet van programmeren. Vind het vreemd als ze er wel om vragen maar het niet in de vacature zetten..

Heb je bij die opleiding waar je mee gestopt bent niets met programmeren gedaan?
Ik heb HBO Bedrijfskundige Informatica gedaan (zo heette het voordat het overal hernoemd werd naar Business & IT Management, Business & IT, IT & Business etc). Daar kregen we gelijk in het 1e jaar een beetje (web) programmeren, html, css, php, ajax, en later ook pl/sql.
Zal ik doen. Heb in die tijd (nu ruim 4 jaar terug) gewerkt met SQL, HTML en CSS. Dat is echter zolang geleden (en niet onderhouden natuurlijk) dat ik dit nu niet als plus punt kan noemen. Maar ik zal het verder met de recruiter doornemen. Het lijkt me namelijk een heel interessante startfunctie en leuk bedrijf om te beginnen. zal dit topic is rustig doorlezen om de ervaringen van andere te checken :)

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 17-01-2017 13:26 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje, wat zou het startsalaris zijn voor iemand die net afgestudeerd is (HBO-IT opleiding) en die wil beginnen als consultant bij Cap?

Ik loop nu nog stage, echter is het hier nog niet zeker of ik hier kan beginnen. Ik loop nu stage bij een bedrijf in de Big Four. Startsalaris hier voor HBO'er is 2300 (bruto). Daarbij krijg je wel direct een auto (nieuw, Mini Cooper). Je houdt ongeveer 1.600-1.700 per maand over. Ik ben erg benieuwd wat het salaris is bij Cap als starter.

Daarbij vind ik ook nergens terug of je daar ook al op je eerste dag een auto krijgt, of dat je het eerst moet doen met het OV.

Nog een laatste vraag: hoe ervaren jullie de werkdruk (als startende consultant binnen Cap). Waar ik nu stageloop werkt iedereen gemiddeld 46-48 uur per week, waarbij je wel tijd voor tijd krijgt en een gedeelte kan laten uitbetalen. Ik ben erg benieuwd of die werkdruk bij Cap ook zo hoog is.

Bedankt alvast!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Prx
miicker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:42:
Ik loop nu nog stage, echter is het hier nog niet zeker of ik hier kan beginnen. Ik loop nu stage bij een bedrijf in de Big Four. Startsalaris hier voor HBO'er is 2300 (bruto). Daarbij krijg je wel direct een auto (nieuw, Mini Cooper). Je houdt ongeveer 1.600-1.700 per maand over. Ik ben erg benieuwd wat het salaris is bij Cap als starter.

Daarbij vind ik ook nergens terug of je daar ook al op je eerste dag een auto krijgt, of dat je het eerst moet doen met het OV.
Starsalarissen bij Capgemini liggen zo rond de 2.000 bruto en komen met een groeipad voor het eerst jaar. Afhankelijk van dat groeipad kom je na 1 jaar uit op 2.440 of 2.555 euro bruto per maand. Mocht je in het laagste groeipad zitten dan is dit maar 2.330 (ongeveer), maar ik ken persoonlijk niemand die dat groeipad heeft. Omdat Capgemini erg goed is in de secundaire arbeidsvoorwaarden (geen eigen bijdrage pensioen, goede overige onkostenvergoedingen) kom je volgens mij op hetzelfde bedrag netto per maand uit als wat je daar hebt genoemd.

Qua lease krijg je als Young Professional nog niet direct een lease auto op het moment dat je in dienst komt. Gedurende de proeftijd is het standaard dat je reist met behulp van Openbaar Vervoer of eigen vervoer. Het is dan mogelijk om dit tegen werkelijke kosten (of 19 ct/km) te declareren. Aan het einde van de proeftijd wordt dan de bestelmodule opengezet en mag jij de lease auto uitzoeken die jij wilt, er is geen merkenbeleid of keuzerestrictie bij Capgemini.

Mocht je in de proeftijd aan de slag gaan bij een klant die erg moeilijk te bereiken is met het openbaar vervoer dan is het altijd mogelijk om alvast een auto te rijden uit de pool. In overleg met de manager zal dan je mobiliteitsbudget eerder vrijgegeven worden.

Mensen die starten bij Capgemini als zij-instromer (met reeds dus al wat werkervaring) mogen al vanaf dag 1 een auto uit de pool rijden. Maar ook zij kunnen pas na 2 maanden een nieuwe lease voor zichzelf bestellen.

• miicker
  • Niet online
Bedankt voor je duidelijke uitleg :)

• Blik1984
  • Nu online
Prx schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:52:
[...]

Mensen die starten bij Capgemini als zij-instromer (met reeds dus al wat werkervaring) mogen al vanaf dag 1 een auto uit de pool rijden. Maar ook zij kunnen pas na 2 maanden een nieuwe lease voor zichzelf bestellen.
Proeftijd kan ook na 1 maand zijn afgelopen. Verder klopt het helemaal

Overigens bizar dat Capgemini de startsalarissen totaal niet heeft aangepast in de ruim 3 jaar dat ik weg ben

• miicker
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:58:
[...]

Proeftijd kan ook na 1 maand zijn afgelopen. Verder klopt het helemaal

Overigens bizar dat Capgemini de startsalarissen totaal niet heeft aangepast in de ruim 3 jaar dat ik weg ben
Is de proeftijd voor een YP over het algemeen ook 2 maanden, of duurt die langer?

• Tankiej
  • Nu online
miicker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Is de proeftijd voor een YP over het algemeen ook 2 maanden, of duurt die langer?
Proeftijd is in principe altijd 2 maanden. Je krijgt 1 maand proeftijd als je een jaarcontract krijgt, maar dat zijn uitzonderingen. Bijna iedereen krijgt gelijk een contract voor onbepaalde tijd en dan 2 maanden proeftijd :)

• Blik1984
  • Nu online
Tankiej schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:06:
[...]

Proeftijd is in principe altijd 2 maanden. Je krijgt 1 maand proeftijd als je een jaarcontract krijgt, maar dat zijn uitzonderingen. Bijna iedereen krijgt gelijk een contract voor onbepaalde tijd en dan 2 maanden proeftijd :)
Ik ken toch meerdere mensen die met een contract van 1 jaar begonnen zijn. Dus het antwoord, nadat proeftijd is afgelopen is feitelijk meer correct

• Blik1984
  • Nu online
miicker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:00:
[...]

1 maand bij contract van 1 jaar
2 maanden bij contract onbepaalde tijd

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
miicker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:42:
Vraagje, wat zou het startsalaris zijn voor iemand die net afgestudeerd is (HBO-IT opleiding) en die wil beginnen als consultant bij Cap?

Nog een laatste vraag: hoe ervaren jullie de werkdruk (als startende consultant binnen Cap). Waar ik nu stageloop werkt iedereen gemiddeld 46-48 uur per week, waarbij je wel tijd voor tijd krijgt en een gedeelte kan laten uitbetalen. Ik ben erg benieuwd of die werkdruk bij Cap ook zo hoog is.

Bedankt alvast!
Ik heb ervaring bij beide en kort gezegd kan ik zo verwoorden:
- Qua werkdruk is Cap relaxter dan een Big 4.
- Qua arbeidsvoorwaarden is een Big 4 beter (zeker de groeicurve bij promoties).

Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar dit globale beeld blijkt vaak te kloppen.

• miicker
  • Niet online
_vision schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:57:
[...]

- Qua arbeidsvoorwaarden is een Big 4 beter (zeker de groeicurve bij promoties).

Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar dit globale beeld blijkt vaak te kloppen.
Dat is waar ik zelf inderdaad ook vanuit ging. De groeimogelijkheden die hier geboden worden zijn zeer interessant, echter is de werkdruk wel een nadeel. Ik vind overwerken totaal geen probleem, maar om over een heel jaar gemiddeld per gewerkte werkweek 46 uur te maken vind ik toch wat veel.

