• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:53
Worden jullie ook gespamd met brieven van Vodafone? Ik ben ondertussen al 3 jaar weg bij Capgemini, krijg ik opeens de laatste maanden brieven van Vodafone over mijn telefoonabonnement. Lekkere administratie :D

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Blik1984 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:42:
Worden jullie ook gespamd met brieven van Vodafone? Ik ben ondertussen al 3 jaar weg bij Capgemini, krijg ik opeens de laatste maanden brieven van Vodafone over mijn telefoonabonnement. Lekkere administratie :D
Ik niet, maar ik las op Yammer dat er het een en ander is misgegaan de laatste tijd bij Vodafone :/

Computer says no

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
Meekoh schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:42:
[...]

Jij wilt dus eerder al een nieuwe als ik het goed begrijp?
Anders is het gewoon een kwestie van doorrijden? Leasemaatschappij gaat vanzelf miepen.
Het liefst rijd ik hem helemaal af want het is gewoon een gruwelijk fijne bak. Door persoonlijke redenen is het voor mij beter om hem al een half jaar van te voren over te dragen naan een ander baasje en dat ik tijdelijk iets anders (en goedkopers) ga rijden :).

Uiteindelijk wil ik begin 2018 de nieuwe V40 hopelijk gaan bestellen en tot die tijd iets overnemen van een ander (overname/pool) of misschien zelfs privé rijden en/of trein.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 29-09-2016 14:51 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 10:10
Blik1984 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:42:
Ja, Vodafone is lekker bezig :')

Ik kreeg de afgelopen maanden elke keer (onterechte) rekeningen, die wel aan het juiste adres waren gericht: huisnummer-huisnummertoevoeging.
Maandag kwam de buurvrouw aan de deur met de excuusbrief die Vodafone heeft gestuurd, die was aan 'huisnummer' gestuurd. Toch knap dat ze de rekeningen wel op de juiste plaats weten te krijgen, maar de excuusbrief niet :+

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
leuk_he schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:59:
[...]

1. Wat ik heb ondertekend heb ik gelezen. Daarin staat punt 6: bij binnen 6 maanden na bestelling uit dienst kost je een boete.
Verder wordt er verwezen naar een lease regelement waar ik het nu pas uit kan halen. dat dit geen "standaard wagen" is. lease relgelement is 27 pagina's
2. staat dus niet op wat ik heb ondertekend. ;(

Met nieuwe werkgever is dit dus niet onderhandeld, omdat ik me hiervan niet bewust was. Ik ga ook geen lease meer rijden.

Maar weet je nog iemand voor een 14% "niet standaard" auris TS, (Niet standaard betekend dus : iets ander dan een peogeot 208 8)7 ) , dan houd ik me erg aanbevolen. Het is immers een vrij nieuwe goede zuinige auto die nog jaren in de 14% zit.
Ik heb een V40 D2 BS 14%, is ook een standaard auto ;)

BlaBlaBla

• Juancho
Wbt de AMEX van Cap... voor invoering van Myexpenses kon je de kaart nog wel eens voor privé zaken gebruiken. Bijv. als je op vakantie eens een huurauto moest betalen etc. Dat soort dingen. Dan hoefde je het bedrag alleen maar terug te storen en klaar. Niemand die er iets over vroeg.

Hoe zit dat nu met Myexpenses? Kan/mag dat nog altijd of is dat juist met het nieuwe systeem tegen gegaan?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 13:15
Juancho schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:31:
Hoe zit dat nu met Myexpenses? Kan/mag dat nog altijd of is dat juist met het nieuwe systeem tegen gegaan?
Privé uitgaven met de AmEx waren nooit toegestaan. Het kan echter nog steeds. Wat er zal gebeuren is dat jouw 'declaratieregel' automatisch wordt ingelezen in Concur. Deze kun je dan mappen op de declaratie 'privé uitgave'. Dit bedrag wordt dan niet door Capgemini overgemaakt naar AmEx, maar dien je zelf naar het rekeningnummer van AmEx over te schrijven. De automatische incasso's zijn allemaal vervallen, dus niets zal automatisch gebeuren.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 16:19
Tankiej schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:57:
[...]

Ja, Vodafone is lekker bezig :')

Ik kreeg de afgelopen maanden elke keer (onterechte) rekeningen, die wel aan het juiste adres waren gericht: huisnummer-huisnummertoevoeging.
Maandag kwam de buurvrouw aan de deur met de excuusbrief die Vodafone heeft gestuurd, die was aan 'huisnummer' gestuurd. Toch knap dat ze de rekeningen wel op de juiste plaats weten te krijgen, maar de excuusbrief niet :+
Ik ben erg benieuwt wie bij Vodafone de ICT doet.... Want het is daar momenteel een grote puinhoop.
Goede facturen is al lastig. Excuus brieven blijkbaar nog lastiger. Portals die het niet doen.

• Juancho
Prx schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

Privé uitgaven met de AmEx waren nooit toegestaan. Het kan echter nog steeds. Wat er zal gebeuren is dat jouw 'declaratieregel' automatisch wordt ingelezen in Concur. Deze kun je dan mappen op de declaratie 'privé uitgave'. Dit bedrag wordt dan niet door Capgemini overgemaakt naar AmEx, maar dien je zelf naar het rekeningnummer van AmEx over te schrijven. De automatische incasso's zijn allemaal vervallen, dus niets zal automatisch gebeuren.
Aha ok dus dan is er weinig veranderd... Thanks!

• Juancho
Weet iemand of het mogelijk is om tussentijds je leasecontract te verlengen? Ik weet wel dat je bij het bestellen kan aangeven dat je 5 jaar wil ipv 4 jaar. Maar of je tussentijds ook kan verlengen....

• Tankiej
Juancho schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:09:
Weet iemand of het mogelijk is om tussentijds je leasecontract te verlengen? Ik weet wel dat je bij het bestellen kan aangeven dat je 5 jaar wil ipv 4 jaar. Maar of je tussentijds ook kan verlengen....
Nee, dit kan niet jammer genoeg, kan totdat de nieuw bestelde auto geleverd wordt. Heb ik ook naar geinformeerd nadat ik iemand anders er over hoorde vorig jaar..

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 05-10-2016 14:19 ]

• Juancho
Ik hoor net van iemand die weer iemand kent :) die het wel voor elkaar heeft gekregen... even de details navragen dan :)

• Tankiej
Juancho schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:25:
Ik hoor net van iemand die weer iemand kent :) die het wel voor elkaar heeft gekregen... even de details navragen dan :)
En laat het dan ook maar even hier weten :o

• Juancho
Zoals je ondertussen weet is het dus WEL mogelijk... Je kan een verzoek laten indienen voor 1 extra jaar bij de leaseafdeling van Cap. Dan krijg je een voorstel van de leasemaatschappij. Normaal gesproken bespaar je er ook nog eens op...

Ik wacht dus nog even af op het voorstel dat ik krijg, zou wel een ultieme oplossing zijn! Ben mn V40 D40 namelijk nog LANG niet zat :)

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Juancho schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:06:
Zoals je ondertussen weet is het dus WEL mogelijk... Je kan een verzoek laten indienen voor 1 extra jaar bij de leaseafdeling van Cap. Dan krijg je een voorstel van de leasemaatschappij. Normaal gesproken bespaar je er ook nog eens op...

