XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:01:
@Nick39, Fiber, MiK, Thasaidon, fast-server, Luuk1983, Loveparade, (en andere die hier net zo veel rond hangen)

Volgens mij zijn wij met zijn alle de meest kritische mensen. Als wij nu eens met zijn alle de TS overnemen. Velen handen maken licht werk.

@Rekenblok,
Lijkt je dat wat?

@Webcare

Analoge TV -> Nickelodeon -> audio = Duits!
Ik bezit een deel technische kennis,maar het probleem is dat ik het merendeel van mijn diensten afneem van een andere provider.
Zodra het gaat over apparaat zus of zo loop ik vast.
Idem zodra het gaat over EPG of storingen,ik kan niets zien.
Ik kan alleen simpele rekensommetjes maken, 100 min 20 is 80 o.i.d.
Daarnaast is het bij Ziggo ook anders geregeld,internet snelheid gaat niet van de tv streams af, de digitale tv loopt niet via een modem/packetfront en zodra je boven de 50 mbits gaat krijg je een gigabit modem thuisgestuurd dat je gewoon zelf kan aansluiten,of ik nu 1 of 5 tv's aansluit en op alle 5 HD kijk,is nog steeds de 120 mbits er dus ik kan weinig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik weet niet of mensen blij worden van mijn bijdrage :) ik kan nogal recht door zee zijn, soms wat te (dat viel vast wel op)

Bovendien sluit ik me bij de voorgangers aan dat ik weinig tijd kan vrijmaken.

Maar zal me hier zoveel mogelijk bijdragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Mensen hier die een goede wireless router (gbit) aan kunnen bevelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Chadi schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:15:
Draytek vigor 2130n

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Deze maand komt de Asus RT-N66U uit, zo'n beetje de snelste consumentenrouter.

pricewatch: Asus RT-N66U

Deze haalt meer dan 700 Mbit WAN/LAN, dus geschikt voor de snelste verbindingen.

[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook dat staat in de start topic, ga naar smallnetbuilder.com en daar kan je alle ins en outs van routers lezen,niet de verkoop praatjes,maar de echte snelheden.

Ik heb deze: Linksys E4200V2 Maximum Performance Wireless Router - IEEE 802.11n
En die verslaat de door The Wizard genoemde Asus op de meeste punten met gemak, hoewel beiden perfect zijn voor toekomstige snelheden van +500 mbits.
http://www.smallnetbuilde...n-router-reviewed?start=1

Ik heb de asus gehad maar je werd gek van de lampjes,het ding moet staan,en de kabels zitten aan de zijkant waar je er steeds tegen aan kijkt, is een detail dat niets afdoet van de werking,maar ik was na 3 dagen die discoshow goed zat.

[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 05-02-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

The Wizard schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:06:
Deze maand komt de Asus RT-N66U uit, zo'n beetje de snelste consumentenrouter.

pricewatch: Asus RT-N66U

Deze haalt meer dan 700 Mbit WAN/LAN, dus geschikt voor de snelste verbindingen.

[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router
Nog steeds langzamer dan de draytek die ruim boven de 800 Mbit wan/lan zit ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Rekenblok schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:26:
[...]

Natuurlijk, ik hou het topic nog wel met een schuin oog in de gaten. Echter is stage een best druk area om stage te lopen.
Je moet veel doen, waardoor ik gewoon weg geen tijd meer over hou om dit topic bij te houden :-(

@Youne,
Ik had het donderdag nog gecontroleerd en er staan gewoon nog concepts diensten op de lijn :+

Client Port Status
port enabled up negotiated duplex speed flow service
Data 1 yes yes yes full 100mbit none nemd-inet-concepts
Ik had rekening gehouden met vrydag en dan is het er nog niet. Webcare gaat een en ander uitzoeken en concepts ook. Heb zr beide uitdrukkelijk gezegd dat downtime van 3 weken geen optie is en dat juist dag de reden is dat ik me aan de procedure van xms heb gehouden.

Het vreemde is dat concepts zegt geen lijn vast te houden

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Loveparade schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:34:
[...]

die draytek heb ik ook. Topding!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Nick39 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:29:
[...]

Ook dat staat in de start topic, ga naar smallnetbuilder.com en daar kan je alle ins en outs van routers lezen,niet de verkoop praatjes,maar de echte snelheden.

En die verslaat de door The Wizard genoemde Asus op de meeste punten met gemak, hoewel beiden perfect zijn voor toekomstige snelheden van +500 mbits.
Dan moet je wel naar de goede router linken http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=2

De E4200V2 is een niet echt snelle router, kijk ook maar eens op de bovenstaande link onder "Routing Performance" dan zie je
WAN - LAN 254
LAN - WAN 235
Total Simultaneous 253

De beste oplossing voor snelle verbindingen is toch een DIY Router/Server en daar een router met een goed wireless bereik zoals een WNDR4000 met IPV6 ondersteuning aanhangen als AP voor wireless clients.

