... lijkt me weer eens een keer een heel duidelijk signaal.Dirk schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:42:
Sowieso is die hele draad offtopic
Hielenlikken?Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:40:
Interessant inderdaad... riekt een beetje naar hielenlikken, wat mij betreft.
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar ik bedoel dat het of allebei offtopic is of allebei niet. En niet dat de ene op +2 en de ander op -1 wordt gemod, want kwalitatief gezien is mijn argumentatie beter onderbouwd, al zeg ik het zelf. Maar misschien bedoel je dat zelf ook...
[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 14-10-2011 12:47 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
... dat kan ook, ja. Ik doelde op de specifieke reden achter het verschil tussen de +2 en de -1, maar goed, sommige zaken moet je inderdaad niet nodeloos ingewikkeld maken.Cheetah schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:45:
[...]
Hielenlikken?
Ik weet niet wat jij bedoelt, maar ik bedoel dat het of allebei offtopic is of allebei niet. En niet dat de ene op +2 en de ander op -1 wordt gemod, want kwalitatief gezien is mijn argumentatie beter onderbouwd, al zeg ik het zelf.
Yep maar die post van arnoud heeft nog wel wat puntjes nodig want gezien de +3 en +2 scores die de post krijgt.Dirk schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:42:
't Is allebei offtopic, nullen uitdelen is dan ook logisch.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Inderdaad, hij is moeilijk omlaag te krijgen.
Liefhebber van Tweakers
zal waarschijnlijk komen omdat ie bij tweakers werkt, die worden altijd heel goed gemod..
Van de andere kant is het wel gewoon een nette reactie en relevant binnen die sub-boom. Op huidige 0.5 staat hij niet zo heel slecht.
☻/
/▌
/ \
LOL:
watercoolertje in 'nieuws: Apple brengt iPhone 4S uit in diverse landen'
Af en toe vraag ik me echt af waarom ik nog tijd in reacties steek! Ik heb gewoon een punt, bakman wil graag stoken en ik laat hem graag zien dat wat hij zegt niet klopt en dat lukt ook, probleem is alleen dat ik toch -1 krijg
@ tweakers: doe AUB is wat aan het mod-systeem, sinds iedereen mag modden is het echt een teringzooi (sorry maar betere benaming heb ik er niet voor) geworden, iedereen mod wat HEM (of haar?) aanstaat, dat is de verkeerde basis om mee te modden, dat geeft alleen maar aan of de modders het er mee eens zijn of niet, en onafhankelijk daarvan kan iets een prima (of juist slechte) post zijn!
watercoolertje in 'nieuws: Apple brengt iPhone 4S uit in diverse landen'
Af en toe vraag ik me echt af waarom ik nog tijd in reacties steek! Ik heb gewoon een punt, bakman wil graag stoken en ik laat hem graag zien dat wat hij zegt niet klopt en dat lukt ook, probleem is alleen dat ik toch -1 krijg
@ tweakers: doe AUB is wat aan het mod-systeem, sinds iedereen mag modden is het echt een teringzooi (sorry maar betere benaming heb ik er niet voor) geworden, iedereen mod wat HEM (of haar?) aanstaat, dat is de verkeerde basis om mee te modden, dat geeft alleen maar aan of de modders het er mee eens zijn of niet, en onafhankelijk daarvan kan iets een prima (of juist slechte) post zijn!
[ Voor 11% gewijzigd door watercoolertje op 14-10-2011 14:08 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
heb je iets omhoog weten te modden
maja, wat zou dan voor tweakers een beter mod-systeem zijn?
btw, het waren maar 2 modders, dus dat valt mee. Denk dat de meeste modders die modden wel naar de ongewenste reacties kijken of het ook daadwerkelijk ongewenst is.
btw, het waren maar 2 modders, dus dat valt mee. Denk dat de meeste modders die modden wel naar de ongewenste reacties kijken of het ook daadwerkelijk ongewenst is.
[ Voor 46% gewijzigd door Gerjannn op 14-10-2011 14:10 ]
Probleem is dat ik dat niet meer kan zien sinds mijn modrechten zijn afgenomen (mijn nobele daad werd gewoon kijkhard afgestraft[b][message=36932776,noline]
Ik merk het wel, helaas komt er een dag dat ik er een punt achter zet, ik reageer hier voor me plezier en ik krijg er steeds minder plezier in door dat gare mod-systeem...
Hoe het systeem verbeterd kan worden zou ik niet weten, punt blijft dat er nu gewoon te veel invloed is van meningen ipv inhoudelijk goede/gegronde reacties!
Enne ik hoop niet dat je te hopog gemod hebt, zo ben zijn mijn rechten helaas ontnomen (een reactie die ten onrechte op -1 staat naar +2 doen mag blijkbaar niet, ook al stond die 2 uur later op +1 en was het verschil met mijn mod dus minimaal)....
[ Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 14-10-2011 14:15 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
En... als je je dat dan afvraagt, wat is de conclusie die je doet besluiten er wederom tijd in te steken?watercoolertje schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:08:
Af en toe vraag ik me echt af waarom ik nog tijd in reacties steek!
Tsja, je reageert vaak, en heb ook vaak off-topic reacties. maar ook hele goede. Misschien wordt het beter als je je iets neutraler probeert op te stellen en niet persé aan het langste eind wil trekken, ook al heb je gelijk. Ik ben ook pro android, maar probeer Apple niet helemaal af te kraken want dan weet je dat je weggemod wordt. En de smileys komen ook minder ontopic over imo.
Gewoon een paar puntjes, weet niet in hoeverre je het ermee eens bent?
Gewoon een paar puntjes, weet niet in hoeverre je het ermee eens bent?
Als er onzin staat wat ik aan kan tonen doe ik dat! Ik houdt niet van onzin! Ik hoop ook dat als ik (wat ook genoeg gebeurd) ergens fout zit dat dat verbeterd wordt, maar dan niet met een reactie "dat klopt niet hoor" maar "Dat klopt niet want het zit zo en zo, eventueel hier nog info <insert link>"...Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:17:
[...]
En... als je je dat dan afvraagt, wat is de conclusie die je doet besluiten er wederom tijd in te steken?
Daarbij houdt ik van discussies voeren, maar dan wel zo onderbouwd mogelijk
@Gerjannn:
Thanks ik ben altijd in voor berbetering, kwa smiley's ja dat is een tick van me net als ... (puntjes)
Kan inderdaad wel minder, en is helaas een vaker gehoorde opmerking!
Het neutraler opstellen is lastig ik wordt elke keer (misshcien wel door de naam die ik gemaakt heb) in het hoekje gedrukt waar je enkel aan kan ontkomen door niet te reageren
@tweakers: maak het aantal vote's op een reactie aub ook weer inzichtelijk voor non-mods, dat is toch geen info die kwaad kan?
[ Voor 29% gewijzigd door watercoolertje op 14-10-2011 14:24 ]
Één zelfsGerjannn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:09:
...
☻/
/▌
/ \
En wordt er nog wat aan die ene mod gedaan dan? Mijn rechter werden iig ontnomen voor vergelijkbare daad (+2 geven aan iemand die ten onrechte op -1 stond)
ik heb er wat aan gedaan
beantwoord je dit nog even? : http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36932829
watercoolertje schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:33:
[...]
En wordt er nog wat aan die ene mod gedaan dan? Mijn rechter werden iig ontnomen voor vergelijkbare daad (+2 geven aan iemand die ten onrechte op -1 stond)
Daarom wordt zoiets gewoonlijk niet gemeld hierTevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
☻/
/▌
/ \
Dat heb ik gedaan of heb ik een vraag overgeslagen zie 3 a 4 posts boven jeGerjannn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:35:
ik heb er wat aan gedaanbeantwoord je dit nog even? : http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36932829
He's sharp as a razor-bladeDaarom wordt zoiets gewoonlijk niet gemeld hier
[ Voor 12% gewijzigd door watercoolertje op 14-10-2011 14:50 ]
ah, je hebt em ge-edit, sorry niet gezien. Wel jammer dat het systeem niet echt werkt, maar het lijkt me moeilijk voor Tweakers om echt wat te verzinnen wat niet misbruikt wordt.
Zou iemand van jullie zo lief willen zijn mij van deze -1 af te halen? Ik kan best begrijpen dat er een offtopic voor gegeven wordt (ik had ook gewoon eerst even wiki open moeten slaan voor ik dat tikte), maar aangezien het op een misverstand berust, terwijl het bericht gewoon normaal geformuleerd staat, lijkt mij ongewenst echt wel heel erg overdreven.
Buggle in 'nieuws: Grondlegger C-taal en Unix-pionier Dennis Ritchie is overleden'
Buggle in 'nieuws: Grondlegger C-taal en Unix-pionier Dennis Ritchie is overleden'
Ik heb nu 0 gegeven. Als je het mod-commentaar uit je reactie haalt krijg je een (verdiende) +1 
Vreemd overigens dat deze reactie ongewenst beschouwd werd...
Vreemd overigens dat deze reactie ongewenst beschouwd werd...
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
De -1's die worden uitgedeeld kunnen ook hier door komen:
Nu is het een nulletje als je het weg haalt een +1
Het is zeer onverstandig dit soort edits te doen, meld het dan eerst gewoon hier.Edit: Nounou, -1 is wel heel erg overdreven. Twee mods met een rothumeur? Hier is geen kwade zin in het spel, eerder offtopic dan, als je het toch omlaag wilt modden.
Nu is het een nulletje als je het weg haalt een +1
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 14-10-2011 15:18 ]
Liefhebber van Tweakers
Dat achterwege laten zou al veel schelen denk ik zo. Ik vind het een onschuldig foutje en heb gewoon een +1 gegeven.Edit: Nounou, -1 is wel heel erg overdreven. Twee mods met een rothumeur? Hier is geen kwade zin in het spel, eerder offtopic dan, als je het toch omlaag wilt modden.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd. Die -1 was overigens al lang en breed gegeven voor ik die edit maakte.
Dank voor de correcties
Dank voor de correcties
[ Voor 14% gewijzigd door Buggle op 14-10-2011 15:23 ]
@Kixtart jij ziet eruit als een medewerker van Tweakers.net, is het niet een idee om een topic te starten met mensen die ideeën hebben voor een beter mod-systeem? Aangezien dit systeem best veel verkracht wordt..
* Herman heeft een +1 gegevenBuggle schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:22:
Verwijderd. Die -1 was overigens al lang en breed gegeven voor ik die edit maakte.
Dank voor de correcties
Recent is het moderatiesysteem al aangepast. Evaluatie over die revisie kun je hier bespreken:Gerjannn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:24:
@Kixtart jij ziet eruit als een medewerker van Tweakers.net, is het niet een idee om een topic te starten met mensen die ideeën hebben voor een beter mod-systeem? Aangezien dit systeem best veel verkracht wordt..
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
+1 van mij erbijBuggle schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:22:
Dank voor de correcties
Hij staat nu ook op +1
[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 14-10-2011 15:39 ]
Liefhebber van Tweakers
marhalm in 'nieuws: Nederlandse rechter verbiedt verkoop iPhone en iPad niet'
Lastig, in het begin is het keihard ongewenst, maar daarna gewoon on-topic, en ook neutraal.
Lastig, in het begin is het keihard ongewenst, maar daarna gewoon on-topic, en ook neutraal.
-1, simple. Trollen is ongewenst.
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad al kan het natuurlijk te begrijpen zijn dat als een post een -1 bezit maar een deel een +1 is men uitkomt op een 0, ik bedoel er mee te zeggen in bepaalde gevallen zou ik ook zo kunnen redeneren maar gezien de troll tekst in deze post word het een duidelijke -1, hier doet het ontopic gedeelte verder niets aan af.
Liefhebber van Tweakers
Prima reactie maar geen +2 vind ik: blouweKip in 'nieuws: Nederlandse rechter verbiedt verkoop iPhone en iPad niet'
Het valt mij ook meer en meer op dat mensen alles maar gewoon +2 en +3 geven de laatste tijd. Eigenlijk sinds de invoering van die boostpunten. Misschien wordt het tijd dat controlemechanisme voor de afwijking van de gemiddelden wat scherper af te stellen?
inderdaad, dit is gemod door een Android-fanboy. Ben ik ook, daar niet van, vind ook dat hij gelijk heeft, maar het is gewoon +1 On-topic, het zijn de feiten, maar het voegt niet iets toe aan het artikel imo.
Deze post is wat mij betreft gewoon een +1, deze moet nog heel wat schopjes omlaag krijgen doordat er al weer veel +3's zijn uitgedeelt.vgroenewold schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:05:
Prima reactie maar geen +2 vind ik: blouweKip in 'nieuws: Nederlandse rechter verbiedt verkoop iPhone en iPad niet'
De discussie omtrent het mod systeem loopt al een tijdje in het evaluatie topic.Buggle schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:07:
Het valt mij ook meer en meer op dat mensen alles maar gewoon +2 en +3 geven de laatste tijd. Eigenlijk sinds de invoering van die boostpunten. Misschien wordt het tijd dat controlemechanisme voor de afwijking van de gemiddelden wat scherper af te stellen?
Je input word op prijs gestelt en kan daar gepost worden, zie link hier onder.
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem
Liefhebber van Tweakers
terug van lang weggeweest... heel lang
cadsite in 'nieuws: Blizzard verkoopt server blades WoW voor goed doel'
en
Crooker in 'nieuws: Blizzard verkoopt server blades WoW voor goed doel'
zijn 2 duidelijke -1's maar staan nu beide nog op 0 door +3's die zijn uitgedeeld.
en
zijn 2 duidelijke -1's maar staan nu beide nog op 0 door +3's die zijn uitgedeeld.
De 1e staat na mijn 6x -1 op -1, de tweede heeft nog zetjes nodig.
Virussen? Scan ze hier!
lol,
6x +3
2x +1
5x +0
50x -1
verzaakd systeem..
6x +3
2x +1
5x +0
50x -1
verzaakd systeem..
Staat nu op -1, heeft nog wel wat meer zetjes nodig trouwens.wildhagen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:51:
De 1e staat na mijn 6x -1 op -1, de tweede heeft nog zetjes nodig.
Oh wat een innerlijk conflict! Ik weet dat het ongewenst is, maar ik vind het oh zo fijn dat iemand mensen eens op hun taalgebruik aanspreekt...
Daarom mod ik dergelijke reacties maar gewoon helemaal niet. Dat is de beste oplossing
Daarom mod ik dergelijke reacties maar gewoon helemaal niet. Dat is de beste oplossing
Zolang het geen chat taal is kan ik er wel mee leven. Ik heb zelf ook wat problemen met schrijven en weet hoe moeilijk het is om alles juist te krijgen. Oké je hebt spellingcheckers maar ook die zijn niet perfect.Buggle schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:05:
Oh wat een innerlijk conflict! Ik weet dat het ongewenst is, maar ik vind het oh zo fijn dat iemand mensen eens op hun taalgebruik aanspreekt...
Op taalgebruik aanspreken kan je ook via de mail of DM doen, op de FP is het uiterst ongewenst en dus -1. Lokt alleen maar trolls en flames uit.
Er is nota bene een groot gebrek aan leraren, maar op de FP stikt het van de wannabe-schoolmeesters. Beetje lomp dat ze dan niet in het onderwijs gaan...
Er is nota bene een groot gebrek aan leraren, maar op de FP stikt het van de wannabe-schoolmeesters. Beetje lomp dat ze dan niet in het onderwijs gaan...
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 14-10-2011 17:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
Wat mij betreft is het net zo gewenst om zorg te besteden aan het uiterlijk als men doet aan de inhoud. Naar mijn mening is het een flagrante middelvinger naar een serieuze website als Tweakers om gewone werkwoordvervoegingen consistent fout doen (of iets simpels als jou/jouw for that matter). Voor mij is zulke onverschilligheid* eigenlijk gewoon onaanvaardbaar - ik word ook kwaad als iemand gewoon iets op straat gooit met een vuilnisbak 5 meter verderop. Maar dat is iets persoonlijks, ik weet dat het als ongewenst geldt hier op Tweakers, dus daar confirmeer ik mij aan door dergelijke reacties gewoon helemaal niet te modereren, zodat ik ook niet in de verleiding kom dergelijke reacties toch positief of negatief te modereren.wildhagen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:09:
Op taalgebruik aanspreken kan je ook via de mail of DM doen, op de FP is het uiterst ongewenst en dus -1. Lokt alleen maar trolls en flames uit.
En een en ander wil natuurlijk niet zeggen dat men hier maar de taalnazi uit moet gaan hangen natuurlijk. Dat vind ik ook niet kunnen (en zeker niet op de FP).
*uitgezonderd de serieuze dyslectici natuurlijk!
[ Voor 6% gewijzigd door Buggle op 14-10-2011 17:24 ]
Deze discussie is al velen malen gevoerd en het beleid is school meesters gewoon als ongewenst te modden.
Als ze het zelf zo goed weten gaan ze maar mooi voor de klas staan of gebruik je de DM functie om iemand dit aan te geven( op een nette manier), dit doe je absoluut niet via de FP want zoals al gezegd dit kan zorgen dat er heen en weer word geflamed en getrolled en dat is not done..
Wil niet zeggen dat ik je gevoel/mening niet begrijp, ik begrijp hem maar deel hem niet.
Maar gezien je gevoelens omtrent dit onderwerp is het inderdaad verstandig om dat soort reacties maar niet te modden.
Als ze het zelf zo goed weten gaan ze maar mooi voor de klas staan of gebruik je de DM functie om iemand dit aan te geven( op een nette manier), dit doe je absoluut niet via de FP want zoals al gezegd dit kan zorgen dat er heen en weer word geflamed en getrolled en dat is not done..
Wil niet zeggen dat ik je gevoel/mening niet begrijp, ik begrijp hem maar deel hem niet.
Maar gezien je gevoelens omtrent dit onderwerp is het inderdaad verstandig om dat soort reacties maar niet te modden.
[ Voor 38% gewijzigd door pino85 op 14-10-2011 18:30 ]
Liefhebber van Tweakers
Hurm in 'nieuws: Blizzard verkoopt server blades WoW voor goed doel'
Meld dat-ie aan meningmodden doet, en krijgt daar +1 en zelfs +3 voor. Even nakijken, zowel de modmisbruiker als de poster zelf?
Meld dat-ie aan meningmodden doet, en krijgt daar +1 en zelfs +3 voor. Even nakijken, zowel de modmisbruiker als de poster zelf?
Virussen? Scan ze hier!
Dat is wel apart ja.
editje:
keek even naar mijn eigen reacties en kwam deze tegen:
pino85 in 'nieuws: Storing internetdiensten BlackBerry voorbij - update'
offtopic?
editje:
keek even naar mijn eigen reacties en kwam deze tegen:
pino85 in 'nieuws: Storing internetdiensten BlackBerry voorbij - update'
offtopic?
[ Voor 85% gewijzigd door pino85 op 14-10-2011 18:36 ]
Liefhebber van Tweakers
Heb toevallig nog een +1 over,dus vooruit maar weer
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Ik had er nog 6 over dus nu wat steviger op +1pcgek schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:08:
Mijn dank is grootpcgek schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:08:
Het is al net sinterklaasBor de Wollef schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:46:
[...]
Ik had er nog 6 over dus nu wat steviger op +1
Liefhebber van Tweakers
Deze post is gewoon ontopic in mijn ogen maar krijgt een -1: RobbieB in 'nieuws: Nederlandse rechter verbiedt verkoop iPhone en iPad niet'
Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie?
Ik vind geen reden om er minder dan een +1 voor te geven dus die heb ik dn ook toegekend.
Hij staat nu ook op +1
Hij staat nu ook op +1
[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 14-10-2011 21:29 ]
Liefhebber van Tweakers
Gefixt, beide reacties staan nu dankzij een boost op -1PietrKempy schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:39:
terug van lang weggeweest... heel lang
en
Verwijderd in 'nieuws: Blizzard verkoopt server blades WoW voor goed doel'
+2??? Als je het niet erg vind houd ik het op een -1.
Virussen? Scan ze hier!
Same here, klachten over moderatie horen niet op de FP en de flame erbij maakt het een heel duidelijke -1.wildhagen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 07:16:
Verwijderd in 'nieuws: Blizzard verkoopt server blades WoW voor goed doel'
Zelfs een -1 is nog een mismod; Deze mogen allemaal op -2 of -3 of -4 ofzo.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft geeft blik op Task Manager van Windows 8'
Daarnaast graag een berisping voor deze haatzaaier.
Daarnaast graag een berisping voor deze haatzaaier.
[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 15-10-2011 10:55 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Even wat -1 tjes uitgedeeld aan die figuur. Lat ie gewoon wegblijven bij MS artikelen, hoeft ie zich ook niet te ergeren!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Die is al onder de aandacht van de Powermods gebracht
Psst: Vervelende gebruiker op de FP 
Zijn ook direct haar/zijn eerste 3 reacties, dus ze/hij is niet lekker bezig.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 15-10-2011 11:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben in ieder geval blij dat er tot nu toe alleen maar -1-tjes uitgedeeld zijn. Geen meningsmodders oid.k1n8fisher schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:08:
Even wat -1 tjes uitgedeeld aan die figuur. Lat ie gewoon wegblijven bij MS artikelen, hoeft ie zich ook niet te ergeren!
Zijn stijl staat me wel aanMatis schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:12:
[...]
Ik ben in ieder geval blij dat er tot nu toe alleen maar -1-tjes uitgedeeld zijn. Geen meningsmodders oid.
Ja, dat zie ik nu ook pas. Ik snap eigenlijk niet waarom het in een los topic moet. Het staat hier toch ook prima?wildhagen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:12:
Psst: Vervelende gebruiker op de FP
Nou nee, dit is een topic over mismoderaties. Bij deze user is geen sprake van mismoderaties (hij krijgt immers alleen de juiste score, -1's), maar van een vervelende user. Vandaar in een apart topic gezetMatis schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:31:
[...]
Ja, dat zie ik nu ook pas. Ik snap eigenlijk niet waarom het in een los topic moet. Het staat hier toch ook prima?
Virussen? Scan ze hier!
Die wilde ik ook meteen melden toen ik 't zag. Dat lijkt me toch echt een dikke -2 waard. Helaas kan ik die niet geven...
Edit: Excuus, zie net dat die mededeling in een aparte topic moet.
Edit: Excuus, zie net dat die mededeling in een aparte topic moet.
[ Voor 22% gewijzigd door Buggle op 15-10-2011 11:42 ]
-2 zou hier kunnen. Maar -2 is meer iets voor als er tegen de gebruikersvoorwaarden van tweakers wordt ingegaan. Deze posts zijn ongewenst maar ook niet meer dan dat. De gebruiker zelf kan (zonder te zeggen dat dit moet gebeuren) dan weer wel streng worden aangesproken aangezien hij enkel ongewenst post. 1 post op zich is ongewenst voor mij en hoort daardoor niet op -2.Buggle schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:39:
Die wilde ik ook meteen melden toen ik 't zag. Dat lijkt me toch echt een dikke -2 waard. Helaas kan ik die niet geven...
Is -2 niet in de praktijk gewoon dat de reactie volledig verdwijnt van de FP? Het zijn in ieder geval bijdrages die dusdanig ongewenst zijn dat ze van de frontpage af zouden mogen. Dat is meer de achtergrond van waarom het mij een -2 lijkt. Het is een dusdanige frustratiediarree, dat het ook overduidelijk is dat het een troll is (i.e. een user die een tweede account heeft aangemaakt uit louter verveling/malicious intent). Maargoed, dat zijn considerations van een PowerMod, en blijkbaar is er al actie ondernomen als ik de thread zo lees.PietrKempy schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:43:
[...]
-2 zou hier kunnen. Maar -2 is meer iets voor als er tegen de gebruikersvoorwaarden van tweakers wordt ingegaan. Deze posts zijn ongewenst maar ook niet meer dan dat. De gebruiker zelf kan (zonder te zeggen dat dit moet gebeuren) dan weer wel streng worden aangesproken aangezien hij enkel ongewenst post. 1 post op zich is ongewenst voor mij en hoort daardoor niet op -2.
De meeste mensen hebben de filter op 0/+1 ingesteld en het zijn maar de troll's en modders die echt op -1 filteren. (geen filter dus) Ik bekijk post per post en daardoor kom ik niet aan een -2. Voor de rest ben ik het wel volledig met je eens hoor.Buggle schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:49:
[...]
Is -2 niet in de praktijk gewoon dat de reactie volledig verdwijnt van de FP? Het zijn in ieder geval bijdrages die dusdanig ongewenst zijn dat ze van de frontpage af zouden mogen. Dat is meer de achtergrond van waarom het mij een -2 lijkt. Het is een dusdanige frustratiediarree, dat het ook overduidelijk is dat het een troll is (i.e. een user die een tweede account heeft aangemaakt uit louter verveling/malicious intent). Maargoed, dat zijn considerations van een PowerMod, en blijkbaar is er al actie ondernomen als ik de thread zo lees.
-2 is niet verwijderd maar onzichtbaar als ik het goed heb.Buggle schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:49:
[...]
Is -2 niet in de praktijk gewoon dat de reactie volledig verdwijnt van de FP?
is deze: roundlet in 'nieuws: Ontwikkelaar port spraakbesturing Siri naar iPhone 4' reactie echt ongewenst?
Hij geeft duidelijk aan dat hij zelf zo de iPhone 4s kansloos vindt. Verder geeft hij alleen aan dat het verschil tussen de 4 en de 4s zo wel heel klein zijn.. Als je dan een punt aftrekt voor zijn mening dan blijf ik nog op 0 steken en niet op -1.
Door mijn 0 staat ie daar ook effectief maar had al wel 6x -1 gekregen.
Hij geeft duidelijk aan dat hij zelf zo de iPhone 4s kansloos vindt. Verder geeft hij alleen aan dat het verschil tussen de 4 en de 4s zo wel heel klein zijn.. Als je dan een punt aftrekt voor zijn mening dan blijf ik nog op 0 steken en niet op -1.
[ Voor 7% gewijzigd door TheCapK op 15-10-2011 15:11 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Ik zou me ook wel kunnen vinden in een -1 hoor. Niet op het vlak van inhoud (die is duidelijk maar een 0 waard), maar wel op het vlak van vorm. Helemaal geen hoofdletters en het verkeerd toepassen van leestekens (maakt het echt lastig leesbaar) Ook hele korte zinnetjes wat niet echt helpt. Ik geef hem een -1, maar een 0 is volgens mij een even goed verdedigbare score.k1n8fisher schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:10:
is deze: roundlet in 'nieuws: Ontwikkelaar port spraakbesturing Siri naar iPhone 4' reactie echt ongewenst?
-1 is veel te zwaar imho, dit is gewoon een 0.
Virussen? Scan ze hier!
veel te zwaar. lijkt me niet. vind je het zo niet moeilijk lezen dan. nou die schrijfstijl lijkt me kansloos.
Dat heeft niets meer te maken met spellingsfouten/typfouten maar gewoon met helemaal geen moeite doen. Als ik mijn best moet doen om een reactie te lezen en dit niks te maken heeft met de inhoud dan trek ik daar sowieso een punt voor af. En deze reactie begint voor mij sowieso al op 0. Een +1 kan ik er op geen enkel mogelijke manier in zien en als ik dan naar de stijl kijk kom ik echt wel op een -1.
Dat heeft niets meer te maken met spellingsfouten/typfouten maar gewoon met helemaal geen moeite doen. Als ik mijn best moet doen om een reactie te lezen en dit niks te maken heeft met de inhoud dan trek ik daar sowieso een punt voor af. En deze reactie begint voor mij sowieso al op 0. Een +1 kan ik er op geen enkel mogelijke manier in zien en als ik dan naar de stijl kijk kom ik echt wel op een -1.
Ik vind dit niet zo moeilijk lezen nee. Ik vind het een beetje kommaneuken om hem een -1 te geven, alleen vanwege een paar ontbrekende hoofdlettters, en één typo (d en s zitten nu eenmaal naast elkaar).
Als dat al een reden is voor -1, kan de halve FP by default naar -1 verhuizen...
Het is hier geen taalsite of een onderwijsinstelling oid...
Een +1 is idd way te hoog, maar een -1 is imho weer way te laag. Ergo, een 0 dus.
Als dat al een reden is voor -1, kan de halve FP by default naar -1 verhuizen...
Een +1 is idd way te hoog, maar een -1 is imho weer way te laag. Ergo, een 0 dus.
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 15-10-2011 17:42 ]
Virussen? Scan ze hier!
Eensch, het is een oninteressante post met slechte opmaak maar dat maakt het geen -1.wildhagen schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:41:
Ik vind dit niet zo moeilijk lezen nee. Ik vind het een beetje kommaneuken om hem een -1 te geven, alleen vanwege een paar ontbrekende hoofdlettters, en één typo (d en s zitten nu eenmaal naast elkaar).
3 op een rij wat dat betreft, gewoon een nulletje.
Liefhebber van Tweakers
* Herman is het eensch met de heren boven mij die een 0 geven 
Gewoon een pittige en wat matige reactie. Maar m.i. zeker niet ongewenst.
Gewoon een pittige en wat matige reactie. Maar m.i. zeker niet ongewenst.
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar port spraakbesturing Siri naar iPhone 4'
"Wat is dat nu weer van bagger opmerking"
"Denk je nou ECHT ...."
"Denk zelf eens na.."
"Complete b*llsh*t..."
En dan een +3 moderatie
Ik zou het normaal niet off-topic noemen, maar met deze toon.. Heb hem voorlopig maar op -1 staan, twijfel wel erg tussen 0 en -1.
"Denk je nou ECHT ...."
"Denk zelf eens na.."
"Complete b*llsh*t..."
En dan een +3 moderatie
Ik zou het normaal niet off-topic noemen, maar met deze toon.. Heb hem voorlopig maar op -1 staan, twijfel wel erg tussen 0 en -1.
Is zijn reactie richting een andere poster bedoelt? want ik zag zo snel niet op wie het bedoelt was maar dit soort taal mag wat mij betreft sowieso op -1.
[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 15-10-2011 21:53 ]
Liefhebber van Tweakers
Was in reactie op DJMurtz in 'nieuws: Ontwikkelaar port spraakbesturing Siri naar iPhone 4', welke overigens ook al een geheel onterechte -1 te pakken heeft
Die reactie is gewoon een +1, daar staat hij nu ook op, de reactie van pijltje_hoog is gezien deze op iemand gericht is gewoon een duidelijke -1 wat mij betreft.
[ Voor 35% gewijzigd door pino85 op 15-10-2011 23:03 ]
Liefhebber van Tweakers
rammes in 'nieuws: Belgische 4G-veiling trekt vijf kandidaten'
Deze reactie krijgt -1 en staat op 0, maar volgens mij is zijn opmerking gewoon on-topic en dus +1 waard.
Deze reactie krijgt -1 en staat op 0, maar volgens mij is zijn opmerking gewoon on-topic en dus +1 waard.
Ik twijfel daar niet tussen de 0 en -1 maar deel ene -1 uit vanwege geflame, op de man spelen etc. De post blijft echter op 0 staan wegens de +3 en +1's die de post heeft gekregen.julby schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:49:
Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar port spraakbesturing Siri naar iPhone 4'
"Denk je nou ECHT ...."
"Denk zelf eens na.."
"Complete b*llsh*t..."
En dan een +3 moderatie
Deze reactie hoeft van mij ook niet zo eigenlijk, het begint al met een flame:
Hakker in 'meuk: Total Commander 8.00 bèta 5'
Deze vind ik behulpzaam (+2), wat vinden jullie?
Roelof in 'meuk: Total Commander 8.00 bèta 5'
[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 16-10-2011 10:11 ]
Die eerste post is wat mij betreft een -1, de 2e vind ik ook een +2 dus dat heb ik hem gegeven.
Liefhebber van Tweakers
+1 gegeven, kan nog een zetje gebruiken.tweaker2010 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:57:
Liefhebber van Tweakers
Ik twijfel erg tussen +1 en 0. Op zich vind ik het een weinig interessante first post. "Goed bezig in belgie' is an sich niets waard. De +1 zou dan nog in de vraag "en waarom nog niet in NL?" moeten zitten maar aangezien dit om aanmeldingen gaat voor een 4G veiling vind ik dat helemaal niet zo ontopic. Een 0 is in mijn ogen daarmee ook een prima te verdedigen score waar ik voor ga kiezen.pino22 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:15:
Die eerste post is wat mij betreft een -1, de 2e vind ik ook een +2 dus dat heb ik hem gegeven.
je bedoelt denk ik deze post toch?
vraag het even omdat je me quote maar dat gaat denk ik om andere posts
0 zou kunnen net als een +1, ik geef in dit geval gewoon iemand voordeel van de twijfel.
vraag het even omdat je me quote maar dat gaat denk ik om andere posts
0 zou kunnen net als een +1, ik geef in dit geval gewoon iemand voordeel van de twijfel.
Liefhebber van Tweakers
Die post bedoel ik inderdaad
weeraanmelden in 'nieuws: Microsoft geeft blik op Task Manager van Windows 8'
0 gegeven, maar wat is hier zo ongewenst aan (8x-1)? Mag vergelijken niet?
latka in 'nieuws: Microsoft geeft blik op Task Manager van Windows 8'
-1, denk ik ...
-1, denk ik ...
[ Voor 26% gewijzigd door Xubby op 16-10-2011 11:39 ]
De reactie eronder legt het uit;Xubby schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:37:
Dit soort reacties lokken vaak geflame en getroll uit. Een -1 is imho niet direct nodig, een 0 past in mijn ogen ook prima.Zucht, ik word hier toch een beetje moe van. Altijd weer die reacties om aan te tonen dat Microsoft wat heeft gekopieerd van Apple of Linux.
Eens, misschien grappig bedoelt maar ik lees het als klacht over de nieuwswaarde wat in Geachte Redactie hoort en niet op de FP.
Mee eens dat het een flame kan uitlokken. Maar het kan toch niet zo zijn dat je niet meer kunt opmerken dat er 10 jaar geleden ook al zoiets bestond, bij een ander OS, zonder een -1 te scoren ...Bor de Wollef schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:54:
[...]
De reactie eronder legt het uit;
[...]
Dit soort reacties lokken vaak geflame en getroll uit. Een -1 is imho niet direct nodig, een 0 past in mijn ogen ook prima.
[...]
Deels lok je een flame uit, deels maak je het met je reactie ... Wie doet wat?
Eerste is wat mij betreft inderdaad een nulletje, de andere reactie duidelijke -1Xubby schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:37:
-1, denk ik ...
Liefhebber van Tweakers
Q in 'nieuws: Apple brengt iPhone 4S uit in diverse landen' +2 (waarvan 1x +3)
MrHugo in 'nieuws: Apple brengt iPhone 4S uit in diverse landen' -1
Dit lijkt mij modmisbruik...
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Biede niet echt iets voor op de FP wat mij betreft. De eerste, die veel te hoog is gescored, zou wellicht een nulletje kunnen zijn wegens offtopic. De tweede is ook offtopic op zijn best.Cheetah schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:13:
Q in 'nieuws: Apple brengt iPhone 4S uit in diverse landen' +2 (waarvan 1x +3)
De +2 en +3's op de eerste post lijken mij "mee eens" stemmers ipv objectieve moderaties.
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 16-10-2011 13:22 ]
player-x in 'nieuws: Een van oprichters The Pirate Bay krijgt boete en gevangenisstraf'
6x +3????????? LOLLL?
arnoudwokke in 'nieuws: Een van oprichters The Pirate Bay krijgt boete en gevangenisstraf'
Waarom, o waarom blijft de crew dit soort offtopic berichten maar aanmoedigen??? Dit lokt alleen maar meer ongewenste en zwaar offtopic threads uit. Ongewenst, en ik maak er dan een -1 van.
6x +3????????? LOLLL?
arnoudwokke in 'nieuws: Een van oprichters The Pirate Bay krijgt boete en gevangenisstraf'
Waarom, o waarom blijft de crew dit soort offtopic berichten maar aanmoedigen??? Dit lokt alleen maar meer ongewenste en zwaar offtopic threads uit. Ongewenst, en ik maak er dan een -1 van.
[ Voor 49% gewijzigd door wildhagen op 16-10-2011 15:01 ]
Virussen? Scan ze hier!
Die 6x+3 is wel apart inderdaad.
Waarom iemand van de crew offtopic reacties min of meer aanmoedigd door ook zo te posten weet ik niet.
Wellicht dat dit een puntje van aandacht is waar Arnoud op kan worden aangesproken?
Als de reactie van Arnoud een -1 is zouden de andere reacties ook een -1 moeten zijn die daar op ingaan toch?
Waarom iemand van de crew offtopic reacties min of meer aanmoedigd door ook zo te posten weet ik niet.
Wellicht dat dit een puntje van aandacht is waar Arnoud op kan worden aangesproken?
Als de reactie van Arnoud een -1 is zouden de andere reacties ook een -1 moeten zijn die daar op ingaan toch?
[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 16-10-2011 15:21 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik heb alles onder Ample Energy in 'nieuws: Een van oprichters The Pirate Bay krijgt boete en gevangenisstraf' dan ook een -1 gegeven, precies om die reden 
De genoemde reactie zelf niet, omdat die tenminste nog enige on-topic inhoud heeft die compenseert.
Dat kan je van de reacties er onder niet zeggen...
De genoemde reactie zelf niet, omdat die tenminste nog enige on-topic inhoud heeft die compenseert.
Dat kan je van de reacties er onder niet zeggen...
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb ze allemaal op -1 gescored. GR materiaal hooguit maar niet voor op de FP. Sommige posts hebben nog wel even een zetje nodig om op een goede score te komen vanwege +3's / +2's.
Verwijderd
Waarom -1 voor deze post?
daft_dutch in 'nieuws: Nederlandse zonneauto's starten vooraan bij Solar Challenge'
daft_dutch in 'nieuws: Nederlandse zonneauto's starten vooraan bij Solar Challenge'
Geen idee, is gewoon een +1. Bij deze.
Virussen? Scan ze hier!
Dat is gewoon een +1; de score is rechtgezet met de punten van Wildhagen en mijzelf
+1 On-topic 14
-1 Ongewenst 2
Sluit me er bij aan, heb ook even +1 gegeven al staat hij al goed vast op de +1
Liefhebber van Tweakers
Dit topic is gesloten.
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.