• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Anoniem: 434488 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:16:
[...]

Toch moet je die huisvestingskosten niet overschatten. Voor een bedrijf met 50 man is de huur zo'n 200.000 euro, misschien 3 ton. De personeelskosten kunnen echter zomaar 3 miljoen zijn. Ofwel, het is niet te verwaarlozen maar bezuinigen op personeel is altijd goedkoper. Maar dat terzijde :)
Ik zei ook dat er meerdere besparingsmogelijkheden zijn, overhead is een ander bespaarpunt :)

• Moongoat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2018
TRG550 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:28:

[...]

Ik begin per 1feb en ben aan het kijken voor een smartphone, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden ten opzichte van het abbo van Capgemini? Is er bijv. een datalimiet?
Hey toevallig, ik ook.
Ik ben ook voor een smartphone aan het kijken, maar ik snap die flex-oid regeling nog niet helemaal...

Ik kan een gedeelte van de aanschaf kosten declareren, en dat wordt dan weer ergens anders van afgetrokken ofzo...? Iemand hier misschien een iets duidelijke uitleg over?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:26

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Een voorbeeld maakt het waarschijnlijk duidelijker. Eerst: flexkeuze. Stel dat jouw tantieme de basis is voor jouw flexkeuze en 1000 euro bedraagt. Declareer je niets, dan wordt de vergoeding bruto uitgekeerd, dus krijg je 1000 euro minus belasting. Als je in de 52% valt dan is dat 1000 -/- 520 = 480 euro netto.
Stel, je declareert een telefoon van 500 euro. Die declaratie wordt netto uit de flex gehaald, over de rest betaal je dan belasting, over de declaratie niet. Dan krijg je netto: 500 euro (declaratie) en 1000 -/- 500 = 500 -/- 52% belasting = 240 euro. Samen is dat 500 + 240 = 740 euro netto. Jouw voordeel: 740-480= 260 euro. De telefoon kost voor jou dan geen 500, maar 240 euro.
Uiteindelijk betaal je dus alles zelf, je betaalt alleen geen belasting over de declaraties.
Een telefoon kun je overigens sinds 2011 in een keer volledig declareren.

Specs

• Moongoat
Oke bedankt. Vindt ik toch wel een beetje raar eigenlijk; een werk telefoon die ik zelf nog moet kopen, en waarvan ik de helft zelf moet betalen.. o_O

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:01
De aanschaf zit ook verwerkt in je 35 euro connectiviteitsvergoeding per maand. Het alternatief voor Capgemini is anders om die af te schaffen en iedereen dezelfde gsm te geven. Zou je dat willen? ;)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19
Het gesprek ging ook goed, ik kom vanaf 1 April het WCM cluster versterken. Nog een vraagje over de telefoon, aangezien ik hard een nieuwe nodig heb, omdat de accu van mijn iPhone echt op is. Moet ik wachten tot na de proeftijd om hem van mijn bruto loon te kopen, of zou dat ook gelijk kunnen?
Ik zit er trouwens over te denken om een simpele prepaid aan te schaffen zodat ik mijn nummer kan houden, en eventueel voor op vakantie e.d. (als ik toch geen gebruik maak van internet en de kans op jatten groter is).

• Prx
Het gesprek ging ook goed, ik kom vanaf 1 April het WCM cluster versterken. Nog een vraagje over de telefoon, aangezien ik hard een nieuwe nodig heb, omdat de accu van mijn iPhone echt op is. Moet ik wachten tot na de proeftijd om hem van mijn bruto loon te kopen, of zou dat ook gelijk kunnen?
Gewoon nu de telefoon aanschaffen. Het laten verrekenen gebeurd toch pas bij het verwerken van de flex declaraties en die worden pas in november/december verwerkt. Je moet de op naam gestelde factuur dan ook voor die tijd inleveren, maar daar wordt vanaf augustus al wel gepaste aandacht aan geschonken. Dan wordt al rondgemaild hoe dit proces werkt.

Anoniem: 210645

Prx schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:55:
[...]

Gewoon nu de telefoon aanschaffen. Het laten verrekenen gebeurd toch pas bij het verwerken van de flex declaraties en die worden pas in november/december verwerkt. Je moet de op naam gestelde factuur dan ook voor die tijd inleveren, maar daar wordt vanaf augustus al wel gepaste aandacht aan geschonken. Dan wordt al rondgemaild hoe dit proces werkt.
Volgens mij gelden de bonnen voor de flex declaratie pas die de datum hebben vanaf je indiensttreding.
Proeftijd of geen proeftijd maakt niet uit. Maar dus wel pas vanaf 1 april voor wie wie het vroeg (de username is mij even ontschoten, excuus).

• Prx
Anoniem: 210645 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 03:35:
[...]

Volgens mij gelden de bonnen voor de flex declaratie pas die de datum hebben vanaf je indiensttreding.
Proeftijd of geen proeftijd maakt niet uit. Maar dus wel pas vanaf 1 april voor wie wie het vroeg (de username is mij even ontschoten, excuus).
Dat klopt inderdaad, daar had ik even overheen gekeken in de originele vraagstelling!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 00:00

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Prx schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 07:21:
[...]

Dat klopt inderdaad, daar had ik even overheen gekeken in de originele vraagstelling!
Volgens mij is het vanaf het moment dat er een contract ondertekend is.

Ik heb half augustus het contract ondertekend, eind augustus een telefoon aangeschaft en kwam 1 september in dienst. De declaratie is gewoon verwerkt/uitbetaald.

• Prx
In dat geval zie ik juist niet in waarom het voortijdig niet gewoon zou kunnen, aangezien jouw overeenkomst in gaat op het moment waarop jouw 1e werkdag is, niet het moment waarop jij hebt getekend. Misschien dat we hem nog even intern kunnen voorleggen bij de afdeling die gaat over flex declaraties.

• geertjan88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 22:20
Vandaag gesprek gehad, ging zeer goed ondanks mijn geringe werkervaring (ben pas een jaar afgestudeerd). Kan dan ook bij Capgemeni gaan werken mits ik de capaciteiten test haal, al denk ik dat dit geen probleem gaat worden. Vroeg me wel af hoe het zit met de mobiliteitsvergoeding. Deze is voor mij vast gesteld op 760 euro per maand. Hoe gaat dit echter precies in zijn werk. Wat voor bedrag moet je dan ongeveer aan denken voor een lease auto?

