• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Suc6

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Juancho schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:29:
Zelf vervangen of de ICT shop dat laten doen? In dat eerste geval kan je ook een goedkope HDD kopen en die erin zetten. Gaat puur voor data opslag ruimte creëren. Gooi er een 1TB schijf in en je bent klaar.
M2 erin kan prima, hadden wij ook met de vorige T520 gedaan. Vooral zelf doen, want de ICT shop helpt je daar niet bij.

Computer says no

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
Ik heb op mijn nieuwe laptop thuis echt dramatische WIFI verbinding. Vaak zelfs gewoon GEEN verbinding terwijl ik op mijn vorige laptop prima bereik had. Is het mogelijk om een Dual band 5GHz kaartje via de IT shop aan te vragen? Ik vind dit namelijk gewoon kosten/aanpassingen die horen bij een zakelijke laptop.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Meekoh
Juancho schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:15:
Ik heb op mijn nieuwe laptop thuis echt dramatische WIFI verbinding. Vaak zelfs gewoon GEEN verbinding terwijl ik op mijn vorige laptop prima bereik had. Is het mogelijk om een Dual band 5GHz kaartje via de IT shop aan te vragen? Ik vind dit namelijk gewoon kosten/aanpassingen die horen bij een zakelijke laptop.
Ik heb wel van collega's gehoord die er zelf een ander Intel WIFI kaartje in hebben gezet die 5Ghz ondersteund. Maar dat verloopt uiteraard niet via de IT shop ;)

Computer says no

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Er zit geen 5GHz kaartje in standaard :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• kaasszje

kaasszje

Arfman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:54:
Er zit geen 5GHz kaartje in standaard :?
Helaas niet.
Sterker nog de 2.4 ghz is om te huilen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Lekker gereedschap krijgen jullie dan om mee te werken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:15
Rolfie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:12:
[...]

2de SSD is niet mogelijk, of het moet een M2 versie zijn, maar daar heb ik nog geen ervaringen mee.

Maar je kan hem ook gewoon vervangen voor een 500GB of 1TB SSD. Uit ervaring weet ik al dat diverse collega's dit al gedaan hebben. Idem voor een Dual band 5GHz kaartje.
Heb zelf ook een eigen SSD erin geplaatst (512GB ipv 256GB). Houd er rekening mee dat wanneer je het M2 slot wilt gebruiken deze alleen plaatst biedt voor 2242 SSD's, die maar met een maximale grootte van 256GB te verkrijgen zijn. Dat is de reden dat ik zelf ook maar voor de eenvoudigere optie ben gegaan voor het volledig vervangen van de SSD.
Arfman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:21:
Lekker gereedschap krijgen jullie dan om mee te werken.
Tot op heden zelf nog geen enkel probleem gehad met Wi-Fi of met de opslag. Het is dat ik grote VM's draai (die maar weinig andere collega's draaien) waardoor ik de ruimte nodig heb. Geheugen upgrade naar 16GB is gewoon door Capgemini betaald en de 512GB SSD heb ik zelf gelapt omdat ik het wel fijn vind om te werken met meerdere virtual machine states.

Al met al ben ik nog hartstikke tevreden met de nieuwe laptop. De ondersteuning van intern IT is dan weer om te huilen, maar dat is een ander verhaal. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Prx op 04-01-2016 15:13 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Dus het is normaal dat er anno 2015/2016 nog laptops worden uitgeleverd zonder 5GHz ondersteuning? Bijna knap om die dingen te vinden, zelfs mijn vorige laptop had dat al. Dat je dan ook nog zelf een SSD moet/wilt kopen om het enigszins werkbaar te houden is imho al helemaal van de zotte.

• Meekoh
Arfman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:43:
Dus het is normaal dat er anno 2015/2016 nog laptops worden uitgeleverd zonder 5GHz ondersteuning? Bijna knap om die dingen te vinden, zelfs mijn vorige laptop had dat al. Dat je dan ook nog zelf een SSD moet/wilt kopen om het enigszins werkbaar te houden is imho al helemaal van de zotte.
Nou, de meeste mensen hebben echt nog geen 5Ghz netwerken thuis. Dus dat maakt mij niet zoveel uit.
Ervaar ook geen beperkingen met WIFI in ieder geval. Werkt prima thuis, bij de klant en op kantoor.
Standaard zit er een 256 GB SSD in. Mocht je een grotere willen dan moet je dat zelf regelen.
Het is dus niet zo dat er geen SSD in zit ;)

Computer says no

• luckystone
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-10 05:06
Hi allemaal,

Ik heb deze week een gesprek met de psycholoog na een succesvolle capaciteitentest. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet verwachten van zo'n gesprek en hoe ik me het beste op voor kan bereiden, eg: welke vragen kan ik verwachten? Kunnen jullie mij voorbeelden geven? Is de psycholoog van Capgemini of extern? Worden er vragen gesteld over de functie en je motivatie of gaat het puur om jou eigenschappen en persoonlijkheid?

Tips zijn welkom en zou me erg helpen! Alvast bedankt :)

• Prx
Arfman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:43:
Nogmaals: voor mij is het geen probleem. Maar ik kan begrijpen dat anderen wel graag op 5Ghz willen werken.

En met 256GB was het gewoon werkbaar hoor. Maar voor eigen comfort heb ik besloten om iets te investeren in een apparaat wat mij 4 jaar gaat helpen met mijn werk. En na die tijd trek ik hem eruit en schroef ik hem wel in een ander apparaat. :) Ik heb mijn manager niet eens benaderd om te vragen of ik hem mag declareren. Zou er niet gek van staan te kijken als hij namelijk wel goedgekeurd zou worden. Maar het is mijn persoonlijke keuze geweest om dit te doen.
luckystone schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:24:
Hi allemaal,

Ik heb deze week een gesprek met de psycholoog na een succesvolle capaciteitentest. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet verwachten van zo'n gesprek en hoe ik me het beste op voor kan bereiden, eg: welke vragen kan ik verwachten? Kunnen jullie mij voorbeelden geven? Is de psycholoog van Capgemini of extern? Worden er vragen gesteld over de functie en je motivatie of gaat het puur om jou eigenschappen en persoonlijkheid?