Ik wacht dus nog even af op het voorstel dat ik krijg, zou wel een ultieme oplossing zijn! Ben mn V40 D40 namelijk nog LANG niet zat :)
Zeker gunstig met de wisselende bijtellingsregeling. Denk dat er ook een markt is voor mensen die graag het contract van iemand anders overnemen aan het einde van de looptijd (14 % modellen), om deze vervolgens nog een jaartje te kunnen rijden. :9

Mensen hier die al ervaring hebben met de nieuwe 'Good' applicaties voor je mail & agenda? Ik volg de Yammer-groep een beetje, en ik denk dat ik er niet eens aan ga beginnen...

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 16:52

aex351

I am the one

Piratebay schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:08:
[...]
Mensen hier die al ervaring hebben met de nieuwe 'Good' applicaties voor je mail & agenda? Ik volg de Yammer-groep een beetje, en ik denk dat ik er niet eens aan ga beginnen...
Ja, ik heb ervaring met de Good applicatie en ik ben er niet positief over te spreken. Het is een stap achteruit omdat je gebonden wordt aan die applicatie voor je mail en kalender items. Verdere integratie met de (native) mail en kalender applicatie op je telefoon is er niet. En dat is niet praktisch. Zeker niet met alle handigheden die bijvoorbeeld in iOS zitten. Nu kan je bijvoorbeeld met Siri een mail opstellen. Kortom, ik vind deze wijziging echt een zeer slechte zaak.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Tankiej
Piratebay schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:08:
[...]

[...]
Ik gebruik een Windows Phone (Lumia 630) met m'n Cap simkaart, die wordt niet ondersteund met die Good applicaties. Ik ga niet zomaar een andere telefoon aanschaffen omdat ze gebruik willen maken van die apps voor mail en kalender. Dus zolang pushmail nog werkt heb ik dat en daarna ben ik maar niet meer altijd bereikbaar per mail.. :)

• Juancho
Ik heb mijn telefoon moeten opsturen voor reparatie en op de tijdelijke telefoon die ik gebruik kwam ik erachter dat ik geen push mail meer mag gebruiken. Je wordt dus gedwongen om Good te gebruiken. Ik volg de discussies ook en je hoort alleen maar klachten, klachten en nog eens klachten. Overigens niet alleen van Cap mensen maar ook bij andere organisaties.Dus ik ga tot Cap dit oplost ook geen zakelijke mail meer op mijn mobiel gebruiken. Dan maar niet bereikbaar na werktijden....

Onbegrijpelijk overigens dat Cap zoiets niet eerst test in een pilot groep. Tenminste dit kan ik me gezien het groot aantal klachten niet voorstellen.

• Meekoh
Tankiej schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 07:40:
[...]

Ik gebruik een Windows Phone (Lumia 630) met m'n Cap simkaart, die wordt niet ondersteund met die Good applicaties. Ik ga niet zomaar een andere telefoon aanschaffen omdat ze gebruik willen maken van die apps voor mail en kalender. Dus zolang pushmail nog werkt heb ik dat en daarna ben ik maar niet meer altijd bereikbaar per mail.. :)
Zelfde geval hier. Gelukkig tot eind 2017 pushmail op Windws Phone. Daarna zien we wel weer... :/

Computer says no

• Prx
Juancho schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:47:
Onbegrijpelijk overigens dat Cap zoiets niet eerst test in een pilot groep. Tenminste dit kan ik me gezien het groot aantal klachten niet voorstellen.
Dit is absoluut getest met een pilot groep. Wat zijn je klachten dan, anders dan dat de functionaliteit van Good nu eenmaal anders is dan directe pushmail? :)

• Juancho
Zie de topics/posten op Yammer... Die klachten heeft vrijwel iedere gebruiker. En nogmaals niet alleen bij Cap overigens....

Als er getest is met een pilot groep dan kan het niet anders dan dat je hier tegen aan gelopen bent. Dus dat er getest is met een groepje zegt me niks. Het is afhankelijk van wat hebben ze getest, in welke mate hebben ze getest etc. Het zijn namelijk niet klachten die gaan over het uiterlijk of voorkeuren. Nee puur over functionaliteit, syncen, agenda's, batterij, etc. etc. etc.

• Meekoh
Prx schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

Dit is absoluut getest met een pilot groep. Wat zijn je klachten dan, anders dan dat de functionaliteit van Good nu eenmaal anders is dan directe pushmail? :)
Dat ik een nieuwe telefoon moet kopen }:|

Computer says no

• Juancho
En dat is blijkbaar niet getest en geeft eigenlijk al aan hoe "serieus" ze Good getest hebben. Want nogmaals, de klachten gaan niet eens zozeer over de functionaliteit. Was dat het probleem alleen maar....

• Prx
Aangezien Meekoh een Windows Phone heeft lijkt me dat geen onderdeel van testen. Er is simpelweg geen good app voor Windows Phone. Vandaar ook dat men vanaf nu nog een ruimte tijd neemt om pushmail uit te faseren, denk ik.

Persoonlijk heb ik good ook niet geïnstalleerd. Ik ben het niet eens met de BYOD policy en kreeg het advies om dan maar niet te installeren, waar ik me dan ook netjes aan houd. :) Ben nu 3 weken verder en heb nog geen meeting gemist, dus op zich gaat het wel goed zonder melding op mijn smartphone dat ik weer eens ergens moet zijn.

De regel waar ik het overigens niet mee eens was heeft te maken met het moeten overhandigen van je device inclusief pincode als Capgemini dat vraagt. Niet echt hard te maken binnen de Nederlandse wet, maar er zit schijnbaar wel enige vorm van waarheid in:
http://blog.iusmentis.com...-eisen-tot-byod-telefoon/

• aex351

aex351

I am the one

Juancho schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:29:
En dat is blijkbaar niet getest en geeft eigenlijk al aan hoe "serieus" ze Good getest hebben. Want nogmaals, de klachten gaan niet eens zozeer over de functionaliteit. Was dat het probleem alleen maar....
Ik vermoed dat de keus voor deze verandering op papier al gemaakt was. Zo'n pilot groep dient dan een ander doel. Namelijk niet dat van verkennend/vernieuwend bezig zijn, maar meer voor de acceptatie van de aankomende verandering, namelijk dat van "we zijn van plan een nieuwe app in te voeren" naar de rest van de groep. Immers nu achteraf kunnen ze zeggen, ja we hadden een pilot groep - iets dat nu ook in deze thread gezegd wordt - en dat ging allemaal op zich prima. De negatieve gevolgen van de app hebben we voor lief genomen. En we gaan over tot de orde van de dag.

• Tankiej
Prx schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:49:
Aangezien Meekoh een Windows Phone heeft lijkt me dat geen onderdeel van testen. Er is simpelweg geen good app voor Windows Phone. Vandaar ook dat men vanaf nu nog een ruimte tijd neemt om pushmail uit te faseren, denk ik.

Persoonlijk heb ik good ook niet geïnstalleerd. Ik ben het niet eens met de BYOD policy en kreeg het advies om dan maar niet te installeren, waar ik me dan ook netjes aan houd. :) Ben nu 3 weken verder en heb nog geen meeting gemist, dus op zich gaat het wel goed zonder melding op mijn smartphone dat ik weer eens ergens moet zijn.

