• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 10:52
Aha, dankje. Moet dus blijven hopen op dat er wel een levelstijging oid inzit :-)

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:01
Ik weet niet wanneer je precies uit je YP traject bent gekomen, maar als dat pas 3 maanden geleden is dan weet ik niet of dat er in zit. Het gaat er maar net om wat de manager aan budget krijgt om te verdelen over zijn medewerkers het komende jaar.

edit
Overigens, ik weet dat levels er allemaal leuk en geweldig uit zien maar staar je er alsjeblieft niet helemaal dood op. Als je gaat kijken naar arbeidsvoorwaarden dan wordt je level berekend op basis van je bruto loon en je andere arbeidsvoorwaarden. Afgezien van je lease vergoeding kan ik zo 1-2-3 niets bedenken wat ook vast hangt aan je level.

Sommige mensen willen perse 'een leveltje erbij', terwijl iemand die van 15,02 naar 15,95 een veel grotere verhoging krijgt dan iemand die van 15,95 naar 16,25 gaat ;-)

[Voor 51% gewijzigd door Prx op 12-12-2011 07:16]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00
Levels maakt idd weinig uit, alleen je lease-budget gaat er door omhoog. Ben in ieder geval wel tevreden met mijn tantiéme, persoonlijk op 0,9 terwijl mijn URVE redelijk dramatisch is.

Wanneer worden de stijgingen normaal gesproken bekend gemaakt?

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 10:52
0,9, wow dat is enorm hoog! Dat terwijl mijn urve rond de 100 zit. Zit al meer dan een jaar ingezet. Toch eens goed gaan praten en niet laten afschepen. Volgens mij wordt er deze week een en ander bekend gemaakt.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:35
Hoe strikt is Cap met het in bezit zijn van een HBO diploma?
Een vriend van me heeft daar gesolliciteerd en is niet in het bezit van een HBO diploma maar heeft wel 10+ jaar werkervaring waarvan circa 5 jaar senior ervaring in de functie waarop hij solliciteert.

• Prx
Er is een punt waarop de ervaring de boventoon kan voeren, waardoor iemand toch aangenomen wordt ondanks het niet hebben van een diploma. Waar dat punt ligt is mij onduidelijk, maar dat zal ook wel vooral bij de manager liggen om dat te bepalen.

Anoniem: 432493

Hoi Capers (wat is eigenlijk de informele vorm voor Capgemini medewerker? Cappertje? Capo?), 8)7

Terzake, ben aangenomen en ga 1 jan beginnen bij AppsTwo, private, K33! YES! Mijn vragen gaan over de HR informatiemap die ik gisteren bestudeerd heb.

1) Heeft iemand ervaring met het gebruiken van je eigen auto en het mobiliteitsbudget bruto uitgekeerd krijgen?
Heb in principe een auto beschikbaar dus denk dat het voordeliger is ook gezien heffingen etc.
2) Hoe veel bestedingsruimte (in euro's) gebruiken jullie ongeveer per jaar voor declaraties binnen het flexkeuzepakket? Dit vraag ik omdat ik wil weten of ik mijn mobiliteitsvergoeding in wil zetten als flexruimte.
3) Hoe veel flexvergoedingen kun je tegelijk aandragen, kun je in principe alle bestedingsdoelen gebruiken?
4) Maken starters (<30) over het algemeen gebruik van alle aanvullende en arbeidsongeschikdheidsverzekeringen? Het lijkt me allemaal een beetje veel dekking.

Super bedankt voor jullie input alvast, tis natuurlijk allemaal nieuw dit!

Groeten!

• Blik1984
Anoniem: 432493 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:40:
Hoi Capers (wat is eigenlijk de informele vorm voor Capgemini medewerker? Cappertje? Capo?), 8)7

Terzake, ben aangenomen en ga 1 jan beginnen bij AppsTwo, private, K33! YES! Mijn vragen gaan over de HR informatiemap die ik gisteren bestudeerd heb.

1) Heeft iemand ervaring met het gebruiken van je eigen auto en het mobiliteitsbudget bruto uitgekeerd krijgen?
Heb in principe een auto beschikbaar dus denk dat het voordeliger is ook gezien heffingen etc.
2) Hoe veel bestedingsruimte (in euro's) gebruiken jullie ongeveer per jaar voor declaraties binnen het flexkeuzepakket? Dit vraag ik omdat ik wil weten of ik mijn mobiliteitsvergoeding in wil zetten als flexruimte.
3) Hoe veel flexvergoedingen kun je tegelijk aandragen, kun je in principe alle bestedingsdoelen gebruiken?
4) Maken starters (<30) over het algemeen gebruik van alle aanvullende en arbeidsongeschikdheidsverzekeringen? Het lijkt me allemaal een beetje veel dekking.

Super bedankt voor jullie input alvast, tis natuurlijk allemaal nieuw dit!

Groeten!
1. geen ervaring mee
2. Ligt heel erg aan je uitgaven die voor flex in aanmerking komen, ik heb dit jaar een iPhone en mijn internetabo gedaan, dat is zo'n 750 euro. Maar als je ook nog bureauspullen, laptop-tas en andere zaken gaat gebruiken kun je boven je 'bestedingsruimte' komen. Maar dan moet je wel grof uit gaan geven (grofgezegd is je bestedingsruimte anderhalf maandsalaris excl. mobiliteitsvergoeding)
3. Alles kan tegelijkertijd
4. Ik gebruik geen één verzekering van Cap (maar heb me er ook niet verder in verdiept omdat ik goed verzekerd ben)

• Prx
Anoniem: 432493 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:40:
[...]

[...]
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd! Het is altijd mooi om een nieuwe collega te kunnen begroeten. :)
De verbastering van de naam die ik het meest voorbij zie komen voor medewerkers is 'Capper', dus daar houd ik zelf dan ook altijd maar aan vast. Varianten als 'Capgemenist' komen ook nog wel eens voorbij.

Het inzetten van je eigen auto als vervoersmiddel kan interessant zijn, maar dan moet je de berekening wel goed kunnen maken. Capgemini verwacht van jou dat je adequaat en representatief vervoer hebt, wanneer je dit in eigen hand wil gaan nemen. Houd er tevens rekening mee dat Capgemini specifieke eisen heeft qua verzekering (verhoogde dekking voor inzittenden en dergelijke). Het kost allemaal niet zo veel om dat te regelen, maar dat je wel weet dat je het moet regelen.

Kijk overigens of het niet voordeliger is om 19 ct/km uit te laten keren. Het nadeel is dat je een registratie bij moet gaan houden van je zakelijke ritten, maar het is wel fiscaal vriendelijk. Volgens mij is het zelfs zo dat je tot boven je mobiliteitsbudget mag declareren, en dat dit dan in mindering wordt gebracht op je eindejaarsuitkering/vakantiegeld (wat mooi is, want je maakt van bruto gewoon netto met deze declaraties).

Ik hoop dat je ook voor deze keuze kiest omdat je weet dat je een vaste standplaats hebt ergens bij een klant vanaf 1 januari? Wanneer je onverhoopt net als ik elke dag van Apeldoorn naar Den Haag moet, dan is het toch vervelend dat je zelf de benzine/diesel moet betalen (aangezien je zelf de volledige kosten gaat dragen wanneer je het gewoon bruto laat uitkeren).

Voor flexdeclaraties worden verschillende posten gebruikt om uit te declareren. Dat kan dus niet uit je mobiliteitsbudget als jij besluit om deze bruto elke maand uit te laten keren. Wel kan dit als je gewoon de 19 ct/km declareert, want dan wordt hij één maal per jaar uitgekeerd (het restant).

Zoals eerder aangehaald worden flexdeclaraties uit verschillende posten gehaald. De kans dat je ze allemaal verbruikt is erg klein. Mocht je toch door je mobiliteitsbudget, eindejaarsuitkering, tantieme en vakantiegeld heen gaan, dan wordt het gewoon bij de eindafrekening in april van het opvolgende jaar ingehouden op het salaris (omdat er nu eenmaal meer is uitgekeerd aan declaraties dan waar jij financiële ruimte voor hebt).

Qua verzekeringen heb ik beide verzekeringen afgesloten met 10% extra dekking (middenweg bij de keuzes). Waar mogelijk heb ik ze 3% stijgend, om inflatie te compenseren.

• Jas-purr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-11-2022
Zijn er nog meer mensen uitgenodigd voor de workshop en borrel aanstaande woensdag?
Lijkt me leuk om vast wat mensen te leren kennen. :)

[Voor 25% gewijzigd door Jas-purr op 17-12-2011 12:23]

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:16
Nou, ik heb in de eerste 2 weken van het nieuwe jaar ergens ook de assessment. Ik ben bezig met de voorbereiding daarop, en daardoor kwam ik bij deze topics uit. Ik ga dan niet voor YP maar voor SC. Ik heb reeds 2 gesprekken gehad, en heb inmiddels een aanbod liggen. Dat aanbod heb ik geaccepteerd, maar omdat het bureau dat de tests afneemt komende week dicht is, ben ik dus ergens in de eerste 2 weken aan de beurt.

