XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:
  • 268.984 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:21
Anoniem: 338414 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:45:
Zijn er meer mensen die last hebben met de newsserver van XMS? De gratis variant werkt naar behoren maar de betaalde versie krijgt geen verbinding hier.

502.news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
Jups ik heb het probleem ook.

Echt lullig ook, ik gebruikte altijd usenet services van andere aanbieders eweka/xlned etc en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Zelfs geen storing voor gekomen.

Ik vraag een paar dagen geleden usenet toegang aan via XMSnet en er is een storing :)
Afbeeldingslocatie: http://fotoboek.boekee.net/var/albums/Public%60s/xmsusenet.png?m=1336061119

Hopelijk snel opgelost!

[ Voor 33% gewijzigd door boswandeling op 03-05-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-02 21:37
wizkid_niels schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:22:
Ik zie net dat de volgorde op de site van XMS staat :)

[...]

Bron: http://xmsnet.nl/nieuws/planning-snelheidsupgrade

Weet niet of het helemaal klopt, want volgens de eerdere berichten hier zijn er al klanten uit Deventer en Arnhem over. Met dat tempo moet morgen en overmorgen de rest aan de beurt komen.
Dat klopt, want Bathmen (7437) is gem. Deventer. Blijkbaar wordt dat apart gemigreerd en waren wij toevallig als eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-03 20:06
Venga AB schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:34:
[...]

Dat klopt, want Bathmen (7437) is gem. Deventer. Blijkbaar wordt dat apart gemigreerd en waren wij toevallig als eerste ;)
Ik woon in Almere(1335) en ben helaas nog niet over. Ik wacht rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 20:53

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Anoniem: 338414 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:37:
[...]

Ja dan werkt het zoals ik al zei wel als gratis variant met 0,5 MB/s
De betaalde versie doet het niet.

Overigens viel net het geluid van mijn IP TV ook weg op alle kanalen, herstart van de Animo mocht niet helpen. Na opnieuw de software te laden van de Animo werk het geluid weer.
Ok, wist niet dat dat het verschil maakte. Wat zegt de helpdesk? Want dit lijkt op een probleemmet authenticatie op de servers zelf...

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 13:13
Bubba76 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:56:
Ik heb sinds een poosje dat bij het zappen tussen kanalen het soms heel lang duurt voordat er beeld verschijnt.Soms wel 5 tot 8 seconden.
Het gebeurt niet bij alle kanalen en het is ook niet altijd bij dezelfde.
Sinds een paar dagen heb ik dit ook met mijn Amino 532 (en ik zie al dat ik niet de enige ben). Heeft het nut als ik ook zenders en tijdstippen doorgeef aan Webcare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Thasaidon schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:06:
[...]

Ok, wist niet dat dat het verschil maakte. Wat zegt de helpdesk? Want dit lijkt op een probleemmet authenticatie op de servers zelf...
Ik heb toevallig een uurtje geleden de helpdesk gebeld, om de melding door te geven. Er werd me mede gedeeld dat news.xmsnet.nl "er uit" lag, meer kon deze persoon ook niet melden

Gelukkig had ik dat zelf ook wel door, We wachten het maar even af. Maar ik denk dat ik toch weer terug ga naar een xlned of een ander.

De constructie die XMSnet heeft m.b.t. het aanbieden van usenet toegang voelt gewoon niet prettig. Ik bel met een storing, die XMSnet zelf weer door moet zetten naar hun leverancier. XMSnet geeft zelf ook niet te weten waarom het "er uit" logisch.

Overigens, bied news.xmsnet.nl mij niets extra`s tegenover de usenet leveranciers die ik in de jaren hiervoor zonder enige problemen heb afgenomen.

[ Voor 8% gewijzigd door boswandeling op 03-05-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423201

Sinds gisterenavond werkt de beta speedtest bij mij niet meer.
Na start test wordt keurig de ping getoond en daarna start de download speed, maar meer dan een vaag knipperen van het pijltje dat naar beneden wijst gebeurt er niet.
In een paar browsers geprobeerd maar resultaat is hetzelfde en andere speedtests werken wel.

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04 12:43
Anoniem: 423201 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:54:
Na start test wordt keurig de ping getoond en daarna start de download speed, maar meer dan een vaag knipperen van het pijltje dat naar beneden wijst gebeurt er niet.
In een paar browsers geprobeerd maar resultaat is hetzelfde en andere speedtests werken wel.

volgens mij kun je maar een beperkt aantal tests per dag doen. je zit daar waarschijnlijk overheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Drukkert schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:13:
[...]

volgens mij kun je maar een beperkt aantal tests per dag doen. je zit daar waarschijnlijk overheen...
Gaat bij mij ook fout en wel gelijk de eerste keer... ;)
Misschien dat er maximum is over iedereen heen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Anoniem: 423201 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:54:

Ik gebruik meestal deze (Server in Amsterdam):
http://myspeed.visualware...ttp://www.streamguys.com/
of deze (server locatie onbekend):
http://www.connectionanalyzer.com/home.php

Deze laten veel meer details zien dan alleen je up en download snelheid, zoals delay, consistency, etc...

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 04-05-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 22:53
Fiber schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:01:
[... Ketnet op 12 ...]

Waarom niet? Persoonlijk kijk ik er nooit naar, maar dit lijkt mij bij uitstek een zender die juist wel op analoog en DVB-C moet voor gebruik in de kinderkamer etc.
Ze houden tot nu toe wel vast aan het aantal van 39 zenders in het analoog/DVB-C pakket, dus bij toevoegen van het nieuwe Ketnet zou er wel een andere zender uit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
odo966 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:55:
[...]
Ze houden tot nu toe wel vast aan het aantal van 39 zenders in het analoog/DVB-C pakket, dus bij toevoegen van het nieuwe Ketnet zou er wel een andere zender uit moeten.
Genoeg zenders die in een taal uitzenden die maar door een kleine minderheid begrepen wordt: CNN Turk, TV5 Monde, Al Jazeera... Kunnen zo ingewisseld worden voor een Nederlands- of Engelstalige zender zonder dat iemand het mist.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 22:11
ArjenB64 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:10:
[...]

Sinds een paar dagen heb ik dit ook met mijn Amino 532 (en ik zie al dat ik niet de enige ben). Heeft het nut als ik ook zenders en tijdstippen doorgeef aan Webcare?
Webcare heeft aan mij gevraagd of ik langs wil gaan bij een XMShuis om te testen of het aan de locatie of aan mijn amino 130M ligt.

3825 hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422018

ArjenB64 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:10:
[...]

Dat helpt. Daarbij raden wij ook een software update aan en een uur de amino en het glasvezelmodem van het stroom halen. Mocht dit niet helpen, kun je in het XMS huis je amino laten testen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
@XMS_webcare

Sinds gisteren is het niet mogenlijk om met mijn betaalde usenet account in te loggen op news.xmsnet.nl ik heb daar gister over gebeld naar de Helpdesk en die kon mijn klacht alleen maar bevestigen maar verder niets.

Ik ben even gaan testen, maar het werkt nog steeds niet, wordt er wel wat aan gedaan ? aangezien het een authenticatie probleem is lijkt het me niet dat het nu al zo lang moet duren ?

Kunnen jullie aangeven wanneer er wat aan gedaan gaat worden ? of wanneer er een oplossing gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Via DVB-C kun je prima CNN Turk vervangen door Ketnet. CNN Turk zit ook gewoon in het IPTV basispakket. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252497

Nu ook over van 50/50 -> 100/100 sinds vandaag (Deventer / 7413)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiK schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:16:
@XMS_webcare

Sinds gisteren is het niet mogenlijk om met mijn betaalde usenet account in te loggen op news.xmsnet.nl ik heb daar gister over gebeld naar de Helpdesk en die kon mijn klacht alleen maar bevestigen maar verder niets.

Ik ben even gaan testen, maar het werkt nog steeds niet, wordt er wel wat aan gedaan ? aangezien het een authenticatie probleem is lijkt het me niet dat het nu al zo lang moet duren ?

Kunnen jullie aangeven wanneer er wat aan gedaan gaat worden ? of wanneer er een oplossing gaat komen.
Het probleem is bekend en in onderzoek bij XS News. Ik kan niet zeggen wanneer het is opgelost, maar wij proberen dit zo snel mogelijk weer werkend te krijgen. Wanneer er vanuit XS News de terugkoppeling komt dat er nog iets getest moet worden, zal ik het aan jou en Pat_ vragen. Excuses voor het ongemak. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Anoniem: 422018 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:19:
[...]

Het probleem is bekend en in onderzoek bij XS News. Ik kan niet zeggen wanneer het is opgelost, maar wij proberen dit zo snel mogelijk weer werkend te krijgen. Wanneer er vanuit XS News de terugkoppeling komt dat er nog iets getest moet worden, zal ik het aan jou en Pat_ vragen. Excuses voor het ongemak. - Sophie
Prima :) en dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

LOL, dit zal je altijd zien heh!

Ik vind het wel grappig; Al maanden niets aan de hand, jij neemt het en tsjakka!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
j1nx schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:25:
[...]

LOL, dit zal je altijd zien heh!

Ik vind het wel grappig; Al maanden niets aan de hand, jij neemt het en tsjakka!
Zal wel Karma zijn :)

En persoonlijk krijg ik dan meteen het gevoel van "als iets werkt laat het dan vooral zo" waaarom doe ik dit.

Ik zeg eerlijk dat ik wel spijt heb, een storing kan, maar ik vindt het best wel lang duren eigenlijk.

Denk dat ik mijn volgende termijn dus Juni weer terug ga naar XLned

Maar zoals je leest is het ook sneu, dat XMS de storing doorgeeft aan hun leverancier en dat ze nu nog moeten wachten op een terugkoppeling. zou dat een SLA kwestie zijn ? of zijn 1 van de 2 partijen laks/traag ?

Als je namelijk geen username en pass invult werkt het namelijk als een tiet (0.5 MBIT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
webcare

ik heb nu nog steeds een tijd probleem met mijn animo 450 als ik het geluid op dobby digital zet
dan gaat de tijd 2 uur naar achteren
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/Horza/Screen/screentv5.jpeg

als ik me animo upgrade en dan de instellingen weer zet zoals ik het had
dan verbind hij soms niet en krijg ik dit te zien

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/Horza/Screen/screentv1.jpeg

ook heb ik soms dat het zappe wel 8 seconde duurt

en als ik de instelingen zo laat als het standaard ingesteld word
dan blijft de tijd goed

Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/Horza/Screen/screentv2.jpeg

[ Voor 10% gewijzigd door Horza2011 op 04-05-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Door alle verhalen over problemen met de apparatuur / digitale diensten van XMS met betrekking tot digitale televisie durf ik de dienst eigenlijk niet af te nemen. In hoeverre spelen deze problemen nou bij dagelijks gebruik? En hoe is de kwaliteit in vergelijking met bijv. Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky_Qnet
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-01 00:08
Zo net paar minuten geleden de 100mbps upgrade uitgevoerd bij mij. Leiden postcode 2311. Even wat testjes gedaan en alles werkt prima. Top van XMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Horza2011 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:58:
webcare

ik heb nu nog steeds een tijd probleem met mijn animo 450 als ik het geluid op dobby digital zet
dan gaat de tijd 2 uur naar achteren
[afbeelding]

als ik me animo upgrade en dan de instellingen weer zet zoals ik het had
dan verbind hij soms niet en krijg ik dit te zien

[afbeelding]

ook heb ik soms dat het zappe wel 8 seconde duurt

en als ik de instelingen zo laat als het standaard ingesteld word
dan blijft de tijd goed

[afbeelding]
Ik heb een melding gemaakt naar de netwerkbeheerder met jouw probleem omschrijving. Zodra er meer bekend is, laten wij het je weten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:35

Mojo

The Power Within

Anoniem: 252497 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:01:
Door alle verhalen over problemen met de apparatuur / digitale diensten van XMS met betrekking tot digitale televisie durf ik de dienst eigenlijk niet af te nemen. In hoeverre spelen deze problemen nou bij dagelijks gebruik? En hoe is de kwaliteit in vergelijking met bijv. Ziggo?
De kwaliteit is vrijwel hetzelfde. Hier op tweakers lees je natuurlijk voornamelijk probleemgevallen en weinig succesverhalen.

Mijn ervaring is dat het doorgaans goed werkt. Zelf heb ik niet meer of minder issues dan ik had met de UPC dozen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
super ben ik blij om webcare bedankt alsvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:37
Ik heb eigenlijk geen problemen met digitale diensten van XMS. Beeldkwaliteit is hardstikke goed en met de M540 werkt timeshiften en opnemen prima. Heel af en toe een hickup en nog minder vaak een keer een reboot van de STB. Met UPC had ik inderdaad (zoals hierboven aangegeven) niet meer of minder problemen. Ja er zitten soms wat slordigheidjes in de software (een schrikkeljaar bug), maar dat is met een reboot verholpen. In de dagelijkse praktijk heb ik daar nagenoeg nooit last van. Ik ben meer dan tevreden in ieder geval. Ik zou voor geen goud terug gaan naar UPC. Ik denk als ik de mogelijkheid had gehad om Ziggo te nemen dat ik dan wat meer moeite zou hebben met kiezen tussen de twee.

Maar ik vond juist dat het totaalpakket bij XMS aantrekkelijk is qua prijs. Alleen internet vond ik toen redelijk duur, maar alles bij elkaar prima geprijsd.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Ja hier in leiden 2317 is hij ook al doorgevoerd. Snelheden zijn nog niet helemaal wat ik verwacht had zoals me upload maar het komt er nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:59
Ik denk dat die angst grotendeels ongegrond is.. Ik heb nu ruim 2 jaar digitale televisie en eigenlijk nog nooit echt problemen gehad, er zijn in die periode ongetwijfeld weleens hickups geweest, maar niet dat ik me echt goed kan herinneren, dus zo groot is die impact ;)

Hiervoor had ik dtv van UPC, die ik in de praktijk eigenlijk weinig gebruikte, keek toch voor het gemak (en vooral snelheid) van zappen vaak analoog. Vindt DTV nu dus veel prettiger werken en kijk nooit meer analoog. Ik kijk zelfs bijna nooit meer via mijn mediacenter, en standaard via Animo sinds ik de 540 heb. Met de 140 keek ik vaak via mijn mediacenter om makkelijk te kunnen pauzeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338414

Zojuist keurig een telefoontje gehad van XMS met de vraag of de problemen met de nieuws server opgelost zijn, gelijk gechecked en ja hoor we zijn weer online. Wel een heel gezellige en persoonlijke manier om informatie te krijgen zo`n telefoontje.
TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Volgens mij ben ik ook net gebeld, maar anoniem op mijn vaste telefoonnummer.

Was net te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:41
In principe is de kwaliteit van de digitale televisie (iptv) prima, maar het grootste probleem voor mij is dat je vastzit aan een amino. Ik vind dat ding werkelijk dramatisch. Toen ik hem aansloot dacht ik 5 jaar terug in de tijd te gaan qua uiterlijk van de menu's en de guide. Opzich niet erg als alles verder goed werkt maar de zapsnelheid en reactie van de afstandsbediening vind ik een dermate groot bezwaar dat ik weer terug ben bij Ziggo via een humax 5200c.

De kwaliteit van het signaal is volgens mij hetzelfde en dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb nog even gekeken of usenet werkt maar ik krijg op twee computers in huis de volgende melding van spotnet.
Afbeeldingslocatie: http://fotoboek.boekee.net/var/albums/Public%60s/error2.png?m=1336128777

[ Voor 29% gewijzigd door boswandeling op 04-05-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Ik kan je vertellen dat ik al sinds het begin IPTV afneem bij XMS en zonder problemen.
Alles wat je hier leest zijn de "uitzonderingen". Iemand waarbij alles goed werkt zul je hier namelijk ook niet horen klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij belt XMS gewoon met nummer herkenning aan hoor. Ben nog nooit met onderdrukt nummer benaderd door XMS.

Overigens moet ik wel zeggen dat dit de eerste keer is dat ik problemen heb gehad met de nieuwsserver van XMS. Misschien zijn eerdere storingen mij ontgaan of waren ze van korte duur maar een echte reden om te klagen heb ik dus niet.
MiK schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:50:
Volgens mij ben ik ook net gebeld, maar anoniem op mijn vaste telefoonnummer.

Was net te laat.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 338414 op 04-05-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Okee

Dan was het iemand anders, maar ben dan nog niet gebeld door XMS.

Maar bij jou werkt het dus zonder problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrePay
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Beste, Ik ben een Speedtest.net WAVE begonnen zodat we snelheden kunnen vergelijken van upgraders van XMS.

http://www.speedtest.net/wave/f0ff1073a949d274

Upload jou snelheid nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja bij mij gaat alles weer zoals het hoort ( gebruik NZB i.c.m. Alt.Binz )
Ik heb gewoon weer verbinding en haal keurig mijn volle snelheid.
MiK schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:08:
Okee

Dan was het iemand anders, maar ben dan nog niet gebeld door XMS.

Maar bij jou werkt het dus zonder problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Okee, dan zal ik er wel niet tussen zitten :p

Hier nog steeds meldingen zoals screenshot.

Zowel bij Sabnzbd als bij Spotnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Malt007 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:52:
Toen ik hem aansloot dacht ik 5 jaar terug in de tijd te gaan qua uiterlijk van de menu's en de guide. Opzich niet erg als alles verder goed werkt maar de zapsnelheid en reactie van de afstandsbediening vind ik een dermate groot bezwaar dat ik weer terug ben bij Ziggo via een humax 5200c.
Kan je erbij zetten welke Amino het betreft? Ik vind de M540 bijvoorbeeld al aanzienlijk sneller dan de 130M.

Maar het grappige is dat ik juist het tegenovergestelde had, toen ik de Amino voor het eerst op startte vond ik juist dat het er allemaal veel cleaner en professioneler uitzag dan UPC en dat vind ik nog steeds. Met Ziggo heb ik geen ervaring. De zapsnelheid is niet ideaal, maar ik denk niet dat dat makkelijk te verhelpen is omdat het een inherent probleem is van IPTV. Je moet een stream opstarten en eerst bufferen en vervolgens middels de keyframes het geluid synchroniseren. Dat duurt heel eventjes en dat duurt lang genoeg om niet super snel te kunnen zappen. Wat ik echter altijd doe is zappen met de mini-gids. Dus niet met P+ en P- toetsen, maar met de pijljes naar boven en naar beneden. Je kan zo super snel door de zenders 'zappen' en zien wat er op is. Als je een interessante zender gevonden hebt druk op je OK om daadwerkelijk naar de zender te gaan. Ik vind dat persoonlijk super goed werken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thasaidon schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:00:
[...]

Ik kan je vertellen dat ik al sinds het begin IPTV afneem bij XMS en zonder problemen.
Alles wat je hier leest zijn de "uitzonderingen". Iemand waarbij alles goed werkt zul je hier namelijk ook niet horen klagen ;)
Goed om te horen ik ben me er zeker bewust van dat klachten overgerepresenteerd zijn, vandaar mijn vraag.
Bedankt voor de reacties die een ander algemeen beeld geven van de betrouwbaarheid en kwaliteit van de digitale tv diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
@XMS_webcare

Bij Pat_ werkt usenet inmiddels..... bij mij werkt het op verschillen computers nog niet.

Kunnen jullie bevestigen of de storing bij jullie leverancier is opgelost ? hebben ze misschien een backup van de gebruikers database teruggezet waar ik niet inzit omdat ik usenet toegang een aantal dagen geleden pas heb aangevraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:41
Luuk1983 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:28:
[...]

Kan je erbij zetten welke Amino het betreft? Ik vind de M540 bijvoorbeeld al aanzienlijk sneller dan de 130M.

Maar het grappige is dat ik juist het tegenovergestelde had, toen ik de Amino voor het eerst op startte vond ik juist dat het er allemaal veel cleaner en professioneler uitzag dan UPC en dat vind ik nog steeds. Met Ziggo heb ik geen ervaring. De zapsnelheid is niet ideaal, maar ik denk niet dat dat makkelijk te verhelpen is omdat het een inherent probleem is van IPTV. Je moet een stream opstarten en eerst bufferen en vervolgens middels de keyframes het geluid synchroniseren. Dat duurt heel eventjes en dat duurt lang genoeg om niet super snel te kunnen zappen. Wat ik echter altijd doe is zappen met de mini-gids. Dus niet met P+ en P- toetsen, maar met de pijljes naar boven en naar beneden. Je kan zo super snel door de zenders 'zappen' en zien wat er op is. Als je een interessante zender gevonden hebt druk op je OK om daadwerkelijk naar de zender te gaan. Ik vind dat persoonlijk super goed werken.
Ik heb volgens mij de M530? Degene met hdd maar niet de laatste versie. Volgens mij zijn ze qua firmware en opties verder gelijk?

Ik moet wel bekennen dat ik een redelijke zeurpiet ben en volgens mij ben ik met de humax 5200c ook al het beste gewend. De grootste stoorfactor aan de amino vind ik toch echt de reactiesnelheid, zo vaak (lees: elke dag meerdere keren) gehad dat ik dacht dat hij het signaal niet opgevangen had en nog een keer zapte en dat je dan 2x doorzapt.

Wat het bufferen betreft, dat ligt volgens mij volledig aan de amino en niet aan de beschikbare snelheid. HD televisie scheelt me ongeveer 800kb/s en dan heb ik dus ongeveer 10200 kb/s over. Hoe kan het dan dat de guide zolang moet laden (5 sec. voor alles er staat).

Internet is trouwens perfect. Denk dat ik het ongeveer een jaar heb en altijd is de snelheid stabiel. Ik download erg veel en altijd een zeer stabiele snelheid van 11mb/s via grabit. Met de tv aan 10.2 mb/s. Nog nooit heeft het niet gewerkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Malt007 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:52:
Hoe kan het dan dat de guide zolang moet laden (5 sec. voor alles er staat).
Als ik inderdaad een punt van kritiek heb op de Amino, dan is het de snelheid van de gids, die vind ik behoorlijk onwerkbaar. En dan bedoel ik niet de mini-gids want die ik wat mij betreft snel genoeg, maar dan bedoel ik echt de volledige guide die fullscreen op je beeld komt. Als je snel 15 zenders omlaag will scrollen in de gids dan schiet ik standaard over de zender waar ik heen wil heen omdat de gids zo traag reageert zodat ik al te vaak op de knoppen gedrukt heb.

De M540 heeft ten opzichte van de M532 een nieuwere chipset die aanzienlijk sneller is. Het opstarten van de M540 (als je 'm van de stroom gehaald hebt is heel veel sneller bijvoorbeeld en ik heb het idee dat de algehele response ook beter is.

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 04-05-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiK schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:39:
@XMS_webcare

Bij Pat_ werkt usenet inmiddels..... bij mij werkt het op verschillen computers nog niet.

Kunnen jullie bevestigen of de storing bij jullie leverancier is opgelost ? hebben ze misschien een backup van de gebruikers database teruggezet waar ik niet inzit omdat ik usenet toegang een aantal dagen geleden pas heb aangevraagd ?
Ik heb dit voor je nagevraagd, het blijkt dat XS News een aanpassing heeft gedaan waardoor de problemen zijn ontstaan. Om dit op te lossen is er een back-up live gezet waardoor je mogelijk geen verbinding kan maken.

Mijn collega's adviseren om SSL uit te zetten en het nogmaals te proberen, kan je mij laten weten of je dan wel verbinding kan maken? -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Anoniem: 422018 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:12:
[...]

Ik heb dit voor je nagevraagd, het blijkt dat XS News een aanpassing heeft gedaan waardoor de problemen zijn ontstaan. Om dit op te lossen is er een back-up live gezet waardoor je mogelijk geen verbinding kan maken.

Mijn collega's adviseren om SSL uit te zetten en het nogmaals te proberen, kan je mij laten weten of je dan wel verbinding kan maken? -Tim
Zat ik er toch niet heel ver naast.

Maar als ik SSL uitzet dan werkt het inderdaad!

Dit is overigens voor mij geen passende blijvende oplossing, het is voor mij wel een must om via SSL te kunnen verbinden met news.xmsnet.nl

EDIT

Ik kan ook niet meer dan 5 threads open zetten op news.xmsnet.nl alles wat ik meer instel krijgt een error (to many connections)

[ Voor 8% gewijzigd door boswandeling op 04-05-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
op de website van xms staat nu met dikgedrukte letters welke plaatsen zijn overgegaan op de nieuwe snelheid.
ik las van de week dat er mensen uit arnhem ook nieuwe snelheid hebben. deze staat pas gepland over een paar dagen als ik het lijstje mag geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiK schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:19:
[...]

Zat ik er toch niet heel ver naast.

Dit is overigens voor mij geen passende blijvende oplossing, het is voor mij wel een must om via SSL te kunnen verbinden met news.xmsnet.nl

EDIT

Ik kan ook niet meer dan 5 threads open zetten op news.xmsnet.nl alles wat ik meer instel krijgt een error (to many connections)
Ik ga dit verder bespreken met mijn collega's, als er nog meer testen nodig zijn dan weet ik je te vinden ;) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiK schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:19:

Ik heb je gegevens via mijn collega's laten doorsturen naar XS News voor verder onderzoek, zodra wij de terugkoppeling hebben ontvangen dan laten we het weten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Anoniem: 422018 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:14:
[...]

Ik heb je gegevens via mijn collega's laten doorsturen naar XS News voor verder onderzoek, zodra wij de terugkoppeling hebben ontvangen dan laten we het weten. -Tim
Is good! dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:16
Hier, Nederland 1,2 en 3 in HD op DVB-C, lees ik dat Ned. 1, 2 en 3 op DVB-C als sinds afgelopen dinsdag in HD zouden moeten zijn.

@XMS_webcare Moet hiervoor opnieuw gescant worden of zijn de bestaande kanalen vervangen door HD kanalen? Mijn tuner gebruikt CH304 - 101, 102 en 103. Zijn dat de HD kanalen?
Ik zie er namelijk niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My-life schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:48:
Hier, Nederland 1,2 en 3 in HD op DVB-C, lees ik dat Ned. 1, 2 en 3 op DVB-C als sinds afgelopen dinsdag in HD zouden moeten zijn.

@XMS_webcare Moet hiervoor opnieuw gescant worden of zijn de bestaande kanalen vervangen door HD kanalen? Mijn tuner gebruikt CH304 - 101, 102 en 103. Zijn dat de HD kanalen?
Ik zie er namelijk niets van...
Je kan het beste de zenders opnieuw instellen.

NL 1,2 en 3 HD zitten op plek 101,102 en 103, de SD zenders worden niet automatisch vervangen voor de HD versies. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-04 11:35
Daarnaast kan het ook zijn dat de publiekeomroep zelf niet hd uitzendt. Je kunt dan wel gezapt hebben naar bijvoorbeeld NL1 HD maar het beeld hoef dan niet persé HD te zijn...Dus alleen wanneer de source HD is zal het beeld ook daadwerkelijk HD zijn. Ik ga vanavond eens die kanalen toevoegen...

[ Voor 8% gewijzigd door Empo op 04-05-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:16
Moet dat dan CH101 zijn of klopt CH304 - 101 wel?
Hoe kan ik controleren of de zender HD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 19:32
Drukkert schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:51:
op de website van xms staat nu met dikgedrukte letters welke plaatsen zijn overgegaan op de nieuwe snelheid.
Ben wel benieuwd waar Nunspeet onder valt ,in ieder geval niet Zeewolde !

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Bij mij werkt de test ook niet goed.
Krijg ook steeds een error bij de reggefiber snelheids test.
Ik heb de laatste dagen ook helemaal geen testen gedaan dus daar kan het niet aan liggen.

Maar even een nieuwtje.
Speedtest.nl is bezig met een rebuild, en dat ziet er goed uit kan ik zeggen.
Ook kan deze de snelheiden aan van glasvezel.

Je kan je aanmelden voor de beta via het forum, zie deze link

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 04-05-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet ook weer aansluiten in de rij met niet (goed) werkend usenet toegang.
Vanmiddag leek alles weer goed te werken en inmiddels ook bij mij weer problemen
met SSL verbinding en maximaal 6 lijnen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Anoniem: 338414 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:59:
Vanmiddag leek alles weer goed te werken en inmiddels ook bij mij weer problemen
ik heb toen in het begin al zoveel ellende gehoord over usenet toegang via xms, dat ik het niet eens geprobeerd heb.
ik heb een hele tijd via eweka gedownload, en ben nu bezig via sunnyusenet. allebei erg goed, geen storing (althans nog niet gemerkt). sunny usenet is alleen goedkoper, vandaar de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 19:55
Wij wouden hier het pakket upgraden van internet/tel naar internet/tel/radio/TV met een interactieve TV & een HD recorder.

Blijkt dus dat de recorder niet 99,- euro kost zoals op de site staat, maar 249,-. Die 99,- is alleen voor nieuwe klanten.

Kan dus beter eerst als klant opzeggen en later weer als "nieuwe" klant terugkomen. Beetje vaag/apart gedoe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423560

wizkid_niels schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:32:
Wij wouden hier het pakket upgraden van internet/tel naar internet/tel/radio/TV met een interactieve TV & een HD recorder.

Blijkt dus dat de recorder niet 99,- euro kost zoals op de site staat, maar 249,-. Die 99,- is alleen voor nieuwe klanten.

Kan dus beter eerst als klant opzeggen en later weer als "nieuwe" klant terugkomen. Beetje vaag/apart gedoe 8)7
Volgens mij klopt dit ook niet helemaal.

Als nieuwe IPTV klant krijgt je de eerste settopbox tegen gereduceerd tarief, iedere box hierna voor de volle mep.

Als jou info klopt ( en dat lijkt me wel :)) dan ben je een nieuwe IPTV klant en kan je dus de PVR voor € 99 afnemen i.p.v. €249

Het webcare team kan je vast wel helpen, stuur je adresgegevens even via DM naar ze toe zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-02 21:37
wizkid_niels schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:32:

Ik heb recentelijk ook als bestaande klant geupgrade van internet naar internet + iptv en kreeg de HD recorder gewoon, zoals het hoort, voor 99 euro.

Of heb je toevallig meer dan 1 ontvanger besteld? Voor de tweede geldt wel de volle mep. Anders even contact opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 21:11
Vandaag over gezet van 50/50 -> 100/100 (Twello / 7391)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 19:55
Venga AB schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:46:
[...]

Ik heb recentelijk ook als bestaande klant geupgrade van internet naar internet + iptv en kreeg de HD recorder gewoon, zoals het hoort, voor 99 euro.

Of heb je toevallig meer dan 1 ontvanger besteld? Voor de tweede geldt wel de volle mep. Anders even contact opnemen ;)
Nope - Ik wou er maar één hebben. De XMS-medewerker was het wel met mij eens dat het nogal raar overkwam, maar hier kon hij helaas niks aan doen.

Goed om te weten dat het dus wel zou moeten kunnen voor die 99.-. Ik zal een berichtje sturen naar het webcare team. Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Anoniem: 338414 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:59:
Ik ben net gebeld door XMSnet of mijn problemen nu ook waren opgelost

Alles werkt weer naar behoren! toch wel fijn als je even gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420809

Beste Webcare,
ik heb al een week geen Internet en ook kan ik geen TV kijken. Ik heb al een paar keer gebeld naar de klantenservice van xms
maar die beloven van alles maar er gebeurd niks.
kunt u mij a.u.b. helpen.

Afz, Cas

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 420809 op 04-05-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423560

Anoniem: 420809 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:17:
Beste Webcare,
ik heb al een week geen Internet en ook kan ik geen TV kijken. Ik heb al een paar keer gebeld naar de klantenservice van xms
maar die beloven van alles maar er gebeurd niks.
kunt u mij a.u.b. helpen.

Afz, Cas
Cas,

Stuur webcare een DM (prive bericht) naar webcare met je adres gegevens + wat er allemaal al gedaan is / gebeurd is en dan kunnen ze je vast wel helpen :) van wat ik hier zo lees kunnen ze best wat voor elkaar krijgen in de meeste gevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de tip! Sunny Usenet is inderdaad een flink stuk goedkoper dan via XMS en bij verder kijken dan de neus lang is zag ik dat zelfs XS News goedkoper is dan XMS ( bij minimaal kwartaal pakket ). Toch stof tot nadenken.

Laat maar even weten hoe Sunny Usenet bevalt want een prijsverschil bij maand pakket is al ruim € 3,- en met een jaar pakket al ruim € 4,50 ( beide op basis van 90 Mbit omdat ik de top van 100Mbit toch niet haal )

By Sunny Usenet toch even snel een gratis weekje op proef aangevraagd, ik ben benieuwd.
Drukkert schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:19:
[...]

ik heb toen in het begin al zoveel ellende gehoord over usenet toegang via xms, dat ik het niet eens geprobeerd heb.
ik heb een hele tijd via eweka gedownload, en ben nu bezig via sunnyusenet. allebei erg goed, geen storing (althans nog niet gemerkt). sunny usenet is alleen goedkoper, vandaar de overstap.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 338414 op 04-05-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Anoniem: 338414 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:56:
Dank voor de tip! Sunny Usenet is inderdaad een flink stuk goedkoper dan via XMS en bij verder kijken dan de neus lang is zag ik dat zelfs XS News goedkoper is dan XMS ( bij minimaal kwartaal pakket ). Toch stof tot nadenken.

Laat maar even weten hoe Sunny Usenet bevalt want een prijsverschil bij maand pakket is al ruim € 3,- en met een jaar pakket al ruim € 4,50 ( beide op basis van 90 Mbit omdat ik de top van 100Mbit toch niet haal )

By Sunny Usenet toch even snel een gratis weekje op proef aangevraagd, ik ben benieuwd.

[...]
mij bevalt het heel goed, constante snelheid (met mijn 50 mbit verbinding haal ik ongeveer 5.4 mb/s) en tot nu toe geen last gehad van down-time.
nogmaals, mijn mening over xms usenet toegang is gebaseerd op wat ik gehoord/gelezen heb. ik heb er dus zelf geen ervaring mee. ik vraag me wel af wat de meerwaarde is van xms op het gebied van usenet. ze zijn een stuk duurder, maar misschien is het handig dat het bij je abonnement inzit en je dus geen aparte handeling hoeft te verrichten om te verlengen...

succes ermee, laat ff weten hoe het je bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo op het eerste oog ( met mijn gratis 1 week op proef UNL variant ) ziet alles er prima uit. Ik schommel tussen de 10 & 11 MB/s net als bij XMS / XS News. Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de usenet toegang via XMS / XS News maar ze zijn inderdaad wel prijzig. Het gemak dat je alles in een hebt en geen extra handelingen doordat je elders een dienst af neemt zegt mij niet zo veel. Als het bevalt knal ik er gewoon een jaar abonnement tegenaan, gewoonweg erg veel goedkoper en dan 1 jaar geen omkijken naar.
Drukkert schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:15:
[...]
succes ermee, laat ff weten hoe het je bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Anoniem: 338414 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:33:
Zo op het eerste oog ( met mijn gratis 1 week op proef UNL variant ) ziet alles er prima uit. Ik schommel tussen de 10 & 11 MB/s net als bij XMS / XS News. Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de usenet toegang via XMS / XS News maar ze zijn inderdaad wel prijzig. Het gemak dat je alles in een hebt en geen extra handelingen doordat je elders een dienst af neemt zegt mij niet zo veel. Als het bevalt knal ik er gewoon een jaar abonnement tegenaan, gewoonweg erg veel goedkoper en dan 1 jaar geen omkijken naar.

[...]
maar hoe beviel jou de usenet dienst van xms, snelheid is goed zeg je, maar had je veel last van storingen of viel dat mee? toen ze met usenet begonnen bij xms kreeg ik veel berichten te horen dat het niet werkte, vandaar dat ik er niet aan ben begonnen.
voor mij persoonlijk is de prijs nogal bepalend, na kwaliteit. vandaar mijn overstap naar sunny...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan niet zeggen dat ik veel te klagen heb over de usenet service van XMS, in tegendeel de storing van gisteren / vandaag is eigenlijk de eerste die ik meegemaakt heb. Het is dan ook niet het product waarvoor ik een andere oplossing wil vinden maar puur de prijs. Sunny scheelt op de lange termijn een hoop geld, als ik een jaar aansluit scheelt het genoeg om het 2e jaar van te betalen zo`n beetje.

Maar het moet gezegt worden dat de oplossing van XMS / XS News meer dan prima functioneerd.

Net als voor jou zal voor mij de prijs uiteindelijk de doorslag geven.
Drukkert schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:39:
[...]

maar hoe beviel jou de usenet dienst van xms, snelheid is goed zeg je, maar had je veel last van storingen of viel dat mee? toen ze met usenet begonnen bij xms kreeg ik veel berichten te horen dat het niet werkte, vandaar dat ik er niet aan ben begonnen.
voor mij persoonlijk is de prijs nogal bepalend, na kwaliteit. vandaar mijn overstap naar sunny...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 19:43

Caveman

whahoehaha

Ben nu 2 weekjes aangesloten op glas, een hele verademing tov adsl, ik heb alleen een beetje rare download/upload (33Mbs/65Mbs). Getest bij verschillende testsites en tijdstippen en geven idd allemaal ongeveer dezelfde waardes. Is dit iets om aan te geven bij XMS ? of zeggen jullie mooie snelheden en niet zeuren.... ;)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:12

Fiber

Beaches are for storming.

Welke snelheid zou je moeten hebben? Kijk het nog even een week of wat aan, XMS is 'as we speak' bezig met het verhogen van de snelheden. Heb je getest met of zonder router ertussen? Veel routers kunnen de snelheden gewoon niet aan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Fiber schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:31:
Welke snelheid zou je moeten hebben? Kijk het nog even een week of wat aan, XMS is 'as we speak' bezig met het verhogen van de snelheden. Heb je getest met of zonder router ertussen? Veel routers kunnen de snelheden gewoon niet aan.
Oeps, vergeten bij te zetten... ik zou 50/50 moeten hebben. En ik heb het idd met en zonder router geprobeert, dat maakt niet zoveel uit. Ik heb ook mijn router zorgvuldig uitgezocht en erop gelet dat ie dit soort snelheden aan zou moeten kunnen (D-Link DIR 655).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dit gelezen? http://xmsnet.nl/nieuws/planning-snelheidsupgrade Wacht het daarom dus nog even af.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ow, die had ik nog niet gelezen, gelukkig staat die er pas sinds gisteren op. (kijk niet iedere dag op de site :o ) Ik wacht dus nog even af, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423201

Als je bij mijn XMS inlogt staat bij mijn contract internet 100/100Mbit
bij internetinstellingen Uw huidige internetsnelheid is 50 Mbps.
Kan je dus ook controleren of de update inmiddels is doorgevoerd.

Vanmorgen lag m'n netwerk er uit. Even van het sap gehaald en sindsdien haal ik bij speedtests nog maar 30 down & 17 up, dus ik heb voorlopig een downgrade i.p.v. een upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Caveman schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:41:
[...]
Oeps, vergeten bij te zetten... ik zou 50/50 moeten hebben. En ik heb het idd met en zonder router geprobeert, dat maakt niet zoveel uit. Ik heb ook mijn router zorgvuldig uitgezocht en erop gelet dat ie dit soort snelheden aan zou moeten kunnen (D-Link DIR 655).
Overigens is er geen technische reden (zover ik weet) waarom je niet de volle snelheid zou moeten halen als je rechtstreeks op de modem zit aangesloten. Als je dus een lage download blijft houden gewoon bellen. Het is iig niet zoals met ADSL dat de afstand tot de centrale van invloed is op de maximale snelheid die je kan behalen. (Of iig niet bij deze snelheden).
Ook straks 100/100 zou gewoon 100/100 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heb je op zich wel gelijk in, maar het is gewoon niet handig om nu nog voor een paar dagen over die 50/50 te gaan zitten zeuren als ze toch al met die upgrade naar 100/100 bezig zijn. Dan kun je beter eerst even die upgrade afwachten en kijken wat het dan doet, als het newerk weer stabiel is en iedereen is overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Dat snap ik. Ik gaf het alleen aan zodat er geen misverstanden zijn over wat normaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:57
* White_Collar is vanaf nu officieel werkloos ;(

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 05-05-2012 17:01 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:55

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Rekenblok schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:01:
* Speedy-Andre is vanaf nu officieel werkloos ;(
Da's shit, was er intern niets te regelen of bij Reggefiber?
De markt is erg slecht, ik ben zelf al sinds januari aan het zoeken en heb gelukkig een flinke zak geld meegekregen :/
Werkgevers zoeken mensen met 25 jaar ervaring en bieden liefst het minimum 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Speedy-Andre schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:17:
[...]

Da's shit, was er intern niets te regelen of bij Reggefiber?
De markt is erg slecht, ik ben zelf al sinds januari aan het zoeken en heb gelukkig een flinke zak geld meegekregen :/
Werkgevers zoeken mensen met 25 jaar ervaring en bieden liefst het minimum 8)7
Ik was toe aan wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 18:09
Soms begrijp ik het niet? Zat gisteren nog 10~11MB via nieuwsgroepen en nu mag ik blij zijn met amper 2MB gemiddeld. Of is dit server afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Welke usenet provider gebruik je ?

betaalde news.xmsnet.nl haal ik rond de 10MB/sec

[ Voor 43% gewijzigd door boswandeling op 05-05-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:55

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Rekenblok schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:54:
[...]

Ik was toe aan wat anders :)
Thuis zitten voelt zeker anders :+
Er is nog wel hoop, alleen komen er op elke functie 100 sollicitaties ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Caveman schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:28:
Ben nu 2 weekjes aangesloten op glas, een hele verademing tov adsl, ik heb alleen een beetje rare download/upload (33Mbs/65Mbs). Getest bij verschillende testsites en tijdstippen en geven idd allemaal ongeveer dezelfde waardes. Is dit iets om aan te geven bij XMS ? of zeggen jullie mooie snelheden en niet zeuren.... ;)
Heb je ook met de Reggefiber speedtest getest: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 18:09
MiK schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:37:
Welke usenet provider gebruik je ?

betaalde news.xmsnet.nl haal ik rond de 10MB/sec
Astraweb en zag dat er veel connection problemen waren met de EU server, dus ff de general server erbij gezet en probleem was opgelost. Gelukkig weer opgelost en zelfs wetende wat het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb nu ook last van het probleem dat als ik een half uur a uur of langer naar een zender heb zitten kijken, ik rond de 5 seconden zwart beeld krijg als ik zap naar een ander kanaal. Zap ik daarna door naar andere zenders dan zapt het gewoon zoals het normaal gaat.

Maar als ik vervolgens naar die zender kijk voor een langere tijd, en ik ga weer zappen dan krijg ik eerst zo rond de 5 seconden een zwart beeld te zien alvorens ik de zender te zien krijg.

Ik heb een Amino 540 ,Packetfront versie 2, postcode 2324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

MiK schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:03:
Ik heb nu ook last van het probleem dat als ik een half uur a uur of langer naar een zender heb zitten kijken, ik rond de 5 seconden zwart beeld krijg als ik zap naar een ander kanaal. Zap ik daarna door naar andere zenders dan zapt het gewoon zoals het normaal gaat.

Maar als ik vervolgens naar die zender kijk voor een langere tijd, en ik ga weer zappen dan krijg ik eerst zo rond de 5 seconden een zwart beeld te zien alvorens ik de zender te zien krijg.

Ik heb dat zwarte beeld ook af en toe zoals eerder gemeld op dit forum.
Zal eens in de gaten houden of dat alleen voorkomt als ik langere tijd naar een zender heb zitten kijken.
Amino 110, Packetfront (versie 1?), postcode 6545.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik had het toevallig net ook, heb toen 5 minuten naar Discovery gekenen, 5 seconden zwart beeld .

Ik hoop dat @XMS_webcare meeleest, en bij meerdere van dit soort meldingen actie kan ondernemen.

Het is namelijk best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hier ook, lijkt bij mij ook voor te komen: 3825GR en 3823HX beide adressen met een 540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Hetzelfde hier (Nijmegen) met een Amino 540 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb voor de zekerheid nog even een beeld fragment geschoten zodat XMS_Webcare dit probleem ook daadwerkelijk ziet.

Je ziet trouwens dat als ik weer terug zap dat ik toevallig bij NED3 weer langer moet wachten voordat er beeld komt.

(mocht je je afvragen wat je ziet in de spiegeling links op de tv als het beeld zwart is, dat is onze kat Ravi die voor oud vuil ligt)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=y16oor8f3rU&feature=youtu.be]

[ Voor 15% gewijzigd door boswandeling op 06-05-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

@webcare, bericht van AVM support aangaande nummerweergave op de Fritzbox doorgestuurd. Gaarne uw reactie.
Rekenblok schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:01:
* Geurt-kun is vanaf nu officieel werkloos ;(
Succes met zoeken man.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:28
MiK schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:03:

Grappig dat steeds meer mensen er last van krijgen,ik heb het probleem aan geslingerd en ik moest van webcare met de Amino en bekabeling en afstandsbediening naar het XMS huis om uit te sluiten dat het aan de Amino lag,ik heb daar nog geen tijd voor gehad.
Ik vraag me ook af nu er meerdere mensen last van krijgen en een enkeling ook al gemeld heeft dat het na een software update is begonnen,er actie word ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nope, ligt waarschijnlijk niet aan de Amino. Ik had overigens ook al maanden last van dit kleine probleem. Maar vond het niet echt nodig om die paar extra seconde maar als "storing" aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.