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
miicker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Dat is waar ik zelf inderdaad ook vanuit ging. De groeimogelijkheden die hier geboden worden zijn zeer interessant, echter is de werkdruk wel een nadeel. Ik vind overwerken totaal geen probleem, maar om over een heel jaar gemiddeld per gewerkte werkweek 46 uur te maken vind ik toch wat veel.
Zit je toevallig bij IT Audit? Bij Consulting / Advisory is de urendruk meer gevarieerd en hangt af van project, terwijl bij IT Audit altijd de druk erop staat. Dat verschil heb ik gemerkt bij ons bedrijf i.i.g.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:27
Waarschuwing tankpas:

Ik ben er vorige week achter gekomen dat de tankpas 2 strippen heeft waarvan ze allebei in NL werken... Ik blijk dus een aantal keer met de buitenlandse strip getankt te hebben. Leaseadm kan dit niet meer terugdraaien. Gevolg is volgens mij dat ik meer mag betalen voor benzine (nog geen terugkoppeling gekregen van leaseadm hierover). Niet heel relaxt

• volcurd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 23:06
TweakerVincent schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:04:
Waarschuwing tankpas:

Ik ben er vorige week achter gekomen dat de tankpas 2 strippen heeft waarvan ze allebei in NL werken... Ik blijk dus een aantal keer met de buitenlandse strip getankt te hebben. Leaseadm kan dit niet meer terugdraaien. Gevolg is volgens mij dat ik meer mag betalen voor benzine (nog geen terugkoppeling gekregen van leaseadm hierover). Niet heel relaxt
Ja, je zal wel de DKV toeslag krijgen. Scheelt een paar procent.
Er staat overigens wel boven de strips welke je in Nederland moet gebruiken en welke je in het buitenland moet gebruiken.

• Tankiej
  • Nu online
Waarschuwing tankpas:

Klopt, ik moet ook altijd weer even goed kijken of de pas goed zit, voordat ik hem invoer/door het apparaat haal. Zeker nu ik een nieuwe pas kreeg en de strips opeens beide aan dezelfde kant zitten, ipv elk aan een kant van de kaart :')
Ik snap sowieso niet waarom die DKV strip er nog op zit, geen enkele collega die ik ken gebruikt dat (nog).

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 24-01-2017 13:06 ]

• TweakerVincent
Tankiej schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Klopt, ik moet ook altijd weer even goed kijken of de pas goed zit, voordat ik hem invoer/door het apparaat haal. Zeker nu ik een nieuwe pas kreeg en de strips opeens beide aan dezelfde kant zitten, ipv elk aan een kant van de kaart :')
Ik snap sowieso niet waarom die DKV strip er nog op zit, geen enkele collega die ik ken gebruikt dat (nog).
Die DKV heb je toch nodig in het buitenland? Als dat niet zo is kras ik hem wel door zodat ik nooit meer een foute kaart kan gebruiken. Baal dat ik mag payen als ik per ongeluk de verkeerde kant gebruik.

• Tankiej
  • Nu online
TweakerVincent schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Die DKV heb je toch nodig in het buitenland? Als dat niet zo is kras ik hem wel door zodat ik nooit meer een foute kaart kan gebruiken. Baal dat ik mag payen als ik per ongeluk de verkeerde kant gebruik.
Niet aan te raden met de nieuwe leaseregeling, vanwege de extra kosten bij DKV. Je kan dan beter zelf betalen en daarna declareren bij de leasemaatschappij.
Dan profiteer je tenminste ook nog van de lagere brandstofprijzen bij landen buiten NL.

• Blik1984
  • Nu online
TweakerVincent schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Gevolg van het CapGemini beleid van de afgelopen jaren. Zoveel mogelijk risico bij de medewerker neerleggen. Dus in dit soort gevallen mag je dan idd betalen.

Alhoewel ik gewoon die kosten zou uitdraaien en zou declareren :)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52

Cyphax

Moderator LNX
_vision schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:57:
[...]

Ik kan dit onderschrijven op basis van ervaring bij Cap en de ervaringen van een oud-collega die naar één van die big 4 is gegaan. Daar was het salaris hoger maar het was een high-performancecultuur met lange dagen enzo.

Saved by the buoyancy of citrus

• TweakerVincent
Dan ga ik straks direct de hele DKV strip met een schaar eraf krassen. Weg ermee, echt geen zin in dit soort geneuzel :@

• joeyjoey
TweakerVincent schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:43:
Dan ga ik straks direct de hele DKV strip met een schaar eraf krassen. Weg ermee, echt geen zin in dit soort geneuzel :@
Typisch Cap. Verantwoordelijkheid bij medewerker neerleggen (lees: gooien. . Deze medewerker, die over het algemeen druk genoeg is bij de klant, moet zich met dit soort randzaken gaan bezighouden. Jammer.

• TweakerVincent
joeyjoey schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Typisch Cap. Verantwoordelijkheid bij medewerker neerleggen (lees: gooien. . Deze medewerker, die over het algemeen druk genoeg is bij de klant, moet zich met dit soort randzaken gaan bezighouden. Jammer.
Net ff uitdraai gemaakt, ik blijk 12 keer met DKV getankt te hebben. Probleem was dat mijn oude pas zeer slecht werkte, ik moest 10 x langs de pinautomaat swipen voordat hij het deed, ja dus ook met verkeerde kant (was in de veronderstelling dat DKV uit stond in NL, wat mij logisch leek). Totaal niet over nagedacht. Sinds kort heb ik een nieuwe pas die wel direct werkt.

Lease adm kan niks doen. lekker dan

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 24-01-2017 14:56 ]

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 21:30
joeyjoey schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Is het serieus zoveel werk om de goede strip te gebruiken?

Ooit was het een superfijne feature dat er een DKV-strip op zat. Geen gedoe met bonnetjes in het buitenland. Sterker nog; dat is nog steeds zo. Anders plak je er toch een sticker overheen?

Ik ben zelf overigens weg bij cap; maar de DKV-strip zat niet onder de redenen om weg te gaan ... sterker nog, ik kwam er net achter dat ik bij m'n nieuwe werkgever geen dkv heb. Dat wordt weer bonnetjes verzamelen als ik een paar weken op vakantie ga :|

[ Voor 18% gewijzigd door monkel op 24-01-2017 15:06 ]

• joeyjoey
monkel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Ooit was het een superfijne feature dat er een DKV-strip op zat. Geen gedoe met bonnetjes in het buitenland. Sterker nog; dat is nog steeds zo. Anders plak je er toch een sticker overheen?

Ik ben zelf overigens weg bij cap; maar de DKV-strip zat niet onder de redenen om weg te gaan ... sterker nog, ik kwam er net achter dat ik bij m'n nieuwe werkgever geen dkv heb. Dat wordt weer bonnetjes verzamelen als ik een paar weken op vakantie ga :|
Het feit dat consultants over dit soort geintjes moeten nadenken. Nog helemaal niet gesproken over het limiet aan prive km's, het goedkoper tanken (hier kan ik enigzins inkomen) en het gezeur over het verbruik...

• Blik1984
  • Nu online
monkel schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Waarom niet gewoon op dezelfde strip? Bij mijn vorige werkgever kon dat ook gewoon, dus waarom niet bij Capgemini?

Bij mijn huidige werkgever mag ik overigens niet eens bonnetjes uit het buitenland declareren, dus dat het nog veel slechter kan dan bij Capgemini is wel duidelijk.

• monkel
joeyjoey schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Het feit dat consultants over dit soort geintjes moeten nadenken. Nog helemaal niet gesproken over het limiet aan prive km's, het goedkoper tanken (hier kan ik enigzins inkomen) en het gezeur over het verbruik...
Volgens mij is die regeling er nu al een jaar of 4. Als je dat nog steeds als 'gezeur' en 'bemoeienis' ervaart ...

Ik was eigenlijk best tevreden met die regeling. Sterker nog, ik hield er geld aan over (<10k prive kms, tanken bij witte pomp, rustig rijden)

• joeyjoey
Blik1984 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:51:
[...]

Bij mijn huidige werkgever mag ik overigens niet eens bonnetjes uit het buitenland declareren, dus dat het nog veel slechter kan dan bij Capgemini is wel duidelijk.
hoe doe je het dan als je in het buitenland moet tanken? (denk bijv. aan een assignatie in het buitenland, waardoor je genoodzaakt bent te tanken in het buitenland)

• Blik1984
  • Nu online
joeyjoey schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:10:
[...]

hoe doe je het dan als je in het buitenland moet tanken? (denk bijv. aan een assignatie in het buitenland, waardoor je genoodzaakt bent te tanken in het buitenland)
Is er niet, werk niet in consultancy meer

• Tankiej
  • Nu online
joeyjoey schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Het aantal privé kilometers is geen limiet. Het is alleen een aantal waarvan Capgemini zegt 'dit zit bij de leaseprijs in'. Je mag gerust meer privé kilometers rijden, alleen dan moet je bij betalen. Rijd je minder privé kilometers, ook prima, krijg je geld terug.

