Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moongoat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2018
Goedemorgen!

Ik had een vraagje; gister had ik een NS Business card ontvangen, maar hoe werkt zoiets?
Momenteel heb ik nog geen lease-auto, en reis ik full time met de trein. De komende twee maanden kan ik dicht in de buurt van mijn woonplaats werken, dus dat kan voorlopig zou blijven.

Maargoed, momenteel heb ik een “altijd gratis” abonnement op mijn OV-Chipkaart, en straks is het waarschijnlijk het voordeligst een traject kaart te kopen. Is het dan de bedoeling dat ik deze op die business kaart zet ofzo?

Hoe zit het dan met de reisvergoeding? Ongeveer 760 euro bruto, als je dat uit laat betalen zit je op 400 euro ofzo, zo'n "altijd gratis" abonnement is 370 - dan kan ik dus net zo goed een lease auto aanvragen. Kan ik gemaakte kilometers met de trein nog declareren of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 14:52
Moongoat schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:54:
Goedemorgen!

Ik had een vraagje; gister had ik een NS Business card ontvangen, maar hoe werkt zoiets?
Momenteel heb ik nog geen lease-auto, en reis ik full time met de trein. De komende twee maanden kan ik dicht in de buurt van mijn woonplaats werken, dus dat kan voorlopig zou blijven.

Maargoed, momenteel heb ik een “altijd gratis” abonnement op mijn OV-Chipkaart, en straks is het waarschijnlijk het voordeligst een traject kaart te kopen. Is het dan de bedoeling dat ik deze op die business kaart zet ofzo?

Hoe zit het dan met de reisvergoeding? Ongeveer 760 euro netto, als je dat uit laat betalen zit je op 400 euro ofzo, zo'n "altijd gratis" abonnement is 370 - dan kan ik dus net zo goed een lease auto aanvragen. Kan ik gemaakte kilometers met de trein nog declareren of iets dergelijks?
Allereerst welcome aboard! :)

Een vraagje? Het zijn er vier!

Wat wil je precies weten? Met de informatie die geleverd wordt bij de NS Businesscard kan je hem activeren. Je kunt je reis online boeken maar ook de kaart tegen de in- en uitcheck poortjes houden. Alles wat je zakelijk reist kan je op deze kaart zetten.

Je reisvergoeding is 760 euro bruto, die kan je laten uitkeren per maand of aan het eind van het jaar. Ik geloof dat je daar de eerste 2 maanden geen recht op heb maar dat weet ik niet zeker. Dat kun je het beste aan je manager vragen. Waarom zou je gemaakte kilometers met een trein willen declareren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
De eerste twee maanden kun je inderdaad nog niet kiezen wat je met je flexruimte voor vervoer doet. Wel worden al je reiskosten de eerste twee maanden vergoed.

[ Voor 4% gewijzigd door Diablow op 29-03-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 12:42
Morgenvroeg op gesprek bij Capgemini, deze keer wil ik de auto pakken omdat ik anders te vroeg op moet staan :+ Nu vroeg ik mij af hoe het verkeer en het parkeren rondom Capgemini gesteld is? Hoeveel tijd moet ik daar ongeveer voor in reserveren? Ik meen me namelijk te herinneren dat de parkeerplaats van Capgemini een stukje verwijdert is van het hoofdgebouw?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-05 19:32

YoVla

Yoghurt met vla

Ik heb daar vorige week geparkeerd, dit was rond de middag.
De bezoekers parkeerplek was gewoon vrij en daar kon ik zo binnen rijden.
(denk dat jij hem daar ook mag parkeren?)

De andere parkeerplaatsen stonden allemaal vol, stonden in ieder geval lange rijen voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:07
Er is een groot verschil qua parkeren per dag. Vrijdag is een stuk rustiger t.o.v. andere dagen over het algemeen. Maar als je op gesprek komt kun je gewoon bij de bezoekers parkeren. Even aanbellen en aangeven dat je op sollicitatiegesprek komt, dan moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:46:
[...]

Waarom zou je gemaakte kilometers met een trein willen declareren??
Idd. Je maakt geen kosten dus waarom zou je een vergoeding daarvoor moeten krijgen. Tevens gaan de kosten niet van het mobiliteitsbudget af omdat er gereisd wordt met NS-business Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Neemt Capgemini ook mensen in april aan, die pas in september kunnen beginnen?
Begrijp namelijk dat Capgemini alleen mensen laat starten op de eerste van de maand en dat gaat even niet lukken door vakanties en afstuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
YoVla schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:46:
Neemt Capgemini ook mensen in april aan, die pas in september kunnen beginnen?
Begrijp namelijk dat Capgemini alleen mensen laat starten op de eerste van de maand en dat gaat even niet lukken door vakanties en afstuderen.
Ik ben op de 11de gestart :)

En in principe maakt het niet zoveel uit als er wat meer tijd tussen zit. Bij mijn cluster was al in oktober bekend dat er iemand in mei zou gaan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:43:
[...]

Idd. Je maakt geen kosten dus waarom zou je een vergoeding daarvoor moeten krijgen. Tevens gaan de kosten niet van het mobiliteitsbudget af omdat er gereisd wordt met NS-business Card
Ik heb er trouwens ook privé mee gereisd. Schijnt ook te kunnen!

Er zit trouwens ook een groot nadeel aan de NS Businesscard. Je kan hem als OV chipkaart gebruiken maar die moet je zelf opladen en de bonnen declareren.

[ Voor 17% gewijzigd door leroydew op 29-03-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Laatst online: 20:44
leroydew schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:59:
[...]

...
Prive reizen kan prima, maar formeel moet je dit aangeven in de web-tool van de businesscard, en dan zou dit op je salaris ingehouden moeten worden. Weet niet of dit in de praktijk ook echt gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:59:
[...]

Er zit trouwens ook een groot nadeel aan de NS Businesscard. Je kan hem als OV chipkaart gebruiken maar die moet je zelf opladen en de bonnen declareren.
privé moet je inderdaad wel aangeven, zodat de kosten aan je doorbelast kunnen worden. Staat volgens mij ook in de HR-charter

En dat er een ov-chipkaart inzit is geen nadeel. Het is een extra functie waar je gebruik van zou kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 14:42
Goedemorgen

Hoe worden de zakelijke reizen met NS businesskaart verrekend?