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 00:00

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Prx schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:56:
In dat geval zie ik juist niet in waarom het voortijdig niet gewoon zou kunnen, aangezien jouw overeenkomst in gaat op het moment waarop jouw 1e werkdag is, niet het moment waarop jij hebt getekend. Misschien dat we hem nog even intern kunnen voorleggen bij de afdeling die gaat over flex declaraties.
Ik heb het even opgezocht: quote uit keuzemodel 2011, pagina 6, 2e bullet:

"Kosten die gemaakt zijn voordat de medewerker in dienst trad bij de werkgever, komen in principe niet voor verrekening in aanmerking. Voor de bestedingsdoelen waarbij artikelen worden aangeschaft (kantoorinrichting telewerken, communicatie en aktetas) geldt hierop een uitzondering. Deze worden vergoed mits de aanschafdatum op of na de datum ligt waarop het arbeidscontract is getekend."

• Prx
I stand corrected! Bedankt dat je het even hebt opgezocht. Toch interessant dat het vanaf dat moment wel te verantwoorden is, maar dat zal dan wel in aanvullende afspraken met de belastingdienst zijn afgesproken.

Iemand kan bijvoorbeeld het contact met Capgemini ondertekenen terwijl hij bij zijn oude baas nog in dienst is. Mochten er dan soortgelijke overeenkomsten zijn dan zou iemand (theoretisch) op beide plaatsen de declaratie kunnen indienen. Maar dat gaat wel erg ver inderdaad.

• Diablow
Dan zou ik binnenkort eventueel een telefoon kunnen kopen, zojuist het contract ondertekend. Zit nog wel een beetje te twijfelen over aanvullend verzekeren voor arbeidsongeschiktheid, maar kan later ook nog.

• Prx
Let daar even mee op, bepaalde verzekeringen kunnen alleen bij aanvang van het contract staat me iets van bij.

• geertjan88
geertjan88 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 16:56:
Vandaag gesprek gehad, ging zeer goed ondanks mijn geringe werkervaring (ben pas een jaar afgestudeerd). Kan dan ook bij Capgemeni gaan werken mits ik de capaciteiten test haal, al denk ik dat dit geen probleem gaat worden. Vroeg me wel af hoe het zit met de mobiliteitsvergoeding. Deze is voor mij vast gesteld op 760 euro per maand. Hoe gaat dit echter precies in zijn werk. Wat voor bedrag moet je dan ongeveer aan denken voor een lease auto?
Iemand??

• Blik1984
  • Nu online
Prx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:08:
De aanschaf zit ook verwerkt in je 35 euro connectiviteitsvergoeding per maand. Het alternatief voor Capgemini is anders om die af te schaffen en iedereen dezelfde gsm te geven. Zou je dat willen? ;)
De connectiviteitsvergoeding is voor internet, je krijgt volgens mij de prachtige vergoeding van 12 euro bruto voor de aanschaf van een telefoon.

Maar waarom zou Capgemini je maar één telefoon kunnen geven als keuze? Je kunt makkelijk een shortlist maken van een aantal populaire telefoons waar iedereen een keuze uit kan maken. Een iPhone, 2 a 3 android, 2 a 3 windows-phones en een doodgewone simpele telefoon. En zorg ervoor dat die keuzelijst up-to-date blijft met nieuwe modellen. Daar maak je iedereen tevreden mee.

• Prx
Blik1984 schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:53:
[...]

De connectiviteitsvergoeding is voor internet, je krijgt volgens mij de prachtige vergoeding van 12 euro bruto voor de aanschaf van een telefoon.

Maar waarom zou Capgemini je maar één telefoon kunnen geven als keuze? Je kunt makkelijk een shortlist maken van een aantal populaire telefoons waar iedereen een keuze uit kan maken. Een iPhone, 2 a 3 android, 2 a 3 windows-phones en een doodgewone simpele telefoon. En zorg ervoor dat die keuzelijst up-to-date blijft met nieuwe modellen. Daar maak je iedereen tevreden mee.
De connectiviteitsvergoeding is wel degelijk bedoeld voor de aanschaf van een mobiele telefoon.
Connectiviteitsvergoeding
Voor alle medewerkers geldt een connectiviteitsvergoeding ter financiering van zaken als een
internetabonnement en de aanschaf van een mobiele telefoon van € 35,00 bruto per maand (inclusief de
daarover wettelijk verplichte vakantietoeslag) op basis van een fulltime dienstverband. Indien niet
fulltime wordt gewerkt wordt de vergoeding naar rato toegekend
Ik moet overigens zeggen dat ik de hele discussie omtrent het verschaffen van mobiele telefoons gewoonweg een non-discussie vind. In dat geval moet Capgemini dus ook het recht hebben om van die 35 euro maar 17,50 te maken en de aanschaf van de mobiel naar eigen keuze uit de flex te vissen. Ik denk dat er in dat geval meer weerstand zal zijn.

De kernwaarde Freedom is mij overigens ook altijd uitgelegd als één waarin de vrije keuze voor middelen thuis hoort. Afgezien van de PPT vind ik dat we die keuze meer dan ruim hebben.

• Anoniem: 434488
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
760 euro? Even los van de geluiden dat het per bedrijf nog wel eens kan schelen wat je voor een x bedrag kan rijden, kan je daar wel redelijk wat mee.
onderstaande, als je niet uitgaat van de dikste uitvoeringen, zou moeten passen:
VW Golf 1.2TSi Comfortline
Renault Mégane Estate 1.5 dCi Eco2 Expression
Audi A1 1.2TSi
Citroën C4
Ford Focus
Fiat Bravo

Wil je alles er op en eraan kan je natuurlijk in de klasse Fiesta, Polo, Punto, Mito etc kijken.

• Blik1984
  • Nu online
Prx schreef op maandag 13 februari 2012 @ 07:39:
[...]

De connectiviteitsvergoeding is wel degelijk bedoeld voor de aanschaf van een mobiele telefoon.

[...]

Ik moet overigens zeggen dat ik de hele discussie omtrent het verschaffen van mobiele telefoons gewoonweg een non-discussie vind. In dat geval moet Capgemini dus ook het recht hebben om van die 35 euro maar 17,50 te maken en de aanschaf van de mobiel naar eigen keuze uit de flex te vissen. Ik denk dat er in dat geval meer weerstand zal zijn.

