• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:00:
Hoe verhoudt het werken als consultant bij Capgemini zich inhoudelijk van het in vaste dienst zijn bij een (mogelijk) 'klant bedrijf' van Capgemini.

Ik twijfel over de stap van een functie bij een grote ecommerce speler naar consultancy bij Capgemini. Onder andere met de gedachte om mijzelf de komende jaren beter/breder/sneller te ontwikkelen op strategisch niveau.

Zijn er hier mensen die zo'n overstap, maakt niet uit in welke richting, hebben gemaakt en hier iets over kunnen zeggen?

Ps. Ik ben een starter met pas een jaar echt relevante werkervaring, zou dus om een YP functie gaan
Ik weet niet precies wat je onder strategie schaart, maar Capgemini heeft weinig werk op strategisch niveau. Wellicht dat Capgemini Consulting wat business & IT strategy projecten heeft, maar dat is een klein onderdeel van het bedrijf. Je zult dus mazzel moeten hebben om zulke werkzaamheden bij een klant te kunnen verrichten.

Verwijderd

Hoe aantrekkelijk is een benzinevariant leaseauto eigenlijk tov een diesel bij Cap? Over het algemeen gesproken natuurlijk.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:35:
Hoe aantrekkelijk is een benzinevariant leaseauto eigenlijk tov een diesel bij Cap? Over het algemeen gesproken natuurlijk.
Nou vrij obvious is dat je leasebedrag lager is. Maargoed het is maar net wat je aantrekkelijk vind. ;)

Computer says no

Verwijderd

De lagere brandstof component bij een diesel weegt dus niet op tegen de hogere aanschafprijs van een diesel?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Diesel is vrijwel altijd goedkoper.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:53
Is ook logisch, omdat er met een standaard aantal km per jaar wordt verrekend. En die is logischerwijs vrij hoog, en dat is gunstig voor de diesel. Dus tenzij de auto die je wilt geen diesel-variant heeft, is het bijna altijd voordeliger om een diesel te hebben

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Volgens mij heeft het ook weinig specifiek met Capgemini te maken toch? Je krijgt een leasebudget en contractvoorwaarden (x aantal km per jaar, 4 jaar) en de logins voor de leasemaatschappijen mee en verder mag je het zelf met de leasemaatschappij uitzoeken.

Lijkt mij dat de leasemaatschappij zelf verder bepaalt hoe duur elke auto is, dat zie je al aan het verschil tussen de twee maatschappijen in prijs soms.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30
Tja, het is een kwestie van berekenen toch ... diesels zijn ook duurder in aanschaf (dus hogere bijtelling). Gewoon kijken wat je er voor over hebt. Ik ben nu met m'n 3e auto bezig, en dat is voor het eerst een diesel.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:41
Binnenkort krijg ik een upgrade van YP naar Consultant. Wat voor voordelen levert dit op naast het standaard salaris? Krijg ik meer Tantieme en andere voordelen?

Hoe lang duurt het over het algemeen voordat je Senior Consultant bent?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 10:10
TweakerVincent schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:56:
Binnenkort krijg ik een upgrade van YP naar Consultant. Wat voor voordelen levert dit op naast het standaard salaris? Krijg ik meer Tantieme en andere voordelen?

Meer tantieme? Volgens mij krijg je juist pas tantieme vanaf grade Consultant (grade B ), en geheel niet als YP (grade A)?

• volcurd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 23:06

Minimaal 2, gemiddeld 4 jaar hoor ik altijd. En dan bedoelen ze volgens mij jaren werkervaring en niet per se jaren in grade B

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 13:18
Sneller dan mogelijk is om de ervaring die je bij een senior verwacht ook te hebben in ieder geval :+

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23

Jentae

Houdt van aglets.

Je kunt het Handboek Grading downloaden van KM2.0, hierin staat alles over grading, de verschillende grades, verwachtingspatronen, gradingsprocessen etc.

Overigens zijn er gemiddeldes qua aantallen jaren dat iemand in een bepaalde grade zit voordat hij/zij doorstromen naar de volgende grade. Dit staat als metriek TIG (Time in Grade) op je kalibratiesheet. Die gemiddeldes zijn richtlijnen, in de praktijk wordt daar per persoon naar gekeken. Je groeisnelheid bepaal je zelf, sneller doorgroeien is zeker mogelijk! :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jentae op 27-01-2016 17:11 ]

Eer aan je korf (haha)

• TweakerVincent
Ik heb een brief gekregen over mijn loonspaarrekening. Een uittreksel. Dit is toch het aandelenpakket neem ik aan waar ik deel aan neem?

Ik vind het totaal nogal hoog, 4 keer mijn inleg??

• Tankiej
TweakerVincent schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:15:
Ik heb een brief gekregen over mijn loonspaarrekening. Een uittreksel. Dit is toch het aandelenpakket neem ik aan waar ik deel aan neem?

Ik vond het ook wel hoog, maar volgens mij is dat bedrag wat het wordt als het zo blijft. De minimale uitkering is wel wat lager dacht ik, al is dat nog steeds ruim 2x de inleg (bruto).

Aandeel van Capgemini is in 2015 fors gestegen, stond over een groot deel van het jaar (bijna) 2x zo hoog als waar de aandelen voor aangekocht zijn. Bekijk maar eens bijvoorbeeld het 1 of 5 jaar verloop van het aandeel: http://www.bloomberg.com/quote/CAP:FP

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 17:58

Kijk eens op:

https://esop.capgemini.com/

Daar kun je ook zien wat je minimale uitkering is, op dit moment ongeveer 2 keer de inzet voor ESOP 2014.

Verwijderd

Hebben we als Capgemini informatiebladen over bijv. cybersecurity/informatiebeveiliging t.b.v. recruiting? Zoja, kan iemand mij daaraan helpen / wijzen waar ik het kan vinden

• Blik1984

Kan fors stijgen in korte tijd. Ik had ook meegedaan aantal jaar geleden en mijn 1.000 euro inleg was in minder dan 1 jaar tijd verdubbeld. Het mooie is dat je, als je uit dienst gaat, gewoon de dan geldende waarde uitgekeerd krijgt.

ESOP is een no-brainer, maximaal volstoppen :) Begrijp nog steeds niet dat er toen collega's waren die er "vanwege het risico" er helemaal niks in hebben geïnvesteerd

[ Voor 9% gewijzigd door Blik1984 op 05-02-2016 10:46 ]

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
Recent heb ik mijn eindejaarsbeoordeling gekregen, en ik vraag me min of meer af wat voor salarisgroei hier uit gaat komen. Ik zit momenteel op niveau 15, en had een 3 als score. Volgens mijn P-manager wordt de salarisgroei door HR bepaald op basis van je niveau + score. Ik vraag me af of dat eigenlijk wel helemaal klopt, misschien zijn hier wel meer variabelen op van toepassing.