De situatie: ik heb een mobiliteitsbudget, maar (nog) geen leaseauto.
Worden de zakelijke reizen
  1. van mijn netto salaris ingehouden
  2. of van mijn bruto salaris
  3. of kan ik ze flex laten verrekenen, ook bruto maar dan gaat het uit de "flexpot" (ja, ik heb mob.budget gereserveerd voor flex)
  4. Cap betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Volgens mij wordt het van je mobiliteitsbudget ingehouden, aangezien je geen auto hebt. Het resterende bedrag kun je gebruiken voor je flex

Maar pin me hier niet op vast, ben er niet 100% zeker van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 11:45
Treinreizen die gemaakt worden met een NS Businesscard bij iemand die:
• In zijn/haar proeftijd zit
• Gekozen heeft tot het reserveren van het mobiliteitsbudget tot december

Worden ingehouden op het salaris. De medewerker krijgt een overzicht van deze reizen per e-mail (tegenwoordig alleen een notificatie dat ze klaar staan op de NS website). Hiermee kan de medewerker deze gemaakte (en dus ingehouden) kosten weer terug declareren uit zijn/haar 'reservering'. Je zal in deze gevallen dus altijd de kosten voorschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Misschien interessant voor de Capgemini werknemers: http://www.mkbservicedesk...n-reisbudget-toekomst.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Heb het artikel intern ook eens naar wat mensen doorgestuurd. Bedankt dat je hem hebt gedeeld. :)

Er stonden voor mij niet erg veel verrassingen in. Ik ben echter wel benieuwd hoe ze dat budget gaat toepassen bij mensen die nu eenmaal verre afstanden moet afleggen naar een klus. Ik kom persoonlijk net van een klus van 10 maanden in Den Haag af. Dat is voor mij zo'n 140 KM over de weg, waardoor ik dus aardig wat kilometers maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Hoi Allemaal,

Ik heb vorige week ook een positief gesprek gehad met de psycholoog.
Werd 's avonds gebeld door de PR manager en hij vertelde mij dat alles in gang zou worden gezet.

Nou begin ik pas na de zomer, dus haast heeft het niet, maar ben wel benieuwd wanneer ik alles op de post mag ontvangen (contract enz..)

Iemand hier ervaring mee?
(of krijg je dit pas een maand van te voren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Prx schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:36:
Heb het artikel intern ook eens naar wat mensen doorgestuurd. Bedankt dat je hem hebt gedeeld. :)

Er stonden voor mij niet erg veel verrassingen in. Ik ben echter wel benieuwd hoe ze dat budget gaat toepassen bij mensen die nu eenmaal verre afstanden moet afleggen naar een klus. Ik kom persoonlijk net van een klus van 10 maanden in Den Haag af. Dat is voor mij zo'n 140 KM over de weg, waardoor ik dus aardig wat kilometers maak.
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze dat willen doen. Ik heb 5 maanden in Eindhoven op project gezeten en dat was iedere dag 200 km rijden. Verder nog wel wat vraagtekens:

- Hoe gaan ze dat doen met normverbruik, het is met mijn auto alleen mogelijk om het normverbruik te halen als ik 80/90 ga rijden op de snelweg. Met een A2 waar je dadelijk 130 mag rijden is dat niet echt een optie
- black box in de auto, ik wil helemaal niet dat Capgemini weet waar ik ben geweest met mijn auto. En hoe fraude-resistent is het (je moet namelijk een knopje omzetten)?
- bereikbaarheid OV, het station bij het nieuwe kantoor is vertraagd wat de bereikbaarheid niet ten goede komt. Voor mij persoonlijk is het geen optie om met het OV naar kantoor te komen (met de auto is het 10 minuten, met OV zeker een uur). Tevens heb je je klanten niet altijd voor het uitzoeken.
- bereikbaarheid fiets. Wegens de beperkte hoeveelheid oversteekpunten voor de fiets over het kanaal en de A2 is het nieuwe kantoor slecht bereikbaar met de fiets, terwijl dat ook meer gestimuleerd zou moeten worden volgens deze zienswijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69265

Blik1984 schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:20:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze dat willen doen. Ik heb 5 maanden in Eindhoven op project gezeten en dat was iedere dag 200 km rijden. Verder nog wel wat vraagtekens:

- Hoe gaan ze dat doen met normverbruik, het is met mijn auto alleen mogelijk om het normverbruik te halen als ik 80/90 ga rijden op de snelweg. Met een A2 waar je dadelijk 130 mag rijden is dat niet echt een optie
- black box in de auto, ik wil helemaal niet dat Capgemini weet waar ik ben geweest met mijn auto. En hoe fraude-resistent is het (je moet namelijk een knopje omzetten)?
- bereikbaarheid OV, het station bij het nieuwe kantoor is vertraagd wat de bereikbaarheid niet ten goede komt. Voor mij persoonlijk is het geen optie om met het OV naar kantoor te komen (met de auto is het 10 minuten, met OV zeker een uur). Tevens heb je je klanten niet altijd voor het uitzoeken.
- bereikbaarheid fiets. Wegens de beperkte hoeveelheid oversteekpunten voor de fiets over het kanaal en de A2 is het nieuwe kantoor slecht bereikbaar met de fiets, terwijl dat ook meer gestimuleerd zou moeten worden volgens deze zienswijze.
Allemaal herkenbare punten.

Mijn lease auto loopt eind dit jaar af. Naast de nieuwe bijtellingsregels krijg ik dus ook te maken met deze "fijne" Cap regels.
Ik heb de "mazzel" dat ik de afgelopen paar jaar op maximaal 30-40km van mijn huis inzetten heb gehad, iets wat mijn kilometers niet te goede kwam en ik dus maar einde van dit jaar 70k aan kilometers gereden zal hebben.
Hierdoor is zowel mijn norm gebruik als ook mijn prive gebruik toegenomen, aangezien ik voor Cap dichterbij Utrecht ben gaan wonen maar mijn vrienden / fam nog allemaal op 100-150km vandaan zitten.

Keuze tussen prive auto kopen vs. nieuwe lease auto lijkt dan erg makkelijk te zijn, namelijk prive auto kopen (of verhuizen :P ) echter weet je nooit waar je als consultant volgende maand zit...en 19ct per kilometer is nu niet bepaald een topvergoeding (zoals ook in dat artikel aangehaald wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
YoVla schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:06:
Hoi Allemaal,

Ik heb vorige week ook een positief gesprek gehad met de psycholoog.
Werd 's avonds gebeld door de PR manager en hij vertelde mij dat alles in gang zou worden gezet.

Nou begin ik pas na de zomer, dus haast heeft het niet, maar ben wel benieuwd wanneer ik alles op de post mag ontvangen (contract enz..)

Iemand hier ervaring mee?
(of krijg je dit pas een maand van te voren?)
Gefeliciteerd! Waar binnen Cap ga je werken?

Ik had hetzelfde, er zat ongeveer 3 maanden tussen het moment van akkoord en het definitief beginnen. Ik kreeg het contract + HR map na ruim een week (er werd mij verteld dat het ongeveer 2 weken kon duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Misschien dat iemand een tip weet. Voor mijn master zoek ik een organisatie om mijn master thesis te schrijven, nu vind ik Capgemini super interessant, ook de xperienceday mee gemaakt etc. Maar Capgemini heeft zelf maar een paar afstudeer opdrachten online staan, die ik weer niet interessant vind. Nu heb ik natuurlijk al contact gehad met de stage coördinator binnen Capgemini, maar die hebben geen afdeling kunnen vinden waar ik een onderzoek zou kunnen uitvoeren.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er voor een Information Management student zo 'weinig' mogelijkheden zijn om te kunnen afstuderen in zo'n grote organisatie als Capgemini. Misschien weet iemand nog mogelijkheden hoe je het beste een afstudeerplek binnen Capgemini kan regelen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Ik denk dat er wel wat mogelijk moet zijn als je zelf met een goed idee komt om een scriptie te schrijven, welke ook van waarde is voor Capgemini. Waar liggen je interesses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Diablow schreef op zondag 20 mei 2012 @ 08:25:
Ik denk dat er wel wat mogelijk moet zijn als je zelf met een goed idee komt om een scriptie te schrijven, welke ook van waarde is voor Capgemini. Waar liggen je interesses?
Ik heb wel wat ideeën aangedragen, maar er waren geen afdelingen die mij wilde opnemen :).

