XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Rekenblok schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:13:
[...]

Of jij bent gewoon te ongeduldig en wacht niet af tot er een reactie komt vanuit XMS :+ ;)
Dat ben ik dan niet met je eens, er zijn al veel langer signalen van "onze" kant geweest, maar daar is veelal nooit wat mee gedaan.

Pas als concurentie gevaarlijk gaat worden, oftewel de klant geeft aan over te gaan stappen naar tweak(of weet ik veel), dan gaat XMS actie ondernemen.

Ik ben blij met snelheids verhoging/prijsverlaging, en ik zit verder prima zo, maar wij als klanten verwachten dat XMS uit zichzelf met dit soort verhalen komt, en niet na het dreigen en klagen van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:04:
[...]In de aankondigingsmail staat:
" Onze snelheden worden in de eerste twee weken van mei 2012 aangepast "
Dan mogen ze de tekst op de site wel even iets aanpassen maar "vanaf 1 mei zullen de snelheden gefaseerd worden ingevoerd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Caelorum schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:25:
[...]

Dan mogen ze de tekst op de site wel even iets aanpassen maar "vanaf 1 mei zullen de snelheden gefaseerd worden ingevoerd".
Er staat op de website toch ook vanaf 1 mei, er staat toch niet op 1 mei, dus waarom zouden ze dat aan moeten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:13:
[...]

Of jij bent gewoon te ongeduldig en wacht niet af tot er een reactie komt vanuit XMS :+ ;)
Regeren is vooruitzien. Ik heb de overeenkomst echt niet op dag 1 van de aanbieding van Tweak opgezegd. XMS heeft echter gewacht tot de opzeggingen binnen kwamen stromen en is toen pas gaan communiceren over een snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
L201 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:48:
[...] Er staat op de website toch ook vanaf 1 mei, er staat toch niet op 1 mei, dus waarom zouden ze dat aan moeten passen?
Daar gaat het niet om. Heel veel mensen zullen dit lezen als "oh, ik krijg per 1 mei een snelheidsverhoging." en niet als ergens vanaf mei krijg ik een snelheidsverhoging, maar dat kan ook in december pas zijn. Nu kan je wel zeggen: "hadden ze maar beter moeten lezen en niet zo dom zijn", maar vanuit PR oogpunt mag je ook wel duidelijk zijn zodat iedereen het meteen snapt.
Als je dat al kan bereiken door alleen het woord 'aangepast' te veranderen in 'gefaseerd ingevoerd' is dat toch een kleine moeite toch?

En ja ook ik had het gelezen als per 1 mei en niet vanaf 1 mei ergens een keer. Overigens door 1 mei als specifieke datum te noemen creeer je ook wel die verwachting. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen: "De snelheden worden in mei 2012 ingevoerd." of iets dergelijks.

Oh, en waarom ik het zo las is omdat dit precies is zoals ziggo het ook doen. Die zeggen namelijk ook vanaf "specifieke datum" en dan is het er ook gewoon echt.

@Fiber hieronder: Dat klopt, maar dan toch. Die paar klanten die het wel lezen wil je natuurlijk ook zo duidelijk mogelijk informeren. In de mail (over de snelheidsverhoging) stond het duidelijker dan nu op de website iig.

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 24-04-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Ik denk dat het gros van de mensen het helemaal niet leest en verder ook erg weinig kan boeien... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Op uw eerstvolgende factuur kunt u uw nieuwe snelheden terugvinden" dat is de factuur van mei, ik hoop dan ook wel dat ik in die maand ook gebruik kan maken van die snelheid :-p

Haha nee hoor ik vind het niet echt boeiend of het nou op 1 mei of 15 mei gebeurd. Het is gewoon al lekker om te weten dat er uiteindelijk toch nog beweging te zien is bij XMS

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:13:
"Op uw eerstvolgende factuur kunt u uw nieuwe snelheden terugvinden" dat is de factuur van mei, ik hoop dan ook wel dat ik in die maand ook gebruik kan maken van die snelheid :-p

Haha nee hoor ik vind het niet echt boeiend of het nou op 1 mei of 15 mei gebeurd. Het is gewoon al lekker om te weten dat er uiteindelijk toch nog beweging te zien is bij XMS
Als je nu 50/50 hebt is het enige verschil op de factuur dat er 100/100 staat; de prijs verandert niet.
Als je al 100/100 hebt, kan het zijn dat je minder gaat betalen, dus geen reden om te klagen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:33:
Aanpassing settopbox

Vanaf morgen zal de functie "Automatische Stand-By" actief worden op alle settopboxen van Glashart Media.

Wat veranderdt er:
Dit houdt in dat de settopbox zichzelf in Stand-by zet als, gedurende een door de gebruiker in te stellen aantal uren, de afstandsbediening niet gebruikt wordt.
Bij het actief worden van Automatisch Stand-by functie is 6 uur als de default instelling ingesteld.

Waar kan ik de instellingen wijzigen:
Beschikbare instellingen zijn: "1,2,3,4,6 en 8 uur" of "nooit".
Kies hiervoor TV Menu -- Instellingen -- Algemeen -- Automatisch Stand-by. - Sophie
Net na een refreshing inderdaad nieuwe instellingen gevonden en aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Iemand ervaring met overstappen tussen glasvezelaanbieders?
Ik zit nu bij Solcon en wil hier zsm vanaf, eind Mei loopt mijn abbonement af.
Nu zou ik graag naar XMS willen, volgens de postcodecheck kan dit ook.

Moet ik nu zelf mijn Solcon verbinding opzeggen of kan ik nu al een aanmelding doen bij XMS waarna zij alles regelen?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjants schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:25:
Iemand ervaring met overstappen tussen glasvezelaanbieders?
Ik zit nu bij Solcon en wil hier zsm vanaf, eind Mei loopt mijn abbonement af.
Nu zou ik graag naar XMS willen, volgens de postcodecheck kan dit ook.

Moet ik nu zelf mijn Solcon verbinding opzeggen of kan ik nu al een aanmelding doen bij XMS waarna zij alles regelen?
Hoogstwaarschijnlijk kunnen wij dit voor u regelen. Ik zoek het graag voor u uit en informeer u graag over zo'n overstap. Kunt u een DM of e-mail sturen met uw adresgegevens? -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik hoor dat KPN inmiddels overeenstemming heeft over de doorgifte van HBO.
Benieuwd wat dat moet gaan kosten en wanneer GHM het gaat aanbieden.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
GHM is maar een kleine speler, denk dat dit alleen een deal is voor KPN en resellers van KPN.

[ Voor 21% gewijzigd door fast-server op 24-04-2012 14:40 . Reden: tekst aangepast ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:43
fast-server schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:36:
GHM is maar een kleine speler, denk dat dit alleen een deal is voor KPN en resellers van KPN.
Maar GHM wordt wel overgenomen door KPN. Dus zo'n gekke gedachte is dat niet.
De NMa geeft wel toestemming om Lijbrandt, Glashart Media en Reggefiber Wholesale over te nemen. Op termijn wil KPN voor meer dan driekwart eigenaar worden van Reggefiber.

http://tweakers.net/nieuw...aanbieders-overnemen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Juist daarom, waarom op 2 platformen gaan investeren?
Zou me niets verbazen als ze straks alleen nog maar KPN streams leveren.
Nieuwe klant of een nieuwe box nodig>> Automatisch KPN streams.
Zo kun je GHM IPTV makkelijk uitfaseren.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:38
Rekenblok schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:53:
De fix voor het probleem met de keuze menu's bij telefonie is het netwerk ingedraaid.
Ben wel nieuwsgierig of het probleem bij iedereen nu is opgelost :)

* EricJH gaat zometeen eens thuis testen :Y)
Gisteren teruggekomen van vakantie. Ik kan nu weer naar de VS bellen via Belknaller. Het probleem is opgelost voor mij. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Caelorum schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:18:
[...]

Daar gaat het niet om. Heel veel mensen zullen dit lezen als "oh, ik krijg per 1 mei een snelheidsverhoging." en niet als ergens vanaf mei krijg ik een snelheidsverhoging, maar dat kan ook in december pas zijn. Nu kan je wel zeggen: "hadden ze maar beter moeten lezen en niet zo dom zijn", maar vanuit PR oogpunt mag je ook wel duidelijk zijn zodat iedereen het meteen snapt.
Als je dat al kan bereiken door alleen het woord 'aangepast' te veranderen in 'gefaseerd ingevoerd' is dat toch een kleine moeite toch?

En ja ook ik had het gelezen als per 1 mei en niet vanaf 1 mei ergens een keer. Overigens door 1 mei als specifieke datum te noemen creeer je ook wel die verwachting. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen: "De snelheden worden in mei 2012 ingevoerd." of iets dergelijks.

Oh, en waarom ik het zo las is omdat dit precies is zoals ziggo het ook doen. Die zeggen namelijk ook vanaf "specifieke datum" en dan is het er ook gewoon echt.

@Fiber hieronder: Dat klopt, maar dan toch. Die paar klanten die het wel lezen wil je natuurlijk ook zo duidelijk mogelijk informeren. In de mail (over de snelheidsverhoging) stond het duidelijker dan nu op de website iig.
Typisch gevalletje spijkers op laag water zoeken.
Als die twee weken van mei om zijn duurt het nog minstens 6 maanden voor het december is.
Ik heb geen moment gedacht dat het langer dan twee weken zou duren.
Komt bij, zoals ook al beweert is, dat de meeste mensen de verhoging al hebben.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Geurt-kun schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:58:
[...] Ik heb geen moment gedacht dat het langer dan twee weken zou duren. [...]
Dan heb jij vast het mailtje gelezen en niet de website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Caelorum schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:35:
[...]

Dan heb jij vast het mailtje gelezen en niet de website ;)
Mijn oog viel op dit bericht:
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:04:
[...]

In de aankondigingsmail staat:
" Onze snelheden worden in de eerste twee weken van mei 2012 aangepast "
Als ik het mailtje er bij pak, lees ik het volgende:
XMS verhoogt haar internetsnelheden! Vanaf mei kunt u dus (nóg) sneller up- én downloaden. En niet onbelangrijk: tegen een gelijkblijvende prijs!
Naar mijn idee betekend het dat vanaf 1 juni iedereen om moet zijn. Dus bij lange na niet december.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:36:
Klopt.

In het huidige wholesale aanbod, waarin KPN wederverkopers zowel met IPTV van GHM als van KPN bedient, wordt ook duidelijk onderscheid gemaakt tussen "KPN agentuur" en "GHM agentuur".

Wat zoveel betekent als dat voor beide TV aanbieders aparte afspraken bestaan met de contentleveranciers.

GHM kan dan straks 100x van KPN zijn, zolang KPN het als een aparte BV laat bestaan (netals Telfort en XS4ALL) kan het aanbod aan zenders en betaalzenders gewoon als dag en nacht blijven verschillen.

GHM door KPN de nek omgedraaid, overigens? Geloof er geen reet van. De band tussen GHM en KPN is nu reeds zo innig, zelfs terwijl GHM officieel nog steeds niet van KPN is, dat KPN dan allang stappen had ondernomen om GHM in te dammen.

Als KPN werkelijk voornemens zou zijn om GHM op te heffen, dan hadden ze ook echt wel een stokje gestoken voor de investeringen die GHM nu nog doet in het brengen van HD op DVB-C.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
eymey schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:02:
[...]

Als KPN werkelijk voornemens zou zijn om GHM op te heffen, dan hadden ze ook echt wel een stokje gestoken voor de investeringen die GHM nu nog doet in het brengen van HD op DVB-C.....
Sommige mensen kiezen bewust voor DVB-C en/of analoog omdat ze alleen maar normaal kijken, IPTV kost extra en is voor hun totaal overbodig. (dit opheffen kost ze klanten en dus geld, gaat niet gebeuren dus)

Denk je echt dat niet tweakers het verschil weten tussen GHM of KPN IPTV?
99% van de mensen neemt nu IPTV voor de extra zenders en zolang deze werken vinden ze het prima.
KPN heeft ook een beter zender aanbod als GHM.

Als KPN kan besparen zullen ze dit zeker doen!

Twee gratis IPTV boxen zijn zo naar klanten gestuurd en dan krijgen ze er ook nog eens een "gratis wireless" router bij (welke uiteraard gebruikt moet worden voor het Vlannen van IPTV)
Voor mensen met een PVR bieden ze gewoon gratis het opnemen pakket aan (kost ze toch niets extra)
99% van de mensen blij en die andere 1% heeft gewoon pech gehad als ze er niet mee eens zijn.
Als GHM IPTV opgedoekt is kan KPN een nog betere deal stuiten met de content aanbieders aangezien het "volume" veel groter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zullen het zien. Ik zie het zo 1 2 3 niet gebeuren, vooral ook omdat GHM op dit moment ook nog steeds meer biedt dan KPN (bv. ook lokale TV-zenders en lokaal aanbod wat vooral voor veel mensen in kleinere plaatsen belangrijk is).

En anders hebben we gewoon DVB-C nog. Persoonlijk vind ik DVB-C met Ned. 1, 2 en 3 in HD ruim voldoende voor wat ik gemiddeld kijk :).

En ach, zo ontzettend slecht is KPN IPTV nou op zich ook weer niet. Ook hier op tweakers hangen er (gezien KPN IPTV en KPN Glasvezel topic) genoeg tevreden KPN klanten rond....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
TV in NL is sowieso matig, het kost kapitalen en er is met iedere aanbieder wel wat... alleen ziggo springt er nog aardig positief uit.

Het gaat alleen nog om de winst van de aanbieders, aan de klant of het gebruikers gemak denken ze niet.
Ik wil mijn eigen zender volgorde instellen>> kan niet! we verkopen de zender indeling zodat we meer winst hebben.
Wil mijn eigen cam of mediabox gebruiken>> kan niet! we verdienen op de hardware en zender indeling dus huren/betalen zal je.
etc etc

Lijkt hier wel China of Noord-Korea...
Ik wil gewoon zelf beslissen waar welke zender staat en welke hardware ik daarvoor gebruik.

Als de Ziggo of KPN pluspakket en HD zenders hier ook beschikbaar zouden zijn op DVB-C dan sluit ik meteen een abonnement af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nieuwe factuur ontvangen en er staat nu inderdaad de snelheidsverhoging op:
100/100Mbit over de periode van 1 mei tot 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: KPN gaat HBO toevoegen aan iptv-aanbod
Worden jullie gebeden dan mss toch verhoord? ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Zou heel mooi zijn :)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 12:55
@XMS_Webcare

Kan ik via mijn xmsnet al de snelheid gratis upgraden naar 100mbit. Het staat er namelijk wel dat het al kan, tweakers die dit al uitgeprobeerd hebben toevallig?

Snelheidsinstellingen:

50 Mbps (€0.00 extra per maand)
100 Mbps (€0.00 extra per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
gxpower schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:46:
Kan ik via mijn xmsnet al de snelheid gratis upgraden naar 100mbit. Het staat er namelijk wel dat het al kan, tweakers die dit al uitgeprobeerd hebben toevallig?[...]
Heb het net gedaan. Onder 'Mijn contract' stond al aangegeven "Diensten: Internet (100/100Mbit)".
Mocht er toch nog iets op de factuur komen bel ik wel naar de dames van de administratie helpdesk ^^ Maar ik vermoed dat het gewoon kan aangezien er op mijn factuur ook 100/100 stond aangegeven.

@onder: ik nu dus ook denk ik. Iig mijn router had het even 5min moeilijk ^^
Nu zit ik met een luxe probleem en dat is dat mijn Sitecom MiMo XR zwaar underpowered is. 50/50 kon die al niet doorgeven laat staan 100/100 ^^

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 25-04-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Ik zit succesvol op 100Mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
@XMS_Webcare

Kunnen jullie ook helpen met administratieve problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
Heb je nog iets, zoals de router, moeten herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debom schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:50:
@XMS_Webcare

Kunnen jullie ook helpen met administratieve problemen?
Natuurlijk, wij hebben je gegevens nog. Wat is het probleem? Je mag het als je wilt ook via DM of e-mail sturen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik zit ook succesvol op 100Mbit,
@My-life ik heb de router niet opnieuw hoeven op te starten, wel is het internet ongeveer 5 minuten down geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
Heb zelf even het glasvezel modem en mijn eigen router(HP-1810G) opnieuw laten opstarten. Daarna zat ik op de 100Mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
ik zit ook al lekker op 100 mbit

- hd tv hou ik een download over van 80 mbit
lijkt me heel redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Ik heb hem ook omgezet, en aangezien ik niet op mijn werk zit niks gereboot.. Net even thuis ingelogd en ik zit ook op de nieuwe snelheid nu, of er een downtime geweest is weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:44:
[...]

Natuurlijk, wij hebben je gegevens nog. Wat is het probleem? Je mag het als je wilt ook via DM of e-mail sturen. - Sophie
DM :) Thx.

Sorry dat ik je naam verkeerd heb gespeld, Sophie.

[ Voor 9% gewijzigd door debom op 25-04-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik stond al op 100 mbits ( betaalde dus extra) , en de nieuwe factuur geeft de prijs aan van 50 mbits, dus hier is het goed gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:59:
Ik stond al op 100 mbits ( betaalde dus extra) , en de nieuwe factuur geeft de prijs aan van 50 mbits, dus hier is het goed gegaan ;)
@Nick39
Kan toch bijna niet, dat het bij jou ineens goed gaat :)
Wat is er mis met de factuurafdeling???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03-2022
Dat is een hoera voor 'de factuurafdeling', ze doen wat ze beloven :-)

(gniepig bofh lachje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Ook net omgezet naar 100 mb/sec er staat inderdaad bij beide 0.00 euro bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Op mijn huidige factuur en bij mijn contract details staat idd ook al 100/100Mb, maar als ik dan op mijn.xmsnet.nl kijk naar mijn internet instellingen, staat daar dat ik nog 50mb heb, wat volgens de speedtesten ook klopt.

Maar is het nou de bedoeling dat we zelf die 100Mb gaan aanklikken in mijn.xmsnet.nl ? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een aantal hebben dat al wel gedaan, maar het zal over een week of wat vast ook wel automatisch veranderen denk ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:15:
Op mijn huidige factuur en bij mijn contract details staat idd ook al 100/100Mb, maar als ik dan op mijn.xmsnet.nl kijk naar mijn internet instellingen, staat daar dat ik nog 50mb heb, wat volgens de speedtesten ook klopt.

Maar is het nou de bedoeling dat we zelf die 100Mb gaan aanklikken in mijn.xmsnet.nl ? Nee toch?
Nee, dat is niet nodig. De upgrade gaat vanzelf. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:24:
[...]

Dank voor de bevestiging Sophie.
Ik wacht het lekker af voordat het fout gaat omdat ik "aan de knoppen ga zitten" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Horza2011 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:00:

lijkt me heel redelijk
Nou ja redelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Horza2011 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:00:

lijkt me heel redelijk
Hier ook, kom op 80mbit uit met de TV aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
@xms_webcare

sinds 11 april zit ik zonder internet. Heb me abbo opgeheven bij xms. ik ben overgestapt van xms naar de concurrent kpn glasvezel. ik kon niet gelijk overstappen omdat de lijn nog vrijgemaakt zou worden. Jullie moesten de lijn vrij geven op 11 april. ik moest 5 werkdagen wachten tot ik op KPN aangesloten zou worden. Tot op de dag van vandaag wacht ik nog op om aangesloten te worden Ik heb jullie vaak gebeld om te vragen of de lijn is vrijgegeven. Ik kreeg als antwoorden. - reggefiber geeft de lijnen vrij, wij doen dit niet. Een ander medewerker gaf weer aan dat kpn de lijn vrijgeeft. De ander medewerker gaf weer aan de lijn vrijgegeven is, of dat ik de stekker eruit moest trekken zodat de lijn vrijgegeven word. Hier word je toch niet vrolijk van? Ik heb een brief per post naar jullie verzonden of de lijn vrijgegeven kan worden. Dit heb ik op 6 maart verstuurd. Nog op heden geen reactie op gehad. Ik heb emails naar jullie gestuurd. Reactie? no way. Ik word nog steeds van het kastje naar het muurtje gestuurd. Ik heb wel 10 tot 20 x gebeld naar xms. Ik ben naar de xms winkel gestapt. ook daar wisten ze van niets. Reggefiber kon niets voor me betekenen. Ik zit nu 3 weken zonder internet en telefoon!! Vandaag had ik weer gebeld naar xmsnet en krijg te horen dat de lijn niet vrijgegeven is. Dit kan toch niet waar zijn??? Vandaag ben ik naar reggefiber gestapt, en hij heeft met jullie gebeld, en gaf idd aan dat de lijn niet is vrijgegeven! Nu moet ik weer 5 werkdagen wachten. Ik had wel iets betere service van jullie verwacht. maar goed.. kunt uj iets voor me betekenen? is de lijn nou echt vrijgegeven? is er een regeling met jullie te treffen over mijn laatste factuur? Het is jullie fout dat ik zolang zonder internet telefoon zit! ik ben echt boos. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Thasaidon schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:15:

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:24:
[...]

Maar het kan wel en kost niets extra's als ik het zo lees :)

Of heb ik het mis ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Andre1971 op 25-04-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Canerooo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:59:
@xms_webcare

sinds 11 april zit ik zonder internet. Heb me abbo opgeheven bij xms. ik ben overgestapt van xms naar de concurrent kpn glasvezel. ik kon niet gelijk overstappen omdat de lijn nog vrijgemaakt zou worden. Jullie moesten de lijn vrij geven op 11 april. ik moest 5 werkdagen wachten tot ik op KPN aangesloten zou worden. Tot op de dag van vandaag wacht ik nog op om aangesloten te worden Ik heb jullie vaak gebeld om te vragen of de lijn is vrijgegeven. Ik kreeg als antwoorden. - reggefiber geeft de lijnen vrij, wij doen dit niet. Een ander medewerker gaf weer aan dat kpn de lijn vrijgeeft. De ander medewerker gaf weer aan de lijn vrijgegeven is, of dat ik de stekker eruit moest trekken zodat de lijn vrijgegeven word. Hier word je toch niet vrolijk van? Ik heb een brief per post naar jullie verzonden of de lijn vrijgegeven kan worden. Dit heb ik op 6 maart verstuurd. Nog op heden geen reactie op gehad. Ik heb emails naar jullie gestuurd. Reactie? no way. Ik word nog steeds van het kastje naar het muurtje gestuurd. Ik heb wel 10 tot 20 x gebeld naar xms. Ik ben naar de xms winkel gestapt. ook daar wisten ze van niets. Reggefiber kon niets voor me betekenen. Ik zit nu 3 weken zonder internet en telefoon!! Vandaag had ik weer gebeld naar xmsnet en krijg te horen dat de lijn niet vrijgegeven is. Dit kan toch niet waar zijn??? Vandaag ben ik naar reggefiber gestapt, en hij heeft met jullie gebeld, en gaf idd aan dat de lijn niet is vrijgegeven! Nu moet ik weer 5 werkdagen wachten. Ik had wel iets betere service van jullie verwacht. maar goed.. kunt uj iets voor me betekenen? is de lijn nou echt vrijgegeven? is er een regeling met jullie te treffen over mijn laatste factuur? Het is jullie fout dat ik zolang zonder internet telefoon zit! ik ben echt boos. :(
Een cease order wordt automatisch verstuurd naar Reggefiber zodra je gecleard bent uit het systeem van XMS.
Dat Reggefiber vervolgens de kantjes ervan afloopt terwijl XMS netjes meerdere malen een cease order inschiet is natuurlijk erg jammer. Enige wat XMS kan doen in deze is nogmaals een cease order in te schieten voor zowel de lijn als alle diensten.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Pssst: De andriod app komt halverwege mei!
Android app

Na de eerder gelanceerde “Glashart App” voor de iPad komt er ook een Android App voor de Tablet. Alle klanten van Lijbrandt met interactieve televisie kunnen hier gratis gebruik van maken.

De App voor Tablets met minimaal Android 3.0 zal halverwege mei beschikbaar zijn in Android Market. Met de App kunt u de interactieve ontvanger bedienen waar u ook bent: opnemen, zappen, of herinneringen instellen. Verder is er een uitgebreide TV-gids. Klanten met een HD recorder kunnen via de Tab ook live TV pauzeren en op afstand opnames beheren.
Zie ook:

http://www.lijbrandt.nl/nieuwsbrief-april-2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Ned 1, 2 en 3 zijn hier al in HD op DVB-C beschikbaar. Postcode 3752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
souris schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:49:
Ned 1, 2 en 3 zijn hier al in HD op DVB-C beschikbaar. Postcode 3752
Klopt, ze zijn druk bezig om deze nu in alle gebieden te activeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmm heb die 0,00 euro upgrade naar 100/100 ook even getest.
Upload blijft achter op 50 (Dlink dir-655), maar download gaat goed...

Tenminste...
Via FTP en speedtests gaat alles goed! Maar wanneer ik verkeer van nieuwsgroepen op volledige snelheid download, dan gaat gelijk mijn m540 haperen op (ieder geval) Nederland 3... Klinkt een beetje als een eerder probleem:
Rekenblok in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

Binnenkort eens bellen als het zich blijft voordoen. Of webcare moet dat even op afstand willen doen, dan stuur ik wel een DM'tje ;)

Ben benieuwd of dit nu vaker gaat voorkomen met deze upgrade, omdat men nu tegen de limitatie aanloop van de 100mb modems (Mocht ik het zelfde probleem hebben natuurlijk). Al zou de QoS dit eigenlijk moeten voorkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 26-04-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Mau_Maus,

Misschien werkt de tip van MiK (de post onder mijn post) ook bij jou wat betreft de MTU waarde?

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 26-04-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Rekenblok schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:06:
@Mau_Maus,

Misschien werkt de tip van MiK (de post onder mijn post) ook bij jou wat betreft de MTU waarde?
Daar heb ik vroeger ooit wel eens mee "gekloot" vooral om meer snelheid uit me Nas te halen. Maar die staat overal al 1,5 jaar op 1500.

Maar goed ik kijk het nog eventjes aan. Net pas geactiveerd en moet misschien nog even wat uitgebreider testen.

Dank voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
In mijn Draytek stond ie ergens op 1400 nogwat, na het wijzigen naar 1500 waren de problemen voor mij in ieder geval verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Even een kort vraagje :). Ik krijg binnenkort glasvezel van XMS en heb daar ook IPTV bij. Nu las ik op de XMS site dat de IPTV uit poort 2 komt. Kan ik dan ook gewoon een kabel van poort 2 in een switch prakken en dan 1 naar me dat kastje voor me tv en eentje naar bijvoorbeeld me ps3? Zou dat goed gaan? Of gaat hier kwaliteit verlies optreden?

[ Voor 9% gewijzigd door Rutix op 26-04-2012 08:43 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 10:20
Beste Tweakers,

Sinds een kleine week ben ik overgestapt van UPC naar XMS. Echter ondervind
ik sinds die tijd een raar probleem met de router. Op willekeurige momenten valt
spontaan de verbinding weg via de router. Dit laat zich in Windows dan zien als
het gele driehoekje met uitroepteken.

Overbrug ik de router is er direkt weer internet, dus ligt het niet aan het XMS modem.
Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk, kom ik helaas niet verder als
het antwoord "wij ondersteunen geen routers"

Hang ik de modem nog aan het tijdelijke UPC modem is er geen uitval. De router moet
ik eerst van de stroom halen en opnieuw opstarten om de verbinding weer tot stand te
brengen. In de modem zelf kan ik geen enkele oplossing vinden om het probleem te
verhelpen.

Zijn er meer mensen die toevallig dezelfde combinatie hebben van provider en router
in combinatie met de hierboven beschreven problemen? Anders zit er weinig meer op
dan een aanschaf van een nieuwe modem te overwegen.

Met vriendelijke groeten en bij voorbaat dank voor de reacties,

Remco

Hoi, Sorry, het betreft hier een Linksys E4200 V1 met de laatste firmaware. Met een UTP kabel aangesloten op de modem van XMS

[ Voor 5% gewijzigd door [S2N]Baalberith op 26-04-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Mau_Maus schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:51:
Tenminste...
Via FTP en speedtests gaat alles goed! Maar wanneer ik verkeer van nieuwsgroepen op volledige snelheid download, dan gaat gelijk mijn m540 haperen op (ieder geval) Nederland 3... Klinkt een beetje als een eerder probleem:

Binnenkort eens bellen als het zich blijft voordoen. Of webcare moet dat even op afstand willen doen, dan stuur ik wel een DM'tje ;)

Ben benieuwd of dit nu vaker gaat voorkomen met deze upgrade, omdat men nu tegen de limitatie aanloop van de 100mb modems (Mocht ik het zelfde probleem hebben natuurlijk). Al zou de QoS dit eigenlijk moeten voorkomen.
Usenet via een IPv6 constructie??

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
FU2_Baalberith schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:06:
Beste Tweakers,

Sinds een kleine week ben ik overgestapt van UPC naar XMS. Echter ondervind
ik sinds die tijd een raar probleem met de router. Op willekeurige momenten valt
spontaan de verbinding weg via de router. Dit laat zich in Windows dan zien als
het gele driehoekje met uitroepteken.

Overbrug ik de router is er direkt weer internet, dus ligt het niet aan het XMS modem.
Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk, kom ik helaas niet verder als
het antwoord "wij ondersteunen geen routers"

Hang ik de modem nog aan het tijdelijke UPC modem is er geen uitval. De router moet
ik eerst van de stroom halen en opnieuw opstarten om de verbinding weer tot stand te
brengen. In de modem zelf kan ik geen enkele oplossing vinden om het probleem te
verhelpen.

Zijn er meer mensen die toevallig dezelfde combinatie hebben van provider en router
in combinatie met de hierboven beschreven problemen? Anders zit er weinig meer op
dan een aanschaf van een nieuwe modem te overwegen.

Met vriendelijke groeten en bij voorbaat dank voor de reacties,

Remco
Welkom Remco!
Heb jij toevallig een Netgear router?
Zo niet. Kun je meer inzicht geven over de manier waarop connectie maakt? Zoals type router, verbindingsnelheid (Wireless N of G danwel met een kabel)? Dit helpt om een beter beeld te krijgen.

Wat jij omschrijft lijkt heel veel op mijn probleem dat ik had met de WNDR3700v1 van Netgear. Firmware van latest and greatest. Nou ja. Laten we zeggen dat latest niet altijd greatest is. Ik heb een downgrade van de router gedaan. Daarna draaide alles stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xms_webcare

Kan je ons via DM je adresgegevens sturen, ik zal de netwerkbeheerder vragen of de lokale aannemer dit wellicht met wat voorrang kan behandelen. Ik kan je echter niet garanderen dat dit sneller gaat/kan dan binnen 5 werkdagen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Rekenblok schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:53:
[...]

Klopt, ze zijn druk bezig om deze nu in alle gebieden te activeren :)
Moet je hier nog opnieuw voor scannen o.i.d? Kun je ergens aan zien dat het HD is behalve uiteraard de beeld kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:36:
Even een kort vraagje :). Ik krijg binnenkort glasvezel van XMS en heb daar ook IPTV bij. Nu las ik op de XMS site dat de IPTV uit poort 2 komt. Kan ik dan ook gewoon een kabel van poort 2 in een switch prakken en dan 1 naar me dat kastje voor me tv en eentje naar bijvoorbeeld me ps3? Zou dat goed gaan? Of gaat hier kwaliteit verlies optreden?
Als je deze setup wilt gebruiken om je PS3 van internet te voorzien dan zal dit niet werken, hiervoor zal je de switch/router op de internet poort moeten aansluiten (poort 1) zodat je hier de verschillende apparaten op kunt aan sluiten via een UTP kabel. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Rutix schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:36:
Poort1 = Internet
Poort2 = IPTV

Je kan voor beiden een switch gebruiken om meerdere apparaten aan te sluiten, maar je kan niet 'mengen'. Dus je kan een switch achter poort 1 hangen en daar meerdere computer/consoles/etc aan hangen voor internet. En je kan een switch achter poort 2 hangen en daar meerdere amino's/htpc's aan hangen. Maar je kan geen internet uit poort 2 krijgen en geen IPTV uit poort 1. Als je dus op meerdere apparaten IPTV wilt hebben en op meerdere apparaten internet, dan zal je twee switches moeten hebben.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Luuk1983 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:49:
[...]

Poort1 = Internet
Poort2 = IPTV

Je kan voor beiden een switch gebruiken om meerdere apparaten aan te sluiten, maar je kan niet 'mengen'. Dus je kan een switch achter poort 1 hangen en daar meerdere computer/consoles/etc aan hangen voor internet. En je kan een switch achter poort 2 hangen en daar meerdere amino's/htpc's aan hangen. Maar je kan geen internet uit poort 2 krijgen en geen IPTV uit poort 1. Als je dus op meerdere apparaten IPTV wilt hebben en op meerdere apparaten internet, dan zal je twee switches moeten hebben.
Gaat niet helemaal werken. Je zal om je internet te delen een router moeten hangen aan poort 1, daarvandaan kan je meerdere apparaten aansluiten op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 13-09 15:57
Voor het aansluiten van meerdere IPTV clients (Amino's) zou beter een "managed" switch ingezet kunnen worden die igmp snooping ondersteund. Hierdoor wordt alleen de switchpoort, die om het iptv multicast verkeer "vraagt", aangesloten ipv alle switchpoorten die mee staan te knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
Le-xxx-ie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:51:
Gaat niet helemaal werken. Je zal om je internet te delen een router moeten hangen aan poort 1, daarvandaan kan je meerdere apparaten aansluiten op internet...
Oeps, natuurlijk. Ik was vooral bezig uit te leggen dat je IPTV en internet niet kan mengen dat ik er niet aan gedacht heb :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenminste...

Je kan het nog even aankijken. Het is een bekend probleem (helaas) waar aan wordt gewerkt. Een extra voorbeeld kan denk ik geen kwaad om de oplossing voor het probleem sneller te vinden. Zou je je adresgegevens willen sturen via DM? Met daarbij de volgende informatie:

- Je kan eerst nog een software update doen, dan weet je zeker dat je nieuwste software hebt.
- Je zegt dat het beeld hapert; staat het dan even stil (met beeld) of wordt het even zwart? En hoe lang duurt dat ongeveer?
- Kan je voor mij 3 tot 5 data met tijdstippen opschrijven waarop dit gebeurd en bij welke zenders je dit ziet?
- Wanneer je download vanaf nieuwsgroepen, heb je dan ook problemen met telefoongesprekken? Bedankt! - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Hier gaat ook de upload niet verder dan 50mbit, hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

[...]

Poort1 = Internet
Poort2 = IPTV

Zoals hierboven al vermeld gaat dat niet voor je internet, daar moet eerst een router tussen.
Maar als je achter die router en aan je IPTV een switch hangt welke ook vlan's aan kan, zou het ook moeten werken.
Al je LAN verbindingen en je router in bv vlan1 en alle iptv apparaten in vlan2

[ Voor 20% gewijzigd door Thasaidon op 26-04-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen die nu plots problemen hebben met de upload van 100Mb, koop een fatsoenlijke router. Al die routers uit de d-link 6XX serie trekken die snelheden niet. Ik heb er zelf 1 gehad uit de 6 en 8 serie en die trokken het allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:13:
Voor alle mensen die nu plots problemen hebben met de upload van 100Mb, koop een fatsoenlijke router. Al die routers uit de d-link 6XX serie trekken die snelheden niet. Ik heb er zelf 1 gehad uit de 6 en 8 serie en die trokken het allebei niet.
Heb inderdaad een dlink-655. Zal het vanavond wel ff proberen zonder router ertussen, bedankt voor de tip!
En wat zou dan wel een goede router zijn die dit aankan?

[ Voor 5% gewijzigd door Arn0uDz op 26-04-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

BusmuiZ schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:15:
[...]

Heb inderdaad een dlink-655. Zal het vanavond wel ff proberen zonder router ertussen, bedankt voor de tip!
En wat zou dan wel een goede router zijn die dit aankan?
Als ik nu een speedtest doe (met mijn 50mb) dan zit de download tegen de 50 aan, maar mijn upload schommelt altijd tussen de 70 en 80.
Ik ga er dan ook van uit dat mijn Netgear WNDR3700 het gewoon trekt... :9

Overigens zouden die nieuwe Linksys (Cisco) series het ook moeten trekken... o.a. de Cisco E4200

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 26-04-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Voor 41 euro een super router, eventueel met DD-WRT erop. Niet voor niets het populairste item onder netwerkapparatuur in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
j1nx schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:22:
[...]

Usenet via een IPv6 constructie??
Nope
Hij is al wat oud, en denk er ook zeker aan om een andere te nemen al een tijdje, maar de suggestie dat ie niet fatsoenlijk is vind ik beetje overdreven ;). Was toen wel 1 van de beste routers. Maar als het echt een limitatie is (andere ervaring met upload boven 50mb met dir-655???), dan wordt het tijd voor een nieuwe.
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:47:
[...]

Je kan het nog even aankijken. Het is een bekend probleem (helaas) waar aan wordt gewerkt. Een extra voorbeeld kan denk ik geen kwaad om de oplossing voor het probleem sneller te vinden. Zou je je adresgegevens willen sturen via DM? Met daarbij de volgende informatie:

- Je kan eerst nog een software update doen, dan weet je zeker dat je nieuwste software hebt.
- Je zegt dat het beeld hapert; staat het dan even stil (met beeld) of wordt het even zwart? En hoe lang duurt dat ongeveer?
- Kan je voor mij 3 tot 5 data met tijdstippen opschrijven waarop dit gebeurd en bij welke zenders je dit ziet?
- Wanneer je download vanaf nieuwsgroepen, heb je dan ook problemen met telefoongesprekken? Bedankt! - Sophie
Ik heb geen telefonie... maar heb volgende week wel tijd om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Onzin, ik heb hier een tijd 100/100 gedraaid met een 655, geen centje pijn. De upload werd gewoon volgetrokken (server) en tegelijk een download van 70 Mbit.

De 655 is een tijd lang een top model geweest.

Momenteel heb ik een Asus RT-N66U, en die doet 200/200 zonder problemen :). Ik kan de 655 nog wel eens aansluiten, even kijken hoever hij komt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat de discussie hier thuishoort maar ik heb andere ervaringen met beide routers. Zeker met wat meer verbindingen zijn die dingen gewoon niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:55:
[...]

Nope

[...]

Hij is al wat oud, en denk er ook zeker aan om een andere te nemen al een tijdje, maar de suggestie dat ie niet fatsoenlijk is vind ik beetje overdreven ;). Was toen wel 1 van de beste routers. Maar als het echt een limitatie is (andere ervaring met upload boven 50mb met dir-655???), dan wordt het tijd voor een nieuwe.

[...]

Ik heb geen telefonie... maar heb volgende week wel tijd om te testen.
Prima, wij horen het graag. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
@xms_webcare

Jammer dat XMS zich achter anderen hier voor gaat verschuilen. Normale bedrijven doen dit meestal toch wat netter, gezien jij als klant XMS betaald, bij alles voor hun terecht moet. Niet netjes, zowel tegenover reggefiber als tegenover de klant.

Jij hebt niets met reggefiber te maken, dit is niet iets tussen jou en reggefiber of tussen reggefiber en XMS.

Dit is iets tussen jou en XMS.

Ik word altijd een beetje iel als ik dit soort wijs gedrag zie van een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
[...]

Poort1 = Internet
Poort2 = IPTV
.....
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:46:
[...]

Als je deze setup wilt gebruiken om je PS3 van internet te voorzien dan zal dit niet werken, hiervoor zal je de switch/router op de internet poort moeten aansluiten (poort 1) zodat je hier de verschillende apparaten op kunt aan sluiten via een UTP kabel. -Tim
Thanks voor de informatie ;) dan maar 2 kabels trekken naar de tv :) want moet wel toegang blijven houden tot me NAS natuurlijk ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 16:03
Darkangle schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:56:
[...]
Jammer dat XMS zich achter anderen hier voor gaat verschuilen. Normale bedrijven doen dit meestal toch wat netter, gezien jij als klant XMS betaald, bij alles voor hun terecht moet. Niet netjes, zowel tegenover reggefiber als tegenover de klant.

Jij hebt niets met reggefiber te maken, dit is niet iets tussen jou en reggefiber of tussen reggefiber en XMS.

Dit is iets tussen jou en XMS.

Ik word altijd een beetje iel als ik dit soort wijs gedrag zie van een bedrijf.
Het verhaal komt me heel bekend voor.. Ik ben vorig jaar verhuist en heb toen mijn XMS verbinding meegenomen (was een hele toer om dat goed voor elkaar te krijgen).. Mijn jongere broer die nog op mijn oude adres woont wilde dit jaar XS4ALL galsvezel aanvragen, maar je raadt het al, dat ging niet omdat de lijn nog bezet gehouden werd door XMS volgens Reggefiber, XS4ALL kon niks en verwees naar XMS, XMS wist van niks en verwees naar XS4ALL en Reggefiber verwees naar zowel XMS als XS4ALL.. Het bekende van het kastje naar de muur verhaal, het was om gek van te worden.. En dat allemaal nadat ik al meer dan een half jaar daar weg was met mijn XMS verbinding.. Het is duidelijk dat er flink wat fout gaat in de procedures van verhuizingen en migraties van ISP naar ISP via glasvezel.. Men kan nog heel veel leren van hoe het gaat via ADSL, waar dit soort zaken in hooguit een paar dagen geregeld zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij adsl was het tot voor kort ook erg, maar dat het tijd wordt voor een goede regeling voor van glas naar glas overstappen is duidelijk, maar daar wordt aan gewerkt heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:45:
[Btw.. awake nou al gekeken? :)
@ denan : ik weet dat het niet aan mij gericht was, maar je bedoelt deze TV serie ?

Kijk ook aardig wat TV series. Ben Bij Dexter seizoen 4 aanbeland, Fringe seizoen 4, ben nu (eindelijk) Band of Brothers aan het kijken, en heb er nog flink wat staan om nog aan te beginnen (o.a Torchwood en True Blood). Maar ja, wanneer .... ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Inflatable schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:05:
[...]

Het verhaal komt me heel bekend voor.. Ik ben vorig jaar verhuist en heb toen mijn XMS verbinding meegenomen (was een hele toer om dat goed voor elkaar te krijgen).. Mijn jongere broer die nog op mijn oude adres woont wilde dit jaar XS4ALL galsvezel aanvragen, maar je raadt het al, dat ging niet omdat de lijn nog bezet gehouden werd door XMS volgens Reggefiber, XS4ALL kon niks en verwees naar XMS, XMS wist van niks en verwees naar XS4ALL en Reggefiber verwees naar zowel XMS als XS4ALL.. Het bekende van het kastje naar de muur verhaal, het was om gek van te worden.. En dat allemaal nadat ik al meer dan een half jaar daar weg was met mijn XMS verbinding.. Het is duidelijk dat er flink wat fout gaat in de procedures van verhuizingen en migraties van ISP naar ISP via glasvezel.. Men kan nog heel veel leren van hoe het gaat via ADSL, waar dit soort zaken in hooguit een paar dagen geregeld zijn..
Bekend verhaal. In het geval van mijn zwager en ikzelf werd de lijn pas vrijgegeven na tussenkomst van het plaatselijke glasvezel-beheer-comité, die ook het initiatief hadden genomen tot het verglasvezelen van ons dorp. Erg jammer dat providers (nog) zo moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:18:
[...]

@ denan : ik weet dat het niet aan mij gericht was, maar je bedoelt deze TV serie ?

Kijk ook aardig wat TV series. Ben Bij Dexter seizoen 4 aanbeland, Fringe seizoen 4, ben nu (eindelijk) Band of Brothers aan het kijken, en heb er nog flink wat staan om nog aan te beginnen (o.a Torchwood en True Blood). Maar ja, wanneer .... ;) ;)
Die was voor nick.. maar voor jou ook zeker een aanrader. Persoonlijk vind ik dit een van de beste series van de laatste jaren. Qua verhaal/opzet en filmtechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
BamSlam_ schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:43:
[...]
Bekend verhaal. In het geval van mijn zwager en ikzelf werd de lijn pas vrijgegeven na tussenkomst van het plaatselijke glasvezel-beheer-comité, die ook het initiatief hadden genomen tot het verglasvezelen van ons dorp. Erg jammer dat providers (nog) zo moeilijk doen.
Het is niet zozeer het 'moeilijk' doen van de providers. Als het contract afgelopen is ceasen ze de lijnen en verwijdert RF de patches. Als er in die opdracht wat mis gaat blijft de patch staan en lijkt het alsof er nog diensten op de lijn zijn. Dan mag RF ze niet zomaar verwijderen. De ISP heeft de lijn echter ook niet in de administratie staan dus moeten ze handmatig ceases gaan genereren om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:15:
Bij adsl was het tot voor kort ook erg, maar dat het tijd wordt voor een goede regeling voor van glas naar glas overstappen is duidelijk, maar daar wordt aan gewerkt heb ik begrepen.
Als er net zo hard aan gewerkt wordt als aan de keuzemenu-issues bij telefonie en de 15fps-issues voor België HD, dan is het ergens eind 2028 wel operationeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erm... 100 mbit toch? geen 150? :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/aay3Hiyr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees daar toch echt 15 Mbit ipv 150 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing uitzending gemist

We hebben van Glashart Media begrepen dat er bij alle uitzendingen van uitzending gemist een foutmelding 10 wordt weergegeven.

Er wordt gewerkt aan een oplossing. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:14:
[...]

Ik lees daar toch echt 15 Mbit ipv 150 ;)
Ja sorry, t zijn er 150 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
ik vind dat er wel heel erg veel storing is met uitzending gemist van Glashart Media

Nu is het nog gratis
ik hoop wel als we er straks voor moeten betalen
dat dit soort problemen bijna niet meer voorkomen

anders is het die 4.95 niet waard
trouwens vind dat het ook gewoon gratis moet blijven we hebben het altijd al gehad
en dan ineens hebben ze een geldkraan gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 16:03
denan schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:06:
[...]

Het is niet zozeer het 'moeilijk' doen van de providers. Als het contract afgelopen is ceasen ze de lijnen en verwijdert RF de patches. Als er in die opdracht wat mis gaat blijft de patch staan en lijkt het alsof er nog diensten op de lijn zijn. Dan mag RF ze niet zomaar verwijderen. De ISP heeft de lijn echter ook niet in de administratie staan dus moeten ze handmatig ceases gaan genereren om het op te lossen.
Het is gewoon een slechte communicatie tussen de partijen en/of gepruts met de administratie.. Wat het ook is, het komt veel teveel voor en de klant is de dupe.. Dit zijn zaken die voor negatieve mond op mond reclame zorgen, niet goed voor de glasvezelmarkt.. Ik hoop dat men dit snapt en het prioriteit geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Thasaidon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:33:
[...]

Als ik nu een speedtest doe (met mijn 50mb) dan zit de download tegen de 50 aan, maar mijn upload schommelt altijd tussen de 70 en 80.
Ik ga er dan ook van uit dat mijn Netgear WNDR3700 het gewoon trekt... :9

Overigens zouden die nieuwe Linksys (Cisco) series het ook moeten trekken... o.a. de Cisco E4200
Mijn Cisco e3000 met dd-wrt trekt het up en down zonder problemen, alleen alles wat er wireless op aangesloten is heeft veel last van een trage verbinding, en mocht je via wlan of vaste kabel een ip adres van de dhcp server willen krijgen dan wil dat nog weleens mislukken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Inflatable schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:01:
[...]

Het is gewoon een slechte communicatie tussen de partijen en/of gepruts met de administratie.. Wat het ook is, het komt veel teveel voor en de klant is de dupe.. Dit zijn zaken die voor negatieve mond op mond reclame zorgen, niet goed voor de glasvezelmarkt.. Ik hoop dat men dit snapt en het prioriteit geeft..
XS4ALL kan tegenwoordig die zogenoemde ceases zelf uitvoeren. Dit gedoe zou zover ik weet in ieder geval bij XS4ALL tot de verleden tijd moeten behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik inlog op mijn xms en ik kijk bij "Internet instellingen" dan zie ik alleen staan "Uw huidige internetsnelheid is 48 Mbps.".
Waarom kan ik geen andere snelheid kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

Kaasje123 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:12:
[...]

XS4ALL kan tegenwoordig die zogenoemde ceases zelf uitvoeren. Dit gedoe zou zover ik weet in ieder geval bij XS4ALL tot de verleden tijd moeten behoren.
Vergeet niet dat XS4ALL alleen op WMP levert met alleen de IP diensten. XMS levert op zowel WGDO als op WMP met daarnaast nog eens de lijn voor ATV/DVB-C. Dat maakt het wel een stukje complexer, zeker als er van netwerk gewisseld moet worden. En nee, ik praat zeker niet goed dat overstappen op glas veelal moeizaam gaat. De vezelindustie is een markt waar nog enorm veel gebeurd achter de schermen en zolang er nog teveel "eilandjes" zijn die met verschillende tools gekoppeld worden zal overstappen foutgevoelig blijven, net als bij ADSL in beginjaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:00:
Als ik inlog op mijn xms en ik kijk bij "Internet instellingen" dan zie ik alleen staan "Uw huidige internetsnelheid is 48 Mbps.".
Waarom kan ik geen andere snelheid kiezen?
Welke plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik heb ook maar eens gekeken op mijn.xmsnet.nl en zag dat, zoals eerder gemeld, de upgrade €0.00 kost. Per ongeluk heb ik hierop geklikt en zonder er bij na te denken bevestigd.

ongeduldig hè...

Maar goed, mijn fritzbox 7340 trekt het wel, maar dan moet ik niet tegelijk up- en downloaden want dan stort het in.
Pagina: 1 ... 47 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.