Dit alles is dus een ietwat andere volgorde dan wat ik hier lees in de OP.

Ben erg benieuwd :) :)

Even een vraag nog, over de opgave in dit document: http://www.artemislaren.nl/Testinstrumenten_overzicht.pdf en dan op pagina 10, de scales fx.

De logica van die puzzel ontgaat me. Het enige wat bekend is is de input output van de vijfhoek. Maar de vraag is wat de output van de ? is. Ik zou dan zeggen dat je het volgende pad moet bewandelen: vijfhoek - driehoek - driehoek - ster - ster - ? . Echter, je weet niet wat de output is van de driehoek, en ster. Wat ontgaat me daar nu? De eenvoudige variant, zoals die in topic 2 is aangegeven, vind ik eenvoudig.

Iemand die daar wat over kan roepen? :)

Hm, bij nader inzien weet je wel dat voor vijfhoek geldt dat als de input wit-wit is, de output ook wit-wit is. Dus je weet wel dat voor Driehoek geldt dat voor de input wit-wit, de output wit-blauw is. Ik zie alleen niet hoe je dat verder kunt oplossen.

Nog even verder gekeken. Je kunt die puzzel ook horizontaal bekijken. Als je dat doet, dan doorloop je pad vijfhoek - driehoek - ster. Je weet dat voor Vijfhoek geldt dat input wit-wit als output ook wit-wit oplevert. Je weet ook dat voor Driehoek geldt dat input wit-wit als output wit-blauw oplevert. Die output wit-blauw als input voor Ster blijkbaar output oranje-blauw op.

Ik heb het idee dat ik er bijna ben. Ik neem aan dat je niet een pad mag nemen wat je wil, maar gewoon het pad moet volgen met gelijke tekens. Maar in de laatste kolom moet je zorgen dat de input van ? oranje-blauw wordt. Dat moet dan de output van Ster zijn. De input daarvoor moet zijn wit-blauw. Dus, als ik dat ingeef als input boven aan de Ster in de laatste kolom, dan is de output van die Ster naar beneden oranje-blauw. Wat dan vervolgens de output is van ? zie ik als ik 't invul, en moet ik overnemen in de eerste ?

Maar, dat is pas de eerste. Je moet er vervolgens nog 3. Voor die 2e geldt dat je wil weten wat de output van ? gaat zijn als de input oranje-wit is.

Ik weet dan niet hoe je dat moet oplossen. Je zou zeggen hetzelfde, maar daar kom ik dan niet uit.

Ik blijf editten. Op bovenstaande laatste vraag waar ik niet uit kwam. Ik zit te kijken, en de manier waarop het in die puzzel staat geeft de verschillende inputs outputs. Voor het 2e ? wil je weten wat de kleur is als de input oranje-wit is. Dus je moet zorgen dat oranje-wit de input wordt van het ?

Als je dat wil doen, moet je zorgen dat oranje-wit de output is van Ster. Daarvoor moet je weten wat de input van Ster moet zijn om die output te behalen. Mag je dan met de bolletjes boven de Driehoek spelen om te kijken wat dat oplevert als output van Ster? Want ik heb net afgeleid dat de input wit-wit voor Driehoek als output wit-blauw oplevert.

Maar boven Driehoek staat momenteel al wit wit. Dat zou betekenen dat de output daarvan wit-blauw is, die als input geldt voor Ster, die daarop als output oranje-blauw geeft. Maar ik wil als output van Ster oranje-wit krijgen, want dat is opgave 2. Mag ik dan de bolletjes boven Driehoek van kleur wijzigen om te kijken wat dat voor gevolg heeft voor output van Ster?

Verdomme, als ik het terug lees is het maar een warrig kloteverhaal. Excuses daarvoor.

Laatste edit voor vanavond. Mag je met dat explore gewoon spelen? Zo ja, dan kun je de 4 verschillende mogelijk inputs van Vijfhoek ingeven. Je weet namelijk wat daar de outputs van gaat zijn. Als je die af gaat, dan weet ook wat de inputs voor de Driehoek zijn, en wat daar de outputs van zijn. Die kun je weer invullen boven de Driehoek van de 2e kolom. Dat leidt tot outputs (die bekend zijn) maar je ziet dan ook wat dat voor gevolgen heeft voor de output van Ster. En daar wil je voor de 2e opgave achterhalen wat voor input als output oranje-wit gaat geven, omdat dat is wat je voor opgave 2 moet doen.

Als je dat eenmaal gedaan hebt kun je de andere 2 ook oplossen, maar dan moet je wel dingen mogen noteren want die combinaties kun je niet zo makkelijk allemaal onthouden. Mag je iets noteren, of mag dat niet?

[Voor 111% gewijzigd door Just_A_User op 27-12-2011 22:41]

Och ja, je moet toch wat he.

• Just_A_User
Heeft iemand hier ook de test gedaan die je krijgt als je als SC binnen zou komen? In dat geval wordt de test namelijk door een extern bureau afgenomen, en dat schijnt dan weer anders te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee? :)

• Blik1984
Die test is niet anders. Je krijgt dezelfde testen alleen krijg je ook nog een "multi-tasking" test en wat rollenspellen

• LxxFxx
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-05 03:17
Hoi!

Ik begin in maart als Senior Consultant bij Cap in België. Meer speficief ben in gepositioneerd in het BIM verhaal.
Als vaste tweakers lezer ontdekte ik dit topic en ik vroeg me dan ook af of zich hier ook mede- Belgen/Vlamingen zijn?

Altijd leuk om op voorhand al een paar mensen te leren kennen...

Groeten!

• Prx
Just_A_User schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:44:
Laatste edit voor vanavond. Mag je met dat explore gewoon spelen? Zo ja, dan kun je de 4 verschillende mogelijk inputs van Vijfhoek ingeven. Je weet namelijk wat daar de outputs van gaat zijn. Als je die af gaat, dan weet ook wat de inputs voor de Driehoek zijn, en wat daar de outputs van zijn. Die kun je weer invullen boven de Driehoek van de 2e kolom. Dat leidt tot outputs (die bekend zijn) maar je ziet dan ook wat dat voor gevolgen heeft voor de output van Ster. En daar wil je voor de 2e opgave achterhalen wat voor input als output oranje-wit gaat geven, omdat dat is wat je voor opgave 2 moet doen.

Als je dat eenmaal gedaan hebt kun je de andere 2 ook oplossen, maar dan moet je wel dingen mogen noteren want die combinaties kun je niet zo makkelijk allemaal onthouden. Mag je iets noteren, of mag dat niet?
Ik reageer alleen maar even op het laatste, omdat die het belangrijkste is.

Het explore gedeelte is een deel waar je inderdaad kan klikken op de input bollen om daarmee hun kleur te veranderen. Je ziet in het explorer gedeelte dan direct wat de nieuwe output is. Tijdens de test krijg je ook gewoon een kladblaadje en schrijfgerei, die je gewoon mag gebruiken. Je kunt dus aantekeningen maken zoveel je wilt. :-)

• ismael
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 17:35
Beste mensen,

Twee weken terug een salarisvoorstel gekregen van Cap voor 36 uur YP binnen Financial Services. Echter vind ik het start salaris aan de lage kant. Voordat ik hierover wil gaan onderhandelen, wil ik eerst van jullie weten of het startsalaris in de buurt komt van andere startsalarissen bij gelijksoortige bedrijven. Hierbij hoeft niet gekeken te worden naar de secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik heb volgende overzicht gekregen:

Start salaris jaar 1
-------------------------------------------
Start: 1906,- | leasebudget: 0,-
Na 2 maanden: 2083,- | leasebudget: 750,50
Na 6 maanden: 2196,- | leasebudget: 750,50

Kort over mij: WO Master + Bachelor, 0 jaar werkervaring, 2,5 jaar stage ervaring.

Wat vinden jullie? Ik vind de overstappen ook een beetje onlogisch. Betekent dit dat je sowieso een verhoging krijgt ongeacht je prestaties?

• Prx
Als Young Professional krijg je het eerste jaar een vast groeipad. Dit staat inderdaad los van prestaties, aangezien het eerste jaar toch vooral als een investering wordt gezien.

De reden dat het startsalaris laag lijkt heeft vooral te maken met de 36-uur contractvorm. Een standaard Capgemini contract is 40 uur, maar Financial Services wijkt hier vanaf omdat ze een consultant nooit voor 40 uur per week weggezet krijgen, gezien het feit dat werkweken bij Financials vaak ook 36 uur zijn. Je salaris wordt dus naar rato verlaagt, je leasebudget voor de helft naar rato. (Salaris: 90%, Lease: 95% van origineel)

Ik wil je overigens niet ontmoedigen, maar ik ben nog geen YP'er tegengekomen waarbij afgeweken is van het standaard groeipad. Ik vrees dat onderhandelen dus erg moeilijk zal worden.