Ik ben juist erg blij met deze leaseregeling, mijn auto is nu gemiddeld zo'n 40 euro per maand goedkoper dan dat hij zou zijn onder de oude leaseregeling. Dat betekent ook dat ik een auto kan kiezen die in de basis duurder is, gaan toch wel weer een paar tientjes af oOo

• joeyjoey
Tankiej schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:57:
[...]

Het aantal privé kilometers is geen limiet. Het is alleen een aantal waarvan Capgemini zegt 'dit zit bij de leaseprijs in'. Je mag gerust meer privé kilometers rijden, alleen dan moet je bij betalen. Rijd je minder privé kilometers, ook prima, krijg je geld terug.

Ik ben juist erg blij met deze leaseregeling, mijn auto is nu gemiddeld zo'n 40 euro per maand goedkoper dan dat hij zou zijn onder de oude leaseregeling. Dat betekent ook dat ik een auto kan kiezen die in de basis duurder is, gaan toch wel weer een paar tientjes af oOo
dus het zit niet standaard in je arbeidsvoorwaardenpakket dat je onbeperkt prive km's mag rijden.
als je vervolgens uitrekent wat je per prive km betaald (bijtelling - bonus malus), dan is het vrij prijzig rijden...
de lease auto is dus niet meer de secundaire arbeidsvoorwaarden wat het "vroeger" was...
als dit niet gecompenseerd wordt in het primaire pakket, vermoed ik dat veel consultants dit als reden zien cap te verlaten.

• monkel
joeyjoey schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:21:
[...]

dus het zit niet standaard in je arbeidsvoorwaardenpakket dat je onbeperkt prive km's mag rijden.
als je vervolgens uitrekent wat je per prive km betaald (bijtelling - bonus malus), dan is het vrij prijzig rijden...
de lease auto is dus niet meer de secundaire arbeidsvoorwaarden wat het "vroeger" was...
als dit niet gecompenseerd wordt in het primaire pakket, vermoed ik dat veel consultants dit als reden zien cap te verlaten.
Sowieso is leasen niet goedkoop en het zal alleen maar duurder worden. Ook is het nooit ongelimiteerd geweest; men ging er van uit dat de een wat meer en de ander wat minder reed per jaar en dat dat wel uitmiddelde. Dat niet iedereen daar tegen kon en inderdaad ongelimiteerd ging rijden, heeft tot de huidige regeling geleid. Als je enigzins een normaal aantal prive-kms rijdt (15k?), kom je prima uit met deze regeling.

Ik denk eerlijk gezegd dat een werkgever uitzoeken obv welke auto en hoeveel je kan rijden niet echt meer van deze tijd is ...

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
[...]

En dat valt dus wel weer mee, want voor de kosten die je extra bijdraagt voor het maken van de extra prive KM wordt een deel daarvan ook verrekent met je bijtelling.
Vorige periode 2522 extra prive KM gereden. Dat kost mij nu van mijn netto loon +-25 euro per maand 4 maanden lang. Dat kost de benzine nog niet eens voor 2522 KM.

Computer says no

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

monkel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:33:
Ik denk eerlijk gezegd dat een werkgever uitzoeken obv welke auto en hoeveel je kan rijden niet echt meer van deze tijd is ...
Dat je als leaserijder in een of ander ecohok terechtkomt weet je inderdaad vantevoren. Dat je dan vervolgens op die auto (die, laten we eerlijk zijn, 90% van de mensen privé niet zou kopen) ook nog gekort wordt .. tja. Als consultant maak je lange dagen, je zit veel op de weg, er wordt van je verwacht dat je je kennis op peil houdt, je gezicht laat zien bij meetings (allemaal in eigen tijd), dan vind ik het niet zo vreemd dat er verder ook niet moeilijk wordt gedaan over de auto waar je 3 a 4 uur per dag inzit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Prx
Arfman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Dat je als leaserijder in een of ander ecohok terechtkomt weet je inderdaad vantevoren. Dat je dan vervolgens op die auto (die, laten we eerlijk zijn, 90% van de mensen privé niet zou kopen) ook nog gekort wordt .. tja. Als consultant maak je lange dagen, je zit veel op de weg, er wordt van je verwacht dat je je kennis op peil houdt, je gezicht laat zien bij meetings (allemaal in eigen tijd), dan vind ik het niet zo vreemd dat er verder ook niet moeilijk wordt gedaan over de auto waar je 3 a 4 uur per dag inzit.
Capgemini heeft een vrije keuze voor de auto die jij wilt rijden. Je wordt nergens ingestopt en als jij het geld er voor over hebt om die dikke BMW 5-serie te gaan rijden, dan is er niemand die je tegen houdt. Als Young Professional zal er even een vlaggetje omhoog gaan en dient je manager het te accorderen dat je de helft van je salaris gelijk weer inlevert bij de lease, maar dat is ook alles ook.

De nieuwe regeling heeft verder totaal geen beperking op het aantal zakelijke kilometers dat je mag rijden. Al die meetings, kennis op peil houden, conferenties en tripjes van en naar de klant zijn dus gewoon gedekt in de lease afspraken en kosten je geen euro extra. Als jij die tripjes dan wilt maken met 150 KM/u dan betaal je inderdaad weer zelf wat aan excessief brandstofgebruik.
[...]

De lease auto is inderdaad niet meer de onbeperkte secundaire arbeidsvoorwaarde die het vroeger was nee, zowel niet voor Capgemini als voor de fiscus. Als jij een extra bijdrage moet neerleggen omdat je veel privé rijdt wordt dit nog wel verrekend met je bijtelling. Als je dan gaat kijken wat het echt kost kan ik je één ding verzekeren: voor dat geld kun jij privé niet een nieuwe auto rijden. Mocht je dus goedkoper willen rijden privé dan adviseer ik je om de auto uit de bijtelling te halen en privé een tweedehands auto te gaan rijden. Dan hou je het meeste geld in je zak.

Capgemini heeft ervoor gekozen om een nieuw leasemodel te introduceren met een individuele verrekening in plaats van gedeelde last. Daarin liep Capgemini erg voorop, maar er zijn al steeds meer bedrijven die hier voor gaan. Maar in tegenstelling tot onze concurrenten hebben wij een mooi digitaal systeem waar je alles in bij houdt, in plaats van een dubbele boekhouding op papier die je dan weer handmatig in moet gaan voeren in een systeem van de werkgever. Wat dat betreft zijn we nog niet zo slecht. ;-)

• Blik1984
  • Nu online
Nou nou, nu wordt die lease-regeling wel heel erg de hemel in geprezen. Het is en blijft een gedrocht van een regeling, waarvoor Capgemini iig toendertijd 5 man op de lease-afdeling had zitten. Tot zover het downsizen van overhead... als er iets makkelijk en goedkoop uitbesteedt kan worden is het wel fleetmanagement.

Het was gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel, waar het personeel niks voor in de plaats heeft gekregen.

Voor mij was het toendertijd één van de redenen (niet de doorslaggevende reden, maar wel één die meespeelde) om niet heel lang na te denken toen ik een aanbod kreeg.

• Prx
Volgens mij wordt er vrij weinig de hemel in geprezen hoor. Er is geen woord van gelogen dat je bijbetaalt voor extra privékilometers, dat je daar niet nieuw privé voor kunt rijden en dat er meer organisaties dit model gaan hanteren omdat de kosten gewoon de pan uit rijzen.

Neemt niet weg dat er nog steeds organisaties zijn die dit niet doen. Dat moet je dan ook zeker in je overweging mee nemen om ergens te werken, of te blijven werken. :)

Dat dit als bezuinigingsmaatregelen is geïntroduceerd is zeker waar. Er waren alternatieven maar die zijn afgeserveerd. Het model zoals het was werd ook niet door iedereen eerlijk gevonden en er werd ook misbruik van gemaakt, dus ook die was niet ideaal. Maar daar was alle pijn voor Capgemini, niet voor de medewerker.

• TweakerVincent
Probleem met buitenland pas opgelost. Ik krijg een nationale tankpas. Ik kom amper in het buitenland en als ik er wel ben gebruik ik gewoon bonnetjes (wat nog voordeliger is ook. Erg vreemd dat we uberhaupt een buitenland pas hebben waar alle extra kosten doorbelast worden naar de WN. Zeer slechte zaak).