De kernwaarde Freedom is mij overigens ook altijd uitgelegd als één waarin de vrije keuze voor middelen thuis hoort. Afgezien van de PPT vind ik dat we die keuze meer dan ruim hebben.
het is helemaal geen non-discussie. Bij Consulting wordt er heel erg op gebrand dat iedereen een smartphone moet kopen, en er wordt eigenlijk ook gepushed dat je een tablet moet hebben. Als Capgemini dat zo graag wilt lijkt het me ook fatsoenlijk dat Capgemini een dergelijke telefoon levert. Voor mijn part deleten ze heel de vergoeding, en geven ze er een fatsoenlijke onkostenvergoeding voor terug. Je mag internet tenslotte ook vanuit je flexbudget declareren.

Zelfde geldt ook voor "het nieuwe werken". Er wordt flink veel aandacht aan besteedt, maar als puntje bij paaltje komt moet je alle zaken voor een fatsoenlijke werkplek thuis zelf aanschaffen en via je flexbudget afrekenen. Dat vind ik gewoon een zwaktebod voor een werkgever die pretendeert voorloper te zijn op het gebied van "het nieuwe werken".

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 22:33
Check directlease.nl. Ga uit van een looptijd van 48 maanden met 36.000 KM per jaar, inclusief brandstof.

• Prx
Blik1984 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:41:
[...]

het is helemaal geen non-discussie. Bij Consulting wordt er heel erg op gebrand dat iedereen een smartphone moet kopen, en er wordt eigenlijk ook gepushed dat je een tablet moet hebben. Als Capgemini dat zo graag wilt lijkt het me ook fatsoenlijk dat Capgemini een dergelijke telefoon levert. Voor mijn part deleten ze heel de vergoeding, en geven ze er een fatsoenlijke onkostenvergoeding voor terug. Je mag internet tenslotte ook vanuit je flexbudget declareren.

Zelfde geldt ook voor "het nieuwe werken". Er wordt flink veel aandacht aan besteedt, maar als puntje bij paaltje komt moet je alle zaken voor een fatsoenlijke werkplek thuis zelf aanschaffen en via je flexbudget afrekenen. Dat vind ik gewoon een zwaktebod voor een werkgever die pretendeert voorloper te zijn op het gebied van "het nieuwe werken".
Bij Infrastructure Services kom ik dergelijke uitingen totaal niet tegen. Het lijkt dan ook een issue bij Consulting en derhalve niet interessant voor geheel Capgemini. Vooral het feit dat men een tablet ook maar geweldig vindt, dat is iets wat ik hier ook totaal niet zie.

Wat betreft de thuiswerkplek en het nieuwe werken ben ik het totaal met je eens. Er is op dit moment totaal geen financiële stimulans voor de medewerker om hier aan mee te werken. Het declareren van een thuiswerkplek in de Flex is leuk, maar niet de prijzen die gevraagd worden door de leverancier van dit soort kantoormeubilair. Op het moment dat ik 700 euro neer moet tellen voor een bureaustoel, dan moet ik daar toch echt even heel goed over nadenken.

Wil ik nog wel even opmerken dat dit laatste natuurlijk niet het onderwerp van discussie was, maar ik vind het niet erg dat die ook even aan de kaak wordt gesteld. :)

• Blik1984
  • Nu online
Prx schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:20:
[...]

Bij Infrastructure Services kom ik dergelijke uitingen totaal niet tegen. Het lijkt dan ook een issue bij Consulting en derhalve niet interessant voor geheel Capgemini. Vooral het feit dat men een tablet ook maar geweldig vindt, dat is iets wat ik hier ook totaal niet zie.
Aangezien er een beleid wordt gemaakt voor heel Capgemini zijn dergelijke zaken juist interessant als discussiepunt. Je kunt je dus afvragen of een dergelijk één-sporen-beleid afdoende is, zit er niet een ander type mensen bij de verschillende sectoren en moet je je beleid daar niet meer op aanpassen? Moet er dus niet een ander beleid zijn bij Consulting als bij Outsourcing, Infrastructure, etc.?

Wat ik bedoel te zeggen is, als het management dergelijke dingen verkondigd over smartphones en tablets moeten er ook acties ondernomen worden om zoiets dergelijks te bewerkstelligen. Als dat niet ondersteund wordt door het management van Capgemini NL, dan moeten dergelijke uitspraken dus niet gedaan worden.

• Prx
Blik1984 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:32:
[...]
Wat ik bedoel te zeggen is, als het management dergelijke dingen verkondigd over smartphones en tablets moeten er ook acties ondernomen worden om zoiets dergelijks te bewerkstelligen. Als dat niet ondersteund wordt door het management van Capgemini NL, dan moeten dergelijke uitspraken dus niet gedaan worden.
He-le-maal mee eens. Maar je geeft zelf al aan dat er een soort van zachte dwang is om dit pad te bewandelen, zonder dat dit echt gestaafd wordt op het hogerliggende niveau. Ze kunnen dus niets van je eisen, maar aan de andere kant krijg je er ook een nare smaak van als je er niet aan kan voldoen.

Op Yammer zijn overigens op dit moment ook nog de nodige leuke discussies gaande inzake Het Nieuwe Werken en de daarbij behorende werkplek inrichting. Ik weet niet of je daar actief bent, maar anders kan ik het je van harte aanbevelen! :)

• Blik1984
  • Nu online
Prx schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:31:
[...]

He-le-maal mee eens. Maar je geeft zelf al aan dat er een soort van zachte dwang is om dit pad te bewandelen, zonder dat dit echt gestaafd wordt op het hogerliggende niveau. Ze kunnen dus niets van je eisen, maar aan de andere kant krijg je er ook een nare smaak van als je er niet aan kan voldoen.