De regel waar ik het overigens niet mee eens was heeft te maken met het moeten overhandigen van je device inclusief pincode als Capgemini dat vraagt. Niet echt hard te maken binnen de Nederlandse wet, maar er zit schijnbaar wel enige vorm van waarheid in:
http://blog.iusmentis.com...-eisen-tot-byod-telefoon/
Die apps zijn er wel zie ik net:
https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/good/9nblggh0ct1c
https://www.microsoft.com...r-enterprise/9wzdncrdr98q

Vandaar dat ik het ook vreemd vind dat in de communicatie wordt gezegd dat WP niet ondersteund wordt. Die beperking zit dan in het backend systeem bij Capgemini denk ik..?
Ik heb overigens nog niet geprobeerd of het wel of niet werkt op m'n lumia 630, zolang exchange nog werkt gebruik ik dat..

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 11-10-2016 07:53 ]

• Juancho
Prx schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:49:
Hoe kun je dan in godsnaam die app uberhaubt als alternatief zien? |:( 8)7
Je verplicht je mensen dus om een andere telefoon te nemen en ook had je kunnen weten dat de mensen die de app wel kunnen draaien met flinke problemen komen te zitten.

Als je van je medewerkers vraagt om bereikbaar/beschikbaar te zijn (waar ik prima mee kan leveren) zorg er dan ook voor dat de randvoorwaarden goed zijn.

Dat is men in dit geval volledig vergeten. Voor een IT organisatie (met internationale ambities) wat mij betreft onbegrijpelijk.

• Meekoh
Tankiej schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:47:
[...]

Die apps zijn er wel zie ik net:
https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/good/9nblggh0ct1c
https://www.microsoft.com...r-enterprise/9wzdncrdr98q

Vandaar dat ik het ook vreemd vind dat in de communicatie wordt gezegd dat WP niet ondersteund wordt. Die beperking zit dan in het backend systeem bij Capgemini denk ik..?
Ik heb overigens nog niet geprobeerd of het wel of niet werkt op m'n lumia 630, zolang exchange nog werkt gebruik ik dat..
Interresant! En WP8 wordt zelfs ook ondersteund door de App.
Dan snap ik niet waarom ze het niet gewoon ondersteunen. :?
Maargoed voorlopig ben ik nog erg tevreden met mijn pushmail toegang en Skype for Business.
Kijk over een jaar wel wat we dan gaan doen. En anders maar gewoon niet, so be it. Haal ik mijn oude nokia weer uit de kast, met wel een week standby tijd :9

Computer says no

• Juancho
Pushmail stopt toch sowieso einde van dit jaar? Of je dat nou leuk vindt of niet...
Ik moest mijn telefoon voor reparatie terug sturen, dus dacht op mijn tijdelijke telefoon pushmail even aan te zetten. Kon al niet meer en je wordt direct verplicht om Good te installeren.

• Meekoh
Juancho schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:00:
Pushmail stopt toch sowieso einde van dit jaar? Of je dat nou leuk vindt of niet...
Ik moest mijn telefoon voor reparatie terug sturen, dus dacht op mijn tijdelijke telefoon pushmail even aan te zetten. Kon al niet meer en je wordt direct verplicht om Good te installeren.
Mij is verteld eind 2017.
You may still access pushmail till 31st Dec 2017 on your windows phone.

Computer says no

• Juancho
Aha op je windows mobiel idd... Apple/Android einde dit jaar...

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Prx schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:08:
We staan absoluut open voor andere games die ook een draagvlak hebben in de groep die aanwezig is. Als er dedicated servers voor ingeregeld kunnen worden dan doen we dat ook nog eens. We hebben de capaciteit om gaming servers te draaien.

De games waarvoor dit keer de poorten zijn opengezet waren allemaal aangevraagd. Dan is het toch wat jammer als er zoveel mensen vragen om open poorten voor een game, maar alsnog zelf niet aanwezig zijn.

Hopelijk de volgende keer dus beter. Je kunt voorstellen altijd naar me sturen, dan neem ik ze mee voor de volgende keer. :)
Ik weet dat dit een hele late reactie is, maar komt er binnenkort nog iets vergelijkbaars? Ben nu daadwerkelijk in dienst dus dan kan ik ook meedoen. :) Hebben jullie ook wel eens DOTA2 gespeeld met z'n allen? Dat lijkt me ook best tof met een grote groep mensen.

I have stability. The ability to stab.

• Tankiej
SmurfLink schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:07:
[...]

Ik weet dat dit een hele late reactie is, maar komt er binnenkort nog iets vergelijkbaars? Ben nu daadwerkelijk in dienst dus dan kan ik ook meedoen. :) Hebben jullie ook wel eens DOTA2 gespeeld met z'n allen? Dat lijkt me ook best tof met een grote groep mensen.
In september was er eentje, is nu 1x per 2 maanden geweest. Dus wellicht in november weer :)

• SmurfLink
  • Niet online
Ah :p net te laat in dienst gekomen dan, haha. Bedankt in ieder geval, ik zal zeker kijken of ik kan!

• Strider
Ik kom er zojuist achter dat ik mijn MyPath voor 1-11 ingevuld moet hebben, oeps helemaal vergeten.

Nu zie ik een aantal nieuwe onderdelen in MyPath, ik heb ze nog niet eerder gezien, weet iemand wat je hiermee moet doen?

Toegepaste regeling variabele beloning
PT Regeling - Business Perfomance KPI-1
PT Regeling - Business Perfomance KPI-2
PT Regeling - Persoonlijke KPI-1
PT Regeling - Persoonlijke KPI-2
PT Regeling - Persoonlijke KPI-3

BlaBlaBla

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 21:31
Lijken mij afreken punten om je tantième op te bepalen. Heb je bepaalde KPI niet voldoende score behaald dan zal het lager uitvallen, hoger gescoord dan iets hoger dan je standaard tantième bedrag.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:41
Wanneer wordt Tantime en eindejaars bonus uitgekeerd?

• Prx
De eindejaarsuitkering wordt in december met het loon overgemaakt naar de medewerker. De tantieme volgt in april van volgend jaar, dan zijn pas de definitieve financiële cijfers bekend en kan dus berekend worden wat de individuele en gezamenlijke componenten zijn, die samen de factor bepalen van het bedrag dat uitbetaald zal worden.

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Strider schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:23:
Ik kom er zojuist achter dat ik mijn MyPath voor 1-11 ingevuld moet hebben, oeps helemaal vergeten.

Nu zie ik een aantal nieuwe onderdelen in MyPath, ik heb ze nog niet eerder gezien, weet iemand wat je hiermee moet doen?

Toegepaste regeling variabele beloning
PT Regeling - Business Perfomance KPI-1
PT Regeling - Business Perfomance KPI-2
PT Regeling - Persoonlijke KPI-1
PT Regeling - Persoonlijke KPI-2
PT Regeling - Persoonlijke KPI-3
Afhankelijk van je grade of je deze in moet vullen. Ik ben zelf grade B en hoef deze niet in te vullen.

• Prx
De volgende Gaming Night is geplant voor donderdag 17 november. De uitnodiging zal er snel uitgaan, maar de nodige stappen zijn al gezet. :)

Alle Capgemini medewerkers zijn van harte welkom om een gezellig avondje te gamen met collega's. Het wordt georganiseerd op Leidsche Rijn. Vergeet niet zelf je overwerkmaaltijd te reserveren en of iets anders te regelen. :)

• Juancho
Prx schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:24:
De eindejaarsuitkering wordt in december met het loon overgemaakt naar de medewerker. De tantieme volgt in april van volgend jaar, dan zijn pas de definitieve financiële cijfers bekend en kan dus berekend worden wat de individuele en gezamenlijke componenten zijn, die samen de factor bepalen van het bedrag dat uitbetaald zal worden.
Toch wel jammer dat je niet meer een deel van je tantieme bij je eindejaarsuitkering krijgt. Maar dat is natuurlijk persoonlijk ;).

