De-motivatie noemen ze dat

Bijna alle grote dienstverleners doen er aan mee

Vroeger deed je als bedrijf je best om op te vallen tussen de concurenten, en dan in positieve zin!. Tegenwoordig proberen ze geld te verdienen en het klanten aan alle kanten moeilijk te maken, nu concureren de slechte grote bedrijven tussen elkaar, en met name met de prijs.... Lekker goedkoop! en proberen het op een andere manier terug te verdienen,
Die andere manier is een de-moviatie m.b.t. opzeggen van diensten regeltje hier regeltje daar etc etc. Als je een downgrade wil doen of iets waardoor de dienstverlener minder aan je gaat verdienen, dan moet alles via diverse lastige omwegen.
Vroeger als je ergens een upgrade wilde, dan belde je en dan werd het zo geregeld, als klant was je dan tevreden.
Na een aantal jaar bel je op dat je wat veranderd wil hebben, geen extra pakket (casema tijd) downgrade internet. Dan kan het niet moet je brieven gaan sturen, daar ging dan weer 1.5 maand overheen, niets met terugwerkende kracht.
Het klinkt allemaal een beetje panisch, maar deze kan gaan we al heel goed op. Service gerichtheid is heden dagen geen recht maar een geluk als je t krijgt.
Ook XMSnet doe hier aan mee, ze timmeren wel aan de weg in positieve zin, maar ook hier kan je alles zelf aanvragen, maar toen ik mijn telefonie wilde afsluiten moest dit allemaal officieel via briefpapier. Aanvragen kon echter Online. Facturatie in de soep..... je kan bellen, maar uiteindelijk moet je wel een brief schrijven met je bezwaren en wat er volgens de klant niet goed is, daar ging in mijn geval wel een 1.5 maand overheen, waardoor ik een aanpassende brief moest sturen, omdat elke maand iets werd afgeschreven wat niet klopte.
Dus PRECIES, als je wat wil kan het zonder al teveel moeite, wil je er vanaf of wil je geld terug. Dan beginnen ze de aanval met demotivatie en moet je je best gaan doen.
Consuemten hebben geen recht meer

je mag tegenwoordig blij zijn dat ze leveren en zonder problemen

doen ze dat niet, dan ga je klagen en ben je een lastige klant
Ik heb het in dit verhaal niet over XMS, maar dit is een ervaring van de afgelopen 10 jaar met diverse dienstverleners casema/ziggo/xs4all/solcon/telfort/kpn etc etc.