XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.771 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 19:40
Kaasje123 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:12:
[...]

XS4ALL kan tegenwoordig die zogenoemde ceases zelf uitvoeren. Dit gedoe zou zover ik weet in ieder geval bij XS4ALL tot de verleden tijd moeten behoren.
Lijkt me niet, tenzij ze zelf de operator zijn ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:22:
[...]

Lijkt me niet, tenzij ze zelf de operator zijn ;)
Inderdaad, met Rekenblok eens lijkt me onmogelijk, en al helemaal niet op het WGDO, daar is XS4ALL geen eens ODF afnemer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:38

Fiber

Beaches are for storming.

Utrecht is volgens mij nog een oud Portaal project. Zit je rechtstreeks bij XMS of via Portaal?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:49:
[...]

Inderdaad, met Rekenblok eens lijkt me onmogelijk, en al helemaal niet op het WGDO, daar is XS4ALL geen eens ODF afnemer van...
Nooit geweten dat wij het ooit eens zouden worden hahaha :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:30:
[...]

Nooit geweten dat wij het ooit eens zouden worden hahaha :D :+
Beter laat dan nooit :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 11:30
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:00:
Als ik inlog op mijn xms en ik kijk bij "Internet instellingen" dan zie ik alleen staan "Uw huidige internetsnelheid is 48 Mbps.".
Waarom kan ik geen andere snelheid kiezen?
Bij mij in Veenendaal hetzelfde alleen staat er bij mij 50 i.p.v. 48 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 10:12

Midas.e

Is handig met dinges

Same here in Naarden, ook oud portal en nog geen upgrade mogelijkheid in of mijn xms of uberhaupt actief (50mbit)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 11:30
Midas.e schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:50:
Same here in Naarden, ook oud portal en nog geen upgrade mogelijkheid in of mijn xms of uberhaupt actief (50mbit)
Ik zit niet in oud portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:14
Krishly schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:33:
[...] Bij mij in Veenendaal hetzelfde alleen staat er bij mij 50 i.p.v. 48 Mbps.
Vreemd, bij mij in Veenendaal wel ^^ Maarja, ze hebben ook nog een aantal weken om het allemaal door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Midas.e schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:50:
Hetzelfde hier in Wijchen (Genexis-gebied), terwijl ik zeker weet dat vroegâh de optie van 100mbit erbij gestaan heeft. Het lijkt erop dat XMS iets veranderd heeft. Mogelijk dat het administratief problemen kan geven als iedereen nu massaal handmatig 100mbit gaat kiezen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtstreeks
Fiber schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:02:
[...]

Utrecht is volgens mij nog een oud Portaal project. Zit je rechtstreeks bij XMS of via Portaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:01:
[...]

Die was voor nick.. maar voor jou ook zeker een aanrader. Persoonlijk vind ik dit een van de beste series van de laatste jaren. Qua verhaal/opzet en filmtechniek.
Vanwege ziekte nog niet kunnen kijken/reageren maar staat op lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:48:
Vanwege ziekte nog niet kunnen kijken/reageren maar staat op lijstje :)
Nu alles weer beetje okay Nick ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Positieve berichten mogen er ook zijn:

Want: De afgelopen maanden heb ik zelden tot geen problemen gehad met DTV en Internet, met internet had ik eigenlijk nooit problemen, DTV wel, vage meldingen in het beeld soms, het moeten rebooten van de PVR.
Snelheid is stabiel en goed, DTV ook geen haperingen etc. Telecom neem ik niet af.

Volhouden zo, verder ontwikkelen van diensten, klanten behouden, gaat de goeie kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Hier in Soest ook nog geen 100 mb .Portaal woning zie bij mij ook nog geen 100mb staan staat nog steeds op 50 mb in mijn xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik zou het eerst nog maar een paar weken afwachten, het zal wel in fases gaan denk ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Hier op factuur al 100/100. Maar bij inloggen, staat het nog op 50/50. Op het forum van wijchen is verteld dat de upgrade in fases gaat. Dus kan de upgrade misschien nog wel dagen duren naar 1 mei :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Mensen, het is nog niet eens mei en nu al ongeduldig zijn dat je de 100 mbit nog niet hebt :+
Wacht de komende twee weken eerst even af. Iedereen krijgt echt zijn 100 mbit hoor ;)

[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 28-04-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 19:54
Ik heb sinds een poosje dat bij het zappen tussen kanalen het soms heel lang duurt voordat er beeld verschijnt.Soms wel 5 tot 8 seconden.
Het gebeurt niet bij alle kanalen en het is ook niet altijd bij dezelfde.Wel is het zo dat bij alle kanalen het beeld even hapert als je er naar toe gezapt ben,maar dit is eigenlijk al sinds dat ik de animo 540 heb.
Ik heb de software al opnieuw ingeladen en de stroom er een poosje vanaf gehad maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oanklotertonny
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 12:07
Luuk1983 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:55:
[...]
Hetzelfde hier in Wijchen (Genexis-gebied), terwijl ik zeker weet dat vroegâh de optie van 100mbit erbij gestaan heeft. Het lijkt erop dat XMS iets veranderd heeft. Mogelijk dat het administratief problemen kan geven als iedereen nu massaal handmatig 100mbit gaat kiezen?
Ik zit ook in gemeente Wijchen (Bergharen) en ik heb wel de keuze voor 100mbit. Draait perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 10:51

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Rekenblok schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:05:
Mensen, het is nog niet eens mei en nu al ongeduldig zijn dat je de 100 mbit nog niet hebt :+
Wacht de komende twee weken eerst even af. Iedereen krijgt echt zijn 100 mbit hoor ;)
Volgens mij heeft XMS ook last van al die ongeduldige tweakertjes hier ;)
want de optie bij mijn.xmsnet.nl om zelf 100Mb aan te vinken hebben ze inmiddels verwijderd zie ik.
Begin van de week had ik die optie nog wel, nu staat er enkel nog dat ik 50Mb heb.
Gewoon rustig afwachten dus :D

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik ben er stiekem over aan het twijfelen om via XMSnet usenet af te gaan nemen.... wat raden jullie mij aan ?
(buiten mijn eigen twijfels om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op zondag 29 april 2012 @ 11:59:
Ik ben er stiekem over aan het twijfelen om via XMSnet usenet af te gaan nemen.... wat raden jullie mij aan ?
(buiten mijn eigen twijfels om)
Als het je om het gamak gaat om alles op de grootte hoop te hebben, een rekening enzo. Dan; Ga ervoor. Heb al tijden lang niemand horen mekkeren over de usenet servers.

Als bovenstaande je niets doen, dan raad ik sterk aan, gewoon het usenet te kiezen bij een usenet provider. Kortere communicatie enzo, waarschijnlijk goedkoper en betere servers. (ben even vergeten bij wie XMS het afneemt)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 18:28

Mojo

The Power Within

XMS neemt het af bij XSnews.

Je kan bij XMS altijd de gratis variant proberen. Als de uptime / retentie niet bevalt kan je altijd wat anders kiezen. :) En voor muziek is zelfs 512KB/s genoeg ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 14:19
Gisteren online aanvraagformulier ingevuld. (30/30 dat 50/50 wordt)
Nu afwachten....
Een stukje omhoog las ik dat iemand de TP-Link TL-WR1043ND router aanbeveelt, iemand nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
D-link dir 655 doet het ook leuk en goed op 50/50 en 100/100. Heb hem hier ook. Nooit een reboot nodig.
hangt ook een server aan met oa: teamspeak, cod4 en webserver. Prima router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik gebruik sinds een aantal weken de Draytek Vigor 2850 vn stabiel volle snelheid en veel instelmogenlijkheden o.a. vpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

MiK schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:06:
Ik gebruik sinds een aantal weken de Draytek Vigor 2850 vn stabiel volle snelheid en veel instelmogenlijkheden o.a. vpn
Is dat geen (V/A)DSL router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Thasaidon schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:54:
[...]

Is dat geen (V/A)DSL router?
Jups, maar poort 1 van 4 kan je als gbit wan poort gebruiken, eventueel als je ook v/a dsl hebt load balancen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:09
MiK schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:06:
Mooi spul, maar met een prijskaartje van 200 euro een beetje overkill voor 99% van de huishoudens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

MiK schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:00:
[...]

Jups, maar poort 1 van 4 kan je als gbit wan poort gebruiken, eventueel als je ook v/a dsl hebt load balancen etc etc.
Ok, wist ik niet. Zelf heb ik ook zitten denken om een draytek aan te schaffen. Mijn netgear wndr3700 heeft geen configureerbare firewall. Maar vind ze idd aan de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens telecompaper komt HBO ook bij GlashartMedia dienstaanbieders? :o
KPN will offer three premium HBO channels to its interactive television customers after reaching an agreement with HBO. The agreement is another step in KPN's strategy to broaden its interactive TV services. The HBO channels, including HBO On Demand and HBO GO, should become available in the coming months to KPN interactive customers. The operator did not disclose any further details. Via twitter however came the announcement that HBO channels will be available from this summer at TriNed Glasvezel, amongst others. It is clear that Glashart Media will include the channels in its package and so these channels should become available for a large number of FTTH subscribers
Bron: http://www.telecompaper.c...fer-hbo-on-fibre-networks

Lijkt me toch een betrouwbare bron of zit ik er naast 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:41:
Volgens telecompaper komt HBO ook bij GlashartMedia dienstaanbieders? :o
Bron: http://www.telecompaper.c...fer-hbo-on-fibre-networks

Lijkt me toch een betrouwbare bron of zit ik er naast 8)7 ?
Zolang GHM het zelf niet roept is er geen betrouwbare bron.. (al moet ik zeggen dat telecompaper er bijna nooit naast zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:49:
[...]

Zolang GHM het zelf niet roept is er geen betrouwbare bron.. (al moet ik zeggen dat telecompaper er bijna nooit naast zit)
Inderdaad, normaal roept telecompaper dat soort dingen niet zomaar, vond het nogal vreemd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
GHM is een apart bedrijf en zal dus zelf een deal moeten sluiten.
KPN IPTV heeft niets te maken met GHM IPTV dus ga er maar vanuit dat het er NIET komt.

Add:

Daarnaast schijnt HBO NL ook niet veel bijzonders te zijn en het geld niet waard te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door fast-server op 29-04-2012 23:00 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:57:
[...]
Daarnaast schijnt HBO NL ook niet veel bijzonders te zijn en het geld niet waard te zijn.
Waar kan ik de programmering vinden? (Ja, ja, even te lui om zelf te zoeken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 20:23
@Bubba76
Ik heb hier ook al een tijd last van met mijn animo 130M. Dit heb ik eerder ook al een keer gehad en toen gaf de klantenservice aan dat het aan mijn 130M lag. Voordat ik een andere settopbox had, loste het probleem zichzelf na verloop van tijd zelf toch op, tot kort geleden. Aan de settopbox ligt het dan ook niet in mijn ogen.

Is dit een groter probleem dan wat Bubba76 en ik hebben?
Bubba76 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:56:
Ik heb sinds een poosje dat bij het zappen tussen kanalen het soms heel lang duurt voordat er beeld verschijnt.Soms wel 5 tot 8 seconden.
Het gebeurt niet bij alle kanalen en het is ook niet altijd bij dezelfde.Wel is het zo dat bij alle kanalen het beeld even hapert als je er naar toe gezapt ben,maar dit is eigenlijk al sinds dat ik de animo 540 heb.
Ik heb de software al opnieuw ingeladen en de stroom er een poosje vanaf gehad maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 20:23
@XMS_webcare

Afgelopen vrijdag hebben wij een e-mail van XMS gekregen voor de vaste klanten!

Speciale HDTV actie!
"Exclusieve klant aanbieding

Kijk vanaf nu interactieve HD televisie!
Maakt u gebruik van deze aanbieding, dan ontvangt u een HD-ontvanger of een HD-recorder én een gratis switch. U gaat hiervoor slechts 4,95 euro per maand betalen en u verlengt uw contract voor een jaar.

U kunt kiezen uit:

Een gratis HD-ontvanger (ter waarde van 149 euro) óf
Een HD-recorder (ter waarde van 249 euro) tegen bijbetaling van 99 euro"

Ik ben inderdaad al een aantal jaren klant, maar ik heb al een HD-ontvanger en ik kijk al HD televisie. Dus eigenlijk is dit helemaal geen speciale HDTV-actie voor mij. Echter een losse HD-recorder voor 99 euro erbij, behoort dat ook tot de opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het niet, je kan hier alleen gebruik van gaan maken als je ook 4.95 per maand voor IPTV wilt gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:03

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb dat mailtje ook gehad, ik hou het wel bij de huidige situatie en met 100Mb is dat helemaal een goede deal :)
Dat jaar vast hoeft van mij niet, daar heeft Xms meer aan dan ik.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik al een tijdje ; zie hier
Software opnieuw inladen, STB van stroom halen ; geen effect/verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik had moeten afkloppen toen ik zei dat alles eigenlijk probleemloos verliep :)

Mijn vriendin wilde een aflevering van CSI terug kijken, die we via de 540 hadden opgenomen. De hele lijst was leeg, terwijl ik gister nog uit de lijst met 13 opnamen nog een Discovery HD programma terug keek, soft aan en uit zetten hielp niet, moest hem echt van het stroom halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Speedy-Andre schreef op maandag 30 april 2012 @ 11:37:
Ik heb dat mailtje ook gehad, ik hou het wel bij de huidige situatie en met 100Mb is dat helemaal een goede deal :)
Dat jaar vast hoeft van mij niet, daar heeft Xms meer aan dan ik.
Ik dacht eerst ook dat het een goed aanbod was, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat ik 4,95 per maand meer ging betalen voor dezelfde diensten die ik nu ook al heb.
ik zou dan alleen gratis een hd ontvanger krijgen... maarja mijn htpc kan hetzelfde en meer ;)
Dus ik heb het niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 19:54
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:38:
[...]

Nou ik ben tenminste niet de enige,misschien dat Webcare er even in kan duiken.
Misschien is het nog de moeite om te vermelden dat de Amino 540 aangesloten zit via scart,ik heb namelijk nog steeds een ouderwets aquarium staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Waarschijnlijk bij anderen al lang bekend, maar ik vond net nog een alternatieve manier van zappen bij iptv die redelijk snel werkt voor mij, namelijk de blauwe knop indrukken, dan krijg je direct de zenderlijst rechts op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:22:
Waarschijnlijk bij anderen al lang bekend, maar ik vond net nog een alternatieve manier van zappen bij iptv die redelijk snel werkt voor mij, namelijk de blauwe knop indrukken, dan krijg je direct de zenderlijst rechts op je scherm.
Hmm toevallig kwam ik daar laatst ook achter... en dacht ook dat het vast allang bekend was. Blijkbaar niet :P
Het werk wel pas wanneer mini-epg uit beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Of de info knop indrukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die heeft de AB van een A110 niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Zo 1 mei, maar nog steeds 50 Mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Me too :-)

Gisteren en vandaag even deze gedaan. http://home.xmsnet.nl/hani/
kwam bij mij beide keren circa 50 down en 82 up uit. Ik weet wel dat ze niet helemaal betrouwbaar zijn maar deze http://www.speedtest.net/ kwam op 50/75 uit dus ik denk dat de getallen dan wel redelijk overeen komen met de waarheid.....upload is dus hoger als de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
Je kunt beter http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ gebruiken. Deze gaat tot 1 Gbit :), vooral de upload is gelijk met de download test, dat geeft een beter beeld.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je mij via DM je adresgegevens + duidelijke probleemomschrijving sturen. Ik zoek graag uit of ik wat voor je kan betekenen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icekool schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:05:
@XMS_webcare

Afgelopen vrijdag hebben wij een e-mail van XMS gekregen voor de vaste klanten!

Speciale HDTV actie!
"Exclusieve klant aanbieding
Ik kreeg um ook, heb nu geen digitale tv van XMS,maar ik zie jaren na de pilot nog zoveel problemen,laat maar gewoon aan me voorbij gaan.
Hier weinig animo voor de amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
In sommige regio's kun je DVB-C en KPN IPTV krijgen, denk dat ze die extra fiber voor DVB-C erbij huren.
Het is best jammer dat na al die jaren GHM IPTV nog steeds problemen heeft en eigenlijk nog steeds een beta product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:38:
[...]
Kan je mij via DM je adresgegevens + duidelijke probleemomschrijving (welke zenders, tijdstippen etc.) sturen dan zoek ik graag uit of ik iets voor je kan betekenen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:51:
Storing uitzending gemist

We hebben van Glashart Media begrepen dat er bij alle uitzendingen van uitzending gemist een foutmelding 10 wordt weergegeven.

Er wordt gewerkt aan een oplossing. -Tim
Deze storing is verholpen, er wordt geen foutmelding meer weergegeven. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:01:
[...]

Kan je mij via DM je adresgegevens + duidelijke probleemomschrijving sturen. Ik zoek graag uit of ik wat voor je kan betekenen. -Tim
ik heb hier ook last van volgens mij is het probleem onstaan toen in firmware update van me animo m450
heb gedaan nu blijft hij ook soms wel 8 seconde zwart met zappe

heb ook nog een vreemd ander probleem dat hij de tijd van me hd recoder animo m450
verkeerd zet als ik het geluid op dobby digitaal zet (tijd gaat ongeveer 2 uur achteruit )
ook herstart hij niet goed als ik dat doe

hoop dat er snel een nieuwe firmware komt

het zou ook fijn als er word verteld dat er een nieuwe firmware
toegevoegd word
een soort lijst met veranderingen

Box is hd aangesloten
glasvezelinterface pakertfront

[ Voor 5% gewijzigd door Horza2011 op 01-05-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Bubba76 schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:59:
[...]
Nou ik ben tenminste niet de enige,misschien dat Webcare er even in kan duiken.
Misschien is het nog de moeite om te vermelden dat de Amino 540 aangesloten zit via scart,ik heb namelijk nog steeds een ouderwets aquarium staan.
Ook hier het zelfde probleem. Had een M532, vanwege een defect is deze vorige week omgeruild voor een M540. Beiden vertonen dit probleem. Ligt dus niet aan de box zelf. Probleem is ook plotseling ontstaan, er is niets aan de installatie veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:05

GerkeP

Vragen mag altijd........

@xms_webcare Arthe HD heeft een nieuwe frequentie, kennelijk is die door ghm nog niet doorgevoerd.
Http://www.arte.tv/frequenzwechsel

Ook ARD zelfde verhaal. Http://www.ard-digital.de

[ Voor 16% gewijzigd door GerkeP op 01-05-2012 09:39 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Laatst online: 21-09 16:46
Hoewel ik geen haast heb, ben ik wel benieuwd hoe zo snelheidverhoging in zijn werk gaat.
Wordt dat per centrale, 1 voor 1 gedaan? En zal het modem de verbinding tijdelijk kwijt raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 11:09
souris schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:49:
Ned 1, 2 en 3 zijn hier al in HD op DVB-C beschikbaar. Postcode 3752
Moet je hier nog opnieuw voor scannen o.i.d? Kun je ergens aan zien dat het HD is behalve uiteraard de beeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
The Wizard schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 08:43:
Je kunt beter http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ gebruiken. Deze gaat tot 1 Gbit :), vooral de upload is gelijk met de download test, dat geeft een beter beeld.
92/95

Zou leuk zijn, maar ik zit hier op een werk lijn van 1Gb, onder eigen beheer dus geen fratsen omtrend afknijpen (althans, niet voor mij).

Maw, die test is niet zo precies.

[ Voor 37% gewijzigd door Darkangle op 01-05-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:35:
@xms_webcare Arthe HD heeft een nieuwe frequentie, kennelijk is die door ghm nog niet doorgevoerd.
Http://www.arte.tv/frequenzwechsel

Ook ARD zelfde verhaal. Http://www.ard-digital.de
Gewijzigde frequentie van ARD HD en Arte HD

GHM geeft aan dat de frequenties van bovenstaande zenders op de satalliet zijn veranderd zonder dit op voorhand door te geven aan GHM. Er wordt gewerkt aan een oplossing om deze zenders weer beschikbaar te maken. -Tim

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 13:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Als jullie dan toch de HD zenders opnieuw in moeten laten, kun je mooi meteen de SD versies van WDR en NDR vervangen in HD versies? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Darkangle schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:36:
[...]

92/95

Zou leuk zijn, maar ik zit hier op een werk lijn van 1Gb, onder eigen beheer dus geen fratsen omtrend afknijpen (althans, niet voor mij).

Maw, die test is niet zo precies.
Ik haal keurig 189/198 Mbit/s (Tweak Blauw), dus er zit waarschijnlijk ergens een 100 Mbit knelpunt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
The Wizard schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:54:
[...]

Ik haal keurig 189/198 Mbit/s (Tweak Blauw), dus er zit waarschijnlijk ergens een 100 Mbit knelpunt bij jou.
Mijn excuses, ik moet mijn huiswerk beter doen, heb een test opstelling aan staan met 1gb naar een vpn colo, en 100mb naar inet.

Meer koffie, minder blabla :)

[edit] Ter mijn verdediging, vrijdag aangezet, lang weekend en niet helemaal fris meer ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Darkangle op 01-05-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:39:

GHM geeft aan dat de frequenties van bovenstaande zenders op de satalliet zijn veranderd zonder dit op voorhand door te geven aan GHM. Er wordt gewerkt aan een oplossing om deze zenders weer beschikbaar te maken. -Tim
Update gewijzigde frequentie van ARD HD en Arte HD

GHM geeft aan dat ARD HD en Arte HD weer beschikbaar zijn via IPTV echter is de EPG data van Arte HD foutief. GHM werkt aan een oplossing voor de EPG van Arte HD. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 14:30
Zojuist lag mijn verbinding er even uit... Nu op 100 Mbit omgezet!

--2012-05-01 16:05:25--  http://85.17.128.2/100mb.bin
Verbinding maken met 85.17.128.2:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 104857600 (100M) [application/octet-stream]
Wordt geschreven naar: `100mb.bin.1'

100%[=================================================================================================>] 104.857.600 11,3M/s   in 8,9s    

2012-05-01 16:05:34 (11,3 MB/s) - '`100mb.bin.1'' opgeslagen [104857600/104857600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:08:
Dit klopt, vandaag is de eerste groep klanten omgezet naar de 100Mbit verbinding. In de komende dagen/weken zullen de overige verbindingen hun upgrade krijgen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Venga AB schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:08:

--2012-05-01 16:05:25--  http://85.17.128.2/100mb.bin
Verbinding maken met 85.17.128.2:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 104857600 (100M) [application/octet-stream]
Wordt geschreven naar: `100mb.bin.1'

100%[=================================================================================================>] 104.857.600 11,3M/s   in 8,9s    

2012-05-01 16:05:34 (11,3 MB/s) - '`100mb.bin.1'' opgeslagen [104857600/104857600]
Welke regio :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 14:30
Deventer (7437)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Arnhem

code:
1
2
3
100%[======================================>] 104,857,600 11.3M/s   in 8.9s

2012-05-01 16:18:21 (11.3 MB/s) - â100mb.bin

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 04:14
ben benieuwd idd, woon hier in amersfoort vathorst.

heb vanmorgen contact met de helpdesk gehad. tussen 1 en 15 mei worden de accounts naar 100 mbit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Lekker hoor :D. Ben ook benieuwd wanneer Wijchen aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:39:
[...]

Flauwekul, er was al maanden bekend dat vannacht de laatste analoge bronnen zouden stoppen en dat er digitaal een nieuwe transponder in gebruik werd genomen, slaapt GHM ?
http://www.totaaltv.nl/ni...zenders_uit_de_lucht.html
Ook de verhuizing van boven genoemde zenders in transponder was allang bekend.
http://www.ikverhuismee.t...2&title=Zenderwijzigingen per 1 mei
Iedere keer als er wat verandert weet GHM zogenaamd van niets.
Ze zijn al weken met een campagne bezig om de verhuizingen en wijzigingen onder de aandacht te brengen en dan is GHM niet op de hoogte gebracht, zeker die UPC postduif die onderweg zijn niet bestaande USB-stick verloren was zijn schuld. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 01-05-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:18:
[...]

Kan je mij via DM je adresgegevens + duidelijke probleemomschrijving (welke zenders, tijdstippen etc.) sturen dan zoek ik graag uit of ik iets voor je kan betekenen. -Tim
@ Tim,

ik zal eens pen+papier op tafel leggen zodat ik zender en tijdstip kan noteren als het gebeurt.
Als ik er een stuk of wat heb, stuur ik het even door. Het is erg willekeurig voor m'n gevoel, maar wie weet kun jij er een patroon in ontdekken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:42
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:13:
[...]

Dit klopt, vandaag is de eerste groep klanten omgezet naar de 100Mbit verbinding. In de komende dagen/weken zullen de overige verbindingen hun upgrade krijgen. -Tim
Kan je zien wanneer Almere-Buiten aan de beurt is?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 08:43:
Hier haal ik inderdaad wat betrouwbaardere cijfers. 47/52, dus de upload blijft hoger dan de download :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier helaas nog op 50mbit.
Deventer (7413)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
K3ke schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:03:
[...]

Kan je zien wanneer Almere-Buiten aan de beurt is?
Alvast bedankt.
tussen 1 en 15 mei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Er is iets niet in orde met mijn internet snelheid. Ik betaal voor 100/100 en tot voor kort haalde ik de snelheid ook op de laptop maar nu ik mijn computer er aan heb gehangen haalt hij de snelheid ineens niet meer. Sterker nog, de snelheid van mijn laatste test kwam uit op 66/2. Ja, 2 upload :').

Ik weet niet precies waar het probleem kan liggen. Router, switch, patch panel zijn allemaal gigabit. Kabels zijn allemaal Cat 6. Iemand anders vandaag ook snelheids problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Antivirus programma of firewall wat in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
TigerXtrm schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:42:
Er is iets niet in orde met mijn internet snelheid. Ik betaal voor 100/100 en tot voor kort haalde ik de snelheid ook op de laptop maar nu ik mijn computer er aan heb gehangen haalt hij de snelheid ineens niet meer. Sterker nog, de snelheid van mijn laatste test kwam uit op 66/2. Ja, 2 upload :').

Ik weet niet precies waar het probleem kan liggen. Router, switch, patch panel zijn allemaal gigabit. Kabels zijn allemaal Cat 6. Iemand anders vandaag ook snelheids problemen gehad?
Een reboot ronde van alles dat misschien helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Ik meet de laatste tijd ook rond de 2Mbit upload, dacht dat het aan mijn eigen setup zou liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

barryl schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 01:07:
Ik meet de laatste tijd ook rond de 2Mbit upload, dacht dat het aan mijn eigen setup zou liggen...
Poosje terug ook gehad. Hitman Pro bracht mij de oplossing.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
en, zijn er al weer andere postcodes die ge-upgraded zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste weken heb ik steeds vaker last van de melding "'programma gegevens verversen" die in een zwart blok in beeld verschijnt. Je kan wel zappen maar de tekst blijft in beeld.
Pas na het met de powerknop van de AB uitschakelen van de Amino 130 (HD) en weer aanzetten veranderd het blok in authenticatie (of zoiets) en is de settopbox even later weer normaal.

Ik had gehoopt dat met de recente wijziging van de software met de automatische uitschakeling dit probleem verholpen zou zijn, maar helaas. Het lijkt eerder erger te zijn geworden en is nu bijna dagelijks. Ook een uitgevoerde update/vernieuwing van de software heeft geen oplossing gegeven.

Ik heb hierover binnen dit forum en de voorgaande topics slechts 1 berichtje kunnen vinden, maar geen oplossing. Voordat ik ga melden bij XMS toch even de vraag of meer mensen dit probleem hebben (gehad) of een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Drukkert schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:54:
en, zijn er al weer andere postcodes die ge-upgraded zijn?
Tussen 1 en 15 mei, dus gewoon rustig afwachten...
En als je je eigen verbinding wil testen doe je gewoon een speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:05:
De laatste weken heb ik steeds vaker last van de melding "'programma gegevens verversen" die in een zwart blok in beeld verschijnt. Je kan wel zappen maar de tekst blijft in beeld.
Pas na het met de powerknop van de AB uitschakelen van de Amino 130 (HD) en weer aanzetten veranderd het blok in authenticatie (of zoiets) en is de settopbox even later weer normaal.
Ik heb dit probleem ook nog steeds af en toe op een M532. Probleem is dat je na die soft reboot niet meer verder kan terugspoelen dan die reboot, wat wel vervelend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
barryl schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 01:07:
In mijn geval lag het aan de Gamefuel optie van mijn D-link DGL-4500. De uplink snelheid stond daar begrensd. Gamefuel uitgezet en het werkt weer als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Op verzoek: Nog even terugkomend op de vraag of de D-Link DR-655 wel de 100/100 snelheid aan kan.

Ik heb een test gedaan met mijn 200/200 Tweak verbinding:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25854502/dlink_speed.png

Geen QoS of veel verbindingen open staan. Mijn ervaring is dat mijn D-Link wel vastloopt bij veel simultane verbindingen icm hoge bandbreedtes (80 - 100 Mbit Upload).

De Asus RT-N66U geeft exact dezelfde waarden, dus de hardware in de D-Link kan toekomstige upgrades bij XMS nog wel aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
The Wizard schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:19:
Op verzoek: Nog even terugkomend op de vraag of de D-Link DR-655 wel de 100/100 snelheid aan kan.

De Asus RT-N66U geeft exact dezelfde waarden, dus de hardware in de D-Link kan toekomstige upgrades bij XMS nog wel aan ;).
Is het dan niet zo dat als je een om het even welk merk gigabit router hebt, je sowieso bent verzekerd van het doorgeven van de snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drukkert schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:24:
[...]

Is het dan niet zo dat als je een om het even welk merk gigabit router hebt, je sowieso bent verzekerd van het doorgeven van de snelheden?
Nee, want sommige routers kunnen bepaalde snelheden tot een max niet door routeren wan -> lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:34:
[...]

Nee, want sommige routers kunnen bepaalde snelheden tot een max niet door routeren wan -> lan.
ja, ik zie het nu ook. gelukkig zit ik nog wel goed met m'n sitecom wl351...
weer wat geleerd, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:34:
[...]
En vaak is het zo dat LAN -> WAN achterblijft. Dat is te verklaren omdat traditioneel internetverbindingen vaak niet synchroon zijn. Ik heb routers gezien die 800Mbit WAN -> LAN aankunnen, maar op 60Mbit blijven steken als het om LAN -> WAN gaat. Beetje jammer ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 14:03
dat zijn dan gewoon PRUT routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hoeft niet, gewoon geoptimaliseerd voor dat soort verbindingen. Maar inderdaad, gigabit poorten zegt niets, de processor moet het ook aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
ja, net als met een mediaplayer...
zit er een gigabit aansluiting op, trekt de processor geen video met meer dan 40000 kbps...
tis vooral een verkoop praatje, dat gigabit verhaal.
Pagina: 1 ... 48 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.