Dan werk je niet direct voor Cap, word je alsnog volgespamd met work ethics mailtjes
Ach, niet zo heel gek of erg toch? Als ik bij een klant zit waar ik mee moet doen aan de interne ethics & compliance e-trainingen, dan ben ik dat ook gewoon verplicht. Als jij hiertoe niet verplicht bent dan is het uberhaupt toch maar een kleine moeite om ze weg te gooien? En anders tjop tjop, op naar de e-learning omgeving!Piet_Piraat7 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:04:
Dan werk je niet direct voor Cap, word je alsnog volgespamd met work ethics mailtjes
Anoniem: 623215
Voor de laatste privacy training (die van 45 minuten, met superdataman...) gingen de antwoorden al rond in printscreens. Even doorklikken, afronden van de vragen en weg ermee.
Heel nuttig, totaal geen tijdverspilling
Heel nuttig, totaal geen tijdverspilling
Maar hoe zit het nu in het buitenland en privé? Normaal zou je vaak zo'n speciale vakantie bundel of dergelijke aanzetten. Kan dat ook via Cap of moet je dat ook weer afvragen? Voor zover ik weet heb ik namelijk geen my Vodafone waar je dat soort dingen kunt aanzetten met een eigen abonnement.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Is toch het probleem van de baas? (ik neem aan dat grootzakelijke contracten sowieso niet zoveel roamingkosten meer hebben)
Nou nee afgelopen vakantie was het mijn probleem geworden. Na een dag of 3 kreeg ik het bericht dat mijn limiet bereikt was en vervolgns kon ik 10 dagen lang helemaal niets meer met data roaming. Ik kon nog niet eens een whatsappje verzenden.....
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Ik hoop dat het voor zakenreizen beter is geregeld
Voor de rest, een abo van de zaak is dus geen vervanging voor je eigen abo.
tja, je weet vooraf wat je buitenland budget per maand is toch? (€14,- waarschijnlijk). Dat je het dan in 3 dagen er doorheen "jaagt" is jouw keuzeJuancho schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:59:
Nou nee afgelopen vakantie was het mijn probleem geworden. Na een dag of 3 kreeg ik het bericht dat mijn limiet bereikt was en vervolgns kon ik 10 dagen lang helemaal niets meer met data roaming. Ik kon nog niet eens een whatsappje verzenden.....
Als je amex kaart gekoppeld is kan je doorgaan toch?
@t_captain: ja, als je bel/roaming kosten maakt buiten je budget kan je die declareren of, indien structureel, een hoger budget krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Bizzarro op 25-09-2015 09:27 ]
Dat is het niet... ik zit nu in het buitenland (zakelijk) en kreeg een paar dagen geleden SMS dat mn bundel op was en ik het via my vodafone of mn telecombeheerder moet regelen als ik weer internet wil. Ik kan nu dus internet niet aan zetten (doe in principe alles zoveel mogelijk via WIFI, maar soms kan dat niet dus dan is het wel handig om de optie te hebben).t_captain schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:24:
Ik hoop dat het voor zakenreizen beter is geregeldVoor de rest, een abo van de zaak is dus geen vervanging voor je eigen abo.
Heb gister een mail gestuurd naar de servicedesk hiervoor maar nog niets van gehoord, beetje irritant en dit lijkt iets nieuws te zijn, voor de zomer ook een paar keer in buitenland gezeten en toen was dit niet?
Iemand ervaring met hoe dit valt op te lossen?
Anoniem: 382732
Lekker bedrijf dan. Betalen voor telecomvoorzieningen.....Werkt inderdaad, ik kreeg wel een mail dat de €2 van m'n salaris afgaat. Ik hoop toch eigenlijk wel dat dat pas gebeurt als ik over m'n maandelijkse bedrag heenga, net als met buitenland kosten.
@Bizarro: waarom declareren, het is toch een telefoon van de zaak? (of heb ik het verkeerd begrepen en is het slechts een gesponsord abo wat op je privenaam staat)
Telecom kost je niets hoor, als je dat niet wilt. Je krijgt gewoon een Vodafone abonnement met onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Tevens hebben we een FUP van 1GB voor de data. Als de medewerker dan zelf 4G wil dan vindt er een doorbelasting plaats. Als jij extra luxe wilt, dan is dat goed maar dan betaal je er zelf voor. Zo slecht is het dus helemaal niet geregeld. Normaliter kun je niet eens afwijken van de bedrijfsvoorwaarden/-pakket.Anoniem: 382732 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:46:
[...]
Lekker bedrijf dan. Betalen voor telecomvoorzieningen.....
Het abonnement is gekoppeld aan een bundel. Het abonnement zelf dekt gewoon, zoals hierboven gezegd, al het telefoon- en dataverkeer in Nederland. Afhankelijk van de functie die je hebt krijg je dan een extra budget voor telefonie in het buitenland. Aan je abonnement zit een creditcard gekoppeld, die weer zit gekoppeld aan jouw privérekening. Alles boven je bundel wordt dan via de creditcard verrekend. Als je dan een duidelijke zakelijke reden hebt waarom je die kosten hebt gemaakt dan kun je die netjes terug declareren (en let wel, de creditcard heeft een verrekeningsperiode van 60 dagen, niet de standaard 30 dagen, je kunt het bedrag dus ruimschoots voor die datum al gedeclareerd hebben).t_captain schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:51:
@Bizarro: waarom declareren, het is toch een telefoon van de zaak? (of heb ik het verkeerd begrepen en is het slechts een gesponsord abo wat op je privenaam staat)
Wil je die verrekening niet? Dan koppel je geen creditcard (die via Capgemini wordt betaald en geregeld) en heb je gewoon geen telefonie in het buitenland. Je loopt dan zelf geen risico en regelt dan ook zelf maar iets voor in het buitenland als je daar privé/zakelijk wilt bellen. Via Capgemini is het mogelijk om een lokale telefoon te krijgen als je een tijdje in een ander land vertoeft (zakelijke reis).
[ Voor 52% gewijzigd door Prx op 25-09-2015 09:57 ]
Het is wel degelijk slechter dan het was (met dank aan wat collega's die blijkbaar misbruik maakten van de onbeperkte regeling die er was).