Op Yammer zijn overigens op dit moment ook nog de nodige leuke discussies gaande inzake Het Nieuwe Werken en de daarbij behorende werkplek inrichting. Ik weet niet of je daar actief bent, maar anders kan ik het je van harte aanbevelen! :)
Ik ben één van de mensen die het niet kan laten om (gezond) kritisch te zijn op de werkgever, dus ik doe daar ook van harte mee :D

• Diablow
Ik vraag me af waarom voor consulting een tablet min of meer gepuched wordt. Ik neem aan om eventueel een presentatie oid makkelijk aan de klant te kunnen laten zien? Zou bijvoorbeeld de galaxly note dan een goede zijn, omdat het min of meer tablet en telefoon in 1 is? En geld die aanbeveling ook voor technische consulenten?

• Prx
Als technisch Consultant binnen Infrastructure Services moet ik zeggen dat er bij ons dus niet echt op gepushed wordt. Dat neemt niet weg dat het altijd een bijzonder handige tool is. Jammergenoeg is er dus geen mogelijkheid om deze vanuit Capgemini te verkrijgen of om deze fiscaal vriendelijk aan te schaffen.

Zelf heb ik er wel één gekocht en deze gebruik ik zo ongeveer 50% zakelijk en 50% privé. Vind het gewoon ontzettend leuk om met de tablet presentaties en dergelijke te geven. Probeer zelf ook bij te dragen aan een stukje paperless office door alles eigenlijk in PDF vorm mee te nemen of te communiceren. :)

• Blik1984
  • Nu online
Volgens mij mag je bij Consulting een tablet nu fiscaal vriendelijke aanschaffen, maar dat zou ik moeten checken

wel interessant met de komst van de iPad 3 begin maart

• geertjan88
Nog even een andere vraag, recentelijk een sollicitatie gesprek gehad. Hiervoor heb ik mijn baard afgeschoren. Echter wil ik hem wel graag terug. Het is gewoon een baard van ongeveer 5 dagen, kortom een aantal mm'er en ook volledig dus niet op maar een aantal plekken. Verder altijd erg netjes gekleed. Is dit een probleem bij Capgemini? (it consultant).

• Prx
De sales man bij mijn vorige cluster liep ook met een baardje van ongeveer dezelfde leeftijd rond. Ik denk dat het in veel omgevingen geen probleem zal zijn. :)

• geertjan88
Oke gelukkig.

• Blik1984
  • Nu online
Is echt geen probleem, ken genoeg mensen die met dergelijke verzorgde baardjes rondlopen. Bedenk dat Freedom één van de kernwaarden van Capgemini is :)

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 17:07
Ik zie ook zat mensen die met onverzorgde baardjes rondlopen, lijkt me niet dat men daar moeilijk over doet.

"Find what you love and let it kill you"

• Moongoat
Een paar technische vragen:
- Kan ik met mijn telefoon op het x4soffice netwerk komen?
- Kan ik met met telefoon met officetalk of een andere app op de office communicator komen? Ik moet daarmee in url voor de server invullen, maar deze kan ik niet terug vinden

• Prx
Het is niet mogelijk om met jouw telefoon verbinding te maken met het XS4OFFICE draadloze netwerk. Tevens is de communications server zo ingesteld dat het niet mogelijk is om verbinding te maken met de server vanaf het internet, waardoor het (helaas) ook niet mogelijk is om in te loggen op die omgeving met je telefoon.

• Moongoat
Dat is wel een beetje irritant. Dan neem ik aan dat ik dus ook niet mijn outlook kalender kan syncen naar mijn telefoon?

• Prx
Jawel, want communicatie met Exchange is wel open gezet (Push-mail). Derhalve kan je via die communicatie de volgende zaken op je telefoon inzien:
• Kalender
• Contacten
• Corporate Directory

Dit moet je echter wel apart aanvragen (naast je mobiele telefoon abo), maar er is geen manager die daar nog moeilijk over doet. :)

[Voor 24% gewijzigd door Prx op 16-02-2012 17:10]

• Blik1984
  • Nu online
Op Yammer zijn er ook discussies over hoe daarmee omgegaan moet worden in het nieuwe gebouw. Nu is er alleen internetverbinding mogelijk via VPN, wat gewoon teveel gedoe is om dat op je telefoon te doen. Gevolg is dat iedereen op kantoor via 3G bestanden binnen haalt op zijn telefoon wat natuurlijk weer de nodige data-kosten met zich meebrengt. Er wordt nu heel erg gelet op de data-kosten en het zou omwille daarvan een zeer goed idee zijn om een open netwerk te hebben voor telefoons en voor guests in het nieuwe gebouw.

Echter, daar zitten blijkbaar ook veiligheidsrisico's aan vast. Ik snap alleen niet zo goed welke, want zo ongeveer iedere klant waar ik kom heeft een open netwerk voor gasten/telefoons.

• DeBolle

DeBolle

Waar zitten jullie dan bij Cap? Ik heb geen enkel probleem om in Papendorp met mijn safeword token in te loggen op XS4GUESTS met mijn telefoon. GIMS daarentegen is alleen bereikbaar op VPN, maar door die Cisco client te installeren kan ik op mijn prive werkplek thuis ook communicator gebruiken. Bij voorkeur zelfs: ik ga thuis echt niet op dat kleine laptopschermpje werken met twaalf xtermpjes open.

Specs

Anoniem: 69265

Geen probleem hier om met token in te loggen op xs4guest met mijn telefoon, kost me max 1 minuut. Een open netwerk zou inderdaad nog iets makkelijker zijn, maar ik vind dat een minder belangrijk iets. Geef mij maar liever een goed functionerende laptop (zit hier met een T520 met 2gb), deze doet er 5min over om een mail te openen laat staat als SEP11 gaat scannen dan kan ik net zo goed een vrije dag nemen.

Wat betreft communicator, dit is volgens mij in een soort van test heb via via wel eens vernomen dat het een enkel vinkje is ergens in wat instellingen per gebruiken en dan kun je met communicator zonder vpn online zijn.

• Blik1984
  • Nu online
Met je token inloggen is nou niet echt gebruiksvriendelijk, en support ook niet de doelen om kosten te besparen op data-verbruik met telefoons. Tevens moet ik vaak meerdere keren inloggen op mijn telefoon gedurende de dag, wat inloggen met een token gewoon irritant maakt.