Heeft iemand hier meer kennis van? Indien de enige 2 variabelen hiervoor toch alleen het niveau + score zijn, vraag ik me ook af of de score nog te beïnvloeden is, nadat je P-manager deze heeft vastgesteld. Mijn P-manager heeft voor mijn gesprek, mijn score vastgesteld, en ik denk niet dat hij hier vanaf wijkt, maar ook hier heb ik weinig ervaring in, wat is jullie ervaring? :)

Ik ben bang dat ik eind februari of eind maart te horen ga krijgen dat mijn salarisgroei +/-5% is, en dat dit een percentage is die door HR wordt bepaald, en waar verder ook niets meer aan gedaan kan worden. 5% hoor ik namelijk vaker van collega's, maar tevreden ga ik hier niet mee zijn.

BlaBlaBla

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:52

aex351

I am the one

Nee, je manager kan een aanvraag indienen om af te wijken van de standaard verhoging. Omdat je huidige niveau bijvoorbeeld niet in lijn ligt met je level. Verder kan je altijd met je manager om de tafel.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Blik1984
Ze zulen zich altijd verschuilen achter de loonruimte die ze krijgen, is mijn ervaring. Percentage bij jou erbij is bij een andere collega eraf.

• Tankiej
Ik heb van mijn manager te horen gekregen dat het cijfer bij je beoordeling (de 3 in jouw geval) niet van belang is voor een eventuele salarisverhoging. Dat cijfer is van belang voor eventuele extra uitkering in je tantième.

De letter in je beoordeling is juist van belang. Voor zover ik begrepen heb krijg je alleen een verhoging als je een A of B hebt, en dan bij A iets meer dan een B. Of je salaris moet totaal niet in lijn liggen met je niveau/marktwaarde, dan kan je ook een verhoging krijgen. :)

• Strider
aex351 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 03:30:
Nee, je manager kan een aanvraag indienen om af te wijken van de standaard verhoging. Omdat je huidige niveau bijvoorbeeld niet in lijn ligt met je level. Verder kan je altijd met je manager om de tafel.
En hoe kan ik zelf bepalen of mijn niveau niet in lijn ligt met mijn level? Ik heb level 15, staat er ergens beschreven wat het verschil is tussen de verschillende levels, ik heb anders geen idee hoe ik dit kan hard maken.
Blik1984 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 08:39:
Ze zulen zich altijd verschuilen achter de loonruimte die ze krijgen, is mijn ervaring. Percentage bij jou erbij is bij een andere collega eraf.
Ik heb zelf nog niet eerder over mijn salaris gepraat, ik heb gevraagd waar het op gebaseerd is, maar een p-manager weet natuurlijk hoe hij met dit soort vragen tactisch om moet gaan.
Ik kan me nog herinneren dat het salaris 1 van de hoofdredenen was waarom jij weg bent gegaan. Waarschijnlijk heb jij hier dus regelmatig discussies over gehad, is het je nooit gelukt om er meer groei bij te krijgen dan wat je p-manager van plan was?
Tankiej schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:04:
Ik heb van mijn manager te horen gekregen dat het cijfer bij je beoordeling (de 3 in jouw geval) niet van belang is voor een eventuele salarisverhoging. Dat cijfer is van belang voor eventuele extra uitkering in je tantième.

De letter in je beoordeling is juist van belang. Voor zover ik begrepen heb krijg je alleen een verhoging als je een A of B hebt, en dan bij A iets meer dan een B. Of je salaris moet totaal niet in lijn liggen met je niveau/marktwaarde, dan kan je ook een verhoging krijgen. :)
Ik kan me zelf niet voorstellen dat het niveau 1, 2, 3, 4 en 5 niet van belang zal zijn, een 1 betekent dat alles boven verwachting is, en een 5 onder verwachting. Een 5A groei gaat dan nooit zo hoog zijn als een 1A.
Wat voor salarisverhogingen heb jij gehad? Procentueel gezien natuurlijk, ik begrijp het ook als je dit liever voor je zelf houdt.

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 06-02-2016 11:26 ]

BlaBlaBla

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Strider schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:25:
[...]
Wat voor salarisverhogingen heb jij gehad? Procentueel gezien natuurlijk, ik begrijp het ook als je dit liever voor je zelf houdt.
Ik heb gewerkt voor Capgemini van juli 2007 t/m juli 2015. Mijn laatste loonstrookje vermeldde exakt hetzelfde bedrag als die van 2007, ofwel mijn verhoging in die 8 jaren is 0% geweest.

Iets fout gedaan? Wellicht dat ik enkele jaren eerder had moeten vertrekken, maar punt blijft dat Cap in het algemeen een redelijke werkgever is en ik ook redelijk ben: er is meer in het leven van belang dan salaris alleen.

Er zullen mensen zijn die wel degelijk een verhoging krijgen, in mijn practice kwamen die niet of nauwelijks voor. Gebeurt dat bij jou wel dan zit je in de goede practice, hou daar aan vast.
Om een inkijkje te geven, 5% verhoging zou bij mij destijds tegen 220 euro bruto zijn geweest. Nooit gehad echter.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Tankiej
[...]

En hoe kan ik zelf bepalen of mijn niveau niet in lijn ligt met mijn level? Ik heb level 15, staat er ergens beschreven wat het verschil is tussen de verschillende levels, ik heb anders geen idee hoe ik dit kan hard maken.
Volgens mij zit er een relatie tussen je level en je rol in het ACF. Elke rol heeft een bereik van level tot een level. Als jij weet welke rol jij hebt gebaseerd op het ACF, maar je level is lager dan het minimum dat daarbij aangegeven is, dan kan je toch wel met enige zekerheid zeggen dat je level nu te laag is.
[...]

Ik heb zelf nog niet eerder over mijn salaris gepraat, ik heb gevraagd waar het op gebaseerd is, maar een p-manager weet natuurlijk hoe hij met dit soort vragen tactisch om moet gaan.
Ik kan me nog herinneren dat het salaris 1 van de hoofdredenen was waarom jij weg bent gegaan. Waarschijnlijk heb jij hier dus regelmatig discussies over gehad, is het je nooit gelukt om er meer groei bij te krijgen dan wat je p-manager van plan was?

[...]

Ik kan me zelf niet voorstellen dat het niveau 1, 2, 3, 4 en 5 niet van belang zal zijn, een 1 betekent dat alles boven verwachting is, en een 5 onder verwachting. Een 5A groei gaat dan nooit zo hoog zijn als een 1A.
Zo vertelde mijn manager het in ieder geval, het cijfer is voornamelijk van belang voor je tantième.
De letters geven juist aan of je boven of onder verwachting scoort, het cijfer is je potentieel voor zover ik heb begrepen.

Ik heb nog maar 1 verhoging gehad na de standaard verhogingen als YP'er, dit jaar wordt de tweede. Ik verwacht ongeveer hetzelfde als vorig jaar, dat was zo'n 6-7% :)

• Blik1984
[...]

[...]

Ik heb 2x verhoging gekregen (ook 2 jaar gewerkt), maar als je iets meer dan 2500 verdient en 5% verhoging krijgt is dat natuurlijk nog niks eigenlijk. En jaar daarna scoorde ik een 1 en kreeg ik 7% verhoging, en er waren maar 2 collega's die ook verhoging kregen, de rest kreeg niks.maar ondertussen was het perspectief op een keer een fatsoenlijke verhoging wel beperkt en was het voor mij tijd om weg te gaan.

