XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.699 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:21:
[...]

Mocht je het wachtwoord niet meer weten dan ontvang ik graag een DM met daarin je adresgegevens en het gewenste wachtwoord zodat ik deze voor je kan laten instellen. Hiervoor zal het wachtwoord van Mijn XMS worden gereset naar het originele wachtwoord zoals in de brief vermeld staat. -Tim
Eigenlijk best een vreemde procedure. Netter zou zijn als jullie op een knop 'Generate new password' kunnen klikken waarop deze per post word verstuurd naar de gebruiker.

Makkelijker zou zijn als je via Mijn XMS een wachtwoord kon instellen voor je e-mail of een alternatief adres kunt opgeven om een nieuw wachtwoord naartoe te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
fast-server schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:07:
Gebeurd dit ook als de amino's op een switch zitten?
Zoals ik schreef zitten ze op een VLAN switch. Egress packets worden geuntagged, dus voor de Amino's en poort 2 op de Genexis is dit geheel transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom niet op een goedkope gewone switch? Dat werkt volgens mij altijd goed.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een managed switch werkt ook gewoon goed zolang je inderdaad IPTV maar op een apart VLAN hebt zitten. Dan maakt dat helemaal niets uit t.o.v. van een unmanaged switch.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 30-01-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Fiber schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:24:
Waarom niet op een goedkope gewone switch? Dat werkt volgens mij altijd goed.
Omdat ik anders twee switches moet neerzetten, waar ik nu al een duurdere VLAN switch heb staan. Bovendien kan ik nu heel makkelijk software matig andere poorten aan de VLAN toekennen voor hobby doeleinden ;)

Maar ik zal voor de test vanavond even een paar "gewone" switches proberen op puur het IPTV gedeelte. Het gekke is gewoon dat authentication en op beide Amino's kijken naar verschillende streams zonder probleem verloopt. Puur en alleen bij het zappen freezed de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beschikt die managed switch over functies als igmp snooping of dat soort functies? Zo ja dan moet je misschien eens met die instellingen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ik222 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:29:
Een managed switch werkt ook gewoon goed zolang je inderdaad IPTV maar op een apart VLAN hebt zitten. Dan maakt dat helemaal niets uit t.o.v. van een unmanaged switch.
Ongetwijfeld. Maar de terechte vraag van fast-server was om eens te testen met een gewone switch. Als dat wel goed werkt dan weet je in ieder geval waar je het probleem moet zoeken: In die managed switch en dus niet bij XMS.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
ik222 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:32:
Beschikt die managed switch over functies als igmp snooping of dat soort functies? Zo ja dan moet je misschien eens met die instellingen spelen.
Jazeker, IGMP Snooping staat disabled. Ik zal vanavond eens testen met een unmanaged switch en als dat wel werkt, dan duik ik nogmaals die functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:12
Mijn vader is net in een huurhuis in Nijmegen gaan wonen waar Glasvezel beschikbaar is. We hebben het complete pakket met iptv, internet, telefoon, etc aangevraagd en inmiddels de welkomstbrief ontvangen. Nu hangt er in de woning al een (ik geloof packetfront) modem. De vorige bewoner lijkt echter de adapter meegenomen te hebben, want die ontbreekt. Nu staat er in de welkomstbrief dat er een aannemer contact opneemt over het opleveren van het modem.
Geldt dit ook voor woningen waar al een modem hangt? En vanaf wanneer gaan de 20 werkdagen in die vermeld staan in de FAQ?
Ter verduidelijking, dit is het modem:
Afbeeldingslocatie: http://pimknops.nl/got/foto%201.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Knopsje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:02:
...Nu staat er in de welkomstbrief dat er een aannemer contact opneemt over het opleveren van het modem.
Geldt dit ook voor woningen waar al een modem hangt? ...
Lijkt mij niet nodig. Al gebeld met XMS? Zo'n adaptertje valt vast wel te regelen lijkt mij. En anders weten de WebCare mensen hier er wel raad mee. :)

offtopic:
Leuk! Ik heb ook zo'n huis waar de verwarmingsbuizen gewoon dienst doen als extra radiator...

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 30-01-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knopsje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:02:
Mijn vader is net in een huurhuis in Nijmegen gaan wonen waar Glasvezel beschikbaar is. We hebben het complete pakket met iptv, internet, telefoon, etc aangevraagd en inmiddels de welkomstbrief ontvangen. Nu hangt er in de woning al een (ik geloof packetfront) modem. De vorige bewoner lijkt echter de adapter meegenomen te hebben, want die ontbreekt. Nu staat er in de welkomstbrief dat er een aannemer contact opneemt over het opleveren van het modem.
Geldt dit ook voor woningen waar al een modem hangt? En vanaf wanneer gaan de 20 werkdagen in die vermeld staan in de FAQ?
Ter verduidelijking, dit is het modem:
[afbeelding]
Als je via DM de adresgegevens stuurt, kijken wij dit even voor je na. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:12
Sophie, DM verstuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Vraag me af of je wel signaal op die CPE gaat binnenkrijgen...
Naar mijn weten is de minimale radius van een fiber bocht 7cm en die op de foto zal een halve cm hebben...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@venga: zit je wel op de laatste software release van die switch?
Je switch managed ook je igmp in dit geval. Je switch bepaalt dan aan de hand van de requests welke poorten om de igmp stream gevraagd hebben en zet de stream alleen naar die poorten door (Wikipedia: IGMP snooping).
Er zijn wel wat bugjes geweest in die switches mbt igmp dacht ik.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:50:
@venga: zit je wel op de laatste software release van die switch?
Je switch managed ook je igmp in dit geval. Je switch bepaalt dan aan de hand van de requests welke poorten om de igmp stream gevraagd hebben en zet de stream alleen naar die poorten door (Wikipedia: IGMP snooping).
Er zijn wel wat bugjes geweest in die switches mbt igmp dacht ik.
Laatste firmware ja.

IGMP snooping ken ik, maar dat staat disabled. Dus zouden er niet "smart" IGMP pakketjes verloren moeten gaan. Maar ik ga vanavond eerst even een unmanaged switch proberen (kan de vriendin de andere Amino bedienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
Ik gebruik de HP ProCurve 1810 met vlan voor iptv en dit werkt probleemloos.

Voor zover ik weet ondersteund deze switch geen IGMP.

Ik wil nog wel een tweede switch aanschaffen om iptv en het netwerkverkeer over één kabel te sturen naar een slaapkamer waar ik maar 1 netwerkaansluiting heb. Heeft iemand hier ervaring mee met een ProCurve 1810 of weet of dit probleemloos werkt ondanks het ontbreken van IGMP ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Venga AB schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:56:
[...]