• Tankiej
Prx schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:37:
De volgende Gaming Night is geplant voor donderdag 17 november. De uitnodiging zal er snel uitgaan, maar de nodige stappen zijn al gezet. :)

Alle Capgemini medewerkers zijn van harte welkom om een gezellig avondje te gamen met collega's. Het wordt georganiseerd op Leidsche Rijn. Vergeet niet zelf je overwerkmaaltijd te reserveren en of iets anders te regelen. :)
Tof, ik ga er wel weer heen denk ik. Eens zien of er nu meer mensen aanwezig zijn dan de vorige keer, dat waren er niet zoveel :+

• Meekoh

Ik zit dan midden in een verhuizing dus gaat hem helaas niet worden ;w

Computer says no

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-11 16:13

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

noooooooooooooooo teamdinner dan 8)7

• novosibirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:18
Welke games worden er zoal gespeeld tijdens de gamingnight?

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 18:23

Jentae

Houdt van aglets.

Piratebay schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Afhankelijk van je grade of je deze in moet vullen. Ik ben zelf grade B en hoef deze niet in te vullen.
Klopt. Vanaf grade MC en hoger krijg je persoonlijke KPI's waar je aan moet voldoen.
Als SC kun je er in sommige gevallen ook zelf om vragen.

Voor grades A (Associate), B (Consultant) en C (Senior Consultant) hoef je die velden in de regel niet in te vullen.

Source: ex-p-manager/Counselor

Eer aan je korf (haha)

• menzorra
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2022
Maakt Cap onderscheid tussen HBO en WO op het gebied van arbeidsvoorwaarden, doorgroei mogelijkheden en/of level?

• Blik1984
menzorra schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:28:
Maakt Cap onderscheid tussen HBO en WO op het gebied van arbeidsvoorwaarden, doorgroei mogelijkheden en/of level?
Nope, een MBO'er of WO'er heeft, hoe bizar dat soms ook is, dezelfde arbeidsvoorwaarden.

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
menzorra schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:28:
Nope, ook al vragen sommige afdelingen, zoals Consulting, alleen WO-ers. Dat hoeft zich echter niet uit te drukken in een WO conform salaris.

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 13:18
Dat was één van de redenen dat ik niet bij Cap ben gaan werken. Hun arbeidsvoorwaarden zijn eigenlijk best wel lachwekkend, in ieder geval voor WOers. Ik ben uiteindelijk net geen 1000 euro per maand hoger begonnen dan bij Cap geboden werd met betere secundaire voorwaarden. Zelf vonden ze het aanbod blijkbaar al zo goed dat er niet eens over te praten viel... Het is jammer dat ze er zo tegen aan kijken, maar als WOer ben je beter af bij bedrijven die dat ook waarderen.

• aex351

aex351

I am the one

De arbeidsvoorwaarden kunnen best verschillen afhankelijk van hoe je instoomt. MBO'ers worden volgens mij niet aangenomen. Maar wellicht in een ver verleden begonnen die dan op een A Grade. Iets waar nu Young Professionals op begonnen. HBO/WO begon dan op een B grade. Verder is het opzich niet gek dat een WO'er evenveel betaald krijgt voor hetzelfde werk als een HBO'er. Mocht de WO'er inderdaad beter zijn, dan uit zich dit in betere beoordelingen, en dus betere arbeidsvoorwaarden. Maar ik denk dat dit in de praktijk best meevalt bij Capgemini. Immers, ze hebben niet voor niets een selectieproces.

• _vision
aex351 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:10:
Verder is het opzich niet gek dat een WO'er evenveel betaald krijgt voor hetzelfde werk als een HBO'er.
Het wordt wel gek als bepaalde afdelingen wel om een WO papiertje vragen maar de concurrentie beduidend beter betaalt (zoals Accenture consulting / Big 4).

• TacSemma
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-03-2023
Goeiemorgen!

Vrij directe vraag maar kan iemand mij iets vertellen over het ontwikkelpad als je als YP'er instroomt. Van wat ik begrijp is er het eerste jaar een pad uitgestippeld (opgebroken in 2, 6 en 12 maanden). Maar wat is het pad dat hierna volgt.

Reden dat ik het vraag is dat ik binnenkort een sollicitatie heb en een goed antwoord wil kunnen geven als ik de: Waar zie jij jezelf over 5/10 jaar?-vraag krijg.

Ik hoor het graag!

Groetjes

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
TacSemma schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:55:
Goeiemorgen!

Vrij directe vraag maar kan iemand mij iets vertellen over het ontwikkelpad als je als YP'er instroomt. Van wat ik begrijp is er het eerste jaar een pad uitgestippeld (opgebroken in 2, 6 en 12 maanden). Maar wat is het pad dat hierna volgt.

Reden dat ik het vraag is dat ik binnenkort een sollicitatie heb en een goed antwoord wil kunnen geven als ik de: Waar zie jij jezelf over 5/10 jaar?-vraag krijg.

Ik hoor het graag!

Groetjes
Wat heeft het pad dat capgemini te maken met hoe jij jezelf over 5/10 jaar ziet?
Bedenk wat je zelf wilt, waar je jezelf in wilt ontwikkelen / welke functie je voor je ziet etc etc

• TacSemma
Helemaal gelijk in! Ik wil uiteindelijk project management gaan doen. Dat vind ik reuze interessant en ook op verschillende disciplines toepasbaar. Ik heb alleen geen idee hoe snel je dat kunt worden bij Cap.

Kan me voorstellen dat Cap zegt dat je bij 1 jaar YP nog helemaal niet genoeg ervaring hebt om project manager te worden.

• Cue_
TacSemma schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:02:
Helemaal gelijk in! Ik wil uiteindelijk project management gaan doen. Dat vind ik reuze interessant en ook op verschillende disciplines toepasbaar. Ik heb alleen geen idee hoe snel je dat kunt worden bij Cap.

Kan me voorstellen dat Cap zegt dat je bij 1 jaar YP nog helemaal niet genoeg ervaring hebt om project manager te worden.
Dat zijn vragen die je hen dient te stellen dan.

En als jij je goed ontwikkeld en inzet toont, tja, dan is van alles mogelijk. Al is de kans zeer klein dat je binnen een jaar al gelijk projecten gaat leiden. Maar dat lijkt me logisch.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TacSemma schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:55:
Goeiemorgen!

Ik hoor het graag!

Groetjes
Dat pad hangt volledig af van de rollen en projecten die je krijgt en de acties die je zelf uit zet.

Als mensen je die vraag stellen kan je grofweg uit twee antwoorden kiezen.
1. Je geeft aan wat je leuk vind aan je huidige rol, waar je goed in bent en hoe je die sterke punten wil uitbreiden om over een paar jaar rol X te vervullen.
2. Je geeft aan geen idee te hebben. Je kon vijf jaar geleden niet voorspellen waar je nu zou zijn en omdat je nog weinig ervaring hebt weet je niet wat jouw echt ligt. Door diverse rollen te vervullen hoop je daar achter te komen.