Als je in Azie of ergens anders ver weg zit, ga je gegarandeerd over je bundel heen (ook als je frequent traveller hebt want dat is alsnog maar maar een paar tientjes). Dit wordt vervolgens van je ''company'' creditcard afgeschreven, wat weer van je eigen loon af gaat. Daarna mag je zelf het geld terug gaan halen, waar op zich niet moeilijk over wordt gedaan, dus dat scheelt.
Als je in Azie of ergens anders ver weg zit, ga je gegarandeerd over je bundel heen (ook als je frequent traveller hebt want dat is alsnog maar maar een paar tientjes). Dit wordt vervolgens van je ''company'' creditcard afgeschreven, wat weer van je eigen loon af gaat. Daarna mag je zelf het geld terug gaan halen, waar op zich niet moeilijk over wordt gedaan, dus dat scheelt.
Kleine aanpassing, het gaat niet van je loon af, maar van je gekoppelde bankrekening.jap85 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:05:
Dit wordt vervolgens van je ''company'' creditcard afgeschreven, wat weer van je eigen loon rekening af gaat.
Daarnaast kan je het ook eerdere declareren voordat het afgeschreven wordt. Veel slechter is het dus niet, alleen wel wat meer werkt.
Ja, Capgemini heeft "afwimpelen op je eigen personeel" bijna tot een kunst verheven. Wat ze zich alleen niet beseffen is dat dit allemaal extra werk oplevert voor de gehele organisatie en de winst weer opgaat aan overhead en niet productieve uren
Is die 4G optie ook mogelijk zonder credit card, dus alleen voor gebruik in NL??
Ik heb zelf die company credit card nooit genomen, wilde geen gezeur met het letten op kosten in het buitenland/service nummers. En ook geen risico lopen op kosten bij verlies en vervolgens misbruik in buitenland.
Ik heb zelf die company credit card nooit genomen, wilde geen gezeur met het letten op kosten in het buitenland/service nummers. En ook geen risico lopen op kosten bij verlies en vervolgens misbruik in buitenland.
Het is niet slechter geworden, het is alleen wat bewerkelijker geworden.jap85 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:05:
Het is wel degelijk slechter dan het was (met dank aan wat collega's die blijkbaar misbruik maakten van de onbeperkte regeling die er was).
"Afwimpelen op eigen personeel", "Risico verleggen naar personeel". In ieder geval heeft het wel tot resultaat gehad, net als met de leaseregeling, dat men zelf eens een keer gaat nadenken over de kosten van iets in plaats van "het is van de baas, dus gebruik het maar maximaal". En ook hier moeten sommige dus inderdaad maar lijden omdat een paar anderen het vernaggeld hebben... tjah.Blik1984 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:30:
Ja, Capgemini heeft "afwimpelen op je eigen personeel" bijna tot een kunst verheven. Wat ze zich alleen niet beseffen is dat dit allemaal extra werk oplevert voor de gehele organisatie en de winst weer opgaat aan overhead en niet productieve uren
En mensen die graag wel dat onbeperkte en onbezorgde (maar ook zonder verantwoordelijkheid voor eigen handelingen) willen hebben, die kunnen altijd nog eieren voor hun geld kiezen. Dat heb jij volgens mij toch ook gedaan?
Het is natuurlijk dieptriest dat mensen het normaal vinden dat de baas maar alles moet betalen, zelfs tot in het onredelijke. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar Capgemini heeft ook altijd verzuimd om die extreme gevallen eruit te pikken en zelf de kosten te laten betalen. Een collega van mij had toendertijd een keer een telefoon-rekening van 1500 euro omdat die op het strand in Turkije Youtube-filmpjes had lopen kijken. Dus ook nog eens een keer privé. Hij kwam er vanaf met een waarschuwing, en heeft dus niks zelf hoeven te betalen. Dat zijn acties waar ik niks van begrijp. Gozer zat ook nog eens op de bank en was dus een enorme kostenpost.Prx schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:54:
[...]
"Afwimpelen op eigen personeel", "Risico verleggen naar personeel". In ieder geval heeft het wel tot resultaat gehad, net als met de leaseregeling, dat men zelf eens een keer gaat nadenken over de kosten van iets in plaats van "het is van de baas, dus gebruik het maar maximaal". En ook hier moeten sommige dus inderdaad maar lijden omdat een paar anderen het vernaggeld hebben... tjah.
En mensen die graag wel dat onbeperkte en onbezorgde (maar ook zonder verantwoordelijkheid voor eigen handelingen) willen hebben, die kunnen altijd nog eieren voor hun geld kiezen. Dat heb jij volgens mij toch ook gedaan?
Het mes snijdt hierin dus aan 2 kanten.
Ik vind persoonlijk het niet kunnen dat medewerkers die voor werk naar buitenland gaan eerst ook nog eens toestemming moeten gaan vragen aan een manager om hogere telefoonkosten te maken. En dat ze als gevolg daarvan ook nog eens de extra administratieve lasten hebben om het te declareren. Vervolgens kom je ook nog eens in de discussie in wat is een redelijk bedrag. Dit is weer van zoveel factoren afhankelijk dat dat nog weer meer gezeik oplevert.
Ik ben idd ondertussen alweer 2 jaar ergens anders werkzaam, maar dat heeft ansich niks te maken met deze regelingen ( en al helemaal niet met dat ik onbeperkte en onbezorgde (maar ook zonder verantwoordelijkheid voor eigen handelingen) regelingen zou willen hebben). Ik vind wel dat de regelingen weinig vertrouwen uitspreken in jouw verantwoordelijkheid als medewerker, dat in combinatie met het zeer beperkte groeipad wat in het verschiet lag (5% salarisverhoging van weinig blijft weinig) zorgde er uiteindelijk wel voor dat ik makkelijker een ander aanbod ging overwegen. En toen dat aanbod ook nog eens 70% hoger lag dan mijn Cap-salaris was de keuze verre van lastig te noemen.