Laatste firmware ja.

IGMP snooping ken ik, maar dat staat disabled. Dus zouden er niet "smart" IGMP pakketjes verloren moeten gaan. Maar ik ga vanavond eerst even een unmanaged switch proberen (kan de vriendin de andere Amino bedienen).
Zojuist met een unmanaged switch geprobeerd. Zelfde probleem. Dus ook nu, bij zappen op de ene Amino freezed de ander. Zelfs als ik de ene Amino uit zet, freezed de ander.

Ligt het i.i.g. niet aan me VLAN switch,

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hmm, dan wordt het al een ander verhaal. Alle stekkers er een uurtje uit? (Modem, switch, settopboxen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Fiber schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:16:
Hmm, dan wordt het al een ander verhaal. Alle stekkers er een uurtje uit? (Modem, switch, settopboxen.)
Switch net unmanaged geprobeerd, dus die kwam koud aan het stroom ;) STB's stroom eraf geen probleem, maar helpt niet. Modem kan het stroom niet af i.v.m. servers (althans niet nu en sowieso geen uur).

Persoonlijk vind ik een power cycle altijd een beetje een overbodige oplossing om iets anders te triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
irritant 'probleempje' hier. Vanwege problemen met mijn Amino heb ik een tijdje geleden mijn 130M omgeruild voor een 140. De problemen waar ik last van had (opstartproblemen van de Amino) zijn nu voorbij.
Alleen merk ik nu dat mijn Sony tv ( KDL-40HX800 )niet helemaal lekker overweg kan met de AB. Wanneer ik de tv op standby wil zetten dan springt deze eerst naar het digitale kanaal, en de volgende keer pas uit.
Dit heeft puur met de ab van de 140 te maken. Met de ab van de 130M had ik nooit problemen, maar deze herkende ook veel meer code's. Helaas zijn dit 3-cijfer codes ipv de4-cijferige codes die de 140 wil. Iemand een idee of er nog ergens meer codes te vinden zijn?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Krishly schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:31:
Ik gebruik de HP ProCurve 1810 met vlan voor iptv en dit werkt probleemloos.

Voor zover ik weet ondersteund deze switch geen IGMP.

Ik wil nog wel een tweede switch aanschaffen om iptv en het netwerkverkeer over één kabel te sturen naar een slaapkamer waar ik maar 1 netwerkaansluiting heb. Heeft iemand hier ervaring mee met een ProCurve 1810 of weet of dit probleemloos werkt ondanks het ontbreken van IGMP ondersteuning?
Ik gebruik de Procurve 1810G icm met een SG200-08 van Cisco en kan bevestigen dat de 1810 geen snooping ondersteund. De SG200-08 kan dat wel en dat werkt perfect. Als je dit niet "enabled" hebt dan wordt het IPTV verkeer over alle LAN poorten geflood waar het IPTV Vlan actief is.

Met igmp snooping zie je, in het (web)management van de switch, dat het multicast MAC adres wordt gevonden van het bijbehorende multicast IP adres.

Als je 2x de 1810 aansluit met op elke switch 1 poort actief voor het IPTV gedeelte, dan zal het ook goed werken zonder igmp snooping. (zonder flooding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Venga AB schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:11:
[...]
Persoonlijk vind ik een power cycle altijd een beetje een overbodige oplossing om iets anders te triggeren.
Ik ook hoor, maar de ellende is dat het helaas soms toch helpt... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/Horza/screen4.jpg

het lijkt dat er vandaag wat aan gedaan is de snelheid haal nu wat ik zou moeten halen en blijft redelijk constand _/-\o_

duimen dat dit zo blijft :P

maar dat zal helaas wel niet :X

[ Voor 8% gewijzigd door Horza2011 op 30-01-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Als ik IGMP snooping enable, dan freezed de M540 niet als ik zap met de M130... Maar dan kan ik niet alle zenders streamen op de M130 :?

@marigo Gezien je avatar heb je de nodige kennis m.b.t. de Cisco, hoe stel ik deze goed in voor IPTV? Ik heb nu poort 1 t/m 5 member van VLAN1 voor Internet. Poort 6,7 en 8 VLAN2 voor IPTV. Daarnaast heb ik PVID 2 ingesteld voor poort 6,7 en 8, zodat untagged frames de juiste VLAN id krijgen,

Aan poort 6,7,8 zitten resp. Amino M130, M540 en tweede poort van de Genexis. IGMP snooping disabled geeft dus freezes bij zappen op de andere box. IGMP snooping enabled bovenstaande.

Unmanaged switch gaf ook de freeze resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:21:
[...]

Mocht je het wachtwoord niet meer weten dan ontvang ik graag een DM met daarin je adresgegevens en het gewenste wachtwoord zodat ik deze voor je kan laten instellen. Hiervoor zal het wachtwoord van Mijn XMS worden gereset naar het originele wachtwoord zoals in de brief vermeld staat. -Tim
@Webcare Voordat ik ga schreeuwen moet ik eerst beter de brief lezen... :o
Het wachtwoord staat netjes in de brief.........

Ik wil ook nog even terugkomen op de snelheidsproblemen met downloaden en het downloaden en tegelijk uploaden op een 100Mbit lijntje.

Sinds gisteren heb ik een 100/100 lijntje liggen van XMS en heb daarop gelijk wat testen gedraaid.

Aansluiting: Packetfront DRG600 -> Netgear WNDR3700v1 -> Cat5e UTP -> PC.
Met de speedtest van Reggefiber krijg ik de volgende waarden:

Afbeeldingslocatie: http://amberg.nl/img/001.png

Op speedtest.net heb ik deze waarden:

Afbeeldingslocatie: http://amberg.nl/img/002.png

En als ik een Up (naar eigen website) en Download (100mb.bin vanaf Tweak) test doe zie ik deze waarden:

Afbeeldingslocatie: http://amberg.nl/img/003.png

Als ik de Up en download los van elkaar uitvoer haal ik beide gevallen de volledig lijnsnelheid.
Ik moet zeggen dat dit zeer netjes is.

De wijkcentrales hier zijn geplaatst in Sep/okt.

[ Voor 44% gewijzigd door debom op 31-01-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Je kan alleen de volledige 100/100 halen op een gigabit CPE, is vorige week ook al gepost.
100Mbps CPE's doen maximaal 170Mbps gecombineerd en daar gaat IPTV nog af als deze aanstaat.

