• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 22:37
Tankiej schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:41:
[...]

Ehh.. Dat is dan toch precies hetzelfde als wat ik zeg?
48 maanden = 4 jaar
36k km per jaar = 144k km per 4 jaar

Ik zie het verschil niet helemaal wat je nu probeert aan te geven :P
Ja maar de vraag is wat er gebeurd als je 144km in 2 jaar rijdt.
t_captain schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:41:
Cap had dit systeem imho heel anders moeten ontwerpen.

* target verbruik per km = normverbruik + 15%
* target verbruik per periode: (zakelijke kms in period + norm privekm in periode) x target verbruik per km

Boven of onder target: incentives.
Het huidige systeem is een paarse krokodil :+

BlaBlaBla

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
Strider schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:01:
[...]

Ja maar de vraag is wat er gebeurd als je 144km in 2 jaar rijdt.

[...]

Het huidige systeem is een paarse krokodil :+
Ah, dat bedoel je! Dat weet ik zo ook niet helemaal zeker.. Het lijkt me dat je hem dan moet inleveren, einde contract. Ik zal eens kijken of ik daar iets over kan vinden :)

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11
t_captain schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:41:
Cap had dit systeem imho heel anders moeten ontwerpen.

* target verbruik per km = normverbruik + 15%
* target verbruik per periode: (zakelijke kms in period + norm privekm in periode) x target verbruik per km

Boven of onder target: incentives.
Consultants gaan afrekenen op het aantal zakelijke kilometers wat zij rijden van en naar de klant? Dan lever ik gelijk mijn sleutels en mijn contract in. :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
Een incentive op brandstofverbruik hoeft niet symmetrisch te zijn. Ik zou het vormgeven als een bonus als je brandstofkosten onder de norm blijven (bv 25 cent voor elke euro besparing) of een penalty als je er ver overheen gaat. Voor dat laatste zou ik bijvoorbeeld alleen naar de slechtst preserende 5 of 10% van de rijders kijken.

In zo'n systeem heb je twee manieren om een bonus te verdienen:
- zuinig rijden (besparing is verschil tussen normverbruik en gerealiseerd verbruik)
- je privekilometers niet opmaken (besparing is gehele verbruik over deze kilometers)

• Prx
Het verrekenen van brandstofkosten gebeurd over zowel de zakelijke als de privé kilometers. Als je in een periode minder privé hebt verreden dan de norm was (waar jij ook naar verwijst), dan kan dat nu al het extra in brandstofkosten opheffen. Het systeem zoals je het in deze post omschrijft lijkt dus al in plaats te zijn.

Ik denk dat ik jouw eerdere post gewoon niet goed heb begrepen, aangezien ik dacht dat jij ook de consultant ging afrekenen als hij meer dan (bijvoorbeeld) 8.666 KM zakelijk zou rijden in een verrekeningsperiode (die is bij Capgemini 4 maanden, dus 3 maal per jaar).

• Strider
t_captain schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:36:
Een incentive op brandstofverbruik hoeft niet symmetrisch te zijn. Ik zou het vormgeven als een bonus als je brandstofkosten onder de norm blijven (bv 25 cent voor elke euro besparing) of een penalty als je er ver overheen gaat. Voor dat laatste zou ik bijvoorbeeld alleen naar de slechtst preserende 5 of 10% van de rijders kijken.

In zo'n systeem heb je twee manieren om een bonus te verdienen:
- zuinig rijden (besparing is verschil tussen normverbruik en gerealiseerd verbruik)
- je privekilometers niet opmaken (besparing is gehele verbruik over deze kilometers)
Er zijn gewoon teveel variabelen die het 'altijd' oneerlijk maken voor bepaalde rijders. Rijders die veel in de file staan, veel korte stukjes rijden, of lange stukken op 130km/h verbruiken nu eenmaal (heel) wat meer. Je moet die penalty schrappen, en alleen een incentive geven als je met je brandstofkosten onder de norm blijft, wat nu al bij sommige organisaties gebeurd. Maar het is een eindeloze discussie, als er geen budget is, dan verandert die regel gewoon niet.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag:
Wat zou nou voordeliger zijn: een eigen 2e handse gas-auto en dan km-vergoeding, of een leaseauto?

Stel ik rij 3000 km/maand, dan kan ik € 570,= declareren bij 19 ct/km.
Van de € 900,= mobiliteitsvergoeding blijft er dan € 165,= netto over, samen € 735,=.
Mijn uitgaven zijn 300 liter gas dus € 200,= per maand aan brandstofkosten,
plus per maand € 80,= wegenbelasting, € 55,= verzekering en € 100,= onderhoudskosten.
Samen € 435,= blijft dus over € 300,=.

Bij een leaseauto rij ik zorgeloos in een fonkelnieuwe auto, maar moet ik 14% van de waarde bijtellen.
Stel hij kost € 20.000,=, dan is de bijtelling € 233,33 dus heb ik netto € 117,= minder.
Ik heb overigens geen idee of er nog iets over blijft van de € 900,= mobiliteitsvergoeding
als ik daar zo'n auto van lease.

Leasen is dus € 417,= per maand duurder dan een eigen auto?
Of maak ik nou een rekenvout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:01:
Vraag:
Wat zou nou voordeliger zijn: een eigen 2e handse gas-auto en dan km-vergoeding, of een leaseauto?

afschrijving?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Vraag:

Van de € 900,= mobiliteitsvergoeding blijft er dan € 165,= netto over, samen € 735,=.
plus per maand € 80,= wegenbelasting, € 55,= verzekering en € 100,= onderhoudskosten.

Bij een leaseauto rij ik zorgeloos in een fonkelnieuwe auto, maar moet ik 14% van de waarde bijtellen.
Stel hij kost € 20.000,=, dan is de bijtelling € 233,33 dus heb ik netto € 117,= minder.
Ik heb overigens geen idee of er nog iets over blijft van de € 900,= mobiliteitsvergoeding

Ligt er helemaal aan wat voor auto je dan wil gaan leasen, wat betreft de leaseprijs en wat je evt. bij moet betalen aan brandstofverbruik. Kijk je dan naar een 14% auto in de klasse Polo/Fiësta, richting A3/V40 of groter/hogere klasse, of juist kleiner dan een Polo? Wat je overhoudt van je mobiliteitsbudget krijg je bruto uitgekeerd, dus een goedkope auto zorgt ervoor dat je beter af kan zijn.

Daarnaast moet je ook nog kijken naar privé kilometers, wat gaat je dat kosten? Bij een eigen auto zijn de kosten voor privé kilometers volledig voor jezelf. Bij een leaseauto heb je een 'budget' van 10k km per jaar en daarboven een bedrag per kilometer + kosten extra brandstofverbruik.

Als je daadwerkelijk zoveel zakelijke kilometers rijdt, denk ik dat er menig tweedehands auto's zijn waarmee je goedkoper uit kan zijn dan bij een lease auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 13:28
Waar tover je überhaupt een mobiliteitsvergoeding van €900 vandaan? En een eigen auto komen vaak vele onverwachte kosten bij kijken. Plus met lease en bijtelling worden er ook nog eens 10k km vergoed die je privé nu niet meetelt. One last thing, 14% is niet alles he, kun je lekker bij gaan betalen in 98% van de gevallen, wat dat betreft is 20% vaak veel interessanter met de nieuwe regeling.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die mobiliteitsvergoeding is toch niet vreemd? Genoeg collega's die een dergelijke vergoeding krijgen. Een starter begint al bij 800 euro per maand.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Volledig gedachtenloos een auto bestellen puur op vermogen (zo hoog mogelijk), grootte (zo groot mogelijk voor je gezin van twaalf kinderen met volledige kampeeruitrusting) en looks (vanaf BMW 5-series tel je mee) gaat niet meer. Idem gedachteloos de tank volgooien zodra jouw gebruik van het digitale gaspedaal (twee standen: vol open of dicht) dat vereist ook niet.
Net als met alle andere zaken moet je ook met een leaseauto opeens gaan nadenken over wat je aan het doen bent en ervaren hoe jouw rijstijl jouw financien beinvloedt. Net als bij iedere autobezitter. Die staan in dezelfde files en balen net zo erg van de extra kosten.
Met een stukje mazzel op dat vlak en bewust aansturen kun je net als ik een heel eind komen. De feiten: Peugeot 208 diesel. budget 917,50 - lease 590,80. Bijtelling 228,78. Ik rij bewust en haal de Cap-norm (= fabrieksnorm + 15%), tanken bij El Cheapo pomp in de buurt. Zakelijk zal ik uitkomen op ca. 35.000 km per jaar.
Privé km heb ik nauwelijks, iets van 4000km per jaar. Ook op dat vlak krijg ik geld terug. In januari verwacht ik een maandelijkse verhoging van ca. 70 euro per maand vanwege de MBR echter.

Ja, ik merk dat ik af en toe met de nek wordt aangekeken en meewarige opmerkingen krijg. Een 208 zou geen auto zijn waar je in wilt rijden, op de norm rijden is onhaalbaar voor normale mensen, een normaal mens rijdt veel meer dan 10.000km per jaar privé. Het spijt mij dat ik niet wil voldoen aan het kennelijk belangrijke beeld van de jasje-dasje consultant met benzineslurpende stationwagen en daarom niet als normaal mag worden gezien ;)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:35

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Tsurany schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:25:
Die mobiliteitsvergoeding is toch niet vreemd? Genoeg collega's die een dergelijke vergoeding krijgen. Een starter begint al bij 800 euro per maand.
Ik weet niet of dat per sector veel verschilt, maar bij ons begint een starter veelal op level 9,10 of 11, daarbij hoort een mobiliteitsvergoeding van resp. 737.50, 752,50 en 772,50.

900 krijg je pas vanaf level 19, weinig YP'ers die daar op beginnen denk ik :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 16:50
DeBolle schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:00:
Volledig gedachtenloos een auto bestellen puur op vermogen (zo hoog mogelijk), grootte (zo groot mogelijk voor je gezin van twaalf kinderen met volledige kampeeruitrusting) en looks (vanaf BMW 5-series tel je mee) gaat niet meer.
Een 5-serie met een flinke hoeveelheid vermogen bestellen...ik denk dat dat ook in de oude regelng voor de meeste Cappers geen echte optie was ;)

• Tankiej
Bizzarro schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:07:
[...]

Ik weet niet of dat per sector veel verschilt, maar bij ons begint een starter veelal op level 9,10 of 11, daarbij hoort een mobiliteitsvergoeding van resp. 737.50, 752,50 en 772,50.

Als Gi Raffe daadwerkelijk de leeftijd heeft die zijn profiel laat zien, dan denk ik niet dat hij als starter binnen komt bij Cap.. ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bizzarro schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:07:
[...]

Mijn mobiliteitsbudget als YP'er zou, bij een 40 uur contract, boven de 800 euro zitten. Dus bij FS is het lager maar bij de rest niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:57

aex351

I am the one

Bij een 36 uur contract (deeltijd) is het mobiliteitsbudget 95% (Bij FS).

< dit stukje webruimte is te huur >

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:47
Via het recruitment kreeg ik een uitnodiging voor de Capgemini Infrastructure Services Discovery Day. Is dit een standaard Xperience day? De naamgeving doet me denken dat 'Infrastructure Services' een bepaalde tak van Cap is.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat is een dag speciaal voor infrastructure services inderdaad, niet Capgemini breed. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

aex351 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:23:
Bij een 36 uur contract (deeltijd) is het mobiliteitsbudget 95% (Bij FS).
Dat is 90%. Je werkt voor 90% dus je budget is 90%.

• Tankiej
Tsurany schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:20:
[...]

Dat is 90%. Je werkt voor 90% dus je budget is 90%.
Nee, mobiliteitsbudget gaat maar voor de helft van het parttimepercentage naar beneden. Dus 95% :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 21-11-2013 16:41 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:24
Als voormalig part-timer kan ik dat bevestigen :)

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 18:59

YoVla

Yoghurt met vla

Na al die leaseauto berichten ;) heb ik er nu één in een iets andere trend.

Vandaag heb ik op kantoor schade gereden in de parkeerkelder.. Iets te nauw langs een betonnen paal :(
Ik heb het al bij Athlon gemeld, dus de vervolgstappen weet ik.

Iemand hier nog tips of advies in? Mag ook via DM!

[ Voor 33% gewijzigd door YoVla op 21-11-2013 18:08 ]

• Strider
Vraag:

Ja, bijtelling is 98 euro, niet 233. En bedenk wel dat als je meer declareert dan je mob. vergoeding, je het verschil zelf moet lappen.
Prive rijden is gewoon niet interessant, je kunt dan beter gewoon een goedkope bak uit de poollijst/overnamelijst nemen. En als die er niet zijn, dan een goedkope bak bestellen.
Tedillac schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:16:
Waar tover je überhaupt een mobiliteitsvergoeding van €900 vandaan? En een eigen auto komen vaak vele onverwachte kosten bij kijken. Plus met lease en bijtelling worden er ook nog eens 10k km vergoed die je privé nu niet meetelt. One last thing, 14% is niet alles he, kun je lekker bij gaan betalen in 98% van de gevallen, wat dat betreft is 20% vaak veel interessanter met de nieuwe regeling.
14% rijdt met normaal gedrag echt wel goedkoper dan een 20% auto. 20% wil helemaal niet zeggen dat je ineens wel de norm kunt halen die is vastgesteld door de fabrikant.

[ Voor 30% gewijzigd door Strider op 21-11-2013 20:50 ]

BlaBlaBla

• trombom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:25
Strider schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:45:

Prive rijden is gewoon niet interessant, je kunt dan beter gewoon een goedkope bak uit de poollijst/overnamelijst nemen. En als die er niet zijn, dan een goedkope bak bestellen.
Onzin, verschilt gewoon per individu. Voor de een is lease beter voor de ander is prive rijden beter.

Als ik voor mezelf spreek, mijn kosten per kilometer zijn lager dan de 19 cm per kilometer die ik krijg en ik hou een heel groot gedeelte van mijn leasebudget over waardoor ik een gigantisch flex budget heb (laat het loon van december maar komen!).

Goed ik rij niet in de nieuwe V40, maar met mijn megane (op LPG) uit 2008 is echt niets mis hoor:)

Bovendien ben ik niet verplicht om de auto te pakken naar werk, maar kan ik ook de motor of fiets (van m'n flexbudget gekocht) pakken. Net waar ik zin in heb.

En ja ik moet prive rijden zelf betalen en de auto aanschaffen, maar in mijn geval heb ik de eigen auto er bijna binnen het jaar uit.....

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

YoVla schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:19:
Na al die leaseauto berichten ;) heb ik er nu één in een iets andere trend.

Vandaag heb ik op kantoor schade gereden in de parkeerkelder.. Iets te nauw langs een betonnen paal :(
Ik heb het al bij Athlon gemeld, dus de vervolgstappen weet ik.

Iemand hier nog tips of advies in? Mag ook via DM!
Gewoon laten repareren. Wat moet je er verder nog mee doen?

Maar 95%? Hmm dat is apart. Overal 90% behalve bij leasebudget.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 21-11-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:24
Tsurany schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:54:
[...]

Gewoon laten repareren. Wat moet je er verder nog mee doen?

Maar 95%? Hmm dat is apart. Overal 90% behalve bij leasebudget.
Komt omdat je leasebudget gedeeltelijk zakelijk en privé is. De rationale erachter is dat de auto op die vrije dag niet stil staat, de uitbetaling van het privé-gedeelte blijft dus staan. Dat hebben ze gewoon op 50/50 gehouden om het makkelijk te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:40
Over lease gesproken: Kan er iemand aangeven wat je ongeveer kan rijden voor 850e leasebudget in de maand? Op directlease kan ik uiteraard het een en ander uitrekenen, maar die prijzen zijn volgens mij lang niet altijd even realistisch (Alphabet bleek in veel gevallen significant goedkoper, soms ook duurder).

Past bijvoorbeeld een IS300h in dat budget? CLA? Of moet je toch meer denken aan een Golf, Leon, 308?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De IS300h en CLA worden bijbetalen en de rest past zeker binnen dat budget. Dat is wel enkel op basis van de Alphabet prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Ik hoorde laatst van iemand dat de scales fx assessment niet meer wordt afgenomen maar dat daarvoor in plaats een soort sudoku achtig assessment wordt gebruikt. Is dit al bekend en verwerkt in de forumstart voor toekomstige sollicitanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Tedillac schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:57:
Ik hoorde laatst van iemand dat de scales fx assessment niet meer wordt afgenomen maar dat daarvoor in plaats een soort sudoku achtig assessment wordt gebruikt. Is dit al bekend en verwerkt in de forumstart voor toekomstige sollicitanten?
Ik heb er ook iets over gehoord, maar heb nog geen voorbeeld gezien. Misschien dat iemand die de test recent heeft gemaakt er iets over kan opzoeken, dan verwerk ik het in de topic-start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
Tsurany schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:41:
De IS300h en CLA worden bijbetalen en de rest past zeker binnen dat budget. Dat is wel enkel op basis van de Alphabet prijzen.
Dank voor het uitzoeken! Toevallig zo nog enig idee waar een simpele IS300h op uit kwam?
Prx schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:15:
[...]

Ik heb er ook iets over gehoord, maar heb nog geen voorbeeld gezien. Misschien dat iemand die de test recent heeft gemaakt er iets over kan opzoeken, dan verwerk ik het in de topic-start.
Zie de capaciteitentest op de website. Het huidige assessment is exact gelijk daar aan, met als uitzondering dat de 'sudoku'-test op de website met getallen is (1-5), en de test bij het assessment met figuren is (zelfde principe, maar met vierkant, driehoek, rondje, ruit, ster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Dat is dan dus deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.cut-e.com/uploads/tx_cuteproducts/lst_eng.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Phyc schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:21:
Dank voor het uitzoeken! Toevallig zo nog enig idee waar een simpele IS300h op uit kwam?
Uit mijn hoofd 900-950 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Zo, Capgemini is door mt.nl uitgeroepen tot ict adviesbureau nummer 1 op ruime afstand van de concurrentie! http://www.mt.nl/545/8264...de-volledige-uitslag.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Dat klopt Prx. Ik ben 1-10 begonnen en had in september zo'n assessment (wat me overigens goed af ging, de psycholoog vond ik erger :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Okie, dan ga ik de TS binnenkort eens even helemaal bijwerken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:35

Koppensneller

winterrrrrr

Dit is effectief natuurlijk dezelfde test als die met de getallen 1 t/m 4, maar dan met vormpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:25
Ik wilde jullie dit toch niet onthouden:

Capgemini Nederland wint de International Fleet Innovation Award 2013!

http://www.fleeteurope.co..._55669-en-139-185809.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
trombom schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:23:
Ik wilde jullie dit toch niet onthouden:

Capgemini Nederland wint de International Fleet Innovation Award 2013!

http://www.fleeteurope.co..._55669-en-139-185809.html
Ik weet niet of dat nu echt goed nieuws is met al het geklaag over de nieuwe leasevoorwaarden ;)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
M-Opensource schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:44:
[...]

Ik weet niet of dat nu echt goed nieuws is met al het geklaag over de nieuwe leasevoorwaarden ;)
Heb zomaar het vermoeden dat klant-/medewerkertevredenheid geen onderdeel was van de scorecard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ach het is een prachtig paradepaardje voor Capgemini over de rug van de medewerker heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik kijk uit naar een nieuwe job in Berlijn vanaf februari en Capgemini is een mogelijke firma die mij kan gebruiken (SCOM/SCDPM/SCCM/PoSh). Alleen: ik ben op zoek naar outsourcing, niet naar consultancy. De meeste aanbiedingen die ik krijg zijn consultancy, maar ik heb geen rijbewijs - en ben dat ook niet van plan - waardoor consultancy voor mij niet echt een optie is. Is Capgemini een rijbewijs-only bedrijf of zijn er ook andere mogelijkheden?

Zit in een procedure voor Deutsche Bahn, maar die lijkt eeuwig te duren (... typisch voor semi-overheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
YellowOnline schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:36:
Ik kijk uit naar een nieuwe job in Berlijn vanaf februari en Capgemini is een mogelijke firma die mij kan gebruiken (SCOM/SCDPM/SCCM/PoSh). Alleen: ik ben op zoek naar outsourcing, niet naar consultancy. De meeste aanbiedingen die ik krijg zijn consultancy, maar ik heb geen rijbewijs - en ben dat ook niet van plan - waardoor consultancy voor mij niet echt een optie is. Is Capgemini een rijbewijs-only bedrijf of zijn er ook andere mogelijkheden?

Zit in een procedure voor Deutsche Bahn, maar die lijkt eeuwig te duren (... typisch voor semi-overheid).
Ik zie geen reden om geen rijbewijs te halen, tenzij dat lichamelijk niet kan. Niet alleen bij Capgemini, maar ook bij andere bedrijven is een rijbewijs al snel verplicht.. en nodig! Uiteraard kan je met het OV, of iets dicht bij huis zoeken of er dichtbij gaan wonen. Het OV is lang niet altijd prettig, soms moet je tig keer overstappen, veel wachten en kan je niet alles bereiken met het OV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

ElectronLion schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:32:
[...]

Ik zie geen reden om geen rijbewijs te halen, tenzij dat lichamelijk niet kan. Niet alleen bij Capgemini, maar ook bij andere bedrijven is een rijbewijs al snel verplicht.. en nodig! Uiteraard kan je met het OV, of iets dicht bij huis zoeken of er dichtbij gaan wonen. Het OV is lang niet altijd prettig, soms moet je tig keer overstappen, veel wachten en kan je niet alles bereiken met het OV..
Dat was niet mijn vraag. Ik weet dat veel bedrijven een rijbewijs willen: mijn mailbox zit vol met aanbiedingen van bedrijven die mijn CV niet volledig gelezen hebben (want het staat er op dat ik geen rijbewijs heb). Waarom ik geen rijbewijs/niet autorijden wil in een notendop: verontreinigend, gevaarlijk, duur. Een discussie hierover hoort niet in deze thread thuis. Ik zoek gewoon een werkgever met vaste stelplaats en geen consultancy. Vandaar mijn vraag of Capgemini enkel mensen met rijbewijs aanneemt of niet. Op hun website staat immers "outsourcing" vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Er is zeker een outsourcing tak waar de opdrachten vaak langer zijn. Hoe jij bij je opdracht of HK komt is natuurlijk je eigen pakkie an. Je hoeft je mobiliteitsvergoeding niet aan een auto te besteden als je dat zelf niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn ook een aantal collega's zonder auto, die gebruiken gewoon het OV om bij klanten te komen. Echter moet je je afvragen of het wenselijk is de detachering in te gaan als ze zo fel tegen het gebruik van een auto bent. Je kan gewoon niet tegen een klant zeggen dat je pas om 9 uur aanwezig bent omdat je niet met de auto wilt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:11

Jentae

Houdt van aglets.

YellowOnline, ik zou gewoon je rijbewijs halen, al is het maar voor jezelf/familie. Zelf kiezen om geen auto te rijden is je goed recht, maar het is wel handig om het te hebben. Het rijbewijs zelf is niet verontreinigend, gevaarlijk of duur. :)

Plus, stel dat je een keer iemand in nood weg moet brengen (ongeval, dronken, weet ik veel wat), dan mag je tenminste rijden.

Zelf heb ik ook een project van een jaar bij een klant gedraaid waarbij ik sneller op locatie was met het OV (25 min enkele reis) dan met de auto (40 min), dus ik had wel een rijbewijs maar gebruikte het OV. Prima.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
YellowOnline schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:09:
[...]

Dat was niet mijn vraag. Ik weet dat veel bedrijven een rijbewijs willen: mijn mailbox zit vol met aanbiedingen van bedrijven die mijn CV niet volledig gelezen hebben (want het staat er op dat ik geen rijbewijs heb). Waarom ik geen rijbewijs/niet autorijden wil in een notendop: verontreinigend, gevaarlijk, duur. Een discussie hierover hoort niet in deze thread thuis. Ik zoek gewoon een werkgever met vaste stelplaats en geen consultancy. Vandaar mijn vraag of Capgemini enkel mensen met rijbewijs aanneemt of niet. Op hun website staat immers "outsourcing" vermeld.
Ik heb collega's meegemaakt die zelf ook altijd met het openbaar vervoer reizen. Ik zou in dit geval gewoon eens contact opnemen met recruitment om te kijken of er op dit moment een specifieke vraag is naar jouw skills binnen de outsourcing kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf onzuinig rijden, volgens de Cap norm dan. Ik sta wel in de '+' i.v.m. zeer weinig privekilometers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
Al iets bekend over de evaluatie van de nieuwe leaseregeling? Ik was in de veronderstelling dat dit eind december zou gaan gebeuren, met mogelijk enige aanpassingen tot gevolg (bijvoorbeeld die brandstofnorm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Phyc schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:33:
Al iets bekend over de evaluatie van de nieuwe leaseregeling? Ik was in de veronderstelling dat dit eind december zou gaan gebeuren, met mogelijk enige aanpassingen tot gevolg (bijvoorbeeld die brandstofnorm).
De pilot loopt 18 tot 24 maanden vanaf 1 juli 2012. Tijdens de Klankbordsessie Lease die laatst met de COR werd gehouden is genoemd dat ze in april gaan evalueren.
Zoals het nu staat gaat het privé kilometer budget omhoog, maar hoe ver is nog onduidelijk. Daarnaast willen ze de brandstofnorm (percentage) verschillend hebben per bijtellingsklasse, omdat de lage bijtellingklasses veel meer afwijken dan de hogere qua verbruik. Er is nog niks concreet, maar wat er bij deze sessie is laten zien/vertelt is ook terug te vinden op Yammer in de COR NL groep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

Zojuist de capaciteiten test gedaan ivm mijn afstuderen bij capgemini.

Helaas niet gehaald. Wel op een rare manier:

Ik vond het zelf goed gaan, op de laatste (de figuurtjessudoku) na.
Normaal gesproken ben ik heel goed in abstract denken en patroonherkenning, maar op de eerste test maar 38e percentiel gescoord. Op de oefenassessment online dan wel weer 2x alle 6 goed in de helft van de tijd.

Krijg ik te zien dat ik maar 32 van de 48 ingevuld had (dit klopt). En wel erg traag was (vond de testafneemster ook vreemd).

De eerste 8 had ik in 6 minuten af (van de 12).De overige 4 zag ik trouwens ook echt geen patroon in. Maar omdat aan het begin stond "je krijgt zeer waarschijnlijk niet alle opgaven af" leek me dit wel logisch.
30 goed en 2 fout dus. Maar ik gok dat als ik de rest wat random had ingevuld het wel goed was gegaan?

Verder bij de figuurtjessudoku 66e percentiel (zoals verwacht wat minder). De overige 2 haf ik 98 en 99 wat mijzelf ook lichtelijk verbaasde.

Wat mij betreft dus een verkeerd begrepen test ofzo. Maar goed. Ze wist te melden dat het niet direct gevolgen hoefde te hebben voor mijn afstuderen, ligt nu een mailtje bij mijn contactpersoon/begeleider, en we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Wat ik toen ook heb gezien, als je 8 van de 12 hebt gedaan en je ziet die 4 niet ben je beter af om de test te sluiten (met (veel) tijd over).

Dan kom je veel hoger uit ook al heb je het niet af gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

Jup. Dat concludeerde ik achteraf ook. Maar er stond toch echt aan het begin: "je krijgt hoogstwaarschijnlijk niet alle opgaven af". Dan verwacht ik niet dat ik met 30/48 goed zo laag sta?

Maar zoals gezegd: ik hoop binnenkort een belletje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyc schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:33:
Op Yammer staat het één en ander m.b.t. wat er is besproken tijdens de 'Klankbordsessie Lease'.
Zoek even COR NL (group) op.

Verwijderd

Capgemini wijzigt het één en ander m.b.t. de leaseregeling.

Brandstofnorm verbruik

0% is 115%, wordt 145%

7% is 115%, wordt 145%

14% is 115%, wordt 145%

20% is 115%, wordt 130%

25% is 115%, blijft 115%

Er staat dat de nieuwe regeling ongunstiger is voor mensen die < 36000 kilometer per jaar rijden. Waarom is dat zo?

"..zij gaan extra betalen (hogere brandstofnorm) voor zakelijke kilometers die ze al niet reden. Zij zullen worden gecompenseerd voor het verschil tussen het oude en nieuwe normbedrag in brandstofkosten voor de niet gereden kilometers onder de 36.000, hierdoor blijft de incentive om minder kilometers te rijden in stand."

• Tedillac
Las het eergisteren ook. Beetje jammer in een zekere zin. Ik met opzet een 20% in de lease genomen die redelijk aan de cijfers rijdt en nu krijgen de "goedkope" 14% auto's nog meer voordeel tov iemand die al meer bijtelling betaald. Overigens klaag ik niet met 30% hoor, want dan ga ik zeker geld terug krijgen, maar als ik nu mocht kiezen had ik toch zeker de brandstof onzuinigere 14% variant gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tedillac schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:52:
Las het eergisteren ook. Beetje jammer in een zekere zin. Ik met opzet een 20% in de lease genomen die redelijk aan de cijfers rijdt en nu krijgen de "goedkope" 14% auto's nog meer voordeel tov iemand die al meer bijtelling betaald. Overigens klaag ik niet met 30% hoor, want dan ga ik zeker geld terug krijgen, maar als ik nu mocht kiezen had ik toch zeker de brandstof onzuinigere 14% variant gekozen!
Hoe bedoel je meer voordeel? Het brandstof deel van de leaseprijs gaat nu gewoon omhoog. De totale leaseprijs wordt dus hoger, je betaalt achteraf alleen minder/niet bij nu de norm hoger ligt. Tenminste, zo zie ik deze verandering, correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Inderdaad, hogere brandstofcomponent, hoger leasetarief dus boven budget, in plaats van bruto vergoeding bijdrage betalen, na vier maanden wordt het teveel betaalde weer terugbetaald,
Met het teveel betaalde wordt het tarief weer verlaagd, waardoor ik weer onder het budget kom en dus
---
Excel-fetjisten hebben een feestweek, iedere vier maanden opnieuw.

Heb ik al eens iets gezien over de opnieuw te heffen MRB per 1 januari? Nee, dat krijgen we als surprise in 2014 eerst nog :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Ah gadver, zo had ik het nog niet eens bekeken. Dan ga ik dus in eerste instantie nog meer betalen om uiteindelijk meer terug te krijgen en na verloop van tijd op exact hetzelfde uit te gaan komen. Jammer in mijn geval dan. Ik was er niet vanuit gegaan dat ik ook meer per maand zou gaan betalen dan wat ik nu al doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tedillac schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:21:
Ah gadver, zo had ik het nog niet eens bekeken. Dan ga ik dus in eerste instantie nog meer betalen om uiteindelijk meer terug te krijgen en na verloop van tijd op exact hetzelfde uit te gaan komen. Jammer in mijn geval dan. Ik was er niet vanuit gegaan dat ik ook meer per maand zou gaan betalen dan wat ik nu al doe.
Dat is hoogstens een correctie periode. Het grote voordeel is dat je niet meer gaat betalen als je meer dan 26k zakelijk moet rijden. Je kan nu zelfs geld terug verdienen op je vele zakelijke kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Het valt me op dat de brandstofprijs die wordt berekend via mobilityconcept niet is aangepast terwijl de diesel prijs de laatste weken een dikke 5/6 cent is gestegen. Nieuw jaar en kwartaal betekend dus geen bijstelling van brandstofprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tedillac schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:20:
Het valt me op dat de brandstofprijs die wordt berekend via mobilityconcept niet is aangepast terwijl de diesel prijs de laatste weken een dikke 5/6 cent is gestegen. Nieuw jaar en kwartaal betekend dus geen bijstelling van brandstofprijzen?
Er is nog wel meer niet aangepast. Bij mijn gegevens staat ook nog de oude leaseprijs, zonder HSB en zonder de nieuwe brandstofnorm. Dus ik denk dat ze nog bezig zijn. Het lijkt me dat de brandstofprijs waarmee gerekend gaat worden toch ook wel veranderd, die is inderdaad flink hoger geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

Vandaag langs geweest voor de herkansing van de test die zo grandioos gefaald was, nu wel gehaald natuurlijk :)

Gesprek met de psycholoog er gelijk achteraan, dat was ook goed.

Dus vanaf februari afstuderen bij Capgemini!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Silentuz schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:49:
Vandaag langs geweest voor de herkansing van de test die zo grandioos gefaald was, nu wel gehaald natuurlijk :)

Gesprek met de psycholoog er gelijk achteraan, dat was ook goed.

Dus vanaf februari afstuderen bij Capgemini!
Goed bezig!
Wat voor opdracht bij welke afdeling ga je doen, als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

Bij de App Center. Ik ga kijken naar Complex Event Processing op mobile devices, en eventueel naar de link met Smart-BPM. Maar ik ga voor m'n definitieve opdracht aan nog eerst 10 EC aan voorliteratuuronderzoek doen, daaruit volgt (hopelijk) een gekristalliseerde opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedie
  • Laatst online: 13-10 13:37
Na het lezen van vele reacties binnen het topic ga ik ook mijn ervaring delen.
Allereerst wil ik even kwijt dat ik erg blij ben dat dit topic bestaat. Het heeft mij enorm geholpen in de voorbereiding op de capaciteitstest.

Ik ben in contact gekomen met Capgemini aan de hand van de Experience Dag (Xday), hier heb ik met veel plezier aan deelgenomen.
Bij deze dag hebben we allereerst geluncht en gepraat met elkaar en heb ik de recruiters ontmoet.
Ik kreeg voor deze dag de opdracht op een presentatie te geven over Capgemini waarbij ik geen gebruik mocht maken van audio visuele tools zoals Powerpoint of Prezi.

Deze middag begon met een presentatie van de recruiters over deze middag, de CEO Jeroen Versteeg kwam ook aan het woord.

Samen met een begeleider loop je deze middag door het kantoor van Cap om mensen uit het werk veld te ontmoeten. Voor mij was dit ook de uitgelezen kans om persoonlijke vragen te stellen (buiten de opdracht om) Zo ben ik in contact gekomen met een manager voor de afdeling BIM.

Na drie interviews met consultants is mijn groep weer bij elkaar gekomen om een creatieve presentatie te bedenken. Wij wilde de boodschap van Capgemini overbrengen met op het eerste gezicht 'useless' spullen. Dit is aardig gelukt.

Door de contacten die ik heb gelegd met de afdeling waarin ik geïnteresseerd ben en de recruiters die ik deze dag heb ontmoet ben ik uitgenodigd voor een selectiedag. Op deze dag heb ik een sollicitatiegesprek gehad aan de hand van een positief resultaat van de Capaciteitstest.

Nu wacht mij (morgen) een gesprek met de assessment psycholoog. Ik heb er geen beeld bij wat ik kan verwachten. Wel weet ik dat ik gewoon mijzelf moet zijn. Zo heb ik ook de Shapes and Views test gemaakt. Ik kan mijn beoordelingen prima beargumenteren en ook de standaard sollicitatievragen kan ik beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon een gesprekje over jou als persoon, kijken of je bij Capgemini matched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Zijn er al collega's met een 14% auto die weten hoe ze het met de MRB gaan doen? Ik zag zojuist dat het nog niet met het loonstrookje is verwerkt... Moeten we dit zelf gaan regelen met de belastingdienst?

Ik vermijd nog even de autodesk omdat vragen daar maar half gelezen/beantwoord worden in mijn ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Ik werk zelf niet bij cap maar jij kan dit sowieso zelf niet regelen met de BD aangezien dit aan de LM belast wordt, ik denk dat je dus op de LM moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat gaat volgende maand verwerkt worden met terugwerkende kracht. Dus volgende maand zal het bedrag verwerkt worden en zal de verwerking van januari ook doorgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Tsurany schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:33:
Dat gaat volgende maand verwerkt worden met terugwerkende kracht. Dus volgende maand zal het bedrag verwerkt worden en zal de verwerking van januari ook doorgevoerd worden.
Aaaah dat was dus die mail van de leasedesk, er stond wel in de mail dat er iets verkeerd was gegaan, maar niet met zoveel details over wat er dan verkeerd was... (lease saldo onjuist, maar geen woord over MRB of iets anders).

Weer een mooi voorbeeld van de communicatie vanuit die afdeling |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zag het toevallig op Talent voorbij komen in een bericht, daar staat het iets uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Tsurany schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:43:
Ik zag het toevallig op Talent voorbij komen in een bericht, daar staat het iets uitgebreider.
Found it, thanks for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabla2
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10-2022
Dag allemaal,

dinsdag is het zover, dan mag ik mijn capaciteiten test doen bij Capgemini. Ik heb de oefen assessment gedaan en deze is goed verlopen. Wat ik mij afvraag is hoe gaan jullie gekleed bij deze eerste aanraking met Capgemini? Volledig in pak? Dat lijkt me wat overdressed. Casual? Moet ik het meteen zien als een sollicitatie? Graag jullie ervaringen/tips.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

skabla2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:32:
Dag allemaal,

dinsdag is het zover, dan mag ik mijn capaciteiten test doen bij Capgemini. Ik heb de oefen assessment gedaan en deze is goed verlopen. Wat ik mij afvraag is hoe gaan jullie gekleed bij deze eerste aanraking met Capgemini? Volledig in pak? Dat lijkt me wat overdressed. Casual? Moet ik het meteen zien als een sollicitatie? Graag jullie ervaringen/tips.

Alvast bedankt! :)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, succes in elk geval! :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Ik zou gaan voor pak zonder das, zo gaan de meeste sollicitanten gekleed. Zie het ook zeker als een sollicitatie, want als je de tests doorkomt volgt er een gesprek met een recruitment manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
In pak ben je (vooral bij FS/APPS1, ik weet niet welke afdeling je voor gaat) nooit overdressed bij Cap, heel veel lopen elke dag in pak :)

Ik ben destijds gewoon in (nette) jeans, overhemd en nette zwarte schoenen gegaan. Ik ben ook aangenomen, dus zolang je er een beetje verzorgd uit ziet zal het wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:11

Jentae

Houdt van aglets.

Beter overdressed dan underdressed. Suit up!

Wat betreft de tests: Oefenen oefenen oefenen!
Dinsdag: Neem 's morgens rustig een kop koffie, maak je hoofd leeg en go with that banana, het gaat vanzelf.

Succes!

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
  • Laatst online: 10-09-2020
Ik ben ook erg benieuwd! :) Ik heb volgende week donderdag de laatste stap van het proces, het gesprek met 'de psycholoog'! (klinkt meteen zo eng ;)).
Tot nu is alles hartstikke fijn en goed verlopen. Vriendelijke maar vooral professionele mensen, transparantie en een goed gevoel. Waarschijnlijk krijg ik vandaag of morgen alvast per mail het contract opgestuurd om het eens goed door te lezen omdat ik misschien al per 1 februari ga beginnen!

Ik heb deze topics al flink doorgespit, ook voordat ik mijn test/HR gesprek had en dit heeft me ook erg geholpen. Hartstikke dank hiervoor natuurlijk!!
Het enige wat me nog een beetje onduidelijk is gebleven (dit zal ik waarschijnlijk in het contract wel zien, maar uitleg van ervaringsdeskundigen is altijd handig natuurlijk!):

- Hoe zit het precies met vergoedingen voor telefoongebruik? Ik las al iets over ene abonnement, maar ben je dan verplicht om met 2 telefoons rond te lopen (prive/zakelijk), of kun je ook een deel declareren zodat je gewoon je prive telefoon kunt blijven gebruiken?

- Ik heb begrepen dat er binnen de mobiliteitsvergoeding ook het e.e.a. veranderd is. Hoe zit dit 'in het kort' (zo zag ik dat de MRB nu op kosten van 'ons' is)? En waar kun je als YP van uit gaan? Momenteel heb ik wel een auto (benzine), maar dat zal sowieso gaan veranderen omdat ik zelf vanuit Eindhoven moet komen. Ik snap dat de kosten helemaal aan je zelf liggen, maar waar zou ik van uit kunnen gaan?

- Ook las ik dat de eerste week/dagen voor iedereen anders zijn, maar uiteraard lees ik van mensen nog meer ervaringen van hun eerste aanrakingen met Cap, lijkt me leuk om nog meer te lezen en van te leren!

Zelf kom ik hoogstwaarschijnlijk als test consultant YP binnen op de sector Public :) Dus wellicht zie ik een aantal van jullie binnenkort als collega!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Mantho schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:48:
Ik ben ook erg benieuwd! :) Ik heb volgende week donderdag de laatste stap van het proces, het gesprek met 'de psycholoog'! (klinkt meteen zo eng ;)).
Tot nu is alles hartstikke fijn en goed verlopen. Vriendelijke maar vooral professionele mensen, transparantie en een goed gevoel. Waarschijnlijk krijg ik vandaag of morgen alvast per mail het contract opgestuurd om het eens goed door te lezen omdat ik misschien al per 1 februari ga beginnen!
Je moet je niet zo druk maken om het gesprek met de psycholoog. Hij/zij zal aan de hand van de uitslag van je persoonlijkheidstest proberen te bepalen of je past bij de bedrijfscultuur van Cap. Je kunt het niet goed of fout doen :)
- Hoe zit het precies met vergoedingen voor telefoongebruik? Ik las al iets over ene abonnement, maar ben je dan verplicht om met 2 telefoons rond te lopen (prive/zakelijk), of kun je ook een deel declareren zodat je gewoon je prive telefoon kunt blijven gebruiken?
Je krijgt een simkaart van Cap die je zowel zakelijk als privé (fair use) mag gebruiken. Met twee telefoons rondlopen is dus niet nodig mits je je oude nummer weg doet (of een dual-simtelefoon neemt). Je krijgt bovendien de mogelijkheid om een toestel aan te schaffen uit je bruto salaris, wat je (waarschijnlijk) ongeveer 42% korting oplevert.
- Ik heb begrepen dat er binnen de mobiliteitsvergoeding ook het e.e.a. veranderd is. Hoe zit dit 'in het kort' (zo zag ik dat de MRB nu op kosten van 'ons' is)? En waar kun je als YP van uit gaan? Momenteel heb ik wel een auto (benzine), maar dat zal sowieso gaan veranderen omdat ik zelf vanuit Eindhoven moet komen. Ik snap dat de kosten helemaal aan je zelf liggen, maar waar zou ik van uit kunnen gaan?
Afhankelijk van je instroomniveau zul je een mobilitieitsbudget van ongeveer 750-800 euro krijgen. Qua auto moet je dan denken aan een goed uitgeruste polo of een kale V40. Je mag per jaar 10.000 km gratis privé rijden, alles daarboven betaal je zelf (10-12 euro per 100km). Bovendien word je afgerekend op je brandstofverbruik. Voor 14%-bijtellers geldt (sinds kort) dat je 45% boven de fabrieksnorm mag zitten. Rijd je zuiniger, dan krijg je het verschil gecompenseerd. Gaat het de andere kant op, dan moet je dat bijbetalen.
- Ook las ik dat de eerste week/dagen voor iedereen anders zijn, maar uiteraard lees ik van mensen nog meer ervaringen van hun eerste aanrakingen met Cap, lijkt me leuk om nog meer te lezen en van te leren!
Ik ben in mei vorig jaar begonnen bij Cap als YP bij CSD Public. Na 3 maanden banken (saai, na een maand heb je de trainingen wel gehad) ben ik terecht gekomen bij een opdracht voor het ministerie van V&J en dat bevalt erg goed :) Ik heb gemerkt dat iedereen erg behulpzaam en aardig is en dat de indruk die je tijdens je sollicitatieprocedure krijgt waarschijnlijk goed klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mantho schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:48:

De MRB was altijd al voor ons; alleen was er belastingvrijstelling voor veel auto's in 'onze klasse' tot 2014. Het is opzich wel een beetje pielen, maar een goed uitgeruste Clio, Punto, 208 oid is wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Koppensneller schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:04:
Je krijgt een simkaart van Cap die je zowel zakelijk als privé (fair use) mag gebruiken. Met twee telefoons rondlopen is dus niet nodig mits je je oude nummer weg doet (of een dual-simtelefoon neemt). Je krijgt bovendien de mogelijkheid om een toestel aan te schaffen uit je bruto salaris, wat je (waarschijnlijk) ongeveer 42% korting oplevert.
Als alternatief mag je je prive nummer houden, dat nummer in de systemen laten opnemen en vervolgens de abonnementskosten uit je bruto salaris betalen. Dat levert je dus 42% korting op.
Afhankelijk van je instroomniveau zul je een mobilitieitsbudget van ongeveer 750-800 euro krijgen. Qua auto moet je dan denken aan een goed uitgeruste polo of een kale V40. Je mag per jaar 10.000 km gratis privé rijden, alles daarboven betaal je zelf (10-12 euro per 100km). Bovendien word je afgerekend op je brandstofverbruik. Voor 14%-bijtellers geldt (sinds kort) dat je 45% boven de fabrieksnorm mag zitten. Rijd je zuiniger, dan krijg je het verschil gecompenseerd. Gaat het de andere kant op, dan moet je dat bijbetalen.
Die 10.000 kilometers gaan waarschijnlijk omhoog richting de 12.000 kilometers.
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:12:
[...]
De MRB was altijd al voor ons; alleen was er belastingvrijstelling voor veel auto's in 'onze klasse' tot 2014. Het is opzich wel een beetje pielen, maar een goed uitgeruste Clio, Punto, 208 oid is wel goed te doen.
Alles uit die categorie is volledig uitgerust te leasen waarbij je onder je mobiliteitsbudget komt te zitten. Een Clio of Fiesta komt uit op een bedrag tussen de 650 en 700 euro afhankelijk van je opties. Seat Leon en vergelijkbare komen uit op de 750-800 euro afhankelijk van je opties.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 23-01-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Tsurany schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:30:
[...]

Die 10.000 kilometers gaan waarschijnlijk omhoog richting de 12.000 kilometers.
Oh ja, dat is ook zo. Gunstig, aangezien ik zelf richting de 15.000 ga :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Koppensneller schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:04:
[...]

[...]

[...]
Dat is wel afhankelijk van de auto, voor m'n V40 betaal ik 9 euro per 100 km boven budget. Goedkopere auto's betaal je dus (flink) minder, die 10-12 is wel hoog ingeschat voor een beginner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Tankiej schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Dat is wel afhankelijk van de auto, voor m'n V40 betaal ik 9 euro per 100 km boven budget. Goedkopere auto's betaal je dus (flink) minder, die 10-12 is wel hoog ingeschat voor een beginner :)
Hmm, ik zit met mijn Clio op €11,07. Volgens mij is dat dan €4,00 + brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Koppensneller schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:48:
[...]

Hmm, ik zit met mijn Clio op €11,07. Volgens mij is dat dan €4,00 + brandstof.
Dat is wel duur dan voor een Clio :o
Die van mij gaat overigens nog wel omhoog, die nieuwe brandstofnormen zijn nog niet doorberekend. Maar als ik het zelf nareken kom ik dan op 10,40, nog steeds lager dan jou. Bij mij is het 4,50 + brandstof.
Of heb jij geen 14% bijtelling Clio?

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 23-01-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb een 14% Clio, met een normverbruik van 4,7l/100km (op papier). In de praktijk rijd ik er ongeveer 5.6 mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Koppensneller schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:50:
Ik heb een 14% Clio, met een normverbruik van 4,7l/100km (op papier). In de praktijk rijd ik er ongeveer 5.6 mee.
Dat is dan een benzine, of niet? Die mag wat onzuiniger zijn voor 14% bijtelling. Dat zou het verklaren :o
Of die van jou komt uit 2012 en valt dus onder de regeling van dat jaar, dat kan ook nog!

Mijn V40 heeft een normverbruik (fabrieks) van 3,3l/100km. In de praktijk zit ik net onder de 5 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede avond allemaal!

Ten eerste wil ik even mede delen dat deze Topic mij erg goed heeft geholpen tijdens mijn sollicitatieprocedure! Top dat iedereen hier zijn/haar ervaring heeft gedeeld, en de tips die zijn gegeven. Ik ga per 1 februari ook beginnen als YP'er bij Cap.

Een van de meest besproken onderwerpen binnen deze topic is natuurlijk de vrije keuze van lease auto (heel erg begrijpelijk natuurlijk). Ik heb nu zelf ook gekeken naar bepaalde auto's, en wilde graag weten of men hier ervaring heeft met een golf 7/ audi a1(5d)? Zijn dit aanraders, of zijn de eigen kosten dan veel te hoog? Ik vind het persoonlijk niet erg om in het begin iets meer zelf te betalen, aangezien je direct een goede auto rijdt. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Thanks voor de reacties! Maakt het toch weer een stuk duidelijker! :) Als ik alles lees blijft het soms wel een gepuzzel, maar volgens mij moet dat wel goed gaan komen! :)
Via de website van Leaseplandirect kun je al flink wat puzzelen, maar is dit ook een beetje vergelijkbaar met Alphabet/Athlon (als ik me niet vergis de maatschappijen waar Cap zaken mee doet)? Als ik het zo zie kom je toch een flink eind met een budget tussen 750 en 800, of zie ik iets over het hoofd? ;)

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen! Alle positieve verhalen en gesprekken beloven veel goeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Tankiej schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:20:
[...]

Dat is dan een benzine, of niet? Die mag wat onzuiniger zijn voor 14% bijtelling. Dat zou het verklaren :o
Of die van jou komt uit 2012 en valt dus onder de regeling van dat jaar, dat kan ook nog!

Mijn V40 heeft een normverbruik (fabrieks) van 3,3l/100km. In de praktijk zit ik net onder de 5 :')
Benzine inderdaad, uit 2013. Trouwens vooral benzine boven diesel verkozen vanwege de MRB, dat scheelt 40 euro per maand :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen! Alle positieve verhalen en gesprekken beloven veel goeds!
Het gesprek is met een externe psycholoog van Kenhardt. Wat ik je wel als tip wil mee geven is dat je de STAR- methodiek toepast, zoals vaker wordt aangeraden hier. Dat zal je heel goed helpen bij het onderbouwen van bepaalde eigenschappen. Succes in ieder geval en wees jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Mantho schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:36:
Thanks voor de reacties! Maakt het toch weer een stuk duidelijker! :) Als ik alles lees blijft het soms wel een gepuzzel, maar volgens mij moet dat wel goed gaan komen! :)
Via de website van Leaseplandirect kun je al flink wat puzzelen, maar is dit ook een beetje vergelijkbaar met Alphabet/Athlon (als ik me niet vergis de maatschappijen waar Cap zaken mee doet)? Als ik het zo zie kom je toch een flink eind met een budget tussen 750 en 800, of zie ik iets over het hoofd? ;)

Bij Cap zit er nog een brandstofdeel bij de leaseprijs op, ik denk dat dat bedrag mist bij Leaseplandirect. Dat wordt wel (gedeeltelijk) gecompenseerd door een hogere mobiliteitsvergoeding bij Cap, maar de prijzen zijn dus wel wat hoger.
Misschien kan je dit vergelijken: voor Cap bij Alphabet zit een VW Polo 1.2 TDI BM 55kW Easyline (Hatchback 3 deurs), op een totale leaseprijs vanaf +/- 650 euro. Ik weet niet of de nieuwe brandstofnormen hier al zijn doorgevoerd, dus het kan zijn dat het nog iets hoger is..
Koppensneller schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:45:
[...]

Benzine inderdaad, uit 2013. Trouwens vooral benzine boven diesel verkozen vanwege de MRB, dat scheelt 40 euro per maand :o
Ah, ok!
Ik wilde graag de V40, deze is in 14% alleen als diesel. Dan heb ik dat beetje bij betalen er wel voor over. Zonder de MRB zit ik nog onder budget, maar dit jaar dus iets er boven :+

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 23-01-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantho
Wederom duidelijke uitleg! :) Ik maak me ook niet echt zorgen om het gesprek. Tot nu toe zijn de gesprekken hartstikke goed bevallen en voel ik me prettig bij de omgeving, dus het lijkt me sterk dat er iets vreemds uit het gesprek met de psycholoog zal komen :)

Wat de auto betreft heb ik zo inderdaad wel een aardig beeld! Ook heb ik inmiddels de HR Charter ontvangen, flinke pil! ;) Ik geloof dat ik het al wel eerder heb gelezen, maar als ik het goed begrijp kun je qua vergoedingen altijd eigenlijk (blijven) kiezen binnen je flexpakket? Sowieso kun je natuurlijk in je eerste 2 maanden proeftijd niet leasen, maar kun je er dus voor kiezen om de mobiliteitsvergoeding bruto uit te laten betalen in die eerste 2 maanden en dan bij de 3e maand laten wijzigen (als de proeftijd van beide kanten goed bevallen is natuurlijk!) als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Nee, dacht het niet. Als het goed is heb je de eerste twee maanden geen recht op je mobiliteitsvergoeding. Anders vraag ik me echt af waar die van mij is gebleven 😉. Je kunt natuurlijk wel je reiskosten declareren in deze periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Als YP'er heb je in ieder geval geen mobiliteitsvergoeding de eerste twee maanden. Ik weet niet op welk niveau je binnen stroomt, en hoe dat geregeld is als je hoger binnen komt

Als je inzet krijgt bij een klant binnen die eerste twee maanden, dan kan je vragen om vervroegd de mobiliteitsvergoeding 'open' te zetten. Dat kan je p-manager voor je doen, zodat je eerder een leasebak hebt. Maar anders moet je gewoon wachten tot na je proeftijd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:33
Als je ver weg woont kan je ook direct een huurauto krijgen, ook de eerste 2 maanden (vaak als de reiskosten dusdanig hoog worden). Wat betreft pak e.d.: ik ging zelf in sportschoentjes en met een hemdje en spijkerbroek. Niet echt netjes en werden ook grapjes over gemaakt tijdens mijn sollicitatie maar het ging allemaal goed :) Werk er nog steeds naar tevredenheid.. Mooi bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:48
Tankiej schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:46:
Als YP'er heb je in ieder geval geen mobiliteitsvergoeding de eerste twee maanden. Ik weet niet op welk niveau je binnen stroomt, en hoe dat geregeld is als je hoger binnen komt
Als je horizontaal instroomt heb je direct recht op mobiliteitsvergoeding. Je moet wel wachten met bestellen tot je proeftijd erop zit. Je kan dus alleen een huur- (of misschien ook een pool-) auto rijden.
Pagina: 1 ... 23 ... 84 Laatste