• monkel
TweakerVincent schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:27:
Probleem met buitenland pas opgelost. Ik krijg een nationale tankpas. Ik kom amper in het buitenland en als ik er wel ben gebruik ik gewoon bonnetjes (wat nog voordeliger is ook. Erg vreemd dat we uberhaupt een buitenland pas hebben waar alle extra kosten doorbelast worden naar de WN. Zeer slechte zaak).
Volgens mij heeft de werkgever daar niets mee te maken; je maakt gebruik van een dienst (DKV) die duurder is dan de normale strip. Dit wordt doorbelast in een hogere brandstofprijs (overigens ook niet in alle gevallen ...) Daar kan de werkgever vrij weinig aan doen, dus snap niet zo waarom het zo'n slechte zaak is

• TweakerVincent
monkel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:45:
[...]

Volgens mij heeft de werkgever daar niets mee te maken; je maakt gebruik van een dienst (DKV) die duurder is dan de normale strip. Dit wordt doorbelast in een hogere brandstofprijs (overigens ook niet in alle gevallen ...) Daar kan de werkgever vrij weinig aan doen, dus snap niet zo waarom het zo'n slechte zaak is
Omdat elke normale WG brandstof niet 1 op 1 doorbelast... Dit slaat echt helemaal nergens op. Genoeg geleased in het verleden met normale lease constructies.

• Prx
TweakerVincent schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Omdat elke normale WG brandstof niet 1 op 1 doorbelast... Dit slaat echt helemaal nergens op. Genoeg geleased in het verleden met normale lease constructies.
Ik ga deze misschien eens even intern oppakken, want volgens mij gaat er ook iets mis. Kun je even je persoonlijke gegevens (naam) sturen in een DM? Dan spreek ik het even met je door, als collega zijnde. :)

• TweakerVincent
Prx schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Ik ga deze misschien eens even intern oppakken, want volgens mij gaat er ook iets mis. Kun je even je persoonlijke gegevens (naam) sturen in een DM? Dan spreek ik het even met je door, als collega zijnde. :)
Send :)

• Blik1984
  • Nu online
Prx schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:03:
Volgens mij wordt er vrij weinig de hemel in geprezen hoor. Er is geen woord van gelogen dat je bijbetaalt voor extra privékilometers, dat je daar niet nieuw privé voor kunt rijden en dat er meer organisaties dit model gaan hanteren omdat de kosten gewoon de pan uit rijzen.

Neemt niet weg dat er nog steeds organisaties zijn die dit niet doen. Dat moet je dan ook zeker in je overweging mee nemen om ergens te werken, of te blijven werken. :)

Dat dit als bezuinigingsmaatregelen is geïntroduceerd is zeker waar. Er waren alternatieven maar die zijn afgeserveerd. Het model zoals het was werd ook niet door iedereen eerlijk gevonden en er werd ook misbruik van gemaakt, dus ook die was niet ideaal. Maar daar was alle pijn voor Capgemini, niet voor de medewerker.
Het gaat mij een beetje om het punt dat er geen beperking zou zijn in de zakelijke kilometers. Ik vind het nog steeds bespottelijk dat je in theorie en praktijk de rekening gepresenteerd krijgt omdat je toevallig op een traject rijd waar je niet zuinig "kan" rijden. Niemand zou voor zijn zakelijke kilometers uberhaupt een rekening moeten krijgen (en er ook niet op moeten verdienen overigens).

Voorbeeld: ik heb het merendeel van mijn periode bij Capgemini in de omgeving Eindhoven gezeten, wat neerkwam op 200 km per dag, waarvan 95% snelweg kilometers. Met mijn hybride auto (Lexus CT) kwam ik niet eens in de buurt van de gebruikscijfers die gepubliceerd waren. Dit komt mede omdat een hybride prima verbruik heeft op 50-80 km wegen, maar dramatische cijfers heeft op 100+ kilometerwegen. Dit zou automatisch een forse extra rekening betekenen.

Maar goed. Wat ik al zei, het kan altijd nog erger. Bij mijn huidige werkgever moet ik 10% eigen bijdrage betalen voor privé-gebruik. Daarnaast moet ik ook nog eens voor de benzine in het buitenland betalen. Dus vakantie in het buitenland met de auto kost me standaard toch weer aardig wat benzine-kosten

• monkel
TweakerVincent schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:38:
[...]
Misschien moet je de leaseregeling nog een keer doornemen; er wordt uitgegaan van een standaard brandstoftarief. Als je goedkoper tankt krijg je geld terug (zie ik bij andere werkgevers niet gebeuren) als je duurder tankt (langs de snelweg, gebruik maken van DKV ...) betaal je ietsje bij. Van 1 op 1 doorbelasting is al helemaal geen sprake

• Prx
Blik1984 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:56:
[...]

Het gaat mij een beetje om het punt dat er geen beperking zou zijn in de zakelijke kilometers. Ik vind het nog steeds bespottelijk dat je in theorie en praktijk de rekening gepresenteerd krijgt omdat je toevallig op een traject rijd waar je niet zuinig "kan" rijden. Niemand zou voor zijn zakelijke kilometers uberhaupt een rekening moeten krijgen (en er ook niet op moeten verdienen overigens).

Voorbeeld: ik heb het merendeel van mijn periode bij Capgemini in de omgeving Eindhoven gezeten, wat neerkwam op 200 km per dag, waarvan 95% snelweg kilometers. Met mijn hybride auto (Lexus CT) kwam ik niet eens in de buurt van de gebruikscijfers die gepubliceerd waren. Dit komt mede omdat een hybride prima verbruik heeft op 50-80 km wegen, maar dramatische cijfers heeft op 100+ kilometerwegen. Dit zou automatisch een forse extra rekening betekenen.
Hier moet ik je wel gelijk in geven. Ik ben eerder een keer de discussie aangegaan met lease over wat men moet doen met de extra kosten als jij toevallig op een klus zit waarbij het gewoon niet mogelijk is om zuinig te rijden, denk aan binnenstad Rotterdam ofzo. Het antwoord van lease kwam er op neer dat dit een business probleem is (van je divisie/cluster) en en dat deze jou hiervoor ook kunnen compenseren met een bonus die wordt uitgekeerd zolang je op die klus zit. Vanzelfsprekend was mijn manager hier weer iets minder over te spreken.

Maar Capgemini medewerkers moeten dus inderdaad wel weten dat je met dit soort problemen dus eigenlijk naar je manager moet stappen, die hier dan iets mee moet (volgens onze staf-afdeling genaamd lease). Mocht iemand dat een keer willen proberen, let me know, dan ga ik de strijd samen met je aan. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Prx op 26-01-2017 15:12 ]

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 13:53

Insehh

Define good enough.

Blik1984 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:34:
Nou nou, nu wordt die lease-regeling wel heel erg de hemel in geprezen. Het is en blijft een gedrocht van een regeling, waarvoor Capgemini iig toendertijd 5 man op de lease-afdeling had zitten. Tot zover het downsizen van overhead... als er iets makkelijk en goedkoop uitbesteedt kan worden is het wel fleetmanagement.

Het was gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel, waar het personeel niks voor in de plaats heeft gekregen.

Voor mij was het toendertijd één van de redenen (niet de doorslaggevende reden, maar wel één die meespeelde) om niet heel lang na te denken toen ik een aanbod kreeg.
Dit.

Bij mijn huidige werkgever wordt er niet gekeken naar verbruik en alles gewoon op een hoop gegooid. Ik hoef me nergens druk om te maken, in tegenstelling tot het verhaal bij Capgemini. Enige verschil: Niet tanken langs de snelweg, maar daar kan ik nog mee leven. Tegenover mijn kantoor, klant én huis heb ik een tankstation dus het zal me echt een worst wezen. Bovenop ook nog een stuk hoger leasebudget.

De enige ekte...

• miicker
  • Niet online
Ik ben net afgestudeerd en ik ben opzoek naar een baan. Werken als consultant of werken in de detachering lijken me beide leuk, echter gaat mijn voorkeur uit naar consultancy. Echter heb ik nog niet echt een idee waar ik me op wil richten binnen de consultancy. Ik heb net de opleiding bedrijfskundige informatica afgerond (ICT & Business).

Ik ben nu aan het kijken om op 8 februari naar de Xperience Day van Cap te gaan. Raden jullie dit aan om te doen? Of is dit meer tijdverspilling? Mijn doel van het bijwonen van zo'n dag zou vooral zijn om te weten te komen waar ik me dan op zou willen richten binnen consultancy, ik kan (denk ik) moeilijk een sollicitatiegesprek binnen gaan en dan aangeven dat ik "gewoon consultant" wil worden. Ik neem aan dat ze me dan ook gaan vragen waar ik me in wil specialiseren.