Dit vermelden ze echter niet op de website terwijl ze dit al vanaf het begin aan weten...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
@Venga AB

Vreemd dat je met igmp snooping enabled niet alle zenders kan ontvangen.

igmp snooping voor vlan 2 heb je dus al geconfigureerd. Ik heb zelf igmp Mrouter statisch opgegeven, misschien helpt het voor jouw probleem. Dit moet jij doen voor poort 8 die aan de genexis hangt.

Probeer het eens. Ik beschik niet over 2 amino's, maar wel over een dd-wrt router en een M532. Met deze setup kan ik jouw probleem niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
marigo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:59:
@Venga AB

Vreemd dat je met igmp snooping enabled niet alle zenders kan ontvangen.

igmp snooping voor vlan 2 heb je dus al geconfigureerd. Ik heb zelf igmp Mrouter statisch opgegeven, misschien helpt het voor jouw probleem. Dit moet jij doen voor poort 8 die aan de genexis hangt.

Probeer het eens. Ik heb beschik niet over 2 amino's, maar wel over een dd-wrt router en een M532. Met deze setup kan ik jouw probleem niet reproduceren.
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik kan nergens een optie vinden om iets wat betrekking heeft op IGMP per poort in te stellen.

Wel heb ik nog de volgende opties; Unregistered IP Multicast Flooding (globaal, standaard enabled) en IGMP Querying (per VLAN, standaard enabled).

Het meest vreemde blijf ik vinden dat het gehele IPTV gedeelte op een losse unmanaged switch ook de freeze problemen opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Multicast -> IGMP Mrouter -> selecteer poort 8 (naar genexis) -> edit -> enable aanvinken -> toevoegen Vlan 2

Sorry, heb geprobeerd de GUI te visualiseren, maar dat gaat niet altijd goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
marigo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:55:
Multicast -> IGMP Mrouter -> selecteer poort 8 (naar genexis) -> edit -> enable aanvinken -> toevoegen Vlan 2

Sorry, heb geprobeerd de GUI te visualiseren, maar dat gaat niet altijd goed. :)
Blijkbaar heb ik nog een oud model, onder het menuitem Multicast heb ik enkel -> IGMP Settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Kun je misschien een software update uitvoeren? Welk model heb je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
marigo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:57:
Kun je misschien een software update uitvoeren? Welk model heb je dan precies?
SLM2008, de voorloper van de SG200-08. Ik heb de laatste firmware. Ben momenteel uitgebreid aan het testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Nogmaals volgende gedaan;
1) Amino's van het stroom af
2) VLAN switch factory reset + VLAN2 ingesteld + IGMP Snooping enabled + reboot
3) M540 ingeschakeld, krijg eerst melding 'Deze zender is op dit moment niet beschikbaar.', maar kan vervolgens gewoon zappen
4) M130 ingeschakeld, kan zappen zonder dat de M540 freezed
5) Maar kan met de M130 enkel zenders zien die ik daarvoor al op de M540 heb gekeken, anders krijg ik de melding 'Deze zender is op dit moment niet beschikbaar.'.
6) Als ik vervolgens de M540 weer van het stroom haal, komt de niet bekeken zender op de M130 wel in beeld

En daarna met de unmanaged switch;
7) Amino's weer van het stroom af
8 ) Genexis van het stroom af
9) Unmanaged switch tussen Amino's en Genexis poort 2
10) Genexis ingeschakeld
11) M540 ingeschakeld, geen melding, alles werkt en kan gewoon zappen
12) M130 ingeschakeld, kan zappen zonder dat de M540 freezed

Daarna;
13) Unmanaged switch weer vervangen door de VLAN switch
14) Zelfde symtoon als bij punt 5)
15) IGMP snooping weer disabled
16) Kan zappen met M130 zonder dat de M540 freezed, alles werkt!

Schiet mij maar lek, maar vooralsnog lijkt de Genexis reboot de problemen te hebben opgelost voor zowel de unmanaged alsmede de VLAN switch. Enkel de IGMP Snooping werkt dus niet, maar daar kan ik mee leven (behalve wat extra packets over de switch is er geen nadeel toch?).

Bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Venga AB schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:19:
[...]
Schiet mij maar lek, maar vooralsnog lijkt de Genexis reboot de problemen te hebben opgelost...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Haha, goeie quote. Maar heb dat uur wel achterwege gelaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Venga AB schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:29:
[...]
Haha, goeie quote. Maar heb dat uur wel achterwege gelaten ;)
Dat is inderdaad wel handig, eerst kort proberen, lang had altijd nog gekund, maar gelukkig is het opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Het blijft wazig, maar top dat het nu werkt.

Blijkbaar is de genexis een gevoelig apparaat die zo nu en dan een powercycle nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
marigo schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:37:
Het blijft wazig, maar top dat het nu werkt.

Blijkbaar is de genexis een gevoelig apparaat die zo nu en dan een powercycle nodig heeft.
De laatste powercycle van de Genexis was dan ook al 239 dagen geleden, de server/router overleefd hem nu ;) Maar IPTV over me VLAN switch was de bedoeling en dat werkt. Nog steeds raar dat probleem bij IGMP Snooping, maar dat vind ik wel goed zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Kan het zijn dat smtp.xmsnet.nl een storing heeft?
Kan wel pingen, kan helaas niet connecten op poort 25

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Loveparade schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:30:
Kan het zijn dat smtp.xmsnet.nl een storing heeft?
Kan wel pingen, kan helaas niet connecten op poort 25
Hier nu iig wel

Trying 217.149.192.65...
Connected to smtp.xmsnet.nl.
Escape character is '^]'.
220 smtp10.mail.sp.isp-net.nl ESMTP sendmail 8.13.2/2.04 ready at Tue, 31 Jan 2012 15:00:45 +0100 (MET)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op dit moment geen officiële storing bekend bij XMS, we horen het graag of deze problemen blijven aanhouden zodat we indien nodig een storingsmelding kunnen maken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:58:
Er is op dit moment geen officiële storing bekend bij XMS, we horen het graag of deze problemen blijven aanhouden zodat we indien nodig een storingsmelding kunnen maken. -Tim
Ik ga uitzoeken wat er aan de hand is bij mij thuis, even mijn eigen beveiliging uitsluiten.

edit:
Virusscanner die de boel blokkeerde O-)

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 31-01-2012 17:44 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Loveparade schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:28:
edit:
Virusscanner die de boel blokkeerde O-)
Foei! XMS een beetje de schuld geven he! ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Luuk1983 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:14:
[...]

Foei! XMS een beetje de schuld geven he! ;)
Nee hoor, ik vroeg of er wat aan de hand was ;-)
Vanwege SBS2011 overgestapt op McAfee gisteren, die blijkt dus poort 25 standaard dicht te zetten. Vaag dat ze dat doen op een Exchange server. Maar weer opgelost, mail gaat er weer netjes uit \0/

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Wel grappig dat dit nu aan de orde komt. Ik draai al geruime tijd op NOD Internetsecurity, met een wachtwoord waar ik de herkomst niet van zal vertellen. :o
Echter had ik problemen met het downloaden en afspelen van Youtube filmpjes, ging enorm traag. Snelheid kwam soms niet hoger dan 2 Mbs, terwijl ik een 50/50 abo heb.
De laatste versie was verlopen en het leek wel of ESET de verbinding dicht kneep. Nu een nieuwe licentie gekocht en het downloaden gaat weer zoals het hoort.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
Hier in Leiden 2324 krijg ik op mijn twee AMINO`s Authentication mislukt, restart de Amino en probeer het opnieuw, blijft dit aanhouden bel de XMS helpdesk (ongeveer verwoord)

Modem aan het uit AMINO aan en uit. 3com (dom 10/100 mbit switch) aan en uit,

Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 12:35
Hier in Hilversum (1222) hetzelfde qua Authenticatie mislukt melding op mijn amino 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
Arnhem 6828 idem op mijn 140

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing IPTV authenticatiemelding

Zoals hierboven al opgemerkt, is er een storing bij IPTV. Je krijgt een authenticatiemelding te zien. Je krijgt de keuze om amino te herstarten of door te gaan. Herstarten lost het probleem niet op. Doorgaan werkt wel, maar dan missen de extra pakketten. Er wordt aan gewerkt om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:57:
Storing IPTV authenticatiemelding

Zoals hierboven al opgemerkt, is er een storing bij IPTV. Je krijgt een authenticatiemelding te zien. Je krijgt de keuze om amino te herstarten of door te gaan. Herstarten lost het probleem niet op. Doorgaan werkt wel, maar dan missen de extra pakketten. Er wordt aan gewerkt om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. - Sophie
Dit probleem met IPTV authenticatie is verholpen. Mocht je nog problemen hebben, kun je even de settopbox van de stroom afhalen.- Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heerlijke spam weer:
hmm... Who are you? My name is Angelina, beautiful and young 25 years girl. I have received the letter with yours email and I want to learn what for I receive it. Probably it is an error or someone's joke, I do not know... If you are interested in acquaintance, write to me on email. Now I single and not against to meet the gallant man.
My email: angelinablina@rambler.ru

Angelina

Nu kan mijn partner wel het e.e.a. hebben maar toch... dit blijft hangen bij Hotmail, Bij G-Mail, maar XMS stuurt het gewoon door.
Het is goed dat de spamfilter leverancier van XMS geen koffie filters levert, want dan drink je de hele dag drab.
Voor de vrijgezelle boys, go for it ! vermoedelijk geeft ze na 2 mails al haar bankrekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Even weer onder de aandacht brengen:

nieuws: Ziggo levert nog dit jaar ipv6-verbindingen

Wanneer kunnen wij dit verwachten?
Is er al meer bekend over testresultaten?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:57:
Even weer onder de aandacht brengen:

nieuws: Ziggo levert nog dit jaar ipv6-verbindingen

Wanneer kunnen wij dit verwachten?
Is er al meer bekend over testresultaten?
Op dit moment wordt er nog druk getest, er is niets bekend over de voorlopige resultaten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jullie hadden het wel eens over: "Dat zetten we op ons lijstje..." Hebben jullie het lijstje van vorig jaar nog? Wat is er bereikt en wat moet nog gebeuren? En dan bedoel ik niet de persoonlijke probleempjes die hier gemeld worden, maar de meer algemene issue's.

En wat staat er bovenaan de 'to do-list' voor 2012? Wat zijn de plannen? Staat er nog wat leuks te gebeuren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hveener
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 17:13
Het volgende ik heb ook haperendbeeld beeld maar nu dat ik de internetsnelheid verhoogd heb van 50 Mbits naar 100Mbits
Ik heb via een switch twee Amino digi kaststjes aangesloten
Als ik nu gaat downloaden op 90 Mbits gaat mijn beeld haperen en de andere geeft blokjes in het beeld
Heeft iemand een idee.
Heb XMS gemaild na twee weken nog steeds geen oplossing.
Vandaag gebeld moest de modem een uur uitzetten dan konden ze wat afstellingen instellen.
Maar ook dit heeft niets geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de plus pakket bezitters:
http://www.totaaltv.nl/mobiel/?id=7755&lastID=1
Nieuwe interessante Crime series op RTL Crime.
Hveener schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:31:
Het volgende ik heb ook haperendbeeld beeld maar nu dat ik de internetsnelheid verhoogd heb van 50 Mbits naar 100Mbits
Ik heb via een switch twee Amino digi kaststjes aangesloten
Als ik nu gaat downloaden op 90 Mbits gaat mijn beeld haperen en de andere geeft blokjes in het beeld
Heeft iemand een idee.
Heb XMS gemaild na twee weken nog steeds geen oplossing.
Vandaag gebeld moest de modem een uur uitzetten dan konden ze wat afstellingen instellen.
Maar ook dit heeft niets geholpen
Er zijn een aantal programma's die je download snelheid kunnen verlagen,je kan ook zelf spelen met het aantal verbindingen zodat je onder die 90 mbits blijft.
Als ze algemeen iets aan het 100 mbits pakket gaan doen vrees ik dat de niet digitale tv kijkers zoals ik,niet meer met maximum speed kunnen downloaden.
De som van alle diensten mag niet bij de 100 mbits komen, wil je downloaden en HD kijken dan moet je met downloaden onder de 90 blijven.
Netlimiter is een goed programma:
http://www.netlimiter.com/
Hier is een aardige lijst waar veel programma's op staan die het kunnen, sommige gratis:
Wikipedia: Network traffic measurement
Het is een simpel rekensommetje als je als algemene waardes neemt dat een SD uitzending 8 mbits gebruikt en een HD 12 dan zit je aan tv op 20 mbits.
Qua download moet je er dan voor zorgen onder de 80 mbits te blijven anders gaat je tv raar doen.
Ze kunnen wel settings aan je modem veranderen,maar in princiepe doet men dan het zelfde, de QOS zorgt dat je internet verbinding rond de 80 blijft omdat de 20 voor je tv voorrang krijgen.
Veel firewall programma's kunnen ook de internet snelheid limiteren.
Je kan er een hele discussie over voeren maar de 100 mbits is het maximale wat je aan IP verkeer kunt "trekken" ga je daar dus overheen dan zul je een andere dienst moeten limiteren.
Met de huidige techniek moet of XMS dat voor je doen of je doet het zelf.

[ Voor 110% gewijzigd door Nick39 op 02-02-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:55:
[...]
Jullie hadden het wel eens over: "Dat zetten we op ons lijstje..." Hebben jullie het lijstje van vorig jaar nog? Wat is er bereikt en wat moet nog gebeuren? En dan bedoel ik niet de persoonlijke probleempjes die hier gemeld worden, maar de meer algemene issue's.

En wat staat er bovenaan de 'to do-list' voor 2012? Wat zijn de plannen? Staat er nog wat leuks te gebeuren? :)
Webcare heeft hierin een signaleringsfunctie, wij hebben de zaken die hier veelvuldig worden besproken doorgegeven aan de juiste account/productmanagers om aan GHM, KPN of Reggefiber door te geven. Zij besluiten of er wat met deze tips/aanvragen wordt gedaan en zo ja, wanneer dit wordt gedaan. Wij signaleren enkel deze onderwerpen en zetten deze uit. Er wordt geen terukoppeling gegeven over de verdere implementatie van ieder onderwerp. Wij gebruiken de onderwerpen om onze diensten nog mooier te maken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hveener
Nick39 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:49:
Voor de plus pakket bezitters:
http://www.totaaltv.nl/mobiel/?id=7755&lastID=1
Nieuwe interessante Crime series op RTL Crime.

[...]

Er zijn een aantal programma's die je download snelheid kunnen verlagen,je kan ook zelf spelen met het aantal verbindingen zodat je onder die 90 mbits blijft.
Als ze algemeen iets aan het 100 mbits pakket gaan doen vrees ik dat de niet digitale tv kijkers zoals ik,niet meer met maximum speed kunnen downloaden.
De som van alle diensten mag niet bij de 100 mbits komen, wil je downloaden en HD kijken dan moet je met downloaden onder de 90 blijven.
Netlimiter is een goed programma:
http://www.netlimiter.com/
Hier is een aardige lijst waar veel programma's op staan die het kunnen, sommige gratis:
Wikipedia: Network traffic measurement
Het is een simpel rekensommetje als je als algemene waardes neemt dat een SD uitzending 8 mbits gebruikt en een HD 12 dan zit je aan tv op 20 mbits.
Qua download moet je er dan voor zorgen onder de 80 mbits te blijven anders gaat je tv raar doen.
Ze kunnen wel settings aan je modem veranderen,maar in princiepe doet men dan het zelfde, de QOS zorgt dat je internet verbinding rond de 80 blijft omdat de 20 voor je tv voorrang krijgen.
Veel firewall programma's kunnen ook de internet snelheid limiteren.
Je kan er een hele discussie over voeren maar de 100 mbits is het maximale wat je aan IP verkeer kunt "trekken" ga je daar dus overheen dan zul je een andere dienst moeten limiteren.
Met de huidige techniek moet of XMS dat voor je doen of je doet het zelf.
Het verhaal is duidelijk maar dan moeten ze ook niet via hun XMS Newsserver met de mogelijkheid van 100 mbit/s (20 simultane verbindingen), €9.95 extra per maand aan komen zetten en niet vermelden dat dit problemen met het digitale TV beeld kan geven.
De modem poorten kunnen maar max 100 Mbits geven zegt de XMS helpdesk.
Dat zal dan wat worden in de toekomst moet iedereen die een hogere snelheid wil hebben een andere glasvezel modem moeten gaan betalen.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het is jammer dat reggefiber de QOS niet goed voor elkaar heeft voor IPTV, een betere oplossing is het plaatsen van Gigabit CPE's bij iedereen die 100Mbps aanvraagt.

Ze kunnen bij 0.2% o.i.d. van de glasaansluitingen maar echt 100/100 leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
fast-server schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:22:
Het is jammer dat reggefiber de QOS niet goed voor elkaar heeft voor IPTV, een betere oplossing is het plaatsen van Gigabit CPE's bij iedereen die 100Mbps aanvraagt.

Ze kunnen bij 0.2% o.i.d. van de glasaansluitingen maar echt 100/100 leveren.
QOS was goed voor elkaar, maar op 1 of andere manier duikt het probleem nu op. Misschien een foutje in een net uitgerolde firmware update?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Rekenblok schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:23:
[...]

QOS was goed voor elkaar, maar op 1 of andere manier duikt het probleem nu op. Misschien een foutje in een net uitgerolde firmware update?
Over welke firmware en voor welk apparaat heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Glasrouters in the POP aangezien die de QOS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Dat zou kunnen Dat is dus zo...,maar dan zijn de basisfunctionaliteiten, zoals QoS die benodigd is om IPTV en Voice aan te bieden, niet (goed) getest in een testomgeving met de nieuwe IOS.

Als QoS echt pas vanaf de POP is enabled, is dat m.i. niet helemaal correct. QoS zou ik end-2-end implementeren om zo in control te zijn van het netwerk.

Maar goed, misschien ligt er wel genoeg capaciteit tot aan de POP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
marigo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:51:
[...]

Over welke firmware en voor welk apparaat heb je het dan?
De ars's in de pop ;)
marigo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:03:
Dat zou kunnen...,maar dan zijn de basisfunctionaliteiten, zoals QoS die benodigd is om IPTV en Voice aan te bieden, niet (goed) getest in een testomgeving met de nieuwe IOS.

Als QoS echt pas vanaf de POP is enabled, is dat m.i. niet helemaal correct. QoS zou ik end-2-end implementeren om zo in control te zijn van het netwerk.

Maar goed, misschien ligt er wel genoeg capaciteit tot aan de POP.
Je bent wel erg snel met een conclusie. Als iets anders uitpakt is er niet goed getest?
Noem mij 1 systeem dat nooit gepatcht hoeft te worden ;)

Daarnaast: ik weet niet of het inderdaad aan de firmware ligt, maar het is wel toevallig dat het nu opeens spontaan optreed bij meerder klanten waaronder ik :D

[ Voor 70% gewijzigd door White_Collar op 02-02-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Rekenblok schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:03:
[...]

Noem mij 1 systeem dat nooit gepatcht hoeft te worden ;)
Tja, ik heb mijn koelkast nog nooit ge-upgrade. :P
Die doet het altijd. (tot dat ie stuk gaat)

Ik chargeer natuurlijk een beetje. Misschien toch even de config nalopen? Misschien is er tijdens het reloaden iets fout gegaan?
Toeval bestaat niet... :+

[ Voor 3% gewijzigd door marigo op 02-02-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:23:
[...]

QOS goed of niet, blijft dat wanneer de tv poort meer vraagt de internet poort minder geeft, 100 Mbits blijft 100 Mbits, of je het nu in de pop doet of bij de klant, op het moment dat die zijn tv's aan heeft krijgt ie geen 100 mbit internet.
HVeener heeft dat dan misschien niet goed opgepikt,maar hoe dan ook, bij 100 mbits moet je traffic shaping gaan doen op het moment dat ie beide diensten benut.
De enige oplossing om een klant 100 mbits te geven, is zijn packetfront/modem vervangen voor een gigabit.
De discussie is al gevoerd, als je een 100 mbits abbo hebt,krijg je geen 100 mbit als je ook je tv digitaal hebt aangesloten.
Het maakt niet uit waar er geknepen wordt maar geknepen wordt je.
Dan kan iedereen wel gaan roepen,bij kabel krijg je last met je snelheid als je halve buurt gaat zitten downloaden ( wat me nog niet is overkomen) bij XMS krijg je al last als je zelf gaat downloaden.
Of je krijgt storing op je tv, of je krijgt gewoon de 100 mbit niet aan download snelheid.
En of de QOS nu een upgrade krijgt die wel werkt of niet, dat verhelp je niet tenzij je alle 100 mbits units bij de mensen thuis moet gaan upgraden.
Aangezien er nogal graag naar de FAQ wordt verwezen lijkt het me goed om op de site te vertellen dat als je een 100 mbits abonnement neemt,en daarnaast nog eens 9,95 voor de newsserver, je nooit 100 mbit internet snelheid haalt als je tv aanstaat.
De indruk wordt nu gewekt dat je altijd 100 mbit down en upload snelheid hebt,ongeacht of je nu tv kijkt of niet, terwijl dat dus een pertinente leugen is.
Glasvezel internet is ook gelimiteerd, door de hardware bij de mensen thuis.
Er bestaat geen 100 mbits internet,als je ook tv kijkt,tenzij je een 1 gigabit packetfront/cps of hoe je het ook noemt hebt.
Het stotterende beeld is een klacht,maar de enige manier om die te verhelpen is de internet snelheid van de klant naar beneden te gooien op het moment dat hij ook tv kijkt.
Dus wat er ook gefixt wordt, zodra het beeld niet meer flikkert,krijgt de klant minder internet snelheid.
Beide is storend.
Natuurlijk moet dit opgelost worden,maar er moet dan ook duidelijk vermeld worden dat als je met 1 of 2 amino's tv zit te kijken,dit bij een 100 mbits abbo altijd van je snelheid af gaat.
In het geval van dhr HVeener wordt dus zometeen van buitenaf geregeld dat zijn tv niet meer flikkert of stopt,maar ook dat zijn internet snelheid lager wordt.

Het is gewoon simpel,met een 100 mbits cps/pop/packetfront krijg je,ook al betaal je er voor, nooit 100 mbits.
Ook niet als je nog eens extra 9,95 voor de nieuwsserver betaald, in dat geval betaal je dus dubbel teveel,je betaalt voor 100 mbits internet dat je niet krijgt,en je betaalt voor 9,95 100 mbits usenet terwijl je dat ook niet krijgt, of je het nu in de centrale fixt of thuis.
Vermeld dat gewoon,dan voelt een mens zich niet genaaid,dan maakt hij de keus,maar wel een welbewuste.

Deze quote is niet bewust een quote of aanval op jou persoonlijk,maar gewoon een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Het is niet per definitie zo dat als je 100 mbit afneemt + iptv je problemen krijgt. Bij de enne klant krijg je dit probleem wel, bij de andere klant weer niet. Het is aan Reggefiber om dit technisch recht te trekken.

Wat betreft de FAQ, ik verwijs naar de FAQ van de start post, niet naar de faq van xmsnet.nl ;) En of wel of iets niet op de website is een onderwerp waar ik natuurlijk niet op kan reageren dat is iets voor webcare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Beste Lezers van dit topic,

Het speelde al een poosje door mij hoofd, maar ik ga deze beslissing toch echt nemen:
ik stop met het bijhouden van dit topic en het posten, reden hiervoor is eigenlijk dat ik merk dat er naar mijn mening regelmatig verkeerde conclusies en aan namens worden gedaan zonder enige reden en/of technische kennis bij de achterliggende techniek. Ik ben eigenlijk een beetje klaar mee om continu dingen uit te leggen en te verdedigen omdat er weer iemand is geweest die zomaar maar wat post zonder eigenlijk echt te weten wat er precies aan de hand is. Ik merk aan mijzelf dat het het nu mijn irritatie grens bereikt is en ik er klaar mee ben.
Ook het feit dat eigenlijk niemand de start post wilt overnemen vind ik erg teleurstellend.
Als iemand de start post nu wilt overnemen, ga je gang :)

Ook het feit dat ik nu stage loop en ik beperkte tijd heb, voel ik er weinig voor om de tijd die ik heb te investeren in dit topic omdat ik niet echt het idee krijg dat het nuttig is.

Het gaat jullie allen goed, ook voor de niet geregistreerde mensen die ook mee lezen ;)

Pieter-bas

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 02-02-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:12:
[...]
ik stop met het bijhouden van dit topic en het posten...
Erg jammer, jouw bijdragen werden zeer gewaardeerd, we gaan je zeker missen.

Ik zou zeggen, slaap er nog eens een nachtje over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Jammer dat je er mee stopt :/

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:58

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Rekenblok wrote: omdat ik niet echt het idee krijg dat het nuttig is
Zeer spijtig te horen; je hebt mij in ieder geval zeer nuttige informatie gegeven met je startpost (en die ik soms ook nog een keer, en beter had moeten lezen). Dank je wel en het ga je goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

@Rekenblok

Jammer dat je stop. Ik heb heel veel gehad aan dit topic en heeft me prima geholpen.
Iig bedankt voor al je moeite en tijd.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

@Rekenblok

Als je alle kommentaar, suggesties, nagging, klachten, leugens en onwaarheden, etc etc etc ..... Hier in dit topic te persoonlijk neemt en je zoals je aangeeft geirriteerd gaat voelen, dan is het inderdaad beter om er uit te stappen. Het betekend dat je er dus nog steeds teveel instaan met je XMS benen ipv van je hobby benen.

Je hebt het overigens al vaker geroepen, dus van mij krijg je een; TOT Ziens ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24
Het gaat jullie allen goed, ook voor de niet geregistreerde mensen die ook mee lezen ;)
Zonder de discussies zou het maar een saai topic worden.. maar zoals J1nx al aangeeft: tot ziens. Om de een of andere reden verwacht ik je in de toekomst wel weer terug. Al is een focus op je stage/opleiding waarschijnlijk een stuk belangrijker.

Verder lees ik nog dagelijks mee in de verschillende threads, door de drukte op het werk kom ik echter niet meer aan reageren toe. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Rekenblok, ga je weg joh? Jammer man! Waardeer jouw hulp ten zeerste.

Ben nu bij Concepts in de wacht. Ik zou gister op XMS overgaan, maar heb nog steeds Concepts. Webcare, kunnen jullie dat even nagaan?

PC: 3816EL
Voorletter Y

Edit:
Concepts zegt de lijn niet in beslag te nemen. XMS zegt dat Concepts de lijn bezet houdt

Ben nu met XMS aan de lijn en die gaan ff bellen met Reggefiber. Ik heb het idee Reggefiber uiteindelijk besluit wanneer welke lijn op welke aansluiting geleverd wordt. Waarschijnlijk hebben zij ook met regeltjes te maken waardoor ze niet zomaar een lijn van een aansluiting weg mogen halen.

Tussen en binnen de providers bestaat nog een hoop warrigheid.

[ Voor 49% gewijzigd door Younes op 03-02-2012 14:00 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Jammer dat je weggaat, ik ben meer een lezer dan een schrijver, maar jij hebt altijd een grote bijdrage geleverd aan deze topics. Ik denk dat XMS blij mag zijn met mensen zoals jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:38:
Rekenblok, ga je weg joh? Jammer man! Waardeer jouw hulp ten zeerste.

Ben nu bij Concepts in de wacht. Ik zou gister op XMS overgaan, maar heb nog steeds Concepts. Webcare, kunnen jullie dat even nagaan?

PC: 3816EL
Voorletter Y

Edit:
Concepts zegt de lijn niet in beslag te nemen. XMS zegt dat Concepts de lijn bezet houdt

Ben nu met XMS aan de lijn en die gaan ff bellen met Reggefiber. Ik heb het idee Reggefiber uiteindelijk besluit wanneer welke lijn op welke aansluiting geleverd wordt. Waarschijnlijk hebben zij ook met regeltjes te maken waardoor ze niet zomaar een lijn van een aansluiting weg mogen halen.

Tussen en binnen de providers bestaat nog een hoop warrigheid.
Het is niet duidelijk waarom het (nog) niet is gelukt. Ik probeer hier meer informatie over te vergaren. Zodra ik meer weet, hoor je het natuurlijk van mij. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:02:
Het is niet per definitie zo dat als je 100 mbit afneemt + iptv je problemen krijgt. Bij de enne klant krijg je dit probleem wel, bij de andere klant weer niet. Het is aan Reggefiber om dit technisch recht te trekken.

Wat betreft de FAQ, ik verwijs naar de FAQ van de start post, niet naar de faq van xmsnet.nl ;) En of wel of iets niet op de website is een onderwerp waar ik natuurlijk niet op kan reageren dat is iets voor webcare.
Je krijgt bij 100 mbits altijd problemen icm digitale tv:
1. Je haalt je internet snelheid niet (logisch want je tv stream gaat er af)
2. Je krijgt blokkies,dit probleem is veel zichtbaarder vandaar dat de QOS hoort te zorgen voor optie 1.
Natuurlijk is optie 2 veel vervelender en merkbaarder maar het is en blijft in beide gevallen een probleem.
Mijn insteek was,dat dit op de homepage van XMS vermeld zou moeten worden,want de gemiddelde nieuwe klant komt via die homepage "binnen" .
En natuurlijk kan jij er niets aan doen dat die info niet klopt of ontbreekt, ik zeg ook uitdrukkelijk dat ik jou er niet op aankijk.
De startpost van dit topic is correct en ik vind dan ook dat @webcare er wat meer naar moet verwijzen (linkje) dan steeds iedere vraag opnieuw te beantwoorden en als bepaalde feiten achterhaald zijn,dat ze dan ee.a. moeten aanpassen en dat niet steeds aan jou moeten overlaten.
Het probleem zal wel zijn dat marketing de webpage maakt,maar niet beschikt over de technische kennis van jou of @ webcare waardoor het fout gaat.
Er zou wat meer overleg moeten zijn tussen beide partijen.
Mocht je het gezien hebben als een persoonlijke aanval,wat dus niet zo bedoeld was,bel me dan ff dan praten we het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hveener
Nogmaals het verhaal klopt maar dat ik niet de maximale 100Mbits haal is ook niet het probleem.
Maar het stotterende beeld van de TV dat is natuurlijk niks.
En ze moeten dat ook vermelden op de site van XMS.
Ook is het storend dat mensen op de help desk dit verhaal niet allemaal weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Misschien gewoon via dvb-c tv gaan kijken, dan ben je van het probleem af. Als je een tv hebt met ingebouwde dvb-c tuner kun je, mits dat nog niet het geval is, ook nog een afstandsbediening de deur uit gooien.

Je mist dan natuurlijk het komplete interactieve aspect, maar je hebt weinig andere keus op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Venga AB schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:22:
[...]

Jammer dat je weggaat, ik ben meer een lezer dan een schrijver, maar jij hebt altijd een grote bijdrage geleverd aan deze topics. Ik denk dat XMS blij mag zijn met mensen zoals jou!
@ Rekenblok, helemaal met Venga AB eens. _/-\o_

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
:) @Rekenblok, ik lees de laatste tijd iets minder frquent mee maar zal je ook zeker gaan missen.
Je hebt voor veel mensen je nek uit gestoken en dat allemaal in je schaarse vrije tijd.
Ik hoop dat het Webcare team jouw input kunnen overnemen.
Ik ben wel van mening dat de startpost van XMS vandaan moet komen, dus Sophie en/of Tim neem de uitdaging aan en laat zien wat jullie "waard" zijn!
PS het zou mij niets verbazen als rekenblok ons onder een pseudo blijft volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok, hopelijk tot snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

"De gidsinformatie wordt ververst"

Ik raak inmiddels behoorlijk gefrustreerd van die melding, elke 2 dagen komt dat voorbij :(
Enige manier om op te lossen is een powercycle van de Amino, erg handig met een M540 #NOT

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
denan schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:57:
[...]

Zonder de discussies zou het maar een saai topic worden.. maar zoals J1nx al aangeeft: tot ziens. Om de een of andere reden verwacht ik je in de toekomst wel weer terug. Al is een focus op je stage/opleiding waarschijnlijk een stuk belangrijker.

Verder lees ik nog dagelijks mee in de verschillende threads, door de drukte op het werk kom ik echter niet meer aan reageren toe. :/
Natuurlijk, ik hou het topic nog wel met een schuin oog in de gaten. Echter is stage een best druk area om stage te lopen.
Je moet veel doen, waardoor ik gewoon weg geen tijd meer over hou om dit topic bij te houden :-(

@Youne,
Ik had het donderdag nog gecontroleerd en er staan gewoon nog concepts diensten op de lijn :+

Client Port Status
port enabled up negotiated duplex speed flow service
Data 1 yes yes yes full 100mbit none nemd-inet-concepts

[ Voor 21% gewijzigd door White_Collar op 04-02-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

wiebo66 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:47:
[...].
Ik ben wel van mening dat de startpost van XMS vandaan moet komen...
Juist niet eigenlijk. Dit moet wel een discussie draadje blijven en geen XMS helpdesk of promotie draadje worden. WebCare moet gewoon lekker blijven webcaren en de TS zou het beste door een enthousiaste, maar wel kritische tweaker met veel kennis van zaken overgenomen kunnen worden. O-)

En btw, pseodo's zijn niet toegestaan op GoT... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Loveparade schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:50:

Ik raak inmiddels behoorlijk gefrustreerd van die melding, elke 2 dagen komt dat voorbij :(
Enige manier om op te lossen is een powercycle van de Amino, erg handig met een M540 #NOT
Blijft die melding bij jou hangen of gaat deze naar een seconde of wat weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

XMS in love met Vodafone en Lijbrandt?

cORT3X in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
emaurer in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Of is XMS tegenwoordig iets anders dan Xtra Media Services? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Loveparade schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:50:

Ben er al aan gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Fiber schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:21:
XMS in love met Vodafone en Lijbrandt?

cORT3X in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
emaurer in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Of is XMS tegenwoordig iets anders dan Xtra Media Services? O-)
En een XMS speedtest geeft InterNL aan... Hoe gek kan het zijn :p

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Nick39, Fiber, MiK, Thasaidon, fast-server, Luuk1983, Loveparade, (en andere die hier net zo veel rond hangen)

Volgens mij zijn wij met zijn alle de meest kritische mensen. Als wij nu eens met zijn alle de TS overnemen. Velen handen maken licht werk.

@Rekenblok,
Lijkt je dat wat?

@Webcare

Analoge TV -> Nickelodeon -> audio = Duits!

[ Voor 9% gewijzigd door j1nx op 04-02-2012 15:08 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
@j1nx,

Goed idee, graag zelfs 8)

[ Voor 31% gewijzigd door White_Collar op 04-02-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
http://fotoboek.boekee.ne...4_150810.jpg?m=1328368880

Gewoon vanaf het zappen van rtl4 naar rtl5.... pvr uit en aan en opgelost, soms gaat het heeel lang goed en dan gaat het weer heeel lang niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

trankilo schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:03:
[...]

Blijft die melding bij jou hangen of gaat deze naar een seconde of wat weer weg?
Nee gaat niet weg. Wordt regelmatig door de kinderen gebeld dat die balk er weer staat, ze mogen pas na een half uur mij daarover bellen. Heel af en toe verdwijnt de balk na 10 tot 15 minuten.
Kennelijk is de server die de gids serveert dan te druk of heeft storing.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

j1nx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:01:
@Nick39, Fiber, MiK, Thasaidon, fast-server, Luuk1983, Loveparade, (en andere die hier net zo veel rond hangen)

Volgens mij zijn wij met zijn alle de meest kritische mensen. Als wij nu eens met zijn alle de TS overnemen. Velen handen maken licht werk.

@Rekenblok,
Lijkt je dat wat?
Ik wil best input leveren, maar kan naast mijn werk, mijn modschappen en mijn studie geen tijd meer missen voorlopig.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Loveparade schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:07:
[...]

Nee gaat niet weg. Wordt regelmatig door de kinderen gebeld dat die balk er weer staat, ze mogen pas na een half uur mij daarover bellen. Heel af en toe verdwijnt de balk na 10 tot 15 minuten.
Kennelijk is de server die de gids serveert dan te druk of heeft storing.
Bij mij is het vaak met de Standby knop al weg...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Loveparade schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:01:
[...]

Ik wil best input leveren, maar kan naast mijn werk, mijn modschappen en mijn studie geen tijd meer missen voorlopig.
Ik moet helaas ook bekennen dat ik wel zou willen, maar eigenlijk geen tijd heb.
Mijn grote passie Freesco linux heb ik ook moeten laten gaan. Werk, studie en een gezin nemen bijna al mijn tijd in beslag. Ik ben al blij als ik wat verloren minuten op tweakers kwijt kan zo als nu
;)

Maar als we het met meerderen doen wil ik wel mee doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 04-02-2012 18:17 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Keertje heen en weer zappen helpt ook niet?

Bij mij, met een Amino 110, zijn dit soort problemen sinds de nieuwe firmware helemaal verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Loveparade schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:01:
[...]

Thasaidon schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:13:
[...]

Ik moet helaas ook bekennen dat ik wel zou willen, maar eigenlijk geen tijd heb.
Mijn grote passie Freesco linux heb ik ook moeten laten gaan. Werk, studie en een gezin nemen bijna al mijn tijd in beslag. Ik ben al blij als ik wat verloren minuten op tweakers kwijt kan zo als nu
;)

Maar als we het met meerderen doen wil ik wel mee doen.
Precies de reden van mijn voorstel ;) Ik kamp met het zelfde probleem. Maar zo veel werk is het ook niet om het bij te houden, dus als we allemaal eens ergens een paar minuutjes hebben om het een en ander aan te passen dan komen we er wel, denk ik.

Ik zal Rekenblok morgen wel even een PM sturen, over hoe en wat. Ikzelf heb namelijk nog nooit een topic geopend hier op Tweakers 8)7

Pagina: 1 ... 33 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.