• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:59
Juancho schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:55:
Houd ook rekening met hoe je rijdt. Daarmee kun je zelfs geld 'verdienen'. Ik zit voor het huidige kwartaal op +500 euro. Stel dat dit zo blijft ontvang ik komend kwartaal iedere maand hier een deel van terug.

Voor dat geld kan ik zelf echt nooit kopen, laat staan een auto als deze. En ik rij ook enorm veel, dus dan wil ik gewoon een beetje fatsoenlijke auto. In zijn klasse was de V40 gewoon de beste vond ik. Maar smaken verschillen natuurlijk he!
Je saldo staat nu positief op 500 euro? Wut?
Ik rijd niet heel veel privé, zit nu op het norm verbruik (4,83L/100km) en tank goedkoop. Maar mijn saldo staat nu op 120 euro. Zelfs als ik totaal niet privé gereden zou hebben, kwam ik nog niet eens op de helft van 500 euro.
Of bedoel je toevallig wat anders? :P

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
Het staat er echt, ik heb je gemaild. Maar er klopt iets niet bij het kopje afstand. Daar staat dat ik maar 7000km gereden heb terwijl ik toch echt al tegen de 30.000 aan zit...rara

Edit: hij begin in een nieuw jaar weer op nul...

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 04-03-2015 11:45 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met proeftijd van 2 maanden? Moet je als YP'er al ingezet zijn bij een klant of zo?

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:42:
Hoe zit het eigenlijk met proeftijd van 2 maanden? Moet je als YP'er al ingezet zijn bij een klant of zo?
Je wordt gewoon ingezet als daar mogelijkheid is. Als je bent ingezet heb je natuurlijk meer kans om te blijven. Maarja verpest je het bij de klant ben je ook makkelijker weg binnen die 2 maand :P

En die 2 maand is gewoon vanaf het begin, ingezet of niet

[ Voor 6% gewijzigd door Cue_ op 04-03-2015 12:46 ]

• Juancho
Je moet het wel erg bond maken wil je er in die 2 maand uitgeschopt worden. Ben je ingezet, gewoon laten zien dat je graag wil leren. Ben je niet ingezet, volg veel trainingen, laat je gezicht zien, stel vragen en informeer regelmatig ZELF bij management of staffing of er mogelijkheden zijn.

Dan zullen ze je echt niet laten vallen na je proeftijd.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• The Menace
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Weet iemand wanneer je een auto mag bestellen als je huidige leasewagen bijna aan z'n kilometers zit? Krijg je hier een bericht over?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
The Menace schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:00:
Weet iemand wanneer je een auto mag bestellen als je huidige leasewagen bijna aan z'n kilometers zit? Krijg je hier een bericht over?
Volgens mij niet, gewoon even contact opnemen met leasemaatschappij. Zij bepalen dan of je langer kunt doorrijden of dat je gewoon een nieuwe moet bestellen.

Computer says no

• Tankiej
Normaal gesproken mag je een nieuwe auto bestellen als de einddatum van je huidige contract binnen 3 maanden is. Als de geschatte einddatum (op basis van kilometers) binnen 3 maanden ligt, dan geld dit ook lijkt mij?

De geschatte einddatum staat, bij Alphabet in ieder geval, op de leaseportal onder 'mijn leaseauto' -> 'contract data' als je inlogt.

[ Voor 24% gewijzigd door Tankiej op 05-03-2015 15:02 ]

• The Menace
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Ok thanks!

De geschatte einddatum ligt op 23-06-2015. Dan zal ik hoogstwaarschijnlijk eind deze maand of begin april een bericht krijgen lijkt me :)

Verwijderd

Iemand binnen Cap die de functie Jr SAP consultant beoefent?
Ik zag op de Cap site de vacature en het ziet er echt interessant uit.
Er staat dat je bereid moet zijn om te gaan reizen (internationaal) en dat je een 2 jarig masterclass volgt.
Mijn vraag, zit iemand hier in dat vakgebied? Internationaal reizen, aan welke landen moet ik denken en wat houdt zo een masterclass precies in?

• Cue_
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:22:
Iemand binnen Cap die de functie Jr SAP consultant beoefent?
Ik zag op de Cap site de vacature en het ziet er echt interessant uit.
Er staat dat je bereid moet zijn om te gaan reizen (internationaal) en dat je een 2 jarig masterclass volgt.
Mijn vraag, zit iemand hier in dat vakgebied? Internationaal reizen, aan welke landen moet ik denken en wat houdt zo een masterclass precies in?
Volgens mij doel je op het Young Professional traject? Zo ben ik binnengestroomd bij Cap binnen de SAP divisie.

Buitenland komt idd veel aan bod, collega's zaten in diverse landen, goede (oud)collega momenteeel 4 dagen in Duitsland, andere paar maanden fulltime in scandinavie. En anderen hoogstens twee weken her en der.
Zelf niet in het buitenland geweest, ja 2 dagen Italie :+

De masterclass houdt in dat er een pad van opleidingen voor je klaar ligt. Mbt SAP betekent dit de eerste twee weken/maand fulltime aan de slag met SAP en vervolgens ga je een professional cursus doen om je certificaat te behalen. Afhankelijk van of je een opdracht hebt doe je dit of thuis of op de academy.

Voor de rest staan er tig andere avondopleidingen voor je klaar om beter te worden op diverse gebieden

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Wellicht kan één van jullie mij helpen.

Ik had gister de selectie dag bij CAP, voor de functie junior Business Analist Public.
Ik moest van ver komen, dus ik had een hotelkamer geboekt bij de van der Valk houten, zodat ik uitgerust aan de selectie dag kon beginnen.

Helaas stond die nacht een dronken idioot aan mijn hotelkamer deur, waardoor ik die nacht niet heb geslapen. Ik verkeerde die ochtend dus in zombie mode.

Bij de toets faalde ik op het bepalende onderdeel. Terwijl ik thuis ver bovengemiddeld scoorde. De overige onderdelen was ik sterk in.

Na afloop vertelde ik mijn situatie aan de recruiter. Zij vertelde, dat ik mij had moeten afmelden voor de toets. Logisch, maarja ik meld mij niet graag af voor een sollicitatie. Komt imo nogal zwak over.

Nou heb ik net gebeld naar CAP. De situatie nogmaals uitgelegd. Maar ik moet echt een jaar wachten, voordat ik de toets weer opnieuw mag maken. Ik heb gevraagd of ik de manager van de afdeling mag spreken, of geef mij desnoods een jaar contract, zodat ik mijzelf kan bewijzen. Maar ook daar bij wouden ze mij niet helpen.

Ik ben ervan overtuigd dat ik geschikt ben voor de functie. Ik ben een Technische Bedrijfskundige, die zich verder heeft verdiept in Business Process Management en die al ervaring heeft met verbeterprojecten bij de overheid.

Ik vind dat de situatie erg nadelig voor mij uitpakt. Terwijl het feitelijk laat zien, dat ik erg veel ambitie en motivatie heb om voor CAP te gaan werken.