Ik heb de andere situatie ook wel eens meegemaakt. Een collega die ook zo'n rekening had maar deze wel degelijk moest terugbetalen. Helaas stonden daar tegenover ook inderdaad een heleboel van dit soort gevallen waar het geld niet is teruggehaald. Daarom ben ik persoonlijk wel blij met de nieuwe regeling, omdat het van iets subjectiefs iets objectiefs heeft gemaakt voor het privé deel. Voor zakelijk is er inderdaad wat afstemming nodig en die is tegenwoordig op veel meer vlakken nodig. Leuker is het er niet op geworden, makkelijker ook niet. Maar de mogelijkheid is er nog wel steeds.Blik1984 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:49:
[...]
Het is natuurlijk dieptriest dat mensen het normaal vinden dat de baas maar alles moet betalen, zelfs tot in het onredelijke. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar Capgemini heeft ook altijd verzuimd om die extreme gevallen eruit te pikken en zelf de kosten te laten betalen. Een collega van mij had toendertijd een keer een telefoon-rekening van 1500 euro omdat die op het strand in Turkije Youtube-filmpjes had lopen kijken. Dus ook nog eens een keer privé. Hij kwam er vanaf met een waarschuwing, en heeft dus niks zelf hoeven te betalen. Dat zijn acties waar ik niks van begrijp. Gozer zat ook nog eens op de bank en was dus een enorme kostenpost.
Halo mensen!
Heb nu dus alle gesprekken gehad bij CG voor YP Tester.
Maar zit al een week te wachten op een definitieve antwoord van hun kant
Is dat goed of slecht?
Heb nu dus alle gesprekken gehad bij CG voor YP Tester.
Maar zit al een week te wachten op een definitieve antwoord van hun kant

Is dat goed of slecht?
Ik denk dat er eigenlijk weinig van te zeggen valt. Bel anders gewoon even of ze al wat meer weten, dat beetje pro-activiteit zal men niet als storend ervaren.
Heb ik ook gedaan. De manager is ziek ofzoPrx schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:47:
Ik denk dat er eigenlijk weinig van te zeggen valt. Bel anders gewoon even of ze al wat meer weten, dat beetje pro-activiteit zal men niet als storend ervaren.

Hoopelijk voor donderdag antwoord, want opzeg termijn enzo
Als je maandag niets hebt gehoord kun je gerust maandagmiddag of dinsdagochtend even bellen. Uitleggen dat je zit met een opzegtermijn bij je huidige werkgever, die assertiviteit wordt zeker gewaardeerd zoals Prx al aangeeft! SuccesMimi89 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:27:
[...]
Heb ik ook gedaan. De manager is ziek ofzo![]()
Hoopelijk voor donderdag antwoord, want opzeg termijn enzo
De continuïteit bij recruiting is niet zo goed als bij een bedrijf als Cap een proces stil ligt door ziekte van een manager. Terwijl er zoveel mensen gezocht worden..
Aangezien recruiting gewoon wordt gedaan door de afdelingen zelf is dat eigenlijk niet zo heel gek, het is niet dat HR dat proces helemaal beheert ofzoAnoniem: 623215 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:31:
De continuïteit bij recruiting is niet zo goed als bij een bedrijf als Cap een proces stil ligt door ziekte van een manager. Terwijl er zoveel mensen gezocht worden..
Maar toch zou de continuïteit niet verstoord mogen worden. Als de manager nog een paar weken ziek zou zijn, dan kunnen ze niks dus?Blik1984 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:38:
[...]
Aangezien recruiting gewoon wordt gedaan door de afdelingen zelf is dat eigenlijk niet zo heel gek, het is niet dat HR dat proces helemaal beheert ofzo
Misschien wilde de manager donderdag/vrijdag feedback geven, maar was die toen net ziek. Bij langdurige ziekte wordt echt wel het één en ander overgedragenAnoniem: 623215 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:57:
[...]
Maar toch zou de continuïteit niet verstoord mogen worden. Als de manager nog een paar weken ziek zou zijn, dan kunnen ze niks dus?
Dan moet je die paar gasten aanpakken die onverantwoordelijke dingen doen, niet een hele groep daarmee lastig vallen.Prx schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:54:
[...]
"Afwimpelen op eigen personeel", "Risico verleggen naar personeel". In ieder geval heeft het wel tot resultaat gehad, net als met de leaseregeling, dat men zelf eens een keer gaat nadenken over de kosten van iets in plaats van "het is van de baas, dus gebruik het maar maximaal". En ook hier moeten sommige dus inderdaad maar lijden omdat een paar anderen het vernaggeld hebben... tjah.
En Blik1984 heeft m.i. gelijk dat Cap de afgelopen jaren veel goede secundaire arbeidsvoorwaarden heeft afgebouwd die de niet al te bijzondere primaire arbeidsvoorwaarden compenseerden. Denk vooral hierbij aan de leaseregeling. Vooral de manier waarop dit werd geframed: alsof de gemiddelde hoogopgeleide Cap-medewerker hier niet doorheen kan prikken. Alles werd in kader van "groen", "duurzaam", "milieu" e.d. benoemd, maar dat dit miljoenen euro's per jaar bespaart (wat Parijs graag wilde) werd natuurlijk niet genoemd.
Tijdens diverse meetings is daar elke keer heel transparant over gecommuniceerd. Elke keer tijdens de lease bijeenkomsten kwam naar voren dat het puur om het besparen ging en dat er echt een paar miljoen euro bespaard moest worden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
4 miljoen om precies te zijn. En als het aan Parijs lag helemaal geen lease-auto's.
Maar het MT heeft toen wel aangegeven dat dat geen optie was.
Tijdens de meetings wel, maar in alle officiele communicatie was het wel degelijk de groene boodschap die verkondigd werdTsurany schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:52:
Tijdens diverse meetings is daar elke keer heel transparant over gecommuniceerd. Elke keer tijdens de lease bijeenkomsten kwam naar voren dat het puur om het besparen ging en dat er echt een paar miljoen euro bespaard moest worden.
Precies, inclusief de communicatie naar de buitenwereld over hoe groen en innovatief deze regeling wel niet was en als voorbeeld diende voor andere bedrijven. Hypocriet ten top.Blik1984 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:02:
[...]
