Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Bedankt allemaal voor deze opmerkingen, zo kunnen wij dit zo nodig in het vervolg aanpassen! - Sophie
Het XMS systeem registreert niet goed alle handelingen die je doet in "mijn xms".
Op 15 september (na gesproken te hebben met iemand van xms) ruim voor de aanmaak van de factuur, heb ik mijn bandbreedte terug gezet van 100 Mbits naar 50 Mbits, volgens de medewerker voldoende om niet op de factuur te komen.
Op de factuur 1-10 tm 31-10 stond deze 100 mbits toch nog op de nota.
In overleg,dus niet op eigen houtje,zou dit gecorrigeerd worden,en ik kon de nota van 1-10 tm 31-10 minus 30 euro overmaken.
Goed geregeld.... tot er een herinnering kwam,en het gekke is,niet over het hele bedrag,maar alleen over de 30 euro die ik in mindering had gebracht.
Weer gebeld met XMS, dit zou in orde gemaakt worden,ik hoefde me geen zorgen te maken.
Vandaag kreeg ik echter een herinnering met 10 euro extra kosten,de dreiging dat ik binnen 8 dagen wordt afgesloten en dat het geheel wordt doorgespeeld naar een incasso buro.
Dus weer met XMS gebeld, jongens hoe zit dat nu ?
Blijkt dat die wijziging in september die ik toch echt gedaan heb, ik heb sinds 1 oktober ook nog maar 50 mbits technisch wel is verwerkt,maar administratief niet te zijn doorgevoerd.
Op de aankomende nota van 1-11 tm 30-11 staat dus weer 30 euro teveel voor de dienst 100 mbits.
De afdeling administratie heeft nu dan maar een creditnota aangemaakt en dan nu ook administratief de boel terug gezet naar 50 mbits,maar op de nieuwe factuur voor de periode 1-11 tm 30-11 staan weer de kosten van 100 mbits, minus 60 euro.
Op mijn vraag of het dan niet makkelijker was, die facturen zijn toch nog niet de deur uit,om alvast die kosten voor 1-11 tm 30-11 er gewoon vanaf te halen, werd er gezegd, sorry maar dat kan het systeem niet.
En zo kan het gebeuren dat een downgrade op 15 september zelfs voor november gewoon op de nota staat en als ik niet gebeld had nog langer.
Wat er met de boete van 10 euro onterechte administratie kosten gaat gebeuren weet ik niet,want ik was op, 47 minuten aan de telefoon heeft me dit gekost.
Pas dus op of een dienst die je via "mijn XMS" uitzet, ook echt niet meer berekend wordt.
Ik kijk al huiverend uit naar de volgende nota,want tussen zeggen,en doen,zit nogal een verschil.
De afspraken die ik met de klachtenafdeling heb gemaakt, zijn ook nog eens niet doorgegeven aan de administratieafdeling.
Degene die ik aan de telefoon had kon er ook niets aan doen behalve excuus aanbieden,en zeggen dat die rekeningen nooit hadden mogen worden verstuurd en hoe het kon dat die wijziging van 15 september administratief nooit is verwerkt,wist hij ook het antwoord niet.
Wel kreeg ik van de week ook een brief dat mijn klacht over de eerste keer 100 mbits onterecht in rekening brengen in behandeling was genomen,terwijl die per e-mail en telefonisch dus al was afgehandeld.
Ben benieuwd hoe dit bij mij gaat lopen, ik heb 28 september gedowngrade naar 50 Mbit (na precies 1 jaar vanwege de 'gratis router' actie). Snelheid is sinds 30/9 ook werkelijk 50 Mbit.Nick39 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:36:
(verhaal geknipt)
Ik zou toch iets moeten verwachten van een 'downgrade boete' van 25 euro met een creditnota van 30 euro (vooruitbetaald voor 100 Mbit in oktober), maar blijkbaar gaat dat niet altijd goed...
De box blijft dan de tijd aangeven van het moment van inschakelen lijkt wel. Even naar standby en weer terug aan lost het probleem dan meestal wel op.
Verwijderd
Mogelijk kun je dit probleem oplossen door een software update uit te voeren. Dit doe je via menu -> instellingen -> systeem -> software opnieuw inladen. - SophieToniW schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:25:
Het gebeurt de laatste tijd erg vaak dat de klok in de informatiebalk van mijn 532 stil staat. Hebben meer mensen daar last van?
De box blijft dan de tijd aangeven van het moment van inschakelen lijkt wel. Even naar standby en weer terug aan lost het probleem dan meestal wel op.
En eerlijk gezegd (bedoel dit als opbouwende kritiek) erger ik me nu al een beetje aan de officiële, zakelijke, politiek correcte toon van de posts van Webcare tot nu toe. Ik zie liever goed geïnstrueerde mensen die weten wat ze wel en niet mogen zeggen, maar wel meer als deelnemer aan het forum meedoen.
Edit: dit doet overigens niks af aan de inzet van de mensen achter het XMS-account natuurlijk!
[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 19-10-2011 09:16 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
GerkeP
De optie 'Sophie' ontbreekt bij mij in het menu...Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:39:
[...]
Mogelijk kun je dit probleem oplossen door een software update uit te voeren. Dit doe je via menu -> instellingen -> systeem -> software opnieuw inladen. - Sophie
En ja, uiteraard draait de box de laatste firmware. Alsof ik dat niet al 36 keer heb gedaan...
Verwijderd
Wij zijn bezig het menu te verbeteren. Wij zullen dit probleem over de klok meenemen in onze werkzaamheden. - SophieToniW schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:28:
[...]
En ja, uiteraard draait de box de laatste firmware. Alsof ik dat niet al 36 keer heb gedaan...
Beste Sophie,Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:33:
[...]
Wij zijn bezig het menu te verbeteren. Wij zullen dit probleem over de klok meenemen in onze werkzaamheden. - Sophie
Hoe kun je dat nou beloven? Voor hetzelfde geld is het een issue wat alleen voor mijn STB geldt en bij de andere boxen helemaal niet voorkomt! Misschien had ik wel te veel gedronken en dácht ik dat de klok stilstond. Dit is niet hoe software-ontwikkeling en bughunting werkt. Eerst moet vastgesteld worden of het te reproduceren is en of het bij meerdere/alle installaties voorkomt. Pas dan zullen ontwikkelaars proberen de bug te verhelpen. Webcare is leuk, maar als je zo maar aan mij gaat beloven dat het meegenomen gaat worden in de werkzaamheden dan maak je de antwoorden van Webcare een beetje ongeloofwaardig...
Ik heb het probleem met de klok ook. Dus ja, het is een bug
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Datum: 26 oktober 2011
Tijdstip start onderhoud: 06:00
Tijdstip einde onderhoud: 07:00
Tijdens deze werkzaamheden kunnen de bovenstaande diensten voor maximaal 30 minuten onderbroken worden. - Tim
Verwijderd
Als je even terugleest kun je zien dat onze werkzaamheden ook bestaan uit het signaleren van generieke problemen. Als ik zeg "onze werkzaamheden" bedoel ik dus dat ik het op de lijst zet en het ga uitzoeken. Indien blijkt dat er echt iets aan de hand is, zetten wij dit door naar GHM. - SophieToniW schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:47:
[...]
Beste Sophie,
Hoe kun je dat nou beloven? Voor hetzelfde geld is het een issue wat alleen voor mijn STB geldt en bij de andere boxen helemaal niet voorkomt! Misschien had ik wel te veel gedronken en dácht ik dat de klok stilstond. Dit is niet hoe software-ontwikkeling en bughunting werkt. Eerst moet vastgesteld worden of het te reproduceren is en of het bij meerdere/alle installaties voorkomt. Pas dan zullen ontwikkelaars proberen de bug te verhelpen. Webcare is leuk, maar als je zo maar aan mij gaat beloven dat het meegenomen gaat worden in de werkzaamheden dan maak je de antwoorden van Webcare een beetje ongeloofwaardig...
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Heb al meerdere keren mijn STB moeten herstarten om de melding weg te krijgen.
Dat denk je verkeerdLuuk1983 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:50:
Eén ding moet me nog even van het hart met betrekking tot de XMS Webcare. Van de ene kant vind ik het goed dat ze voor XMS mogen spreken, van de andere kant denk ik dat ze veel te weinig mogen zeggen. Ik ben bang dat het vooral standaard antwoorden op vragen gaan zijn als 'modem resetten', 'probeer een software update' en 'bel de helpdesk'. Ondanks dat dit logische stappen zijn kan je er bijna vanuit gaan dat de mensen hier dat al lang gedaan hebben, waarschijnlijk al vaker dan één keer. Veel Tweakers hier hebben veel diepere kennis van de gang van zaken, maar ik ben bang dat Webcare er dan weer niet zo diep op in mag gaan.