Ik kan er een boek over schrijven, maar ik vind het beloningsbeleid bij Cap echt om te janken. Niet transparant, oneerlijk, beperkte groei mogelijkheden, zij-instromers die veel meer verdienen dan home-grown mensen en dat nooit meer in kunnen halen. Etc. heb het een keer proberen aan te kaarten bij onze toenmalige ceo, maar die was het er uiteraard niet mee eens. Toen kregen we een nieuwe ceo, maar toen ging ik al weg, dus nooit weer aangekaart

• _vision
Blik1984 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:07:
[...]

Ik heb 2x verhoging gekregen (ook 2 jaar gewerkt), maar als je iets meer dan 2500 verdient en 5% verhoging krijgt is dat natuurlijk nog niks eigenlijk. En jaar daarna scoorde ik een 1 en kreeg ik 7% verhoging, en er waren maar 2 collega's die ook verhoging kregen, de rest kreeg niks.maar ondertussen was het perspectief op een keer een fatsoenlijke verhoging wel beperkt en was het voor mij tijd om weg te gaan.

Ik kan er een boek over schrijven, maar ik vind het beloningsbeleid bij Cap echt om te janken. Niet transparant, oneerlijk, beperkte groei mogelijkheden, zij-instromers die veel meer verdienen dan home-grown mensen en dat nooit meer in kunnen halen. Etc. heb het een keer proberen aan te kaarten bij onze toenmalige ceo, maar die was het er uiteraard niet mee eens. Toen kregen we een nieuwe ceo, maar toen ging ik al weg, dus nooit weer aangekaart
Herkenbaar. Ik werk nu bij een Big4 en mocht ik ooit terug gaan naar Cap dan is de tactiek simpel: zo hoog mogelijk inzetten en met een dik salaris binnen komen. Van de groei daarna moet je het namelijk niet hebben en dat wordt nooit recht getrokken met je peers bij een promotie.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
Klopt, het is bovendien puur afhankelijk van hoe vol het potje is van de betreffende divisie. Hoe minder daarin zit, hoe minder er te verdelen is natuurlijk. Het is zeker niet zo dat je standaard een verhoging krijgt. Althans, zo is het mij vertelt. Wat Tankiej ookal aangeeft, je zal minimaal een B en eigenlijk een A moeten scoren om uberhaubt in aanmerking te komen.

Wat _vision zegt klopt eigenlijk ook wel. Hoe langer ik bij Cap werk, hoe vaker ik verhalen hoor van mensen die gewoon hoppen van organisatie om ergens binnen te komen met een hoger salaris. Dat is eigenlijk de enige mogelijkheid (even heel zwart/wit gezegd) om echt een financiële klapper te maken. Onlangs nog via via gehoord dat iemand binnen is gehaald met een veel, veel hoger salaris terwijl die op eenzelfde niveau zit als vele van zijn directe collega's.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Blik1984
Juancho schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:17:

Onlangs nog via via gehoord dat iemand binnen is gehaald met een veel, veel hoger salaris terwijl die op eenzelfde niveau zit als vele van zijn directe collega's.
Heel herkenbaar. Ik zat op een gegeven moment op niveau 17 (weet niet of dat nog steeds zo is binnen Capgemini) met meerdere jaren relevante ervaring. Toen werd er iemand binnengehaald met 2 jaar irrelevante ervaring in olie & gas en die zat op niveau 21... Zo'n verschil is dus nooit meer in te halen met de structuur zoals Capgemini dat aanhoudt.

Dan heb ik meer respect voor voor de manier hoe een Accenture dat doet. Zijwaarts instromen met een hoger salaris kan daar ook, maar bij promotie naar een nieuw level begin je op hetzelfde niveau als andere mensen die datzelfde jaar promotie maken. Het verschil maak je vervolgens met je bonus en salarisverhogingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Blik1984 op 09-02-2016 14:27 ]

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Salarisverhoging is altijd een punt van discussie, bij iedere werkgever. Een vriend van mij stapt over van Accenture naar Capgemini, juist vanwege de slechte salarisverhogingen daar.

Hoe ik het zie binnen Capgemini is dat een loonsverhoging goed is af te dwingen mits je bij de top presterende medewerkers van je divisie hoort. Lig je rond het midden wordt het lastig, wellicht onmogelijk in sommige jaren. Andere manieren om je salarisverhoging af te dwingen is door in 'grade' te stijgen. Een grade is niet direct gekoppeld aan een salarislevel, maar doordat jij in grade stijgt (wellicht sneller dan verwacht) zit je ook eerder bij de top van je divisie.

Overigens ligt het maar net aan in welke divisie je zit, hoe makkelijk het is om bij die top 5-10% te zitten. 8)

• _vision
Juancho schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:17:
Wat _vision zegt klopt eigenlijk ook wel. Hoe langer ik bij Cap werk, hoe vaker ik verhalen hoor van mensen die gewoon hoppen van organisatie om ergens binnen te komen met een hoger salaris. Dat is eigenlijk de enige mogelijkheid (even heel zwart/wit gezegd) om echt een financiële klapper te maken. Onlangs nog via via gehoord dat iemand binnen is gehaald met een veel, veel hoger salaris terwijl die op eenzelfde niveau zit als vele van zijn directe collega's.
Klopt, het jammerlijke is dat Cap zich daarmee zelf te pakken heeft. Het retentiebeleid van toppers is ondermaats naar mijn mening. Toen ik er werkte werd mij ook verteld dat de beste mogelijkheid om een financiele klapper te maken is om een jaartje of 2 weg te gaan en weer terug te komen. Je zou als bedrijf dat volgens mij niet moeten willen.

Ik werk nu bij een Big4 en nogal wat collega's komen bij Capgemini vandaan. Het is tekenend dat dit zowat allemaal A'tjes waren ten tijde bij Cap. Natuurlijk zullen er meer redenen zijn, maar ik denk dat beloning en groeipotentie hierbij zeker een rol hebben gespeeld. Jammer dat een bedrijf mensen van dit kaliber niet weet vast te houden.

• Blik1984
_vision schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:55:
[...]

Klopt, het jammerlijke is dat Cap zich daarmee zelf te pakken heeft. Het retentiebeleid van toppers is ondermaats naar mijn mening. Toen ik er werkte werd mij ook verteld dat de beste mogelijkheid om een financiele klapper te maken is om een jaartje of 2 weg te gaan en weer terug te komen. Je zou als bedrijf dat volgens mij niet moeten willen.

Ik werk nu bij een Big4 en nogal wat collega's komen bij Capgemini vandaan. Het is tekenend dat dit zowat allemaal A'tjes waren ten tijde bij Cap. Natuurlijk zullen er meer redenen zijn, maar ik denk dat beloning en groeipotentie hierbij zeker een rol hebben gespeeld. Jammer dat een bedrijf mensen van dit kaliber niet weet vast te houden.
Gevolg is dus ook dat Capgemini aan de ene kant flink investeert in hun YP-programma, maar vervolgens dus ook weer flink moet investeren in recruitment omdat ze hun YP-ers niet vast kunnen houden.