Tijdens de meetings wel, maar in alle officiele communicatie was het wel degelijk de groene boodschap die verkondigd werd
[ Voor 5% gewijzigd door _vision op 26-09-2015 15:28 ]
En ergens geloof ik niet dat Parijs serieus dacht aan het opdoeken van de lease-regeling. Ze zijn daar ook niet op hun achterhoofd gevallen. Als ze dat deden kon men binnen no time heel Capgemini NL sluiten.Blik1984 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:01:
4 miljoen om precies te zijn. En als het aan Parijs lag helemaal geen lease-auto's.
Zou mij niets verbazen dat ze vanuit een bewuste tactiek zo hard erin stonden, zodat iedere bezuiniging daarna wel mee leek te vallen en het MT nog altijd kon zeggen: "we hebben in ieder geval lease-auto's behouden."
Maar goed, we zullen het nooit echt weten. Deze ontwikkeling heb ik destijds echt met verbazing gevolgd.
Dhr knol heeft er zelfs nog een award mee gewonnen waar die vervolgens ook de groene boodschap verkondigde...
Nog even over roaming in het buitenland en het verhaal over dat mensen profijt maken van "de baas betaalt toch alles"... Dat was dus juist totaal NIET mijn standpunt. Wat ik graag zou willen zien is dat ik, als ik op vakantie naar het buitenland ga, dat ik de mogelijkheid heb om zo'n reisbundel bijv. te activeren. Dat kost mij een paar euro en je kunt rustig op je vakantie af en toe even wat dingen doen. Dat wil ik gerust zelf betalen, volstrekt logisch.
Wat laten we wel wezen, je mag er vanuit gaan dat enorm veel Cappers met een combi van zakelijk/privé hebben. Dat scheelt je per maand gewoon geld aan een privé abonnement. Is het dan echt niet mogelijk om hierin wat flexibeler te kunnen zijn voor die mensen die privé wat dingen willen die niet standaard zijn? Dus bijv. heel simpel zo'n buitenland bundel aanzetten als je op vakantie gaat.
Ik heb overigens geen myvodafone dus wellicht dat het wel kan. Dat hoor ik dan graag even
.
Wat laten we wel wezen, je mag er vanuit gaan dat enorm veel Cappers met een combi van zakelijk/privé hebben. Dat scheelt je per maand gewoon geld aan een privé abonnement. Is het dan echt niet mogelijk om hierin wat flexibeler te kunnen zijn voor die mensen die privé wat dingen willen die niet standaard zijn? Dus bijv. heel simpel zo'n buitenland bundel aanzetten als je op vakantie gaat.
Ik heb overigens geen myvodafone dus wellicht dat het wel kan. Dat hoor ik dan graag even
Jazeker dat dat serieus gedacht wordt! In Frankrijk is een auto van de zaak namelijk helemaal niet zo gebruikelijk. Daar zit vaak zoveel belasting op dat het nauwelijks interresant is en je goedkoper uit bent met een prive auto en de kosten declareren._vision schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 15:28:
[...]
En ergens geloof ik niet dat Parijs serieus dacht aan het opdoeken van de lease-regeling. Ze zijn daar ook niet op hun achterhoofd gevallen. Als ze dat deden kon men binnen no time heel Capgemini NL sluiten.
Computer says no
Snap ik, sterker nog: in vele landen is een leaseauto bij consulting ongebruikelijk. Mijn collega's uit bijv. UK, VS of Duitsland krijgen ook geen lease-auto. Maar dat heeft ook een hele andere reden dan belasting: de afstanden zijn daar vaak niet te berijden, dus die vliegen en zitten vaker in een hotel.Meekoh schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:55:
[...]
Jazeker dat dat serieus gedacht wordt! In Frankrijk is een auto van de zaak namelijk helemaal niet zo gebruikelijk. Daar zit vaak zoveel belasting op dat het nauwelijks interresant is en je goedkoper uit bent met een prive auto en de kosten declareren.
Maar het punt is dat we het hier hebben over Nederland en ook bij Cap Parijs weten ze echt wel dat alle serieuze concurrenten van groot (Atos, Accenture, Ordina e.d.) tot aan het MKB een leaseregeling hebben in Nederland. Het lijkt me evident dat je een massale exodus krijgt bij het opheffen van die regeling zonder een fikse compensatie zoals een salaris boost. Zo is het basissalaris van mijn collega's zonder lease-auto in de omringende landen echt wel een stukje hoger.
[ Voor 9% gewijzigd door _vision op 29-09-2015 19:08 ]
Harmoniseren kan ook in je voordeel werken. Een lead consultant betaal je 140.000 CHF bruto. Geen leaseauto, wel een kilometervergoeding van 65 a 70 rappel per km.
Dus....
Ik heb nog geen antwoord van Cap.
Iemand ervaring met het niet uitzitten van de 30 dagen afzeg termijn?
Is nu voor mij de enige optie ;-;
Ik heb nog geen antwoord van Cap.
Iemand ervaring met het niet uitzitten van de 30 dagen afzeg termijn?
Is nu voor mij de enige optie ;-;
Het niet uitzitten van de termijn bij de vorige werkgever? Dat moet altijd in goed overleg met de werkgever gaan. Als zij erop staan dat jij wel de termijn uitzit (lopende maand + opzegtermijn) dan zit je daar helaas aan vast.
Na het geneuzel over de lease-voorwaarden weer wat leuk nieuws;
Nieuwe laptops!
Op intranet worden geen modellen genoemd, maar waarschijnlijk:
– Thinkpad X250 (frequen traveler) 12" i5
– Thinkpad T450 (standaard laptop) 14" i5
– Thinkpad T550 (dev laptop) 15" i7
Nieuwe laptops!
Hallo allemaal,
Graag zou ik jullie ervaring willen weten over het volgende:
Ik sta op het punt om een lease auto te bestellen (de v40 business sport). Hier zit een brandstofcomponent bij van +/- 150 euro. Zakelijk rij ik veel meer kilometers (meer dan 55.000km) dan de 36.000 km per jaar waarop het leasecontract gebaseerd is. Is het nu zo dat ik hierdoor ook flink wat extra bij moet betalen om zakelijk te kunnen rijden?