Interesses zijn breed maar liggen voornamelijk bij, mobile payment, knowledge management en mobile bi.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460583

Dag iedereen,

Bij deze heb ik de test en het gesprek enkele weken geleden positief afgerond.
Aanstaande vrijdag begint voor mij de introductie.

Ik wil trouwens iedereen bedanken voor de informatie die in dit topic is gegeven!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Welkom aboard!
Welke practice ga je beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450477

PS weet iemand hier hoe t vanaf januari 2012 met de NS business card gaat lopen? Ik heb een lease auto, en net als iedereen een NS business card die ik sporadisch gebruik. In het licht van de nieuwe vergoedigsregelingen voor km, moeten mensen met een OV abo ook gaan betalen... Wordt een NS business card als abonnement gezien? Zo ja, dan ga ik em per 1 januari doorknippen en terugsturen.,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Anoniem: 450477 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:48:
PS weet iemand hier hoe t vanaf januari 2012 met de NS business card gaat lopen? Ik heb een lease auto, en net als iedereen een NS business card die ik sporadisch gebruik. In het licht van de nieuwe vergoedigsregelingen voor km, moeten mensen met een OV abo ook gaan betalen... Wordt een NS business card als abonnement gezien? Zo ja, dan ga ik em per 1 januari doorknippen en terugsturen.,,,,,
De NS-Business card lijkt me geen abonnement

Verandert er trouwens iets voor lease-rijders met die nieuwe regeling? Heb me er totaal niet in verdiept namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450477

Blik1984 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 15:33:
[...]

De NS-Business card lijkt me geen abonnement

Verandert er trouwens iets voor lease-rijders met die nieuwe regeling? Heb me er totaal niet in verdiept namelijk
Ja ik weet t niet met die NS business card. Cap neemt nu als je een lease auto hebt die kosten voor haar rekening, maar ik kan me zomaar voorstellen dat dit leuke demissionaire kabinet een manier gevonden heeft dat ook te kunnen belasten.

En vooralsnog veranderd er voor leaserijders die bijtelling betalen niets, voor hen die < 500 km prive rijden echter wel. Zij mogen ook bijtelling gaan betalen, of iig belasting over de km's. die ze woon-werk rijden.

Maar er gaan geruchten dat ze de bijtelling voor lease-auto's fors gaan verhogen, om het verschil wat ontstaat met eigen-auto-rijders en niet meer onbelaste kmvergoedingen recht te trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
Na het succesvol doorlopen van beide assessments ook hier een nieuw lid van het Capgemini team. Ik begin per 1 juli bij practice O46. Nog even een paar weekjes aan de scriptie en dan in één keer aan de bak. Iemand enig idee hier hoe de kennismaking binnen deze practice verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edxr84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:07
Gefeliciteerd! Dan word je een directe collega.
Kennismaking zal eerst twee dagen onboarding zijn. Dat is vrij algemeen en zul je o.a. bekend worden gemaakt met de bedrijfscultuur en kernwaarden.
Daarna zul je instromen in het practice. Dat zal een welkomspraatje omvatten en verder wat handenschud werk.

Daarna zul je een maandje gaan MCITP-en denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58

GG85

.......

Hebben 'jullie' als wat meer gehoord van de aankomende ESOP? 'Wij' als Sogetisten op een group mailtje na nog niets.

Iemand enig idee wat de max inleg gaat worden en wat de nu lopende ESOP opleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-06 09:38

Insehh

Define good enough.

Ik heb bericht gekregen dat ik eind Augustus me afstudeerstage kan gaan doen bij Capgemini, bij Infrastructure. Borderless networking opdracht, moet enkel nog die assessments maken en gesprek met psycholoog... :)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:35
GG85 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:45:
Hebben 'jullie' als wat meer gehoord van de aankomende ESOP? 'Wij' als Sogetisten op een group mailtje na nog niets.

Iemand enig idee wat de max inleg gaat worden en wat de nu lopende ESOP opleverd?
Huidige ESOP heeft al een behoorlijk rendement opgeleverd hoorde ik van een collega. Meer dan de gemiddelde spaarrekening in ieder geval.
Maxinleg is 2,5% van bruto jaarinkomen.

edit:
Wie is er trouwens al een fan van het nieuwe lease regelement? :N

[ Voor 7% gewijzigd door Meekoh op 15-06-2012 14:48 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
Meekoh schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:46:
[...]
edit:
Wie is er trouwens al een fan van het nieuwe lease regelement? :N
Ik heb 'm net helemaal doorgelezen, ben geen fan van het feit dat al je ritten worden opgeslagen middels tijd/locatie door die black box.

Mag toevallig binnekort bestellen... twijffel nu of ik die regeling wel fijn vind...

[ Voor 11% gewijzigd door M-Opensource op 15-06-2012 15:24 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 08:11
Gaat dat alleen voor de nieuw te leveren autos gelden eigenlijk? Zou mooi zijn aangezien ik net vorige maand m'n nieuwe auto heb gekregen dus er dan nog 4 jaar van gevrijwaard zou blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Klopt, geldt voor auto's en motorfietsen besteld vanaf 1 juli 2012.

[ Voor 13% gewijzigd door M-Opensource op 15-06-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 08:11
Ik heb inderdaad net de mail gelezen. Vervelend zeg, iedere keer zo'n schakelaartje omzetten.. Maar gelukkig de komende 4 jaar dus nog geen last van :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
jap85 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:06:
Ik heb inderdaad net de mail gelezen. Vervelend zeg, iedere keer zo'n schakelaartje omzetten.. Maar gelukkig de komende 4 jaar dus nog geen last van :-)
Het meest intressant wordt hoe het het leasegedrag gaat beinvloeden en type auto's gaat beinvloeden.

Het brandstofverbruik wordt gestuurd via het normvebruik +15%. Alles erboven is bijbetalen alles eronder is terugkrijgen.
Een gemiddelde auto heeft norm+18% een hybride norm+45% (TNO onderzoek).

Dus mijn verwachting: hybrides zullen weinig meer geleased worden worden zuinige dieseltjes zoals de Citroen DS3 een stuk intressanter dan bv een Toyota Auris los van de 14% categorie. En wordt het misschien nog intressanter om een zuinige 20%'er te nemen ipv een "onzuiníge" 14% omdat Cap je extra belast door het normverbruik.

