Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ikke_Niels schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:26:
[...]

Als je er niet bij past is het uiteindelijk ook je eigen voordeel.
Ik was afgewezen bij de psycholoog (de psycholoog twijfelde ten zeerste of ik wel in het bedrijf zou passen, dus negatief advies), maar toch via een overname van een Getronics naar binnengekomen bij Capm waarna ik vervolgens na 3 jaar weer ben weggegaan omdat het (inderdaad) niet paste.
Dus ja ik denk dat zo'n psycholoog het wel bij het juiste eind kan hebben :)

Aan de andere kant, als de psycholoog positief is is dat ook weer een goed teken.
Niet elke medewerker past bij elk bedrijf (en andersom :+ )
Wat waren dan eigenlijk de verschillen tussen jou en Cap? Dus waarom paste het niet? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 23:22
thanks voor de reacties. Had ook een mail gestuurd :) hopelijk krijg ik daar dan nog reactie op..

ik ga er gewoon 8;15 zijn maandag en dan zie ik wel verder . Komt vast goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door ls789 op 28-02-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49
Zorg iig dat je goed uitgeslapen bent van het weekend. De eerste dag is voornamelijk zitten en luisteren... Helemaal als je de pech hebt dat je een vrij grote groep hebt. De tweede dag is een stuk actiever maar sowieso had ik het geluk dat we een vrij beperkt groepje hadden waardoor er sowieso veel meer interactie was tussen de personen van Cap die wat kwamen vertellen en wij als nieuwelingen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Is, misschien zie ik je er wel.. :) heb er om 9.45 de selectiedag.

En inmiddels weer terug thuis. Was een prima dagje, 68% gescoord op de assesment, dus die had ik mooi gehaald. Daarna het gesprek gehad. Dat ging wat minder, mevrouw had namelijk wat twijfels bij mijn gesprekstechnieken, doordat ik erg rustig overkwam. Maar ze zou de huidige teamsamenstelling gaan bekijken, en als die wel ruimte heeft voor een rustig persoon, kan ik bij Capgemini aan de slag. Dan kom ik op Oracle als young consultant bij het beheergedeelte. :*)

Morgen krijg ik de uitslag.

[ Voor 79% gewijzigd door darkkingll op 03-03-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Als je bij de Oracle club komt zal het denk ik wel goed komen. Volgens mij is er aardige vraag naar goede YP'ers om de vraag aan te kunnen voor de komende jaren. Wellicht in eerste instantie met een jaar contract, maar lijkt me stug dat ze nu nog nee gaan zeggen.... Als YP'er kom je natuurlijk ook in een leertraject waarbij je vanzelf je gesprekstechnieken etc zult verbeteren. Hoe is het met je technische kennis? Ben benieuwd en laat het ff weten! :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. Zelf hoop ik dat je gelijk hebt en er dus aan de slag mag.
Qua technische kennis heb ik al wat programmeer ervaring en MySQL. Men denkt echter dat beheer meer wat voor mij is en wou me dan dus ook in een beheerteam plaatsen.

Update: voicemail was net ingesproken.. Helaas is het niets geworden. :( mede door de huidige team samenstelling. Erg jammer, want de vacature leek mij erg leuk.

[ Voor 23% gewijzigd door darkkingll op 04-03-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:11

Jentae

Houdt van aglets.

ls789 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:27:
[...]
Apps two sector public practice j51 ;)

Verder dacht ik afgesproken te hebben in de private sector te komen.. zal nog wel even contact opnemen met de recruiter
Welkom aan boord directe collega! Wat ga je precies doen, Java? Mendix? :) J51 is een leuke club met veel jonge enthousiaste en kundige collega's!
Cue_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:32:
[...]
Hmm dat is wel vreemd dan.Maar is appstwo niet altijd private?
Nee, binnen enkele divisies (zoals CSD, waarin ls789 zal starten) is er een sectorscheiding tussen Private en Public. In de praktijk is het niet heel strict gescheiden overigens.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 17:35

Koppensneller

winterrrrrr

Jentae schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:32:
[...]
Nee, binnen enkele divisies (zoals CSD, waarin ls789 zal starten) is er een sectorscheiding tussen Private en Public. In de praktijk is het niet heel strict gescheiden overigens.
Sinds eind vorige jaar vormen CSD Public en CSD Private weer één BU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
darkkingll schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 09:10:
Update: voicemail was net ingesproken.. Helaas is het niets geworden. :( mede door de huidige team samenstelling. Erg jammer, want de vacature leek mij erg leuk.
Jammer man! Had ik eerlijk gezegd niet verwacht... Ik blijf het overigens wel opmerkelijk vinden. Als ik het goed begreep heb je dus voor je testdag geen gesprek gehad met een manager van dat cluster? Immers de reden die ze je nu geven heeft weinig met de test te maken lijkt me. Zeker als YP'er doorloop je het eerste jaar toch een beetje een standaard traject.

Waarom zou je dan eerst iemand zo'n dure (?) test laten doen? Ik heb overigens vooraf wel eerst een gesprek gehad met de manager van de divisie, toen een voorstel gehad en toen we beide met elkaar in zee wilden gaan heb ik pas de testen gehad. Lijkt me ook de meest logische volgorde eerlijk gezegd. Een gesprek van een uur met een directe manager of collega zegt mij iig meer dan een gesprek met een psycholoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ik zal vanavond even uitgebreid reageren, maar ik heb inderdaal alleen met de recruiters gesproken.

Ik zat net namelijk mobiel, dus dan gaat het uitgebreid reageren wat lastiger.
Het kwam er in ieder geval op neer dat ze er nog eens over had nagedacht en overleg had gehad, maar dat ze dacht dat ik niet goed genoeg in het team zou passen. Erg jammer dus.
De reden dat ik niet met een manager ofzo heb gesproken is omdat ik niet naar de xperience days ben geweest. Utrecht ligt namelijk niet bepaald om de hoek voor mij.

On the bright side, volgende week mag ik bij Avanade langskomen voor een gesprek. :*)

[ Voor 78% gewijzigd door darkkingll op 04-03-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Jentae schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:32:
[...]

Welkom aan boord directe collega! Wat ga je precies doen, Java? Mendix? :) J51 is een leuke club met veel jonge enthousiaste en kundige collega's!

[...]

Nee, binnen enkele divisies (zoals CSD, waarin ls789 zal starten) is er een sectorscheiding tussen Private en Public. In de praktijk is het niet heel strict gescheiden overigens
Thanks :) als het goed is kom ik in een klasje met .NET ontwikkeling te zitten.

De twee onboarding dagen zitten erop. Erg zwaar aangezien ik maandag avond ziek werd, koorts etc... Maar goed wel even volgehouden. Morgen heb ik alleen in de middag een gesprek met mijn p manager. Dan kan ik in de ochtend even relaxen en hopelijk voel ik mijzelf dan wat beter :). Ik hoop snel aan de trainingen te beginnen. Omdat ik last minute was aangemeld liep dat niet helemaal op schema (de meeste begonnen 1 dag na de onboarding met trainingen)

Jullie nog tips voor een goede goedkope smartphone met mail mogelijkheden? Ik ga mijn eigen iPhone 5 zelf houden voor prive gebruik en om nu nog een iPhone aan te schaffen leek mij wat teveel van het goede hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Waarom zou je een 2e telefoon willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
t_captain schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:19:
Waarom zou je een 2e telefoon willen?
Om je huidige privé nummer te behouden, privé en zakelijk gescheiden te houden, op vakanties (en andere vrije tijd) niet gestoord kan worden doordat je je zakelijke telefoon thuis kan laten?
Ook blijf je voor vrienden/familie/kennissen gewoon hetzelfde nummer houden, ipv nu een ander nummer en dan weer wisselen als je ooit bij Cap weggaat.

Waarom zou je geen 2e telefoon willen? :)

Of je moet een dual-sim nemen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:11

Jentae

Houdt van aglets.

Koppensneller schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:33:
[...]
Sinds eind vorige jaar vormen CSD Public en CSD Private weer één BU :)
Ah ja klopt. Ik zat vóór de ingang ervan weer op een project dus bij de klant merk je er sowieso niet veel van (overigens nu weer een private klant terwijl ik officieel in Public zat vóór de samengang) :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ls789 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:08:
[...]