Dus moet ik geld toeleggen op het reizen en worden de extra brandstofkosten dan bruto verrekend met mijn salaris?
bedankt alvast
Graag zou ik jullie ervaring willen weten over het volgende:
Ik sta op het punt om een lease auto te bestellen (de v40 business sport). Hier zit een brandstofcomponent bij van +/- 150 euro. Zakelijk rij ik veel meer kilometers (meer dan 55.000km) dan de 36.000 km per jaar waarop het leasecontract gebaseerd is. Is het nu zo dat ik hierdoor ook flink wat extra bij moet betalen om zakelijk te kunnen rijden?
Dus moet ik geld toeleggen op het reizen en worden de extra brandstofkosten dan bruto verrekend met mijn salaris?
bedankt alvast
[ Voor 5% gewijzigd door floppyhoesje op 05-10-2015 11:49 ]
Als jij onder het Capgemini normverbruik blijft dan hoef jij niets bij te leggen. En ja, dat verbruik is realistisch.
Dus als ik het goed begrijp is het als volgt:
Ik rij zakelijk en tank voor 250 euro tank per maand, mijn normverbruik is bv. 3.1L per 100km zoals opgegeven in het leasecontact en mijn brandstofcomponent is 150 euro per maand. Dan hoef ik die 100 euro die ik extra tank omdat ik meer km's rij niet zelf te betalen omdat ik binnen de norm blijf?
Voor prive ligt dit natuurlijk anders maar het gaat voornamelijk om het zakelijke gedeelte.
Ik rij zakelijk en tank voor 250 euro tank per maand, mijn normverbruik is bv. 3.1L per 100km zoals opgegeven in het leasecontact en mijn brandstofcomponent is 150 euro per maand. Dan hoef ik die 100 euro die ik extra tank omdat ik meer km's rij niet zelf te betalen omdat ik binnen de norm blijf?
Voor prive ligt dit natuurlijk anders maar het gaat voornamelijk om het zakelijke gedeelte.
Nee Capgemini betaald dat.. of ze middelen dat met leaserijders die minder hebben gereden. Voorbeeld: ik heb dit jaar 55k gereden waarvan 10k ongeveer prive. In het leasecontract staat 36k op jaarbasis (zo is dus het brandstofcomponent ook ingevuld).floppyhoesje schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:54:
Dus als ik het goed begrijp is het als volgt:
Ik betaal geen eurie meer ondanks het feit dat ik er zwaar overheen zit.
Indien ik wel moest betalen ga je krijgen dat mensen opdrachten gaan weigeren omdat ze dan boven het aantal km uitkomen

Ok dat is duidelijk, ik heb deze vraag ook zo bij Athlon, Alphabet en Cap gesteld en daar komen verschillende antwoorden uit. Dus wat is dan beter als een vraag stellen aan de mensen die er ervaring mee hebben 
Dan kan ik met een gerust hart mijn lease auto gaan bestellen
Wanneer jij een normverbruik hebt van 3.1L/100KM voor een 14% auto (Fabrieksopgave + 45%) en daar blijf jij gemiddeld binnen, dan hoef jij inderdaad nooit iets bij te betalen. Wanneer je wel boven het normverbruik komt dan betaal je extra voor elke kilometer (eigenlijk elke liter) die je meer verbruikt. Vanaf dat moment is het dus wel kostbaarder geworden om meer kilometers te maken, aangezien je dat wel extra betaalt.floppyhoesje schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:20:
Ok dat is duidelijk, ik heb deze vraag ook zo bij Athlon, Alphabet en Cap gesteld en daar komen verschillende antwoorden uit. Dus wat is dan beter als een vraag stellen aan de mensen die er ervaring mee hebben
Als jij meer dan 24.500 (36.000 - 11.500) zakelijk rijdt, dan hoef jij daar voor je standaard autogebruik (ex brandstof) nooit extra voor te betalen. Als jij minder dan 24.500 kilometer per jaar zakelijk rijdt dan krijg je geld terug voor het minder standaard autogebruik wat je hebt.
Ergo: weinig zakelijke kilometers levert je sowieso wat geld terug op, en anders zorgen dat je niet boven je normverbruik komt.
Normverbruik is redelijk realistisch zolang je niet boven de 120km/u uit komt en echt door kan rijden. Consequent 110km/u op de cruise control en je hebt nergens last van. Goedkoop tanken en je houd helemaal geld over.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hoe ben jij tot die conclusies gekomen over de laptopmodellen?monkel schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:27:
Na het geneuzel over de lease-voorwaarden weer wat leuk nieuws;
Nieuwe laptops!
Via viaPimmeh schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:46:
[...]
Hoe ben jij tot die conclusies gekomen over de laptopmodellen?
Op talent staat summier overzichtje waar je niet heel veel mee kan. Hopelijk klopt deze info, want op talent staat dat het dev-model 2,5kg zou worden .... (volgens de specs van de T550 is ie 2,1kg)
Overigens worden de laptops ouder dan 4 jaar vervangen
[ Voor 6% gewijzigd door monkel op 05-10-2015 14:58 ]
Ja mijn T520 mag eindelijk ook weg en was ook al op zoek naar welke modellen het worden, zodat ik op internet wat meer reviews kan zoeken om een iets betere keuze te maken dan wat op Talent staat. Dus jouw 'via via': hoe betrouwbaar is dat?
Loop gewoon even langs de ICT shop in LRPimmeh schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:10:
Ja mijn T520 mag eindelijk ook weg en was ook al op zoek naar welke modellen het worden, zodat ik op internet wat meer reviews kan zoeken om een iets betere keuze te maken dan wat op Talent staat. Dus jouw 'via via': hoe betrouwbaar is dat?
Quote uit FAQ:
In The Netherlands the IT Service shop has the models on display.
Computer says no
En jij vindt dit realistisch in NL? Dat je elke dag naar je werk met 110/120 op de teller op de cruisecontroller kan rijden? Misschien heb jij dan net geluk met een opdracht waar je alle files vermijdt want het is anders gewoon volstrekt onmogelijk buiten de zomervakantie omTsurany schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:25:
Normverbruik is redelijk realistisch zolang je niet boven de 120km/u uit komt en echt door kan rijden. Consequent 110km/u op de cruise control en je hebt nergens last van. Goedkoop tanken en je houd helemaal geld over.
