Jerk61 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:19:
[...]
Zowel zakelijk als privé wil ik eigenlijk niets met KPN te maken hebben (te veel mee gemaakt!) Maar goed, XMS is uiteraard ook eigendom van KPN, maar ik hoop dat het zoiets wordt als met XS4all.
Pff, nou ga daar maar niet vanuit.. Qua service kan XMS echt niet tippen aan XS4all (ik heb genoeg ervaring met beide providers).. Ik zit er zelf serieus over na te denken om na bijna 6 jaar XMS over te stappen naar XS4all nu zij hier ook via glasvezel gaan leveren.. Ze zijn wat duurder, maar daar krijg je nog steeds ook echt wat voor terug.. Waar je bij XS4all het gevoel hebt dat er iets met je probleem gedaan wordt loop je bij XMS constant tegen muren aan, als je begrijpt wat ik bedoel.. Zolang het werkt prima, maar als je een probleem hebt dat de kennis van de helpdesk te boven gaat dan heb je een serieus probleem..
Mijn problemen van de laatste 2 jaar met XMS:
* 2010 migratie die fout liep omdat men geen rekening hield met klanten met een vast IP.. Probleem is opgelost door iemand in dit forum. Helpdesk was weinig tot geen hulp, er zaten zelfs mensen die niet eens het verschil wisten tussen een dynamisch en vast IP.. Resultaat, ruim een week geen verbinding..
* 2011 verhuizing. Moest eerst het oude adres opzeggen voordat ik het nieuwe adres kon aanvragen, hier zat ruim een maand tussen. Na aansluiting door monteur werkte het nog niet. Na hoop gebel met helpdesk na bijna 6 weken eindelijk verbinding op nieuw adres.. Als compensatie 1 maand niet hoeven betalen..
*2011 Amino 130M in september omgewisseld voor een 540M met bij betaling van 50 euro (was aktie). Eind december brief binnen dat XMS de 130M nog niet ontvangen had en dat als ik die binnen een week niet alsnog zou opsturen ik 199 euro moest betalen?!? E-mail gestuurd dat ik de 130M allang had opgestuurd. Je hoort er verder niks over, dus zaak loopt nog steeds..
*2012 Jongere broer die op mijn oude adres woont kan geen XS4all glasvezel aanvragen omdat XMS volgens Reggefiber de lijn nog steeds bezet houdt (verhuizing was in juli 2011!) en die niet wil vrijgeven voordat XMS aangeeft dat dat mag gebeuren. XMS zegt van niks te weten en geeft XS4all de schuld, die moeten maar een migratie aanvragen?!? (gevalletje lijnkaping?) Toch hebben ze weer een verzoek tot 'depatching' ingedient, en via via is bij KPN en Reggifiber er ook wat druk achter gezet om dit probleem op te lossen.. Ondertussen zit broer al weken zonder omdat UPC al was opgezegd.. XS4all is wel zo netjes geweest hem kosteloos tijdelijk een dongle voor mobiel internet te geven.. Zaak loopt nog..
Niet zo vreemd dus dat ik niet meer zo tevreden ben over XMS als in het begin..
[
Voor 4% gewijzigd door
Inflatable op 23-01-2012 11:00
]