SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 11% gewijzigd door Strider op 20-06-2013 20:20 ]
BlaBlaBla
o0kawa0o schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:32:
Vanmiddag het gesprek met de psycholoog gehad en dat is positief afgesloten.
Ik start per 1 juli.
Nu moet ik nog wachten op het contract.
Zijn er nog tips waar ik op moet letten in het contract?
Is er een mogelijkheid om te onderhandelen bij het aangeboden contract?
Onderhandelen is mogelijk (minimaal en aantoonbaar waarom)Tsurany schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:36:
YP'er? Dan is onderhandelen niet mogelijk.
Zou niet weten wat. Het zijn allemaal standaard contracten. Volledig uitgekauwd door de juridische afdeling en worden zo al jaren voorgeschoteld bij eenieder die in dienst wil komen.Zijn er nog tips waar ik op moet letten in het contract?
Ik ga zo een proefritje maken in de V40, zin in!
[ Voor 66% gewijzigd door Juancho op 21-06-2013 12:50 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
En blijf nou niet constant met die auto bezig, komt een beetje over als een obsessie.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 82% gewijzigd door Juancho op 21-06-2013 13:10 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik heb nog bijna 3 jaar te gaan met een 'oud' contract, maar eerste jaar al wel een stuk meer dan 36k gereden. Wat ik me afvraag, moet ik hem bij 144k sowieso inleveren of zit er een hogere max KM stand aan? Heb wel eens van mensen bij andere bedrijven gehoord dat er bijv een max KM stand voor 180k gold terwijl het contract bijv 40k/j was.Tsurany schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:18:
[...]
Onder het oude leasecontract waren er geen consequenties. Onder het nieuwe contract heb je een norm van 26k zakelijk die je gewoon mag overschrijden en 10k prive waarbij je bij overschrijving moet bijbetalen.
Ik blijf deze uiteraard liefst zo lang mogelijk rijden maar als ik zo doorga zit ik eerder dan 4 jaar aan de 144k..
Weet iemand hoe dit zit?
De procedure voor alle sollicitanten op dit moment wordt afgebroken en ze mogen niemand meer aannemen.
Ik denk dat dit voor meerdere mensen geldt die nu met contracten bezig zijn of net de assessments erop hebben zitten
Waar staat die afkorting voor? Wel klote voor je zeg, en niet geïnteresseerd in een andere afdeling?Mythio schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:12:
Vanmiddag telefoontje gekregen, Capgemini heeft een volledige vacature stop voor de ITS/IOS afdeling.
De procedure voor alle sollicitanten op dit moment wordt afgebroken en ze mogen niemand meer aannemen.
Ik denk dat dit voor meerdere mensen geldt die nu met contracten bezig zijn of net de assessments erop hebben zitten
BlaBlaBla
Opleiding zegt heel weinig inderdaad, en in de IT toch helemaal niet? Het gaat er in de alledaagse praktijk om dat je levert, altijd, on-time en on-target. In mijn niche zeggen papiertjes echt helemaal niets. Mijn ervaring is daarnaast dat HBOers net ff wat praktischer tegen de zaken aankijken, meer vanuit business perspectief, en veel sneller geld opleveren voor de werkgever (op langere termijn wellicht minder dan een WOer). Afgezien daarvan, wederom in mijn niche kom je nu als schoolverlater/afgestudeerde niet of nauwelijks aan de bak. En al helemaal niet voor een startsalaris van 3k...Tedillac schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:06:
[...]
Zo heb ik mijn WO opgeleiden collega's nog nooit horen praten. Zolang je geen baan hebt en aan het solliciteren bent mag je blij zijn met ieder aanbod, ik denk dat je met zulke eisen weinig vrienden maakt in de huidige markt, het is tenslotte geen 1999 meer. Als je daadwerkelijk zoveel beter bent als je zegt te zijn dan zul je na het YP programma ons als HBO-ers ook snel voorbij streven qua functie en salaris al heb ik zo mijn twijfels of dit altijd ook gebeurd, een papiertje zegt namelijk niet alles maar instelling, sociaal vermogen e.d. wel.
