jagermeister schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 02:20:
[...]
Ja, heb ik ook ondervonden.
Ook zoiets... wordt je beschoten, maar kun je nog net cover zoeken.... toch wordt je dan alsnog geraakt...
achter een muurtje of prone achter een rots. Lijkt wel een vertraging in te zitten terwijl ping prima is.
Daar heb ik ook regelmatig last van gehad ja. Ren je weg, duik je achter een rots of muurtje en nadat je ligt ga je door door vijandelijk vuur waarvoor je wegrende. Maar goed, heb nu bijna 3 uur in de beta zitten en heb het volgende te melden:
Pro:
- De wapens voelen echt aan als moordmachines met flink wat kracht. Heb de handling zelf nog niet helemaal onder de knie, maar dat terzijde.
- De sfeer in de game is echt ge-wel-dig! En dan met name het geluid

Met de audio settings op War Tapes waan je je echt in een slagveld en met name het metro gedeelte is echt enorm intens!
- Lichteffecten zijn echt súper! Je ziet in de verte zaklampen tegen de muren opschijnen en dan weet je gewoon dat er vijandelijke eenheden op je af komen, wát een gevoel. Ook de vonken, het vuur, de explosies, alles ziet er toppie uit.
- De animaties zijn geweldig. Eindelijk een shooter waarbij je je eigen lichaam kan zien én waarbij het er realistisch uit ziet.
- Battlelog doet het beter dan ik verwacht had. Ik was bang dat het een log systeem zou worden zou in je browser maar het valt me allemaal wel mee. Ingame was beter geweest, maar goed, ze zullen er wel een reden voor hebben (??).
- Toen ik de specs zag en de eerste benchmarks tegenkwam was ik bang dat m'n PC in brand zou vliegen bij het spelen van Battlefield 3 maar het valt me allemaal erg mee. M'n Q6600 2.4GHz, 4GB DDR2 en Radeon 4850 512MB draaien de game prima speelbaar 30+ fps op low/medium (1440x900). Hopelijk doet de final version het nog een tikkeltje beter en is de game met m'n toekomstige 6950 prima op high/ultra te spelen.
Con (even bugs daargelaten):
- Snipers!

Niks mis mee en voegt wat intensiteit toe aan de map, maar moet nou echt de helft van de spelers sniper zijn? Nu is die lensflare een mooie oplossing maar vaak heb ik de ene sniper nét gespot en onder vuur genomen, word ik door een tweede sniper om zeep geholpen. Soms erg frusterend!
- Campers!

Wees een vent en ga het gevecht aan! Nu snap ik dat je soms door de bosjes wilt kruipen of achter een muur duikt om even veilig te zijn van rondvliegende kogels en granaten, maar om nou constant stil te zitten is echt té kansloos. Het ergste is dat mensen vaak op dezelfde plekjes gaan zitten wachten. Dan schiet je die persoon dood, maar dan zit een ander persoon achter je te campen omdat ie weet dat je daar naar toe zou gaan om te kijken. Het ergste soort is het soort dat op die eilandjes gaat zitten in Operation Metro, en dan ook nog eens met z'n tweetjes én als sniper. Enorm vervelend.
- De teamplay is echt niet aanwezig. Nu snap ik dat iedereen de game wil 'testen' en even z'n eigen ding wil doen, maar moet dat echt door als een ADHD'er rond te rennen ala Counter Strike, Unreal Tournament, Quake en Call of Duty? Ik heb enkele keren een momentje van teamplay meegemaakt in BF3 en de intensiteit daarvan is wel zó bevredigend! Veel leuker dan een of andere hyperactieve twitcher die constant rond loopt te springen tegenkomen bij elk hoekje.
Al met al, erg leuke beta, maar uhm... het is Battlefield en zoals we allemaal weten staat die serie bekend om z'n grootschalige slagvelden met voertuigen, heli's, vliegtuigen. Waarom krijgen we dan een BC2/CoD achtige Rush map voorgeschoteld? Hopelijk komt Caspian Border nog terug (zonder passwords) zodat ik fatsoenlijk BF3 kan spelen, zoals het bedoeld is. Operation Metro is leuk, maar geef mij maar Conquest, want dáár heb ik BF3 uiteindelijk voor gepre-ordered