Ik probeer via deze weg nog om hulp te vragen. Kunnen jullie mij helpen om in contact te komen met de afdelingsmanager?
Of hebben jullie nog andere tips.

Verwijderd

waterfles schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:33:

....

Ik probeer via deze weg nog om hulp te vragen. Kunnen jullie mij helpen om in contact te komen met de afdelingsmanager?
Of hebben jullie nog andere tips.
Ik ben bang dat de manager hier niet zoveel aan kan en gaat doen. Je moet wel denken dat er maandelijks een grote groep sollicitanten zijn, die allemaal een motivatie hebben (anders waren ze niet uitgenodigd).
Het is enorm zuur, dat kan ik me voorstellen, maar ik ben bang dat je je er bij neer moet gaan leggen. In mijn selectiegroep zat ook iemand die overal bovengemiddeld scoorde, hij had bovendien al twee jaar ervaring in het werkveld, en tegen hem werd hetzelfde gezegd: Probeer het volgend jaar nog eens.

Dus ik denk helaas niet dat ik, of een andere collega op dit forum, kan helpen hierin

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 12:26 ]

• Cue_
waterfles schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:33:
Denk het niet. Ze hebben genoeg sollicitanten, daarbij vind ik eerlijk gezegd dat je die toets ook moet kunnen halen met in zombi modus.

Misschien cru gezegd, maar voor hen is het een teken dat als jij een nachtje slecht slaapt je dus niet kan performen.

Heel jammer, maar ik snap het wel.

• Cue_
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:26:
[...]

Ik ben bang dat de manager hier niet zoveel aan kan en gaat doen. Je moet wel denken dat er maandelijks een grote groep sollicitanten zijn, die allemaal een motivatie hebben (anders waren ze niet uitgenodigd).
Het is enorm zuur, dat kan ik me voorstellen, maar ik ben bang dat je je er bij neer moet gaan leggen. In mijn selectiegroep zat ook iemand die overal bovengemiddeld scoorde, hij had bovendien al twee jaar ervaring in het werkveld, en tegen hem werd hetzelfde gezegd: Probeer het volgend jaar nog eens.

Dus ik denk helaas niet dat ik, of een andere collega op dit forum, kan helpen hierin
Haalde alles bovengemiddeld, maar niet toegelaten? Neem aan dat hij dan wel ergens op faalde?
Of bedoelde je op de thuistoets haalde hij alles?

[ Voor 3% gewijzigd door Cue_ op 10-03-2015 13:23 ]

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-11 09:11

Jentae

Houdt van aglets.

Cue_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:18:
[...]

Denk het niet. Ze hebben genoeg sollicitanten, daarbij vind ik eerlijk gezegd dat je die toets ook moet kunnen halen met in zombi modus.

Misschien cru gezegd, maar voor hen is het een teken dat als jij een nachtje slecht slaapt je dus niet kan performen.

Ben ik het mee eens. Het is heel vervelend voor waterfles, maar ze kunnen niet voor iedereen in elk geval een uitzondering maken, want dan kan iedereen die de assessments niet haalt wel een reden verzinnen waarom dat is gebeurd.

Ik denk ook niet dat het verlenen van een jaarcontract een redelijke vraag is, want je legt de schuld nu buiten jezelf neer. Afmelden voor het assessment was inderdaad het beste geweest. In het 'echte' werk zul je ook te maken krijgen met situaties waarin je niet goed uitgerust bent, dat is nu eenmaal een realistisch scenario. Ook dan wordt er een bepaalde mate van presteren van je verwacht.

Nogmaals, heel vervelend voor waterfles, maar ik snap wel dat Capgemini dit beslist. Het advies is een jaar geldig dus probeer het dan eens nog een keer.

Eer aan je korf (haha)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:10
Cue_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:18:
[...]

Mwah, het is meer een teken dat ze geen zin en tijd hebben om voor elk geval uitzonderingen te gaan maken. Erg vervelend, en ik denk dat je dit bij meer grote bedrijven tegen zal komen. Gewoon verder zoeken. Capgemini is niet de enige

• Cue_
monkel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:28:

Mwah, het is meer een teken dat ze geen zin en tijd hebben om voor elk geval uitzonderingen te gaan maken. Erg vervelend, en ik denk dat je dit bij meer grote bedrijven tegen zal komen. Gewoon verder zoeken. Capgemini is niet de enige
Maar waarom zouden ze hiervoor een uitzondering maken? Je wilt toch mensen die ook na een nacht slecht slapen kunnen presteren?
Als je naar het buitenland gaat, drukte, andere culturen, veel hotels, allemaal redenen om slechter te slapen. Dan mag je toch wel van een medewerker verwachten dat ie zo'n test kan halen?

En nee dan hoeft het niet allemaal boven gemiddeld te zijn, maar het uberhaupt halen is wel het minste.

• monkel
Cue_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:32:
[...]

Maar waarom zouden ze hiervoor een uitzondering maken? Je wilt toch mensen die ook na een nacht slecht slapen kunnen presteren?
Als je naar het buitenland gaat, drukte, andere culturen, veel hotels, allemaal redenen om slechter te slapen. Dan mag je toch wel van een medewerker verwachten dat ie zo'n test kan halen?

En nee dan hoeft het niet allemaal boven gemiddeld te zijn, maar het uberhaupt halen is wel het minste.
Nee, juist niet. Je wil dat, als mensen denken dat ze niet goed kunnen presteren, ze weten dat ze de vrijheid hebben en kunnen nemen om zich ergens voor af te melden. En niet tegen beter weten in alsnog aan de slag gaan om vervolgens fouten te gaan maken. Het blijft mensenwerk ;)

• Cue_
monkel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:37:
[...]
Nee, juist niet. Je wil dat, als mensen denken dat ze niet goed kunnen presteren, ze weten dat ze de vrijheid hebben en kunnen nemen om zich ergens voor af te melden. En niet tegen beter weten in alsnog aan de slag gaan om vervolgens fouten te gaan maken. Het blijft mensenwerk ;)
Er werd toch ook verteld door Cap dat hij zich beter had af kunnen melden en dat het dan goed was geweest?

Heeft hij alleen niet gedaan...

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:59
Ben het wel eens met Cue_, na 1 avondje slecht slapen de test al niet meer fatsoenlijk kan maken is gewoon geen goed excuus. Hoe moet dat later als je kinderen hebt en je de eerste maanden nachten maakt van 4 uur, en dat niet 1 nachtje maar meerdere nachten achter elkaar. Dan zul je ook moeten presteren bij de klant.

• monkel
Cue_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:38:
[...]

Er werd toch ook verteld door Cap dat hij zich beter had af kunnen melden en dat het dan goed was geweest?

Heeft hij alleen niet gedaan...
Klopt. Dat was dus helaas de vergissing. Maar goed, maakt ook verder niet uit. Ze kijken naar de uitkomst. Results count.

• monkel
Blik1984 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:40:
Ben het wel eens met Cue_, na 1 avondje slecht slapen de test al niet meer fatsoenlijk kan maken is gewoon geen goed excuus. Hoe moet dat later als je kinderen hebt en je de eerste maanden nachten maakt van 4 uur, en dat niet 1 nachtje maar meerdere nachten achter elkaar. Dan zul je ook moeten presteren bij de klant.
Oh ja, het was niet alleen results count. Maar, people matter, results count :)

• Blik1984
monkel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:43:
[...]