Het groeipad van het bedrijf als uitgangspunt nemen is erg dom. Je beperkt jezelf en komt niet oprecht en ambitieus over.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TacSemma
Was ik ook van plan, beetje research is nooit verkeerd. Bedankt voor de reactie, dit forum is echt een bron aan info geweest voor het solliciteren :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oh en nog een tip, als ze vragen waar jij jezelf over vijf jaar ziet hoef je echt geen realistisch vijf jaren plan op te noemen die binnen die vijf jaar past. Zij willen weten waar jouw ambities liggen en nemen die vraag om jouw te helpen een concreet traject uit te stippelen. Jij mag rustig zeggen dat je richting rol X wilt groeien, uitleggen waarom die rol jouw interessant lijkt en waarom jij die rol kan vervullen. En dan vraagt niemand meer of die vijf jaar haalbaar is of niet, ze weten namelijk al genoeg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TacSemma
Tsurany schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:07:
[...]

Dat pad hangt volledig af van de rollen en projecten die je krijgt en de acties die je zelf uit zet.

Als mensen je die vraag stellen kan je grofweg uit twee antwoorden kiezen.
1. Je geeft aan wat je leuk vind aan je huidige rol, waar je goed in bent en hoe je die sterke punten wil uitbreiden om over een paar jaar rol X te vervullen.
2. Je geeft aan geen idee te hebben. Je kon vijf jaar geleden niet voorspellen waar je nu zou zijn en omdat je nog weinig ervaring hebt weet je niet wat jouw echt ligt. Door diverse rollen te vervullen hoop je daar achter te komen.

Het groeipad van het bedrijf als uitgangspunt nemen is erg dom. Je beperkt jezelf en komt niet oprecht en ambitieus over.
Mee eens, wilde puur even peilen of er een traject voor was voor ik het gesprek aan ging. Zo ja, had mijn antwoord op hun vraag er natuurlijk (ambitieus) onder gezeten

• Blik1984
_vision schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:26:
[...]

Het wordt wel gek als bepaalde afdelingen wel om een WO papiertje vragen maar de concurrentie beduidend beter betaalt (zoals Accenture consulting / Big 4).
Precies, en hoe je het wend of keert heeft dat toch invloed op de mensen die je aantrekt. Als je bij een Big4 of andere concullega boven de 2500 als startsalaris hebt als WO'er en bij Capgemini Consulting je ergens rond de 2200 zit, dan zul je over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) vnl. de mensen krijgen die er bij het selectieproces bij die andere partijen ertussenuit zijn gevallen.

• SmurfLink
  • Niet online

Ik sprak chef Cozone toevallig gisteren hierover, en heb helaas de mail niet gehad. :p Wat is de begintijd? Ik neem aan dat het gewoon in de CoZone is?

• Tankiej
En hoe was de gaming night? Ik kon er helaas niet bij zijn, had onverwachte andere dingen waar ik heen moest.

Waren er nu meer mensen dan de vorige keer? Toen waren we met z'n achten ofzo :P

[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 18-11-2016 08:37 ]

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-11 18:30
Mythio schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:44:
Dat was één van de redenen dat ik niet bij Cap ben gaan werken. Hun arbeidsvoorwaarden zijn eigenlijk best wel lachwekkend, in ieder geval voor WOers. Ik ben uiteindelijk net geen 1000 euro per maand hoger begonnen dan bij Cap geboden werd met betere secundaire voorwaarden. Zelf vonden ze het aanbod blijkbaar al zo goed dat er niet eens over te praten viel... Het is jammer dat ze er zo tegen aan kijken, maar als WOer ben je beter af bij bedrijven die dat ook waarderen.
Precies, dit herken ik. Dat was ook één van de redenen voor mij om niet aan de slag te gaan bij Capgemini. Het arbeidscontract dat ik voorgeschoteld kreeg verschilde zo enorm van wat ik bij andere bedrijven te zien kreeg... (Achtergrond: WO (Bachelor en Master) met 3 jaar werkervaring)

• menzorra
Kunnen medewerkers van Cap wellicht delen wat ze positief vinden aan het werken bij Cap en Cap als organisatie?

• Tjoekie
  • Niet online
menzorra schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:16:
Kunnen medewerkers van Cap wellicht delen wat ze positief vinden aan het werken bij Cap en Cap als organizatie?
Is toch eigenlijk hetzelfde wat bij elke consultancy firma en detacheerder de reden is? Je verdient er minder, maar je krijgt er vaak veel kansen en mogelijkheden tot ontwikkeling voor terug, Met name voor starters is dat vaak wel een mooie propositie. Voor mediors en seniors is het toch wat minder interessant.

• Cue_
Je kan er veel ervaring op doen in verschillende bedrijven, je kan veel leren daarnaast (cursussen / avondsessies), je kan een heel netwerk opbouwen aan mensen, je kan snel groeien.

Dat kunnen allemaal positieve onderdelen zijn, mits je er ook voor gaat en het je ding is :)

• _vision
Tjoekie schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:31:
[...]

Is toch eigenlijk hetzelfde wat bij elke consultancy firma en detacheerder de reden is? Je verdient er minder, maar je krijgt er vaak veel kansen en mogelijkheden tot ontwikkeling voor terug, Met name voor starters is dat vaak wel een mooie propositie. Voor mediors en seniors is het toch wat minder interessant.
Als je het over detachering hebt, dan ben ik het met je eens. Dat is zeker geen vetpot, vooral bij de grote jongens. Kleine, gespecialiseerde clubs kunnen daarin weer afwijken.

Consultancy is echter niet hetzelfde als detachering en in die branche kun je ook als medior of senior nette arbeidsvoorwaarden hebben, zoals bij de Big 4 / Accenture Consulting. En dan heb ik niet eens over de strategy clubs als McKinsey.

• menzorra
Cue_ schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:45:
Je kan er veel ervaring op doen in verschillende bedrijven, je kan veel leren daarnaast (cursussen / avondsessies), je kan een heel netwerk opbouwen aan mensen, je kan snel groeien.

Dat kunnen allemaal positieve onderdelen zijn, mits je er ook voor gaat en het je ding is :)
Dit is herkenbaar bij veel consultancy bedrijven.
Echter... Waar onderscheid Cap zich in, waarom is juist Cap a great place to work?

• Cue_
menzorra schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:21:

Echter... Waar onderscheid Cap zich in, waarom is juist Cap a great place to work?
Geeen idee. Daarvoor zal je toch ook echt ergens anders gewerkt moeten hebben qua consultancy bedrijven lijkt me zo. De vraag is hoeveel lui zo af en toe switchen tussen dergelijke bedrijven.

• _vision
[...]

Poging van mijn kant. Gewerkt bij Cap, nu bij een big 4.

Pro's:
- relaxte sfeer, minder prestatiedruk dan sommige concullega's
- collegiaal
- veel ontwikkelingsmogelijkheden
- zeer brede services (van testen, SAP, architectuur, business analyse e.d.) zodat je ook kan switchen in je loopbaan

Cons:
- Nog te veel detachering en te weinig echte projecten met eindverantwoordelijkheid (alleen Consulting doet dat vrij goed, heb ik begrepen)
- Targets en KPI's zijn niet altijd handig ingericht, zodat soms competitie tussen divisies ontstaat bij opdrachten
- Qua arbeidsvoorwaarden zijn er als WO-er betere opties (als HBO-er zit je er wel vrij goed)

• Prx
menzorra schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:16:
Kunnen medewerkers van Cap wellicht delen wat ze positief vinden aan het werken bij Cap en Cap als organisatie?
Ik heb zelf niet bij een andere organisatie dan Capgemini gewerkt, maar ook ik wil best een poging wagen.