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 09:30
Niet voor 40 uur kunnen wegzetten bij een financial?
Dan doet Cap Gemini toch echt iets verkeerd.

Hoeveel van jullie cappers die bij een financial zitten werken ook daadwerkelijk maar 36 uur per week voor die financial?

• ismael
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 17:35
Roadman schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:44:
Niet voor 40 uur kunnen wegzetten bij een financial?
Dan doet Cap Gemini toch echt iets verkeerd.

Hoeveel van jullie cappers die bij een financial zitten werken ook daadwerkelijk maar 36 uur per week voor die financial?
Inderdaad. Als een externe bij een organisatie 40 uur wilt werken dan zou dat naar mijn idee gewoon moeten kunnen. En de 36 p/w, is dat 4 * 9?

• Prx
Ik vind dat een beetje simpel gezegd. Een klant bepaalt natuurlijk te allen tijden voor hoeveel uur hij een consultant in wenst te huren. Het zou overigens gek zijn als een klant zijn eigen personeel voor 36 uur heeft rondlopen en in diezelfde tijd dan een consultant gaat inhuren voor 40 uur.

Ik heb even op de vacature pagina's gekeken van de Rabobank, ABN AMRO en de ING en allen houden er een 36-urige werkweek op na.

Hoe de werkweek dan precies is ingedeeld is natuurlijk afhankelijk van de klant, aangezien hij zijn externen ook volgens de werktijden van die organisatie in zal zetten. Het Nieuwe Werken kan hier natuurlijk ook nog een rol in spelen.

ps. Het is Capgemini, niet Cap Gemini ;-) (enige uitzondering daarop is de beursnotering in Frankrijk, dat is Cap Gemini S.A.)

[Voor 9% gewijzigd door Prx op 02-01-2012 22:17]

• Blik1984
Prx schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:53:
Ik vind dat een beetje simpel gezegd. Een klant bepaalt natuurlijk te allen tijden voor hoeveel uur hij een consultant in wenst te huren. Het zou overigens gek zijn als een klant zijn eigen personeel voor 36 uur heeft rondlopen en in diezelfde tijd dan een consultant gaat inhuren voor 40 uur.

Ik heb even op de vacature pagina's gekeken van de Rabobank, ABN Amro en de ING en allen houden er een 36-urige werkweek op na.

Hoe de werkweek dan precies is ingedeeld is natuurlijk afhankelijk van de klant, aangezien hij zijn externen ook volgens de werktijden van die organisatie in zal zetten. Het Nieuwe Werken kan hier natuurlijk ook nog een rol in spelen.

ps. Het is Capgemini, niet Cap Gemini ;-) (enige uitzondering daarop is de beursnotering in Frankrijk, dat is Cap Gemini S.A.)
Dat zeg je dan wel, maar er zijn genoeg externen die 40 uren of zelfs meer uren boeken per week in het bankwezen (ik heb er in ieder geval genoeg voorbeelden van gezien). Cap heeft als kernwaarde boldness, maar als er één ding is wat we niet doen is het wel "bold" zijn op het moment dat het om de centen gaat. Dan worden er aan alle kanten toezeggingen gedaan. Dat komt onder andere door het motto "collaborative business experience", soms willen we teveel samenwerken met de klant en worden er concessies gedaan die ten kostte gaan van de eigen workforce.
personeelsleden.

• Roadman
Prx schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:53:

Ik heb even op de vacature pagina's gekeken van de Rabobank, ABN Amro en de ING en allen houden er een 36-urige werkweek op na.

Ik heb bij 2 van de bedrijven die jij noemt gedetacheerd gezeten en bij beide worden externen gewoon voor 40 uur weg gezet. En waarom zouden die bedrijven gek zijn? Uitbesteed werk, vooral projecten, zijn of fixed price (lekker boeiend dus hoelang iemand zijn werkdag is) of uurtje factuurtje. Die 4 uur die beknibbeld wordt komen er dan op het einde van de rit gewoon bij.
Het is ABN AMRO :O

• Prx
Blik1984 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:59:
[...]

Dat zeg je dan wel, maar er zijn genoeg externen die 40 uren of zelfs meer uren boeken per week in het bankwezen (ik heb er in ieder geval genoeg voorbeelden van gezien).
Roadman schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:11:
[...]

Ik heb bij 2 van de bedrijven die jij noemt gedetacheerd gezeten en bij beide worden externen gewoon voor 40 uur weg gezet. En waarom zouden die bedrijven gek zijn? Uitbesteed werk, vooral projecten, zijn of fixed price (lekker boeiend dus hoelang iemand zijn werkdag is) of uurtje factuurtje. Die 4 uur die beknibbeld wordt komen er dan op het einde van de rit gewoon bij.

[...]

Het is ABN AMRO :O
Goed om te horen dat dit daadwerkelijk dus wel mogelijk is. Ik heb niet anders vernomen dan dat de aanpassing van 40 uur naar 36 uur te maken heeft met de sector. Dat Capgemini niet het onderste uit de kan haalt dat is inderdaad maar eens te meer duidelijk geworden.

Ik begrijp overigens niet goed wat er bedoeld wordt met het beknibbelen van de uurtjes en die aan het einde van de rit terug laten komen.

Heb de naam van ABN AMRO in mijn post aangepast, bedankt! :)

• Roadman
Prx schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:17:

Ik begrijp overigens niet goed wat er bedoeld wordt met het beknibbelen van de uurtjes en die aan het einde van de rit terug laten komen.
Als je een project start plan je x aantal uur in.
Het heeft dan weinig zin om van 40 uur p/w terug te gaan naar 36 uur p/w aangezien de looptijd van het project dan ook langer zou zijn. Uren kosten technisch maakt dat voor de klant dus niks uit.

Is het overigens niet gewoon een verkapte bezuiningsmaatregel van Capgemini? Scheelt toch mooi zo'n 10% loonkosten.

• Prx
Roadman schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 08:05:
[...]
Is het overigens niet gewoon een verkapte bezuiningsmaatregel van Capgemini? Scheelt toch mooi zo'n 10% loonkosten.
Stiekem ook wel eens gedacht en ik denk dat we er dan ook niet ver naast zitten. Vind het gewoon erg jammer omdat een boel mensen kijken naar wat er wordt gestort op de rekening. Ik zou zelf ook veel liever 40 uur werken in plaats van 36, omdat je toch aardig wat inlevert. (als ik bij FS zou zitten)

Heb ook al meerdere mensen in de DM gehad die daar vragen over hadden.

• Roadman
Geldt die 36 uur p/w alleen voor nieuwe instroom of ook voor bestaande medewerkers?

• Prx
Bestaande contracten mogen natuurlijk niet zomaar aangepast worden, dus dit lijkt me alleen van toepassing op nieuwe medewerkers.

Anoniem: 416735

ismael schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:26:

Start salaris jaar 1
-------------------------------------------
Start: 1906,- | leasebudget: 0,-
Na 2 maanden: 2083,- | leasebudget: 750,50
Na 6 maanden: 2196,- | leasebudget: 750,50

Kort over mij: WO Master + Bachelor, 0 jaar werkervaring, 2,5 jaar stage ervaring.
Persoonlijk blijf ik het toch lastig vinden om verschillende aanbiedingen met elkaar te vergelijken. Ik ga even uit van 40 uur, dus doe ff grofweg de bovenstaande bedragen maal 1.1. Ik heb nu een aabieding van Cap (nog niet helemaal op papier). en van een andere partij en ben ze met elkaar aan het vergelijken:

Cap (obv 1.1X bovenstaande)
Start: 2097,-
Na 2 maanden: 2291
Na 6 maanden: 2416
Leasebudget van 750.50 gaat in na 2 maanden.

Andere partij:
Start: 2300,- (geldt als basis voor half jaar en 1 jaar beoordeling)
na 6 maanden beoordeling goed: 2427,-
na 6 maanden beoordeling zeer goed: 2496,-
Na 1 jaar beoordeling goed: 2525,-
Na 1 jaar beoordeling zeer goed: 2671,-
Onkostenvergoeding van 35 netto elke maand.
Vakantiegeld: 10%
Jaarsalaris exclusief vakantiegeld en beoordeling 'goed': 28.362

Tot zover niet erg veel verschil (behalve vakantiegeld), omdat alleen stijging na 6 maanden bij Cap is weergegeven en leasebudget hoger is bij Cap. Maar kijk ik dan naar de secundaire voorwaarden, dan kan ik niet meer erg goed vergelijken:

Aanbieding andere partij in flex (per maand):
Vergoeding ziektekosten: 15,30
Pensioenvergoeding: 86,15
Standaard bonus (per jaar): 2300
Leasevergoeding: 705,-

Totaal flexpakket per jaar: 12.657

Totaal beloningspakket per jaar ex vakantiegeld: 41.019 inclusief: 43.855

Ik zou wel eens willen weten hoe dit totaalplaatje zich verhoudt tot het totaalplaatje bij Cap. Alleen het vergelijken van primaire arbeidsvoorwaarden helpt me niet erg verder. Kan iemand me hier verder mee helpen? ;).

Alvast bedankt! :)

(Ohja, en ik heb een afgeronde Universitaire Bachelor en technische (2 jaar) Master opleiding)

• Prx
Vind het eigenlijk niet de meest gepaste plaats om dit te doen. Ik zou dit liever in het Salaris topic terug zien. Maar omdat het Capgemini betreft heb ik het wel even uitgerekend voor je (op basis van 40 uur).

Pakketwaarde Capgemini = SUM(Maand 1 t/m 12) + (12 * Onkosten Netto + Onkosten Bruto + Connectiviteit Bruto) + (10 * Lease) + Pensioenvergoeding + Vakantiegeld + Eindejaarsuitkering

Pakketwaarde Bedrijf X = SUM(Maand 1 t/m 12) + (12 * Onkosten Netto) + (12 * Lease) + Pensioenvergoeding + Vakantiegeld + Bonus + (12 * Ziektekosten)

Formules zijn natuurlijk mockup, in Excel klopt het wel allemaal goed met de haken.

Zoals je ziet maakt het elkaar totaal niets (op basis van die 40 uur). Ik heb bij Capgemini niet de Flex posten terug laten komen, omdat ik niet weet wat het andere bedrijf daar aan mogelijkheden biedt. Maar bij Capgemini is er dus de mogelijkheid om je internetkosten, aanschaf mobiele telefoon, laptoptas (als je de standaard niet leuk genoeg vindt) en sport e.d. af te trekken.

[Voor 17% gewijzigd door Prx op 03-01-2012 22:12]

• Prx
Ik wil hier overigens niet al te lang over doorgaan, omdat ik hier niet het beeld neer wil zetten dat ik hier namens Capgemini de tent loop te verdedigen. :-(

Prx schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:15:
Ik wil hier overigens niet al te lang over doorgaan, omdat ik hier niet het beeld neer wil zetten dat ik hier namens Capgemini de tent loop te verdedigen. :-(
Thanks! Ik begrijp je punt, wilde alleen even inhaken op de eerdere post. Blijf het dan toch vreemd vinden dat ik veel mensen hoor over Capgemini en laag salaris etc. Ik durf wel te zeggen dat bedrijf X hoger scoort bij werkgeversverkiezingen, maar volgens mij zit er qua cultuur/arbeidsvoorwaarden weinig verschil. Heb dan toch het idee dat Capgemini een minder imago heeft vanwege zijn grootte en dat dat als 'log en onpersoonlijk' wordt gezien.

Maargoed, nu weet ik dat er nauwelijks verschil zit qua arbeidsvoorwaarden en kan ik lekker verder nadenken ;). Nogmaals bedankt en ik zal er in dit topic even niet meer op terug komen ;)

• Prx
Ik vind het overigens niet erg om over arbeidsvoorwaarden en salaris te praten in dit topic, maar ik wil liever geen vergelijkingen gaan maken. :)

Succes met de keuze!

Anoniem: 252928

Anoniem: 416735 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:06:
[...]
volgens mij zit er qua cultuur/arbeidsvoorwaarden weinig verschil. Heb dan toch het idee dat Capgemini een minder imago heeft vanwege zijn grootte en dat dat als 'log en onpersoonlijk' wordt gezien.
Qua arbeidsvoorwaarden kan ik je gelijk geven dat IT consultancy bedrijven van deze grootte op elkaar lijken. In ieder geval op papier dan. Hoe het met bijvoorbeeld opleidingen/bijscholing in de praktijk verloopt, verschilt grof in deze sector.
Wat betreft cultuur is er naar mijn idee absoluut wel een verschil. Ze hebben toch echt andere kernwaarden en een andere beleidsvoering, dus de stijl daarvan moet je absoluut liggen. Raadt je dan ook zeker aan om in-house dagen bij allemaal mee te lopen om (voor zover mogelijk) een indruk van de cultuur te krijgen.

Had zelfs trouwens het 'vooroordeel' dat ik een nummer zou worden in zo'n grote organisatie, maar omdat elke divisie in praktijk als een klein bedrijf lijkt te opereren, merk ik daar weinig van. Zit zelf in één van de grootste divisies (kleine 200 man) en de directeur daarvan kent nagenoeg iedereen bij voornaam. Onpersoonlijke ben ik dus totaal niet tegenaan gelopen.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 252928 op 05-01-2012 13:20. Reden: Toevoeging mijn ervaring met onpersoonlijkheid binnen Capgemini]

• Prx
Anoniem: 252928 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:11:
[...]
.
Wat betreft cultuur is er naar mijn idee absoluut wel een verschil. Ze hebben toch echt andere kernwaarden en een andere beleidsvoering, dus de stijl daarvan moet je absoluut liggen. Raadt je dan ook zeker aan om in-house dagen bij allemaal mee te lopen om (voor zover mogelijk) een indruk van de cultuur te krijgen.
Inderdaad. De cultuur en het gevoel wat ik heb gekregen bij de Xperienceday en mijn uiteindelijke afstudeerstage bij Capgemini hebben er voor mij aan bijgedragen dat ik uiteindelijk volledig voor Capgemini ben gegaan. Ik had zelf reeds wat ervaring met andere industrieën en zag weinig in het eeuwige argument van "bij grote partijen is het makkelijker om te groeien en opleidingen te volgen", maar ik heb geen spijt van een grote organisatie. :)

• Just_A_User
Ik heb even een hele domme vraag (ik vind het zelf dom, maar ik weet het echt even niet). Bij die mulitasking test moet je, naast dat je het balletje in het bekertje opvangt, oa ook een eenvoudige som oplossen. Nu zat ik daar wat over te denken, en kwam ineens tot de volgende vraag:

Stel, je hebt de volgende som: 2 + 3 x 3 - 1 + 4
De vraag is nu, wat is hier het antwoord op? Het voor de hand liggende antwoord zou zijn 18. Echter, toen begon ik te twijfelen, m.b.t. wiskunde regels. Volgens mij is het zo dat 'maal' altijd voor 'plus' gaat. Als je bovenstaande som op die manier leest zou je dus uitkomen op 14.

Echter, ik kan me ook herinneren dat dingen die 'eerst' uitgerekend moeten worden tussen ( ) komen te staan. Bovenstaande som zou dan worden: 2 + (3 x 3) - 1 + 4 = 14.

De uiteindelijke vraag is dus (jaja ik weet 't, ik schaam me ook diep), hoe moet ik dit lezen. Moet ik rekenen met de regel 'maal' gaat voor 'plus', of geldt dit pas wanneer een bepaald gedeelte van de som tussen ( ) staat? Ik ben namelijk gewend aan de ( ), maar als dat straks niet zo is, en ik moet dus rekening houden met 'maal gaat voor plus' dan ga ik de mist in.

[Voor 6% gewijzigd door Just_A_User op 06-01-2012 16:22]

• Just_A_User
Als ik die uitleg volg staan vermenigvuldigen en delen boven optellen en aftrekken. Volgens de uitleg zoals ik 'm lees op wikipedia gaat wat hoger in de lijst staat voor.

In mijn voorbeeld 2 + 3 x 3 - 1 + 4 zou dat dan dus betekenen dat vermenigvuldigen voor gaat, en dan zou je dus uitkomen op haakjes in principe. Dit voorbeeld zou dan uitkomen op 14, in plaats van 18?

edit:
Jeetje zeg, negeer bovenstaande vraag maar. Ik weet niet waar ik last van had, maar het is gewoon heel simpel, VDOA, vermenigvuldigen, delen, optellen, aftrekken. Vermenigvuldiging gaat altijd voor, dus het antwoord is 14 inderdaad :)

ik zei toch dat 't dom was :')

[Voor 20% gewijzigd door Just_A_User op 06-01-2012 17:12]

Prx schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:25:
[...]

Inderdaad. De cultuur en het gevoel wat ik heb gekregen bij de Xperienceday en mijn uiteindelijke afstudeerstage bij Capgemini hebben er voor mij aan bijgedragen dat ik uiteindelijk volledig voor Capgemini ben gegaan. Ik had zelf reeds wat ervaring met andere industrieën en zag weinig in het eeuwige argument van "bij grote partijen is het makkelijker om te groeien en opleidingen te volgen", maar ik heb geen spijt van een grote organisatie. :)
Thanks voor je (jullie) reactie! Ik ben eigenlijk ook alleen op zoek gegaan naar bedrijven in IT consultancy, daar andere industrieen voor mij snel afvielen. Ik wil met consultancy bezig zijn en dan het liefst in de IT, bij veel verschillende bedrijven problemen oplossen/zaken in kaart brengen. Echt een beetje een plaatje van Business Analyst / Informatie Analyst in mijn ogen. Ik loop nu ook stage bij Cap en dankzij Cap heb ik deze voorkeur ook ontwikkeld.

Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ga ik werken voor een ander bedrijf. Zeker niet vanwege een ontevreden kijk op Cap overigens. Ik weet zeker dat wanneer ik die aanbieding niet had gehad, ik bij Cap aan de slag was gegaan. Zoals ik eerder al aangaf scheelt het niets qua arbeidsvoorwaarden. Sowieso vind ik startsalaris maar een marginaal argument als net afgestudeerde om meteen een aanbieding af te wijzen (tenzij het natuurlijk echt ondermaats is).

Ik zal een BPM traineeship gaan doen met 3 anderen waarbij het eerste half jaar fulltime cursus is en daarna een half jaar cases bij de klant. Ik zag op mijn eigen afdeling bij Cap dat veel YP'ers toch al snel bij de klant werden ingezet om allerlei klussen te doen. Dat heeft voordelen, maar ik vind het toch aantrekkelijker om eerst goed opgeleid te worden tot expert (op papier dan) en dan vervolgens met een volle rugzak met kennis in de praktijk te gaan leren. Iedereen heeft daar een andere visie bij, maar dit voelde voor mij beter. Daarnaast werkt dit bedrijf voor wat kleinere klanten. Ook dat heeft z'n voors en tegens, maar dat vind ik leuker. Dus tja, geen start voor mij bij Cap.

Voor de mensen die dit topic gaan lezen en zitten te twijfelen over een startfunctie of afstudeerstage blijf ik van mening dat Cap echt een goede partij is! Ik heb een top afstudeerstage met goede ondersteuning en ik heb van vrienden genoeg verhalen gehoord dat dat bij veel bedrijven met de grootte van Cap vaak te wensen over laat. Staar je alsjeblieft niet blind op je startsalaris. Op internet zie je super vaak dat Capgemini daar slecht scoort, maar als ik het vergelijk met andere aanbiedingen die ik heb gekregen in de IT consultancy, maakt het na een goede analyse weinig uit en zie je dat Cap wel veel extra mogelijkheden biedt. Je moet ze alleen wel zelf grijpen. Doe je niets, dan gebeurt er niets (weinig).

Dat even als positieve noot, want ik wilde toch wel even iets (terecht) goeds vertellen over Cap ;).

• Prx
Mooi om te zien dat je jouw plek hebt gevonden! Er zijn bepaalde constructies bij Capgemini waar ik me ook niet in kan vinden, omdat ik vind dat iemand het werkveld toch wel zeker tot een bepaalde hoogte moet beheersen alvorens je deze persoon bij een klant gaat wegzetten. Gelukkig werd ik in al mijn 'nieuwe' klussen altijd vergezeld door een collega met jaren ervaring. We werken bij ons dus veel met de Senior-Junior constructie.

Ik wens jou in ieder geval heel veel succes, maar zeker plezier te meer, met de traineeship! :)

• Just_A_User
Nou, straks de assessment gehad. Niet gehaald. De computer based tests had ik allemaal volledig op WO niveau, daar had ik echt hoge scores, maar die 2 rollenspellen hebben me de das om gedaan blijkbaar.

Ik had 1 leidinggevend gesprek en 1 'adviserend' gesprek. Dat adviserende gesprek was geen adviserend gesprek, maar ik moest simpelweg een potentiele klant lekker maken voor een product dat ik verkocht.
Beide gesprekken staan mijlenver af van wat ik bij mn huidige werkgever doe, en de functie waar ik op gesolliciteerd heb bij CG (senior consultant - software tester) is gelijk aan wat ik nu doe.

Maar goed, het is wat het is, en ik had daar dus niet goed gescoord. Blijkbaar wegen de resultaten van rollenspellen zwaarder dan die 5 computertests die ik gedaan heb (en die je wél nodig hebt in mijn functie als software tester), want het resultaat is dat ik een negatief advies kreeg.

Nu moest ik wel nog het uiteindelijke verslag afwachten want ze ging dan nog wel in de tekst kwijt kunnen hoe en wat, dus eea wat nuanceren, maar gewoon gebaseerd op de harde scores heb ik 't dus niet gehaald :( :(

***verdomme. En ik wilde dit zo zo zo graag :(

zeker niemand met ervaring van toch aangenomen worden terwijl het advies negatief is :') ?

[Voor 4% gewijzigd door Just_A_User op 10-01-2012 14:42]

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Just_A_User schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:38:

zeker niemand met ervaring van toch aangenomen worden terwijl het advies negatief is :') ?
Ik ken er wel een paar :).

Don't mind Rick

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
Maken ze bij Capgemini nog steeds het voorbehoud dat je binnen 30 dagen nadat je bent aangenomen bij een opdracht moet zijn weggezet of dat anders je contract wordt ontbonden (of je eigenlijk je proeftijd dus niet doorkomt)? Voor de duidelijkheid, niet voor young professionals maar voor experienced hires.

Ik heb van de zomer een gesprek gehad en het was eigenlijk best positief van beide kanten, maar toen ze met die clausule aankwamen ben ik gauw afgehaakt. Als die clausule nu niet meer geldt denk ik dat ik misschien nog eens een balletje op ga gooien.

• Prx
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit eerder van die clausule heb gehoord. Heb je dat besproken met iemand van recruitment, of werd die eis bij jou neergelegd door iemand van de afdeling waar je aan het werk zou gaan?

• Blik1984
Ken die eis ook niet, is ook niet te doen aangezien je de eerste maand echt niet zelf verantwoordelijk bent voor je staffing. Je moet dan geluk hebben dat er net een project start op dat moment, anders heb je pech

• Anoniem: 434488
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
ik heb onlangs een aanbod bij Cap gehad als horizontale instromer (maar uiteindelijk voor een andere partij gekozen), maar die clausule zag ik nergens. Was ik ook nooit akkoord mee gegaan. Hey, ik heb ook gewoon een hypotheek!

• zarath28
Het was aan het einde van het gesprek met iemand van de afdeling waar ik voor zou gaan werken en werd ook meegestuurd met de aanbieding die me werd gedaan via e-mail. Net als jullie vond ik het nogal een vergaand iets en heb ik dus ook direct gezegd niet akkoord te gaan (en werk ik nu dus niet voor Cap.....).

Overigens vond de persoon waar ik het gesprek mee had (een director volgens mij) het zelf ook een erg vreemde regeling en baalde hij ervan omdat hij nu ook wel begreep dat ik er nooit akkoord mee zou gaan.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:06

t_captain

Moderator General Chat
zarath28 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:56:
Maken ze bij Capgemini nog steeds het voorbehoud dat je binnen 30 dagen nadat je bent aangenomen bij een opdracht moet zijn weggezet of dat anders je contract wordt ontbonden (of je eigenlijk je proeftijd dus niet doorkomt)? Voor de duidelijkheid, niet voor young professionals maar voor experienced hires.

Ik heb van de zomer een gesprek gehad en het was eigenlijk best positief van beide kanten, maar toen ze met die clausule aankwamen ben ik gauw afgehaakt. Als die clausule nu niet meer geldt denk ik dat ik misschien nog eens een balletje op ga gooien.
Je kunt er ook anders naar kijken.

In je contract OT staat waarschijnlijk een proeftijd van 2 maanden. Men kan de "1-maand-of-eruit" ook toepassen zonder het naar de kandidaat te communiceren :)

• zarath28
t_captain schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:13:
[...]

Je kunt er ook anders naar kijken.

In je contract OT staat waarschijnlijk een proeftijd van 2 maanden. Men kan de "1-maand-of-eruit" ook toepassen zonder het naar de kandidaat te communiceren :)
klopt, ik denk ook dat dat het was. Met andere woorden het voornemen is er om mensen die in hun proeftijd niet geplaatst kunnen worden te vragen weer te gaan en ik had een erg aardige gesprekspartner die (terecht) vond dat het wel handig was om dit van te voren te communiceren.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 13:39

Macros

I'm watching...

Als ik mijn eigen volledige naam google, staat er bovenaan een paid add van Capgemini naar een vacature van hen. In die pagina en url staat ook mijn gehele naam. Best bizar dat ze zoveel moeite doen voor individuele mensen te paaien. Iemand anders die dit ook heeft?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:06

t_captain

Moderator General Chat
zarath28 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:47:
[...]

klopt, ik denk ook dat dat het was. Met andere woorden het voornemen is er om mensen die in hun proeftijd niet geplaatst kunnen worden te vragen weer te gaan en ik had een erg aardige gesprekspartner die (terecht) vond dat het wel handig was om dit van te voren te communiceren.
Inderdaad wel netjes op de verwachtingen t.a.v. inzetbaarheid van tevoren te communiceren.

Desondanks is dit wel een echte strop voor de aantrekkelijkheid van Cap als werkgever. In de huidige markt zijn er best genoeg projecten voor goede consultants, maar soms zul je enkele intakes nodig hebben voordat het tot een inzet komt. Als de gemiddelde opdrachtgever een stuk of drie kandidaten wil zien, zal de gemiddelde kandidaat drie intakes nodig hebben voordat het tot een inzet komt. Tel daarbij een introductieprogramma en eventueel een weekje vertraging door afwezigheid van de een of ander en een maand is zo voorbij.