Tips en mogelijke onderwerpen om me in te specialiseren zijn ook van harte welkom!

Als jullie trouwens informatie hebben over een andere werkgever buiten Capgemini die volgens jullie ook veel mogelijkheden biedt voor een starter dan hoor ik het ook graag! Ik woon zelf in Utrecht, uiteraard is reistijd geen enorm probleem, maar de voorkeur gaat uit naar een werkgever in de buurt.

[ Voor 0% gewijzigd door miicker op 03-02-2017 10:26 . Reden: Typo ]

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:02

avotar

P0werd by Black Coffee

miicker schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 00:41:
Ik ben net afgestudeerd en ik ben opzoek naar een baan. Werken als consultant of werken in de detachering lijken me beide leuk, echter gaat mijn voorkeur uit naar consultancy. Echter heb ik nog niet echt een idee waar ik me op wil richten binnen de consultancy. Ik heb net de opleiding bedrijfskundige informatica afgerond (ICT & Business).

Ik ben nu aan het kijken om op 8 februari naar de Xperience Day van Cap te gaan. Raden jullie dit aan om te doen? Of is dit meer tijdverspilling? Mijn doel van het bijwonen van zo'n dag zou vooral zijn om te weten te komen waar ik me dan op zou willen richten binnen consultancy, ik kan (denk ik) moeilijk een sollicitatiegesprek binnen gaan en dan aangeven dat ik "gewoon consultant" wil worden. Ik neem aan dat ze me dan ook gaan vragen waar ik me in wil specialiseren.

Tips en mogelijke onderwerpen om me in te specialiseren zijn ook van harte welkom!

Als jullie trouwens informatie hebben over een andere werkgever buiten Capgemini die volgens jullie ook veel mogelijkheden biedt voor een starter dan hoor ik het ook graag! Ik woon zelf in Utrecht, uiteraard is rijstijd geen enorm probleem, maar de voorkeur gaat uit naar een werkgever in de buurt.
Xperience dagen zijn altijd een leuk idee. Geeft je wel een idee van de sfeer van het bedrijf, al is het natuurlijk wat opgeklopt.
Maar ze kunnen je in elk geval een stuk meer vertellen over de gebieden en eventuele specialisaties.

Heb het alleen wel over reistijd en niet over rijstijd.....

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• TweakerVincent
Wat is jullie ervaring met consignatiedienst bij een klant? Neem aan dat externen geen consignatiedienst bij een klant hoeven te lopen? Ik teken immers voor een normaal contract?

• Prx
Als dit onderdeel is van je opdracht bij de klant dan hoort dit er natuurlijk bij. Maar dat soort afspraken maak je bij het starten van die opdracht. Als jij dat soort diensten niet wilt draaien dan is die specifieke opdracht dus geen goede fit. Laat je dan ook vooral niet overhalen om dat wel te gaan doen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Cap zal toch wel een consignatievergoeding hebben? (verder moeten ze natuurlijk met de werknemer en met de klant akkoord bereiken)

• TweakerVincent
Ik vind het wel erg simpel gedacht dat consignatie er bij hoort. Klant waar ik nu zit heeft consignatiedienst van een week 7X24 uur. Mooi niet dat ik dat ga doen. (overigens is er ook geen sprake van dat dit gaat gebeuren, maar puur hypothetisch)... Mensen die intern voor dit bedrijf gekozen hebben weten dat dit erbij hoort.

• Prx
Capgemini heeft een goede werktijdenregeling hoor, met daarbij ook een goede regeling voor standby en oproep voor onze outsourcing diensten, die ook van toepassing is op overwerk voor projecten en consultancy.

En simpel gedacht? Ik zeg alleen dat wanneer consignatie bij een opdracht hoort dit van tevoren bekend moet worden gemaakt als jij die opdracht gaat doen. Of dit nu vanuit onze outsourcing business is of meedraaien bij een klant vanuit een detacheringklus.

Niemand verwacht dat je dat zomaar even gaat doen, maar als het bij een klus hoort en jij accepteert die klus dan ga je dat dus gewoon doen. En dan horen daar natuurlijk de benodigde vergoedingen bij.

Als je op zoek bent naar enige vorm van een 9-5 baan, dan ben je bij Capgemini (en elke andere grote jongen) überhaupt aan het verkeerde adres. :)

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-11 22:19
Prx schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:45:
Als je op zoek bent naar enige vorm van een 9-5 baan, dan ben je bij Capgemini (en elke andere grote jongen) überhaupt aan het verkeerde adres. :)
Ligt volgens mij maar net aan je specialisatie. Ik werk samen met allerlei software ontwikkelaars van die detacheringsbedrijfjes en ze doen allemaal gewoon 40 uur per week.

• Blik1984
  • Nu online
Spacejockey schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Ligt volgens mij maar net aan je specialisatie. Ik werk samen met allerlei software ontwikkelaars van die detacheringsbedrijfjes en ze doen allemaal gewoon 40 uur per week.
Qua echt werken is dat biij Cap ook vaak het geval. Echter zit je vaak nog met trainingen en andere verplichtingen waarvoor je ook regelmatig 's avonds bezig bent

• TweakerVincent
Prx schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:45:
Capgemini heeft een goede werktijdenregeling hoor, met daarbij ook een goede regeling voor standby en oproep voor onze outsourcing diensten, die ook van toepassing is op overwerk voor projecten en consultancy.

En simpel gedacht? Ik zeg alleen dat wanneer consignatie bij een opdracht hoort dit van tevoren bekend moet worden gemaakt als jij die opdracht gaat doen. Of dit nu vanuit onze outsourcing business is of meedraaien bij een klant vanuit een detacheringklus.

Niemand verwacht dat je dat zomaar even gaat doen, maar als het bij een klus hoort en jij accepteert die klus dan ga je dat dus gewoon doen. En dan horen daar natuurlijk de benodigde vergoedingen bij.

Dat 9-5 is echt een dooddoener... Natuurlijk werk ik meer dan mijn normale uren, genoeg trainingen en (leuke) events in de avond. Maar om voor een klant op zaterdagnacht om 3 uur werk te moeten verrichten zie ik echt niet zitten. Hoorde verhalen van internen hier die 3x op een nacht wakker gebeld werden om systemen werkbaar te krijgen...

Binnen mijn vakgebied kan ik echt overal aan het werk dus selectief kan ik best zijn... maar gelukkig is dit tot zover slechts hypothetisch. Was alleen benieuwd hoe dat bij anderen ging.

• Prx
TweakerVincent schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:21:
[...]

Dat 9-5 is echt een dooddoener... Natuurlijk werk ik meer dan mijn normale uren, genoeg trainingen en (leuke) events in de avond. Maar om voor een klant op zaterdagnacht om 3 uur werk te moeten verrichten zie ik echt niet zitten. Hoorde verhalen van internen hier die 3x op een nacht wakker gebeld werden om systemen werkbaar te krijgen...

Binnen mijn vakgebied kan ik echt overal aan het werk dus selectief kan ik best zijn... maar gelukkig is dit tot zover slechts hypothetisch. Was alleen benieuwd hoe dat bij anderen ging.
Persoonlijk ben ik veelal 2-4 avonden per week voor Capgemini bezig en soms ook in het weekend. Niet al die uren schrijf ik omdat ze ook niet allemaal declarabel zijn. Als ik voor een opdracht moet overwerken of, zoals nu voor mijn huidige, in het weekend moet werken omdat ik anders de deadlines niet kan halen dan schrijf ik ze wel, maar ben ik ook selectief of ik ook echt de extra compensatieuren ervoor ga schrijven of niet.

Ik heb nog nooit een klus gehad waarvoor ik bereikbaarheidsdienst moest gaan draaien en ook ik zal dat niet snel doen. De enige uitzondering die ik daarop kan bedenken is wanneer ik langere tijd (1+ maand) geen opdracht heb gehad en dus zelf ook graag wel aan het werk wil, maar ook dan zou ik daar wel afspraken over maken.
Als ik opdrachten accepteer die niet in het verlengde liggen van mijn ontwikkelpad en/of dit soort constructies vergen, dan heb ik zo'n opdracht nog nooit langer dan 9 maanden gedaan. En die 9 maanden was ook nog eens omdat ik het gewoon enorm naar mijn zin had bij die klant. Ik kan iedereen adviseren om ook een dergelijk iets voor jezelf te bepalen.

