Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:49

_Z3

Tankiej schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:29:
[...]

Mag maximaal een scherm van 7" hebben, dan kan je hem declareren in je flexruimte. Verder ken ik geen tablet regeling :o
IOS heeft een regeling, je krijgt een bruto vergoeding van 250 euro als je zo'n ding koopt, dit jaar voor het laatst als ik goed heb. Samen met flexruimte kom je ongeveer op 0 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 09:25
Hmm jammer, vorig jaar wel een 7" gekocht, ben k dus te laat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 23:22
Assesment gehaald :) gesprek ging ook goed! De recruiter zag een match. Nu alleen nog het gesprek met de assesmentpsycholoog, maar dit is denk meer formaliteit. Per 1 april beginnen bij sharepoint divisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:05
_Z3 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:30:
[...]

IOS heeft een regeling, je krijgt een bruto vergoeding van 250 euro als je zo'n ding koopt, dit jaar voor het laatst als ik goed heb. Samen met flexruimte kom je ongeveer op 0 uit.
De regeling geldt voor geheel Infrastructure Services. Overige onderdelen van Capgemini doen hier helaas niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Gefeliciteerd Is789

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 13:28
_Z3 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:30:
[...]

Heel IS breed inderdaad, maar volgens mij kun je hem wel groter kopen dan 7'' maar kun je het dan niet nogmaals in de flex doen. Dacht ooit zoiets te horen. Dan kun je dus enkel de 250 bruto krijgen en niet mbv flex netto. Maar nogmaals, heb ik van horen zeggen, zelf nog eens onderzoeken of het echt zo is want dan kan de Surface nu wel maar later niet meer in de flex....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:25
Bij Consulting kreeg iedereen gewoon een iPad Mini vorig jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
hello all, mocht ik een positief resultaat krijgen van de Psycholoog en ik kan gaan werken bij cap, hoe zien de eerste 2 maanden er dan uit. Ik wil dolgraag door de proeftijd heen komen en vraag me af in hoeverre dit haalbaar is. Ik heb nog geen programmeer ervaring (dit weet recruitment) en ze willen mij bij de sharepoint divisie hebben :)

Ik wil mijzelf 1000% inzetten maar ik verwacht ook van cap dat ze rekening houden met de ervaring van medewerkers. Ik kan na 2 maanden natuurlijk niet flawless Java programmeren en zal erna nog veel moeten leren. Heeft dit invloed op de proeftijd? De recruiter zei van niet, hebben jullie dezelfde ervaring?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
ls789 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:02:
hello all, mocht ik een positief resultaat krijgen van de Psycholoog en ik kan gaan werken bij cap, hoe zien de eerste 2 maanden er dan uit. Ik wil dolgraag door de proeftijd heen komen en vraag me af in hoeverre dit haalbaar is. Ik heb nog geen programmeer ervaring (dit weet recruitment) en ze willen mij bij de sharepoint divisie hebben :)

Ik wil mijzelf 1000% inzetten maar ik verwacht ook van cap dat ze rekening houden met de ervaring van medewerkers. Ik kan na 2 maanden natuurlijk niet flawless Java programmeren en zal erna nog veel moeten leren. Heeft dit invloed op de proeftijd? De recruiter zei van niet, hebben jullie dezelfde ervaring?>
Het verschilt heel erg volgens mij hoe mensen worden ingezet.

De eerste twee dagen zijn onboarding dagen met alle nieuwe medewerkers van die lichting.
Veel mensen komen sowieso daarna in een training van minimaal 1 week. Ikzelf zit zo'n 3/4 weken fulltime in training. Anderen worden na een paar dagen of weken ingezet bij een klant.

Ligt een beetje aan je functie, je kennis en wat er voor werk ligt.

Voor de rest heb je af en toe een netwerkborrel, savonds cursus en allerlei elearnings die je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Cue_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:05:
[...]

Het verschilt heel erg volgens mij hoe mensen worden ingezet.

De eerste twee dagen zijn onboarding dagen met alle nieuwe medewerkers van die lichting.
Veel mensen komen sowieso daarna in een training van minimaal 1 week. Ikzelf zit zo'n 3/4 weken fulltime in training. Anderen worden na een paar dagen of weken ingezet bij een klant.

Ligt een beetje aan je functie, je kennis en wat er voor werk ligt.

Voor de rest heb je af en toe een netwerkborrel, savonds cursus en allerlei elearnings die je kan doen.
klinkt goed! Neem aan dat je ook certificaten haalt/examens maakt. Kun je dit herkansen? of is dat gelijik negatief en zou dit eventueel gevolgen kunnen hebben voor een toelating na de 2 maanden proef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ls789 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:02:
hello all, mocht ik een positief resultaat krijgen van de Psycholoog en ik kan gaan werken bij cap, hoe zien de eerste 2 maanden er dan uit. Ik wil dolgraag door de proeftijd heen komen en vraag me af in hoeverre dit haalbaar is.
Genoeg collega's gezien die zonder ervaring binnen kwamen en na twee maanden nog niks opgeleverd hadden. Zolang je maar laat zien dat je er voor werk en stappen onderneemt moet dat geen probleem zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:10:
[...]

Genoeg collega's gezien die zonder ervaring binnen kwamen en na twee maanden nog niks opgeleverd hadden. Zolang je maar laat zien dat je er voor werk en stappen onderneemt moet dat geen probleem zijn.
Dat geeft vertrouwen! Ik ken namelijk iemand die bij een bank werkt (ander wereldje maar toch) die had 4 van de 5 certificaten gehaald en werd zonder pardon op straat gezet.. daar zit ik niet echt op te wachten zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
ls789 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:09:

klinkt goed! Neem aan dat je ook certificaten haalt/examens maakt. Kun je dit herkansen? of is dat gelijik negatief en zou dit eventueel gevolgen kunnen hebben voor een toelating na de 2 maanden proef
Yup, vaak zit er een toets met certificaat aanvast.
Herkansen kan volgens mij ook, niet altijd, is toestemming voor nodig volgens mij van uit je p-manager

Of dat gevolgen heeft ligt vooral aan je inzet, je potentie die ze wel/niet zien enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ls789 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:14:
[...]

Dat geeft vertrouwen! Ik ken namelijk iemand die bij een bank werkt (ander wereldje maar toch) die had 4 van de 5 certificaten gehaald en werd zonder pardon op straat gezet.. daar zit ik niet echt op te wachten zeg maar
Ik kan geen garantie geven dat het bij Cap niet gaat gebeuren maar voor zover ik weet is het zeer zeldzaam dat iemand uit z'n proeftijd gezet wordt en is het vaak wel iets wat je al van ver aan kon zien komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:10:
[...]

Inderdaad.. Tijdens de introductie periode heb ik heel veel YP'ers gesproken die aangaven dat ze eerst een aantal maanden op de bank hebben gezeten. Maar zolang je laat zien dat je actief opzoek bent naar een opdracht en actief bezig bent met trainingen/cursussen etc, dan moet dat wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Tankiej schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:00:
[...]

Inderdaad.. Tijdens de introductie periode heb ik heel veel YP'ers gesproken die aangaven dat ze eerst een aantal maanden op de bank hebben gezeten. Maar zolang je laat zien dat je actief opzoek bent naar een opdracht en actief bezig bent met trainingen/cursussen etc, dan moet dat wel goed komen :)
Maar wat houdt dat "op de bank zitten" precies in? Dat je gewoon thuis zit en wacht op werk?
(op d etrainingen/cursussen en contact houden na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Cue_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:30:
[...]

Maar wat houdt dat "op de bank zitten" precies in? Dat je gewoon thuis zit en wacht op werk?
Als je dat doet ga je de 2 maanden niet vol maken. Dat is echt te afwachtend. Voornamelijk dus op kantoor zitten, je gezicht laten zien, je hulp aanbieden bij je collega's, regelmatig contact houden met je counsellor en tussendoor je trainingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Cue_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:30:
[...]

Op de bank zitten betekent dat je op dat moment niet voor een klant aan het werk bent, niet 'billable' bent. In dat geval is het de bedoeling dat je actief opzoek gaat naar mogelijkheden. Dus aankloppen bij account managers, het systeem met aanbiedingen in de gaten houden. Als je op de bank zit heb je alle tijd om trainingen en cursussen te doen, dus dat is dan ook een mooie mogelijkheid daarvoor.

Zeker niet de hele tijd thuis gaan zitten en alleen trainingen gaan doen! Uiteraard hoef je geen 5 dagen/40 uur per week op kantoor te zitten, ook niet die tijd thuis gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:11

Jentae

Houdt van aglets.

Het kan ook voorkomen dat je als YPer net uit je onboarding, zonder ervaring eens op bezoek gaat bij een ervaren collega, misschien zelfs een soort van 'stage' loopt bij een klant en zo je kennis en netwerk vergroot.

Verder inderdaad je gezicht laten zien op kantoor, nieuwe initiatieven ondernemen (als YP-er heb je vaak een heel frisse blik op zaken), collega's helpen waar je kunt etc.

Wees assertief! :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
tnx for the info. Pro-actief zijn is wel keyword, dat wist ik idd al. Maar hoe ik dat precies vorm zou moeten geven had ik geen idee van. Tnx :)
Zit in ieder geval nog 1,5 weerk op cursus, dus daarna zien we het wel hoe het loopt.

Levert Capgemini trouwens ook laptops van 17inch.. Of nouja laptops incl keypad?

[ Voor 59% gewijzigd door Cue_ op 19-02-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Cue_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:00:
tnx for the info. Pro-actief zijn is wel keyword, dat wist ik idd al. Maar hoe ik dat precies vorm zou moeten geven had ik geen idee van. Tnx :)
Zit in ieder geval nog 1,5 weerk op cursus, dus daarna zien we het wel hoe het loopt.

Levert Capgemini trouwens ook laptops van 17inch.. Of nouja laptops incl keypad?
Zijn het nieuwe laptops die je krijgt ? Als het ''pool'' ;) laptops zijn kun je denk wel switchen?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:03
Tsurany schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:15:
Financiële gezondheid is niet een punt waar je je zorgen om hoeft te maken. De bank is laag en de marges zijn over het algemeen goed.
Spreek je dan over de bank over heel Cap gezien? Bij sommige divisies is het namelijk nog wel te hoog terwijl anderen prima in balans zijn. Bij ons is het bijv. in Q1 gewoon veelste hoog maar gelukkig ziet het er voor Q2 en 3 weer erg goed uit. Sterker nog, ze zijn eerder bezig met uitbreiding dan dat er mensen uit zouden moeten.

Zelf zit ik overigens alweer in maand 8 van mijn eerste contract. Wat vliegt de tijd! Volgende week ook mijn gesprek dus ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen. Ik heb het persoonlijk in ieder geval super naar mijn zin, zowel bij de klant waar ik al 6 maand zit als bij Capgemini algemeen. Zie het echt als een perfecte match en zie mezelf zo minimaal 10 jaar bij Cap werken. Aan mij zal het dus niet liggen :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Cue_ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:00:

Ik heb geen laptops van 17" gezien, alleen kleinere (13"-14"?) en standaard 15". Volgens mij hebben ze geen keypad, maar ik heb m'n laptop al zolang niet meer gezien dat ik dat niet met zekerheid durf te zeggen :X
ls789 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:02:
[...]

Zijn het nieuwe laptops die je krijgt ? Als het ''pool'' ;) laptops zijn kun je denk wel switchen?>
Nee, zijn niet altijd nieuwe laptops. Ligt er net aan wat er op de plank ligt :)

• Cue_
ls789 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:02:
[...]

Dit is een nieuwe. Maar verschilt weinig van de oude, voor zover ik heb gezien.

@tankiej.
Ik heb ze ook nog niet gezien. Jammer dat ze ze niet hebben, scheelt een hoop gedoe en frustraties :+

[ Voor 16% gewijzigd door Cue_ op 20-02-2014 08:17 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen keypad idd.

• ls789
volgende week gesprek met de psycholoog :) kan ik mijzelf nog op een of andere manier voorbereiden? Ik lees overal ''gewoon jezelf zijn''. Maar waarom worden er dan soms toch mensen afgewezen? De recruiter kijkt neem ik aan ook een beetje of je bij capgemini past?

Sowieso zei de recruiter van ''geen zorgen dat zit wel goed..'' Na het gesprek met de recruiter krijg je ook te horen wanneer je kan beginnen enz. Maar het kan dus zomaar zijn dat het feest niet doorgaat ;)

• Juancho
Nou gewoon jezelf zijn is eigenlijk echt alles wat je moet doen. Je hebt vooraf ook een test moeten maken met allerlei vragen welke je persoonlijkheid test? Als je die gewoon eerlijk hebt ingevuld en je bent in het gesprek net zo eerlijk is er geen reden om je zorgen te maken. Je moet het volgens mij wel heel bond maken wil je dat gesprek niet overleven. Enige wat ik me kan voorstellen is dat je qua karakter totaal niet bij Cap zou passen. Maarja als dat blijkt is het sowieso natuurlijk de vraag of jezelf wel bij Cap wil werken :p

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Tankiej
Ik vond het gesprek met de psycholoog helemaal niets voorstellen. Hij bespreekt de uitslagen van de test over je persoonlijkheid, vraagt of je het er mee eens bent wat er uit is gekomen, of je jezelf erin herkent etc. Niets spannends/bijzonders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Moet zeggen dat ik hem zelf best spannend vond en af en toe best lastig.
Al is 't gewenste antwoord geven natuurlijk ook niet altijd de beste optie. Gewoon jezelf zijn , ze zijn redelijk flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Cue_ schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 11:03:
Moet zeggen dat ik hem zelf best spannend vond en af en toe best lastig.
Al is 't gewenste antwoord geven natuurlijk ook niet altijd de beste optie. Gewoon jezelf zijn , ze zijn redelijk flexibel.
haha ik vind het zelf ook spannend ja.. ik baal echt als ik de baan niet zou krijgen door het laatste gesprek :) Wat vroegen ze bij jou allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
ls789 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:23:
[...]

haha ik vind het zelf ook spannend ja.. ik baal echt als ik de baan niet zou krijgen door het laatste gesprek :) Wat vroegen ze bij jou allemaal?
Krijgen of verdienen? Daar zit al een aardig verschil enkel in die twee woorden die je natuurlijk bij het gesprek met de psycholoog goed in gedachten moet houden. Als het goed is krijg niet niets namelijk, maar verdien je iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_

Ze gingen m'n hele loopbaan beetje af en waarom ik bepaalde keuzes wel of niet heb gemaakt. Wat ik precies wil en waar ik precies heen wil. Dat soort dingen. Beetje sollicitatiegesprek maar dan wat persoonlijker en wat dieper qua stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
  • Laatst online: 10-09-2020
Gisteren mijn eerste klus te pakken gekregen! :) Ik ben benieuwd! Zal flink in het diepe gegooid worden, maar dat is alleen maar goed haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
[...]

Het is gewoon heel simpel. Wees jezelf, wees eerlijk in je antwoorden want als je gaat liegen omdat je denk dat je ze daarmee op een positieve manier voor de gek kunt houden heb je het mis. Prikken ze zo door heen.

Ik vond dat gesprek juist erg leuk, verhelderend en je leert er ook nog wat van. Het zijn geen amateurs waarmee je praat natuurlijk. Daarom kun je maar één ding doen, gewoon jezelf zijn en eerlijk antwoord geven op de vragen die je krijgt. Dus bijv. over je werkverleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
zal wel goedkomen dan :) hou jullie wel op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Fab1Man schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:28:
Daarnaast houdt ik ook rekening met de mogelijkheid om mijn abonnement en telefoon zelf te kunnen gebruiken en dit via het brutoloon met 42% kan verrekenen.

Ik heb echter totaal geen zicht erop hoe dit nu netto eruit komt te zien, kan iemand dit wellicht ophelderen? :)
Hier zou ik ook graag meer info over willen. Hoe wordt die betaling dan geregeld? Ik begreep dat Cap met Vodafone werkt. Nu zit ik daar zelf ook. Wordt dat dan onderling met Vodafone geregeld? Of krijg je gewoon een deel van je abonnementskosten aan je bruto loon toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
je krijgt gewoon een simkaart van vodafone. Daarvan mag je, redelijk wijze, ook privé gebruik maken. Dus aan jou of je met 1 of 2 telefoons wil rondlopen. Ik zit bijv. nu nog in de situatie dat ik amper mijn zakelijke nummer gebruik dus wil mijn privé nummer nog niet opgeven. Als dat anders wordt ga ik wel over op 1 telefoon.

Het is maar net wat je handig vindt, wat voor jouw situatie uit kan. Zoals bij zoveel dingen bij Cap heb je daar je vrijheid in. Je moet het alleen wel zelf uitzoeken en beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Ja het ging mij meer om zakelijk en prive in 1 nummer te koppelen. Dat je dus je privé nummer behoud ipv dat je een simkaart van Cap erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan sluit je gewoon je eigen abonnement af en krijg je aan het eind van het jaar het bedrag van je eindejaarsuitkering dat overeenkomt met het totaal aan abonnementskosten netto uitgekeerd in plaats van bruto.
Effectief betaal je dus geen inkomensbelasting over het bedrag dat je aan je abonnement uitgeeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 23-02-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:16

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat Juancho al zei daarnet: veel mogelijkheden, zelf nadenken. Ik wil je meegeven goed na te denken over het gebruiken van een privenummer voor jouw werk. Wil je echt standby-collega's, managers, klanten en servicedesk jouw privenummer geven? Met de Cap simkaart maak je het gemakkelijker om het werk even "uit" te zetten en prive bereikbaar te zijn. Wel weer twee toestellen dan.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Ja daar zit ook wel wat in. Hoe doen de meeste mensen dan? Dual sim? Of gewoon twee telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
In mijn omgeving hebben de meeste collega's het gescheiden, dus een zakelijke telefoon en één privé. Ik vind het persoonlijk ook niet prettig om mijn privé nummer ook te geven aan klanten, collega's etc. etc. Tenminste, niet op die manier.

Ik denk dat het gebruik maken van één nummer ook pas interessant wordt als je wel veelvuldig bereikbaar moet zijn, bijv. in een hogere functie of dergelijke. Als consultant houd ik het liever gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Oke top. Nog een vraag:

Ik begreep dat het salaris rond de 15e wordt uitbetaald. Als je dan op de 1e van de maand begint. Krijg je dan over die hele maand al uitbetaald? Of is het dan voor een halve maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Meestal ontvang je je loon per kalendermaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Viavia28 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:10:
Oke top. Nog een vraag:

Ik begreep dat het salaris rond de 15e wordt uitbetaald. Als je dan op de 1e van de maand begint. Krijg je dan over die hele maand al uitbetaald? Of is het dan voor een halve maand?
Je krijgt dan van de hele maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Juancho schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:56:
In mijn omgeving hebben de meeste collega's het gescheiden, dus een zakelijke telefoon en één privé. Ik vind het persoonlijk ook niet prettig om mijn privé nummer ook te geven aan klanten, collega's etc. etc. Tenminste, niet op die manier.

Ik denk dat het gebruik maken van één nummer ook pas interessant wordt als je wel veelvuldig bereikbaar moet zijn, bijv. in een hogere functie of dergelijke. Als consultant houd ik het liever gescheiden.
Of als je juist amper tot niet gebeld wordt. Ik zit bij een klant waarbij alle communicatie face to face gebeurt of over Lync verloopt. Ik bel eigenlijk nooit zakelijk, enkel als ik mijn manager wil contacteren. Ik vind het dan wel handig om niet met twee telefoons rond te lopen voor het geval dat ik eens een keer gebeld kan worden.
Daarnaast kan je klanten je GRIP nummer geven waardoor ze niet je privé nummer krijgen.

Dual sim is natuurlijk ook prima mogelijk, ook een tijdje gebruikt. Enig nadeel is dat de toestellen vaak van mindere kwaliteit zijn, je bent dan overgeleverd aan telefoons uit China en dat is toch minder dan een Galaxy S4 of een HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Momenteel heb ik wel twee telefoons bij me, maar die van 'mn werk doorgeschakelt naar m'n prive. odat als ik gebeld word hij geowon via m'n prive overgaat. Wel net zo handig :)
(ook aangezien m'n oude telefoon geen geluid/tril meer doet bleek onlangs :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 15:41
Juancho schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:56:

Dat is ook een kwestie van je klanten opvoeden, mijn klanten weten dat ze me niet moeten bellen om zaken die ook over de mail kunnen. (Zit bij een ander bedrijf maar dat gaat overal hetzelfde natuurlijk :))

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik heb altijd maar 1 nummer gehouden, vind het altijd zo'n gedoe om 2 mobiele telefoons te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Net even gebeld met 1 van de recruiters voor een andere functie bij Capgemini(werd voor IS afgewezen). Nu mag ik 3 maart naar een selectiedag. :) De recruiter had het over een aantal testen(die ik al eens gedaan heb en best meevallen volgens mij, hoewel ik niet alle vragen binnen de gegeven tijd kon beantwoorden) en een sollicitatiegesprek. In de mail staat echter dat ik die testen moet maken en daarna 2 persoonlijkheidsformulieren moet invullen, die later met de psycholoog worden geëvalueerd.
Het lijkt mij dat ik ook "gewoon" een sollicitatiegesprek moet voeren, klopt dat?

[ Voor 27% gewijzigd door darkkingll op 24-02-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
darkkingll schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:21:
Net even gebeld met 1 van de recruiters voor een andere functie bij Capgemini(werd voor IS afgewezen). Nu mag ik 3 maart naar een selectiedag. :) De recruiter had het over een aantal testen(die ik al eens gedaan heb en best meevallen volgens mij, hoewel ik niet alle vragen binnen de gegeven tijd kon beantwoorden) en een sollicitatiegesprek. In de mail staat echter dat ik die testen moet maken en daarna 2 persoonlijkheidsformulieren moet invullen, die later met de psycholoog worden geëvalueerd.
Het lijkt mij dat ik ook "gewoon" een sollicitatiegesprek moet voeren, klopt dat?
Meestal is dat 'gewone ' sollicitatiegesprek na die testen. Vaak met de recruiter.
Tja of dat echt een 'gewoon' solli gesprek is weet ik niet, ik vond het meer een kennismaking en wat zakelijke dingen bespreken qua salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Cue_ schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:41:
[...]

Meestal is dat 'gewone ' sollicitatiegesprek na die testen. Vaak met de recruiter.
Tja of dat echt een 'gewoon' solli gesprek is weet ik niet, ik vond het meer een kennismaking en wat zakelijke dingen bespreken qua salaris.
Ooh, valt wel mee dus. :) Ik mag dan hopelijk aan de slag als Junior Oracle eBS consultant. :9
Hoewel ze mij meer iemand voor IS leken wil ik Oracle ook wel graag proberen, ook al is het heel anders.
1 ding scheelt; ik heb al ervaring in het werken met databases(1x een mySQL en 1x een Acces DB gebouwd.)

[ Voor 19% gewijzigd door darkkingll op 24-02-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
darkkingll schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:50:
[...]

Ooh, valt wel mee dus. :) Ik mag dan hopelijk aan de slag als Junior Oracle eBS consultant. :9
Hoewel ze mij meer iemand voor IS leken wil ik Oracle ook wel graag proberen, ook al is het heel anders.
1 ding scheelt; ik heb al ervaring in het werken met databases(1x een mySQL en 1x een Acces DB gebouwd.)
klinkt goed! Na de test heb je eerst een persoonlijkheidstest (als je het assesment behaald hebt). Daarna inderdaad een gesprek met een recruiter. Vond dit wel meer een sollicitatiegesprek aangezien het kan dat de recruiter negatief advies geeft.

Het assesment is verder niet heeeel moeilijk. De oefening met de ruit is alleen wel lastiger als het voorbeeld, maar daar kom je vast wel uit :) ik had vorige week dinsdag een assesment + gesprek, morgen moet ik naar de psycholoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal! ik heb vorige week mijn assesment gehaald en aankomende donderdag een gesprek met de psycholoog :) nu lees ik hier eigenlijk dat iedereen daar wel doorheen komt.. is dit nu in de praktijk ook echt zo?

Verder vroeg ik mijzelf af of je de test over je persoonlijkheid nu echt FOUT kan maken.. vond het namelijk best moeilijk om die balletjes te verdelen soms.. en om dan overal maar 2 te doen vond ik ook zo gaar. Dan lijkt het net alsof je geen mening hebt. Ben dus benieuwd of die test wel overeenkomt met wat ik nu echt vind en of hier in het gesprek rekening mee wordt gehouden etc..

op basis waarvan worden mensen echt afgewezen? Heeft 1 van jullie hier misschien ervaringen mee (kennissen of iets?)

bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Het gesprek met de psych is volgens mij haast niet, niet te halen. Je krijgt hoogstens een aantekening ofzo, dat men ergens op zou 'moeten' letten. Of daar in de praktijk daadwerkelijk wat mee wordt gedaan, dat weet ik niet.

Een persoonlijkheidstest kan je natuurlijk niet fout maken. Het is een mening, jouw mening. In het gesprek met de psych ga je de eindresultaten doorlopen en bespreek je of het idd overeenkomt met wat jouw mening is. Je geeft aan waarom het wel of juist niet klopt met daarbij enkele voorbeelden bv.

Ze willen gewoon weten hoe je in elkaar zit en of dat bij cap past. Er zijn zoveel verschillende functies en capaciteiten nodig dat je altijd wel ergens in thuis past volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Cue_ schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:02:
Momenteel heb ik wel twee telefoons bij me, maar die van 'mn werk doorgeschakelt naar m'n prive. odat als ik gebeld word hij geowon via m'n prive overgaat. Wel net zo handig :)
(ook aangezien m'n oude telefoon geen geluid/tril meer doet bleek onlangs :+ )
Misschien een stomme vraag, maar hoe stel je dat in? Op mijn zakelijke telefoon word ik vaak alleen maar gebeld dus als ik dat kan doorschakelen naar mijn privé telefoon scheelt het weer. Die paar keer dat ik bel met mijn zakelijke telefoon (ook privé overigens) doe ik toch vaak in de auto op de terug weg.....

@ Juless,

Een persoonlijkheidstest kun je in mijn ogen NOOIT fout maken want je geeft als het goed is gewoon eerlijk en oprecht je antwoorden. Dat kan nooit fout zijn want voor iedere keuze is wel iets te zeggen. De één zegt A, de ander zegt B en geen van beide is fout. Het zal Cap voornamelijk gaan om het volledige plaatje, niet op basis van een paar vragen. Jij moet bij Cap passen, dat is de bedoeling. Overigens ook voor jezelf want als jij totaal anders denk en handelt dan 'we' bij Cap doen dan kun je je ook afvragen of Cap wel bij jou past.... Dus nogmaals, wees gewoon eerlijk in je antwoorden, verklaar één en ander nader in het gesprek en jij hebt je taak gedaan. Simpeler kan het niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Googlen meneer ;)

*21* nummer #
Dus op je zakelijke mobiel bovenstaande intoetsen waarbij t nummer je pers. is (het telnr waar je voortaan je gesprekken op wilt ontvangen en dan afsluiten met een hekje. Vervolgens je belknop indrukken en hij zal tonen dat ie is doorgeschakelt. Werkt enkel voor beldiensten, geen sms of whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
iPhones hebben deze optie ook gewoon in het menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Androids ook wel, maar dan vraag ik me altijd af wat de precieze instellingen moeten zijn :') Dit werkt gelijk wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Nog even over die psycholoog en de opvatting dat je er altijd wel doorheen komt. Het ligt er maar net aan wie je krijgt als psycholoog, want ik ben in een grijs verleden (2007 ofzo) een keer afgewezen door de psycholoog van Capgemini om de reden dat ik een jaar lang vol voor de studie ben gegaan zonder daarbij gewerkt heb of commissies gedaan had. Compleet van de gekken, werd afgeschilderd als een saai muurbloempje door deze beslissing. Dat ik verder 5 jaar lang in de horeca gewerkt had als barman en vrijwilligerswerk heb gedaan deed er verder niet meer toe.

Dus dat gesprek moet je wel degelijk serieus voorbereiden en ervoor zorgen dat je voor alles een goed verhaal hebt. Zorg er tevens voor dat je een klik probeert te krijgen, want als je die niet krijgt kun je gewoon genaaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Bij mij zat ie vooral te zeuren dat ik geen risico's nam in m'n leven. Dat alles van een leie dakje was gegaan en ik dus niet ver weg ben gaan studeren of flinke uitdagingen qua banen heb gezocht.. het kwam gewoon op m'n pad. En dat ik wat langer heb gedaan over mezelf te ontwikkelen tot iemand die zichzelf ook geschikt vind voor een bedrijf als Cap ipv direct na de studie te beginnen hier.

Tja dat werd een soort van aantekening/kanttekening. Ook niet erg.

Het is idd wel zo dat evt voorbereiding wel handig kan zijn. Dus weet wat je wil, waar je heen wil, waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt (!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
oh dat zit wel goed bij mij dan :) ik heb 2 ondernemingen gehad tijdens mijn studie en recentelijk afgestudeerd ;)

vanmiddag heb ik het gesprek :))

[ Voor 17% gewijzigd door ls789 op 25-02-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Cue_ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:47:
Het is idd wel zo dat evt voorbereiding wel handig kan zijn. Dus weet wat je wil, waar je heen wil, waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt (!!).
Persoonlijk vind ik dat je dat gewoon moet weten van jezelf. Of je nu bij Cap solliciteert of een andere organisatie. Kijk ik naar mezelf weet ik gewoon goed wat ik wil, nu en in de toekomst. Ik vind dat voor mij persoonlijk gewoon belangrijk want het is uiteindelijk jouw leven. Hoef ik me niet op voor te bereiden want mijn verhaal zal toch hetzelfde zijn en je filter tijdens het gesprek vanzelf wel de informatie die van toepassing is. Je kunt me bij wijze van s'nachts wakker maken en ik zal hetzelfde antwoord geven :).

Daarnaast weet een ieder toch, neem ik aan, wel wat hij of zij in het leven heeft gedaan en waarom. De één wat anders dan een ander, zolang je het maar kunt verklaren. Je kunt wel mooie verhalen op hangen die niet kloppen, maar reken maar dat ze daar redelijk snel door heen prikken.

Maar goed, iedereen zijn eigen voorbereiding en bij zo'n test blijft het toch altijd even afwachten. Scoor je goed, kun je jezelf goed analyseren, noem maar op. Dat je ergens wellicht wat minder op scoort of een kanttekening krijgt hoeft niet erg te zijn. Bij twijfel sowieso zelf het initiatief nemen en een gesprek aanvragen met je toekomstige manager. Die bekijkt de dingen vaak toch net wat anders dan een psycholoog.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 25-02-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:31:
[...]

Persoonlijk vind ik dat je dat gewoon moet weten van jezelf. Of je nu bij Cap solliciteert of een andere organisatie. Kijk ik naar mezelf weet ik gewoon goed wat ik wil, nu en in de toekomst. Ik vind dat voor mij persoonlijk gewoon belangrijk want het is uiteindelijk jouw leven. Hoef ik me niet op voor te bereiden want mijn verhaal zal toch hetzelfde zijn en je filter tijdens het gesprek vanzelf wel de informatie die van toepassing is. Je kunt me bij wijze van s'nachts wakker maken en ik zal hetzelfde antwoord geven :).

Daarnaast weet een ieder toch, neem ik aan, wel wat hij of zij in het leven heeft gedaan en waarom. De één wat anders dan een ander, zolang je het maar kunt verklaren. Je kunt wel mooie verhalen op hangen die niet kloppen, maar reken maar dat ze daar redelijk snel door heen prikken.

Maar goed, iedereen zijn eigen voorbereiding en bij zo'n test blijft het toch altijd even afwachten. Scoor je goed, kun je jezelf goed analyseren, noem maar op. Dat je ergens wellicht wat minder op scoort of een kanttekening krijgt hoeft niet erg te zijn. Bij twijfel sowieso zelf het initiatief nemen en een gesprek aanvragen met je toekomstige manager. Die bekijkt de dingen vaak toch net wat anders dan een psycholoog.
Het kan ook gaan over bijvoorbeeld je middelbare school tijd wat al een flinke tijd geleden is. Ik heb in ieder geval een matige ervaring met de psycholoog, en aangezien ze een bindend advies geven zou ik zeker even goed door je CV heenlopen en even alles goed doorlopen. Als je er namelijk over moet gaan nadenken op het moment zelf, komt dat ook niet goed over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tuurlijk, maar ik neem aan dat je je CV wel goed kent als je op het moment in je leven bent beland dat je moet solliciteren :). Los van Cap, lijkt het me wel goed om je CV te kennen voor het geval je plotseling wordt gebeld door een organisatie of je ontmoet toevallig iemand die je kan helpen. Ik noem maar wat :).
Maar nogmaals, een ieder moet lekker doen wat hij of zij het prettigste vindt! Ik ga persoonlijk zulke gesprekken het liefst gewoon open in, omdat ik van mezelf wel weet wat ik heb gedaan, waarom ik dingen doe en waar ik heen wil. Een ander kan daar best meer moeite mee hebben natuurlijk. Op mijn beurt had ik weer moeite met de rollenspelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Ik weet bv goed waarom ik vroeger bepaalde keuzes heb gemaakt. Maar waar ik bv heen wil in de toekomst dat weet ik niet, ook nooit geweten. En dan is t best lastig om er dan concreet iets over zeggen, wat ze wel een beetje van je verlangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vooruitkijken en Capgemini kunnen niet zonder elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Klopt. Probeer t dan ook steeds meer vorm te laten nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag me dan wel af waarom Capgemini altijd bezig is met korte termijn visie, vooruitkijken is niet iets wat ik bij Capgemini zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat ligt wellicht per divisie ook weer anders. Bij ons wordt weldegelijk vooruitgekeken, waar liggen kansen en mogelijkheden, verschuivingen in de markt, vraag van klanten en hoe gaan we dat benutten. Los daarvan doelde ik meer op je eigen toekomst. Ik ben nu bijna een jaar indienst en ik moet juist vooruit kijken. Hoe zie ik mijn toekomst, welke rollen zie ik voor mezelf, opleidingen, certificaten, ontwikkelingsplan noem maar op.

Daar ging het even over omdat zulke zaken gewoon belangrijk zijn om voor jezelf in kaart te hebben. Dat wordt gewoon van je gevraagd. Zeker ook door Capgemini heb ik gemerkt. Iets wat ik overigens alleen maar goed vind :).

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 25-02-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Capgemini vraagt het inderdaad van je maar als je vervolgens hetzelfde aan Capgemini vraagt krijg je een antwoord waar je niks aan hebt. Een gebrek aan lange termijn plannen. Zie het keer op keer weer. Zo veel gemiste kansen doordat niemand vooruit wilde lopen door de angst dat dit geld zou kunnen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tja bij onze afdeling zijn we iig lekker bezig met juist de blik op de toekomst. Jij werkt als ik me niet vergis al veel langer bij Cap, dus wellicht weet jij dit beter, maar van wat ik zie en met welke blik ons management kijkt naar de toekomst, ik zie dat best positief in. Ze moeten ook wel, anders verzuipen ze (weer?). Om mij heen hoor ik ook dat men weer de juiste weg is ingeslagen. Niet dat alles nou zo perfect zal zijn, maar na de mindere jaren dat men iig weer innovatief probeert te zijn, meer in spelen op de vraag vanuit de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn ervaring is vooral dat het korte pogingen zijn. Even snel een tiental mensen in een technologie opleiden en als ze niet binnen twee maanden van de bank zijn voor iets totaal anders inzetten en die hele investering maar afschrijven. Er wordt op geen enkele manier gekeken naar lange termijn ontwikkeling, altijd enkel met een blik om op korte termijn zoveel mogelijk mensen in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Zolang je het hebt over "mensen inzetten", dan is het ook niet verwonderlijk dat de focus op de korte termijn ligt. Lange-termijn plannen zijn leuk, maar voor de detacheringsbusiness niet relevant.
Alleen bedrijven die eigen dingen bouwen hebben echt baat bij een plan dat verder gaat dan 1 a 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alleen met als resultaat dat we meerdere malen mensen opleiden voor projecten die nog niet direct komen, ze ergens anders wegzetten en vervolgens een paar maanden later verbaasd roepen dat we op bepaalde vlakken geen competenties hebben. Capgemini wilt zich veel meer focussen op grote projecten in plaats van losse inzetten, dat werkt enkel als je mensen opleid voor zulke projecten in plaats van hoopt dat je dan de mensen ergens beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Psycholoog ging goed ;) officieel aangenomen! Kreeg alleen HR map en contract niet mee.. Recruitment gaat me bellen en wellicht opsturen of dat ik het nog moet ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tsurany, wij zijn bijv. bezig met het opzetten van een aantal specifieke centers waarbij je als clusterlid geacht wordt om je bij minimaal 1 aan te sluiten. Sinds kort de plannen gepresenteerd gekregen en een aantal centers zijn al gestart. Ik moet zeggen dat het super leuk, interessant en boeiend is voor nu maar ook zeker met oog op de toekomst. Denk bijv. alleen al aan kennisdeling, hoeveel kennis heeft Cap wel niet in huis waar niets mee gedaan wordt. Eeuwig zonde! En door zulke centers kun je ook veel specifieker inhaken op de markt, wat de klant wil.

Dus het zijn zeker niet zomaar even wat korte pogingen waarbij je in snel treinvaart wordt opgeleid in iets. Dit gaat echt over de toekomst, pak um beet 1,5 a 2 jaar. Nu weet ik niet hoe het bij andere clusters gaat, maar zoals ik zei, wij zijn als cluster in zijn geheel gewoon goed bezig vind ik. De stroom aan opdrachten bevestigd dat alleen maar. De vraag is tot hoever je vooruit kunt kijken in deze wereld. Dat blijft sowieso lastig....

Maar als ik dit vergelijk met mijn vorige werkgever vind ik dat Cap veel beter en gerichter bezig is met de vraag uit de markt voor nu, maar ook zeker in de toekomst. Hoe dat Cap algemeen gedragen wordt kan ik niet inschatten, daarvoor ben ik te kort in dienst.

@ ls789, gefeliciteerd! Viel het achteraf mee? Je contract en HR map zul je gewoon over de post of anders wellicht via de mail krijgen. Je hoeft natuurlijk niet zelf naar Cap toe om dat op te halen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 25-02-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:16:

@ ls789, gefeliciteerd! Viel het achteraf mee? Je contract en HR map zul je gewoon over de post of anders wellicht via de mail krijgen. Je hoeft natuurlijk niet zelf naar Cap toe om dat op te halen ;)
thx! Ja vond het wel meevallen. Aardige man. Had alleen totaal geen idee of alles wat ik zei nu positief was of niet ;) dus het was spannend tot het einde van het gesprek haha.

Is het overigens nog steeds zo dat een YP'er een vast contract krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
:) daar heb je het weer... Als jij iets zegt op basis van jouw visie/toekomst/ambitie/karakter of noem maar op, dan kan het niet of positief zijn of negatief. Het is gewoon jouw verhaal, jij staat daar achter en zo zie jij het. punt. Als dat een beetje past bij Cap denk ik dat je zo'n gesprek al vrij snel overleefd....

Of een YP'er altijd een vast contract krijgt weet ik niet, volgens mij is dat wel standaard omdat men zeker in je eerste jaar veel in je zal investeren. Beetje lullig als je dan na een jaar zegt, ik ga lekker met deze bagage naar de concurrent. Kortom, het is een risico voor beide partijen om een jaarcontract aan te gaan. Weet verder ook niet of dit per divisie anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:45:
:) daar heb je het weer... Als jij iets zegt op basis van jouw visie/toekomst/ambitie/karakter of noem maar op, dan kan het niet of positief zijn of negatief. Het is gewoon jouw verhaal, jij staat daar achter en zo zie jij het. punt. Als dat een beetje past bij Cap denk ik dat je zo'n gesprek al vrij snel overleefd....

Of een YP'er altijd een vast contract krijgt weet ik niet, volgens mij is dat wel standaard omdat men zeker in je eerste jaar veel in je zal investeren. Beetje lullig als je dan na een jaar zegt, ik ga lekker met deze bagage naar de concurrent. Kortom, het is een risico voor beide partijen om een jaarcontract aan te gaan. Weet verder ook niet of dit per divisie anders ligt.
haha ja dat weet ik. Maar dat maakt het gesprek wel apart vond ik ;)

Hmm hopelijk krijg ik deze week een belletje zodat ik dat allemaal even uit kan zoeken enzo. Nu eerst even 2 pakken erbij kopen.. ik heb echt een *** maat waardoor alles moet worden vermaakt haha (kleiner dan 44)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ls789 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:38:
[...]

thx! Ja vond het wel meevallen. Aardige man. Had alleen totaal geen idee of alles wat ik zei nu positief was of niet ;) dus het was spannend tot het einde van het gesprek haha.

Is het overigens nog steeds zo dat een YP'er een vast contract krijgt?
Over het algemeen wel. Er zijn uitzonderingen, maar als het je niet vertelt is dat ze jou een jaarcontract aanbieden, dan kan je er volgens mij wel van uit gaan dat je er één krijgt voor onbepaalde tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 15:41
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:45:

Als je er niet bij past is het uiteindelijk ook je eigen voordeel.
Ik was afgewezen bij de psycholoog (de psycholoog twijfelde ten zeerste of ik wel in het bedrijf zou passen, dus negatief advies), maar toch via een overname van een Getronics naar binnengekomen bij Capm waarna ik vervolgens na 3 jaar weer ben weggegaan omdat het (inderdaad) niet paste.
Dus ja ik denk dat zo'n psycholoog het wel bij het juiste eind kan hebben :)

Aan de andere kant, als de psycholoog positief is is dat ook weer een goed teken.
Niet elke medewerker past bij elk bedrijf (en andersom :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Ikke_Niels op 26-02-2014 12:56 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pcies! Ik vind zo'n gesprek eigenlijk meer zeggen over de "match" dan die rekensommetjes :)

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
ls789 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:53:
[...]
Nu eerst even 2 pakken erbij kopen.. ik heb echt een *** maat waardoor alles moet worden vermaakt haha (kleiner dan 44)
Offtopic tip: kijk eens bij een van de pakkenboeren (suitsupply, oger corp fashion schieten me zo te binnen) naar maatpakaanbiedingen. Als je vergelijkt met een behoorlijk standaardpak + serieuze vermaakkosten is het ongeveer even duur en ziet er veel beter uit (want past nog beter).

• ls789
:O kreeg net mijn contract binnen en kan maandag al beginnen :D super leuk natuurlijk maar moet wel even snel schakelen wat betreft het tekenen van het contract haha.

Die usb stick is trouwens echt een pak leesvoer..

Vraag aan jullie, waar staat het leasebedrag wat ingaat na 2 maanden? er wordt daarover niets gezegd in het contract. Wel staat er dat er na de proeftijd een mobiliteitsbudget om de hoek komt kijken.

Ook lees ik hier dat men een soort groeipad qua salaris kreeg. Waar is dit te vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door ls789 op 27-02-2014 17:02 ]

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 22:17
leasebedrag = mobiliteitsbudget

• Cue_
ls789 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:55:
:O kreeg net mijn contract binnen en kan maandag al beginnen :D super leuk natuurlijk maar moet wel even snel schakelen wat betreft het tekenen van het contract haha.

Die usb stick is trouwens echt een pak leesvoer..

Vraag aan jullie, waar staat het leasebedrag wat ingaat na 2 maanden? er wordt daarover niets gezegd in het contract. Wel staat er dat er na de proeftijd een mobiliteitsbudget om de hoek komt kijken.

Ook lees ik hier dat men een soort groeipad qua salaris kreeg. Waar is dit te vinden?
Gefeliciteerd! Waar ga je trouwens instromen?

Klopt, maar even een keer lezen is niet verkeerd vond ikzelf.

Kom je allemaal wel te weten bij je introductiedagen (waar het te vinden is). Maar je hebt dus niet met de recruiter besproken wat je zou verdienen en hoe dat zou stijgen het komende jaar? :?
Lijkt mij toch wel interessant om te weten.

Mobiliteits/leasebedrag zal iets van 750 zijn ofzo? Heb geen idee precies.

• ls789
Cue_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:09:
[...]

Gefeliciteerd! Waar ga je trouwens instromen?

Klopt, maar even een keer lezen is niet verkeerd vond ikzelf.

Kom je allemaal wel te weten bij je introductiedagen (waar het te vinden is). Maar je hebt dus niet met de recruiter besproken wat je zou verdienen en hoe dat zou stijgen het komende jaar? :?
Lijkt mij toch wel interessant om te weten.

Mobiliteits/leasebedrag zal iets van 750 zijn ofzo? Heb geen idee precies.
Apps two sector public practice j51 ;)
Niet echt concreet met de recruiter over gehad. Wel werd gezegd dat je ging stijgen de komende maanden..

Verder dacht ik afgesproken te hebben in de private sector te komen.. zal nog wel even contact opnemen met de recruiter

• Cue_
Heeft iemand trouwens ervaring met het declareren van een rittenstaat. Via de ESS zie ik wel dat ik als YP over de maand februari iets kan doen. Maar ik heb gereist van zowel A naar B als van A naar C .. maar je kan enkel 1 begin en eind locatie opgegeven.
Ten tweede vraagt hij om het aantal treinkaartjes. Die heb ik niet, want ik wil kilometers. Maar 000 mag je niet invullen.

en vanaf welk moment kan je die bijlage rittenstaat dan toevoegen? Gebeurd dat pas na het opslaan? Hier wordt namelijk verder niets genoemd op de site, behalve dat het verplicht is.

• Cue_
ls789 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:27:
[...]

Apps two sector public practice j51 ;)
Niet echt concreet met de recruiter over gehad. Wel werd gezegd dat je ging stijgen de komende maanden..

Verder dacht ik afgesproken te hebben in de private sector te komen.. zal nog wel even contact opnemen met de recruiter
Welkom!
Na twee maanden en na zes maanden ga je vooruit, maar hoe en wat precies geen idee. Wacht die onboarding dagen even af en vraag de recruiter er eens naar of kijk dan op de vrijgekomen informatiepagina's.

Hmm dat is wel vreemd dan.Maar is appstwo niet altijd private?

• Tedillac
Cue_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:30:
Heeft iemand trouwens ervaring met het declareren van een rittenstaat. Via de ESS zie ik wel dat ik als YP over de maand februari iets kan doen. Maar ik heb gereist van zowel A naar B als van A naar C .. maar je kan enkel 1 begin en eind locatie opgegeven.
Ten tweede vraagt hij om het aantal treinkaartjes. Die heb ik niet, want ik wil kilometers. Maar 000 mag je niet invullen.

en vanaf welk moment kan je die bijlage rittenstaat dan toevoegen? Gebeurd dat pas na het opslaan? Hier wordt namelijk verder niets genoemd op de site, behalve dat het verplicht is.
Als je deze code gebruikt in ESS > Benefits & Payments > Expenses: Reiskosten voor medew zonder mob verg, kun je volgens mij gewoon wekelijks of maandelijks het totaalbedrag van je kilometers invullen. In de beschrijving vertel je dan hoe je er bent gekomen (xKM * 0.19) en de melding see attachement for detailed 'rittenstaat'. Het aantal kaartjes zet je gewoon op het aantal dagen dat je op dat moment declareert. In de rittenstaat die je kunt downloaden bij die declaratie (staat midden in het rijtje bijlage op het scherm waarin je je declaratie doet) kun je dan per dag je heen en terug ritten invoeren en ondertekenen. Deze info moet natuurlijk overeen komen met wat je totaal bedrag is in de declaratie zelf. Het maakt niet uit of je niet dagelijks dezelfde rit aflegt zolang je het in die rittenstaat maar goed hebt staan en je deze na zelf te ondertekenen upload via de link die je te zien krijgt na de declaratie ingevoerd te hebben. That should be it!

• Cue_
Dan mag jij me eens laten zien waar ik dan die rittenstaat kan uploaden. ik zie idd wel de download functie van de rittenstaat.. maar thats all.
en toen ik even iets probeerde om 000 in te vullen geeft ie als foutmelding "je moet het aantal dagen invullen"
Niet echt logisch om dagen aan het veldje aantal kaartjes te koppelen.. maar oke
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HHFANGT7-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Cue_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:30:

Nadat je de declaratie in ESS hebt ingevuld, moet je (met het declaratienummer) de bijlage uploaden op een andere plek. Als je op Talent naar Self service -> Expense claims gaat, zie je daar het linkje bij het eerste punt: To claim expenses, first fill in your claim in ESS, if required submit scans of receipts by using this form.
'this form' is op die pagina een link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Het is gelukt *O* Al was het zoeken naar het 'verzenden' knopje om 1 of andere reden een hele opgaven :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Cue_ schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:01:
Het is gelukt *O* Al was het zoeken naar het 'verzenden' knopje om 1 of andere reden een hele opgaven :')
Mooi zo, ik begon me al af te vragen of je over dit laatste stukje in mijn tekst had gelezen "via de link die je te zien krijgt na de declaratie ingevoerd te hebben." Het woordje 'na' is hier redelijk van belang.

[ Voor 5% gewijzigd door Tedillac op 28-02-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Over 2 weken weer een nieuwe poging om te kijken of t logischer in elkaar zit dan ik dacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
hmm heb gister natuurlijk mijn contract gekregen en onverwachts maandag al beginnen i.p.v. 1 april. Nu vind ik dat allemaal prima maar er zou nog een soort bevestigingsmail over de onboarding naar mij worden toegestuurd. Dit heb ik echter nog niet ontvangen.. vandaag mijn contactpersoon (recruiter) gebeld en die nam niet op. Algemene nummer van cap kwam ik na 10 keer doorverbinden bij iemand die wel zijn telefoon op nam ;) die gaf aan dat einde van deze dag een mail zou worden verstuurd.. heb er nog een hard hoofd in. Ik hoop het in ieder geval haha anders heb ik geen idee wat waar hoelaat maandag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
ls789 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:43:
hmm heb gister natuurlijk mijn contract gekregen en onverwachts maandag al beginnen i.p.v. 1 april. Nu vind ik dat allemaal prima maar er zou nog een soort bevestigingsmail over de onboarding naar mij worden toegestuurd. Dit heb ik echter nog niet ontvangen.. vandaag mijn contactpersoon (recruiter) gebeld en die nam niet op. Algemene nummer van cap kwam ik na 10 keer doorverbinden bij iemand die wel zijn telefoon op nam ;) die gaf aan dat einde van deze dag een mail zou worden verstuurd.. heb er nog een hard hoofd in. Ik hoop het in ieder geval haha anders heb ik geen idee wat waar hoelaat maandag
je kan je recruiter beter even mailen, grote kans dat hij die vanavond of van het weekend nog leest / reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
ls789 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:43:
Of maandagochtend om 0800 op kantoor melden, dan ben je zeker optijd. Meestal begint het rond 0830/0900 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
8.30 uur was die van februari, dus ga daar maar vanuit :)
Pagina: 1 ... 25 ... 84 Laatste