Ik zou geen vaste baan opzeggen om in een dergelijke onzekerheid te stappen. Ik vermoed dat veel mensen die op dit moment een goede baan hebben er net zo over denken. Dat is misschien stof tot nadenken voor Cap; loop je niet je beste kandidaten mis?

• Prx
Dat lijkt me dan wel. Maar we hebben het in dit geval over een geisoleerd incident waar dit nu voor is gekomen. Vanmiddag spreek ik iemand vanuit recruitment over wat anders, dus ik zal deze vraag daar eens droppen.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 13:09

T-8one

take it easy, take a sisi

In hoeverre houd Cap rekening met de regio waar je woont, en zijn de vestigingen regio georrienteerd?
Bijvoorbeeld het kantoor in Apeldoorn, hebben zij voornamelijk klanten in deze regio, of wordt je dan nog naar Den Haag of Rotterdam gestuurd?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Prx
T-8one schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:48:
In hoeverre houd Cap rekening met de regio waar je woont, en zijn de vestigingen regio georrienteerd?
Bijvoorbeeld het kantoor in Apeldoorn, hebben zij voornamelijk klanten in deze regio, of wordt je dan nog naar Den Haag of Rotterdam gestuurd?
Jij bent waar jij en de klant dat (in overeenstemming) het meest ideaal vinden. In veel gevallen zal je dus, als je bij een klant op een project zit, daar aanwezig zijn. Capgemini heeft meerdere vestigingen, maar die moet je echt zien als meeting points/project locaties. In mijn geval woon ik bijvoorbeeld in Apeldoorn, maar ik draai een project vanuit Capgemini waarbij iedereen op het meeting point in Voorburg zit. In dat geval pendel ik dus vrijwel elke dag naar Voorburg.

Ik zie eigenlijk alleen maar projecten op lokaties, anders dan het hoofdkantoor, wanneer er veel interactie is met de klant en het meerendeel van het team ook daar in de buurt woonachtig is.

Kan het dus voor komen dat jij elke dag het hele land door moet crossen? Het antwoord is; ja. Maar vanaf een bepaalde afstand heb je recht over overnachting in een hotel wanneer de klant/het project je elke dag op lokatie wenst. Natuurlijk heb je zelf ook wat zeggenschap in de projecten die je gaat draaien, dus kan je het altijd weigeren wanneer je vindt dat de afstand niet te overbruggen is.

• Prx
zarath28 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:05:
Het was aan het einde van het gesprek met iemand van de afdeling waar ik voor zou gaan werken en werd ook meegestuurd met de aanbieding die me werd gedaan via e-mail. Net als jullie vond ik het nogal een vergaand iets en heb ik dus ook direct gezegd niet akkoord te gaan (en werk ik nu dus niet voor Cap.....).

Overigens vond de persoon waar ik het gesprek mee had (een director volgens mij) het zelf ook een erg vreemde regeling en baalde hij ervan omdat hij nu ook wel begreep dat ik er nooit akkoord mee zou gaan.
Heb het even nagevraagd bij recruitment. Zij gaven aan dat dit betreffende gesprek plaats vond op een moment waarop de afdeling eigenlijk alleen nog maar op zoek was naar mensen die ook echt per direct ingezet konden worden, omdat ze niet in het algemeen aan het recruiten waren. Het was een zij-instroom situatie, die heel specifiek was en ook compleet op zichzelf stond (de situatie). Er heeft ondertussen intern ook overleg plaatsgevonden om ervoor te zorgen dat dit soort afspraken in de toekomst zoveel mogelijk worden vermeden. :)

Daaruit valt dus wel op te maken dat dit soort afspraken eigenlijk nooit gemaakt worden.

• zarath28
Ok, thanks voor de reactie, klinkt inderdaad alsof je het over het juiste gesprek hebt gehad.

Ik vond het trouwens best een plausibel verhaal hoor, dus heb er ook geen verkeerd gevoel over Capgemini door gekregen. Ik was alleen benieuwd hoe de situatie nu was.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:53

Equator

Crew Council

#whisky #barista

To tie a tie, or not to tie a tie.. That's the question..

Woensdag een eerste gesprek bij Capgemini. Normaliter zou ik wel in pak komen, maar dan zonder stropdas. Nu ken ik de cultuur bij Cap niet, dus vraag ik me af of ik wel of geen stropdas zal dragen..

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Just_A_User
Equator schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:40:

Woensdag een eerste gesprek bij Capgemini. Normaliter zou ik wel in pak komen, maar dan zonder stropdas. Nu ken ik de cultuur bij Cap niet, dus vraag ik me af of ik wel of geen stropdas zal dragen..
Ik zou 't wel doen. Mensen zijn er niet echt van de stropdassen van wat ik er van gezien heb, maar je kunt altijd beter overdressed dan underdressed zijn.

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een das is niet echt noodzakelijk.

Schat in dat van de mensen die binnen Cap een pak dragen, er 80% geen das draagt...
Ik heb iig nog nooit een das aangehad in al die jaren dat ik er werk, terwijl ik zo goed als dagelijks een pak draag.

• Blik1984
Equator schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:40:

Doe wat je zelf het meest prettig vind, het zal weinig uitmaken. Alleen als je voor een functie in de financiële tak gaat, dan zou ik zeker een stropdas omdoen

• Prx
Financieel en Public sector zou ik het bij de sollicitatie al wel doen. Hetzelfde geldt overigens ook voor een job bij Capgemini Consulting. Wil je echter aan de slag bij een technische/outsourcing groep, dan zou ik hem achterwege laten.

Je kan hem overigens altijd aandoen en op de ochtend zelf bekijken of je hem niet alsnog af doet. Ik neem aan dat je gewoon een laptop tas o.i.d. bij je hebt waar je de das altijd nog in kan verstoppen. :)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Om de reden dat ik me niet wil voordoen als iemand die ik niet ben heb ik maar besloten om het niet te doen. Natuurlijk wel in pak :)

Ik heb geen idee btw in welke groep de vacature valt. Ik kon het niet zo snel vinden in de vacature Ik denk dat het de consulting tak is

Vragen/opmerkingen

Anoniem: 69265

Equator schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:47:
Om de reden dat ik me niet wil voordoen als iemand die ik niet ben heb ik maar besloten om het niet te doen. Natuurlijk wel in pak :)

Ik heb geen idee btw in welke groep de vacature valt. Ik kon het niet zo snel vinden in de vacature Ik denk dat het de consulting tak is
Nope, klinkt als gezellig bij mij en PRX in de divisie komen en dan werkzaam bij iOS (infrastructure Outsourcing Services) :). Wil overigens niets zeggen of je wel of niet de rol van consultant bij de klant uit oefent :)

[/quote]
Capgemini infrastructure outsourcing voert IT- en bedrijfsprocessen van klanten uit, zodanig dat de hoogste kwaliteit tegen steeds lagere kosten controleerbaar geleverd kan worden. Onze outsourcingtrajecten kenmerken zich vooral door maatwerk, marktkennis en mensgerichtheid. Infrastructure Outsourcing heeft een verregaande mate van Rightshoring van activiteiten waardoor de samenstelling van projectteams vaak internationaal is. Met name in Mumbai, India zit het grootste gedeelte van Infrastructure Outsourcing collega’s.
[quote]

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 69265 op 16-01-2012 09:53]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zullen we eerst het initiële gesprek afwachten ;)
Anoniem: 69265 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:52:
[...]
Capgemini infrastructure outsourcing voert IT-..
ZO, daar ben ik dan al 3keer overheen gelezen :P

[Voor 69% gewijzigd door Equator op 16-01-2012 12:20]

Vragen/opmerkingen

• Blik1984
Ik kan je verzekeren dat het niet bij Capgemini Consulting is, aangezien ze geen delivery architects hebben :)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19
Binnenkort, 31 Januari, assessment, veel zin om bij Capgemini te komen werken.

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:27
Wat ga je er doen :) ?

• Diablow
Wat me aangeboden is, is Adobe CQ5 / web content management developer binnen het Online WCM cluster van Capgemini.

Anoniem: 413824

Heb gesolliciteerd bij Cap en twee goede gesprekken en een aanbod gehad, echter die doorlooptijd is wel slopend zeg! Ben al 4 maanden bezig vanaf het moment van schrijven en ik heb nog geen handtekening onder mijn contract...:(! Desondanks kan ik niet wachten om te beginnen, nu maar hopen dat er geen gekke dingen gebeuren..

• Blik1984
Anoniem: 413824 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:26:
Heb gesolliciteerd bij Cap en twee goede gesprekken en een aanbod gehad, echter die doorlooptijd is wel slopend zeg! Ben al 4 maanden bezig vanaf het moment van schrijven en ik heb nog geen handtekening onder mijn contract...:(! Desondanks kan ik niet wachten om te beginnen, nu maar hopen dat er geen gekke dingen gebeuren..
Is zeker niet normaal, bij mij was de doorlooptijd korter dan een maand.