• _vision
Blik1984 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:29:
[...]

Gevolg is dus ook dat Capgemini aan de ene kant flink investeert in hun YP-programma, maar vervolgens dus ook weer flink moet investeren in recruitment omdat ze hun YP-ers niet vast kunnen houden.
Het zou me niets verbazen dat hier gewoon een business case achter zit. De marge op YP-ers is voor Cap volgens mij het hoogst. Het verloop van talentvolle mensen is wellicht daardoor geen issue, zo lang maar een gedeelte blijft om de kar te trekken vanuit meer senior posities. De rest wordt opgevangen door nieuwe YP-ers.

• Blik1984
_vision schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 18:14:
[...]

Het zou me niets verbazen dat hier gewoon een business case achter zit. De marge op YP-ers is voor Cap volgens mij het hoogst. Het verloop van talentvolle mensen is wellicht daardoor geen issue, zo lang maar een gedeelte blijft om de kar te trekken vanuit meer senior posities. De rest wordt opgevangen door nieuwe YP-ers.
Ja, dat zou zomaar kunnen ja

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Als dit beleid niet zou werken zouden ze het allang hebben aangepast lijkt me.
Of het logisch klinkt voor de meeste werknemers/buitenstaanders dat is een tweede

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:06
Tankiej schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 15:54:
[...]

Volgens mij zit er een relatie tussen je level en je rol in het ACF. Elke rol heeft een bereik van level tot een level. Als jij weet welke rol jij hebt gebaseerd op het ACF, maar je level is lager dan het minimum dat daarbij aangegeven is, dan kan je toch wel met enige zekerheid zeggen dat je level nu te laag is.

[...]

Zo vertelde mijn manager het in ieder geval, het cijfer is voornamelijk van belang voor je tantième.
De letters geven juist aan of je boven of onder verwachting scoort, het cijfer is je potentieel voor zover ik heb begrepen.

Ik heb nog maar 1 verhoging gehad na de standaard verhogingen als YP'er, dit jaar wordt de tweede. Ik verwacht ongeveer hetzelfde als vorig jaar, dat was zo'n 6-7% :)
was jij toen A met die 6-7%? Ik ben (niet mijn eigen keus) van divisie gehopt ;) omdat mijn expertise daar beter bij past. Deze overstap heeft mij een B opgeleverd terwijl ik naar mijn idee meer had gedaan dan het jaar ervoor (toen kreeg ik een A). Heb het idee dat je bij de ene divisie wat makkelijker een A krijgt dan bij de andere |:( verder heb ik nogal pech gehad met de instroom 2 jaar terug. Laagste niveau gekregen terwijl ik wel werkervaring had en een aantal certificaten zelfs (dus had 1 niveau hoger kunnen beginnen). De recruiter destijds vond dit niet genoeg... later sprak ik mensen die zonder deze werkervaring gewoon een niveau hoger zijn ingestroomd! Bad luck? Dit verschil is overigens iets van 175 bruto |:(

• Blik1984
Cue_ schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:16:
Als dit beleid niet zou werken zouden ze het allang hebben aangepast lijkt me.
Of het logisch klinkt voor de meeste werknemers/buitenstaanders dat is een tweede
Ik weet niet hoe het nu gaat, maar toen ik vertrok bij Cap ging het niet denderend met cap nederland. ik weet dat in Frankrijk het beloningsbeleid een stuk anders is.

• Tankiej
ls789 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:54:
[...]

was jij toen A met die 6-7%? Ik ben (niet mijn eigen keus) van divisie gehopt ;) omdat mijn expertise daar beter bij past. Deze overstap heeft mij een B opgeleverd terwijl ik naar mijn idee meer had gedaan dan het jaar ervoor (toen kreeg ik een A). Heb het idee dat je bij de ene divisie wat makkelijker een A krijgt dan bij de andere |:( verder heb ik nogal pech gehad met de instroom 2 jaar terug. Laagste niveau gekregen terwijl ik wel werkervaring had en een aantal certificaten zelfs (dus had 1 niveau hoger kunnen beginnen). De recruiter destijds vond dit niet genoeg... later sprak ik mensen die zonder deze werkervaring gewoon een niveau hoger zijn ingestroomd! Bad luck? Dit verschil is overigens iets van 175 bruto |:(
Nee, toen was ik B :)

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:06
hmm dan is er nog hoop ;) haha krijg je dat in de vorm van een brief te horen? rond maart?

• ebbz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55
Volgens mij is dat inderdaad eind maart. Wordt verwerkt met ingagang van 1 januari, dus in april krijg je extra wat je in jan, feb en maart niet hebt gekregen:)

• Tankiej
Inderdaad, ergens eind maart kreeg ik een brief met wat het nieuwe salaris werd. Dan krijg je inderdaad met terugwerkende kracht vanaf 1 januari alles uitbetaald in april.
Ik ben nu ook erg benieuwd wat ik dit jaar krijg :D

• Juancho
Dat kun je toch wel een beetje uit je jaarbeoordelingsgesprek halen? Ik weet natuurlijk niet hoe je hebt gescoort maar als je gemiddeld hebt (C is vrijwel onmogelijk, B wordt ook heel lastig) dan kun je er donder op zeggen dat je er niets bij krijgt.

Het beperkte potje wat er is zal volgens mij alleen aan de A'tjes worden besteed.

Overigens vind ik dat soms best een discutabel gebeuren. Je hebt mensen die heel veel doen buiten een opdracht doen (soms zelfs geen opdracht hebben) en hierop hoog scoren en je hebt mensen die fulltime inzetbaar zijn, vele KM maken en hierdoor minder tijd hebben voor zaken buiten werktijd om en die minder scoren.

Dan denk ik, wat is nu belangrijk? Zichtbaarheid of werken voor de klant tot tevredenheid van iedereen? Natuurlijk zal de eerste reactie zijn dat het een combinatie van beide is, maar ik hoor/zie genoeg om me heen (en heb het zelf meegemaakt) dat randzaken (zo noem ik het maar even) belangrijker zijn dan je daadwerkelijke inzet en alle uren die je kwijt bent aan reizen (voor Cap).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:35
Juancho schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:02:
Dan denk ik, wat is nu belangrijk? Zichtbaarheid of werken voor de klant tot tevredenheid van iedereen? Natuurlijk zal de eerste reactie zijn dat het een combinatie van beide is, maar ik hoor/zie genoeg om me heen (en heb het zelf meegemaakt) dat randzaken (zo noem ik het maar even) belangrijker zijn dan je daadwerkelijke inzet en alle uren die je kwijt bent aan reizen (voor Cap).
Dit speelt bij zo ongeveer alle IT bedrijven. Hopen dat je goed management hebt die zien wat je doet. Zelf kan je of zelf of via je klanten een stroompje info op gang houden over je prestaties, dat wil ook wel helpen.

