Overweeg ook eens serieus een prive auto ipv een leaseauto.
Capgemini heeft best een leuke regeling voor prive auto's.
Zo heb ik een leasebudget van 800 euro, per maand declareer ik ~450 euro (woon 65km van mijn project)
de 350 die overblijft spaar je op en krijg je aan het eind van het jaar uitbetaald (gaat wel gewoon 42% vanaf).
Maar is toch 2500 euro die ik netto opgespaard heb.
Het hangt natuurlijk sterk van je prive gebruik af, maar ik rijd ruim 10000km prive en dat dek ik makkelijk af met de 2500 euro die ik aan het eind uitgekeerd krijg.
Afgelopen vakantie was ik bovendien 3,5 week met het vliegtuig weg en heb ik de complete 800euro gespaard.
Een leaseauto had nutteloos thuis gestaan en niks opgeleverd.
Verder heb je uiteraard wat onderhoud en af en toe een keer een reparatie maar als ik voor een vergelijkbare
auto als ik nu heb, bijtelling zou moeten gaan betalen zat ik ook al gauw aan 3000euro per jaar.
Leaseauto is voor veel mensen een gemak, maar als je het goed doet kan een prive auto voordelig uitpakken.
Ik kan me ook nog voorstellen dat je het gewoon leuk vind een nieuwe auto te hebben, ik hecht daar echter minder belang aan
Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987