• Diablow
Ik had juist verwacht dat het allemaal lang zou gaan duren, omdat het een groot bedrijf is. Maar valt me reuze mee, job offer na 1 gesprek, en assessment had een weekje later kunnen zijn (maar toen kon ik zelf niet).

Why o why nu zo lang dan.. Brengt best wat spanning mee ook prive ...

• Prx
Als je wilt kan ik wel navraag voor je doen. Kan je me dan even jouw volledige naam in een DM sturen?

4 maanden is gewoon heel erg lang. Ik denk dat je ook te maken hebt met een onderdeel waar het misschien net wat minder moet op het gebied van recruitment.

Just let me know :-)

Anoniem: 413824 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:48:
Why o why nu zo lang dan.. Brengt best wat spanning mee ook prive ...
Euh even bellen en vragen waarom het zolang duurt? ik weet dat er enkele business units momenteel wat minder actief mensen naar binnen trekken maar als jij al toezegging hebt dat je welkom bent dan zou ik er werk van maken en je contact persoon (recruitment? manager afdeling?) benaderen totdat je weet waar je aan toe bent.

Hey dat is een tof aanbod, maar heb gisteren een sms gestuurd naar de manager in kwestie en werd daarna direct teruggebeld. Ik zou deze ochtend uitsluitsel krijgen en zsm ingepland worden voor het assessment. Duim voor me!

Verder gelijk maar even wat vragen over het assessment:
Is het antwoord van de oefening met de ruit altijd twee om twee?
De oefening met het stroomschema komt niet terug op de capaciteitentesttestwebsite :) waar kan ik die oefenen?
Welke uitkomsten van de website zijn er allemaal? Ik heb nu twee keer goed gescoord (vd twee)
En zijn er nog recente tips bijgekomen?

• Jas-purr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-11-2022
Anoniem: 69265 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:00:
[...]

Euh even bellen en vragen waarom het zolang duurt? ik weet dat er enkele business units momenteel wat minder actief mensen naar binnen trekken maar als jij al toezegging hebt dat je welkom bent dan zou ik er werk van maken en je contact persoon (recruitment? manager afdeling?) benaderen totdat je weet waar je aan toe bent.
4 maanden is inderdaad wel exceptioneel. Ik had in juli het eerste contact maar ging op vakantie vlak daarna. Eerste dag na m'n vakantie werd ik direct gebeld door Cap voor een gesprek. Toen ik het assessment en gesprek met psycholoog heb gehad was het eind september.

Enige punt was dat ik helaas pas 1 feb kon beginnen. ;)

Mensen reageer eens op die vragen over het assessment :D

Ik zal wel pech hebben gehad gezien de doorlooptijd, niet erg en zo te lezen is cap overwegend snel met reageren.

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 23:21
Anoniem: 413824 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:20:

Verder gelijk maar even wat vragen over het assessment:
Is het antwoord van de oefening met de ruit altijd twee om twee?
Ja
De oefening met het stroomschema komt niet terug op de capaciteitentesttestwebsite :) waar kan ik die oefenen?
heb ik ook niet gevonden.
Welke uitkomsten van de website zijn er allemaal? Ik heb nu twee keer goed gescoord (vd twee)
En zijn er nog recente tips bijgekomen?
onvoldoende en redelijk dacht ik.

Ik begin per 1feb en ben aan het kijken voor een smartphone, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden ten opzichte van het abbo van Capgemini? Is er bijv. een datalimiet?

• Prx
Ik begin per 1feb en ben aan het kijken voor een smartphone, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden ten opzichte van het abbo van Capgemini? Is er bijv. een datalimiet?
Standaard datalimiet voor medewerkers is 250MB per maand, mits push-mail is aangevraagd en goedgekeurd. Daarboven wordt er gewoon gefactureerd op basis van verbruik. Het is dan aan de medewerker om dit gewoon binnen de perken te houden.

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Prx schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:38:
[...]

Standaard datalimiet voor medewerkers is 250MB per maand, mits push-mail is aangevraagd en goedgekeurd. Daarboven wordt er gewoon gefactureerd op basis van verbruik. Het is dan aan de medewerker om dit gewoon binnen de perken te houden.
Je kan overigens een grotere databundel aanvragen (moet dan wel goedgekeurd worden :)), ik heb er eentje van 1 GB en daar red ik het precies mee :).

Don't mind Rick

• Prx
Ik zag dat er ondertussen wat meer materiaal beschikbaar was gemaakt omtrent het nieuwe pand. Heb gelijk de topic-start maar bijgewerkt. Best een leuke presentatie nog van de architect. Op die manier kan je pas echt goed zien hoe het bewerkstelligd gaat worden.

Stiekem kan het toch nog een heel aardig pand worden. Het enige waar ik wel tegenop zie is de grote glaspartij aan de kant van de A2 en boven de entree. Dat gaat geweldig veel herrie geven wanneer het regent. ;(

• Blik1984
Ik zie meer problemen ontstaan met parkeren

Blik1984 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:49:
Ik zie meer problemen ontstaan met parkeren
331 parkeerplekken in Capgemini gebouw, daarnaast nog een x aantal parkeerplekken bij de parkeergarage bij station. Maar parkeer probleem wordt alleen maar groter heb ik zo het idee ;). Impressie afbeelding kloppen ook niet 100%, wat gebouwen missen die nu gerealiseerd worden....

• Prx
We gaan totaal op 1.200 parkeerplaatsen in de directe omgeving uitkomen, want vrijwel gelijk licht aan de situatie van Papendorp. Ik denk dat we er dus niet zo heel veel op achteruit gaan. Misschien dat de nabijheid van een treinstation toch nog iets gaat schelen, wat qua parkeren misschien ook weer iets lucht geeft.

• Blik1984
Die parkeerplaatsen in de omgeving is leuk, maar betekent wel dat ik door weer en wind van de parkeerplaats naar kantoor moet lopen. O.a. in de winter met sneeuwval geen prettig vooruitzicht op mijn leren schoenen.

Dus qua parkeerplaatsen blijf ik skeptisch, het gebouw ziet er gaaf uit. Het bord wat aan de snelweg staat is ook leuk, staat er sinds 26 januari en ik rij er iedere dag langs

• Diablow
En ik ben door, nog wel een week wachten op het gesprek met de psycholoog. En de bevestiging voor die afspraak met de mail sturen voor ik thuis was is niet gelukt..

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30
Zijn er gotters recruiter bij Capgemini? :)

BlaBlaBla

• Prx
Diablow schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:36:
En ik ben door, nog wel een week wachten op het gesprek met de psycholoog. En de bevestiging voor die afspraak met de mail sturen voor ik thuis was is niet gelukt..
Kijk, gefeliciteerd! Het gesprek zou eigenlijk geen probleem moeten vormen. :)
Strider schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:56:
Zijn er gotters recruiter bij Capgemini? :)
Ik weet dat ze hier wel eens kijken, omdat Tweakers wel de aandacht heeft, maar ze reageren niet actief in het topic.

• Blik1984
Wanneer komen de jaaropgaves normaal gesproken?

(ik spam de salarisadministratie al iets te vaak met vragen, dus vandaar een keer hier)

Blik1984 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:55:
Wanneer komen de jaaropgaves normaal gesproken?

(ik spam de salarisadministratie al iets te vaak met vragen, dus vandaar een keer hier)
Meen dat ik ze normaal gesproken rond mid februari ontvang.

• superbeeb
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-04 16:17
Zeg weet iemand hier hoe de nieuwe leaseregeling precies in zijn werk gaat. Je krijgt een kastje in je auto en je gaat werk en prive km gescheiden bjihouden, vervolgens ga je naast je bijtelling ook nog eens je km's EN je brandstof betalen voor je privekm's. Das toch dubbelop? Dus ze hebben liever dat je in de oude rammelbak blijft rijden, dan representatief?

• Blik1984
superbeeb schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:24:
Zeg weet iemand hier hoe de nieuwe leaseregeling precies in zijn werk gaat. Je krijgt een kastje in je auto en je gaat werk en prive km gescheiden bjihouden, vervolgens ga je naast je bijtelling ook nog eens je km's EN je brandstof betalen voor je privekm's. Das toch dubbelop? Dus ze hebben liever dat je in de oude rammelbak blijft rijden, dan representatief?
Niemand weet dat nog precies, zelfs de Leaseadministratie niet. Het is volgens mij nog een plan in ontwikkeling. Ook gaat het alleen gelden voor nieuwe bestellingen. Ik kan me niet voorstellen dat je je alle eigen km's + benzine zou moeten betalen, wel dat ze een maximum stellen aan het aantal privé-kilometers. En ja, dat zal betekenen dat je een administratie op één of andere manier bij moet gaan houden.

Tevens lijkt een kastje in de auto me niet de goede oplossing, aangezien we geen kilometeradministratie voor projecten hoeven bij te houden. Veel te makkelijk om op een bepaalde manier te sjoemelen of gewoon de switch van werk naar privé per ongeluk vergeten om te zetten.

