Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
[/offtopic]
Het is dat wij met die NS kaart van Cap wat meer voordelen hebben. Maar niets voor niets heb ik zelf ook gruwelijke hekel aan openbaar vervoer. Maar vanuit het oosten naar Den Haag reizen is niet echt prettig met de auto
Ik hoef gelukkig niet dagelijks vanuit het oosten naar Den Haag / Rotterdam maar wel 2 a 3x. En idd, soms heb je een meeting of cursus op LR of PD en dan moet je wel met de auto.
Klinkt erger dan het is, als je om 7 uur bij Utrecht bent, ben je vaak wel wat voor. En nogmaals, woensdag / vrijdag altijd stuk rustiger.
-edit-
Oh en als je naar Rotterdam moet: pak dan als de A20 druk is (altijd dus) eens iets verder op de A12 de N209 naar het zuiden. Ik moet vaak in Schiedam zijn, scheelt ook duizend.
[ Voor 11% gewijzigd door Pimmeh op 16-02-2015 17:24 ]
Kaart activeren moet nog wel toch, éénmalig, nadat je de kaart hebt ontvangen? Als het goed is zit er een begeleidende brief bij de kaart, daar staat in wat je moet doen.Juancho schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:12:
Ow ok dat is simpel haha. Dus vooraf geen reizen meer inplannen, de kaart moeten activeren, een x bedrag aan voorschot op je kaart zetten (zoals mijn vriendin wel moet doen)....
Gewoon in- en uitchecken en klaar? Dat is makkelijk
Maar verder alleen in- en uitchecken inderdaad
Verwijderd
Tenzij het bij jou anders uit staat gelegd natuurlijk
Vorige week te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij Cap bij consultancy! Ik hoop snel aan de bak te kunnen binnen de financiële sector. Echter, aangezien ik nu bij een andere werkgever zit moet het nog op zich laten wachten en begin ik 1 mei.
Graag wilde ik vragen of iemand mij een update kon geven over de huidige problematiek mbt het leasecontract? En als iemand het weet, hoe zit het precies met verhuiskostenvergoeding? Ik kom uit Maastricht. Als het fiscaal voordelig in start in mijn huurcontract tegelijkertijd met mijn werkcontract.
Laatste vraag, welke autos rijden de YPs zo ongeveer? Als ik het bedrag zie wat ik krijg, 820, en ik ga daarmee online zie ik hele forse auto's binnen de mogelijkheden, echter hier wordt gesproken over polo's en peugeot 308. Gewoon voor de duidelijkheid:) Waar zien jullie die prijzen van Athlon btw? Ik kan op de site niks vinden.
Vriendelijk dank!
Verhuiskostenvergoeding krijg je alleen wanneer Cap jou verzoekt om te verhuizen. Doen ze dat niet, dan kan je alleen wat declareren binnen de flexruimte (als daar nog ruimte voor is met de nieuwe werkkostenregeling).
Er is geen problematiek met de leasecontracten, veel mensen hebben de regels alleen niet goed gelezen en klaagden daarover. Ik ben met de huidige leaseregeling beter uit dan met de oude. Ik rijd namelijk niet zoveel privé kilometers en krijg dus redelijk wat geld terug. M'n V40 is nu bijna 50 euro per maand goedkoper door die regeling
Ik heb als YP'er twee jaar geleden gelijk een V40 D2 besteld, die was toen net voor het eerst beschikbaar in de 14% bijtellingscategorie. Maar veel gaan voor goedkopere auto's, voornamelijk Polo, Fiesta en DS3 waren toen populair. Opzich heb je redelijk wat keuze in die prijscategorie, zeker als je een beetje eigen bijdrage ook geen probleem vindt.
Prijzen bij Athlon en Alphabet kan je zien zodra je een account hebt
[ Voor 71% gewijzigd door Tankiej op 17-02-2015 17:34 ]
De V40 zit sinds vandaag weer in de 14%, wel met minder vermogen. Desniettemin heeft het mijn aandacht. Aangezien ik wekelijks, of 1x in de 2 weken naar maastricht/aken zal reizen, kan die regeling misschien in mijn nadeel werken. Ik zal het in de loop van de maanden wel aanzien!
En over de ruimte binnen de flex, hoeveel denk je dat dat ongeveer is?
Thanks!
Ik durf niet te zeggen hoe groot de ruimte in de flex nu is, daar heb ik me nog niet in verdiept.. Wellicht dat iemand anders dat wel kan vertellen.
Verwijderd
Ruimte 1 (verder ook aangeduid als de eindejaarsuitkering). Deze ruimte bedraagt meestal 4% vanFilthypagan schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:49:
En over de ruimte binnen de flex, hoeveel denk je dat dat ongeveer is?
Thanks!
de in enig kalenderjaar uitgekeerde bruto maandsalarissen, na correctie voor dagenkoop of parttime
en ontstaat doordat de medewerker afziet van uitbetaling van de eindejaarsuitkering.
Ruimte 2 (de tantièmeruimte). Voor het flexkeuzepakket 2014 ontstaat
deze ruimte doordat de medewerker afziet van uitbetaling van het bedrag aan tantième van enig
jaar. Deze ruimte biedt ook de mogelijkheid om af te zien van het bedrag aan tantième in 2015 en
verder.
Ruimte 3 (verder ook aangeduid als de mobiliteitsruimte). Deze ruimte ontstaat doordat
medewerkers met een mobiliteitsvergoeding ervoor gekozen hebben om geen leaseauto via de
werkgever te rijden.
Ruimte 4 (verder ook aangeduid als additioneel bruto maandloon). Deze ruimte bestaat uit het bruto
salaris, voor zover dat uitgaat boven het wettelijk minimum zoals beschreven in de Wet
minimumloon en minimumvakantiebijslag.
