Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynoldino
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-05 13:11
Cue_ schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:59:
[...]
Vind t trouwens wel slecht dat de printers gelijk beginnen te printen als je je badge erbij hebt gehouden. Ipv dat je eerste een lijst krijgt van wat je wou printen. Scheelt toch weer wat nodeloos geprint.
Je stuurt toch iets naar de printer omdat je het wilt printen? Anders kun je het achter je laptop gewoon uit de queue halen als je je bedenkt. Ik vind het juist super handig dat je met 1 handeling je print krijgt uit elke printer op elke locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Cue_ schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:59:
[...]

:)

Vind t trouwens wel slecht dat de printers gelijk beginnen te printen als je je badge erbij hebt gehouden. Ipv dat je eerste een lijst krijgt van wat je wou printen. Scheelt toch weer wat nodeloos geprint.
Nodeloos geprint... waarom stuur je het dan naar de printer...?

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Iets met denken van dat het niet zo handig was. En al bij de printer staan met je badge ervoor als je je bedenkt dat je eig die vorige print eruit had moeten gooien.

Tis denk ik ook maar net wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 13:28
Tegenwoordig zorgt werken bij Cap en met een uitje meegaan van Escape ervoor dat je de Nederlandse en Zweedse koning en koningin op een meter afstand enkele keren voor je door ziet lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:32
Welk uitje was dat Ted?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Bezoek aan Rijksmuseum en Amsterdam van afgelopen zaterdag wat georganiseerd werd door Escape :) Was druk tijdens dat uitje maar blijkbaar zijn veel collega's dit Koninklijk bezoek misgelopen omdat ze in andere zalen aan het rondkijken waren op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenH schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:04:
[...]

(Lang) niet iedereen komt via een sollicitatie binnen, en niet iedereen zoekt hetzelfde in een baan - al was het maar omdat niet iedereen in dezelfde levensfase zit. Wel iets om rekening mee te houden :)

Gelukkig is er altijd ergens een betere baan 8)
Inderdaad, lifetime employment bestaat niet meer 8)
Al duurt het wel een tijdje om die betere baan te vinden, zeker als wat oudere medewerker ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik mag binnenkort starten bij the Oracle groep. nu heb ik wat vragen, ik heb mijn contract al een maand geleden opgestuurd echter heb ik nog geen startbrief of dergelijk ontvangen(dit stond wel in contract) hoe kan ik dit aanpakken?
- wat doe je aan op je eerste dag? ik weet dat een stropdas niet nodig is bij cap.
- hebben jullie unieke tips voor een starter binnen cap :P?
- als ik op de eerste dag van de maand begin, wanneer ontvang ik dan mijn eerste salaris?

over een paar weken start het echte werk! heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Eerste dagen gewoon netjes. stropdas hoeft zeker niet.
Week van te voren krijg je bericht ong over waar te beginnen, anders even recruiter mailen/bellen.

Je ontvagt de 15e salaris van en in de maand dat je begint. dus lekker snel al.

Unieke tips? Proactief zijn en initiatief tonen, gezellug zijn en ervan genieten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:00

Fab1Man

Live life to the fullest

Je zult inderdaad zien dat een stropdas niet hoeft. Bij mijn OnBoarding waren er wel mensen en raar is het zeker niet, dus het kan zeker. De meesten waren wel netjes business casual, dus in pak. Enkeling met wat anders.
Uniek zijn de tips zeker niet meer, want het komt echt aan op pro-actief zijn en mensen leren kennen. Ik zit nu bijvoorbeeld in training samen met een collega die ook 1 april is begonnen, waardoor we er samen een beetje doorheen kunnen lopen, maakt het werken erg prettig!

Weet iemand trouwens wat de Vodafone abonnementen inhouden die je krijgt? Ik zit nu in Papendorp dus ik heb mijn simkaart nog niet opgehaald. Gewoon uit nieuwsgierigheid :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 23:22
Fab1Man schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:22:
Je zult inderdaad zien dat een stropdas niet hoeft. Bij mijn OnBoarding waren er wel mensen en raar is het zeker niet, dus het kan zeker. De meesten waren wel netjes business casual, dus in pak. Enkeling met wat anders.
Uniek zijn de tips zeker niet meer, want het komt echt aan op pro-actief zijn en mensen leren kennen. Ik zit nu bijvoorbeeld in training samen met een collega die ook 1 april is begonnen, waardoor we er samen een beetje doorheen kunnen lopen, maakt het werken erg prettig!

Weet iemand trouwens wat de Vodafone abonnementen inhouden die je krijgt? Ik zit nu in Papendorp dus ik heb mijn simkaart nog niet opgehaald. Gewoon uit nieuwsgierigheid :P.
Ik heb ook geen idee xD heb die simkaart nu een maand en heb ook pushmail aangevraagd. Bel/sms/internet er gewoon op.. maar zou niet weten hoe dat zit met de rekening etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Is dat niet te checken via de My Vodafone app? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
zojuist aan m'n p manager gevraagd. Onbeperkt bellen en 1gb internet (mits je pushmail hebt aangevraagd). Je hebt verder geen inzicht in rekeningen of wat dan ook.

Als je naar het buitenland gaat moet je die Creditcard koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Volgens mij zit die databundel er standaard bij tegenwoordig? Dat hoorde ik laatst tenminste. Sinds dat nieuwe contract bij Vodafone (sinds 1 augstus vorig jaar dacht ik), hoef je ook niet meer los pushmail aan te vragen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 20:45
je hebt een flatfree abo waarmee je in ieder geval onbeperkt mee kunt bellen/smsen en 1gb aan data verstoken (in NL). Ik dacht dat data wordt uitgesmeerd over alle medewerkers en dat men gemiddeld 1gb heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Pushmail moet nog wel los aangevraagd worden. In ieder geval als ik via mymobile het profiel aanklik moet ik me weer opnieuw aanmelden en dit lukt niet. IT support stuurde mij naar aanleiding van een vraag een aanvraagformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Tankiej schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:42:
Volgens mij zit die databundel er standaard bij tegenwoordig? Dat hoorde ik laatst tenminste. Sinds dat nieuwe contract bij Vodafone (sinds 1 augstus vorig jaar dacht ik), hoef je ook niet meer los pushmail aan te vragen als het goed is.
Dit moet je nog wel apart aanvragen ;) anders kreeg ik het niet voor elkaar. Practice manager moet dit goedkeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
  • Laatst online: 10-09-2020
Is de parkeergarage van Cap eigenlijk op zaterdag open op het Reykjavikplein? Opzicht wel handig om daar te parkeren en dan met de bus/trein naar de stad op zaterdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Mantho schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:27:
Is de parkeergarage van Cap eigenlijk op zaterdag open op het Reykjavikplein? Opzicht wel handig om daar te parkeren en dan met de bus/trein naar de stad op zaterdag :)
Volgens mij is gratis parkeren op straat daar ook gratis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:24
Mantho schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:27:
Ja, zover ik weet kunnen we daar gewoon inrijden. Dit geldt overigens ook voor de lokatie Amsterdam Atlas. Daar mag je ook in de avond en het weekend onder het pand parkeren. Dit geldt dan weer niet voor de parkeergarage P9. Daar heeft Capgemini de afspraak dat de plekken gebruikt mogen worden tussen 0700-1900. Vooral met grote feesten in de ArenA is er nog wel eens gezeur over het gebruik van P9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Prx schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:17:
[...]

Ja, zover ik weet kunnen we daar gewoon inrijden. Dit geldt overigens ook voor de lokatie Amsterdam Atlas. Daar mag je ook in de avond en het weekend onder het pand parkeren. Dit geldt dan weer niet voor de parkeergarage P9. Daar heeft Capgemini de afspraak dat de plekken gebruikt mogen worden tussen 0700-1900. Vooral met grote feesten in de ArenA is er nog wel eens gezeur over het gebruik van P9.
Oeps, Ik heb afgelopen weekend toch echt op de P9 geparkeerd met mijn Cap pasje :| kwam in ieder geval gewoon binnen en buiten, of het op prijs wordt gesteld is dan natuurlijk nog maar de vraag. Er was toen geen bal te doen in die garage dus ik zal niemands anders duur betaalde plek ingenomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ja, je komt inderdaad naar binnen en naar buiten. Maar ikzelf en een collega hebben wel eens problemen gehad met de parkeerwachters tijdens een evenementavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hebben jullie vandaag ook dat kortingsprogramma-pasje gekregen?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
JeroenH schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 22:28:
Hebben jullie vandaag ook dat kortingsprogramma-pasje gekregen?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Ik vond het grappig want ik werk nog maar drie dagen :D

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik mag over een maand een leaseauto uitzoeken. Erg leuk allemaal :) Als ik een auto uitzoek die over mijn budget heen ga, hoe werkt het dan als ik voortijdig Cap verlaat? Ik ben dat niet van plan, maar je weet het nooit.

Moet ik dan het eigen bijdrage bedrag x looptijd contract betalen? Of dekt de verzekering (die je af kunt sluiten) dit ook?

en mag de overheid de fiscale bijtelling veranderen naar 20% tijdens de looptijd van het contract? Lijkt me niet toch? Neem aan dat ik 14% blijf behouden (als ik hiervoor kies) tijdens de gehele looptijd van het contract?

[ Voor 24% gewijzigd door TweakerVincent op 13-04-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Voor het afsluiten van de 'verzekering' voor de boete voor voortijdig inleveren maakt het niet uit wat de leaseprijs van de auto is (en of deze dus boven je budget uit komt).

De bijtelling voor je auto wordt vastgesteld op het moment dat de auto op naam wordt gezet, deze wordt daarna niet meer veranderd. Zo zit het op dit moment nu in elkaar, maar wie zegt dat wetten niet gaan veranderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:03:
Ik mag over een maand een leaseauto uitzoeken. Erg leuk allemaal :) Als ik een auto uitzoek die over mijn budget heen ga, hoe werkt het dan als ik voortijdig Cap verlaat? Ik ben dat niet van plan, maar je weet het nooit.

Moet ik dan het eigen bijdrage bedrag x looptijd contract betalen? Of dekt de verzekering (die je af kunt sluiten) dit ook?

en mag de overheid de fiscale bijtelling veranderen naar 20% tijdens de looptijd van het contract? Lijkt me niet toch? Neem aan dat ik 14% blijf behouden (als ik hiervoor kies) tijdens de gehele looptijd van het contract?
Even op het laatste puntje reageren: Alle veranderingen op fiscaal gebied worden 1 op 1 door berekend aan de medewerker. Tenzij er de OR en de directie anders besluiten :'(
Voorbeeldje afschaffing vrijstelling motor rijtuigen belasting voor bepaalde "schone" auto's Capgemini compenseert dit dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prx schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:35:
Voor het afsluiten van de 'verzekering' voor de boete voor voortijdig inleveren maakt het niet uit wat de leaseprijs van de auto is (en of deze dus boven je budget uit komt).

De bijtelling voor je auto wordt vastgesteld op het moment dat de auto op naam wordt gezet, deze wordt daarna niet meer veranderd. Zo zit het op dit moment nu in elkaar, maar wie zegt dat wetten niet gaan veranderen? :)
Als de fiscale wetgeving veranderd gedurende de looptijd van het leasecontract dan rekent cap dat 1 op 1 door.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:22:
[...]

Als de fiscale wetgeving veranderd gedurende de looptijd van het leasecontract dan rekent cap dat 1 op 1 door.........
Behalve dat als dit veranderd de overheid het niet op lopende contracten doorvoert en Cap dus ook niet. Lijkt me overdreven om hier nu te gaan speculeren over wat men in Den Haag wellicht ooit in de verre toekomst gaat veranderen. In de huidige regelingen is nu 7/14/20/25% bindend voor je gehele looptijd met een maximum van 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:42
Tedillac schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:41:
[...]

Behalve dat als dit veranderd de overheid het niet op lopende contracten doorvoert en Cap dus ook niet. Lijkt me overdreven om hier nu te gaan speculeren over wat men in Den Haag wellicht ooit in de verre toekomst gaat veranderen. In de huidige regelingen is nu 7/14/20/25% bindend voor je gehele looptijd met een maximum van 5 jaar.
True, maar het zou dom zijn om er niet rekening mee te houden dat het kan!
MRB vrijstelling op 14% auto's valt daar niet onder vind ik, dat was vanaf het begin al een tijdelijke regeling.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik kan het natuurlijk zelf opzoeken, maar is goede vrijdag een vrije dag voor cappers? Of moet je dat van je verlof pakken? :) Ik ga uit van niet aangezien Cap gewoon een zakelijke dienstverlener is natuurlijk, maar wilde het toch even navragen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 14-04-2014 16:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Volgens mij is het ook niet zo dat als jij over je budget heen gaat dat je dan het aantal resterende maanden als boete moet betalen... je betaald dan bijvoorbeeld in het eerste jaar 4 keer de leaseprijs ofzo.

Van 14% kun je gewoon 5 jaar gebruik maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Weet iemand of het mogelijk is om een iets groter formaat laptop te krijgen/ruilen? Ik werk momenteel op de T410 en ik ben van huis uit 17" gewend (laat staan de desktop met 27"). Er zijn ook 15" modellen, kun je hiervoor in aanmerking komen via je P manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij niet, tenzij je zelf de laptop wil betalen. Als je bijv. liever op een Apple wil werken kan dat wel, maar als ik me niet vergis zijn de kosten dan gewoon voor jezelf. Ik werk zelf op de T520 maar grotere laptops zijn volgens mij niet de standaard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik bedoelde een interne variant, dus deze T410 ruilen tegen een Capgemini T5xx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zou even langs de IT Shop gaan dan als ik jou was. Die kunnen je vast wel vertellen wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Kan wel geregeld worden via de IT shop inderdaad. Bij de vorige Swap konden wij ook uit 3 modellen kiezen of zo.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Juancho schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:47:
Ik kan het natuurlijk zelf opzoeken, maar is goede vrijdag een vrije dag voor cappers? Of moet je dat van je verlof pakken? :) Ik ga uit van niet aangezien Cap gewoon een zakelijke dienstverlener is natuurlijk, maar wilde het toch even navragen :)
Goede vrijdag is geen officiële vrije dag inderdaad. Ik ben vrijdag wel vrij, lang leve overuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
vraagje, omdat ik een betaalde inzet heb mag ik nu een poolauto (goedgekeurd en wel) maar volgens mij mag ik nog niet een nieuwe auto bestellen (zit nog 2 weken in mijn proeftijd...) klopt dit?

Ik ben wel van plan om over 2 weken (als het niet eerder mogelijk is) een nieuwe auto te bestellen. Stel ik neem nu een poolauto.. krijg ik dan na het bestellen van een nieuwe auto een andere auto? of hou ik die poolauto?

Stel ik krijg een andere auto, is dit te verrekenen.. die poolauto kost per maand bijvoorbeeld 850 euro, maar rij er misschien maar 2.5 week in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ls789 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:49:
vraagje, omdat ik een betaalde inzet heb mag ik nu een poolauto (goedgekeurd en wel) maar volgens mij mag ik nog niet een nieuwe auto bestellen (zit nog 2 weken in mijn proeftijd...) klopt dit?
Klopt, je mag pas een nieuwe auto bestellen als je een contract voor onbepaalde tijd hebt en voorbij je proeftijd bent.
Ik ben wel van plan om over 2 weken (als het niet eerder mogelijk is) een nieuwe auto te bestellen. Stel ik neem nu een poolauto.. krijg ik dan na het bestellen van een nieuwe auto een andere auto? of hou ik die poolauto?

Stel ik krijg een andere auto, is dit te verrekenen.. die poolauto kost per maand bijvoorbeeld 850 euro, maar rij er misschien maar 2.5 week in
Ik denk dat als je nu een poolauto neemt, je dat contract uit moet rijden. Of je moet het voor elkaar krijgen dat als je nu een poolauto neemt, ze die zien als 'voorloopauto', die je normaal gesproken zou krijgen als je een nieuwe bestelt, maar ik weet niet of dat kan.. Of je moet vragen om een huurauto, dan mag je daarna sowieso een nieuwe auto bestellen. Maar over het algemeen geven ze liever geen huurauto als er nog poolauto's zijn, kost alleen maar geld.

Of het kan, dat als je nu een poolauto neemt en dan over twee weken toch een nieuwe kan bestellen, kan je beter even aan je P-manager vragen denk ik. Of er moet nu toevallig hier iemand zijn die in een zelfde situatie heeft gezeten of zit?

Ik weet wel dat de meeste mensen nu juist liever zouden gaan voor een poolauto, zodat ze de nieuwe leaseregeling niet hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Tankiej schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:06:
[...]

Klopt, je mag pas een nieuwe auto bestellen als je een contract voor onbepaalde tijd hebt en voorbij je proeftijd bent.

[...]

Ik denk dat als je nu een poolauto neemt, je dat contract uit moet rijden. Of je moet het voor elkaar krijgen dat als je nu een poolauto neemt, ze die zien als 'voorloopauto', die je normaal gesproken zou krijgen als je een nieuwe bestelt, maar ik weet niet of dat kan.. Of je moet vragen om een huurauto, dan mag je daarna sowieso een nieuwe auto bestellen. Maar over het algemeen geven ze liever geen huurauto als er nog poolauto's zijn, kost alleen maar geld.

Of het kan, dat als je nu een poolauto neemt en dan over twee weken toch een nieuwe kan bestellen, kan je beter even aan je P-manager vragen denk ik. Of er moet nu toevallig hier iemand zijn die in een zelfde situatie heeft gezeten of zit?

Ik weet wel dat de meeste mensen nu juist liever zouden gaan voor een poolauto, zodat ze de nieuwe leaseregeling niet hebben :+
Die nieuwe leaseregeling vind ik wel prima ;) als je er rekening mee houdt dan is er weinig aan de hand denk ik hehe.

Maar er staat bij de poolauto sheet duidelijk dat je de korting alleen krijgt als je de auto tot einde contract gaat rijden. Dit is dus niet altijd het geval maak ik uit die zin op..

Lastige situatie, 1 ding weet ik wel. Ik wil een nieuwe auto bestellen over 2 weken en in de bestelperiode ook een auto rijden (dit is namelijk 4 maanden !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Zodra je een auto mag bestellen krijg je een voorloopauto toegewezen is mij verteld. Het mobiliteitsbudget kan eerder open zodra je op een betaald project zit bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Fab1Man schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:19:
Zodra je een auto mag bestellen krijg je een voorloopauto toegewezen is mij verteld. Het mobiliteitsbudget kan eerder open zodra je op een betaald project zit bij de klant.
Dat budget is bij mij ook opengesteld idd.. maar ik hoor verschillende meningen over het bestellen van een auto. Mijn P manager zegt namelijk dat ik gewoon een nieuwe auto kan bestellen, terwijl ik hier en van een aantal andere collega's hoor dat dit echt pas na de proeftijd kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Mijn P manager zei ook dat we konden bestellen. Voorwaarde is een betaald project werd ons verteld.

De IT Shop blijkt geen 15" meer op voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Fab1Man schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:13:
Mijn P manager zei ook dat we konden bestellen. Voorwaarde is een betaald project werd ons verteld.

De IT Shop blijkt geen 15" meer op voorraad te hebben.
of we hebben dezelfde p manager of het lijkt erop dat je toch kan bestellen ;) ik zit op een betaald project.

15 inch laptops aas ik ook op.. ik kom nu soort van ''space'' tekort hehe maand geleden hadden ze ook alleen 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
  • Laatst online: 10-09-2020
ls789 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:10:
[...]

Die nieuwe leaseregeling vind ik wel prima ;) als je er rekening mee houdt dan is er weinig aan de hand denk ik hehe.

Maar er staat bij de poolauto sheet duidelijk dat je de korting alleen krijgt als je de auto tot einde contract gaat rijden. Dit is dus niet altijd het geval maak ik uit die zin op..

Lastige situatie, 1 ding weet ik wel. Ik wil een nieuwe auto bestellen over 2 weken en in de bestelperiode ook een auto rijden (dit is namelijk 4 maanden !)
Ik denk dat het wel redelijk voorspoedig zal verlopen :) Ik heb 1 april mijn nieuwe auto besteld en had tot vorige week nog mijn eigen auto, maar die heb ik sneller verkocht dan ik dacht. Die dag alphabet gebeld en die hebben in overleg besloten om me een huurauto te geven (die ze dezelfde dag nog af kwamen leveren...hulde) omdat ik a.s. vrijdag mijn 'echte' auto al op kan halen.
Kan dus goed zijn dat je nu een auto krijgt omdat je officieel nog geen auto zou mogen bestellen, of Cap moet het al om hebben gezet voor je dat je inderdaad al een auto mag bestellen. Dan kun je gewoon tijdens je bestelling aangeven of je wel/geen voorloopauto zou willen.
Zit er trouwens sowieso niet 'n een of andere regeling aan vast als je bestelling 4 maanden duurt (welke auto heb je gekozen? ;))? Volgens mij kun je dan ook al eerder bestellen als je dat van te voren aangeeft dat het zo lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Gewoon een poolauto zonder poolkorting gaan rijden voor de periode van je bestelling. Zolang je die korting niet neemt kun je de auto altijd nog inleveren. Pas als je de korting neemt ben je verplicht om de auto te rijden tot einde contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Mantho schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat het wel redelijk voorspoedig zal verlopen :) Ik heb 1 april mijn nieuwe auto besteld en had tot vorige week nog mijn eigen auto, maar die heb ik sneller verkocht dan ik dacht. Die dag alphabet gebeld en die hebben in overleg besloten om me een huurauto te geven (die ze dezelfde dag nog af kwamen leveren...hulde) omdat ik a.s. vrijdag mijn 'echte' auto al op kan halen.
Kan dus goed zijn dat je nu een auto krijgt omdat je officieel nog geen auto zou mogen bestellen, of Cap moet het al om hebben gezet voor je dat je inderdaad al een auto mag bestellen. Dan kun je gewoon tijdens je bestelling aangeven of je wel/geen voorloopauto zou willen.
Zit er trouwens sowieso niet 'n een of andere regeling aan vast als je bestelling 4 maanden duurt (welke auto heb je gekozen? ;))? Volgens mij kun je dan ook al eerder bestellen als je dat van te voren aangeeft dat het zo lang gaat duren.
Procedure loopt nu ongeveer een week dus hoop snel wat te horen :)

Ga een Audi A3 bestellen (ultra 1.6 diesel) en levertijd is 3-4 maanden gaf de dealer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat ook nog kan en wat volgens mij niet iedereen weet, staat volgens mij ook niet zo duidelijk in de HR map, is dat je tijdelijk het lease contract van een collega overneemt als deze persoon voor min 4 maanden (of 6 maand) in het buitenland zit en hierdoor zijn auto in opschort heeft gezet.

Dit heb ik ook voor elkaar gekregen. Ik zag in de overnamelijst (dus niet de poollijst) een interessante auto staan (V40) en deze rij ik nu tijdelijk tot ik straks mijn eigen V40 (maar dan met 190pk :)) binnen heb. Ik heb mijn huurauto dus kunnen inleveren en rij nu al bijna dezelfde auto die ik straks krijg.

Je moet dus wel een beetje geluk hebben dat er zo'n auto in opschort staat, maar je kunt dit gerust nakijken. En valt het net boven je budget, dan probeer je met je collega een goede afspraak te maken. Het is voor hem of haar altijd voordeliger om de auto te laten rijden door een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39
Volgens mij zijn ze sowieso heel flexibel. Uitlenen aan een collega of voor een paar weken ruilen voor een vakantie moet volgens mij geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
zo flexibel in de lease heb ik nog niet mee gemaakt... Heb diverse keren voorstellen gedaan om tijdelijk een auto te lenen binnen Cap, immers werd mij dringend verzocht de huur auto in te leveren, maar iedere keer was het niet mogelijk...

Puur door toeval kwam ik er met een collega achter dat je een auto die in opschort staat WEL tijdelijk kan overnemen zonder dat je vast zit aan het leasecontract.Vind het sowieso gek dat Cap een huur auto betaalt terwijl er bijv.in de pool nog auto's stil staan. Als zo'n auto buiten het budget valt, is het dan alsnog niet goedkoper voor Cap om het verschil voor eigen rekening te nemen? Nu betaalden ze volle pond voor een duurdere huurauto. Uiteraard praat ik dan alleen over de uitzonderlijke tijdelijke gevallen. Cap gaat natuurlijk niet bij leggen als jezelf een duurdere poolauto voor de resterende leaseperiode wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tedillac schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:41:
[...]

Daar gaat het niet mijn punt is dat Cap: Alle aanpassingen in welke vorm dan ook op de medewerker afwentelt.

N.B. Dat wat jij trouwens zegt is ook een bewering, het hangt er maar vanaf of het besluit met terugwerkende kracht ingaat of niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meekoh schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:26:
[...]

True, maar het zou dom zijn om er niet rekening mee te houden dat het kan!
MRB vrijstelling op 14% auto's valt daar niet onder vind ik, dat was vanaf het begin al een tijdelijke regeling.
Eensch, dat is precies het punt dat ik wilde maken. De overheid is al vaker onbetrouwbaar gebleken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ls789 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:46:
[...]

Procedure loopt nu ongeveer een week dus hoop snel wat te horen :)

Ga een Audi A3 bestellen (ultra 1.6 diesel) en levertijd is 3-4 maanden gaf de dealer aan.
Toch mooi als YP? direct al een mooie auto rijden. Zeer belangrijke arbeidvoorwarde zo'n lease wagen of preciezer een mobilitieitsbudget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Waarom? Zonder die auto kun je je werk voor hun niet doen. Auto's als arbeidsvoorwaarde zijn echt overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Koppensneller

winterrrrrr

Mythio schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:24:
Waarom? Zonder die auto kun je je werk voor hun niet doen. Auto's als arbeidsvoorwaarde zijn echt overrated.
Ze kunnen je ook gewoon een Upje meegeven, of je laten betalen voor alle privékilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Een auto t.w.v. ruim een bruto jaarinkomen is een aardige arbeidsvoorwaarde.

/me schaalt het plaatje op en ziet zichzelf rondrijden in een 7-serie... nee, toch maar niet, ik betaal de auto zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Tja. het is deels arbeidsvoorwaarde en deels eh arbeidsvoorwaarde (een voorwaarde om je werk te kunnen doen :P) als ik zelf een auto zou moeten kopen, had ik never een nieuwe auto gereden. Het is puur luxe en gewoon erg fijn.

Ook al moet je met de nieuwe regeling wat meer letten op privegebruik, heb ik dit velen malen liever dan openbaar vervoer, eigen auto of moeten verhuizen richting werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mythio schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:24:
Mwah zolang je er privé ook flink je voordeel uit kunt halen vind ik het niet zo overrated hoor. Wat hierboven ook staat, je rijdt wel een auto van maar zo 30k en dus niet alleen voor zakelijk gebruik. Als ik zie wat mijn vrienden kwijt zijn aan hun auto met alles erop en eraan, dan vind ik het toch wel heel relaxt dat ik een prachtige nieuwe auto rijd die ik privé nooit had kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het enige wat je met een leaseauto goed in de gaten moet houden: deze wordt betaald uit hetzelfde budget waaruit jij ook wordt betaald. De kosten voor de werknemer bestaan dus niet alleen uit een eventuele eigen bijdrage, maar ook een stukje gemist brutoloon waarover je zonder leaseauto zou kunnen beschikken.

Bij sommige werkgevers is die opportunity cost inzichtelijk (uitbetalen van ongebruikt leasebudget), bij andere werkgevers is de opportunity cost een beetje meer verstopt in het salarisverschil t.o.v. een werkgever zonder leaseauto. Dat laatste kun je illustreren met het startsalaris bij gerenommeerde werkgevers buiten de consultancy. 35k/jaar is een goed, maar niet onrealistisch startsalaris voor een HBO ICT schoolverlater, 40k voor WO.

Een A3 voor een YP, dat betekent dat je dus een behoorlijk deel van je (potentiele) inkomen aan je auto besteedt. Dat is een persoonlijke keuze, die vooral aantrekkelijk is voor mensen die veel waarde aan hun auto hechten en niet teveel verplichtingen hebben.

Een tweede overweging zijn de belastingen. Een leaseauto wordt anders belast (BTW aftrek, BTW correctie, bijtelling) dan "gewoon" loon. Dat kan gunstig of ongunstig zijn. Een zeer zuinige auto (14% bijtelling) wordt in het algemeen gunstiger belast dan een vergelijkbare hoeveelheid brutoloon. Een minder zuinige auto (25% bijtelling) rijd je vaak beter prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarum4n
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
t_captain: aanvulling op je twee overwegingen: over het bedrag dat je werkgever besteed aan je leasewagen bouw je als medewerker dus geen pensioen of WW op, in vergelijk met een andere werkgever die je geen wagen of afzonderlijk mobiliteitsbudget geeft. Dat verschil in de WW zie je hopelijk niet terug, maar een lagere pensioenopbouw zie je uiteindelijk wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Sarum4n: klopt.

Mijn reaktie werd getriggerd door de volgende woorden:
"die ik privé nooit had kunnen rijden"
.

Je kunt voor 28k per jaar werken bij een detacheerder, en ook nog eens 200 euro per maand bijdragen om een A3 te mogen rijden. Of je kunt voor 35k per jaar gaan werken bij een ander bedrijf waar je de zakelijke ritten vergoed krijgt maar geen leaseauto krijgt. Het financiele verschil is in principe wel genoeg om voor eigen rekening zo'n A3 te rijden.
De meeste mensen zouden het echter niet doen, omdat de kosten van die auto dan wel heel zichtbaar worden en andere manieren om dat geld te besteden ineens verstandiger of leuker lijken. De gequote tekst wekt de indruk dat een A3 financieel niet mogelijk zou zijn buiten Cap (of een andere detacheerder) om. Dat geloof ik dus niet. Ik geloof dat het "apart zetten" van een flink bedrag t.b.v. de leaseauto de stap m veel aan een auto uit te geven gewoon wat makkelijker maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
De a3 is helemaal niet zo duur als men denk... ik betaal inclusief een aantal opties voor een a3 ultra 170 per maand (inclusief de bijtelling al..) ik persoonlijk vind dat prima. Ik ben voor mijn oude auto van 14 jaar per maand excl benzine al 120 kwijt (wegenbelasting en verzekering)..

Daarbij komt de benzine en het onderhoud nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
ls789 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:05:
De a3 is helemaal niet zo duur als men denk... ik betaal inclusief een aantal opties voor een a3 ultra 170 per maand (inclusief de bijtelling al..) ik persoonlijk vind dat prima. Ik ben voor mijn oude auto van 14 jaar per maand excl benzine al 120 kwijt (wegenbelasting en verzekering)..

Daarbij komt de benzine en het onderhoud nog
Tsja, ik reed voorheen een Aygo en kreeg daarvoor +- 300 euro bruto per maand terug (incl de bijtelling).
Nu een Auris en betaal 50 euro bij.
Dat verschil tussen de Auris en de A3 is dan dat ik die 120 euro aan iets anders kan uitgeven ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Is789: Ik denk dat je mijn bovenstaande punt mist.

Bruto laat je waarschijnlijk zo'n 8000 euro per jaar op tafel liggen door voor de leaseauto detacheerder te gaan i.p.v. voor een bedrijf als ASML, Philips, Rabobank, ING, Rijksoverheid, ...
Als je een WO opleiding hebt i.p.v. HBO zal het verschil aanzienlijk groter zijn.

Dat zou je netto dik 350 euro per maand schelen. Daarbovenop de 170 die de leaseauto je "zichtbaar" kost. In totaal meer dan 500 euro per maand. Bedenk daarbij dat je voor bovengenoemde werkgevers niet structureel naar klanten hoeft te reizen, en eventueel een reiskostenvergoeding voor woon-werk verkeer krijgt. Je moet dus uit die >500 euro per maand slechts de vaste kosten en je privekilometers betalen.

Ik denk dat dat niet onmogelijk is, de stelling over "prive nooit kunnen rijden" zie ik eerder als "prive zou ik het geld er niet voorover hebben" :)

En dan heb je nog enkele zaken in het voordeel van Cap werken: je bent jong (detacheerders betalen naar verhouding vrij goed voor jonge werknemers maar de loonontwikkeling vlakt er wel snel af voor seniors), en je rijdt een fiscaal gunstige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mooiste vind ik dat je gewoon een goedkope auto kan rijden en dat verschil terug kan krijgen. Zo kan je alsnog zeer goedkoop rijden :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
dat belasting begrijp ik niet helemaal. Je bedoeld dat ik in de 42% schaal kom doordat ik een leaseauto heb? Ik betaal toch alleen 42% belasting over het salaris wat ik boven box 1 zit..

Zoveel scheelt dat niet denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In feite is de vraag of je beter af bent met een leasebudget van 800 euro, een bruto uitkering van 800 euro of eventueel een combinatie.

Goedkope auto's zijn meestal bijtellingsgunstige auto's. Lage cataloguswaarde en meestal 14 of anders 20%. Bovendien zijn de afschrijving, brandstof- en verzekeringskosten (de 3 grootste factoren in het leasebedrag) beperkt. Bij de goedkope auto's kan zakelijk rijden dus gunstiger uitpakken. De inkomstenbelasting op een Up van 10k is slechts 5 tientjes per maand netto.
Laat de totale operationekle kosten van deze auto incl brandstof 500 euro per maand incl BTW bedragen. Dan is er ook nog een BTW voordeel van 60 euro per maand (BTW aftrek voor Cap t.w.v. 85 euro per maand tegenover een BTW-correctie privegebruik van 23 euro per maand). Dat is zinvol.

Aan de andere kant van het spectrum slaat leasen eigenlijk nergens op. Voor de illustratie neem ik een BMW 730d van een ton incl opties en incl BTW). De bijtelling stijgt explosief: 42%*14%*10k --> 52%*25%*100k = 22x zoveel. En de leasebedragen liegen er ook niet om (grote auto's scrhijven de eerste jaren als een bezetene af). Aan de bovenkant van de markt ben je beter prive-rijder met een tweedehands luxewagen.

Ik ben jet dus met Tsurany eens dat de grootste winst van een leaseauto bij de betaalbare modellen zit.

@hierboven: die 42% betaal je in gelijke mate over een loonsverhoging als over je bijtelling.

[ Voor 7% gewijzigd door t_captain op 18-04-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
mijn afweging was als volgt ''wat doe ik met mijn spaargeld''

Ik ben een auto fan (ook motor fan ;)) stel ik had 42 k spaargeld kocht ik er een dure auto van :) nu kan ik dit op een vroeger stadium in mijn leven zonder al te veel zorgen (denk aan duur onderhoud van een dure auto etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik merk wel dat die prioriteiten drastisch dalen als er opeens een vriendin+kind in beeld komt. Dan ben je maar wat blij als je 42k spaargeld hebt en geen al te hoge maandlasten ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Voor autofans is leasen vaak niet ideaal. De verschillen in bijtelling, gestapeld bovenop de CO2 afhankelijke BPM, "dwingt" je in de richting van de eco uitvoeringen, en anders je baas wel dmv eisen in de leaseregeling. Snelle auto's zijn vaak extreem duur in de lease en je hebt geen alternatieven zoals tweedehands rijden.

Bij mijn laatste leaseauto moest ik bijvoorbeeld diesel rijden, was een BMW 1-serie nog wel te betalen maar een 3-serie echt niet. Mijn huidige 320i coupe was dus geen optie geweest. De RX-8 die ik als weekendauto heb gehad evenmin, de motor die de RX opvolgde kon ik ook niet leasen en de Polo GTI van mevrouw kaptein zou ook afvallen op de brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
ik ga waarschijnlijk voor de volvo v40, moet wel bijbetalen maar totaal zal het 210 euro zijn netto p maand. Is wel mee te leven, enige wat ik nog niet 100% zeker weet is dat ik geen problemen krijg met de eigen bijdrage en eventuele boete bij verlaten capgemini?

Bij mijn oude werkgever moest je eigen bijdrage als boete betalen dus vandaar deze dubbelcheck. Ik bel dinsdag wel even met de lease afdeling maar hopelijk krijg ik hier al eerder antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Tsurany schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:34:
Ik merk wel dat die prioriteiten drastisch dalen als er opeens een vriendin+kind in beeld komt. Dan ben je maar wat blij als je 42k spaargeld hebt en geen al te hoge maandlasten ;)
Inderdaad, je prioriteiten veranderen echt als je wat ouder wordt en dan ben je maar wat blij dat je je geld niet in glimmend blik hebt gestopt. Ik stel trouwens een topic-rename voor, of een afsplitsing: "Het grote Geld-en-auto's-topic, en zijdelings valt de naam Capgemini af en toe." Goeie genade, is dat nou het belangrijkste aan een baan?

Ik had gisteren mijn laatste werkdag bij Capgemini. Ik heb er in een half jaar tijd veel geleerd maar ik ben blij dat ik per 1 mei bij een heel ander soort organisatie kan beginnen. Veel succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
en als ik over een jaar oid meer ga verdienen, gaat mijn niveau voor leasen ook omhoog? maw betaal je dan minder? Of is die constant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
dan ga je inderdaad minder betalen. Die boete zou ik je niet zo druk om maken.. dat is in in mijn geval in jaar 1 2400 euro en jaar twee is het al 1800 euro..

22,50 per maand extra vind ik dan veel erger xD ben ook niet van plan om weg te gaan. Als ik wel weg ga, jammer dan :) dan betaal ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Heeft iemand een ''advies'' over wel of niet een vervangende auto binnen 24 uur.

Staat dit los van de ''pechhulp''? Als ik in het buitenland pech heb wil ik wel graag een vervangende auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Als ik thuis werk wil ik het liefst op mijn normale pc werken. Is het mogelijk alle vpn settings over te zetten naar een virtuele bak op mijn main pc zodat ik mail en communicator heb en zo perfect gebruik kan maken van mijn triple monitor setup? ipv op die kleine laptop met 1 scherm erbij? Bewust een virtuele machine zodat ik alles netjes gescheiden kan hoduen van mijn prive werkplek.
ls789 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:05:
dan ga je inderdaad minder betalen. Die boete zou ik je niet zo druk om maken.. dat is in in mijn geval in jaar 1 2400 euro en jaar twee is het al 1800 euro..

22,50 per maand extra vind ik dan veel erger xD ben ook niet van plan om weg te gaan. Als ik wel weg ga, jammer dan :) dan betaal ik
ik dacht dat ik minstens 5000 euro oid moest betalen als ik een v40 zou kiezen, verkeerd gelezen of klopt dit bedrag van jou echt?

[ Voor 41% gewijzigd door TweakerVincent op 18-04-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
TweakerVincent schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:29:
Als ik thuis werk wil ik het liefst op mijn normale pc werken. Is het mogelijk alle vpn settings over te zetten naar een virtuele bak op mijn main pc zodat ik mail en communicator heb en zo perfect gebruik kan maken van mijn triple monitor setup? ipv op die kleine laptop met 1 scherm erbij? Bewust een virtuele machine zodat ik alles netjes gescheiden kan hoduen van mijn prive werkplek.

[...]

ik dacht dat ik minstens 5000 euro oid moest betalen als ik een v40 zou kiezen, verkeerd gelezen of klopt dit bedrag van jou echt?
Weet niet precies hoe het zit.. maar ik dacht dat je in de bestelperiode (bij V40 dus 3-4maanden) en 6 maanden na levering de auto sowieso niet boetevrij mag inleveren..

Daarna betaal je 4x je leasebedrag (excl brandstof.. dus voor een v40 is dit denk 650?) en het jaar daarna 3x etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
ls789 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:34:
[...]

Weet niet precies hoe het zit.. maar ik dacht dat je in de bestelperiode (bij V40 dus 3-4maanden) en 6 maanden na levering de auto sowieso niet boetevrij mag inleveren..

Daarna betaal je 4x je leasebedrag (excl brandstof.. dus voor een v40 is dit denk 650?) en het jaar daarna 3x etc etc
oh dus zelfs met die verzekering houd je die boete bij <6 mnd inleveren? Op zich ben ik niet van plan snel weg te gaan maar je weet het nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
TweakerVincent schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:36:
[...]

oh dus zelfs met die verzekering houd je die boete bij <6 mnd inleveren? Op zich ben ik niet van plan snel weg te gaan maar je weet het nooit :)
IK ben het aan het checken nu in de charter moment xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
ja het is in het eerste jaar 4 termijnen ;) en binnen 6 maanden van bestelling 6 termijnen.. exclusief brandstof.. dus valt best mee

[ Voor 5% gewijzigd door ls789 op 18-04-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
ls789 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:45:
ja het is in het eerste jaar 4 termijnen ;) en binnen 6 maanden van bestelling 6 termijnen.. exclusief brandstof.. dus valt best mee
ehm snap er nog niks van? Moet ik nu wel of niet betalen als ik binnen 6 mnd MET verzekering wegga? en hoeveel na 6 mnd MET verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
staat er niet duidelijk in. Met verz na 6 maanden is ''gratis''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:42

aex351

I am the one

ls789 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:19:
Heeft iemand een ''advies'' over wel of niet een vervangende auto binnen 24 uur.

Staat dit los van de ''pechhulp''? Als ik in het buitenland pech heb wil ik wel graag een vervangende auto..
Vervangend vervoer houdt in binnen welk tijdsbestrek, op basis van de beschikbaarheid van de auto (duur van reparatie/onderhoud), de leasemaatschappij opdraait voor de kosten van het vervangend vervoer. Het wel of niet gebruikmaken van vervangend vervoer staat hier dus los van. Pechhulp is iets anders. Pechhulp is een kwestie van de leasemaatschappij bellen terwijl je langs de kant van de weg staat (met pech uiteraard). Overigens is het ook zo dat bepaalde merken een eigen pechhulp hebben, bijvoorbeeld de Volkswagengroep (VW/Audi/Seat/etc.). Dat laatste is een merkgebonden dienst en hoort bij de auto waarin je rijd (zelfde geldt voor garantieregelingen etc.).

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
als ik een standaard auto uitzoek, mag ik dan wel nog fabrieksopties toevoegen? of helemaal niks?

ik zie bijvoordeeld net dat de lexus in de aanbieding is. mag ik dan opties erbij nemen? of is het dan geen "standaard" auto meer? ook klopt de datum niet op de alpabet site (er staat t/m 31-12-2013 bj standaard autos's) is dit een foutje?

anders switch ik mss naar de lexus, geen verzekering meer nodig en korting :D

[ Voor 65% gewijzigd door TweakerVincent op 19-04-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
TweakerVincent schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:22:
als ik een standaard auto uitzoek, mag ik dan wel nog fabrieksopties toevoegen? of helemaal niks?

ik zie bijvoordeeld net dat de lexus in de aanbieding is. mag ik dan opties erbij nemen? of is het dan geen "standaard" auto meer? ook klopt de datum niet op de alpabet site (er staat t/m 31-12-2013 bj standaard autos's) is dit een foutje?

anders switch ik mss naar de lexus, geen verzekering meer nodig en korting :D
je kan gewoon opties toevoegen, no problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

TweakerVincent schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:29:
De Cisco VPN client kun je downloaden en installeren op jouw PC. Mail en communicator kun je via VPN goed gebruiken in hun webversie, de rest levert soms problemen op door de wat vreemde SSO configuratie. KM en Talent werkt niet, Clarity weer wel.
De afzonderlijke profiles voor Management VPN voor verbinding met de hosts in de datacenters werkt volledig echter, alle systemen zijn bereikbaar zoals op jouw PPT.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Sieger schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 07:05:
[...]

je kan gewoon opties toevoegen, no problemo.
ok, dan wordt de lexus ook erg interessant, als hij als standaardauto geldt EN opties toevoegen mogelijk is. waarom staat er 31/12/2013 bij de alphabet site bij standaard auto's?
DeBolle schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:11:
[...]

De Cisco VPN client kun je downloaden en installeren op jouw PC. Mail en communicator kun je via VPN goed gebruiken in hun webversie, de rest levert soms problemen op door de wat vreemde SSO configuratie. KM en Talent werkt niet, Clarity weer wel.
De afzonderlijke profiles voor Management VPN voor verbinding met de hosts in de datacenters werkt volledig echter, alle systemen zijn bereikbaar zoals op jouw PPT.
dit gaat ik van de week eens testen, tnx

waar kan ik op intranet vinden wat de standaardauto's zijn? zoek me rot?

[ Voor 49% gewijzigd door TweakerVincent op 19-04-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TweakerVincent schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:43:
en als ik over een jaar oid meer ga verdienen, gaat mijn niveau voor leasen ook omhoog? maw betaal je dan minder? Of is die constant?
Dan krijg je 20 euro per maand meer leasebudget ;)
ls789 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:19:

Staat los van pechhulp inderdaad. Ik kan het wel aanraden, dan krijg je namelijk bij elke beurt of bandenwissel een huurauto mee. Anders moet je zelf vervoer gaan regelen. Niet leuk als de klant op je wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JeroenH schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 18:40:
[...]
Ik had gisteren mijn laatste werkdag bij Capgemini. Ik heb er in een half jaar tijd veel geleerd maar ik ben blij dat ik per 1 mei bij een heel ander soort organisatie kan beginnen. Veel succes iedereen!
Na een half jaar ga je dus weg bij Cap? Mag ik vragen waarom? kwestie van geen passende functie of spreekt het type organisatie je niet aan? Ik neem aan dat je toch vooral wel een beetje wist wat je kon verwachten bij Cap? Aangezien je zegt dat je nu bij een heel ander soort organisatie gaat werken kijk ik daar een beetje van op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
DeBolle schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:11:
[...]

Webversie van commnicator? vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Cue_ schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:44:
[...]

Webversie van commnicator? vertel!
webgims.capgemini.com thats all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Tsurany schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:05:
[...]

[...]

Staat los van pechhulp inderdaad. Ik kan het wel aanraden, dan krijg je namelijk bij elke beurt of bandenwissel een huurauto mee. Anders moet je zelf vervoer gaan regelen. Niet leuk als de klant op je wacht.
Heb het ook erbij genomen :) zaterdag een A3 besteld, nu wachten op de leasemaatschappij wanneer ik een voorloop auto krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Tsurany schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:05:
[...]

[...]

Ik heb het nog nooit er bij genomen. Als je een beetje slim inplant, kan het prima vlak voor of vlak na werk. En zo vaak wacht er geen klant op me; iets met flexibele werktijden ;) Vaak kijk ik ook of er in de buurt van m'n opdracht ook een garage zit. Vragen of ze een leenfiets neerzetten, 's ochtends brengen, 's avonds halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Tedillac schreef op zondag 20 april 2014 @ 00:08:
[...]

webgims.capgemini.com thats all!
Bij mij werkt dat helaas niet. Talent doet het via VPN bij mij wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Fab1Man schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:12:
[...]

Bij mij werkt dat helaas niet. Talent doet het via VPN bij mij wel gewoon...
Webgims doet het ook vaker niet dan wel, is mijn ervaring. Je moet af en toe geluk hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Office Communicator 2007 op een virtuele PC met eigen VPN verhelpt alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Fab1Man schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:35:
Office Communicator 2007 op een virtuele PC met eigen VPN verhelpt alles ;)
Een webversie is handig voor als je op andere laptop zit of als je op guest netwerk moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Is het mogelijk de communicator ook op je phone (android) te krijgen? wss niet?
Pagina: 1 ... 28 ... 84 Laatste