Tips zijn welkom en zou me erg helpen! Alvast bedankt :)
Het is een gesprek waarbij de psycholoog gaat beoordelen of jij als persoon bij de organisatie Capgemini past. Is jouw werkhouding iets wat bij ons past en kun jij je weg binnen Capgemini gaan vinden, of krijgt hij het gevoel dat je verzuipt in een organisatie als die van ons of dat je een werkhouding hebt die niet bij ons past. Het is een bindend advies, maar alles gaat over jou. Daarom kun je er ook niets aan voorbereiden. Je hebt reeds de testen Shapes en Views gemaakt, en op basis van die test zal je gewoon een gesprekje aanknopen met de beste man/vrouw. Gewoon jezelf zijn (want dat is de persoon die we uiteindelijk gaan aannemen) en dan merk je het vanzelf wel. Mocht het niet zo zijn, denk dan alsjeblieft niet dat je hebt gefaald of iets dergelijks. Je zou dan mogelijk niet gelukkig zijn geworden bij ons in de organisatie.

Ik ga niet zeggen dat het een ideale tool is, maar het heeft in het verleden goed gewerkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Prx op 04-01-2016 21:36 ]

• Juancho
De laptop zelf is dikke prima hoor, niets te klagen over. Lekker snel, ik mocht direct bij de swap 16GB laten inbouwen en ook de swap zelf was binnen het half uur klaar. Gewoon erg fijne laptop. Op dus twee dingen na:

1. te kleine SD schijf. Waarom niet standaard een grotere?
2. WIFI is thuis echt dramatisch slecht. Gelukkig kost een ander kaartje niet zoveel, maar het gaat natuurlijk om het idee. Ik werk regelmatig thuis dus dan moet ik mijn hotspot van de telefoon gebruiken om verbinding te krijgen of een kabel door de kamers leggen. Dat kan natuurlijk niet in deze tijd dus dan vind ik dat Cap gewoon ervoor moet zorgen dat je een WIFI upgrade kan aanvragen als je zoals mij (en vele andere) problemen hebt thuis. Als ik in de woonkamer ben heb ik gewoon uitstekende verbinding dus het is puur een gebrek van bereik van de huidige WIFI kaart. Wellicht dat ik dit gewoon ga aanvragen bij de manager.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Meekoh
Juancho schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:23:
De laptop zelf is dikke prima hoor, niets te klagen over. Lekker snel, ik mocht direct bij de swap 16GB laten inbouwen en ook de swap zelf was binnen het half uur klaar. Gewoon erg fijne laptop. Op dus twee dingen na:

1. te kleine SD schijf. Waarom niet standaard een grotere?
2. WIFI is thuis echt dramatisch slecht. Gelukkig kost een ander kaartje niet zoveel, maar het gaat natuurlijk om het idee. Ik werk regelmatig thuis dus dan moet ik mijn hotspot van de telefoon gebruiken om verbinding te krijgen of een kabel door de kamers leggen. Dat kan natuurlijk niet in deze tijd dus dan vind ik dat Cap gewoon ervoor moet zorgen dat je een WIFI upgrade kan aanvragen als je zoals mij (en vele andere) problemen hebt thuis. Als ik in de woonkamer ben heb ik gewoon uitstekende verbinding dus het is puur een gebrek van bereik van de huidige WIFI kaart. Wellicht dat ik dit gewoon ga aanvragen bij de manager.
Of het ligt aan je AP? ;)
Bij mij in huis overal prima signaal.

Computer says no

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:23:
Als ik in de woonkamer ben heb ik gewoon uitstekende verbinding dus het is puur een gebrek van bereik van de huidige WIFI kaart.
Vraag me af in welke mate een andere WIFI-kaart je probleem gaat verhelpen, gezien de ingebouwde antenne immers ongewijzigd blijft.

Mocht een andere WIFI-kaart wel goed werken (op 2,4ghz), laat het dan aub hier even weten. Het lijkt mij in dat geval meer een probleem met de driver.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Prx
Het zou ook gek zijn als een 5 Ghz verbinding dit probleem gaat oplossen. 5 Ghz heeft nu eenmaal minder bereik dan een 2.4 Ghz verbinding. Als het probleem dan we opgelost zou zijn dan is het waarschijnlijk meer het probleem dat er teveel access points in de buurt zijn op jouw kanaal, of het probleem door mossel beschreven.

• Juancho
Zoals ik al schreef, mijn vorige Cap laptop had geen probleem. Die kon ook geen volledig bereik halen maar iig 3/4 van het signaal. Nu heb ik 9 van de 10x nul signaal. Lijkt me dus niet direct aan mijn router/verbinding te liggen toch?

De afstand van router naar laptop is nog geen 10 meter. Dus mocht iemand tips/tricks hebben om dit te kunnen oplossen....graag!

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 05-01-2016 13:50 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 10:10
Juancho schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:49:
Zoals ik al schreef, mijn vorige Cap laptop had geen probleem. Die kon ook geen volledig bereik halen maar iig 3/4 van het signaal. Nu heb ik 9 van de 10x nul signaal. Lijkt me dus niet direct aan mijn router/verbinding te liggen toch?

De afstand van router naar laptop is nog geen 10 meter. Dus mocht iemand tips/tricks hebben om dit te kunnen oplossen....graag!
Zoals Prx al zei: al gekeken of de wifinetwerken bij je in de buurt toevallig op hetzelfde kanaal zitten? Zijn veel apps voor om dat te bekijken, oa Wifi Analyzer (op Android). Zo ja, dan zou ik eens proberen jouw netwerk op een ander kanaal te zetten, die minder/niet bij jou in de buurt gebruikt wordt.

• Prx
Juancho schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:49:

Hoe is je signaal wanneer je op kantoor bent? Het zou inderdaad nog iets van drivers kunnen zijn, of misschien is er wel gewoon iets mis met de antennes o.i.d. in je laptop.

Verwijderd

Hoezo kunnen jullie niet op 5Ghz netwerken? Ik zit thuis op mijn 5Ghz netwerk en haal mijn volledige 120Mbps.

Ik heb een nieuwe 14" Lenovo T450 met een Intel Dual Band wireless-n 7265. Deze zit in elke nieuwe Capgemini laptop. Het nadeel van deze kaart is dat echter dat hij de (inmiddels al niet meer nieuwe) 802.11ac standaard niet ondersteund. Voor een laptop die minimaal vier jaar moet worden gebruikt, had dit er absoluut op moeten zitten.

Overigens begrijp ik niet waarom je zelf kosten gaat maken om je laptop te upgraden. Als je denkt niet voldoende productief te kunnen zijn met je belangrijkste gereedschap, dan zou ik dit direct bij je manager neerleggen..