Inderdaad de vacature stop geldt voor de hele infrastructure tak.Prx schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:54:
Beide onderdeen (ITS, IOS) behoren tot de Infrastructure Services tak van Capgemini.
@Strider; nee, het ging mij specifiek om de security tak. Gelukkig heb ik ook andere aanbiedingen lopen, dus dat komt wel goed :-)
[ Voor 20% gewijzigd door Mythio op 23-06-2013 11:52 ]
Ik heb het zelfs nooit ingevuld/ingeleverd en ook nooit iets over gehoordScoro schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:26:
Zijn er trouwens nog tips & tricks aangaande het flex keuzeformulier of hebben de meeste mensen dit op de standaard laten staan?
Er staat:
Als je die wel wil/neemt, dan heeft het hele formulier geen nut. Je kan toch alleen iets kiezen over je mobiliteitsvergoeding..Alleen van toepassing indien geen leaseauto via werkgever
Scheelt straks op de werkvloer toch weer wat spanning en nieuwigheid
Heel veel zin om volgende week maandag, notabene op mijn verjaardag, te beginnen!
En aangezien ze vandaag op veel verdiepingen de verdieping nummers op plakken, kan het niet missen om ook even langs ITS te lopen! (2de)Prx schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:15:
Wat leuk dat je op jouw eerste werkdag trakteert. ;-)
Ik had nog wel even een vraagje, sorry weer over leasen, want nu begrijp ik het niet helemaal. Ff een opsomming om het duidelijk te houden:
1. jaarcontract = niet bestellen maar auto uit de pool of huur
2. Pool auto's zijn amper beschikbaar, of te duur of gewoon niet prettig genoeg om enorme afstanden mee af te bruggen. (misschien kan iemand in een PM even sturen wat er nu mogelijk is? Ik heb alleen een bestand van 2 weken geleden...)
3. Akkoord ontvangen om te mogen huren. Bij Alphabet staat een leuke auto binnen mijn budget klaar om voor een jaar te huren en dit heb ik aangevraagd
4. Reactie, gaat niet door omdat zij een poolauto voor mij kiezen (het is toch mijn budget zou je denken??) en als dit niet aanwezig is regelen zij een huur auto via een externe partij buiten Alphabet om.
Goed, nu heb ik hier al veel gelezen en informatie kunnen opdoen, maar betreft punt 4 is het toch nieuw voor mij. Ik dacht dat indien er geen poolauto's gehuurd werd bij Alphabet of Athlon??? En over welke externe partij gaat het dan? Heb ik alles geregeld met toestemming van mijn manager....
Iemand tips?
[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 25-06-2013 12:48 ]
2: de meest recente is van 18-6, hier staat een fiat panda op, maar die zal wel weg zijn inmiddels, verder een C4 en een V70, beiden boven jouw leasebudget (resp 100+ en 450+ euro erboven).Juancho schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:12:
Haha nou ik heb dus de hele dag onboarding dus ik zal vast overal en nergens zijn.
Ik had nog wel even een vraagje, sorry weer over leasen, want nu begrijp ik het niet helemaal. Ff een opsomming om het duidelijk te houden:
1. jaarcontract = niet bestellen maar auto uit de pool of huur
2. Pool auto's zijn amper beschikbaar, of te duur of gewoon niet prettig genoeg om enorme afstanden mee af te bruggen. (misschien kan iemand in een PM even sturen wat er nu mogelijk is? Ik heb alleen een bestand van 2 weken geleden...)
3. Akkoord ontvangen om te mogen huren. Bij Alphabet staat een leuke auto binnen mijn budget klaar om voor een jaar te huren en dit heb ik aangevraagd
4. Reactie, gaat niet door omdat zij een poolauto voor mij kiezen (het is toch mijn budget zou je denken??) en als dit niet aanwezig is regelen zij een huur auto via een externe partij buiten Alphabet om.
Goed, nu heb ik hier al veel gelezen en informatie kunnen opdoen, maar betreft punt 4 is het toch nieuw voor mij. Ik dacht dat indien er geen poolauto's gehuurd werd bij Alphabet of Athlon??? En over welke externe partij gaat het dan? Heb ik alles geregeld met toestemming van mijn manager....
Iemand tips?
3: Hoe weet je dat die auto binnen je budget is, heb je deze auto via de Capgemini leasedesk (van Alphabet) besproken?
Wat bedoel je met alles geregeld via je manager, wat is er dan nu opeens niet meer geregeld?
3. De auto die ik wil huren, daar zit een heel verhaal aanvast
Capgemini heeft huur contacten met Alphabet, dus wat zou het probleem dan zijn...
Overigens is dit ook een auto die ik na een jaar eventueel best zou over willen nemen, en ook daaraan zitten weer financiële voordelen. Ook voor Cap overigens. Daarom doe ik graag moeite voor deze auto, is gewoon een gevalletje apart zeg maar
Wat is trouwens het verschil tussen huur en shortlease?
[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 25-06-2013 16:21 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Blik1984 op 25-06-2013 16:22 ]
Anyway, contracten zijn verstuurd, uitnodiging voor de onboarding is binnen en ik ben al aangemeld voor een eerste training in mijn eerste werkweek. Kortom direct heerlijk bezig! Enorm veel zin in
Kan je trouwens via Cap gebak bestellen of moet je dat zelf de auto/trein mee in slepen

En nee, jullie hoeven niet te komen....
We kunnen binnenkort natuurlijk wel eens met de personen hier wat afspreken om een borrel te doen of dergelijke, lijkt me wel gezellig!
[ Voor 71% gewijzigd door Juancho op 25-06-2013 17:52 ]
Onderdeel van de arbeidsvoorwaarden is geen leaseauto bij een jaarcontract, enkel een huur auto. Kennelijk wilt dit er toch niet helemaal in gaan en blijf je maar moeite doen om toch een vorm van leaseauto te krijgen. Soms gewoon accepteren dat jij niet in de positie zit om te kiezen, wees blij dat je uberhaupt een contract krijgt. Als jij iets gedaan wilt krijgen moet je bij Cap aankloppen, niet hier.Juancho schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:16:
Dat is toch persoonlijk? De één geeft niets om auto's, de ander wel. Vergeet niet dat het gewoon onderdeel van je arbeidsvoorwaarden is, dus zo gek is het toch niet dat je daar goed mee om wil gaan?
En soms heb je dus niks te kiezen. Na een jaar heb je genoeg te kiezen, voor die tijd niet.Als auto's mij niets zouden schelen, dan had ik idd gezegd, joh doe mij de goedkoopste en klaar. De één kiest voor wat extra salaris, de ander vindt een goede auto prettig omdat je veel op de weg zit. Is toch een persoonlijke keuze?
Nee, geen gevalletje apart en ook geen financiële voordelen voor Cap. Een huurauto overnemen als leaseauto is geen realistisch scenario en een shortlease auto overnemen als leaseauto is ook niet realistisch. Jij zoekt maatwerk in een organisatie met 4000 auto's op de weg, dat gaat hem dus niet worden.Overigens is dit ook een auto die ik na een jaar eventueel best zou over willen nemen, en ook daaraan zitten weer financiële voordelen. Ook voor Cap overigens. Daarom doe ik graag moeite voor deze auto, is gewoon een gevalletje apart zeg maar
In feite niks.Wat is trouwens het verschil tussen huur en shortlease?
Koop gewoon een Civic EK3 met airco, rij je lekker goedkoop, en heb je een hoger maand salarisJuancho schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:16:
Dat is toch persoonlijk? De één geeft niets om auto's, de ander wel. Vergeet niet dat het gewoon onderdeel van je arbeidsvoorwaarden is, dus zo gek is het toch niet dat je daar goed mee om wil gaan? Als auto's mij niets zouden schelen, dan had ik idd gezegd, joh doe mij de goedkoopste en klaar. De één kiest voor wat extra salaris, de ander vindt een goede auto prettig omdat je veel op de weg zit. Is toch een persoonlijke keuze?
Overigens is dit ook een auto die ik na een jaar eventueel best zou over willen nemen, en ook daaraan zitten weer financiële voordelen. Ook voor Cap overigens. Daarom doe ik graag moeite voor deze auto, is gewoon een gevalletje apart zeg maar
BlaBlaBla
Ik geef ook veel om auto's, misschien nog wel meer dan jij. Ik had ook weken lang vragen over hoe het zat, overlegde met collega's die dezelfde maand waren gestart enzo, alleen bleef ik wel binnen de grensen die ik mocht. Jij hebt een jaar contract dus zit je vast aan wat Cap je gaat bieden, tuurlijk er is een beetje speelruimte, alleen zul je ook moet accepteren wat ze je bieden. Het is een mobiliteitsvergoeding die je krijgt en geen leaseauto.Juancho schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:16:
Dat is toch persoonlijk? De één geeft niets om auto's, de ander wel. Vergeet niet dat het gewoon onderdeel van je arbeidsvoorwaarden is, dus zo gek is het toch niet dat je daar goed mee om wil gaan? Als auto's mij niets zouden schelen, dan had ik idd gezegd, joh doe mij de goedkoopste en klaar. De één kiest voor wat extra salaris, de ander vindt een goede auto prettig omdat je veel op de weg zit. Is toch een persoonlijke keuze?
4 juli dus gewoon psych assessment en gelijk een gesprek met een persoon van applications.
Nice, dus misschien toch nogMythio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:24:
Vandaag een belletje van Cap gehad dat ze, omdat de infrastructure tak geen mensen mocht aannemen, mijn cv nog wat meer bekeken hadden. De application tak had ook interesse, als is het mij niet precies bekend wat dit gaat inhouden. Wel zou het met security te maken blijven houden.
4 juli dus gewoon psych assessment en gelijk een gesprek met een persoon van applications.
Ik dacht dat jij sowieso al het salaris te laag vondMythio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:24:
Vandaag een belletje van Cap gehad dat ze, omdat de infrastructure tak geen mensen mocht aannemen, mijn cv nog wat meer bekeken hadden. De application tak had ook interesse, als is het mij niet precies bekend wat dit gaat inhouden. Wel zou het met security te maken blijven houden.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik ben erg benieuwd. Zijn er nog bepaalde dingen handig om mee te nemen? CV o.i.d.?
[ Voor 3% gewijzigd door Jitse H op 26-06-2013 18:30 ]
Waar ze het toen over hadden, eigenlijk wel. Maar dat was zonder de secundaire voorwaarden en ik wil in ieder geval het echte aanbod afwachten. Daarnaast schijnen er nogal wat leuke mensen te werken, dat helpt ook ;-)Hooglander1 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:42:
[...]
Ik dacht dat jij sowieso al het salaris te laag vond
Zomer periode misschien?
Zit zelf ook bij ITS, maar had hier nog niets over gehoord.
Het echte aanbod zal niet afwijken van wat de rest krijgtMythio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:12:
[...]
Waar ze het toen over hadden, eigenlijk wel. Maar dat was zonder de secundaire voorwaarden en ik wil in ieder geval het echte aanbod afwachten. Daarnaast schijnen er nogal wat leuke mensen te werken, dat helpt ook ;-)
Op mijn XperienceDay heb ik die niet nodig gehad. Voor de "speeddates" is het wel handig om te weten wat je wilt/kan. Op basis van die informatie bespreken ze achteraf waar je het beste kunt beginnen.Jitse H schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:06:
Ik ga morgen naar de XperienceDay in Utrecht.
Ik ben erg benieuwd. Zijn er nog bepaalde dingen handig om mee te nemen? CV o.i.d.?
Oke, dankjewel.Ruvetuve schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:00:
[...]
Op mijn XperienceDay heb ik die niet nodig gehad. Voor de "speeddates" is het wel handig om te weten wat je wilt/kan. Op basis van die informatie bespreken ze achteraf waar je het beste kunt beginnen.
Geen idee, dit is mij door de recruitment manager (en vandaag een andere recruiter) gezegd.YoVla schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:32:
[...]
Zomer periode misschien?
Hoe dat precies in elkaar steekt en voor hoe lang, ik heb geen idee.
Binnen Application Services zit een tak die zich voornamelijk bezig houdt met openbare orde & veiligheid. Vanuit ITS werken we regelmatig samen voor bepaalde Cyber Security initiatieven. Zelf ben ik onderdeel van het Security cluster binnen ITS (Infrastructure Services).Mythio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:36:
[...]
Geen idee, dit is mij door de recruitment manager (en vandaag een andere recruiter) gezegd.
Hoe dat precies in elkaar steekt en voor hoe lang, ik heb geen idee.
Leuke club bij AS, die veel in de public sector doet. Net iets minder technisch dan wat wij doen, maar desalniettemin een leuke club.
De laatste paar weken heb ik dit forum in de gaten gehouden en vond het tijd om ook maar eens deel te nemen.
Een maand geleden ben ik aangenomen bij Cap en start 1 augustus op de afdeling ITS
Zoals het er nu naar uitziet, word ik geplaatst bij governance. Zijn er mensen hier die daar ook werken of ervaring hebben met deze afdeling?
Ik heb er onwijs veel zin in!!
Jazeker, ik ben gestart op 1 mei bij de afdeling ITS en tevens bij het Governance cluster. Let me know if you need anythingThe Menace schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:27:
Hallo,
De laatste paar weken heb ik dit forum in de gaten gehouden en vond het tijd om ook maar eens deel te nemen.
Een maand geleden ben ik aangenomen bij Cap en start 1 augustus op de afdeling ITS![]()
Zoals het er nu naar uitziet, word ik geplaatst bij governance. Zijn er mensen hier die daar ook werken of ervaring hebben met deze afdeling?
Zelfde verhaal hier als Ruvetuve, enkel dan gestart 1 maart. Helaas zul je mij de komende twee maanden niet op Leidsche Rijn tegen gaan komenThe Menace schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:27:
Hallo,
Een maand geleden ben ik aangenomen bij Cap en start 1 augustus op de afdeling ITS![]()

[ Voor 3% gewijzigd door Tedillac op 27-06-2013 21:15 ]
Dat klinkt opzicht niet slecht. Ik ben benieuwd, 4 juli zou het gesprek moeten plaatsvinden.Prx schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 00:24:
[...]
Binnen Application Services zit een tak die zich voornamelijk bezig houdt met openbare orde & veiligheid. Vanuit ITS werken we regelmatig samen voor bepaalde Cyber Security initiatieven. Zelf ben ik onderdeel van het Security cluster binnen ITS (Infrastructure Services).
Leuke club bij AS, die veel in de public sector doet. Net iets minder technisch dan wat wij doen, maar desalniettemin een leuke club.
ervaring, euhm ja denk het.. loop daar al 5 jaar rond (oke ITS bestaat nog geen 5 jaar maar in iedergeval in diens voorgangers)The Menace schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:27:
Hallo,
Speelt toch echt, recruitstop. ;-)YoVla schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:32:
[...]
Zomer periode misschien?
Snap het ook wel..
De enige ekte...
Zou wel vervelend zijn voor de personen die nu net klaar zijn met hun studie en overwegen om bij Capgemini te gaan werken, die zouden dan 2-3 maanden moeten wachten.
Hopelijk wordt deze recruitmentstop zo snel mogelijk weer opgeheven. Ik verwelkom graag nieuwe collega's. :-)
Die secundaire arbeidsvoorwaarden zijn niet anders dan vermeld in dit topic. Maar uiteraard kun je het ook mooi achter de hand houden.Mythio schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:12:
[...]
Waar ze het toen over hadden, eigenlijk wel. Maar dat was zonder de secundaire voorwaarden en ik wil in ieder geval het echte aanbod afwachten. Daarnaast schijnen er nogal wat leuke mensen te werken, dat helpt ook ;-)
De stop is afgekondigd voor de rest van het lopende jaar. Dus vanaf januari word er pas weer aangenomen.Prx schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:27:
Er is inderdaad een recruitment stop afgekondigd. De zomerperiode is sowieso altijd een moeilijke periode, dus misschien dat met 2-3 maanden er wel weer actief aangenomen zal worden.
Zou wel vervelend zijn voor de personen die nu net klaar zijn met hun studie en overwegen om bij Capgemini te gaan werken, die zouden dan 2-3 maanden moeten wachten.
Hopelijk wordt deze recruitmentstop zo snel mogelijk weer opgeheven. Ik verwelkom graag nieuwe collega's. :-)
[ Voor 25% gewijzigd door Hooglander1 op 28-06-2013 19:43 ]
Volgens mij moet je dit lezen als: tot januari wordt er zeker niemand aangenomen, daarna zou dit kunnen veranderen maar het kan zomaar zijn dat ook in 2014 er een stop is...Hooglander1 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:41:
[...]
De stop is afgekondigd voor de rest van het lopende jaar. Dus vanaf januari word er pas weer aangenomen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat klopt, maar het is financieel gezien wel interessant om mensen aan het begin van een boekjaar aan te nemen in plaats van in de tweede helft van dat jaar.hoevenpe schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:56:
[...]
Volgens mij moet je dit lezen als: tot januari wordt er zeker niemand aangenomen, daarna zou dit kunnen veranderen maar het kan zomaar zijn dat ook in 2014 er een stop is...
Zijn wel trage bakken die veel herrie maken als je vooruit wilt.Blik1984 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:23:
Misschien interessant, per 1 september komt er een CT200h in de pool. Oude lease-regeling, 67k km op de teller, resterende looptijd van 2.5 jaar.
BlaBlaBla
Voor een 14% bijtelling is het een snelle wagen. Herrie zal een CVT altijd maken als je veel vermogen vraagt, maar welke auto doet dit niet?Strider schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:20:
[...]
Zijn wel trage bakken die veel herrie maken als je vooruit wilt.
Een Jetta is voor een 14% bijtelling een snelle bak, een CT200h echt nietTsurany schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:22:
[...]
Voor een 14% bijtelling is het een snelle wagen. Herrie zal een CVT altijd maken als je veel vermogen vraagt, maar welke auto doet dit niet?
BlaBlaBla
Vergeleken met de gemiddelde 14% bijtellingsauto is de CT200h een snelle auto. Het aantal auto's met een acceleratie onder de 10 seconden (CT200h is 10,3) is zeer beperkt en slechts een paar daarvan zijn onder de 40.000 euro aanschafprijs. Er zijn weinig auto's echt sneller dan de CT200h en het gros van de 14% auto's zit ruim boven de tijd van de CT200h.Strider schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:26:
[...]
Een Jetta is voor een 14% bijtelling een snelle bak, een CT200h echt niet
Een Volkswagen Jetta 1.4 TSI Hybrid doet 8.6 naar de 100. Dat noem ik echt rap tegenover die andere 14% auto's.Tsurany schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:34:
[...]
Vergeleken met de gemiddelde 14% bijtellingsauto is de CT200h een snelle auto. Het aantal auto's met een acceleratie onder de 10 seconden (CT200h is 10,3) is zeer beperkt en slechts een paar daarvan zijn onder de 40.000 euro aanschafprijs. Er zijn weinig auto's echt sneller dan de CT200h en het gros van de 14% auto's zit ruim boven de tijd van de CT200h.
Waar vergelijk jij mee
BlaBlaBla
Innovatie is natuurlijk ongoing voor hybride auto's. De CT is er al ruim 2 jaar, de Jetta Hybrid pas sinds dit jaar. De CT is zeker niet langzaam, alleen ook niet heel snelStrider schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:47:
[...]
Een Volkswagen Jetta 1.4 TSI Hybrid doet 8.6 naar de 100. Dat noem ik echt rap tegenover die andere 14% auto's.
Waar vergelijk jij mee
Niettemin is dat verder het punt niet. Heleboel mensen zijn geïnteresseerd in een poolauto onder oude leasevoorwaarden. Daarom zet ik het erop. Niet om een discussie te ontketenen of het wel/geen goede auto is.
(rekening houdend met de +15% en de literprijs excl BTW; BTW is immers al verrekend in je leasetarief middels een vaste BTW-correctie van 2.7% van de cataloguswaarde per jaar).
Al met al ben je met een bedrag tussen 12 en 15 cent/km kwijt. Die je weer mag aftrekken van de bijtelling. Netto kost het je dus de helft tot 60% van bovengenoemde bedrag. Daarvoor rijd je absoluut geen eigen auto. Zeker niet als je de eigen auto alleen maar voor de kilometers boven de 10.000 moet aanhouden en ook nog vaste kosten krijgt.
Gratis? Jij betaald geen bijtelling?Koppensneller schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:56:
Natuurlijk, je eerste 10k zijn gratis, en je betaalt geen afschrijving, verzekering, belasting, etc. Als je al een eigen (oudere) auto hebt, is het misschien voordeliger om daarin te blijven rijden.
Het kan zeker lonen om niet privé te rijden met je lease-auto, de bijtelling hoef je dan namelijk niet te betalen. Als je weinig privé-kilometers maakt scheelt dat bakken met geld.
Niet zo bijdehand gaan doen he!Blik1984 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:05:
Gratis? Jij betaald geen bijtelling?

Dat is niet bijdehand. Dat is een significant verschil tussen gratis rijden en niet gratis rijden. Als jij qua bijtelling uitkomt op 4000 euro netto per jaar, dan betaal je dus omgerekend 40 cent per km voor je privé-kilometers. Daar kun je ook prima privé voor rijden.Travelan schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:27:
[...]
Niet zo bijdehand gaan doen he!En als ik een 0% auto zou nemen betaal ik inderdaad geen bijtelling.
En ja, als je een 0% auto hebt is dat anders. Maar dan zal je weer met qua leaseprijs flink boven budget uitkomen, want goedkope 0% auto's zijn er (nog) niet.
Verwijderd
>norm verbruik is bijbetalen
dus <10.000km en <=norm verbruik is 'geld krijgen'
Het lijkt mij in ieder geval raar, als er bijv. 150 euro als brandstofbudget gerekend wordt, dat dus al ingehouden wordt. Je vebruikt maar 140 euro daarvan, maar je dan wel 6l/100km gereden ipv de opgegeven 4l/100km (als voorbeeld), dat je dan bij moet betalen. Dan krijg je nog 10 euro terug?
Dus als je geen 36k per jaar rijd, dan kan <10.000 en >norm verbruik nog steeds 'geld krijgen' zijn
[ Voor 43% gewijzigd door Tankiej op 05-07-2013 12:03 ]
Ook werd me zo verteld dat bij lange na niet 98% van de mensen het psych assessment haalt (wat tijdens eerdere fases wel gezegd werd), meer in de richting van 50%...
Ik zou het raar vinden als de helft daar alsnog afvalt. Wat hebben ze in het sollicitatiegesprek dan wel niet gemist?
[ Voor 0% gewijzigd door Travelan op 05-07-2013 14:06 . Reden: not ! verkeerd ;) ]
Assessment -> sollicitatie gesprek -> psych
Overigens was dit wel allemaal binnen FS, met hun eigen recruiters. Misschien dat het daarom kan verschillen..
Ik dacht dat je iets anders bedoelde met assessment (de psych) :-)
De standaard is echter nog wel om eerst een gesprek te hebben, voordat iemand het assessment gaat uitvoeren.
Lijkt me ook de logische volgorde aangezien een assessment vrij prijzig is om uit te voeren
Daarna erg leuk opgevangen binnen de groep van Apps en ook gelijk op training gezet. Dat betekent in je eerste week direct al erg lange dagen....
Dus hier spreekt een hele enthousiaste nieuwe medewerker
Verwijderd
Ik ben benieuwd naar wat een tester nu doet en hoe een gemiddelde werkweek van een tester eruit ziet. Het lijkt mij leuk om zelf ook misschien die richtig op te gaan, maar wil eerst meer info over hebben.
Verwijderd
Ik ben een YP testerVerwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:46:
Een vraagje. Zijn er hier mensen aanwezig die tester zijn of iets daarmee te maken hebben?
Ik ben benieuwd naar wat een tester nu doet en hoe een gemiddelde werkweek van een tester eruit ziet. Het lijkt mij leuk om zelf ook misschien die richtig op te gaan, maar wil eerst meer info over hebben.
Als tester voer je allerlei tests uit. De tests zijn afhankelijk van het budget en wensen/eisen van de klant.
Een voorbeeld:
Er is een applicatie, deze is vernieuwd. De klant vindt het belangrijk dat er 0 errors in zitten en dat het gebruikersvriendelijk is. Dan ga je als tester kijken of de aangepaste stukken functioneren zoals het hoort (requirements, FO etc.). Daarnaast kijk je of de applicatie in z'n geheel nog goed werkt en je kijkt of het daadwerkelijk gebruikersvriendelijk is. Alles wat niet werkt zoals het hoort te werken (verschil tussen verwachtte uitkomst en de uitkomst) zet je in een bevindingenrapport. Er zijn ook tests die zo groot en ingewikkeld zijn waarbij je tools moet gebruiken. Als tester vind je de 'fouten' maar het is aan de klant om te bepalen live te gaan of de bevindingen op te lossen en daarna pas de applicatie vrij te geven.
Je zit voornamelijk bij de klant, of je zit op Leidsche Rijn/Papendorp met de groep die aan de opdracht werken. En als je niet op een opdracht zit kan je e-learnings doen en trainingen/cursussen volgen om jezelf verder te ontwikkelen, je kan netwerken en naar de meetings gaan.
Verwijderd
Het klinkt bijna het zelfde als mijn yp traject bij sap. Is het werk ook leuk om te doen? En zijn er ook groei mogelijkheden binnen de testdivisie net als bij sap? En zijn er veel opdrachten?
Verwijderd
Ik heb gister een gesprek gehad bij Capgemini met twee medewerkers van Infrastructure Transformation Services (ITS) voor mijn afstudeerstage. Tijdens het gesprek werd globaal duidelijk wat ITS is, maar ik vraag me af waar houdt APPS1 en APPS2 zich mee bezig en wat voor projecten voeren hun uit?
Bovendien vraag ik me af bij welke afdeling (ITS, APPS1 of APPS2) er voornamelijk technische activiteiten uitgevoerd worden?
Ik zou graag bij capgemini willen werken en me richten op architectuur en dat valt onder ITS, maar toen ik beschreef dat bedrijfsprocessen modelleren en optimaliseren me ook interesseert, werd gezegd dat APPS misschien mijn richting is.
Kan iemand deze situatie voor me veruidelijken, alvast bedankt.