Webcare is zo ingericht dat ze redelijk veel vrijheid hebben mbt het beantwoorden van klantvragen. Wat ze niet doen is ingaan op vragen over development of de productroadmap.. of inhoudelijk ingaan op klachten via een forum als tweak. Verder staat het hen vrij om te doen en laten wat ze willen en als ze vragen hebben kunnen ze mij als klankbord benaderen.
Webcare is dus geen spreekbuis van marketing (dat is in ieder geval het 'gevoel/de angst' die ik in je reactie teruglees)
Ze zijn net begonnen dus het is natuurlijk even zoeken naar de juiste weg/toon. Wat je niet moet vergeten is dat er één groot verschil zit in de posts die zij plaatsen en de dingen die ik af en toe op tweak roep: Zij hebben een officieel zakelijk account bij tweak. Wat zij op tweak schrijven heeft dus direct impact op XMS. En ja.. dan moet je af en toe iets 'voorzichtiger' zijn.En eerlijk gezegd (bedoel dit als opbouwende kritiek) erger ik me nu al een beetje aan de officiële, zakelijke, politiek correcte toon van de posts van Webcare tot nu toe. Ik zie liever goed geïnstrueerde mensen die weten wat ze wel en niet mogen zeggen, maar wel meer als deelnemer aan het forum meedoen.
Er is een duidelijk verschil tussen webcare en development.. maar volgens mij snap je dat best. Webcare kan issues signaleren en problemen laten testen of medewerkers inschakelen om contact met de klant te zoeken. Is er echt iets aan de hand dan gaat het natuurlijk op de issuelijst voor GHM en is het aan hen om het probleem op te lossen. (iets minder zuur mag best wel btw)ToniW schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:47:
Ben ik niet met je eens, Webcare reageerde meteen per PM op mijn opmerkingen over de niet werkende analoge aansluiting en de 'downgrade boete' en ik werd gisteravond keurig teruggebeld om een afspraak te maken voor het fixen van analoog. Natuurlijk had ik hiervoor ook de helpdesk kunnen bellen maar dit is natuurlijk veel efficienter dan je eerst telefonisch door de eerstelijn te moeten worstelen...Luuk1983 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:50:
Eén ding moet me nog even van het hart met betrekking tot de XMS Webcare. Van de ene kant vind ik het goed dat ze voor XMS mogen spreken, van de andere kant denk ik dat ze veel te weinig mogen zeggen. Ik ben bang dat het vooral standaard antwoorden op vragen gaan zijn als 'modem resetten', 'probeer een software update' en 'bel de helpdesk'. Ondanks dat dit logische stappen zijn kan je er bijna vanuit gaan dat de mensen hier dat al lang gedaan hebben, waarschijnlijk al vaker dan één keer. Veel Tweakers hier hebben veel diepere kennis van de gang van zaken, maar ik ben bang dat Webcare er dan weer niet zo diep op in mag gaan.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Ik heb deze meldingen toegevoegd aan onze lijst zodat deze punten (opnieuw) in onderzoek genomen kunnen worden.- Tim
edit: @Fiber je punt is toegevoegd aan de lijst. -Tim
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 11:26 ]
Verwijderd
Dit komt waarschijnlijk door onze "bedankjes" onder de posts, is een automatisme maar je hebt een punt. Bij deze is dat verleden tijdLuuk1983 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:50:
En eerlijk gezegd (bedoel dit als opbouwende kritiek) erger ik me nu al een beetje aan de officiële, zakelijke, politiek correcte toon van de posts van Webcare tot nu toe. Ik zie liever goed geïnstrueerde mensen die weten wat ze wel en niet mogen zeggen, maar wel meer als deelnemer aan het forum meedoen.
Edit: dit doet overigens niks af aan de inzet van de mensen achter het XMS-account natuurlijk!
Weten wij trouwens al zeker dat Denan geen chatbot geschreven heeft? NS Hispeed heeft ook een Sophie...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik heb inderdaad jabberwacky aan een zakelijk account bij tweak gelinked. Webcare doet niet anders dan posts opknippen er er smileys tussen zetten.. en af en toe werk ik de blacklist bij (niet reageren op fiber/j1nx/nick/etc) .. En toch is iedereen blij.Fiber schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:04:
Toch waardeer ik het wel als er een naam bij staat. Juist omdat jullie met z'n tweeën zijn. Bedankjes en groetjes zijn inderdaad overbodig.
Weten wij trouwens al zeker dat Denan geen chatbot geschreven heeft? NS Hispeed heeft ook een Sophie...
(wellicht ten overvloede: sophie bestaat, ik stond net nog naast haar bureau)
[ Voor 6% gewijzigd door denan op 19-10-2011 12:19 ]
Verwijderd
Gelukkig komt mijn naam er niet meer direct bijdenan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:18:
[...]en af en toe werk ik de blacklist bij (niet reageren op fiber/j1nx/nick/etc) .. En toch is iedereen blij.
Geen remote toegang dus om de blacklist bij te werken....denan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:18:
[...]
Ik heb inderdaad jabberwacky aan een zakelijk account bij tweak gelinked. Webcare doet niet anders dan posts opknippen er er smileys tussen zetten.. en af en toe werk ik de blacklist bij (niet reageren op fiber/j1nx/nick/etc) .. En toch is iedereen blij.
(wellicht ten overvloede: sophie bestaat, ik stond net nog naast haar bureau)
Maar Sophie schreef:denan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:53:
Er is een duidelijk verschil tussen webcare en development.. maar volgens mij snap je dat best. Webcare kan issues signaleren en problemen laten testen of medewerkers inschakelen om contact met de klant te zoeken. Is er echt iets aan de hand dan gaat het natuurlijk op de issuelijst voor GHM en is het aan hen om het probleem op te lossen. (iets minder zuur mag best wel btw)
Wie is 'wij' dan hierin? Als je zo nauwkeurig een verschil tussen webcare en XMS en GHM gaat maken, dan wil je toch niet zeggen dat webcare het menu aan het verbeteren is? Ik interpreteerde dit als 'wij, zijnde de leverancier van het product dat u afneemt'.Wij zijn bezig het menu te verbeteren. Wij zullen dit probleem over de klok meenemen in onze werkzaamheden
Ik bedoelde het echt niet zuur, maar het komt op mij echt ongeloofwaardig over als op een vermeende probleemmelding van mij meteen gereageerd wordt in de trant van 'we gaan het meteen meenemen en oplossen'. Dat is veel te sussend. Gaat u maar gerust weer slapen. Ik heb in het verleden misschien teveel met helpdesks van UPC en KPN gebeld :-)
Mijn punt is vooral: zeg niet tegen de klant dat eraan gewerkt wordt als dat niet zo is. Met mijn specifieke observatie (de stilstaande klok) had ik veel meer gehad aan een reaktie als: 'wat raar, je bent de eerste die dat meldt, we zullen eens gaan navragen of dat vaker optreedt', of 'we hebben het al vaker gehoord, we zullen het eens op het lijstje voor development zetten'
@Sophie: excuses als ik wat te schoppend overkwam!
De eerste "wij" is het bedrijf.. en dus XMS/GHM. De tweede Wij is webcare.. maar dat is een mooie verklaring voor het misverstandToniW schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:51:
Wie is 'wij' dan hierin? Als je zo nauwkeurig een verschil tussen webcare en XMS en GHM gaat maken, dan wil je toch niet zeggen dat webcare het menu aan het verbeteren is? Ik interpreteerde dit als 'wij, zijnde de leverancier van het product dat u afneemt'.
Kap nu eens met dat zinloze gebabbel over Ziggo, dat is compleet irrelevant en offtopic bovendien.Luuk1983 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:50:
Er zit geen Denan/Rekenblok emotie achter,aan de ene kant zijn dan alle klanten gelijk en voorkom je dat te familiair gelijk overkomt als,hij of zij is partijdig,maar het is net een 112 systeem waarop van een draaiboek wordt opgedreund wat te doen, soms zelfs letterlijk copy and pasted.
Ik noem het "windvangers" die standaard antwoorden geven waar een hoop mensen wel wat aan hebben, en dus de klantenservice ontlasten,maar op specifieke gevallen gaat men gewoon niet in.
[ Voor 31% gewijzigd door IEF op 23-10-2011 00:46 ]
Vergeet niet dat webcare pas net nieuw is hier. Het is op tweakers.net een ander niveau van klanten dat je op een gemiddelde klantenservice ziet. En vooral voor een relatief kleine provider als XMS. Misschien is dat iets waar webcare nog even aan moet wennen, of waar de tweakers even aan moeten wennen.Nick39 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:02:
[...]
Exact hetzelfde in het Ziggo forum hoor,in actuele discussies zeggen ze niets, bij daadwerkelijke klachten is het standaard, geachte heer/mevrouw wilt u mij in een PM uw klantnummer doorgeven dan kunnen wij zien wat we voor u kunnen betekenen.
Geen emoties,geen je hebt gelijk.
Wel zijn het mensen die idd wel even iets sneller voor elkaar krijgen dan de klantendienst van Ziggo zelf maar het is ook altijd standaard, bel 1200 en dan krijgt u gratis een medewerker aan de lijn,maar dat is alleen als je met Ziggo belt,met mijn XMS lijn heb ik daar niets aan.
Bij Ziggo dan he,zijn het (volgens mij) gewoon thuiswerkers die inloggen en iets doen.
Standaard is het ook altijd, in uw buurt bevind zich een zender van Digitenne,controleer eerst uw bekabeling voordat u een afspraak maakt met een monteur om kosten te voorkomen.
Ik weet dat het echte mensen zijn,maar het is net een automatisch response systeem.
Er zit geen Denan/Rekenblok emotie achter,aan de ene kant zijn dan alle klanten gelijk en voorkom je dat te familiair gelijk overkomt als,hij of zij is partijdig,maar het is net een 112 systeem waarop van een draaiboek wordt opgedreund wat te doen, soms zelfs letterlijk copy and pasted.
Ik noem het "windvangers" die standaard antwoorden geven waar een hoop mensen wel wat aan hebben, en dus de klantenservice ontlasten,maar op specifieke gevallen gaat men gewoon niet in.
Een gemiddelde klant die de klantenservice belt heeft immers niet zo veel verstand van alle diensten. Dat is natuurlijk ook helemaal niet erg maar je moet dan wel het kaf van het koren scheiden. En daar komen de antwoorden "Standaard is het ook altijd, in uw buurt bevind zich een zender van Digitenne,controleer eerst uw bekabeling voordat u een afspraak maakt met een monteur om kosten te voorkomen" vandaan. Mensen bellen voor algemene vraagjes, maar die zal je op tweakers weinig zien. En als je ze al ziet, dan antwoord een tweaker zo mogelijk nog sneller dan webcare. Hier doen mensen veel meer vooronderzoek en dat is ook goed te merken!
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
GerkeP
Als het probleem zich bij jou ook voordoet,zou je me dan willem DM-en, we zijn bezig met vara's belbus,die erg moesten lachen om de slogan XMS : U heeft al lang genoeg gewacht, hoe meer zielen hoe meer vreugd.janbrede schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:22:
[...]
Ben benieuwd hoe dit bij mij gaat lopen, ik heb 28 september gedowngrade naar 50 Mbit (na precies 1 jaar vanwege de 'gratis router' actie). Snelheid is sinds 30/9 ook werkelijk 50 Mbit.
Ik zou toch iets moeten verwachten van een 'downgrade boete' van 25 euro met een creditnota van 30 euro (vooruitbetaald voor 100 Mbit in oktober), maar blijkbaar gaat dat niet altijd goed...
Niet zo happen, dan is er niks aan de hand.
[ Voor 87% gewijzigd door IEF op 23-10-2011 00:47 ]
Helpdesk gebeld: "u wordt vandaag gemigreerd, maar daar mag u niets van merken"
Helpdesk doet in deze niets en verwijzen naar
Dankzij de bereidheid van de mensen van Reggefiber die 2 straten verderop met de migratie bezig waren werkt alles weer. Volgens hen moest het bij XMS bekend zijn dat alles er een dag eruit zou liggen.
Er moesten nwe lassen gemaakt worden omdat de wijkkasten gaan verdwijnen.
Waarom informeert XMS haar klanten niet?!
XMSnet leer eens je klanten serieus te nemen en reageer op klachten die je klant meldt bij de HD of bij enquetes.
Danny 3766
En vara belbus is niet zielig, windvangers is wel niet zo netjes.
Verwijderd
Een windvanger is gewoon een object (bijvoorbeeld een scherm of een muur oid) of een persoon die een ander object / persoon uit de wind houdt c.q. ontlast, daar is helemaal niets on-netjes aan.
Waarschijnlijk kent Fiber het verschil niet tussen een windvanger en een windbuil.
Zie ook de oorspronkelijke omschrijving van Nick39:
"Ik noem het "windvangers" die standaard antwoorden geven waar een hoop mensen wel wat aan hebben, en dus de klantenservice ontlasten,"
Niks mis mee, zolang je de moeite neemt om te lezen wat er staat ...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 19:03 . Reden: typos + smiley ]
Diverse journalisten willen geld zien,of de app gestopt.Leuk van Glashart en De Telegraaf, maar bij wie kunnen de fotografen en cameramensen die het materiaal leveren aan de grootste krant van Nederland hun rekening indienen? Want zowel De Telegraaf als Glashart plaatsen er reclame bij en verdienen er aan, echter de leveranciers (die het copyright hebben) van het gebruikte materiaal krijgen hier geen vergoeding voor. Het is dus pure diefstal wat hier gebeurd.
Ik begrijp werkelijk niet wat er beledigend is aan windvangers, is golfbrekers dan netter ?
En ik heb het ook over webcare medewerkers in het algemeen.
Maar een ander goed woord kan ik niet vinden,dus daarom heb ik uitgelegd wat ik met windvangers bedoel.
Laat het modereren maar aan ons over.
[ Voor 67% gewijzigd door IEF op 23-10-2011 00:49 ]
Tja zo zijn er waarschijnlijk altijd wel mensen die zuur op vernieuwingen reageren. Ik neem toch aan dat copyright e.d. gewoon geregeld is voor zaken die de telegraaf verspreid, ongeacht via welk platform of medium dat gaat.Nick39 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:11:
De Telegraaf App van Glashart is niet overal geliefd :
[...]
Diverse journalisten willen geld zien,of de app gestopt.
Ik moet overigens zeggen dat ik persoonlijk good old teletekst nog altijd het meest bruikbare vind om even snel iets van nieuws of sportuitslagen op te zoeken. Maar goed met dit soort apps op interactieve televisie is natuurlijk in potentie wel heel veel moois mogelijk.
Ik denk dat het probleem voornamelijk bestaat uit "freelance" medewerkers, die dus losse foto's en artikeltjes sturen, de medewerkers die in vaste dienst zijn van de Telegraaf krijgen natuurlijk gewoon betaald.ik222 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:22:
[...]
Tja zo zijn er waarschijnlijk altijd wel mensen die zuur op vernieuwingen reageren. Ik neem toch aan dat copyright e.d. gewoon geregeld is voor zaken die de telegraaf verspreid, ongeacht via welk platform of medium dat gaat.
Ik moet overigens zeggen dat ik persoonlijk good old teletekst nog altijd het meest bruikbare vind om even snel iets van nieuws of sportuitslagen op te zoeken. Maar goed met dit soort apps op interactieve televisie is natuurlijk in potentie wel heel veel moois mogelijk.
Maar je ziet hier in de plaatselijke krantjes ook wel eens foto's van freelancers die toevallig voorbij komen of de politiescanners beluisteren in de hoop voor die ene foto en die scoop, in hoeverre dat is afgedekt weet ik natuurlijk niet.
Als ze echt denken dat ze wat hebben,dan lijkt me een gang naar de rechter de enige manier,maar dan wel ,denk ik ook,in eerste instantie naar de Telegraaf,want die levert in eerste instantie toch de content lijkt me..
Dat is niet zo. Zoals ik hierboven al aangaf is het webcare team nieuw en moet men nog wennen aan de nieuwe rol. Ook zijn er voor zakelijke account gedragsregels waar ze zich aan moeten houden dus dat verklaart wellicht de emotieloze toon. Ik verwacht dat dat redelijk snel gaat veranderen zodra men meer bekend raakt met tweak.[b]Nick39 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:02:[/b
Verder moet je niet verwachten dat je ouderwets ruzie kunt maken zoals je met mij of rekenblok deed.. wat niet wegneemt dat je dat nog steeds mag doen. Mijn grote voordeel is dat ik geen voorbeeld-rol heb dus als ik het ergens niet mee eens ben zal ik dat ook zeker duidelijk zeggen
@danny:
Stuur je naw-gegevens eens naar webcare. De te migreren locaties zijn soest en amersfoort. Alle bewoners die gemigreerd worden zouden een brief moeten hebben ontvangen met daarin informatie over de migratie. Woon je daar dan zou ik even de doos met reclamepost bekijken, ik weet 100% zeker dat al die locaties een brief hebben gekregen
[ Voor 12% gewijzigd door denan op 19-10-2011 19:38 ]
Yup.. en nog open laten staan. Zal begin volgende week eens kijken wat ik kan regelen.(erg druk deze week)Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:48:
@ Denan > heb je mijn pm ontvangen ?
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 19-10-2011 19:51 ]
leuke quote, waar is de bron?Nick39 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:11:
De Telegraaf App van Glashart is niet overal geliefd :
[...]
Diverse journalisten willen geld zien,of de app gestopt.
Verwijderd
okidoki thnxdenan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:51:
[...]
Yup.. en nog open laten staan. Zal begin volgende week eens kijken wat ik kan regelen.(erg druk deze week)
Is er al meer informatie beschikbaar wanneer we series in een reeks kunnen opnemen?
Als in bijv, ik wil een opname plannen om elke dinsdag oh oh cherso op te nemen
Ik heb een brief gekregen, maar daar stond niets in over onderbreking.
Hier stond alleen in dat ik geen gebruik kon maken van het klantenportaal.
Alvorens opmerkingen te plaatsen over doos met folders, wellicht eerst kijken wat jullie hebben gestuurd.
Krijg nu ook van jou het gevoel dat het weer aan de klant ligt.
Ps voor de goede orde: het werkt allemaal weer. Ging meer om het gebrek van communcicatie en de lakse houding en moeilijk bereikbare HD.
[ Voor 17% gewijzigd door Danny67 op 19-10-2011 22:30 ]
kuwerti <ik> schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:10:
Ik heb nog een probleempje. Dit speelt eigenlijk alleen met uitzending gemist. Hierbij loopt het beeld vaak niet gelijk met het geluid. Het scheelt niet veel, maar op een gegeven moment ga je er op letten, en je eraan ergeren.
Ik heb het geluid (optisch) van mijn Amino540 naar mijn surround set. Iemand enig idee? hebben meer mensen hier last van. Woongebied 3828SL
Lees eerst eens terug
[ Voor 34% gewijzigd door White_Collar op 19-10-2011 22:43 ]
Echt ruzie hebben we nooit gehad,wederzijds misschien e.e.a. verkeerd ge-interpreteerd.denan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:34:
[...]
Verder moet je niet verwachten dat je ouderwets ruzie kunt maken zoals je met mij of rekenblok deed..
Ik had het ook over een algemeen webcare-team,vergeet niet dat ik met mijn dyslectie worstel.
Misschien is de vergelijking met het Ziggo webcare team ook niet juist,die blijven zo stijf omdat ze steeds wisselen,niemand die echt langer dan een maand of 4 blijft,ze worden vaak uitgemaakt voor rotte vis.
Vangnet was misschien een beter woord geweest, ik zit de hele avond al te piekeren hoe ik me beter kan uitdrukken dan Windvanger,golfbreker.
Ons "kibbelen" is ook gebaseerd op jaren kennen, dat geeft jou en rekenblok een bepaald credit en andersom hoewel Rekenblok me verkeerd had begrepen over bepaalde Ziggo uitlatingen over glasvezel waarbij het echt niet de bedoeling was de indruk te wekken XMS te "kakken" te zetten.
Ik zet af en toe wat neer,en verbaas me over de reacties,zoals de windvanger,omdat mijn intentie anders was,maar goed je kan nu eenmaal geen emoties in tekst zetten zodat men leest dat je het niet zo bedoelt.
Is uitgesproken,prima,niets meer loos.
Ik verwacht niet snel een dergelijke "band" te krijgen met een ander,tenslotte kennen jij en ik elkaar al een jaar of 4.
Mijn problemen met XMS worden nu anders aangepakt,niet meer via het forum of via bekenden maar op een meer officiele weg van mijn kant uit.
Is toch gewoon eenmalig,hoef je toch niet steeds aan te passen ?denan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:18:
[...]
en af en toe werk ik de blacklist bij (niet reageren op nick/etc) .. En toch is iedereen blij.
@Rekenblok
De bron was totaaltv maar ze hebben een aantal reacties weggehaald.
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6679
De reacties waarin men acties aankondigden zijn weg, er staan nog 2 boze reacties van dezelfde persoon.
Jammer want het ontkracht het eerdere verhaal.
[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 19-10-2011 23:53 ]
Je hebt hierover wel een brief ontvangen, alleen de omschrijving was cryptisch.Danny67 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:27:
Vandaag een dag geen internet/telefoon/tv.![]()
Helpdesk gebeld: "u wordt vandaag gemigreerd, maar daar mag u niets van merken"
Helpdesk doet in deze niets en verwijzen naar
Dankzij de bereidheid van de mensen van Reggefiber die 2 straten verderop met de migratie bezig waren werkt alles weer. Volgens hen moest het bij XMS bekend zijn dat alles er een dag eruit zou liggen.
Er moesten nwe lassen gemaakt worden omdat de wijkkasten gaan verdwijnen.
Waarom informeert XMS haar klanten niet?!
XMSnet leer eens je klanten serieus te nemen en reageer op klachten die je klant meldt bij de HD of bij enquetes.
Danny 3766
Echter had je dit forum een beetje gevolgd (pagina 30 + 31) dan had je het naadje van de kous geweten:
wiebo66 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:02:
Van de week een brief gehad (Soest) maar geen woord over migratie!
De benaming is "een aantal door te voeren technische aanpassingen" maar inderdaad kan ik over een periode van 2 weken niets aanpassen in "mijn XMS" dus zal het hier om de migratie gaan van Portaal naar XMS ?? Ik hoop dat ik niet de ervaringen krijg die hier beschreven staan.
Denan:
Na lang nadenken was dat inderdaad de beste omschrijving. Migratie is niet het juiste woord, dat associëren de meeste mensen toch met een overgang naar een andere provider.
kijk maar eens:
XMS Glasvezel ervaring - XIV
XMS Glasvezel ervaring - XIV
Verwijderd
Ik denk dat het een hele vooruitgang is voor XMS om een webcareteam neer te zetten en heet ze van harte welkom! Ik vraag wel iedereen even geduld met ze te hebben, ze zijn nieuw! Voor XMS is dit nieuw, en dat zou het voor ons ook moeten zijn. Het is heel makkelijk om meteen het hokje wat we hebben gedefinieerd door ervaring met andere webcares om hun heen te plaatsen, maar dat is wel heel generaliserend.
Je zult zien dat als ze eenmaal een beetje gewend zijn aan de gebruiken en manier van omgang hier, dat we reuze veel aan ze zullen hebben. Het is immers een extra ingang in XMS, en wel een die voor ons makkelijker zou moeten communiceren en vooral sneller dan de reguliere helpdesk. Iets met verschillend publiek.
Nogmaals: webcare: welkom!
[ Voor 31% gewijzigd door IEF op 23-10-2011 00:33 ]
Ik weet wat XMS verzonden heeft want ik heb ze de gegevens aangeleverd. Aangezien ik alles 2x gecontroleerd heb wist ik ook zeker dat alle brieven verzonden waren dus vandaar mijn opmerking. Dat was btw ook meer een stukje persoonlijke ervaring: meestal gooien mensen post van een bedrijf direct in de bak 'reclame' zonder het te openen. Ik doe dat bvb ook als ik iets krijg op een dag dat ik geen facturen verwacht. Negen van de 10 keer is het toch reclame in een enveloppe.Danny67 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:19:
@denan
Ik heb een brief gekregen, maar daar stond niets in over onderbreking.
Hier stond alleen in dat ik geen gebruik kon maken van het klantenportaal.
Alvorens opmerkingen te plaatsen over doos met folders, wellicht eerst kijken wat jullie hebben gestuurd.
@nick: Bovenstaande is een mooi voorbeeld waarom een officiële webcare iets neutraler is in de antwoorden dan een normale tweaker. Emotie is goed... maar kan ook verkeerd uitgelegd worden.
Je hebt een brief ontvangen met daarin een melding van de werkzaamheden. Aangezien de klantimpact (bij goed uitgevoerde migraties) minimaal was is dat niet in de brief geplaatst. Het verhaal van 2 pops met geclonede diensten uitleggen kost in een brief teveel moeite en 9 van de 10 keer levert dat alleen maar vragen op.Krijg nu ook van jou het gevoel dat het weer aan de klant ligt.
Ps voor de goede orde: het werkt allemaal weer. Ging meer om het gebrek van communcicatie en de lakse houding en moeilijk bereikbare HD.
In jouw geval had het ook geen impact mogen hebben tenzij de betrokken engineers (Reggefiber) iets goed fout hebben gedaan. Men maakt namelijk een kopie van jouw diensten/aansluiting op een 2e locatie en prikt de vezel om.
Wat me wel zorgen baart is dat de helpdesk je niet kon vertellen dat er een migratie was (of lees ik iets verkeerd?). Ik heb de helpdesk namelijk een dagelijkse planning gestuurd met migratielocaties en de afspraak is dat ze bellers uit soest/amersfoort eerst op die lijst checken.
Gaat er daar iets mis dan heeft de 2e en de 3e lijn bij XMS een directe lijn naar de projectmanager die het proces bij reggefiber aanstuurt.
Verwijderd
We focussen ons eerst op Tweakers, als we meer ervaring hebben gaan we ook kijken naar andere media. -TimLoveparade schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:08:
Gaat webcare ook actief worden op twitter?
Dat geeft juist aan dat ik respect heb voor de mensen die dat wel kunnen.
Maar daarnaast heb ik ook mijn princiepes en ik ben bereid om 100 euro uit te geven (ik noem maar een voorbeeld) om een 10' tje terug te krijgen.
Als een bedrijf me ten onrechte 10 euro administratiekosten in rekening brengt en ik schrijf 3 brieven terug dan breng ik ook 10 euro in rekening en betaalt men niet dan schakel ik zelf een incasso buro in.
Ik doe hetzelfde werk als zij,en ik zou dat dan gratis moeten doen ?
Kost me een hap meer en dat is diverse keren tot een rechtsgang gekomen,maar ik heb ze allemaal gewonnen,het gevoel dat ik gelijk heb gekregen laat me mezelf beter voelen dan de kosten die ik er voor heb moeten maken, ik zit financieel goed dus ik kan het me veroorloven,mijn oom is advocaat en mijn nicht ook,dus dat scheelt ook wat en het voelt voor mij een stuk beter als dat bedrijf die administratiekosten alsnog,onder dwang van het incassoburo of de rechter,overmaakt,dan kan ik het afsluiten in plaats van een wrok te houden.
Aan de andere kant stuur ik iemand die het goed doet van een bedrijf zelfs een kado ( en een iemand hier van XMS moet zich nu aangesproken voelen )
Maar het rotste vind ik het,en dat gebeurt me heel regelmatig,dat er een hele "ruzie" ontstaat omdat ik het juiste woord niet kan vinden,ik heb zelfs in mijn profiel hier gezet dat ik niet altijd de goede woorden kan vinden,en dat het soms al zo hoog is opgelopen dat het niet meer te sussen valt,terwijl een simpele vraag als: begrijp ik uit je woorden dat.... voldoende is,dan weet ik,hee het is verkeerd aangekomen,kan ik het rechtzetten. 95% van de discussies die hier ontstaan met mij,komen omdat ik me niet goed heb uitgedrukt of de ander me verkeerd begrepen heeft, en misschien tot opluchting van velen,trek ik me daarom voorlopig even terug,want dat vreet veel meer aan me dan mijn hele geschil met XMS.
Mooi, dan laten we het hierbij, het mag wel iets minder met bold.
[ Voor 10% gewijzigd door IEF op 23-10-2011 00:51 ]
Sinds ongeveer een maandje hebben we een Sony Bravia aangeschaft, maar sindsdien gaat het zappen (met de Animo afstandbediening) moeizaam. Soms pakt hij vanaf de bank het signaal niet.
De Animo staat nu direct naast de tv, dus het signaal zou de kast moeten bereiken.
Vaak werkt het zappen niet totdat je echt op zo'n 10 centimeter van de Animo zit met de afstandsbediening.
Andere keren werkt hij wel gewoon al is dit vaak niet van lange duur.
Is er iets wat het signaal verstoort? Het zal niet liggen aan een lage batterij stand, deze zijn ook vervangen door nieuwe terwijl ik het issue zelf zat te testen.
Hoor graag of dit een bekend probleem is en of er een oplossing voor beschikbaar zou zijn.
Alvast bedankt.
Misschien eens de moeite nemen om die eerst te lezen, voordat je post?
Goed voor de laatste keer dat ik mijn eigen FAQ quote:
IPTV:
Dit komt meestal doordat de batterijen bijna leeg zijn. In sommige gevallen ontstaat dit probleem na het kopen van nieuwe televisie. Dit probleem ontstaat doordat de TV de infrarood overdracht verstoort tussen afstandbediening en de Animo 110. Waardoor de commando's die je intoetst in de afstandbediening niet aankomen bij de Animo 110. Om dit probleem te verhelpen moet je contact op nemen met de service desk of een paar handige standaard oplossingen proberen die Mojo gepost heeft in dit topic.
[ Voor 87% gewijzigd door White_Collar op 20-10-2011 11:29 ]
En in de link die naar het topic verwijst, waar posts van Mojo stonden, kon ik geen standaard oplossing terugvinden. Behalve "Vaak helpt het verplaatsen van de STB al, of de helderheid aanzetten. Maar soms ook compleet niet." En zoals ik al aangaf in mijn vraag, hadden we dit al geprobeerd.Rekenblok schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:22:
Ongelofelijk hoe weinig mensen de FAQ lezen in de start post.
Misschien eens de moeite lezen om die te lezen?
Goed voor de laatste keer dat ik mijn eigen FAQ quote:
IPTV:
Mijn Animo 110 reageert nauwelijks tot niet, op mijn afstandbediening.
Dit komt meestal doordat de batterijen bijna leeg zijn. In sommige gevallen ontstaat dit probleem na het kopen van nieuwe televisie. Dit probleem ontstaat doordat de TV de infrarood overdracht verstoort tussen afstandbediening en de Animo 110. Waardoor de commando's die je intoetst in de afstandbediening niet aankomen bij de Animo 110. Om dit probleem te verhelpen contact op moeten nemen met de service desk of een paar handige standaard oplossingen proberen die Mojo gepost heeft in dit topic.
[ Voor 7% gewijzigd door gr33n op 20-10-2011 11:28 ]
Verwijderd
Mogelijk kan je probleem worden opgelost door de draagfrequentie van je afstandbediening te veranderen. Hierdoor komt het signaal van de afstandbediening niet meer overeen met de infraroodstraling van de televisie.
Om dit te doen dien je het volgende te doen:
Druk tegelijk de STB en OK toetsen op de afstandsbediening in en houdt ze ingedrukt.
Na circa 2 seconden gaat de STB toets branden.
Toets nu de drie-cijferige code in, deze is 100.
Hierna is de draaggolf frequentie omgezet. -Sophie
Lijkt me stug, omdat als je op de link drukt direct de post krijgt te zien:gr33n schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:26:
[...]
En in de link die naar het topic verwijst, waar posts van Mojo stonden, kon ik geen standaard oplossing terugvinden.
Daarnaast heb je dat al gedaan, dus zit er niks anders op om de helpdesk te bellen.Klopt, kan erg lastig vast te stellen te zijn. Het kan veel externe invloeden hebben en mijn ervaring is ook heel wisselend met het oplossen. Vaak helpt het verplaatsen van de STB al, of de helderheid aanzetten. Maar soms ook compleet niet.
"Om dit probleem te verhelpen moet je contact op nemen met de service desk"
[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 20-10-2011 11:29 ]
Ik was mijn antwoord nog aan het wijzigen, met de melding dat het verplaatsen van de STB box. Dat we dit al geprobeerd hadden en dit geen werkende oplossing bleek te zijn.Rekenblok schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:28:
[...]
Lijkt me stug, omdat als je op de link drukt direct de post krijgt te zien:
[...]
Dan blijft deze optie nog open: "Om dit probleem te verhelpen moet je contact op nemen met de service desk"gr33n schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:29:
[...]
Ik was mijn antwoord nog aan het wijzigen, met de melding dat het verplaatsen van de STB box. Dat we dit al geprobeerd hadden en dit geen werkende oplossing bleek te zijn.
Vermeld er wel bij dat je een Sony Bravia tv hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 20-10-2011 11:32 ]
Bedankt, ik zal dit eens gaan uitproberen. Na een eerder probleem (toen lukte het helemaal niet meer om van kanalen te wisselen (door een verkeerde stb code) hadden we deze teruggezet naar 000.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:27:
@gr33n
Mogelijk kan je probleem worden opgelost door de draagfrequentie van je afstandbediening te veranderen. Hierdoor komt het signaal van de afstandbediening niet meer overeen met de infraroodstraling van de televisie.
Om dit te doen dien je het volgende te doen:
Druk tegelijk de STB en OK toetsen op de afstandsbediening in en houdt ze ingedrukt.
Na circa 2 seconden gaat de STB toets branden.
Toets nu de drie-cijferige code in, deze is 100.
Hierna is de draaggolf frequentie omgezet. -Sophie
Zal vanavond kijken of dit met '100' beter werkt. Bedankt voor de tip.
Zal dat nog proberen indien de optie van Sophie niet werkt. Sorry als de vraag wat vervelend over kwam, had het gevoel dat je er vrij geïrriteerd over wasRekenblok schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:30:
[...]
Dan blijft deze optie nog open: "Om dit probleem te verhelpen moet je contact op nemen met de service desk"
Thanks in ieder geval voor de antwoorden.
Wat je ook eens kan proberen is de STB achter de TV te zetten. Dan kan het IR-licht van de TV ook niet op de STB vallen. Als laatste wilt het ook wel eens helpen om de sterkte van de backlight wat op te schroeven.
Mocht dat allemaal niet helpen, dan hoort XMS dat vast wel graag
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik overweeg al een half jaar om ook IPTV af te gaan nemen bij XMS ipv digitale tv bij Ziggo. Gewoon zodat ik dan met 1 bedrijf minder te maken heb. Nu kan/mag ik hier alleen niet zomaar alles omgooien zonder de garantie dat het allemaal net zo 'fijn' blijft werken. Is er een mogelijkheid om iptv tijdelijk voor 1 maand te proberen? De website maakt het 1 en ander niet echt duidelijk. Een tijdje geleden is mij hier verteld dat ik het aan kan zetten en dan gelijk weer uit, alleen hoe zit het dan met de benodigde STB?
Verwijderd
Om na te gaan of IPTV van XMS iets voor jou is, kun je naar een XMS huis gaan bij jou in de buurt. Zij hebben bijna altijd een opstelling met IPTV. Als je me een bericht stuurt waarin je vertelt in welke plaats je woont, kan ik nagaan welk XMS huis het dichtst bij jou in de buurt zit met zo'n opstelling.
Wanneer je IPTV bij ons wilt bestellen is het nodig dat je al analoge tv in je pakket hebt.
Wanneer je dit hebt kun je via Mijn XMS de gewenste settopbox bestellen. Er is geen proefperiode van een maand. Het is de bedoeling dat je de IPTV dienst dan minimaal 1 jaar afneemt. Wanneer je de settopbox ontvangt en je bent niet tevreden met het signaal, dan kun je de settopbox binnen een week terugsturen. Breng de servicedesk een paar dagen na het terugsturen van op de hoogte dat je de settopbox hebt teruggestuurd, zodat wij kunnen nagaan of de settopbox in goede orde is terug ontvangen en wij de kosten voor de settopbox kunnen crediteren. - Sophie
Verwijderd
En vermeld dan hier meteen even wat de uitkomst geworden is. Ik heb ook een Bravia (zoals zoveel mensen) en irriteer me ook mateloos aan het slechte zappen met de Glashart AB voor mijn Amino 540.Rekenblok schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:30:
[...]
Dan blijft deze optie nog open: "Om dit probleem te verhelpen moet je contact op nemen met de service desk"
Daar zal jij weinig aan hebben omdat hij een Amino 110 heeft en een andere afstandbedieningVerwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:51:
[...]
En vermeld dan hier meteen even wat de uitkomst geworden is. Ik heb ook een Bravia (zoals zoveel mensen) en irriteer me ook mateloos aan het slechte zappen met de Glashart AB voor mijn Amino 540.
Verwijderd
Ligt eraan wat de uitkomst is. Maar eigenlijk heb je wel gelijk: ik zou zelf moeten bellen. Kan ik meteen even navragen of er nog iets te doen valt aan mijn andere afstandsbediening-probleem: Mijn Bravia gaat wel aan via de afstandsbediening van de 540, maar dan helaas wel op "kanaal 1, analoog". Alle Sony-codes geprobeerd....Rekenblok schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:54:
[...]
Daar zal jij weinig aan hebben omdat hij een Amino 110 heeft en een andere afstandbediening
Gebruik ik de originele afstandsbediening, dan gaat hij gewoon aan zonder naar "kanaal 1, analoog" te switchen.
(De tip om de Amino wat verder naar achteren te zetten had ik trouwens nog niet geprobeerd. Ga ik vanavond zeker even testen. Hij pas perfect onder de Bravia en ik kan hem dus ook best nog een stukje verder naar achteren schuiven.)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 13:41 ]
Na de migratie werkt analoge tv en radio niet.
Helpdesk gebeld: "wij kunnen niets voor u doen, u wordt teruggebeld door de netwerkbeheerder" Wanneer dat kunnen wij niet zeggen, zal wel vandaag of morgen zijn.
Met alle respect, maar zo ga je toch niet met je klanten om.
Danny- 3766ZC
Verwijderd
De helpdeskmedewerker die uw vrouw heeft gesproken heeft niet goed opgelet. Wij zien dat het niet naar de juiste partij is doorgezet. Helaas werkt uw glasvezelverbinding door een fout van de aannemer niet naar behoren en we hebben dit probleem intern naar de juiste persoon geëscaleerd om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Wij houden de verbinding in de gaten en wanneer het probleem is verholpen, laten we het gelijk even weten. - Sophie
Uhm, de netwerkbeheerder voert de migratie uit. XMS niet. Dus wat is er verkeerd aan het feit dat je teruggebeld gaat worden door de netwerkbeheerder?Danny67 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:48:
Helaas te vroeg gejuicht.![]()
Na de migratie werkt analoge tv en radio niet.
Helpdesk gebeld: "wij kunnen niets voor u doen, u wordt teruggebeld door de netwerkbeheerder" Wanneer dat kunnen wij niet zeggen, zal wel vandaag of morgen zijn.
Met alle respect, maar zo ga je toch niet met je klanten om.
Danny- 3766ZC
Daar gaat het niet om. Het is wederom het volgende;Rekenblok schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:12:
Dus wat is er verkeerd aan het feit dat je teruggebeld gaat worden door de netwerkbeheerder?
"Ik neem een dienst af van een leverancier" -> "Ik betaal voor de dienst" -> "Ik heb een probleem met die dienst" -> "Ik bel de Helpdesk van de leverancier"
Een beetje rustiger mag ook wel.
Het correcte antwoord is meer in de trend van;
"Meneer, we snappen het, echter helaas betreft het hier ook iets van onze leverancier. Maakt u zich geen zorgen, IK ga voor u bellen naar onze leverancier en IK bel u dan DIRECT terug met het laatste nieuws"
[ Voor 8% gewijzigd door IEF op 23-10-2011 00:38 ]
Zo hoort het normaal ook te lopen (dat is ook de werkinstructie rond deze migraties) maar webcare is er al mee bezig.j1nx schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:52:
"Meneer, we snappen het, echter helaas betreft het hier ook iets van onze leverancier. Maakt u zich geen zorgen, IK ga voor u bellen naar onze leverancier en IK bel u dan DIRECT terug met het laatste nieuws"
Ja, ik krijg ook al een goed gevoel bij de webcare. Zeker gezien responses zoals deze;denan schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:08:
[...]
Zo hoort het normaal ook te lopen (dat is ook de werkinstructie rond deze migraties) maar webcare is er al mee bezig.
Kijk naar de laatste zinVerwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:04:
@Danny67
De helpdeskmedewerker die uw vrouw heeft gesproken heeft niet goed opgelet. Wij zien dat het niet naar de juiste partij is doorgezet. Helaas werkt uw glasvezelverbinding door een fout van de aannemer niet naar behoren en we hebben dit probleem intern naar de juiste persoon geëscaleerd om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Wij houden de verbinding in de gaten en wanneer het probleem is verholpen, laten we het gelijk even weten. - Sophie
Op zich had dit euvel ook niet voorbij mogen komen hier. De migratie was goed voorbereid, klanten waren geinformeerd en de CSD heeft dagplanningen. Ik heb vanmorgen nog even contact gehad met XMS over de dagplanningen (en de noodzaak van het checken van de migratielijsten als iemand uit dat gebied belt met een probleem) en zij hebben netjes de CSD een reminder verzonden dat dit loopt. Helaas heeft er dus iemand aan de telefoon niet opgelet. Mooi dat webcare het in ieder geval scherp oppakt!j1nx schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:39:
Was beetje frustrerend om hetzelfde euvel maar weer eens voorbij te zien komen. En ik weet dat jij anders over dit soort dingen denkt als wij. Dat is ieders goed recht natuurlijk, echter verslikte ik me er even in.
Maar nu on-topic: Sinds kort de M540 in bezit, na de omruil-actie, en de opgenomen beelden haperen allemaal.
Uiteraard de boel al een reset gegeven en firmware gecheckt, enz. Iemand een idee?
Hoezo klant is geinformeerd?
Er is nergens terug te vinden dat je minimaal een dag zonder diensten zit.
Sterker nog er staat: uiteraard blijven in deze periode alle diensten die u nu afneemt van XMS gewoon werken. U ondervindt alleen hinder bij het doorvoeren van eventuele wijzigingen.
Bellen naar de HD (lange wachttijden), moet je met je mobiel doen.
Volgens de "aannemer" die hier in de straat bezig is, komt het rode lampje op de antenne aansluiting niet door de migratie.
En niemand heeft gebeld.
@rekenblok
Niets mis mee dat uit netwerkbeheerder belt. Maar onderneem wel actie dat dit gebeurt. Ik ben klant bij XMS.
En natuurlijk is het goed dat het webcare team er is, maar die is er maar voor een hele kleine groep klanten.
Danny 3766 ZC
Waar haal je dat idee nou weer vandaan? Lijkt me dat het webcare team er is voor alle klanten, ook voor jou!Danny67 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:50:
[...]
En natuurlijk is het goed dat het webcare team er is, maar die is er maar voor een hele kleine groep klanten.
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door IEF op 23-10-2011 00:40 . Reden: opmerking verwijderd ]
Ik bedoel, de gemiddelde klant komt toch niet op een tweakers forum.Fiber schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:28:
[...]
Waar haal je dat idee nou weer vandaan? Lijkt me dat het webcare team er is voor alle klanten, ook voor jou!![]()
Gaat het verder wel goed met je?
[ Voor 8% gewijzigd door IEF op 23-10-2011 00:41 . Reden: opmerking verwijderd ]
Schijnbaar heb je mijn vorige post met uitleg over de migratie niet gelezen dus bij deze nog een keer:Danny67 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:50:
@denan
Hoezo klant is geinformeerd?
Er is nergens terug te vinden dat je minimaal een dag zonder diensten zit.
Sterker nog er staat: uiteraard blijven in deze periode alle diensten die u nu afneemt van XMS gewoon werken. U ondervindt alleen hinder bij het doorvoeren van eventuele wijzigingen.
Bellen naar de HD (lange wachttijden), moet je met je mobiel doen.
Volgens de "aannemer" die hier in de straat bezig is, komt het rode lampje op de antenne aansluiting niet door de migratie.
En niemand heeft gebeld.
- Klanten worden gemigreerd in Soest/Amersfoort van het oude (portaal) netwerk naar het generieke nieuwe netwerk.
- Alle klanten die gemigreerd worden hebben 2 weken een freeze op hun diensten. Hierdoor kunnen ze geen up/downgrades aanvragen en geen nieuwe diensten activeren.
- Alle klanten hebben hierover een brief gekregen.
- In deze brief staat duidelijk wat de impact is voor klanten-> GEEN.
- De aannemers bouwen een kopie van de huidige POP en clonen de diensten van de oude pop. Op het migratietijdstip prikken ze de fiber om van de oude naar de nieuwe aansluiting.
- Downtime van diensten: 0
Dat jij een dag downtime hebt gehad is vervelend maar *maakt geen deel uit van het migratieproces*. Iemand heeft bij jouw lijn een fout gemaakt waardoor er iets verkeerd gepatched is.
Dat de helpdesk niet goed opgelet heeft en een 'normaal' storingsticket heeft aangemaakt is jammer, voor zaken die tijdens een migratie mis lopen hebben ze namelijk escalatiemogelijkheden via de 2e/3e lijn die een direct contact heeft met de Reggefiber aannemers die daar rondlopen. Webcare heeft al aangegeven dat ze dat hersteld hebben en de storing via de juiste kanalen doorgezet hebben. Ook heeft XMS de helpdesk nogmaals gevraagd om goed op de procedures te letten bij dit soort problemen. Dat het mis gaat is mogelijk (waar gehakt .. etc) maar men heeft de mogelijkheid om het snel en netjes op te lossen.
In het kort: ik begrijp je frustratie.. maar iemand heeft een menselijke fout gemaakt in een verder dichtgetimmerd proces. Het is niet zo dat alle mensen daar dezelfde problemen ervaren die jij hebt.
Ik waardeer je inzet en je uitleg.
Maar de mensen van Reggefiber geven een hele andere uitleg. (die zijn hier overigens in de straat van 's morgens vroeg tot laat in de avond bezig).
Deze mensen die met de migratie bezig zijn hebben mij uitgelegd wat ze aan het doen zijn. In het kort (en in mijn eigen woorden) komt het erop neer dat ze een ring aan het leggen zijn. Kabels worden opnieuw gelast en worden daarna gepatcht.
Door fouten op tekeningen zijn er zaken welke niet kloppen, waardoor het voor een aantal nog langer duurt. Heel veel mensen in de wijk hebben vandaag ook geen internet gehad.
Ik ken veel mensen hier in de omgeving die XMS hebben, allemaal hebben ze een dag geen diensten gehad.
Wellicht kan je morgen aan de hand van de postcode (3766 ZC) zien wat er aan de hand is.
Je doet nu voorkomen alsof het een individueel probleem is, maar echt geloof me: er zijn hier een hoop boze (teleurgestelde) mensen in de wijk. En die kennen tweakers niet.
Vorige week woensdag ben ik gemigreerd (3763ZR) om 07.40 uur had ik geen van alle diensten meer, ik heb XMS toen gebeld en voor de middag had ik weer signaal. Doordat ik op pagina 31 opheldering gevraagd had over de ontvangen brief wist ik dat het mogelijk om de migratie ging en dit vermoeden had XMS ook.Danny67 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:36:
@denan
Ik waardeer je inzet en je uitleg.
Maar de mensen van Reggefiber geven een hele andere uitleg. (die zijn hier overigens in de straat van 's morgens vroeg tot laat in de avond bezig).
Deze mensen die met de migratie bezig zijn hebben mij uitgelegd wat ze aan het doen zijn. In het kort (en in mijn eigen woorden) komt het erop neer dat ze een ring aan het leggen zijn. Kabels worden opnieuw gelast en worden daarna gepatcht.
Door fouten op tekeningen zijn er zaken welke niet kloppen, waardoor het voor een aantal nog langer duurt. Heel veel mensen in de wijk hebben vandaag ook geen internet gehad.
Ik ken veel mensen hier in de omgeving die XMS hebben, allemaal hebben ze een dag geen diensten gehad.
Wellicht kan je morgen aan de hand van de postcode (3766 ZC) zien wat er aan de hand is.
Je doet nu voorkomen alsof het een individueel probleem is, maar echt geloof me: er zijn hier een hoop boze (teleurgestelde) mensen in de wijk. En die kennen tweakers niet.
Wat me wel opviel is dat ik niet te horen kreeg toen ik belde; "dit gesprek kost € .,.. per minuut + de kosten van het gebruik van uw mobiele telefoon.
Alles was snel opgelost dus ik ben en blijf tevreden over XMS.
Het is een 088 nummer. Dat is lokaal tariefwiebo66 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:53:
[...]
Vorige week woensdag ben ik gemigreerd (3763ZR) om 07.40 uur had ik geen van alle diensten meer, ik heb XMS toen gebeld en voor de middag had ik weer signaal. Doordat ik op pagina 31 opheldering gevraagd had over de ontvangen brief wist ik dat het mogelijk om de migratie ging en dit vermoeden had XMS ook.
Wat me wel opviel is dat ik niet te horen kreeg toen ik belde; "dit gesprek kost € .,.. per minuut + de kosten van het gebruik van uw mobiele telefoon.
Alles was snel opgelost dus ik ben en blijf tevreden over XMS.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Datum: 26 oktober 2011
Impacttijd: van 01:30 tot 05:30
Op woensdag 26 oktober worden er werkzaamheden uitgevoerd aan RTV + DVB-C , deze werkzaamheden zullen tussen 01:30 en 05:30 worden uitgevoerd. Tijdens deze periode zal RTV + DVB-C worden onderbroken, onze klanten kunnen tijdens deze werkzaamheden wel gebruik maken van Interactieve Televisie via de settopbox. -Tim
Dat zou dus niet mogen gebeuren. Stuur je adresgegevens eens naar webcare dan ga ik bij de projectmanager bij reggefiber uitzoeken wat er op die locatie aan de hand is. Bij de andere migraties is de downtime wel minimaal geweest op één locatie na. Daar was een fout gemaakt bij het patchen waardoor de verkeerde vezel was geknipt. Maar daar krijg ik dan ook netjes een melding+afmelding van.Danny67 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:36:
Verder zijn er hier en daar nog wel individuele problemen, per migratiebatch zijn er wel 1 of 2 locaties waarbij de administratie afwijkt. Die lossen we zoveel mogelijk op door vooraf alles dubbel te controleren maar een aannemer kan in de praktijk altijd iets tegenkomen wat niet klopt. Juist hiervoor is de directe lijn opgezet van de XMS helpdesk naar de Reggefiber projectmanager. Komt er een call binnen en blijkt er iets niet goed gemigreerd te zijn dan moet dat direct bij de aannemer bekend zijn zodat ze het met de hoogste prioriteit op kunnen pakken.
Daar hoef jij als klant dan niet meer achteraan te bellen.
add;
- Vrijdag is btw de laatste migratiebatch in Soest.
- Migraties in Arnhem zijn nog niet ingeplanned.
[ Voor 3% gewijzigd door denan op 21-10-2011 09:11 ]
Verwijderd
Er zijn wat standaard dingen die je zelf thuis kunt testen:MrPompidom schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:38:
Sinds kort de M540 in bezit, na de omruil-actie, en de opgenomen beelden haperen allemaal.
Uiteraard de boel al een reset gegeven en firmware gecheckt, enz. Iemand een idee?
- schijf formatteren
- software upgrade uitvoeren
- een andere netwerkkabel proberen
Als dit niet voor een oplossing zorgt, kun je het beste naar een XMS huis gaan bij jou in de buurt. Zo kunnen wij verder uitzoeken waar het aan ligt. Zij kunnen daar ook een opname maken, wanneer het daar wel of niet voorkomt weten we beter waar we de oplossing moeten zoeken. - Sophie
Hoewel ik gezegd heb niet meer in het topic te reageren vanwege het rode lap effect,heb ik over deze opmerking een GOED BEDOELDE vraag.denan schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:16:
[...]
- De aannemers bouwen een kopie van de huidige POP en clonen de diensten van de oude pop. Op het migratietijdstip prikken ze de fiber om van de oude naar de nieuwe aansluiting.
- Downtime van diensten: 0
Die kopie van die pop,is dat een fisieke kopie,met andere woorden,een tweede huisje ?
In onze wijkpop waar ik diverse keren binnen ben geweest alsmede de grote pop aan de Langegracht is geen plaats voor het bouwen van een kopie,je kan je je achterste nauwelijks keren.
Ik ben nu eenmaal erg geinteresseerd in de techniek achter de techniek.
De 19 inch racks zitten echt vol.
Wordt het alleen gedaan in de hoofdpop ( de wijkpops krijgen dan het signaal toch van die hoofdpop ) of is dat te simpel gedacht ?
Kunnen er mogelijk een paar foto's gemaakt worden hoe dat nou precies gaat.
Ik verwacht overigens wel problemen vanwege mijn afwijkende "modem".
Een dergelijke uitleg zou misschien ook ergernissen verhelpen,want het klinkt wel heel simpel,we bouwen een kopie en dan staat er achter zo'n wizzkid met: of we stoppen de stekker er in
Verwijderd
Ik heb de beschikking over een amino 110 en het ding doet ongeveer wel wat je ervan mag verwachten, niet supersnel en af en toe wat hick-ups, maar waar ik nog niet achter ben is of je hem uit mag zetten, of niet.
De eerste dagen zette ik hem uit en dan kreeg ik hem bijna niet meer aan; duurde zeker een minuut of vijf voordat het lukte; nu staat hij permanent aan.
Ik heb natuurlijk geprobeerd om zowel in de handleiding als hier in het topic zo goed mogelijk na te lezen of ik hierover iets staat, misschien heb ik iets gemist, maar het blijft mij onduidelijk.
Mijn computermonitor is een Samsung Syncmaster, waar ik de coaxkabel in heb gestopt en de DVB-C kanalen heb ingeladen. Typisch is dat de kanalen niet helemaal overeenkomen met het zenderoverzicht van XMSnet, noch met die waarnaar wordt verwezen op de beginpagina van dit topic [Glasmedia zenderoverzicht].
Ik heb bijv. Rai Uno die niet vermeld staat bij de dvb-c kanalen, rtv utrecht en glaset amersfoort, terwijl ik in Nijmegen woon. Ik krijg 44 kanalen plus 2 die niet bezet zijn [39 & 42].
Er zit een prima gids bij de dbv-c, maar het vreemde is dat ik de tijd op GMT moet zetten en niet GMT+1 om de juiste programma informatie te ontvangen.
Ik heb geen idee of dit aan de Samsung ligt of aan de gids zelf.
Daarop zit ook Amersfoort op:
Netwerk-id instellingen:
Plaats: | Netwerk-id |
Almere | 8200 |
Amersfoort | 3900 |
Arnhem | 3900 |
Deventer | 7461 |
Leiden | 1000 |
Leusden | 3900 |
Hilversum | 3900 |
Nijmegen | 3900 |
Soest | 3900 |
Twello | 7461 |
Utrecht | 3900 |
Veenendaal | 3900 |
Wijchen | 3900 |
Zeewolde | 8200 |
Wat betreft de tijd: In andere topic's was ik het ook al tegen gekomen.
En daar kwam uit dat Glashart media iets niet helemaal goed had geconfigureerd.
Misschien wat voor het lijstje van de webcare?
[ Voor 55% gewijzigd door White_Collar op 21-10-2011 16:09 ]
Mocht je de hoofd redacteur nog spreken: Doe hem de groeten namens mij!Nick39 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:35:
[...]
Als het probleem zich bij jou ook voordoet,zou je me dan willem DM-en, we zijn bezig met vara's belbus,die erg moesten lachen om de slogan XMS : U heeft al lang genoeg gewacht, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
* White_Collar denkt terug aan de goeie ouwe tijd
Verwijderd
Dank voor de reactie.Rekenblok schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:19:
Komt omdat je op de headend van Veendaal zit.
Daarop zit ook Amersfoort pp:
[snip]------[/snip]
Wat betreft de tijd: In andere topic's was ik het ook al tegen gekomen.
En daar kwam uit dat Glashart media iets niet helemaal goed had geconfigureerd.
Misschien wat voor het lijstje van de webcare?
Zag ook wel dat 3900 veel voorkomt, maar in de opgave per stad op pag. 69 staan ze niet vermeld voor Nijmegen. Begrijp nu dat het dus niet uitmaakt waar je woont 3900 = 3900.
Tijd zit dus in de gids zelf, niet onoverkomelijk, was het zelf nog niet tegengekomen bij de leesexercitie.
Rest mijn vraag[je] over het uitzetten van de amino 110.
Verwijderd
Ik heb jouw vraag uitgezet bij GHM, zodra er reactie is gekomen lees je dat hier uiteraardVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:41:
Ik heb de beschikking over een amino 110 en het ding doet ongeveer wel wat je ervan mag verwachten, niet supersnel en af en toe wat hick-ups, maar waar ik nog niet achter ben is of je hem uit mag zetten, of niet.
De eerste dagen zette ik hem uit en dan kreeg ik hem bijna niet meer aan; duurde zeker een minuut of vijf voordat het lukte; nu staat hij permanent aan.
Ik heb natuurlijk geprobeerd om zowel in de handleiding als hier in het topic zo goed mogelijk na te lezen of ik hierover iets staat, misschien heb ik iets gemist, maar het blijft mij onduidelijk.
exact hetzelfde probleem hier. er staat al 15 minuten een balk op het scherm met de tekst "De gidsinformatie wordt ververst" irritant.Rekenblok schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:47:
Laat ik maar ook gelijk iets melden: de-gids-informatie-word-ververst-bug is weer terug.
Heb al meerdere keren mijn STB moeten herstarten om de melding weg te krijgen.
Verwijderd
Hij schakelt zichzelf steeds uit.
Geef je dan een paar tikjes op de stb zelf (zachte tikjes uiteraard
dan gaat hij vervolgens weer aan (opnieuw opstarten).
De voeding heb ik al doorgemeten, daar is niets mee aan de hand.
Ook al software opnieuw ingeladen etc, maar dat had al zoals ik verwacht geen resultaat.
Denk dat de stb nie helemaal okey is.
ja, sorry. Heb dat bericht gelezen. Met mijn 'oude' versterker blijf ik dit probleem dus houden. Wel jammer. Met ziggo (wat ik hiervoor had) had ik nergens last van. dat is dan wel weer vreemd. Wat ook vreemd is, is dat het niet altijd zo is, maar vooral met de uitzending gemist programma's.Rekenblok schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:35:
@kuwerti,
Lees eerst eens terugwant iemand had er al opgereageerd
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.