Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:21
Koppensneller schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:29:
[...]

De eerste 10.000 km zijn voor jou gratis (zit bij de leaseprijs in). Alles daarboven kost je € 4,50-6,00 (afhankelijk je auto) + de brandstofkosten.
volgens mij loopt dit op tot tegen de 10 euro per 100 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuno_van_dijk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:04
Blik1984 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:38:
[...]

volgens mij loopt dit op tot tegen de 10 euro per 100 km
Ik rij een VW Golf 7 en bij mij zit de kosten voor prive gebruik boven de 10.000km op €12,87.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
kuno_van_dijk schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:59:
[...]

Ik rij een VW Golf 7 en bij mij zit de kosten voor prive gebruik boven de 10.000km op €12,87.
Dat is vaste kosten + brandstof afwijking.
De vaste meer/minder prijs per 100km is max 9,60. Dan heb je een auto met als leaseklasse H (audi a6 bijv).

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuno_van_dijk
Meekoh schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:11:
[...]

Dat is vaste kosten + brandstof afwijking.
De vaste meer/minder prijs per 100km is max 9,60. Dan heb je een auto met als leaseklasse H (audi a6 bijv).
Dat klopt inderdaad, maar ik gaf aan wat voor mij de kosten zijn (dus vaste kosten + brandstof afwijking) want alleen de vaste kosten vind ik te rooskleurig. dat was bij mij 4,50 wat ik in eerste instantie goed te doen vond want brandstof component was niet heel duidelijk. Voor 4,50 per 100km zou ik niet precies letten op de extra kilometers zoals ik dat nu doe (opsparen voor langere ritten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Guys

First of all, I apologize for typing in English. I'm a beginner with Dutch.
I red a few pages of the forum and enjoyed a lot from information\experience sharing :)
I hope I share my experiences and information from now on since I'm gonna join Capgemini in coming days.
Actually, I applied for the internship and thesis graduation at Capgemini. They arranged me a capacity assessment and Psychologist interview and also two interviews with managers. Finally, I got accepted and gonna do internship\thesis at Capgemini from Sep 2013, probably for a year. I really appreciate if someone can help me in following questions.
I'm wondering that 1) Can the Interns take the advantage of training at Capgemini same as YPs 2) Do the internship and graduations at Capgemini end up with job offer as YP? 3) what are the benefits and opportunities for interns at Capgemini in general (e.g., financial, training, ...)?
If someone wants to reply in Dutch, it will be OK :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
1) not unless your manager feels you require the training for your internship. However there are some 'free' courses you can attend "Advantage you" courses.

2) Depends totally on you and your performance

3) From what i know most interns do receive a payment for their internship. But the biggest benefit you gain is to actually do your internship at Capgemini. An environment with alot of cool and well educated people who will challange you to get the best out of your self (and more commercial blabla ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Where are you doing your internship within Capgemini? What field?

You can always follow the AdvantageYou courses, these are provided by Capgemini employees and some are actually quite good. Some courses are more about getting to know a certain subject while others provide more in-depth knowledge.
As Sieger allready said, if you perform well and have knowledge that Capgemini requires you usually get a job offer. What I can recommend is to show your face around Capgemini and get to know other fields within Capgemini. If your manager won't offer you a job you might be a perfect match somewhere else.
The biggest benefit is being an actual part of the organization. You won't get paid as much but you will be able to attend most meetings, you will be able to participate in cop's and sig's. Basicly unless it costs money you will be able to attend.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sieger schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:38:
1) not unless your manager feels you require the training for your internship. However there are some 'free' courses you can attend "Advantage you" courses.

2) Depends totally on you and your performance

3) From what i know most interns do receive a payment for their internship. But the biggest benefit you gain is to actually do your internship at Capgemini. An environment with alot of cool and well educated people who will challange you to get the best out of your self (and more commercial blabla ;) ).
Tsurany schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:28:
Where are you doing your internship within Capgemini? What field?

You can always follow the AdvantageYou courses, these are provided by Capgemini employees and some are actually quite good. Some courses are more about getting to know a certain subject while others provide more in-depth knowledge.
As Sieger allready said, if you perform well and have knowledge that Capgemini requires you usually get a job offer. What I can recommend is to show your face around Capgemini and get to know other fields within Capgemini. If your manager won't offer you a job you might be a perfect match somewhere else.
The biggest benefit is being an actual part of the organization. You won't get paid as much but you will be able to attend most meetings, you will be able to participate in cop's and sig's. Basicly unless it costs money you will be able to attend.
Thanks a lot Sieger and Tsurany for the reply and advise :) I'm gonna join BIM Division in Business Analytics field. What kind of course are the Advantage you? are these courses about tools and applications as well?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
Ik had een vraag in m'n achterhoofd waar ik niet echt iets over terug kon vinden bij startpost.

Ik ben niet echt actief aan het zoeken naar een andere werkplek maar Capgemini lijkt me best wel interessant. En eventueel iets om serieus te overwegen.
Echter er is nog één ding wat mij voornamelijk tegenhoudt.

Door mijn "beperking" lees Asperger, functioneer ik niet goed in grote teams en/of massieve locaties met enorm veel collega's. Tevens zijn m'n prestaties over het algemeen beter in zeer kleine teams of zelfstandig.
Daarnaast is het van mij enigszins van belang om een bepaalde structuur te hebben.
Weten waar ik aan toen ben als in mijn taken, liefste in schriftelijke vorm.
Onder tijdsdruk presteer ik op één of andere manier ook minder. Terwijl ik de taak waarschijnlijk sneller af heb dan de rest, zodra er geen harde deadline op de taak staat.

Zijn er functies bij Capgemini die geschikt zijn voor "einzelgangers"als mij?
Ik kan een een goede asset zijn voor bedrijven mits de omgeving mij en mijn manier van doen toelaat.
Tot het heden is dat nogal wisselend geweest per werkplek.
Bij T-Mobile presteerde ik top, Bij UPC had je niks aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lastige van het consultancy vak is dat je nooit zeker weet bij welke klant je komt te werken en binnen welke omgeving je komt te werken. Het kan vrij lastig zijn om jou ingezet te krijgen als grote teams afvallen en je niet goed kan presteren in projecten waar tijdsdruk achter zit.
Dit lijkt me iets dat je het beste met een recruiter zou kunnen bespreken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
Je kunt altijd kennismaken met Cap. Misschien heb je wel een fantastische klik en is het helemaal jouw soort organisatie.

Maar in het algemeen sluit ik me wel aan bij Tsurany. Werknemers met een stoornis in het autistisch spectrum hebben in de consultantcy misschien wel een grotere uitdaging dan daarbuiten. Je moet aandacht en loyaliteit balanceren tussen werkgever en klant; voor sommige mensen kan dat al een stressvolle opgave zijn. Verder moet je flexibel zijn: projecten komen en projecten gaan. Ook dat kan lastig zijn.

Wat betreft "schriftelijke taken" en tijdsdruk: die aspecten zul je in gelijke mate treffen, of je nu via een detacheerder werkt of rechtstreeks bij de klant. Taken worden meestal in informele besprekingen opgesteld en verdeeld, en meestal is het ook niet de bedoeling om dat top-down te doen. Je ziet immers ook zelf het werk aan de horizon verschijnen en je zult ook zelf input moeten leveren over de prioriteiten die je daarin ziet. En tijdsdruk is overal. Ik zou stellen dat een teamleider of andere direct leidinggevende de belangrijkste factor is die moet voorkomen dat zijn teamleden van hot naar her rennen; de mate waarin dat gebeurt ligt aan de teamleider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Ik weet niet in welke gebied je expertise ligt, maar je zou eens bij de Infrastructure Services tak kunnen kijken. Daar wordt gewerkt in klanten teams en zit je eigenlijk gewoon op een vast outsourcing contract voor x aantal jaren.
De teams zelf verschillen heel erg in grootte, ik zelf zit in het retail team en daar hebben we iets van 20 man rondlopen. Maar dat komt doordat we laatst een klant erbij hadden gekregen inclusief personeel. Daarvoor was het 6 a 7 personen.
Daarnaast zijn er wel meer "einzelgangers" die bij ons rondlopen. Echter ook die zullen van tijd tot tijd samen moeten werken en je hebt nagenoeg altijd wel met de klant te maken.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:36
bakafish schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:34:
Ik las eerder dat Juancho kon aangeven dat hij een Astra wilde, dus vroeg ik me af wanneer hij zijn voorkeur kon aangeven. Ik ben nog in afwachting van een reactie op het tekenen van mijn contract (zij-instroom). Ik had begrepen dat ik nog post ging krijgen met het onboardprogramma en wellicht info over de huurauto? Kan iemand dat bevestigen?
Excuses voor mijn late reactie, ik heb even een druk maandje... Wel goed teken want ik ben bezig op mijn eerste project, valt me nog aardig mee, al met al binnen nog geen 4 weken al geplaatst. Overigens met een perfecte woon/werk afstand! Leuk team van Cap, leuke collega's bij de klant, leuke en zeer leerzame opdracht waar ik voor langere periode kan blijven als alles van beide kanten goed verloopt.

Om terug te komen op je vraag, ik het NIET gevraagd om een Astra, ik heb aan mogen geven dat ik een type Astra/Golf wilde als huurauto. Hiervoor dien je wel toestemming te krijgen van je manager en kun jezelf niet zomaar als voorkeur opgeven.

Maar mijn situatie is sowieso iets anders aangezien ik een jaarcontract hebt en ook een zijinstromer ben op niveau B. YP'ers hebben deze vrijheid niet en mogen al van geluk spreken als ze uberhaubt een leaseauto krijgen in de proeftijd. 'Mijn' Astra stond netjes klaar op de eerste dag en daar rij ik nog steeds in. Wat mij betreft ook het hele jaar zodat ik geen last heb van die nieuwe leaseregels, en dan kijken we daarna wel verder.

Verder krijg je vooraf, 1 of 2 dagen bij mij, het programma van de onboarding over de mail. Je krijgt geen speciale informatie vooraf over je huurauto, dit komt tijdens de eerste dag aan de orde bij Cap zelf. Wel kun je vele informatie halen uit de HR charter die je bij je contract meegestuurd krijgt.

Ik zou zeggen, ga gewoon lekker naar de onboarding dan wordt al enorm veel meer duidelijk voor je. Tevens ontmoet je ook de mensen van de leaseafdeling en kun je ze gelijk je vragen stellen over je huur/pool auto. Maar waarschijnlijk zal er voor jou op de eerste dag ook een auto klaar staan omdat je een zijinstromer bent. Als je niet via je manager een klasse auto hebt doorgeven zal je wellicht een Polo/Punto krijgen denk ik als voorloop auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 27-08-2013 11:24 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trombom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:25
Zit je toevallig in de Meern Juancho?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Onder andere ja, drie locaties! Jij ook? PM anders maar ff.. :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
Juancho schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:23:
[...]

Excuses voor mijn late reactie, ik heb even een druk maandje... Wel goed teken want ik ben bezig op mijn eerste project, valt me nog aardig mee, al met al binnen nog geen 4 weken al geplaatst. Overigens met een perfecte woon/werk afstand! Leuk team van Cap, leuke collega's bij de klant, leuke en zeer leerzame opdracht waar ik voor langere periode kan blijven als alles van beide kanten goed verloopt.

Om terug te komen op je vraag, ik het NIET gevraagd om een Astra, ik heb aan mogen geven dat ik een type Astra/Golf wilde als huurauto. Hiervoor dien je wel toestemming te krijgen van je manager en kun jezelf niet zomaar als voorkeur opgeven.

Maar mijn situatie is sowieso iets anders aangezien ik een jaarcontract hebt en ook een zijinstromer ben op niveau B. YP'ers hebben deze vrijheid niet en mogen al van geluk spreken als ze uberhaubt een leaseauto krijgen in de proeftijd. 'Mijn' Astra stond netjes klaar op de eerste dag en daar rij ik nog steeds in. Wat mij betreft ook het hele jaar zodat ik geen last heb van die nieuwe leaseregels, en dan kijken we daarna wel verder.

Verder krijg je vooraf, 1 of 2 dagen bij mij, het programma van de onboarding over de mail. Je krijgt geen speciale informatie vooraf over je huurauto, dit komt tijdens de eerste dag aan de orde bij Cap zelf. Wel kun je vele informatie halen uit de HR charter die je bij je contract meegestuurd krijgt.

Ik zou zeggen, ga gewoon lekker naar de onboarding dan wordt al enorm veel meer duidelijk voor je. Tevens ontmoet je ook de mensen van de leaseafdeling en kun je ze gelijk je vragen stellen over je huur/pool auto. Maar waarschijnlijk zal er voor jou op de eerste dag ook een auto klaar staan omdat je een zijinstromer bent. Als je niet via je manager een klasse auto hebt doorgeven zal je wellicht een Polo/Punto krijgen denk ik als voorloop auto.
Hey Juancho, bedankt voor je reactie. Fijn dat je een leuke opdracht hebt gekregen! Ik heb intussen (week vantevoren) onboarding info ontvangen en kunnen aangeven dat ik een poolauto wilde vanaf de eerste dag. De klasse mocht ik niet aangeven maar dat maakt niet zoveel uit. Ik laat me verrassen maar hoop stiekem niet op iets als een C1 of Aygo, dat is wel erggggg klein :F Tenzij iemand inzicht heeft in de huidige stand van zaken in de pool (wat daar nu in zit) :P

Het verhaal over niveau A en B heb ik nog niet eerder gehoord dus geen idee waar ik dan in zit, en wat het verschil dan maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Ik werk 2.5 jaar bij Capgemini, en heb ook geen idee waar Juancho het over heeft met niveau B :P

En wees maar niet bang, ze geven je echt geen C1 of Aygo. De lease-regeling is misschien wel ruk, maar ook weer niet zo ruk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Blik1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:41:
Ik werk 2.5 jaar bij Capgemini, en heb ook geen idee waar Juancho het over heeft met niveau B :P

En wees maar niet bang, ze geven je echt geen C1 of Aygo. De lease-regeling is misschien wel ruk, maar ook weer niet zo ruk ;)
Wat hij bedoeld met niveau B zijn die "Rollen".
Vroeger had je Young Professional -> Consultant -> Senior consultant -> Managing consultant etc.
Niveau B = Consultant volgens mij.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Meekoh schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:49:
[...]

Vroeger had je Young Professional -> Consultant -> Senior consultant -> Managing consultant etc.
Young Professional en Consultant zijn in feite gewoon dezelfde functies. Over het algemeen loop je naadloos over van Young Professional naar Senior Consultant. Niveau B lijkt me dan inderdaad Senior Consultant te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Meekoh schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:49:
[...]

Assistent =A (wordt bijna niet gebruikt)
Consultant =B
Senior consultant =C
YP is een aparte tak, waar je uiteindelijk denk ik in B terecht komt.

Voor de calibratie (komt salaris overeen met grade/functie, gaat elk jaar plaats vinden!) is dit belangrijk!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Young Professionals komen allemaal binnen op A voor zover ik weet.. Op mijn loonstrookje staat A in ieder geval, die van mijn collega YP'ers ook :)
Na twee jaar YP ga je automatisch over naar Consultant (zal dan B zijn).

[ Voor 20% gewijzigd door Tankiej op 28-08-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Blik1984 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:09:
[...]

Young Professional en Consultant zijn in feite gewoon dezelfde functies. Over het algemeen loop je naadloos over van Young Professional naar Senior Consultant. Niveau B lijkt me dan inderdaad Senior Consultant te zijn
Dat is niet waar. Iemand op YP niveau heeft andere voorwaarden, niet alleen in de lease. En ik ben ook geen Senior, daarvoor moet ik doorgroeien naar niveau C.

Er is dus maar 1 duidelijke uitleg over niveau's en dat is deze:
Assistent =A (wordt bijna niet gebruikt)
Young Professional =A
Consultant =B
Senior consultant =C
(Lead)Manager =D

Voor de calibratie (komt salaris overeen met grade/functie, gaat elk jaar plaats vinden!) is dit belangrijk!
Starters of personen onder de 2 jaar werkervaring starten als YP'er. Heb je meer werkervaring maar ben je bijv. redelijk nieuw in een bepaald vakgebied, dan start je waarschijnlijk als Consultant. Heb je ervaring in het betreffende vak + aantal jaar werkervaring zul je starten als Senior. Zo is mij het ook uitgelegd.

Ik had 4 jaar werkervaring, vandaar zijinstroom. Duidelijk kan ik het niet maken! :). Hoelang het ongeveer zal duren voor ik wel senior ben is lastig in te schatten. Hangt natuurlijk van meerdere zaken af. De stap van A naar B zal je toch normaal gesproken wel binnen 2 jaar gemaakt hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 28-08-2013 15:23 ]

• Blik1984
Als je met 4 jaar ervaring instroomt als Consultant zijnde heb je je redelijk makkelijk af laten bluffen en had je wat beter moeten onderhandelen. Ik had 2 jaar ervaring en stroomde in als Senior Consultant.

Het normale promotiepad als YP-er zou moeten zijn dat je na 2 jaar promotie maakt naar Sr. Consultant, dan zou niveau B dus niet of nauwelijks moeten bestaan.

Overigens heb je ook de terminologie van C1, C2, C3, etc., dat is als volgt:

C1: Associate Consultant (niet gebruikt in NL)
C2: Consultant
C3: Sr. Consultant
C4: Managing Consultant
etc.

Lijkt me duidelijk dat Capgemini wereldwijd daar eens een rechte lijn in moet gaan trekken...

• Sieger
Blik1984 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:11:
Als je met 4 jaar ervaring instroomt als Consultant zijnde heb je je redelijk makkelijk af laten bluffen en had je wat beter moeten onderhandelen. Ik had 2 jaar ervaring en stroomde in als Senior Consultant.

Het normale promotiepad als YP-er zou moeten zijn dat je na 2 jaar promotie maakt naar Sr. Consultant, dan zou niveau B dus niet of nauwelijks moeten bestaan.

Overigens heb je ook de terminologie van C1, C2, C3, etc., dat is als volgt:

C1: Associate Consultant (niet gebruikt in NL)
C2: Consultant
C3: Sr. Consultant
C4: Managing Consultant
etc.

Lijkt me duidelijk dat Capgemini wereldwijd daar eens een rechte lijn in moet gaan trekken...
Ik heb nog nooit gehoord dat een YP'er na twee jaar in dienst gelijk Senior is geworden. Normale traject is
eerste twee jaar YP, daarna ben je 'Consultant' (als YP'er ben je ook consultant). Na je YP grade dien je je zelf verder te ontwikkelen en op een gegeven moment dien je dan wat papiertjes in te vullen met bewijslast (waarom jij vind en andere vinden dat je een SC bent).
Mijn groei tot nu toe (5 jaar in dienst).
1ste twee jaar YP - 1,5 jaar Consultant - Senior Consultant en ben nu bezig voor MC (afweging te maken of ik dat wil of niet)

btw instromen met "niet relevante' ervaring kan ook betekenen dat je de YP stroom in moet. Maat van mij wilde de SAP hoek in en werd ingedeeld als YP'er (terwijl hij 10jaar lang een bedrijf heeft gerund (succesvol))

[ Voor 7% gewijzigd door Sieger op 29-08-2013 11:48 ]

• Blik1984
Sieger schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:46:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord dat een YP'er na twee jaar in dienst gelijk Senior is geworden. Normale traject is
eerste twee jaar YP, daarna ben je 'Consultant' (als YP'er ben je ook consultant). Na je YP grade dien je je zelf verder te ontwikkelen en op een gegeven moment dien je dan wat papiertjes in te vullen met bewijslast (waarom jij vind en andere vinden dat je een SC bent).
Mijn groei tot nu toe (5 jaar in dienst).
1ste twee jaar YP - 1,5 jaar Consultant - Senior Consultant en ben nu bezig voor MC (afweging te maken of ik dat wil of niet)

btw instromen met "niet relevante' ervaring kan ook betekenen dat je de YP stroom in moet. Maat van mij wilde de SAP hoek in en werd ingedeeld als YP'er (terwijl hij 10jaar lang een bedrijf heeft gerund (succesvol))
Fast track is in principe 1.5 jaar, dus het zou prima kunnen. Maar goed, komt misschien niet zoveel voor. Ik dacht dat 2 jaar normaal was, maar het schijnt 3 jaar te zijn. Laatste jaren is het qua promoties sowieso vrij dramatisch gesteld. Vorig jaar in mijn practice van 60 man maar 1 promotie, en dan verbaasd zijn als er zoveel mensen wegstromen naar klanten

Maar je bent toch gek als je akkoord gaat met een YP-traject als je 10 jaar werkervaring hebt?

• Sieger
Blik1984 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:12:
[...]

Fast track is in principe 1.5 jaar, dus het zou prima kunnen. Maar goed, komt misschien niet zoveel voor. Ik dacht dat 2 jaar normaal was, maar het schijnt 3 jaar te zijn. Laatste jaren is het qua promoties sowieso vrij dramatisch gesteld. Vorig jaar in mijn practice van 60 man maar 1 promotie, en dan verbaasd zijn als er zoveel mensen wegstromen naar klanten

Maar je bent toch gek als je akkoord gaat met een YP-traject als je 10 jaar werkervaring hebt?
Fast Track oke, uitzondering maar wordt die nog uberhaupt uitgevoerd? we hadden ook FastForward maar die is ook gestopt.
Heeft ie ook niet geaccepteerd, loopt nu als ZZP'er bij een klant die hem een hoog tarief betaald per uur voor Project Management.

• Blik1984
Sieger schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:22:
[...]

Fast Track oke, uitzondering maar wordt die nog uberhaupt uitgevoerd? we hadden ook FastForward maar die is ook gestopt.
Heeft ie ook niet geaccepteerd, loopt nu als ZZP'er bij een klant die hem een hoog tarief betaald per uur voor Project Management.
Als recruiter ben je ook gestoord als je zoiets durft voor te stellen aan iemand met 10 jaar ervaring

• Juancho
Blik1984 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:11:
Dat vind jij misschien. Het heeft te maken met welke ervaring je hebt. Van de 4 jaar heb ik er 2 in de ERP markt en alleen tijdens met studie kennis opgedaan van Oracle. En juist daar ben ik momenteel werkzaam.

Ik kan wel eisen om als senior in te willen stappen, maar bezit ik daar de kwaliteiten voor? Het klinkt misschien allemaal heel leuk en goed, maar er wordt dan natuurlijk ook gewoon meer van je verwacht en gevraagd. In goed overleg hebben we besloten om dit traject in te gaan. Zijinstroom en binnen het eerste jaar veel Oracle trainingen/cursussen volgen en uiteraard veel op project om ervaring op te doen. Na dat jaar en bij goede ontwikkeling zou die stap vanzelf komen. Goed, dat is natuurlijk altijd afwachten en je weet nooit hoeveel ruimte Cap daarvoor heeft, maar voor mij was het gewoon een bewuste keuze.

Bovendien heb je lang niet altijd iets te eisen in deze tijden, zeker niet gezien mijn situatie. Ik ben erg blij met deze prachtige kans en tot op heden bevalt het mee ook geweldig. Alle voorwaarden die mij vooraf werden aangereikt worden ook daadwerkelijk uitgevoerd. Geeft toch een stuk vertrouwen.

Laat mij eerst maar eens een jaar mezelf lekker ontwikkelen vakinhoudelijk, leuke projecten doen, dan komt de rest vanzelf en ook snel genoeg.

Maargoed, zo sta ik er in. Dat is natuurlijk persoonlijk.

• Sieger
Juancho schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:26:
[...]

Dat vind jij misschien. Het heeft te maken met welke ervaring je hebt. Van de 4 jaar heb ik er 2 in de ERP markt en alleen tijdens met studie kennis opgedaan van Oracle. En juist daar ben ik momenteel werkzaam.

Ik kan wel eisen om als senior in te willen stappen, maar bezit ik daar de kwaliteiten voor? Het klinkt misschien allemaal heel leuk en goed, maar er wordt dan natuurlijk ook gewoon meer van je verwacht en gevraagd. In goed overleg hebben we besloten om dit traject in te gaan. Zijinstroom en binnen het eerste jaar veel Oracle trainingen/cursussen volgen en uiteraard veel op project om ervaring op te doen. Na dat jaar en bij goede ontwikkeling zou die stap vanzelf komen. Goed, dat is natuurlijk altijd afwachten en je weet nooit hoeveel ruimte Cap daarvoor heeft, maar voor mij was het gewoon een bewuste keuze.

Bovendien heb je lang niet altijd iets te eisen in deze tijden, zeker niet gezien mijn situatie. Ik ben erg blij met deze prachtige kans en tot op heden bevalt het mee ook geweldig. Alle voorwaarden die mij vooraf werden aangereikt worden ook daadwerkelijk uitgevoerd. Geeft toch een stuk vertrouwen.

Laat mij eerst maar eens een jaar mezelf lekker ontwikkelen vakinhoudelijk, leuke projecten doen, dan komt de rest vanzelf en ook snel genoeg.

Maargoed, zo sta ik er in. Dat is natuurlijk persoonlijk.
Kon de "Like"button niet vinden, LIKE! :).

Prima instelling wat mij betreft, dit helpt niet alleen jezelf maar ook onze klanten. Want zeg nu zelf welke klant zit nu op een Senior Consultant te wachten die de kennis niet heeft voor het geen waar de klant hulp bij nodig heeft.

• Blik1984
Is ook wel een prima instelling, en het is ook per situatie afhankelijk.

Ík kwam bijvoorbeeld binnen met 2.5 Consultancy ervaring. Ik was echt niet akkoord gegaan met een functie als consultant.

• Juancho
Daarom zeg ik, je kunt het niet zo zwart/wit maken zoals jij wil. 2/3/4 jaar werkervaring is leuk, maar in wat? Dat is veel belangrijker. Je kennisniveau voor je nieuwe functie, daar gaat het om en daarbij maak je een afweging op welk niveau je instroomt.

Als ik 3 jaar ervaring had als Oracle consultant zou ik ook als Senior worden binnen gehaald. Dat heeft dus niets met te makkelijk laten afbluffen te maken. Ik heb die ervaring nog niet voldoende, vandaar dat ik als consultant start en de kans krijg die ervaring wel op te doen.

Uiteindelijk betaalt de klant en als die niet helemaal tevreden zijn over je geleverde werk of het tempo waarin dat gebeurt bij gebrek aan ervaring, dan houd je jezelf gewoon voor de gek vind ik. Verdien je wellicht wat meer, maar je snijdt jezelf in de vingers bij beoordelingen en het krijgen van nieuwe projecten.

Kortom, en dat is ook een tip voor nieuwe mensen, bekijk goed welk kennisniveau jezelf hebt voor de functie en bespreek dat gewoon eerlijk met de manager van Cap. Niemand heeft er wat aan als je jezelf te hoog inschaalt om zo net ff wat meer salaris te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capgemini is voor zover ik het nu zie aan het rommelen met rollen. Ik kreeg B aangeboden (Consultant), maar uiteindelijk bleek het voor alle YP's grade A. Wel is duidelijk gemaakt dat de bedoeling is dat iedereen na 2 jaar Consultant is. Daarnaast zou het losstaan van salaris, maar volgens mij geldt dit alleen voor de 1e 2 jaar, daarna zal er ongetwijfeld een link zijn.

Ik zou als organisatie nooit / zelden iemand 2 jaar Assistent noemen, maar eerder zoals Associate Consultant of Young Professional. 2 jaar lijkt me ook wat lang. Zeker als je ziet dat het nog niet zo lang volgens mij is dat YP's op grade A binnen komen (tenminste, anders was de documentatie die ik kreeg wel érg oud). Een YP die gestart is in B kan sneller ontwikkelen dan iemand die nu al weet dat hij de komende 2 jaar A blijft en dan B 'nog door moet'.

Verder is het zoals gezegd niet voor iedereen meer de tijd om stevig te onderhandelen. 5 jaar geleden na mijn eerste studie kon ik kiezen en stonden ze te springen. Nu na een 2e studie afgerond te hebben mag ik blij zijn dat ze me een functie aanboden (na aanhouden en initiele afwijzing voor een xperiencedag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 20:46
Hoe zit het met loonsverhoging na jaar 1? Tijdens jaar 1 als YP groei je 21% met je loon.
Is er in jaar 2 en daaropvolgende jaren sprake van een periodieke loonsverhoging of is een loonsverhoging afhankelijk van je prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
PSP123 schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:51:
Hoe zit het met loonsverhoging na jaar 1? Tijdens jaar 1 als YP groei je 21% met je loon.
Is er in jaar 2 en daaropvolgende jaren sprake van een periodieke loonsverhoging of is een loonsverhoging afhankelijk van je prestaties?
Voor het 1e jaar staat het vast inderdaad, daarna is het afhankelijk van je marktwaarde/prestaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag betreft de capaciteiten test CLS (Inductief redeneren). Ik heb de capaciteiten test gedaan. Ik heb op de test CLS laag gescoord. Ik heb de capaciteiten proeftest meerdere mallen gemaakt op de website van Campgemini. Maar bij de selectiedag ik begon al te twijfelen dat ik de regels toch verkeerd begrepen had. Jammer genoeg ik heb niet gehaald, maar toch wil ik achterkomen wat ik fout deed bij de test en of ik uberhaupt de regel van de test goed begrepen had. In de rapport is niet zien de totaal aantal fouten. Ik heb alleen vermoeden dat ik sommige opdrachten van CLS fout beantwoord had en dat komt door dat ik van uit ging met de volgende regel.

Je hebt twee groepen van 3, drie met oranje bol en andere drie hebben zwarte bol. Onderaan heb je vier mogelijkheden om te bepalen bij welke groep ze horen. De vraag is, of de regel is dat de onderstaande 4 mogelijkheden te verdelen in twee groepen? Dus bij elke vraag twee mogelijkheden horen bij ene groep en de andere twee bij de andere groep, dus of ik altijd van uit moet gaan met regel twee bij twee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:19:
Ik heb een vraag betreft de capaciteiten test CLS (Inductief redeneren). Ik was uitgenodigd voor de selectiedag om de capaciteiten test te leggen. Ik heb op de test CLS laag gescoord. Ik heb de capaciteiten proeftest meerdere mallen gemaakt op de website van Campgemini. Maar tijdens de selectiedag ik had de twijfels dat ik de regels toch verkeerd begrepen had. Jammer genoeg ik heb niet gehaald, maar toch wil ik achterkomen wat ik fout deed bij de test en of ik de regel van de test goed begrepen had. De rapport laat niet zien de totaal aantal fouten. Ik had alleen vermoeden dat ik de laatste opdrachten van CLS fout beantwoord had en dat komt door dat ik van uit ging door de volgende regel.

Je hebt twee groepen van 3, drie met oranje bol en andere drie hebben zwarte bol. Onderaan heb je vier mogelijkheden om te bepalen bij welke groep ze horen. De vraag is, of de regel is dat de onderstaande 4 mogelijkheden te verdelen in twee groepen? Dus bij elke vraag twee van vier mogelijkheden horen bij ene groep en de andere twee bij de andere groep, dus of ik altijd van uit moet gaan met regel twee bij twee?
Nadat je het verband in het voorbeeld had ontdekt dus bij de 3 met oranje bol en 3 met zwarte bol. Is het de bedoeling dat je die 4 het zwarte of oranje bolletje meegeeft aan de hand van de ontdekte relatie.
Ik vond deze juist wel heel goed te doen (Twee weken geleden gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSP123 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:32:
[...]

Nadat je het verband in het voorbeeld had ontdekt dus bij de 3 met oranje bol en 3 met zwarte bol. Is het de bedoeling dat je die 4 het zwarte of oranje bolletje meegeeft aan de hand van de ontdekte relatie.
Ik vond deze juist wel heel goed te doen (Twee weken geleden gemaakt).
Dat snap ik en ik vond het vinden de verband niet moeilijk, sterker nog ik deed dat snel. Ik zie dat ook snel, ik ben zelf ook een puzzelaar. Maar het is niet de antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is: is het verplicht om elke keer twee mogelijkheden toewijzen aan bepaalde groep? of is het zo als ik vind dat alle drie mogelijke horen bij de ene groep, dan kiez ik alle drie bijvoorbeeld oranje en laatste een kiez voor zwarte groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Het is al even geleden, maar volgens mij was het elke keer 2 bij de ene en 2 bij de andere groep :o

[ Voor 53% gewijzigd door Tankiej op 03-09-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:39:
[...]

Dat snap ik en ik vond het vinden de verband niet moeilijk, sterker nog ik deed dat snel. Ik zie dat ook snel, ik ben zelf ook een puzzelaar. Maar het is niet de antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is: is het verplicht om elke keer twee mogelijkheden toewijzen aan bepaalde groep? of is het zo als ik vind dat alle drie mogelijke horen bij de ene groep, dan kiez ik alle drie bijvoorbeeld oranje en laatste een kiez voor zwarte groep?
Sorry, twee twee is de bedoeling ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan deed ik dat fout. Ik heb vorige week de capaciteiten test gedaan. Van vier testen heb ik CLS en Verbale redenere onvoldoende. Maar mij ging om CLS voornamelijk, bij laatste vijf vragen heb ik beantwoord met 3 en 1 ;-) dus 3 oranje 1 zwart. Maar ik heb net de proeftest nog een keer gedaan en inderdaad je kunt alleen maar 2 bij ene 2 bij de andere kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:26:
Dan deed ik dat fout. Ik heb vorige week de capaciteiten test gedaan. Van vier testen heb ik CLS en Verbale redenere onvoldoende. Maar mij ging om CLS voornamelijk, bij laatste vijf vragen heb ik beantwoord met 3 en 1 ;-) dus 3 oranje 1 zwart. Maar ik heb net de proeftest nog een keer gedaan en inderdaad je kunt alleen maar 2 bij ene 2 bij de andere kiezen.
Zonde, en het resultaat is 1 jaar geldig? Of mag je volgende maand het nogeens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Overigens kijkt de test naar alle goed en fout.

Bijvoorbeeld, als je een verdeling invult van 3-1, met 3 oranje en 1 zwart, dan kan het zijn dat je 2 oranje en 1 zwarte goed hebt. Oftewel 75% van de vraag is goed.

Je hebt een vraag dus niet helemaal fout als je geen 2-2 verdeling hebt, alleen als alle bolletjes echt niet kloppen.

Zo is het mij toen in ieder geval uitgelegd. Ik had namelijk een ongeveer 60% score, omdat ik sommige vragen had overgeslagen. Het bleek echter dat overslaan evenveel minpunten oplevert als alles fout hebben, dus je kunt beter altijd iets invullen zodat je misschien nog 25% of 50% goed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in begin al een probleem en dat was de reistijd. Ik heb om 06:15 de trein van Groningen naar Utrecht genomen. Twee uur en half reizen, ik was om 08:45 bij Cap en moest een uur en half wachten voor de capaciteiten test. Maar mijn andere probleem was dat ik te snel klikte, sommige vragen heb ik niet eens beantwoord :( , dat was aan mij verteld aan eind van de capaciteiten test.

En nee ik weet zo niet of ik nog een kans krijg, tegen mij is verteld dat dit een leermoment was geweest voor mij. Het is inderdaad 1 jaar geldig, gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat ik met mijn leaseauto naar het buitenland op vakantie ga.
Stel dat ik niet mijn tankpas gebruik maar dat ik met mijn eigen pas betaal.

Wordt er dan ook naar brandstofverbruik gekeken, of hoef ik in zo'n situatie geen rekening te houden met eventuele extra kosten i.v.m. brandstofverbruik?

- edit -
Naar aanleiding van de capaciteitentest reacties hierboven. Dat verhaal over 2 - 2 of 3 - 1 etc.
Wanneer je naar de voorbeelden erboven kijkt tijdens de oefen assesment of tijdens de capaciteitentest, dan zie je dat het altijd om 2 - 2 gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Laatst online: 10-10 13:28
Je zou juist zeggen dat je dan een enorme buffer opbouwt voor toekomstige autokosten aangezien je qua tankpasverbruik dan na je vakantie 1:100 hebt gereden bijvoorbeeld,.. zou mij tenminste logisch lijken dat je dan dus die periode geld terug gaat krijgen vanwege je extreme 'zuinige' verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:51:
- edit -
Naar aanleiding van de capaciteitentest reacties hierboven. Dat verhaal over 2 - 2 of 3 - 1 etc.
Wanneer je naar de voorbeelden erboven kijkt tijdens de oefen assesment of tijdens de capaciteitentest, dan zie je dat het altijd om 2 - 2 gaat.
Hmm nee, de eerste vier keer ongeveer, toen ik de oefen assesment gedaan had, dan kreeg ik alleen maar makkelijke vragen en is inderdaad gelijk te zien dat het alleen maar om 2 - 2 gaat. In echte assessment kwam ik vragen tegen waar ik begon al te twijfelen dat toch niet altijd 2-2 principe is, de tijd loopt en ik had besloten om 2-2 regel te negeren. Maar gisteren heb ik de test gedaan en op de laatste vraag is duidelijk te zien dat het gaat altijd om 2-2. Ik heb gewoon bij de oefen assesments, de laatste vraag gewoon niet serieus genomen. Dat 3-1 heb ik gewoon zelf verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tedillac schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:41:
Je zou juist zeggen dat je dan een enorme buffer opbouwt voor toekomstige autokosten aangezien je qua tankpasverbruik dan na je vakantie 1:100 hebt gereden bijvoorbeeld,.. zou mij tenminste logisch lijken dat je dan dus die periode geld terug gaat krijgen vanwege je extreme 'zuinige' verbruik
Maar niet zoveel dat het je het geld terug hebt dat jezelf aan brandstof hebt betaald.. Van wat ik voorbij zie komen van dashboards van de nieuwe leaseregeling, betaal je incl brandstof +/- 8-10 cent per km voor prive dat je buiten je 10k budget rijdt. Dat is minder dan wanneer jezelf de brandstofkosten betaald, dus ik zie niet helemaal in waarom je dat zou doen.

Daarnaast mag ik toch hopen dat het wel op gaat vallen als je verbruik opeens richting de 1:100 gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
True, en toch heb ik al mensen horen praten over het idee om eens per maand privé te betalen om zo naheffingen al te counteren. Ikzelf zal dat niet doen, heb de tankpas niet voor niets en houd het dashboard wel een beetje in de gaten. Plus als ik wat duurder uit kom zorg ik er wel voor dat die kilometers het geld waard zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tedillac schreef op woensdag 04 september 2013 @ 23:09:
True, en toch heb ik al mensen horen praten over het idee om eens per maand privé te betalen om zo naheffingen al te counteren. Ikzelf zal dat niet doen, heb de tankpas niet voor niets en houd het dashboard wel een beetje in de gaten. Plus als ik wat duurder uit kom zorg ik er wel voor dat die kilometers het geld waard zijn geweest :)
Als mensen dat gaan doen, kunnen ze ook gewoon hun brandstofbudget omhoog schroeven. Beetje omslachtig om dan zelf te gaan betalen :P
Dan betaal je alsnog wat extra maar houd je de cijfers eerlijk. Mocht er ooit nog eens iets veranderd worden, dan is het beter als er gewoon een realistisch verbruik onder de streep staat. Dat krijg je niet als mensen zelf hun brandstof af en toe betalen..

[ Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 04-09-2013 23:16 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, dan geef je Capgemini het idee dat het norm verbruik prima te realiseren is terwijl je ondertussen zelf prive zit bij te tanken. Dat lijkt me juist het verkeerde signaal om af te geven.

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:09
Je bent verplicht altijd met de tankpas te betalen!
En als blijkt dat je steeds moet bijbetalen omdat je meer prive rijdt dan 10k of veel onzuiniger dan 'verwacht', dan wordt je leaseprijs gewoon bijgesteld.

• kuno_van_dijk
Travelan schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:02:
Je bent verplicht altijd met de tankpas te betalen!
En als blijkt dat je steeds moet bijbetalen omdat je meer prive rijdt dan 10k of veel onzuiniger dan 'verwacht', dan wordt je leaseprijs gewoon bijgesteld.
Hij word alleen niet meer bijgesteld. Je krijgt een korting dan wel een "naheffing" maar je lease tarief blijft iedere maand hetzelfde.

• PSP123
Even een vraag, stel dat ik mobiliteitsvergoeding netto laat uitkeren. Heb ik dan wel recht op de NS business kaart?
Als dit niet het geval is, neem ik aan dat de onkosten die ik maak met vervoer wel kan declareren. En wordt dit dan ingehouden van de bruto mobiliteitsvergoeding en wat er over blijft van die betreffende mobiliteitsvergoeding wordt netto uitgekeerd?

Alvast bedankt.

• Travelan
Netto uit laten keren kan sowieso niet... (bruto wel)
En verder dacht ik dat een business card van de NS alleen voor leaserijders geldt.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan wel een business card krijgen maar de kosten die je maakt moet je dan zelf dragen. Je profiteert dus enkel van de kortingen die Capgemini heeft.
Vervolgens kan je het bruto uit laten keren maar dan kan je geen bruto-netto declaratie doen. Wil je dat wel doen moet je het bedrag opsparen tot einde van het jaar en krijg je elke maand het bedrag dat je declareert netto uitgekeerd. Wat er dan bruto overblijft krijg je eind van het jaar.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

Koppensneller

winterrrrrr

Leaserijders krijgen een NS Business Card.

Als je er voor kiest om geen leaseauto te rijden, dan kun je alle mobiliteitskosten (OV en eigen vervoer) declareren uit je mobiliteitsvergoeding. Wat je overhoudt wordt eventueel bruto uitgekeerd (dus na aftrek van inkomstenbelasting). Dat restant kun je (in plaats van te laten uitkeren) ook inzetten voor je flexkeuzepakket.

[ Voor 3% gewijzigd door Koppensneller op 05-09-2013 10:43 ]

• PSP123
Oke duidelijk, bedankt voor de nuttige antwoorden!

Verwijderd

Kan iemand mij wat meer vertellen over de benefitshop? Wat is de meeste ideale setup;)?

- Is het mogelijk om je 13e maand en vakantiegeld maandelijks te laten uitkeren?
- Daarnaast heb je de mogelijkheid om vakantiedagen bij te kopen, is het zo dat je standaard 26 vakantiedagen hebt of zijn dat er 20 waarvan er 6 worden uitbetaald via de benefitshop?

Thanks!

• Travelan
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:14:
- Is het mogelijk om je 13e maand en vakantiegeld maandelijks te laten uitkeren?
Volgens mij niet
.
- Daarnaast heb je de mogelijkheid om vakantiedagen bij te kopen, is het zo dat je standaard 26 vakantiedagen hebt of zijn dat er 20 waarvan er 6 worden uitbetaald via de benefitshop?
Je hebt gewoon standaard 26 vakantiedagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Travelan op 05-09-2013 12:55 ]

• PSP123
Travelan schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:54:
[...]

Volgens mij niet
.

[...]

Je hebt gewoon standaard 26 vakantiedagen.
Maar 6 vakantiedagen kan je er toch besteden in de flexregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Klopt het dat je aantal privekilometers die je mag rijden stijgt naar ratio met het aantal zakkelijke kilometers dat je rijdt?
Of krijg je vanaf begin af aan de betreffende 10000 kilometers prive gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuno_van_dijk
PSP123 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:44:
Klopt het dat je aantal privekilometers die je mag rijden stijgt naar ratio met het aantal zakkelijke kilometers dat je rijdt?
Of krijg je vanaf begin af aan de betreffende 10000 kilometers prive gelijk?
Je begint met 0 en eindigt aan het eind van het jaar met 10000 (als je niets verbruikt) je krijgt per dag dus 27,4 km om prive te besteden. let wel, na iedere afsluiting van de periode ben je je privé km wat je over hebt kwijt (krijg je uitbetaald wat je niet verbruikt hebt).

Je krijgt dus eigenlijk 3333 km per periode om te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
kuno_van_dijk schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:50:
[...]

Je begint met 0 en eindigt aan het eind van het jaar met 10000 (als je niets verbruikt) je krijgt per dag dus 27,4 km om prive te besteden. let wel, na iedere afsluiting van de periode ben je je privé km wat je over hebt kwijt (krijg je uitbetaald wat je niet verbruikt hebt).

Je krijgt dus eigenlijk 3333 km per periode om te verbruiken.
Dus als ik het goed begrijp, stel je laat je lease auto 10 werkdagen stil staan, rijdt hier dus geen zakkelijke kilometers mee. Dan groeit het aantal prive kilometers wel met 27.4KM?
En is het per dag of per werkdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
per dag gewoon, ongeacht of je hem wel of niet gebruikt. De 'max' is gewoon 10.000km privé of je nu 5 meter van je werk af woont of 100km dat maakt niet uit qua privé opbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
PSP123 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:00:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, stel je laat je lease auto 10 werkdagen stil staan, rijdt hier dus geen zakkelijke kilometers mee. Dan groeit het aantal prive kilometers wel met 27.4KM?
En is het per dag of per werkdag?
Je hebt 10.000km privé per jaar. Op je dashboard als je inlogt zie je dat je 'budget' privé kilometers met 27,4km per dag stijgt. Dat is gewoon 10.000/365. Dit is niet gerelateerd aan je zakelijke kilometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
En je mag er natuurlijk ook gewoon overheen gaan, betaal je alleen zelf, maar dat zijn geen absurde kosten verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Thx voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Menace
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Kan iemand mij vertellen wat (behalve de privé kilometers) het essentiële verschil is tussen een 'oud' en 'nieuw' leasecontract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:40

aex351

I am the one

Het essentiële verschil is dat in de nieuwe situatie elke rit wordt bijgehouden via een blackbox, dat de medewerker een schakelaar moet omzetten indien het een privé rit is, en dat de medewerker wordt afgestraft (in de vorm van een verrekening met het te betalen leasebedrag) wanneer de auto de fabrieksnorm met betrekking tot verbruik niet haalt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuno_van_dijk
aex351 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:59:
Het essentiële verschil is dat in de nieuwe situatie elke rit wordt bijgehouden via een blackbox, dat de medewerker een schakelaar moet omzetten indien het een privé rit is, en dat de medewerker wordt afgestraft (in de vorm van een verrekening met het te betalen leasebedrag) wanneer de auto de fabrieksnorm met betrekking tot verbruik niet haalt.
je moet de schakelaar omzetten als het een werk gerelateerde rit is. In het beginsel is iedere rit een "prive" rit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
The Menace schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:20:
Kan iemand mij vertellen wat (behalve de privé kilometers) het essentiële verschil is tussen een 'oud' en 'nieuw' leasecontract?
Naast de blackbox en ingewikkelde verrekening van brandstofverbruik boven de norm, heb je ook een norm van 10.000 privekilometers per jaar. De oude Cap regeling had juist een meerwaarde dat er geen limiet was voor privekilometers. Weliswaar betaalde je dat voordeel deels zelf (leaseprijs berekend op 40.000 km/jaar terwijl je bij de concurrentie vaak met 32.000 of 35.000 moest rekenen -- dezelfde auto kost je dus iets meer). Maar voor veelrijders was "onbeperkt prive" een absolute benefit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Menace
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Oke thanks voor de reacties! Ik ben zelf namelijk ook aan het kijken voor een auto. Het 'onbeperkt prive' rijden is namelijk in mijn geval wel een erg grote benefit :) Bovendien heb ik geen zin in gezeur met een blackbox of het halen van het normverbruik wat overigens bijna niet te halen valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
t_captain schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:24:
[...]

Naast de blackbox en ingewikkelde verrekening van brandstofverbruik boven de norm, heb je ook een norm van 10.000 privekilometers per jaar. De oude Cap regeling had juist een meerwaarde dat er geen limiet was voor privekilometers. Weliswaar betaalde je dat voordeel deels zelf (leaseprijs berekend op 40.000 km/jaar terwijl je bij de concurrentie vaak met 32.000 of 35.000 moest rekenen -- dezelfde auto kost je dus iets meer). Maar voor veelrijders was "onbeperkt prive" een absolute benefit :)
Volgens mij is het met de oude regeling ook 36.000km per jaar. Tenminste, de regeling die er was voordat de huidige regeling ingevoerd werd. Wellicht dat er daarvoor nog een oudere regeling was die op basis van 40k per jaar ging. Maar als ik mijn collega's hoor dan rijden zij nu in poolauto's waarbij het contract ook 4jaar/144.000km is, dat is 36k per jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie of er ook in het buitenland getankt kan worden met de brandstofpas?

Dit staat er in de arbeidsvoorwaarden: Brandstofkosten in het buitenland dienen door de medewerker bij het tanken afgerekend te worden, tenzij met de verstrekte brandstofpas kan worden betaald.

Komt iedereen in aanmerken om met de brandstofpas in het buitenland te tanken of moet je hier een specifieke reden voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:49:
Weten jullie of er ook in het buitenland getankt kan worden met de brandstofpas?

Dit staat er in de arbeidsvoorwaarden: Brandstofkosten in het buitenland dienen door de medewerker bij het tanken afgerekend te worden, tenzij met de verstrekte brandstofpas kan worden betaald.

Komt iedereen in aanmerken om met de brandstofpas in het buitenland te tanken of moet je hier een specifieke reden voor hebben?
Ik heb gewoon een MTC/DKV tankpas gekregen bij m'n nieuwe auto, waarmee ik in het buitenland kan tanken. Volgens mij is het standaard dat je die krijgt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chill, dan zal ik van de week Alphabet eens bellen om te kijken of Cap mijn contract al overgenomen heeft.

Zitten er trouwens ook winterbanden bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:59:
Chill, dan zal ik van de week Alphabet eens bellen om te kijken of Cap mijn contract al overgenomen heeft.

Zitten er trouwens ook winterbanden bij?
Niet standaard, moet jezelf voor kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Jep, ik heb sinds enkele dagen een andere voorloopauto, daar zitten geen winterbanden bij maar mocht het nodig zijn dan mag ik ze wel regelen aangezien ik ze zelf wel besteld heb (zo staat het letterlijk in de bijgaande brief). Degene die na mij mijn huidige auto uit de pool neemt als ik mijn bestelde heb krijgt er dus waarschijnlijk gratis (niet in originele lease zittende) winterbanden bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net contact gehad met Alphabet met betrekking tot de overname van mijn huidige leasecontract door Cap. Winterbanden zitten erbij omdat dit in mijn oude contract is opgenomen alleen voor de internationale tankpas moet ik goedkeuring krijgen van mijn manager. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Geen idee, ik zou je manager even vragen hoe/wat. Voor zover ik weet hebben de meeste collega's de internationale tankpas er standaard bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Dat doe ik wel tijdens mijn onboarding week van 1 oktober. Scheelt toch aardig wat centen voor mijn geplande wintersport vakantie naar Gerlos;) Auto rijdt trouwens wel 1 op 14 i.p.v. de fabrieksopgave 1 op 24. Ben benieuwd wat dit mij extra gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Welke auto rijdt volgens het boekje 1:24 en in de praktijk 1:14?

/me kan met een 530d nog 1:14 rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkswagen Golf 7 1.4TSI 140pk DSG ACT. In de eco stand op de rechter baan haal ik met moeite 1 op 16, maarja ik rijd natuurlijk niet voor mijn lol in de eco stand op de rechter baan.

Meerdere rijders hebben er last van:

http://www.autoweek.nl/ve...i-140pk-act-highline-2013

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Okee, benzine. Dan is 1:14 niet zo gek :)

Een Polo met min of meer hetzelfde blok (alleen dan met 180 pk en zonder ACT) rijdt bij ons zo rond de 1:12.5 gemiddeld. Bij 120 a 130 op cruise control rond de 1:14.
Die ACT levert vooral winst op als de vermogensvraag zeer laag is (ECE testcyclus). Op de snelweg zul je er niet veel winst mee halen.

Wat betreft de extra kosten, iemand binnen Cap moet even uitleggen hoe je meerverbruik moet worden geteld:

* over werkelijke of nominale kilometers?
* over alle of prive kilometers?

Naar ik begrijp betaal je boven (normverbruik+15%). Normverbruik 1/24 = 4.17 l/100km. +15% = 4.79 l/100km. Werkelijk verbruik 7.14 l/100km. Je hebt dus een meerverbruik van 2.35 l/100 km. Bij een benzineprijs van 1.75 incl BTW / 1.116 excl BTW heb je het over een meerkosten van 3.4 cent/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Ik vraag me altijd af wanneer je tegenwoordig met de blackbox privé en werk mag schakelen. Stel:

Ik werk op kantoor in Utrecht, Woon in Eindhoven maar wil op de terugweg via een vriend(in) naar huis rijden die min of meer op de route woont. Moet ik dan bij afwijken van de route naar privé schakelen en bij terugkeren op de route (ongeacht het tijdstip) weer zakelijk? Ik woon ten slotte dan in Eindhoven en vervolg de weg naar huis via een omweg op afwijkende uren. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Interessant punt. Zelf werk ik niet bij Cap, maar als ik "hybride" ritten maak dan schrijf ik als volgt:

- zakelijk: het aantal kilometers dat ik zonder omwegen had moeten maken om mijn zakelijke bestemming te bereiken / daarvan terug te komen
- prive: het verschil tussen de werkelijke kilometers en de zakelijke

E.e.a. lijkt me naar redelijkheid en billijkheid en ik ben niet bang om deze manier van administreren uit te leggen bij een belastingcontrole.

Hoe je het echter in een black box zou moeten invoeren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Achteraf in de online rittenadministratie kun je omrij kilometers aangeven.

Sowieso hoef je in theorie niks met die black box te doen. Achteraf kan je alles online aanpassen, wel opletten dat je dat doet voordat de periode wordt afgesloten (3 of 4 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bij de blackbox kan je alleen voor een hele rit aangeven of het privé of zakelijk is. Een rit is vanaf het moment dat je de auto start, totdat je deze uitschakelt. Dus gelijk eventuele 'omrij' kilometers aangeven is niet echt mogelijk. Tenzij je wil stoppen bij een tankstation/parkeerplaats en dan even de auto uitschakelt en inschakelt.

Ik rijd vanaf de klant naar huis langs een supermarkt. Als ik dan boodschappen ga doen, maak ik geen extra kilometers (hooguit enkele meters per keer omdat ik moet parkeren). Ik zet de gehele rit dan ook gewoon op zakelijk..

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 10-09-2013 14:59 ]

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe de het meeste projectteams zijn samengesteld binnen Cap?

Ik begrijp dat er verschillende samenstellingen van teams zijn maar wat is de meest voorkomende of is dat altijd anders?

Bijvoorbeeld: 2 analisten, 2 consultants en één manager die het team leidt?

• Tankiej
Hangt af van de opdracht/het project, is niet te zeggen volgens mij..

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10 21:45
is idd compleet afhankelijk van de klantvraag, projectgrootte etc etc

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Soms werk je in projecten met 20 man keurig onder een projectleider en de andere keer zit je met 6 man in een Scrum team. En soms zit je alleen bij een klant in een team met allerlei onbekenden die niet van Cap komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:24
Is het mogelijk om je leasebudget in je proefperiode vrij te krijgen indien je al een betaalde inzet hebt?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Strider schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:19:
Is het mogelijk om je leasebudget in je proefperiode vrij te krijgen indien je al een betaalde inzet hebt?
Je hebt de mogelijkheid een huur- of poolauto te krijgen als de reisafstand tussen jou en de klant met OV te groot is. Dat hangt echter wel van je manager af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:24:
[...]

Je hebt de mogelijkheid een huur- of poolauto te krijgen als de reisafstand tussen jou en de klant met OV te groot is. Dat hangt echter wel van je manager af.
Maar is het niet mogelijk om eerder een auto te kunnen leasen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zou betekenen dat Capgemini een leasecontract aangaat van vier jaar terwijl jij elk moment je baan op mag zeggen zonder opzeggingstermijn of Capgemini jou op elk moment mag ontslaan zonder opzeggingstermijn. Ik zie dat niet snel gebeuren, teveel risico komt dan bij Capgemini te liggen.

Wat is de reden dat je nu een leaseauto nodig hebt en niet het OV kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:38:
Dat zou betekenen dat Capgemini een leasecontract aangaat van vier jaar terwijl jij elk moment je baan op mag zeggen zonder opzeggingstermijn of Capgemini jou op elk moment mag ontslaan zonder opzeggingstermijn. Ik zie dat niet snel gebeuren, teveel risico komt dan bij Capgemini te liggen.

Wat is de reden dat je nu een leaseauto nodig hebt en niet het OV kan gebruiken?
Ik wil een bepaalde auto voor 31-12-2013 op kenteken hebben staan :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Strider schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:49:
[...]

Good luck with that. Als je mij zult vragen dan ga maar vast voor een andere shoppen, of je moet een voorraad modelletje kunnen nemen. Nu bestellen en dit jaar nog rijden zal ik vele gevallen niet meer gaan lukken. Ik zit zelf al sinds begin Mei te wachten op mijn bestelde auto en krijg hem in November |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Strider schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:49:
[...]

De laatste maand wordt sowieso geen auto op kenteken gezet dus dan moet het eigenlijk half oktober al hebben. Maar het heeft dus niks met een mobiliteitsprobleem te maken en het is puur een kwestie van een bepaalde auto willen? Ik denk niet dat je enig kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Tsurany schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:12:
[...]

De laatste maand wordt sowieso geen auto op kenteken gezet dus dan moet het eigenlijk half oktober al hebben. Maar het heeft dus niks met een mobiliteitsprobleem te maken en het is puur een kwestie van een bepaalde auto willen? Ik denk niet dat je enig kans maakt.
Jup precies, ik heb Alphabet al gebeld, en ze zetten in december dit soort auto's ook nog op kenteken :)

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 20 ... 84 Laatste