Naar mijn mening is Capgemini een mooie organisatie om voor te werken omdat ze mensen de ruimte geven om initiatief te nemen en dat naar een volgend niveau te brengen. Of je nu inhoudelijk bezig wilt zijn met je vakgebied, of juiste wat breder wilt gaan, je kunt altijd je ei wel kwijt ergens in deze organisatie en daarmee je kennis verbreden en verdiepen. Als je wilt ben je 5 avonden per week op kantoor bezig om zelf dingen te organiseren of deel te nemen aan georganiseerde avonden van anderen. Ik heb geen andere organisatie gesproken waar medewerkers zoveel initiatief nemen en ontplooien om kennis/kunde te delen met collega's.

Ik ben het er mee eens dat Capgemini niet het meest geweldige beloningsbeleid heeft wat er op dit moment te vinden is in de markt, maar ik vind dat er wel aardig wat ruimte is voor medewerkers om financieel te groeien en hier zelf enigszins sturing aan te geven. Wanneer je veel in het buitenland zit voor opdrachten dan wordt een mooi deel ook allemaal voor je geregeld en vind ik hier een ruimte financiële compensatie voor de dagvergoeding tegenover staan.

Als jij iemand bent die er van geniet om onder collega's te zijn en veel van elkaar te leren buiten je normale werktijd om, of als je iemand bent die graag grote uitdagingen aan wil gaan in een international organisatie, dan denk ik dat je bij Capgemini wel goed zit. Zeker als je bezig wilt zijn met nieuwe dingen te ontwikkelen, dan heb je in onze CoZone (Collaboration Zone) een fantastische tijd voor de boeg als je weer eens tussen opdrachten in zit. Want wat is er nou leuker dan tussen opdrachten in wat spelen met VR, Drones en ander leuk spul.... terwijl je tegelijk bedenkt hoe dit soort technologie ingezet kan worden bij klanten.

• Blik1984
De buitenlandvergoeding is erg riant inderdaad in vergelijking met andere organisaties kan ik bevestigen.

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11 22:22
Enkele dagen geleden zag ik een vacature genaamd: "Masterclass Junior Test Consultant". Ik had hier graag naar willen solliciteren maar helaas, de vacature is verdwenen van de website.

Kan iemand me vertellen of deze masterclass meerdere keren per jaar start? Ik heb even door het topic gebladerd, en zag dat er iemand in augustus sprak over een vacature als Test Consultant (hier staat niet bij of het een masterclass is).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Tankiej
Nielster schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:03:
Enkele dagen geleden zag ik een vacature genaamd: "Masterclass Junior Test Consultant". Ik had hier graag naar willen solliciteren maar helaas, de vacature is verdwenen van de website.

Kan iemand me vertellen of deze masterclass meerdere keren per jaar start? Ik heb even door het topic gebladerd, en zag dat er iemand in augustus sprak over een vacature als Test Consultant (hier staat niet bij of het een masterclass is).

Het kan zijn dat er net weer een masterclass gevuld/gestart is en dat de vacature dan (tijdelijk) weg is. Maar, volgens mij kan je altijd wel een (open) sollicitatie opsturen, via bijvoorbeeld deze vacature: https://www.nl.capgemini....obs/junior-ict-consultant. Of even bellen/mailen naar degene die onderaan die vacature staat. Of mij even pm'en, wil ik het ook wel intern voor je doorsturen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 22-11-2016 17:27 ]

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 18:23

Jentae

Houdt van aglets.

[...]

Na 5,5 jaar weg bij Capgemini, mijn ervaringen:

Plus:
- Gemoedelijke sfeer, leuke collega's
- Veel opleidingskansen
- Internationaal karakter van talentenprogramma's
- Veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen in de richting waarop jij dat wilt

Cons:
- Salarisgroei valt tegen, niet marktconform. Al jarenlang niet.
- Er wordt erg veel van je verwacht als je een enigszins goede groei en goede beoordeling wil halen (A1/A2... coaching/mentoring/symposia/events/meedraaien in salestrajecten naast je inzet bij de klant)
- Vanaf MC niveau naar boven verlopen processen en beslisvorming stroperig.
- Geen echte Sales focus. We doen Microsoft én Oracle én SAP én Mendix én OutSystems én ... Resultaat: salestrajecten waarbij je het aflegt tegen andere divisies/business units. Gevolg: Capgemini wint heel de deal niet.
- Eilandjesdenken. Projecten voor AppsOne met bemensing van AppsTwo of andersom geeft vaak problemen ivm marges.
- GPS kastje in je auto om verschil te maken tussen privé en werk kilometers? Really?

Verder gewoon een toptijd gehad bij Capgemini. Goede collega's, fijne werksfeer onder collega's. Was iets minder te spreken over de hogere regionen van het management (m.u.v. Mark Grimberg, dat is gewoon een toffe gast :))

Eer aan je korf (haha)

• SmurfLink
  • Niet online
Nielster schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:03:

De testers markt is nogal krap op het moment. Als er te veel mensen bij Cap met die functie op de bank zitten (wat op het moment al sinds de zomer zo is), dan wordt de vacature weggehaald. Hebben ze weer meer vraag dan aanbod, komt de vacature weer terug. Je kan altijd een open sollicitatie sturen aan HR, aangeven dat je de vacature zag en dergelijke, dan krijg je terug wat de mogelijkheden voor jou zijn op basis van je CV. Ik zou ook als tester komen maar zit nu in development omdat daar veel meer toekomst in zit. Dit vind ik wel een van de voordelen van een groot bedrijf als Cap. De recruiters doen echt hun best jou op een plek te krijgen waar je je thuisvoelt, ze luisteren naar je wensen en kijken naar je CV. In mijn geval had ik nog geen idee wat ik wilde doen, maar het bevalt me nu zeer goed.

• Strider
Heeft er hier ooit iemand een senior consultant grade review gehad? Zoja, kun je je hierop voorbereiden?

BlaBlaBla

• Bas.Bas.Bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07-2023
Vraagje: ik lees dat er bij Sogeti (een soort dochter van Capgemini?) nieuwkomers naar een Amerikaanse universiteit worden gestuurd om bij te spijkeren voordat ze aan het "echte" werk beginnen. Is dit ook zo bij Capgemini?

• Prx
Bas.Bas.Bas schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:53:
Vraagje: ik lees dat er bij Sogeti (een soort dochter van Capgemini?) nieuwkomers naar een Amerikaanse universiteit worden gestuurd om bij te spijkeren voordat ze aan het "echte" werk beginnen. Is dit ook zo bij Capgemini?
Nee, bij Capgemini is er geen sprake van een trip naar de US of A voor deze introductie. :)

• Tjoekie
  • Niet online
SmurfLink schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:06:
[...]

De testers markt is nogal krap op het moment. Als er te veel mensen bij Cap met die functie op de bank zitten (wat op het moment al sinds de zomer zo is), dan wordt de vacature weggehaald.
Dit geeft toch wel te denken hoor. Een goede tester met de juiste skillset heeft op dit moment de opdrachten voor het uitzoeken. Als je ook maar iets kennis van CI/CD, DevOps en testautomatisering hebt dan staan de bedrijven om je te springen.
Bas.Bas.Bas schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:53:
Vraagje: ik lees dat er bij Sogeti (een soort dochter zuster van Capgemini?) nieuwkomers naar een Amerikaanse universiteit worden gestuurd om bij te spijkeren voordat ze aan het "echte" werk beginnen.
Cap en Sogeti zijn zusjes in Nederland. Beide vallen dan wereldwijd gezien weer onder de Capgemini groep.

• Blik1984
Prx schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:54:
[...]

Nee, bij Capgemini is er geen sprake van een trip naar de US of A voor deze introductie. :)
In de war met Accenture wellicht, die trainen hun mensen in Chicago

• Meekoh
Blik1984 schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:30:
[...]

In de war met Accenture wellicht, die trainen hun mensen in Chicago
Nee volgens mij gebeurde er wel zoiets bij Sogeti (heb ik wel eens vaker gehoord). Er was in ieder geveal een training daar voor nieuwkomers in het buitenland. Dan laat ik even in het midden of dat US of India is.

Computer says no

• Tankiej
Meekoh schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:18:
[...]

Nee volgens mij gebeurde er wel zoiets bij Sogeti (heb ik wel eens vaker gehoord). Er was in ieder geveal een training daar voor nieuwkomers in het buitenland. Dan laat ik even in het midden of dat US of India is.
Klopt, die gaan een paar weken naar Ohio:
[...]
Maar voordat we jou als Young Professional in het diepe gooien, vergroten we eerst je overlevingskansen.

Dit doen we door je een uitgebreide basisopleiding aan te bieden aan de Sogeti Academie. Deze opleiding duurt twee of drie maanden en bestaat onder meer uit drie weken Business Course aan de Ohio University in Amerika.
[...]
https://www.sogeti.nl/wer...nal-development-programma

• TacSemma
Hello again! Kreeg mijn contact binnen Cap niet te pakken dus stel nu hier mijn vraag. Ik heb een contract aangeboden gekregen om per 1 jan in dienst te treden. Volgens de HR Charter lees ik:

"Bij aanvang of beëindiging van het dienstverband in de loop van een kalendermaand vindt over de desbetreffende maand betaling naar rato plaats."

Ik wil graag weten of ik dan 15 jan een halve maandsalaris uitbetaald zal krijgen of (zoals bij mijn vorige werkgevers) de daarop volgende maand anderhalve maandsalaris uitbetaald krijg.

Alvast bedankt! :)

• Blik1984
TacSemma schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:47:
Hello again! Kreeg mijn contact binnen Cap niet te pakken dus stel nu hier mijn vraag. Ik heb een contract aangeboden gekregen om per 1 jan in dienst te treden. Volgens de HR Charter lees ik:

"Bij aanvang of beëindiging van het dienstverband in de loop van een kalendermaand vindt over de desbetreffende maand betaling naar rato plaats."

Ik wil graag weten of ik dan 15 jan een halve maandsalaris uitbetaald zal krijgen of (zoals bij mijn vorige werkgevers) de daarop volgende maand anderhalve maandsalaris uitbetaald krijg.

Alvast bedankt! :)
Als je gewoon per 1 januari begint zal je in januari een volledig maandsalaris krijgen.

• TacSemma
Blik1984 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:50:
[...]

Als je gewoon per 1 januari begint zal je in januari een volledig maandsalaris krijgen.
Ah ik dacht dat er met naar rato naar verhouding bedoeld werd. Bedankt voor de snelle reactie

• Blik1984
TacSemma schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:52:
[...]

Ah ik dacht dat er met naar rato naar verhouding bedoeld werd. Bedankt voor de snelle reactie
Dat bedoelen ze ook, maar salarisbetaling wordt berekend per complete maand, dus de 1ste starten is een volle maand betaald krijgen. Start je de 15de krijg je naar rato betaald en dus een halve maand.

• menzorra
Op de website van Capgemini staat onder het kopje "10 redenen om voor ons te werken":

2. Veel gelegenheid om te reizen
We hebben 300 vestigingen in 40 landen over de hele wereld. Je krijgt volop gelegenheid om verschillende locaties te bezoeken of in het buitenland te werken.

Hoe gaat dit in de praktijk? Projecten in het buitenland zijn een opties maar zien jullie ook collega's die voor een periode of permanent verhuizen naar een andere Capgemini vestiging?

Ik kan begrijpen dat vanuit de organisatie hier wat weerstand op komt omdat je weliswaar bij dezelfde werkgever blijft maar wel in een ander land/regio.

• Tankiej
menzorra schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:50:
Op de website van Capgemini staat onder het kopje "10 redenen om voor ons te werken":

We hebben 300 vestigingen in 40 landen over de hele wereld. Je krijgt volop gelegenheid om verschillende locaties te bezoeken of in het buitenland te werken.

Hoe gaat dit in de praktijk? Projecten in het buitenland zijn een opties maar zien jullie ook collega's die voor een periode of permanent verhuizen naar een andere Capgemini vestiging?

Ik kan begrijpen dat vanuit de organisatie hier wat weerstand op komt omdat je weliswaar bij dezelfde werkgever blijft maar wel in een ander land/regio.
Ik heb wel gehoord van en over collega's die na een opdracht in het buitenland besloten om te emigreren en te gaan werken voor Capgemini in dat land, maar dat zijn er niet zoveel.

Bij een project/opdracht voor een bepaalde periode zal dat niet gebeuren voor zover ik weet, dan blijf je in dienst bij Capgemini Nederland. Natuurlijk ben je dan wel welkom bij de Capgemini vestiging in dat land, maar je blijft in dienst bij de Nederlandse vestiging.

• menzorra
Tankiej schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:10:
[...]

Ik heb wel gehoord van en over collega's die na een opdracht in het buitenland besloten om te emigreren en te gaan werken voor Capgemini in dat land, maar dat zijn er niet zoveel.

Bij een project/opdracht voor een bepaalde periode zal dat niet gebeuren voor zover ik weet, dan blijf je in dienst bij Capgemini Nederland. Natuurlijk ben je dan wel welkom bij de Capgemini vestiging in dat land, maar je blijft in dienst bij de Nederlandse vestiging.
Juist. Je zou ook aan een tijdelijke emigratie kunnen denken. Dat je een aantal opdrachten in hetzelfde land doet. 2 jaar Zweden, 2,5 jaar Australië, terug in Nederland. Ik noem maar wat :). Zie je dit ook gebeuren? Of juist Cappers uit andere landen die een aantal opdrachten in Nederland doen.

• Blik1984
menzorra schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:50:

Genoeg mogelijkheden om te reizen, is het niet voor Capgemini zelf dan is het wel voor de klanten die je bedient. Toen ik bij Consulting zat was er een groot project gaande bij de Belastingdienst in Nieuw-Zeeland waarvoor ze ruim 10 consultants moesten hebben vanuit Nederland voor ongeveer 1 jaar. Dit project was natuurlijk vrij populair. Ken ook een paar mensen die vanuit daar voor Capgemini Australië zijn gaan werken. Het is dat mijn vriendin op dat moment zwanger was, anders was ik 100% voor dat project gegaan.