Ben blij dat ik er ook nog ruim 3 jaar geen last van heb :P

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Het is inderdaad een forse aanpassing van de arbeidsvoorwaarden. Vooral de "malus" clausules zijn nogal een verschil met de huidige contracten.
Ook het feit dat men bij gaat houden waar je bent geeft mij een onbehaaglijk "big brother is watching you" gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Bizar dat de OR hierin heeft in kunnen stemmen, is gewoon een directe verslechtering van de arbeidsvoorwaarden zonder dat er enige vorm van compensatie bij zit. Wat ik misschien nog wel het vreemdste vind is dat er voor een zeer ingewikkelde constructie is gekozen met bonus-malus constructie op drie onderdelen. Waarvan één onderdeel zeer discutabel (normverbruik). Hoeveel FTE is er nodig om dat allemaal te onderhouden? Daar gaat je besparing.

Het is mij een raadsel waarom er niet gewoon gekozen is voor een simpele constructie in de vorm van maximum privé-kilometers, waardoor de kosten bij lease-maatschappijen omlaag (je betaald namelijk gewoon een premium voor het risico dat iemand 30.000 privé-kilometers maakt) in combinatie met een beperking van de hoeveelheid merken die je kunt kiezen (dat is meestal een enorme besparing). Door die 2 zaken te combineren blijven de meeste mensen tevreden en gaan de kosten direct flink omlaag.

De OR en het management van Capgemini scoort hier voor mij geen pluspunten mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla

YoVla

Yoghurt met vla

Ik lees allemaal 'negatieve' berichten betreft de lease..

Kan iemand uitleggen wat er gaande is?
Het gaat puur over de privé km? of ook woon-werk?

Ik begin pas na de vakantie en kan dus nog geen mail lezen!
(dit staat namelijk niet in mijn HR map)

[ Voor 11% gewijzigd door YoVla op 17-06-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals het Nederlands elftal ten onder is gegaan op het EK, de nieuwe lease regeling is kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Wat ik er van begrepen heb is dat er gekeken is naar een nieuwe manier die de kosten omlaag brengt, maar dat het juist niet als een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden wordt gezien, wel als een eerlijkere manier van doorfactureren aan de medewerker.

Persoonlijk ben ik zelf ook niet erg te spreken over het doorfactureren van het overschrijden van het normverbruik met meer dan 15%. Gelukkig kan je dit als medewerker weer iets compenseren omdat ook de prijs per liter meegenomen wordt in de berekening. Als je dus iemand bent die altijd zeer goedkoop tankt, dan kan je een eventuele overschrijding hiermee redelijk inperken.

Ik vind het echter wel wat vervelend voor de medewerker die zakelijk 6000 KM per maand moet rijden (zelf een tijd gedaan) en daardoor wel erg veel bij moet gaan leggen per tank, omdat de auto toevallig niet zo zuinig is als de fabrikant beweerd. 50 euro extra brandstofkosten kan ik wel begrijpen (hoewel erg veel), maar als dat zo richting de 100-150 gaat lopen omdat ik gewoon veel kilometers moet maken voor Capgemini, dan vind ik toch echt dat er een betere manier van autoselectie moet komen. De huidige lease applicaties geven totaal geen reeël verbruik aan, om nog maar niet te spreken over de slechte (en incorrecte) informatievoorziening inzake de nieuwe regeling rond bijtelling/BPM van de overheid.

Er blijft weinig over van de arbeidsvoorwaarde 'lease', die ooit zoveel mensen aansprak. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Precies dat laatste zit mij tegen, Capgemini besluit om mij neer te zetten in Den Haag, waardoor ik vanuit Utrecht 130 km per dag maak. Wat als ik straks overschreiding heb puur vanwege de zakelijke ritten? In mijn optiek niet helemaal fair. Als ze dat zouden berekenen over alleen de prive kilometers dan heb ik er alle begrip voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:31
Het probleem van de 'normverbruik' is dat de norm niet meer klopt. Geen electrische zaken aan, bijna niet boven de 80 km/h komen, etc. Dat normverbruik is leuk om auto's onderling te vergelijken (op een bepaald gebied), maar totaal niet geschikt om een schatting te maken van de brandstofkosten.

En dat doen leasemaatschappijen nu wel, en tot nu toe gaan de meeste bedrijven daarin mee. Bedrijven merken nu dat een zuinige auto die in theorie 200 euro aan brandstof per maand zou moeten kosten opeens 300 euro per maand kost, en vinden dat niet leuk.

Eigenlijk zouden ze gewoon moeten gaan kijken naar het daadwerkelijke verbruik (http://www.spritmonitor.de/ enzo), en daar hun brandstofvoorschot op berekenen.

Want puur normbedrag gebruiken en de leaserijder het risico laten nemen is niet heel erg chique.... De overschrijding is namelijk van een hele boel zaken meer afhankelijk dan alleen van de berijder: hoe warm / koud is het? (wanneer je in de winter meer kilometers moet maken dan in de zomer ga je dat in je brandstofgebruik echt wel merken) Hoeveel files kom je tegen? Hoe ver moet je rijden? (ritjes van 6-7km zijn voor het verbruik killing - maar absoluut gezien kan je beter 7 km 1:10 rijden, dan 100 km 1:15) Hoe hard mag / kan je rijden (wanneer ik vanuit Leiden 175 km naar Leeuwarden rij, waarbij een heel stuk 130 km/h scheelt me dat bijna 1 liter/100km ten opzichte van 60 km naar Utrecht waarbij het meeste 100 km/h is - maar ik zit niet voor m'n lol 2 uur enkele reis naar Leeuwarden, en heb er echt weinig behoefte aan om 4 uur reistijd op een dag te verlengen tot 5 uur door 100 km/h te gaan rijden om een beter verbruik te gaan halen....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Wat mij ook enorm stoort is dat de bonus-malus regeling afhangt van allerlei factoren die onduidelijk zijn, nl:
- privé-kilometers (wordt nu op 10.000 gezet maar gaat ieder jaar veranderen)
- normverbruik (is al bekend dat dat onhaalbaar is)
- benzineprijs (hoe wordt die benzineprijs vastgesteld, tank je altijd goedkoop als je lokaal tankt of wordt het goedkoopste tankstation van heel Nederland als graadmeter gebruikt?)

Als je per 1 juli een auto hebt bij Capgemini heb je dus gewoon geen flauw idee waar je aan toe bent qua kosten. De nieuwe regeling mag dan gezien worden als een eerlijke manier van kosten doorberekenen door de lease-administratie, maar de lease-administratie wordt niet voor een project van 10 maanden op 100 km enkele reis neergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Goedkoop tanken is ook een mooie, ik woon in Parkwijk, Utrecht. De tankstations (Shell only) bij mij in de buurt zijn die bij de Wetering en bij Vleuten. Aan de A2 en de A12... beide dus duur.