Op 1 maart komt een collega terug die 1 jaar bij een concurrent heeft gewerkt maar er toch achter kwam dat hij daar niet op zijn plek was. Hij zat toen te overwegen om terug te komen naar Capgemini of eventueel intern te gaan bij een organisatie. Mijn collega heeft hem toen opgebeld met de vraag wat hij wilde: "Een baan of een carrière?". Dat is denk ik de keuze die je moet maken en waar die 9 - 5 ook over gaat. Je kunt werk hebben en dat perfect doen voor 40 uur per week. Natuurlijk zul je groeien, als persoon en financieel. Maar de vraag is waar je de uitdaging uit haalt. Mijn inziens kun je op dat vlak dus helemaal los gaan bij Capgemini en de opdrachten die er liggen. Zolang jij maar weet waar je je energie uit haalt. En als dat betekent dat je maximaal inzet hebt op opdrachten die geen standbydiensten hebben en daarnaast nog goed bezig bent met jouw eigen ontwikkeling en die van Capgemini daaromheen, dan ben je volgens mij uitstekend bezig.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
Waarschuwing tankpas:

Hoe kom je erachter dat je met de buitenlandse strip hebt getankt?

BlaBlaBla

• Blik1984
  • Nu online
Prx schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:41:
[...]

Op 1 maart komt een collega terug die 1 jaar bij een concurrent heeft gewerkt maar er toch achter kwam dat hij daar niet op zijn plek was. Hij zat toen te overwegen om terug te komen naar Capgemini of eventueel intern te gaan bij een organisatie. Mijn collega heeft hem toen opgebeld met de vraag wat hij wilde: "Een baan of een carrière?". Dat is denk ik de keuze die je moet maken en waar die 9 - 5 ook over gaat. Je kunt werk hebben en dat perfect doen voor 40 uur per week. Natuurlijk zul je groeien, als persoon en financieel. Maar de vraag is waar je de uitdaging uit haalt. Mijn inziens kun je op dat vlak dus helemaal los gaan bij Capgemini en de opdrachten die er liggen. Zolang jij maar weet waar je je energie uit haalt. En als dat betekent dat je maximaal inzet hebt op opdrachten die geen standbydiensten hebben en daarnaast nog goed bezig bent met jouw eigen ontwikkeling en die van Capgemini daaromheen, dan ben je volgens mij uitstekend bezig.
Ik moest hardop lachen :D

Dergelijke arrogantie ben ik niet gewend van Capgemini

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blik1984 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:29:
[...]

Ik moest hardop lachen :D

Dergelijke arrogantie ben ik niet gewend van Capgemini
Het grootste nadeel blijft nog dat je een baan bij de klant hebt en een carrière bij Capgemini. Het interesseert Capgemini niet of de klant tevreden is en of jij tevreden bent op je opdracht. Als je verder wilt komen heb je geen andere keuze dan buiten die 40 uur bij de klant nog enkele avonden te spenderen aan je carrière.
Ga je intern bij een organisatie is je baan je carrière. Goed presteren op de werkvloer levert dan ook daadwerkelijk wat op.

• miicker
  • Niet online
Ik ga komende maandag naar de selectiedag van Cap, nu vraag ik me alleen af of er een andere manier is om voor te bereiden op het assessment? Die oefenwebsite geeft namelijk niet aan wat je fout hebt gedaan en hoe het dan wel had gemoeten.
Ik heb deze link gekregen:
https://www.nl.capgemini....rierepad/oefen-assessment

Wel geinig dat de recruiter in de uitnodiging een link naar tweakers.net vermeld met de tekst "Kijk vooral ook eens op het forum van www.tweakers.net voor wat (informele) informatie over onze testen." :+

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52

Cyphax

Moderator LNX
Het daadwerkelijke assessment was hetzelfde als het oefenassessment qua software, alleen ligt de lat bij het assessment hoger. Ik kan me herinneren dat het oefenassessment me vertelde dat ik het bovengemiddeld goed had gedaan, maar bij het assessment zelf redelijk gemiddeld. Gek dat ie bij jou niet aangeeft hoe je het deed.

Saved by the buoyancy of citrus

• miicker
  • Niet online
Cyphax schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 01:55:
Het daadwerkelijke assessment was hetzelfde als het oefenassessment qua software, alleen ligt de lat bij het assessment hoger. Ik kan me herinneren dat het oefenassessment me vertelde dat ik het bovengemiddeld goed had gedaan, maar bij het assessment zelf redelijk gemiddeld. Gek dat ie bij jou niet aangeeft hoe je het deed.
Dat geeft hij wel aan, maar hij geeft niet aan wat je fout hebt.

• TweakerVincent
Strider schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Hoe kom je erachter dat je met de buitenlandse strip hebt getankt?
Kan je checken in je tankbeurten, er staat dan DKV bij. Ik heb dat 12 keer gehad in 2 jaar tijd. Gelukkig heb ik ondertussen een nationale tankpas dus geen geneuzel meer met dit soort narigheid.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
TweakerVincent schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:58:
[...]

Kan je checken in je tankbeurten, er staat dan DKV bij. Ik heb dat 12 keer gehad in 2 jaar tijd. Gelukkig heb ik ondertussen een nationale tankpas dus geen geneuzel meer met dit soort narigheid.
Bij een onbemande tankstation in NL kun je volgens mij niet met je DKV betalen toch? Ik ben altijd aan het klooien met hoe ik het pasje in de automaat moet duwen en heb er nooit opgelet hoe ik dat doe :+

BlaBlaBla

• TweakerVincent
Strider schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:40:
[...]

Bij een onbemande tankstation in NL kun je volgens mij niet met je DKV betalen toch? Ik ben altijd aan het klooien met hoe ik het pasje in de automaat moet duwen en heb er nooit opgelet hoe ik dat doe :+
Volgens mij kan dat wel. Bij die pinautomaten is heel lastig te zien waar de magneetlezer zit. Anyway gewoon NL pas aanvragen.

• miicker
  • Niet online
Vandaag naar de selectiedag geweest. Als het gesprek morgen goed gaat met de psycholoog dan ben ik aangenomen als Business Analist (Financial Services).

Echter viel me op dat op het blad waar het loon etc. op gespecificeerd wordt staat dat het gaat om een contract van 36 uur. Ik zag dit te laat om dit te vragen aan de gesprekspartner, maar iemand van HR vertelde me dat dit gebruikelijk is binnen Financial Services.

Ik vraag me af wat voor consequenties dit heeft? Is het dan zo dat je eens per twee weken een dag vrij krijgt, of iedere week een halve dag o.i.d.?

Daarnaast vraag ik me af hoe groot het verschil is in salaris met een contract van 4 uur. Het salaris is nu als volgt gespecificeerd:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bedankt alvast!

• Tankiej
  • Nu online
miicker schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:49:
Vandaag naar de selectiedag geweest. Als het gesprek morgen goed gaat met de psycholoog dan ben ik aangenomen als Business Analist (Financial Services).

Echter viel me op dat op het blad waar het loon etc. op gespecificeerd wordt staat dat het gaat om een contract van 36 uur. Ik zag dit te laat om dit te vragen aan de gesprekspartner, maar iemand van HR vertelde me dat dit gebruikelijk is binnen Financial Services.

Ik vraag me af wat voor consequenties dit heeft? Is het dan zo dat je eens per twee weken een dag vrij krijgt, of iedere week een halve dag o.i.d.?

Daarnaast vraag ik me af hoe groot het verschil is in salaris met een contract van 4 uur. Het salaris is nu als volgt gespecificeerd:

***members only***

Bedankt alvast!
Ik zit ook bij Financial Service, ik kreeg ook een 36 uur contract toen ik in dienst kwam (2013), een jaar later om laten zetten naar 40 uur, omdat ik dat ook maakte bij de klant.
Ik dacht gehoord te hebben dat ze je nu voor de keuze stelde of je een 36 uur of 40 uur contract krijgt. Of het is al weer gewijzigd natuurlijk..

Hoe je de 36 uur invult is aan jezelf en aan de klant. Ik werkte na een paar weken eigenlijk standaard 40 uur per week en had dus elke week 4 overuren. Maar er zijn ook collega's die 4 x 9 uur werken, hebben één dag per week een middag vrij of 1x per 2 weken een hele dag vrij. Daar is niets voor vastgesteld, gaat in overleg.

