SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 01-09-2014 23:47 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
ja dat kan, teminste mijn parkeerkosten gaan ook prima met de american express van Cap.Juancho schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:47:
Weet iemand ook of je met de cap creditcard kunt betalen bij bijv. restaurants en hotels? of kun je met die kaart alleen online betalingen doen?
Alleen de volgende handelingen zijn me niet gelukt:
Bioscoop en geld uit de muur verder heeft de amex het probleem dat niet iedereen de kaart accepteerd zoals het goedkoopste tankstation op mijn route naar werk.
restaurants en hotels zijn bij mij zonder problemen gelukt.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
toch nog een vraagjeTankiej schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:38:
[...]
Wat er bij hem staat als 'te verrekenen' is gewoon zijn leaseprijs voor deze periode, inclusief eventuele korting/bijbetaling.
Je kan het simpelweg door 4 delen inderdaad, dat komt er elke maand bij of gaat er af voor de komende periode. Maar aan het einde komt nog wel de verreking met het 'extra' deel van het brandstofbudget (het deel boven de 115%). Dus het kan zijn dat je nog positief komt te staan
[...]
Ja, lopen voor iedereen gelijk. De periodes lopen van 1 januari t/m 30 april, 1 mei t/m 31 augustus, 1 september t/m 31 december. Ze werken per trimester, dus periodes van 4 maanden.
Het kan zijn dat jouw periode voor het eerst pas eind december wordt afgesloten. Ik weet niet precies waar de grens ligt, maar als de periode te kort is dan wordt de eerste afrekening opgeschoven naar de volgende periode. Ik kreeg zelf mijn auto vorig jaar eind augustus, 1 week voor het einde van de periode. Dus toen voor mij was de eerste afrekening pas vanaf 1 januari. Een collega kreeg zijn auto in maart en krijgt vanaf 1 september pas zijn eerste afrekening.
Maar ik weet dus niet precies waar de grens ligt, of bij jou wel gewoon op 1 september voor het eerst wordt verrekend of dat de volgende periode pas wordt..
Klopt het dus dat ze die periode nu doortellen? En hoe zit dit dan met het bedrag straks.. ik stond bijvoorbeeld +10 totaal. Dat zou delen door 4 betekenen dat ik 2.50 per maand minder ga betalen. Aangezien ik een hele periode met hetzelfde bedrag ga doen kom ik misschien uit op +50 (bijvoorbeeld) doen ze dit dan /8 of /4? Het zijn tenslotte wel 2 periodes natuurlijk..
Bij mij staat de verrekening al wel, dus dan tellen ze bij jou gewoon door inderdaad. Uitroepteken stond er bij mij gisteren ook toen de verrekening er nog niet stond, dus ik gok dat die gewoon aangeeft dat het over meer dan één periode gaat.ls789 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:37:
[...]
toch nog een vraagjeHet is nu een nieuw kwartaal/periode. Bij mij staat er echter nog geen verrekening of iets dergelijks, wel heb ik een uitroepteken bij het vebruik met ''afwijking t.o.v. norm is bepaald op basis van een gewogen gemiddelde voor de periode 3 juli 2014 t/m 31 augustus en 1 september 2014 t/m 2 september.
Klopt het dus dat ze die periode nu doortellen? En hoe zit dit dan met het bedrag straks.. ik stond bijvoorbeeld +10 totaal. Dat zou delen door 4 betekenen dat ik 2.50 per maand minder ga betalen. Aangezien ik een hele periode met hetzelfde bedrag ga doen kom ik misschien uit op +50 (bijvoorbeeld) doen ze dit dan /8 of /4? Het zijn tenslotte wel 2 periodes natuurlijk..
Het gaat altijd gedeeld door 4, aangezien je het bedrag in de periode (4 maanden) er na terug krijgt of bij moet betalen, zodra de periode is afgesloten.
Dat is dan alsnog wel apart want ze delen dan een groter bedrag (min of plus) door 4 waardoor ik of meer moet betalen of minder moet betalen dan wanneer dit gewoon van 1 periode is.. kan ongunstig uitvallenTankiej schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:39:
[...]
Bij mij staat de verrekening al wel, dus dan tellen ze bij jou gewoon door inderdaad. Uitroepteken stond er bij mij gisteren ook toen de verrekening er nog niet stond, dus ik gok dat die gewoon aangeeft dat het over meer dan één periode gaat.
Het gaat altijd gedeeld door 4, aangezien je het bedrag in de periode (4 maanden) er na terug krijgt of bij moet betalen, zodra de periode is afgesloten.
Je weet dat je je creditcard alleen voor zakelijke doeleinden mag gebruiken?Smuggler schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 07:26:
Ik heb een american express card van sogeti (onderdeel capgemini). kan er bijna alles mee betalen.
Alleen de volgende handelingen zijn me niet gelukt:
Bioscoop en geld uit de muur verder heeft de amex het probleem dat niet iedereen de kaart accepteerd zoals het goedkoopste tankstation op mijn route naar werk.
restaurants en hotels zijn bij mij zonder problemen gelukt.
Bij Sogeti (heb er zelf gewerkt) mocht je je CC gewoon voor prive doeleinden gebruiken. Heck, hij zat bij mij zelfs aan mijn Apple ID en Paypal gekoppeld.Blik1984 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:55:
[...]
Je weet dat je je creditcard alleen voor zakelijke doeleinden mag gebruiken?
volgens mij is dat niet helemaal duidelijkBlik1984 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:55:
[...]
Ok, dan is dat anders dan bij Capgemini zelf. Daarin wordt vrij duidelijk gesteld dat het niet bedoeld is voor privé-uitgaven. Vind ik persoonlijk overigens gek, want des te meer je als bedrijf besteedt bij een creditcard-leverancier, des te meer korting/voordelen je kunt krijgen.FreakNL schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:01:
[...]
Bij Sogeti (heb er zelf gewerkt) mocht je je CC gewoon voor prive doeleinden gebruiken. Heck, hij zat bij mij zelfs aan mijn Apple ID en Paypal gekoppeld.
Nee dat is een lekkere combo xD
User Error -- Please Replace User
Volgens mij doet iedereen dat toch wel en doet Cap hier verder ook niet echt moeilijk over. Bij sommige dingen is het handig om je CC te gebruiken of kan je alleen met een CC betalen. Aangezien het toch aan je privé rekening is gekoppeld, waarom zou je dan met 2 CC's gaan rondlopen.Blik1984 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:55:
[...]
Vandaar ook even mijn vraag aangezien ik soms wel eens privé dingen moet betalen via een CC of dat het soms gewoon prettiger is. Dat je geen geld kunt pinnen met die CC lijkt me volstrekt logisch
Als ik het goed begrijp kan dit gewoon? Overigens was mijn vraag ook bedoelt voor zakelijke doeleinden aangezien ik binnenkort in NL in een hotel moet verblijven voor het werk.Ik kreeg alleen eerst te horen van Cap zelf dat je je CC alleen voor online doeleinden kon gebruiken en niet fysiek bij een hotel/restaurant. Dat is dus onzin?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
[ Voor 30% gewijzigd door Juancho op 02-09-2014 13:55 ]
Ja dat is onzin. Zou ook nogal vreemd zijn als je een CC krijgt van Capgemini voor met name je reizen in het buitenland, en dat je dan vervolgens geen hotel en restaurants zou kunnen afrekenen. Het kan overigens wel zo zijn dat je creditcard soms niet wordt geaccepteerd omdat het AmEx is.Juancho schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:34:
[...]
Als ik het goed begrijp kan dit gewoon? Overigens was mijn vraag ook bedoelt voor zakelijke doeleinden aangezien ik binnenkort in NL in een hotel moet verblijven voor het werk.Ik kreeg alleen eerst te horen van Cap zelf dat je je CC alleen voor online doeleinden kon gebruiken en niet fysiek bij een hotel/restaurant. Dat is dus onzin?
Wat precies de reden is dat Capgemini dat expliciet vermeldt over privé uitgaven is mij onduidelijk. Misschien om zichzelf in te dekken bij wanbetaling. Dat kan ik me voorstellen. Maar je hebt gelijk dat ze er niet actief op controleren.
Dat ligt dan expliciet aan Capgemini, want ik had eenzelfde kaart bij mijn werk voorCapgemini en daar had ik een limiet van €2.500. Ik moest zelfs nog een keer AmEx bellen om éénmalig de limiet te verhogen.Prx schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:49:
Let voor jezelf ook even op met de creditcard van Capgemini. Elke plaats waar je deze gebruikt is een plaats waar hij ook misbruikt kan worden. Vanwege de deal met Capgemini hebben onze creditcards geen limiet. Een collega heeft een keer een testbetaling uit laten voeren door onze verstrekker, en die testbetaling van 27.000 euro werd geaccepteerd door het systeem.
Ok dank je! Helder verhaal en voor mij duidelijk dat het gewoon kan in Nederland en buiten Nederland bij hotels en restaurants. Uiteraard afhankelijk van of ze AMEX accepteren natuurlijk. Ik ga het voor de zekerheid nog wel ff dit weekend uitproberen bij een etentje. Mooie testBlik1984 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:08:
[...]
Ja dat is onzin. Zou ook nogal vreemd zijn als je een CC krijgt van Capgemini voor met name je reizen in het buitenland, en dat je dan vervolgens geen hotel en restaurants zou kunnen afrekenen. Het kan overigens wel zo zijn dat je creditcard soms niet wordt geaccepteerd omdat het AmEx is.
Wat precies de reden is dat Capgemini dat expliciet vermeldt over privé uitgaven is mij onduidelijk. Misschien om zichzelf in te dekken bij wanbetaling. Dat kan ik me voorstellen. Maar je hebt gelijk dat ze er niet actief op controleren.
nieuws: Overheid verliest miljoenen euro's op mislukt ict-project uitkeringen
"Find what you love and let it kill you"
Ach, dat soort dingen kom je met iedere automatiseerder tegen. Het is denk ik een combinatie van onderschatting van de complexiteit aan de kant van Capgemini en de zeer beperkte mate van bereidwilligheid tot veranderen aan de kant van de overheid.TimMer schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:17:
Waar ik wel even benieuwd naar ben na al deze mooie praatjes: wat zegt CapGemini hier zelf van?
Ik heb zelf een keer bij een overheidsinstelling gezeten, en het is echt bizar hoe moeilijk en lastig het is om iets gedaan te krijgen. Voor iedere scheet die gedaan wordt moet er eerst in drievoud iets overlegd worden met leidinggevenden, processen worden zo enorm vertraagd terwijl ondertussen de teller wel blijft lopen.
Capgemini investeert juist heel veel in starters, dus ik zou zeggen dat je veel kansen hebt. Loop eens mee met een experience day om te kijken of het je wat lijkt.Chris89 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:26:
Wat zijn tegenwoordig de kansen voor een startende hbo'er bij Cap? Die Technische Informatica heeft gestudeerd en graag de hoek in wilt van Security/Netwerkbeheerder? Zijn er groei mogelijkheden of wordt een starter sowieso niet aangenomen?
Wij hebben er een interne mail over gekregen, met een beetje de kant van Cap daarin.TimMer schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:17:
Waar ik wel even benieuwd naar ben na al deze mooie praatjes: wat zegt CapGemini hier zelf van?
En voor de rest zal je het moeten doen met wat zij in de pers gooien / via Talent evt en directe collega's die hebben meegewerkt eraan.
Inderdaad. Starters juist met een technische achtergrond maken een goede kans bij Capgemini. Gewoon eens een gesprekje aangaan met een recruiter, kom je er direct achter of jij bij Capgemini past en of Capgemini bij jou past.Blik1984 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:29:
[...]
Capgemini investeert juist heel veel in starters, dus ik zou zeggen dat je veel kansen hebt. Loop eens mee met een experience day om te kijken of het je wat lijkt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Saved by the buoyancy of citrus
Dat hangt maar net van de timing en de plannen van een practice/divisie af. In de meer moeilijkere tijden zullen zeker kijken of ze een persoon op korte termijn nodig hebben (vacature vullen), maar als een divisie stevig aan het groeien is dan zullen ze zeker mensen aannemen die altijd "van pas kunnen komen." Immers, als je te weinig mensen hebt en veel werk op (zelfs lange) termijn verwacht moet je een gegeven moment een 'nee' verkopen en dat wil je ook niet.Cyphax schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:54:
Een maat van mij is onlangs op zo'n experience day (op mijn aanraden) maar hoewel hij een goede indruk had en heeft achtergelaten, en die test haalde, wordt ie niet aangenomen want er is geen passende vacature (hij heeft een bachelor's in management, net afgestudeerd) en dat verbaasde me eigenlijk. Ik dacht dat dat niet zo nauw kwamen, zeg maar "komt altijd van pas".Ik ben zelf zij-instroom dus ik heb geen ervaring met dat proces.
Gaat alles lekker voor de boeg, zijn ze een stuk makkelijker
Zeiden ze niet dat ze nog wel verder voor hem zouden kijken / hij later nog maar eens moest kijken?
Naar mijn mening is Capgemini dan in gebreke, aangezien je als projectmanager zijnde altijd een feasibility study doet voordat je ergens aan begint. Helemaal met projecten die in de tientallen/honderden miljoenen lopen. Slappe excuusjes en lakse houdingen gaan deze problemen niet oplossen. Idem voor de overheid trouwens.Blik1984 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:28:
[...]
Ach, dat soort dingen kom je met iedere automatiseerder tegen. Het is denk ik een combinatie van onderschatting van de complexiteit aan de kant van Capgemini en de zeer beperkte mate van bereidwilligheid tot veranderen aan de kant van de overheid.
Dit is niet ICT eigen; dit is megalomane ICT-bedrijven zoals Capgemini en Getronics eigen. Er zijn wel degelijk ICT-bedrijven die wel hun zaakjes keurig op orde hebben, maar die nemen dan ook niet zomaar ieder schaap met MCSA/MCSE aan om ze direct weer voor teveel centjes bij een onwetende klant neer te plempen.
Dit soort tenten zijn geen automatiseerders, dit soort tenten zijn uitzendbureau's met een slechte quality control. Met alle gevolgen vandien. Hoop geblaat, hoop certificatenherrie, hoop show, weinig resultaat. Snelle jongens, snelle babbels, snelle facturen, trage of geen vooruitgang. Vaak zelfs achteruitgang. Dump wat schapen in een snel pak en factureren maar.
Treurig, ronduit treurig.
Vast wel dat dit als offtopic gezien wordt, maar er mag ook weleens een tegengeluid klinken. Hand in eigen boezem en meer van zulks. ICT is perfecte flikkerij financieel gezien, dat weet iedere ICT-salesmanager. Absoluut niet transparant voor non-ICT-ers, zeer rekbaar qua uren en bijkomende kosten en bovendien veel te machtig. We zijn nog weinig opgeschoten sinds de jaren '70; de tijd waarin de systeembeheerder God binnen een bedrijf was.
En ja: ik weet waar ik het over heb. Ik heb meer dan genoeg bij de grote jongens meegelopen, zowel aan de ICT-kant als de afnemende kant. Sinds anderhalf jaar mag ik de titel CIO dragen en daar is de CEO erg blij mee: die weet zeker dat hij door geen enkel snel pak met vlotte babbel genaaid wordt.
Het moet over zijn met dit soort legale diefstal. Te beginnen met projecten die van belastinggeld betaalt worden; belastinggeld wat ook in zorg, onderwijs en veiligheid gestoken had kunnen worden.
Maar er ligt ook heel veel schuld bij de overheid. Grotere projecten kennen typisch meerdere groepen gebruikers. Als die allemaal aan de requirements gaan zitten schuiven (gebruik makend van de inspraakcultuur), en dan nog een keer opnieuw omdat er een nieuwe afdelingschef is gekomen, dan moet je heel sterk staan om als leverancier je hak in het zand te zetten.
Ik vind je visie hierop wel erg eenzijdig. Mijn ervaring is dat zulke problemen altijd van beide kanten komen. Sterker nog, ik durf zelfs te beweren dat (technologische) competentie maar de marginale oorzaak is van het falen van grote projecten. De politieke jungle die ik daarentegen bij organisaties ben tegengekomen (vooral overheid)....je weet niet wat je ziet. Ook al had je daar cum laude wiz kids van MIT op het project gezet, dan nog was het in de soep gelopen
[ Voor 18% gewijzigd door _vision op 03-09-2014 08:53 ]
Wat een CIO-onwaardig verhaal dit. Dit vind ik eigenlijk van je betoog en het is mooi dat ik je gewoon kan quotenTimMer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 01:27:
[...]
Naar mijn mening is Capgemini dan in gebreke, aangezien je als projectmanager zijnde altijd een feasibility study doet voordat je ergens aan begint. Helemaal met projecten die in de tientallen/honderden miljoenen lopen. Slappe excuusjes en lakse houdingen gaan deze problemen niet oplossen. Idem voor de overheid trouwens.
Dit is niet ICT eigen; dit is megalomane ICT-bedrijven zoals Capgemini en Getronics eigen. Er zijn wel degelijk ICT-bedrijven die wel hun zaakjes keurig op orde hebben, maar die nemen dan ook niet zomaar ieder schaap met MCSA/MCSE aan om ze direct weer voor teveel centjes bij een onwetende klant neer te plempen.
Dit soort tenten zijn geen automatiseerders, dit soort tenten zijn uitzendbureau's met een slechte quality control. Met alle gevolgen vandien. Hoop geblaat, hoop certificatenherrie, hoop show, weinig resultaat. Snelle jongens, snelle babbels, snelle facturen, trage of geen vooruitgang. Vaak zelfs achteruitgang. Dump wat schapen in een snel pak en factureren maar.
Vast wel dat dit als offtopic gezien wordt, maar er mag ook weleens een tegengeluid klinken. Hand in eigen boezem en meer van zulks. ICT is perfecte flikkerij financieel gezien, dat weet iedere ICT-salesmanager. Absoluut niet transparant voor non-ICT-ers, zeer rekbaar qua uren en bijkomende kosten en bovendien veel te machtig. We zijn nog weinig opgeschoten sinds de jaren '70; de tijd waarin de systeembeheerder God binnen een bedrijf was.
En ja: ik weet waar ik het over heb. Ik heb meer dan genoeg bij de grote jongens meegelopen, zowel aan de ICT-kant als de afnemende kant. Sinds anderhalf jaar mag ik de titel CIO dragen en daar is de CEO erg blij mee: die weet zeker dat hij door geen enkel snel pak met vlotte babbel genaaid wordt.
Het moet over zijn met dit soort legale diefstal. Te beginnen met projecten die van belastinggeld betaalt worden; belastinggeld wat ook in zorg, onderwijs en veiligheid gestoken had kunnen worden.
Maar is dit wat je als CIO hoort te doen? Alles over één kam scheren, iedereen wegzetten als schaap EN snelle jongen (tegelijk! een snel schaap dus eigenlijk)? Lekker beetje denigrerend, want hee, je hebt het allemaal gezien en je weet daarom exact waar je het over hebt want zoals het bij jou ging gaat het overal?Treurig, ronduit treurig.
[...]
Hoop geblaat
[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 03-09-2014 08:51 ]
Ben het eens met Cyphax hierboven, wat een treurig verhaal maak je ervan. Het is wel erg makkelijk om zonder context bij voorbaat de schuld te geven aan de grote ICT-jongens. Een CIO onwaardig verhaal, juist een CIO zou moeten weten dat er bij een dergelijk groot project een heleboel factoren meespelen, waarvan ook een groot gedeelte aan de kant van de afnemer ligt, en niet aan de detacheerder.TimMer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 01:27:
[...]
Naar mijn mening is Capgemini dan in gebreke, aangezien je als projectmanager zijnde altijd een feasibility study doet voordat je ergens aan begint. Helemaal met projecten die in de tientallen/honderden miljoenen lopen. Slappe excuusjes en lakse houdingen gaan deze problemen niet oplossen. Idem voor de overheid trouwens.
Ik ben bekend met de politieke jungle, maar al te goed zelfs. Maar dat is exact waar de jongens zich van de mannen onderscheiden._vision schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:48:
@TimMer
Ik vind je visie hierop wel erg eenzijdig. Mijn ervaring is dat zulke problemen altijd van beide kanten komen. Sterker nog, ik durf zelfs te beweren dat (technologische) competentie maar de marginale oorzaak is van het falen van grote projecten. De politieke jungle die ik daarentegen bij organisaties ben tegengekomen (vooral overheid)....je weet niet wat je ziet. Ook al had je daar cum laude wiz kids van MIT op het project gezet, dan nog was het in de soep gelopen
Enfin, ik heb gemeld wat ik wilde melden, heb het broodnodige tegengeluid laten horen. Iedereen doet er maar mee wat hij/zij wil. Maar begrijp goed dat bedrijven als Capgemini (dus nog vele grote spelers met hen) hele leuke, imposante shows op kunnen voeren, terwijl de daadwerkelijke resultaten nogal eens achterblijven.
Groot staat niet gelijk aan professioneel; slechts aan goed in staat om bakken met geld binnen te sleuren, ongeacht of er wel of niet kwaliteit geleverd wordt.
Zie reactie hierboven.Blik1984 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:21:
[...]
Ben het eens met Cyphax hierboven, wat een treurig verhaal maak je ervan. Het is wel erg makkelijk om zonder context bij voorbaat de schuld te geven aan de grote ICT-jongens. Een CIO onwaardig verhaal, juist een CIO zou moeten weten dat er bij een dergelijk groot project een heleboel factoren meespelen, waarvan ook een groot gedeelte aan de kant van de afnemer ligt, en niet aan de detacheerder.
Niet iedereen, velen van. Verschil. Maar het is duidelijk dat we hier met fanboys te maken hebben die slecht tegen kritiek kunnen. En aangezien we nu ook op het persoontje gaan spelen (wat aangeeft dat je zonder redelijke argumenten zit) houd ik het hier voor gezien.Cyphax schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:50:
[...]
Wat een CIO-onwaardig verhaal dit. Dit vind ik eigenlijk van je betoog en het is mooi dat ik je gewoon kan quoten
[...]
Maar is dit wat je als CIO hoort te doen? Alles over één kam scheren, iedereen wegzetten als schaap EN snelle jongen (tegelijk! een snel schaap dus eigenlijk)? Lekker beetje denigrerend, want hee, je hebt het allemaal gezien en je weet daarom exact waar je het over hebt want zoals het bij jou ging gaat het overal?
Ik heb overal vrienden zitten, zowel in bedrijfsleven op alle lagen als bij de overheid in allerlei lagen. Zelf heb ik ook op allerlei lagen bij zowel bedrijfsleven als overheid gezeten. Dus ik durf rustig van mijzelf te zeggen dat ik weet waar ik het over heb. En één van de belangrijkste eigenschappen van een goede manager is dat hij ook oncomfortabele waarheden bespreekbaar durft te maken.
Ik wens jullie allen veel succes als de bom gaat barsten (want dat gaat hij vroeger of later).
[ Voor 45% gewijzigd door TimMer op 03-09-2014 14:11 ]
Uhuh, en dat haal ik dan uit zinnen als "Dit soort tenten zijn geen automatiseerders, dit soort tenten zijn uitzendbureau's met een slechte quality control". Mooi genuanceerd hoor.
Ja, fanboys. Vooral niet gewoon mensen uit het veld die het werk uitvoeren. Neenee, allemaal schapen EN fanboys. Fanschapen zou je kunnen zeggen. Dat schreef je toch? Voor de zekerheid dubbelchecken:Maar het is duidelijk dat we hier met fanboys te maken hebben die slecht tegen kritiek kunnen.
Heb ik het toch goed gelezen.Snelle jongens, snelle babbels, snelle facturen, trage of geen vooruitgang. Vaak zelfs achteruitgang. Dump wat schapen in een snel pak en factureren maar.
Je snapt blijkbaar niet dat je hier mensen op de grote hoop gooit en wegzet als schapen of iets anders beledigends, en dan ga je hier verbolgen lopen doen als mensen fel reageren, en dan gooi je het maar op "op de man spelen" om ermee weg te komen (op de man spelen is toch écht wat ander dan waar je op reageerde overigens). Ik zou van een beetje CIO verwachten dat ze nuance kunnen brengen en vinden. Tot slot nog dat "zonder redelijke argumenten": lees je eigen post nog eens opnieuw. Die met die generalisaties en beledigingen maar zonder inhoudelijke argumenten bedoel ik.En aangezien we nu ook op het persoontje gaan spelen (wat aangeeft dat je zonder redelijke argumenten zit) houd ik het hier voor gezien.
Oh je doet er nog een schepje bovenop? Één van de belangrijkste eigenschappen van een manager vind ik dat ie niet zo populair doet over vriendjes die overal zitten waardoor 'ie nu denkt alles te weten.Ik heb overal vrienden zitten, zowel in bedrijfsleven op alle lagen als bij de overheid in allerlei lagen. Zelf heb ik ook op allerlei lagen bij zowel bedrijfsleven als overheid gezeten. Dus ik durf rustig van mijzelf te zeggen dat ik weet waar ik het over heb. En één van de belangrijkste eigenschappen van een goede manager is dat hij ook oncomfortabele waarheden bespreekbaar durft te maken.
Je maakt gewoon een hele slechte (lees: tenenkrommend arrogante) indruk en je lijkt het niet in te zien. Niet dat het verder echt iets uitmaakt.
Als je me een beetje zou kennen dan weet je dat ik een ex-medewerker ben van Capgemini en ik absoluut niet kritiekloos ben over Capgemini, juist eerder tegenovergesteld. Ik ben zeker geen fanboy.TimMer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:05:
[...]
Niet iedereen, velen van. Verschil. Maar het is duidelijk dat we hier met fanboys te maken hebben die slecht tegen kritiek kunnen. En aangezien we nu ook op het persoontje gaan spelen (wat aangeeft dat je zonder redelijke argumenten zit) houd ik het hier voor gezien.
Ik heb overal vrienden zitten, zowel in bedrijfsleven op alle lagen als bij de overheid in allerlei lagen. Zelf heb ik ook op allerlei lagen bij zowel bedrijfsleven als overheid gezeten. Dus ik durf rustig van mijzelf te zeggen dat ik weet waar ik het over heb. En één van de belangrijkste eigenschappen van een goede manager is dat hij ook oncomfortabele waarheden bespreekbaar durft te maken.
Ik wens jullie allen veel succes als de bom gaat barsten (want dat gaat hij vroeger of later).
Juist als CIO zou je moeten weten dat een verhaal in de media twee kanten heeft. De waarheid ligt altijd ergens in het midden. Door heel Capgemini over één kam te scheren met je opmerkingen geef je wat mij betreft aan dat je een zeer eenzijdige visie hebt en gewoon uberhaupt anti grote ICT-boeren bent. Anders zou je niet met een dergelijk blaat-verhaal hier aan komen zetten, inclusief op lopen scheppen over je rol en waar je allemaal wel geen vriendjes hebt zitten. Lijkt meer op corporaal gelul dan een inhoudelijk verhaal waarin je onafhankelijk je mening geeft...
So what? Ik ook, tot aan (ex)ministers en CEO's.TimMer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:05:
[...]
Het klopt dat een goede manager moet kunnen confronteren, maar dat is wat anders eenzijdig blaten en vingertje wijzen naar grote IT-dienstverleners (waar ik overigens niet werk). Het lijkt wel of je rant start omdat ze grote projecten binnenslepen.
Volgens mij mobility rij ik overigens 5.3 wat -0.57 is (dus in het rood....).
Het verbruik en de brandstofkosten kan ik dus prima onder controle houden en kan ik als ik echt wil zelfs wat extra op "verdienen". Mijn grootste zorg was het aantal privé KM waar ik met mijn vorige tijdelijke V40 ENORM overheen ging en komend kwartaal 100 euro extra voor mag betalen. Gelukkig ga ik binnenkort samenwonen wat me enorm gaat schelen in privé KM (100km enkele reis).
Dus al met al verwacht ik met de nieuwe D4 gewoon netjes in het groen te blijven met misschien wat uitschieters in het rood. Denk aan vakantieperiodes waarin je privé veel meer rijdt. Overigens blijf ik het het aantal privé KM echt schandalig laag vinden....
[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 10-09-2014 14:28 ]
Stel je rijd 10km minder en krijgt 1 euro daarop terug? Dan kost het net zo 1 euro voor elke 10km die je meer rijdt.
11.500 km is echt belachelijk weinig vind ik. 15.000 vind ik al eigenlijk het minimale. Bij mijn vorige werkgever was het 30.000 en hoefde je wat dat betreft geen zorgen te maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 10-09-2014 15:08 ]
Het totaal aantal privekilometers per jaar is 10.700 en valt net onder de norm.
In het betreffende kwartaal heb je echter 700+700+3000=4400 km (tegen een norm van 2875 = 1525 teveel).
Krijg je de bijbetaling terug in de kwartalen dat je minder rijdt?
Rij ik het volgende kwartaal in de plus krijg ik dat bedrag terug en wordt het niet verrekend met het vorige kwartaal. Tenminste, zo wordt volgens mij de berekening gedaan. In mijn ogen ook enorm krom aangezien een ieder zijn piek/daal momenten heeft per jaar. De één gaat in de zomer met de auto op vakantie, de ander in de winter.
Uitgaande van 1 maand per jaar met daarin een autovakantie, een maand waarin je pakweg 4 keer zoveel rijdt als in een andere maand, begint het bijbetalen al bij 9200 km/jaar.
Ik heb op dit moment 1400km teveel gereden maar sta pas -22 euro.. dat is dus ongeveer 5 euro per maand betalen (stel de periode is nu afgelopen).
Het is tevens Bruto wat je betaald volgens mij.. dus valt toch allemaal wel mee
Ligt eraan of je onder of boven je mobiliteitsbudget zit. Eigen bijdrage is netto, maar gaat eerst nog wel van de bruto bijtelling af. Als je onder budget zit dan is het bruto inderdaad (gaat van je mobiliteitsbudget af, wat over blijft krijg je bruto)ls789 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:40:
hehe ik sta ook lekker in het groen , tank goedkoop en zit onder de norm (A3 Ultra).
Ik heb op dit moment 1400km teveel gereden maar sta pas -22 euro.. dat is dus ongeveer 5 euro per maand betalen (stel de periode is nu afgelopen).
Het is tevens Bruto wat je betaald volgens mij.. dus valt toch allemaal wel mee?
[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 11-09-2014 11:03 ]
Welke meting is nu het meest betrouwbaar? Overigens zegt Volvo zelf dat in theorie de D4 3,3 liter diesel per 100 kilometer nodig heeft. Hoe ze dat ooit verzonnen hebben...
[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 11-09-2014 11:55 ]
Kijk je dashboard maar, je aantal gereden kilometers (zakelijk + prive) komt niet overeen met de kilometers in je verrekening brandstofkosten vak.
[ Voor 34% gewijzigd door Prx op 11-09-2014 12:05 ]
Afgelopen dinsdag heb ik de tank van mijn auto weer eens volgegooid en een dag later keek ik op de site van Mobility Concept om te kijken hoe het met het verbruik stond. Toen viel mijn oog op het aantal kilometers sinds de laatste tankbeurt. Dat was een kleine 100 km lager dan het (volgens de kilometerteller van de auto) afgelegde afstand, zoals ook doorgegeven aan MTC (Multi Tank Card). Na twee telefoontjes begreep ik van Mobility Concept dat deze niets doen met de kilometerstand die ik aan MTC doorgeef, maar het baseren op dat wat het kastje heeft geregistreerd. Het blijkt dat deze dus behoorlijk afwijken waardoor er minder kilometers zijn verreden en dus een hoger verbruik wordt doorbelast. Ik begreep dat ze het doen omdat niet iedereen netjes het juiste aantal kilometers aan MTC doorgeeft. Dus wellicht aan iedereen een oproepje om de kilometerstand uit de export van Mobility Concept eens te vergelijken met de daadwerkelijke kilometerstand van de auto.
30-08 73.192
04-09 74.055
10-09 75.053
Ik heb op 2 tanken dus 1861 KM gereden. De verrekening op mijn dashboard heeft plaatsgevonden op 1862 KM. Er zit dus inderdaad een afwijking in die ik niet kan verklaren.
Dit kan immers niet:
Het blijkt dat deze dus behoorlijk afwijken waardoor er minder kilometers zijn verreden en dus een hoger verbruik wordt doorbelast.
[ Voor 40% gewijzigd door Juancho op 11-09-2014 13:24 ]
De verrekening zou plaats moeten vinden op basis van de liters die je tankt en de kilometerstanden die je invult bij de tankbeurten inderdaad. De kilometers van het kastje wijken namelijk af, GPS ontvangst valt weg in tunnels, onder gebouwen, parkeergarages etc.Prx schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:04:
Er wordt niet gewerkt met de meting van het dashboard/kastje, er wordt gemeten n.a.v. je tankbeurten en de kilometerstand die je daarbij invult.
Kijk je dashboard maar, je aantal gereden kilometers (zakelijk + prive) komt niet overeen met de kilometers in je verrekening brandstofkosten vak.
Dit is ook wat ik kreeg te horen van de servicedesk van Mobility concept nadat ik contact met hun heb gehad vorige week. Mijn kilometeraantal en verbruik wijkt op het moment behoorlijk af op de website. Ik heb getankt op een dag om 11.51 en volgens het kastje begon mijn rit daarna (die bijna 200km was) op 11.49. Die wordt dus gerekend bij de tankbeurt daarvoor, omdat hij qua tijd ervoor valt.
Dat ligt aan dat de tijd bij het tankstation en die van het kastje niet gelijk lopen/liepen.
Dus nu heb ik 1 tankbeurt heel erg zuinig gereden en die erna redelijk onzuinig. Ik heb de 'pech' dat de ene tankbeurt net eind augustus was en die daarna begin september. Dus dat het net in twee verschillende periodes valt, en dat het ook opvalt. Maar anders was het me zelfs nooit opgevallen..
Want? Onder de streep ben ik nu hetzelfde uit, dus waarom zou het aangepast moeten worden?Juancho schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:49:
Dit is toch te zot voor woorden eigenlijk?? Een argument die de OR juist enorm goed zou moeten kunnen gebruiken om de regeling te herzien, op welke manier dan ook?
Het heeft me echter niet weerhouden om bij AppsTwo te solliciteren als Young Professional. Nadat ik zowel het assessment glansrijk (99% en 3x sterk) heb doorstaan als een aantal interessante en plezierige gesprekken heb gehad, begin ik per 1 oktober bij K21. Daar ben ik erg blij mee en ik heb veel zin om te beginnen.
Daarnaast ga ik naar Utrecht verhuizen, mocht iemand woonruimte weten of tips hebben: Ik houd me aanbevolen!
Welke afdeling had je gesolliciteerd? Heb daar nog wel een contactpersoon waar je eventueel mee kunt evalueren. Mag evt via pm.Sebastiaan85 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:41:
Vorige maand heb ik gesolliciteerd bij de consulting tak en ben ik naar mijn idee op een nogal onprofessionele wijze afgewezen. Dit heeft me zeer gestoord en ik zit er erover te denken om de desbetreffende persoon/afdeling hierop aan te spreken. Wat zou de beste manier hiervoor zijn?
Het heeft me echter niet weerhouden om bij AppsTwo te solliciteren als Young Professional. Nadat ik zowel het assessment glansrijk (99% en 3x sterk) heb doorstaan als een aantal interessante en plezierige gesprekken heb gehad, begin ik per 1 oktober bij K21. Daar ben ik erg blij mee en ik heb veel zin om te beginnen.
Daarnaast ga ik naar Utrecht verhuizen, mocht iemand woonruimte weten of tips hebben: Ik houd me aanbevolen!
Heeft iemand het email adres hiervan? PM mag.
Oh? Ik weet wel dat je korting krijgt bij ABN Amro maar een gratis hypotheekadviseur is ook niet gek natuurlijk. Ik hoor daar ook graag meer over.Viavia28 schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:30:
Ik heb begrepen dat er voor medewerkers een gratis hypotheekadviseur binnen het bedrijf is.
ik ook gerne!Tsurany schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:06:
[...]
Oh? Ik weet wel dat je korting krijgt bij ABN Amro maar een gratis hypotheekadviseur is ook niet gek natuurlijk. Ik hoor daar ook graag meer over.
Verwijderd
Wat een slap generaliserend gelulTimMer schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:05:
[...]
Ik ben bekend met de politieke jungle, maar al te goed zelfs. Maar dat is exact waar de jongens zich van de mannen onderscheiden.
Enfin, ik heb gemeld wat ik wilde melden, heb het broodnodige tegengeluid laten horen. Iedereen doet er maar mee wat hij/zij wil. Maar begrijp goed dat bedrijven als Capgemini (dus nog vele grote spelers met hen) hele leuke, imposante shows op kunnen voeren, terwijl de daadwerkelijke resultaten nogal eens achterblijven.
Groot staat niet gelijk aan professioneel; slechts aan goed in staat om bakken met geld binnen te sleuren, ongeacht of er wel of niet kwaliteit geleverd wordt.
[...]
Zie reactie hierboven.
[...]
Niet iedereen, velen van. Verschil. Maar het is duidelijk dat we hier met fanboys te maken hebben die slecht tegen kritiek kunnen. En aangezien we nu ook op het persoontje gaan spelen (wat aangeeft dat je zonder redelijke argumenten zit) houd ik het hier voor gezien.

Verwijderd
whaaaa, het CAP lease topic gaat weer van startJuancho schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:08:
zowaar sta ik voor het eerst in de groene cijfers wbt lease. Rij nu ruim een maand in mijn nieuwe V40 D4 maar sta netjes in het groen

Verwijderd
Spreek de recruiter van Consulting erop aanSebastiaan85 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:41:
Vorige maand heb ik gesolliciteerd bij de consulting tak en ben ik naar mijn idee op een nogal onprofessionele wijze afgewezen. Dit heeft me zeer gestoord en ik zit er erover te denken om de desbetreffende persoon/afdeling hierop aan te spreken. Wat zou de beste manier hiervoor zijn?
Verwijderd
Wat doet een K21 afdeling?Sebastiaan85 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:41:
V
Ze hebben nu echt alles leeg gehaald in het restaurant en wat je krijgt is een lullig bordje met een hoofdmaaltijd en verder met een beetje geluk een glas water/melk. That's it. Wat zijn dit voor praktijken??
Erg apart en geen communicatie van langs zien komen.
Mac of bestellen en declareren dan maar? ;o
Ik vind het eigenlijk best schandalig. Je krijgt niet eens de mogelijkheid om zelf dan maar een blikje fris te kopen (als ik me niet vergis). Los van het feit dat ik vind dat je dit toch mag verwachten als je overwerk.
Even op en neer pendelen is niet zo simpel als je zegt hoor. Zeker niet rondom de spits periode doe je er gewoon best lang over. En als je maar een half uurtje hebt is dat gewoon geen optie.
In het restaurant van het WTC gebouw heb ik gehoord, niet voor Cap specifiek, gewoon voor alle bedrijven daar.Juancho schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:28:
Hoe is dat geregeld dan? Door welke externe partij? Doet die de maaltijden etc voor dat hele WTC gebouw? Of is het Cap specifiek?
Even op en neer pendelen is niet zo simpel als je zegt hoor. Zeker niet rondom de spits periode doe je er gewoon best lang over. En als je maar een half uurtje hebt is dat gewoon geen optie.
Schijnt daar wel een heel stuk beter te zijn
Welkom! ik zelf ben sinds 1 juli werkzaam voor AppsTwo K21! Oveirgens valt K21 onder de BIM (business information management) divisie, Business Intelligence dus.Sebastiaan85 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:41:
Heb mijn manager ook reeds geïnformeerd dat hij niet gek moet staan kijken als er veel meer declaraties komen van mensen die buiten de deur de overwerkmaaltijd nuttigen.Juancho schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:40:
Schijnt zo te zijn dat dit per 1 augustus is ingegaan? tactisch handig gekozen natuurlijk aangezien het midden in de vakantieperiode is. En nu iedereen weer (voor Cap) flink wat uren maakt komt men er opeens achter...
Ik vind het eigenlijk best schandalig. Je krijgt niet eens de mogelijkheid om zelf dan maar een blikje fris te kopen (als ik me niet vergis). Los van het feit dat ik vind dat je dit toch mag verwachten als je overwerk.
Laat je daarin overigens niet gek maken door (P-)Managers. Als jij werk uitvoert voor Capgemini na 18:30 's avonds, dan heb je recht op een overwerkmaaltijd die maximaal € 27 p.p. mag kosten (zo ongeveer). Dit staat letterlijk zo in de HR-Charter.
De overwerkmaaltijden kostten altijd ongeveer € 11 - € 12 p.p. als je deze zou boeken bij Capgemini. Als deze nieuwe maaltijd nu de deur uit gaat voor € 7 o.i.d. dan besparen ze € 4 - € 5 per maaltijd van iemand die hem nuttigt op kantoor en verliezen ze zo'n € 15 op elke bourgondiër die nu lekker buiten de deur wat regelt.
Ik heb juist het tegenovergestelde gehoord.volcurd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:22:
Daarentegen is het op Papendorp heel erg vooruit gegaan heb ik me laten vertellen. Gewoon even pendelen dus
Je zou daar NOOOIT voor de pizza moeten kiezen, want die is niet te eten.
Tot nu schijnt het in Amsterdam nog het beste te zijn, zeker als je in dat restaurant ernaast mag eten (mijn eerste en enige overwerkmaaltijd tot nu toe). Voor de rest zorg ik er zelf wel voor. Krijg in ieder geval iets wat ik lekker vind.
De een zegt dat dit alleen voor medewerkers is die op een cap locatie werken en de ander zegt dat iedereen vrij is om dit aan te vragen.
Graag zou ik willen weten hoe dit precies zit. Dit kan de hoogte van een hypotheek namelijk opschroeven..
Kan zelf herinneren dat het vooral ging dat je een stabiele werkplek moest hebben, dus minimaal een jaar elke dag naar dezelfde locatie reizen ofzo.
Eten op Papendorp is onlangs veranderd, je kan nu in het restaurant van het WTC gebouw een overwerkmaaltijd krijgen. Gehoord dat dat zelfs beter is dan in AmsterdamCue_ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:36:
[...]
Ik heb juist het tegenovergestelde gehoord.
Je zou daar NOOOIT voor de pizza moeten kiezen, want die is niet te eten.
Tot nu schijnt het in Amsterdam nog het beste te zijn, zeker als je in dat restaurant ernaast mag eten (mijn eerste en enige overwerkmaaltijd tot nu toe). Voor de rest zorg ik er zelf wel voor. Krijg in ieder geval iets wat ik lekker vind.
Is dit niet alleen voor de vakantie geweest, vorig jaar was er in de vakantie ook minder. Een keer waren er zelfs zo weinig andere dat we het met een pizza moesten toen, in mijn geval zelfs een koude pizza omdat ik aan de late kant was...Juancho schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:22:
Ik begrijp dat men soms moet bezuinigen, niets mis mee. Maar als je na een lange werkdag ook nog een cursus volgt (deels ook voor Cap) mag je dan op zijn minst een fatsoenlijke overwerkmaaltijd verwachten?
Ze hebben nu echt alles leeg gehaald in het restaurant en wat je krijgt is een lullig bordje met een hoofdmaaltijd en verder met een beetje geluk een glas water/melk. That's it. Wat zijn dit voor praktijken??
Is toch van de zotte dat jezelf of extra brood mee moet nemen of zelfs de auto moet pakken en zelf voor avondeten moet zorgen?
Wil overigens niet zeggen dat Capgemini perse een overwerkmaaltijd moet regelen. Maar dan moet er natuurlijk wel de mogelijkheid zijn om zelf eten te bestellen in de vorm van een pizza, chinees, etc.
Verwijderd
Een opleiding is toch geen werk? Maar voor je eigen ontwikkeling?Prx schreef op woensdag 17 september 2014 @ 01:17:
[...]
Laat je daarin overigens niet gek maken door (P-)Managers. Als jij werk uitvoert voor Capgemini na 18:30 's avonds, dan heb je recht op een overwerkmaaltijd die maximaal € 27 p.p. mag kosten (zo ongeveer). Dit staat letterlijk zo in de HR-Charter.
Verwijderd
Is dat echt zo? Wat een armoede dan bij Cap. Eerst die lease regeling nu dat gedoe met die maaltijden, ik vraag me dan echt af of het bedrijf dan wel genoeg verdiend? Dit zuinige gedrag zal dan waarschijnlijk ook uitstralen naar het salaris denk ik zoJuancho schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:08:
Maar het komt er dus wel op neer dat als je je inzet, overwerkt voor Capgemini om welke redenen dan ook, je het moet doen met een zeer beperkte overwerkmaaltijd. Is er dan werkelijk niemand van de OR die hierin tegenin gaat?
Is toch van de zotte dat jezelf of extra brood mee moet nemen of zelfs de auto moet pakken en zelf voor avondeten moet zorgen?

Verwijderd
Lekker gezond zo'n koude vette pizzaDiablow schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:28:
[...]
Is dit niet alleen voor de vakantie geweest, vorig jaar was er in de vakantie ook minder. Een keer waren er zelfs zo weinig andere dat we het met een pizza moesten toen, in mijn geval zelfs een koude pizza omdat ik aan de late kant was...

Vandaag voor de 2de keer meegemaakt deze week... Heb cursus dus besteed vrije tijd aan extra kennis. Dan verwacht je normaal avondeten toch? Maandag ging het nog (wel heel beperkt) maar vandaag was gewoon niet te vreten. Een pasta zonder saus is wat mij betreft notdoneVerwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:49:
[...]
Is dat echt zo? Wat een armoede dan bij Cap. Eerst die lease regeling nu dat gedoe met die maaltijden, ik vraag me dan echt af of het bedrijf dan wel genoeg verdiend? Dit zuinige gedrag zal dan waarschijnlijk ook uitstralen naar het salaris denk ik zo![]()
![]()
![]()

Ik ga dit serieus aankaarten bij mijn manager want dit gaat nergens over. Komende tijd aardig wat avond activiteiten bij Cap LR dus fatsoenlijk eten vind ik niet meer dan normaal....
Wat prx zegt, was op Papendorp in ieder geval niet toegestaan. Pizza's moest je ook bij Sodexo bestellen. Weet niet hoe dat nu is op LRScoro schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:23:
Zolang je een bon vraagt van de koerier kan je natuurlijk ook gewoon bestellen en nuttigen op kantoor.
Dat is toch wel schandalig, het moet op zn minst gelijk staan aan een maaltijd die je thuis zou nuttigenJuancho schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:06:
[...]
Vandaag voor de 2de keer meegemaakt deze week... Heb cursus dus besteed vrije tijd aan extra kennis. Dan verwacht je normaal avondeten toch? Maandag ging het nog (wel heel beperkt) maar vandaag was gewoon niet te vreten. Een pasta zonder saus is wat mij betreft notdonedus wat krijg je, wat smakeloze spagetti met wat wokgroentes en heen heerlijk luxe koud glaasje water...
![]()
Ik ga dit serieus aankaarten bij mijn manager want dit gaat nergens over. Komende tijd aardig wat avond activiteiten bij Cap LR dus fatsoenlijk eten vind ik niet meer dan normaal....
Vraag me af of dat ook in het huidige contract zit.Prx schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:28:
Mij is altijd verteld dat het niet toegestaan is om van buitenaf eten te laten bezorgen bij Capgemini. In het contract met de cateraar is afgesproken dat zij de 'monopolie' hebben op het verzorgen van de overwerkmaaltijd.
En je kan natuurlijk ook eten "halen" en binnen opeten. Echt bezorgd is het dan niet.
En het "halen" kan je ook doen door het buiten het gebouw te laten te bezorgen..
Maar goed, moeten maar even kijken
Ikzelf ga dit jaar ook weer 2 wekelijkse avond cursus doen op LR.
Van wat ik nu heb gehoord worden er dan broodjes besteld. Of ze moeten dat ook aangepast hebben
Cap heeft / had een overeenkomst met IVK, zoek even op talent voor de informatie daar staat namelijk de juiste persoonsgegevens en contact informatie. Ik heb hun 1x gebruikt voor hypotheek informatie maar de percentages en bedrag waar zij mee terug kwamen waren hoger dan een gemiddelde bank. (was wel 3 jaar geleden).Viavia28 schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:30:
Ik heb begrepen dat er voor medewerkers een gratis hypotheekadviseur binnen het bedrijf is.
Voor avond maaltijden rij even naar de Foodspot, genoeg keuze en niet verschrikkelijk duur. Bon declareren en dan is het afwachten wat je manager wil doen voor zijn mensen.