Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09-2020
Nog iets heel anders, wat kun je een beetje verwachten van het on-boarding programma? :) Als donderdag het gesprek met de psycholoog goed gaat mag ik 3 februari al meteen beginnen, dus ik ben erg benieuwd! Aan het begin van dit topic staat het een en ander al vermeld, maar natuurlijk ben ik benieuwd naar verhalen! Natuurlijk kan het ook zijn dat hier niet echt een pijl op te trekken is, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 486041

Gratis broodjes! Voor de rest wordt er een bak informatie over je uitgestort en de mededeling dat de rest op het intranet staat. Paar groepsessies om het een en ander te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Laatst online: 26-10-2023
Aanstaande 3feb beginnen. Heb echter nog niets gehoord over de hoe/wat/wanneer beginnen.
Heb er maar achteraan gemaild afgelopen vrijdag, zeggen ze heel leuk

"we hopen volgende week de informatie te versturen"

Ja dat mag ik ook wel hopen zeg |:(

Aangezien ik in Enschede woon heb ik een redelijke woon/werk afstand. Ik ga nog wel verhuizen, maar dat kan pas in maart. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen. Gewoon openbaar vervoer of vragen naar een huur/pool auto of doen ze ook wel eens aan hotels voor YP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:31
Heb je al een contactpersoon binnen Cap buiten recruitment. Manager of People manager van je cluster?
Daar zou je even wat afspraken mee moeten maken.

Het begin kan inderdaad een beetje informatie loos zijn. Je krijg 1 dag algemene onboarding en 2e dag onboarding van het cluster. De rest van de week is het handig je P manager en manager op te zoeken en even mee samen te zitten. Alhoewel je bent YP'r dus mogelijk staat er een heel traject voor je klaar dus dat is even afwachten.

Qua vervoer, standaard moeten YP'rs wachten op een auto tot na je proefperiode. Je kan wel kosten declareren voor vervoer.

Indien je gelijk op externe opdracht kan als YP krijg je wel snel een auto. Een hotel idem als het erg ver weg is en ze kunnen de kosten er uit halen. Maar dat lijkt me sterk.

En nu eten, laat maar weten als er meer vragen zijn maar struin ook dit topic is door.

Update - als je je laptop heb kan je natuurlijk ook werk verrichten in de trein. De tijd die je dan bezig bent is gewoon werktijd. Wel beetje eerlijk zijn natuurlijk.. O-)

Heb zelf ook een keer van Rotterdam naar Zwolle in de trein gezeten met laptop en offline werk verricht ( rapport lezen, cv schrijven, stof leren).

Update 2:

als je trouwens verhuist en zoveel KM dichter bij werk gaat wonen kan je ook nog wat vergoed krijgen. O+
Zoek dat maar is op in de HR charter,

[ Voor 21% gewijzigd door Scoro op 28-01-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:52
Scoro schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:00:
Heb je al een contactpersoon binnen Cap buiten recruitment. Manager of People manager van je cluster?

Het begin kan inderdaad een beetje informatie loos zijn. Je krijg 1 dag algemene onboarding en 2e dag onboarding van het cluster. De rest van de week is het handig je P manager en manager op te zoeken en even mee samen te zitten. Alhoewel je bent YP'r dus mogelijk staat er een heel traject voor je klaar dus dat is even afwachten.

Qua vervoer, standaard moeten YP'rs wachten op een auto tot na je proefperiode. Je kan wel kosten declareren voor vervoer.

Indien je gelijk op externe opdracht kan als YP krijg je wel snel een auto. Een hotel idem als het erg ver weg is en ze kunnen de kosten er uit halen. Maar dat lijkt me sterk.

En nu eten, laat maar weten als er meer vragen zijn maar struin ook dit topic is door.

Update - als je je laptop heb kan je natuurlijk ook werk verrichten in de trein. De tijd die je dan bezig bent is gewoon werktijd. Wel beetje eerlijk zijn natuurlijk.. O-)

Heb zelf ook een keer van Rotterdam naar Zwolle in de trein gezeten met laptop en offline werk verricht ( rapport lezen, cv schrijven, stof leren).

Update 2:

als je trouwens verhuist en zoveel KM dichter bij werk gaat wonen kan je ook nog wat vergoed krijgen. O+
Dat laatste is alleen als het op verzoek is van de werkgever, niet als je uit eigen beweging verhuist :)

Daar heb ik ook naar geinformeerd, gezien ik van 220km afstand naar 30 km ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabla2
  • Laatst online: 10-10-2022
:( :( :( :( :( :(

Vandaag de capaciteiten test gedaan. Helaas was ie wel iets anders dan het oefen-assessment en hadden de laptop's in het begin wat problemen (bij alle kandidaten). Naar mijn gevoel ging alles super goed, geen onverwachte dingen en ik kwam redelijk ver.

Dat bleek ook uit de score, Deductief redeneren: Sterk, Verbale logica: Voldoende, Numerieke logica: Voldoende. Alleen de test met de ruitjes met de cijfers en letters erin had ik 46 precentiel, de mevrouw die probeerde me uit te leggen waarom dat niet voldoende was, maar daar kwam ze niet echt uit. Het kwam erop neer dat ik vragen maar half beantwoord had oid, maar dat kan mijn inziens niet.

Het mocht niet baten, niet gehaald is niet gehaald, en ik mag het volgend jaar weer proberen...Ik ga er vanuit dat ik tegen die tijd wel iets anders heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cue_ schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:16:
Aanstaande 3feb beginnen. Heb echter nog niets gehoord over de hoe/wat/wanneer beginnen.
Heb er maar achteraan gemaild afgelopen vrijdag, zeggen ze heel leuk

"we hopen volgende week de informatie te versturen"

Ja dat mag ik ook wel hopen zeg |:(

Aangezien ik in Enschede woon heb ik een redelijke woon/werk afstand. Ik ga nog wel verhuizen, maar dat kan pas in maart. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen. Gewoon openbaar vervoer of vragen naar een huur/pool auto of doen ze ook wel eens aan hotels voor YP?
Ja, klopt. Ze zijn soms rijkelijk laat met het versturen van informatie. Had ik ook bij mijn onboarding; begon me toen al zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuno_van_dijk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 11:13
Tankiej schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:24:
[...]

Dat laatste is alleen als het op verzoek is van de werkgever, niet als je uit eigen beweging verhuist :)

Daar heb ik ook naar geinformeerd, gezien ik van 220km afstand naar 30 km ging..
Als je het goed doet en je verhuist richting Utrecht kun je het wel in je flex opnemen, volgens mij tot 7000 euro zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
kuno_van_dijk schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:40:
[...]

Als je het goed doet en je verhuist richting Utrecht kun je het wel in je flex opnemen, volgens mij tot 7000 euro zelfs
Klopt, maar dan alleen kosten zoals inhuur van een (erkend) verhuisbedrijf. Met overlegging van een factuur, uiteraard. Ook 'herinrichtingskosten' kan je hier indienen, bijv. behang, verf, vloerbedekking.
Kosten zoals bijvoorbeeld bemiddeling van een makelaar vallen hier niet onder en kan je hier niet indienen. Dat laatste heb ik (ook) geprobeerd omdat dat de enige kosten waren die ik had bij de verhuizing, maar die werd afgewezen.

Ook zijn er weinig YP'ers die in het jaar waarin ze beginnen al een flexruimte hebben van 7000 euro gok ik zo. Dat houdt met een paar honderd wel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:04
Tankiej schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:24:
[...]

Daar was altijd wel een goede aftrekpost voor (je werkgever mocht dit onbelast vergoeden, maar ook zonder vergoeding kon je e.e.a. aftrekken) als je aan wat voorwaarden voldeed. Was een behoorlijk bedrag, zeker de moeite waard om te checken als je belastingaangifte doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Scoro schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:00:

Eindelijk bericht gekrege over maandag. Wel zo fijn. En idd is een gewone standaard info dag. Wel geinig om te zien hoe gestructureerd het is. Totaal anders dan wat ik gewend ben van vorige werkgevers.

Dan wordt het een maandje op en neer treinen.. ook niet heel erg, maar worden lange dagen dan.

Natuurlijk, maar eerste maand zal vooral training zijn, dus dan valt er weinig aan werktijd in de trein te doen ;)
Ik las er idd iets over. Maar dat lijkt mij alleen van toepassing als je verhuist door werkveranderingen etc. Niet als het al uit mezelf deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je de eerste maand op de bank zit kan je wel wat kortere dagen maken op kantoor. Om 3 uur naar huis en dan 's avonds nog wat e-learnings volgen. Of juist wat later op kantoor verschijnen bijvoorbeeld. Cap is daar redelijk flexibel in. Zolang het werk maar gedaan wordt, je niet de kantjes er vanaf loopt en een klant niet komt klagen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Gisteren te horen gekregen dat ik per februari (jep, volgende week!) mag starten binnen Apps2 Public!! Ik ben echt ontzettend blij en benieuwd wat er allemaal te wachten staat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Mantho schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:20:
Gisteren te horen gekregen dat ik per februari (jep, volgende week!) mag starten binnen Apps2 Public!! Ik ben echt ontzettend blij en benieuwd wat er allemaal te wachten staat! :)
Volgens mij zie ik je dinsdag dan sowieso want daar zit ik ook bij (volgens mij :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Over verhuisvergodingen:

Als je dichter bij Utrecht gaat wonen in de eerste 2 jaar dat je bij Cap werkt (meer dan 60% dichterbij en nog wat voorwaarden, te vinden op site belastingdienst), dan kun je uit je flex laten vergoeden:

- 7750 euro zonder overleggen van bonnen
- Alle overige kosten voor verhuizen op basis van bonnen (dus ook de huur van een busje, dingen als gordijnen weet ik eigenlijk niet)

De belastingdienst rekent altijd met Leidsche Rijn als plaats waar je werkt. Als je dus in Arnhem bent gedetacheerd en je verhuist naar Arnhem kom je niet in aanmerking.

Extra vergoedingen vanuit Cap ga je alleen krijgen als je op verzoek van Cap dichterbij gaat wonen, en dat gebeurt in de praktijk bijna nooit.

Ik ga binnenkort naar Utrecht verhuizen, vandaar dat ik het onlangs heb uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Voor de mensen die bij Cap gaan beginnen en op zoek zijn naar relatief goedkope woonruimte check even:
http://allehuisvesting.nl/zoek/1082

Ik ben vorig jaar Mei begonnen bij Cap en woon sindsdien in een studio a 700 euro per maand, iets wat me na bijna een jaar toch behoorlijk dwars begint te zitten (je houdt niet veel over en iets goedkopers ga je echt niet krijgen tenzij je alles deelt). Om die reden ga ik hoogstwaarschijnlijk aanstaande woensdag een contract tekenen voor een van de bovengelinkte woningen :), allemaal nieuwbouw en zeker een aanrader!

Voor alle mensen die vandaag beginnen, welkom! Mocht je vragen hebben over Cap intern, stuur me een PM op tweakers.. contact ik je later op communicator.

Let overigens op dat je verhuisd nadat je contract is ingegaan, ik ben vantevoren verhuisd en had daarom geen recht op verhuisvergoeding.

[ Voor 9% gewijzigd door Vayne op 03-02-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:13
Ik ben blij dat dit topic er is. Het heeft me veel geholpen met de brandende vragen die ik had.
Veel antwoorden zijn gemakkelijk te vinden.

Ik heb de capaciteitstest succesvol afgerond en een leuk gesprek gehad met de psycholoog.
Ik vond het interessant om te zien hoe het persoonlijk profiel van mij is gemaakt. Ik herken er veel in. (duh)

Ik mag 1 juli beginnen binnen Apps 2! Waarom dan pas? Ik moet eerst nog mijn scriptie afronden voordat ik ben afgestudeerd. Ik ben altijd ergens vroeg bij, ook bij het regelen van mijn stages.
Dit konden ze erg waarderen.

Ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:50
Ik kan per 1 mei aan de slag bij Capgemini.

Ik vind het startsalaris wat mij is aangeboden (2130 p.m.) nogal laag.
Kan iemand mij vertellen hoe snel dit omhoog gaat in het eerste jaar?
Ik hoorde dat je na twee maanden al je eerste verhoging krijgt. Hoeveel is dit? En hoeveel is vervolgens je tweede verhoging? Is dit een standaard patroon in je eerste jaar? Of is dit ook in je eerste jaar al gerelateerd aan je prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Viavia28 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:38:

Ik hoorde dat je na twee maanden al je eerste verhoging krijgt. Hoeveel is dit? En hoeveel is vervolgens je tweede verhoging? Is dit een standaard patroon in je eerste jaar? Of is dit ook in je eerste jaar al gerelateerd aan je prestaties?
Als YP'er heb je in het eerste jaar vaste verhogingen inderdaad. Hier is een mooi tabelletje van die je kan krijgen van recruitment/hr, bel/mail en vraag er om zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij een werktijd van 90% ging het om 300 euro in een jaar tijd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Iemand enig idee hoe ik de MyLearning omzet van het japans/chinees naar het engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498538

Cue_ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:45:
Iemand enig idee hoe ik de MyLearning omzet van het japans/chinees naar het engels?
Ga naar MyLearning en klik rechtsboven op 'Profile'. Vervolgens kan je 'regional settings' en 'time zone' instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Anoniem: 498538 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:56:
[...]

Ga naar MyLearning en klik rechtsboven op 'Profile'. Vervolgens kan je 'regional settings' en 'time zone' instellen.
Het staat in het Chinees he.. dan is "regional settings" nogal lastig te vinden ;)

Iets van Locale en Tijdzone heb ik gevonden. Maar de waardes zijn ook in het chinees. Die zijn wat lastiger via google translate te laten lopen.

Aah.. met wat testen toch gevonden 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Cue_ op 04-02-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cue_ schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:57:
[...]

Het staat in het Chinees he.. dan is "regional settings" nogal lastig te vinden ;)

Iets van Locale en Tijdzone heb ik gevonden. Maar de waardes zijn ook in het chinees. Die zijn wat lastiger via google translate te laten lopen.

Medewerkers in Polen in een jolige bui ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Viavia28 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:38:

Tenzij je WO hebt afgerond is dit een prima startsalaris, ter vergelijking kun je in het volgende topic kijken:
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)

In dit topic zie je heel duidelijk dat wij Cappers helemaal niets te klagen hebben, vooral als je de secundaire arbeidsvoorwaarden vergelijkt.

Ik ben overigens met mijn HBO lager begonnen dan €2130 (€2025)! Bij mij ging het na 2 maanden met +- €150 omhoog, na 6 maanden met +- €150 en over 2 maanden nog een keer €100. Daarnaast stijgt je leasebudget ook over tijd, dus krijg je daar ook nog een aantal euros per maand bruto van bij je salaris (mits je een auto hebt die niet duurder is dan je leasebudget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Cue_ schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:57:
[...]

De enige vraag die bij mij omhoog komt: waarom was het bij jou op Chinees gezet? :D
DirtyDiaz schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:29:
[...]

Tenzij je WO hebt afgerond is dit een prima startsalaris, ter vergelijking kun je in het volgende topic kijken:
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)

In dit topic zie je heel duidelijk dat wij Cappers helemaal niets te klagen hebben, vooral als je de secundaire arbeidsvoorwaarden vergelijkt.

Ik ben overigens met mijn HBO lager begonnen dan €2130 (€2025)! Bij mij ging het na 2 maanden met +- €150 omhoog, na 6 maanden met +- €150 en over 2 maanden nog een keer €100. Daarnaast stijgt je leasebudget ook over tijd, dus krijg je daar ook nog een aantal euros per maand bruto van bij je salaris (mits je een auto hebt die niet duurder is dan je leasebudget).
Het valt niet tegen inderdaad, al lijkt het startsalaris misschien niet geweldig. Na een jaar zit je bijna 400 euro bruto hoger (bij mij tenminste), met alleen het salaris. Dan komen daar de mobiliteitsvergoeding en alle andere uitkeringen nog bij die ook omhoog gaan.
Als ik het omreken naar 40 uur (zit nu op 36u) hoef ik zeker niet te klagen als 23-jarige met een leuke leasebak (V40 D2 R-Design) onder de kont :)

Over een paar maanden wordt m'n contract hopelijk ook omgezet naar 40 uur, dan wordt het nog wat beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Tankiej schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:44:
[...]

De enige vraag die bij mij omhoog komt: waarom was het bij jou op Chinees gezet? :D

[...]

Het valt niet tegen inderdaad, al lijkt het startsalaris misschien niet geweldig. Na een jaar zit je bijna 400 euro bruto hoger (bij mij tenminste), met alleen het salaris. Dan komen daar de mobiliteitsvergoeding en alle andere uitkeringen nog bij die ook omhoog gaan.
Als ik het omreken naar 40 uur (zit nu op 36u) hoef ik zeker niet te klagen als 23-jarige met een leuke leasebak (V40 D2 R-Design) onder de kont :)

Over een paar maanden wordt m'n contract hopelijk ook omgezet naar 40 uur, dan wordt het nog wat beter :D
Damn, hoe past die R2 Design in je leasebudget dan? Heb ik zeker weer verkeerd gekeken. Achja, ik rij 't komende jaar nog een full option Polo(oude regeling) waarvoor ik 50 euro bruto per maand betaald krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:34
Als HBO-starter valt het allemaal wel mee qua salaris. De eerste jaren maak je relatief gezien ook nog leuke sprongen. De jaren daarna zijn een stuk pijnlijker, je krijgt dan vaak minder loonsverhoging dan in die eerste jaren. Ik zie nu ook stuk voor stuk mijn oude collega's vertrekken die al 6 of 7 jaar bij Capgemini werken vertrekken naar andere werkgevers, omdat ze 1000+ euro bruto meer kunnen verdienen. Ik ken zelfs iemand die 2500 euro bruto (netto 1000 euro) meer ging verdienen (en dan nog durven te beweren dat je je wat meer ervaren medewerkers niet onderbetaald)

Als WO-er zijnde, houdt het startsalaris al niet over. En kun je bij de concurrentie vaak al beter verdienen

[ Voor 9% gewijzigd door Blik1984 op 05-02-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DirtyDiaz schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:17:
[...]

Damn, hoe past die R2 Design in je leasebudget dan? Heb ik zeker weer verkeerd gekeken. Achja, ik rij 't komende jaar nog een full option Polo(oude regeling) waarvoor ik 50 euro bruto per maand betaald krijg :D
Past er zonder de HSB in, maar nu zit ie er boven. Moet volgende week even kijken wat het resultaat precies is, maar omdat de eigen bijdrage ook weer (gedeeltelijk) wordt afgetrokken van de bijtelling zal het wel meevallen gok ik. Ik had rekening gehouden met dat de kosten volledig voor mij zouden zijn bij de invoering van HSB per 1-1-'14, was toen even vergeten van het deel dat van de bijtelling wordt afgetrokken. Dus heel erg schrikken gaat het sowieso niet worden :)

Als ik de optie had voor een auto onder de oude regeling was ik daar ook voor gegaan, maar de pool was compleet leeg toen ik een auto mocht.. Maar nu ook wel blij met m'n Rebel Blue V40 :D

[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 05-02-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Auto's zoals de Seat Leon, 308 en Skoda Octavia passen er allemaal in. Je kan redelijk groot rijden voor een YP'er. Qua salaris ben ik niet helemaal content. Het startsalaris is aardig maar daarna stijg je mijn inziens wat te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Tankiej schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:44:
[...]

Dat is idd een hele goede vraag! Nieuwelingetje pesten ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-06 23:48
You weren't the only one. Twee nieuwelingen op de IS afdeling hadden hetzelfde probleem. Gelukkig werd er snel een passende oplossing gegeven hier op het forum voor hun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:53
Hello all! Ik had een vraagje een familielid werkt bij Capgemini al een aantal jaar en gaat van de week mijn cv bij een aantal mensen neerleggen. Ik ben afgestudeerd bouwkundige en altijd affiniteit gehad met IT

Naast mijn studie verschillende bijbanen gehad in IT (systeembeheer) en ook een eigen bedrijfje gehad (website/webapplicaties, ik ontwikkelde deze alleen niet zelf dit outsourcde ik).

Vroeg mij af of jullie mensen kennen binnen Capgemini die aangenomen zijn zonder IT opleiding maar wel met een HBO niveau en it affiniteit.

Hoor graag jullie reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 12:02
ls789 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:04:
Hello all! Ik had een vraagje een familielid werkt bij Capgemini al een aantal jaar en gaat van de week mijn cv bij een aantal mensen neerleggen. Ik ben afgestudeerd bouwkundige en altijd affiniteit gehad met IT

Naast mijn studie verschillende bijbanen gehad in IT (systeembeheer) en ook een eigen bedrijfje gehad (website/webapplicaties, ik ontwikkelde deze alleen niet zelf dit outsourcde ik).

Vroeg mij af of jullie mensen kennen binnen Capgemini die aangenomen zijn zonder IT opleiding maar wel met een HBO niveau en it affiniteit.

Hoor graag jullie reactie ;)
Jazeker, ik ben er zelf één van geweest.
Ik heb International Business and Management gedaan en ben destijds bij de Oracle divisie terechtgekomen.
Ik ken genoeg verhalen van mensen die geen technische opleiding hebben gedaan en bij Cap werken. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Goed om te horen! Lijkt mij namelijk een leuke werkgever :) op dit moment werk ik ook in de it maar krijg zwaar onderbetaald (1500bruto :s) en doe systeembeheer...
Familielid heeft m'n cv en motivatie bij recruiter neergelegd met aanbeveling van hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wil wel de kanttekening maken dat Capgemini de laatste tijd wat strenger selecteert bij recruitment. Er wordt meer gekeken naar aversie met techniek en dan met name techniek waar Capgemini zelf wat in doet. Systeembeheer is namelijk iets dat je bij Capgemini niet snel zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Is ook niet de kant welke ik op wil gaan. Vandaar mijn overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Wat betreft de bovenstaande vraag over non-IT relevante studies, er zijn vorige maand meerdere YP-ers aangenomen binnen IS die geen tot weinig IT achtergrond hebben.

Nou moet ik je helaas wel berichten dat ik zelf vorige week een kandidaat heb aangedragen met een afgeronde opleiding Netwerk Infrastructuur Design (Cisco, Microsoft, Linux etc.) en mij werd verteld dat er op dit moment geen plaats voor is. Hopelijk heb jij meer geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Wellicht niet op die afdeling ? Ik wil meer advies kant op en wellicht beginfunctie als tester als opstapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Mijn fout, ik dacht dat je specifiek werd neergelegd bij IS. Geen idee waarom eigelijk.

Hopelijk krijg je goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Iemand enig idee wat de responstijd is van een vacature bij Cap? Ik heb morgen een gesprek bij een ander bedrijf en mocht ik daar een aanbieding krijgen dan ben ik bereid deze af te slaan als ik weet dat ik op gesprek kan komen bij cap ^^ Zal denk ik een week de tijd krijgen om over een aanbod na te denken dus hoop dat cap dan iets van zich heeft laten horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
DirtyDiaz schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:09:
Wat betreft de bovenstaande vraag over non-IT relevante studies, er zijn vorige maand meerdere YP-ers aangenomen binnen IS die geen tot weinig IT achtergrond hebben.

Nou moet ik je helaas wel berichten dat ik zelf vorige week een kandidaat heb aangedragen met een afgeronde opleiding Netwerk Infrastructuur Design (Cisco, Microsoft, Linux etc.) en mij werd verteld dat er op dit moment geen plaats voor is. Hopelijk heb jij meer geluk!
Dit levert hoop op voor mij. :)
Ik ben dinsdag door een recruiter benaderd voor een YP job op IS. Direct gesolliciteerd maar ik heb tot nu toe nog geen reactie gehad. (sollicitatie verzonden naar het talent mailadres) Ik zal er vrijdag even achteraan gaan bellen.

Dat een YP direct een Leon o.i.d. kan leasen klinkt wel goed. Salaris, ach. ben nu part-time taxichauffeur, da's helemaal geen vetpot..

Gister de oefen assesment gemaakt en overal goed op, de sudoku was gemiddeld, de rest allemaal boven gemiddeld(had ik bij de verhaaltjes niet verwacht.. ) :)

[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 06-02-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
ls789 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:05:
Iemand enig idee wat de responstijd is van een vacature bij Cap? Ik heb morgen een gesprek bij een ander bedrijf en mocht ik daar een aanbieding krijgen dan ben ik bereid deze af te slaan als ik weet dat ik op gesprek kan komen bij cap ^^ Zal denk ik een week de tijd krijgen om over een aanbod na te denken dus hoop dat cap dan iets van zich heeft laten horen
Sorry dat ik het zeg, maar dat is echt het stomste wat je kunt doen in deze arbeidsmarkt. Of het verschil moet echt huge zijn tussen het aanbod wat je nu krijgt en wat je bij Cap kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Het is niet een soortgelijk bedrijf en qua ambities die ik heb ligt capgemini mij beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
ls789 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:24:
Het is niet een soortgelijk bedrijf en qua ambities die ik heb ligt capgemini mij beter
Waarom niet gewoon een evt. bod accepteren en gebruik maken van je proeftijd. Dan kun je altijd na een maand zonder zorgen weggaan, mocht je een aanbod bij Capgemini krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Blik1984 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:50:
[...]

Waarom niet gewoon een evt. bod accepteren en gebruik maken van je proeftijd. Dan kun je altijd na een maand zonder zorgen weggaan, mocht je een aanbod bij Capgemini krijgen
Ja daar dacht ik net ook aan :) meestal is dat een maand. Lijkt mij lang genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Even een vraag m.b.t. je lease budget:

Moet je direct na je proeftijd kiezen of je wel of geen lease auto neemt? Of kan je dit per maand beslissen (alleen wanneer je er nog geen hebt natuurlijk). Ik woon namelijk in Amsterdam, en mocht ik na mijn proeftijd een opdracht krijgen in Amsterdam, dan vind ik het zonde om een lease auto te nemen.

Krijg je trouwens het gehele lease budget toegevoegd aan je bruto salaris, wanneer je geen lease auto neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Viavia28 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:04:
Even een vraag m.b.t. je lease budget:

Moet je direct na je proeftijd kiezen of je wel of geen lease auto neemt? Of kan je dit per maand beslissen (alleen wanneer je er nog geen hebt natuurlijk). Ik woon namelijk in Amsterdam, en mocht ik na mijn proeftijd een opdracht krijgen in Amsterdam, dan vind ik het zonde om een lease auto te nemen.

Krijg je trouwens het gehele lease budget toegevoegd aan je bruto salaris, wanneer je geen lease auto neemt?
Goede vraag inderdaad...Mij is ook niet helemaal duidelijk of we in de proeftijd nu gewoon het budget krijgen, of dat je alles moet declareren? Momenteel rij ik gewoon met mijn eigen auto natuurlijk, maar ik weet eigenlijk niet zeker hoe dit nu precies geregeld moet worden met declaratie/vergoeding. Enige wat ik wel weet is dat je per maand iets aan kunt passen in je flexbudget, maar hoe dit precies in de praktijk werkt weet ik ook niet helemaal zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 19:23
In je twee maanden proeftijd (als Young Professional) kun je gemaakte kosten voor transport declareren. Na die twee maanden krijg je officieel je budget ter beschikking. Dat budget kan dan ingezet worden op 3 manieren:
  • Je gaat een auto naar keuze lease uit de pool of je bestelt een nieuwe lease auto.

Een eventueel restant van je lease budget wordt bruto per maand uitgekeerd.
  • Je laat het bedrag elke maand uitbetalen op jouw bruto salaris.

Alle kosten voor transport van/naar zakelijke afspraken (en klanten) dien je zelf te betalen.
  • Je laat het bedrag gedurende het hele jaar oppotten en laat het eenmaal per jaar uitbetalen.

Gedurende het jaar declareer je zakelijk kilometers voor 19 ct/km (netto) en openbaar vervoer naar werkelijke kosten (netto). Aan het einde van het jaar wordt gekeken hoeveel je gedeclareerd hebt en hoeveel je opgepot hebt, het verschil krijg je bruto uitgekeerd. Mocht je meer kosten hebben gemaakt dan wordt dit weer bruto/netto verrekend met je eindejaarsuitkering.
Zover ik weet is het altijd mogelijk om te wisselen tussen de verschillende vormen, met als uitzondering dat je een lease auto voor 4 jaar/144.000 KM af sluit. Tenzij je dus een collega kunt vinden die de auto je wil overnemen is het niet mogelijk om daar zomaar te wisselen.

ps. mocht je in de eerste twee maanden echt buitensporig veel kilometers maken met je privé auto, of is de klant waar je bent ingezet zeer moeilijk te bereiken met openbaar vervoer, dan is het mogelijk om eerder je mobiliteitsbudget te krijgen. Hiervoor dient jouw (P-)Manager goedkeurig voor te geven en kun je dus ook met die persoon overleggen als je vindt dat er sprake van is in jouw situatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Prx op 08-02-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Bedankt PRX. Duidelijk antwoord.

Nog een vraag:
Als Junior Test Consultant start je met een aantal trainingen.
Ik heb gehoord dat dit lange dagen zijn. Is dit al direct vanaf dag 1 zo? Of zal je de eerste week nog niet in de avond werken? Ik heb namelijk een etentje in mijn agenda staan op mijn eerste werkdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Viavia28 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:41:

Nog een vraag:
Ik heb gehoord dat dit lange dagen zijn. Is dit al direct vanaf dag 1 zo? Of zal je de eerste week nog niet in de avond werken? Ik heb namelijk een etentje in mijn agenda staan op mijn eerste werkdag ;)
Ik ben afgelopen week begonnen bij Cap en de eerste twee dagen zijn introductiedagen (onboarding).. tot ongeveer 4 a 5 uur duren die. En daarna gelijk door naar training van 9 tot 5. Aankomende dinsdag wel een netwerkborrel die vanaf 6 ofzo begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Klinkt allemaal erg interessant :) hopelijk hoorndol deze week of ik op gesprek mag komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroomvroom
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik begin 1 mei als young professional (junior test consultant). Ben erg benieuwd en heb er zin in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Vroomvroom schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:08:
Ik begin 1 mei als young professional (junior test consultant). Ben erg benieuwd en heb er zin in!!
Leuk! Gefeliciteerd! :) Nog bezig met afstuderen omdat het vanaf 1 mei is? Ik dacht dat er per 1 maart ook weer een groep instroomde.

Toch nog even een vraag mbt de reiskosten haha (blijft een populair onderwerp ;))
Hoe declareer je in je proeftijd eigenlijk je reiskosten? Ik weet dat dit 'handmatig' gedaan moet worden, maar het is me alles behalve duidelijk hoe ik dit moet doen. Ik heb wel een rittenstaat (excel bestand) gevonden, maar waar lever ik dat in hemelsnaam in? :P En daarnaast, moet dat überhaupt via die rittenstaat, of zeg ik dan iets heel erg vreemds? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Mantho schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:25:
[...]

Leuk! Gefeliciteerd! :) Nog bezig met afstuderen omdat het vanaf 1 mei is? Ik dacht dat er per 1 maart ook weer een groep instroomde.

Toch nog even een vraag mbt de reiskosten haha (blijft een populair onderwerp ;))
Hoe declareer je in je proeftijd eigenlijk je reiskosten? Ik weet dat dit 'handmatig' gedaan moet worden, maar het is me alles behalve duidelijk hoe ik dit moet doen. Ik heb wel een rittenstaat (excel bestand) gevonden, maar waar lever ik dat in hemelsnaam in? :P En daarnaast, moet dat überhaupt via die rittenstaat, of zeg ik dan iets heel erg vreemds? ;)
Via de selfservice kan je je reiskosten declareren. De rittenstaat gebruik je als je per km betaald wil worden en anders moet je je ov-kaartjes / print meesturen.

Employee Self Service > Benefits and Payment > Expenses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En mochten kilometers voordeliger zijn dan de werkelijke treinkosten mag je dat ook gewoon indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroomvroom
Mij werd verteld dat ik per 1 mei met nog een aantal personen instroom. Opzich geen probleem voor mij.....Kan ik nog extra lang vakantie houden voordat ik "echt" begin :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Ah dus toch! :) En waar lever je de rittenstaat dan weer in? Want dat is me dus nog onduidelijk...Of stuur je dat ondertekend en ingescand op naar HR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Via talent, HR en dan ergens iets van forms. Daar kan je hem uploaden en moet je het declaratie ID invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Mantho schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:17:
Ah dus toch! :) En waar lever je de rittenstaat dan weer in? Want dat is me dus nog onduidelijk...Of stuur je dat ondertekend en ingescand op naar HR?
Weet de link niet uit mijn hoofd, maar na het indienen van de declaratie krijg je een melding waarop een boekingscode staat en het adres waar je het ondertekende excel file in kunt dienen. Je ziet het dus vanzelf zodra je bij die stap bent aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Viavia28 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:41:

Nog een vraag:
Ik adviseer je het etentje te verplaatsen, je weet nooit wat er op zo'n dag gebeurt. Wie weet wilt je manager even op de koffie met je rond 17.00 en loop je een dik uur uit. Je laat geen goede indruk achter als je de eerste dag al op de klok aan't kijken bent. Al duurde mijn introductiedagen tot max 16.00, dus je hoeft het advies niet op te volgen :9
Mantho schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:17:
Als ik er morgen aan denk zal ik je de link PM-en!

[ Voor 16% gewijzigd door Vayne op 10-02-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Morgen neemt er een recruiter van cap contact met mij op :) ze hadden wat vragen naar aanleiding van mijn sollicitatie, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
ls789 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:14:
Morgen neemt er een recruiter van cap contact met mij op :) ze hadden wat vragen naar aanleiding van mijn sollicitatie, ben benieuwd
Ze moeten mij nog steeds terugbellen, denk dat ik morgen maar weer even hun bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Recruiter heeft mijn c.v. weer doorgezet naar andere afdelingen om te kijken of daar nog plek is. Laten we het hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 13:40

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb afgelopen maandag deelgenomen aan de capaciteitentest en behaald. Na de persoonlijkheidsvragen direct het sollicitatiegesprek voor Technisch SAP consultant.

Morgen heb ik het gesprek met de assessment-psycholoog en op basis daarvan wordt er dan nog een bindend advies gegeven (zoals iedereen weet natuurlijk).

Mij werd een startsalaris van 2025 euro bruto geboden. Nu zou dit netto wel hoger uit moeten vallen werd mij verzekerd. Ik ben me ook bewust van de mobiliteitsregeling die best prima is in mijn opzicht (behalve het strikte brandstofverbruik). Daarnaast houdt ik ook rekening met de mogelijkheid om mijn abonnement en telefoon zelf te kunnen gebruiken en dit via het brutoloon met 42% kan verrekenen.

Ik heb echter totaal geen zicht erop hoe dit nu netto eruit komt te zien, kan iemand dit wellicht ophelderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 19:23
Een startsalaris van 2025 bruto zal, mobiliteitsbudget (lease bv) niet meegerekend, neerkomen op een netto salaris van 1651,25.

Als je een aanvullende verzekering af gaat sluiten voor WIA, etc, dan zal er nog ongeveer 15 euro bruto vanaf gaan.

Houd er rekening mee dat dit startsalaris alleen geldig is voor de eerste 2 maanden, daarna ga je alweer omhoog (en komt ook je mobiliteitsbudget om de hoek kijken).

• ls789
Hoewel ik geen ervaring heb met programmeren mag ik toch op assesment komen :) ik wil er de volle 100% voor gaan en recruitment zag blijkbaar iets waardoor ze het aandurven. Vraagje, zijn er andere onderdelen tijdens het assesment dan die je in het oefenassesment krijgt? Ik zag hier iets met in en out put. Dat komt niet voor in het oefenassesment.

Hoor graag jullie reactie

• ls789
heeft iemand de printscreens van de uitleg van de tests ?

• Cue_
Die in en outouts komen ook niet (meer) voor in de echte test.

Het assesment valt heel erg mee en eig hoef je maar twee van de vier te halen.

Even fijn puntje voor mij. Heb vandaag mn SAP getting aquinted Logistics gehaald met een 7.
Naar wat ik hoorde over de resultaten die ermee geald werden, mag ik volgens mij nietklagen :)

• Viavia28
Weet iemand hoe het er voor staat met de financiële gezondheid van het bedrijf?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:06

Koppensneller

winterrrrrr

Viavia28 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:20:
Weet iemand hoe het er voor staat met de financiële gezondheid van het bedrijf?
De jaarverslagen zijn openbaar, zoek het even op :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Financiële gezondheid is niet een punt waar je je zorgen om hoeft te maken. De bank is laag en de marges zijn over het algemeen goed.

• Viavia28
Het jaarverslag van 2013 komt pas eind deze maand uit.
Aangezien er begin vorig jaar zoveel ophef was, vroeg ik me af of deze maatregelen ook effect hebben gehad.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat ging voornamelijk om mensen die niet meer goed in de markt lagen maar via bijvoorbeeld overnames wel een vorstelijk salaris hadden. Van zulke mensen moet je op een gegeven moment afscheid nemen omdat ze enkel een kostenpost zijn. Het bedrijf zelf is financieel gezond en in veel landen worden goede marges gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:25:
Dat ging voornamelijk om mensen die niet meer goed in de markt lagen maar via bijvoorbeeld overnames wel een vorstelijk salaris hadden. Van zulke mensen moet je op een gegeven moment afscheid nemen omdat ze enkel een kostenpost zijn. Het bedrijf zelf is financieel gezond en in veel landen worden goede marges gehaald.
Er wordt wel erg veel gemaskeerd door de flinke groei in o.a. Noord-Amerika. Het is natuurlijk wel interessant om te bekijken hoe Nederland presteert t.o.v. vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Blik1984 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:15:
[...]

Er wordt wel erg veel gemaskeerd door de flinke groei in o.a. Noord-Amerika. Het is natuurlijk wel interessant om te bekijken hoe Nederland presteert t.o.v. vorig jaar.
Bij één van de Open House meetings waar ik geweest ben, werd per regio gespecificeerd wat de groei was. Ik gok dat zoiets ook wel weer naar buiten komt zodra de cijfers voor 2013 definitief zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Heeft er iemand ervaring met het gesprek na het assesment? Kan je dan nog worden afgewezen op basis van ''weinig ervaring"?

Verder vroeg ik mij af of de vragen van het oefenassesment (de ruiten met nummers en letters) overeenkomt met het daadwerkelijke assesment. Ik haal het nu gemakkelijk in 2-3 min. Is de opdracht bij het echte assesment langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tankiej schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:30:
[...]

Bij één van de Open House meetings waar ik geweest ben, werd per regio gespecificeerd wat de groei was. Ik gok dat zoiets ook wel weer naar buiten komt zodra de cijfers voor 2013 definitief zijn :)
Dat zal inderdaad wel gespecificeerd worden, dus die jaarcijfers zijn wel degelijk interessant voor iemand die geïnteresseerd is in hoe Capgemini het doet in de NL markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
ls789 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:36:
Heeft er iemand ervaring met het gesprek na het assesment? Kan je dan nog worden afgewezen op basis van ''weinig ervaring"?

Verder vroeg ik mij af of de vragen van het oefenassesment (de ruiten met nummers en letters) overeenkomt met het daadwerkelijke assesment. Ik haal het nu gemakkelijk in 2-3 min. Is de opdracht bij het echte assesment langer?
Weinig ervaring gok ik niet, aangezien je als YP zal worden aangenomen, dus weten ze dat je weinig ervaring hebt.

Ruiten met nummers en letters zijn er volgens mij 12. Daar krijg je net als in de oefening, meer dan genoeg tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Cue_ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:10:
[...]

Weinig ervaring gok ik niet, aangezien je als YP zal worden aangenomen, dus weten ze dat je weinig ervaring hebt.

Ruiten met nummers en letters zijn er volgens mij 12. Daar krijg je net als in de oefening, meer dan genoeg tijd voor.
Thx voor je reply :) is het ook nog steeds dat je dit onderdeel verplicht moet halen en dan nog een ander onderdeel? of is dit inmiddels ook aangepast.

Ben benieuwd dinsdag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
ls789 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:20:

Thx voor je reply :) is het ook nog steeds dat je dit onderdeel verplicht moet halen en dan nog een ander onderdeel? of is dit inmiddels ook aangepast.

Ben benieuwd dinsdag !
Ik weet niet welk deel verplicht is om te halen. Dat hebben ze mij toen niet verteld.
Maar je moet idd 1 onderdeel verplicht halen.. en 1 van de andere drie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 13:40

Fab1Man

Live life to the fullest

De opdracht met de ruitjes is verplicht te halen. Ik durf je het minimum percentiel niet te zeggen.

Gisteren heb ik mijn gesprek bij de assessment-psycholoog gehad en daarna heb ik een contract mee naar huis gekregen :). Ik kan per 1 april beginnen bij Capgemini als technisch SAP consultant in Technology Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Fab1Man schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:07:
De opdracht met de ruitjes is verplicht te halen. Ik durf je het minimum percentiel niet te zeggen.

Gisteren heb ik mijn gesprek bij de assessment-psycholoog gehad en daarna heb ik een contract mee naar huis gekregen :). Ik kan per 1 april beginnen bij Capgemini als technisch SAP consultant in Technology Services.
Gefeliciteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blik1984 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:15:
[...]

Dat is inderdaad gepresenteerd. Nederland was wel het mindere land maar alsnog niet verliesgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
ls789 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:11:
Recruiter heeft mijn c.v. weer doorgezet naar andere afdelingen om te kijken of daar nog plek is. Laten we het hopen :)
Ik ben net gebeld, ze hadden helaas geen werk voor mij. (Ik zou net als jou instromen als YP, alleen hadden ze voor mij de infrastructuur divisie in gedachten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
darkkingll schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:02:
[...]

Ik ben net gebeld, ze hadden helaas geen werk voor mij. (Ik zou net als jou instromen als YP, alleen hadden ze voor mij de infrastructuur divisie in gedachten.)
Ah dat is jammer :( ze hadden uiteindelijk mij voorgelegd bij application services. Toen werd ik teruggebeld dat ik op assesment mag komen mits ik open sta om veel te programmeren komende 2 jaar omdat ik daar nog niet echt ervaring in heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
ls789 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:10:
[...]

Ah dat is jammer :( ze hadden uiteindelijk mij voorgelegd bij application services. Toen werd ik teruggebeld dat ik op assesment mag komen mits ik open sta om veel te programmeren komende 2 jaar omdat ik daar nog niet echt ervaring in heb
En .. sta je daar open voor?
Als je zelden geprogrammeerd hebt en je weet niet of je het leuk gaat vinden, dan is 2 jaar commitment best lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Cue_ schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 14:09:
[...]

En .. sta je daar open voor?
Als je zelden geprogrammeerd hebt en je weet niet of je het leuk gaat vinden, dan is 2 jaar commitment best lang.
Ja hoor! Programmeren altijd al wel interessant gevonden alleen nooit in verdiept. Ik wil mijzelf graag specialiseren binnen een bepaald gebied in de IT. Of dit nu programmeren is of iets als servicemanagement maakt mij niet zo uit :) blijf een nerd die alles interessant vind haha.

Sowieso wil ik na die 2 jaar meer de advieskant op gaan. Dit kan echter alleen als je ook weet hoe alles in zijn werk gaat. Die gedachte kan mij prima motiveren om mijzelf 2 jaar tot programmeren te zetten. Denk dat het programmeren bij cap ook niet zo saai is als ik eerst in mijn gedachte had (helemaal alleen met een koptelefoon op 10 uur lang programmeren ;)). Dus dat zit wel snor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroomvroom
-

[ Voor 99% gewijzigd door Vroomvroom op 17-02-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet je misschien 4-5-6 proberen want het is wel degelijk terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tsurany schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:47:
Dan moet je misschien 4-5-6 proberen want het is wel degelijk terug te vinden.
:D

Maar inderdaad, het is één pagina terug zelfs nog te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
morgen assesment en wellicht een gesprek :) nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
ls789 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:18:
Goed ontbijten en gewoon je best doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Iemand hier ervaring met het toevoegen van een eigen device aan het Cap netwerk? Ik wil bijvoorbeeld een Surface Pro aanschaffen (met behulp van de tablet regeling) en deze dan ook thuis en op kantoor volledig kunnen gebruiken en niet enkel via webgims en webmail. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat hem volgens mij niet worden. Je kan inloggen op het guest netwerk maar devices die niet door Capgemini beheerd worden willen ze niet op het normale netwerk hebben. Lijkt mij trouwens ook terecht, zulke devices wil je niet in een secure netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

ls789 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:18:
Suit up!

En veel succes.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Tedillac schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:48:
Iemand hier ervaring met het toevoegen van een eigen device aan het Cap netwerk? Ik wil bijvoorbeeld een Surface Pro aanschaffen (met behulp van de tablet regeling) en deze dan ook thuis en op kantoor volledig kunnen gebruiken en niet enkel via webgims en webmail. Iemand ervaring hiermee?
Ik zou even Arnold vragen, heeft ook z'n eigen ultrabook.

Daarnaast komt een Surface Pro niet in aanmerking voor die tablet regeling, scherm is te groot ;). Laat wat Microsoft Minded mensen binnen Cap weten dat je op zoek bent naar zo'n ding, Microsoft schijnt ze vaak te dumpen voor bodemprijzen op TechEds.. misschien kunnen zij je er aan helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Vayne op 18-02-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 13:21
Tablet regeling? Dat is nieuw dus? Kon voorheen niet iig. Wat zijn de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
jap85 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:47:
Tablet regeling? Dat is nieuw dus? Kon voorheen niet iig. Wat zijn de voorwaarden?
Mag maximaal een scherm van 7" hebben, dan kan je hem declareren in je flexruimte. Verder ken ik geen tablet regeling :o

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 18-02-2014 11:30 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 83 Laatste