Thanks :) als het goed is kom ik in een klasje met .NET ontwikkeling te zitten.

De twee onboarding dagen zitten erop. Erg zwaar aangezien ik maandag avond ziek werd, koorts etc... Maar goed wel even volgehouden. Morgen heb ik alleen in de middag een gesprek met mijn p manager. Dan kan ik in de ochtend even relaxen en hopelijk voel ik mijzelf dan wat beter :). Ik hoop snel aan de trainingen te beginnen. Omdat ik last minute was aangemeld liep dat niet helemaal op schema (de meeste begonnen 1 dag na de onboarding met trainingen)

Jullie nog tips voor een goede goedkope smartphone met mail mogelijkheden? Ik ga mijn eigen iPhone 5 zelf houden voor prive gebruik en om nu nog een iPhone aan te schaffen leek mij wat teveel van het goede hehe
Hey, cool! Ik haak waarschijnlijk ook aan bij het klasje .NET :) . Zelfde Practice en waarschijnlijk zelfde P-manager! Beterschap in ieder geval :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ls789 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:08:
[...]

Ik zou je adviseren om eerst eens rustig een tijdje te bekijken hoe vaak je nu eigenlijk zakelijk belt. Bij Cap doen we ook erg veel met mail en zeker de communicator en anders wel persoonlijke meetings of via een webcast. Je kan wel een 2de telefoon kopen, een dure smartphone bijv. maar als ik zie wat ik nu eigenlijk zakelijk bel, dat is echt heel beperkt. Ik heb dus gewoon een iphone voor privé gebruik en mijn vorige oude HTC voor zakelijk met inkomende gesprekken doorgeschakeld naar mijn Iphone. Ideaal en het kost je geen dure 2de telefoon. Mail hoef ik niet op mijn telefoon, ik controleer overdags vaak genoeg mijn email dus als iemand me savonds nog mailt lees ik dat de volgende dag wel.

Ik ben dus een groot voorstander van om dat in het begin nog lekker gescheiden te houden. Zeker als je zakelijk amper belt of gebeld wordt. Duw het Cap simkaartje in een oude telefoon, laat die altijd in je tas zitten en je bent klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagaramarjit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:58
Tedillac schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:03:
[...]

Mooi zo, ik begon me al af te vragen of je over dit laatste stukje in mijn tekst had gelezen "via de link die je te zien krijgt na de declaratie ingevoerd te hebben." Het woordje 'na' is hier redelijk van belang.
Makkelijker gaan ze het niet maken, ze hebben uiteraard liever dat je het niet declareert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

sagaramarjit schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:21:
[...]
Makkelijker gaan ze het niet maken, ze hebben uiteraard liever dat je het niet declareert.
...omdat ...?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tankiej schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:04:
[...]

Om je huidige privé nummer te behouden, privé en zakelijk gescheiden te houden, op vakanties (en andere vrije tijd) niet gestoord kan worden doordat je je zakelijke telefoon thuis kan laten?
Ook blijf je voor vrienden/familie/kennissen gewoon hetzelfde nummer houden, ipv nu een ander nummer en dan weer wisselen als je ooit bij Cap weggaat.

Waarom zou je geen 2e telefoon willen? :)

Of je moet een dual-sim nemen natuurlijk..
Als ik meer dan eens per mand een telefoontje heb gerelateerd aan Capgemini is het veel. De klant heeft mijn telefoonnummer niet eens en het bereik is daar toch te slecht. Het meeste contact gaat via mail of Lync. Dan is twee telefoons meenemen voor die ene keer per maand teveel moeite. Daarnaast is een enkele telefoon financieel aantrekkelijker.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Tsurany schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:10:
[...]

Als ik meer dan eens per mand een telefoontje heb gerelateerd aan Capgemini is het veel. De klant heeft mijn telefoonnummer niet eens en het bereik is daar toch te slecht. Het meeste contact gaat via mail of Lync. Dan is twee telefoons meenemen voor die ene keer per maand teveel moeite. Daarnaast is een enkele telefoon financieel aantrekkelijker.
maar kan cap ook mijn eigen nummer in de systemen zetten? Ik lees hier niets over.. vroeg het bij de it shop waar ik mijn sim kreeg. Die gaven aan dat het dan lastig kan zijn mijn nummer weer terug te geven als ik uit dienst ga ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan nemen ze je abonnement over. Je kan ook gewoon je privé nummer laten opnemen in de systemen zonder het abonnement over te dragen. Dan staat je privé nummer gewoon in Outlook Contacts kaartje :)

Dan flex je je privé abonnement en dat is financieel aantrekkelijker dan twee abonnementen waarbij je het Cap abonnement nooit gebruikt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik zou 'mn prive nummer nou niet zo snel doorgeven aan Cap/Outlook :N
Dan kan je net zogoed je Capnr doorschakelen naar je prive. Zelfde resultaat. Enige is met smsjes/whatsappjes enzo. Maar dat verstuurd men volgens mij zeer weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Keuze die iedereen voor zich moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag aan jullie mbt de capaciteitentest.

2 april mag ik het eindelijk gaan doen. Ik heb inmiddels 2x de oefen assessment via de website van Cap gedaan en beide keren heb ik goed gedaan op een onderdeel na (scales nummerical). Echter, het advies was goed en dat ik waarschijnlijk de echte test zou halen.

Ik wil graag vragen of de assessment overeen komt de oefen assessment?. Ik kan mij wel voorstellen dat er meer vragen zullen zijn, maar krijg je dezelfde onderwerpen? Of moet ik heel andere onderwerpen verwachten? En hoe lang duurt de echte assessment?

Bedankt alvast.

Kas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Cue_ schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:14:
Ik zou 'mn prive nummer nou niet zo snel doorgeven aan Cap/Outlook :N
Dan kan je net zogoed je Capnr doorschakelen naar je prive. Zelfde resultaat. Enige is met smsjes/whatsappjes enzo. Maar dat verstuurd men volgens mij zeer weinig.
Hmm.. Je kan dan wel een duur toestel flexen die je ook prive gebruikt denk? Of is dat niet mogelijk dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:41:
Hallo,

Ik heb een vraag aan jullie mbt de capaciteitentest.

2 april mag ik het eindelijk gaan doen. Ik heb inmiddels 2x de oefen assessment via de website van Cap gedaan en beide keren heb ik goed gedaan op een onderdeel na (scales nummerical). Echter, het advies was goed en dat ik waarschijnlijk de echte test zou halen.

Ik wil graag vragen of de assessment overeen komt de oefen assessment?. Ik kan mij wel voorstellen dat er meer vragen zullen zijn, maar krijg je dezelfde onderwerpen? Of moet ik heel andere onderwerpen verwachten? En hoe lang duurt de echte assessment?

Bedankt alvast.

Kas
Ik heb 2 weken geleden de test genaakt. Het is best te doen. 4 oefeningen waarvan Sudoku (met figuren ipv cijfers) , een tekst waar je vragen van moet beantwoorden, een wat meer financiële tekst, en de oefening met de ruitjes.

Die met de ruitjes is verplicht te halen. Van de andere drie moet je er minimaal 1 voldoende hebben. Je hebt dacht ik voor elke oefening 12 minuten.

Verder moet je of heel snel werken en kan je af en toe een steekje laten vallen. Of je werkt langzamer maar maakt geen fouten. Zoiets was het.. Maar ze mogen daar dacht ik niks over zeggen hoe het bekeken gaat worden etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
ls789 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 00:08:
[...]

Hmm.. Je kan dan wel een duur toestel flexen die je ook prive gebruikt denk? Of is dat niet mogelijk dan
Natuurlijk is dat mogelijk. Je moet sowieso zelf voor een toestel zorgen, dat doet cap niet, zij zorgen alleen ervoor dat je m kan flexen.
Hoe je hem vervolgens gebruikt dat lijkt me geheel aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik weet vaak van te voren wel of ik die dag bij een klant moet bellen met personen buiten kantoor om. Zo niet laat ik mijn 2de telefoon gewoon thuis of eigenlijk ligt die standaard wel in de auto :). Inkomende gesprekken worden doorgestuurd naar mijn eigen telefoon dus bereikbaar ben je toch wel.