Het salaris bij 36 uur is gewoon 90% van bij 40 uur. Dus salaris / 90 * 100 en je hebt het fulltime salaris, dat is makkelijk. Volgens mij geld hetzelfde voor de eindejaarsuitkering, vakantiegeld en onkostenvergoedingen.
De mobiliteitsvergoeding gaat de helft van de parttimefactor naar beneden. Dus als je 36 uur werkt (90%), is je mobiliteitsvergoeding 95%. Dit kan je dus ook zo makkelijk omrekenen naar 100% :)

• miicker
  • Niet online
Als je bij Cap aangenomen wordt als YP krijg je na 2 maanden beschikking over het mobiliteitsbudget. Ik zou dan zelf graag gebruik maken van een leaseauto. Het mobiliteitsbudget zou bij mij €762,37 zijn. Hier heb ik eigenlijk twee vragen over:
- Welke auto's kan ik hiervan leasen zonder veel bij te betalen en is er een website waar ik dit kan bekijken o.i.d.?
- Ga je na twee maanden de auto bestellen, waardoor het dan nog een aantal weken duurt voor je hem krijgt, of bestel je de auto eerder zodat je hem ook daadwerkelijk na 2 maanden direct hebt?

Bedankt alvast :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Over welke auto's je kan leasen is er meer dan genoeg te vinden zowel in dit topic als op andere lease gerelateerde topics op Tweakers. Denk aan een goed uitgeruste B segmenter of een vrij kale C segmenter.

De auto bestel je natuurlijk pas na de proeftijd anders zit Capgemini vast aan de auto terwijl het misschien jou helemaal niet wilt houden. Om de periode tussen bestelling en ontvangst te overbruggen krijg je een tijdelijke auto. Kies je een auto uit de pool dan kan je die vaak direct ophalen. Kies je een auto die bij dealers op voorraad is kan het in een week of twee geregeld zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 21-02-2017 14:14 ]

• Meekoh
miicker schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:11:
Als je bij Cap aangenomen wordt als YP krijg je na 2 maanden beschikking over het mobiliteitsbudget. Ik zou dan zelf graag gebruik maken van een leaseauto. Het mobiliteitsbudget zou bij mij €762,37 zijn. Hier heb ik eigenlijk twee vragen over:
- Welke auto's kan ik hiervan leasen zonder veel bij te betalen en is er een website waar ik dit kan bekijken o.i.d.?
- Ga je na twee maanden de auto bestellen, waardoor het dan nog een aantal weken duurt voor je hem krijgt, of bestel je de auto eerder zodat je hem ook daadwerkelijk na 2 maanden direct hebt?

Zodra je begonnen bent heb je toegang tot het intranet "Talent".
Vanaf daar kun je bij de lease afdeling een "pricelist" downloaden. Deze bevat grofweg de leaseprijzen van nagenoeg alle automerken/modellen (8898 modellen om precies te zijn). Dit kan je helpen als je nog geen toegang hebt tot de portals van de leasemaatschappijen.

Computer says no

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 21:21
of als richtlijn een directlease.nl website gebruiken.... vergeet niet incl brandstofkosten aan te vinken anders krijg je een compleet vertekend beeld :P

• miicker
  • Niet online
Gister aangenomen bij Cap, vanaf 1 maart beginnen :)
Heb een berg aan informatie gekregen van HR, o.a. informatie over WGA Hiaat verzekering op basis van vrijwillige deelname en WIA-Arbeidsongeschiktheidspensioen op basis van vrijwillige deelname.

Wat is jullie ervaring hiermee, hebben jullie dit afgesloten? Zo ja, wat kost het ongeveer netto en wanneer moet ik aangeven of ik hier gebruik van wil maken?

• Prx
Je kunt ze beiden volgens mij afsluiten op 0% (dus eigenlijk niet), +10% en +20%. Ik heb voor de zekerheid beiden op +10% gezet en mijn hypotheekadviseur vond dat een goede keuze. Op dit moment kosten ze mij volgens mij 17 euro brutoloon per maand tesamen. (gaat niet van netto af)

Volgens mij dien je deze keuze bij indiensttreding door te geven en is het niet mogelijk om dit later nog te veranderen.

• Meekoh
miicker schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:46:
Gister aangenomen bij Cap, vanaf 1 maart beginnen :)
Heb een berg aan informatie gekregen van HR, o.a. informatie over WGA Hiaat verzekering op basis van vrijwillige deelname en WIA-Arbeidsongeschiktheidspensioen op basis van vrijwillige deelname.

Wat is jullie ervaring hiermee, hebben jullie dit afgesloten? Zo ja, wat kost het ongeveer netto en wanneer moet ik aangeven of ik hier gebruik van wil maken?

Hangt helemaal van jezelf af. WGA Hiaat is voor wanneer je langdurig ziek bent. Na 2 jaar ziekte heb je recht op een WGA uitkering, maar deze is een stuk lager dan wat je loon was. Met zo'n verzekering kun je dat gat kleiner maken of helemaal dichten.
Deze heb ik zelf bijv. wel afgesloten, kost mij 10 euro bruto per maand. Hoef je niet via Cap af te sluiten, je kunt het ook zelf regelen als je de verzekering die Cap aanbied niet voldoende vind.

WIA lijkt erop maar heeft betrekking op je pensioenopbouw. Pensioenopbouw is op basis van je laatst verdiende salaris, wanneer je dus arbeidsongeschikt raakt ontstaat er ook een gat in je pensioen opbouw.
Heb ik ook in ieder geval.

Kortom het kost geen drol dus ik zou bijna zeggen gewoon doen.

Computer says no

• BB92
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-10-2022
miicker schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:11:

Zoals al eerder aangegeven kan je genoeg B en C segmenters hiervan leasen die prima binnen budget vallen. Overigens, in het YP traject wordt bij elke salarisverhoging ook het leasebudget iets opgeschroefd, dus schrik niet als je in de eerste paar maanden een paar tientjes bij moet betalen om een leukere auto te rijden. Maar als je er van begin af aan al binnen blijft, hou je dus ook per verhoging meer van je mobiliteitsbudget.

Je krijgt een inlog van Alphabet en Athlon. Ik weet van toen ik begon de inlog van Alphabet al binnen een paar weken binnen was, nog ver voordat je de auto daadwerkelijk kan bestellen (dat kan inderdaad pas na 2 maanden, wanneer je vast contract krijgt). Dus dan heb je alle tijd om op die site de nodige auto's te vergelijken. Daarna kan je zodra je de inlog van Athlon hebt vergelijken of er onderling nog prijsverschil in zit.

Persoonlijk heb ik daarbij ook met dealers contact gezocht of zij de auto die ik wilde op voorraad hadden, dit was het geval en daardoor kon ik hem binnen twee weken rijden (in mijn geval ook gunstig ivm veranderende bijtellingsregels destijds).

Overigens gefeliciteerd dat je bent aangenomen ;)

• miicker
  • Niet online
BB92 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:35:
[...]

Zoals al eerder aangegeven kan je genoeg B en C segmenters hiervan leasen die prima binnen budget vallen. Overigens, in het YP traject wordt bij elke salarisverhoging ook het leasebudget iets opgeschroefd, dus schrik niet als je in de eerste paar maanden een paar tientjes bij moet betalen om een leukere auto te rijden. Maar als je er van begin af aan al binnen blijft, hou je dus ook per verhoging meer van je mobiliteitsbudget.

Je krijgt een inlog van Alphabet en Athlon. Ik weet van toen ik begon de inlog van Alphabet al binnen een paar weken binnen was, nog ver voordat je de auto daadwerkelijk kan bestellen (dat kan inderdaad pas na 2 maanden, wanneer je vast contract krijgt). Dus dan heb je alle tijd om op die site de nodige auto's te vergelijken. Daarna kan je zodra je de inlog van Athlon hebt vergelijken of er onderling nog prijsverschil in zit.

Persoonlijk heb ik daarbij ook met dealers contact gezocht of zij de auto die ik wilde op voorraad hadden, dit was het geval en daardoor kon ik hem binnen twee weken rijden (in mijn geval ook gunstig ivm veranderende bijtellingsregels destijds).

Overigens gefeliciteerd dat je bent aangenomen ;)
Thanks :) en ook bedankt voor je bericht. Is het ook zo dat je, zoals eerder aangegeven, in de tijd dat je moet wachten op je lease auto een vervangende auto krijgt?

• Meekoh
miicker schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:47:
[...]