Er was ook een groot project bij AF-KLM, waarvoor er ook veel naar Parijs gevlogen moest worden. Grote projecten bij Philips waarbij sommige personen een tijd in Hongkong hebben gezeten. Ik ben voor dat project ook in HK geweest, maar slechts een week. En zo zijn er nog tig voorbeelden van projecten met mogelijkheden in het buitenland.

Dus, mogelijkheden genoeg als je zelf maar flexibel genoeg bent.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 22:30
Qua werken in het buitenland:

ik heb van mijn 3 jaar bij Cap, bijna 2 jaar in het buitenland gezeten..Vooral in de UK omdat dat ook qua tarief erg gunstig was...

Voor mij een prima leerschool en idd als je zelf je contacten opdoet dan kun je daarna prima verder "zwerven" in het buitenland... Er was toen ook een project gaande in de US waar ik op zou kunnen gaan werken alleen duurde het beslissingstraject te lang helaas...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• menzorra
Zijn er medewerkers die private lease rijden i.p.v. leasen uit het aanbod bij Cap?
Zou wel eens willen weten of dit financieel aantrekkelijk is. Ook met het oog op de vele privé kilometers die ik zelf maak.

• Tankiej
menzorra schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:25:
Zijn er medewerkers die private lease rijden i.p.v. leasen uit het aanbod bij Cap?
Zou wel eens willen weten of dit financieel aantrekkelijk is. Ook met het oog op de vele privé kilometers die ik zelf maak.
Juist bij veel privé kilometers is het volgens mij nog steeds goedkoper om te leasen via Capgemini.
Maar dat kan je altijd uitrekenen natuurlijk, als je weet hoeveel kilometers je zakelijk en privé rijdt per jaar :)

• Prx
De lease afdeling heeft een excel calculator samengesteld waarmee je kunt berekenen of dit voor jou voordelig is. Private lease heeft overigens altijd dat risico wat consultancy met zich mee brengt: je weet niet waar je morgen zit.

Als jij een private lease hebt voor 40.000 kilometer per jaar en jij gaat een fantastische klus doen die er 60.000 kilometer per jaar van maakt, tjah... met private lease kunnen de kosten dan oplopen. Zeker als je niet uitkomt met je mobiliteitsvergoeding en er bruto-netto omzettingen plaats moeten gaan vinden van andere salariscomponenten.

Vandaar dat ik de meeste Young Professionals in ieder geval adviseer om toch zoveel mogelijk te kijken naar zakelijke lease, al is het alleen maar voor je zakelijke kilometers. Je kunt er namelijk altijd nog voor kiezen om geen privé kilometers te maken met je lease auto. Dan krijg je vanuit Capgemini ook een groter deel van de je mobiliteitsvergoeding gewoon als bruto salariscomponent erbij, aangezien de 11.500 kilometer privé die meegecalculeerd zit in je leaseprijs dan uitgekeerd zal worden (omdat je ze simpelweg niet maakt).

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11 03:00
Ha! Vraagje.
Ik zag een vacature voor masterclass junior developer, en mijn vriend is zoekende naar een baan. Nu vroegen wij ons alleen af of hij met zijn achtergrond überhaupt enige kans maakt, of niet.
Hij heeft een bachelor biomedische wetenschappen gedaan met daarin oa wat statistiek, daarna een onderzoeksmaster in een soortgelijke richting en tijdens de stages daarvoor gewerkt met R. Hij vond dat best wel leuk. Hij is nu al een tijdje op zoek naar een baan, en overweegt om ook wat buiten zijn 'vakgebied' te kijken (want erg weinig banen), en dus ook richting it/consultancy. De vacature sprak hem wel erg aan, maar hij heeft dus geen ervaring in de it. Wel met R, en dus ook wel affiniteit met it, maar daar houdt het ook wel mee op. Hij kan wel goed analytisch en logisch nadenken/redeneren (moest ook wel in zn onderzoeksstages).
Wat is jullie ervaring hiermee?

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:23
carolien89 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:33:
Ha! Vraagje.
Ik zag een vacature voor masterclass junior developer, en mijn vriend is zoekende naar een baan. Nu vroegen wij ons alleen af of hij met zijn achtergrond überhaupt enige kans maakt, of niet.
Hij heeft een bachelor biomedische wetenschappen gedaan met daarin oa wat statistiek, daarna een onderzoeksmaster in een soortgelijke richting en tijdens de stages daarvoor gewerkt met R. Hij vond dat best wel leuk. Hij is nu al een tijdje op zoek naar een baan, en overweegt om ook wat buiten zijn 'vakgebied' te kijken (want erg weinig banen), en dus ook richting it/consultancy. De vacature sprak hem wel erg aan, maar hij heeft dus geen ervaring in de it. Wel met R, en dus ook wel affiniteit met it, maar daar houdt het ook wel mee op. Hij kan wel goed analytisch en logisch nadenken/redeneren (moest ook wel in zn onderzoeksstages).
Hij maakt waarschijnlijk wel kans. Er staat dit vermeldt bij de vacature: Indien je niet in het bezit bent van een Beta opleiding of je hebt geen aantoonbare affiniteit met IT, kunnen we je sollicitatie niet in behandeling nemen. Biomedische wetenschappen valt onder beta studies.N.B.

Maar de vraag is natuurlijk gaat je vriend het leuk vinden, R en statistieken is heel wat anders dan programmeren in Java. Ik zou zeggen laat hem een boek Java kopen en als hij het leuk vindt om in zijn vrijetijd programma's te schrijven dan moet hij zeker solliciteren op die baan. Anders ben ik bang dat hij heel snel afhaakt, maar dat gebeurd wel vaker hoor.

• BB92
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-10-2022
Ha! Vraagje.
Opleidingsachtergrond maakt bij de Masterclass niet zoveel uit (behalve natuurlijk niveau maar dan zit je met HBO prima). De Masterclass komt erop neer dat je een opleidingstraject van 2 jaar in gaat, waarbij de eerste maanden heel intensief zijn qua trainingen (voordeel is dat je 9 vd10 keer nog niet gelijk op een project wordt gezet maar eerst de benodigde trainingen volgt). Daarna komt het 'on-the-job'-leren erbij (incl nog nodige cursussen en certificeringen).

Er moet natuurlijk wel een duidelijke motivatie zijn en hij moet er zelf ook zeker van zijn dat hij deze functie wil en zich er ook goed in moet verdiepen (zoals hierboven vermeld, koop een boek oid of zoek op internet wat rond over programmeren).

Overigens een voordeel, als hij echt affiniteit heeft met IT, en hij is aangenomen maar hij wil achteraf wat anders binnen de IT dan is hier binnen Cap meer dan genoeg ruimte voor en dit is helemaal niet gek (veel mensen die tussentijds, zeker in de eerste 1-2 jaar, van functie switchen).

Het voordeel is dus dat je geen relevante opleiding nodig hebt, maar daardoor ga je de Masterclass in waarbij je veel trainingen volgt (wat dus een nadeel kan zijn omdat dit grotendeels avondtrainingen zijn die je naast je project moet volgen).

• _vision
Ha! Vraagje.
Statistiek en R? Met zo'n achtergrond zou ik eerder iets doen wat hierbij aansluit. Capgemini heeft ook een hele data analytics / science club, Ik denk dat je vriend daar meer op zijn plek is qua vaardigheden en interesses dan applicaties bouwen. Mijn tip zou zijn op vooral daarop in te zetten: data scientists zijn tegenwoordig erg gewild.
Pagina: 1 ... 51 ... 84 Laatste