Misschien heb je hier iets aan?
Assessment goed volbracht, leuk tweede gesprek gehad, aanbieding ontvangen en 1 april mag ik ook starten binnen consultancy!Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:04:
[...]
Geen probleem, laat maar horen hoe het gegaan is. Mocht je vragen hebben mag je altijd een berichtje sturen
Heb je zelf een goede start gemaakt inmiddels (1 feb. begonnen toch?)
De mobiliteitsbudgetten zijn inclusief brandstof. Het lijkt me sterk dat je voor 820 een Jaguar inclusief brandstof voor kan leasenmenzorra schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 01:08:
820, dat is een aardig lease bedrag. Als ik kijk op de Leaseplan site zonder in te loggen kan je zelfs een mercedes of jaguar (actie) aanschaven. Dit als dit natuurlijk zou kloppen. Als men inlogt zijn de bedragen dan anders? Ik ben nieuw op dit gebied en wil graag weten hoe het zit
De goedkoopste Jaguar die ik zie bij Alphabet, inclusief brandstof, is de XE 2.0 E-Performance 120kW Pure. Die zit op bijna 1000 euro.
[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 18-02-2015 07:14 ]
Deze gaat niet meer op. Dit bedrag wordt vanaf 2015 maandelijks uitbetaald.Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:19:
[...]
Ruimte 3 (verder ook aangeduid als de mobiliteitsruimte). Deze ruimte ontstaat doordat
medewerkers met een mobiliteitsvergoeding ervoor gekozen hebben om geen leaseauto via de
werkgever te rijden.
Misschien heb je hier iets aan?
Bij leaseplandirect kom je op 830 uit, maar het ging me om het punt dat een YP met een mercedes of bmw kan starten. Ik dacht dat brandstof was inbegrepen, je rijd immers voor je werk. Vandaar dat iedereen dus een goedkope auto rijd, door de brandstof kosten.Tankiej schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 07:11:
[...]
De mobiliteitsbudgetten zijn inclusief brandstof. Het lijkt me sterk dat je voor 820 een Jaguar inclusief brandstof voor kan leasen
De goedkoopste Jaguar die ik zie bij Alphabet, inclusief brandstof, is de XE 2.0 E-Performance 120kW Pure. Die zit op bijna 1000 euro.
Dat is dus incl de brandstof? Als ik het dan goed begrijp reken je x bedrag benzine kosten (200?) bovenop de lease prijs en dat is je totaal per maand. En dan je bijtelling, dat er ook nog bovenop? Dan begint ik het te begrijpenmonkel schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:44:
Ter vergelijking; ik rij nu een Skoda Octavia greenline uit eind 2013. Ik betaal daar (met een paar extra opties) 800eu voor (obv 11500 privekms per jaar). Volgens mij zijn de volvo's ietsje duurder. Dus, nee, geen jaguars
820 euro full-operational 48 maanden / 40.000 km/jaar incl brandstif en BTW-correctie privegebruik, zal ongeveer een 308 1.6 HDi zijn.
Alphabet en Athlon hebben speciaal een portaal gemaakt voor mensen van Cap met daarin de prijzen zoals Cap ze wilt hebben (dus met 36.000 km per jaar etc). De jaguar voor 800 die ik hierboven lees is waarsch op basis van 5 km per jaar xD
Jaguars in de fleetagent van Alphabet komen op pakweg 2000 netto bijlappen per maand (incl bijtelling)
Overigens kan je prima een audi of bmw leasen voor 820 per maand. Een BMW 1 corporate lease edition met wat losse opties is met 802 euro per maand pakweg 260 netto bijbetalen (incl bijtelling). Dat is best schappelijk voor zo een auto.
Verwijderd
Ik mocht vanochtend ook de assessment toets maken. Ook al had ik deze met een positief gevoel afgerond, werd mij binnenkort verteld dat ik toch was gezakt. Stevige tegenvaller - ik baal er nog steeds ongeloofelijk van.
Op zowel de Scales numerical als de Scales LST delen scoorde ik sterk (allebij rechtsboven in het hokje van de "speed - accurancy" figuur), alleen de verplichte Scales CLS haalde ik net niet. Bij 8 van de 12 figuren had ik hier een antwoord gegeven - geen lukraak gissen - ik dacht bij ieder antwoord wel het patroon te hebben gevonden. Toch bleek in het rapport achteraf, dat ik 4 fouten (van de in totaal 32 punten bij 8 vragen) had gemaakt.
Gezien ik vrij zeker ben de goede patronen in de 8 figuren te hebben ontdekt, komt bij mij het vermoeden op, dat ik bij een van de 8 opgaven per ongeluk de bolletjes heb geswitched (en heb je dus meteen vier foute i.p.v. goede keuzes gemaakt).
Is hier iemand die wel met 8 goede antwoorden geslaagd was? Niet dat het voor mij nog wat scheelt, het is toch niet meer te veranderen. Toch blijf ik mij druk maken over die vraag..
Groeten,
Azathor
Dit is zeer jammer, vond je hem gelijk aan het oefen assessment of was deze toch lastiger op sommige punten?Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:10:
Hoi allemaal,
Ik mocht vanochtend ook de assessment toets maken. Ook al had ik deze met een positief gevoel afgerond, werd mij binnenkort verteld dat ik toch was gezakt. Stevige tegenvaller - ik baal er nog steeds ongeloofelijk van.
Op zowel de Scales numerical als de Scales LST delen scoorde ik sterk (allebij rechtsboven in het hokje van de "speed - accurancy" figuur), alleen de verplichte Scales CLS haalde ik net niet. Bij 8 van de 12 figuren had ik hier een antwoord gegeven - geen lukraak gissen - ik dacht bij ieder antwoord wel het patroon te hebben gevonden. Toch bleek in het rapport achteraf, dat ik 4 fouten (van de in totaal 32 punten bij 8 vragen) had gemaakt.
Gezien ik vrij zeker ben de goede patronen in de 8 figuren te hebben ontdekt, komt bij mij het vermoeden op, dat ik bij een van de 8 opgaven per ongeluk de bolletjes heb geswitched (en heb je dus meteen vier foute i.p.v. goede keuzes gemaakt).
Is hier iemand die wel met 8 goede antwoorden geslaagd was? Niet dat het voor mij nog wat scheelt, het is toch niet meer te veranderen. Toch blijf ik mij druk maken over die vraag..
Groeten,
Azathor
Verwijderd
Vooral in de laatste opgaven waren de patronen mijns inziens minder evident. Als het gelijk aan het oefenassessment was geweetst, dan had ik zeker geen fouten gemaakt ; pmenzorra schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:21:
[...]
Dit is zeer jammer, vond je hem gelijk aan het oefen assessment of was deze toch lastiger op sommige punten?
Inderdaad wel iets lastiger dus..
Dat geld dus niet voor de Jaguar XE die ik noemde. Dan zit je bij een budget van 820 op een eigen bijdrage van 180 en moet je nog bijtelling betalen over een cataloguswaarde van net geen 40k. Zelfs met 25% bijtelling zorgt dat niet voor netto kosten van 2000 per maandls789 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:15:
de leasebedragen op andere sites dan die voor Cap zijn opgesteld zijn totaal anders.
Alphabet en Athlon hebben speciaal een portaal gemaakt voor mensen van Cap met daarin de prijzen zoals Cap ze wilt hebben (dus met 36.000 km per jaar etc). De jaguar voor 800 die ik hierboven lees is waarsch op basis van 5 km per jaar xD
Jaguars in de fleetagent van Alphabet komen op pakweg 2000 netto bijlappen per maand (incl bijtelling)
Overigens kan je prima een audi of bmw leasen voor 820 per maand. Een BMW 1 corporate lease edition met wat losse opties is met 802 euro per maand pakweg 260 netto bijbetalen (incl bijtelling). Dat is best schappelijk voor zo een auto.
Verwijderd
Gefeliciteerd! Eventjes wachten nog, maar het is snel genoeg april.timwijn schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:58:
[...]
Assessment goed volbracht, leuk tweede gesprek gehad, aanbieding ontvangen en 1 april mag ik ook starten binnen consultancy!Nog bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen rondom het assessment.
Heb je zelf een goede start gemaakt inmiddels (1 feb. begonnen toch?)
Een prima start
Verwijderd
Helaas!Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:10:
Groeten,
Azathor
Ja, ik ben met 8-9 vragen door gegaan (geen fouten). Had volgens mij 76% als score.
Je kunt er inderdaad niets aan doen, iemand anders bij mijn selectiedag had alles sterk gescoord, maar net onvoldoende voor CLS, en dan is het nog gewoon afgelopen. Het enige dat je kunt doen is wachten tot volgend jaar..
Of de leaseprijzen van Cap zijn gunstiger, of BMW's zijn gunstiger in de lease geworden.
Alleen het gesprek met de psycholoog had een andere wending. Zij gaf negatief advies en dus was het avontuur voorbij.
Maar is het dan normaal dat ik verder niks meer van capgemini heb gehoord ? Ik bedoel dat van de psycholoog was niet een officiële afwijzing of wel ?
Verwijderd
Jawel, dit is wel een officiele afwijzing helaas. Hoewel de psycholoog extern ingehuurd is, is het simpelweg een laatste obstakel in je sollicitatietraject. Dus als hij/zij jou een negatief advies heeft gegeven, is het wel afgelopen voor tenminste een jaar (officieel).Negaiido schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:17:
Vorige week moest ik de sollicitatie procedure volgen waarbij het assessment goed ging en ik had nog een gesprek daarna. Dat gesprek was ook positief gelopen.
Alleen het gesprek met de psycholoog had een andere wending. Zij gaf negatief advies en dus was het avontuur voorbij.
Maar is het dan normaal dat ik verder niks meer van capgemini heb gehoord ? Ik bedoel dat van de psycholoog was niet een officiële afwijzing of wel ?
Of Cap verder nog een berichtje doet, vraag ik me sterk af, dat doen ze bij de eerste sollicitatierondes volgens mij ook niet..
Kan overigens wel, soms slaan ze het advies van de psycholoog in de wind. Vaak wijzigen ze dan het contract van een contract van onbepaalde tijd naar een jaarcontract.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:45:
[...]
Jawel, dit is wel een officiele afwijzing helaas. Hoewel de psycholoog extern ingehuurd is, is het simpelweg een laatste obstakel in je sollicitatietraject. Dus als hij/zij jou naar de deur heeft begeleid, is het dan wel afgelopen voor tenminste een jaar (officieel).
Of Cap verder nog een berichtje doet, vraag ik me sterk af, dat doen ze bij de eerste sollicitatierondes volgens mij ook niet..
En tja, dat gesprek met de psycholoog. Persoonlijk vind ik het allemaal maar wat hoog van de toren blazen van zo'n psycholoog. Denken dat ze op basis van een gesprek van 1 uur iemand helemaal kunnen doorgronden en op basis daarvan een bindend advies kunnen geven. Dit terwijl alle andere gesprekken en testen al allemaal positief waren. Ik vind het niet kunnen.
Ik moet zeggen dat het hele gesprek met de psycholoog 5 jaar geleden best mee viel. Je kunt heel makkelijk herkennen wat zo'n persoon wilt horen of waar ze naar op zoek zijn. En inderdaad na 1 gesprek ken je iemand absoluut nietBlik1984 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:49:
[...]
Kan overigens wel, soms slaan ze het advies van de psycholoog in de wind. Vaak wijzigen ze dan het contract van een contract van onbepaalde tijd naar een jaarcontract.
En tja, dat gesprek met de psycholoog. Persoonlijk vind ik het allemaal maar wat hoog van de toren blazen van zo'n psycholoog. Denken dat ze op basis van een gesprek van 1 uur iemand helemaal kunnen doorgronden en op basis daarvan een bindend advies kunnen geven. Dit terwijl alle andere gesprekken en testen al allemaal positief waren. Ik vind het niet kunnen.
Computer says no
Verwijderd
Dat is naar wat ik hoorde eigenlijk alleen bij mensen met enige ervaring. Maar kan ik ook mis hebben natuurlijkBlik1984 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:49:
[...]
Kan overigens wel, soms slaan ze het advies van de psycholoog in de wind. Vaak wijzigen ze dan het contract van een contract van onbepaalde tijd naar een jaarcontract.
Misschien, maar het zijn wel vrij algemene factoren en dingen die je bespreekt, en daarnaast moet je jezelf kunnen verkopen op basis van je ervaring (hoe weinig het ook is). Het is inderdaad wat kortaf om na een uur een echt bindend advies te kunnen geven, zeker als de rest wel positief was, maar dat is voor iedereen zo bij deze laatste ronde (En er vallen er echt veel op af).
Ik geloof wel dat zo'n gesprek echt nuttig kan zijn om een beeld te krijgen van iemand, maar er zou eigenlijk een second opinion mogelijk moeten zijn, want nu ligt de 'macht' wel erg bij 1 persoon.. en 92% van de mis schattingen is door menselijk falen haha
Edit:
En daarom vind ik het trouwens ook zo'n misvatting van mensen om te denken dat ze bij het gesprek met de psycholoog al binnen zijn. In de Capgemini topics op tweakers heb ik dat echt vaak gelezen, maar het is echt een onderdeel waar niet al te licht over gedacht moet worden
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 11:02 ]
Verwijderd
ik heb even een vraag van heel andere aard. Recentelijk ben ook ik bij Capgemini gestart, nu blijkt dat we 3 verplichte vrije dagen hebben in 2015. Een dag in januari, en twee dagen in mei tot nu toe.
Nu heb na enig research gevonden dat bedrijven een werknemer mogen verplichten dit van zijn verlof saldo af te halen mits het in de CAO/arbeidsovereenkomst is opgenomen. Ik kon het in de HR charter en in mijn arbeidsovereenkomst niet terug vinden dus ik vroeg mij af of een van de senioren hier duidelijkheid zou kunnen geven!
Moeten we deze uren op verlof schrijven zodat onze vakantiedagen in rap tempo afnemen of valt dit onder een "ADV" achtige constructie?
Alvast bedankt
3 dagen is maximum wat mag en die gaan idd van je vakantiedagen saldo afVerwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:20:
Hii All,
ik heb even een vraag van heel andere aard. Recentelijk ben ook ik bij Capgemini gestart, nu blijkt dat we 3 verplichte vrije dagen hebben in 2015. Een dag in januari, en twee dagen in mei tot nu toe.
Nu heb na enig research gevonden dat bedrijven een werknemer mogen verplichten dit van zijn verlof saldo af te halen mits het in de CAO/arbeidsovereenkomst is opgenomen. Ik kon het in de HR charter en in mijn arbeidsovereenkomst niet terug vinden dus ik vroeg mij af of een van de senioren hier duidelijkheid zou kunnen geven!
Moeten we deze uren op verlof schrijven zodat onze vakantiedagen in rap tempo afnemen of valt dit onder een "ADV" achtige constructie?
Alvast bedankt
Jep en meestal gaat het om dagen die mensen vaak zelf ook al vrij zouden nemen. Die in Januari is het makkelijkst als voorbeeld te nemen. 1 Januari is iedereen vrij, dat viel op een donderdag. Veel mensen maken er dan een extra lang weekend van door die vrijdag ook vrij te nemen.Blik1984 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:25:
[...]
3 dagen is maximum wat mag en die gaan idd van je vakantiedagen saldo af
Overigens kunnen hier best uitzonderingen op zijn!
Ik heb klanten gehad die gewoon wel werken op die dagen en ook verwachten dat ik daar kom opdagen.
In dat geval gaat de klant voor (die betaald immers) en hoef je die dag niet vrij te nemen.
Computer says no
Zelfde geldt idd voor hemelvaart-vrijdag.Meekoh schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:32:
[...]
Jep en meestal gaat het om dagen die mensen vaak zelf ook al vrij zouden nemen. Die in Januari is het makkelijkst als voorbeeld te nemen. 1 Januari is iedereen vrij, dat viel op een donderdag. Veel mensen maken er dan een extra lang weekend van door die vrijdag ook vrij te nemen.
Overigens kunnen hier best uitzonderingen op zijn!
Ik heb klanten gehad die gewoon wel werken op die dagen en ook verwachten dat ik daar kom opdagen.
In dat geval gaat de klant voor (die betaald immers) en hoef je die dag niet vrij te nemen.
Het speelt ook wel mee dat het er maar drie zijn.
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Verwijderd
Waarom kreeg je een negatief advies (als ik dat vragen mag)? Daar hoort neem ik aan een goed verhaal bijNegaiido schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:17:
Vorige week moest ik de sollicitatie procedure volgen waarbij het assessment goed ging en ik had nog een gesprek daarna. Dat gesprek was ook positief gelopen.
Om de persoonlijke dingen te bewaren zeg ik dat ik het niet als een sollicitatiegesprek heb aangepakt. Ik ben niet erg negatief geweest maar gewoon realistisch en eerlijk geweest. Tenzij je perfect bent raad ik je aan om niet je levensverhaal te vertellen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:08:
[...]
Waarom kreeg je een negatief advies (als ik dat vragen mag)? Daar hoort neem ik aan een goed verhaal bij
Herkenbaar, zo ben ik ook een keer niet door het gesprek met de psycholoog heengekomen. Iets te eerlijk over je luie studentenleven en je krijgt een negatief adviesNegaiido schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:32:
[...]
Om de persoonlijke dingen te bewaren zeg ik dat ik het niet als een sollicitatiegesprek heb aangepakt. Ik ben niet erg negatief geweest maar gewoon realistisch en eerlijk geweest. Tenzij je perfect bent raad ik je aan om niet je levensverhaal te vertellen.
Verwijderd
De psycholoog maakt een verslag van het gesprek en het resultaat. Als je dit wilt inzien, kan je dit bij indiensttreding opvragen bij je recruiter of de HR afdelingVerwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:05:
Een aantal weken terug heb ik gesolliciteerd als YP. De capaciteitentest en gesprek met de recruiter was positief. Ik mag volgende week bij de psycholoog op gesprek. Ik ben erg benieuwd hoe dat aan toe gaat. Ik heb eerder wel zo'n test gemaakt. Je zag dan in een grafiek verschillende eigenschappen en hoe je daar dan op had gescoord. Zie je dat ook bij deze test? Hebben jullie nog tips voor mij ter voorbereiding.
De tips die ik kan geven is jezelf zijn, maar je moet jezelf wel kunnen verkopen. Dus ken je CV uit je hoofd en bedenk voorbeelden van het werk of de studie die je deed in relatie tot je ambities bij Capgemini.
Voorbeeld:
Ik wil graag doorgroeien naar een functie als manager.
-Waarom?
Ik vind de verantwoordelijkheid in projecten interessant.
- Heb je al ervaring als verantwoordelijke in een project?
Ja, bij werkgever X heb ik als projectleider gewerkt, het was misschien kleinschalig, maar de verantwoordelijkheid vond ik erg leuk.
Etc. Zo'n soort gesprek is het, denk gewoon na over de argumentatie die je hebt voor je ambities, maar zorg ook dat het niet al te ingestudeerd is
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2015 14:06 ]
Ik vond het heel erg meevallen. Was gewoon een goed gesprek over wie ik ben en waar ik heen wil
De uitslag kan je idd in je e-forms terugivnden. Dat vond ik wel geinig om te zien
Waar precies? Dan zoek ik hem ook even opCue_ schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:36:
De uitslag kan je idd in je e-forms terugivnden. Dat vond ik wel geinig om te zien
Uhm ja goede. Je Eforms. Heb de link er ook niet meer van (Aangezien geen werknemer meer)Koppensneller schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:12:
[...]
Waar precies? Dan zoek ik hem ook even op
ISA kan je daar wel mee helpen.
Ik binnenkort ook niet meer, even opschieten richting ISA dusCue_ schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:13:
[...]
Uhm ja goede. Je Eforms. Heb de link er ook niet meer van (Aangezien geen werknemer meer)
ISA kan je daar wel mee helpen.
Wat ga je dan dan? En waarom de keuze dat je weggaat?Koppensneller schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:18:
[...]
Ik binnenkort ook niet meer, even opschieten richting ISA dus
Daarnaast is er een aantal zaken binnen de organisatie dat me niet zo aanstaat. Bijvoorbeeld dat je min of meer verantwoordelijk wordt gehouden voor je opbrengst, terwijl je vaak geen invloed hebt op je inzet of je tarief.
Ik ga binnenkort beginnen als informatie-analist en informatiekundig adviseur bij een kleine adviesorganisatie. Zowel financieel (+25%) als qua werkzaamheden een grote vooruitgang voor mij.
Klinkt als een goede stap dan om te vertrekken. Je hebt het lang genoeg de kans gegeven om te kijken of het wat voor je is. Die salarisvooruitgang is ook niet verkeerdKoppensneller schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:29:
Ik ben in mei 2013 begonnen als software-ontwikkelaar en ik heb altijd aangegeven dat ik graag richting de informatie-analyse wilde groeien. Doordat ik steeds relatief korte projecten (+/- 6 maanden) heb gedaan bij Cap heb ik gewoon niet de kans gehad in een project door te groeien richting zo'n rol. En voor een nieuwe inzet word ik daar niet in geplaatst omdat ik er relatief weinig ervaring mee heb (aldus Cap, daar ben ik het niet helemaal mee eens). Daar komt nog eens bij dat ik nu een opdracht doe die mijns inziens ver onder mijn niveau is en ik niet het idee heb dat mijn manager van plan is me daar weg te halen (die weet wel wat ik er van vind).
Daarnaast is er een aantal zaken binnen de organisatie dat me niet zo aanstaat. Bijvoorbeeld dat je min of meer verantwoordelijk wordt gehouden voor je opbrengst, terwijl je vaak geen invloed hebt op je inzet of je tarief.
Ik ga binnenkort beginnen als informatie-analist en informatiekundig adviseur bij een kleine adviesorganisatie. Zowel financieel (+25%) als qua werkzaamheden een grote vooruitgang voor mij.
Gefeliciteerd en ik wens je nog een hele fijne en analytische carrière toe!Koppensneller schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:29:
Ik ben in mei 2013 begonnen als software-ontwikkelaar en ik heb altijd aangegeven dat ik graag richting de informatie-analyse wilde groeien. Doordat ik steeds relatief korte projecten (+/- 6 maanden) heb gedaan bij Cap heb ik gewoon niet de kans gehad in een project door te groeien richting zo'n rol. En voor een nieuwe inzet word ik daar niet in geplaatst omdat ik er relatief weinig ervaring mee heb (aldus Cap, daar ben ik het niet helemaal mee eens). Daar komt nog eens bij dat ik nu een opdracht doe die mijns inziens ver onder mijn niveau is en ik niet het idee heb dat mijn manager van plan is me daar weg te halen (die weet wel wat ik er van vind).