Als ik goedkoop wil tanken moet ik kilometers om rijden of de stad in gaan met de nodige files, ook fijn voor het verbruik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik woon ongeveer naast een Tinq (en heb een Tango op 2 km), dus goedkoop tanken is voor mij geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M-Opensource schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:03:
Goedkoop tanken is ook een mooie, ik woon in Parkwijk, Utrecht. De tankstations (Shell only) bij mij in de buurt zijn die bij de Wetering en bij Vleuten. Aan de A2 en de A12... beide dus duur.

Als ik goedkoop wil tanken moet ik kilometers om rijden of de stad in gaan met de nodige files, ook fijn voor het verbruik :p
De BP in de Meern was nog een optie, maar helaas weg gehaald ;). Woon zelf in Langerak dus bekend probleem, voor goedkoop tanken reed ik vaak naar de Tango in nieuwegein (best wel om / tijd rovend voor een beetje goedkoper bezine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Anoniem: 69265 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:16:
[...]

De BP in de Meern was nog een optie, maar helaas weg gehaald ;). Woon zelf in Langerak dus bekend probleem, voor goedkoop tanken reed ik vaak naar de Tango in nieuwegein (best wel om / tijd rovend voor een beetje goedkoper bezine)
Voor mij geen optie, heb een Shell tankpas, mag dus echt alleen bij Shell tanken. Al verwacht ik dat dat straks verandert met m'n nieuwe tankpas.

[ Voor 6% gewijzigd door M-Opensource op 19-06-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M-Opensource schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:18:
[...]

Voor mij geen optie, heb een Shell tankpas, mag dus echt alleen bij Shell tanken. Al verwacht ik dat dat straks verandert met m'n nieuwe tankpas.
Shell bij AC Verhoefweg (door papendorp, voorbij Capgemini) richting Nieuwegein. Is ook om voor een paar centen goedkopere benzine, absurd eigenlijk als je er bij na denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Nou maar niet vergeten om die schakelaar om te zetten naar Zakelijk, elke keer als ik kilometers om moet rijden om te gaan tanken, anders telt het ook nog eens als privé om naar de pomp te rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prx schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:10:
Nou maar niet vergeten om die schakelaar om te zetten naar Zakelijk, elke keer als ik kilometers om moet rijden om te gaan tanken, anders telt het ook nog eens als privé om naar de pomp te rijden. :P
Like!

Auto tanken - Zakelijk (anders kom ik niet bij de klant aan)
Auto wassen - Zakelijk (moet toch representatief zijn
Auto beurt/onderhoud - Zakelijk (zie hierboven)
Kleding kopen / boodschappen doen - Zakelijk, anders kom ik niet representatief over bij de klant ;).

Wat mij naast de track 'n trace van de black box in de lease regeling tegen valt is dat de black box in onze ZAKELIJKE auto standaard op prive staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
ik heb voor mezelf eens even het rekensommetje gemaakt wat voor mij de extra kosten zouden zijn bij de nieuwe leaseregeling. Ik rij een Lexus CT en ik rij ongeveer 1 op 18 (Dit is zuiniger dan het CAP-gemiddelde, dat is namelijk 1 op 16.6). Verder ga ik uit er vanuit dat ik 45000 km rij in een jaar (ik zit nu na een halfjaar op 25000 km, waarvan het overgrote merendeel zakelijk is).

Op basis van de CAP-norm betekent het dat ik iedere 100 km ongeveer een liter benzine zelf mag betalen. Op basis van de kilometers zou dat al 45000/100 = 360 x 1,70 = 765 euro extra bijbetalen zijn. Ik tank meestal lokaal, dus theoretisch gezien als ik alles lokaal zou tanken zou ik daar 45000/18 = 2500 liter x 10 cent = 250 euro mee terug kunnen winnen. Over het aantal privé-kilometers kan ik weinig zeggen met zekerheid. Maar met éénmaal wintersport en éénmaal zomervakantie zal ik niet snel onder de 10.000 komen. Als ik uitga van 13.000 privé-kilometers ben ik nog ongeveer 3000/100 = 30 x 4 euro = 120 euro kwijt aan privé-kilometers.

Kortom: Bij het nieuwe leaseregelement zou ik ruim 50 euro netto per maand extra kwijt zijn. Zonder dat ik extreem veel privé rij. De grootste kostendrijver is de brandstofnorm die gebruikt wordt. Als er gebruik gemaakt zou worden van het CAP-gemiddelde zou de berekening er compleet anders uitzien. Dan zou ik er geld op verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

normverbruik wordt gemeten op de rollenbank vond ik ergens in een boekje van VW. Luchtweerstand verziekt de norm nogal.

Mijn huidige wagen zou ook zuiniger moeten zijn dan het vorige model met dezelfde motor. Norm: 6/100; praktijk 7/100. Alleen van de wind af komt ie in de buurt, of als je achter een vrachtwagen gaat hangen.

dus inderdaad: die norm is ZEER discutabel. Wat ik heb gezien bij Leaseplan is dat de verbruiksmonitor daar al op is afgestemd. De norm/gemiddelde die daar gehanteerd wordt is iets van 15% boven de fabrieksnorm.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Blik1984 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:13:
ik heb voor mezelf eens even het rekensommetje gemaakt wat voor mij de extra kosten zouden zijn bij de nieuwe leaseregeling. Ik rij een Lexus CT en ik rij ongeveer 1 op 18 (Dit is zuiniger dan het CAP-gemiddelde, dat is namelijk 1 op 16.6). Verder ga ik uit er vanuit dat ik 45000 km rij in een jaar (ik zit nu na een halfjaar op 25000 km, waarvan het overgrote merendeel zakelijk is).

Op basis van de CAP-norm betekent het dat ik iedere 100 km ongeveer een liter benzine zelf mag betalen. Op basis van de kilometers zou dat al 45000/100 = 360 x 1,70 = 765 euro extra bijbetalen zijn. Ik tank meestal lokaal, dus theoretisch gezien als ik alles lokaal zou tanken zou ik daar 45000/18 = 2500 liter x 10 cent = 250 euro mee terug kunnen winnen. Over het aantal privé-kilometers kan ik weinig zeggen met zekerheid. Maar met éénmaal wintersport en éénmaal zomervakantie zal ik niet snel onder de 10.000 komen. Als ik uitga van 13.000 privé-kilometers ben ik nog ongeveer 3000/100 = 30 x 4 euro = 120 euro kwijt aan privé-kilometers.

Kortom: Bij het nieuwe leaseregelement zou ik ruim 50 euro netto per maand extra kwijt zijn. Zonder dat ik extreem veel privé rij. De grootste kostendrijver is de brandstofnorm die gebruikt wordt. Als er gebruik gemaakt zou worden van het CAP-gemiddelde zou de berekening er compleet anders uitzien. Dan zou ik er geld op verdienen.
Dan rij je idd zuinig, ik rij dezelfde auto en kom tot ongeveer op 1 op 14. Mja klanten in Duitsland... dat soort dingen worden niet meegenomen in de berekening... ik bedoel ik ga écht geen 100 rijden in Duitsland...
Wordt nog intressant als ik naar een nieuwe auto moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ikke_Niels schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:49:
[...]