Oh ja, het was niet alleen results count. Maar, people matter, results count :)
Leuke slogan, maar Capgemini is niet het UWV. Die hele slogan is de reden geweest waarom Capgemini het zo moeilijk heeft gehad en om een salaris-offer vroeg. Ze durven niemand eruit te gooien.

Als je de test niet haalt wacht je gewoon een jaartje

• monkel
Blik1984 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:54:
[...]

Leuke slogan, maar Capgemini is niet het UWV. Die hele slogan is de reden geweest waarom Capgemini het zo moeilijk heeft gehad en om een salaris-offer vroeg. Ze durven niemand eruit te gooien.

Als je de test niet haalt wacht je gewoon een jaartje
Tja, die conclusie had ik toch ook al gegeven? Results count.
Hoe moet dat later als je kinderen hebt en je de eerste maanden nachten maakt van 4 uur, en dat niet 1 nachtje maar meerdere nachten achter elkaar. Dan zul je ook moeten presteren bij de klant.
Hierom zei ik; people matter. Als het goed is, geef je dit aan bij je manager en bij je klant, en zullen ze niet van je verwachten dat je 100% presteert. Vind ik ook vrij normaal.

[ Voor 31% gewijzigd door monkel op 10-03-2015 14:00 ]

• Blik1984
monkel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:59:
[...]

Tja, die conclusie had ik toch ook al gegeven? Results count.

[...]

Hierom zei ik; people matter. Als het goed is, geef je dit aan bij je manager en bij je klant, en zullen ze niet van je verwachten dat je 100% presteert. Vind ik ook vrij normaal.
ok, dacht dat je bedoelde dat er in dit geval meer focus zou moeten zijn op het "people matter"-stuk. Maar blijkbaar verkeerd begrepen ;)

Verwijderd

Hai!

Morgen heb ik de selectietoets bij Capgemini, en ga er met dubbele gevoelens in. Aan de ene kant sterk omdat ik de test iedere keer nog ver boven gemiddeld heb gemaakt, maar wel beetje angstig omdat er zo te lezen genoeg mensen evengoed nog zijn afgevallen..

Waar ik nu een beetje over ga twijfelen is bij het verplichte gedeelte. Je krijgt dus 12 opgaven, maar mag je switchen tussendoor? Dus ik bedoel dan wel bekijken wat bv opgave 9, 10 en 12 zijn maar niet invullen? Ik heb namelijk eerder bij een capaciteitentest gehad dat de opgaven die ik wel bekeken had, maar niet ingevuld had fout werden gerekend.. En deze fout wil ik natuurlijk niet nog een keer maken. Al heb ik het gevoel dat het bij deze test echt om het aantal goede antwoorden gaat, dus dat je ze bij twijfel beter leeg kan laten? En geld dat voor de andere testen ook?

• Cue_
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:47:
Hai!

Morgen heb ik de selectietoets bij Capgemini, en ga er met dubbele gevoelens in. Aan de ene kant sterk omdat ik de test iedere keer nog ver boven gemiddeld heb gemaakt, maar wel beetje angstig omdat er zo te lezen genoeg mensen evengoed nog zijn afgevallen..

Waar ik nu een beetje over ga twijfelen is bij het verplichte gedeelte. Je krijgt dus 12 opgaven, maar mag je switchen tussendoor? Dus ik bedoel dan wel bekijken wat bv opgave 9, 10 en 12 zijn maar niet invullen? Ik heb namelijk eerder bij een capaciteitentest gehad dat de opgaven die ik wel bekeken had, maar niet ingevuld had fout werden gerekend.. En deze fout wil ik natuurlijk niet nog een keer maken. Al heb ik het gevoel dat het bij deze test echt om het aantal goede antwoorden gaat, dus dat je ze bij twijfel beter leeg kan laten? En geld dat voor de andere testen ook?
Je kan bij de meesten gewoon kiezen welke vragen je wel of niet pakt. Enkel bij de laatste, de sudoku kan dat volgens mij niet.

Verwijderd

Dank voor de snelle reactie! Maar als je hem dan bekijkt maar bij twijfel toch maar overslaat word deze niet fout gerekend?

• Blik1984
Is het over het algemeen niet zo dat de vragen over het algemeen moeilijker worden naarmate je verder komt in de vragenlijst? Of is dat alleen bij de sudoku

• Cue_
Bij die ruiten is dat wel het geval, de rest niet echt vond ik zelf

Pas als je ze fout beantwoord, worden ze fout gerekend, volgens mij als je ze onbeantwoord laat niet.
Want het is soms ook gewoon slimmer degene te beantwoorden die je wel weet en de rest later te doen. Volgens mij geven ze dit ook als tip mee voordat je begint

[ Voor 31% gewijzigd door Cue_ op 10-03-2015 14:55 ]

• waterfles
Wel eens een nacht niet geslapen?
Tuurlijk functioneer je dan minder goed. En bij een opdrachtgever meld je dan ook niet zomaar af. Maar of jij de zelfde kwaliteit kan leveren, dan dat je gewoon 100% fit ben. Dan ben je imo wel superman :P.

Dat ik mij had moeten afmelden, is achteraf gelul.
Ik ben iemand die zich niet gaat afmelden voor een sollicitatie gesprek.
Komt namelijk niet erg gemotiveerd over.

Cap had e.v.t. ook kunnen bellen naar mijn huidige werkgever, of naar mijn hogeschool om te kunnen vragen naar mijn capaciteiten. De test blijft een moment opnamen.

Anyway bedankt voor jullie reacties.
Ik ga verder met balen en de pest er in hebben.
En deze harde les meenemen.

• Cue_
waterfles schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:10:
Tuurlijk functioneer je dan minder goed. En bij een opdrachtgever meld je dan ook niet zomaar af. Maar of jij de zelfde kwaliteit kan leveren, dan dat je gewoon 100% fit ben. Dan ben je imo wel superman :P.

Cap had e.v.t. ook kunnen bellen naar mijn huidige werkgever, of naar mijn hogeschool om te kunnen vragen naar mijn capaciteiten. De test blijft een moment opnamen.

Ja ik heb wel eens een nacht niet geslapen en ja ik zeg ook niet dat je dan niet op je best kan/moet functioneren, maar je moet wel kunnen functionereren.

Je wilt niet afzeggen voor een sollicitatie gesprek, omdat het niet gemotiveerd overkomt, maar je zei wel dat je je als zombi gedroeg erdoor.. Nee, das lekker gemotiveerd overkomen :')

Waarom zouden ze zoveel moeite doen voor iemand die ze niet kennen en die laag scoort op een test? :?
Je bent 1 van de velen die er wilt werken en de eerste indruk die ze van jou hebben is niet positief.