• Tankiej
Juancho schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:02:
Dat kun je toch wel een beetje uit je jaarbeoordelingsgesprek halen? Ik weet natuurlijk niet hoe je hebt gescoort maar als je gemiddeld hebt (C is vrijwel onmogelijk, B wordt ook heel lastig) dan kun je er donder op zeggen dat je er niets bij krijgt.

Het beperkte potje wat er is zal volgens mij alleen aan de A'tjes worden besteed.

Overigens vind ik dat soms best een discutabel gebeuren. Je hebt mensen die heel veel doen buiten een opdracht doen (soms zelfs geen opdracht hebben) en hierop hoog scoren en je hebt mensen die fulltime inzetbaar zijn, vele KM maken en hierdoor minder tijd hebben voor zaken buiten werktijd om en die minder scoren.

Iedereen met een A of B komt in aanmerking voor een verhoging (of krijgt er sowieso iets bij), bij onze BU in ieder geval. Ik dacht dat dat Capgemini breed de regel is?

Ik heb in ieder geval de toezegging gehad dat ik er iets bij krijg, maar hoeveel krijg ik volgende maand pas te horen, zoals gebruikelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 23-02-2016 11:24 ]

• Juancho
Tankiej schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Iedereen met een A of B komt in aanmerking voor een verhoging (of krijgt er sowieso iets bij), bij onze BU in ieder geval. Ik dacht dat dat Capgemini breed de regel is?

Ik heb in ieder geval de toezegging gehad dat ik er iets bij krijg, maar hoeveel krijg ik volgende maand pas te horen, zoals gebruikelijk.
Hmm zoals ik het begreep vanuit onze divisie is er simpelweg slechts een beperkt potje en komen in eerste instantie alleen de mensen met een A in aanmerking. Voor de personen die een B hadden was dit absoluut niet zeker.

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

In principe krijgen de A's en B's verhoging uit het potje en in heel specifieke gevallen enkele C's ook (kennishouders, mensen met stabiele toegevoegde waarde en geen exponentiele groeiers meer, maar wel met veel ervaring).

Tankiej's antwoord klopt dus volgens de HR stelregels.

Eer aan je korf (haha)

Verwijderd

Collega's, ik heb na een tijd denken besloten een aanbod van een ander bedrijf te accepteren en zal Capgemini dus gaan verlaten.. Jammer, maar helaas. Ik heb veel geleerd in het afgelopen jaar, en het komt voor mij ook wel vrij abrupt, maar er wordt een buitenkansje geboden bij een ander bedrijf die ik graag wil grijpen.

Een praktisch vraagje:
Iemand interesse -of wie kent iemand met interesse- in een hele mooie Peugeot 308? 14% bijtelling, staat op de overnamelijst!
Mochten jullie nog tips hebben om de lease auto over te kunnen dragen, dan wordt dat erg gewaardeerd :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2016 11:49 ]

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:17:
Een praktisch vraagje:
Iemand interesse -of wie kent iemand met interesse- in een hele mooie Peugeot 308? 14% bijtelling, staat op de overnamelijst!
Mochten jullie nog tips hebben om de lease auto over te kunnen dragen, dan wordt dat erg gewaardeerd :)
Heb je de auto al gepost op Yammer? Er is een Leasened groep waar regelmatig auto's worden aangeboden :)

Verwijderd

kezzza schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Heb je de auto al gepost op Yammer? Er is een Leasened groep waar regelmatig auto's worden aangeboden :)
Oh das een goeie inderdaad. Thanks! Zal het daar even linken naar de overnamelijst

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-11 01:06
Even een vraagje: als je tijdens je proeftermijn of daarna weggaat moet je dan een boete betalen? (Bijvoorbeeld voor studiekosten?)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Staat het in je contract? Dat is bepalend.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Reiziger88
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-11 01:06
Er staat niks over een boete in mijn contract. Er wordt wel verwezen naar de hr charter en dat die bepalingen gelden. Kan dit problemen opleveren?

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 13:15
Zover ik weet is er nooit sprake van een boete, tenzij je een studieovereenkomst hebt getekend die specifiek is aangegaan voor die cursus die je hebt gevolgd.

Verwijderd

YP-ers en andere leasers, tip van flip: Neem altijd een verzekering voor vroegtijdig inleveren van je leaseauto. Ik kreeg zojuist bijna een hartaanval van het inlevervoorstel dat mij gedaan is.

• Meekoh
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:37:
YP-ers en andere leasers, tip van flip: Neem altijd een verzekering voor vroegtijdig inleveren van je leaseauto. Ik kreeg zojuist bijna een hartaanval van het inlevervoorstel dat mij gedaan is.
Ja dat had ik je ook wel kunnen vertellen :P
edit: Je leest toch de lease overeenkomst door? Daar staat dat allemaal in uitgelegd.
Daarom werk ik nog minstens 3 jaar bij Cap :P (Bewuste keuze om de verzekering niet te nemen overigens)

[ Voor 21% gewijzigd door Meekoh op 11-03-2016 10:39 ]

Computer says no

• TweakerVincent
ik heb die verzekering gelukkig wel, wat voor bedrag moet ik aan denken wbt boete?

• Meekoh
TweakerVincent schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:23:
[...]

ik heb die verzekering gelukkig wel, wat voor bedrag moet ik aan denken wbt boete?
Per resterend jaar 1 leasmaandbedrag. Dus als je nog 3 jaar resterend hebt en je leasebedrag is 600 euro (zeg maar wat) dan zou het 1800 euro zijn.

Computer says no

• TweakerVincent
Meekoh schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Per resterend jaar 1 leasmaandbedrag. Dus als je nog 3 jaar resterend hebt en je leasebedrag is 600 euro (zeg maar wat) dan zou het 1800 euro zijn.
oh dat vind ik erg weinig. Had bedragen a 10000 euro oid verwacht

Verwijderd

Meekoh schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:41:
[...]

3 jaar resterend en doe dat bedrag maar maal 4 (en dan nog een beetje)

• Meekoh
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:50:
[...]

3 jaar resterend en doe dat bedrag maar maal 4 (en dan nog een beetje)
Dan moet je een heel hoog leasebedrag hebben of heel snel na indiensttreding weggaan ;)
Maar er spelen wel meer dingen mee, als je 6 maanden na besteldatum de auto inlevert is het tot 6x het maandbedrag. Als je auto een levertijd had van 3 maanden dan is het die 6 maanden + de 3 maanden levertijd.
Hoe het berekend wordt staat allemaal in het leasereglement. Let op dat dit soort bedragen inclusief BTW zijn en exclusief brandstof (Die gebruik je immers niet)!

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 11-03-2016 12:02 ]

Computer says no

Verwijderd

Meekoh schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:02:
[...]

Dan moet je een heel hoog leasebedrag hebben of heel snel na indiensttreding weggaan ;)
Maar er spelen wel meer dingen mee, als je 6 maanden na besteldatum de auto inlevert is het tot 6x het maandbedrag. Als je auto een levertijd had van 3 maanden dan is het die 6 maanden + de 3 maanden levertijd.
Hoe het berekend wordt staat allemaal in het leasereglement. Let op dat dit soort bedragen inclusief BTW zijn en exclusief brandstof (Die gebruik je immers niet)!
Heb de auto langer dan 9 maanden in bezit (inclusief levertijd). Het lijkt me vrij raar dat het opeens zou gaan ver(drie)dubbelen. Ik had zelf gerekend op een bedrag maximaal rond de 3k. En dat vond ik al best veel, maar acceptabel aangezien het mijn eigen risico was.
Heb daarom al even gebeld met Alphabet, die gaan het nu even met de Cap leaseadministratie bespreken.