Dan rij je idd zuinig, ik rij dezelfde auto en kom tot ongeveer op 1 op 14. Mja klanten in Duitsland... dat soort dingen worden niet meegenomen in de berekening... ik bedoel ik ga écht geen 100 rijden in Duitsland...
Wordt nog intressant als ik naar een nieuwe auto moet.
Ik zit alweer een tijdje in Amsterdam op project, en de maximumsnelheid op de A2/A10 is grotendeels 100 en zelfs 80 met trajectcontrole. Maar ook op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam ga ik niet vol op het gas (ben daar een keer geflitst met 36 km/u overschrijding). Vooral dat laatste stuk met 80 km max. is erg positief voor mijn verbruik. Gisteren zat ik na 1 ritje op en neer na het tanken op 1 op 22. Anders zou ik dat ook niet halen en zit ik veel meer richting de 1 op 16/17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
peter00 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:09:
normverbruik wordt gemeten op de rollenbank vond ik ergens in een boekje van VW. Luchtweerstand verziekt de norm nogal.

Mijn huidige wagen zou ook zuiniger moeten zijn dan het vorige model met dezelfde motor. Norm: 6/100; praktijk 7/100. Alleen van de wind af komt ie in de buurt, of als je achter een vrachtwagen gaat hangen.

dus inderdaad: die norm is ZEER discutabel. Wat ik heb gezien bij Leaseplan is dat de verbruiksmonitor daar al op is afgestemd. De norm/gemiddelde die daar gehanteerd wordt is iets van 15% boven de fabrieksnorm.
De norm die Capgemini wilt gebruiken is ook de brandstofnorm + 15%. Maar de overgrote meerderheid zit daar toch echt nog ruim boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:35
Blik1984 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:13:

aaah, had die berekening ook al op yammer zien langskomen.
De COR heeft wat dit betreft echt zitten slapen vind ik, hoe kunnen ze in vredesnaam hiermee instemmen 8)7

Ik struikel zelf het meest over de tracking functie van die kastjes. Dat vind ik gewoon een privacy inbreuk. Zij hoeven helemaal niet te weten waar ik in het weekend naartoe ga. Men zegt dat het kastje in Prive stand dit niet bijhoud, maar hoe weet ik dat zeker? Kan ik dat controleren? Track the Tracker?
Bovendien zoals iemand hier eerder ook al aangaf, was de lease auto een van de redenen dat ik toch bij Cap ben gaan werken. Ook al ging ik er in salaris op achteruit.

Ze doen zo hun best om met allerlei zaken de grens tussen prive en zakelijk te doen verdwijnen en dan introduceren ze dit :|

Daarnaast over het normgebruik. Heb zelf een Honda Civic Hybrid, volgens norm moet hij 4,6/100KM doen.
Na die Software update van Honda in 2009 kom je daar bij lange na niet in de buurt! En dan haal ik alle trucen uit de kast om zo zuinig mogelijk te rijden!
- cruise control zo veel mogelijk aan.
- cruise control uit bij tunnels en heuvels.
- banden regelmatig checken en iets harder op pompen.
- niet idioot hard optrekken
- nooit sportstand gebruiken
- niet harder dan 120.
- trucje om auto te dwingen volledig elektrisch te rijden tussen de 20 en 40km/u
- etc.

En dan nog haal ik op zijn best 5,2/100KM. (haal je in de winter NOOIT)

[ Voor 27% gewijzigd door Meekoh op 20-06-2012 19:18 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Ik ben nu bezig met mijn rijbewijs, gaat voor 1 Juli niet lukken. Had eigenlijk al besloten welke auto ik wilde, nl. de seat ibiza, maar die scoort gemiddeld 40% boven het normverbruik. Kan dus beter na het werkelijke verbruik kijken om een keuze te maken, want met de ibiza ga ik veel bijbetalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ironisch genoeg zijn het vaak de 'scheurmonsters' die het meest dicht op hun streefverbruik zitten. De calculatie voor die modellen is dus wel goed. Voor de eco modellen mag je nog eens extra bijleggen.

Als het verschil tussen een Polo BlueMotion 1.2TDI en een Polo 1.2TSI vanaf 1 januari 2013 al geminimaliseerd wordt qua bijtelling en belastingen (BPM), dan gaat deze brandstofopslag er nog eens voor zorgen dat niemand meer voor de Eco modellen gaat.

Toch grappig wat zoiets teweeg kan brengen.... half Cap weer in de 2 liters straks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Prx schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:44:
Ironisch genoeg zijn het vaak de 'scheurmonsters' die het meest dicht op hun streefverbruik zitten. De calculatie voor die modellen is dus wel goed. Voor de eco modellen mag je nog eens extra bijleggen.

Als het verschil tussen een Polo BlueMotion 1.2TDI en een Polo 1.2TSI vanaf 1 januari 2013 al geminimaliseerd wordt qua bijtelling en belastingen (BPM), dan gaat deze brandstofopslag er nog eens voor zorgen dat niemand meer voor de Eco modellen gaat.

Toch grappig wat zoiets teweeg kan brengen.... half Cap weer in de 2 liters straks ;-)
Het is praktisch de doodsteek van hybride modellen en andere zuinige modellen:
http://www.travelcard.nl/...tos-verbruiken-45-te-veel
http://www.werkelijkverbruik.nl/

Het wordt wel een heel intressante berekening voor jezelf als je wat wil uitzoeken, je moet met steeds meer factoren rekening houden:

1. Leaseprijs
2. Bijtelling
3. Hoe dicht zit een auto bij het normverbruik
4. Hoeveel prive km rij je, meer of minder dan de norm (indien je minder rijdt krijg je geld terug, ook de benzine en dan is een "slurpende" auto weer fijner, meer benzine = meer geld terug)

Moet toch maar even een goed wiskundig model voor opgezet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik denk er over om over te schakelen op poolauto's als m'n huidige auto afloopt, kortere looptijd en dan toch nog gebruik maken van oude regeling (geen black box). Eens kijken wat daar de mogelijkheden in zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:17
Prx schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:44:

Da's toch gewoon vooruitgang. Laat het een opmaat zijn naar de herleving van dikke leaseauto's. Ik wens de Cappers van harte een 535d ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
t_captain schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:49:
[...]

Da's toch gewoon vooruitgang. Laat het een opmaat zijn naar de herleving van dikke leaseauto's. Ik wens de Cappers van harte een 535d ;)
Bedankt, dat je mijn nettoloon naar ongeveer 800 euro verwenst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M-Opensource schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:44:
Ik denk er over om over te schakelen op poolauto's als m'n huidige auto afloopt, kortere looptijd en dan toch nog gebruik maken van oude regeling (geen black box). Eens kijken wat daar de mogelijkheden in zijn...
je zult niet de enige zijn ;). Mijn auto moet nog een paar maandjes en dan ga ik ook "poolen", nadeel is dat er weinig leuke (betaalbare) pool autos zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Anoniem: 69265 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:54:
[...]
je zult niet de enige zijn ;). Mijn auto moet nog een paar maandjes en dan ga ik ook "poolen", nadeel is dat er weinig leuke (betaalbare) pool autos zijn
Zat net ff de lijst door te nemen, staat nog zat leuk spul tussen, althans voor mijn budget:

- Lexus CT200H
- Ford Focus
- Seat Ibiza & Leon
- Mini Cooper
- Peugeot 308

Niet verkeerd om uit te kiezen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
t_captain schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:49:
[...]