De maximale snelheid zegt niet veel als die maar getest wordt naar 1 client aangezien de meeste mensen meer als 1 client aan hun router hebben hangen.
Als je meer als 1 client hebt dan zat de router moeten gaan natten en QOS gaan toepassen wat veel rekenkracht kost, de meeste routers gaan daar zwaar onderuit (vooral met UDP packets)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
@j1nx

Moet ik nog even over na denken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
Younes schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:34:
[...]

Ik had rekening gehouden met vrydag en dan is het er nog niet. Webcare gaat een en ander uitzoeken en concepts ook. Heb zr beide uitdrukkelijk gezegd dat downtime van 3 weken geen optie is en dat juist dag de reden is dat ik me aan de procedure van xms heb gehouden.

Het vreemde is dat concepts zegt geen lijn vast te houden
Nou zoals je op mijn kopie zie staan van jou modem staat concepts internet gewoon nog op je lijn:

Client Port Status
port enabled up negotiated duplex speed flow service
Data 1 yes yes yes full 100mbit none nemd-inet-concepts

Ik wil er wel een printscreen van maken als je me niet geloofd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 05-02-2012 14:08 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Loveparade schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:34:
[...]

De testen zijn gedaan met een beta firmware, de huidige versie haalt wel ruim 800/900 Mbit. Tevens heeft deze hardwarematige NAT en vele andere functies (VPN server bijv).
fast-server schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:50:
[...]
De maximale snelheid zegt niet veel als die maar getest wordt naar 1 client aangezien de meeste mensen meer als 1 client aan hun router hebben hangen.
Als je meer als 1 client hebt dan zat de router moeten gaan natten en QOS gaan toepassen wat veel rekenkracht kost, de meeste routers gaan daar zwaar onderuit (vooral met UDP packets)
Idd, daarom heeft de Asus hardwarematige NAT en een snelle 600 MHz processor met 1 GB geheugen, ideaal voor de veel eisende gebruiker.
Nick39 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:29:
[...]

Ik heb de asus gehad maar je werd gek van de lampjes,het ding moet staan,en de kabels zitten aan de zijkant waar je er steeds tegen aan kijkt, is een detail dat niets afdoet van de werking,maar ik was na 3 dagen die discoshow goed zat.
Deze (de 66) staat nog niet bij smallnetbuilder, hij is nog splinternieuw. Je bedoeld de 56. De 66 is een standaard vormgegeven router.
Afbeeldingslocatie: http://www.hindustantimes.com/Images/HTEditImages/Images/01-ASUS-RT-N66U-dual-band-wireless-gigabit-router.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

The Wizard schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:32:
[...]

De testen zijn gedaan met een beta firmware, de huidige versie haalt wel ruim 800/900 Mbit. Tevens heeft deze hardwarematige NAT en vele andere functies (VPN server bijv).
Zal allemaal best zo zijn, Asus moet zich nog bewijzen, Draytek heeft dat allang gedaan. Ook ik gebruik VPN en NAT. Moet je wel uitleggen wat er dan hardwarematig is op die ASUS? Alles is ook daar geënt op Linux en wordt door de software afgehandeld. Of bedoel je dat er bij het actief zijn van een VPN tunnel een lampje brand op de router? En waar staan dan die testresultaten waar die 800/900 Mbit gehaald worden? Bij Asus zelf waarschijnlijk?

Als die op SNB wordt getest dan ga ik pas iets geloven ;)

Praktijktest die ik zelf heb gedaan die geloof ik, en ja ik heb de Draytek getest met een 1 Gbit verbinding getest. Uiteindelijk was de WAN/LAN throughput 833 Mbit, de LAN/WAN kwam zelfs uit op 903 Mbit.

[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 05-02-2012 15:15 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het bericht niet goed duidelijk opgemaakt, excuses, dislexie, ik verwees met mijn link naar de Asus omdat die in eerste instantie genoemd werd en daarna er onder doorgegaan.
De e4200 die ik heb is na mijn aankoop veranderd qua hardware, vandaar mogelijk de v2.
Mijn interne hardware is dus die van de e4200 welke een troughput heeft van 687 megabits. (nooit kunnen testen of ie zo hoog kan)
Ik begrijp niet wat ze met de oorspronkelijke Cisco Linksys E4200 Maximum Performance hebben uitgevreten of er moeten 2 versies zijn.

