@Waterfles (en eventueel anderen), het is weldegelijk mogelijk om alsnog in dienst te treden bij Capgemini als je de test niet haalt maar dan zul je a. moeten aantonen waarom niet en daarin heel overtuigend zijn waarom ze jou echt keihard nodig zijn. Of b. zoals in mijn geval was, je haalt de test verder wel op 1 onderdeel na waarvan je van te voren al weet dat je daar niet voldoende op scoort. Zeg maar door iets waar jezelf geen invloed in hebt en wat Capgemini dus vooral al accepteert.
Ik denk dat voor jou helaas geen van beide van toepassing zijn. Je excuus kun je vergeten, daar doet Cap logisch niets mee. Je schrijft dat je het niet netjes vindt om iets af te zeggen, zelfs als je je totaal niet goed voelt en weet dat je niet goed genoeg kunt presteren. Ik persoonlijk vind het dan eerder goed en belangrijk dat je je eigen grenzen weet en juist op die momenten de juiste keuze kunt maken. In dit geval had je dus gewoon moeten afmelden, daar is niets geks aan omdat je dus gewoon een geldig excuus hebt. Men zegt niet voor niets dat je je echt fit moet voelen op de testdag. Niet persoonlijk bedoeld maar het was juist professioneler geweest dat je de juiste keuze wist te maken voor Capgemini en vooral voor jezelf.
Zie het als een wijze les!

.
Ik heb persoonlijk ook nog een vraagje. Vorig jaar heb ik extreem veel overgewerkt dus behoorlijk wat extra verlofuren bij elkaar geharkt. Ik kreeg altijd te horen dat je max 10 dagen mee mag nemen en dat de rest van de uren worden uitbetaald deze maand. Nu kreeg ik mijn salaris, geen extra overuren uitbetaald en kreeg ik als reden dat men besloten heeft dat het beter is voor Cap dat ze alle overuren meenemen het nieuwe jaar in. Kortom, nu heb ik een mooi stuk extra verlof maar ik had gerekend op extra inkomsten.
Mijn vraag, mag dit zomaar zonder te overleggen met de medewerkers? Ik heb hier NOOIT bericht over gehad...
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio