Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook.

Ik ben aan het kijken hoe de Scales FX test in elkaar zit, maar ik begrijp er vrij weinig van. Kan iemand mij uitleggen hoe je de onderstaande vraag aan moet pakken?

Afbeeldingslocatie: http://resource.gerardklomp.nl/tweakers.net/capaciteitentest/scales_fx.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Strider op 28-06-2012 23:45 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29
Strider schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:25:
[...]

Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook.

Ik ben aan het kijken hoe de Scales FX test in elkaar zit, maar ik begrijp er vrij weinig van. Kan iemand mij uitleggen hoe je de onderstaande vraag aan moet pakken?

[afbeelding]
ik heb wel enig idee hoe je dat op moet lossen, maar het is volgens mij zo dat je moet identificeren wat de input is voor de vraagtekens.

Je weet dat er bij een ruit bij een output van 2 witte pijltes een input van een witten en een blauwe pijl. CQ in de figuur is het zo dat de input van de ruit de output is van het rondje dus, bij een input van 2 witte rondjes is de output van het rondje een witte en een blauwe pijl (die weer als input voor de ruit fungeren.

met dit gegeven kun je alles oplossen. Namelijk, een wit en een blauwe input in de vraagteken geeft als output blauw en oranje. en bij een blauw en oranje input (de output van de ruit als deze 2 witte bolletjes als input krijgt) heb je een witte en een blauwe output.

cq antwoord 1 en 3 zijn correct. althans, zo begrijp ik het dan. het kan natuurlijk ook zijn dat je de vraagteken moet identificeren en dan zou ik zeggen het is geen ruit dus moet het wel een rondje zijn, aangezien je niet weet wat de output is van het rondje bij een input is die anders is dan 2 witte bolletjes.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Thanks! Volgens mij heb ik hem wel door, iig als er iemand bevestiging kan geven dat de onderstaande goed zij :P

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/r1zlhw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/35i1v1v.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Strider op 29-06-2012 14:27 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Hier ook even mijn antwoord op een DM van Strider:

Het is voor mij al een tijdje geleden. Wat ik me kan herinneren is dat je tijdens de test de input kan veranderen door op de bolletjes te klikken. De bedoeling is dat je van het vraagteken voor elke input de output achterhaalt.

Bij jouw eerste plaatje weet je nu twee combinaties van het vraagteken:

Wit-wit in is oranje-blauw uit.
Oranje-blauw in is oranje-wit uit.

Door op de bolletjes te klikken verander je de input en kan je de andere twee achterhalen.

Bij de tweede kan je nu alleen oranje-blauw in is wit-blauw uit achterhalen (onderste regel van links naar rechts). Door in de eerste kolom met de bolletjes te spelen kan je het gedrag van het driehoekje achterhalen. Dan kan je in de tweede kolom het gedrag van het sterretje uitvinden en daarmee in de derde kolom het gedrag van het vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Aaaaah werkt het zo, dus bij vaststellen/identificare kun je op de onderstaande pijltjes klikken om deze van kleur te veranderen, en daarmee een antwoord te geven?

12 opgaves in 15min is dan nog best veel :o Jammer dat je deze test nergens online een keer kunt proberen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ach, je mag een onderdeel fout hebben. Had 99 percentiel gehaald en die oefening compleet fout.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Tsurany schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 18:21:
Ach, je mag een onderdeel fout hebben. Had 99 percentiel gehaald en die oefening compleet fout.
Had je hem verkeerd begrepen? Of op den duur maar gewoon gegokt?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Had hem verkeerd begrepen. Ik dacht dat hij goed ging maar kennelijk had ik het idee dat ik hem anders moest oplossen dan hoe hij werkelijk moet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-05 19:32

YoVla

Yoghurt met vla

Heeft iemand van jullie toevallig ook een pool auto gebruikt tijdens zijn proefperiode?
Ik moet zeker 1,5u rijden naar hoofdkantoor (trein minstens 2/2,5u) en kreeg te horen tijdens de sollicitatie dat dit eventueel mogelijk is, maar weet niet wanneer ik dit moet aanvragen.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
YoVla schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:03:
Heeft iemand van jullie toevallig ook een pool auto gebruikt tijdens zijn proefperiode?
Ik moet zeker 1,5u rijden naar hoofdkantoor (trein minstens 2/2,5u) en kreeg te horen tijdens de sollicitatie dat dit eventueel mogelijk is, maar weet niet wanneer ik dit moet aanvragen.

Iemand advies?
P-manager kan jou hier bij helpen, even contact opnemen en de situatie uitleggen dan kan hij/zij voor jouw kortsluiten met de lease afdeling. Dat was in iedergeval hoe ik in mijn proeftijd 4 jaar geleden een poolauto kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Is een pool auto snel te regelen? of moet je daar een maand op wachten?

Dan vraag ik het gewoon de eerste werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
YoVla schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:33:
Is een pool auto snel te regelen? of moet je daar een maand op wachten?

Dan vraag ik het gewoon de eerste werkdag.
Afhankelijk van de auto / beschikbaarheid van de auto kan hij redelijk snel afgehaald/geleverd worden (binnen een week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-04 17:21
Yes, vanaf 1 augustus aan de slag als YP bij FS :D beetje gespannen voor de test, maar dat was nergens voor nodig, super snel klaar en alle 4 Sterk :) Gesprek meteen daarna gehad (erg fijn, scheelt reizen) en dat ging ook goed. Meer mensen die per 1 augustus beginnen als YP?

Ik ga ook eens kijken of ik een poolauto kan regelen voor mijn proefperiode, elke dag 4 uur met het openbaar vervoer is geen pretje...ik weet alleen niet wie ik daarvoor moet contacten, ik heb alleen 2 kaartjes van recruiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 16:49
Bel je recruiter gewoon op, want die weten wel in welk cluster/practice je dan aan de slag gaat. Daar kan dan de P-Manager achterhaald worden die jou zal ondersteunen. Op die manier valt er mogelijk dan wel iets te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 11:10
Ik ben gister gebeld over een functie als business technology consultant. Zeer interessante functie, en ben zeker van plan om te solliciteren. Als ik het goed begrijp uit de informatie in dit topic hoeft het geen probleem te zijn dat ik nog niet afgestudeerd ben (eind september). Daarnaast beschik ik nog niet over een rijbewijs, zou dit eventueel in mijn nadeel kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Het niet hebben van een rijbewijs is erg vervelend voor iemand in een mobiele functie, dus dat kan wel in jouw nadeel zijn. Maar Capgemini stimuleert eigenlijk net zo goed het openbaar vervoer, dus aan de andere kant zou men er ook heel luchtig over kunnen doen. :)

Maar er zijn altijd klanten die toch net wat moeilijker te bereiken zijn met OV....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
Prx schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:48:
Het niet hebben van een rijbewijs is erg vervelend voor iemand in een mobiele functie, dus dat kan wel in jouw nadeel zijn. Maar Capgemini stimuleert eigenlijk net zo goed het openbaar vervoer, dus aan de andere kant zou men er ook heel luchtig over kunnen doen. :)

Maar er zijn altijd klanten die toch net wat moeilijker te bereiken zijn met OV....
Als je niet accuut binnen een uur bij een klant moet kunnen zijn is het geen probleem, vooral de technische functies zullen dit vereisen. Buiten dat heb ik nog niet gezien dat men moeilijk doet over OV, wordt zoals jij zegt gepromoot.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445106

da's minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 15:00
ja wat wil je ook met zulke lieden: http://www.geenstijl.nl/m...n_in_de_konsultensie.html

Iets te duur, iets te overdreven,iets te hautain!

lach me dood of ben ik nu aan het trollen ? ;) succes iig in deze barre tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Nog een ander stuk over de 'ontslagen' http://www.automatisering...aat-organisatie-aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
iemand enig idee hoe fs ervoor staat. Ik heb een bod gekregen en las gister dus het artikel van de massa ontslagen die gaan komen.

Verder was ik ook benieuwd hoe de opleidingsmogelijkheden zijn voor zaken die wellicht niet direct nodig zijn voor de functie, maar die voor je verdere carriere verloop wellicht goed uit kunnen komen. (i.e. cfa of frm terwijl je in betalingsverkeer werkt oid ). Zullen ze dat bekostigen, moet je daar een eigen bijdrage in moeten leveren of zullen gaan ze daar in het geheel niet aan meewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Massa ontslagen lees ik nergens? er is nog nergens gesproken over aantallen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Het woord massaontslagen is nergens gevallen, totdat jij het zei :)

Er gaan ontslagen vallen en er komt herstructurering, bovendien zijn de plannen nog niet rond dus over aantallen is nog niet eens gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ze halen de krantenkoppen niet als het om enkele ontslagen zou gaan. Het gaat wel dusdanig slecht in sommige divisies (heb ik begrepen). De vraag is alleen hoe goed draait fs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399394

freedzed6 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:49:
ja wat wil je ook met zulke lieden: http://www.geenstijl.nl/m...n_in_de_konsultensie.html

Het lipdub filmpje was een iniatief van een aantal werknemers. Daarbij hebben ze dit ook in hun eigen vrijetijd opgezet. Jammer dat er zo negatief op gereageerd wordt. :)
justice strike schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:00:
iemand enig idee hoe fs ervoor staat. Ik heb een bod gekregen en las gister dus het artikel van de massa ontslagen die gaan komen.

Verder was ik ook benieuwd hoe de opleidingsmogelijkheden zijn voor zaken die wellicht niet direct nodig zijn voor de functie, maar die voor je verdere carriere verloop wellicht goed uit kunnen komen. (i.e. cfa of frm terwijl je in betalingsverkeer werkt oid ). Zullen ze dat bekostigen, moet je daar een eigen bijdrage in moeten leveren of zullen gaan ze daar in het geheel niet aan meewerken?
Mocht je binnen een cluster zitten die (nog) steeds goed draait dan is er niks aan de hand. Ik zou gewoon even bellen of er voor jou al een klant/project beschikbaar is en hoe de vooruitzichten zijn. Dat kan niemand je kwalijk nemen na een dergelijk bericht in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

justice strike schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:09:
De vraag is alleen hoe goed draait fs.
Dit staat in een artikel "De ingrepen die Capgemini gaat doorvoeren, hebben betrekking op de onderdelen Application Services, Financial Services en de ondersteunende stafdiensten. Door de introductie van nieuwe, innovatie businessmodellen wil Capgemini beter inspelen op de behoefte aan flexibiliteit bij klanten."

Maar je weet niets, worden oude mensen eruit gewerkt of jonge mensen niet aangenomen? Dit moet je helaas afwachten tot september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
YoVla schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:11:
[...]

Dit staat in een artikel "De ingrepen die Capgemini gaat doorvoeren, hebben betrekking op de onderdelen Application Services, Financial Services en de ondersteunende stafdiensten. Door de introductie van nieuwe, innovatie businessmodellen wil Capgemini beter inspelen op de behoefte aan flexibiliteit bij klanten."

Maar je weet niets, worden oude mensen eruit gewerkt of jonge mensen niet aangenomen? Dit moet je helaas afwachten tot september.
nou het artikel wat ik las had die zinsnede niet. Maar bedankt Dan moet ik even navragen hoe dat zit.

Ik heb veel zin om bij cap te werken, maar eerlijk is eerlijk. Het geheel plaatje wordt nogal onaantrekkelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 13-07-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoVla schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:11:
[...]

Die onderdelen zeggen weinig. Ik zit in het onderdeel Application Services binnen een specifeke cluster. En binnen ons cluster hebben wij zelfs een tekort aan mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Anoniem: 399394 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:14:
[...]
Die onderdelen zeggen weinig. Ik zit in het onderdeel Application Services binnen een specifeke cluster. En binnen ons cluster hebben wij zelfs een tekort aan mensen.
Precies! Maar ik behoor tot de mensen die pas september beginnen (en dus eenvoudig af te schepen zijn) dus ik maak mij ook wel zorgen om mijn functie binnen IS.

Kies je dan eieren voor je geld? Nee, ik wil wel graag aan de slag bij Cap.. maar het maakt je zomervakantie wel een stuk onrustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je in de huidige turnarround mailtjes kijkt, even veel te zwaar samengevat:

" Het is daarbij onvermijdelijk dat functies komen te vervallen. "
". De beloning kan fluctueren,"
"een sterke vereenvoudiging en vermindering van management en overhead"
"Begin augustus zal in nauwe samenwerking met de COR "..."Vanaf september .. geïmplementeerd".

@freezed hierboven, een goede troll nodigt uit tot reacties, dus als troll ben je niet geslaagd , die libdub is buiten werktijd gemaakt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Anoniem: 399394 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:14:
[...]
Same here, zijn wij directe collega's zonder dat we het weten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoVla schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:16:
[...]

Precies! Maar ik behoor tot de mensen die pas september beginnen (en dus eenvoudig af te schepen zijn) dus ik maak mij ook wel zorgen om mijn functie binnen IS.

Kies je dan eieren voor je geld? Nee, ik wil wel graag aan de slag bij Cap.. maar het maakt je zomervakantie wel een stuk onrustiger.
Als je met IS, Infrastructure Services bedoelt zou ik me al wat minder zorgen maken. Met dat onderdeel gaat het hartstikke goed. Wel is het nooit verkeerd om voor je indienst treding al eens je gezicht op kantoor te laten zien. Ga bijvoorbeeld eens naar een vakgroepmeting of clustermeting. Dan leer je alvast wat mensen kennen, en kunnen deze mensen alvast een oogje voor je openen houden voor een inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M-Opensource schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Same here, zijn wij directe collega's zonder dat we het weten? :p
Misschien zitten wij wel in dezelfde ruimte :P

K41 SAP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Anoniem: 399394 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Misschien zitten wij wel in dezelfde ruimte :P

K41 SAP ?
Nee toch niet, N27 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 399394 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:11:
[...]

Het lipdub filmpje was een iniatief van een aantal werknemers. Daarbij hebben ze dit ook in hun eigen vrijetijd opgezet. Jammer dat er zo negatief op gereageerd wordt. :)

[...]
Dat filmpje is echt te slecht voor woorden, het zal vast leuk zijn geweest om te maken, maar het geeft echt geen professionele indruk.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Ben ik de enigste die eigenlijk het liedje 'Call me Maybe' verwachte in die clip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:46:
[...]

Dat filmpje is echt te slecht voor woorden, het zal vast leuk zijn geweest om te maken, maar het geeft echt geen professionele indruk.
Mijn weten was deze clip ook niet bedoelt voor Geenstijl of als wervingspromotie, maar gewoon voor de (interne) lol :) .

Ik zie btw niet de relatie met een dergelijk filmpje en de professionaliteit op de werkvloer bij de klant maarja dat is offtopic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Anoniem: 399394 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:04:
[...]

Mijn weten was deze clip ook niet bedoelt voor Geenstijl of als wervingspromotie, maar gewoon voor de (interne) lol :) .

Ik zie btw niet de relatie met een dergelijk filmpje en de professionaliteit op de werkvloer bij de klant maarja dat is offtopic :).
Hoe komt dit filmpje op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
heeft iemand enig idee hoe lang het duurt om zo'n iq test in te plannen bij cap gemini? Gaan daar enkele dagen overheen of kunnen ze zo'n sessie de eerstvolgende dag inplannen?

En hoe zit het met het contract nadat je erdoorheen bent? moet je dat meteen tekenen of is dat voor een ander moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Tijdens mijn capaciteitentest heb ik van enkele andere deelnemers vernomen dat het mogelijk is om de reiskosten te declareren van de capaciteitentest en persoonlijkheidstest. Weet iemand hier iets van?

[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 15-07-2012 18:28 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

justice strike schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:56:
heeft iemand enig idee hoe lang het duurt om zo'n iq test in te plannen bij cap gemini? Gaan daar enkele dagen overheen of kunnen ze zo'n sessie de eerstvolgende dag inplannen?

En hoe zit het met het contract nadat je erdoorheen bent? moet je dat meteen tekenen of is dat voor een ander moment?
Die test had ik binnen twee weken, weet niet of dit sneller kan

Toen ik alles doorlopen had, kreeg ik mijn contract binnen twee weken.. dus je hoeft niet direct te tekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
YoVla schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:00:
[...]

Die test had ik binnen twee weken, weet niet of dit sneller kan

Toen ik alles doorlopen had, kreeg ik mijn contract binnen twee weken.. dus je hoeft niet direct te tekenen
ok... dat duurt een stuk langer dan ik verwacht had. Dan ga ik hem zo snel mogelijk in plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbern
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07-2021
Strider schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:28:
Tijdens mijn capaciteitentest heb ik van enkele andere deelnemers vernomen dat het mogelijk is om de reiskosten te declareren van de capaciteitentest en persoonlijkheidstest. Weet iemand hier iets van?
Volgens mij kan dat niet. Nooit eerder gehoord iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Strider schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:28:
Mij staat er vaag iets bij dat het wel werd genoemd, maar ik ben het zelf nooit tegengekomen dat iemand daadwerkelijk reiskosten heeft gedeclareerd. Het is natuurlijk altijd het navragen waard.

Wil je dit zelf doen of heb je liever dat ik even intern informeer? :)
justice strike schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:07:
[...]

ok... dat duurt een stuk langer dan ik verwacht had. Dan ga ik hem zo snel mogelijk in plannen.
Eens in de X weken worden ze afgenomen en dat hangt waarschijnlijk nog iets af van het aantal deelnemers. Mocht je er zeker van zijn dat je wilt solliciteren bij Capgemini, dan zou ik gewoon zo spoedig mogelijk inplannen. Vooral als je nog andere sollicitaties hebt lopen bij organisaties waar ze dit soort dingen niet organiseren, dan is het erg prettig om te weten of je uberhaupt aan de gesprekstafel mag aanschuiven bij Capgemini (op basis van je test resultaten). Anders worden onderhandelingen met andere organisaties ook wat bemoeilijkt. :)
tennisbal schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:56:
[...]

Hoe komt dit filmpje op internet?
Er is altijd een YouTube versie geweest die niet in de zoekresultaten van YouTube werd opgenomen. Dit werd gedaan om eenvoudig het filmpje te verspreiden, denk ik zomaar. Waarschijnlijk heeft iemand hem 'gelekt' en is hij daarom verspreid.

Vond het op zich nog wel geinig bedacht en uitgevoerd, dus dat moet ik ze nageven. Helaas zit het internet vol met azijnpissers, dus als die eenmaal beginnen dan is er geen houden meer aan.
freedzed6 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:49:

Je gaat het waarschijnlijk niet meer lezen... maar wat je daar ziet zijn een stel ijverige/gezellige collega's die een leuke gag met elkaar hebben georganiseerd buiten werktijd. Je kan het zien omdat de koffiecorner dicht is... en die is sowieso tot 19:00 open.

Ik ken maar weinig collega's die zich niet buiten werktijd in zetten voor professionele en (zoals in dit filmpje) de wat minder vakgerelateerde ontwikkelingen. Hoewel de markt het concept van detachering/consultancy niet meer lijkt te waarderen in de vorm van euro's, ben ik nog steeds vrij onveranderd van mening dat ik samen werk met zeer kundige collega's die op verschillende projecten toch met enige regelmaat het verschil maken.

En natuurlijk zitten er tussen die 120.000 collegae ook de nodige rotte appels en peren, en natuurlijk leveren we soms gewoon een veel te dik rapport op, maar dat neemt niet weg dat deze club enthousiasme, kunde en professionalisme ademt. En dat... is mijn stellige overtuiging.

[ Voor 82% gewijzigd door Prx op 17-07-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas-purr
  • Laatst online: 22-08-2024
Tikje laat, maar was weer even bij aan het lezen.
justice strike schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:00:
Ook FS staat onder druk. Intern is er al geschuif binnen het management, zoals practice managers die weer full time de sales in gaan. Er is al wel gezegd dat de YP'ers zich minder zorgen hoeven te maken omdat het bedrijf nog steeds wil verjongen qua personeel en ervaring in jonge technieken, maar uiteindelijk beinvloed het hun natuurlijk ook direct.

De kans dat het tot een contract beëindiging loopt is echter kleiner dan voor seniors met skills die steeds meer volledig ge-off shored worden. Denk bijv aan functioneel beheer. Ik ben bang dat oud Getronics BAS mensen het best lastig kunnen gaan krijgen, gezien die daar veel ervaring in hebben en steeds lastiger te plaatsen worden / moeite hebben met omscholing. Dit zeg ik overigens uit persoonlijke overtuigingen.
Ik zit zelf sinds februari bij FS als YP'er, met een technische achtergrond. Heb voor mijn eerste project 4 maanden als BA in een SCRUM project voor ING gezeten. Denk aan het schrijven van use cases, interface specificaties en service definitions voor off-shore development.

Tijdens deze tijd heb ik flink wat trainingen gevolgd in de avonduren, waaronder de foundation trainingen (Payments, SEPA, etc.), maar ook FRM level 1 die zoals je aangeeft niet direct nodig was.
Omdat het een training is die door Cap zelf gegeven wordt, is deze gratis (gaat niet af van je persoonlijke opleidingsbudget) en proberen ze zulk soort trainingen zo veel mogelijk te geven zolang er animo is. Uiteindelijk heeft iedereen er natuurlijk wat aan. Wel moeten zulk soort trainingen nog goedgekeurd worden door je manager, maar ik ken tot nog toe geen enkel voorbeeld waarbij een manager zo'n training afgekeurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Prx schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 00:11:
[...]

Mij staat er vaag iets bij dat het wel werd genoemd, maar ik ben het zelf nooit tegengekomen dat iemand daadwerkelijk reiskosten heeft gedeclareerd. Het is natuurlijk altijd het navragen waard.

Wil je dit zelf doen of heb je liever dat ik even intern informeer? :)
Als jij intern kan informeren, dan graag! Het gaat hierbij wel om een afstudeeronderzoek. Misschien dat ze dan per definitie nee zeggen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:06
Jas-purr schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:59:

Ook FS staat onder druk. Intern is er al geschuif binnen het management, zoals practice managers die weer full time de sales in gaan.
Vind het sowieso bizar dat practice managers echt aan delivery doen. Ik vind het logisch dat ze hier en daar voor een stuurgroep gebruikt moeten worden, maar verder zouden VP's voornamelijk sales moeten doen. De VP's en Principals moeten ervoor zorgen dat een practice genoeg projecten wint om draaiende te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Strider schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:09:
[...]

Als jij intern kan informeren, dan graag! Het gaat hierbij wel om een afstudeeronderzoek. Misschien dat ze dan per definitie nee zeggen :)
Gekke vraag misschien, maar had je dan die dag ook daadwerkelijk reiskosten? Ik neem aan dat je de beschikking hebt over een Studenten OV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Prx schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:02:
[...]

Gekke vraag misschien, maar had je dan die dag ook daadwerkelijk reiskosten? Ik neem aan dat je de beschikking hebt over een Studenten OV?
Studenten OV heb ik tijdelijk stopgezet, omdat ik er nog maar een paar maanden recht op heb, en er in die periode niet echt veel gebruik van zou maken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Strider schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:06:
[...]

Studenten OV heb ik tijdelijk stopgezet, omdat ik er nog maar een paar maanden recht op heb, en er in die periode niet echt veel gebruik van zou maken.
Ik heb de vraag in ieder geval intern even bij mijn 2 contactpersonen van recruitment neergelegd. Hopelijk heb ik snel antwoord voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Prx schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:39:
[...]

Ik heb de vraag in ieder geval intern even bij mijn 2 contactpersonen van recruitment neergelegd. Hopelijk heb ik snel antwoord voor je. :)
Thanks, tof van je!

Misschien dat nog iemand mij kan helpen in dit topic :P
Ik ben opzoek naar klanten van Capgemini die gebruik maken van Mobile Business Intelligence. Dit in verband met mijn master thesis die ik hierover wil gaan schrijven. Als er cappers zijn die een organisatie weten, dan ben ik hier heeeeeel erg geïnteresseerd naar. Hierover pmm'en mag ook!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jas-purr schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:59:

De kans dat het tot een contract beëindiging loopt is echter kleiner dan voor seniors met skills die steeds meer volledig ge-off shored worden. Denk bijv aan functioneel beheer. Ik ben bang dat oud Getronics BAS mensen het best lastig kunnen gaan krijgen, gezien die daar veel ervaring in hebben en steeds lastiger te plaatsen worden / moeite hebben met omscholing. Dit zeg ik overigens uit persoonlijke overtuigingen.
Alle functies die kunnen worden ge-offshored, zullen worden geoffshored. Dit is zeker een factor 10 goedkoper qua uurtarief. In principe is niemand veilig.

YP' ers maken de meeste kans om de rondes te overleven, zij hebben immers een laag uurtarief. Men wil streven naar een gezonde piramide opbouw. Dwz veel YP' ers en in de top een paar VP' s

Vwb oud Getronics Bas, daar zit wel wat in......denk ik Maar inmiddels is al zo;'n beetje 50-60% van de oud BAS al weg binnen het bedrijf :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463379

Hoi,

Het is een paar weken geleden maar inmiddels heb ik het assessment gedaan en gehaald en ga op 1 sept. bij FS beginnen :)

Ik ben benieuwd of jullie nog tips voor me hebben over zaken die ik nu al beter kan regelen zoals de lease/pool auto oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gefeliciteerd,

Je kunt alvast kijken naar een pool wagen voor gebruik tijdens je proeftijd....de lijst daarvan is te vinden op het intranet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Anoniem: 463379 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:13:
Hoi,

Het is een paar weken geleden maar inmiddels heb ik het assessment gedaan en gehaald en ga op 1 sept. bij FS beginnen :)

Ik ben benieuwd of jullie nog tips voor me hebben over zaken die ik nu al beter kan regelen zoals de lease/pool auto oid ?
Als je recht hebt op een pool auto vanaf dag 1, dan kan je dit het beste even met jouw (People) Manager regelen. Hij/Zij kan dan t.z.t. alvast kijken naar een auto die dan beschikbaar is in de pool lijst. Op dit moment gaan snuffelen in de lijst heeft nog niet veel zin, aangezien de auto's die YP-ers willen rijden vaak al zeer snel weer van de lijst verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank jullie wel, ik zal even contact opnemen met mn manager, al ga ik als professional aan de slag en niet als YPer, maar dat zal vast niet uitmaken :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Anoniem: 463379 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:08:
Dank jullie wel, ik zal even contact opnemen met mn manager, al ga ik als professional aan de slag en niet als YPer, maar dat zal vast niet uitmaken :) ?
Stiekem wel, aangezien voor zij-instromers het volgens mij standaard al toegestaan is om vanaf dag 1 een lease te gaan rijden (pool tijdens proeftijd). Mocht je dan ook nog eens een wat duurdere smaak hebben, dan valt er altijd wel iets in de pool te vinden naar gading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prx schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:02:
[...]

Stiekel wel, aangezien voor zij-instromers het volgens mij standaard al toegestaan is om vanaf dag 1 een lease te gaan rijden (pool tijdens proeftijd). Mocht je dan ook nog eens een wat duurdere smaak hebben, dan valt er altijd wel iets in de pool te vinden naar gading.
Ok bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:31

JvdM

<---->

Ik ben van plan om eerdaags een sollicitatie in te sturen bij Capgemini. Het betreft voor een functie als junior consultant / young professional in de SAP Basis hoek. Via de website kwam ik uit op de vacature
Junior ICT Consultant, waarbij je uiteindelijk voor een technische SAP functie kan kiezen. Ik ben eigenlijk benieuwd of er hier mensen zitten die ook in die hoek werken bij Capgemini. Ik zou daar graag eens een aantal vragen aan willen stellen (niet zozeer over salaris o.i.d. maar meer richting werk activiteiten, werksfeer, zelfontwikkeling etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Zo te zien is het niet mogelijk om jou een DM te sturen via het forum. Mocht je dat soort reacties dus willen hebben, dan adviseer ik je om die functionaliteit even aan te zetten. Zover ik terug kan lezen zitten er aardig wat SAP collega's hier op T.net, dus dat moet wel goed komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM

JvdM

<---->

Prx schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:30:
Zo te zien is het niet mogelijk om jou een DM te sturen via het forum. Mocht je dat soort reacties dus willen hebben, dan adviseer ik je om die functionaliteit even aan te zetten. Zover ik terug kan lezen zitten er aardig wat SAP collega's hier op T.net, dus dat moet wel goed komen. :)
Dat is vreemd, naar mijn weten heb ik het verleden wel DM messages ontvangen en verstuurd. Maar bedankt voor je tip, de optie stond inderdaad uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341854

Goedemorgen alllemaal,

Gisteren gehoord dat ik per 1 oktober mag starten als YP bij FS.
Heb er enorm veel zin in! Zijn er nog meer mensen die dan gaan starten? Of iets kunnen vertellen over de eerste twee weken bij Cap.

Alvast bedankt.
Groetjes, David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas-purr
  • Laatst online: 22-08-2024
Anoniem: 341854 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:01:
Goedemorgen alllemaal,

Gisteren gehoord dat ik per 1 oktober mag starten als YP bij FS.
Heb er enorm veel zin in! Zijn er nog meer mensen die dan gaan starten? Of iets kunnen vertellen over de eerste twee weken bij Cap.

Alvast bedankt.
Groetjes, David
Welcome on board! Ik zit zelf sinds februari bij FS als YP.

De eerste 2 weken zijn voornamelijk onboarding, het welbekende "blauw spuiten". Eerste dag(deel) is Capgemini breed en krijg je een algemene presentatie over het bedrijf en de kernwaarden. Vervolgens ga je naar FS waar voorheen 1,5 week onboarding was, maar wat tegenwoordig volgens mij 1 week is.

Tijdens deze onboarding bij FS loop je kort door een fictief project heen. Je krijgt te maken met een opdrachtomschrijving vanuit de klant die je uit moet werken naar een op te leveren product. Dit presenteer je aan het einde van het traject. Tijdens het uitwerken krijg je oefeningen in bedrijfsprocessen (BPM / Aris / PEGA), modellering (UML), requirements en interviewtechnieken, etc.

Vervolgens heb je een dag CV workshop waar je er eigenlijk achter komt dat wat je altijd als CV hebt aangehouden (en fier mee naar binnen bent gelopen tijdens de sollicitatie om ze eens even te laten zien wat je in huis hebt), helemaal niet volstaat volgens Cap. Ik meen dat als laatste ook de 'intake experience' erbij betrokken is, waar je fictief een intake gesprek met de klant doet.

Daarna beland je op de bank en ga je echt de organisatie van binnenuit ontdekken, terwijl je op zoek gaat naar een betaalde opdracht. Het lijkt tegenwoordig trouwens wel een trend dat YP'ers als eerst onbetaald ingezet worden bij de klant om ervaring op te doen, of een project doen bij een NGO.

Maar goed, dat zijn in principe de globale lijnen. Hier ga je nog veel meer over horen wanneer het tijd is. ;)

Afstudeer-se / fijne vakantie nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks!
Nuttige en fijne info!
Ik kijk er enorm naar uit!
Wellicht tot in oktober bij Cap.