V.w.b. de laptop, je weet dat je extra intern geheugen aan kunt vragen? 2GB extra geheugen kost 18 euro voor de practice. Kun je aanvragen via een e-form. Kunt upgraden tot 8 GB

• Prx
Het meest vervelende aan het token vind ik het feit dat je maar 1 keer kunt inloggen per token. Echter heb ik een tablet en een smartphone die ik beiden wel via Wi-Fi wil laten werken. Ik heb dit ook kenbaar gemaakt in de Yammer groep en men zou het meenemen in de discussie wat betreft connectivity in het nieuwe pand.

Anoniem: 69265

Blik1984 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:57:
Met je token inloggen is nou niet echt gebruiksvriendelijk, en support ook niet de doelen om kosten te besparen op data-verbruik met telefoons. Tevens moet ik vaak meerdere keren inloggen op mijn telefoon gedurende de dag, wat inloggen met een token gewoon irritant maakt.

V.w.b. de laptop, je weet dat je extra intern geheugen aan kunt vragen? 2GB extra geheugen kost 18 euro voor de practice. Kun je aanvragen via een e-form. Kunt upgraden tot 8 GB
Tja ik log s'ochtends 1x in en dan vind ik het prima, mocht de token verlopen zijn (na 8uur meestal?) dan is dat zo. Over het algemeen log ik geen tweede keer in.

Wat betreft geheugen, ik weet het echter gaat er in het systeem iets mis met mijn aanvragen door organisatorische veranderingen daar wordt aangewerkt duurde alleen paar maanden voordat iemand achter kwam waar het nu zat..

• geertjan88
Morgen is de grote dag :)

Net oefen assement gedaan en goed te doen, recentelijk nog zelfde test gedaan bij ander bedrijf en daar 98 en 99 gehaald dus denk dat het wel goed komt. Vooral die ruiten wat volgens mij erg belangrijk is zie ik meestal vrij snel.

Je hebt een goede score gehaald voor dit oefen-assessment. De kans dat je het analytische onderdeel van het assessment bij Capgemini haalt is groot. Echter onderschat het echte assessment niet, kom goed voorbereid en ga de uitdaging nogmaals aan.

• leroydew
geertjan88 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:23:
Morgen is de grote dag :)

Net oefen assement gedaan en goed te doen, recentelijk nog zelfde test gedaan bij ander bedrijf en daar 98 en 99 gehaald dus denk dat het wel goed komt. Vooral die ruiten wat volgens mij erg belangrijk is zie ik meestal vrij snel.

Je hebt een goede score gehaald voor dit oefen-assessment. De kans dat je het analytische onderdeel van het assessment bij Capgemini haalt is groot. Echter onderschat het echte assessment niet, kom goed voorbereid en ga de uitdaging nogmaals aan.
Succes! Laat even weten hoe het is afgelopen...

• geertjan88
Net terug, en ondanks dat ik gister avond baalde dat ik me 0,0 had voorbereid, en dit vanochtend ook eerlijk zei bleek dit nergens voor nodig te zijn.

Zoals bekend moet je eerst 3 testen doen waarvan je er minimaal 1 voldoende moet afsluiten en hierna moet je nog een test maken die je sowieso voldoende moet afsluiten.

Van de eerste 3 testen heb ik het volgende gescoord

Scales FX : (zeer) sterk
Scales Numerical : Goed
Scales Verbal : Zwak (lol)

dus 2/3 gehaald

De laatste test (Scales cls) had ik het meest vertrouwen in en dit bleek achteraf ook wel te kloppen. Had hier alle vragen goed en ook nog ruim tijd over. Had hier dan ook 99% gescoord en mijn generiek analytisch potentieel is dan ook uitgekomen op 99%. Beoordelaar vertelde me nog dat ik hier erg blij mee mocht zijn.

Al met al vond ik het prima te doen. Had wel het voordeel dat ik alleen was en dus 0,0 werd afgeleid, ondanks dat er nog een keer iemand binnen kwam terwijl duidelijk op de deur stond niet storen xD. Vond het verder wel grappig dat ik Scales Verbal slecht gescoord had, had namelijk op het hbo ook altijd de grootste moeite met open boek tentamens.

Wat ik nog als tip wil meegeven aan mensen die de test nog moeten maken is zoals inderdaad al vaker gezegd zorg dat je goed uitgerust bent. Verder raad ik je aan als je bij Scales FX niet precies weet wat er bedoeld word om het voorbeeld meerdere keren te maken. Na 3x kwam bij mij ineens het besef van oooh zo werkt het, en had daar dus ook erg goed gescoord. De andere testen liggen je of liggen je niet.

• leroydew
Gefeliciteerd! Binnen welk cluster ga je actief worden?

• geertjan88
Thanks man! Het Online Technology cluster als Mobile Front end developer. Moet nog wel het gesprek met een psycholoog voeren, iemand hier nog tips voor? Heb de testen hiervoor gewoon eerlijk ingevuld en volgens mij zijn er ook weinig dingen die er bij mij echt negatief uitspringen.

[Voor 3% gewijzigd door geertjan88 op 22-02-2012 15:15]

• Diablow
Niet echt tips. Als je hem eerlijk hebt ingevult, zal het wel goedkomen. Bij mij vroeg hij eerst een beetje hoe ik oer mezelf dacht. Daarna werd dat een beetje vergeleken met wat er uit de test kwam. Hij let er geeloof ik ook op of je een begrijpelijk verhaal kan vertellen, maar dat zal ook wel lukken. Bij mijn test zeiden ze dat 9/10 het psychologische gesprek doorkomen, dus ik zou me er niet druk over maken.

Het is vooral belangrijk om te weten waar je zwakke plekken zitten, iedereen heeft wel iets om aan te werken, en daar kun je dan bij Capgemini aan gaan werken :).

Anoniem: 447976

Hoi twee vragen:

-Als je nog in je proefperiode zit en je besluit toch niet verder te willen gaan bij Cap. Kan je dan vertrekken zonder dat daar nog kosten aan verbonden zijn. Dit gezien je een opleidingscontract hebt getekend ter waarde van 20.000 euro?

-Op het moment dat je je proefperiode door bent en dus een vast dienstverband hebt, kan je dan kosteloos vertrekken als je geen opleidingscontract hebt getekend? Terwijl je wel hebt deelgenomen aan trainingen

Alvast bedankt!