Ja het is pech hebben, ja het kut, maar ook zeker wel begrijpelijk/logisch vanuit Cap gezien

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Ik snap die toelatingstest van Capgemini niet helemaal als verplicht te halen oefening niet. Je kan namelijk erg vaak oefenen, en je wordt er beter in als je vaker oefent. Ben je dan niet aan het selecteren aan de poort voor mensen die oefenen? Dat lijkt me nou juist niet echt een goede maatstaf om mensen te selecteren.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:37
Het is inderdaad wel erg hard, maar helaas wel de methode die is gekozen. Als je er vanuit gaat dat een momentopname niet genoeg is dan zou je een opname over langere periode moeten doen. Als je dan zegt dat ze ook bij een hogeschool je resultaten kunnen opvragen, of andere referenties bellen, dan is het werk wat gedaan moet worden voor elke sollicitant weer gedifferentieerd en daarmee niet kostenvriendelijk.

Capgemini is niet het enige onder de zon, dus ik ben er zeker van dat je een geweldige toekomst tegemoet gaat bij één van onze concurrenten, en ik wens je dan ook heel veel succes met je toekomstige sollicitaties. :)
Miks schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:23:
Ik snap die toelatingstest van Capgemini niet helemaal als verplicht te halen oefening niet. Je kan namelijk erg vaak oefenen, en je wordt er beter in als je vaker oefent. Ben je dan niet aan het selecteren aan de poort voor mensen die oefenen? Dat lijkt me nou juist niet echt een goede maatstaf om mensen te selecteren.
De oefenopgaves zijn bijzonder makkelijk. De werkelijke oefeningen worden steeds moeilijker en moeilijker. Dan kun je wel veel oefenen, maar alsnog moet je op dat moment het inzicht maar hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Prx op 10-03-2015 17:02 ]

• waterfles
Cue_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:13:
[...]

Ja ik heb wel eens een nacht niet geslapen en ja ik zeg ook niet dat je dan niet op je best kan/moet functioneren, maar je moet wel kunnen functionereren.

Je wilt niet afzeggen voor een sollicitatie gesprek, omdat het niet gemotiveerd overkomt, maar je zei wel dat je je als zombi gedroeg erdoor.. Nee, das lekker gemotiveerd overkomen :')

Waarom zouden ze zoveel moeite doen voor iemand die ze niet kennen en die laag scoort op een test? :?
Je bent 1 van de velen die er wilt werken en de eerste indruk die ze van jou hebben is niet positief.

Ja het is pech hebben, ja het kut, maar ook zeker wel begrijpelijk/logisch vanuit Cap gezien
Ik liep er netjes verzorgd bij hoor.
Je beschrijft ook allemaal dingen, die niet aan de orde waren.Maar ik waardeer je beeldvorming wel :P

Ik wil alleen maar mijn motivatie aan tonen en begrijp daarnaast het punt van CAP ook helemaal.

Ik wens alle toekomstige CAP'pers veel succes toe en hoop dat jullie niet het zelfde overkomen als ik. :'(
Wie weet tot volgend jaar:)

• waterfles
Prx schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:01:
[...]

Het is inderdaad wel erg hard, maar helaas wel de methode die is gekozen. Als je er vanuit gaat dat een momentopname niet genoeg is dan zou je een opname over langere periode moeten doen. Als je dan zegt dat ze ook bij een hogeschool je resultaten kunnen opvragen, of andere referenties bellen, dan is het werk wat gedaan moet worden voor elke sollicitant weer gedifferentieerd en daarmee niet kostenvriendelijk.

Capgemini is niet het enige onder de zon, dus ik ben er zeker van dat je een geweldige toekomst tegemoet gaat bij één van onze concurrenten, en ik wens je dan ook heel veel succes met je toekomstige sollicitaties. :)

[...]

De oefenopgaves zijn bijzonder makkelijk. De werkelijke oefeningen worden steeds moeilijker en moeilijker. Dan kun je wel veel oefenen, maar alsnog moet je op dat moment het inzicht maar hebben.
Bedankt man :)

• Cue_
waterfles schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:02:

Ik liep er netjes verzorgd bij hoor.
Je beschrijft ook allemaal dingen, die niet aan de orde waren.Maar ik waardeer je beeldvorming wel :P
Ik zei nergens dat je er niet verzorgd bij liep, herhaalde enkel je zombi modus. Doelde daar niet mee dat je er dan ook zo uitziet perse.

Verwijderd

Cue_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:19:
[...]

Haalde alles bovengemiddeld, maar niet toegelaten? Neem aan dat hij dan wel ergens op faalde?
Of bedoelde je op de thuistoets haalde hij alles?
Bedoelde dat hij sterk scoorde op alle onderdelen behalve CLS (48%)

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Hoe zien de leasebudgetten eruit bij CAP? voor mediors/seniors?
(DM mag ook)

[ Voor 10% gewijzigd door Azrou op 11-03-2015 10:13 ]

• Prx
Ik zal je even per DM wat informatie toesturen, maar het is wel moeilijk om met de schalen van Capgemini een berekening te maken bij een externe partij. Vaak vraag ik dan ook aan mensen wat voor auto ze zelf aan zitten te denken en dan calculeer ik deze in de interne tool (in mijn gevan Alphabet Carlease). Op die manier kan men zelf een gevoel ontwikkelen bij de prijzen.

• Azrou
Tnx, hoeveel prive km's mogen jullie per jaar maken?

Verwijderd

Azrou schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:00:
Tnx, hoeveel prive km's mogen jullie per jaar maken?
11.500 volgens de nieuwe regeling

• Meekoh
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:10:
[...]

11.500 volgens de nieuwe regeling
Meer mag ook, alleen moet je daar een vergoeding voor betalen.

Computer says no

Verwijderd

Meekoh schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:31:
[...]

Meer mag ook, alleen moet je daar een vergoeding voor betalen.
Klopt, heb de meerprijs per 100km al in DM opgestuurd :)

• Meekoh
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:45:
[...]

Dan heb ik niks gezegd :)

Computer says no

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:45:
[...]

die verschilt per auto ?

Over de nieuwe leaseregeling. Ik ervaar die nieuwe regeling als meer dan prima overigens. Als je 400 in de min staat betaal je maar 100 eu meer lease een kwartaal lang.. Dat bedrag is bruto dus maar 50-60 eu netto. Voor 400 in de min moet je al aardig veel omrijden etc :D

• Tankiej
ls789 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:19:
[...]

die verschilt per auto ?

Over de nieuwe leaseregeling. Ik ervaar die nieuwe regeling als meer dan prima overigens. Als je 400 in de min staat betaal je maar 100 eu meer lease een kwartaal lang.. Dat bedrag is bruto dus maar 50-60 eu netto. Voor 400 in de min moet je al aardig veel omrijden etc :D
Die verschilt per auto inderdaad. Hangt af van de klasse waar je auto in valt en brandstofkosten per 100km :)

Daarbij is dan trouwens ook handig om te vermelden dat alles wat je onder die 11.500 km zit, je terug krijgt. Ik kom lang niet aan die 11.500, dus mijn leaseprijs is nu een aardig stuk lager dan de standaard prijs :+

[ Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 11-03-2015 17:44 ]

• Juancho
@Waterfles (en eventueel anderen), het is weldegelijk mogelijk om alsnog in dienst te treden bij Capgemini als je de test niet haalt maar dan zul je a. moeten aantonen waarom niet en daarin heel overtuigend zijn waarom ze jou echt keihard nodig zijn. Of b. zoals in mijn geval was, je haalt de test verder wel op 1 onderdeel na waarvan je van te voren al weet dat je daar niet voldoende op scoort. Zeg maar door iets waar jezelf geen invloed in hebt en wat Capgemini dus vooral al accepteert.