In mijn berijderscontract staat dat alles rondom eerder inleveren beschreven staat in het leaseregelement

• Cue_
Reiziger88 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:39:
Even een vraagje: als je tijdens je proeftermijn of daarna weggaat moet je dan een boete betalen? (Bijvoorbeeld voor studiekosten?)
Geen boete, maar in je studiecontract (tenminste bij mij) stond wel in dat als ik binnen 36 maanden weg zou gaan ik x maanden/36 moest terugbetalen.
Wat ook moest gebeuren toen ik na een jaar wegging (gelukkig nam de nieuwe baas dit over :) )

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:09
Cue_ schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:18:
[...]

Geen boete, maar in je studiecontract (tenminste bij mij) stond wel in dat als ik binnen 36 maanden weg zou gaan ik x maanden/36 moest terugbetalen.
Wat ook moest gebeuren toen ik na een jaar wegging (gelukkig nam de nieuwe baas dit over :) )
Hoewel dit correct is ken ik niet zo heel veel mensen die voor een studie/opleiding bij Capgemini een contract hebben moeten tekenen. Helemaal daar we het grootste deel van onze (technische) opleidingen via de Academy verzorgen. Ging het bij jou om een Master studie of iets dergelijks?

• Cue_
kezzza schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:09:
[...]

Hoewel dit correct is ken ik niet zo heel veel mensen die voor een studie/opleiding bij Capgemini een contract hebben moeten tekenen. Helemaal daar we het grootste deel van onze (technische) opleidingen via de Academy verzorgen. Ging het bij jou om een Master studie of iets dergelijks?
Nee, "gewoon" SAP training voor de eerste 3 maanden ongeveer na de indiensttreding
Het ging wel via de Academy. Voor de vervolgopleidingen hoefde volgens mij niet apart betaald te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Cue_ op 15-03-2016 11:42 ]

• Juancho
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als je voor Cap kiest, zeker als YP'er, dan doe je dat in mijn ogen niet voor de korte termijn maar wil je een x aantal jaren rondkijken, veel leren, veel projecten doen en gebruik maken van al die opleidingsmogelijkheden.

De tijd vliegt voorbij en voor je het weet ben je 2 jaar in dienst en ziet de situatie er al helemaal anders uit.
Als je dan tussentijds echt een aanbieding krijgt die je niet KAN weigeren dan neem ik aan dat het ook financieel gezien een enorme verbetering is of wellicht dat die organisatie je zo graag wil hebben dat ze de kosten van je over nemen.

Dus die verzekering vind ik niet zo logisch als jij nu stelt.

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Juancho schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:22:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Als je voor Cap kiest, zeker als YP'er, dan doe je dat in mijn ogen niet voor de korte termijn maar wil je een x aantal jaren rondkijken, veel leren, veel projecten doen en gebruik maken van al die opleidingsmogelijkheden.

De tijd vliegt voorbij en voor je het weet ben je 2 jaar in dienst en ziet de situatie er al helemaal anders uit.
Als je dan tussentijds echt een aanbieding krijgt die je niet KAN weigeren dan neem ik aan dat het ook financieel gezien een enorme verbetering is of wellicht dat die organisatie je zo graag wil hebben dat ze de kosten van je over nemen.

Dus die verzekering vind ik niet zo logisch als jij nu stelt.
Juist, en als je nog twijfelt kan je altijd voor een poolauto gaan als er een leuke tussen zit. Die mag je iedere 4 weken wisselen als je zou willen, of je kiest er voor om een contract uit te rijden. Ik heb nu zelf een auto van september 2013, die heeft nog 1½ jaar op het contract, dat is een periode die goed te overzien is...

• Strider
Wat voor voorstel kreeg je ;)

Ik heb daarom gekozen voor een standaard auto, de V40 BS, die wilde ik uiteindelijk sowieso al gaan kiezen :+

BlaBlaBla

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Leuk topic. Ik rond bijna mijn master Information Science (track: Business Information Systems) en ik ben alvast aan het kijken naar bedrijven waar ik eventueel kan werken. Capgemini is natuurlijk een bekend bedrijf in de IT wereld, maar ik hoor (en lees) vaak tegenstrijdige verhalen.

Wat zou een starter ongeveer verdienen? Ik heb namelijk (misschien) ook een aanbod van een ander organisatie waar ik 2700 zou krijgen op basis van 4 dagen werken. Ik heb alleen geen idee welke zet ik moet nemen. Volgens mij is Capgemini best een goed bedrijf om door te groeien.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:52

aex351

I am the one

alionfire schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:25:
Leuk topic. Ik rond bijna mijn master Information Science (track: Business Information Systems) en ik ben alvast aan het kijken naar bedrijven waar ik eventueel kan werken. Capgemini is natuurlijk een bekend bedrijf in de IT wereld, maar ik hoor (en lees) vaak tegenstrijdige verhalen.

Wat zou een starter ongeveer verdienen? Ik heb namelijk (misschien) ook een aanbod van een ander organisatie waar ik 2700 zou krijgen op basis van 4 dagen werken. Ik heb alleen geen idee welke zet ik moet nemen. Volgens mij is Capgemini best een goed bedrijf om door te groeien.
Capgemini is ook best een goed bedrijf met leuke kansen. Doorzoek deze thread eens voor het salaris van een Young Professional, de cijfers zijn volgens mij nog steeds representatief. Daarnaast nog als tip, staar je niet blind om het kaal salaris, maar kijk naar het complete beloningspakket.

< dit stukje webruimte is te huur >

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Qua AV ga je geen match halen, ook niet als je de mobiliteitsvergoeding meetelt. Niet dat het YP pakket van Cap zo laag zit, maar 2700 x 5/4 is een zeer goed aanbod.

Uit interesse: waarom direct vanaf de start van je loopbaan 4 dagen werken? Ik hoor het tegenwoordig vaker, ben benieuwd naar wat mensen beweegt :)

• Juancho
Hebben jullie ook wel eens dat je tankpas niet geaccepteerd wordt bij een pomp? En vervolgens pak je bij hetzelfde station een andere pomp en dan lukt het wel. De laatste tijd komt het steeds vaker voor dus het lijkt alsof mijn tankpas gewoon vervangen moet worden.

• Cue_

Dat salaris ga je zeker niet halen. Volgens mij was een YP iets van 2100 + 600 budget auto. Je stijgt relatief snel de eerste twee jaar. Maar dan nog haal je die 2700 op 4 dagen echt niet.

Maar zeker in het begin zou ik kijken wat je wilt doen qua werk, waar je kan groeien etc.

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Juancho schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:06:
Hebben jullie ook wel eens dat je tankpas niet geaccepteerd wordt bij een pomp? En vervolgens pak je bij hetzelfde station een andere pomp en dan lukt het wel. De laatste tijd komt het steeds vaker voor dus het lijkt alsof mijn tankpas gewoon vervangen moet worden.
Ja dit heb ik ook, maar eigenlijk alleen bij dezelfde onbemande Total. Hier heb je van betaalterminals (twee stuks), waarvan één het niet meer doet sinds een aantal weken.

• Juancho
Bij mij is het niet alleen meer 1 tankstation maar gewoon meerdere. Soms doet een pomp het na 3 of 4x proberen wel dus het lijkt in mijn geval echt aan het pasje te liggen. Heb al een nieuwe aangevraagd bij de leasemaatschappij.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Bedankt voor de reacties. Het was trouwens 2500 (niet 2700) voor 4 dagen. Ik kijk uiteraard niet alleen naar salaris en ook naar andere dingen (auto v/d zaak, reisafstand).
t_captain schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:16:

Uit interesse: waarom direct vanaf de start van je loopbaan 4 dagen werken? Ik hoor het tegenwoordig vaker, ben benieuwd naar wat mensen beweegt :)
Mijn vrouw werkt ook 4 dagen en financieel gezien kunnen we het gelukkig aan. Ik vind het een mooie balans tussen werk en prive :)

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Prx
Juancho schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:42:
Bij mij is het niet alleen meer 1 tankstation maar gewoon meerdere. Soms doet een pomp het na 3 of 4x proberen wel dus het lijkt in mijn geval echt aan het pasje te liggen. Heb al een nieuwe aangevraagd bij de leasemaatschappij.
Ik heb een gloednieuwe van een maand of 2 oud en deze was ook behoorlijk stom aan het doen de vorige keer dat ik bij een bemande pomp was. Bij mijn vaste onbemande pomp heb ik totaal geen last. Zal me leren om vervangend vervoer te tanken in de buurt van de dealer 8)7 :P

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Op die manier, 8-daagse werkweek met 50/50 verdeling :)

• Juanito88
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-11-2024
Dankzij goede tips en veel informatie via dit forum heb ik mijn sollicitatieprocedure bij Cap succesvol doorstaan, allen dank hiervoor !

Vorige week mijn contract gekregen en de arbeidsvoorwaarden zien er goed uit.. Echter nog 1 vraagje, hoe is het geregeld met een zakelijke telefoon op dit moment. Ik weet dat je een simkaart van Cap krijgt, maar een telefoon kun je niet meer declareren volgens mij, klopt dat?

Alvast bedankt !

• Cue_
Telefoon kan je volgens mij bruto-netto van je flexibele bundel (of hoe dat ook alweer heette) terugkrijgen. Dus je reisbudget, evt tantieme, vakantiegeld.
Maar declareren ansich niet, je kan het hoogstens goedkoper kopen. Zo zijn er wel meer voordelen, maar dat krijg je de eerste dagen wel te horen bij de introductiedagen.

• Tankiej
Cue_ schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:12:
Telefoon kan je volgens mij bruto-netto van je flexibele bundel (of hoe dat ook alweer heette) terugkrijgen. Dus je reisbudget, evt tantieme, vakantiegeld.
Maar declareren ansich niet, je kan het hoogstens goedkoper kopen. Zo zijn er wel meer voordelen, maar dat krijg je de eerste dagen wel te horen bij de introductiedagen.
Nee, dat bruto-netto verhaal kan niet meer met je telefoon.. Vanaf 1 januari 2015 krijg je een hogere netto vergoeding elke maand voor je telefoon en internet verbinding thuis, daar moet je het mee doen.

• Prx
Tankiej schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:48:
[...]

Nee, dat bruto-netto verhaal kan niet meer met je telefoon.. Vanaf 1 januari 2015 krijg je een hogere netto vergoeding elke maand voor je telefoon en internet verbinding thuis, daar moet je het mee doen.
De telefoon dient inderdaad zelf aangeschaf te worden. De connectiviteitsvergoeding is hier mede voor bedoeld. Deze vergoeding bedraagt 40 euro netto per maand (dit was 35 euro bruto per maand voor de wijziging) en is als tegemoetkoming in de aanschaf voor een mobiele telefoon en kosten voor het internet privé.

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Om je een indicatie te geven o.b.v. 40 uur per week, 5 jaar geleden:

Ik ben bij Capgemini gestart met dezelfde opleiding en master. Ik had toentertijd (voor invoering van grade A) de afspraak dat ik op 2100 zou starten, dan na twee maanden proeftijd naar 2300, na zes maanden 2400 en twaalf maanden 2550 (+ secundaire arbeidsvoorwaarden: lease (€760-800 per maand), 100% pensioen, connectiviteitsvergoeding, onkostenvergoeding etc).

Ik had wel twee relevante stages gelopen in mijn Bachelor en Masterfase.

Eer aan je korf (haha)

• Juancho
Iemand een idee hoe je in vredesnaam een privé uitgave met de Cap creditcard moet afhandelen in Myexpenses? Zoals ik het nu zie is het allemaal na de verandering vreselijk omslachtig, en totaal niet meer overzichtelijk.

Het moet namelijk niet terecht komen bij mijn divisie aangezien het gaat om een privé uitgave.

• Prx
Als je privé uitgaven hebt op je AmEx dan zal je manager deze sowieso onder ogen krijgen. Ik heb echter begrepen dat er een project/task in het leven is geroepen waar je deze op kunt 'declareren'. Er gebeurt niets, maar op de achtergrond wordt je declaratie doorgevoerd in het systeem en kun je het bedrag dan zelf overmaken naar AmEx.

Ik zal hier eens rondvragen als mijn collega's terug zijn, want ik weet dat enkelen met dit bijltje hebben gehakt. :)

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-11 13:05
Ik heb gewoon Prive arikel aangeschaft via CC AmEx en paar weken later was het van mijn rekening gehaald. Hoezo moet je dat aangeven?

• Juancho
Het is me al gelukt, er is idd een code voor om prive zaken op te boeken.

• Prx
Ruvetuve schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:38:
Ik heb gewoon Prive arikel aangeschaft via CC AmEx en paar weken later was het van mijn rekening gehaald. Hoezo moet je dat aangeven?
De automatische incasso's voor de privé rekeningen zijn ingetrokken en de AmEx is direct gekoppeld aan jouw Concur account (nieuwe declaratie applicatie). Het was eigenlijk al niet toegestaan om privé gebruik te maken van de AmEx, maar hiermee wordt het dus ook inzichtelijk gemaakt.

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-11 11:10

Yintha

We'll stay gold forever

Hallo!

Nadat ik vandaag mijn CV online zette op it-banen, ben ik benaderd door een werkgever van Capgemini.
Ik studeer deze maand af aan mijn opleiding HBO Infrastructure Design.

Hoe ziet het sollicitatieproces er tegenwoordig uit, en hoelang duurt deze meestal?

• Prx
Het kan eigenlijk nu op meerdere manieren gaan, maar hoe ik het recentelijk veel zie is dat mensen worden uitgenodigd op een algemene "Selectiedag voor Young Professionals". Dan wordt er gekeken naar de capaciteiten en de juiste plek voor iemand binnen Capgemini. Volgens mij vindt er die dag ook al een gesprek plaats met de potentiële manager om te kijken of er een klik is en kan er dus gekeken worden of men verder wil met de sollicitatie (beide kanten). Ik weet niet of de echte capaciteitentest ook al op die dag wordt gehouden.

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-11 23:51

Hachy

Laadpas Nerd

t_captain schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:16:
Qua AV ga je geen match halen, ook niet als je de mobiliteitsvergoeding meetelt. Niet dat het YP pakket van Cap zo laag zit, maar 2700 x 5/4 is een zeer goed aanbod.

Ik ben mijn ICT loopbaan in 1998 begonnen met 4x9 en er nooit meer vanaf gestapt. Zelfs niet bij diverse detacheerders die dat destijds allemaal heel raar vonden maar we wel perfect konden plaatsen bij overheidsinstanties waar dat al heel normaal was. Ik leverde er met liefde 10% loon + 10% leasebudget voor in. Waarom?

4 dagen werken / 3 dagen vrij is goed voor je werk/prive balans en bovendien scheelt het veel reistijd en/of files. Het geeft je de ruimte om 1 dag per week allerlei dingen te doen die normaal lastiger zijn zoals kapper/tandarts/klussen etc etc.

Dat was (en is) voor mij nog steeds de reden om geen contracten voor meer dan 36h aan te gaan met een werkgever. (Disclaimer: Ik werk niet voor Capgemini en heb hier ook geen belangstelling voor)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:13

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

Yintha schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:47:
Hallo!

Nadat ik vandaag mijn CV online zette op it-banen, ben ik benaderd door een werkgever van Capgemini.
Ik studeer deze maand af aan mijn opleiding HBO Infrastructure Design.

Hoe ziet het sollicitatieproces er tegenwoordig uit, en hoelang duurt deze meestal?
Ik heb het proces zojuist succesvol afgerond :D De eerste stap was het maken van de testen, gewoon thuis. Deze allemaal gehaald en daarna inderdaad naar een selectiedag voor young professionals geweest samen met drie anderen. Tijdens die dag was er eerst een algemene introductie, daarna een sollicitatiegesprek en aan het einde een gesprek met de psycholoog. Daarna kreeg ik niet direct te horen wat de uitkomst was maar twee dagen later. In mijn geval ging het in ieder geval heel snel! Tussen het goede nieuws en het eerste telefoongesprek zat anderhalve week.

Als je er voor gaat, succes!

• Juancho
Kan je de testen tegenwoordig thuis maken? Dat is nieuw voor mij... tot een paar maand geleden moest dat nog of bij Cap zelf of bij een externe partij. Thuis de testen maken geeft toch een heel ander beeld vind ik, zo kun je bijv. er iemand naast zitten die super goed is met dat soort dingen terwijl je van jezelf weet dat je kwaliteiten genoeg hebt voor IT Consultant bij Cap maar simpelweg niet heel goed bent met die testen en dat onder tijdsdruk.

Dus ik kijk er wel van op als Cap idd de testen tegenwoordig thuis laat uitvoeren.

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Juancho schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:00:
Kan je de testen tegenwoordig thuis maken? Dat is nieuw voor mij... tot een paar maand geleden moest dat nog of bij Cap zelf of bij een externe partij. Thuis de testen maken geeft toch een heel ander beeld vind ik, zo kun je bijv. er iemand naast zitten die super goed is met dat soort dingen terwijl je van jezelf weet dat je kwaliteiten genoeg hebt voor IT Consultant bij Cap maar simpelweg niet heel goed bent met die testen en dat onder tijdsdruk.

Dus ik kijk er wel van op als Cap idd de testen tegenwoordig thuis laat uitvoeren.
Ik was toevallig laatst bij een Xperience Day. Die tests worden sinds april thuis gedaan, met de kanttekening dat ze steekproefsgewijs een deel van de kandidaten nog eens testen als ze komen solliciteren.

• _vision
Juancho schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:00:

Best veel partijen laten die testen thuis doen met een daarbij een steekproef ter controle en ik vind het eigenlijk begrijpelijk. Bedrijf waar ik werk worden bijv. alleen WO-ers aangenomen met een bovengemiddelde cijferlijst en relevante nevenactiviteiten op hun cv. Dat zegt m.i. veel meer dan zo'n momentopname in de vorm van cijferreeksen en logische puzzels.

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik moet voor mijn studie volgend jaar februari starten met afstuderen. Ik vroeg me af of er ook iemand was die ervaring had betreft het afstuderen bij Capgemini. Wat voor opdrachten kun je verwachten en nemen ze afstudeerders snel aan? Ik heb zelf veel interesse in Capgemini omdat het een organisatie is waarbij jij jezelf als persoon kunt ontplooien tot een ware consultant door de mogelijkheden om cursussen te volgen.

Ik heb gelezen op de website van Capgemini dat het afstudeervergoeding 500,- euro bedroeg. Is het mogelijk om ook een reiskosten vergoeding te vragen of om nog brutaler te zijn een pool auto?

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaring is met afstudeerders.

• Cue_
Je kan altijd alles vragen, want wie weet is er van alles mogelijk.

In mijn groep (van 30) van het begintraject zaten 2 afstudeerders. Je moet je gewoon bewijzen tijdens je afstudeerperiode daar.
500 euro vind ik trouwens een nette vergoeding :) Wat voor opdrachten ze hebben weet ik niet, denk dat het wel belangrijk is dat je enigszins een beeld hebt van wat je zelf wilt. Waar jij uitdaging in ziet en wat je wilt leren. Zullen ze vast naar vragen :)

Verwijderd

Grappige post, was dit als ex-Capper even aan het doorbladeren.
Wat me wel verbaasd is dat de salarissen voor juniors/YP's in de jaren niet echt gestegen zijn.

Ik was na mijn Bachelor opleiding 5 jaar in dienst (2007-2012) en begonnen met 1800 bruto, na 2 jaar was het 2700. Daarna ging de vooruitgang echter veel trager, met iets van 3150 na 5 jaar en alleen maar positieve beoordelingen. Toen was het dan ook echt wel tijd om te vertrekken :9

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik volg nu nog een opleiding, maar ga binnenkort afstuderen. Ik vraag me af of er mensen zijn die een (HBO) afstudeerstage gelopen hebben bij Cap en of dit als prettig/onprettig werd ervaren? Ik ben ook wel benieuwd naar een stagevergoeding die Cap biedt. Ik volg een HBO opleiding (bedrijfskundige informatica).

Verder ben ik benieuwd wat het startsalaris zou zijn bij Cap voor een 23 jarige (zonder werkervaring).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 15:10

Shunt

Boe

Ga je nu gewoon alle werkgever topics af ? :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Shunt schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:12:
Ga je nu gewoon alle werkgever topics af ? :P
Nope, alleen de twee waar ik interesse in heb, Cap en Atos dus :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Pagina: 1 ... 48 ... 84 Laatste