Eventuele belletjes die ik toch moet plegen die ik altijd wel op de terugweg in de auto. Het is dus maar net wat je zelf handig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cue_ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 07:37:
[...]

Natuurlijk is dat mogelijk. Je moet sowieso zelf voor een toestel zorgen, dat doet cap niet, zij zorgen alleen ervoor dat je m kan flexen.
Hoe je hem vervolgens gebruikt dat lijkt me geheel aan jezelf.
Zolang je maar aan een bepaald zakelijk gebruik voldoet. Capgemini maakt het niet uit, het is puur de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
vandaag kreeg ik per mail mijn inloggegevens van Athlon carlease :) meteen even aan het puzzelen geslagen. Ik zie dat een audi a3 met 14% bijtelling 770 euro kost ongeveer.. dit vind ik vrij goedkoop.

Klopt deze prijs dan? Weet iemand nog wanneer de inloggegevens van de andere leasemaatschappij beschikbaar kwamen?

Ook had ik een vraag over de bijtelling. De auto kost 28000 euro.. 14% daarover is 326,66 (bruto). Hoeveel wordt hier nu precies van belast? Is dit 42% of minder?
Ik had het in zo een website ingevoerd i.c.m. jaarsalaris en kwam op 142 netto uit.

Verder vroeg ik mij af of het jaarsalaris nu, salaris +leasebudget is x12 of is dat leasebudget geen inkomen en kan je dit niet bij het jaarsalaris optellen.

Ik hoor graag jullie reactie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 17:33
28000 euro x 14%(bijtelling) = 3920 / 12 maanden = 326,66 x 42%(loonheffing) = € 137,20 per maand. Voor dit bedrag kan je dus niet zelf een eigen auto financieren. Wel moet je erop letten of deze €770,- zonder of met tankpas is. Anders kan er zo nog even 250 bijkomen, waardoor je boven je budget uit zou komen.
Het leasebudget wel bij je inkomen opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Laatst online: 10-10 13:28
Zal het qua brandstof eens even heel goed nakijken want Audi lease bij Capgemini is alles behalve 'goedkoop' als je het vergelijkt met concullega's. En daar is de Audi prijs van de A3 waarschijnlijk al min of meer rond die prijs, tenzij je 0,0 opties selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Die 770 zal inclusief brandstof zijn, bij Alphabet is hij inclusief brandstof 780. Wel opmerkelijk, mijn ervaring is dat Athlon bij veel auto's duurder is.
Dit is wel zonder enige (extra) opties, ik weet niet wat er standaard allemaal op de 'Ultra Attraction' uitvoering zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Ja was idd incl. Hebben jullie enig idee hoe ik de alphabet inlogcodes krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ls789 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:25:
Ja was idd incl. Hebben jullie enig idee hoe ik de alphabet inlogcodes krijg ?
Die zou je ook in de mail moeten krijgen, anders even bij de lease administratie navragen.
Ik kreeg Athlon en Alphabet inloggegevens op dezelfde dag (even teruggezocht in m'n mailbox :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:51
ls789 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:09:
vandaag kreeg ik per mail mijn inloggegevens van Athlon carlease :) meteen even aan het puzzelen geslagen. Ik zie dat een audi a3 met 14% bijtelling 770 euro kost ongeveer.. dit vind ik vrij goedkoop.

Klopt deze prijs dan? Weet iemand nog wanneer de inloggegevens van de andere leasemaatschappij beschikbaar kwamen?

Ook had ik een vraag over de bijtelling. De auto kost 28000 euro.. 14% daarover is 326,66 (bruto). Hoeveel wordt hier nu precies van belast? Is dit 42% of minder?
Ik had het in zo een website ingevoerd i.c.m. jaarsalaris en kwam op 142 netto uit.

Verder vroeg ik mij af of het jaarsalaris nu, salaris +leasebudget is x12 of is dat leasebudget geen inkomen en kan je dit niet bij het jaarsalaris optellen.

Ik hoor graag jullie reactie :D
De door jouw gekozen Audi is waarschijnlijk de absolute basis-versie zonder enige vorm van opties en met de instap-motor. Prima als je daarvoor zou willen gaan. Maar je kunt je afvragen of je dan niet beter een goed aangeklede Golf zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Blik1984 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:03:
[...]

De door jouw gekozen Audi is waarschijnlijk de absolute basis-versie zonder enige vorm van opties en met de instap-motor. Prima als je daarvoor zou willen gaan. Maar je kunt je afvragen of je dan niet beter een goed aangeklede Golf zou willen.
hehe klopt. Ik zat net bij Alphabet te kijken (heb daar nu ook de inloggegevens van). Daar kom ik met een aantal opties als velgen, phonbox , navi, dakspoiler en armsteun uit op 167 euro eigen bijdrage (incl bijtelling) :) leasebudget van 760 nogwat.

Best prima als je het mij vraagt. Je hebt dan de 1.6 diesel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Blik1984 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:03:
[...]

Of de "nieuwe" V40 volgepakt met erg veel opties, met 190pk en toch 14% bijtelling _/-\o_
Ik weet wel dat ik die ga bestellen bij definitief goed bericht :)

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 07-03-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Juancho schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:23:
[...]

Of de "nieuwe" V40 volgepakt met erg veel opties, met 190pk en toch 14% bijtelling _/-\o_
Ik weet wel dat ik die ga bestellen bij definitief goed bericht :)
Wat word je eigen bijdrage daarin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die V40 met wat opties wordt wel erg prijzig, toch leasetarief van 900 euro. En dan neem ik hem puur voor de prestaties, qua auto zou de Skoda Octavia veel meer luxe en comfort bieden voor een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Stel dat je leasebudget 800 is en je vindt een auto van 700 met 100 bijtelling. Kan je die 100 bijtelling dan aftrekken van je leasebudget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Deze week opgezegd bij Capgemini. Er een half jaar terug via een outsourcing terechtgekomen, maar het past helemaal niet bij me. Nu een leuke (dat hoop ik dan) baan gevonden waarbij ik direct voor mijn werkgever werk, en niet via te veel schijven.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ls789 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 00:12:
[...]

Ik heb 2 weken geleden de test genaakt. Het is best te doen. 4 oefeningen waarvan Sudoku (met figuren ipv cijfers) , een tekst waar je vragen van moet beantwoorden, een wat meer financiële tekst, en de oefening met de ruitjes.

Die met de ruitjes is verplicht te halen. Van de andere drie moet je er minimaal 1 voldoende hebben. Je hebt dacht ik voor elke oefening 12 minuten.

Verder moet je of heel snel werken en kan je af en toe een steekje laten vallen. Of je werkt langzamer maar maakt geen fouten. Zoiets was het.. Maar ze mogen daar dacht ik niks over zeggen hoe het bekeken gaat worden etc
Beste s789,
Bedankt voor je reactie. Je hebt me hoop gegeven. Dus ik ga er vanuit dat ik het ga halen dan.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Viavia28 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:54:
Stel dat je leasebudget 800 is en je vindt een auto van 700 met 100 bijtelling. Kan je die 100 bijtelling dan aftrekken van je leasebudget?
Dat kan, maar wel nadat de belastingdienst is langsgeweest om een deel van die overige 100 euro weg te snoepen. Je krijgt het restant (100 euro bruto) namelijk als gewoon salaris uitbetaald, en betaalt daar dus belasting over. Je zal ca 60 euro overhouden, dus alsnog zul je zelf iets moeten bij dragen om je bijtelling te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
  • Laatst online: 10-09-2020
Weer eens even iets anders:
Ik vroeg me af hoe ik mijn capmail toe kan voegen op mijn iphone. Ik heb al wat handleidingen opgezocht hoe ik dit moet doen, maar op de een of andere manier blijf ik errors/foutmeldingen krijgen. Ik heb ook even op de wiki gezocht, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.
Weet iemand toevallig hoe je dit kunt fixen? :)

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Mantho schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:02:
Ik vroeg me af hoe ik mijn capmail toe kan voegen op mijn iphone. Ik heb al wat handleidingen opgezocht hoe ik dit moet doen, maar op de een of andere manier blijf ik errors/foutmeldingen krijgen. Ik heb ook even op de wiki gezocht, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van.

bvd!
Zie pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
  • Laatst online: 10-09-2020
Kan het kloppen dat ik nog geen PM heb? :X Misschien ben ik te snel hoor, maar natuurlijk alvast bedankt voor je moeite!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
das toevallig! Ik zit met hetzelfde probleem..

Ik wil een ''crap'' toestel aanschaffen maar wel graag mijn agenda en mail kan bekijken op mijn prive iphone. Is dit mogelijk? Ik krijg ook de foutmeldingen..

Zo niet dan zie ik nog een leuke aanbieding van de blackberry Z10. Die kost nu 250 euro en krijg je 100 euro cashback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Even op de wiki op "push mail" zoeken.. en evt de FAQ ervan. Zie je precies wat je moet doen

(pm was verstuurd, maar blijkbaar werkt t niet ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Ik lees hier dat je de eigen bijdrage van de bijtelling af kan trekken, klopt dit? Bij alphabet is hier geen rekening mee gehouden in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:51
JeroenH schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:32:
Deze week opgezegd bij Capgemini. Er een half jaar terug via een outsourcing terechtgekomen, maar het past helemaal niet bij me. Nu een leuke (dat hoop ik dan) baan gevonden waarbij ik direct voor mijn werkgever werk, en niet via te veel schijven.
Je werkt liever niet gedetacheerd?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Strider schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:24:
Je werkt liever niet gedetacheerd?
Klopt, zo is het wel goed samen te vatten. Niets tegen Capgemini op zich, het meeste was prima geregeld.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Laatst online: 10-10 13:28
ls789 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:52:
Ik lees hier dat je de eigen bijdrage van de bijtelling af kan trekken, klopt dit? Bij alphabet is hier geen rekening mee gehouden in ieder geval
Klopt, kan zijn dat Alphabet het niet via de rekentool verwerkt maar je kunt zelf je eigen bijdrage invullen (lease over budget).iets over budget betekend dus dat je minder bijtelling betaald, maar het is natuurlijk niet een 1:1 verhouding. Als je bijtelling 200 netto is en je eigen bijdrage 100 dan zal je uiteindelijk nog steeds 150€ Ofzo netto betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ls789 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:52:
Klopt, eigen bijdrage wordt van de bruto bijtelling afgehaald. Vervolgens moet je die bijdrage uiteraard nog steeds betalen, maar is je bijtelling minder :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tankiej op 11-03-2014 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Tijd om de dag met een positief nieuwtje te beginnen, voor de collega's die een 14% auto rijden en onrealistische verbruiksnormen kregen voorgeschoteld, de normaanpassing lijkt er door te zijn!

Ik zag zojuist op mijn Mobility pagina dat de verbruiksnorm voor mijn auto is bijgesteld, ipv 4 liter op 100 mag ik nu 5,1 liter op 100 km rijden. Scheelt mij behoorlijk wat geld :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Goed om te horen dat de leaseadministratie toch wat aanpassingen doorvoert, zal de tevredenheid flink verhogen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

M-Opensource schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 07:48:
Tijd om de dag met een positief nieuwtje te beginnen, voor de collega's die een 14% auto rijden en onrealistische verbruiksnormen kregen voorgeschoteld, de normaanpassing lijkt er door te zijn!

Ik zag zojuist op mijn Mobility pagina dat de verbruiksnorm voor mijn auto is bijgesteld, ipv 4 liter op 100 mag ik nu 5,1 liter op 100 km rijden. Scheelt mij behoorlijk wat geld :)
Scheelt geld? Sigaar uit eigen doos :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Tsurany schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:06:
[...]

Scheelt geld? Sigaar uit eigen doos :7
Klopt, maar tis nog rotter wanneer iemand jouw sigaren steeds oprookt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

M-Opensource schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:07:
[...]

Klopt, maar tis nog rotter wanneer iemand jouw sigaren steeds oprookt :D
Ach. Na de eerste periode wordt het brandstofbudget sowieso aangepast naar je werkelijke verbruik. Het enige verschil is dat je nu in de eerste periode een realistischer verbruik voorgeschoteld krijgt en daardoor de verhoging na de eerste periode minder schokkend is. Echter het realistischer verbruik zorgt ook al voor een realistischer brandstofcomponent in de eerste periode dus financieel gezien schiet je er niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Tsurany schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:15:
[...]

Ach. Na de eerste periode wordt het brandstofbudget sowieso aangepast naar je werkelijke verbruik. Het enige verschil is dat je nu in de eerste periode een realistischer verbruik voorgeschoteld krijgt en daardoor de verhoging na de eerste periode minder schokkend is. Echter het realistischer verbruik zorgt ook al voor een realistischer brandstofcomponent in de eerste periode dus financieel gezien schiet je er niks mee op.
Zo had ik het beleid nog niet helemaal doorgrond, als dat zo is dan is het dus allemaal een wassen neus. Je gaat dus gewoon vantevoren betalen ipv achteraf.

Had ik toch nog enige hoop dat Capgemini voor z'n mensen ging zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
M-Opensource schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:22:
[...]

Zo had ik het beleid nog niet helemaal doorgrond, als dat zo is dan is het dus allemaal een wassen neus. Je gaat dus gewoon vantevoren betalen ipv achteraf.

Natuurlijk niet ;)

Je betaalt nu vooraf gewoon alvast wat extra, ipv achteraf. Mijn saldo op het dashboard ziet er nu wel iets leuker uit; hij is positief ipv negatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 17:35

Koppensneller

winterrrrrr

De brandstofcomponent is aangepast op basis van de 36000 km per jaar. Omdat ik met de 145% norm wel onder de streep kan blijven én meer rijd dan dat aantal kilometers levert het mij volgens mij geld op. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In dat geval levert elke kilometer extra inderdaad geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tsurany schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:39:
Die V40 met wat opties wordt wel erg prijzig, toch leasetarief van 900 euro. En dan neem ik hem puur voor de prestaties, qua auto zou de Skoda Octavia veel meer luxe en comfort bieden voor een lagere prijs.
Tja zoals altijd is het maar net wat je mooi, prettig en belangrijk vindt. Ik vind de Octavia geen bijzondere auto, een ander kan het een hele fijne en mooie auto vinden. Daarentegen ben ik erg onder de indruk van de V40 en dan rijd ik nu nog een 115pk. Maar qua conform, luxe, uiterlijk en sportiviteit en dat met 14% bijtelling en 190pk, mwah ik kan me geen betere leaseauto voorstellen ;)

Los daarvan zijn de Octavia en V40 niet echt vergelijkbare auto's denk ik. Zo maakt mij veel ruimte achterin en de kofferbak weinig uit. Heb je een vrouw en kind ligt dat natuurlijk anders ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 11-03-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:51
M-Opensource schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:22:
[...]

Het huidige Capgemini leasebeleid is het meest schraalste leasebeleid wat ik ken, en Capgemini kennende geven ze daar geen flikker om.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Bij CGI (voorheen Logica) schijnt nog 10x erger te zijn hoor :p. En bij andere grote 'jongens' is ook niet alles top. Bijv. geen vrije merk keuze (zie kun je bij Atos niet de V40 met 14% bijtelling kiezen) of bij weer een ander heb je zelfs maar keuze uit 3 merken/types auto's. Bij Cap heb je die vrijheid iig wel.

Vroeger, toen alles nog kon, was het leasebeleid ongetwijfeld 10x beter. Maarja, tijden veranderen natuurlijk. Wat niet wil zeggen dat ik het overal mee eens ben, maar dat regels aangescherpt worden om de kosten te drukken terwijl je toch een auto kunt rijden (ook privé) die anders nooit uit zou kunnen, tja, dan nog blijft het een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:52

sjaak

un giorno credi

Wat ik altijd zo wonderlijk vind is dat men het leasebeleid zo dramatisch vindt maar het gewoon een kwestie is van de kosten inzichtelijk maken en eerlijker verdelen. Als je met je privéauto had ingeschat 20k per jaar te rijden en dat worden er door omstandigheden 30k, betaal je toch ook meer. Oorzaak -> gevolg. Dat het al die vorige jaren wel prettig was dat klopt maar het was zeker geen eerlijke situatie.

Voor mijzelf sprekend; ik ga nog iets bewuster met het gebruik van de auto om. Ik laat um echt niet staan maar ik pak wel wat vaker de trein of de fiets. Dit past ook bij mijn motto om te proberen zuiniger met onze omgeving om te gaan.

Je leest vooral de negatieve verhalen maar ik vind het best prettig om te zien dat als je je leaseauto minder gebruikt dan verwacht, je daar ook weer wat voor terug krijgt. Rijd je meer, betaal je bij. Niet meer dan logisch. :)

(Grappig is dat veel mensen, inclusief ondergetekende, het geld wat ze terugkrijgen in verhouding weinig vinden maar als ze dezelfde hoeveelheid kilometers meer rijden en datzelfde bedrag dus moeten betalen, het veel vinden. :D Het zit dus vooral tussen de oren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:52

sjaak

un giorno credi

Mantho schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:02:

bvd!
Op je mobiel, liefst zonder wifi aan, even naar mymobile.capgemini.com gaan. Inloggen en de rest wijst zich eigenlijk vanzelf. Je kan dan b.v. pushmail (met certificaten) installeren maar ook de wifi toegang regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
sjaak schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 07:28:
Wat ik altijd zo wonderlijk vind is dat men het leasebeleid zo dramatisch vindt maar het gewoon een kwestie is van de kosten inzichtelijk maken en eerlijker verdelen. Als je met je privéauto had ingeschat 20k per jaar te rijden en dat worden er door omstandigheden 30k, betaal je toch ook meer. Oorzaak -> gevolg. Dat het al die vorige jaren wel prettig was dat klopt maar het was zeker geen eerlijke situatie.

Voor mijzelf sprekend; ik ga nog iets bewuster met het gebruik van de auto om. Ik laat um echt niet staan maar ik pak wel wat vaker de trein of de fiets. Dit past ook bij mijn motto om te proberen zuiniger met onze omgeving om te gaan.

Je leest vooral de negatieve verhalen maar ik vind het best prettig om te zien dat als je je leaseauto minder gebruikt dan verwacht, je daar ook weer wat voor terug krijgt. Rijd je meer, betaal je bij. Niet meer dan logisch. :)

(Grappig is dat veel mensen, inclusief ondergetekende, het geld wat ze terugkrijgen in verhouding weinig vinden maar als ze dezelfde hoeveelheid kilometers meer rijden en datzelfde bedrag dus moeten betalen, het veel vinden. :D Het zit dus vooral tussen de oren.)
alleen kosten inzichtelijk maken en eerlijker verdelen? Volgens mij heb je het punt gemist dat je in prive-kilometers flink beperkt wordt, want eerst was dat onbeperkt.

Verder is het gewoon een draak van een regeling. Ze doen helemaal niks om het voor de medewerkers aantrekkelijker te maken om een lease-auto te nemen, ze ondernemen alleen actie voor de bestuurder om kosten te drukken. Er wordt hier benoemt dat de vrije merkkeuze zo fijn is, maar aan de andere kant betaal je daarvoor wel een premium-prijs voor iedere auto. Ik heb het verschil gezien bij een groot Nederlands concern waar ze wel gezamenlijk inkopen voor het hele bedrijf (Capgemini doet dat per land) en de merk-keuze hebben beperkt, en dat heeft gezorgd voor een enorme korting op de leaseprijzen. Dan hebben we het over kortingen in de vorm van dat iedere Sr. Consultant een A4 zou kunnen rijden als ze zouden willen.

Capgemini is één van de grootste klanten van de leasemij's, maar ze halen er 0,0 uit voor zichzelf en de medewerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar toch blijven ze volhouden dat hogere kortingen niet mogelijk zijn...

Het grootste probleem is niet de werkelijke kosten betalen voor privé verbruik maar de werkelijke kosten betalen voor zakelijk gebruik. Dat laatste heb je geen invloed op maar toch mag je de portemonnee trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:12:
Omdat ze teveel bezig zijn met operationele prutzooi op te lossen ipv tactisch/strategisch te denken. Ook de samenwerking qua inkoop tussen de verschillende landen is natuurlijk om te janken, denk je dat daar op enige manier wordt samengewerkt?

Volume-bundeling levert in veel gevallen maar beperkt op. Maar in het geval van lease-auto's met daarin een beperkte keuze qua merken levert echt enorm veel op. Het probleem voor Capgemini is alleen dat het de medewerker veel oplevert en niet zozeer geld oplevert voor Capgemini (alleen een meer tevreden werknemers-populatie, maar dat is nauwelijks meetbaar dus niet interessant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tsurany schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:12:

Het grootste probleem is niet de werkelijke kosten betalen voor privé verbruik maar de werkelijke kosten betalen voor zakelijk gebruik. Dat laatste heb je geen invloed op maar toch mag je de portemonnee trekken.
Ik heb laatst met een ex-collega wat leaseprijzen vergeleken, hij zit nu bij Accenture. Daar wordt alleen de leaseprijs excl. brandstof berekend, dus daar heb ik toen bij ons ook naar gekeken. Conclusie: leaseprijzen zijn min of meer gelijk. De ene keer was het bij Cap net iets goedkoper en de andere keer bij Accenture, maar grote verschillen waren er niet.

Misschien zijn er bedrijven waar de leaseprijzen wel (een stuk) lager zijn, maar heb je daar ook dezelfde voorwaarden als wij hebben? Dus geen beperkt aantal merken/modellen waar je uit mag kiezen, geen beperking in uitrusting, opties en kleuren. Bij ons wordt inderdaad nu afgerekend op verbruik en privé kilometers, maar het leasebudget is ook hoger dan bij bedrijven waar excl. brandstof wordt verrekend. Ter vergelijking: ex-collega heeft 2 jaar meer werkervaring dan mij, maar mijn leasebudget ligt +/- 220 euro per maand hoger (omgerekend naar 40 uur contract).

Als je alles vergelijkt is het helemaal niet zoveel minder bij ons dan dat het bij andere vergelijkbare bedrijven is. Het enige grote verschil is dan de afrekening op verbruik volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39
Er stond laatst in de Yammer groep dat er al een flinke korting wordt gegeven en dat de extra korting door het selecteren van standaard auto's (iedereen een A4) lang niet opweegt tegen de keuzevrijheid. Overigens snap ik de discussie over de privekms niet. Als je 20k per jaar prive rijdt, betaal je daar ongeveer 50eu per maand netto extra voor (en binnenkort minder, want de privekms gaan nog iets opgeschroefd worden). Tja, misschien is dat veel. Van de andere kant; waarom zou het bedrijf, en dus de werknemers voor dat bedrag op moeten draaien? Ik vind best dat er wat kritischer naar privekms gekeken mag worden. Ik zelf pak nu ook wat minder snel de auto en wat meer de fiets.

Overigens zit ik nu zelf ook in de nieuwe regeling. Ik rij een 14% octavia. Superfijne auto en betaal er nu 800eu per maand voor (met de nodige extra's). Na 3 maanden rijden, verwacht ik dat ik maandelijks iets over hou omdat ik zuinig rij en misschien iets moet bijbetalen vanwege privekms, maar ik denk dat ik ruim onder die 800 blij. Tja. Het leven is duur :)

[ Voor 21% gewijzigd door monkel op 12-03-2014 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik zit ook in de nieuwe regeling, en nu zijn eindelijk de nieuwe brandstofbudgetten doorberekend op het mobility dashboard. Mijn saldo is van -40 (dus bijbetalen) naar +18 (terugkrijgen) gegaan. Ik ben tevreden :+

Ik zit qua verbruik er nog niet onder, heel klein beetje erboven. Maar omdat ik (uiteraard) flink goedkoper tank dan vooraf berekend, krijg ik geld terug op het brandstofverbruik. Ook zit ik qua privékm's onder budget en krijg ik daar geld voor terug. Wordt helemaal mooi als straks het privékm budget omhoog geschroefd gaat worden :)

[ Voor 52% gewijzigd door Tankiej op 12-03-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tankiej schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:34:
[...]

Ik heb laatst met een ex-collega wat leaseprijzen vergeleken, hij zit nu bij Accenture. Daar wordt alleen de leaseprijs excl. brandstof berekend, dus daar heb ik toen bij ons ook naar gekeken. Conclusie: leaseprijzen zijn min of meer gelijk. De ene keer was het bij Cap net iets goedkoper en de andere keer bij Accenture, maar grote verschillen waren er niet.

Misschien zijn er bedrijven waar de leaseprijzen wel (een stuk) lager zijn, maar heb je daar ook dezelfde voorwaarden als wij hebben? Dus geen beperkt aantal merken/modellen waar je uit mag kiezen, geen beperking in uitrusting, opties en kleuren. Bij ons wordt inderdaad nu afgerekend op verbruik en privé kilometers, maar het leasebudget is ook hoger dan bij bedrijven waar excl. brandstof wordt verrekend. Ter vergelijking: ex-collega heeft 2 jaar meer werkervaring dan mij, maar mijn leasebudget ligt +/- 220 euro per maand hoger (omgerekend naar 40 uur contract).

Als je alles vergelijkt is het helemaal niet zoveel minder bij ons dan dat het bij andere vergelijkbare bedrijven is. Het enige grote verschil is dan de afrekening op verbruik volgens mij..
Dat komt omdat Accenture ook niet samenwerkt met andere landen qua inkoop (ik heb bij beide bedrijven gewerkt). Denk je dat een concern er iets om geeft als die een paar 100 auto's extra krijgt over een periode van 4 jaar tijd? Uiteraard niet. Dan heb je gewoon te weinig te bieden als klant. Je moet over het hele concern bundelen, zodat je een flinke hoeveelheid auto's in de aanbieding kunt doen. Tevens kun je niet in 1 jaar tijd van onbeperkte keuze naar 5 of 3 merken, dat zorgt voor teveel onvrede. Dat moet je rustig aanpakken. Dus in het begin heb je dan ook weinig winst qua korting, maar in de loop van de tijd als je de keuze gaat beperken wordt dat meer en meer (ieder jaar een aantal procent extra korting)

Het voorbeeld waar ik het over heb was ook incl. kilometers, onbeperkt privé, vrije keuze in opties e.d. Enige verschillen waren dus keuze qua merken en een andere looptijd. De looptijd is enorm belangrijk in deze, verleng de looptijd met 3 maanden en je leaseprijs gaat al een paar tientjes per maand omlaag. Het is eigenlijk bizar dat je bij Capgemini een diesel kunnen leasen voor 4 jaar, terwijl de gangbare en economisch beste periode 5 jaar is. De klant waar ik het over had, dan hebben we het over een wagenpark van 12.000 auto's, die verspreidt werd over 5 merken. Dan heb je slagkracht als klant zijnde. Als je dan ook nog merken tegen elkaar gaat uitspelen (zoals bijvoorbeeld Audi vs. BMW vs. Mercedes), en dan krijg je bodemprijzen voor je lease-auto's.

Het kan allemaal best goedkoper, maar dan moet je er als Capgemini wel moeite in steken en keuzes durven maken. Blijkbaar is het voor Capgemini makkelijker om het te verhalen bij de medewerker dan bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Blik1984 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:58:
[...]

Dat komt omdat Accenture ook niet samenwerkt met andere landen qua inkoop (ik heb bij beide bedrijven gewerkt). Denk je dat een concern er iets om geeft als die een paar 100 auto's extra krijgt over een periode van 4 jaar tijd? Uiteraard niet. Dan heb je gewoon te weinig te bieden als klant. Je moet over het hele concern bundelen, zodat je een flinke hoeveelheid auto's in de aanbieding kunt doen. Tevens kun je niet in 1 jaar tijd van onbeperkte keuze naar 5 of 3 merken, dat zorgt voor teveel onvrede. Dat moet je rustig aanpakken. Dus in het begin heb je dan ook weinig winst qua korting, maar in de loop van de tijd als je de keuze gaat beperken wordt dat meer en meer (ieder jaar een aantal procent extra korting)

Het voorbeeld waar ik het over heb was ook incl. kilometers, onbeperkt privé, vrije keuze in opties e.d. Enige verschillen waren dus keuze qua merken en een andere looptijd. De looptijd is enorm belangrijk in deze, verleng de looptijd met 3 maanden en je leaseprijs gaat al een paar tientjes per maand omlaag. Het is eigenlijk bizar dat je bij Capgemini een diesel kunnen leasen voor 4 jaar, terwijl de gangbare en economisch beste periode 5 jaar is. De klant waar ik het over had, dan hebben we het over een wagenpark van 12.000 auto's, die verspreidt werd over 5 merken. Dan heb je slagkracht als klant zijnde. Als je dan ook nog merken tegen elkaar gaat uitspelen (zoals bijvoorbeeld Audi vs. BMW vs. Mercedes), en dan krijg je bodemprijzen voor je lease-auto's.

Het kan allemaal best goedkoper, maar dan moet je er als Capgemini wel moeite in steken en keuzes durven maken. Blijkbaar is het voor Capgemini makkelijker om het te verhalen bij de medewerker dan bij de fabrikant.
Hoe groot is het verschil dan met het voorbeeld waar je het over hebt, qua maandprijs? Of je hebt het wel genoemd en ik lees erover heen, maar ik zie het niet..

Overigens zal het hele concern (wereldwijd bedoel je dan denk ik?) bundelen qua auto inkoop wel erg lastig zijn, maar voor (west-) Europa de auto inkoop bundelen, kan wel grote voordelen opleveren inderdaad. Al vraag ik me wel af of dat te doen is, ik weet niet of er bijtellingsregels zijn in de landen om ons heen, en hoe dit dan in elkaar zit. In Nederland gaan de auto's met lage uitstoot, en dus lage bijtelling, erg hard. Maar is dit in de landen om ons heen ook zo? Daar moet wel rekening meegehouden worden als je de inkoop voor verschillende landen wil bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Wanneer gaan de privekilometers omhooggeschroefd worden dan? Gaat dit van 10k naar 12k?

Ik hoorde trouwens in de wandelgangen dat de leaseprijzen ook wel eens willen stijgen terwijl je al een auto hebt.. ik zit aan de A3 op aardgas te denken (moet dan iets van 150 bijbetalen als ik leuke opties kies), maar zit er eigenlijk niet op te wachten dan ik in 2015 ineens 250 euro moet bijbetalen omdat de leaseprijzen omhoog zijn gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:02
is er nu met de nieuwe lease voorwaarden een beperking wat betreft tanken in het buitenland? en/of achteraf declareren van tankkosten uit het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
SolarOrbiter schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:59:
is er nu met de nieuwe lease voorwaarden een beperking wat betreft tanken in het buitenland? en/of achteraf declareren van tankkosten uit het buitenland?
Daar is niks in veranderd. Waar ik laatst wel achter kwam; als je DKV gebruikt in het buitenland, wordt dat volgens de adviesprijs in NL in rekening gebracht. In de nieuwe regeling wordt brandstofprijs ook meegenomen in de calculatie, dus het kan lonen om in het buitenland zelf voor te schieten en later te declareren. Gemak vs voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ls789 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:50:
Wanneer gaan de privekilometers omhooggeschroefd worden dan? Gaat dit van 10k naar 12k?

Ik hoorde trouwens in de wandelgangen dat de leaseprijzen ook wel eens willen stijgen terwijl je al een auto hebt.. ik zit aan de A3 op aardgas te denken (moet dan iets van 150 bijbetalen als ik leuke opties kies), maar zit er eigenlijk niet op te wachten dan ik in 2015 ineens 250 euro moet bijbetalen omdat de leaseprijzen omhoog zijn gegaan..
Als het goed is wordt de evaluatie na de huidige periode beëindigd en worden de privé kilometers vastgesteld. Dat zal dus begin mei zijn, periode eindigt op 30 april :)

De leaseprijzen stijgen niet, de variabele prijzen kunnen wel stijgen. Dus houderschapsbelasting en het brandstofdeel.
monkel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:01:
[...]

Daar is niks in veranderd. Waar ik laatst wel achter kwam; als je DKV gebruikt in het buitenland, wordt dat volgens de adviesprijs in NL in rekening gebracht. In de nieuwe regeling wordt brandstofprijs ook meegenomen in de calculatie, dus het kan lonen om in het buitenland zelf voor te schieten en later te declareren. Gemak vs voordeel :)
Dat hoorde ik ook inderdaad, vind ik raar maar er zal wel een (erg vreemde) reden achter zitten dat ze de NL adviesprijs rekenen ipv wat er echt betaald is in het buitenland. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Tankiej schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:08:
[...]

Dat hoorde ik ook inderdaad, vind ik raar maar er zal wel een (erg vreemde) reden achter zitten dat ze de NL adviesprijs rekenen ipv wat er echt betaald is in het buitenland. Iemand een idee?
Eerste wat ik kan bedenken is dat DKV het verschil opstrijkt in het kader van geleverde service... Afhankelijk van het land, kan dat best een flinke opslag zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tankiej schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:06:
[...]

Hoe groot is het verschil dan met het voorbeeld waar je het over hebt, qua maandprijs? Of je hebt het wel genoemd en ik lees erover heen, maar ik zie het niet..

Overigens zal het hele concern (wereldwijd bedoel je dan denk ik?) bundelen qua auto inkoop wel erg lastig zijn, maar voor (west-) Europa de auto inkoop bundelen, kan wel grote voordelen opleveren inderdaad. Al vraag ik me wel af of dat te doen is, ik weet niet of er bijtellingsregels zijn in de landen om ons heen, en hoe dit dan in elkaar zit. In Nederland gaan de auto's met lage uitstoot, en dus lage bijtelling, erg hard. Maar is dit in de landen om ons heen ook zo? Daar moet wel rekening meegehouden worden als je de inkoop voor verschillende landen wil bundelen.
Precieze verschillen weet ik niet, maar het kwam er op neer dat mijn Lexus CT bij dat bedrijf 200 euro per maand goedkoper zou zijn als bij Capgemini. Iedere sr. consultant zou binnen huidige budget dan een BMW3/Audi A4 kunnen leasen.

En sowieso zit het grootste gedeelte van de lease-auto markt in Europa, in Azië en US kennen ze nauwelijks lease-auto's. En dat kan prima gebundeld worden bij een aantal grotere merken. En dat er dan keuzes gemaakt moeten worden dat sommige auto's dan niet meer gereden kunnen worden, dat is onderdeel van het verkrijgen van een betere lease-prijs. De Nederlandse auto-markt is sowieso erg bijzonder vanwege de bijtellingsregels. Ieder jaar heb je weer een andere lease-knaller ertussen zitten, daar is niet altijd rekening mee te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
monkel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:01:
[...]

Dat is lekker dan, tank je goedkoop in Luxemburg, maar wordt dat niet in jouw voordeel meegerekend (en andersom waarschijnlijk wel). Dat riekt naar bedrog en zou niet moeten kunnen, helemaal niet als je kijkt naar de filosofie achter de lease-regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Tankiej schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:08:
[...]

Als het goed is wordt de evaluatie na de huidige periode beëindigd en worden de privé kilometers vastgesteld. Dat zal dus begin mei zijn, periode eindigt op 30 april :)

De leaseprijzen stijgen niet, de variabele prijzen kunnen wel stijgen. Dus houderschapsbelasting en het brandstofdeel.
dat begrijp ik ;) echter aan wat voor bedragen moet ik dan denken. Die audi a3 is op dit moment 14% maar zal denk volgend jaar 20% worden. De bijtelling zal voor mij dan niet veranderen maar kan mij voorstellen dat de variabele kosten dan wel omhoog gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Blik1984 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:20:
[...]

Dat is lekker dan, tank je goedkoop in Luxemburg, maar wordt dat niet in jouw voordeel meegerekend (en andersom waarschijnlijk wel). Dat riekt naar bedrog en zou niet moeten kunnen, helemaal niet als je kijkt naar de filosofie achter de lease-regeling.
Sowieso zit daar dus DKV en MTC tussen. Twee losse services die vast niet gratis zijn. Om nou gelijk te roepen dat het bedrog is, lijkt me een beetje ver gaan. Je kan nog steeds zelf voorschieten en declareren. Niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:24

avotar

P0werd by Black Coffee

Juancho schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:21:
Bij CGI (voorheen Logica) schijnt nog 10x erger te zijn hoor :p. En bij andere grote 'jongens' is ook niet alles top. Bijv. geen vrije merk keuze (zie kun je bij Atos niet de V40 met 14% bijtelling kiezen) of bij weer een ander heb je zelfs maar keuze uit 3 merken/types auto's. Bij Cap heb je die vrijheid iig wel.
Valt mee hoor.

Bij CGI is het zo, of gaat het zo worden, dat je onder de 10k verwachte zakelijke kilometers geen auto meer krijgt, maar een hele riante kilometer vergoeding. En daarboven gewoon een auto, keuze uit 10 merken, met een onbeperkte hoeveelheid privé kilometers. En geen gedoe met CO2 boetes, verwacht en actueel verbruik, etc.
Wat zwart-wit gezien een verbetering is, omdat het beleid was dat je alleen een wagen kreeg als je meer dan 16k per jaar zou gaan rijden. Echter werd dat beleid nooit uitgevoerd in de praktijk

De onrust wordt vooral veroorzaakt door het feit dat het nu wel uitgevoerd wordt en er een groep consultants is dus geen recht meer hebben op een auto, als hun leasecontract afloopt, en de beperking van de tankpas van Europa naar alleen Nederland.
De rest van de onrust is gewoon een gevolg van alle andere wijzigingen die het afgelopen jaar zijn doorgevoerd mbt de flexibilisering van een hoop arbeidsvoorwaarden.

Beter of slechter..... laten we het op anders houden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
monkel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:25:
[...]

Sowieso zit daar dus DKV en MTC tussen. Twee losse services die vast niet gratis zijn. Om nou gelijk te roepen dat het bedrog is, lijkt me een beetje ver gaan. Je kan nog steeds zelf voorschieten en declareren. Niks aan de hand.
Allereerst zeg ik, het riekt naar bedrog, dat is heel wat anders dan dat het zo is. Tevens zijn DKV/MTC gewoon in je leasebedrag inbegrepen, je betaald er gewoon voor

Als je kijkt naar de filosofie van de lease-regeling en de reden waarom die is ingevoerd zou dit voorbeeld van in Luxemburg betalen, maar wel de NL prijs doorberekend krijgen absoluut NIET moeten kunnen. Want je tankt bewust goedkoop, maar je wordt gewoon keihard benadeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Blik1984 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:19:
[...]

Precieze verschillen weet ik niet, maar het kwam er op neer dat mijn Lexus CT bij dat bedrijf 200 euro per maand goedkoper zou zijn als bij Capgemini. Iedere sr. consultant zou binnen huidige budget dan een BMW3/Audi A4 kunnen leasen.

En sowieso zit het grootste gedeelte van de lease-auto markt in Europa, in Azië en US kennen ze nauwelijks lease-auto's. En dat kan prima gebundeld worden bij een aantal grotere merken. En dat er dan keuzes gemaakt moeten worden dat sommige auto's dan niet meer gereden kunnen worden, dat is onderdeel van het verkrijgen van een betere lease-prijs. De Nederlandse auto-markt is sowieso erg bijzonder vanwege de bijtellingsregels. Ieder jaar heb je weer een andere lease-knaller ertussen zitten, daar is niet altijd rekening mee te houden
Dat is wel een gigantisch verschil, 200 euro per maand. Dat is op de leaseprijs excl. brandstof neem ik aan?
Als dat ook nog op de periode was voordat de HSB was ingevoerd voor de 14% auto's, dan is dat 1/3 van de leaseprijs. Als er echt zulke kortingen te krijgen zijn, vraag ik me af waarom Cap nog niet is begonnen met het invoeren van een dergelijke regeling..
ls789 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:24:
[...]

dat begrijp ik ;) echter aan wat voor bedragen moet ik dan denken. Die audi a3 is op dit moment 14% maar zal denk volgend jaar 20% worden. De bijtelling zal voor mij dan niet veranderen maar kan mij voorstellen dat de variabele kosten dan wel omhoog gaan
Je variabele kosten gaan niet omhoog omdat het bijtellingstarief voor nieuwe auto's van dat model omhoog gaat. De HSB invoering was het grootste verschil in leaseprijs, maar over het algemeen zal het niet meer dan zijn dan enkele euro's omdat de brandstofprijzen omhoog of naar beneden zijn gegaan.

Voorbeeld: als ik de nieuwe brandstofbudgetten even niet meereken, maar alleen de brandstofprijzen verhogingen van 1 januari bereken, dan is mijn brandstofbudget per maand 4 euro hoger geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tankiej schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:38:
[...]

Dat is wel een gigantisch verschil, 200 euro per maand. Dat is op de leaseprijs excl. brandstof neem ik aan?
Als dat ook nog op de periode was voordat de HSB was ingevoerd voor de 14% auto's, dan is dat 1/3 van de leaseprijs. Als er echt zulke kortingen te krijgen zijn, vraag ik me af waarom Cap nog niet is begonnen met het invoeren van een dergelijke regeling..
Dat is leaseprijs incl. brandstof, maar in principe is het brandstofcomponent redelijk gelijk. Scheelde misschien een paar tientjes. Dus laten we zeggen 150 euro puur op de leaseprijs, vnl. door een andere looptijd en keuze qua merken

Probleem is, om zoiets te bereiken moet je experts in dienst hebben die 100% van hun tijd aan de inkoop van lease-auto's kunnen besteden. Daarnaast moet je de staf-functies van Capgemini anders gaan organiseren zodat je echt centraal kunt gaan inkopen. Alleen dan zijn dergelijke dingen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:58:
[...]

.

Inderdaad zie ook onderstaande artikel: :(
http://www.computable.nl/...tregel-van-capgemini.html

Veel werk wordt naar India ge-offshored, en daardoor blijft er in NL minder werk over en wordt de druk op de NL salarissen en kosten zoals leasekosten etc nog groter.

Capgemini is leuk als YP, dan ben je lekker goedkoop. En kun je veel leren en hebj e gelijk een autootje. Voor de oudere werknemer zeg >45 jaar heeft Cap weinig te bieden. Het start salaris is ook niet echt goed te noemen. Maar detacheringsbedrijven zijn zo'n beetje nog de enige bedrijven die en masse mensen vragen, dus ik begrijp de jonge collega's wat dat betreft wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blik1984 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:51:
[...]

Dat is leaseprijs incl. brandstof, maar in principe is het brandstofcomponent redelijk gelijk. Scheelde misschien een paar tientjes. Dus laten we zeggen 150 euro puur op de leaseprijs, vnl. door een andere looptijd en keuze qua merken

Probleem is, om zoiets te bereiken moet je experts in dienst hebben die 100% van hun tijd aan de inkoop van lease-auto's kunnen besteden. Daarnaast moet je de staf-functies van Capgemini anders gaan organiseren zodat je echt centraal kunt gaan inkopen. Alleen dan zijn dergelijke dingen mogelijk.
Capgemini wil zo min mogelijk staf hebben, want dat is overhead en kost geld. Dus ondersteuning voor dit soort activiteiten zal er niet komen, de eventuele meer kosten zullen en worden op de werknemer voor 100%? afgewenteld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ls789 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:50:

Deze klopt wordt jaarlijks op nieuw gecalculeerd, aan het begin van ieder jaar krijg je een hercalculatie voor de kiezen.De invoering van MRB dit jaar is b.v. 100% door belast aan de medewerker

Voor wat betreft de prive km's die worden gebaseerd op wat een gemiddelde capper aan privé km's per jaar rijdt. Hoe en wanneer die om hoog of omlaag gaan weet ik niet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:31:
[...]

Zolang je maar aan een bepaald zakelijk gebruik voldoet. Capgemini maakt het niet uit, het is puur de belastingdienst.
Jawel anders kan Cap het niet van de belasting aftrekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:20:
[...]

Jawel anders kan Cap het niet van de belasting aftrekken :P
Uh nee, over het bedrag wat je flext wordt geen belasting afgedragen wat normaal van je salaris af zou gaan. Het kost of levert cap niks op. Het hele flex-verhaal is een service (extra arbeidsvoorwaarde) die aan de werknemer wordt verleend.

Het bedrag wat je flext wordt ook anders op je salarisstrook getoond; je betaalt er geen loonheffing over

[ Voor 11% gewijzigd door monkel op 12-03-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
monkel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:34:
Van de andere kant; waarom zou het bedrijf, en dus de werknemers voor dat bedrag op moeten draaien?
Het probleem is dat er genoeg mensen in dienst zijn waar ooit bij de salarisonderhandelingen tegen is gezegd: "Ja, misschien verdien je bij dat andere bedrijf wel iets meer maar wij betalen gewoon al je privé-kilometers". Het is toen gebracht als onderdeel van het beloningsbeleid en je kan daar niet zomaar op terugkomen.

Overigens geldt dat ook voor het beperken van de keuze-vrijheid. Ik ken meerdere mensen bij Capgemini die de vrije keuze zwaar hebben laten meewegen in hun keuze voor Cap. Dit zijn bijna allemaal mensen die een cabrio willen rijden, dat mag bij veel concurrenten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
En zo zie je maar weer na een flink aantal posten, iedere organisatie heeft wel zo haar discussie punten over lease. Of je nu voor Cap werkt, voor Accenture of voor ATOS, overal is wel iets niet helemaal top. Gooi alles bij elkaar en ik denk dat er maar bar weinig verschil gaat uitkomen. Misschien moeten we gewoon accepteren dat het vroeger anders was en vooral anders kon omdat toen alles goed was en alles prima was.

Tijden veranderen, opzich logisch dat men bij Cap daar ook in mee gaat. Zeker omtrent lease. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze zomaar alles kunnen verhalen op medewerkers, maar ik heb nu al van een aantal personen gehoord dat ze met de nieuwe leaseregeling geld terug krijgen ipv moeten bij betalen. Dus tja...

Cap zal waarschijnlijk nog wel een aantal puntjes omzetten (bijv. dus aantal privé KM) zodat het redelijk voor elkaar is. Zo ben ik iig heel blij dat ik straks vrije keuze heb en dus die v40 kan bestellen die bijv. iemand van ATOS niet mag bestellen. Die rijdt nu in een 20% auto. Zie het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monkel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:23:
[...]

Uh nee, over het bedrag wat je flext wordt geen belasting afgedragen wat normaal van je salaris af zou gaan. Het kost of levert cap niks op. Het hele flex-verhaal is een service (extra arbeidsvoorwaarde) die aan de werknemer wordt verleend.

Het bedrag wat je flext wordt ook anders op je salarisstrook getoond; je betaalt er geen loonheffing over
cap kan dit als kosten voor de bedrijfsvorering opvoeren bij de belasting, jij als werknemer betaalt hier niks over. Verder wordt de grondslag van je pensioenpremie (een beetje) verlaagd door deze flex declaraties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:10:
En zo zie je maar weer na een flink aantal posten, iedere organisatie heeft wel zo haar discussie punten over lease. Of je nu voor Cap werkt, voor Accenture of voor ATOS, overal is wel iets niet helemaal top. Gooi alles bij elkaar en ik denk dat er maar bar weinig verschil gaat uitkomen. Misschien moeten we gewoon accepteren dat het vroeger anders was en vooral anders kon omdat toen alles goed was en alles prima was.

Tijden veranderen, opzich logisch dat men bij Cap daar ook in mee gaat. Zeker omtrent lease. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze zomaar alles kunnen verhalen op medewerkers, maar ik heb nu al van een aantal personen gehoord dat ze met de nieuwe leaseregeling geld terug krijgen ipv moeten bij betalen. Dus tja...

Cap zal waarschijnlijk nog wel een aantal puntjes omzetten (bijv. dus aantal privé KM) zodat het redelijk voor elkaar is. Zo ben ik iig heel blij dat ik straks vrije keuze heb en dus die v40 kan bestellen die bijv. iemand van ATOS niet mag bestellen. Die rijdt nu in een 20% auto. Zie het verschil.
Een lease auto blijft een belangrijke arbeidsvoorwaarde :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat sowieso....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
Volgens mij is de arbeidsvoorwaarde dat je een mobiliteitsvergoeding krijgt ... :P
Pagina: 1 ... 26 ... 84 Laatste