• Juancho
Prx schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:25:
[...]

Hoe is je signaal wanneer je op kantoor bent? Het zou inderdaad nog iets van drivers kunnen zijn, of misschien is er wel gewoon iets mis met de antennes o.i.d. in je laptop.
Kantoor is gewoon goed. Thuis in de woonkamer ook.. Alleen op mijn werkkamer is het heel erg slecht tot geen bereik. Ik merk overigens wel dat als ik de laptop van de rechter naar de linkerkant van mijn bureau verplaats dat het beter is. Komt waarschijnlijk omdat rechts een aantal electrische apparaten staan die het signaal blokkeren.

Ik zal eens kijken of er veel WIFI's op hetzelfde kanaal hier zitten. Bedankt voor de tips iig.

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Waar ik met de nieuwe laptop last van heb thuis, is dat de vpn-verbinding na een paar seconden verbreekt en op reconnecting blijft staan. Zijn er mer die dit hebben en is er misschien een oplossing voor?

Verwijderd

DaSaN schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:54:
Waar ik met de nieuwe laptop last van heb thuis, is dat de vpn-verbinding na een paar seconden verbreekt en op reconnecting blijft staan. Zijn er mer die dit hebben en is er misschien een oplossing voor?
Daar heb ik ook sinds enkele weken last van, of dat het (direct) reconnect naar een andere locatie. Terwijl het voor december altijd perfect werkte.

Denk dus niet dat het met de laptop zelf te maken heeft, ik heb ook nog de 'oude' laptop.

Verwijderd

Volgende week heb ik een kennismakingsgesprek bij Capgemini Consulting voor een afstudeerstage. Wat kan ik het beste aantrekken? Pak + das wordt aan het begin van dit topic aangeraden voor een gewone sollicitatie, is dat ook de beste keuze voor een stage?

• Prx
Voor Consulting zou ik inderdaad volledig in pak gaan, ook voor een stage.

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Prx schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:46:
Voor Consulting zou ik inderdaad volledig in pak gaan, ook voor een stage.
Dit ja. Dan zit je altijd goed. :)

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23

Jentae

Houdt van aglets.

Bij intakes in het algemeen: Beter overdressed dan underdressed.

Eer aan je korf (haha)

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Daarbij kijken ze daar niet raar op als je in pak loopt, want dat doet toch t overgrote gedeelte.
En idd beter overdressed dan underdressed.

Een das is niet per definitie nodig vind ik. Zeker niet als je nog jong bent / voor een stage gaat

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:53
Eens met Cue_, pak is altijd goed. Stropdas hoeft echt niet perse. De mensen die in een stropdas rondlopen zijn over het algemeen op 1 hand te tellen

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:41
Waarom hebben we eigenlijk geen kerstpakket gekregen?

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
DaSaN schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:54:
Heb je de oude of de nieuwe VPN-profielen? Ik had sinds de laptopswap weer de oude (WEBVPN-North oid) en die wilde nog wel eens wegvallen of wel verbinding hebben maar dan geen toegang tot het internet. Bij ITICS gevraagd of ze de nieuwe weer wilde installeren en nu ik met "Amsterdam" connect geen problemen meer.

Overigens voor wie nog IE8 en/of Office 2007 op zijn laptop heeft staan: een mailtje naar ITICS en je krijgt IE11 en Office 2013.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TweakerVincent schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:41:
Waarom hebben we eigenlijk geen kerstpakket gekregen?
Heb je die ooit gekregen? Dit jaar heb ik een chocoladeletter in de post gekregen, meer dan voorgaande jaren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Dipsausje schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Heb je de oude of de nieuwe VPN-profielen? Ik had sinds de laptopswap weer de oude (WEBVPN-North oid) en die wilde nog wel eens wegvallen of wel verbinding hebben maar dan geen toegang tot het internet. Bij ITICS gevraagd of ze de nieuwe weer wilde installeren en nu ik met "Amsterdam" connect geen problemen meer.

Overigens voor wie nog IE8 en/of Office 2007 op zijn laptop heeft staan: een mailtje naar ITICS en je krijgt IE11 en Office 2013.
Ik heb inderdaad de oude profielen, WebVPN-North zit daar tussen ja. Dank voor je advies, ik ga gelijk met ITICS contact opnemen.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik heb mijn AD dashboard weer binnen, en ik ben vergeten hoe COR, TMV en Mark-up worden berekend, weet iemand dit? :)

BlaBlaBla

• trombom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11 22:14
COR is je (gemiddelde) tarief (per dag).
ADRC= je kosten voor Cap per dag. dIe staat vast.

Dat delen door elkaar, et voila je Mark up:)

Uiteraard moet je een en ander vermenigvuldigen/delen met dagen die je wel/niet declarabel bent geweest. Je COR gaat omlaag als je een dag niet ingezet bent geweest.

Maar op de wiki waar naar verwezen wordt in de mail met je dashboard staat het allemaal...

• luckystone
Hi allemaal,

Ik heb een vraag over het leasen van een auto. Hoe kan ik de kosten van de lease uitrekenen zonder dat ik toegang heb tot Alphabet of Athlon? Zijn de prijzen die je via Capgemini least aantrekkelijker dan een private lease? Ik zat te twijfelen tussen een BMW 1-serie (M-Sport editie) of Mini Clubman, maar weet niet precies of het binnen mijn budget valt aangezien brandstofkosten ook in het leasebudget zit. Kan/wil iemand dit voor mij nakijken? :) Ik gebruik momenteel Athlon (tabje "Auto zoeken"), maar lijkt me een beetje aan de dure kant.

Alvast bedankt.

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:06
Hi all, klopt het dat de leasetool van alphabet een hoger netto bedrag geeft dan wat je uiteindelijk via cap betaald? Ik heb al een leaseauto dus kon rekenen met mijn salarisstrook.

Als ik de auto in de tool van alphabet bereken kom ik 50 euro duurder uit dan als ik het zelf bereken via mijn salarisstrook (dus kaal salaris + bijtelling - eigen bijdrage en die belasting dan van het kale salaris af).

enig idee iemand?