Dat maakt het dus ook gelijk zo lastig die hele regeling want je kan er geen voorspelling op los laten. Je bent afhankelijk van zoveel, van het weer tot de drukte op de weg. En dan ook nog eens verschil per auto. Ik rij zelf ook een V40 D4 die het echt goed doet qua verbruik, maar ik ken ook iemand die dezelfde auto rijdt en een stuk hoger zit qua verbruik. Dan geloof ik hem even op zijn woord dat hij niet als een gek rijdt

Zou kunnen dat hij pech heeft, kan ook dat hij onbewust onzuinig rijd. Ik heb elke dag wel wat file maar met slim rijden heeft dat niet al teveel impact. Scheelt ook om vroeg te beginnen.
de bedragen die je extra betaald zijn ook echt niet schokkend.. ik zit structureel 1 liter boven de norm en betaal bijna niks bij. De bedragen zijn bruto dus als ik 400 in de min sta betaal ik wellicht netto 6 tientjes extra 4 maanden lang (ik lig daar niet wakker van
)
Sowieso moet je het wel bond maken om 400 in de min te staan dat heb je veel prive km gereden en onzuinig. Gemm sta ik denk -250 max
Sowieso moet je het wel bond maken om 400 in de min te staan dat heb je veel prive km gereden en onzuinig. Gemm sta ik denk -250 max
Keertje vakantie pakken naar, zeg, Italie, en je zit er met gemak over. Stond 700 euro in de min deze zomerperiode. Nja, laat Hermelin en co er gelukkig mee worden.ls789 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 19:54:
de bedragen die je extra betaald zijn ook echt niet schokkend.. ik zit structureel 1 liter boven de norm en betaal bijna niks bij. De bedragen zijn bruto dus als ik 400 in de min sta betaal ik wellicht netto 6 tientjes extra 4 maanden lang (ik lig daar niet wakker van)

Vind de verbruikscijfers ook niet bijzonder realistisch. Zeer randstad centrisch. Rij met een 14% pruttelkan in het oosten van het land en je haalt met moeite de 45%. Als ik die cijfers wil halen, moet ik net als mijn oma rijden... en die is al 10 jaar koud.
[ Voor 28% gewijzigd door ArchitectOfDoom op 07-10-2015 08:41 ]
Wat een farce was dat, laptops uitgeven met 2GB intern geheugen waardoor vervolgens het hele bedrijf om een upgrade ging vragen bij de servicedesk.Prx schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:07:
En ja, alle modellen worden met 8GB uitgeleverd volgens de IT Shop, ongeacht wat de gelinkte pagina zegt.
MIjn toenmalige manager vond het te gortig worden, en wilde van iedereen een business case hebben waarom die de upgrade nodig zou hebben. Die upgrade kostte 16 euro
In mijn ogen is het juist het tegenovergestelde. In het oosten van het land (en noorden en zuiden) kan je gewoon een constante snelheid rijden, minder files. In de randstad sta je vaker in de file, kortere stukjes, dus een hoger verbruik.Aerevan schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:39:
[...]
Keertje vakantie pakken naar, zeg, Italie, en je zit er met gemak over. Stond 700 euro in de min deze zomerperiode. Nja, laat Hermelin en co er gelukkig mee worden.
Vind de verbruikscijfers ook niet bijzonder realistisch. Zeer randstad centrisch. Rij met een 14% pruttelkan in het oosten van het land en je haalt met moeite de 45%. Als ik die cijfers wil halen, moet ik net als mijn oma rijden... en die is al 10 jaar koud.
Overigens zit ik ongeveer elke periode +/- 0,2 - 0,5 liter boven de norm, maar ik rijd niet echt zuinig. Ik rijd gewoon zoals ik wil rijden met m'n 14% bak (V40 D2). Maar ik tank goedkoop en rijd (ruim) onder de norm privé kilometers, dus ik heb tot nu toe elke periode positief kunnen afsluiten
Ik kreeg 8GB intern geheugen toen ik de .NET bootcamp ging doen, zonder vragen/businesscaseBlik1984 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:02:
[...]
Wat een farce was dat, laptops uitgeven met 2GB intern geheugen waardoor vervolgens het hele bedrijf om een upgrade ging vragen bij de servicedesk.
MIjn toenmalige manager vond het te gortig worden, en wilde van iedereen een business case hebben waarom die de upgrade nodig zou hebben. Die upgrade kostte 16 euro
[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 07-10-2015 09:47 ]
Ah, als ik de volgende keer zo'n 14% hok achter een vrachtwagen zie hangen weet ik dat het een CapGemini consultant is

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verschrikkelijk inderdaad. Ondertussen zit hier iedereen wel met 8 of zelfs 16GB te werken.Blik1984 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:02:
[...]
Wat een farce was dat, laptops uitgeven met 2GB intern geheugen waardoor vervolgens het hele bedrijf om een upgrade ging vragen bij de servicedesk.
Ik heb tegen mijn manager gezegd dat het maken van een uitgebreide goede business case duurder zou zijn dan de uiteindelijk kosten voor de afdeling. Toen ging die maar schoorvoetend akkoordTankiej schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:45:
[...]
Ik kreeg 8GB intern geheugen toen ik de .NET bootcamp ging doen, zonder vragen/businesscase
Perfecte voorbeeld van penny wise, pound foolish
Opmerkelijk, bij ons wordt er ook totaal niet moeilijk over gedaan. Maar misschien komt dat omdat ik in een divisie werk waarbij het ook gewoon een eis is. Veel met VM's, andere applicaties die het echt nodig zijn.
Onlangs nog van 8 naar 16GB over gegaan en daarvoor was 1 mailtje genoeg.
Heb het wel over 5 jaar geleden ofzo. Toen werden de laptops standaard met 2GB uitgerust, dat is amper voldoende om Windows 7 op te runnen. Laat staan als je ook nog eens wat met grote excels wilt aanrommelen.Juancho schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:56:
Opmerkelijk, bij ons wordt er ook totaal niet moeilijk over gedaan. Maar misschien komt dat omdat ik in een divisie werk waarbij het ook gewoon een eis is. Veel met VM's, andere applicaties die het echt nodig zijn.