• Prx
Als je in dienst bent en je vertrekt dan is daar in principe geen kostenpost aan verbonden. Als je ergens een opleidingscontract hebt getekend, dan is het natuurlijk van belang om die goed door te lezen voor wat betreft restitutie.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:56
-Als je nog in je proefperiode zit en je besluit toch niet verder te willen gaan bij Cap. Kan je dan vertrekken zonder dat daar nog kosten aan verbonden zijn. Dit gezien je een opleidingscontract hebt getekend ter waarde van 20.000 euro?
Puur nieuwsgierig: wat 'krijg' jij voor die 20k eigenlijk?
Best een hoop geld namelijk, is dit een MBA of zoiets?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Blik1984
  • Nu online
Anoniem: 447976 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:08:
Hoi twee vragen:

-Op het moment dat je je proefperiode door bent en dus een vast dienstverband hebt, kan je dan kosteloos vertrekken als je geen opleidingscontract hebt getekend? Terwijl je wel hebt deelgenomen aan trainingen

Alvast bedankt!
vraag 1: Lijkt me niet dat er in de eerste 2 maanden al kosten gemaakt worden qua opleiding, en het lijkt me ook niet het geval dat daar al consequenties aan verbonden zijn in je proeftijd. Maar check je contract daar op na.

vraag 2: Capgemini rekent geen kosten aan je door, echter zijn ze niet blij als jij na 2 jaar vertrekt terwijl je een enorme hoeveelheid aan trainingen hebt gehad.

• geertjan88
Gesprek psycholoog ook gehaald :)

[Voor 6% gewijzigd door geertjan88 op 28-02-2012 13:36]

Anoniem: 448394

Hoi,

Ik heb vandeweek assessment gemaakt bij Capgemini, ging prima, binnenkort gesprek met psycholoog.

Maar heb een vraag, ik heb zo'n staatje gehad met salarisverloop voor t eerste jaar, en daar staat 11%-BPV op. Wat houdt deze regel in? Wat is BPV?

Alvast bedankt.

• Prx
BPV staat voor Bijdrage Pensioen Voorziening. Moet wel bekennen dat ik de 11% wat gek vind, aangezien de bijdrage voor 2012 is vastgesteld op 13% in de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Dit was in het verleden 12,5%.

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 23:21
Anoniem: 448394 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:20:
Hoi,

Ik heb vandeweek assessment gemaakt bij Capgemini, ging prima, binnenkort gesprek met psycholoog.

Maar heb een vraag, ik heb zo'n staatje gehad met salarisverloop voor t eerste jaar, en daar staat 11%-BPV op. Wat houdt deze regel in? Wat is BPV?

Alvast bedankt.
Bedrijfspensioenvoorziening, het betekent dat CG een bedrag ten grootte van 11% van je salaris in jouw pensioenpot stort. Dit gaat dus niet van je salaris af maar komt erbij, daarom staat het in het staatje.

• Prx
Anoniem: 448394 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:20:
Ik heb intern bij Capgemini nog eens navraag gedaan over het communiceren van dit percentage. De bijdrage van 11% komt uit 2010 en is daarmee dus out-dated. Kan jij aangeven op welke manier jij aan deze staat bent gekomen? Heb je deze gewoon ontvangen vanuit jouw business unit waar je werkzaam gaat worden? Ben jij in de gelegenheid om die anders digitaal naar mij te zenden? (Mag natuurlijk via een DM)

Het juiste percentage is dus 13,0%. Dat is het percentage volgens de arbeidsvoorwaarden 2012.

[Voor 6% gewijzigd door Prx op 29-02-2012 16:03]

Anoniem: 23480

geertjan88 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:05:
Thanks man! Het Online Technology cluster als Mobile Front end developer. Moet nog wel het gesprek met een psycholoog voeren, iemand hier nog tips voor? Heb de testen hiervoor gewoon eerlijk ingevuld en volgens mij zijn er ook weinig dingen die er bij mij echt negatief uitspringen.
Nice, welkom in de club :) Wanneer ga je daadwerkelijk beginnen? Genoeg werk in ieder geval :)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

aex351

I am the one

Hoelang duurt het sollicitatieproces? Vanaf het moment dat je aanmeldt tot het moment dat je wordt uitgenodigd.

< dit stukje webruimte is te huur >

• geertjan88
Anoniem: 23480 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:48:
[...]

Nice, welkom in de club :) Wanneer ga je daadwerkelijk beginnen? Genoeg werk in ieder geval :)
Danku :) begin op 2 april.
aex351 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:18:
Hoelang duurt het sollicitatieproces? Vanaf het moment dat je aanmeldt tot het moment dat je wordt uitgenodigd.
Sorry aex zag je pm net pas, het sollicitatie proces duurde in mijn geval 18 dagen/13 werkdagen. 10 Februari eerste gesprek waarna ik een aanbieding kreeg, 22 februari capaciteiten test en 28 februari gesprek met psycholoog. Het kan wel per sollicitatie verschillen hoe lang het duurt heb ik vernomen.

• geertjan88
Heb zelf ook nog een vraag, mag je uit die drie laptops zelf kiezen welke je wilt of is het per cluster bepaald welke je krijgt. Heb namelijk al een 14 inch laptop en een 13 inch macbook, dus zo'n 12 inch laptop zou wel ideaal zijn.

• Prx
Elke medewerker die zijn oude laptop mocht inruilen voor een nieuwe kreeg de mogelijkheid om zijn keuze zelf aan te geven. Of dit ook het geval is voor nieuwe medewerkers weet ik niet.

• Blik1984
  • Nu online
Ik had geen keuze, kreeg gewoon een Lenovo T410. Default is nu T420 volgens mij

• Moongoat
Blik1984 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:56:
Ik had geen keuze, kreeg gewoon een Lenovo T410. Default is nu T420 volgens mij
Ik kreeg een T520 volgens mij.
Zit al wel bijna een maand te wachten op mn extra geheugen :(

• Prx
Is het niet op voorraad? Anders kan het zijn dat je manager de welbekende fout heeft gemaakt om het verzoek goed te keuren, maar die goedkeuring niet vanuit zijn 'winkelwagen' te verzenden. Op die manier denken veel managers dat ze de goedkeuring hebben gegeven, maar dat is in werkelijkheid niet zo.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30
Zijn er gotters die zijn afgestudeerd bij Capgemini? Ik heb nu al 4 weken contact met Capgemini over afstuderen, maar de voortgang of ik wel of niet op gesprek mag komen is ontzettend traag.

