Er is, zover ik weet, op Global noch op Local niveau geen echte BYOD policy. Het is derhalve dus ook niet mogelijk om bijvoorbeeld een tablet aan te schaffen en deze in de flex te stoppen.
Blik1984 heeft het hier eerder wel eens over gehad, maar die kon ook geen sluitend antwoord geven. Het ging er in dat geval ook om dat het bij
Capgemini Consulting enorm gestimuleerd wordt (bijna lichte dwang te noemen) om jezelf te voorzien van een dergelijk device.
Technisch zijn er ook nog de nodige uitdagingen om dit goed ingevoerd te krijgen. Met elk eigen device dien je op dit moment namelijk gebruik te maken van het XS4Guests netwerk. Helaas is het zo dat je maar één maal op dit netwerk in kunt loggen met je token. Wanneer je dus van dit netwerk gebruik maakt om te VPN'en naar de klant, dan zou je er eigenlijk al geen gebruik meer van kunnen maken voor je Smartphone, laat staan dat je ook nog eens een tablet mee zou willen nemen.
Deze discussie wordt op dit moment ook op Yammer aardig gevoerd. Het gebeurt daar vooral in de group die zich focussed op het nieuwe pand, aangezien wij als consultants toch echt wat meer verwachten van een organisatie die dergelijke concepten verkoopt aan klanten (zijnde consultancy/beleid, soms misschien nog implementatie?).
Op dit moment los ik het op door elke dag met mijn token in te loggen voor mijn tablet. Mijn GSM? Die blijft dan maar lekker data wegdouwen over 3G. Over een gemiste kans gesproken om de kosten eens wat verder omlaag te krijgen....
[Voor 7% gewijzigd door Prx op 07-03-2012 17:03]