En als vervolgens het hele bedrijf om updates gaat vragen zorgt dat natuurlijk voor een aardige rompslomp aan administratie voor sr. management en dat moet natuurlijk beperkt worden. Dat het gepeupel niet tot nauwelijks kan werken is echter niet zo'n probleem
Aha ja dan klopt het natuurlijk. Je mag van een IT bedrijf op z'n minst verwachten dat een standaard laptop al behoorlijk zwaar is uitgerust en dat je in geval je nog meer capaciteit nodig bent je dit kunt aanvragen. Maar 2GB slaat idd nergens op. En zeker bij zo'n grote nieuwe uitrol mag je verwachten dat men ook nadenkt over wat een beetje een fatsoenlijk basissysteem moet hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door Juancho op 07-10-2015 11:09 ]
Als ze nu eens die nieuwe Surface Book gaan aanbieden
Twijfel nu wel. Wil voor thuis graag een klein exemplaar aangezien ik hem nog het meest privé gebruik. Echter op kantoor werken op een klein exemplaar is gewoon niet mogelijk. En nergens losse schermen volgens mij? Dus dan kan je niet echt productief zijn. Mag je nog ruilen als je situatie veranderd?
Twijfel nu wel. Wil voor thuis graag een klein exemplaar aangezien ik hem nog het meest privé gebruik. Echter op kantoor werken op een klein exemplaar is gewoon niet mogelijk. En nergens losse schermen volgens mij? Dus dan kan je niet echt productief zijn. Mag je nog ruilen als je situatie veranderd?
Je kan een extra scherm aanvragen voor thuiswerken. Die zou je dan iedere dag mee kunnen slepen naar kantoor
Inderdaad, die Surface book lijkt mij ook wel watTsurany schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:32:
Als ze nu eens die nieuwe Surface Book gaan aanbieden![]()
Om je vragen te beantwoorden:
Er zijn her en der plekken met beeldschermen, maar die zijn vaak bedoeld voor mensen die bijna altijd op die plek zitten.
Ruilen achteraf kan niet.
Computer says no
Daarover... ik kom wel in Apeldoorn en daar staat het vol met schermen maar niet vol met mensen...
Is het niet eens een idee om een groot deel van die schermen naar het hoofdkantoor te verplaatsen? Hebben ze iig nog waarde
Is het niet eens een idee om een groot deel van die schermen naar het hoofdkantoor te verplaatsen? Hebben ze iig nog waarde
Bedankt voor de links! Zitten er inmiddels ook standaard SSD's in?Prx schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:07:
Hieronder vind je de exacte modellen die uitgeleverd gaan worden (heb foto's gemaakt van modelnummers die bij IT Shop te bekijken zijn):En ja, alle modellen worden met 8GB uitgeleverd volgens de IT Shop, ongeacht wat de gelinkte pagina zegt.
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
jup, zo te zien worden alle modellen standaard geleverd met 256GB SSD
[ Voor 17% gewijzigd door TigerMooD op 07-10-2015 22:01 ]
Beetje symptoombestrijding van die poeptrage image die erop zit, maar vooruit.
Nope, zie faqTsurany schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:32:
Mag je nog ruilen als je situatie veranderd?
Gasloos sinds 2018.
De X250 is 12,5", prima formaat mits HD scherm plus backlite toetsenbord.
< dit stukje webruimte is te huur >
Geen backlite en de resolutie is 1366x768, dus helaas geen HD.
Dat valt bij mij onder de noemer "internetlaptop".Prx schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 01:39:
Geen backlite en de resolutie is 1366x768, dus helaas geen HD.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Met in acht nemen van de overige specs vind ik die term toch een stuk minder passen dan traveler laptop, hoe hij intern genoemd wordt. Een internetlaptop is een ding van 400 euro met amper kracht. Elke nieuwe laptop die we bij Capgemini uit gaan leveren leveren een aardige performance.Arfman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 06:38:
[...]
Dat valt bij mij onder de noemer "internetlaptop".
Helaas, de 12 inch variant heeft een resolutie van 1366x768. Het enige model met Full HD resolutie is het 15 inch developer model. de 14 inch heeft ook maar 1600x900
In 1997 had ik een laptop met 1024x768 beeldpunten. Anno 2015 zou er een importverbod moeten komen voor laptops met deze verticale resolutie
Beetje jammer idd die resolutie. Gelukkig doe ik het echte werk altijd op klant laptops, de Cap laptop stof ik alleen af en toe af om declaraties/email te doen.
De X250 is dan dus wel goed genoeg, maar had toch gehoopt op een resolutie boost tov de X200 die ik nu heb. Hogere resolutie is altijd fijner natuurlijk.
De X250 is dan dus wel goed genoeg, maar had toch gehoopt op een resolutie boost tov de X200 die ik nu heb. Hogere resolutie is altijd fijner natuurlijk.
Vergeleken ook met non-bussiness laptops valt mij vooral op hoe goed de toetsenborden van de Lenovo zijn. Maar enfin, doordat mijn visie en dat van Capgemini steeds verder uit elkaar kwamen te liggen heb ik plaatsgenomen op het gras van de buren, wat groen, zachter en duurzamer leek. Het ga jullie goed, waarde ex-collega's!
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Ik ontving afgelopen vrijdag mijn nieuwe NS business card. Nu gebruik ik deze tot op heden nooit, maar als ik het goed begrijp kun je met die kaart overal gratis parkeren bij Q-park plekken? Gewoon je NS kaart invoeren als je wil betalen of hoe werkt dat? Wellicht stomme vraag maar ik heb het nog nooit geprobeerd
Alleen bij Q-Park P+R-parkeerplaatsen dacht ik. En volgens mij zit er bij binnenkomst een kaartlezer welke ook NS-business cards kan scannen. Maar zelf nog nooit geprobeerd.
Inderdaad, bij veel Q-Park P+R kan je met je business card in- en uitrijden. Dit is echter niet gratis, rekening gaat naar Capgemini toe.
En die belast het weer door of wat gebeurt daar mee?
Belasten ze niet door als je een leaseauto hebt, weet ik ondertussen uit ervaring.Juancho schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:23:
En die belast het weer door of wat gebeurt daar mee?
