De manager hoeft geen toestemming te geven voor een huurauto, dit kan je met de lease administratie regelen. Alleen als je nieuw bent is het handig om dit via je manager te regelen, aangezien hij/zij waarschijnlijk beter weet hoe dat geregeld kan wordent_captain schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:14:
Inderdaad. Je kunt zelf je leverancier kiezen, maar dan ben je gewoon eigen rijder. Jij koopt, huurt of least de auto van je keuze bij de leverancier van je keuze en betaalt dat uit je mobiliteitsbudget.
Als je wil dat het contract via Cap loopt, zul je aan hun leveranciers moeten conformeren. Naar ik begrijp wordt dat een poolauto, tenzij er een manager is die je toestemming geeft om een huurauto te rijden (bij gebrek aan een passende auto in de pool). Dan nog zie ik niet hoe de bevriende Volvo dealer in het plaatje past. Die willen die auto gewoon verkopen; het verhuurbedrijf heeft waarschijnlijk geen behoefte om speciaal een auto in te kopen voor een shortlease.
Maar klopt, als je het via Cap wil doen dan moet je je aan de voorwaarden van Cap houden. Alphabet heeft een eigen verhuurbedrijf (AlphaRent), dus het zal een auto daar vandaan halen als je een huurauto moet hebben.
Ik rijd op dit moment ook een huurauto van AlphaRent als voorloper, bij gebrek aan geschikte auto's in de pool.