Als ze het leasebudget dan verhogen, dan ben ik daar groot voorstander van :). Maar dat zie ik niet gebeuren aangezien het budget omlaag gaat...

(of ik ga één van de eerste zijn die een BMW i8 gaat leasen ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 21-06-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M-Opensource schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:59:
[...]

Zat net ff de lijst door te nemen, staat nog zat leuk spul tussen, althans voor mijn budget:

- Lexus CT200H
- Ford Focus
- Seat Ibiza & Leon
- Mini Cooper
- Peugeot 308

Niet verkeerd om uit te kiezen dacht ik.
nu nog wel een aardige lijst inderdaad, alhoewel ik alleen de Seat Ibiza of Ford Focus zou kunnen leasen, wellciht de Peugot ook nog. Maar vermoed dat zodra de regel effectief is dat dit soort autos erg kort op de poollijst blijven. Zit nog te berekenen/bekijken of ik prive ga rijden of niet en als ik ga lease wordt het een auto ver onder lease budget zodat ik er bruto nog iets op mijn salaris krijg om eventuele boven de norm / prive km kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 23-06 13:04
Ik ben op het moment bezig met orienteren op de banenmarkt. Ik heb al wat ervaring (cq 2 jaar consultancy en 5 jaar development) en vraag me af in hoeverre je makkelijk kunt instromen als senior binnen Cap.

Wellicht ben ik het, maar ik heb vaak het idee dat het lastig is om op een hoger niveau in te stromen dan bijvoorbeeld net van de universiteit. Iemand die daar licht op kan werpen?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justice strike schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:53:
Ik ben op het moment bezig met orienteren op de banenmarkt. Ik heb al wat ervaring (cq 2 jaar consultancy en 5 jaar development) en vraag me af in hoeverre je makkelijk kunt instromen als senior binnen Cap.

Wellicht ben ik het, maar ik heb vaak het idee dat het lastig is om op een hoger niveau in te stromen dan bijvoorbeeld net van de universiteit. Iemand die daar licht op kan werpen?
Hangt er een beetje af wat je exacte ervaring /voor opleiding is maar volgens mij is het met 2 jaar consultancy ervaring toch redelijk te verwachten dat je op Senior Consultant binnen zou moeten kunnen komen, tenzij Capgemini jou 2 jaar consultancy ervaring als "te licht" beoodeeld of jou ervaring als niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik ben met ruim 2 jaar Consultancy-ervaring ingestroomd als Senior Consultant. Dus als er behoefte is aan Sr. of Managing Consultants moet dat geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
M-Opensource schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:44:
Waar je ook altijd naar kan kijken is naar de overname auto's. Als de kunduz regeling doorgaat zullen er mensen die eerst hun auto alleen voor zakelijk gebruik hadden weer weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
Ikke_Niels schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:21:
[...]

Waar je ook altijd naar kan kijken is naar de overname auto's. Als de kunduz regeling doorgaat zullen er mensen die eerst hun auto alleen voor zakelijk gebruik hadden weer weg te doen.
Wat is eigenlijk het verschil tussen overname lijst en poollijst?

Mij lijkt dat poolauto's van mensen uit dienst komen.

Is overnamelijst alleen voor auto's van medewerkers die deze nog geen 6 maanden hebben? Anders kan je toch wel je auto inleveren bijv. door gewijzigde gezinssituatie. Of is dit de enige voorwaarde dat men van auto mag wisselen en als men voor andere reden van auto wil wisselen deze eerst aan een collega dient over te dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
TRG550 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:51:
[...]

Wat is eigenlijk het verschil tussen overname lijst en poollijst?

Mij lijkt dat poolauto's van mensen uit dienst komen.

Is overnamelijst alleen voor auto's van medewerkers die deze nog geen 6 maanden hebben? Anders kan je toch wel je auto inleveren bijv. door gewijzigde gezinssituatie. Of is dit de enige voorwaarde dat men van auto mag wisselen en als men voor andere reden van auto wil wisselen deze eerst aan een collega dient over te dragen?
Overnamelijst is volgens mij alleen van collega's die uit dienst gaan en hun auto zonder boete kwijt willen raken. Hier krijg je dus ook geen lease-korting op. Bij de poollijst heb ik het idee dat het auto's van de gehele leasemaatschappij zijn, aangezien je contact met hen op moet nemen. Omdat ze deze auto's niet willen laten staan kan je die tegen korting leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
M-Opensource schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:22:
[...]

Overnamelijst is volgens mij alleen van collega's die uit dienst gaan en hun auto zonder boete kwijt willen raken. Hier krijg je dus ook geen lease-korting op. Bij de poollijst heb ik het idee dat het auto's van de gehele leasemaatschappij zijn, aangezien je contact met hen op moet nemen. Omdat ze deze auto's niet willen laten staan kan je die tegen korting leasen.
De poollijst is wel specifiek Capgemini-pool, anders zouden er wel iets meer autos op staan (en de prijzen een stuk lager ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 23-06 13:04
Anoniem: 69265 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:03:
[...]

Hangt er een beetje af wat je exacte ervaring /voor opleiding is maar volgens mij is het met 2 jaar consultancy ervaring toch redelijk te verwachten dat je op Senior Consultant binnen zou moeten kunnen komen, tenzij Capgemini jou 2 jaar consultancy ervaring als "te licht" beoodeeld of jou ervaring als niet relevant.
Dat klinkt positief in iedergeval. Het waren wel zware integratie projecten en klanten dus dat zal ik dan wel goed moeten communiceren. Ik neem wel aan dat mensen die niet relevante ervaring niet zomaar worden gematched op een functie die daar niet voor geschikt is of wel? Ik zal namelijk niet specifiek op een functie reageren maar de match door hr laten doen (via interne referentie uiteraard)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand hoe streng ze zijn met de capaciteiten test met betrekking tot geldigheid?

En misschien een rare vraag maar is het voor een sollicitatie als starter handig om naar de Xperience Day te gaan? Ik heb een vrij goed beeld van de organisatie en zou om die reden niet direct naar deze dag hoeven. Echter is dit natuurlijk wel een mooi moment om jezelf te profileren. Wordt hier ook naar gekeken met betrekking tot een sollicitatie? Of is rechtstreeks solliciteren interessanter?

[ Voor 56% gewijzigd door Tsurany op 08-02-2013 09:16 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Naar mijn weten zijn die een jaar geldig, althans, dat staat op die van mij (die ik overigens vandaag gehaald heb !).

Morgen nog gesprek met Assessment Psycholoog en dan hopelijk beginnen met me stage in September, opdracht is ook al duidelijk. :)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Congrats!

Er staat inderdaad op dat ze een jaar geldig zijn maar gaat dat op de dag/week/maand nauwkeurig?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Denk vanaf datum afname (?)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
  • Laatst online: 20-04 17:21
Ik ben bijna afgestudeerd en heb dinsdag een gesprek bij Capgemini.

Nu heb ik vandaag gehoord dat een aantal zaken in mijn documentatie (leerdoelen e.d.) voor mijn afstuderen niet op orde zijn :( Ik hoef aan mijn afstudeeropdracht inhoudelijk niks te veranderen, dat was allemaal prima. Ik heb nu echter wel pas eind augustus mijn nieuwe eindgesprek en dan waarschijnlijk ergens in oktober mijn diploma (HBO)

Gaan ze dit erg vinden dinsdag? Het kost me echt 2 dagen om dat allemaal aan te passen, en daar ben ik dan dit weekend ook gewoon mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
-Bowser- schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:54:
Ik ben bijna afgestudeerd en heb dinsdag een gesprek bij Capgemini.

Nu heb ik vandaag gehoord dat een aantal zaken in mijn documentatie (leerdoelen e.d.) voor mijn afstuderen niet op orde zijn :( Ik hoef aan mijn afstudeeropdracht inhoudelijk niks te veranderen, dat was allemaal prima. Ik heb nu echter wel pas eind augustus mijn nieuwe eindgesprek en dan waarschijnlijk ergens in oktober mijn diploma (HBO)

Gaan ze dit erg vinden dinsdag? Het kost me echt 2 dagen om dat allemaal aan te passen, en daar ben ik dan dit weekend ook gewoon mee klaar.
Ik ken meerdere verhalen van mensen die reeds bij Capgemini in dienst zijn getreden als Young Professional, terwijl men voor school nog wel het één en ander af moest wachten. Dat was in die gevallen totaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bowser-
  • Laatst online: 20-04 17:21
Ok, bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik met de ervaring bij Capgemini mijn laatste documentatie wel helemaal tot in de puntjes kan beschrijven, dan komt het eind augustus sowieso goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Gesprek met de psycholoog was zeer positief, dus ik mag 2 Juli me opdracht verder gaan uitwerken in Utrecht met iemand binnen Infra ! :) *trots*

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463379

Goeiemorgen,

Na twee positieve gesprekken krijg ik binnenkort een salarisvoorstel gemaild om als BA bij FS aan de slag te gaan (moet assessment nog doen), ben natuurlijk heel benieuwd hoe dit voorstel eruit gaat zien maar heb eigenlijk nog geen goed beeld in welke richting ik zou moeten denken qua salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Kan iemand me hiermee helpen :) ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Anoniem: 463379 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 08:28:
Goeiemorgen,

Na twee positieve gesprekken krijg ik binnenkort een salarisvoorstel gemaild om als BA bij FS aan de slag te gaan (moet assessment nog doen), ben natuurlijk heel benieuwd hoe dit voorstel eruit gaat zien maar heb eigenlijk nog geen goed beeld in welke richting ik zou moeten denken qua salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Kan iemand me hiermee helpen :) ?

Alvast bedankt!
Primair hangt erg af van jouw kennis en ervaring. Secundair staat volledig beschreven in de topic-start en is tevens terug te vinden in het arbeidsvoorwaarden 2012 document, tevens gelinkt in de topic-start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prx schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:41:
[...]

Primair hangt erg af van jouw kennis en ervaring. Secundair staat volledig beschreven in de topic-start en is tevens terug te vinden in het arbeidsvoorwaarden 2012 document, tevens gelinkt in de topic-start.
Dank voor je snelle antwoord, ik ga ze eens goed doorlezen. Ik heb 5,5 jaar ervaring, helpt dit :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Anoniem: 463379 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:56:
[...]

Dank voor je snelle antwoord, ik ga ze eens goed doorlezen. Ik heb 5,5 jaar ervaring, helpt dit :) ?
Met dat aantal jaren werkervaring vind ik het persoonlijk erg moeilijk om te zeggen. Ik zou kunnen gaan gokken, maar dat zou een (mogelijk) totaal verkeerd beeld kunnen schetsen. Ik zal je wel een bedrag in DM kunnen sturen, maar dat zou een totaal ongefundeerde gok van mijn kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik zou in ieder geval nog wel onderhandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Kan iemand me vertellen hoeveel werk Capgemini heeft in de regio Arnhem / Nijmegen / Den Bosch / Eindhoven ?
Ik zit te denken om te solliciteren bij Capgemini, maar woon in Nijmegen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prx schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:08:
[...]

Met dat aantal jaren werkervaring vind ik het persoonlijk erg moeilijk om te zeggen. Ik zou kunnen gaan gokken, maar dat zou een (mogelijk) totaal verkeerd beeld kunnen schetsen. Ik zal je wel een bedrag in DM kunnen sturen, maar dat zou een totaal ongefundeerde gok van mijn kant zijn.
heb je al een DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blik1984 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:46:
Ik zou in ieder geval nog wel onderhandelen :)
Goed idee, werk jij ook bij FS :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Anoniem: 463379 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:01:
[...]

Goed idee, werk jij ook bij FS :) ?
Nee, Consulting.

Maar onderhandelen moet je sowieso doen. Bedenk je maar gewoon dat ze je een aanbod doen waarbij er over het algemeen nog wel wat speelruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blik1984 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:40:
[...]

Nee, Consulting.

Maar onderhandelen moet je sowieso doen. Bedenk je maar gewoon dat ze je een aanbod doen waarbij er over het algemeen nog wel wat speelruimte is.
Daar ging ik ook al wel vanuit, maar altijd goed dat het bevestigd wordt. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Insehh schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:20:
Gesprek met de psycholoog was zeer positief, dus ik mag 2 Juli me opdracht verder gaan uitwerken in Utrecht met iemand binnen Infra ! :) *trots*
Ik heb volgende week mijn capaciteitstest + persoonlijkheidstest. Wat houdt dat gesprek met de psycholoog ongeveer in?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Strider schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:10:
[...]

Ik heb volgende week mijn capaciteitstest + persoonlijkheidstest. Wat houdt dat gesprek met de psycholoog ongeveer in?
Het gesprek met de psycholoog behelst het bespreken van de resultaten van de laatstgenoemde testen. Deze gaat kijken naar tegenstellingen en probeert te achterhalen of jouw antwoorden in het gesprek stroken met het beeld wat is opgebouwd volgens de antwoorden van de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Prx schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:47:
[...]

Het gesprek met de psycholoog behelst het bespreken van de resultaten van de laatstgenoemde testen. Deze gaat kijken naar tegenstellingen en probeert te achterhalen of jouw antwoorden in het gesprek stroken met het beeld wat is opgebouwd volgens de antwoorden van de test.
Duidelijk, zo eerlijk mogelijk antwoorden :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Strider schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:30:
[...]

Duidelijk, zo eerlijk mogelijk antwoorden :)
Nee, jezelf zijn!
Pagina: 1 ... 4 ... 83 Laatste