Ik denk dat voor jou helaas geen van beide van toepassing zijn. Je excuus kun je vergeten, daar doet Cap logisch niets mee. Je schrijft dat je het niet netjes vindt om iets af te zeggen, zelfs als je je totaal niet goed voelt en weet dat je niet goed genoeg kunt presteren. Ik persoonlijk vind het dan eerder goed en belangrijk dat je je eigen grenzen weet en juist op die momenten de juiste keuze kunt maken. In dit geval had je dus gewoon moeten afmelden, daar is niets geks aan omdat je dus gewoon een geldig excuus hebt. Men zegt niet voor niets dat je je echt fit moet voelen op de testdag. Niet persoonlijk bedoeld maar het was juist professioneler geweest dat je de juiste keuze wist te maken voor Capgemini en vooral voor jezelf.

Zie het als een wijze les! :).

Ik heb persoonlijk ook nog een vraagje. Vorig jaar heb ik extreem veel overgewerkt dus behoorlijk wat extra verlofuren bij elkaar geharkt. Ik kreeg altijd te horen dat je max 10 dagen mee mag nemen en dat de rest van de uren worden uitbetaald deze maand. Nu kreeg ik mijn salaris, geen extra overuren uitbetaald en kreeg ik als reden dat men besloten heeft dat het beter is voor Cap dat ze alle overuren meenemen het nieuwe jaar in. Kortom, nu heb ik een mooi stuk extra verlof maar ik had gerekend op extra inkomsten.

Mijn vraag, mag dit zomaar zonder te overleggen met de medewerkers? Ik heb hier NOOIT bericht over gehad...

• Prx
Dit is op 17 december op Talent bekend gemaakt (en vast ook wel een e-mail, maar die kan ik zo even niet vinden) en is onderdeel geweest van de arbeidsvoorwaarden 2015 gesprekken met de Ondernemingsraad. Ze mogen dit dus, omdat de OR namelijk het overleg is met de medewerkers. :)

edit Even gekeken, maar op 17 december is er ook een mail verstuurd naar alle medewerkers met de informatie over de arbeidsvoorwaarden 2015. Daar wordt het ook helemaal uitgelegd.

[ Voor 25% gewijzigd door Prx op 13-03-2015 15:51 ]

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:32
Met de arbeidsvoorwaarden van 2015 is dit inderdaad aangepast.
De uren van vorig jaar zou je echter nog uitbetaald moeten krijgen.

• Tankiej
Prx schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:46:
Dit is op 17 december op Talent bekend gemaakt (en vast ook wel een e-mail, maar die kan ik zo even niet vinden) en is onderdeel geweest van de arbeidsvoorwaarden 2015 gesprekken met de Ondernemingsraad. Ze mogen dit dus, omdat de OR namelijk het overleg is met de medewerkers. :)

edit Even gekeken, maar op 17 december is er ook een mail verstuurd naar alle medewerkers met de informatie over de arbeidsvoorwaarden 2015. Daar wordt het ook helemaal uitgelegd.
Ik zie in de arbeidsvoorwaarden 2015 niets over uitbetalen van overuren. Alleen iets over beperken van verkoop verlofdagen die medewerkers zelf hebben ingekocht. Daarnaast, dat geld toch vanaf dit jaar, niet voor de uren van vorig jaar?

Ik heb overigens wel bovenwettelijke vakantie-uren uitbetaald gekregen, wat ik boven de 80 uur nog had staan. In de HR Charter (meest recente) staat dat overuren worden toegevoegd aan de bovenwettelijke vakantie-uren. Dan zou het toch ook gewoon uitbetaalt moeten worden?

• Juancho
Hmm dan heb ik het waarschijnlijk gewoon gemist... Al zegt Tankiej wat ik dus bedoel. Ik dacht ook dat ik 80 uur mee zou nemen en dat de rest over 2014 dus uitbetaald zou worden. Dat is nog duidelijk met mij gecommuniceerd destijds. Dat was eind november / begin december...

[ Voor 69% gewijzigd door Juancho op 13-03-2015 19:36 ]

• Prx
Ik vind de tekst van 17 december niet duidelijk genoeg om 100% te zeggen dat de uren over 2014 in 2015 niet meer uitbetaald worden. Maar aangezien overuren altijd omgezet worden naar verlofuren gaat dat stuk volgens mij wel over die uren. Heb dat ook eerder een keer besproken met een P-manager.

[ Voor 14% gewijzigd door Prx op 13-03-2015 22:58 ]

• Tankiej
Prx schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:40:
Ik vind de tekst van 17 december niet duidelijk genoeg om 100% te zeggen dat de uren over 2014 in 2015 niet meer uitbetaald worden. Maar aangezien overuren altijd omgezet worden naar verlofuren gaat dat stuk wel degelijk over die uren.
Maar dat stuk gaat over extra ingekochte uren, niet over alle verlofuren. Dus of het overuren zijn of niet maakt toch helemaal niet uit?

• Prx
Ja dat klopt, maar daar staat ook dat per 2015 alleen de gekochte uren weer verkocht kunnen worden. Dus overuren e.d. niet langer meer.

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Antwoord op mijn vraag over verlofuren in december 2014, van HR Front office:

Indien de medewerker niets heeft gedaan in de verlofapplicatie, dan gaan er automatisch 10 dagen mee. Daar hoeft geen aanvraag bij de practicemanager of p-manager voor te worden gedaan. Indien een medewerker meer dan 10 heeft, dan wordt het restant (met uitzondering van eventueel wettelijk verlof), na het akkoord van de practicemanager uitbetaald. Indien een medewerker minder dan 10 dagen overheeft en nog steeds niets in de applicatie heeft gedaan, dan worden deze uren ook automatisch doorgeschoven.

Eer aan je korf (haha)

• Prx
Dat betreft dan wel de 2014 -> 2015 situatie neem ik aan?

• Juancho
Ja dat kreeg ik ook als reactie eind vorig jaar. Aangezien ik meer dan 10 dagen verlof over had had ik verwacht dat ik de rest deze maand uitbetaald zou krijgen. Niet dus want er is opeens in de laatste weken van vorig jaar besloten om toch maar ALLE overuren buiten die 10 dagen om mee te nemen naar dit jaar.

In mijn geval omdat Cap het zo "belangrijk" vindt dat je vakantiedagen hebt. Zal volgens mij eerder kwestie van geld zijn?

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Prx schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:30:
Dat betreft dan wel de 2014 -> 2015 situatie neem ik aan?
Yes, dit ging over openstaande vakantiedagen in 2014.
Juancho schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:31:
Ja dat kreeg ik ook als reactie eind vorig jaar. Aangezien ik meer dan 10 dagen verlof over had had ik verwacht dat ik de rest deze maand uitbetaald zou krijgen. Niet dus want er is opeens in de laatste weken van vorig jaar besloten om toch maar ALLE overuren buiten die 10 dagen om mee te nemen naar dit jaar.

In mijn geval omdat Cap het zo "belangrijk" vindt dat je vakantiedagen hebt. Zal volgens mij eerder kwestie van geld zijn?
Mijn medewerkers moesten het expliciet bij mij aanvragen als ze hun verlofdagen uitgekeerd wilden krijgen in geld (hou je overigens niet heel veel van over, maar dat is een persoonlijke keuze), dit heb ik voor enkelen van hen dan ook gedaan. Standaard worden de dagen idd meegeschoven in plaats van uitgekeerd. Dit kun je trouwens ook in ESS zien bij je openstaande vakantiedagen/uren, je ziet hoeveel uur er als overschot van 2014 is bijgeschreven in januari 2015.

Overigens worden openstaande bedragen toch uitgekeerd in april ipv maart? Dit was volgens mij het geval in de afgelopen jaren, maar ik kan me er ook in vergissen. In april krijgen we ook het vakantiegeld uitgekeerd en het tweede deel van de Performance Tantieme. In dat geval nog even geduld dus.

[ Voor 49% gewijzigd door Jentae op 16-03-2015 14:18 ]

Eer aan je korf (haha)

• Tankiej
Jentae schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:13:
[...]

Yes, dit ging over openstaande vakantiedagen in 2014.

Overigens worden openstaande bedragen toch uitgekeerd in april ipv maart? Dit was volgens mij het geval in de afgelopen jaren, maar ik kan me er ook in vergissen. In april krijgen we ook het vakantiegeld uitgekeerd en het tweede deel van de Performance Tantieme. In dat geval nog even geduld dus.
Uitbetaling van verlofuren gebeurd volgens mij altijd in maart? In ieder geval wel sinds ik bij Cap werk, vorig jaar kreeg ik het in maart en dit jaar ook weer.
Ik kreeg deze maand ook al de bonus/uitkering voor een jaar schadevrij rijden met de leaseauto, die had ik wel pas in april verwacht.

• Juancho
wat een krom gedoe zeg. Volgens mij is de standaard regel juist dat je standaard 10 dagen mee neemt naar het volgend jaar en als je er meer hebt wordt de rest uitbetaald en idd in Maart.

Daar ging ik dus vanuit omdat ik in mijn geval een behoorlijk aantal extra overuren heb. Maar die staan nu idd bij mijn verlof opgeteld. Tja, en of je daar nu zoveel aan hebt. Zoveel verlof kan/mag ik waarschijnlijk toch niet in 1 jaar opnemen dus ik ging uit van een leuke extra bonus in maart en dan dus in april je vakantiegeld en restant tantieme.

Zo is het altijd met mij gecommuniceerd, ook vanuit HR. Tot ik dus niets ontving vorige week. Bleek dat de regel opeens anders is geworden. ja of ik moet die mail over het hoofd gezien hebben waarin dit werd aangekondigd. ;)

• trombom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 21:55
De regel met het niet meer automatisch uitbetalen van je vakantiedagen gaat over de vakantiedagen van 2015. Dagen van 2014 vallen onder de oude regeling. Heb je afgelopen jaar niets gedaan, neem je max 80 uur mee en de rest krijg je bij je salaris van maart gestort.

Zoals het woord automatisch ook al suggereert, is het nog steeds mogelijk om de dagen te laten uitbetalen in de toekomst. Je moet er alleen over in gesprek met je manager / delegate. Dit in het kader van bijvoorbeeld je work / life balance. Ik vind het persoonlijk geen verkeerde optie.

Overigens is het bij mij ook fout gegaan met uitbetalen dit jaar. I.p.v. van een heleboel uren meenemen, waar ik toestemming voor had gekregen, hebben ze een heleboel uren uitbetaald. En dat was bij mij nou weer net niet de bedoeling.

• Juancho
Aha dus wat Cap bij mij doet mag dan toch helemaal niet? Het gaat over extra uren buiten die 80 uur om die automatisch mee genomen worden over het jaar 2014.

Cap mag toch niet zomaar, zonder mij in te lichten, bepalen dat ze ALLE uren meenemen ipv ze te laten uitbetalen waar ik vanuit ging?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

En wat zei jouw P-manager daarover?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Juancho
eind vorig jaar precies wat ik zei. 80 uur gaan automatisch mee en de rest wordt uitbetaald in maart. Heb verder nu nog geen contact gehad hierover nu ik weet dat ze zomaar alle verlof uren mee nemen zonder mij te informeren. Was even benieuwd of er meerdere collega's zijn die dit hebben ervaren.

• Prx
In dit geval zou ik inderdaad contact opnemen met je P-manager. De uren zijn nog niet uitbetaald, dus ze zijn opgepot en dan kan er altijd nog gekeken worden om dit alsnog uit te betalen. P-management kan hier volgens mij een verzoek voor indienen.

• Juancho
Ga ik zeker niet, maar dat neemt niet weg dat het gewoon heel bizar is. Er wordt gewoon niet gecommuniceerd en eerdere afspraken liggen een paar weken later in de prullenbak omdat het financieel gezien waarschijnlijk gunstig is voor Cap om niet uit te betalen maar de uren mee te nemen. Hoge bank wellicht (ik zelf overigens niet), neem maar die verlofuren maar op als je toch op de bank zit. Iets in die hoek.

Vraag het dan gewoon netjes dan had ik er best begrip voor kunnen hebben.

• Prx
Verlofuren doorzetten gebeurt volgens mij op cluster niveau, dus misschien dat daar een beslissing is gemaakt om ze niet uit te betalen.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je er nog geen enkel contact over hebt opgenomen nu kan het toch ook een administratieve fout zijn? Het lijkt me de moeite waard om dat op z'n minst na te vragen.

• Juancho
Al gedaan zoals ik zei :). Het is geen fout, het is een bewuste keuze van de divisie geweest. Maar ik heb net contact gehad en ze gaan overleggen of ik alsnog verlof uitbetaald kan krijgen. Ik heb nu gewoon te veel weken verlof wat ik toch nooit op krijg en dat extra geld kan ik wel gebruiken voor een mooi doeleinde ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Juancho op 17-03-2015 11:57 ]

• Azrou
Hoeveel verlofuren krijg je standaard per jaar bij Cap.? (dus los van je leeftijd en aantal jaren werkzaam bij Cap)

• Tankiej
Azrou schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:36:
Hoeveel verlofuren krijg je standaard per jaar bij Cap.? (dus los van je leeftijd en aantal jaren werkzaam bij Cap)
25 dagen (rekenen 8 uur per dag, dus 200 uur) bij fulltime (40u/week) :)

Verwijderd

Sorry voor weer een lease vraag. Bij Alphabet kan je de kosten heel mooi uit laten rekenen, bijvoorbeeld onderstaande voorbeeld. Klopt het dus dat ik elke maand 122,88 bij moet betalen? En dat de 222 het oorspronkelijke bedrag is, maar dat door de eigen bijdrage bijgesteld wordt?