Groetjes,
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 11:10
Ik mag 7 augustus op gesprek komen, ben benieuwd! Iemand nog tips in wat ik kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De standaard dingen. Vragen naar jou verleden en hoe je gekomen bent tot waar je nu bent. Wat je daar goed bevallen is en waarom je bepaalde keuzes gemaakt hebt. Stukje over Cap zelf, wat Cap doet en wat jou werkzaamheden zouden zijn. En dan kijken of 1+1=2 en er een match is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Met de nieuwe lease regeling (zie start post)

" Ook het brandstof component zal verrekend worden met de medewerker. Er is een standaard brandstofcomponent inbegrepen bij de leaseprijs op basis van de fabrieksopgave van het verbruik. Omdat deze vaak niet realistisch is hoogt Capgemini deze al met 15% op. Deze prijs zit verwerkt in de leaseprijs. Mocht je als consultant dus een zware rechtervoet hebben, of je selecteert een auto nog onzuiniger is dan de fabrieksopgave, dan zal dit verrekend worden. Mocht je echter goedkoper tanken dan de huidige adviesprijs langs de snelwegen, dan zal dit ook worden verrekend. Op die manier is het mogelijk om eventuele extra kosten van brandstof op te vangen, of geld terug te krijgen omdat er gereden wordt met een zuinigere auto waarmee goedkoop getankt wordt."

is een Renault Megane Estate dan nog realistisch voor een YP?
(uitgaande van de normale start voorwaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Het wordt ondertussen een bijzonder ingewikkelde berekening om te maken. Helaas is die auto ook nog niet beschikbaar op http://www.werkelijkverbruik.nl/ waardoor ik hem niet kan berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is geen enkele auto nog relevant, allemaal wijken ze ruim van de 15% af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kane_sting
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 21:51
Het is heel afwisselend bij Capgemini, ik begon zelf eigenlijk als BA-er maar vrij snel ingezet op een SharePoint project (dat had ik op mijn cv staan i.v.m. SharePoint project op 2 stages). Vervolgens ben ik op de bank beland en heb ik intern gewoon wat klusjes gedaan en mensen geholpen met wat Excel sheets bouwen en macro's etc.. na 2 maanden bank ben ik ingezet op een Pega project in Amsterdam. Dat project kwam in combinatie met een fastrack en Bootcamp. Nu ben ik me aan richten op het halen van mijn CSA en tevens mijn Scrum master level 1.

Ze zeggen bij Capgemini heel vaak "Master of your own destiny". Nu wordt er wel sneller gekeken of de training toegevoegde waarde heeft voor jou inzet maar e-learnings zijn altijd zelf te doen. Schroom niet voor vragen over Capgemini.

[ Voor 82% gewijzigd door kane_sting op 07-08-2012 09:14 . Reden: Updated ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:32:
Volgens mij is geen enkele auto nog relevant, allemaal wijken ze ruim van de 15% af.
Dat kun je natuurlijk erbij incalculeren, zo heeft een YP-er een belachelijk budget voor een lease-auto. Die kunnen een volledig gepimpte Polo bluemotion leasen en ze houden dan nog 200 euro over voor het overschot aan brandstof-component en de bijtelling.

Vervolgens zijn de budgetten voor SC en hoger in vergelijking met de YP-er weer erg laag. Een beginnend Senior Consultant heeft vaak maar 50 euro meer budget voor een lease-auto. En het budget voor een VP is echt dramatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Overweeg ook eens serieus een prive auto ipv een leaseauto.
Capgemini heeft best een leuke regeling voor prive auto's.

Zo heb ik een leasebudget van 800 euro, per maand declareer ik ~450 euro (woon 65km van mijn project)
de 350 die overblijft spaar je op en krijg je aan het eind van het jaar uitbetaald (gaat wel gewoon 42% vanaf).
Maar is toch 2500 euro die ik netto opgespaard heb.

Het hangt natuurlijk sterk van je prive gebruik af, maar ik rijd ruim 10000km prive en dat dek ik makkelijk af met de 2500 euro die ik aan het eind uitgekeerd krijg.
Afgelopen vakantie was ik bovendien 3,5 week met het vliegtuig weg en heb ik de complete 800euro gespaard.
Een leaseauto had nutteloos thuis gestaan en niks opgeleverd.
Verder heb je uiteraard wat onderhoud en af en toe een keer een reparatie maar als ik voor een vergelijkbare
auto als ik nu heb, bijtelling zou moeten gaan betalen zat ik ook al gauw aan 3000euro per jaar.

Leaseauto is voor veel mensen een gemak, maar als je het goed doet kan een prive auto voordelig uitpakken.
Ik kan me ook nog voorstellen dat je het gewoon leuk vind een nieuwe auto te hebben, ik hecht daar echter minder belang aan ;)

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou zelf sowieso lease nemen omdat ik idd graag een nieuwe auto wil en dan gewoon weet wat ik kwijt ben en wat ik krijg. Maar kan me goed voorstellen dat je voor prive kiest als je er nog wat aan kan overhouden. Alleen ik weet nog niet welke auto's te kiezen zijn aangezien ik nog geen toegang heb. Vraag me af hoeveel je kan overhouden met de auto's die mij aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Dat is ook de reden dat ik wilde leasen, en nog steeds wel. Als er iets gebeurd heb je zo een vervangende auto. En met een goedkoope (pool) auto kun je ook nog steeds een deel overhouden. Al wilde ik voor de seat ibiza gaan, maar die auto scoort ongeveer het hoogste percentage boven opgegeven verbruik. Heb geen zin om iedere dag een paar euro te moeten gaan betalen alleen om op mijn werk te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon

Dutchneon

Vervangende auto heb ik ook gewoon recht op via mijn verzekering. Maar begrijp het gemak wel.

In principe heb je keus uit bijna alle auto's. Zo heb ik bijvoorbeeld enkele collegas met een young professional budget die een Lexus ct200h hebben. Maar de meesten rijden een DS3, Polo bm of Mito.
Maar kijk inderdaad goed naar de site Werkelijkverbruik.nl. want fabrieksnormen zijn een lachertje
die fabrikanten gebruiken om de overheden voor de gek te houden en toch 14% bijtelling voor elkaar te krijgen.

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Betalen die YP met een Lexus niet (erg) veel bijtelling? waar moet je dan aan denken per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Diablow schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:19:
Dat is ook de reden dat ik wilde leasen, en nog steeds wel. Als er iets gebeurd heb je zo een vervangende auto. En met een goedkoope (pool) auto kun je ook nog steeds een deel overhouden. Al wilde ik voor de seat ibiza gaan, maar die auto scoort ongeveer het hoogste percentage boven opgegeven verbruik. Heb geen zin om iedere dag een paar euro te moeten gaan betalen alleen om op mijn werk te komen...
De truc is dan ook om dit extra verbruik al mee te calculeren in de keuze van je lease auto. Op die manier kan je een goed beeld vormen van de werkelijke kosten van die lease auto. Het zou zomaar kunnen dat die Ibiza, zelfs met zijn extra paar euro per dag, nog steeds bijzonder aantrekkelijk is om te gaan rijden t.o.v. een andere auto.

Het is alleen zo dat je dus nu met meer factoren rekening moet houden dan met de prijs die door de lease maatschappij wordt getoond. Maar als je hier bij elke auto rekening mee houdt, dan is er niets aan de hand. Natuurlijk moet je die gegevens dan wel tot je beschikking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb aardig wat zitten zoeken in dit forum en in andere topics maar het is nog mij nog vrij onduidelijk wat betreft de leaseregeling, eigen bijdrage, bijtelling etc etc.

Ik ga in oktober starten als YP en kan dan na 2 maanden voor het leasebedrag van YP'ers een auto uitzoeken.
Wat ik graag wil is zo min mogelijk zelf betalen van mijn eigen loon aan die auto.
Hoe zijn deze berekeningen?

Auto = een XXX lease bedrag
Bijtelling = een XXX bedrag
Eigen bijdrage = ?? geen idee wat dit is

Kan iemand mij hiermee helpen? Het is nog niet van belang maar misschien zijn er YP'ers die hier nu mee te maken hebben en een concreet voorbeeld kunnen geven van kostenoverzicht.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
Anoniem: 341854 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:40:
Auto = een XXX lease bedrag
Bijtelling = een XXX bedrag
Eigen bijdrage = ?? geen idee wat dit is

Kan iemand mij hiermee helpen? Het is nog niet van belang maar misschien zijn er YP'ers die hier nu mee te maken hebben en een concreet voorbeeld kunnen geven van kostenoverzicht.
Alvast bedankt :)
Als ik nu bij een van onze lease maatschappijen een berekening maak voor een Opel Corsa (Corsa 1.2 twinport 63kW start/stop Anniversary Edition incl metaal lak) met een YP (13) lease tarief. Zou betekenen dat je ongeveer 120euro bruto salaris p/m erbij krijg, omdat deze onder je lease bedrag zit (dus geen eigen bijdrage hebt)
Voor deze Corsa zou je 114 euro aan bijtelling p/m betalen.

Onzekerheidsfactoren qua kosten:
  • Door de nieuwe regeling is het onzeker wat nu je echte kosten gaan zijn ivm het bonus/malus gebeuren met de brandstof verbruiksnormen die gehanteerd gaan worden.
  • Het kan ook zo zijn dat de benzine en/of verzekeringsprijzen stijgen per nieuw kalender jaar en je dus meer moet betalen voor je auto
Als je een auto uitzoekt die boven je lease budget uitkomt (leaseprijs+bezine prijs) dan worden de meerkosten je eigen bijdrage en zul je dus salaris inleveren voor het rijden in die auto:

Lease budget voor jouw nivo is: 700 euro
Leaseprijs incl benzine is: 800 euro
Eigen bijdrage is dan: 100 euro
Bijtelling: ....... euro (afhankelijk van de waarde van de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sieger schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:15:
[...]

Als ik nu bij een van onze lease maatschappijen een berekening maak voor een Opel Corsa (Corsa 1.2 twinport 63kW start/stop Anniversary Edition incl metaal lak) met een YP (13) lease tarief. Zou betekenen dat je ongeveer 120euro bruto salaris p/m erbij krijg, omdat deze onder je lease bedrag zit (dus geen eigen bijdrage hebt)
Voor deze Corsa zou je 114 euro aan bijtelling p/m betalen.

Onzekerheidsfactoren qua kosten:
  • Door de nieuwe regeling is het onzeker wat nu je echte kosten gaan zijn ivm het bonus/malus gebeuren met de brandstof verbruiksnormen die gehanteerd gaan worden.
  • Het kan ook zo zijn dat de benzine en/of verzekeringsprijzen stijgen per nieuw kalender jaar en je dus meer moet betalen voor je auto
Als je een auto uitzoekt die boven je lease budget uitkomt (leaseprijs+bezine prijs) dan worden de meerkosten je eigen bijdrage en zul je dus salaris inleveren voor het rijden in die auto:

Lease budget voor jouw nivo is: 700 euro
Leaseprijs incl benzine is: 800 euro
Eigen bijdrage is dan: 100 euro
Bijtelling: ....... euro (afhankelijk van de waarde van de auto)
Super! hier heb ik zeker wat aan. Dank je!
Ik neem aan dat deze berekening anders is dan bijvoorbeeld een berekening die je maakt op directlease.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
Anoniem: 341854 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:17:
[...]

Super! hier heb ik zeker wat aan. Dank je!
Ik neem aan dat deze berekening anders is dan bijvoorbeeld een berekening die je maakt op directlease.nl ?
Vermoed van wel, er zijn prijs afspraken met diverse fabrikanten waardoor we kortingen hebben op allerlei modellen / opties die daardoor waarschijnlijk qua prijs ervoor zorgen dat dit afwijkt van een directlease.nl

mijn eigen auto loopt in december af en zit te dubben of ik weer ga leasen of prive ga rijden. Een goede vergelijking/berekening valt niet te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sieger schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:22:
[...]

Vermoed van wel, er zijn prijs afspraken met diverse fabrikanten waardoor we kortingen hebben op allerlei modellen / opties die daardoor waarschijnlijk qua prijs ervoor zorgen dat dit afwijkt van een directlease.nl

mijn eigen auto loopt in december af en zit te dubben of ik weer ga leasen of prive ga rijden. Een goede vergelijking/berekening valt niet te maken...
Oke, nouja ik moet het maar ondervinden als het zover is. In ieder geval bedankt voor de info en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon

Dutchneon

YoVla schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:22:
Betalen die YP met een Lexus niet (erg) veel bijtelling? waar moet je dan aan denken per maand?
Tja is zoweiso meer als een Polo bm, maar die ls200h valt wel onder de 14% bijtellers.
nadeel is dat ie best duur is in aanschaf en je dus al net over je budget zit.
Ik vind het geen bijzondere auto, maar van binnen is het interieur echt prachtig. dat vind
je in weinig auto's in deze klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
prelude36a schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:39:

[...]

Tja is zoweiso meer als een Polo bm, maar die ls200h valt wel onder de 14% bijtellers.
nadeel is dat ie best duur is in aanschaf en je dus al net over je budget zit.
Ik vind het geen bijzondere auto, maar van binnen is het interieur echt prachtig. dat vind
je in weinig auto's in deze klasse!
Bij lease-auto's moet je ook nooit naar de cataloguswaarde kijken, maar naar de bijtelling en de leaseprijs per maand. Voorbeeld van een Golf 1.4 TSI en een Lexus, beide heb ik geleasd voor 850 euro per maand. Een Golf 1.4 TSI kan er een stuk aantrekkelijker uitzien omdat die maar 25k is t.o.v. de Lexus voor 35k. Echter betaal je voor de Lexus maar 14% bijtelling, dus €4900 op jaarbasis en voor de Golf €6250. Dat scheelt ruim 100 euro per maand aan bijtelling. En dan is de Golf nog niet eens aangekleed en heb je bij de Lexus wél alle toeters en bellen.

De hybrides zijn populair omdat je relatief veel auto kunt rijden voor weinig geld. Daarom zie je ook zoveel CT's, Auris en Prius rondrijden bij Capgemini. Dat zal met de nieuwe lease-regeling wel wat minder worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon

Dutchneon

Ik heb nog niet gekeken maar binnenkort heb je ook de plug-in- Prius, die is bijtellingsvrij....
Niet dat ik daarop zit te wachten maar ik blijf graag op de hoogte van dat soort ontwikkelingen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Dutchneon op 08-08-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:52
Assessment test gehaald. Psycholoog overleefd.

1 oktober aan de slag bij BIM *O* . Nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Laatst online: 11-06 14:52
xobdorp schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:51:

Welkom!

Ook jij ben officieel voor gek verklaard ;) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-Opensource
xobdorp schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:51:

Bij BIM nog wel, welkom bij ons clubje :-)
Al enig idee wat je gaat doen of met welke producten je aan de slag gaat?

[ Voor 12% gewijzigd door M-Opensource op 21-08-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
Tijdens eerste gesprek is mij verteld dat ik begin bij tooling. Specifiek weet ik nog niet waar ik mee aan de slag mag gaan. Wel zin in in ieder geval!

Eerst even afstuderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand of Alphabet en/of Athlon chiptuning toestaan bij leaseauto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Alphabet bij VAG-auto's niet iig, dat stond er een keer duidelijk in, omdat je dan eigenlijk ook beter brandstof nodig heft, welke niet vergoed wordt was het verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar bij niet VAG auto's dan wel? Of zou je dat niet weten? Anders bel ik ze maandag eventjes op, maar ik dacht als iemand hier toevallig al weet hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
Diablow schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:42:
Alphabet bij VAG-auto's niet iig, dat stond er een keer duidelijk in, omdat je dan eigenlijk ook beter brandstof nodig heft, welke niet vergoed wordt was het verhaal..
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat Alphabet chiptuning wel toestaat bij VAG auto's (althans begin dit jaar) :) Je betaalt dan wel extra toeslag over de brandstof (ik meen iets van 10-20%) en ze staan in eerste instantie inderdaad niet toe dat je premium brandstof tankt, ookal wordt dat aangeraden door de tuner. Dit laatste is mogelijk te omzeilen als je via je werkgever enige druk laat uitoefenen over dat dit makkelijk moet kunnen binnen die extra toeslag die je al betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
De volgende melding komt naar voren als je als medewerker inlogt bij Alphabet FleetAgent:
LET OP: Chiptuning bij Audi, Volkswagen, Seat en Skoda niet meer toegestaan! Omdat de importeur eisen gaat stellen aan het gebruik van duurdere brandstofsoorten bij chiptuning wordt vanaf heden door uw werkgever, chiptuning niet meer toegestaan op PON producten. In de brandstofcalculatie wordt rekening gehouden met euro95 en dat is dan ook de standaard brandstofsoort, de rest is vanwege hogere kosten uitgesloten (v-power, ron98)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
Prx schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:25:
De volgende melding komt naar voren als je als medewerker inlogt bij Alphabet FleetAgent:

[...]
Ah, dat verschilt dan per werkgever zo te zien "door uw werkgever, chiptuning niet meer toegestaan". Bij mijn werkgever wordt die melding niet weergegeven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 19:43
Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad bij Cap. Naar aanleiding van dit gesprek heb ik meteen een aanbieding gekregen en een uitnodiging voor een assessment. Nu heb ik eventjes op de site gekeken (via de link in dit topic) en de test van de assessment gedaan. Lijkt de echte assessment hier nog op? Voor de test had ik alles op 'goed' dus dan zit het wel snor :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond dat het oefenassessment qua niveau erg op het 'echte' assessment leek. Maar het schijnt dat de meningen hierover verschillen. Gewoon een paar keer oefenen.
Overigens is de Sudoko eruit gehaald en zit er nu de test in met de stroomdiagrammen.
Down schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:04:
Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad bij Cap. Naar aanleiding van dit gesprek heb ik meteen een aanbieding gekregen en een uitnodiging voor een assessment. Nu heb ik eventjes op de site gekeken (via de link in dit topic) en de test van de assessment gedaan. Lijkt de echte assessment hier nog op? Voor de test had ik alles op 'goed' dus dan zit het wel snor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
Down schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:04:
Deze maand de assessments gehad en ze leken er inderdaad op. De oefening met de schakelaartjes (die je nergens online kan oefenen) kan je zo vaak oefenen als je wil tijdens je assessment voordat je daadwerkelijk met de test begint. Zodra je het idee doorhebt kan je met de daadwerkelijke test beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM

JvdM

<---->

Vorige week via iemand van GoT mijn CV ingestuurd, vandaag op gesprek geweest en mag ook door naar het assessment. Deze week ontvang ik de aanbieding en uitnodiging voor het assessment. Het gaat om het YP+ traject in het SAP hoekje van Cap.

Ben benieuwd
Pagina: 1 ... 5 ... 83 Laatste