XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.696 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:25:
[...]

Nee, ik heb op verzoek van XMS de opzegging bij Concepts geannuleerd. Ik ben nog steeds aan het internetten via concepts.

Als ik de opzegging bij concepts op 17 door zou laten gaan, dan zat ik volgens XMS lang zonder internet. (tot wel 4 weken) en daar had ik geen zin in.
Dat is puur gelul van XMS, want zodra de diensten van de lijn zijn kunnen zij de lijn provisionen en ben je binnen een uur weer online... (Ervaring 5 minuten als je belt en ze de lijn gelijk provisionen)

Concepts moet ook eerst de diensten hebben verwijderd voordat XMS überhaupt wat kan. Ik lees in je verhaal dat je de opzegging moest annuleren omdat XMS de lijn moest overnemen. Zij kunnen geen lijn overnemen. Als de lijn schoon is (geen diensten) dan kunnen zij pas hun diensten er op zetten. Wanneer en op welke datum je dat doet maakt totaal niks uit.. Het is een klusje van een paar minuten voor XMS als Concepts er af is.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzlightyear schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:41:
[...]

Schijf geformatteerd, app opnieuw geïnstalleerd en iPad opnieuw opgestart. Geen idee wat de oplossing was maar nu werkt het! Thanks.
Mooi. Ik had in het begin ook problemen met de Ipad app. Ben er nog steeds niet zeker van waar het aan gelegen heeft, maar ik vermoed dat de oorzaak was dat ik de naam van de STB in de app veranderd had.

Het connecten ging de eerste keer nl. prima (code overnemen enzo) maar toen ik na het uitzetten van de ipad en de dag erop weer aanzetten, wilde ie niet meer connecten. STB uit en weer aanzetten, apparaat verwijderen uit menu en weer toevoegen hielp allemaal niet. Hij wilde niet meer verbinden.
Toen de naam de de STB weer terug gezet naar de default (oftewel STBID) en sindsdien geen problemen meer. En als het werkt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:58:
[...]

Dat is puur gelul van XMS, want zodra de diensten van de lijn zijn kunnen zij de lijn provisionen en ben je binnen een uur weer online... (Ervaring 5 minuten als je belt en ze de lijn gelijk provisionen)

Concepts moet ook eerst de diensten hebben verwijderd voordat XMS überhaupt wat kan. Ik lees in je verhaal dat je de opzegging moest annuleren omdat XMS de lijn moest overnemen. Zij kunnen geen lijn overnemen. Als de lijn schoon is (geen diensten) dan kunnen zij pas hun diensten er op zetten. Wanneer en op welke datum je dat doet maakt totaal niks uit.. Het is een klusje van een paar minuten voor XMS als Concepts er af is.
Je vergeet ding: als een ophef order in wordt geschoten door concepts dan duurt dat 5 werkdagen.
Daarna moet de lijn opnieuw opgeleverd worden en dat duurt 20 werkdagen.

Niks dom gelul dus ;)

En jawel: zij kunnen echt wel een lijn overnemen. de lijn moet op naam van XMS komen en daarna moet de FPQN of connection id doorgegeven worden aan XMS zodat zij ook daadwerkelijk de diensten kunnen leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 24-01-2012 18:22 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:58:
[...]

Ik had inderdaad het idee dat glasvezel wat sneller aangesloten kon worden dan adsl. Ik kreeg een heel doemverhaal waarbij de lijn door een concepts monteur handmatig dus uitgeschakeld en als het zover was, dan duurde het weer vier weken voordat ik eindelijk door xms aangesloten zou zijn, omdat ook xms de lijn handmatig aan moest sluiten.

Zoals het er nu voorstaat heb ik een lopende lijn bij concepts. Ik heb niets opgezegd, maar kan dat per maand doen. Her en der lees en hoor ik dat ik zelf de lijn moet opheffen en daarna internet moet aanvragen. Zo had ik dat in eerste instantie ook gedaan, maar xms had twee weken meer tijd nodig dus werd het 2/3 februari.

@webcare, kunnen jullie een reactie geven op het bovenstaande?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Younes schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:20:
[...]

Ik had inderdaad het idee dat glasvezel wat sneller aangesloten kon worden dan adsl. Ik kreeg een heel doemverhaal waarbij de lijn door een concepts monteur handmatig dus uitgeschakeld en als het zover was, dan duurde het weer vier weken voordat ik eindelijk door xms aangesloten zou zijn, omdat ook xms de lijn handmatig aan moest sluiten.

Zoals het er nu voorstaat heb ik een lopende lijn bij concepts. Ik heb niets opgezegd, maar kan dat per maand doen. Her en der lees en hoor ik dat ik zelf de lijn moet opheffen en daarna internet moet aanvragen. Zo had ik dat in eerste instantie ook gedaan, maar xms had twee weken meer tijd nodig dus werd het 2/3 februari.

@webcare, kunnen jullie een reactie geven op het bovenstaande?
Negeer Stormed. Als je doet wat Stormed zegt gaat de isp migratie mis.
Ten slot van rekening werkt Webcare en ik bij XMS en weten wat er mis kan gaan als je niet de procedure volgt.

En ja Stormed, ik heb al genoeg klanten terug zien komen in mijn winkeltje die zich niet braaf aan de procedure hielden en dachten dat het op jou manier ook kom. Waarbij ik dan weer een weekje of 2 zoet was omdat het hele oplever proces de mist in ging.

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 24-01-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Rekenblok schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:24:
[...]

Negeer Stormed. Als je naar hem luistert gaat de hele migratie mis. Ten slot van rekening werkt Webcare en ik bij XMS en weten wat er mis kan gaan als je niet de procedure volgt.
Nou ja, negeren. Je kan het ook iets meer tactisch brengen :)

Zijn verhaal sluit erg aan op mijn vermoeden, maar voor de rest moet ik vertrouwen op jullie gasten van XMS. We hebben immers afspraken gemaakt.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:19:
[...]

Je vergeet ding: als een ophef order in wordt geschoten door concepts dan duurt dat 5 werkdagen.

Niks dom gelul dus ;)

En jawel: zij kunnen echt wel een lijn overnemen. de lijn moet op naam van XMS komen en daarna moet de FPQN of connection id doorgegeven worden aan XMS zodat zij ook daadwerkelijk de diensten kunnen leveren.
Als er een ophef order is ingeschoten kan de nieuwe ISP zodra de lijn schoon is direct de lijn weer provisionen (Diensten verwijderen na het verzoek duurde circa 10min bij mij) ... Daar hoeft helemaal niets voor de PoP in worden gegaan. Je blijft immers in hetzelfde netwerk (WGDO -> WGDO)..

Vreemd dat jij zegt dat dit niet zo is ik heb het zelf namelijk ook zo gedaan oude ISP diensten laten verwijderen, nieuwe gebeld en diensten laten inschieten.. 5 minuten werk... (2x ditzelfde protocol uitgevoerd en al 2x perfect verlopen).. Waarom zou dit volgens jou niet werken Rekenblok? En waarom is dit bij mij en een collega dan wel prima verlopen als dit niet kan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@webcare team

Ik zou ik december aangesloten worden op het netwerk van XMS,
maar heb nog steeds niks gehoord van XMS

ik heb al wel een paar keer gebeld naar XMS met de vraag, wanneer ik de diensten af kan nemen.
maar dan krijg ik steeds het zelfde antwoord: wij wachten op een terugkoppeling, en zodra die er is
dan krijgt u van ons bericht hierover per telefoon of per e-mail.

ik denk zelf dat er iets niet goed gaat, want een terugkoppeling duurt toch geen 6 weken.

ik hoop dat het @webcare team mij hiermee kan helpen.

Moste400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:35:
[...]

Als er een ophef order is ingeschoten kan de nieuwe ISP zodra de lijn schoon is direct de lijn weer provisionen (Diensten verwijderen na het verzoek duurde circa 10min bij mij) ... Daar hoeft helemaal niets voor de PoP in worden gegaan. Je blijft immers in hetzelfde netwerk (WGDO -> WGDO)..

Vreemd dat jij zegt dat dit niet zo is ik heb het zelf namelijk ook zo gedaan oude ISP diensten laten verwijderen, nieuwe gebeld en diensten laten inschieten.. 5 minuten werk... (2x ditzelfde protocol uitgevoerd en al 2x perfect verlopen).. Waarom zou dit volgens jou niet werken Rekenblok? En waarom is dit bij mij en een collega dan wel prima verlopen als dit niet kan?
Na een ophef order wordt de patch eruit getrokken in de pop. Tijdens een ophef order kan een nieuwe ISP nog niks inschieten door een denycode 200 "Er is geen vrije aansluiting beschikbaar op locatie X" Omdat de ODF status "in ophef" is. Pas als de patch verwijdert is kan de nieuwe ISP de lijn claimen en daarna diensten inschieten op de lijn. Maar het hele oplever proces moet weer van voor af aan gedaan worden. Monteur moet langs komen, Oplever service moet van het modem.
Dat het bij jou wel werkte is mij een raadsel. Je hebt in ieder geval heel veel massel gehad ;)

In een migratie traject van een isp hop wordt bovenstaande procedure overgeslagen en wordt er administratief de ODF port toegekend aan XMS, om vervolgens de diensten erop te zetten. Maar als die poort dus in ophef is en dus verwijdert word kan je geen migratie doen.

het staat je natuurlijk vrij om het op de manier van stormed te doen, echter mag die constructie helemaal niet werken door technische blokkering (denycode 200) :9

Of dit verhaal is inmiddels outdated want dan heb ik niks gezegd O-)
Younes schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:27:
[...]

Nou ja, negeren. Je kan het ook iets meer tactisch brengen :)

Zijn verhaal sluit erg aan op mijn vermoeden, maar voor de rest moet ik vertrouwen op jullie gasten van XMS. We hebben immers afspraken gemaakt.
Ik wil heel erg graag dat jou ISP hop geen technische puinhoop word ;)
Ik had al eerder een fout gemaakt betreffend jou ips-isp hop in het XMS huis en dat wil ik graag recht zetten.
Daarnaast hadden we over de pm toch de afspraak gemaakt om de isp hop op 2 feb te doen want daarmee ging je akkoord op 5 januari om 16:07 omdat dat op dat moment de snelste route was :)

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 24-01-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:57:
[...]

Na een ophef order wordt de patch eruit getrokken in de pop. Tijdens een ophef order kan een nieuwe ISP nog niks inschieten door een denycode 200 "Er is geen vrije aansluiting beschikbaar op locatie X" Omdat de ODF status "in ophef" is. Pas als de patch verwijdert is kan de nieuwe ISP de lijn claimen en daarna diensten inschieten op de lijn. Maar het hele oplever proces moet weer van voor af aan gedaan worden. Monteur moet langs komen, Oplever service moet van het modem.
Dat het bij jou wel werkte is mij een raadsel. Je hebt in ieder geval heel veel massel gehad ;)

In een migratie traject van een isp hop wordt bovenstaande procedure overgeslagen en wordt er administratief de ODF port toegekend aan XMS, om vervolgens de diensten erop te zetten. Maar als die poort dus in ophef is en dus verwijdert word kan je geen migratie doen.

het staat je natuurlijk vrij om het op de manier van stormed te doen, echter mag die constructie helemaal niet werken door technische blokkering (denycode 200) :9

[...]

Ik had al eerder een fout gemaakt betreffend jou ips-isp hop in het XMS huis en dat wil ik graag recht zetten.
Daarnaast hadden we over de pm toch de afspraak gemaakt om de isp hop op 2 feb te doen want daarmee ging je akkoord op 5 januari om 16:07 omdat dat op dat moment de snelste route was :)
Hmm.. Okey.. Ik heb dit gedaan en dat was dus geen enkel probleem ik ben niet eerst in de PoP ge-depatched helemaal niks. Het modem was na de verwijdering van de diensten compleet dood. Alleen connectiviteit lampje op genexis nog aan en CATTV een half uurtje nadat ik de diensten heb laten verwijderen.

Ik heb daarna gevraagd aan mijn nieuwe ISP of ze de lijn wouden provisionen en 5 minuten later was ik online via mijn nieuwe ISP. Vandaar ook mijn reactie dat ik het raar vond dat het bij Younes zo lang moest duren aangezien het bij mij 5 minuten werk was (Zelfs decoders hadden zichzelf daarna gelijk ge-reboot en nieuwe huisstijl van ISP ingeladen). Oh ja en volgens Yogoi kan dit ook prima (Ik wou eerst naar Lijbrandt 1ste lijn snapte me niet vervolgens andere WGDO provider gekozen die het wel snapte. Nieuwe ISP heeft zonder enige problemen de diensten kunnen inladen, ging perfect. Dus dat was de snelste methode, mijn nieuwe ISP gaf ook al aan dat ze zo vaker al een aantal klanten hadden omgezet en dat, dat het ideale was van Reggefiber WholeSale ten opzichte van KPN WholeSale als operator.

Excuus ik wist niet dat het claimen van een lijn ook mogelijk was, ik ben alleen bekend met bovenstaande procedure die ik 1x bij mezelf heb toegepast en ook voor een collega heb gedaan.

Zie ook :
Yogoi schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:40:
Als Lijbrandt daar ook WGDO doet dan is het een kwestie van op een knopje drukken voor een 2e lijner.
duurt een paar seconden.

maar ik zie dat het inmiddels geregeld is, nice :)
Op deze page : http://gathering.tweakers...list_messages/1442407/198.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Hmm dan beschouw ik mijn verhaal als outdated inmiddels als het inderdaad zo simpel ligt ;)
Echter is de procedure zoals het nu gaat de enige mogelijkheid via xms bij mij weten.
Staat je natuurlijk vrij om het in het vervolg op een andere manier te proberen. Echter nadert de 2 feb nu, dus ik zou het niet doen.

[ Voor 33% gewijzigd door White_Collar op 24-01-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthBlade
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:30
De verbinding ligt er hier helemaal uit. Heeft dit nog met de landelijke werkzaamheden te maken zoals vermeld op de site? Het betreft regio Wijchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

DjVe

Hatsaflats!

StealthBlade schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:34:
De verbinding ligt er hier helemaal uit. Heeft dit nog met de landelijke werkzaamheden te maken zoals vermeld op de site? Het betreft regio Wijchen.
AP2 en AP8 liggen eruit :( Er staat een melding op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:24:
@webcare team

Ik zou ik december aangesloten worden op het netwerk van XMS,
maar heb nog steeds niks gehoord van XMS

ik heb al wel een paar keer gebeld naar XMS met de vraag, wanneer ik de diensten af kan nemen.
maar dan krijg ik steeds het zelfde antwoord: wij wachten op een terugkoppeling, en zodra die er is
dan krijgt u van ons bericht hierover per telefoon of per e-mail.

ik denk zelf dat er iets niet goed gaat, want een terugkoppeling duurt toch geen 6 weken.

ik hoop dat het @webcare team mij hiermee kan helpen.

Moste400
Stuur via een DM even je adresgegevens. Ik kijk graag voor je waarom je nog wacht op een verbinding en of het opleverproces te versnellen is. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr33n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09-2024
Jordy van e schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:41:
[...]

AP2 en AP8 liggen eruit :( Er staat een melding op de site.
Goed om te weten, was al bezig om een post te creëren met de foutmelding die ik ontving en welke stappen ik al ondernomen had om het te fixen. Blij dat het om een storing gaat, was al bang dat er apparatuur kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stormed, rekenblok en Younes
De procedure die met Younes is besproken en rekenblok omschrijft is de manier om een soepele overstap tussen glasvezelproviders te realiseren. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Rekenblok schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:57:
[...]

[...]

Jawel, maar mijn bedoeling is alleen maar om erachter te komen of het toch sneller kan. Ik snap namelijk niet waarom een ISP een maand aanlooptijd nodig heeft.

Mocht het sneller kunnen gaan, dan wil ik die kans graag pakken. Dus nogmaals: Als jullie mij NU aan kunnen sluiten, sluit mij dan ook NU aan. That's it. Ik weet ook wel dat men is gebonden aan protocollen, richtlijnen, regels en allerlei andere bureaucratische (on)zinnigheden, maar als het sneller kan, dan graag! Dat is de hele bedoeling van mijn post geweest.

Overigens zal ik niets doen als ik niet zeker weet wat ik doe. Begrijp me aub niet verkeerd. Ik vroeg me alleen af of ik eerder aangesloten kan worden. Als een willekeurige persoon zegt dat dat kan dan ben ik geen ezel om zijn advies meteen op te volgen zonder dat ik weet wie het is. We hebben immers afspraken gemaakt...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 17:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Younes schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:17:
[...]

Jawel, maar mijn bedoeling is alleen maar om erachter te komen of het toch sneller kan. Ik snap namelijk niet waarom een ISP een maand aanlooptijd nodig heeft.

Mocht het sneller kunnen gaan, dan wil ik die kans graag pakken. Dus nogmaals: Als jullie mij NU aan kunnen sluiten, sluit mij dan ook NU aan. That's it. Ik weet ook wel dat men is gebonden aan protocollen, richtlijnen, regels en allerlei andere bureaucratische (on)zinnigheden, maar als het sneller kan, dan graag! Dat is de hele bedoeling van mijn post geweest.

Overigens zal ik niets doen als ik niet zeker weet wat ik doe. Begrijp me aub niet verkeerd. Ik vroeg me alleen af of ik eerder aangesloten kan worden. Als een willekeurige persoon zegt dat dat kan dan ben ik geen ezel om zijn advies meteen op te volgen zonder dat ik weet wie het is. We hebben immers afspraken gemaakt...
Vroeg of laat moeten ze het wel versnellen/verbeteren, anders lopen klanten of toekomstige klanten weg.

De slogan glasvezel klaar voor de toekomst laat het nog op veel punten afweten, soms denk ik wel eens we zijn weer terug bij af :X

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

fiberdordrecht schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:23:
[...]

Vroeg of laat moeten ze het wel versnellen/verbeteren, anders lopen klanten of toekomstige klanten weg.

De slogan glasvezel klaar voor de toekomst laat het nog op veel punten afweten, soms denk ik wel eens we zijn weer terug bij af :X
De toekomst is dat alles steeds sneller gaat en steeds sneller moét. Ik weet niet of dat wel zo gezond is, maar dat is een andere discussie. :)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

gr33n schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:11:
[...]

Goed om te weten, was al bezig om een post te creëren met de foutmelding die ik ontving en welke stappen ik al ondernomen had om het te fixen. Blij dat het om een storing gaat, was al bang dat er apparatuur kapot was.
Ik geloof dat men apparatuur uit Zwolle (lijnkaarten) moet halen voor AP 2 en 8 in Wijchen. Ze verwachten dat het probleem zo rond 12:00 is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:30:
[...]

De toekomst is dat alles steeds sneller gaat en steeds sneller moét. Ik weet niet of dat wel zo gezond is, maar dat is een andere discussie. :)
Veel succes nog met je overstap!, de procedure die ik had beschreven was dus ook nog niet bekend bij Rekenblok ik was alleen op de hoogte van deze procedure die bij mij voor een zeer snelle overstap heeft gezorgd en wist niet dat XMS nog met een blijkbaar 'verouderde' procedure werkte aangezien mijn ISP alleen werkt met bovenstaande procedure.

(Diensten verwijderen -> diensten binnen enkele minuten tot uur verwijdert -> lijn door nieuwe ISP laten provisionen) (WGDO -> WGDO only)

Misschien een puntje voor @XMS_Webcare om uit te zoeken of jullie deze procedure ook voor toekomstige overstappers kunnen toepassen zodat e.e.a. in de toekomst sneller verloopt? Aangezien er tegenwoordig een veel snellere methode blijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Rekenblok schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:19:
[...]

Niks dom gelul dus ;)

Dit klopt, en is dus zeer klantonvriendelijk.. Ik hoop dus dat er snel wetgeving komt voor veel snellere migraties op glasvezel zoals die er ook is voor ADSL.. Ook daar was het een complete choas totdat die er was.. Het kan dus wel, 'men' moet er alleen even toe gedwongen worden de procedures en organisatie op aan te passen..

Zoals ik al meerdere malen hier gezegd heb, zelfs een verhuizing bij dezelfde glasvezel ISP duurt een maand, wat compleet belachelijk is imho..

[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 25-01-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:32:
[...]

Veel succes nog met je overstap!, de procedure die ik had beschreven was dus ook nog niet bekend bij Rekenblok ik was alleen op de hoogte van deze procedure die bij mij voor een zeer snelle overstap heeft gezorgd en wist niet dat XMS nog met een blijkbaar 'verouderde' procedure werkte aangezien mijn ISP alleen werkt met bovenstaande procedure.

(Diensten verwijderen -> diensten binnen enkele minuten tot uur verwijdert -> lijn door nieuwe ISP laten provisionen) (WGDO -> WGDO only)

Misschien een puntje voor @XMS_Webcare om uit te zoeken of jullie deze procedure ook voor toekomstige overstappers kunnen toepassen zodat e.e.a. in de toekomst sneller verloopt? Aangezien er tegenwoordig een veel snellere methode blijkt.
Zie? Het loont dus om toch ff vragen te stellen hierover. Ik vermoed dat XMS met verouderde procedures werkt. Ik hoop dat XMS iets met deze discussie kan.

Toen eindelijk de richtlijnen voor overstappen binnen ADSL mainstream was, kwam daar glasvezel. Geschiedenis herhaalt zich... :/

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vrees dat als je moet gaan wachten op wetgeving dat je beter iemand een paar flessen kan laten smelten en zelf een glaslijntje kan laten blazen,wat dat betreft draait Den Haag en Europa nog op een telefoniste met switchboard ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Younes schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:53:
[...]

Zie? Het loont dus om toch ff vragen te stellen hierover. Ik vermoed dat XMS met verouderde procedures werkt. Ik hoop dat XMS iets met deze discussie kan.

Toen eindelijk de richtlijnen voor overstappen binnen ADSL mainstream was, kwam daar glasvezel. Geschiedenis herhaalt zich... :/
Wat overigens ook nog eens meespeelt, is wanneer een ISP op WGDO een ophef doet, Reggefiber automatisch een depatch opdracht inschiet, zodat de lijn fysiek ontkoppeld is. Wanneer er daarna diensten ingeschoten worden, kunnen daar gekke dingen gebeuren. Denk aan een depatch van een actieve lijn bij de nieuwe ISP, de nieuwe ISP die geen diensten kan inleggen omdat er een ophef gaande is, etc. etc.

De procedures bij een glasvezeloverstap zijn langzaam maar zeker wel beter aan het worden, maar omdat het voorheen zo weinig voor kwam was het afdoende om het allemaal met handwerk te doen. Daar komt gelukkig langzamerhand verandering in.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 17:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Nick39 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:12:
Ik vrees dat als je moet gaan wachten op wetgeving dat je beter iemand een paar flessen kan laten smelten en zelf een glaslijntje kan laten blazen,wat dat betreft draait Den Haag en Europa nog op een telefoniste met switchboard ..
:+

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/10/381309.png

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ja zoiets... gelukkig kan je bv bij Ziggo per maand opzeggen,
Kennissen van me die ook van Glas naar Glas gingen heb ik aangeraden een maandje Ziggo te nemen,ze hebben geen jaarcontract (tenzij je er allemaal ingewikkelde aanbiedingen en gratis decoders en noem maar op gaat bij nemen) dus die hebben van te voren bij Ziggo internet aangevraagd en nadat het glas werkte weer opgezegd, daar hoef je ook niet de snelste abbo's voor te nemen maar je kan wel die wacht procedure overbruggen.
Als je het systeem niet kan verslaan,moet je het een beetje buigen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 25-01-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Mojo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:24:
[...]

Wat overigens ook nog eens meespeelt, is wanneer een ISP op WGDO een ophef doet, Reggefiber automatisch een depatch opdracht inschiet, zodat de lijn fysiek ontkoppeld is. Wanneer er daarna diensten ingeschoten worden, kunnen daar gekke dingen gebeuren. Denk aan een depatch van een actieve lijn bij de nieuwe ISP, de nieuwe ISP die geen diensten kan inleggen omdat er een ophef gaande is, etc. etc.

De procedures bij een glasvezeloverstap zijn langzaam maar zeker wel beter aan het worden, maar omdat het voorheen zo weinig voor kwam was het afdoende om het allemaal met handwerk te doen. Daar komt gelukkig langzamerhand verandering in.
Kan de ISP verschillende opties doorgeven aan Reggefiber? Bijv. een keuze uit een ophef of een migratie?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:24:
[...]

Kans op een depatch is minimaal als de nieuwe ISP gelijk een lever order inschiet. Depatchen gaat namelijk niet zo snel (Vaak toch wel minimaal 5 werkdagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
Zoals ik en velen al gedacht hebben gaat het niet lukken de modems aan de klantkant vanuit xms/netwerkbeheerder te laten vervangen. We zijn wel een stapje verder want nu pas gaat de FAQ aangepast worden. Zie hieronder mijn ontvangen bericht via PM

p.s. heb netjes bedankt voor de moeite die Sophie heeft gedaan, want daar heeft het in ieder geval niet aan gelegen :)

---------------

Hoi Michael,

Helaas is het niet gelukt om de aanpassing in het netwerk te maken om een 100Mbit internetverbinding te realiseren wanneer je ook amino's in gebruik hebt.

Ter informatie, hier achtergrondinformatie over het probleem (wellicht overbodig):

De glasvezels hebben een vrijwel ongelimiteerde potentiële bandbreedte tot aan individuele klantniveau. De gerealiseerde bandbreedte hangt echter af van de door de actieve operator gebruikte apparatuur. De huidige apparatuur beperkt de bandbreedte van de glasvezel nu tot 100 Mb/s symmetrisch. In principe wordt er 100 Mb/s aan bandbreedte gerealiseerd. Binnen de gerealiseerde bandbreedte (overwegend 100 Mb/s) worden de IP diensten aangeboden, die opgeteld bij elkaar niet over de gerealiseerde bandbreedte heen kan komen. Een gemiddelde klant heeft een 30 dan wel 50 Mb/s internet aansluiting. Deze 30/50 Mb/s capaciteit maakt onderdeel uit van de gerealiseerde bandbreedte van 100, waardoor nog 70/50 Mb/s over blijft voor IPTV.

Voor een klant met 100 Mb/s heeft dit dus tot gevolg dat bij gebruik van zowel IPTV en het internet, niet de volledige 100 mb/s kan halen, omdat immers een deel van de bandbreedte wordt gebruikt ten behoeve van Interactieve TV. Vraag in hoeverre dit duidelijk genoeg kenbaar wordt gemaakt is terecht. XMS zal deze week een vraag toevoegen aan de FAQ waarin dit specifieke geval zal worden beschreven en worden uitgelegd.

Met vriendelijke groet,
Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja dan kun je ook gaan beginnen over telefonie, als je aan het downloaden bent en de telefoon gaat,gaat de internet ook omlaag bij 100 mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, het enige wat je kan hopen (zeker als je in een "early adopter" gebied uit de Portaal tijd woont) is dat men ooit nog de actieve apparatuur zal gaan upgraden. Op nieuwere netwerken van Reggefiber, tenminste, als de WGDO dienstverlening beschikbaar is, is er wel degelijk ruimte voor gigabit aansluitingen in de POP, maar dan voornamelijk voor XMS of Tweak klanten die 200 mbit willen.

En met de 500 mbit abonnementen van KPN in het verschiet zal in nieuwe gebieden ook wel steeds meer gigabit capaciteit beschikbaar komen.

Maar daar heb je als je in 1 van de eerste aangelegde gebieden woont natuurlijk voorlopig niets aan....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:07:
[...]

Kans op een depatch is minimaal als de nieuwe ISP gelijk een lever order inschiet. Depatchen gaat namelijk niet zo snel (Vaak toch wel minimaal 5 werkdagen).
Er zit een SLA van 5 werkdagen op de depatch, maar als de opdracht de deur uit is... ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:01:
[...]

Er zit een SLA van 5 werkdagen op de depatch, maar als de opdracht de deur uit is... ;)
Ervaring leert mij in ieder geval dat dit meestal pas op de 5de werkdag gebeurt.. En als er 1 uur tussen verwijdering/levering zit lijkt me die kans wel zo minimaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:31:
Tsja, het enige wat je kan hopen (zeker als je in een "early adopter" gebied uit de Portaal tijd woont) is dat men ooit nog de actieve apparatuur zal gaan upgraden. Op nieuwere netwerken van Reggefiber, tenminste, als de WGDO dienstverlening beschikbaar is, is er wel degelijk ruimte voor gigabit aansluitingen in de POP, maar dan voornamelijk voor XMS of Tweak klanten die 200 mbit willen.

En met de 500 mbit abonnementen van KPN in het verschiet zal in nieuwe gebieden ook wel steeds meer gigabit capaciteit beschikbaar komen.

Maar daar heb je als je in 1 van de eerste aangelegde gebieden woont natuurlijk voorlopig niets aan....
Nou de wijkpop hier zit echt tot de nok vol,daar ben ik vaak genoeg geweest,wordt er vaak blijkbaar ook "loeiheet" want die airco op het dak heeft van de zomer wat staan blazen, ik denk niet dat je daar nog echt apparatuur kan bijhangen,dat moet echt vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

* Fiber doet vast wat bestellen voor Nick...:

Afbeeldingslocatie: http://www.woudenbergopglasvezel.nl/sites/default/files/u24/20080811-1764.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.woudenbergopglasvezel.nl/sites/default/files/u24/20080811-1872.jpg

http://www.woudenbergopglasvezel.nl/aanleg-van-glasvezel

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Fiber schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:32:
* Fiber doet vast wat bestellen voor Nick...:

[afbeelding]
Gezellig zo'n pop pal voor je raam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Best wel lelijke pop...

Deze zijn hier in Soesterberg geplant.

http://soesterbergopglasv...um/category/11-plaatswijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Hmmz, volgens mij is het toch al ruim meer dan een week geleden dat ik Eredivisie Live en het HD-pakket uitgezet heb, maar toch staat er op de factuur die ik vandaag ontvangen heb gewoon een afboeking voor Februari voor deze twee pakketten. Ik weet wel dat het volgende maand goed komt, maar vind het toch wel jammer dat wijzigingen die toch al meer dan een week geleden gedaan zijn niet eens verwerkt zijn in de facturering...

En de 50 euro van de omruilactie staat er nu ook op. Wie kon z'n mond hier ook alweer niet houden daarover? O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk1983 op 26-01-2012 15:38 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

debom schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:21:
...
Deze zijn hier in Soesterberg geplant.
...
Is nog wel erg leeg... ;)

Nick, heb jij ook plaatjes van die pop van jullie in Leiden? :Y)

Luuk, facturering loopt altijd achter, of juist voor, is maar hoe je het bekijkt. Je weet toch... :Y

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Luuk1983 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:38:

En de 50 euro van de omruilactie staat er nu ook op. Wie kon z'n mond hier ook alweer niet houden daarover? O-)
Ach eerlijk is eerlijk. Bij mij ook 50 euro eraf gehaald.
Ik zie dat als bewijs dat ze niet meer moeilijk gaan doen over het kwijtraken, na 3 maanden, van mijn Amino 130. Ik had ze op 14 december gemailt.. week later bevestiging en dat de mail naar juiste afdeling werd gestuurd. Tot heden niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Inmiddels zijn ze allebei gevuld... Helaas geen foto's van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 16:10
Die 'armen' om kabels overheen te leggen lijken me erg makkelijk. Jammer dat wij geen ruimte hebben om tussen elk rack zo'n oplossing te zetten :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Mau_Maus schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:45:
Natuurlijk :) Ik had nog niet eens gezien dat die 50 euro nog niet eerder afgeschreven is, ik ging er vanuit dat het al eerder geweest was. Het is dat het hier genoemd werd, anders wist ik het nu nog steeds niet. 50 euro is nog steeds een koopje voor zo'n mooi apparaat in combinatie met het volledig terugkrijgen van het aanschafbedrag voor een (gebruikte!) 130M. Dat had ik er graag voor over en dat betaal ik er ook gewoon voor natuurlijk :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen in Wijchen (6602) problemen met digitale tv? We waren tv aan het kijken toen de settopbox opeens het volgende aangaf: "de settopbox kan geen verbinding krijgen met het netwerk. controleer de bekabeling. druk op OK om de settopbox opnieuw te staren".

Lijkt me raar dat er iets met de bekabeling is als er niet aan gezeten wordt. Settopbox al gereset en de modem ook. Internet, Telefoon en analoge Radio & TV doen het gewoon.

We hebben een Amino 130.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
En wat zegt de servicedesk als je ze belt? :)

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 26-01-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn bezig met uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Zou je nogmaals een power flip van een kwartier willen doen voor zowel je modem als de Amino?
Er waren vandaag wat iptv hikjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Handig he...zo'n persoonlijke helpdesk ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
haal eens opnieuw de stroom van het modem en de Amino. Misschien een raar bericht maar hoogt waarschijnlijk zal het daarna wel weer werken. ;)

Anders even opnieuw bellen als dat nog kan :)

[ Voor 69% gewijzigd door White_Collar op 26-01-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:05:
haal eens opnieuw de stroom van het modem en de Amino. Misschien een raar bericht maar hoogt waarschijnlijk zal het daarna wel weer werken. ;)

Anders even opnieuw bellen als dat nog kan :)
Eerst de modem weer aanzetten en dan pas de Amino ;)
DHCP server kan het ook druk hebben dus soms is een nieuwe poging nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 17:29 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Natuurlijk gebeuren dit soort dingen aan het einde van de dag :F

WebCare is waarschijnlijk al naar huis, dus doe ik het maar even.

Er lijkt een storing te zijn met de IPTV dienst in de omgeving Nijmegen. We werken er hard aan om dit snel op te lossen.

Edit: Het probleem lijkt landelijk te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door DjVe op 26-01-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:28:
[...]

Eerst de modem weer aanzetten en dan pas de Amino ;)
DHCP server kan het ook druk hebben dus soms is een nieuwe poging nodig.
Jij snapt hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jordy van e schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:33:
...

Er lijkt een storing te zijn met de IPTV dienst in de omgeving Nijmegen. We werken er hard aan om dit snel op te lossen.

Edit: Het probleem lijkt landelijk te zijn.
No problem hier in Amersfoort... :) 3812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Klopt, speelt ook niet bij iedereen. Ik zou je Amino aan laten als je geen problemen wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier wel problemen gehad, wel beeld, maar gewoon de standaard kleurtjes en geen extra pakket. Modem en Amino powerflipje gegeven, en probleem opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

We krijgen vanuit verschillende kanten te horen, dat alles weer naar behoren werkt!
Er lijkt een storing te zijn met de IPTV dienst. We werken er hard aan om dit snel op te lossen.
Nu naar huis...hongerrrrrr ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Tweede lijn meld de storing nu definitief af, aldus de mail. :)

edit: spuit elf :P

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 26-01-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:07:
Klopt, speelt ook niet bij iedereen. Ik zou je Amino aan laten als je geen problemen wilt ;)
* Fiber waagt het er op en zet de Amino 110 na het zes uur journaal gewoon weer standby... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Rekenblok schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:07:
Moa dan heb je ook problemen hoor :) Gidsinfor wordt ververst of bezig met auth...... En natuurlijk hou je van je 100 mbit ook niet veel meer over.

Maar inderdaad, ik laat het voor de zekerheid altijd aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
MiK schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:51:
[...]

Moa dan heb je ook problemen hoor :) Gidsinfor wordt ververst of bezig met auth...... En natuurlijk hou je van je 100 mbit ook niet veel meer over.

Maar inderdaad, ik laat het voor de zekerheid altijd aanstaan.
ssssttt :D Maar het zou nu weer moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Rekenblok schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:52:
[...]

ssssttt :D Maar het zou nu weer moeten werken toch?
Jawel, gaat nu aardig goed, lig intussen vanaf dinsdagavond plat kan niet meer lopen (door mn rug gegaan en goed ook) dus kijk de hele dag tv zowel in de slaapkamer als in de woonkamer.

Niets voorbij zien komen. Ik vind het makkelijker om ze aan te laten staan. Natuurlijk heb je ook onze milieu vrienden die dan gaan klagen, maar liever hun dan mijn vriendin, die veranderd in een duivel als ze die tv niet aan krijgt (slaapkamer als woonkamer hebben Logitech Harmony AB) op een of andere manier reageert de Amino in de woonkamer niet zo goed op de PowerToggle van een Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Just curious, maar weet iemand waar de POP(s) in postcode gebied 3905 in Veenendaal staan?

(en zijn daar misschien ook foto's van?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch hoop ik wel met je eigen creditcard he ?? want die rekening zie ik liever even niet ! 8)
Heb wel foto's van de pop, ook van de bouw.
Wat je op de foto's ziet,ook van jou, is de kale pop, een soort van betonnen bunker op een betonnen voet,maar daarna wordt gewoon met normale steen als het ware een muurtje om die pop heengemetseld waardoor hij er gewoon uitziet.
Kan wel eens kijken of ik een "daarna" foto kan maken.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/pc7f8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/13zz8dd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1zmh5d3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2uh2rye.jpg
Binnen mocht ik helaas niet fotograferen.

[ Voor 35% gewijzigd door Nick39 op 26-01-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 10-09 01:13
Mau_Maus schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:45:
[...]

Ik zie dat als bewijs dat ze niet meer moeilijk gaan doen over het kwijtraken, na 3 maanden, van mijn Amino 130. Ik had ze op 14 december gemailt.. week later bevestiging en dat de mail naar juiste afdeling werd gestuurd. Tot heden niks gehoord.
Idem hier..
Luuk1983 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:51:
[...]

50 euro is nog steeds een koopje voor zo'n mooi apparaat in combinatie met het volledig terugkrijgen van het aanschafbedrag voor een (gebruikte!) 130M.
Ik neem aan dat ze die teruggestuurde 130M's gewoon weer uitleveren aan "nieuwe" digitale HD klanten? Ze zijn immers zgan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47
MiK schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:22:

De glasvezels hebben een vrijwel ongelimiteerde potentiële bandbreedte tot aan individuele klantniveau.

Voor een klant met 100 Mb/s heeft dit dus tot gevolg dat bij gebruik van zowel IPTV en het internet, niet de volledige 100 mb/s kan halen, omdat immers een deel van de bandbreedte wordt gebruikt ten behoeve van Interactieve TV.
Met vriendelijke groet,
Sophie
Wat ik dan niet snap, als glasvezel zoals jullie zeggen ongelimiteerde potentiële bandbreedte heeft, waarom maken jullie die verbinding dan niet 150Mbit voor klanten die 100Mbit kiezen. Dan blijft er ook 50Mbit over voor IPTV en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Jerk61 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:33:
[...]

Wat ik dan niet snap, als glasvezel zoals jullie zeggen ongelimiteerde potentiële bandbreedte heeft, waarom maken jullie die verbinding dan niet 150Mbit voor klanten die 100Mbit kiezen. Dan blijft er ook 50Mbit over voor IPTV en telefonie.
Omdat je voor 150Mbit een Gbit lijn nodig hebt. En die modems (en vooral blades) zijn echt schreeuwend duur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, volgens mij is het toch al ruim meer dan een week geleden dat ik Eredivisie Live en het HD-pakket uitgezet heb, maar toch staat er op de factuur die ik vandaag ontvangen heb gewoon een afboeking voor Februari voor deze twee pakketten. Ik weet wel dat het volgende maand goed komt, maar vind het toch wel jammer dat wijzigingen die toch al meer dan een week geleden gedaan zijn niet eens verwerkt zijn in de facturering...

Kan je je adresgegevens nog eens sturen. Ik kan even voor je controleren of EDl en het HD pakket uitstaan. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het even voor je nagekeken. Dit klopt. Beide pakketten worden aan het eind van de maand uitgezet. De teveel betaalde kosten worden gecrediteerd op de volgende factuur. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mojo schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:06:
[...]

Omdat je voor 150Mbit een Gbit lijn nodig hebt. En die modems (en vooral blades) zijn echt schreeuwend duur. :)
Schreeuwend duur valt ook wel mee, in nieuwe gebieden worden ze al standaard uitgerold.

@Nick39, die A-POP's in Leiden zijn wel kleiner dan de huidige, toen hielden ze zeker nog geen rekening met uitbreiding. Of deze POP's bedienen een kleiner gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:59:
[...]

Schreeuwend duur valt ook wel mee, in nieuwe gebieden worden ze al standaard uitgerold.

@Nick39, die A-POP's in Leiden zijn wel kleiner dan de huidige, toen hielden ze zeker nog geen rekening met uitbreiding. Of deze POP's bedienen een kleiner gebied.
Wijkpop, er staan er meerdere in Leiden.
Maar deze is wel mudvol... Ik weet dat er zowieso ook nog een op de Langegracht in Leiden moet staan en nog ergens een in Leiden Zuid-West.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 27-01-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47
Mojo schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:06:
[...]

Oke, dat had ik me niet gerealiseerd! Tnx voor de uitleg.

Maar ik neem aan dat dit steeds goedkoper gaat worden. Hier in Nijmegen test XMS op 3 adressen Gbit verbinding. (Glazenkamp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nick39 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:45:
[...]

Wijkpop, er staan er meerdere in Leiden.
Maar deze is wel mudvol... Ik weet dat er zowieso ook nog een op de Langegracht in Leiden moet staan en nog ergens een in Leiden Zuid-West.
Leiden Zuid-West woon ik, en op de Cornelis Schuytlaan zit of zat een KPN centrale http://g.co/maps/kmr2x
Ik heb me laten vertellen (uit vage bronnen) dat daar de een glas pop in zit. Ik zie af en toe nog auto`s van KPN en Volkers Wessels daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-12-2024
In het instellingen menu van de M540 staat een item apparaten: als je daar klikt kun je een "nieuw apparaat" toevoegen.
Als je daar op klikt krijg je een venster met een verbindingscode.Kan iemand mij uitleggen waar dit toe dient?

Ik heb wat problemen met mijn Sony TV: hij gaat netjes uit en aan, maar als hij dan weer aanspringt start hij standaard op in analoge TV mode terwijl hij natuurlijk naar het juiste HDMI kanaal moet gaan. Wellicht dat een link tussen de 2 apparaten dit kan regelen? Als ik mijn TV (K32-V4500) naar apparaten laat zoeken vindt hij de M540 wel als tuner_1, maar doet hij er niets mee wat betreft parallel uit of aan zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door pwel op 28-01-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Bij deze wil ik even mijn complimenten overbrengen aan XMS;

Gisterochtend besloot ik mijn Internet only te upgraden met Radio/TV + IPTV, dus ik stuur een e-mail naar orderdesk... Letterlijk slechts 22 minuten later werden de nieuwe diensten al geactiveerd! Gisteravond een tweedehands Amino M130 aangesloten, werkt perfect.

Tot mijn stomme verbazing stond daarnet de pakketdienst al voor de deur met mijn Amino M540 (waar dus maximaal twee weken voor staat)!

Grote klasse XMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pwel: De "apparaten" optie in de Amino gaat niet over je verbinding met de TV, maar over de iPad app die GHM onlangs heeft uitgebracht.

Ik heb verder geen idee hoe dat met linken tussen je TV en je Amino zit. Ik heb zelf ook een Sony TV en inderdaad, hij herkent 'iets' als "tuner 1" maar heb me er verder niet te erg in verdiept. We hebben hier een Logitech Harmony liggen die alles op de juiste ingangen instelt :) Het is ook maar de vraag of Amino en Sony helemaal compatible met elkaar zijn voor wat betreft de HDMI CEC....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Faq vraag toegevoegd:

Waar is de optie apparaten toevoegen voor in het menu?
Om een koppeling te maken met de glashart media app op de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Venga AB schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:56:
Bij deze wil ik even mijn complimenten overbrengen aan XMS;

Gisterochtend besloot ik mijn Internet only te upgraden met Radio/TV + IPTV, dus ik stuur een e-mail naar orderdesk... Letterlijk slechts 22 minuten later werden de nieuwe diensten al geactiveerd! Gisteravond een tweedehands Amino M130 aangesloten, werkt perfect.

Tot mijn stomme verbazing stond daarnet de pakketdienst al voor de deur met mijn Amino M540 (waar dus maximaal twee weken voor staat)!

Grote klasse XMS!
Het is net de belasting dienst:-) als ze geld kunnen verdienen, bliksem snel. Als het ze geld kost, dan zo traag als dikke ....... ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:03:
[...]

Handig he...zo'n persoonlijke helpdesk ;) :9
Haha inderdaad. Top service! Ben blij dat ik kon helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 03:06:
[...]

Leiden Zuid-West woon ik, en op de Cornelis Schuytlaan zit of zat een KPN centrale http://g.co/maps/kmr2x
Ik heb me laten vertellen (uit vage bronnen) dat daar de een glas pop in zit. Ik zie af en toe nog auto`s van KPN en Volkers Wessels daar.
Daar zit de KPN wijk centrale, naast Zuidwijk, maar daar moet wel de leased line vandaan komen, het zogenaamde kopstation van XMS voor Leiden,analoge tv zit daar ook ( schotels op dak ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
j1nx schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:18:
[...]

Het is net de belasting dienst:-) als ze geld kunnen verdienen, bliksem snel. Als het ze geld kost, dan zo traag als dikke ....... ;)
De-motivatie noemen ze dat :) Bijna alle grote dienstverleners doen er aan mee :) Vroeger deed je als bedrijf je best om op te vallen tussen de concurenten, en dan in positieve zin!. Tegenwoordig proberen ze geld te verdienen en het klanten aan alle kanten moeilijk te maken, nu concureren de slechte grote bedrijven tussen elkaar, en met name met de prijs.... Lekker goedkoop! en proberen het op een andere manier terug te verdienen,
Die andere manier is een de-moviatie m.b.t. opzeggen van diensten regeltje hier regeltje daar etc etc. Als je een downgrade wil doen of iets waardoor de dienstverlener minder aan je gaat verdienen, dan moet alles via diverse lastige omwegen.

Vroeger als je ergens een upgrade wilde, dan belde je en dan werd het zo geregeld, als klant was je dan tevreden.
Na een aantal jaar bel je op dat je wat veranderd wil hebben, geen extra pakket (casema tijd) downgrade internet. Dan kan het niet moet je brieven gaan sturen, daar ging dan weer 1.5 maand overheen, niets met terugwerkende kracht.

Het klinkt allemaal een beetje panisch, maar deze kan gaan we al heel goed op. Service gerichtheid is heden dagen geen recht maar een geluk als je t krijgt.

Ook XMSnet doe hier aan mee, ze timmeren wel aan de weg in positieve zin, maar ook hier kan je alles zelf aanvragen, maar toen ik mijn telefonie wilde afsluiten moest dit allemaal officieel via briefpapier. Aanvragen kon echter Online. Facturatie in de soep..... je kan bellen, maar uiteindelijk moet je wel een brief schrijven met je bezwaren en wat er volgens de klant niet goed is, daar ging in mijn geval wel een 1.5 maand overheen, waardoor ik een aanpassende brief moest sturen, omdat elke maand iets werd afgeschreven wat niet klopte.

Dus PRECIES, als je wat wil kan het zonder al teveel moeite, wil je er vanaf of wil je geld terug. Dan beginnen ze de aanval met demotivatie en moet je je best gaan doen.

Consuemten hebben geen recht meer :) je mag tegenwoordig blij zijn dat ze leveren en zonder problemen :) doen ze dat niet, dan ga je klagen en ben je een lastige klant :)

Ik heb het in dit verhaal niet over XMS, maar dit is een ervaring van de afgelopen 10 jaar met diverse dienstverleners casema/ziggo/xs4all/solcon/telfort/kpn etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

MiK schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:55:
[...]

Bla, bla
Consuemten hebben geen recht meer :) je mag tegenwoordig blij zijn dat ze leveren en zonder problemen :) doen ze dat niet, dan ga je klagen en ben je een lastige klant :)

Ik heb het in dit verhaal niet over XMS, maar dit is een ervaring van de afgelopen 10 jaar met diverse dienstverleners casema/ziggo/xs4all/solcon/telfort/kpn etc etc.
Je hebt helemaal gelijk met je verhaal.
Als je het nieuws gevolgd hebt, dan weet je dat je niet meer hoeft te schrijven.
Tegenwoordig hebben we Twitter! Het helpt echt. (Ervaren bij Ziggo)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
tyfoon_2 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:52:
@ Webcare,

De helpdesk is net gesloten maar ik krijg continue een "502 No accountsharing" op de newsserver van XMS (betaald).

Ik heb password al aangepast maar probleem blijft (vermoed dus niet dat er een ander daadwerkelijk op het account zit). Er is ook geen andere SW die op de newserver zit. Is dit een algemene storing?
Ik heb er ook last van, soms werkt het, maar ik krijg sinds vorige week Vrijdag regelmatig dezelfde melding.
WW veranderen hielp bij mij ook niet.

EDIT: Postcode 6541
Mr. Jinx schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:06:
[...]

Kun je ook even melden bij XS News zelf, die hebben 7 dagen per week support tot 03:00 's nachts:
http://www.xsnews.com/Support/Support.php
Vorige keer werd ik doorverwezen naar XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-12-2024
eymey schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:09:
@Pwel: De "apparaten" optie in de Amino gaat niet over je verbinding met de TV, maar over de iPad app die GHM onlangs heeft uitgebracht.

Ik heb verder geen idee hoe dat met linken tussen je TV en je Amino zit. Ik heb zelf ook een Sony TV en inderdaad, hij herkent 'iets' als "tuner 1" maar heb me er verder niet te erg in verdiept. We hebben hier een Logitech Harmony liggen die alles op de juiste ingangen instelt :) Het is ook maar de vraag of Amino en Sony helemaal compatible met elkaar zijn voor wat betreft de HDMI CEC....
Helder wat betreft die app, bedankt.
Verder hoef ik niet perse een verbinding te hebben, maar de afstandsbediening van de M540 werkt niet lekker voor de TV. Ook springt de TV bij het uitzetten niet uit maar naar analoge TV. En mijn Harmony hapert ook alregelmatig, dus die is al afgeserveerd door de rest van de familie. Maar ik zal hem weer eens updaten. Wellicht helpt dat.

[ Voor 4% gewijzigd door pwel op 28-01-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Sinds een paar dagen werkt mijn xms mail het niet meer?
Herkent mijn password niet.
Probeerde net op mijn xmsnet in te loggen, maar daar kom ik ook niet meer in??
Weet zeker dat login en password goed is...
Zijn er meer mensen met problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
MiK schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:55:
Het klinkt allemaal een beetje panisch, maar deze kan gaan we al heel goed op. Service gerichtheid is heden dagen geen recht maar een geluk als je t krijgt.

Ook XMSnet doe hier aan mee, ze timmeren wel aan de weg in positieve zin, maar ook hier kan je alles zelf aanvragen, maar toen ik mijn telefonie wilde afsluiten moest dit allemaal officieel via briefpapier. Aanvragen kon echter Online. Facturatie in de soep..... je kan bellen, maar uiteindelijk moet je wel een brief schrijven met je bezwaren en wat er volgens de klant niet goed is, daar ging in mijn geval wel een 1.5 maand overheen, waardoor ik een aanpassende brief moest sturen, omdat elke maand iets werd afgeschreven wat niet klopte.

Dus PRECIES, als je wat wil kan het zonder al teveel moeite, wil je er vanaf of wil je geld terug. Dan beginnen ze de aanval met demotivatie en moet je je best gaan doen.

Zeeuws Meisje management noem ik dat: geen cent teveel hoor. Helaas gaat dat ten koste van service... waarin een klein land groot kan zijn.... :O :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
The Wizard schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:59:
[...]
Kun je wat zeggen over G-3 Nijmegen in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
R2L schreef op zondag 29 januari 2012 @ 01:14:
net nog gedaan. Zowel de webmail als de xms omgeving waar je alle instellingen kan doen. beide werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Had net al gepost in het 'dronten op glasvezel topic', Maar daar is het niet zo druk als hier :+ ...en jullie werken ook met glashart media :-)

Werken de applicaties bij jullie?
Ik krijg "De verbinding is verbroken(foutcode 10) als ik uitzendinggemist/rtlgemist/buienradar etc... wilt opstarten.
Firmware update hielp niet

TripleQ in "[Glashart] Glasvezel in de Gemeente Dronten"

[edit]
Vanavond werkt het weer...

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 29-01-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:30

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dit heb ik een maand geleden ook gehad.
Niemand weet waarom maar misschien door de vernieuwde website van Xms werkte het bij mij niet meer.
Webcare kon wel inloggen en dacht dat er niets aan de hand was.
Toen vroeg ik de door hen gebruikte passwords naar mij te mailen en die waren compleet anders dan in mijn brief staat 8)7
Ik vermoed dat je hezelfde hebt, dus neem even contact op met Xms.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
@pwel:

Ik heb hetzelfde. Ook een Sony. Ik zet 'm of uit met de AB van de tv (standby) en vervolgens uit of meteen uit. Als je dan de tv weer aanzet, komt die wel gewoon terug met de HDMI. Wat eigenlijk alleen lijkt te werken is het volume en stappen door de interfaces met de AB van de Amino 540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Speedy-Andre schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:42:
[...]

Dit heb ik een maand geleden ook gehad.
Niemand weet waarom maar misschien door de vernieuwde website van Xms werkte het bij mij niet meer.
Webcare kon wel inloggen en dacht dat er niets aan de hand was.
Toen vroeg ik de door hen gebruikte passwords naar mij te mailen en die waren compleet anders dan in mijn brief staat 8)7
Ik vermoed dat je hezelfde hebt, dus neem even contact op met Xms.
Thx, ga morgen even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je je adresgegevens sturen via DM of e-mail? Ik kijk graag hoe ik je kan helpen met inloggen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KILLorBE schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:50:
[...]

Ik heb er ook last van, soms werkt het, maar ik krijg sinds vorige week Vrijdag regelmatig dezelfde melding.
WW veranderen hielp bij mij ook niet.

EDIT: Postcode 6541
[...]

Vorige keer werd ik doorverwezen naar XMS.
Als je nog steeds last hebt van dit probleem dan ontvang ik graag via DM of e-mail je adresgegevens + de foutmelding die je op dit moment te zien krijgt. - Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Ik weet mijn wachtwoord helemaal niet. Het is niet die van de mijn XMSnet, want die werkt. Ik heb sinds donderdag een werkend abonnement van XMS en netjes een welkomsbrief gehad hoe ik dingen moet instellen en de login voor mijn XMS. Helaas geen brief voor mijn email adres wachtwoord.
Ik kan dus mijn wachtwoord niet veranderen, omdat ik mijn huidige niet weet.

edit: login voor mijn XMS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:41
debom schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:39:
[...]

Ik weet mijn wachtwoord helemaal niet. Het is niet die van de mijn XMSnet, want die werkt. Ik heb sinds donderdag een werkend abonnement van XMS en netjes een welkomsbrief gehad hoe ik dingen moet instellen en de login voor mijn XMS. Helaas geen brief voor mijn email adres wachtwoord.
Ik kan dus mijn wachtwoord niet veranderen, omdat ik mijn huidige niet weet.

edit: login voor mijn XMS...
Bij een bevestigingsbrief krijg je de inloggegevens van Mijn XMS. (o.a. voor uitgesteld aansluiten)
Bij een opleverbrief staan ook de inloggegevens vermeld van Mijn XMS maar op de zelfde pagina ook de gebruikersnaam en wachtwoord voor het email account.

Ben je dus al geactiveerd dan heb of krijg je een opleverbrief waar de gegevens van mijn xms en het emailaccount op dezelfde pagina vermeld staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Gangster93 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:00:
[...]
Ben je dus al geactiveerd dan heb of krijg je een opleverbrief waar de gegevens van mijn xms en het emailaccount op dezelfde pagina vermeld staan. :)
Ik zal nog eens goed kijken in de opleverbrief. Deze heb ik namelijk wel gehad, maar niet gezien dat daar een wachtwoord voor de email in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debom schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:11:
[...]

Ik zal nog eens goed kijken in de opleverbrief. Deze heb ik namelijk wel gehad, maar niet gezien dat daar een wachtwoord voor de email in staat.
Mocht je het wachtwoord niet meer weten dan ontvang ik graag een DM met daarin je adresgegevens en het gewenste wachtwoord zodat ik deze voor je kan laten instellen. Hiervoor zal het wachtwoord van Mijn XMS worden gereset naar het originele wachtwoord zoals in de brief vermeld staat. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Als ik op mijn Amino M540 zap naar een andere zender, dan freezed het beeld even op mijn M130. Omgekeerd idemdito.

Wat kan dit zijn?

(Ik heb er een Cisco Small Business 200 series VLAN switch tussen hangen die IPTV op een andere VLAN id afhandeld dan het internet verkeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Gebeurd dit ook als de amino's op een switch zitten?

[ Voor 14% gewijzigd door fast-server op 30-01-2012 14:08 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.