Bij mijn onboarding (februari) was de +/- 2/3 in pak en de rest in (nette) jeans + overhemd. Ik had zelf ook geen pak aanScoro schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:00:
Mijn onboarding was een maand geleden en iedereen was in pak, including me.
Als je al een pak hebt zou ik er in gaan. Je zit toch heel de dag binnen in de airco dus geen probleem.
Is ook wel leuk iedereen in pak te zien want daarna word het toch wat minder afhankelijk waar je terecht komt (intern en extern).
Net zoals alles eigenlijk bij Cap heb je daarin volgens mij ook gewoon veel vrijheid. Ik zat in de groep van Scoro en daar had idd iedereen een pak aan. Dat zou ik persoonlijk ook doen bij een onboarding omdat je dan toch diverse managers ontmoet. Op het moment dat je 'los' gelaten wordt en eerst intern veel bezig bent is het gewoon een beetje aanvoelen wat handig/prettig is. Zo heb ik bijv. regelmatig cursussen in de avonduren. Dan vind ik het prettiger om geen pak aan te hebben. Maar heb je op een dag afspraken staan dan ga je wel gewoon in pak.
Je komt er vanzelf wel achter wat we/niet kan binnen de afdeling. Bij een klant is het natuurlijk puur afhankelijk van de cultuur aldaar.
Veel plezier voor de nieuwelingen!
Je komt er vanzelf wel achter wat we/niet kan binnen de afdeling. Bij een klant is het natuurlijk puur afhankelijk van de cultuur aldaar.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
In pak komen kan sowieso geen kwaad en als je er een hebt zou ik dat gewoon doen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Beter overdressed dan underdressed.
Eer aan je korf (haha)
Dat wil ik ook nog even benadrukken!
Alhoewel ik soms heel rebels in tshirt met spijkerbroek ga
Bij Cap intern ben je nooit overdressed gelukkig
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Haha intern is het gewoon een mengeling van alles. Strak in pak incl. stropdas, nette spijkerbroek met blousje en jasje of gewoon spijkerbroek, sneakers en t-shirt. Alles kan, niets hoeft, dat idee krijg je 
Gewoon zelf bepalen wat gepast is voor die dag, dat is het enigste advies
Gewoon zelf bepalen wat gepast is voor die dag, dat is het enigste advies
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Daar heb je zeker gelijk in, maar ik voel me veel fijner zonder jasje. Misschien dat ik het wel bij de onboarding van mijn divisie ga doen, maar niet bij de algemene.Juancho schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:19:
Net zoals alles eigenlijk bij Cap heb je daarin volgens mij ook gewoon veel vrijheid. Ik zat in de groep van Scoro en daar had idd iedereen een pak aan. Dat zou ik persoonlijk ook doen bij een onboarding omdat je dan toch diverse managers ontmoet. Op het moment dat je 'los' gelaten wordt en eerst intern veel bezig bent is het gewoon een beetje aanvoelen wat handig/prettig is. Zo heb ik bijv. regelmatig cursussen in de avonduren. Dan vind ik het prettiger om geen pak aan te hebben. Maar heb je op een dag afspraken staan dan ga je wel gewoon in pak.
BlaBlaBla
Thanks voor de nuttige dresscode tips! Ik heb nog een vraagje over het reizen met de trein. Zo'n 2 maanden geleden werd me verteld dat er binnenkort een trein voor de deur van Cap stopt. Ik vroeg me af of deze al in werking is gestelt en zo ja, welke stop dit is. Ben namelijk al een tijdje niet meer in Utrecht geweest
Klopt, deze rijdt al, dat is station Utrecht Leidsche Rijn. Stopt letterlijk voor de deur. Sterker nog, op de tweede of derde verdieping zou je in theorie een lange plank neer kunnen leggen vanuit het raam en zo het station op kunnen lopen. In theorie he...The Menace schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:51:
Thanks voor de nuttige dresscode tips! Ik heb nog een vraagje over het reizen met de trein. Zo'n 2 maanden geleden werd me verteld dat er binnenkort een trein voor de deur van Cap stopt. Ik vroeg me af of deze al in werking is gestelt en zo ja, welke stop dit is. Ben namelijk al een tijdje niet meer in Utrecht geweest
"Find what you love and let it kill you"
Het treinstation en het busstation is minder ver lopen dan de parkeergarage
Voor de mannen danTsurany schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:04:
Het treinstation en het busstation is minder ver lopen dan de parkeergarage
Waarom is er eigenlijk discriminatie op geslacht voor de parkeergarages?
Geen idee, voor zwangere vrouwen kan ik het begrijpen maar verder....Travelan schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:01:
[...]
Voor de mannen dan
Waarom is er eigenlijk discriminatie op geslacht voor de parkeergarages?
Kunnen de tijd die ze besparen met het lopen steken in het fixen van de make-up?
Computer says no
Omdat vrouwen niet ver kunnen lopen op hoge hakken. Althans dat is de verklaring die ik gelezen heb. Ik denk dat het geen stand zal houden wanneer iemand er werk van wilt maken. Het is discriminatie in zuivere vorm.
Ik heb gehoord dat het vanwege veiligheid is, ze willen vrouwen niet alleen dat stuk(je) 's avonds in het donker laten lopen. Kans dat ze iets overkomt ofzo..
Dus wat ze daarmee zeggen is dat het station en de bushalte 's avonds onveilig zijn, dat de P+R ook onveilig is en dat vrouwen de lui zijn om 's avonds de auto even van de parkeergarage naar de ondergrondse garage te rijden? Want tot een uur of vijf heb je echt niks te vrezen, dan is er meer dan genoeg volk aanwezig.
En 's ochtends vroeg en na vijf uur is er toch genoeg ruimte in die garage.
Dat zeggen ze dan inderdaad, als het om veiligheid isTsurany schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:17:
Dus wat ze daarmee zeggen is dat het station en de bushalte 's avonds onveilig zijn, dat de P+R ook onveilig is en dat vrouwen de lui zijn om 's avonds de auto even van de parkeergarage naar de ondergrondse garage te rijden? Want tot een uur of vijf heb je echt niks te vrezen, dan is er meer dan genoeg volk aanwezig.

Ik hoorde ook dat er bij het meetingpoint in Amsterdam 's avonds na half 9 - 9 uur wel eens beveiligers meelopen met vrouwen als ze met het OV zijn. Station Bijlmer Arena schijnt dan niet meer veilig te zijn
Nou, vroeger zaten we bij Cap in Amsterdam op de Frankemaheerd en moesten we parkeren in P24. Dan moet je dus de hele Amsterdamse poort doorlopen. Als ik laat moest werken, dan ging er ook een bewaker mee naar de parkeergarage of we haalden op tijd de auto op en zetten hem in de garage van het pand. Zijn genoeg mensen hun laptop "kwijt" geraakt daar.Tankiej schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:19:
[...]
Dat zeggen ze dan inderdaad, als het om veiligheid is
Ik hoorde ook dat er bij het meetingpoint in Amsterdam 's avonds na half 9 - 9 uur wel eens beveiligers meelopen met vrouwen als ze met het OV zijn. Station Bijlmer Arena schijnt dan niet meer veilig te zijn
Computer says no
Bij mij is ook de reden van de veiligheid als enige bekend. Dat hakken verhaal lijkt me sowieso onzin, veiligheid is wel gewoon verklaarbaar.
Dat verhaal vond ik op Yammer, daar werd ook gesteld dat veiligheid juist niet van toepassing zou zijn en dat het gewoon een veilige omgeving is.Tedillac schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:42:
Bij mij is ook de reden van de veiligheid als enige bekend. Dat hakken verhaal lijkt me sowieso onzin, veiligheid is wel gewoon verklaarbaar.
Stations, parkeerplaatsen en bushaltes icm met een bouwput in de omgeving (Leidsche Rijn lijkt me 's avonds nu niet de meest bruizende wijk in de huidige situatie) is wel een vergroot risico op ongemanierde personen buiten kantooruren. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ikzelf het 100% eens ben met de beslissing. Met emancipatie heeft het in ieder geval niets te maken.
Het hoge hakken verhaal is serieus de reden, op Yammer gezet door Hans Scholten en Andre Parol, manager verhuizing.
Ik kan een glimlach nog steeds niet onderdrukken als er over nadenk, dat we echt zo diep zijn gezonken...
Maar goed, Capgemini liegt de medewerker ook bewust voor over de leasekosten door de medewerker bewust een foutieve berekening te geven en vervolgens op werkelijke kosten door te belasten, dus dan kan dit er ook wel bij toch?
Ik kan een glimlach nog steeds niet onderdrukken als er over nadenk, dat we echt zo diep zijn gezonken...
Maar goed, Capgemini liegt de medewerker ook bewust voor over de leasekosten door de medewerker bewust een foutieve berekening te geven en vervolgens op werkelijke kosten door te belasten, dus dan kan dit er ook wel bij toch?
Dus als er mannen met hoge hakken komen mogen ze ook dichtbij parkeren, en vrouwen eignelijk alleen als ze ook echt hogge hakken dragen
Net zoals de treinmachinisten die in rokken gingen omdat ze geen korte broek aan mochten!Diablow schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:08:
Dus als er mannen met hoge hakken komen mogen ze ook dichtbij parkeren, en vrouwen eignelijk alleen als ze ook echt hogge hakken dragen
Ik mag m'n fiets altijd onder het gebouw parkeren, ook zonder hakken
Op de fiets! Lucky bastard!M-Opensource schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:16:
Laatst was ik lopend, nog geen 10 minuten onderweg
Ik was in Papendorp de eerste maand ook elke dag op de fiets. Toen woonde ik nog in Utrecht, 15 minuutjes fietsen en ik was er. Nu is het 35km, dat ga ik niet fietsenM-Opensource schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:16:

Welke?
[ Voor 52% gewijzigd door Tankiej op 01-08-2013 18:49 ]
Volkswagen Polo R-Line
Een witte met panoramadak, en als het een beetje mee zit heb ik hem al heel snel, want hij is op voorraad!
Nice! Dat is eens een andere Polo dan al de Bluemotion uitvoeringenTravelan schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:08:
Volkswagen Polo R-LineEen witte met panoramadak, en als het een beetje mee zit heb ik hem al heel snel, want hij is op voorraad!
Ik mag hopelijk mijn bestelde V40 ophalen eind deze maand..

Cool! Daar heb ik nog over zitten te twijfelen! Uiteindelijk door de proefrit omgegaan in het voordeel van de PoloTankiej schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:14:
[...]
Nice! Dat is eens een andere Polo dan al de Bluemotion uitvoeringen
Ik mag hopelijk mijn bestelde V40 ophalen eind deze maand..
Welke motor heb je er dan inzitten?Travelan schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:44:
[...]
Cool! Daar heb ik nog over zitten te twijfelen! Uiteindelijk door de proefrit omgegaan in het voordeel van de PoloTis gelukkig heel wat anders dan een Polo Bluemotion, stuk sportiever.
Ik twijfelde eerst tussen de V40 en de Polo BlueGT. Maar de Volkswagen dealer heeft alles verpest bij de proefrit, de auto was opeens weg terwijl er een afspraak stond voor een proefrit in die auto. Dus toen heb ik die hele keuze maar laten vallen
Nu wachten op de V40 D2 R-Design in Rebel Blue

Na het opsturen van je contract, hoe lang ongeveer tot je weer iets hoort?
Ik weet dat ik 1 oktober om 8:30 in Leidsche Rein moet zijn natuurlijk, maar krijg je verder nog iets te weten?
Je krijgt 1 week van tevoren het programma van de onboarding per mail toegestuurd.
Meer was het niet in mijn geval
Meer was het niet in mijn geval
Als je de HR map al in je bezit hebt zul je inderdaad niet veel meer hoeven verwachten op het programma van je eerste dagen na. Als je die map nog niet (digitaal) hebt zou je dat even bij je recruiter na moeten vragen.
Ik heb inderdaad de HR map al (op een USB-stick meegekregen). Echter wordt daar af en toe ook verwezen naar het intranet bij het kiezen van het flexkeuzepakket waar ik nog niet 100% achter ben hoe dat werkt. Maar zo te horen krijg je pas een account na de onboarding?
Ik werk al sinds juni bij Cap, maar heb nog nooit een HR map gezien... Wel eens gezocht, maar dat was een pdfje van een maar paar pagina's...
De map bestaat, en bevat meer dan enkele pagina's en ja die dingen zoals flex moet je even vergeten. Zijn pas van toepassing als je in dienst bent en je overal rechten toe hebt. Kun je nu nog niets mee, niets te winnen of verliezen zolang je nog niet in dienst bent getreden dus lekker even afwachten.
Maar het moet wel uiterlijk de eerste dag van indiensttreding in hun bezit zijn wat ik voor keuzes wil maken, aldus de HR-charter en m'n contract... Dus moet er al wel over nadenken dunkt me?
Heeft niet altijd zo'n haast is mijn ervaring.
Het is vooral belangrijk om bij indiensttreding te kijken naar de WIA/WGA en Excedent verzekeringen. Dat soort zaken moeten wel in de eerste weken geregeld worden.
Flex is door de jaren heen veranderd en heeft derhalve niet echt prio, tot je door je proeftijd heen bent. Tenzij je een zij-instromer bent, heb je namelijk toch pas vanaf dat moment recht op mobiliteitsvergoeding. Daarvoor is het een kwestie van declareren.
Flex is door de jaren heen veranderd en heeft derhalve niet echt prio, tot je door je proeftijd heen bent. Tenzij je een zij-instromer bent, heb je namelijk toch pas vanaf dat moment recht op mobiliteitsvergoeding. Daarvoor is het een kwestie van declareren.
Volgens mij is dat formulier met flexkeuze dat je krijgt alleen van toepassing op de mobiliteitsvergoeding, of je dat maandelijks wil laten uitbetalen of opsparen en aan het einde van het jaar kunnen verrekenen met bruto/netto declaratie verhaal. Als je een leaseauto van Cap neemt dan is hier al geen sprake meer van..
Ik heb het de 1e dag toen gevraagd, maar ze vertelden mij dat het niet nodig was om in te vullen en in te leveren als je een leaseauto neemt/wil. Dat heb ik dus ook niet gedaan
Ik heb het de 1e dag toen gevraagd, maar ze vertelden mij dat het niet nodig was om in te vullen en in te leveren als je een leaseauto neemt/wil. Dat heb ik dus ook niet gedaan
Heb het afgelopen half jaar afgestudeerd (BSc) bij Capgemini en dat is me prima bevallen en heb dan ook aangegeven dat ik graag zou werken bij Cap.
Heb nu de uitnodiging binnen voor de selectiedag. Ook even telefonisch gehad over functies. Meeste ben ik bekend mee door m'n afstuderen, maar we kregen het ook over 'testen'.
Iemand die daar wat over kan vertellen? (via DM mag ook)
Alvast bedankt.
Heb nu de uitnodiging binnen voor de selectiedag. Ook even telefonisch gehad over functies. Meeste ben ik bekend mee door m'n afstuderen, maar we kregen het ook over 'testen'.
Alvast bedankt.
Lees de topicstart even door. Staat het selectieproces helemaal uitgelegd, inclusief de testjes.gtrNL schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:51:
Meeste ben ik bekend mee door m'n afstuderen, maar we kregen het ook over 'testen'.
Hij heeft het over functies en daarna testen, dan denk ik dat het gaat om een functie als tester?Travelan schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:10:
[...]
Lees de topicstart even door. Staat het selectieproces helemaal uitgelegd, inclusief de testjes.
Niet echt ontopic, maar zou je niet 'gewoon' je master gaan halen ipv nu al de arbeidsmarkt op te gaan? Leuk dat je nu bij Cap aan de slag kunt, maar in het algemeen heeft een universitaire bachelor niet héél veel waarde voor werkgeversgtrNL schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:51:
Heb het afgelopen half jaar afgestudeerd (BSc) bij Capgemini en dat is me prima bevallen en heb dan ook aangegeven dat ik graag zou werken bij Cap.
Misschien heeft hij wel zoveel (semi)werkervaring waardoor Capgemini hem toch een baan aan wilt bieden? In principe neemt Cap geen universitaire BSc's aan, dus als ze dat wel doen, heb jij blijkbaar toch iets wat daar tegenover staat.Koppensneller schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:28:
[...]
Niet echt ontopic, maar zou je niet 'gewoon' je master gaan halen ipv nu al de arbeidsmarkt op te gaan? Leuk dat je nu bij Cap aan de slag kunt, maar in het algemeen heeft een universitaire bachelor niet héél veel waarde voor werkgevers
Overweeg alle opties, kijk realistisch naar wat je zelf wilt en wat een master, werken of nog iets anders jou biedt.
Ieder bedankt voor de input, heb het inderdaad over de divisie testen, niet over de testen die ik moet gaan doen (verwarrend inderdaad, nu ik het terug lees). Ben gewoon nieuwsgierig hoe het mensen daar bevalt, leuke projecten, etc.
Dit dus omdat ik daar tijdens het afstuderen niets mee te maken heb gehad en dus 'geen flauw idee' heb wat daar gedaan wordt.
Heb een master wel degelijk overwogen, maar vind de arbeidsmarkt een stuk leuker/interesant (zelfs in deze barre tijden). Ik zie voor mezelf het nut van een master niet in, en gelukkig denkt Cap daar hetzelfde over aangezien ik nog niets heb gehoord over het feit dat ze geen BSc's aannemen.
Dit dus omdat ik daar tijdens het afstuderen niets mee te maken heb gehad en dus 'geen flauw idee' heb wat daar gedaan wordt.
Heb een master wel degelijk overwogen, maar vind de arbeidsmarkt een stuk leuker/interesant (zelfs in deze barre tijden). Ik zie voor mezelf het nut van een master niet in, en gelukkig denkt Cap daar hetzelfde over aangezien ik nog niets heb gehoord over het feit dat ze geen BSc's aannemen.
[ Voor 14% gewijzigd door gtrNL op 05-08-2013 20:20 ]
Ik zou zeggen, waarom ga je niet even op bezoek? Gezien je afstuderen heb je de connecties al, ook al is het niet direct in de richting van testing. Eenmaal binnen en je kunt min of meer weer gaan en staan waar je zelf wilt! Gewoon even met staffing ter plaatsen praten, en wellicht wat geïnteresseerde collega's..
Stuur maar een DM met je vragen:) Inmiddels twee jaar als YP aan de slag bij Cap, waarvan een aanzienlijk deel bezig geweest met testen en stroom eind van het jaar de test practice in.
Dat zou ik graag doen, ware het niet dat ik in Groningen woon (was dan ook tijdelijk verhuisd voor het afstuderen) en studenten in de zomervakantie gewoon moeten betalen voor de trein. Dat, en het feit dat ik aankomende maandag al de selectiedag heb, zorgt er voor dat ik niet deze week nog zo even langs kan gaan.Tedillac schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:38:
Ik zou zeggen, waarom ga je niet even op bezoek?
Heb al wel geïnformeerd bij collega's ondertussen, maar probeer nog wat meer informatie te verzamelen (kan nooit kwaad lijkt mij zo).
Verwijderd
Hey Tweakers,
Ik had een vraagje over de selectiedag: wat vindt er allemaal plaats op deze dag?
Voor zover ik weet is er de test en een gesprek met een psycholoog
Ik had een vraagje over de selectiedag: wat vindt er allemaal plaats op deze dag?
Voor zover ik weet is er de test en een gesprek met een psycholoog
Er vindt ook een gesprek met een recruiter plaats om te kijken in welk deel van de organisatie je geplaatst gaat worden
Verwijderd
Als je al zo een gesprek gehad hebt met een afdeling, omdat je al weet waar je wilt komen, dan neem ik aan dat de selectiedag alleen uit de test en gesprek met psycholoog bestaat?Koppensneller schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:22:
Er vindt ook een gesprek met een recruiter plaats om te kijken in welk deel van de organisatie je geplaatst gaat worden
Is het bovendien mogelijk om een gesprek met de psycholoog te hebben, voordat je de test hebt afgelegd?
Voor zover ik weet niet. De test wordt gewoon gebruikt als eerste selectiecriterium: haal je die, dan mag je door. Zo niet -> naar huis. Bovendien is de persoonlijkheidstest die je na de assessments maakt de belangrijkste input voor het gesprek met de psycholoog.Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:42:
[...]
Als je al zo een gesprek gehad hebt met een afdeling, omdat je al weet waar je wilt komen, dan neem ik aan dat de selectiedag alleen uit de test en gesprek met psycholoog bestaat?
Is het bovendien mogelijk om een gesprek met de psycholoog te hebben, voordat je de test hebt afgelegd?
Of je naar aanleiding van een eerder gesprek je plaatsingsgesprek kunt overslaan weet ik niet, dat kun je het best even vragen aan een van de recruiters.
[ Voor 8% gewijzigd door Koppensneller op 06-08-2013 13:45 ]
Ook geen bevestiging dat je getekend contract in goede orde is ontvangen?Tedillac schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:27:
De map bestaat, en bevat meer dan enkele pagina's en ja die dingen zoals flex moet je even vergeten. Zijn pas van toepassing als je in dienst bent en je overal rechten toe hebt. Kun je nu nog niets mee, niets te winnen of verliezen zolang je nog niet in dienst bent getreden dus lekker even afwachten.
Ik heb toen even gebeld of die was aangekomen, omdat ik er wel zeker van wilde zijn. Maar volgens mij krijg je anders niks te horenbakafish schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:10:
[...]
Ook geen bevestiging dat je getekend contract in goede orde is ontvangen?
Dat is wel een goeie om even mn toekomste manager te mailen of hij ontvangen is of niet.Tankiej schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:11:
[...]
Ik heb toen even gebeld of die was aangekomen, omdat ik er wel zeker van wilde zijn. Maar volgens mij krijg je anders niks te horen
De HR map, de fysieke, heb ik gewoon netjes thuisgestuurd gekregen met het contract. Je moet dan overigens wel thuis zijn want dat ding past niet door de brievenbus
.
Verder moet je gewoon vrijwel overal zelf achteraan gaan heb ik in mijn eerste maand wel gemerkt. Wat ik overigens helemaal geen probleem vind hoor want zelf initiatief hoort gewoon bij Cap. Al zou het bijv. wel netjes zijn als je even werd gebeld als je contract afgerond is en je verder nergens meer zorgen over hoeft te maken
Verder moet je gewoon vrijwel overal zelf achteraan gaan heb ik in mijn eerste maand wel gemerkt. Wat ik overigens helemaal geen probleem vind hoor want zelf initiatief hoort gewoon bij Cap. Al zou het bijv. wel netjes zijn als je even werd gebeld als je contract afgerond is en je verder nergens meer zorgen over hoeft te maken
Nog een vraagje van mijn kant, weet iemand welk adres je voor kantoor LR moet gebruiken voor je navigatie? Klinkt heel dom misschien, maar het huidige adres vindt de navigatie gewoon niet
Dat ligt er net aan hoe oud je kaarten zijn
Probeer Reykjavikplein 1, of anders Hoeveweg of Terwijdesingel. Vanaf die laatste twee kun je het kantoor wel zien staan.
Aha hoeveweg vindt ie wel
. Reykjavikplein dus niet. Goed, nu weet ik de weg natuurlijk normaal gesproken wel van thuis - kantoor, maar straks moet ik naar de andere kant van het land voor een project en is het wel ff handig
anders kun je altijd wel "The Wall" vinden, en dan gewoon doorrijden tot je de grote 'P' ziet van de 'mannen' parkeergarage!
Haha ja wbt die parkeergarage, ik wist daar dus niets van. Ik had op mijn eerste intro dag een eigen auto mee en kreeg diezelfde dag al mijn huurauto. Dus die eigen auto haalde ik pas een week later op. Wat denk je, direct 2 waarschuwingen onder de ruitenwissers dat het niet mocht. Gelukkig voor mij was ik net op tijd want de volgende dag zou ik een wielklem krijgen 
En dat terwijl die garage in al die tijd nog niet eens 1/3 bezet was!! Belachelijk!!
En dat terwijl die garage in al die tijd nog niet eens 1/3 bezet was!! Belachelijk!!
Nog even een inhoudelijke vraag over de WIA/ANW verzekeringen. Als je al een eigen arbeidsongeschiktheids verzekering hebt, dan zijn deze twee toch eigenlijk niet nodig? Dan moet ik namelijk nog even een afstandsverklaring invullen
Heb je vrouw/man/kinderen? Als je die niet hebt, is een ANW zinloos (je hebt dan namelijk geen nabestaanden). V.w.b. de arbeidsongeschiktheids verzekering, dan moet je in je voorwaarden kijken. de WIA is een aanvulling voor de arbeidsongeschiktheidsuitkering tot je werkelijke salaris. Het verschilt per AOV in hoeverre hij dekt en tot welk maximum.Juancho schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:46:
Nog even een inhoudelijke vraag over de WIA/ANW verzekeringen. Als je al een eigen arbeidsongeschiktheids verzekering hebt, dan zijn deze twee toch eigenlijk niet nodig? Dan moet ik namelijk nog even een afstandsverklaring invullen
Thanks! Als het goed is ben ik aardig gedekt, destijds afgesloten bij mijn hypotheek en andere verzekeringen daar. Verschil in salaris van toen en nu is niet zo gek groot.
houd er wel rekening mee dat sommige arbeidsongeschiktheids verzekering alleen de hypotheek last dekt en verder niks.
Wat jij misschien heb afgesloten voor je hypotheek.
Ik weet dat dit de trend aan het worden is bij de vele grotere detacheerders, want het bezuinigen op de overhead/staff is het eerste verdiend.Juancho schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:59:
Verder moet je gewoon vrijwel overal zelf achteraan gaan heb ik in mijn eerste maand wel gemerkt. Wat ik overigens helemaal geen probleem vind hoor want zelf initiatief hoort gewoon bij Cap.
Maar raar is het op zich wel. Je wordt geacht zoveel mogelijk ingezet te worden tegen een hoog tarief en tegelijkertijd moet je nog van alles zelf gaan regelen.
Ik zou denken dat als je een dergelijke baan hebt, alles eromheen toch op zijn minst gewoon goed geregeld zou mogen zijn.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Een woonlastenbeschermer is wat anders dan een AOV. Die laatste heb je natuurlijk ook in alle vormen en maten, maar ik heb er bijvoorbeeld een die >50% meer uitkeert dan de WIA maximaal zou doen.Scoro schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:47:
houd er wel rekening mee dat sommige arbeidsongeschiktheids verzekering alleen de hypotheek last dekt en verder niks.
Wanneer kreeg jij de mogelijkheid om aan te geven dat je een huurauto wilde?Juancho schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:12:
Haha ja wbt die parkeergarage, ik wist daar dus niets van. Ik had op mijn eerste intro dag een eigen auto mee en kreeg diezelfde dag al mijn huurauto. Dus die eigen auto haalde ik pas een week later op. Wat denk je, direct 2 waarschuwingen onder de ruitenwissers dat het niet mocht. Gelukkig voor mij was ik net op tijd want de volgende dag zou ik een wielklem krijgen
Als YP-er kun je dat na twee maanden allemaal regelen (pool, eventueel bestellen en dus voorloop etc). Eerder heb je er geen recht op in de meeste gevallen. Met zij-instromer heb ik er geen ervaring, lijkt me dat het vanuit Cap dan voor je gefaciliteerd wordt op je eerste dag.
Ik las eerder dat Juancho kon aangeven dat hij een Astra wilde, dus vroeg ik me af wanneer hij zijn voorkeur kon aangeven. Ik ben nog in afwachting van een reactie op het tekenen van mijn contract (zij-instroom). Ik had begrepen dat ik nog post ging krijgen met het onboardprogramma en wellicht info over de huurauto? Kan iemand dat bevestigen?
Voor Juancho is het wat anders dan voor jou denk ik, hij heeft namelijk een 1-jarig contract in eerste instantie (voor zover ik weet) en kan dus geen nieuwe leaseauto bestellen. Dat mag namelijk alleen als je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Dus tenzij jij ook een 1-jarig contract hebt, kan je jouw situatie niet helemaal vergelijken met die van hem
Ik krijg een zij-instromercontract voor onbepaalde tijd (2 maanden proeftijd). Ik wil de proeftijd overbruggen met een poolauto danwel huurauto. Ik weet alleen niet wat voor post en mails ik kan verwachten tot de onboarding begint en of de info hieromtrent er ook bij zit.
Kan de manager niet bereiken (vakantie??), vandaar dat ik hier wat info probeer te achterhalen
Kan de manager niet bereiken (vakantie??), vandaar dat ik hier wat info probeer te achterhalen
Dan kan je uiteraard gewoon Recruitment bellen en daar je vraag stellen, of het algemene Cap nummer, zij schakelen je dan vervolgens door naar HR waarschijnlijk
@bakafish
ik ben een zij-instromer en toen ik had gezegd dat ik een lease auto wilde hebben ze voor mij een voorloopauto geregeld.
In week 1 stond er dus al een auto voor mij klaar. Een huurauto welke je hebt todat je bestelde leaseauto binnen is.
ik ben een zij-instromer en toen ik had gezegd dat ik een lease auto wilde hebben ze voor mij een voorloopauto geregeld.
In week 1 stond er dus al een auto voor mij klaar. Een huurauto welke je hebt todat je bestelde leaseauto binnen is.
Vandaag heb ik ook gesolliciteerd bij Capgemini. Ik ben benieuwd of er mogelijkheden voor mij bestaan bij deze organisatie. Ook alvast die capiciteitstest gedaan die op de Capgemini site staat en ik denk dat die wel te doen is als ik de kans krijg de echte capiciteitstest te doen.
Ik zat nog te twijfelen of ik mezelf zal inschrijven voor de experienceday op 22 augustus, maar ik wilde niet zolang wachten met solliciteren.
Mischien kan ik dat alsnog wel gaan doen.
Ik zat nog te twijfelen of ik mezelf zal inschrijven voor de experienceday op 22 augustus, maar ik wilde niet zolang wachten met solliciteren.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ligt er aan hoe snel je sollicitatie behandeld wordt, maar je kan jezelf alvast aanmelden voor deze ExperienceDay. Je kan altijd nog (tijdig) afmelden als dat nodig is.
Ben er ook geweest en vond het erg leerzaam om meer over Capgemini te weten te komen.
Ben er ook geweest en vond het erg leerzaam om meer over Capgemini te weten te komen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:
Ik gebruik momenteel mijn zakelijke toestel enkel voor zakelijke doeleinden, zoals bellen en mailen etc.
Hoeveel van jullie lopen ook met twee toestellen op zak? Want ik zit te twijfelen of ik ook privé mijn zakelijke nummer zal gebruiken.
(vooral nu de nieuwe abbo's tot 1GB internet hebben en 'onbeperkt' bellen)
Ik gebruik momenteel mijn zakelijke toestel enkel voor zakelijke doeleinden, zoals bellen en mailen etc.
Hoeveel van jullie lopen ook met twee toestellen op zak? Want ik zit te twijfelen of ik ook privé mijn zakelijke nummer zal gebruiken.
(vooral nu de nieuwe abbo's tot 1GB internet hebben en 'onbeperkt' bellen)
Ik zit er over te denken om binnenkort een leuk dualsimtoestel te flexen en privé alleen nog een goedkope simonly te nemen. De data en die paar telefoontje doe ik dan wel met de Cap-sim. Het is zo'n gedoe om aan iedereen een nieuw nummer door te geven...
Verwijderd
Bel je collega's, met jouw zakelijke nummer, gratis op hun gripnummer. Deze nummer is -bijna- door iedereen doorgeschakeld naar zijn/haar zakelijke 06-nummer. De rest van je budget voor 'onbeperkt' bellen kan je voor je overige contacten gebruiken.
Een dualsim toestel of twee toestellen en 2 simkaarten vind ik daarom overbodig
Een dualsim toestel of twee toestellen en 2 simkaarten vind ik daarom overbodig
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 19:43 ]
Verwijderd
Zo, al heel wat gelezen over het aanbod en het leasecontract. Beiden niet het speerpunt van Capgemini (helaas), maar zoals al gezegd is het iedereen vrij te kiezen. Capgemini heeft nou eenmaal (nog) de naam van goede werkgever als je later doorsolliciteert en staat bekend om de opleidingsmogelijkheden. Zelfs daarbuiten zit je natuurlijk dicht bij het vuur als je iets buiten je functie wil leren.
Ook ik zit er over te denken bij Capgemini te gaan werken. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen op een aantal punten.
1. Je eindigt als YP op 2555 na je eerste jaar. Waar moet ik daarna aan denken voor ontwikkeling? Je tantiéme komt er dan bij en op basis van performance gaat je salaris omhoog. Heeft iemand een inschatting (range) voor je tantiéme en performance gerelateerde verhogingen? Ik kon niet vinden welke percentages hierbij horen.
2. Daarnaast, hoe vinden jullie de opleidingsmogelijkheden? In het eerste jaar zal dit nog veel zijn, maar daarna? Merken jullie dat dit (ook) teruggelopen is i.v.m. bezuinigingen? Ben je redelijk vrij te kiezen welke richting je op wilt? En e-learning, is dat nou grotendeels vrij te doen in je eigen tijd of niet? Qua tijd heb ik al wel vernomen dat je er niet op moet rekenen dat veel training in werktijd is. Dat wordt volgens mij ook steeds normaler in het algemeen omdat iedereen moet bezuinigen.
3. Hoe is capgemini met reistijd? Als je een verre klant hebt, word er rekening gehouden dat je lange reistijd hebt en je dit zo af en toe kan compenseren?
4. Hoe zit het met de mobiliteitsvergoeding in de eerste maanden? Ik verwacht de eerste 2 maanden iedergeval op kantoor te zitten. Sowieso kan ik niks bestellen, hooguit een huur- of poolauto (die er niet echt zijn heh). In dat geval wordt het neem ik aan bruto uitgekeerd?
5. Flexpakket. Wat er ook gezegd wordt, volgens mij heb je als startende YP'er daar toch ook wel mogelijkheden. Als ik me niet vergis krijg je je 1e jaar wél een eindejaarsuitkering die je kan gebruiken voor je flexpakket. Tenminste, wat me bijgebleven is uit de HR charter. Als dat mogelijk is, is het ook fijn om te weten hoe je dat kan regelen 'gelijk op je 1e werkdag' dus oriëntatie vooraf. Zijn er YP's met gebruik mogelijkheden flexpakket?
6. En de lease... toch nog een vraagje over. Vooral over de kilometerbijdrage. Voor privékilometers is het me redelijk duidelijk. Tot €10.000 geen bijdrage voor de auto en afhankelijk van je verbruik een kilometerbijdrage of teruggave. Minder = korting (mogelijk teruggave of minder bijbetaling). Daarboven brandstof + deel 'autobijdrage'. Wel van je fiscale bijtelling af te trekken natuurlijk.
Voor de zakelijke kilometers ligt het iets anders. Daar is geen vastgesteld budget, maar onbeperkte kilometers. Als je duurder tankt of minder zuinig rijdt, moet je boeten (zo is het). Alleen als check, moet ik dus rekenen dat je voor zakelijke kilometers onbeperkt bijbetaalt als je boven de norm komt? En dan betaal je het verschil in brandstofkosten?
Dus een rekenvoorbeeld als ik het goed begrijp
Je rijdt 30.000 per jaar voor je werk
Je auto heeft een norm (voor het gemak 115%) van 5l / 100. Je daadwerkelijke verbruik is 6,5l / 100. (Voor het gemak) rekenen ze 1,50 per liter en jij tankt precies voor die prijs
. Je verbruikt dus 30% meer brandstof en zou dus per 100km 1,5 liter brandstof = 2,25 moeten bijbetalen. Voor 30.000 per jaar is dat dus 300 * 2,25 = 675 euro. Dat valt mij toch wat tegen. Ethisch en imagotechnisch gezien van Capgemini dramatisch.
Overigens, ik ga dit waarschijnlijk maandag ook nog vragen aan HR, maar vind het fijn dit weekend al wat info te hebben.
Ook ik zit er over te denken bij Capgemini te gaan werken. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen op een aantal punten.
1. Je eindigt als YP op 2555 na je eerste jaar. Waar moet ik daarna aan denken voor ontwikkeling? Je tantiéme komt er dan bij en op basis van performance gaat je salaris omhoog. Heeft iemand een inschatting (range) voor je tantiéme en performance gerelateerde verhogingen? Ik kon niet vinden welke percentages hierbij horen.
2. Daarnaast, hoe vinden jullie de opleidingsmogelijkheden? In het eerste jaar zal dit nog veel zijn, maar daarna? Merken jullie dat dit (ook) teruggelopen is i.v.m. bezuinigingen? Ben je redelijk vrij te kiezen welke richting je op wilt? En e-learning, is dat nou grotendeels vrij te doen in je eigen tijd of niet? Qua tijd heb ik al wel vernomen dat je er niet op moet rekenen dat veel training in werktijd is. Dat wordt volgens mij ook steeds normaler in het algemeen omdat iedereen moet bezuinigen.
3. Hoe is capgemini met reistijd? Als je een verre klant hebt, word er rekening gehouden dat je lange reistijd hebt en je dit zo af en toe kan compenseren?
4. Hoe zit het met de mobiliteitsvergoeding in de eerste maanden? Ik verwacht de eerste 2 maanden iedergeval op kantoor te zitten. Sowieso kan ik niks bestellen, hooguit een huur- of poolauto (die er niet echt zijn heh). In dat geval wordt het neem ik aan bruto uitgekeerd?
5. Flexpakket. Wat er ook gezegd wordt, volgens mij heb je als startende YP'er daar toch ook wel mogelijkheden. Als ik me niet vergis krijg je je 1e jaar wél een eindejaarsuitkering die je kan gebruiken voor je flexpakket. Tenminste, wat me bijgebleven is uit de HR charter. Als dat mogelijk is, is het ook fijn om te weten hoe je dat kan regelen 'gelijk op je 1e werkdag' dus oriëntatie vooraf. Zijn er YP's met gebruik mogelijkheden flexpakket?
6. En de lease... toch nog een vraagje over. Vooral over de kilometerbijdrage. Voor privékilometers is het me redelijk duidelijk. Tot €10.000 geen bijdrage voor de auto en afhankelijk van je verbruik een kilometerbijdrage of teruggave. Minder = korting (mogelijk teruggave of minder bijbetaling). Daarboven brandstof + deel 'autobijdrage'. Wel van je fiscale bijtelling af te trekken natuurlijk.
Voor de zakelijke kilometers ligt het iets anders. Daar is geen vastgesteld budget, maar onbeperkte kilometers. Als je duurder tankt of minder zuinig rijdt, moet je boeten (zo is het). Alleen als check, moet ik dus rekenen dat je voor zakelijke kilometers onbeperkt bijbetaalt als je boven de norm komt? En dan betaal je het verschil in brandstofkosten?
Je auto heeft een norm (voor het gemak 115%) van 5l / 100. Je daadwerkelijke verbruik is 6,5l / 100. (Voor het gemak) rekenen ze 1,50 per liter en jij tankt precies voor die prijs
Overigens, ik ga dit waarschijnlijk maandag ook nog vragen aan HR, maar vind het fijn dit weekend al wat info te hebben.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 21:30 . Reden: foutje in de berekening ]
Verwijderd
Zie schuingedrukte stukjes
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:26:
Na je eerste jaar bepaalt je P-manager, n.a.v. beoordelingsgesprekken, of jij het verdient om qua niveau/schaal omhoog te gaan.
Je hebt veel mogelijkheden als het gaat om de opleidingen. Je hebt de mogeijkheid om trainingen/cursussen te volgen op momenten dat het jou goed uitkomt. Uiteraard wel in je eigen tijd! In enkele gevallen komt het wel voor dat je een dagcursus hebt. E-learnings kan je onbeperkt/gratis doen, of je nou thuis zit, op kantoor bent of bij de klant zit.
Er wordt vanuit Capgemini eerst gekeken of er geschikte medewerkers zijn die in de buurt wonen, zo niet kijken ze verder. En indien jij het wordt dan moet je vroeger uit huis i.v.m. reistijd. Uiteraard kan je in overleg met de klant bepalen of je op één of meerdere dagen vanuit thuis mag werken.
In je proefperiode kan je de gemaakte kilometers declareren, dat is 0,19 cent per kilometer. Wanneer je met de trein reist kan je op 2 manieren declareren: 1. je declareert het bedrag dat op jouw treinkaartje staat, 2. je declareert in kilometers.
Je kan dit inderdaad doen, maar ik denk dat een persoon met meer ervaring hier meer over kan vertellen. Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee.
Het is geen €10.000,- maar 10.000 kilometer. Je mag per jaar 10.000 kilometer prive rijden. Zakelijk mag je 26.000 kilometer per jaar rijden. Brandstofverbruik wordt bepaald aan de hand van je zakelijke en prive kilometers.
Je auto heeft een norm (voor het gemak 115%) van 5l / 100. Je daadwerkelijke verbruik is 6,5l / 100. (Voor het gemak) rekenen ze 1,50 per liter en jij tankt precies voor die prijs. Je verbruikt dus 30% meer brandstof en zou dus per 100km 1,5 liter brandstof = 2,25 moeten bijbetalen. Voor 30.000 per jaar is dat dus 300 * 2,25 = 675 euro. Dat valt mij toch wat tegen. Ethisch en imagotechnisch gezien van Capgemini dramatisch.
Verwijderd
Thanks 
Nog wat onduidelijkheid..
1. Vanaf je 2e jaar is het inderdaad aan je manager, maar wat is realistisch om te verwachten? Varieert het van 0% tot 10% of maximaal 5% bijvoorbeeld? Ik kan lastig inschatten wat ik realistisch gezien kan verwachten in de jaren erna. Als dit maximaal 3% is, scheelt het nog wel met max 8% bijvoorbeeld. Hopelijk tikken de tantiéme en verhogingen enigszins aan
2. Top! Opleidingen heb ik dan wel vertrouwen in
3. Hmm ja, reistijd is altijd een hekel punt. Enige compensatie zou wel mogen als je per dag meer dan een uur reist (wat volgens mij als normaal wordt beschouwd)
4. Top
5. Alright
6. Inderdaad, bedoelde ook 10.000 kilometer. Die zakelijke kilometers weet ik niet zo. Als je meer moet rijden, lijkt me dat je daar weinig aan kan doen. Anyway, klopt het rekenvoorbeeld wat ik zo'n beetje schets?
1. Vanaf je 2e jaar is het inderdaad aan je manager, maar wat is realistisch om te verwachten? Varieert het van 0% tot 10% of maximaal 5% bijvoorbeeld? Ik kan lastig inschatten wat ik realistisch gezien kan verwachten in de jaren erna. Als dit maximaal 3% is, scheelt het nog wel met max 8% bijvoorbeeld. Hopelijk tikken de tantiéme en verhogingen enigszins aan
3. Hmm ja, reistijd is altijd een hekel punt. Enige compensatie zou wel mogen als je per dag meer dan een uur reist (wat volgens mij als normaal wordt beschouwd)
4. Top
5. Alright
6. Inderdaad, bedoelde ook 10.000 kilometer. Die zakelijke kilometers weet ik niet zo. Als je meer moet rijden, lijkt me dat je daar weinig aan kan doen. Anyway, klopt het rekenvoorbeeld wat ik zo'n beetje schets?
Als je naar een klant gaat buiten een bepaalde straal van waar je woont (100km dacht ik) is er een mogelijkheid dat ze mag overnachten daar. Grote kans dat een klant daardoor voor iemand anders kiest, maar theoretisch gezien kan het voorkomen natuurlijk. Opleidingen zit wel goed inderdaad, ikzelf ben nu zo'n half jaar in dienst en heb voor de komende maanden twee erg leuke (en niet goedkope) trainingen op de planning staan. Met een goede reden is daarin dus veel mogelijk. Wat betreft de salarisgroei na het eerste jaar kan ik je niets wijzer maken, en ben ik zelf ook wel nieuwsgierig naar.
In het tweede jaar is 0% stijging realistisch. Bij de overgang naar je BU kan je een stijging verwachten.
Zakelijke kilometers zit idd geen limiet op. Overnachten kiezen weinigen voor tenzij het echt lang is. Meesten zitten 's avonds toch liever thuis.
Zakelijke kilometers zit idd geen limiet op. Overnachten kiezen weinigen voor tenzij het echt lang is. Meesten zitten 's avonds toch liever thuis.
Verwijderd
Thanks. Capgemini zelf geeft aan dat je in het 2e jaar "vrij gemakkelijk" wel 1 schaal stijgt, maar het erg afhankelijk is van je inzet en ontwikkeling.
Het limiet aan de bedrijfskilometers verbaasd me nog steeds. Wat gebeurd dan met kilometers daarboven?
Nog even overleggen wat de implicaties zijn van starten als Grade A - Assistant vs. de beloofde Grade B - Consultant. Dat is nog wat vaag, maar wel is beloofd dat PT vanaf het 2e jaar alsnog geldt.
Dan is het starten bij profession "Techonology" volgens het contract
Het limiet aan de bedrijfskilometers verbaasd me nog steeds. Wat gebeurd dan met kilometers daarboven?
Nog even overleggen wat de implicaties zijn van starten als Grade A - Assistant vs. de beloofde Grade B - Consultant. Dat is nog wat vaag, maar wel is beloofd dat PT vanaf het 2e jaar alsnog geldt.
Het verschilt denk ik heel erg, ook binnen Cap zelf tussen de verschillende BU's.Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:04:
Thanks. Capgemini zelf geeft aan dat je in het 2e jaar "vrij gemakkelijk" wel 1 schaal stijgt, maar het erg afhankelijk is van je inzet en ontwikkeling.
Ik ging vrij makkelijk een paar keer tussen de 5 en 10% omhoog. Maargoed wat voor de een goed werk leveren betekent hoeft niet voor de ander ook zo te zijn. Uiteindelijk is het je P manager die beslist. Die heeft een soort pot die hij kan verdelen onder de mensen die hij/zij managed. Die kan dus kiezen om 1 iemand veel te geven en de rest een beetje of het verspreiden etc.
Geen idee over die A Grade, bij ons(Infrastructure Services) stroomde nagenoeg iedereen in als Grade B Consultant. Ben nog niet veel A Grades tegengekomen.
Computer says no
Bij ons (CSD) geldt dat je het eerste jaar als Young Professional Grade A hebt en volgens een vast, van tevoren bekend patroon stijgt in salaris, mobiliteitsbudget etc. Na een jaar ben je dan Grade B en gaat vanaf dan alles naar gelang je prestaties. Salarisverhogingen gebeuren dan aan het begin van een nieuw kalenderjaar. In sommige situaties loopt het natuurlijk anders.
Tot nu toe ging ik ook vrij gemakkelijk tussen de 5 en 10% omhoog, het hangt er oa vanaf hoe je (zelfstandig) werkt, hoe je zaken/diensten/producten aflevert aan de klant en je collega's, of je aan kennisdeling doet etc.
Tot nu toe ging ik ook vrij gemakkelijk tussen de 5 en 10% omhoog, het hangt er oa vanaf hoe je (zelfstandig) werkt, hoe je zaken/diensten/producten aflevert aan de klant en je collega's, of je aan kennisdeling doet etc.
Eer aan je korf (haha)
In de tijd dat ik nog bij Cap werkte (2jaar terug) was het zo dat er jaarlijks een ronde is in het begin van het kalender jaar, maar dat er halverwege het jaar een soort tussen ronde is waar alleen mensen met een goede beoordeling (A1-2, B1 oid) een verhoging krijgen. Als je het voor elkaar krijgt om tussentijds een verhoging te krijgen kun je wel meer dan 10% per jaar stijgen, als je alleen van de gewone ronde afhankelijk bent is het niet realistisch om meer dan 10% te stijgen per jaar.
Verwijderd
In mijn gesprek zou ik ook instromen als grade B. Blijkbaar was dat nog oude documentatie en is het sinds juli dat iedereen instroomt als grade A. Wel vind ik het wat lang, want mij wordt verteld dat ik de eerste 2 jaar grade A ben en daarna pas grade B. Regels vanuit Frankrijk
Verwijderd
Hoi Allemaal! Op 1 oktober a.s. zal ik in dienst treden bij Cap. Nog meer mensen hier die dan beginnen? Ik heb er in ieder geval veel zin in
Om gelijk ontopic te reageren: ook ik stroom in als grade A (ipv grade B zoals eerder, vooraf aan mijn selectiedagen) verteld is.
Om gelijk ontopic te reageren: ook ik stroom in als grade A (ipv grade B zoals eerder, vooraf aan mijn selectiedagen) verteld is.
Hoeveel betaal je dan voor die 10000 km dat je prive mag rijden, 0,19 cent de km?Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:27:
Thanks
4. Top
5. Alright
Zijn hier collega's die al eens een master hebben gevolgd (LOI, NCOI etc.) via Capgemini?
Ik zit al een tijdje te denken om een master te volgen, maar zelf betalen is eigenlijk te prijzig.
Ik zit al een tijdje te denken om een master te volgen, maar zelf betalen is eigenlijk te prijzig.
De eerste 10.000 km zijn voor jou gratis (zit bij de leaseprijs in). Alles daarboven kost je € 4,50-6,00 (afhankelijk je auto) + de brandstofkosten.PSP123 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:54:
[...]
Hoeveel betaal je dan voor die 10000 km dat je prive mag rijden, 0,19 cent de km?
€ 4,50-6,00 voor hoeveel km?Koppensneller schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:29:
[...]
De eerste 10.000 km zijn voor jou gratis (zit bij de leaseprijs in). Alles daarboven kost je € 4,50-6,00 (afhankelijk je auto) + de brandstofkosten.
Per 100km
De goedkoopste klasse is by the way 3,50 per 100km. Dan moet je denken aan een Aygo of C1.
[ Voor 22% gewijzigd door Meekoh op 23-08-2013 15:51 ]
Computer says no