Ik heb op dit moment geen leaseauto maar zal die in de toekomst wel nemen.
Verwijderd
Als je een leaseauto neemt, dan kan je vrij reizen met de NS business card. Mij werd uitgelegd dat dit dan een compensatie is voor als je de auto een dag thuis laat staan (milieu enzo).BasPH schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:42:
Ik ben door mijn proeftijd heen en heb een NS Business Card ontvangenMaar hoe werkt deze precies? Komen de (zakelijke) reiskosten voor rekening van Capgemini of wordt er iets met het mobiliteitsbudget verrekend? In de begeleidende brief staat alleen dat er een dal-abonnement bij zit waarmee ik met 40% korting buiten de spits kan reizen.
Neem je geen lease auto en maak je dus gebruik van je maandelijkse budget, dan worden de reiskosten via je salaris/budget ingehouden. Het is dus niet gratis (Dus niet EN gratis reizen EN budget).
Als je altijd met de trein reist, kan je via Capgemini een jaarabonnement als reisproduct regelen, dan hou je wel redelijk wat over van je maandbudget.
Met leaseauto is het idd gratis anders worden de kosten van wat je reist van je brutoloon ingehoudenBasPH schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:42:
Ik ben door mijn proeftijd heen en heb een NS Business Card ontvangenMaar hoe werkt deze precies? Komen de (zakelijke) reiskosten voor rekening van Capgemini of wordt er iets met het mobiliteitsbudget verrekend? In de begeleidende brief staat alleen dat er een dal-abonnement bij zit waarmee ik met 40% korting buiten de spits kan reizen.
Weet niet of het van belang is maar als je aangeeft in december je mob budget te laten uitbetalen kan je ook de kosten van je NSkaartjes declareren of aangeven dat je de km's declareert en die twee wekelijks indienen
Ligt eraan hoeveel je met het OV reist. Ik deed het 5 dagen in de week (afoort - adam zuid) en dat koste me max 300 van m'n budget, dus hield al snel ruim 500 euro p/m over. Beter dan een autoKoppensneller schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:26:
Als je veel met het OV reist en een auto eigenlijk niet nodig hebt, kan het alsnog voordelig zijn om de goedkoopste auto (VW Up?) te leasen. Je houdt dan al snel 300-350 euro over uit je budget, en je OV-kosten gaan daar dan niet vanaf omdat je NS Businesscard gratis is bij je leaseauto
Mits jaarkaart, anders 399.Tedillac schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:12:
Voor €325 heb je ook een altijd vrij kaart van de NS. Tenzij je dan erg veel in de bus zit, hou je dus het resterende budget van je mobiliteitsvergoeding over. En ik denk niet dat je een UP voor dat bedrag bezit.
Wat voor mij dan toch minder voordelig uitkwam (ondanks dat ik prive ook veel met de trein reis)
Een jaarkaart is sowieso gevaarlijk. In mijn geval omdat ik binnen een jaar weg was, maar de kans dat er in een jaar een opdracht komt waar je toch beter een auto voor kunt nemen is natuurlijk erg groot.
A.s. maandag heb ik mijn sollicitatiegesprek bij CAP (De beroemde test etc).
Ik moet van redelijk ver komen, dus ik zit met een aantal vragen.
- Hoe is de parkeer gelegenheid bij het gebouw? Zijn er bezoekers parkeervakken?
- Vervolgens melden bij de receptie, die mij doorverwijst naar de juiste persoon?
De 4 verschillende testen, die worden toegepast bij de oefen toetst. Zijn dat de zelfde testen, als in de echte toets?
Er is voldoende parkeergelegenheid voor bezoekers. Je kunt onder het pand parkeren.waterfles schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:13:
Beste Cap tweakers,
A.s. maandag heb ik mijn sollicitatiegesprek bij CAP (De beroemde test etc).
Ik moet van redelijk ver komen, dus ik zit met een aantal vragen.
- Hoe is de parkeer gelegenheid bij het gebouw? Zijn er bezoekers parkeervakken?
- Vervolgens melden bij de receptie, die mij doorverwijst naar de juiste persoon?
De 4 verschillende testen, die worden toegepast bij de oefen toetst. Zijn dat de zelfde testen, als in de echte toets?
Wanneer je je meldt bij de receptie en je geeft aan waar je voor komt, dan weten ze wel voldoende.
Mocht je wel een naam hebben van een contactpersoon, dan kun je die natuurlijk altijd geven.
De testen die je gaat krijgen zijn hetzelfde als bij de oefentesten, zij het met een kleine variatie (symbolen ipv nummers bij Sudoku). De moeilijkheidsgraad gaat natuurlijk ook iets omhoog. ;-)
Ahh verdorie, ik ben zo goed in die sudoku met cijfers.Prx schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:19:
[...]
Er is voldoende parkeergelegenheid voor bezoekers. Je kunt onder het pand parkeren.
Wanneer je je meldt bij de receptie en je geeft aan waar je voor komt, dan weten ze wel voldoende.
Mocht je wel een naam hebben van een contactpersoon, dan kun je die natuurlijk altijd geven.
De testen die je gaat krijgen zijn hetzelfde als bij de oefentesten, zij het met een kleine variatie (symbolen ipv nummers bij Sudoku). De moeilijkheidsgraad gaat natuurlijk ook iets omhoog. ;-)
Tenslotte er zijn 2 testen waar je met behulp teksten en cijfers, stellingen moet beantwoorden.
Er zijn twee manieren om die toets te maken. Eén, als eerst de gehele tekst doorlezen en vervolgens de stellingen beantwoorden. Ten tweede kan je er voor kiezen om eerst de stelling te lezen en vervolgens proberen het antwoord te zoeken.
Ik pas steeds het laatste toe.
Welke manier passen jullie toe?
Verwijderd
Wat je zelf als fijn ziet? Het gaat om jouw eigen manier van werken, niet over wat anderen fijn vinden.waterfles schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:31:
[...]
Ahh verdorie, ik ben zo goed in die sudoku met cijfers.
Tenslotte er zijn 2 testen waar je met behulp teksten en cijfers, stellingen moet beantwoorden.
Er zijn twee manieren om die toets te maken. Eén, als eerst de gehele tekst doorlezen en vervolgens de stellingen beantwoorden. Ten tweede kan je er voor kiezen om eerst de stelling te lezen en vervolgens proberen het antwoord te zoeken.
Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan, anders lees je een hoop overbodige informatie en voel je je misschien wel gehaast met het antwoorden. Want snap wel dat deze oefening ook gaat over het filteren van de juiste informatie (uit de stelling en de gegeven informatie), dus je gebruikt niet alle info die gegeven wordt.
sowieso voor de tweede manier gaan.. bij de eerste manier zul je zakken, dan ben je veels te langzaamwaterfles schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:31:
[...]
Ahh verdorie, ik ben zo goed in die sudoku met cijfers.
Ja daarom.ls789 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:41:
[...]
sowieso voor de tweede manier gaan.. bij de eerste manier zul je zakken, dan ben je veels te langzaam
Beantwoord nu ook maar de helft van de vragen.
alle vragen beantwoorden is sowieso niet mogelijk op het assesmentwaterfles schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:07:
[...]
Ja daarom.
Beantwoord nu ook maar de helft van de vragen.
Behalve de opdracht met de ruiten. Daar moet je flink wat tijd over hebbenls789 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:13:
[...]
alle vragen beantwoorden is sowieso niet mogelijk op het assesment
ja klopt ik doelde op de tekstenCue_ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:14:
[...]
Behalve de opdracht met de ruiten. Daar moet je flink wat tijd over hebben
Saved by the buoyancy of citrus
Er staat redelijk duidelijk in het leasereglement aangegeven wie er in mogen rijden, wellicht is het handig om daar voortaan eerst even in te kijken voor dit soort vragen. Scheelt je weer wachten op antwoordJuancho schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:13:
Vraagje, mag je partner ook alleen in je leaseauto rijden, zonder dat je een samenlevingscontract of dergelijke hebt?
Degenen die in je leaseauto mogen rijden, zijn:
- Collega's
- Huisgenoten (ingeschreven op hetzelfde woonadres als jijzelf)
- Reisgenoten (zodat je bestuurders kan wisselen tijdens rit naar vakantie oid)
Dus het ligt eraan of je partner op hetzelfde adres woont als jou. Als dat zo is dan mag het
[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 03-03-2015 15:22 ]
tenzij je partner een collega is, of als je er als een instructeur naast zit.Tankiej schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:21:
[...]
Er staat redelijk duidelijk in het leasereglement aangegeven wie er in mogen rijden, wellicht is het handig om daar voortaan eerst even in te kijken voor dit soort vragen. Scheelt je weer wachten op antwoord
- Collega's
Dus het ligt eraan of je partner op hetzelfde adres woont als jou. Als dat zo is dan mag het
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Ik had niet zoveel haast en had het regelement niet zo bij de hand. Dus dit ging juist veel snellerTankiej schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:21:
[...]
Er staat redelijk duidelijk in het leasereglement aangegeven wie er in mogen rijden, wellicht is het handig om daar voortaan eerst even in te kijken voor dit soort vragen. Scheelt je weer wachten op antwoord
- Collega's
Anyway, voor mij telt optie 2 dus. Mijn vriendin staat ingeschreven op hetzelfde adres als mij ( we wonen immers samen
Ik leen hem dus ook gewoon uit aan mijn broer als hij even een korte rit heeft, np.
tot je een ongeluk krijgtPrx schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:46:
Er is overigens in het verleden nooit moeilijk over gedaan, ook niet bij navraag bij de lease afdeling, als een auto tijdens vakantie achterblijft bij familie die toevallig niet op hetzelfde adres ingeschreven staat.
Ik leen hem dus ook gewoon uit aan mijn broer als hij even een korte rit heeft, np.
ps. laat er overigens geen twijfel over zijn dat je altijd verzekerd bent, wie er dan ook rijdt in jouw auto. Waar het om gaat is dat de verzekering kan besluiten om zaken te verhalen.
[ Voor 47% gewijzigd door Prx op 03-03-2015 16:09 ]
Ik werk namelijk nu bij een klant waarbij ik ook 2 dagen thuiswerk. Dan kan zij mooi de auto mee wat weer schandalig veel treinkosten scheelt.
[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 03-03-2015 16:10 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Juancho op 03-03-2015 16:14 ]
Verwijderd
Er is nu weer een 14% V40, en het is toch wel een erg mooie auto. Anders gaat het de Peugeot 308 worden
Natuurlijk zijn die er!Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:19:
Nu we het toch over de lease hebben, zijn er V40 R-Design rijders die hun ervaring willen delen? Ook over eventuele opties die toch wel erg welkom waren geweest?
Er is nu weer een 14% V40, en het is toch wel een erg mooie auto. Anders gaat het de Peugeot 308 worden
Ik rijd nu ruim 1,5 jaar in een V40 D2 R-Design, bevalt nog steeds uitstekend!
Optie die ik vergeten was (niet specifiek R-Design overigens) en ik eigenlijk toch wel had willen hebben, is de lendesteun in de bestuurdersstoel. Ik denk toch dat dat net wat beter zou zitten.
Verder bevalt hij me prima
Als ik nu een auto zou mogen bestellen, dan zou ik wel twijfelen of ik voor een R-Design zou gaan of een toch een Momentum/Summum. Toen was de kleur Power Blue nog niet beschikbaar voor de V40, nu wel, maar niet voor de R-Design. Dat is wel een hele toffe kleur!
[ Voor 15% gewijzigd door Tankiej op 03-03-2015 16:27 ]
Verwijderd
Ok nice! Het is namelijk een best betaalbare auto, maar zogauw je er optiepakketten op gaat zetten, begint het al een stuk minder te ogen. En dat doet Volvo wel slim opzich, aangezien er best handige opties 'missen' .Tankiej schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:22:
[...]
Natuurlijk zijn die er!
Ik rijd nu ruim 1,5 jaar in een V40 D2 R-Design, bevalt nog steeds uitstekend!
Optie die ik vergeten was (niet specifiek R-Design overigens) en ik eigenlijk toch wel had willen hebben, is de lendesteun in de bestuurdersstoel. Ik denk toch dat dat net wat beter zou zitten.
Verder bevalt hij me prima
Ik heb als opties/accesoires de Business Pack Pro, keyless start (opzich overbodig maar geniale optie), Sensus Connected Touch (Android entertainment systeem die toen geleverd werd) en een afneembare trekhaak. Behalve de al genoemde lendesteun, zit daarmee alles er in wat ik nodig heb, en nog een beetje extraVerwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:27:
[...]
Ok nice! Het is namelijk een best betaalbare auto, maar zogauw je er optiepakketten op gaat zetten, begint het al een stuk minder te ogen. En dat doet Volvo wel slim opzich, aangezien er best handige opties 'missen' .
Heerlijke auto, lekker snel met 190pk en verbruik valt me reuze mee! Zit nu tussen de 5.2 en 5.5 wat volgens mij vrij netjes is.
Verwijderd
Aankomende vrijdag maar eens langs bij de Volvo dealer, dat zijn de leukere dingen om te regelen
Wat is de prijs uiteindelijk voor de Volvo die jij wil? De mijne kwam uit op ruim 37.000 maar dan heb je dus wel echt een volgepakte auto met alles erop en eraan. Ik wilde er graag nog 1 ding bij, het glazen dak, maar dat was gewoon te veel geld voor wat je er voor terug krijgt. Het dak kan bijv. niet eens open, dus dat vond ik echt een zwaar gemis.
Verder dus:
Business Styling Pack
Adaptieve Dual Xenon verlichting
Business Pack Connect
Kleur: Power Blue metallic
Dan heb je volgens mij bijna wel zo'n beetje alles. Ja je kunt nog bijv. zo'n safety pack erbij doen, maarja...
Succes iig! En zeker vooral veel proefritjes maken!
Verwijderd
Het is denk ik puur de afweging wat de auto je extra waard is in de maand, want met wat jij noemt, moet je inclusief bijtelling rond de 250-300 euro bij betalen per maand. Nu moet ik wel veel rijden, dus enerzijds is me dit het wel waard, maar dan zijn er toch wel goedkopere opties.Juancho schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:44:
Je kunt natuurlijk wat onderhandelen. Zo kende ik wat mensen bij de Volvo dealer in mijn stad en die hebben wat leuke kortingen kunnen geven.
Wat is de prijs uiteindelijk voor de Volvo die jij wil? De mijne kwam uit op ruim 37.000 maar dan heb je dus wel echt een volgepakte auto met alles erop en eraan. Ik wilde er graag nog 1 ding bij, het glazen dak, maar dat was gewoon te veel geld voor wat je er voor terug krijgt. Het dak kan bijv. niet eens open, dus dat vond ik echt een zwaar gemis.
Verder dus:
Business Styling Pack
Adaptieve Dual Xenon verlichting
Business Pack Connect
Kleur: Power Blue metallic
Dan heb je volgens mij bijna wel zo'n beetje alles. Ja je kunt nog bijv. zo'n safety pack erbij doen, maarja...
Succes iig! En zeker vooral veel proefritjes maken!
Voor dat geld kan ik zelf echt nooit kopen, laat staan een auto als deze. En ik rij ook enorm veel, dus dan wil ik gewoon een beetje fatsoenlijke auto. In zijn klasse was de V40 gewoon de beste vond ik. Maar smaken verschillen natuurlijk he!
Verwijderd
Dat is voor mij dus nog een beetje de afweging. Ik weet dat Volvo's normaal gesproken echt heerlijk rijden, en comfortabel zijn. Ik moet dagelijks 180 kilometer rijden, dus ik wil inderdaad ook fatsoenlijk kunnen rijden, dus sommige auto's vallen in mijn optiek sowieso al af. Maar moet toch ook eerst maar eens een Volkswagen en Peugeot testen, want bijna 80 euro verschil per maand (120 pm voor de VW) is toch best veel.Juancho schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:55:
Houd ook rekening met hoe je rijdt. Daarmee kun je zelfs geld 'verdienen'. Ik zit voor het huidige kwartaal op +500 euro. Stel dat dit zo blijft ontvang ik komend kwartaal iedere maand hier een deel van terug.
Voor dat geld kan ik zelf echt nooit kopen, laat staan een auto als deze. En ik rij ook enorm veel, dus dan wil ik gewoon een beetje fatsoenlijke auto. In zijn klasse was de V40 gewoon de beste vond ik. Maar smaken verschillen natuurlijk he!
Maar wat een beauty van een auto, pff, moeilijk!