Ik gebruik het regelmatig, erg makkelijk.
Maar het is dus niet bij alle Q-park parkeerplaatsen, over het algemeen alleen bij de P+R, maar ook weer niet bij alle. Op de website van Q-park kan je wel zien of je op die parkeerplaats waar je heen wil kan parkeren met een NS businesscard. Bijvoorbeeld bij de P+R bij station Amersfoort, daar zie je de NS businesscard staan bij de betaalmogelijkheden
Das jammer...uitgerekend bij de twee QP's bij mij in de stad staat er niet als betaalmethode NS businesscard.
Is er hier nog iemand die een lease contract wil overnemen?
Rij een ford focus wagon.
Lease loopt nog tot 03-01-2017
14% bijtelling.
14% bijtelling.
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Dit kan je beter op de overname lijst (wiki) zetten.
Heb je dat al op Yammer gegooid? Veel collega's die hun auto via Yammer wel kwijt rakenkaasszje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:44:
14% bijtelling.

Computer says no
Dat is een goed ideeMeekoh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:34:
[...]
Heb je dat al op Yammer gegooid? Veel collega's die hun auto via Yammer wel kwijt raken
Hij staat al op de overname lijst.
Maar zal eens op yammer kijken.
Dank je.
Moet je dat altijd door iemand later overnemen als je weg gaat voordat je leaseperiode is uitgezeten, of alleen als je zelf van auto wilt veranderen?kaasszje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:44:
14% bijtelling.
Alleen als je zelf van de auto af wil.MensionXL schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:21:
[...]
Moet je dat altijd door iemand later overnemen als je weg gaat voordat je leaseperiode is uitgezeten, of alleen als je zelf van auto wilt veranderen?
Bij ontslag hou je er uberhaupt geen kosten aan over.
Bij zelf weg gaan ligt het aan de auto en het contract.
Ford Focus is een standaard auto en dus zit er niks aan vast.
Anders heb je een verzekering (iets van 10 euro in de maand) die je kan afsluiten.
Ook kan je hem vervroegd inleveren echter hangt de lease maatschappij er dan een prijs kaartje aan.
Weet iemand iets over de mogelijkheden om langer door te rijden met je lease auto?
Mijne loopt over een paar maanden af maar er staat nog niet eens 100k op de teller, zou m graag nog een jaartje houden maar neem aan dat ze niet zo flexibel zijn bij cap. Voor de LM zou het geen probleem moeten zijn lijkt me aangezien 5 jaarlijkse contracten vrij gebruikelijk zijn.
Mijne loopt over een paar maanden af maar er staat nog niet eens 100k op de teller, zou m graag nog een jaartje houden maar neem aan dat ze niet zo flexibel zijn bij cap. Voor de LM zou het geen probleem moeten zijn lijkt me aangezien 5 jaarlijkse contracten vrij gebruikelijk zijn.
Gewoon even de lease maatschappij opbellen. Met Capgemini heeft het vrij weinig te maken. Er zijn overigens ook verhalen genoeg van mensen die wel aan de 4 jaar zaten, maar niet aan de KM en toen er nog een jaartje aan vast hebben geplakt.jap85 schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:15:
Weet iemand iets over de mogelijkheden om langer door te rijden met je lease auto?
Wellicht dat het mogelijk is als je bijna aan het einde van je contractlooptijd zit, maar nog lang niet aan de kilometers.
Maar vooraf (2-3 jaar van te voren) kan je in ieder geval niet je contract alvast op 5 jaar zetten. Dat heeft een collega nagevraagd bij Alphabet na dat iemand op Yammer opmerkte dat je ipv 4 jaar ook een 5 jaar contract kan nemen, maar dat is dus alleen bij het bestellen mogelijk om aan te geven.
Maar vooraf (2-3 jaar van te voren) kan je in ieder geval niet je contract alvast op 5 jaar zetten. Dat heeft een collega nagevraagd bij Alphabet na dat iemand op Yammer opmerkte dat je ipv 4 jaar ook een 5 jaar contract kan nemen, maar dat is dus alleen bij het bestellen mogelijk om aan te geven.
Ik heb nog wel een auto in de oude regeling, dus dat zou een reden kunnen zijn waarom Cap het niet zou willen. Hoewel in mijn geval, ik rijd amper prive, dus ontwijken van nieuwe regeling is ook niet de reden dat ik het zou willen aangezien ik waarschijnlijk geld terug zou krijgen, maar nog een jaartje extra 14% is wel mooi meegenomen :-)Prx schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:44:
[...]
Gewoon even de lease maatschappij opbellen. Met Capgemini heeft het vrij weinig te maken. Er zijn overigens ook verhalen genoeg van mensen die wel aan de 4 jaar zaten, maar niet aan de KM en toen er nog een jaartje aan vast hebben geplakt.
Dit staat Capgemini 'niet meer' toe, ik heb dit toevallig vorige maand ook nog nagevraagd, maar ik mocht hoogstens 1 a 2 weken langer doorrijden, maar langer ook niet, terwijl er pas 80k op de teller stond.Prx schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:44:
[...]
Gewoon even de lease maatschappij opbellen. Met Capgemini heeft het vrij weinig te maken. Er zijn overigens ook verhalen genoeg van mensen die wel aan de 4 jaar zaten, maar niet aan de KM en toen er nog een jaartje aan vast hebben geplakt.
Ik heb mijn nieuwe lease contract ook van 4 naar 5 jaar verlengd, jaartje extra 14% rijden is mooi meegenomen.
BlaBlaBla
Jammer om te horen dat dit dus niet meer schijnt te gebeuren.Strider schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:37:
[...]
Dit staat Capgemini 'niet meer' toe, ik heb dit toevallig vorige maand ook nog nagevraagd, maar ik mocht hoogstens 1 a 2 weken langer doorrijden, maar langer ook niet, terwijl er pas 80k op de teller stond.
Ik heb mijn nieuwe lease contract ook van 4 naar 5 jaar verlengd, jaartje extra 14% rijden is mooi meegenomen.
Doet het verlengen van het contract naar 5 jaar nog iets met de maandelijkse leaseprijs?