• ls789
luckystone schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:58:
Hi allemaal,

Ik heb een vraag over het leasen van een auto. Hoe kan ik de kosten van de lease uitrekenen zonder dat ik toegang heb tot Alphabet of Athlon? Zijn de prijzen die je via Capgemini least aantrekkelijker dan een private lease? Ik zat te twijfelen tussen een BMW 1-serie (M-Sport editie) of Mini Clubman, maar weet niet precies of het binnen mijn budget valt aangezien brandstofkosten ook in het leasebudget zit. Kan/wil iemand dit voor mij nakijken? :) Ik gebruik momenteel Athlon (tabje "Auto zoeken"), maar lijkt me een beetje aan de dure kant.

Alvast bedankt.
bijna niet mogelijk.. elk bedrijf heeft andere regels/contracten. Pm mij even anders kan ik voor je kijken straks in de login ;) ik heb dan je leasebudget nodig alleen

• Tankiej
ls789 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:48:
Hi all, klopt het dat de leasetool van alphabet een hoger netto bedrag geeft dan wat je uiteindelijk via cap betaald? Ik heb al een leaseauto dus kon rekenen met mijn salarisstrook.

Als ik de auto in de tool van alphabet bereken kom ik 50 euro duurder uit dan als ik het zelf bereken via mijn salarisstrook (dus kaal salaris + bijtelling - eigen bijdrage en die belasting dan van het kale salaris af).

enig idee iemand?
Heb je een auto met nieuwe leaseregeling, zo ja heb je misschien korting vanwege minder privégebruik/goedkooptanken/zuinig rijden?
Heb je een poolauto, zo ja, poolkorting?
Met welke brandstofprijs rekent Alphabet en van welke maand bekijk jij je salarisstrook? Elk jaar wordt een nieuwe rekenbrandstofprijs bepaald per 1 januari.
Van welk jaar is jouw auto? BPM verandert elk jaar, dat heeft invloed op de prijs.
Eventueel lagere verwachte restwaarde, heeft invloed op de leaseprijs.

En zo zijn er vast nog wel wat dingen die ik vergeet.. :)

• ls789
Tankiej schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:06:
[...]

Heb je een auto met nieuwe leaseregeling, zo ja heb je misschien korting vanwege minder privégebruik/goedkooptanken/zuinig rijden?
Heb je een poolauto, zo ja, poolkorting?
Met welke brandstofprijs rekent Alphabet en van welke maand bekijk jij je salarisstrook? Elk jaar wordt een nieuwe rekenbrandstofprijs bepaald per 1 januari.
Van welk jaar is jouw auto? BPM verandert elk jaar, dat heeft invloed op de prijs.
Eventueel lagere verwachte restwaarde, heeft invloed op de leaseprijs.

En zo zijn er vast nog wel wat dingen die ik vergeet.. :)
je hebt pm

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:20
Prx schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:55:
Wanneer er gekozen wordt om geen auto te leasen, dan kan dit bedrag gebruikt worden om 19 ct/km te declareren tot het maximum van deze vergoeding. Daarna zal verrekend worden met andere inkomenscomponenten. Het restant van je budget wordt maandelijks bruto uitgekeerd. Het is ook mogelijk om het hele lease bedrag maandelijks bruto uit te laten betalen, waarna de medewerker zelf verantwoordelijk is voor het regelen van adequate en representatief vervoer.
Je kunt dan alle woon/werk en zakelijke km a 19 ct/km declareren? Dus stel dat je een budget heb van €800 dan kun je max. €800 netto ontvangen?

Waarom zou je overigens de gehele €800 bruto laten uitbetalen? :?

👉🏻 Blog 👈🏻

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:37
kraades schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:22:
[...]

Je kunt dan alle woon/werk en zakelijke km a 19 ct/km declareren? Dus stel dat je een budget heb van €800 dan kun je max. €800 netto ontvangen?

Waarom zou je overigens de gehele €800 bruto laten uitbetalen? :?
Omdat je bij de gehele uitbetaling:
- geen km administratie hoeft bij te houden
- je pensioenpremie (12 a 13%), eindjaarsuitkering(4%) en vakantiegeld(8%) krijgt over die 800

Hierdoor kan het interessant zijn voor diegene die weinig km maken om niet voor de km optie te gaan maar voor de directe uitbetaling.

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 12:30
Ik heb binnenkort een gesprek met het bedrijfspsycholoog :)
Hoe lang duurt het gemiddeld voor een terugkoppeling?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Stort Cap 12% pensioenpremie?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:30
TRG550 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:25:
[...]

- je pensioenpremie (12 a 13%), eindjaarsuitkering(4%) en vakantiegeld(8%) krijgt over die 800

Hierdoor kan het interessant zijn voor diegene die weinig km maken om niet voor de km optie te gaan maar voor de directe uitbetaling.
Het is een mobiliteitsvergoeding. Waarom zou je er dan ineens pensioen e.d. over krijgen?

• Tankiej
TRG550 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:25:
[...]

Volgens mij kan je (onder bepaalde voorwaarden, medewerkers die altijd op 1 Capgemini kantoor zitten) een mobiliteitsvergoeding van 40% krijgen, waarbij de overige 60% bij je salaris bij komt (waar je dus pensioenpremie, vakantiegeld etc over krijgt). Maar dit geld niet voor de hele mobiliteitsvergoeding. Als je hem volledig laat uitbetalen, dus niets declareren, dan wordt het gewoon bruto uitgekeerd en daar blijft het bij.

Ik kan ook niets vinden in de HR Charter over wat jij aangeeft. Waar heb je die informatie vandaan?

• Cue_
melkislekker schreef op maandag 11 januari 2016 @ 00:33:
Ik heb binnenkort een gesprek met het bedrijfspsycholoog :)
Hoe lang duurt het gemiddeld voor een terugkoppeling?
Volgens mij krijg je direct na t gesprek te horen wat de psych voor advies gaat doorgeven.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14
Ik momenteel ruim 5 jaar werkzaam bij een ICT dienstverlener die opereert in het MKB. Hier vervul ik momenteel de functie als Apple Consultant en Junior ICT adviseur. Enkele jaren geleden ben ik benaderd (via Linkedin) om bij Unilever te komen werken. Was op dat moment best geinteresseerd om in een mooie grote organisatie te werken, maar vond het op dat moment net te vroeg.

Ik ben nu wel toe aan een nieuwe uitdaging en ben benieuwd of ik met mijn profiel zou passen binnen een organisatie als Capgemini. Heb via Linkedin gesolliciteerd op de functie Junior ICT Consultant. Aangezien ik >5 jaar werkervaring in de IT heb ben ik waarschijnlijk geen YP meer, maar ik kan ook niet precies inschatten wat de functie Junior ICT Consultant binnen Capgemini inhoudt. Dus misschien moet ik wel zoveel 'leren' dat het beter is om als YP te beginnen, maar dan zijn de arbeidsvoorwaarden natuurlijk ook conform YP en dat is uiteraard wel een stuk lager dan wat ik nu heb (en aangezien ik wel gewoon hypotheek heb etc.)

Ik wordt volgens het mailtje dat ik heb gekregen binnen 5 werkdagen benaderd om te kijken of ik op basis van mijn profiel pas binnen een functie die Capgemini aanbiedt.

Iemand in een soortgelijke situatie gezeten, dat je vanuit een ICT dienstverlener (als beheerder / adviseur) gaat werken bij Capgemini (of concullega)?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• technorabilia
monkel schreef op maandag 11 januari 2016 @ 07:51:
[...]

Het is een mobiliteitsvergoeding. Waarom zou je er dan ineens pensioen e.d. over krijgen?
Het staat dan te boek als bruto salaris.
Waar ik werk (niet bij Cap Gemini) is mijn leasevergoeding normaliter €1000. Je kunt ook kiezen om prive te gaan rijden. Voor woonwerk kilometers wordt 19 ct/km vergoed wat voor mij netto €450 oplevert. De overige €550 wordt bij het loon opgeteld als bruto salaris. Hierover betaal je loonheffing, bouw je pensioen op, telt mee bij de hypotheekverstrekker etc. etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Prx
Alle medewerkers die een ondersteunende functie hebben of medewerkers met een vaste standplaats (niet-consultants) hebben een mobiliteitsvergoeding van 40% van de normale mobiliteitsvergoeding voor dat niveau. De overige 60% vervalt, deze komt dus niet op een ander salariscomponent erbij,

Zojuist ook even nagevraagd bij een People Manager binnen IS, maar hij is, net als ik, niet bekend met een constructie waarbij je 60% van je mobiliteitsvergoeding om kunt zetten naar bruto salaris en er zodoende pensioen e.d. over op kunt bouwen. Ook de situatie waarbij je elke maand je mobiliteitsvergoeding bruto uit laat keren is volgens ons 2 geen situatie waarbij er pensioen en andere zaken worden opgebouwd.
Over je normale loon bouw je 13% pensioen op, waarbij deze 100% gedragen wordt door Capgemini. De medewerker heeft dus geen inleg uit eigen loon.
kraades schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:30:
[...]

Het staat dan te boek als bruto salaris.
Waar ik werk (niet bij Cap Gemini) is mijn leasevergoeding normaliter €1000. Je kunt ook kiezen om prive te gaan rijden. Voor woonwerk kilometers wordt 19 ct/km vergoed wat voor mij netto €450 oplevert. De overige €550 wordt bij het loon opgeteld als bruto salaris. Hierover betaal je loonheffing, bouw je pensioen op, telt mee bij de hypotheekverstrekker etc. etc.
Tof dat het zo voor je werkt, maar het is eigenlijk best krom. Je kilometers per jaar is een variabele, wat betekent dat deze vergoeding per maand kan verschillen. Dat dit dan weer meetelt voor je hypotheekberekening is daarom in mijn ogen wat discutabel. Met die redenering zou je elke mobiliteitsvergoeding dan wel mee kunnen rekenen, of je er nu een auto voor least of niet. Het is inkomen en je mag toch zelf bepalen wat je er mee doet. Maar wel handig dat jij nu een hogere hypotheek kunt krijgen dan. :)

• technorabilia
offtopic:
[quote]Prx schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:43:
Tof dat het zo voor je werkt, maar het is eigenlijk best krom. Je kilometers per jaar is een variabele, wat betekent dat deze vergoeding per maand kan verschillen.[/quote]

Bij ons worden alleen woonwerk kilometers vergoed tegen 19 ct/km dus een vast bedrag gezien mijn vaste verblijfplaats. ;)

Edit:
Maar je geeft hierboven toch zelf ook aan dat het bij Cap Gemini bruto wordt uitgekeerd? M.a.w. dezelfde constructie en voor-/nadelen v.w.b. loonheffing, pensioen, hypotheek etc.

[ Voor 18% gewijzigd door technorabilia op 11-01-2016 10:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11 22:39
kraades schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:49:
offtopic:
[quote]Prx schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:43:
Tof dat het zo voor je werkt, maar het is eigenlijk best krom. Je kilometers per jaar is een variabele, wat betekent dat deze vergoeding per maand kan verschillen.[/quote]

Bij ons worden alleen woonwerk kilometers vergoed tegen 19 ct/km dus een vast bedrag gezien mijn vaste verblijfplaats. ;)

Edit:
Maar je geeft hierboven toch zelf ook aan dat het bij Cap Gemini bruto wordt uitgekeerd? M.a.w. dezelfde constructie en voor-/nadelen v.w.b. loonheffing, pensioen, hypotheek etc.
Mij is door salarisadministratie verteld dat dit enkel geldt wanneer je geen reiskosten declareert. Mijn hypotheekverstrekker ging akkoord met deze verklaring.

Ignorance Is Bliss

• Juancho
Vraagje over telefonie. Ik gebruik nu al een tijdje alleen de simkaart van Cap, dus ook voor privé. Dat werkt prima en scheelt gewoon extra kosten. Alleen hoe zit het nu met vakanties in het buitenland? Je kan tot een bepaald max gebruik maken van data in het buitenland weet ik al maar afgelopen zomer toen dat op was werd datagebruik gewoon keihard stopgezet. Ik kon werkelijk niets meer.

Als ik op vakantie ga wil ik dat gewoon zelf kunnen bepalen, uiteraard tegen betaling. Vodafone heeft altijd prima vakantie databundels maar als ik op myvodafone kijk kan ik daar werkelijk helemaal niets aan/uit zetten. Iemand een idee of dit uberhaubt kan? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een vakantiebundel aan te zetten en die van je salaris af te halen?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Juancho schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:55:
Vraagje over telefonie. Ik gebruik nu al een tijdje alleen de simkaart van Cap, dus ook voor privé. Dat werkt prima en scheelt gewoon extra kosten. Alleen hoe zit het nu met vakanties in het buitenland?
Ik heb destijds een company CC aan moeten schaffen welke was gekoppeld aan mijn bankrekening voor afschrijven van alles buiten Nederland. Dat zal toch nog steeds volledig beschreven staan in Talent? Het heet Split Billing Service en zou ook genoemd moeten zijn in jouw overeenkomst mbt de SIM. (Verklaring uitgifte SIM kaart).

Edit: Net nagekeken, ik heb het ding getekend in 2013 en daar staat keurig de keuze vermeld die je hebt moeten aankruisen:
1. heeft een company cc dan wel aanvraag ingediend
2. heeft geen company cc en kiest voor flat fee en data alleen in Nederland

Tenzij dit de afgelopen maanden is gewijzigd, ik werk sinds oktober niet meer bij Capgemini, dus verifieer het even op Talent, in de datacomm Wiki of op jouw kopie van de overeenkomst.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBolle op 11-01-2016 12:14 ]

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Juancho
Ik heb ook een CC van Cap maar toch werd mijn dataverbruik in het buitenland keihard stopgezet toen ik blijkbaar aan die 2GB zat of hoeveel je ook mag verbruiken.... In NL heb ik die melding ook wel eens gehad maar daarna gebeurde er niets.

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik ben altijd al benieuwd geweest, wat kun je leasen voor €740? Wat kun je leasen voor €840?

• Juancho
Ter vergelijking... Mijn (volgepakte 14%) V40 D4 had een leaseprijs van €952,15 incl. brandstof. Dan heb je wellicht een idee wat je daaronder een beetje kan kiezen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Juancho op 11-01-2016 13:28 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor 740 euro lease je in principe elke B segement auto met de basis diesel motor full option. En dan kan je nog wel iets overhouden qua budget. Voor 840 euro is een auto als de Seat Leon of Skoda Octavia full option ook mogelijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-11 11:05
Heeft iemand de exacte specs van de nieuwe laptops? Ik neig naar het 12 inch model maar vraag mij af of hier bijvoorbeeld wel een i5 in zit of dat dit een i3 is?

• monkel
SeanCattery schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:36:
Heeft iemand de exacte specs van de nieuwe laptops? Ik neig naar het 12 inch model maar vraag mij af of hier bijvoorbeeld wel een i5 in zit of dat dit een i3 is?
12" = i5
14" en 15" = i7 :)

Een beetje tweaker gaat natuurlijk voor de i7 ...

• kaasszje

kaasszje

Tsurany schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:37:
Voor 740 euro lease je in principe elke B segement auto met de basis diesel motor full option. En dan kan je nog wel iets overhouden qua budget. Voor 840 euro is een auto als de Seat Leon of Skoda Octavia full option ook mogelijk.
dit is dan wel ex benzine a 150 / 200 euro per maand...

• monkel
kaasszje schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:20:
[...]

TJa, het is appels met peren vergelijken. Je kan een auto zo duur maken als je wilt. Ik rijd nu 2 jaar in een octavia greenline business edition en die is met wat opties 770 (incl benzine per maand)

In de zomer veel prive kms gemaakt, dus was het een trimester lang 820
Afgelopen periode weinige kms gemaakt; nu zit ie op 720eu

• luckystone
Wat zijn de mogelijkheden met een BMW 1-serie? Kan je daar nog in het budget zitten van 740EUR of ga je er flink over als je een full-option neemt.

• Meekoh
luckystone schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:36:
Wat zijn de mogelijkheden met een BMW 1-serie? Kan je daar nog in het budget zitten van 740EUR of ga je er flink over als je een full-option neemt.
Daar ga je best overheen. ;)

Computer says no

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

kaasszje schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:20:
[...]

Nee inclusief.

• kaasszje

kaasszje

doe je goed.
Heb ik met mijn focus geen goede stap gemaakt :(
Zit op 864 met benzine... (713 zonder)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

kaasszje schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:56:
[...]

doe je goed.
Heb ik met mijn focus geen goede stap gemaakt :(
Zit op 864 met benzine... (713 zonder)
Focus is ook wat prijzig. Al zou ik hem boven de Leon plaatsen. Maar benzine ipv diesel kan ook zo honderd euro schelen.

• Tankiej
Tsurany schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:37:
Voor zover ik kan vinden heb je voor 840 bij de Leon of Octavia net niet het meest uitgebreide model als basis. Dat is nog zonder enige extra opties. Een full option uitvoering van de Leon dan wel de Octavia voor 840 euro inclusief brandstof lijkt mij dan ook wel erg lastig. Ben benieuwd wat je dan verstaat onder full option :)

Wat kaasszje zegt, 840 exclusief brandstof full option komt wel in de goede richting.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zou ik even moeten kijken maar de vorige keer was een volledig uitgeruste Leon of 308 net iets goedkoper dan 840 euro.

• Cue_
Rivanov schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:37:
Ik momenteel ruim 5 jaar werkzaam bij een ICT dienstverlener die opereert in het MKB. Hier vervul ik momenteel de functie als Apple Consultant en Junior ICT adviseur. Enkele jaren geleden ben ik benaderd (via Linkedin) om bij Unilever te komen werken. Was op dat moment best geinteresseerd om in een mooie grote organisatie te werken, maar vond het op dat moment net te vroeg.

Ik ben nu wel toe aan een nieuwe uitdaging en ben benieuwd of ik met mijn profiel zou passen binnen een organisatie als Capgemini. Heb via Linkedin gesolliciteerd op de functie Junior ICT Consultant. Aangezien ik >5 jaar werkervaring in de IT heb ben ik waarschijnlijk geen YP meer, maar ik kan ook niet precies inschatten wat de functie Junior ICT Consultant binnen Capgemini inhoudt. Dus misschien moet ik wel zoveel 'leren' dat het beter is om als YP te beginnen, maar dan zijn de arbeidsvoorwaarden natuurlijk ook conform YP en dat is uiteraard wel een stuk lager dan wat ik nu heb (en aangezien ik wel gewoon hypotheek heb etc.)

Ik wordt volgens het mailtje dat ik heb gekregen binnen 5 werkdagen benaderd om te kijken of ik op basis van mijn profiel pas binnen een functie die Capgemini aanbiedt.