Eigen bijdrage bij een Volvo V40 R-Design = 99,78
Netto fiscale inhouding via loonstrook = 122.88
Totaal netto maandlasten= 222.66

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je netto maandlasten is wat je per maand betaald.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:02:
Je netto maandlasten is wat je per maand betaald.
Een collega zei iets tegen mij over de eigen bijdrage, en dat dit met de bijtelling verrekend wordt en dat het daardoor voordelig uit kan pakken.. Vandaar dat ik het hier vraag, werd wat verwarrend wat nou 'klopt'.

• Tankiej
Ik vermoed dat in de 'netto fiscale inhouding via loonstrook' de eigen bijdrage al verrekend is met de bijtelling?
Dit gebeurd inderdaad, eigen bijdrage wordt afgetrokken van de bruto bijtelling. Daarna moet je de eigen bijdrage uiteraard nog wel (netto) betalen.

• Prx
Azrou schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:36:
Bij een fulltime contract krijg je 26 dagen per jaar. (zojuist nog even nagevraagd bij een P-manager omdat iemand hierboven 25 zei)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:08:
[...]

Een collega zei iets tegen mij over de eigen bijdrage, en dat dit met de bijtelling verrekend wordt en dat het daardoor voordelig uit kan pakken.. Vandaar dat ik het hier vraag, werd wat verwarrend wat nou 'klopt'.
DM mij anders even je level (of bruto p/m) en dan doe ik even een volledige calculatie voor je wat je netto op je rekening krijgt. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Prx op 17-03-2015 15:00 ]

• Tankiej
Ohja, 26 inderdaad. Verkeerd gekeken.. :X

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:06
In het assessment komt het onderdeel voor waarbij patronen moeten herkend worden. Dit onderdeel is zover ik weet verplicht om te halen. Zie: http://tweakers.net/ext/f/uX7sq8iHxQ3TmL4dhLSTuU1t/full.png
Weet iemand waar ik iets dergelijks kan oefenen? Op het hele internets kan ik op de oefen-site van Capgemini verder niets over deze test vinden. Of is er iets vergelijkbaars wat ook zou moeten werken?

Verwijderd

harydoo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:10:
In het assessment komt het onderdeel voor waarbij patronen moeten herkend worden. Dit onderdeel is zover ik weet verplicht om te halen. Zie: http://tweakers.net/ext/f/uX7sq8iHxQ3TmL4dhLSTuU1t/full.png
Weet iemand waar ik iets dergelijks kan oefenen? Op het hele internets kan ik op de oefen-site van Capgemini verder niets over deze test vinden. Of is er iets vergelijkbaars wat ook zou moeten werken?
http://pretest.hrorganizer.com/assessmentbijcapgemini/

Het oefenassessment bevat een paar oefenvragen waar je goed mee kan oefenen. Bovenaan de pagina staat ook de maker van deze test, via hun kan je misschien ook nog extra informatie vinden. Het is gewoon een product dat dat bedrijf verkoopt.

• Juancho
Wat mij wel opviel, voor de mensen die de toets gaan maken, is dat al die oefenvragen een stuk eenvoudiger zijn/waren dan de daadwerkelijke vragen op de testdag. Dus 1 tip, onderschat het zeker niet omdat je een leuke score behaald op de oefenvragen.

• Prx
De oefenvragen komen overeen met de eerste paar opgaven van het daadwerkelijke assessment, maar die wordt inderdaad per vraag pittiger. :D

• Cue_
Hmm ik vond nou niet echt dat t assesment zoveel moeilijker was dan de oefentoets. Hoogstens dat er af en toe wat meer tekst was. De aard van de vragen en de techniek daarachter waren t zelfde, dus snap niet echt waarom ze moeilijker worden gevonden eerlijk gezegd

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:06
Nou Cue_. Ik denk dat je gewoon veel te intelligent bent voor die testen, waardoor je het verschil niet meer ziet ;)

Het laatste wat ik doe is het onderschatten van het assessment. Het probleem is dat ik voor mezelf niet de druk te hoog moet leggen. Want het assessment is voor mij de enige drempel om bij Cap te kunnen werken. Ik werk er nu als externe en ze willen me graag binnen hebben. Volop oefenen dus. Bedankt voor de tip @TvandeT. Ik heb al meermalen de oefentoets gedaan en haal alleen maar voldoende. Gezien de moeilijkheidsgraad geeft me dit nog geen genoeg vertrouwen om ermee aan de slag te gaan.
Bij 123test.nl heb ik ook de vraag neergelegd of ze oefenvarianten van de toets hebben. Tot nu toe hebben ze van twee varianten geen oefeningen. Capgemini lijkt met dit assessment toch wel een redelijk unieke toets te hebben.
Bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderd

harydoo schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:07:
Nou Cue_. Ik denk dat je gewoon veel te intelligent bent voor die testen, waardoor je het verschil niet meer ziet ;)

Het laatste wat ik doe is het onderschatten van het assessment. Het probleem is dat ik voor mezelf niet de druk te hoog moet leggen. Want het assessment is voor mij de enige drempel om bij Cap te kunnen werken. Ik werk er nu als externe en ze willen me graag binnen hebben. Volop oefenen dus. Bedankt voor de tip @TvandeT. Ik heb al meermalen de oefentoets gedaan en haal alleen maar voldoende. Gezien de moeilijkheidsgraad geeft me dit nog geen genoeg vertrouwen om ermee aan de slag te gaan.
Bij 123test.nl heb ik ook de vraag neergelegd of ze oefenvarianten van de toets hebben. Tot nu toe hebben ze van twee varianten geen oefeningen. Capgemini lijkt met dit assessment toch wel een redelijk unieke toets te hebben.
Bedankt voor jullie antwoorden!
Probeer voor jezelf mogelijke patronen te onthouden. En onthoud dat het altijd 2 oranje en 2 grijs is, dus nooit 3/1 of 4/0.

Mogelijke patronen die ik zo kan benoemen:
- Alleen letters / Alleen cijfers
- Alleen getallen boven de 5 / Alleen getallen onder de 5
- (Zelfde) letters op de vier punten van de vierkant / Cijfers op de vier punten van de vierkant
- etc. vul het zelf maar in aan de hand van de testjes

Daarnaast heb je op het echte assessment 12 vragen. Hoewel de moeilijkheid toe neemt, blijven het patronen. Het verschilt nogal wat je hersenen wel direct (of snel) zien, en wat niet. Ik heb bijvoorbeeld zelf de eerste 8 kunnen maken, daarna heb ik een paar vragen overgeslagen omdat ik het gewoon niet zag.. maar vraag 11 kon ik bijvoorbeeld weer wel direct zien en maken.

De laatste tip is algemeen: Werk nauwkeurig en ga niet gokken. Geef alleen antwoord als je het zeker weet en pin je niet vast op een bepaald aantal vragen dat je perse wilt maken.

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-11 16:12
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:47:
Sorry voor weer een lease vraag. Bij Alphabet kan je de kosten heel mooi uit laten rekenen, bijvoorbeeld onderstaande voorbeeld. Klopt het dus dat ik elke maand 122,88 bij moet betalen? En dat de 222 het oorspronkelijke bedrag is, maar dat door de eigen bijdrage bijgesteld wordt?

Eigen bijdrage bij een Volvo V40 R-Design = 99,78
Netto fiscale inhouding via loonstrook = 122.88
Totaal netto maandlasten= 222.66
Voor het berekenen van de kosten van een leaseauto zou ik altijd de door Capgemini geleverde Excel invullen. [LeaseModel 2012 - draaiknoppen V1.7 - Leaseregeling 2015]
Deze kan positief of negatief uitvallen. Dit heeft te maken met Capgemini's eigen parameters omtrend gemiddelde aantal zakelijke / prive kilomters, kosten gebruik auto in die prive kilometers. En een andere berekening voor afwijkingen tussen fabrieksverbruik <> werkelijk verbruik.

Verwijderd

BraX schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:57:
[...]

Voor het berekenen van de kosten van een leaseauto zou ik altijd de door Capgemini geleverde Excel invullen. [LeaseModel 2012 - draaiknoppen V1.7 - Leaseregeling 2015]
Deze kan positief of negatief uitvallen. Dit heeft te maken met Capgemini's eigen parameters omtrend gemiddelde aantal zakelijke / prive kilomters, kosten gebruik auto in die prive kilometers. En een andere berekening voor afwijkingen tussen fabrieksverbruik <> werkelijk verbruik.
Thanks die heb ik inderdaad ook gebruikt, ik hou ruim de helft van het prive budget over, alleen ga ik wel ver over het zakelijk budget heen. Dus wel een nuttige tool :)

Verwijderd

Blik1984 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:54:
[...]

conform arbeidsrecht kost het je als cap geld (kantonrechter formule) om mensen die normaal preseteren eruit te gooien :)

Verwijderd

Wees blij CAp is niet zo'n geweldige werkgever, getuige dit.
Genoeg mensen die bij Cap solliciteren vanwege de naamsbekendheid en de vermeende kansen >:)

Verwijderd

Juancho schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:17:
@Waterfles (en eventueel anderen), het is weldegelijk mogelijk om alsnog in dienst te treden bij Capgemini als je de test niet haalt maar dan zul je a. moeten aantonen waarom niet en daarin heel overtuigend zijn waarom ze jou echt keihard nodig zijn. Of b. zoals in mijn geval was, je haalt de test verder wel op 1 onderdeel na waarvan je van te voren al weet dat je daar niet voldoende op scoort. Zeg maar door iets waar jezelf geen invloed in hebt en wat Capgemini dus vooral al accepteert.

Ik denk dat voor jou helaas geen van beide van toepassing zijn. Je excuus kun je vergeten, daar doet Cap logisch niets mee. Je schrijft dat je het niet netjes vindt om iets af te zeggen, zelfs als je je totaal niet goed voelt en weet dat je niet goed genoeg kunt presteren. Ik persoonlijk vind het dan eerder goed en belangrijk dat je je eigen grenzen weet en juist op die momenten de juiste keuze kunt maken. In dit geval had je dus gewoon moeten afmelden, daar is niets geks aan omdat je dus gewoon een geldig excuus hebt. Men zegt niet voor niets dat je je echt fit moet voelen op de testdag. Niet persoonlijk bedoeld maar het was juist professioneler geweest dat je de juiste keuze wist te maken voor Capgemini en vooral voor jezelf.

Zie het als een wijze les! :).

Ik heb persoonlijk ook nog een vraagje. Vorig jaar heb ik extreem veel overgewerkt dus behoorlijk wat extra verlofuren bij elkaar geharkt. Ik kreeg altijd te horen dat je max 10 dagen mee mag nemen en dat de rest van de uren worden uitbetaald deze maand. Nu kreeg ik mijn salaris, geen extra overuren uitbetaald en kreeg ik als reden dat men besloten heeft dat het beter is voor Cap dat ze alle overuren meenemen het nieuwe jaar in. Kortom, nu heb ik een mooi stuk extra verlof maar ik had gerekend op extra inkomsten.

Mijn vraag, mag dit zomaar zonder te overleggen met de medewerkers? Ik heb hier NOOIT bericht over gehad...
CAp mag alles vinden ze, kwam voor de winst cijfers niet goed uit om de overuren uit te betalen _/-\o_

Verwijderd

@hierboven. Je mag rustig een mening hebben, maar onderbouw het dan tenminste :)

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:34

Insehh

Define good enough.

Parkeren onder America gebouw in Amsterdam kan toch gewoon op zaterdagavond he ? :-)
Concert in Ziggo dome, wou daar parkeren..

De enige ekte...

• Tankiej
Insehh schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 10:03:
Parkeren onder America gebouw in Amsterdam kan toch gewoon op zaterdagavond he ? :-)
Concert in Ziggo dome, wou daar parkeren..
Nee, dat kan niet meer. Capgemini zit daar niet meer. Amsterdam MP is verhuist naar de hullenbergweg, en daar moet je aanbellen om binnen te kunnen komen. Pasjes werken (nog) niet bij de slagboom.
Dus ik denk dat je een andere oplossing moet zoeken :)

[ Voor 25% gewijzigd door Tankiej op 21-03-2015 10:39 ]

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36
Wanneer zijn ze verhuisd? Balen, wilde naar de film in pathé arena

• Tankiej
SolarOrbiter schreef op zondag 22 maart 2015 @ 23:03:
Wanneer zijn ze verhuisd? Balen, wilde naar de film in pathé arena
Ergens halverwege februari, per 1 maart kan je niet meer parkeren bij het Atlas gebouw.

• monkel
Hebben jullie ervaring met parkeren op leidscherijn en het centrum van Utrecht bezoeken? Is dat een goed alternatief voor een transferium?

• Tankiej
monkel schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:17:
Hebben jullie ervaring met parkeren op leidscherijn en het centrum van Utrecht bezoeken? Is dat een goed alternatief voor een transferium?
Volgens mij is het parkeergebouw bij LR 24/7 open m.b.v. je Capgemini toegangspas, dus dat zou gewoon moeten kunnen. Daarnaast heb je natuurlijk de P+R daar waar je kan parkeren, en dus wel mag als je ook daadwerkelijk daarna met de trein en/of bus gaat.

Elk halfuur gaat er een trein van centraal naar LR, dus volgens mij is dat een prima alternatief :)

• Meekoh
monkel schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:17:
Gaat prima, in het weekend is ook de p/r zo goed als leeg. Dus daar kun je de auto ook neerzetten.
Gebruik het vaker als ik bijv. naar de jaarbeurs ga.

Computer says no

• Juancho
Btw je kunt ook met je NS kaart parkeren bij een Q-park plek toch? Ik heb alleen geen idee of die kosten nog worden door belast als je het niet voor zakelijke doeleinden gebruikt.. :)

Pagina: 1 ... 41 ... 84 Laatste