• superbeeb
Blik1984 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:44:
[...]

Niemand weet dat nog precies, zelfs de Leaseadministratie niet. Het is volgens mij nog een plan in ontwikkeling. Ook gaat het alleen gelden voor nieuwe bestellingen. Ik kan me niet voorstellen dat je je alle eigen km's + benzine zou moeten betalen, wel dat ze een maximum stellen aan het aantal privé-kilometers. En ja, dat zal betekenen dat je een administratie op één of andere manier bij moet gaan houden.

Tevens lijkt een kastje in de auto me niet de goede oplossing, aangezien we geen kilometeradministratie voor projecten hoeven bij te houden. Veel te makkelijk om op een bepaalde manier te sjoemelen of gewoon de switch van werk naar privé per ongeluk vergeten om te zetten.
nou dat van dat kastje is zeker heb ik mij laten vertellen. ja er is een bepaald max wat je sowieso mag rijden maar daarnaast betaal je altijd voor je privekm, althans dat is mij verteld. ik vind t echt onzin, dan kies ik wel voor de 500 mzx voor de fiscus en geen bijtelling...

• Blik1984
superbeeb schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:08:
[...]

nou dat van dat kastje is zeker heb ik mij laten vertellen. ja er is een bepaald max wat je sowieso mag rijden maar daarnaast betaal je altijd voor je privekm, althans dat is mij verteld. ik vind t echt onzin, dan kies ik wel voor de 500 mzx voor de fiscus en geen bijtelling...
Dan worden er heel wat minder lease-auto's besteld, als iedereen zijn eigen privé-km's moet gaan betalen. Ik zou dan ook 100% zeker voor de vergoeding gaan. Maar ik heb gelukkig net mijn nieuwe auto binnen, dus ik ga daar geen last van krijgen de komende 3 jaar.

Maar het zou wel een enorme verslechtering zijn van de secundaire arbeidsvoorwaarden, wat ervoor zorgt dat Capgemini heel wat minder interessant wordt om voor te werken t.o.v. vergelijkbare bedrijven. Ik kan op dit moment weinig punten meer opnoemen waarin Capgemini zich qua arbeidsvoorwaarden in onderscheidt.

• superbeeb
dat is geloof ik ook de bedoeling, dat ze gebruik eigen vervoer willen stimuleren. wat dus betekent dat je ineens een eigen auto moet gaan kopen als je ervan uit ging dat je een lease auto kreeg waar je ook prive wel mee mocht rijden... en niet dat ze dat even vertellen bij het uitreiken van het hr boekwerk...

• Prx
De situatie waar jullie nu over praten is een test die het komende jaar gestart zal worden. Voor nieuwe contracten zal inderdaad een kastje ingebouwd gaan worden waarbij je aan dient te geven of een rit zakelijk of privé is. Op dit moment zal er ook nog geen facturatie plaatsvinden van de privé kilometers, omdat dit het 'peiljaar' wordt.

Op basis van die peiling zal dan een maximum aantal privé kilometers vastgesteld worden dat door een Consultant mag worden verreden. Als jij de auto voor meer dan dit aantal kilometers per jaar rijdt (privé), dan zal daar inderdaad een eigen bijdrage bij gaan horen (die per km wordt verrekend).

Het idee hierachter is dat een consultant bewuster moet worden van de manier hoe hij/zij het vervoer gebruikt. Zoals gezegd is het echter een test project, dus over 1 jaar gaat men evalueren samen met de COR en zal er gekeken worden of dit echt doorgezet wordt.

Ik moet toegeven dat ik het idee zelf ook niet prettig vind. Vind eigenlijk dat alle 'perks' waar consultants de afgelopen 10-15 jaar van hebben kunnen genieten in rap tempo bij de nieuwe generatie consultants worden weggehaald. ;(

Het kastje dat komt er in iedergeval.
Als het inderdaad een schakelaar is die je zelf moet omzetten is het natuurlijk vrij eenvoudig om te vergeten of hem standaard op werk te zetten. Als het een is die GPS oid gebruikt dan vind ik dit een redelijke inbreuk op mijn privacy....

Helaas voor mij loopt mijn huidige leasetermijn voor mijn auto in rond december af....en zit nu sterk te twijfelen of ik verder ga leasen of niet.
- Ik woon dicht bij Capgemini (omgeving utrecht) waardoor ik vrij weinig kilometers heb gemaakt de afgelopen 3-4jaar voor Woon-Cap.
- Mijn opdrachten hebben zich in Omgeving Utrecht - Amsterdam plaats gevonden de afgelopen 3-4jaar dus ook hier weinig kilometers voor gereden.

Auto staat nu, na drie jaar looptijd, op +-70k op de teller, waarvan 50k prive is, in andere woorden ik rij een lease auto waar ik voor 40k per jaar aan kilomters betaal (bezine kost mij in de lease 280euro p/m, terwijl ik maar voor 140euro tank oid) en dus geld weggooi aan het enige voordeel dat ik in een nieuwe auto rij (en zelfs die is kaal / basic uitvoering ivm lease budget).

Dat gezegt in combinatie met de nieuwe regeling en het nieuwe werken, gaat momenteel mijn voorkeur uit naar een eigen auto. Helaas geen eigen budget voor dus zal ik ergens geld moeten lenen.
Helaas is het werken als Consultant redelijk wisputurig en kan ik zo maar volgend jaar van Groningen - Maastricht rijden voor allerlei opdrachten, dus in dat opzicht zou een lease auto wel weer handig zijn 8)7 |:(

Hoe / wat ze precies gaan doen qua meting en verekeningen is nog niet 100% zeker, daarom gaan ze ook een pilot uitvoeren, ik wacht nog even de pilot af en hou mijn oren/ogen goed open bij andere collega's die de schakelaar in gebruik gaan nemen. Daarnaast ga ik niet gelijk in september een nieuwe auto bestellen en ga ik een poolauto nemen tot ik 100% zeker mijn keuze kan maken.

Voor mij is deze verandering, op basis van de huidig beschikbare informatie, inderdaad een minpunt voor de secundaire arbeidsvoorwaarden en de onderscheidendheid van Capgemini tov andere detacheerders. Net zoals het statement "opleidingen in de avond" .....

• Blik1984
Prx: Je weet het mooi te verwoorden, maar uiteindelijk is het een ordinaire bezuinigingsmaatregel die (Capgemini kennende) gewoon uitgevoerd gaat worden

Ik kan zo een aantal bezuinigingsmaatregelen bedenken bij Cap die heel wat meer besparen zonder dat dit invloed heeft op de aantrekkelijkheid van Cap als werkgever. Zo begrijp ik bijvoorbeeld niet dat we enorme bakken geld uitgeven aan een dermate groot gebouw op een A-locatie. en zo kan ik er nog wel een aantal bedenken

• Prx
Prx: Je weet het mooi te verwoorden, maar uiteindelijk is het een ordinaire bezuinigingsmaatregel die (Capgemini kennende) gewoon uitgevoerd gaat worden
Dankje. :P Maar je hebt hier volgens mij inderdaad gelijk in. Zal een contactpersoontje bij de COR nog eens vragen wat de insteek nu precies was, als hij er weer is.
Zo begrijp ik bijvoorbeeld niet dat we enorme bakken geld uitgeven aan een dermate groot gebouw op een A-locatie. en zo kan ik er nog wel een aantal bedenken
Als je weet dat we schijnbaar nog steeds huur betalen voor het gebouw aan de Daltonlaan. :'(

Ik heb overigens wel begrepen dat Capgemini het wil stimuleren om een eigen auto te gaan rijden, maar dat men dit dan wel op bepaalde manieren zou willen ondersteunen. Ik heb geen details, maar verwacht dat ze dan helpen met financiering tegen lage rentes o.i.d.

Prx schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:55:

Als je weet dat we schijnbaar nog steeds huur betalen voor het gebouw aan de Daltonlaan. :'(
Amersfoort wordt ook nog gehuurd, kost ook bakken met geld. Ander potje maar uiteindelijk kost het Cap NL toch nog veel geld.

• Anoniem: 434488
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 07:47:

Ik kan zo een aantal bezuinigingsmaatregelen bedenken bij Cap die heel wat meer besparen zonder dat dit invloed heeft op de aantrekkelijkheid van Cap als werkgever. Zo begrijp ik bijvoorbeeld niet dat we enorme bakken geld uitgeven aan een dermate groot gebouw op een A-locatie. en zo kan ik er nog wel een aantal bedenken
Toch moet je die huisvestingskosten niet overschatten. Voor een bedrijf met 50 man is de huur zo'n 200.000 euro, misschien 3 ton. De personeelskosten kunnen echter zomaar 3 miljoen zijn. Ofwel, het is niet te verwaarlozen maar bezuinigen op personeel is altijd goedkoper. Maar dat terzijde :)
Pagina: 1 2 3 ... 77 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee