• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 15:03
weet iemand het volgende:
is er ook een "fietsplan" bij cap?

ik was niet op tijd met het indienen van mijn factuur voor de smartphone. Ik begrijp dus dat dat nog steeds kan. maar hoe werkt dit? normaal gesproken voor 01-11 krijg je je bonus-uitkering dan netto uitgekeerd (voor het bedrag van je factuur), maar wat gebeurt er na 01-11?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:53
Ja, er is een fietsplan :)

De flexdeclaraties voor éénmalige uitgaven (zoals telefoons) kan je inderdaad het hele jaar door indienen. Geen idee wat er gebeurd als je die indient tussen 01-11 en 31-12, ik zou het gewoon proberen.

[ Voor 79% gewijzigd door Tankiej op 10-11-2014 15:13 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:11
Moet je wel snel zijn voor het fietsplan, per januari is de fietsregeling foetsie

Verwijderd

Weet iemand waar je aan moet voldoen om je mobiliteitsbudget direct te kunnen gebruiken? Of is dit altijd in overleg?

In de eerste maanden (proeftijd) heb ik namelijk een afstand van 128km te overbruggen, met het OV is het bovendien een *piep* verbinding.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-12 22:35

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:12:
Weet iemand waar je aan moet voldoen om je mobiliteitsbudget direct te kunnen gebruiken? Of is dit altijd in overleg?

In de eerste maanden (proeftijd) heb ik namelijk een afstand van 128km te overbruggen, met het OV is het bovendien een *piep* verbinding.
Je kunt tijdens je proeftijd je reiskosten gewoon vergoed krijgen, buiten je mobiliteitsbudget om. Daarbij mag je kiezen of je kilometers (à €0,19/km) of OV-kaartjes vergoed wil krijgen, net wat voor jou het best uitkomt :)

Verwijderd

Koppensneller schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:31:
[...]

Je kunt tijdens je proeftijd je reiskosten gewoon vergoed krijgen, buiten je mobiliteitsbudget om. Daarbij mag je kiezen of je kilometers (à €0,19/km) of OV-kaartjes vergoed wil krijgen, net wat voor jou het best uitkomt :)
Dat had ik inderdaad begrepen :)

Het gaat mij meer om de functionaliteit. Met de trein is het ca. 2-2,5 uur (dus totaal zit je een halve werkdag in de trein). Met de auto is het te doen, 2x 1,5 uur, mijn auto vertrouw ik echter niet volledig op de lange afstanden (is toch al weer vrij oud).

Vandaar dat ik zoek naar een oplossing voor de eerste maandjes

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-12 22:35

Koppensneller

winterrrrrr

Volgens mij moet je het dan gewoon proberen te regelen met je P-manager. Ik geloof niet dat daar regelingen voor bestaan.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:12:

Mij hebben ze een poolauto aangeboden, die heb ik toen gebruikt in m'n proefperiode. Ik moest ook ver (120km enkele reis) en dat was met de poolauto prima te doen.

Saved by the buoyancy of citrus

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-12 21:39
Cyphax schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:40:
[...]

Mij hebben ze een poolauto aangeboden, die heb ik toen gebruikt in m'n proefperiode. Ik moest ook ver (120km enkele reis) en dat was met de poolauto prima te doen.
Wanneer je P-manager voor open staat, dan is dit een zeer goede oplossing voor je. Soms wil men dit echter alleen aanbieden wanneer je ingezet bent bij een klant en die verbinding zeer slecht is. Daar zijn geen vaste regels voor, anders dan de reeds genoemde vergoedingen.

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:37:
[...]

Dat had ik inderdaad begrepen :)

Het gaat mij meer om de functionaliteit. Met de trein is het ca. 2-2,5 uur (dus totaal zit je een halve werkdag in de trein). Met de auto is het te doen, 2x 1,5 uur, mijn auto vertrouw ik echter niet volledig op de lange afstanden (is toch al weer vrij oud).

Vandaar dat ik zoek naar een oplossing voor de eerste maandjes
hmm lastig. Sowieso bespreken met je P-manager, misschien heb je geluk.
En anders proberen bij iemand te blijven pitten die dichterbij woont. Heb ik in mijn proefperiode ook gedaan (of nouja, 1 maand totdat ik ging verhuizen dichterbij). 2 tot 4 dagen bij een vriend op de bank, waardoor de reistijd met de trein werd gehalveerd. Was een erg goede keuze :Y

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Prx schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:53:
[...]

Wanneer je P-manager voor open staat, dan is dit een zeer goede oplossing voor je. Soms wil men dit echter alleen aanbieden wanneer je ingezet bent bij een klant en die verbinding zeer slecht is. Daar zijn geen vaste regels voor, anders dan de reeds genoemde vergoedingen.
Dan had ik een fantastisch karma denk ik :D Ik kreeg uit het niets een week ofzo voor m'n eerste dag een mail van HR met de vraag of ik vervoer had, en zo niet, of ik behoefte had aan een poolauto. Die stond op dag 1 van m'n onboarding klaar. Ik moet er wel bij vermelden dat ik niet als YP begon.

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 13:24
Als je wel als YP-er begint is shortlease (privé) voor 2 maanden ook een optie...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Dank voor de info allen :)

Zal binnenkort eens even informeren bij de recruiter, en misschien heb ik ook wel een fantastische karma haha

• Tankiej
Cyphax schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:40:
[...]

Dan had ik een fantastisch karma denk ik :D Ik kreeg uit het niets een week ofzo voor m'n eerste dag een mail van HR met de vraag of ik vervoer had, en zo niet, of ik behoefte had aan een poolauto. Die stond op dag 1 van m'n onboarding klaar. Ik moet er wel bij vermelden dat ik niet als YP begon.
Dat is inderdaad gebruikelijk als je als niet-YP'er begint, dat je gelijk een poolauto krijgt, of huur als er geen geschikte auto's in de pool staan. Maar als YP'er werd het toen ik begon (februari 2013) alleen goedgekeurd als je inzet bij een klant had en je reis naar de klant is anders belachelijk lang. met het OV.

Toen ik begon woonde ik nog in noord-oost Groningen, exact 217km naar het voormalige hoofdkantoor op Papendorp. Maar ik kon ook geen pool- of huurauto krijgen. Dat heb ik toen opgelost door eerst een kamer te huren in Utrecht :)

Verwijderd

Voor de netto km vergoeding denk ik dat het wel een oplossing is om gebruik te maken van short lease, dat moet wel uit kunnen gok ik zo. Als ik volg wat jij (Tankiej) zegt, zal het bij mij zeker niet beter zijn.

Ik wil ook wat gaan huren in de buurt, maar bij voorkeur natuurlijk na de proeftijd (dan is er tenminste wat meer zekerheid).

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-12 22:04
ik had een soortgelijke situatie ;) ik begon als YP bij cap en had toen een prive auto. Deze werd apk afgekeurd. Ik werkte er toen een maand (dus nog in mijn proeftijd).

met mijn manager besproken of ik niet al een poolauto kon krijgen omdat mijn auto anders een dure reparatie moest ondergaan. Dit werd goedgekeurd. Ik kreeg toen een huurauto en had een nieuwe auto in bestelling staan (kon mijn prive auto dus inleveren bij de dealer waar ik mijn nieuwe auto had besteld).

De bestelling werd echter wel pas na mijn proeftijd verder in gang gezet.

Moet er wel bij vermelden dat ik dit alleen kreeg omdat ik een betaalde inzet had. Als ik die niet had gehad was het feest niet doorgegaan ;)

• Watisdat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 09:22
Hallo,

Ik had maandag een selectiedag positief afgerond.
Ik zou nog gebeld worden door een assessment psycholoog voor een afspraak.

Ik vroeg me af of iemand weet hoelang het doorgaans duurt voordat je teruggebeld wordt?
Moet namelijk nog enkele zaken regelen bij mijn huidige werkgever en voordat ik daaraan begin wil ik dat gesprek nog afwachten.

Verwijderd

Watisdat schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:39:
Hallo,

Ik had maandag een selectiedag positief afgerond.
Ik zou nog gebeld worden door een assessment psycholoog voor een afspraak.

Ik vroeg me af of iemand weet hoelang het doorgaans duurt voordat je teruggebeld wordt?
Moet namelijk nog enkele zaken regelen bij mijn huidige werkgever en voordat ik daaraan begin wil ik dat gesprek nog afwachten.
Even de recruiter bellen waar je contact mee hebt? Zij kunnen de afspraak ook voor je plannen (hebben ze voor mij ook gedaan).

• Watisdat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 09:22
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:15:
[...]

Even de recruiter bellen waar je contact mee hebt? Zij kunnen de afspraak ook voor je plannen (hebben ze voor mij ook gedaan).
Dat is natuurlijk altijd een goed plan. Ik wist niet goed wie ik moest hebben daarvoor, maar als de recruiters dat ook kunnen zal ik die wel even contacten.

Thnx

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Recruiter kan altijd doorverbinden of doorverwijzen als dat nodig is ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SolarOrbiter
monkel schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:00:
[...]

Je mag je smartphone het hele jaar door declareren en het bedrag krijg je ongeveer 2 maanden later verrekend in je salaris (geldt voor alle losse aankopen zoals ook een aktetas bijv). Het bruto gedeelte wordt netto uitbetaald dus inderdaad ongeveer 40%.Let op dat je 1x per jaar een smartphone mag declareren, dus wel voor 1-1 kopen in ieder geval :) Voor abonnementen geldt dat je ze uiterlijk voor 1-11 moet inleveren, wil je ze dat jaar nog verrekend zien en die worden 1x per jaar uitgekeerd in december.

edit; @tankiej: dat dus :P
ik heb uiteindelijk toch een toestel in de winkel gekocht. Nu wil ik gaan declareren, maar zie ik op "Verklaring & Flexdeclaratie Communicatie-toestel"-formulier staan: Zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
voor 1 november 2014 met bijlagen
aanleveren via:
E-forms – Flex forms

Moet ik de declaratie van mijn toestel via een andere weg doen, iemand die dit weet?

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-12 17:08

Jentae

Houdt van aglets.

SolarOrbiter schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:58:
[...]

ik heb uiteindelijk toch een toestel in de winkel gekocht. Nu wil ik gaan declareren, maar zie ik op "Verklaring & Flexdeclaratie Communicatie-toestel"-formulier staan: Zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
voor 1 november 2014 met bijlagen
aanleveren via:
E-forms – Flex forms

Moet ik de declaratie van mijn toestel via een andere weg doen, iemand die dit weet?
Nee, dit had je via het formulier moeten doen en vóór 1 november 2014.
Nu kun je deze telefoon volgend jaar declareren, maar wees je ervan bewust dat de afspraken tussen Capgemini en de Belastingdienst per jaar worden vastgesteld dus dat er volgend jaar andere afspraken kunnen gelden (hopelijk ook met tablets die als communicatietoestel worden gezien!).
Vandaar ook het indienen vóór 1 november van dit/elk jaar, zodat alle fiscale regels op tijd kunnen worden doorgerekend, gecontroleerd en uitgekeerd.

Eer aan je korf (haha)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 15:30
Die hele flexregeling is een vreemde eend in de bijt. het budget wordt gepresenteerd als een soort loon, maar vervolgens wordt het gebruikt om zakelijke hulpmiddelen (voor zakelijk gebruik, dus vóór loonbelasting) te declareren.

Is het nu loon, of niet?

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Het is niets anders dan dat je voor bepaalde producten (zakelijk gerelateerd) dit mag betalen uit je bruto salaris, dus betaal je over dat bedrag geen loonbelasting.

Het is dus geen loon, maar het is niet-ge-inde belasting.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 15:30
toch wordt het vaak als arbeidsvoorwaarde gezien of zelfs gepresenteerd. Terwijl het uiteindelijk gewoon een soort BYOD budget is.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan het als een soort BYOD budget zien maar doordat de telefoon mijn eigendom wordt zie ik het wel als een extra beloning. Immers ik gebruik hem veel meer privé dan zakelijk waardoor ik nu privé een top of the line smartphone kan kopen met 42% korting. Na een jaar verkoop ik hem dan weer en doordat ik dan een deel terug krijg (rond de 60%) heb ik in feite zelf niks betaald voor de telefoon maar hem wel een jaar lang kunnen gebruiken.
Beter dan opgezadeld worden met een verouderde smartphone of eentje die totaal niet bij mij past waardoor ik privé alsnog een eigen telefoon koop.
Zelfde geld voor het flexen van je internetverbinding thuis. Dat is toch een leuke korting voor iets dat je normaal grotendeels privé gebruikt.

Het is niet alsof het echt zoden aan de dijk zet maar alles bij elkaar omgerekend heeft het toch wel een waarde van ~35 euro per maand netto. Beter dan niets. Het is een leuke secundaire voorwaarde maar je moet de waarde gewoon niet overschatten. Het is geen echt pluspunt maar een leuke bijkomstigheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 16-11-2014 20:19 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tankiej
Daarnaast krijg je ook nog een maandelijkse 'connectiviteitsvergoeding' (zo heet het toch?) van +/- 30 euro, die volgens de HR charter ook bedoelt is voor (o.a.) de aanschaf van een mobiele telefoon. Dat zou ik eerder zien als een BYOD budget dan de flexdeclaratie, of misschien gecombineerd. Die vergoeding samen met de flex declaratie voor een telefoon, zorgt ervoor dat je je telefoon alsnog 'gratis' kan kopen als je geen debiel dure telefoon neemt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 16-11-2014 20:24 ]

• Cue_
Nadeel van dit alles is wel dat je bruto loon gewoon niet super hoog is en ze alles in de overige arbeidsvoorwaarden stoppen, zoals mobiliteitsbudget, tantieme, vergoeding dit en dat.
Dus voor bijvoorbeeld een hypotheek of huisje huren heb je daar niet veel aan, want dat telt niet mee. En je maandelijks bedrag wat je netto ontvangt is ook niet zo hoog.

Dat vond/vind ik wel het grootste nadeel. Maar het totale pakket dat je krijgt is best veel :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De mensen die bij dit soort bedrijven goed verdienen zijn die paar uitschieters die zich intern bewezen hebben of de mensen die al jaren lang overbetaald zijn waar ze niet vanaf komen. Als jongere bij Capgemini is het gewoon vrij matig gesteld met het salaris. Dan kan je nog zulk goed werk leveren bij de klant, je merkt er zelf verdomd weinig van.

• ls789
Tsurany schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:13:
De mensen die bij dit soort bedrijven goed verdienen zijn die paar uitschieters die zich intern bewezen hebben of de mensen die al jaren lang overbetaald zijn waar ze niet vanaf komen. Als jongere bij Capgemini is het gewoon vrij matig gesteld met het salaris. Dan kan je nog zulk goed werk leveren bij de klant, je merkt er zelf verdomd weinig van.
Weet niet of dat juist is. Ik heb bij verschillende bedrijven gesolliciteerd (als junior weliswaar) maar geen 1 bedrijf gaf echt veel meer salaris dan het andere bedrijf. Capgemini kwam zelfs beter uit die test..

Als starter mag je in handjes wrijven als je met 2300 bruto start.. nu starten de meeste bij cap wat lager maar na 1 jaar zit je daar ook wel op. Wat is nu een jaar werken ;) dat het daarna wat langzamer gaat is misschien bij andere bedrijven wel anders.. maar krijg je daar ook ruim 800 leasebudget? Dat zie ik ook als loon.. ik rij voor een prikkie een dure auto terwijl ik die anders nooit niet had kunnen betalen ;)

Maar begrijp wel dat als er mensen zijn die niet van auto's houden het salaris wellicht wat aan de lage kant vinden..

• Cue_
ls789 schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:57:

Maar begrijp wel dat als er mensen zijn die niet van auto's houden het salaris wellicht wat aan de lage kant vinden..
Uiteindelijk krijg je het geld dat je overhoudt van je mobiliteitsbudget natuurlijk ook gewoon uitbetaald (of gewoon maandelijks als je wilt). :)

Cap zit idd niet zo heel laag vergeleken met andere bedrijven. Sprak laatst iemand van Accenture en die had het toch slechter voor elkaar, ondanks dat hij ouder was dan ik en er langer werkte.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De eerste twee jaar betaald het prima maar ik zie genoeg collega's bij de klant die een stukje sneller klimmen. Overhead bij Capgemini is gigantisch en dat kost bakken met geld.

• trombom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-12 19:53
Jentae schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:24:
[...]

Nee, dit had je via het formulier moeten doen en vóór 1 november 2014.
Nu kun je deze telefoon volgend jaar declareren, maar wees je ervan bewust dat de afspraken tussen Capgemini en de Belastingdienst per jaar worden vastgesteld dus dat er volgend jaar andere afspraken kunnen gelden (hopelijk ook met tablets die als communicatietoestel worden gezien!).
Vandaar ook het indienen vóór 1 november van dit/elk jaar, zodat alle fiscale regels op tijd kunnen worden doorgerekend, gecontroleerd en uitgekeerd.
Zou ik niet te zeker van zijn, werkkostenregeling gaat op de schop. Zou ook zomaar kunnen dat je echt te laat bent...

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-12 21:38
@Cue en @Is789

Wat betreft arbeidsvoorwaarden denk ik dat het nogal verschilt of je HBO of WO hebt gedaan. Voor een HBO-er betaalt Cap inderdaad prima in vergelijking met andere bedrijven. Als WO-er zitten ze redelijk aan magere kant.

Ter vergelijking: als WO-er bij Accenture of een Big 4 start je rond de 2500 en de groei is een stuk steiler. Na pakweg 2 jaar maak je promotie, wat in lijn der verwachting ligt, en dan ligt je salaris minimaal rond de 3100 euro. Bij Cap zul je daar redelijk wat jaartjes voor moeten werken.

• Cue_
Dat zou idd goed kunnen. Ben zelf HBO'er dus dat is m'n uitgangspunt natuurlijk.

Maar maakt cap wel eens onderscheid tussen WO en HBO? Qua salaris weet ik niet, maar qua functie verder niet, ze zullen hoogstens hogere verwachtingen hebben, maar ook dat valt volgens mij wel mee. Iedereen gaat het standaard traject in van YP (volgens mij)

• _vision
Cue_ schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:04:
Dat zou idd goed kunnen. Ben zelf HBO'er dus dat is m'n uitgangspunt natuurlijk.

Maar maakt cap wel eens onderscheid tussen WO en HBO? Qua salaris weet ik niet, maar qua functie verder niet, ze zullen hoogstens hogere verwachtingen hebben, maar ook dat valt volgens mij wel mee. Iedereen gaat het standaard traject in van YP (volgens mij)
Dat klopt. Hoewel een BU zoals Cap Consulting eigenlijk alleen WO-ers aanneemt. Dat is ook een punt van kritiek die ik, en nogal wat anderen, geregeld laten vallen: als je als BU alleen WO-ers wil aannemen, dan moet je ook competitieve arbeidsvoorwaarden hebben om de toppers binnen te halen (en te houden). Dat gebeurt nu helaas niet.

• ls789
Bij Cap consulting is laatst een kennis van mij aangenomen en die begint op 2400.. dat is dus aanzienlijk hoger dan iemand die start bij de IT kant van cap ;) waar ze geen onderscheid maken tussen HBO of WO. Overigens ben ik het er ook niet mee eens dat de BIG4 bedrijven zoveel betalen. Ik heb veel vrienden die bij KPMG, PWC en EY werken en allemaal gestart zijn rond de 2100 (master bedrijfskunde op zak). Ze kregen ook een polo of clio (wel nieuw). Of de groei sneller is durf ik niet te zeggen, startsalaris is in ieder geval niet 2500.. dat is ook voor WO vrij fors

Bij cap kan je prima een a3/volvo v40 leasen en betaal je hetzelfde als wat die gasten betalen voor hun polo/clio. Die gene die ik ken werkt bij EY en betaald 190 netto... dat is vrij fors voor een clio vind ik

[ Voor 8% gewijzigd door ls789 op 17-11-2014 16:01 ]

• _vision
ls789 schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:59:
Bij Cap consulting is laatst een kennis van mij aangenomen en die begint op 2400.. dat is dus aanzienlijk hoger dan iemand die start bij de IT kant van cap ;) waar ze geen onderscheid maken tussen HBO of WO. Overigens ben ik het er ook niet mee eens dat de BIG4 bedrijven zoveel betalen. Ik heb veel vrienden die bij KPMG, PWC en EY werken en allemaal gestart zijn rond de 2100 (master bedrijfskunde op zak). Ze kregen ook een polo of clio (wel nieuw). Of de groei sneller is durf ik niet te zeggen, startsalaris is in ieder geval niet 2500.. dat is ook voor WO vrij fors

Bij cap kan je prima een a3/volvo v40 leasen en betaal je hetzelfde als wat die gasten betalen voor hun polo/clio. Die gene die ik ken werkt bij EY en betaald 190 netto... dat is vrij fors voor een clio vind ik
Zo te zien hebben ze bij Consulting dan eindelijk iets gedaan aan de arbeidsvoorwaarden. :)

Frappant van die salarissen bij de Big 4. Werk er namelijk zelf en weet dus ongeveer wel wat de salarissen zijn, inclusief de concurrentie. Bij ons krijgen starters rond de 2500 en senior word je na 2/3 jaar waarbij salaris rond de 3200 euro ligt. En ook ik rij een Clio; krijg nog geld terug en betaal 80 euro netto voor het op een na duurste model. We hebben het wel over Consulting/Advisory toch? Geen (IT) Audit of Technology (SAP-implementaties) dus.

Edit: Overigens is 2500 euro voor WO niet fors, maar gemiddeld. Zie jaarlijks onderzoek van Elsevier naar startsalarissen. Ken starters in mijn omgeving die daar gerust enkele honderden euro's boven zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door _vision op 17-11-2014 17:31 ]

• ls789
_vision schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:16:
[...]

Zo te zien hebben ze bij Consulting dan eindelijk iets gedaan aan de arbeidsvoorwaarden. :)

Frappant van die salarissen bij de Big 4. Werk er namelijk zelf en weet dus ongeveer wel wat de salarissen zijn, inclusief de concurrentie. Bij ons krijgen starters rond de 2500 en senior word je na 2/3 jaar waarbij salaris rond de 3200 euro ligt. En ook ik rij een Clio; krijg nog geld terug en betaal 80 euro netto voor het op een na duurste model. We hebben het wel over Consulting/Advisory toch? Geen (IT) Audit of Technology (SAP-implementaties) dus.

Edit: Overigens is 2500 euro voor WO niet fors, maar gemiddeld. Zie jaarlijks onderzoek van Elsevier naar startsalarissen. Ken starters in mijn omgeving die daar gerust enkele honderden euro's boven zitten.
Volgens mij werken ze als accountant bij EY ;)

• _vision
ls789 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:37:
[...]

Volgens mij werken ze als accountant bij EY ;)
Dat kan dan kloppen. Audit/Accountancy heeft een ander salarishuis dan Consulting of Tax. De accountants hebben de afgelopen jaren last van dalende tariefuren, beetje vergelijkbaar met de grote IT-detacheerders als Cap, Ordina, CGI e.d.

Verwijderd

Hoi mensen die ik alvast mijn toekomstige collega's wil noemen.. :*)

Heb a.s. dinsdag de gevreesde assessment via Kenhardt, ben nu volop aan het oefenen. Heb de multitaskingtest (Scales mt) al online gemaakt en opgestuurd, dat verliep allemaal super. Waar ik een beetje mee zit zijn de teksten en stellingen / tabellen en grafieken onderdelen. Ik scoor bij beide gemiddeld en zou toch beter willen scoren, maar ben ik nou de enige die in tijdnood komt en daardoor lukraak gaat zitten gokken bij de laatste 5 a 6 vragen? De andere 2 onderdelen scoor ik ver boven gemiddeld, wat betekent dat ik de test wel doorkom gezien je maar 1 onderdeel verplicht dient te behalen naast Scales cls.. Toch heb ik liever meer zekerheid ;)

Iemand een link anders waar ik vergelijkbare test kan doen om te oefenen? Met google kom ik uit op betaalde websites..

Alvast bedankt!!! _/-\o_

• Chris89
  • Laatst online: 20-12 22:42
Vorige week de gevreesde assessment gemaakt. Deze netjes gehaald :)
Vervolgens sollicitatiegesprek gehad en dat was me ook afgegaan!!

Donderdag assessment psycholoog, alleen ik vraag me af wat ik daarvan kan verwachten?
Wat wordt er ongeveer gevraagd en besproken? Vraag me af of ik dit nog kan voorbereiden of is dat helemaal niet mogelijk? Al met al een beetje gespannen voor de psycholoog dus...

@hierboven, ga gewoon secuur te werk en ga vooral niet stressen!! Het zijn zoveel vragen dat je gewoon niet op het eind komt. Als je wel op het eind komt heb je hem behoorlijk afgeraffeld....

Verwijderd

Chris89 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:19:
Vorige week de gevreesde assessment gemaakt. Deze netjes gehaald :)
Vervolgens sollicitatiegesprek gehad en dat was me ook afgegaan!!

Donderdag assessment psycholoog, alleen ik vraag me af wat ik daarvan kan verwachten?
Wat wordt er ongeveer gevraagd en besproken? Vraag me af of ik dit nog kan voorbereiden of is dat helemaal niet mogelijk? Al met al een beetje gespannen voor de psycholoog dus...

@hierboven, ga gewoon secuur te werk en ga vooral niet stressen!! Het zijn zoveel vragen dat je gewoon niet op het eind komt. Als je wel op het eind komt heb je hem behoorlijk afgeraffeld....
Thanks! Dat dacht ik dus ook, het zijn teveel vragen om binnen 6 minuten te kunnen antwoorden.

Assessment psycholoog heb ik ergens anders eens gehad en het gaat er vooral om dat je jezelf blijft, zijn voornamelijk vragen over je motivatie, je doelen etc. Gewoon open en eerlijk antwoorden, zeker zijn van jezelf en dat ook uitstralen. Succes!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:46:Waar ik een beetje mee zit zijn de teksten en stellingen / tabellen en grafieken onderdelen. Ik scoor bij beide gemiddeld en zou toch beter willen scoren, maar ben ik nou de enige die in tijdnood komt en daardoor lukraak gaat zitten gokken bij de laatste 5 a 6 vragen?
De bedoeling is niet om alle vragen te beantwoorden. Dat gaat je niet lukken, en dat lukt niemand. Je krijgt een meting van snelheid maar ook van acuraatheid en het gaat om de balans daartussen. Als het goed is hoor je dat vantevoren ook. Dus niet verwachten dat je alle vragen moet beantwoorden.
De andere 2 onderdelen scoor ik ver boven gemiddeld, wat betekent dat ik de test wel doorkom gezien je maar 1 onderdeel verplicht dient te behalen naast Scales cls.. Toch heb ik liever meer zekerheid ;)
Ja en dan kom je bij Kenhardt en dan is het ineens "maar" gemiddeld omdat de lat veel hoger ligt. ;) Het is niet moeilijker maar ik had het ook bij de oefentest; alles wel bovengemiddeld, maar bij het echte assessment was het meer rond het gemiddelde.
Iemand een link anders waar ik vergelijkbare test kan doen om te oefenen? Met google kom ik uit op betaalde websites..

Alvast bedankt!!! _/-\o_
Als het goed is hebben ze je link gestuurd met een oefenassessment. http://pretest.hrorganizer.com/assessmentbijcapgemini/
Bij Kenhardt krijg je dezelfde test, maar dan 2x zo lang. Het is dezelfde software en dezelfde tests als het goed is dus als je er even aan went vooraf, dan komt dat wel goed.
Chris89 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:19:
Ze gaan je dan vragen wat je met je carriere wil, dus hier moet je maar een ding doen, en dat is zoals hierboven al geschreven: jezelf zijn. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 22-11-2014 16:33 ]

Verwijderd

Thanks!! Heb er meer vertrouwen in nu. :)

Zijn er trouwens nog regels bij Cap over de te leasen voertuig? Benzine/Diesel, wel/geen coupe etc..? Ik wil graag een RCZ, maar mijn verstand zegt ga voor de Cactus of een Mini'tje ... Even aan het vooruit denken alvast hoor in alle enthousiasme.. :*)

• Chris89
Cyphax schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:31:
[...]

Ze gaan je dan vragen wat je met je carriere wil, dus hier moet je maar een ding doen, en dat is zoals hierboven al geschreven: jezelf zijn. :)
Okee ik hoor het al dat word me sollicitatiegesprek gewoon overnieuw doen. Alle vragen van waarom en wie ben jij, hoe is carriere pad verlopen enzovoort al beantwoord met dat gesprek. Had het gesprek met 2 people managers van IS. Dus ga ervan uit dat het gewoon een kwestie van op komen dagen donderdag en lekker gaan kletsen!! Potje koffie erbij :+ Gaat helemaal goed komen, beetje vertrouwen hebben :)

Of zit er daadwerkelijk een verschil tussen het sollicitatiegesprek en de psycholoog? Zo, ja wat is dat verschil dan?

Me gesprekspartner van het sollicitatiegesprek heeft ook direct al in zijn agenda een gaatje geprikt voor de contractbespreking, ga ervan uit dat hij dat niet zomaar doet. Of het is voorzorg hoor...

[ Voor 6% gewijzigd door Chris89 op 22-11-2014 17:42 ]

• Blik1984
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:26:

Zijn er trouwens nog regels bij Cap over de te leasen voertuig? Benzine/Diesel, wel/geen coupe etc..? Ik wil graag een RCZ, maar mijn verstand zegt ga voor de Cactus of een Mini'tje ... Even aan het vooruit denken alvast hoor in alle enthousiasme.. :*)
Verschil in leaseprijs tussen een Mini en een cactus is echt megagroot, kijk ook maar eens naar de cataloguswaarde van die twee.

Zou me daar niet zo druk over maken. Je mag pas na 2 maanden bestellen en dus heb je nog een flinke poos om je te orienteren qua lease-auto. Ik zou zelf eerder wat kleiner en minder luxe zodat je wat meer cash overhoudt dan zwaar boven budget gaan leasen, maar dat is mijn persoonlijke mening

• Blik1984
Chris89 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:41:
[...]

Okee ik hoor het al dat word me sollicitatiegesprek gewoon overnieuw doen. Alle vragen van waarom en wie ben jij, hoe is carriere pad verlopen enzovoort al beantwoord met dat gesprek. Had het gesprek met 2 people managers van IS. Dus ga ervan uit dat het gewoon een kwestie van op komen dagen donderdag en lekker gaan kletsen!! Potje koffie erbij :+ Gaat helemaal goed komen, beetje vertrouwen hebben :)

Of zit er daadwerkelijk een verschil tussen het sollicitatiegesprek en de psycholoog? Zo, ja wat is dat verschil dan?

Me gesprekspartner van het sollicitatiegesprek heeft ook direct al in zijn agenda een gaatje geprikt voor de contractbespreking, ga ervan uit dat hij dat niet zomaar doet. Of het is voorzorg hoor...
Niet te makkelijk over denken, de uitslag van de psycholoog is wel bindend namelijk. Ik ben er een keer door de psycholoog uitgedonderd in de sollicitatie-procedure tot mijn grote verbazing. Wel degelijk even goed voorbereiden, het is wel degelijk anders dan je sollicitatiegesprekken

• trombom
  • Laatst online: 16-12 19:53
Bij de psycholoog is er geen 'goed' of 'fout'. Aan de hand van de persoonlijkheidstest die je gemaakt hebt heeft de psycholoog vragen. Er komt bijvoorbeeld uit dat je X bent. Ben je het daar mee eens? Waarom wel/niet? Geef eens een voorbeeld waaruit blijkt dat je wel X kan zijn terwijl uit de test blijkt dat je het niet bent?

That's it:)

• Chris89
Blik1984 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:26:

Wel degelijk even goed voorbereiden, het is wel degelijk anders dan jeusollicitatiegesprekken
Dan vraag ik toch af, hoe voorbereiden? In de vorm van je CV kunnen?

• Cue_
Chris89 schreef op zondag 23 november 2014 @ 05:21:
[...]

Kunnen? Kennen bedoel je vast ;)

Maar ook als in weten wat je wilt, waarom je voor Cap hebt gekozen, waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt (bv qua werk/studie/verhuizingen).

Tis net als voorbereiden voor een sollicitatiegesprek, proberen antwoorden te hebben voor de voor de hand liggende vragen.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-12 18:54
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:26:

Nope, alles mag :*) rij zelf een Megane coupe en ken een ex collega die een RZC leasde. Die laatse zal niet al te goedkoop uit vallen ben ik bang maar je kunt straks lekker gaan spelen op de lease portals met verschillende auto's om te kijken wat ze je gaan kosten.

• Blik1984
Chris89 schreef op zondag 23 november 2014 @ 05:21:
[...]

Ze gaan je vragen bijvoorbeeld waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt, bijvoorbeeld voor extracurriculaire activiteiten, bijbaantjes of studie. Ook naar lege plekken in je cv. Denk daar goed over na waarom je daarvoor hebt gekozen. En bedenk je idd wat voor type jij bent, hoe uit zich dat in het dagelijkse leven, dat soort dingen.

Eventuele negatieve aspecten moet je om kunnen buigen naar iets positiefs

Verwijderd

jap85 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:24:
[...]

Nope, alles mag :*) rij zelf een Megane coupe en ken een ex collega die een RZC leasde. Die laatse zal niet al te goedkoop uit vallen ben ik bang maar je kunt straks lekker gaan spelen op de lease portals met verschillende auto's om te kijken wat ze je gaan kosten.
Aah super! Kan niet wachten idd, wil me dit keer een beetje uitleven, vorige werkgevers goedkopere saaie auto's gekozen.. :9~

Verwijderd

trombom schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:42:
Bij de psycholoog is er geen 'goed' of 'fout'. Aan de hand van de persoonlijkheidstest die je gemaakt hebt heeft de psycholoog vragen. Er komt bijvoorbeeld uit dat je X bent. Ben je het daar mee eens? Waarom wel/niet? Geef eens een voorbeeld waaruit blijkt dat je wel X kan zijn terwijl uit de test blijkt dat je het niet bent?

That's it:)
Misschien is er geen goed/fout, want het gaat over de persoon, maar er is wel een profiel die bij Capgemini moet passen. Daarom vallen er best veel mensen af bij de assessmentpsycholoog (zegt zowel de psycholoog als de recruiter).

Verder klopt je verhaal natuurlijk, maar bij het teruglezen in dit topic kom ik regelmatig de opmerking tegen dat je al zo goed als binnen bent bij het gesprek met de assessmentpsycholoog. Alleen is dat dus niet helemaal realistisch en kan je dus zelfs met een heel goed gesprek nog afgewezen worden, omdat je niet bij de bedrijfscultuur past.

• Prx
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:15:
[...]

Aah super! Kan niet wachten idd, wil me dit keer een beetje uitleven, vorige werkgevers goedkopere saaie auto's gekozen.. :9~
Orienteer je goed bij Capgemini, want vergeet niet dat je te maken krijgt met een budget voor privé kilometers en een eigen bijdrage voor excessief brandstofverbruik. De hele dure auto's wijken gelukkig niet heel veel af van hun fabrieksopgave, maar de 20%/14% categorie auto's willen daar nog wel eens een handje naar hebben.

Het zou vervelend zijn als je dacht voor 900 euro/maand klaar te zijn qua leaseprijs en dat er dan nog eens 150 euro nacalculatie bovenop komt.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-12 18:54
Tegenwoordig is dat niet zo snel meer t geval aangezien de brandstof voorschotten verhoogd zijn, juist om nacalculaties te voorkomen. 14% auto's nu 145% van fabrieks opgave geloof ik, moet redelijk haalbaar zijn.

• Prx
De reden dat ik het juist nog eens aankaart heeft te maken met de vele collega's die hier en op Yammer blijven reageren dat zij de nieuwe norm niet halen. Zeker als je dan iemand bent die een leuke, luxe, snelle auto wil... dan ga je geen 90 op de rechterbaan rijden. Vandaar de waarschuwing. ;)

Verwijderd

Hoi allemaal, ik begin maandag bij Capgemini.
Zijn er nog meer nieuwe starters hier aanwezig?
Ik heb er zin in!

• Cue_
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:53:
Hoi allemaal, ik begin maandag bij Capgemini.
Zijn er nog meer nieuwe starters hier aanwezig?
Ik heb er zin in!
Waar kom je te zitten?

Verwijderd

Consulting - HR Transformation.

Verwijderd

Ik hoor vanuit mijn omgeving dat Capgemini erg onder druk staat. Zowel vanuit Parijs als met de veranderende markt. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

• Cue_
Succes Ember!

@Rigest. Zelf weinig van gemerkt, ook weinig van meegekregen.
Qua opdrachten merk je wel dat niet alles even makkelijk binnen te krijgen is, maar of dat anders is dan voorheen, dat weet ik niet. Daarvoor te kort bij Cap gezeten.

• Blik1984
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 14:31:
[...]

Consulting - HR Transformation.
Doe de groeten aan Barbara ;)

• bakafish
  • Laatst online: 16-02-2020
He wat jammer! Blijf je wel een beetje in deze forum hangen wanneer je weg bent, altijd gezellig!

Je motivatie is erg herkenbaar eigenlijk. Vind je trouwens ook niet dat er de laatste tijd zoveel bij de SAP afdeling vertrekken, of lijkt dat maar?

Best een leuk compliment om teruggevraagd te worden door je oude werkgever. Wat was de reden dat je daar weg bent gegaan als ik vragen mag?

Baka
Cue_ schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:33:
[...]

Ten eerste vind ik de bedrijven waar je wordt ingezet toch te groots (maar bij 1 bedrijf ingezet, dat wel). Verantwoordelijkheden, projectstructuren, vaak nogal onduidelijk daardoor. Ook de vele consultants en hoe belangrijk/druk/etc ze zichzelf vaak vinden. Je merkt het er toch tussendoor.

Ik ben werkzaam gegaan binnen SAP, wat niet het pakket voor mij blijkt te zijn. Was er nieuwsgierig naar, maar vind het te groot, te log, te onlogisch ofzo. Icm dat ik een financiele opdracht heb gekregen en dat niet mijn sterkste punt is, werd het er niet beter op. Ook dat het werk bij m'n inzet nu vooral PMO is, vind ik minder, maar de opdracht is eind december afgelopen, dus dat scheelt.

Maar ook Cap zelf. Opzich een erg gezellig bedrijf, leuke collega's, dat zeker!
Je moet erg ambitieus zijn, om alles eruit te halen. En ik merk dat ik dat niet zo heb. Ik wil leuk werk, leuke collega's en m'n ding doen.
En bij Cap is het altijd maar afwachten (ja je hebt er zelf wel invleod op, maar beperkt) waar je terecht komt, wat je precieze taken zullen worden. Dit kan enorm in je straatje liggen, of je heb een half jaar lang een kut opdracht + de werklocatie is altijd afwachten.

Ook het hele jezelf verkopen elke keer, het netwerken, de avonden die je aan Cap kwijt bent, het is niet aan mij besteed.

Ben erg blij dat ik het gedaan heb, het was toch een baan die ik altijd al eens wou hebben. Altijd ook gezegt "of ik vind het fantastisch, of ik vind er geen reet aan" :+
Heb er zeker veel van geleerd. Vooral over mezelf, wat ik zoek in een organisatie, in m'n baan.
En misschien was ik op een andere afdeling van Cap beter op m'n plek geweest, maar de aanbieding die ik kreeg, de timing ervan, plus het idee van m'n oude werk en collega's maakte dat ik toch voor hen heb gekozen.

• Cue_
bakafish schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:42:
He wat jammer! Blijf je wel een beetje in deze forum hangen wanneer je weg bent, altijd gezellig!

Je motivatie is erg herkenbaar eigenlijk. Vind je trouwens ook niet dat er de laatste tijd zoveel bij de SAP afdeling vertrekken, of lijkt dat maar?

Best een leuk compliment om teruggevraagd te worden door je oude werkgever. Wat was de reden dat je daar weg bent gegaan als ik vragen mag?
Ik blijf vast wel een beetje rondhangen hier ;)
Klopt, of nouja, de laatste maanden is het meer dan in t begin van het jaar. Of tenminste het lijkt zo omdat men nu ineens die to-all mailtjes doet.
(al begreep ik ergens ook weer dat dat eigenlijk niet mag van de directie / niet wil dat men dat doet)

Zeker leuk! Al verbaast het me niet erg. Was goed genoeg in wat ik deed, het klikte met de manager en hij baalde gigantisch dat ik wegging. Ze hebbe geen vervanging kunnen vinden, dus dan is 1 en 1 al snel 2.

Diverse redenen. Ik werd het een beetje zat dat het contact met de rest van het bedrijf steeds minder werd, doordat de functioneel beheerder overal tussen werd gezet. (wat door de nieuwe functie die ik krijg weer minder wordt)
Ik wou eens ergens anders wonen en dat moest gepaard gaan met ander werk.
Eenmaal die keuze gemaakt ging ik al snel voor een bedrijf als Cap, aangezien ik nu nog net jong genoeg was dat ze je willen aannemen als YPer op een gebied waar je geen verstand van hebt.

• Tankiej
Cue_ schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:59:
[...]

Klopt, of nouja, de laatste maanden is het meer dan in t begin van het jaar. Of tenminste het lijkt zo omdat men nu ineens die to-all mailtjes doet.
(al begreep ik ergens ook weer dat dat eigenlijk niet mag van de directie / niet wil dat men dat doet)

[...]
Directie wil niet dat men die mailtjes naar 'iedereen' (vaak alleen eigen afdeling volgens mij?) stuurt als ze weggaan bij Cap? Ik hoor juist hele andere verhalen, iemand die vorig jaar bij Cap weg ging werd juist gevraagd om het te doen bij z'n exitgesprek :o

• bakafish
Tankiej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 07:59:
[...]

Directie wil niet dat men die mailtjes naar 'iedereen' (vaak alleen eigen afdeling volgens mij?) stuurt als ze weggaan bij Cap? Ik hoor juist hele andere verhalen, iemand die vorig jaar bij Cap weg ging werd juist gevraagd om het te doen bij z'n exitgesprek :o
Best stom als dat niet zou mogen!

• bakafish
Cue_ schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:59:
[...]

Zeker leuk! Al verbaast het me niet erg. Was goed genoeg in wat ik deed, het klikte met de manager en hij baalde gigantisch dat ik wegging. Ze hebbe geen vervanging kunnen vinden, dus dan is 1 en 1 al snel 2.

Diverse redenen. Ik werd het een beetje zat dat het contact met de rest van het bedrijf steeds minder werd, doordat de functioneel beheerder overal tussen werd gezet. (wat door de nieuwe functie die ik krijg weer minder wordt)
Ik wou eens ergens anders wonen en dat moest gepaard gaan met ander werk.
Eenmaal die keuze gemaakt ging ik al snel voor een bedrijf als Cap, aangezien ik nu nog net jong genoeg was dat ze je willen aannemen als YPer op een gebied waar je geen verstand van hebt.
En ga je nu weer terug verhuizen? En vond je het fijn om in de Randstad te wonen?

Wat ik bij Cap lastig vind is om het verkrijgen van een opdracht waar je ambitie ligt. Het is te vaak afhankelijk van de vraag op het moment dat je op de bank komt. En als dat toevallig een PMO functie is, so be it. Het is soms net een uitzendbureau. Het kan zomaar zijn dat je opgeleid bent als FICO consultant, en na 1 of 2 jaar nog steeds geen FICO opdracht hebt kunnen doen, gewoonweg omdat je niet op het juiste moment beschikbaar bent geweest.

• Cue_
Tankiej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 07:59:
[...]

Ook maar via via gehoord hoor.
Vind er ook wel weer logica inzitten, aangezien als je elke maand een x aantal mailtjes krijgt van vertrekkende collega's ga je daar toch anders mee om dan wanneer je enkel af en toe eens hoort dat er iemand weg is.
Creeer je minder twijfel mee "oh gaan wel veel weg van onze club, toch minder leuk blabla, slechter met cap, verplicht of..?" Ook omdat je het dan enkel hoort van de mensen waar je goed mee kan opschieten.

• Tankiej
Cue_ schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:19:
[...]

Ook maar via via gehoord hoor.
Vind er ook wel weer logica inzitten, aangezien als je elke maand een x aantal mailtjes krijgt van vertrekkende collega's ga je daar toch anders mee om dan wanneer je enkel af en toe eens hoort dat er iemand weg is.
Creeer je minder twijfel mee "oh gaan wel veel weg van onze club, toch minder leuk blabla, slechter met cap, verplicht of..?" Ook omdat je het dan enkel hoort van de mensen waar je goed mee kan opschieten.
Er is voor beide kanten wel iets te zeggen inderdaad.
Als er mensen weggaan en je hoort er helemaal niets over, behalve via via dat diegene weg is, kan je ook denken 'oh, diegene is vast weg gegaan omdat hij helemaal niet tevreden was bij Cap en wilde niet de moeite nemen om afscheid te nemen'.
Dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze vanuit Cap vragen om even een mailtje te sturen om te melden dat je weggaat, waarom je gaat (alleen als het positief is?) en dat je het naar je zin hebt gehad bij Cap.

• Prx
Ik heb er nog niet eerder van gehoord dat de directie tegen mails zou zijn. Maar als jij vertrekt bij Capgemini en je wilt op die manier afscheid nemen van je directe collega's, dan zou ik dat gewoon doen. Wat gaan ze doen, je ontslaan? :p

• Blik1984
Prx schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:56:
Ik heb er nog niet eerder van gehoord dat de directie tegen mails zou zijn. Maar als jij vertrekt bij Capgemini en je wilt op die manier afscheid nemen van je directe collega's, dan zou ik dat gewoon doen. Wat gaan ze doen, je ontslaan? :p
lol idd. Ik heb bij vertrek ook gewoon een mail gestuurd naar al mijn collega's. Nooit kritiek op gekregen

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-12 09:52
Blik1984 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:54:
[...]

lol idd. Ik heb bij vertrek ook gewoon een mail gestuurd naar al mijn collega's. Nooit kritiek op gekregen
Nou opzich is het ook niet erg, maar sommigen sturen het naar half Capgemini NL. Heb wel eens vaker van dat soort mailtjes gezien van mensen die ik niet eens ken en uit een totaal andere hoek van Cap komen.

Computer says no

Verwijderd

https://www.youtube.com/watch?v=taMFl5aMiJ0 Mooi verhaal van Jack Knol, maar in werkelijkheid....

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is gewoon typisch jezelf verkopen over de rug van de medewerker.

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-12 16:03
Laatst was er een PlayGround avond met algemene info over Pensioen, OR en Lease.
Voor Lease was Jack Knol uitgenodigd om zijn verhaal te doen en informatie te geven.

En ik moet zeggen dat hij best een solide verhaal had en goed overkwam.
Nu moet ik zeggen dat ik zelf echt geen kenner ben aangaande het lease-topic en nog geen kastje in de auto heb dus ook geen dashboard.

Ook zijn standpunt om zelf niet te leasen wat natuurlijk ergens gek is als hoofd Lease kon hij prima verklaren en kon ik hem geen ongelijk in geven. }:O

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Probleem dat ik met zijn verhaal heb is dat het naar buiten toe als innovatief en milieuvriendelijk gepresenteerd wordt terwijl het gewoon een kwestie is van veel meer kosten op de medewerker afwentelen en de medewerker opzadelen met vorm van onzekerheid over maandelijkse kosten.

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-12 19:50
t_captain schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:36:
Die hele flexregeling is een vreemde eend in de bijt. het budget wordt gepresenteerd als een soort loon, maar vervolgens wordt het gebruikt om zakelijke hulpmiddelen (voor zakelijk gebruik, dus vóór loonbelasting) te declareren.

Is het nu loon, of niet?
Nee, het is geen loon.
Het is gewoon een mogelijkheid die de overheid biedt om belasting af te trekken voor uitgaven voor bepaalde werk gerelateerde zaken.
Dat betekent dus wel dat dan je pensioenopbouw, eventuele ww uitkering ook lager worden.
Je belastbaar loon word immers lager, en daar zijn die premies van afhankelijk.
Maar ok, dat is minimaal.

• Blik1984
Meekoh schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:04:
[...]

Nou opzich is het ook niet erg, maar sommigen sturen het naar half Capgemini NL. Heb wel eens vaker van dat soort mailtjes gezien van mensen die ik niet eens ken en uit een totaal andere hoek van Cap komen.
Dat is natuurlijk debiel, gewoon naar je eigen practice en collega's waarmee je hebt samengewerkt lijkt me echter niet meer dan normaal

• Blik1984
Tsurany schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:33:
Probleem dat ik met zijn verhaal heb is dat het naar buiten toe als innovatief en milieuvriendelijk gepresenteerd wordt terwijl het gewoon een kwestie is van veel meer kosten op de medewerker afwentelen en de medewerker opzadelen met vorm van onzekerheid over maandelijkse kosten.
Ja, dat vond ik toendertijd ook. In allerlei lease-blaadjes zat die zijn verhaal zo te verkopen, terwijl het gewoon een verpakking is van een ordinaire bezuinigingsmaatregel.

Het is prima als er bezuinigd moet worden, maar noem dat beestje dat ook gewoon bij zijn naam. En dan zijn er qua lease binnen Capgemini nog wel een aantal andere dingen die anders/goedkoper kunnen... Maar dat heb ik al vaker hier geroepen >:)

• SolarOrbiter
lieve mensen, was er nou een parkeergarage in de buurt van de Arena, waar gratis geparkeerd kon worden met de Capgemini pas? wil dinsdag avond naar de bioscoop, is wel handig als dat kan natuurlijk :)_

• Prx
Je kunt altijd terecht in de parkeergarage van Capgemini. Zie Prx in "Ervaring werken bij Capgemini (Deel 3)" voor meer informatie.

Het is ook mogelijk om te parkeren in P9 (Antartica), maar houd er rekening mee dat Capgemini daar een Business Hours abonnement heeft en de toegang je dus terecht geweigerd kan worden.

• SolarOrbiter
thanx, ik zal maar geen risico nemen en deze gewoon onder het gebouw America zetten :-D

Verwijderd

Per januari begin ik ook bij Cap en ik heb erg veel zin in! Ben nu bezig om de uitgebreide arbeidsvoorwaarden door te nemen en had een praktisch vraagje. Als ik het goed begrijp krijg ik dus een abonnement van Cap voor m'n telefoon, maar ik heb er al eentje die nog ruim een jaar doorloopt. Ik zal vast niet de enige zijn die dat heeft (gehad), hoe lossen jullie dat in de praktijk op? Gebruik je gewoon twee simkaarten? Ik heb even gezocht of ik m'n huidige abonnement kan afkopen, maar dat lijkt niet veel voordeliger.

• Blik1984
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:59:
Per januari begin ik ook bij Cap en ik heb erg veel zin in! Ben nu bezig om de uitgebreide arbeidsvoorwaarden door te nemen en had een praktisch vraagje. Als ik het goed begrijp krijg ik dus een abonnement van Cap voor m'n telefoon, maar ik heb er al eentje die nog ruim een jaar doorloopt. Ik zal vast niet de enige zijn die dat heeft (gehad), hoe lossen jullie dat in de praktijk op? Gebruik je gewoon twee simkaarten? Ik heb even gezocht of ik m'n huidige abonnement kan afkopen, maar dat lijkt niet veel voordeliger.
Er zijn een heleboel mensen die gewoon een privé-abonnement naast hun werk abonnement hebben. Die willen niet dat werk en privé elkaar kan kruisen. Dan heb je dus idd 2 mobieltjes.

• Tankiej
Inderdaad, ik heb ook twee telefoons. Je kan een telefoon met dual-sim mogelijkheid kopen, dan kan je ze beide in één telefoon stoppen, als je je privé abonnement wil behouden.

Ik heb mijn privé nummer al ruim 8 jaar, die wil ik graag behouden omdat iedereen die heeft. Dus ik heb nu gewoon het goedkoopste sim-only abonnement genomen dat ik kon vinden. Op die manier behoud ik hetzelfde (privé) nummer als ik uit dienst ga bij Cap, hoef ik niet iedereen weer op de hoogte te brengen dat ik weer een ander nummer heb :)

• Cue_
Het ligt er maar net aan hoe veel je gaat bellen / gebeld wordt.
Zelf een functie gehad met maar weinig telefonisch contact, dus kon alles gewoon vanuit m'n privenr doen. Mij maakt het niet veel uit dat het door elkaar loopt.

Het zakelijke nr heb ik doorgeschakeld naar mijn privenr, zodat ik er wel op bereikbaar ben.

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-12 17:08

Jentae

Houdt van aglets.

Ik heb ook gewoon twee telefoons, waarvan er ééntje 's avonds en in het weekend gewoon lekker in mijn werktas blijft zitten. :)

Eer aan je korf (haha)

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen hoe het met de vergoeding voor 'representatie' zit wat genoemd wordt in de arbeidsovereenkomst? Ik meen gelezen te hebben in deze topic dat kleding daar bijvoorbeeld niet onder valt, jammer! Maar wat dan wel?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:59:
Ik doe al jaren zonder abo van Cap. Voordeel; je prive-abo en je telefoon kan je daardoor flexen, dus scheelt ook nog eens geld.(als je een sim van cap hebt, kan je alleen het toestel wat je daarvoor koopt flexen) Ik heb sowieso een Red-abo van vodafone, dus kan onbeperkt bellen. Verder heb ik m'n 030-nr van cap doorgeschakeld naar m'n 06 en geef aan de klant dat 030 nr.

• Tankiej
monkel schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:58:
[...]

Ik doe al jaren zonder abo van Cap. Voordeel; je prive-abo en je telefoon kan je daardoor flexen, dus scheelt ook nog eens geld.(als je een sim van cap hebt, kan je alleen het toestel wat je daarvoor koopt flexen) Ik heb sowieso een Red-abo van vodafone, dus kan onbeperkt bellen. Verder heb ik m'n 030-nr van cap doorgeschakeld naar m'n 06 en geef aan de klant dat 030 nr.
Kan je eens uitleggen waarom het geld scheelt?

Ik krijg een simkaart van Cap, die mag ik ook privé gebruiken dus ik hoef geen privé abonnement te hebben. Abonnementskosten = 0 euro.
De telefoon kan je altijd declareren via de flexdeclaratie, dus dat maakt geen verschil. Hoe is het niet hebben van een Cap sim, maar je privé abonnement declareren, dan goedkoper? Of mis ik iets?

Ik heb naast de Cap sim nog wel een eigen abonnement, maar dan nog ben ik (hoogstwaarschijnlijk) goedkoper uit dan dat jij bent met alleen een privé abonnement. Het goedkoopste Red abonnement van Vodafone is 34 p/m nu, mijn huidige privé abonnement is 13 euro per maand. Ik kan elk jaar een nieuwe telefoon kopen en declareren via de flexdeclaratie. Als je dan een nieuwe koopt kan je je 'oude' telefoon doorschuiven voor gebruik met je privé abonnement. Dan heb je alsnog je beide telefoons met voordeel via de flexdeclaratie.

Misschien mis ik iets, maar ik zie niet hoe het goedkoper kan zijn als je alleen een privé abonnement hebt. Zeker niet als je het vergelijkt met alleen een Cap abonnement..

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Hoe kan je je privé abonnement declareren, als je dat voor privé gebruikt?

• Prx
Wanneer je jouw privé abonnement alleen voor privé gebruikt, dan kun je hier niets van declareren. Als je ook je zakelijke gesprekken via dat abonnement laat lopen, dan kun je de volledige facturen via flex verrekenen.

Verwacht overigens dat de telefoonregeling (in de flex) op de schop gaat. De belastingdienst schijnt dit uit te gaan kleden. Elk jaar een nieuwe telefoon is ok wel erg extreem. :)

• Cue_
Het hele telefoonabonnement kan je via Flex laten lopen?

Ini hoeverre moet je er dan ook echt gesprekken mee voeren? Als in ik heb m'n prive toestel wel voor werk gebruikt, echter heb ik zelden moeten bellen voor de zaak :+

• Tankiej
Cue_ schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:29:
Het hele telefoonabonnement kan je via Flex laten lopen?

Ini hoeverre moet je er dan ook echt gesprekken mee voeren? Als in ik heb m'n prive toestel wel voor werk gebruikt, echter heb ik zelden moeten bellen voor de zaak :+
Volgens mij is het net zoals de internetverbinding thuis die je kan declareren: officieel moet minimaal 10% ervan zakelijk gebruik zijn. Maar dit is vast wel ergens op Talent terug te vinden :)

Verwijderd

Hebben jullie trouwens nog tips voor mensen die binnenkort bij Cap gaan starten? Zijn er nog dingen die ik kan doen om me goed voor te bereiden op me eerste dag(en)?

• ls789
goed uitslapen :)

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Avonden vrij houden

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 14:01:
Kan iemand me uitleggen hoe het met de vergoeding voor 'representatie' zit wat genoemd wordt in de arbeidsovereenkomst? Ik meen gelezen te hebben in deze topic dat kleding daar bijvoorbeeld niet onder valt, jammer! Maar wat dan wel?
Niemand? :$
Pagina: 1 ... 37 ... 84 Laatste