Iemand in een soortgelijke situatie gezeten, dat je vanuit een ICT dienstverlener (als beheerder / adviseur) gaat werken bij Capgemini (of concullega)?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je als YPer aan de slag komt. Of je moet echt een andere kant op gaan qua werkinhoud.
Zelf had ik 3 jaar ervaring, wel ict, maar niet SAP gerelateerd. Ben als YPer begonnen, kreeg wel gelijk t max salaris + tantieme van 1000 euro (waar weinig van overbleef :+ )

Tja.. je moet het maar net willen qua salaris terugstap enzo. Misschien als zij-instromer mogelijk?

• Rivanov
Het gaat mij ook niet om YP. Instromen als zij-instromer zou natuurlijk ook prima kunnen. Maar het was meer mijn vraag of Capgemini een bedrijf voor mij is als mijn hoofdtaken nu meer in het beheer en advies van omgevingen zijn i.p.v. softwaregerelateerd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Cue_
Ow zo.. dat geen idee, zal per tak verschillen waar je terecht komt.
Denk dat je het beste in gesprek kan gaan en je wensen neerlegd/kijkt wat ze kunnen bieden daarin

• Juancho
Iemand die nog meer weet over mijn vraagt wbt telefonie? Is het mogelijk om een buitenlandse bundel aan te zetten als je eens privé op vakantie in het buitenland bent?

• Blik1984
Juancho schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:01:
Iemand die nog meer weet over mijn vraagt wbt telefonie? Is het mogelijk om een buitenlandse bundel aan te zetten als je eens privé op vakantie in het buitenland bent?
Je hebt volgens mij gewoon een maximaal budget voor buitenland op kosten van Capgemini. Alles daarboven zou op je CC geboekt moeten worden

• Juancho
Ja dat zou je denken, maar toen ik afgelopen zomer in Spanje was en over mijn limiet heen was (geloof 2GB?) werd alles gewoon keihard stopgezet en kon ik niets meer.

Ik bedenk me overigens nu wel dat ik nog geen automatische afschrijving heb op mijn Cap CC maar nog zelf de boel recht trek. Wellicht dat het hier aan ligt al lijkt me dat sterk. Ik zal het anders wel even navragen.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Juancho schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:09:
Ik bedenk me overigens nu wel dat ik nog geen automatische afschrijving heb op mijn Cap CC maar nog zelf de boel recht trek. Wellicht dat het hier aan ligt al lijkt me dat sterk. Ik zal het anders wel even navragen.
Je hebt dan geen Split Billing en na het grensbedrag van jouw Practice (meestal 35 euro) wordt alles dichtgezet. Je kunt dat grensbedrag laten aanpassen of inderdaad SB aanzetten door de CC automatisch te laten afschrijven. Nogmaals, allemaal te vinden in jouw overeenkomst en op Talent, lees dat nou eens.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Juancho
Ik heb gewoon split billing hoor, zelfs een overeenkomst van. Je kon toen kiezen of automatische afschrijving of handmatige afschrijving, ik wist dus niet dat als je geen automatische afschrijving deed je Cap CC niet gekoppeld is aan je rekening. Ik ging er vanuit dat het alleen een praktische keuze was. Niet dus blijkbaar....

Los daarvan is het dus nog niet duidelijk wat het je kan kosten als je bijv. 2 weken op vakantie bent. Met een privé abonnement zou je dan een vakantiebundel of dergelijke aanzetten, kost je een paar euro per dag. Hoe zit dat bij het abonnement van Cap?

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 12-01-2016 14:51 ]

• Dipsausje
  • Niet online
Mijn ervaring is ook dat met split billing het internet in het buitenland op den duur wordt stopgezet. Gaat in India alleen wel wat sneller, 2GB ga je niet halen (bijna €10 per mb geloof ik). Je kan dan overigens wel nog bellen/sms'en in het buitenland, die kosten verschijnen op de CC.

Als ik op de site van Vodafone kijk dan zou je met zo'n vakantiebundel 35mb per dag mogen verbtuiken (kost €2), en met €0,24/MB zal 2GB je ook nogal wat kosten.

• Rivanov
Cue_ schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:00:
Ow zo.. dat geen idee, zal per tak verschillen waar je terecht komt.
Denk dat je het beste in gesprek kan gaan en je wensen neerlegd/kijkt wat ze kunnen bieden daarin
Vandaag per mail reactie gehad op m'n open sollicitatie via LinkedIn. Hebben nu m'n CV opgevraagd om verder te beoordelen. Ben benieuwd.

• Juancho
Dipsausje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:56:
Mijn ervaring is ook dat met split billing het internet in het buitenland op den duur wordt stopgezet. Gaat in India alleen wel wat sneller, 2GB ga je niet halen (bijna €10 per mb geloof ik). Je kan dan overigens wel nog bellen/sms'en in het buitenland, die kosten verschijnen op de CC.

Als ik op de site van Vodafone kijk dan zou je met zo'n vakantiebundel 35mb per dag mogen verbtuiken (kost €2), en met €0,24/MB zal 2GB je ook nogal wat kosten.
Aha ik dacht al, ligt het nou echt aan mij? Ik heb gewoon split billing alleen geen automatische afschrijving. Maar dat lijkt me niet uitmaken, je moet immers toch de boel op je CC weer afbetalen.

Als ik kijk op Myvodafone zie ik geen enkele mogelijkheid om iets aan te vinken van vakantiebundels etc. Sterker nog, je kan vrijwel helemaal niets dus wat de toegevoegde waarde van die "persoonlijke" pagine is...

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 16:30
bellen met vodafone zakelijk en vragen of er een mogelijkheid is voor vakantiebundels.

Verwijderd

Ik heb een aantal salarisvragen die ik graag zou willen stellen. Hoe ziet het startsalaris er voor een YP eruit? En hoe verandert deze gedurende de periode erna? Zijn hier ook mensen van DCX?

• Prx
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:56:
Ik heb een aantal salarisvragen die ik graag zou willen stellen. Hoe ziet het startsalaris er voor een YP eruit? En hoe verandert deze gedurende de periode erna? Zijn hier ook mensen van DCX?
Het startsalaris van een Young Professional zit zo rond de 2000 euro per maand wanneer je start bij Capgemini, afhankelijk van opleiding en stage, en gebaseerd op 40 uur/week. Er is een groeipad van 1 jaar waarin je een salarisverhoging tegemoet kunt zien na 2, 6 en 12 maanden. Aan het einde van dit jaar zul je een groei van meer dan 400 euro per maand hebben meegemaakt.

Na deze periode van 1 jaar heb je jaarlijks een kalibratie waarbij de salarisverhogingen worden bepaald op basis van potentieel en evt performance. Deze is dus volledig individueel.

Capgemini moet het niet hebben van de primaire arbeidsvoorwaarden, maar secundair maakt de organisatie dat aardig goed. Mocht je daar dus nog vragen over hebben, stel ze dan gerust.

[ Voor 17% gewijzigd door Prx op 15-01-2016 17:27 ]

• Dmaster17
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 22:41
Beste tweakers,
De leaseauto constructie van capgemini is voor mij nog steeds een beetje onduidelijk.
Ik begreep dat ik +- 800 euro budget kreeg om na de proeftijd een auto te kiezen met tankpas. Dus bijvoorbeeld auto 450 euro per maand en kilometers 250 euro. Die 100 euro die over blijft wordt uitgekeerd op je loon of verrekend wanneer je teveel privé kilometers maakt.
Ik woon zelf 80/90 kilometer van capgemini utrecht dus ik ga veel woon/werkverkeer kilometers maken. Valt deze woon/werk constructie onder je privé kilometers of zakelijke kilometers of buiten het budget van die 800 euro?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Woon/werk is zakelijk, betaal je niks voor.

• Blik1984
Tsurany schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:27:
Woon/werk is zakelijk, betaal je niks voor.
Mits je binnen het verwachte verbruik blijft natuurlijk ;)

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:38
Je kiest een auto voor een bepaalde leaseprijs inclusief brandstof voor een contract van 4 jaar x 36.000 km. Over het algemeen zal het bedrag in/ex brandstof zo rond de € 150 schelen. In de basis maakt het helemaal niet uit hoeveel km je rijdt of hoeveel je tankt; dit is het risico van Cap. Het deel van je leasebudget dat je niet opmaakt, krijg je inderdaad bruto uitbetaald.

Echter is het wel zo dat je jaarlijks maximaal 11.500 km privé mag rijden, dat bonus/malus met je wordt afgerekend. Daarnaast is er een bonus/malus systeem voor het verbruik en de dieselprijs waartegen je tankt, tegen een bepaalde norm.

Lees anders even terug in dit topic, want er is veel over geschreven.

• Strider
Stel je auto krijgt schade tijdens werktijd, heeft dit dan effect op je eigen risico. Ik kan er in mijn lease contract niets over terug vinden, maar Alphabet vraagt wel of het onder werktijd is gebeurd.

BlaBlaBla

• Dipsausje
  • Niet online
Apart, ik kan me niet herinneren dat ik die vraag ooit gehad heb bij Alfabet. Of stellen ze die vraag alleen maar als jij aantoonbaar schuld hebt? Ik dacht ooit gelezen te hebben dat doorbereken van eigen risico bij Cap is op basis van je hoeveelste schade het in een jaar is, maar weet ik niet meer zeker.

• Tankiej
In het leasereglement wordt geen onderscheid gemaakt tussen schade onder werktijd en niet onder werktijd, voor zover ik kan zien. Je kan natuurlijk altijd vragen waarom ze dat willen weten :)

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
Dat komt vermoedelijk omdat het niet toegestaan is om eigen risico door te belasten indien de schade onder werktijd is ontstaan. Uiteraard is opzet of roekeloos rijgedrag uitgesloten.

• Strider
DarkFire1985 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:46:
Dat komt vermoedelijk omdat het niet toegestaan is om eigen risico door te belasten indien de schade onder werktijd is ontstaan. Uiteraard is opzet of roekeloos rijgedrag uitgesloten.
Daar dacht ik zelf ook aan, maar dit staat niet in ons lease contract :)
Misschien een ongeschreven regel?

BlaBlaBla

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is wettelijk vastgelegd, hoeft niet vermeld te worden.

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:42
Heeft dit impact voor je "bonus bij geen schade"?

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022

Piratebay

Betekent dit dat wanneer je tijdens werktijd tegen een paaltje aan rijdt, je hier niet voor hoeft te betalen? Dit werkt fraude natuurlijk wel in de hand.

• ls789
schades werken heel simpel. Eigen risico is van Alphabet 100 nog wat (ff voor het gemak 160) en cap betaald volledig dit bedrag bij de eerste schade (reset per jaar). Bij de tweede schade betaal je 50% van dit bedrag en vanaf de derde schade betaal je volledig dit bedrag.

Volgens mij wordt er geen onderscheid gemaakt of het tijdens werktijd is of niet

• Tankiej
ls789 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:13:
schades werken heel simpel. Eigen risico is van Alphabet 100 nog wat (ff voor het gemak 160) en cap betaald volledig dit bedrag bij de eerste schade (reset per jaar). Bij de tweede schade betaal je 50% van dit bedrag en vanaf de derde schade betaal je volledig dit bedrag.

Volgens mij wordt er geen onderscheid gemaakt of het tijdens werktijd is of niet
En nog als aanvulling op bovenstaand verhaal: Dat is alleen het geval bij niet verhaalbare schade. Als de schade verhaalbaar is (op een tegenpartij) betaal jij helemaal geen eigen risico uiteraard. Mocht het verhaalbaar zijn op jou zelf (dus opzet/schade waar jij schuldig bent) dan heb je wel weer een eigen risico :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tankiej op 19-01-2016 18:16 ]

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11 11:05
ls789 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:13:
Wat ik heb begrepen is dat als er schade ontstaat tijdens werktijd (en, correct me if I'm wrong, hier valt woon-werk verkeer ook onder), dan mag schade niet doorbelast worden aan de werknemer.

https://freight.associates

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Daffie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:53:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat als er schade ontstaat tijdens werktijd (en, correct me if I'm wrong, hier valt woon-werk verkeer ook onder), dan mag schade niet doorbelast worden aan de werknemer.
Dit is correct.

Verwijderd

Hoe verhoudt het werken als consultant bij Capgemini zich inhoudelijk van het in vaste dienst zijn bij een (mogelijk) 'klant bedrijf' van Capgemini.

Ik twijfel over de stap van een functie bij een grote ecommerce speler naar consultancy bij Capgemini. Onder andere met de gedachte om mijzelf de komende jaren beter/breder/sneller te ontwikkelen op strategisch niveau.

Zijn er hier mensen die zo'n overstap, maakt niet uit in welke richting, hebben gemaakt en hier iets over kunnen zeggen?

Ps. Ik ben een starter met pas een jaar echt relevante werkervaring, zou dus om een YP functie gaan
Pagina: 1 ... 47 ... 84 Laatste