XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.693 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
BLACKfm schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:45:
Hallo,

Iemand die in Arnhem toevallig last heeft van een trage upload? Speedtest.net geeft maar 2 Mbit aan.
Ik heb wel iemand die met ongeveer 6Mbit iets van mijn server af trekt, maar dat zou ook de enige persoon moeten zijn.

[afbeelding]

Dit zijn toch geen normale getalletjes voor 50/50 met een bedraade lan verbinding?
Test even gedaan met speedtest.net van uit lokatie FTTH-Winterswijk (WMP+ gebied) na de server in Arnhem. Hier mijn resultaat met bekabelde verbinding 100/100 Mbps.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1723176486.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:03

BLACKfm

o_O

Ik doelde niet zozeer op de server naar arnhem, als ik naar dronten (standaard) ga krijg ik zo goed als de zelfde waardes. Het duurt ook 10 - 20 seconden voordat het upload gedeelte van de test van start gaat, dat mag mijn inziens niet meer dan een paar seconden duren.

En het wordt er niet beter op.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1723330090.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1723333695.png

Het is omdat de bewuste persoon een bepaald bestand moet hebben (11gb), anders had ik de stekker even uit het modem getrokken...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BLACKfm schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:13:
Het is omdat de bewuste persoon een bepaald bestand moet hebben (11gb), anders had ik de stekker even uit het modem getrokken...
Geen resume-mogelijkheid voor die download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Ga ik maar even niet van uit. Laat ik enige verdere conclusies nog maar even uitsluiten totdat ik de boel gereset heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

BLACKfm schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:45:
Hallo,

Iemand die in Arnhem toevallig last heeft van een trage upload? Speedtest.net geeft maar 2 Mbit aan.
Ik heb wel iemand die met ongeveer 6Mbit iets van mijn server af trekt, maar dat zou ook de enige persoon moeten zijn.

[afbeelding]

Dit zijn toch geen normale getalletjes voor 50/50 met een bedraade lan verbinding?
Mocht het probleem blijven bestaan, PM dit even naar webcare. Die willen dit vast wel weten. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeirdreMooij
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-02-2018
Ik heb in Leiden analoge TV en radio en als sinds vrijdag (of eerder) geen RTL 8, BBC 1,2 en geen radio 1,2 en 3. Dit kan toch niet. ik betaal toch geld hiervoor of kunnen we hier geen rechten aan ontlenen. Het zijn toch geen amateurs
reactie's graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeirdreMooij schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:56:
Ik heb in Leiden analoge TV en radio en als sinds vrijdag (of eerder) geen RTL 8, BBC 1,2 en geen radio 1,2 en 3. Dit kan toch niet. ik betaal toch geld hiervoor of kunnen we hier geen rechten aan ontlenen. Het zijn toch geen amateurs
reactie's graag!
Heb je het al gemeld bij XMS? anders stuur je webcare even een DM met je adresgegevens:

http://gathering.tweakers...end_privatemessage/422018

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reactie's graag!
Zo zo... wat een toon.....

Wat heb je zelf allemaal al gedaan om het probleem bij hun te melden?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
reactie's graag!
XMS is alleen een dozenschuiver als het op TV aankomt, Reggefiber/GHM moet dit probleem oplossen.
Wanneer>> als het ze uitkomt, kan morgen zijn kan ook maanden of jaren duren... je weet het nooit bij GHM

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

fast-server schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:47:
[...]

XMS is alleen een dozenschuiver als het op TV aankomt, Reggefiber/GHM moet dit probleem oplossen.
Wanneer>> als het ze uitkomt, kan morgen zijn kan ook maanden of jaren duren... je weet het nooit bij GHM
Ben vooral benieuwd of dit iets individueels is of iets collectiefs. Een paar zenders verdwenen van de een op de andere dag is wel erg typisch.. :p

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb in Leiden analoge TV en radio en als sinds vrijdag (of eerder) geen RTL 8, BBC 1,2 en geen radio 1,2 en 3.
Klinkt een beetje hetzelfde als:
j1nx schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:30:
[...]
Leiden / 2316NR : Analoge TV mist een tiental zenders...
Blijkbaar toch wat mis met analoog in Leiden. Zal maandag wel opgelost worden. Of massaal gaan bellen met de storingsmonteur. Die heeft geloof ik drie onafhankelijke meldingen nodig om wat te kunnen doen in het weekend.
Dit kan toch niet. ik betaal toch geld hiervoor of kunnen we hier geen rechten aan ontlenen. Het zijn toch geen amateurs
reactie's graag!
En jij ook welkom op GoT. Een beetje rustigere toon zou gewaardeerd worden. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het is niet alleen in Leiden, in Arnhem liggen de zenders er ook uit.
Er staat op die kanalen nu "Philips" in beeld

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LOL, je weet zeker dat het geen Philips tv is...? ;)

Ik kan het hier niet controleren. Heb de stekker van analoog er een half jaar geleden maar uitgetrokken omdat het analoge deel van mijn PacketFront loeiheet werd. Leek me niet echt de bedoeling en aangezien er toch nooit meer naar gekeken werd, heb ik de stekker er maar uitgetrokken.

Had ik al gezegd dat die nieuwe firmware van de Amino 110 wonderbaarlijk goed is. Echt supersnel opstarten uit standby en hij wordt ook niet meer warm.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Mojo schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:40:
[...]

Mocht het probleem blijven bestaan, PM dit even naar webcare. Die willen dit vast wel weten. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1723815336.png

Na een reset van het modem (15 seconden stroom er af), de router (pricewatch: D-Link DIR-855 Draadloze N Gigabit-router) hetzelfde en de server afgesloten van de buitenwereld, waarmee ik dus een onbelaste verbinding zou moeten hebben, krijg ik bovenstaande waarde´s.

Dit met 5 servers in nederland getest en krijg overal gemiddeld hetzelfde.

Ik stuur dus maar een DM naar die webcare, misschien dat ik daar iets uit krijg dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Nagenoeg hetzelfde, de upload kruipt nu echter van 15 naar de 24,50 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
je kan wel weer merken dat het weekend is mijn snelheid was net sneller dan normaal en heel erg aan het schommelen

had nu ineens 60 mbit vorrige week rond deze tijd had in 34 mbit normaal is het bij mij altijd door de week op usenet 45 mbit download snelheid en dan is het een vlakke lijn maar die is nu ver tezoeken

erg vreemd allemaal dit soort dingen zijn al vanaf dec aan de gang en treed alleen in weekend op

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~voge0415/screen3.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Horza2011 op 22-01-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

fast-server schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:13:
Het is niet alleen in Leiden, in Arnhem liggen de zenders er ook uit.
Er staat op die kanalen nu "Philips" in beeld
Ik had het hier al gemeld, maar de webcare is natuurlijk in het weekend afwezig en ik vond het verder niet "erg" genoeg om de storings dienst zijn weekend mee te verpesten. Kijk verder toch weinig naar de TV (tenminste wat me voor geschoteld word door de aanbieders)

Er zal in de headend wel een van die Digitaal -> Analoog modulator bakkies op zijn muil gegaan zijn. Volgens mij kan een zo'n ding een aantal zenders moduleren. Er worden ook nog steeds kanalen van de sateliet afgetrokken, gemoduleerd en de kabel opgeduwd. Zal me niet verbazen als ze daar Phillips DVB-S boxen voor gebruiken _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar zijn er mensen die tevreden zijn met XMS glasvezel? Kan binnenkort kiezen tussen XMS of KPN glasvezel (ja, ik weet dat xms tegenwoordig ook van kpn is).

Sinds '99 heb ik UPC met wisselende ervaringen. Laatste tijd behoorlijk last gehad van wisselende internet verbinding (variërend van 3-60Mbit), maar over het algemeen geen klachten. Echter wil ik een hogere upload, zelfs hoger dan de 10Mbit dit UPC kan aanbieden.

Als ik de prijzen zie is KPN duurder dan XMS. Bij KPN zit dan wel 2 HD settop boxen bij, maar ik heb er maar 1 nodig. Spotify Premium bij KPN vind ik dan wel weer interessant. (prijzen: http://www.glazenholt.nl/aanmelden/aanmelden-glasvezel )

Echter lees ik weer bij XMS dat als je 100Mbit neemt, en je kijkt tv (HD) dat er van je bandbreedte afgesnoept wordt. (niet gevonden of dit bij de KPN ook zo is, maar ik neem aan van wel)

Dus: prijstechnisch is XMS interessanter, KPN heeft meer luxe in zijn pakket (2xsettop box en Spotify)

Meer mensen die moeten kiezen tussen XMS en KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
het schijnt dat de hd tv van kpn slechter is dan die van xms
xms heeft ook een eigen lijn voor de iptv en bij kpn gaat het via die kpn experia box (naar mijn weten )

en dat er vanaf gesnoept word is waar maar das bij kpn ook zo ivb met de die glasvezel interface in de meeste huishoudens maar 100bmit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

aan de hand van het bericht van Jerk61 wou ik nog even opmerken dat wij ook een HD settop kast hebben die middels een lan kabeltje is verbonden... kan deze in het kader van mijn snelheidsverlies daar iets mee te maken hebben?

Als de snelheid nu weer hersteld zou moeten zijn zou ik het vreemd vinden als HD tv 25/25 mbit reserveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jerk61 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:52:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar zijn er mensen die tevreden zijn met XMS glasvezel? Kan binnenkort kiezen tussen XMS of KPN glasvezel (ja, ik weet dat xms tegenwoordig ook van kpn is).
Ik ben prima tevreden met XMS. Zou nooit KPN willen. Natuurlijk is er altijd wat te zeuren en te klagen, maar dat hou je toch. Overal.
Sinds '99 heb ik UPC met wisselende ervaringen. Laatste tijd behoorlijk last gehad van wisselende internet verbinding (variërend van 3-60Mbit), maar over het algemeen geen klachten. Echter wil ik een hogere upload, zelfs hoger dan de 10Mbit dit UPC kan aanbieden.
Goede reden om voor glasvezel te kiezen.
Als ik de prijzen zie is KPN duurder dan XMS. Bij KPN zit dan wel 2 HD settop boxen bij, maar ik heb er maar 1 nodig. Spotify Premium bij KPN vind ik dan wel weer interessant. (prijzen: http://www.glazenholt.nl/aanmelden/aanmelden-glasvezel )

Echter lees ik weer bij XMS dat als je 100Mbit neemt, en je kijkt tv (HD) dat er van je bandbreedte afgesnoept wordt. (niet gevonden of dit bij de KPN ook zo is, maar ik neem aan van wel)
Is tot nog toe bij alle glasvezel aanbieders hetzelfde, dat je tv van de 100 Mbit afgaat. Alleen Vodafoon beweert van niet, maar daar geloof ik geen hout van en ze hebben nog niets bewezen.
Dus: prijstechnisch is XMS interessanter, KPN heeft meer luxe in zijn pakket (2xsettop box en Spotify)

Ik heb XMS. Volgens www.reggefiber.nl kan ik tegenwoordig ook naar KPN, maar geen haar op mijn hoofd die dat ook maar overweegt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

BLACKfm schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:03:
aan de hand van het bericht van Jerk61 wou ik nog even opmerken dat wij ook een HD settop kast hebben die middels een lan kabeltje is verbonden... kan deze in het kader van mijn snelheidsverlies daar iets mee te maken hebben?

Als de snelheid nu weer hersteld zou moeten zijn zou ik het vreemd vinden als HD tv 25/25 mbit reserveert.
Een HD kanaal is 12Mbit. Maar je lijn is 100Mbit. Dus je TV gaat van de 100Mbit af, de rest blijft over voor het internet. Als je internetabonnement maar 50/50 is heb je daar dus geen probleem mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

BLACKfm schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:03:

Wat voor abbo heb je? Als je een 50 Mbit abbo hebt zou je dat gewoon moeten halen als je router en computer etc. het aan kunnen. Als je een 30 Mbit abbo hebt dan zou je dat moeten halen. Dat iptv eraf gaat is alleen bij de 100 Mbit abbo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Fiber schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:04:
[...]

Ik ben prima tevreden met XMS. Zou nooit KPN willen. Natuurlijk is er altijd wat te zeuren en te klagen, maar dat hou je toch. Overal.

[...]

Goede reden om voor glasvezel te kiezen.

[...]

Is tot nog toe bij alle glasvezel aanbieders hetzelfde, dat je tv van de 100 Mbit afgaat. Alleen Vodafoon beweert van niet, maar daar geloof ik geen hout van en ze hebben nog niets bewezen.

[...]

Ik heb XMS. Volgens www.reggefiber.nl kan ik tegenwoordig ook naar KPN, maar geen haar op mijn hoofd die dat ook maar overweegt... :)
Zowel zakelijk als privé wil ik eigenlijk niets met KPN te maken hebben (te veel mee gemaakt!) Maar goed, XMS is uiteraard ook eigendom van KPN, maar ik hoop dat het zoiets wordt als met XS4all.

En inderdaad de upload is zeker een goede reden om over te stappen naar glasvezel, en dat ga ik ook zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhhhh... wat zal ik hierop zeggen.
Denk maar niets :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:56
Ik ben wel benieuwt hoe dat eruit ziet. Iemand een foto'tje? ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Het lijkt erop dat de problemen met de weergave (hiccups) zijn verholpen. Ik kan momenteel geen haperingen meer ontdekken, zoals dit de laatste tijd het geval was, in onbelastte toestand (dus wanneer ik geen downloads heb lopen of een snelheidstest uitvoer) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Jerk61 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:52:
Ik heb ervaring met beide. M'n moeder heeft KPN en m'n broer ook. Bij m'n broer werkte e.e.a. nadat de monteur een paar maal is terug geweest. Bij m'n moeder idem dito en heb ik 't uiteindelijk zelf in orde gemaakt, want na het laatste bezoek deed haar TV het ineens niet meer. Maar als t eenmaal werkt dan is het best.

Ikzelf heb bewust voor XMS gekozen, omdat je daar meer keuze hebt in de apparatuur die je achter het modem wilt gebruiken. Tevens heb ik zelf het beheer over welke poorten e.d. ik al dan niet wil blokkeren, zonder dat de KPN dat voor me beslist. Ben je echter slechts een standaard gebruiker, dan maakt 't niet zoveel uit en moet je kiezen wat 't best bij je past.

Ikzelf heb ook nog een issuetje open staan bij XMS, maar daar wordt aan gewerkt en zal uiteindelijk ook wel goed komen. Verder werkt alles als een speer. Ik ben enorm blij met m'n glasvezel. Ik wilde vooral m'n upload snelheid omhoog krikken, want ik kom vanaf een 1/8 Mbit ADSL verbinding en de 1 Mb upload was nogal traag als je vanaf huis foto's e.d. wilt delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Webcare

Lees even terug over de analoge TV issues van dit weekend. Er zijn wat "boxjes"op hun muil.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderbreking analoge zenders

Via de netwerkbeheerder hebben wij te horen gekregen dat het probleem met het doorkrijgen van analoge zenders is opgelost. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Jerk61 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:19:
[...]

Zowel zakelijk als privé wil ik eigenlijk niets met KPN te maken hebben (te veel mee gemaakt!) Maar goed, XMS is uiteraard ook eigendom van KPN, maar ik hoop dat het zoiets wordt als met XS4all.
Pff, nou ga daar maar niet vanuit.. Qua service kan XMS echt niet tippen aan XS4all (ik heb genoeg ervaring met beide providers).. Ik zit er zelf serieus over na te denken om na bijna 6 jaar XMS over te stappen naar XS4all nu zij hier ook via glasvezel gaan leveren.. Ze zijn wat duurder, maar daar krijg je nog steeds ook echt wat voor terug.. Waar je bij XS4all het gevoel hebt dat er iets met je probleem gedaan wordt loop je bij XMS constant tegen muren aan, als je begrijpt wat ik bedoel.. Zolang het werkt prima, maar als je een probleem hebt dat de kennis van de helpdesk te boven gaat dan heb je een serieus probleem..

Mijn problemen van de laatste 2 jaar met XMS:
* 2010 migratie die fout liep omdat men geen rekening hield met klanten met een vast IP.. Probleem is opgelost door iemand in dit forum. Helpdesk was weinig tot geen hulp, er zaten zelfs mensen die niet eens het verschil wisten tussen een dynamisch en vast IP.. Resultaat, ruim een week geen verbinding..
* 2011 verhuizing. Moest eerst het oude adres opzeggen voordat ik het nieuwe adres kon aanvragen, hier zat ruim een maand tussen. Na aansluiting door monteur werkte het nog niet. Na hoop gebel met helpdesk na bijna 6 weken eindelijk verbinding op nieuw adres.. Als compensatie 1 maand niet hoeven betalen..
*2011 Amino 130M in september omgewisseld voor een 540M met bij betaling van 50 euro (was aktie). Eind december brief binnen dat XMS de 130M nog niet ontvangen had en dat als ik die binnen een week niet alsnog zou opsturen ik 199 euro moest betalen?!? E-mail gestuurd dat ik de 130M allang had opgestuurd. Je hoort er verder niks over, dus zaak loopt nog steeds..
*2012 Jongere broer die op mijn oude adres woont kan geen XS4all glasvezel aanvragen omdat XMS volgens Reggefiber de lijn nog steeds bezet houdt (verhuizing was in juli 2011!) en die niet wil vrijgeven voordat XMS aangeeft dat dat mag gebeuren. XMS zegt van niks te weten en geeft XS4all de schuld, die moeten maar een migratie aanvragen?!? (gevalletje lijnkaping?) Toch hebben ze weer een verzoek tot 'depatching' ingedient, en via via is bij KPN en Reggifiber er ook wat druk achter gezet om dit probleem op te lossen.. Ondertussen zit broer al weken zonder omdat UPC al was opgezegd.. XS4all is wel zo netjes geweest hem kosteloos tijdelijk een dongle voor mobiel internet te geven.. Zaak loopt nog..

Niet zo vreemd dus dat ik niet meer zo tevreden ben over XMS als in het begin..

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 23-01-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Inflatable schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:50:
Pff, nou ga daar maar niet vanuit.. Qua service kan XMS echt niet tippen aan XS4all (ik heb genoeg ervaring met beide providers).. Ik zit er zelf serieus over na te denken om na bijna 6 jaar XMS over te stappen naar XS4all nu zij hier ook via glasvezel gaan leveren.. Ze zijn wat duurder, maar daar krijg je nog steeds ook echt wat voor terug.. Waar je bij XS4all het gevoel hebt dat er iets met je probleem gedaan wordt loop je bij XMS constant tegen muren aan, als je begrijpt wat ik bedoel.. Zolang het werkt prima, maar als je een probleem hebt dat de kennis van de helpdesk te boven gaat dan heb je een serieus probleem..
Ik heb vroegah ook XS4ALL via ADSL gehad en ben ik altijd wel tevreden over geweest. Echter, ik lees steeds en steeds meer dan XS4ALL niet meer de XS4ALL van vroeger is. Waar ze vroeger er echt uitsprongen qua provider zijn ze tegenwoordig één van de zoveel providers/eenheidsworst en eigenlijk daardoor vrij duur zijn voor weinig meerwaarde. Let op! Dit is wat ik lees, niet mijn persoonlijke ervaring.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Tja, als je allerlei acties uitvoert waarbij je ondersteuning nodig hebt, dan kan ik me dat voorstellen.
Ben zelf nu sinds bijna 3 jaar bij XMS, maar zeer tevreden.
Internet zeer stabiel, ondanks een paar dipjes in de snelheid de laatste tijd. De gemiddelde gebruiker merkt er niets van. De heavy user vindt het inderdaad vervelend, maar zie dit forum: er wordt aan gewerkt (c.q. het is al opgelost).
Telefonie: met aanloopproblemen, maar heb zelf al geruime tijd nergens meer last van.
IPTV: Uitstekend, nu ook met de Ipad app. Analoog gebruik ik niet meer.

Kortom, hier op het forum zul je de problemen vinden, maar de gemiddelde gebruikers die ik bij ons in de wijk (Nieuwland, Amersfoort) spreek zijn uitermate tevreden.

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Luuk1983 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:58:
[...]

Ik heb vroegah ook XS4ALL via ADSL gehad en ben ik altijd wel tevreden over geweest. Echter, ik lees steeds en steeds meer dan XS4ALL niet meer de XS4ALL van vroeger is. Waar ze vroeger er echt uitsprongen qua provider zijn ze tegenwoordig één van de zoveel providers/eenheidsworst en eigenlijk daardoor vrij duur zijn voor weinig meerwaarde. Let op! Dit is wat ik lees, niet mijn persoonlijke ervaring.
Zou kunnen, ik ben daar ook alweer jaren weg, maar ik vermoed ook dat veel van die verhalen afkomstig zijn van mensen die voor zichzelf willen rechtvaardigen dat ze een goedkopere ISP gekozen hebben.. Ik weet hoe XS4all intern werkte in Diemen-Zuid, en het lijkt me sterk dat dat allemaal verdwenen is.. Een ding is wel zeker, als XS4all mee moet doen met de prijsvechters en dus moet bezuinigen dan gaat dat ten koste van de kwaliteit van service.. B.v. minder mensen op bepaalde afdelingen waardoor zaken langer blijven liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Misschien wel. Het ligt er inderdaad aan hoe vaak je helpdesks en dergelijke nodig hebt. Ik heb zelf ook Telfort via ADSL gehad en dat werkte ook prima. Maar dat scheelde 15 euro per maand met XS4ALL en ik heb nooit verschil gemerkt tussen de twee, terwijl XS4ALL altijd de hemel ingeprezen wordt en Telfort de grond ingestampt wordt. Maar ik geloof best dat de helpdesk het verschil kan maken, maar om daar nou 15 euro per maand aan uit te geven. En ik kan me herinneren dat XS4ALL veel aan vullende diensten bood waar ik nooit gebruik van maakte.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Divver schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:08:
Tja, als je allerlei acties uitvoert waarbij je ondersteuning nodig hebt, dan kan ik me dat voorstellen.
Ben zelf nu sinds bijna 3 jaar bij XMS, maar zeer tevreden.
Ga dan maar geen STB omruilen, hopen op geen netwerkmigraties in jouw buurt, en vooral niet verhuizen en je XMS abbo willen behouden.. Dan gaat het allemaal goed idd..

Ik heb geen ondersteuning nodig, ik loop constant gepruts van XMS (of hun leveranciers) te corrigeren..

[ Voor 15% gewijzigd door Inflatable op 23-01-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Inflatable schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:15:
[...]

Ga dan maar geen STB omruilen, hopen op geen netwerkmigraties in jouw buurt, en vooral niet verhuizen en je XMS abbo willen behouden.. Dan gaat het allemaal goed idd..

Ik heb geen ondersteuning nodig, ik loop constant gepruts van XMS (of hun leveranciers) te corrigeren..
Het gegeven dat ze een STB willen omruilen en bezig zijn met optimalisatie van systemen vinden we geen service?
Er zijn ook providers die vallen in de categorie: zolang de klant betaalt, doen wij niets.

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Inmiddels de eerste testen uitgevoerd met de HD settop box.

Mijn bevindingen tot nu toe:

- HD box is een stuk sneller dan de SD box. Dit laat zich zien in onder andere het opstarten, maar ook in het wisselen van de zenders. Daarnaast is de gids makkelijker te benaderen (aparte knop op de AB).
- Afstandebediening werkt beter. De SD box wilde nog wel eens weigeren op commando's van de AB, vooral 's avonds. Tevens hoef je bij de HD box niet precies te richten maarpakt hij het signaal altijd wel goed op.
- Beeldkwaliteit is echt een stuk beter. Niet dat het signaal van de SD box slecht is, maar de verbetering is wel degelijk goed merkbaar.
- Geluid loopt nu ook via HDMI. Dolby standaarden worden nu netjes opgepakt door mijn versterker. Eerder verliep dit bij de SD box door middel van een coax-digitaal lijntje.
- Het zender overzicht is een verademing. De zender inclusief preview staan in een mooie interface en het bladeren verloop heerlijk soepel.

Ik heb echter 1 klein minpuntje gevonden. Bij sommige kanalen heeft mijn versterker moeite met het geluid. de RTL zenders hebben hier de meeste last van. Het beeld loopt goed door, echter zie ik mijn versterker soms een nieuwe handshake maken waardoor het geluid soms uitvalt. Dit gebeurd dan 3 a 4 keer achter elkaar en dan loopt het ook soepel door. Ik heb zelf het vermoeden dat dit kan liggen aan de HDMI kabel. Ik ga ook dit weekend een andere kabel halen, om dit te elimineren.

Al met al ben ik zeer tevreden over de nieuwe box en kan hem zeker aanraden.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inflatable schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:10:
[...]

Zou kunnen, ik ben daar ook alweer jaren weg, maar ik vermoed ook dat veel van die verhalen afkomstig zijn van mensen die voor zichzelf willen rechtvaardigen dat ze een goedkopere ISP gekozen hebben.. Ik weet hoe XS4all intern werkte in Diemen-Zuid, en het lijkt me sterk dat dat allemaal verdwenen is.. Een ding is wel zeker, als XS4all mee moet doen met de prijsvechters en dus moet bezuinigen dan gaat dat ten koste van de kwaliteit van service.. B.v. minder mensen op bepaalde afdelingen waardoor zaken langer blijven liggen..
Dit.

Trouwens, het is absoluut onwaar dat XS4ALL tegenwoordig een eenheidsworst-provider is. De service is wellicht wel achteruit gegaan maar er zijn nog wel degelijk aspecten waarop zij zich van de meute onderscheiden, zelfs als KPN-dochter:

* Native IPV6
* Een veel uitgebreidere standaard router dan bij KPN
* Toegang tot wlan hotspots van KPN
* Shell server toegang en usenet
* Een uitgebreid control panel waar je heel veel zaken zelf kan instellen (tot nu toe zie ik dit nog bij geen enkele provider zo uitgebreid)
* Geen blokkering van poorten, zelfs niet van poort 25 inkomend (voor zover ik weet). Dit houdt wel in dat ze actiever moeten zijn op hun abuse desk en zelf monitoren op abnormaal/kwaadaardig verkeer.

Of je als consument/tweaker die extra's belangrijk genoeg vindt om de hogere prijs van XS4ALL te rechtvaardigen is puur persoonlijk, maar om ze daarmee af te doen als "te duur voor de zoveelste KPN dochter"......

Het enige wat ik echt jammer vind, is dat ze uitsluitend interactieve TV van KPN bieden (en dus bv. dus ook geen analoog en dvb-c van Glashart Media).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzlightyear schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:39:
@Rekenblok
[...]

Inmiddels is het bevestigd dat de insteekkaart mist en is de STB binnen. Op de enige UTP poort die erop zit kan ik internet krijgen OF IPTV. Weet je wellicht een mogelijkheid om, tot de insteekkaart binnen is, zowel internet als IPTV te kunnen gebruiken over 1 poort? Ik heb een doodnormale switch geprobeerd maar dat werkte helaas niet...
Via de aannemer heb ik vernomen dat zij de insteekkaart vandaag bij je komen plaatsen. Excuses dat de aannemer dit niet eerder heeft gedaan. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:37

GerkeP

Vragen mag altijd........

eymey schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:42:
[...]

Dit.

Trouwens, het is absoluut onwaar dat XS4ALL tegenwoordig een eenheidsworst-provider is. De service is wellicht wel achteruit gegaan maar er zijn nog wel degelijk aspecten waarop zij zich van de meute onderscheiden, zelfs als KPN-dochter:

* Native IPV6
* Een veel uitgebreidere standaard router dan bij KPN
* Toegang tot wlan hotspots van KPN
* Shell server toegang en usenet
* Een uitgebreid control panel waar je heel veel zaken zelf kan instellen (tot nu toe zie ik dit nog bij geen enkele provider zo uitgebreid)
* Geen blokkering van poorten, zelfs niet van poort 25 inkomend (voor zover ik weet). Dit houdt wel in dat ze actiever moeten zijn op hun abuse desk en zelf monitoren op abnormaal/kwaadaardig verkeer.

Of je als consument/tweaker die extra's belangrijk genoeg vindt om de hogere prijs van XS4ALL te rechtvaardigen is puur persoonlijk, maar om ze daarmee af te doen als "te duur voor de zoveelste KPN dochter"......

Het enige wat ik echt jammer vind, is dat ze uitsluitend interactieve TV van KPN bieden (en dus bv. dus ook geen analoog en dvb-c van Glashart Media).
Je vergeet de belangrijkste: Eigen Hostname en RDNS !

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Hier nog een potentiële glazenholt gebruiker..
Heb nog geen goede vergelijking van upc>xms>kpn kunnen vinden, dus stel hier mn vraag maar.

Met UPC heb ik 60/6 internet, HDTV Royaal(dus met recorder&meer zenders), en onbeperkt bellen voor 75 euro
Bij XMS zie ik 50/50 internet, hdtv met recorder (tot april gratis, daarna 100 euro) en onbeperkt bellen voor 65 euro.
Zou dus 120 euro per jaar schelen, toch mooi meegenomen. Jammer dat het internet wat minder snel is.
Heb verder nooit problemen met UPC, ook geen snelheidswisselingen gehad de laatste tijd,

Zie alleen bij dit lijstje van xms;
http://xmsnet.nl/uploads/pdf/itv_pakkettenlijst.pdf
Dat er een vrij beperkt HD zenders bij zit?? het hd extra pakket zitten de NL/RTL zenders niet bij??
Vind het zo onduidelijk op die website.

En verder, is het het waard om over te stappen? of is het beter als die 10 per maand me niet uitmaakt, ik de upload niet nodig heb, gewoon bij UPC te blijven?? Daar kan ik tenminste zo terug vinden wat ik wel of niet heb/kan krijgen itt die vage website van xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Divver schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:32:
[...]

Het gegeven dat ze een STB willen omruilen en bezig zijn met optimalisatie van systemen vinden we geen service?
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen maar dat als ze dat soort "service" leveren dat dat bij mij de laatste tijd wel erg vaak fout gaat waardoor ik dus steeds weer contact met ze moet gaan opnemen om de boel te corrigeren.. Ik raak geen STB kwijt en zorg er ook niet voor dat mijn verbinding niet meer werkt omdat ze bij een migratie van het glasvezelnetwerk geen rekening houden met mijn vaste IP.. En daar komt dus bij dat ze bij XMS na bijna 6 jaar dus nog steeds geen fatsoenlijke verhuisprocedure hebben, waarbij ze bovendien de fout maken de lijn op mijn oude adres onterecht bezet te houden zodat de huidige bewoner ruim 6 maanden na mijn verhuizing nog steeds geen gebruik kan maken van de glasvezelverbinding daar.. Teveel prutswerk wat niet goed te praten is imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDrako schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:08:
Dat er een vrij beperkt HD zenders bij zit?? het hd extra pakket zitten de NL/RTL zenders niet bij??
De volgende zenders worden in het basispakket ook in HD doorgegeven:

NL 1
NL 2
NL 3
RTL 4
RTL 5
RTL 7
RTL 8
Een
Ketnet/Canvas
Eurosport
ARTE
ARD
ZDF

De zenders Een en Ketnet/Canvas hebben op dit moment een HD storing, deze zenders worden momenteel alleen in SD aangeboden.

De overige HD zenders zijn via het HD pakket verkrijgbaar. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

@Tim, thx. Was de xms website maar zo helder als de hulp hier op het forum :P

Zie een beetje tegen het overstappen op, de upc mail adressen allemaal op forums/games etc omzetten naar gmail, en dan nog de idiote onzin van sommige games die geregistreerd moeten zijn op een email adres enzo..
Is het al deze moeite dan wel waard, zijn er hier ex upc gebruikers die nu bij xms zitten en zoiets hebben van, Ja die overstap met alle rompslomp was het 3 dubbel waard, betere tv, internet, service.
Vond de HD recorder van upc net zo mooi/fijn na al die jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Kwaliteit van de diensten is bij XMS idd beter dan bij UPC, maar van de service zou ik dat dus niet durven zeggen.. Wat dat betreft zijn ze even slecht imho.. Maar overall ben je bij XMS dus alsnog beter af vanwege de betere kwaliteit diensten (vooral internet)..

[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 23-01-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:18:
Onderbreking analoge zenders

Via de netwerkbeheerder hebben wij te horen gekregen dat het probleem met het doorkrijgen van analoge zenders is opgelost. - Sophie
Uit intresse;
Wat was nu precies het probleem?
Waarom kwam dit niet naar boven in de monitoring? (Gebeurde dinsdag avond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
@XMS_webcare

Als ik mijn huidige Internet only pakket wil uitbreiden met TV, zit ik dan vast aan een nieuw jaarcontract of blijft de huidige opzeg mogelijkheid van 1 maand gehandhaafd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een upgrade gaat geen nieuw abonnement van start. De huidige opzegmogelijkheid van een maand blijft gehandhaafd. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik heb het al eerder gevraagd maar gaan jullie nog IPTV aanbieden zonder dat je verplicht betaald voor analoog?
Snap dat bepaalde rechten betaald moeten worden en dat die nu betaald worden uit het normale TV pakket.

Waarom niet Internet+ Bellen = € 44,95 + optionele IPTV voor € 54,95 per maand
Dan betaal je 10 euro voor IPTV inclusief de rechten voor de basis zenders.

Dit zou geen enkel probleem moeten zijn en daarnaast een stuk klantvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:32:
Na een upgrade gaat geen nieuw abonnement van start. De huidige opzegmogelijkheid van een maand blijft gehandhaafd. - Sophie
Is dit ook zo als je er IPTV bij afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:32:
Bedankt voor dit snelle antwoord.
fast-server schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:42:
[...]

Daar ga ik dan wel vanuit, upgrade is upgrade, bovendien krijg je de eerste 6 mnd IPTV gratis erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MrDrako schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:08:
Bij XMS zie ik 50/50 internet, hdtv met recorder (tot april gratis, daarna 100 euro) en onbeperkt bellen voor 65 euro.
...
Bij dit pakket zit standaard analoge en DVB-C televisie, waarbij je GEEN HD zenders hebt. Dit kun je ook niet uitbreiden: http://xmsnet.nl/diensten/digitale-en-analoge-radio-en-tv
Wil je HD of meer zenders dan heb je IPTV nodig (of nu noemen ze het interactieve tv). Dit kost 4,95 per maand extra.
Je hebt dan in iedergeval de meeste nederlandse zenders in HD. Dit kun je dan nog aanvullen met het HD pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Venga AB schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:47:
[...]

Bedankt voor dit snelle antwoord.

[...]

Daar ga ik dan wel vanuit, upgrade is upgrade, bovendien krijg je de eerste 6 mnd IPTV gratis erbij.
Die 6 maanden gratis zal denk ik alleen voor nieuwe abonnees zijn.(die nog helemaal geen klant zijn)
Maar misschien kan webcare daar ook antwoord op geven.

[ Voor 46% gewijzigd door fast-server op 23-01-2012 14:59 . Reden: verkeerde gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:55:
Die 6 maanden gratis zal denk ik alleen voor nieuwe abonnees zijn.(die nog helemaal geen klant zijn)
Maar misschien kan webcare daar ook antwoord op geven.
Deze actie is inderdaad alleen voor compleet nieuwe klanten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zou webcare ook nog antwoord kunnen geven op: fast-server in "XMS Glasvezel ervaring - XIV" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:42:
[...]

Ja, ook dan start er geen nieuw jaarcontract. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MrDrako schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:47:
Is het al deze moeite dan wel waard, zijn er hier ex upc gebruikers die nu bij xms zitten en zoiets hebben van, Ja die overstap met alle rompslomp was het 3 dubbel waard, betere tv, internet, service.
Vond de HD recorder van upc net zo mooi/fijn na al die jaren ;)
Ik ben onlangs overgestapt van UPC naar XMS, dit ivm een verhuizing.

Qua internet merk ik eigenlijk geen verschil. Bij UPC had ik 120Mbps wat ik ook echt haalde, maar de upload was natuurlijk lager. Bij XMS haal ik meestal zo'n 90 Mbps van de 100Mbps, maar om nou te zeggen dat dat erg is... upload is wel weer lekker hoog. Maar uiteindelijk blijft het gewoon internet. Werkt bij beide providers prima wat mij betreft.

De latency/ping is bij XMS wel enorm laag. Voor online gaming is dat perfect.

Digitale TV (iptv) via XMS vind ik een stuk fijner dan UPC. Dit komt met name door de amino decoder. Alhoewel dit ook niet de snelste decoder is met de mooiste interface werkt alles tenminste wel zoals het hoort. Bij UPC zitten er al jaren lang vervelende bugs in de software van de mediabox, het duurt daar veel te lang voordat ze die problemen oplossen. Het lijkt erop dat ze bij XMS/glashart er veel meer bovenop zitten.
Zie regelmatig veranderingen voorbij komen, en ook bugs die snel worden gefixed. De ontwikkeling gaat hier veel harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:27:
[...]
De volgende zenders worden in het basispakket ook in HD doorgegeven:

NL 1 NL 2 NL 3 RTL 4 RTL 5 RTL 7 RTL 8 Een Ketnet/Canvas Eurosport ARTE ARD ZDF

De zenders Een en Ketnet/Canvas hebben op dit moment een HD storing, deze zenders worden momenteel alleen in SD aangeboden.

De overige HD zenders zijn via het HD pakket verkrijgbaar. -Tim
Ik dacht dat dat een *tijdelijk* gratis kadootje was als toevoeging aan het basispakket, maar zoals ik het nu interpreteer is het een vast onderdeel daarvan geworden. Zie ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:37

GerkeP

Vragen mag altijd........

Mr. Jinx schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:16:
[...]

Zelfs zo laag dat ik inmiddels op verschillende servers niet meer mee mag spelen :(
Dus niet altijd een voordeel

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ToniW schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:27:
[...]
Ik dacht dat dat een *tijdelijk* gratis kadootje was als toevoeging aan het basispakket, maar zoals ik het nu interpreteer is het een vast onderdeel daarvan geworden. Zie ik dat goed?
Lijkt mij ook logisch. Heel langzaamaan wordt alles HD en sterft SD uit. Over een paar jaar is alles HD denk ik. Ik weiger extra te betalen voor HD, voor de overgang naar kleur of naar breedbeeld betaalde je ook niet extra en waren er ook geen speciale pakketten.

En dan gaan ze natuurlijk weer vrolijk verder met Super HD of 3D pakketten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt nog wel HD pakketten (waar voorlopig die paar 3D pilot zenders bij in zitten). Daar betaal je dus nog steeds extra voor (discovery HD, Brava HD, etc. ). En die pakketten worden ook vaak gewoon nog een jaar gratis aangeboden.

Maar de meest bekende zenders zitten nu dus in HD in het basispakket. (alleen de SBS zenders dus nog niet bij GHM).

Wat dat betreft is er eigenlijk maar 1 die dat nog steeds niet snapt, en dat is UPC. Als je daar bv. alleen maar TV wil (of alleen maar TV en internet), dan betaal je de hoofdprijs. Het dure basispakket van 17 euro p/mnd bevat maar analoog. Voor digitaal betaal je een meerprijs. En dan heb je nog niets in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:49:
[...]

Lijkt mij ook logisch. Heel langzaamaan wordt alles HD en sterft SD uit. Over een paar jaar is alles HD denk ik. Ik weiger extra te betalen voor HD, voor de overgang naar kleur of naar breedbeeld betaalde je ook niet extra en waren er ook geen speciale pakketten.

En dan gaan ze natuurlijk weer vrolijk verder met Super HD of 3D pakketten... :)
Je kan nu al SD via H264 compressie aanbieden zoals bij HD gebruikt wordt,nadeel is dat je dan een HD decoder moet gebruiken,maar het scheelt ontzettend veel bandbreedte zowel bij glas als bij kabel,daarom denk ik niet dat SD echt zal uitsterven,maar wel in de huidige vorm, je hebt straks maar 1 decoder nodig voor beide, nu is een HD decoder natuurlijk ook geschikt voor SD maar andersom niet, en dat los je dan wel op,je gaat denk ik naar 3D ( wat ik niet hoop).
Nu is capaciteit natuurlijk voor glas niet heel erg belangrijk maar als je met 3 decoders op een 100 mbits aansluiting naar gewoon SD kijkt, of SD via H.264, is het verschil wat van je 100 mbits aansluiting afgaat aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:14:
[...]

Ja, ook dan start er geen nieuw jaarcontract. - Sophie
Kan ik IPTV dan via jou regelen?

Dan kan ik namelijk per 1 feb IPTV aanvragen met een M540 PVR voor 99 euro
29 feb opzeggen en per 1 maart weer aanvragen met 130M.

Dan zit ik geen dag zonder IPTV en dan heb ik mooi een tweede HD ontvanger gratis :)

[ Voor 0% gewijzigd door fast-server op 23-01-2012 17:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:04:
[...]

Je kan nu al SD via H264 compressie aanbieden zoals bij HD gebruikt wordt gebruikelijk is,nadeel is dat je dan een HD H264 compatibel decoder moet gebruiken,maar het scheelt ontzettend veel bandbreedte zowel bij glas als bij kabel,daarom denk ik niet dat SD echt zal uitsterven,maar wel in de huidige vorm, je hebt straks maar 1 decoder nodig voor beide, nu is een HD decoder natuurlijk ook geschikt voor SD maar andersom niet, en dat los je dan wel op,je gaat denk ik naar 3D ( wat ik niet hoop).
Nu is capaciteit natuurlijk voor glas niet heel erg belangrijk maar als je met 3 decoders op een 100 mbits aansluiting naar gewoon SD kijkt, of SD via H.264, is het verschil wat van je 100 mbits aansluiting afgaat aanzienlijk.
Laten we niet vergeten wat SD en HD betekend. Standard and High Definition en refereerd voornamelijk naar de resolutie/beeldlijnen van het materiaal.

SD zal zeker wel uit sterven (niet snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:04:
[...]
...daarom denk ik niet dat SD echt zal uitsterven...
Toch wel, het gaat om de bron, zelfs mijn compact camera doet al HD. Uiteindelijk zal er niets meer in SD opgenomen worden, maar alles in HD, dan is down-scalen waarschijnlijk duurder dan native HD uitzenden. Maar als gezegd, dan komen er vast wel weer andere pakketten waarop men kan verdienen aan de early adaptors. :)
fast-server schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:15:
... IPTV aanvragen ... opzeggen ... aanvragen ...
Make up your mind...! Wat wil je nou eigenlijk, wel of geen iptv? Niet zo gek dat er dingen mis gaan bij dit soort gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:45:
[...]

Laten we niet vergeten wat SD en HD betekend. Standard and High Definition en refereerd voornamelijk naar de resolutie/beeldlijnen van het materiaal.

SD zal zeker wel uit sterven (niet snel).
Mijn stukje is geen science fiction,daar zijn ze al mee bezig (SD als HD uitzenden),maar er zijn zat zenders waarbij de content niet wezenlijk verbetert bij gebruik van HD (wel qua kwaliteit maar niet qua inhoud,zoals golden oldie zenders,tekenfilm zenders e.d. ),en er zijn een heleboel SD decoder bezitters die je toch te vriend moet houden,van mij mag het weg en mogen de SD zenders ook in H.264 worden gecodeerd want nu moeten veel kanalen bij de kabel dubbel worden uitgezonden,voor de Sd en HD bezitters, de bron blijft ook belangrijk, sd op een satelliet is een stuk goedkoper dan HD.
Digitenne zou naar DVB-T2 moeten willen ze HD kunnen uitzenden.. maar goed, er gebeurt tenminste wat, Ik kocht een Pal-Plus tv... die standaard kwam er niet door... voor niets gekocht.
DT2Mac (goede naam ? ) werd um ook niet,denk dat SD er zeker nog wel een jaar of 10 zal zijn,al wordt het minder uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Mr. Jinx schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:16:
[...]

Ik ben onlangs overgestapt van UPC naar XMS, dit ivm een verhuizing.

Qua internet merk ik eigenlijk geen verschil. Bij UPC had ik 120Mbps wat ik ook echt haalde, maar de upload was natuurlijk lager. Bij XMS haal ik meestal zo'n 90 Mbps van de 100Mbps, maar om nou te zeggen dat dat erg is... upload is wel weer lekker hoog. Maar uiteindelijk blijft het gewoon internet. Werkt bij beide providers prima wat mij betreft.

Digitale TV (iptv) via XMS vind ik een stuk fijner dan UPC. Dit komt met name door de amino decoder. Alhoewel dit ook niet de snelste decoder is met de mooiste interface werkt alles tenminste wel zoals het hoort. Bij UPC zitten er al jaren lang vervelende bugs in de software van de mediabox, het duurt daar veel te lang voordat ze die problemen oplossen. Het lijkt erop dat ze bij XMS/glashart er veel meer bovenop zitten.
Zie regelmatig veranderingen voorbij komen, en ook bugs die snel worden gefixed. De ontwikkeling gaat hier veel harder.
Voor mij telt zeker de upload. Soms veel foto's richting familie in HK of Aus. Dan mag het van mij best sneller dan de 10Mbit die UPC kan bieden. Mooi om te lezen dat ze op het gebied van TV snel ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
eymey schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:41:
Je hebt nog wel HD pakketten (waar voorlopig die paar 3D pilot zenders bij in zitten). Daar betaal je dus nog steeds extra voor (discovery HD, Brava HD, etc. ). En die pakketten worden ook vaak gewoon nog een jaar gratis aangeboden.

Maar de meest bekende zenders zitten nu dus in HD in het basispakket. (alleen de SBS zenders dus nog niet bij GHM).
Als ik eerlijk mag zijn interesseert me die HD tv niet zo, en eerlijk gezegd heel tv land niet. Voor de familie leuk, en die vinden digitale tv al goed genoeg. Dus als ik richting XMS ga, hebben we zomaar "HD" erbij.

Als ik echt iets HD wil kijken zet ik wel een blu-ray op (of een mkv ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
Een hogere upload kan voor ook de simpele gebruiker een must worden.
Voorbeeld, een half uurtje filmen met een iphone4s is een bestand van 2.4 GB een simpele gebruiker weet echt niet hoe hij een filmpje moet schrinken.... Uploaden met zijn 5 mbit upload duurde een eeuwigheid.

Met mijn XMS upload een fluitje van een cent. en hoe leg je een simpele gebruiker uit dat je met glas wel een hoge upload kan hebben en met coax niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:58

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Via de aannemer heb ik vernomen dat zij de insteekkaart vandaag bij je komen plaatsen. Excuses dat de aannemer dit niet eerder heeft gedaan. - Sophie
Insteekkaart is geplaatst en IPTV werkt perfect, dank je wel voor de snelle opvolging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:58

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Nu IPTV werkt heb ik gelijk de iPad app geïnstalleerd. Connectie komt prima tot stand maar daarna springt ie uit de app. Hebben jullie soortgelijke ervaringen en, zo ja, wellicht een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
MiK schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:59:
Een hogere upload kan voor ook de simpele gebruiker een must worden.
Voorbeeld, een half uurtje filmen met een iphone4s is een bestand van 2.4 GB een simpele gebruiker weet echt niet hoe hij een filmpje moet schrinken.... Uploaden met zijn 5 mbit upload duurde een eeuwigheid.

Met mijn XMS upload een fluitje van een cent. en hoe leg je een simpele gebruiker uit dat je met glas wel een hoge upload kan hebben en met coax niet :)
ik upload regelmatig filmpjes naar youtube en dan is glas echt een uitkomt zeker als ik hd filmpjes maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 17:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

dewaal schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:06:
[...]

ik upload regelmatig filmpjes naar youtube en dan is glas echt een uitkomt zeker als ik hd filmpjes maak.
Wat dacht je van een eigen internet radio :P