BlaBlaBla

• leroydew
Strider schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:50:
Zijn er gotters die zijn afgestudeerd bij Capgemini? Ik heb nu al 4 weken contact met Capgemini over afstuderen, maar de voortgang of ik wel of niet op gesprek mag komen is ontzettend traag.
Hi Strider,

Met wie ben je in contact? Anders kan ik wellicht wel wat voor je betekenen! Je kan me een PM sturen.

Groet Leroy

• aex351

aex351

I am the one

Ik lees in deze thread dat het sollicitatieproces nogal lang duurt. Ik deel die mening. Ik ben nu al meer dan drie weken verder en weet nog steeds niet of ik op gesprek mag komen. Heb in eerste instantie in de eerste week al wel een aanbod gehad. Dat zou dus positief moeten zijn. Maar dat het volgens zo lang duurt voordat er enige actie ondernomen wordt begrijp ik niet. Ik heb nu zelf maar actie ondernomen. Overigens heb ik nog steeds geen antwoord gehad. Maar ik ben wel benieuwd als ik niets had gedaan. Hoe lang het dan zou duren voordat ze uberhaubt contact opnemen.

• leroydew
Met wie heb je contact gehad en gezocht?

• Blik1984
  • Nu online
niet om de spirit omlaag te krijgen, maar volgens mij is recruitment op een laag pitje gezet. Dus wellicht dat het daarom lang duurt.

• leroydew
Blik1984 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:19:
niet om de spirit omlaag te krijgen, maar volgens mij is recruitment op een laag pitje gezet. Dus wellicht dat het daarom lang duurt.
Voor sommige divisies wel. Echter staan er nog genoeg vacatures om op te reageren! Als je 'Werken bij Capgemini' lijkt op Facebook, zie je dagelijks meerdere vacatures voorbij komen.

• Blik1984
  • Nu online
Ik zeg ook niet dat er niemand meer aangenomen wordt :)

• Prx
Heb zojuist vernomen dat bovengenoemde posts bij recruitment bekend zijn gemaakt. Zij zullen het verder oppakken met bovenstaande personen. :)

• leroydew
@PRX, even iets heel anders en wellIcht weet jij het antwoord. Doen wij iets met 'Bring your own device'? Of kunnen we een tablet bijv. aanschaffen dat belastIng aftrekbaar is?

• Prx
Er is, zover ik weet, op Global noch op Local niveau geen echte BYOD policy. Het is derhalve dus ook niet mogelijk om bijvoorbeeld een tablet aan te schaffen en deze in de flex te stoppen.

Blik1984 heeft het hier eerder wel eens over gehad, maar die kon ook geen sluitend antwoord geven. Het ging er in dat geval ook om dat het bij Capgemini Consulting enorm gestimuleerd wordt (bijna lichte dwang te noemen) om jezelf te voorzien van een dergelijk device.

Technisch zijn er ook nog de nodige uitdagingen om dit goed ingevoerd te krijgen. Met elk eigen device dien je op dit moment namelijk gebruik te maken van het XS4Guests netwerk. Helaas is het zo dat je maar één maal op dit netwerk in kunt loggen met je token. Wanneer je dus van dit netwerk gebruik maakt om te VPN'en naar de klant, dan zou je er eigenlijk al geen gebruik meer van kunnen maken voor je Smartphone, laat staan dat je ook nog eens een tablet mee zou willen nemen.

Deze discussie wordt op dit moment ook op Yammer aardig gevoerd. Het gebeurt daar vooral in de group die zich focussed op het nieuwe pand, aangezien wij als consultants toch echt wat meer verwachten van een organisatie die dergelijke concepten verkoopt aan klanten (zijnde consultancy/beleid, soms misschien nog implementatie?).

Op dit moment los ik het op door elke dag met mijn token in te loggen voor mijn tablet. Mijn GSM? Die blijft dan maar lekker data wegdouwen over 3G. Over een gemiste kans gesproken om de kosten eens wat verder omlaag te krijgen....

[Voor 7% gewijzigd door Prx op 07-03-2012 17:03]

• Prx
Strider schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:50:
Op welk gebied ben je eigenlijk aan het zoeken om af te studeren? Ben erg benieuwd waar de huidige afstudeerders terecht (willen) komen. :)

• Blik1984
  • Nu online
Prx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:01:

Blik1984 heeft het hier eerder wel eens over gehad, maar die kon ook geen sluitend antwoord geven. Het ging er in dat geval ook om dat het bij Capgemini Consulting enorm gestimuleerd wordt (bijna lichte dwang te noemen) om jezelf te voorzien van een dergelijk device.

Op dit moment los ik het op door elke dag met mijn token in te loggen voor mijn tablet. Mijn GSM? Die blijft dan maar lekker data wegdouwen over 3G. Over een gemiste kans gesproken om de kosten eens wat verder omlaag te krijgen....
Klopt idd, maar voorlopig is het nog niet mogelijk. Rond mei worden nieuwe guidelines bekend gemaakt van wat er wel/niet via flexbudget gedeclareerd mag worden.

En ik gebruik ook altijd het 3G-netwerk voor mijn iPhone op het werk. Vind het wat dat betreft bizar dat er niet gewoon een open netwerk is voor mobile devices. Onder het mom van veiligheid wordt dat tegen gehouden, maar een hele hoop van onze klanten hebben wel gewoon zo'n oplossing (bijvoorbeeld Philips op de High Tech Campus). Heeft Philips het dan zo slecht voor elkaar of is ons management gewoon te star? En waarom kun je niet gewoon met je username/wachtwoord inloggen op het XS4Office netwerk? (Accenture ziet daar geen problemen in, en dat is toch een Amerikaans bedrijf die over het algemeen nog wat meer risk-avers is dan Franse bedrijven)

[Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 08-03-2012 14:20]

Anoniem: 450477

Hoe zit t bij ccap nou eigenlijk met de leasebedragen? Een collega die een maand later in dienst kwam heeft gewoon 50 euro meer te besteden, ook als YP... is dat per divisie verschillend ofzo?

• Diablow
Kan 2 dingen bedenken, jij hebt een 36-uur contract en hij 40-uur. Je wordt als YP ook ingedeeld op basis van relevante opleiding en/of ervaring, kan zijn dat daar een verschil zit.

• Prx
Lease bedragen hangen vast aan het level wat je hebt. Hij wordt echter wel naar rato verrekend met je contractuele uren, zoals Diablow al aangeeft.

we werken allebei 40 uur, en ik heb sec gezien meer relevante ervaring (zei het dat we allebei geen it achtergrond hebben).

• Prx
Toevallig nog aan dagenkoop gedaan? Is het bruto salaris op de loonstrook ook gelijk?

• DeBolle

DeBolle

50 euro per maand is meer dan een klein verschil in level kan verklaren. Is het verschil in level minder dan 4 dan ligt het ergens anders aan.

Specs

nee helemaal niks raars gedaan, brutoloonstrook verschilt meer dan 150 euro :-|, ik ga er toch maar eens achteraan want dit vind ik raar

• Strider
Prx schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:54:
[...]

Op welk gebied ben je eigenlijk aan het zoeken om af te studeren? Ben erg benieuwd waar de huidige afstudeerders terecht (willen) komen. :)
Mobile Payment, en ik heb over 2.5 weken eindelijk mijn eerste gesprek betreffende een opdracht :)

BlaBlaBla

• Prx
Strider schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:44:
[...]

Mobile Payment, en ik heb over 2.5 weken eindelijk mijn eerste gesprek betreffende een opdracht :)
Is er één onderdeel binnen Capgemini waar ze dit uitvoeren of hebben ze bij meerdere onderdelen moeten shoppen? Heb namelijk het gevoel dat ze hiermee naar zowel de Mobile Development als naar de Financial hoek kunnen gaan.

• Strider
Prx schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:15:
[...]

Is er één onderdeel binnen Capgemini waar ze dit uitvoeren of hebben ze bij meerdere onderdelen moeten shoppen? Heb namelijk het gevoel dat ze hiermee naar zowel de Mobile Development als naar de Financial hoek kunnen gaan.
Ik denk dat ik te maken krijg met beide onderdelen, maar ik verwacht dat het meer richting de Financial hoek zal gaan. Wat het voor mij ook interessanter maakt :)

Ik heb zelf nog geen ervaring met een stage/sollicitatie gesprek bij Capgemini, dus als je tips hebt hoor ik ze graag ;)

[Voor 16% gewijzigd door Strider op 13-03-2012 12:54]

BlaBlaBla

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 12:30

YoVla

Yoghurt met vla

Volgende week naar de XperienceDay, ben benieuwd!
Zijn hier mensen die als IT Consultant werken bij Cap?

• leroydew
YoVla schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:41:
Volgende week naar de XperienceDay, ben benieuwd!
Zijn hier mensen die als IT Consultant werken bij Cap?
Uiteraard!

• aex351

aex351

I am the one

Deze week langs geweest voor een gesprek. Dat verliep volgens mij wel positief. Vraag me toch af hoelang het duurt voordat ik te horen krijgen of ik door ben naar de volgende ronde.

• Strider
Als mijn sollicitatiegesprek goed gaat verwacht ik dat ik binnenkort een capaciteit test krijg. Op de Capgemini site staat een voorbeeld, maar misschien dat jullie nog meer geschikte (vergelijkbare) voorbeelden weten om je hierop goed voor te bereiden? :)

[Voor 4% gewijzigd door Strider op 26-03-2012 18:58]

BlaBlaBla

• leroydew
De website is voldoende. Zorg verder voor voldoende rust. Succes!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
Weer een collega erbij!

Ongeveer twee weken geleden heb ik mijn eerste gesprek ( Young Professional Infrastructures) gehad met twee managers van twee verschillende afdelingen (zochten allebei dezelfde soort mensen). Hierna heb ik een uitnodiging gehad voor de capaciteitentest, als je deze oefent via de site is deze goed te halen. Afgelopen vrijdag heb ik de psychologische assessment gehad. Hierna kreeg ik een positief advies, de psycholoog zou een rapport schrijven en deze naar mijn beoogde manager sturen. Toen ik bij de bushalte stond (voor de mensen die het niet weten, is ongeveer 5 minuten lopen) zag ik dat ik een gemiste oproep had. Het bleek dat dit mijn beoogde manager was die mij la had terug gebeld. Hij feliciteerde mij met het positieve gesprek en deed mij een aanbod. Maandag ben ik weer naar Cap geweest om het contract en de HR informatiemap op te halen. Het contract is getekend en ik treed op 1 april (no pun intended) in dienst. Dit begint met een onboarding dag (weet iemand wat ik hier kan verwachten?) en vervolgens een aantal dagen op de afdeling. Daarna begint de training voor MCITP Server Administrator.

Heb heel veel zin om maandag te beginnen!!!!

• Blik1984
  • Nu online
Onboarding zijn eigenlijk een aantal presentaties waarin je wat meer te weten komt over Capgemini. Bijvoorbeeld over de kernwaarden e.d. Tevens leer je meteen nieuwe collega's kennen. Na de lunch ga je je laptop ophalen, toegangspasje en evt. lease-auto. Daarna ga je volgens mij naar je afdeling toe.

Is het trouwens niet meerdere dagen voor YP-ers?

[Voor 20% gewijzigd door Blik1984 op 28-03-2012 10:16]

• nzxtquad
Blik1984 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:15:
Onboarding zijn eigenlijk een aantal presentaties waarin je wat meer te weten komt over Capgemini. Bijvoorbeeld over de kernwaarden e.d. Tevens leer je meteen nieuwe collega's kennen. Na de lunch ga je je laptop ophalen, toegangspasje en evt. lease-auto. Daarna ga je volgens mij naar je afdeling toe.

Is het trouwens niet meerdere dagen voor YP-ers?
Zover als ik heb begrepen van mijn manager (en de uitnodiging e-mail) is het 1 volledige dag. Daarna ga ik meteen naar de afdeling waar ik ga werken.

• Diablow
Ik heb wel twee dagen onboarding, 2 en 3 April. Maar zou goed kunnen dat dit per afdeling verschilt.

• Blik1984
  • Nu online
Die onboarding verandert ook per maand volgens mij :P

• nzxtquad
Hmm, het zal dan waarschijnlijk wel per afdeling verschillen inderdaad.
Pagina: 1 2 3 ... 77 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee