Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:36
Op papier idd. Ik praktijk kan je als consultant simpelweg niet zonder auto :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
Juancho schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 11:55:
Op papier idd. Ik praktijk kan je als consultant simpelweg niet zonder auto :)
Ik ken toch meerdere mensen die in dit vak alles met openbaar vervoer doen, soms ook zonder rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met mijn telefoon in te loggen op het wifi netwerk van Cap? Kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Voor eenmalig gebruik voldoet xs4guests, wil je permanent toegang dan kun je het best een certificaat op jouw telefoon zetten. Zoek even op "smartphone" binnen Talent of KM, dan vindt je vanzelf een document met step-by-step.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03
timag schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:15:
Ik ken toch meerdere mensen die in dit vak alles met openbaar vervoer doen, soms ook zonder rijbewijs.
*meldt*

(nog een maandje dan, dan ben ik weg)

Maar het was in mijn geval prima te doen, een beperkt aantal werkplekken in Leidsche Rijn, Papendorp en Rotterdam.

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenH op 18-03-2014 16:44 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
timag schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:15:
[...]
Tja verschilt natuurlijk ook per persoon en vooral per project. Als je enorm veel langer moet reizen omdat je niet met de auto kunt, tja, het is maar wat je prettig vindt. Zit je een half jaar op project vlak om de hoek, dan kan het uiteraard. Maar overall gezien lijkt het me de reizen (en dat lukt lang niet altijd of is lang niet altijd ideaal) gewoon onderdeel van je vak.

Uiteraard iedereen zijn eigen keuze hierin :). Als je zoals mij in het oosten woont moet je gewoon met grote regelmaat naar het westen of nog verder.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou willen dat ik het OV kon gebruiken. Lekker relaxed in de trein zitten en wat internetten in plaats van druk druk de file door.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Tsurany schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:59:
Ik zou willen dat ik het OV kon gebruiken. Lekker relaxed in de trein zitten en wat internetten in plaats van druk druk de file door.
Internetten en treinen gaat niet echt samen, ondanks dat ze dat wel aanbieden. Iets met drukte en te langzame verbinding.

Momenteel doe ik alles met het OV. Straks misschien een opdracht in Hoofddorp / Amsterdam zuid. En die zitten lekker naast het spoor.
Zie het niet zitten om gedoe te hebben met files.

Tis ook maar net wat je gewend bent. Zlef nooit een auto gehad en mis het eig ook nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 23:22
Ieder zijn mening :) ik heb zelf een hekel aan het ov en sta liever in de file dan dat ik in een overvolle trein sta ;) Leuke bij cap is; het maakt ze geen drol uit hoe je naar de klant gaat, als je er maar bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 22:17
JeroenH schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:28:
[...]
*meldt*

(nog een maandje dan, dan ben ik weg)

Maar het was in mijn geval prima te doen, een beperkt aantal werkplekken in Leidsche Rijn, Papendorp en Rotterdam.
We hebben toch geen vestiging in Rotterdam?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Scoro schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:16:
We hebben toch geen vestiging in Rotterdam?! :?
Nee maar wel een klant :)

Donderdag er weer heen, lekker met de trein. Boekje lezen, filmpje kijken, of wat werken als er nog wat moet gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenH op 18-03-2014 20:28 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viavia28 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:54:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met mijn telefoon in te loggen op het wifi netwerk van Cap? Kan het nergens vinden.
kan gewoon, je moet dan wel certificaten downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tsurany schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:59:
Gaat dat samen dan? Lekker relaxen en reizen in de trein? ;) Zonder gekheid, dat is voor mij simpelweg onmogelijk omdat de treinen vanaf groningen, via Zwolle richting het westen altijd propvol zitten, helemaal rondom de spits. Met een beetje pech moet je zelfs die hele rit staan of in het gangpad proberen te zitten.

Sorry, maar doe mij dan maar een relaxte auto en een half uurtje in de file als het niet anders kan. Lekker rustig wakker worden, muziekje aan, wat tijd voor je zelf, pleeg alvast wat belletjes in alle rust of weet ik veel wat.

Dat het verder een persoonlijke keuze is lijkt me duidelijk. Maar net als ls789 heb ik ook een gruwelijke hekel aan het openbaar vervoer. De drukte, gebrek aan relaxheid, gehaast en gevlieg en dan nog niet kunnen vertrouwen op de vertrek- een aankomsttijden. Voor mij echt niet te doen, stel ik moet een dag naar een klant en s'avonds een meeting of cursus bij Cap LR of PD. Dat kost me gewoon belachelijk veel extra tijd ivm reizen in de auto. Ik heb die NS kaart dan ook in 8 maand nog nooit gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cue_ schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:50:
[...]

Internetten en treinen gaat niet echt samen, ondanks dat ze dat wel aanbieden. Iets met drukte en te langzame verbinding.
Via 3G/4G gaat het wel. Via telefoon of tablet met 2e SIM. In ieder geval beter dan suf radio luisteren. Ik vind autorijden niet erg maar het is gewoon saai.
Juancho schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:06:
Gaat dat samen dan? Lekker relaxen en reizen in de trein? ;) Zonder gekheid, dat is voor mij simpelweg onmogelijk omdat de treinen vanaf groningen, via Zwolle richting het westen altijd propvol zitten, helemaal rondom de spits. Met een beetje pech moet je zelfs die hele rit staan of in het gangpad proberen te zitten.
Hangt er vanaf waar je in stapt natuurlijk. Als je kan zitten is het wel lekker relaxed. Althans, wordt nu gek van de A20 elke dag, dikke drama.

[ Voor 42% gewijzigd door Tsurany op 18-03-2014 21:37 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik ga af en toe met auto, als ik na het werk ergens anders heen moet en ik vind dat juist niet leuk. Sowieso is het verloren tijd (ik acht mezelf niet zo'n goede chauffeur dat ik moet gaan zitten bellen tijdens het rijden) en ik vind het ook juist gestresst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Juancho schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:06:
[...]

Sorry, maar doe mij dan maar een relaxte auto en een half uurtje in de file als het niet anders kan. Lekker rustig wakker worden, muziekje aan, wat tijd voor je zelf, pleeg alvast wat belletjes in alle rust of weet ik veel wat.

Dat het verder een persoonlijke keuze is lijkt me duidelijk. Maar net als ls789 heb ik ook een gruwelijke hekel aan het openbaar vervoer. De drukte, gebrek aan relaxheid, gehaast en gevlieg en dan nog niet kunnen vertrouwen op de vertrek- een aankomsttijden. Voor mij echt niet te doen, stel ik moet een dag naar een klant en s'avonds een meeting of cursus bij Cap LR of PD. Dat kost me gewoon belachelijk veel extra tijd ivm reizen in de auto. Ik heb die NS kaart dan ook in 8 maand nog nooit gebruikt....
Amen brother. Precies zo denk ik er ook over haha alleen het fietsen door weer en wind naar het station is al een NO GO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ls789 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:30:
Amen brother. Precies zo denk ik er ook over haha alleen het fietsen door weer en wind naar het station is al een NO GO
Goed regenpak. Daarmee blijf ik droger dan de stropdassen die ik met hun laptoptas boven hun hoofd van de parkeergarage naar het pand zie rennen >:) (en die vervolgens buiten adem zijn omdat ze geen conditie hebben)

Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Overigens verbaast het me wel dat duurzame manier van de transport (duurzaamheid in het algemeen, eigenlijk) niet erg aangemoedigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Alleen al voor de prijzen van een treinkaartje zeg ik een dikke doei tegen het openbaar vervoer. Schandalige prijzen, zeker als ze willen pushen dat Nederlanders meer met de trein moeten. Of zoals laatst toen ik tegen mijn zin in toch met vrienden de bus pakte om een biertje te kunnen drinken, 12 euro voor een retourtje van nog geen 10km. Schandalig gewoon! Dat is overigens ook de enigste reden waarom ik met de trein naar bijv. een meeting of dergelijke zou gaan. Puur omdat je dan een paar biertjes kunt drinken. Want qua reizen is het allemaal veel langer en juist daar irriteer ik me mateloos aan.

Nee, ik ga heerlijk met de auto, kan staan en gaan waar ik wil en vooral wanneer ik wel, niet afhankelijk zijn en kan mooi voor een deel mijn hobby naast mijn werk uitvoeren in de auto. Half uurtje file juich ik daarom soms alleen maar toe :).

Overigens als je op project zit met redelijk veel vrijheid, zoals ik zelf, mag je gerust zelf bepalen wat je doet. Eerder begin of juist wat later zodat je de spits omzeild. Of zoals bij ons wordt er zelfs door ruimte gebrek gezegd dat je ook rustig bij Cap mag werken en 1 of 2 dagen thuis. Helemaal ideaal! Klant tevreden, ik tevreden :). Al begrijp ik dat het niet bij iedere klant natuurlijk zo werkt.

Nee, wat mij betreft staat het pushen van meer gebruik te maken van het OV volledig haakt op het pushen van het nieuwe werken. Dan heb je immers bijv. niet meer met files te maken en maakt het grotendeels niet uit waar en wanneer je werkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Juancho op 19-03-2014 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Juancho schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 01:58:
Alleen al voor de prijzen van een treinkaartje zeg ik een dikke doei tegen het openbaar vervoer. Schandalige prijzen, zeker als ze willen pushen dat Nederlanders meer met de trein moeten.
Daar hebben we een NS-businesscard voor als Cap medewerker. Als je een leaseauto hebt, heb je geen extra kosten aan zakelijke reizen met de trein, maar mag je hem (officieel, ik hoor van genoeg medewerkers die het wel doen) niet privé gebruiken :)
[...]
Want qua reizen is het allemaal veel langer en juist daar irriteer ik me mateloos aan.
[...]
Dat ligt er natuurlijk wel aan waar je vandaan moet komen en waar je heen wil/gaat. Voor jou is het nu niet aantrekkelijk, maar er zijn zeker wel situaties waar het voor mensen veel aantrekkelijker is om met de trein te gaan.
Toen ik net bij Cap zat, woonde ik vlakbij het centrum van Utrecht en moest ik naar Cap Amsterdam. Dan is de trein ideaal: 5 minuten fietsen naar Utrecht CS, 15 minuten trein naar Bijlmer-Arena, 5 minuten lopen naar Cap kantoor.

Waar ik nu woon, en gezien de locatie van de klant, zou ik niet meer met het OV naar werk willen. Dan moet ik eerst een halfuur met de bus, die 2x per uur gaat, vervolgens +/- 20 minuten met de trein en dan nog 15 minuten met de bus. Terwijl ik er met de auto 30-35 minuten over doe en zo goed als nooit file heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:37:
[...]

kan gewoon, je moet dan wel certificaten downloaden
Ik kan nu wel op het guest network en dan met mobilepass inloggen. Maar waar kan ik die certificaten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Koppensneller

winterrrrrr

Viavia28 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:20:
[...]

Ik kan nu wel op het guest network en dan met mobilepass inloggen. Maar waar kan ik die certificaten vinden?
Even met je telefoon (via XS4Guest) naar mymobile.capgemini.com :)

[ Voor 7% gewijzigd door Koppensneller op 19-03-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Juancho schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 01:58:
Alleen al voor de prijzen van een treinkaartje zeg ik een dikke doei tegen het openbaar vervoer.
Dan zou je eens beter moeten rekenen. Met de business card van Cap heb je 20/40% korting en daarmee reis je echt wel goedkoper dan met een eigen auto (lease is weer anders). Zodra je ook maar een beetje boven formaatje Aygo uitkomt rijd je zomaar voor 30ct per kilometer. Dus prijs is geen argument.
Want qua reizen is het allemaal veel langer en juist daar irriteer ik me mateloos aan.
Niet als je dichtbij een IC-station woont ;)
Nee, wat mij betreft staat het pushen van meer gebruik te maken van het OV volledig haakt op het pushen van het nieuwe werken. Dan heb je immers bijv. niet meer met files te maken en maakt het grotendeels niet uit waar en wanneer je werkt.
Misschien, maar anno 2014 is hoe duurzaam je onderneming is ook een verkoopargument en hoe je je personeel laat reizen is daar een groot onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
JeroenH schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:59:
[...]

Dan zou je eens beter moeten rekenen. Met de business card van Cap heb je 20/40% korting en daarmee reis je echt wel goedkoper dan met een eigen auto (lease is weer anders). Zodra je ook maar een beetje boven formaatje Aygo uitkomt rijd je zomaar voor 30ct per kilometer. Dus prijs is geen argument.

[...]
Met het nieuwe contract dat Cap heeft voor de businesscard, heb je die korting wel alleen tijdens daluren. Tijdens de spits betaal je de volle 100%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Koppensneller

winterrrrrr

Is het eigenlijk toegestaan om je businesscard voor privéreizen te gebruiken zodat je dan ook van die korting kunt profiteren? Natuurlijk zouden de reisbedragen dan wel terugbetaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:42
Koppensneller schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:38:
Is het eigenlijk toegestaan om je businesscard voor privéreizen te gebruiken zodat je dan ook van die korting kunt profiteren? Natuurlijk zouden de reisbedragen dan wel terugbetaald moeten worden.
Ja dat kan, dan dien je officieel in Mijn NS aan te geven dat een reis prive was.
In theorie zou die dan van je loon moeten worden ingehouden (gebeurd in de praktijk niet).

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Volgens de HR charter mag je de businesscard niet gebruiken voor privéreizen, als je een leaseauto hebt. Als je geen leaseauto hebt, mag het wel.
In de praktijk wordt er inderdaad niet gecontroleerd of iets ingehouden als je hem wel gewoon gebruikt als je een leaseauto hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Ik heb m'n eerste inzet te pakken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tankiej schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:46:
Volgens de HR charter mag je de businesscard niet gebruiken voor privéreizen, als je een leaseauto hebt. Als je geen leaseauto hebt, mag het wel.
In de praktijk wordt er inderdaad niet gecontroleerd of iets ingehouden als je hem wel gewoon gebruikt als je een leaseauto hebt..
Ik vind privé gebruik wel verdedigbaar als het een goedkoper alternatief is voor de auto bij een oud leasecontract. Bij een nieuw leasecontract betaal je voor de privé kilometers en is de businesscard privé gebruiken frauduleus te noemen als je de kosten later niet zelf op je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39
Tsurany schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:01:
[...]

Ik vind privé gebruik wel verdedigbaar als het een goedkoper alternatief is voor de auto bij een oud leasecontract. Bij een nieuw leasecontract betaal je voor de privé kilometers en is de businesscard privé gebruiken frauduleus te noemen als je de kosten later niet zelf op je neemt.
Het eerste is ook frauduleus, want de belastingdienst keurt het niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

monkel schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:12:
[...]

Het eerste is ook frauduleus, want de belastingdienst keurt het niet goed
Dan moet je hem dus in zijn geheel niet privé gebruiken. Met de nieuwe leaseregeling is dat ook niet nodig, dan houd je privé kilometers over waar je weer voor betaald wordt dus kan je daarmee de trein betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik woon naast een kopstation (begin- dan wel eindpunt van lijn), dus altijd zitruimte en terwijl ik email, relax of in slaap sukkel wordt ik keurig vervoerd naar bijv. Alexanderpolder om fris bij de klant binnen te stappen. Helaas kan dat niet altijd, momenteel bij een klant die per OV 02:30 uur reistijd vergt terwijl de auto 50 minuten is. Tsja.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Cue_ schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:52:
Ik heb m'n eerste inzet te pakken *O*
klinkt goed! Wat ga je precies doen?

Ik ben bezig met mijzelf verdiepen in Microsoft Dynamics. Als het goed is kan ik dan ook een project doen bij een bedrijf :) iets heel anders dan dat ik eigenlijk ga doen (.NET development). Maar ik heb met programmeren nog geen ervaring en dit is nuttig/leuk om in de tussentijd te doen. Wellicht is het wel zo leuk dat ik het de komende jaren ga doen ahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tja het ligt natuurlijk, zoals al aangegeven, puur aan je eigen voorkeur en uiteraard hoe het geregeld is met werken bij je klant. Ik vind openbaar vervoer echt verschrikkelijk en ook belachelijk duur (privé gezien). Dus daardoor heb ik er al een afkeer tegen, los van het feit dat je altijd maar moet hopen dat je netjes op tijd op je bestemming komt. Het is voor mij alleen handig als je bijv. met vakantie gaat en naar Schiphol moet of de reistijd met auto naar je klant is vele malen groter als je met de auto moet.

Maarja, ik woon in het oosten dus die reistijd is er altijd wel en met de auto is dan vaak gewoon sneller, relaxter en handiger. Iedereen zijn keuze, maar het OV is niet echt voor mij bestemd heb ik wel gemerkt in al die jaren haha :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Juancho schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:03:
Tja het ligt natuurlijk, zoals al aangegeven, puur aan je eigen voorkeur en uiteraard hoe het geregeld is met werken bij je klant. Ik vind openbaar vervoer echt verschrikkelijk en ook belachelijk duur (privé gezien). Dus daardoor heb ik er al een afkeer tegen, los van het feit dat je altijd maar moet hopen dat je netjes op tijd op je bestemming komt. Het is voor mij alleen handig als je bijv. met vakantie gaat en naar Schiphol moet of de reistijd met auto naar je klant is vele malen groter als je met de auto moet.

Maarja, ik woon in het oosten dus die reistijd is er altijd wel en met de auto is dan vaak gewoon sneller, relaxter en handiger. Iedereen zijn keuze, maar het OV is niet echt voor mij bestemd heb ik wel gemerkt in al die jaren haha :).
Het voor- en natraject van het OV is voor een heleboel mensen killing. Voor mij is het OV ook nooit een optie omdat ik al 15-20 minuten van het station vandaan woon. Voordat ik in de trein zit ben ik met de auto al in Amsterdam-Zuid vanuit Utrecht. Echter, als jij praktisch naast het station woont en je klant-locatie zit ook naast het station dan is de trein erg aantrekkelijk (mits je kunt zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pcies, van station tot station met bijv. max 5 min lopen van station naar kantoor/je huis is het nog te doen. Ik zou ook eerst 10 min moeten fietsen naar het station (fijn in de winterperiode!), dan de overvolle trein in, 1 of 2x moeten overstappen en daarna nog eens gezellig in de bus en een stukje lopen naar klant of kantoor. Brr als ik er al aan moet denken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Als je op Leidsche Rijn zit en je zeurt over het natraject dan moet je je na laten kijken :D

En hoe het voortraject is is natuurlijk afhankelijk van de plek waar je woont. Eén van de eisen van onze woning was <5 min fietsen van een IC-station. Dat maakt het OV ineens een stuk aantrekkelijker, en zo konden we het ook bijna tien jaar geheel zonder auto doen. Dat was een bewuste keuze die me veel gemak, kostenbesparing en vrijheid opgeleverd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hoezo? Als ik naar LR ga met de trein moet ik nog een extra keer overstappen, los van die 1 of 2x overstappen die ik al moet maken. Weet je wel hoeveel extra tijd dat overstappen je kost? Het is zeker niet zo dat je binnen 1 minuut weer rijdt....

Heel fijn dat het Cap gebouw vlak bij het station staat, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er in 1 rit ook komt natuurlijk. Die vrijheid heb ik alleen met de auto en dat scheelt mij dus weer enorm veen tijd, gemak, gestress en geeft je gewoon meer vrijheid :p

Dat hele duurzame gedoe vind ik altijd gruwelijk overschat worden. Prima als je daar rekening mee wil houden, maar dan moet ik altijd lachen als je s'avonds laat een training hebt gehad, je loopt door het gebouw waar geen hond meer is maar op vele plekken staat het licht gewoon nog volop aan. Ik zou zeggen, pak dan eerst je kantoren eens goed aan want daar zal ongetwijfeld enorm veel overbodige energie en dus geld verspeelt worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 19-03-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Juancho schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:39:
Hoezo? Als ik naar LR ga met de trein moet ik nog een extra keer overstappen, los van die 1 of 2x overstappen die ik al moet maken. Weet je wel hoeveel extra tijd dat overstappen je kost? Het is zeker niet zo dat je binnen 1 minuut weer rijdt....

Heel fijn dat het Cap gebouw vlak bij het station staat, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er in 1 rit ook komt natuurlijk. Die vrijheid heb ik alleen met de auto en dat scheelt mij dus weer enorm veen tijd, gemak, gestress en geeft je gewoon meer vrijheid :p
Aan de andere kant die tijd is precies genoeg om even bij de Starbucks een kop koffie te halen :9
Dus zo erg vind ik die overstap nou ook weer niet. Daarnaast is de auto meer stressender vanwege de files dan de trein (trein duurt alleen heul veel langer).

[ Voor 6% gewijzigd door Meekoh op 19-03-2014 16:41 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat bakkie koffie haal ik anders ook wel bij het tankstation. 1 minuut werk en je zit weer warm en droog in je fijne auto met alle luxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Als ik tankstation koffie wil kan ik net zo goed op LR koffie halen, is allebei waardeloze koffie :P (* behalve beneden bij LR, maar das niet gratis)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Smaken verschillen dan wederom haha. Ach, ieder zijn eigen keuze toch? Ik vind het prima zolang je maar niet verplicht wordt tot het reizen met het openbaar vervoer enerzijds of met de auto anderzijds. Dat moet je je personeel lekker zelf laten bepalen. Zeker in een vakgebied waarbij er ook van je verwacht wordt dat je privé tijd inlevert. Wat dat betreft is mijn (bijna) eerste jaar bij Cap me uitermate goed bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Ik vind het vooral fijn dat je keuzevrijheid hebt. Ik heb weleens geen zin om in de file te staan, dan is het fijn dat ik zonder veel gedoe ook met het OV kan. :)
Een paar jaar geleden moest ik voor een klant naar Leeuwarden, nu is dat voor mij makkelijk met de auto.
Ik woon boven Amsterdam, dus even de A7 af cruisen, lekker tegen alle files in. Ging prima. Daarna moest ik voor diezelfde klant naar Arnhem, dan kom ik met de auto langs bijna ieder drama knooppunt in Nederland.
Door de NSBusinesscard kon ik ook vanaf Amsterdam CS met de ICE (richting duitsland) naar Arnhem. Dat kostte mij niets extra en was zooo relaxed, gewoon filmpje kijken onderweg, die trein stopt alleen in Utrecht en Arnhem. Toen was ook die sneeuwdrama, maar de trein reed gewoon door (gebeurd ook niet vaak).

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan nodig ik je graag uit om eens vanuit Zwolle de trein te pakken richting het westen in de spits :p. Dan zul je zien dat het zo relaxt niet meer is, dat je een filmpje kijken wel kunt vergeten en dat je moet hopen dat je uberhaubt kan zitten die hele reis haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Ja dat ken ik, heb tijdens mijn studie veel van en naar zwolle gereist met de trein. Dan was die trein bij zwolle al vol.
Maargoed in een ICE (Hogesnelheidstrein naar Duitsland) zul je niet snel staan ;). Eerder heel languit zitten.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 22:17
JeroenH schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:23:
[...]
Nee maar wel een klant :)

Donderdag er weer heen, lekker met de trein. Boekje lezen, filmpje kijken, of wat werken als er nog wat moet gebeuren.
Helder :)

Ik moet trouwens wel zeggen dat Cap maar weinig klanten heeft regio rotterdam.
Bijna alles zit in amsterdam / utrecht en beetje eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:21
Just a question, hoeveel avonden offeren jullie per maand op aan Capgemini :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik kom toevallig net thuis van een divisie meeting :). Je moet sowieso rekenen op 1x per maand een divisie meeting, dan heb je nog andere meetings, afhankelijk van je cluster. Ik heb bijv. straks elke week 1 avond een CoE meeting. Daarnaast zijn er vele avond trainingen, cursussen en krijg je genoeg aanmeldingen voor andere bijeenkomsten die best interessant zijn. Het is maar net wat je zelf prettig vind, los van de avonden waar je aanwezigheid eigenlijk verplicht is om zo maar te zeggen. Overall gezien ben ik denk ik 2 a 4 avonden per maand wel bij Cap te vinden naast je dagelijkse werk bij de klant. Vind ik nog wel te doen.

Voordeel is dat je thuis niet zelf meer hoeft te koken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Scoro schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:50:
[...]

Helder :)

Ik moet trouwens wel zeggen dat Cap maar weinig klanten heeft regio rotterdam.
Bijna alles zit in amsterdam / utrecht en beetje eindhoven.
Klanten in Utrecht? Welke dan?

Ik heb op projecten gezeten in IJmuiden, Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven, waarvan Eindhoven by far het langste. Philips is nou éénmaal een grote klant van ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Blik1984 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:16:
[...]

Ik heb op projecten gezeten in IJmuiden, Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven, waarvan Eindhoven by far het langste. Philips is nou éénmaal een grote klant van ons
Rabo, SNS, Achmea hebben alle drie vestigingen in Utrecht waar meerdere Cap medewerkers zitten. Waarschijnlijk zijn er nog wel meer te bedenken als je naar niet-FS kijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 21-03-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Blik1984 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:16:
[...]

Distributiecentrum van HEMA (maar daar komen we niet vaak), Rijkswaterstaat, de NS (apps), Universiteit van Utrecht en vast nog wel een paar.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Misschien geen hoofdvestiging maar idd zullen er in Utrecht genoeg vestigingen zijn van klanten van Cap. Zo zit ik ook regelmatig op een vesting in Utrecht van een klant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Wellicht hebben jullie ervaring met het volgende. Ik mag binnenkort een leaseauto bestellen en vraag me af of ik de verzekering afsluit voor vroegtijdig inleveren. Dit is toch nutteloos bij een auto onder de 42k? Of heb ik het dan verkeerd begrepen.

Ook vroeg ik mijzelf af wat het voordeel is bij eigen dealerkeuze.. Het is duurder per maand, neem aan dat er dan een voordeel aanzit? Kan je bv korting regelen bij een dealer of iets..

En de leaseprijs op dit moment is bijv rond de 800eu voor de A3 op gas. Kan dit net als dit jaar flink stijgen in 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ls789 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 00:40:
Wellicht hebben jullie ervaring met het volgende. Ik mag binnenkort een leaseauto bestellen en vraag me af of ik de verzekering afsluit voor vroegtijdig inleveren. Dit is toch nutteloos bij een auto onder de 42k? Of heb ik het dan verkeerd begrepen.
Ja, dat heb je verkeerd begrepen. Kijk eens naar de tabel in het Leasereglement (onderdeel van de HR Charter), daar staat duidelijk aangegeven dat bij een auto besteld na 1 juli 2012 en catalogusprijs onder de 41k, de medewerker belast wordt met kosten conform de berekening die daar ook staat. Natuurlijk alleen als je zelf uit dienst gaat of de auto wil inleveren, en je geen verzekering hebt voor voortijdig inleveren.
Ook vroeg ik mijzelf af wat het voordeel is bij eigen dealerkeuze.. Het is duurder per maand, neem aan dat er dan een voordeel aanzit? Kan je bv korting regelen bij een dealer of iets..
Je moet even informeren wat voor specifieke (kortings) afspraken er zijn met de importeurs. Bij Volvo is bijvoorbeeld het geval dat er geen extra kosten worden berekend bij eigen dealer keuze.
Inderdaad, als je eigen dealerkeuze hebt kan je dat gebruiken om extra korting te regelen bij een dealer. Als ze niet genoeg bieden, stap je gewoon bij een andere naar binnen ;)
En de leaseprijs op dit moment is bijv rond de 800eu voor de A3 op gas. Kan dit net als dit jaar flink stijgen in 2015?
Ik denk dat dit niet echt te voorspellen is, niemand heeft een glazenbol. Ga er maar wel vanuit dat het in ieder geval niet goedkoper gaat worden, met deze overheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Tankiej schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:34:
[...]

Ja, dat heb je verkeerd begrepen. Kijk eens naar de tabel in het Leasereglement (onderdeel van de HR Charter), daar staat duidelijk aangegeven dat bij een auto besteld na 1 juli 2012 en catalogusprijs onder de 41k, de medewerker belast wordt met kosten conform de berekening die daar ook staat. Natuurlijk alleen als je zelf uit dienst gaat of de auto wil inleveren, en je geen verzekering hebt voor voortijdig inleveren.

[...]

Je moet even informeren wat voor specifieke (kortings) afspraken er zijn met de importeurs. Bij Volvo is bijvoorbeeld het geval dat er geen extra kosten worden berekend bij eigen dealer keuze.
Inderdaad, als je eigen dealerkeuze hebt kan je dat gebruiken om extra korting te regelen bij een dealer. Als ze niet genoeg bieden, stap je gewoon bij een andere naar binnen ;)

[...]

Ik denk dat dit niet echt te voorspellen is, niemand heeft een glazenbol. Ga er maar wel vanuit dat het in ieder geval niet goedkoper gaat worden, met deze overheid..
hmm dit is wel apart. In de charter las ik dat er geen kosten zijn verbonden bij vroegtijdig inleveren indien de auto <41000 is en het een ''standaard auto'' betreft. Dat deze dus makkelijk naar de pool kan.

Het is idd ook niet te voorspellen. Een tientje of 2 verhoging vind ik prima. Maar las dat bijvoorbeeld die volvo v40 vorig jaar met wel 150 euro ofzo was verhoogd.. ja daar zit ik niet op te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Er zijn inderdaad een paar standaard auto's die geen premie nodig hebben. Maar daar wil je ook niet in rijden :P. Verder geldt de volgende regel; in 1e jaar inleveren = 4xleasetermijn boete, 2e jaar 3xtermijn, 3e jaar 2xtermijn, 4e jaar 1x termijn. Ik gok er op dat het om bruto termijnen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Ah oke. Ik dacht dat alles wel ''standaard'' was op cabrio's en SUV's na haha.
Is het standaard dat je een salarisschaal omhoog gaat na je proeftijd? Dat zou in het leasebudget precies de afkoop vroegtijdig inleveren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvd
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb niets gezegd :)

[ Voor 105% gewijzigd door pwvd op 25-03-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
dus er zitten toch geen kosten aan verbonden na die 6 maanden? In dat geval vind ik de verzekering nogal kolder.. die 6 maanden lijken mij geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvd
  • Laatst online: 19-12-2024
ls789 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:26:
dus er zitten toch geen kosten aan verbonden na die 6 maanden? In dat geval vind ik de verzekering nogal kolder.. die 6 maanden lijken mij geen probleem
Leasereglement is in mijn opinie toch niet helemaal duidelijk daarover, maar als ik het nog eens goed doorlees is er toch wel sprake van een boete zoals hierboven beschreven door tankiej en monkel.

[ Voor 25% gewijzigd door pwvd op 25-03-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Volgende komt uit het leasereglement van 2012
Leaseauto’s met een looptijd naar keuze
Bij eerder inleveren dan de gekozen looptijd worden de kosten van voortijdig inleveren in rekening gebracht bij de medewerker. Dit geldt in geval van vervroegde beëindiging van het leasecontract door beëindiging van het dienstverband op initiatief van de medewerker. Voor deze auto‟s kan een verzekering bij de leasemaatschappij worden afgesloten die de boete overneemt.
De kosten voor de leaserijder voor een auto tot € 41.000,- bedragen gemiddeld € 22,50 per maand en worden uitgevoerd in een hiervoor verhoogde leaseprijs, maar zijn afhankelijk van de gekozen looptijd van het contract. Het is niet mogelijk om gedurende de looptijd de optie voor het verzekeren van vroegtijdige inlevering te wijzigen. Hieronder zijn de keuzemogelijkheden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
dit staat er nu in

De kosten verbonden aan het beëindigen van het leasecontract in verband met uitdiensttreding voordat de standaard contracttermijn is verstreken, worden - behoudens in onderstaande gevallen - niet individueel doorbelast.

en daaronder staan dan een aantal regels wat betreft standaard auto etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Als je dan iets verder leest, kom je bij de alinea die ik gequote heb. Als je op eigen inititief uit dienst gaat, moet je betalen. Bij ontslag zijn er geen kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Alleen bij leaseauto's met een looptijd naar keuze toch?
Wanneer is het keuze? als je afwijkt van de standaard termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
ja dat dacht ik ook maar als jij het beeindigd na 2 jaar is dat natuurlijk ook ''keuze''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Ik heb even een vraagje over het mobiliteitsbudget en alles.
Aangezien ik t komende half jaar sowieso inzet heb bij een locatie bij een NS station, ben ik sowieso van plan om tijdje te gaan treinreizen. De NS businesskaart komt duurder uit dan mijn (mooie) voordeelurenkaart die ik prive heb.

Hoe kan ik dit alles het beste aanpakken?
Volgens mij wordt standaard de mobiliteitsvergoeding bij je loon uitbetaald maandelijks en hoef ik dus niets te doen.
Of zijn er nog andere opties die misschien aantrekkelijker zijn, maar die ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Aj, begrijp ik hieruit dat de regeling hieromtrent t.o.v. van toen ik mijn huidige leaseauto nam in 2010 zijn veranderd? Destijds gold het volgende als je zelf uit dienst ging (zonder ontslag vanuit werkgever):

Is de leaseauto minder dan 6 maanden geleden op contract gezet, dan moest je een boete betalen.
Is de leaseauto langer dan 6 maanden geleden op contract gezet, dan hoefde je geen boete te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cue_ schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:13:
Ik heb even een vraagje over het mobiliteitsbudget en alles.
Aangezien ik t komende half jaar sowieso inzet heb bij een locatie bij een NS station, ben ik sowieso van plan om tijdje te gaan treinreizen. De NS businesskaart komt duurder uit dan mijn (mooie) voordeelurenkaart die ik prive heb.

Hoe kan ik dit alles het beste aanpakken?
Volgens mij wordt standaard de mobiliteitsvergoeding bij je loon uitbetaald maandelijks en hoef ik dus niets te doen.
Of zijn er nog andere opties die misschien aantrekkelijker zijn, maar die ik mis?
Gewoon lease vergoeding uit laten betalen aan het eind van het jaar en de kilometers declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Tsurany schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:23:
Gewoon lease vergoeding uit laten betalen aan het eind van het jaar en de kilometers declareren.
Hmm. maar eens met ISA bellen hierover wat het handigste/voordeligste is.
Vind het allemaal wat vaag en ingewikkeld :+

[ Voor 29% gewijzigd door Cue_ op 25-03-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DaSaN schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:21:
Aj, begrijp ik hieruit dat de regeling hieromtrent t.o.v. van toen ik mijn huidige leaseauto nam in 2010 zijn veranderd? Destijds gold het volgende als je zelf uit dienst ging (zonder ontslag vanuit werkgever):

Is de leaseauto minder dan 6 maanden geleden op contract gezet, dan moest je een boete betalen.
Is de leaseauto langer dan 6 maanden geleden op contract gezet, dan hoefde je geen boete te betalen.
Klopt, dat is veranderd. Als je het leasereglement ziet, dan is er een wijziging in 2011 en in 2012 geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Ondertussen zijn we ook verhuisd naar een nieuw pand overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
DaSaN schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:21:

De voorziening voor voortijdig inleveren zat vroeger ingebakken in de lease-prijs, deze stond bij de berekening altijd apart gespecificeerd. Kennelijk is die voorziening / verzekering nu optioneel geworden. Dat maakt de lease-prijs iets lager maar is wel naar als je weg wil...

[ Voor 0% gewijzigd door timag op 26-03-2014 13:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Klopt het overigens dat je je flexbudget kan optellen bij je mobiliteitsvergoeding? of een gedeelte daarvan?
Hoe kun je dit regelen? Krijg je dan per maand geld, of pas aan het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 20:46
ls789 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:06:
Klopt het overigens dat je je flexbudget kan optellen bij je mobiliteitsvergoeding? of een gedeelte daarvan?
Hoe kun je dit regelen? Krijg je dan per maand geld, of pas aan het einde van het jaar.
Je kan je mobiliteitsbudget inzetten in je flexbudget, eventueel restant wat niet in het flexbudget terecht komt wordt aan het einde van het jaar als bruto loon bij je inkomen gerekend.
Je kan er ook voor kiezen om je mobiliteitsbudget per maand bij je brutoloon uit te laten betalen, hier wordt dan wel loonbelasting op in mindering gebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door PSP123 op 26-03-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Ik denk dat voor veel consultants geld vanuit het flexbudget naar het leasebudget zou moeten, niet andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
t_captain schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:10:
Ik denk dat voor veel consultants geld vanuit het flexbudget naar het leasebudget zou moeten, niet andersom :)
dit is dus niet mogelijk :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ls789 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:38:
[...]

dit is dus niet mogelijk :(?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
hmm, nog even over de A3 op gas.
Bij Alphabet staat dat je 125 euro aan brandstof krijgt (die zit inbegrepen in de leaseprijs). In het contract staat 35000 km.. zou dit moeten betekenen dat ik dus bijna 3000 km per maand moet kunnen rijden met 125 euro brandstof.. dit is namelijk nogal onmogelijk haha.

Voor een diesel is dit bedrag 175 euro ongeveer (ook onmogelijk??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij diesel praat je over ongeveer 4,5-5 liter per 100 kilometer. Dat hoeft zeker niet onmogelijk te zijn. Ik weet niet wat de prijs van LPG is maar gezien dat als goedkoop bekend staat kan die 125 euro best redelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
maar is dit gebaseerd op bijna 3000 km per maand ? Neem aan dat als je onzuinig gaat rijden en je maakt maar 1000 km per maand dat je alsnog moet betalen ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je betaald de brandstofkosten over het werkelijke verbruik, ongeacht het aantal kilometers. Minder privé kilometers maken betekent dat je geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:08
die A3 rijdt niet op LPG, maar op CNG (aardgas).
Het aantal tanklocaties is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Wat bizar dat het in het "werken bij Cap" topic alleen maar over auto's gaat. Is dat wat telt in een baan?

Misschien wordt het tijd voor een apart "Capgemini leaseauto" topic ;)

[ Voor 25% gewijzigd door JeroenH op 26-03-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
die a3 kan ook volwaardig op benzine rijden (900 km) ;) dit is uiteraard wel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

zessen schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:53:
die A3 rijdt niet op LPG, maar op CNG (aardgas).
Het aantal tanklocaties is beperkt.
Daar zal hetzelfde wel voor op gaan denk ik? Goedkoper dan diesel per kilometer dus het budget zal wel kloppen.
JeroenH schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:54:
Wat bizar dat het in het "werken bij Cap" topic alleen maar over auto's gaat. Is dat wat telt in een baan?

Tja het vak inhoudelijke wordt toch meestal wel intern besproken. Hier gaat het vrijwel enkel over arbeidsvoorwaarden en informatie die publiekelijk beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JeroenH schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:54:

Zal mede komen door de nogal onduidelijke leaseregeling :). Zeker voor nieuwe Cappers is dat toch een heel gepuzzel, ik spreek uit eigen ervaring :). Inhoudelijk dan maar, ik heb deze week goed nieuws gekregen! Zoals een aantal van jullie misschien nog weten van vorig jaar mei/juni kreeg ik eerst een jaarcontract destijds, maar die wordt nu omgezet tot onbepaalde tijd!! ;)

Erg blij mee, geeft toch vertrouwen en wat meer zekerheid en ik ben zelf ook gewoon enorm te spreken over Cap en al haar mogelijkheden. Het goede gevoel wat ik had is volledig uitgekomen. Prachtige organisatie om voor te werken, zeker als je je flink wil ontwikkelen en specialiseren. Veel hangt gewoon van jezelf af, heb je een 9 tot 5 mentaliteit en interesseert de rest je niet, tja, dan moet je niet gek opkijken als je aan alle kanten ingehaald wordt. Wat niet wil zeggen dat je iedere week 5 meetings en/of trainingen moet bijwonen natuurlijk ;)

Ik vind juist die vrijheid in je keuzes, looppad en communicatie hierover echt super bij Cap.. Misschien heb ik het getroffen in mijn divisie, maar het sociale (wat ik zeer belangrijk vind) is echt top aanwezig in onze divisie. Helemaal op mijn plek daaro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Tsurany schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:57:
Je betaald de brandstofkosten over het werkelijke verbruik, ongeacht het aantal kilometers. Minder privé kilometers maken betekent dat je geld terug krijgt.
Toch snap ik dit niet helemaal. Stel de leaseprijs is 500 en het brandstofbudget is 170.. Totaal is dit 670.

Waar slaat dit bedrag op? Is dat echt de 35000 delen door 12 ? Stel ik woon in Maastricht en moet elke dag 300 km rijden... dan haal ik die 170 euro brandstof noooit.

Moet ik dan elke maand bijbetalen? of is dit budget enkel voor je privekilometers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Juancho schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:29:
[...]

Zal mede komen door de nogal onduidelijke leaseregeling :). Zeker voor nieuwe Cappers is dat toch een heel gepuzzel, ik spreek uit eigen ervaring :). Inhoudelijk dan maar, ik heb deze week goed nieuws gekregen! Zoals een aantal van jullie misschien nog weten van vorig jaar mei/juni kreeg ik eerst een jaarcontract destijds, maar die wordt nu omgezet tot onbepaalde tijd!! ;)

Erg blij mee, geeft toch vertrouwen en wat meer zekerheid en ik ben zelf ook gewoon enorm te spreken over Cap en al haar mogelijkheden. Het goede gevoel wat ik had is volledig uitgekomen. Prachtige organisatie om voor te werken, zeker als je je flink wil ontwikkelen en specialiseren. Veel hangt gewoon van jezelf af, heb je een 9 tot 5 mentaliteit en interesseert de rest je niet, tja, dan moet je niet gek opkijken als je aan alle kanten ingehaald wordt. Wat niet wil zeggen dat je iedere week 5 meetings en/of trainingen moet bijwonen natuurlijk ;)

Ik vind juist die vrijheid in je keuzes, looppad en communicatie hierover echt super bij Cap.. Misschien heb ik het getroffen in mijn divisie, maar het sociale (wat ik zeer belangrijk vind) is echt top aanwezig in onze divisie. Helemaal op mijn plek daaro ;)
Nice! Gefeliciteerd! Welke divisie zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Binnen de Oracle club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:11

Jentae

Houdt van aglets.

Gefeliciteerd Juancho! Blijf deskundig, enthousiast, assertief en blijf vooral jezelf en je zult ver komen binnen Cap. :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Thanks allen! Het is precies wat je zegt, gewoon jezelf zijn als het goed is past dat namelijk al prima bij Capgemini. Anders is er iets mis gegaan bij de sollicitatie ;). Zonder gekheid, reden waarom het zo goed bevalt zijn de enorme mogelijkheden, de vele contacten, leuke projecten (uiteraard ben je afhankelijk van het aanbod), zeker binnen onze divisie het sociale want de meetings zijn bijv. altijd bere gezellig en voor mij persoonlijk een extra pluspunt dat er genoeg buitenlandse mogelijkheden zijn.

Kortom, na een paar jaar zoekende te zijn naar de juiste werkgever zit ik dan nu helemaal op mijn plekkie! Geeft toch een fijn, rustig en toch ook nog trots gevoel. Ik weet niet hoe andere Cappers dat ervaren, maar de naam Capgemini geeft mij toch nog altijd een trots gevoel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Juancho schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:01:
Anders is er iets mis gegaan bij de sollicitatie
(Lang) niet iedereen komt via een sollicitatie binnen, en niet iedereen zoekt hetzelfde in een baan - al was het maar omdat niet iedereen in dezelfde levensfase zit. Wel iets om rekening mee te houden :)

Gelukkig is er altijd ergens een betere baan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tuurlijk, ik overdrijf natuurlijk ook :). Wat ik wel vind is dat Cap echt bij je moet passen. Zowel de leuke als minder leuke dingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ls789 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:47:
[...]

Toch snap ik dit niet helemaal. Stel de leaseprijs is 500 en het brandstofbudget is 170.. Totaal is dit 670.

Waar slaat dit bedrag op? Is dat echt de 35000 delen door 12 ? Stel ik woon in Maastricht en moet elke dag 300 km rijden... dan haal ik die 170 euro brandstof noooit.

Moet ik dan elke maand bijbetalen? of is dit budget enkel voor je privekilometers?
Brandstof budget is gebaseerd op die 35k kilometers. Als dat budget niet toereikend is vult Capgemini dat aan. Echter heb je daar dus wel de brandstof norm die er bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Goeiemorgen collega's... :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1UDSMUC.jpg

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
...dus als je goed verkouden bent: no printing for you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Mooie 1 april grap :P

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De vraag is, zijn er nog mensen ingetrapt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Juancho schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:25:
De vraag is, zijn er nog mensen ingetrapt :p
Ik heb in ieder geval twee mensen het horen proberen, maar das van slechts 1 printer. Ik had ze vanmorgen door het hele gebouw verspreid, denk een printer of 8 of 9 kunnen vinden.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
M-Opensource schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:15:
[...]

Ik heb in ieder geval twee mensen het horen proberen, maar das van slechts 1 printer. Ik had ze vanmorgen door het hele gebouw verspreid, denk een printer of 8 of 9 kunnen vinden.
:)

Vind t trouwens wel slecht dat de printers gelijk beginnen te printen als je je badge erbij hebt gehouden. Ipv dat je eerste een lijst krijgt van wat je wou printen. Scheelt toch weer wat nodeloos geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Cue_ schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:59:
[...]

:)

Vind t trouwens wel slecht dat de printers gelijk beginnen te printen als je je badge erbij hebt gehouden. Ipv dat je eerste een lijst krijgt van wat je wou printen. Scheelt toch weer wat nodeloos geprint.
Ik denk dat iedereen dan gewoon alsnog alles laat printen. De klant waar ik nu zit krijg je wel zo'n lijstje bij de printer, als je je badge ervoor houdt, maar een aantal klagen daarover en willen dat hij gelijk begint met printen zodra je je badge ervoor houdt..

Ook kan je hier rechtstreeks de printers benaderen, waardoor je je badge er niet eens voor hoeft te houden, maar hij gelijk begint te printen zodra je de opdracht er heen stuurt. Facilitair zegt dat dat niet de bedoeling is, maar er wordt niets aan gedaan om het te voorkomen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 02-04-2014 07:52 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 84 Laatste