Ja, bij de start hebben ze al aangegeven dat er geen HD variant van het derde vlaamse net komt.
Grappige is dat men wel in mpeg4 uitzendt, zodat je een HD decoder nodig hebt om een SD zender te kunnen zien.
Thasaidon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:57:
[...]
Dank je voor je antwoord Nick, maar met zoeken bedoelde ik eigenlijk zoeken naar een antwoord of GHM de zender wel of niet ging doorgeven.

Webcare zou die vraag begin vorige maand bij GHM neergelegd hebben en daar is dus nog geen antwoord op gekomen. Vandaar dat ik het nu weer even aankaart.
Anders blijven de koters klagen

Uit jou reactie begrijp ik dat het er (voorlopig?) niet van gaat komen, nog even afwachten dus wat GHM gaat doen.
Ze zijn nog bezig met onderhandelen, dat kan vandaag over zijn, de echte reguliere uitzendingen beginnen pas de 14e, ik durf bij GHM niet meer te zeggen hoe of wat, wat vorig jaar nog als niet voor mogelijk werd gehouden ( hd zenders op dvb-c ) wordt morgen weer gedaan, evenals XMS, eerst zit een snelheidsverhoging er niet in,dan worden de prijzen voor 100 mbits opeens gehalveerd naar 15 euro en weer een paar maanden later is er opeens een gratis upgrade naar 100 mbits.
Daarnaast heb ik het idee dat men de webcare medewerkers of niet goed inlicht,of helemaal niet.
Webcare duikt op op facebook met een apart Sophie en Tim account maar vragen mag je er niets, het zijn allemaal wat rare acties,GHM zegt niets te weten van verhuizingen van zenders terwijl men al weken met een campagne bezig is en zelfs een "verhuis site" heeft opgezet, en als er zometeen klachten komen over duitse zenders ( er schijnen software fouten te zitten in de encoders waardoor diverse duitse zenders het moeilijk hebben ) weet GHM natuurlijk ook weer van niets.
(het kan zijn dat er nu geen problemen zijn met de decoders die GHM gebruikt maar dat die door de veranderingen in de encoders straks wel gaan optreden,dan is men alvast gewaarschuwd.)
Kortom,in individuele gevallen kan het webcare team handig zijn maar zodra het een trapje hoger gaat (Reggefiber of GHM) dan blijven beloofde antwoorden op vragen gewoon uit.
[
Voor 79% gewijzigd door
Nick39 op 02-05-2012 19:27
]