Thanks :) en ook bedankt voor je bericht. Is het ook zo dat je, zoals eerder aangegeven, in de tijd dat je moet wachten op je lease auto een vervangende auto krijgt?
Na je proeftijd kun je wanneer je wacht op je bestelde auto een voorloop auto krijgen, dat is vaak een auto uit de pool of een huur auto.

Computer says no

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:22
Meekoh schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:19:
[...]

Hangt helemaal van jezelf af. WGA Hiaat is voor wanneer je langdurig ziek bent. Na 2 jaar ziekte heb je recht op een WGA uitkering, maar deze is een stuk lager dan wat je loon was. Met zo'n verzekering kun je dat gat kleiner maken of helemaal dichten.
Deze heb ik zelf bijv. wel afgesloten, kost mij 10 euro bruto per maand. Hoef je niet via Cap af te sluiten, je kunt het ook zelf regelen als je de verzekering die Cap aanbied niet voldoende vind.

WIA lijkt erop maar heeft betrekking op je pensioenopbouw. Pensioenopbouw is op basis van je laatst verdiende salaris, wanneer je dus arbeidsongeschikt raakt ontstaat er ook een gat in je pensioen opbouw.
Heb ik ook in ieder geval.

Kortom het kost geen drol dus ik zou bijna zeggen gewoon doen.
Na een jaar ben ik ermee gestopt. Risico is laag, en toch per jaar een bedrag dat je in mijn ogen "weg mikt"

• Meekoh
Ruvetuve schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:33:
[...]

Na een jaar ben ik ermee gestopt. Risico is laag, en toch per jaar een bedrag dat je in mijn ogen "weg mikt"
Het is maar wat je wegmikken vind. In geval van WGA was mijn zus na haar auto ongeluk (verbrijzelde knie o.a.) erg blij met die "weg gemikte" euro's ;) En gezien het aantal KM's dat ik voor Cap maak en het gedrag van mijn medeweggebruikers...Heb ik die toch maar wel. Voor +- 10 euro BRUTO per maand jezelf verzekeren van honderden euro's inkomsten daling bij langere ziekte vind ik het wel waard!

Computer says no

• Ruvetuve
Meekoh schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:43:
[...]

Het is maar wat je wegmikken vind. In geval van WGA was mijn zus na haar auto ongeluk (verbrijzelde knie o.a.) erg blij met die "weg gemikte" euro's ;) En gezien het aantal KM's dat ik voor Cap maak en het gedrag van mijn medeweggebruikers...Heb ik die toch maar wel. Voor +- 10 euro BRUTO per maand jezelf verzekeren van honderden euro's inkomsten daling bij langere ziekte vind ik het wel waard!
Het is zeker mooi dat de mogelijkheid er is. Persoonlijke keuzes. 2 jaar langdurig ziek is een behoorlijke tijd. Kan je overal wel voor verzekeren en dan kom je erachter dat het wel wat minder had gemogen.

Overigens ander puntje van aandacht, bijna alle ypers die ik tegenkom hebben een voortijdig annuleren verzekering voor hun lease auto, bedenk dat dit alleen nodig is als je een niet gangbare auto leased! Zie vaak dat deze verzekering ook wordt afgesloten voor gangbare modellen die altijd in ingeleverd mogen worden zonder boete. Details heb ik even niet paraat

• Tankiej
  • Nu online
Ruvetuve schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:57:
[...]

Het is zeker mooi dat de mogelijkheid er is. Persoonlijke keuzes. 2 jaar langdurig ziek is een behoorlijke tijd. Kan je overal wel voor verzekeren en dan kom je erachter dat het wel wat minder had gemogen.

Overigens ander puntje van aandacht, bijna alle ypers die ik tegenkom hebben een voortijdig annuleren verzekering voor hun lease auto, bedenk dat dit alleen nodig is als je een niet gangbare auto leased! Zie vaak dat deze verzekering ook wordt afgesloten voor gangbare modellen die altijd in ingeleverd mogen worden zonder boete. Details heb ik even niet paraat.
Dat zonder boete voortijdig inleveren geld alleen voor de zogeheten 'standaardauto's'. Dat is er één per klasse die per kwartaal bepaald worden (op dit moment Twingo, 208 Octavia hatchback & station). Voor alle anderen moet je gewoon een boete betalen bij voortijdig inleveren.
Bij een standaardauto is het ook niet mogelijk om de verzekering af te sluiten.

Het zonder kosten inleveren van alle auto's onder x catalogusprijs is van de oude leaseregeling, dat is voor de auto's bestelt vanaf halverwege 2012 niet meer het geval.
Vorig jaar was er nog een collega die dacht ook wat jij zegt, die kwam flink bedrogen uit.

Informeer jezelf even over alle details voordat je mensen dit soort advies wil geven.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 22-02-2017 19:13 ]

• Ruvetuve
Tankiej schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:03:
[...]

Dat zonder boete voortijdig inleveren geld alleen voor de zogeheten 'standaardauto's'. Dat is er één per klasse die per kwartaal bepaald worden (op dit moment Twingo, 208 Octavia hatchback & station). Voor alle anderen moet je gewoon een boete betalen bij voortijdig inleveren.
Bij een standaardauto is het ook niet mogelijk om de verzekering af te sluiten.

Het zonder kosten inleveren van alle auto's onder x catalogusprijs is van de oude leaseregeling, dat is voor de auto's bestelt vanaf halverwege 2012 niet meer het geval.
Vorig jaar was er nog een collega die dacht ook wat jij zegt, die kwam flink bedrogen uit.

Informeer jezelf even over alle details voordat je mensen dit soort advies wil geven.. :)
Denk er in ieder geval over na en laat je informeren. Ook als er zaken veranderen inderdaad _/-\o_

• Meekoh
Ruvetuve schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 17:57:
[...]

Ik zeg ook niet dat je alles moet verzekeren, echter hebben we het hier over je bron van inkomsten, niet een gaatje vullen bij de tandarts of zo. Bedenk voor jezelf het volgende (zeker als je een koophuis hebt), kun je je maandlasten nog wel dragen wanneer je door Langdurige ziekte niet meer kunt werken?
Van het loon van een yper uitgaand, dan zak je zo'n 500 euro terug in inkomsten iedere maand ;)

Computer says no

• Ruvetuve
Meekoh schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:20:
[...]

Ik zeg ook niet dat je alles moet verzekeren, echter hebben we het hier over je bron van inkomsten, niet een gaatje vullen bij de tandarts of zo. Bedenk voor jezelf het volgende (zeker als je een koophuis hebt), kun je je maandlasten nog wel dragen wanneer je door Langdurige ziekte niet meer kunt werken?
Van het loon van een yper uitgaand, dan zak je zo'n 500 euro terug in inkomsten iedere maand ;)
Behoorlijk happig op discussie hier, alles is er nu over verteld, iedereen kan zelf nadenken. Ik heb het uiteindelijk gecanceld omdat ik juist in jouw voorbeeld het kan redden. Ik neem aan dat (toekomstige) ypers hier zelf een afweging in maken (evenals lease).Slik niet alles zonder overwegen.

Wellicht kwam ik wat te zwart/wit uit de hoek, excuses daarvoor :)

• TweakerVincent
Ik heb nu 2.5 jaar een leaseauto en vroeg me af of je de auto ook voortijdig aan een collega mag overdragen en dan een nieuwe uitzoeken? De Tesla Model 3 lijkt me wel wat als die uitkomt.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-11 07:33
Ja overdragen aan een collega mag altijd.

• Tankiej
  • Nu online
Inderdaad, dat mag. We hebben er zelfs een speciale pagina voor om je auto aan te bieden aan collega's, de overnamelijst op de wiki. Op de leasepagina op talent staat wel een linkje :)

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:11
miicker schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:49:

***members only***

Bedankt alvast!
Ha, ik ben ook aangenomen voor dezelfde functie. Ik begin 1 april!

Weet iemand hoe de eerste maanden eruit zien van een BI op FS? Wordt je al snel bij klanten neergezet of is het voornamelijk veel bijspijkeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Joker op 27-02-2017 15:08 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
TweakerVincent schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:47:
Ik heb nu 2.5 jaar een leaseauto en vroeg me af of je de auto ook voortijdig aan een collega mag overdragen en dan een nieuwe uitzoeken? De Tesla Model 3 lijkt me wel wat als die uitkomt.
Deel 1 van de vraag, overdragen, is beantwoord.

Deel 2, Tesla. Anyone?
Pagina: 1 ... 52 ... 84 Laatste