@The Wizard, je hebt volkomen gelijk, ik had de asus 56 en hoewel deze hardware matig het best goed doet moest er uiteindelijk een teddy beer tegenaan omdat het geen gezicht was,de disco show en de kabels zagen er niet uit.
Asus zou ook nog een router in de EEE range uitbrengen,met een soort van LCD schermpje er op,die had ik graag willen hebben maar die heb ik nooit gezien in een winkel.
Anyway, de Linksys die ik heb werd aangeduid als Cisco Linksys E4200 Maximum Performance maar nu heet de Cisco Linksys E4200V2 opeens Maximum Performance terwijl die minder presteert dan de oorspronkelijke, misschien heeft het er mee te maken dat in Nederland andere maximale draadloze vermogens (minder) zijn toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:10
TP-Link TL-WR1043ND
Paar maanden geleden ook de gouden steeksleutel gekregen dacht ik.
Ruim voldoende voor een 100Mb verbinding en kost nog geen 50 euro. Voor een snelle VPN is hij misschien niet krachtig genoeg, maar verder kun je er alles mee.
De mijne draait DDWRT en functioneert super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Loveparade schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:14:
[...]

Zal allemaal best zo zijn, Asus moet zich nog bewijzen, Draytek heeft dat allang gedaan. Ook ik gebruik VPN en NAT. Moet je wel uitleggen wat er dan hardwarematig is op die ASUS? Alles is ook daar geënt op Linux en wordt door de software afgehandeld. Of bedoel je dat er bij het actief zijn van een VPN tunnel een lampje brand op de router? En waar staan dan die testresultaten waar die 800/900 Mbit gehaald worden? Bij Asus zelf waarschijnlijk?

Als die op SNB wordt getest dan ga ik pas iets geloven ;)

Praktijktest die ik zelf heb gedaan die geloof ik, en ja ik heb de Draytek getest met een 1 Gbit verbinding getest. Uiteindelijk was de WAN/LAN throughput 833 Mbit, de LAN/WAN kwam zelfs uit op 903 Mbit.
Deze site heeft het getest met een reële testomgeving, testomgeving wordt opgesomd.
http://vr-zone.com/articl...outer-review/14666-4.html

Daar halen ze de volgende waarden:
Direct Connection 944 Mbps
Wan to Lan 880 Mbps
Lan to Wan 907 Mbps
Max. Sessions 81772

De router kan op papier 300.000 connecties aan, maar dat liet hun testomgeving niet toe.

Dus een goed alternatief voor de Draytek :).

Er zit blijkbaar een VPN server ingebouwd voor een VPN verbinding naar je huis. Ik heb niet zoveel kaas gegeten van VPN verbindingen, ik zal het persoonlijk ook niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de "strijd" tussen kabel en glasvezel is mijn scenario deels uitgekomen.
Ziggo heeft op een aantal streams ook de QAM modulatie naar 256 gebracht.
Op die manier gaat een stream van 30 naar ruim 50 Mbits en kunnen zonder dat er met het analoge net iets gedaan verder hoeft te worden ruim 40% meer zenders worden toegevoegd.
De rek is nog lang niet uit dat oude coax !

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/w2hi0h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Aaa, vandaar dat ze zoveel analoge zenders recentelijk moesten schrappen.
Hoezo is de rek er nog niet uit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nick39 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:49:
Op die manier gaat een stream van 30 naar ruim 50 Mbits.
[afbeelding]
38 > 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Rekenblok schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:04:
:) :) Fijn dat je nog niet helemaal weg bent! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:04:
Wat hebben ze met die analoge ruimte gedaan:
3 extra HD zenders ( HBO ) die ook SD worden uitgezonden ( dus 6 zenders extra ) uitbreiding van het Turkse pakket, uitbreiding HBO on Demand, Film1 on Demand en er zijn niet "zoveel" zenders analoog afgegaan, 5 stuks waarvan 3 van Ziggo zelf zoals de info en etalage kanalen.
Netto mist de gebruiker 2 analoge zenders.
Je verwijt dat de startpost niet gelezen wordt maar je leest ook de mijne niet,zoals al zo vaak uitgelegd: bij QAM 256 vallen slechte kabels e.d. sneller op en kan het zijn dat de tv boven opeens wel dat versterkertje nodig heeft die hij tot nu toe niet nodig heeft, bij wijze van proef zijn nu 3 streams op QAM 256 gezet.
Men oordeelde dat het inleveren van 2 analoge zenders beter was dan huishoudens waarvan het kabelnet met <4,95 splittertjes en goedkope Gamma troep aan elkaar hangt mogelijk te treffen met een overgang naar QAM 256.
Je verwijt dat mensen die geen technische kennis hebben zo maar wat neergooien,maar van DVB-C heb je duidelijk ook nog geen kaas gegeten, terwijl de opvolger, DVB-C2 al klaar is en de kabelaars wel + 100 mbits kunnen leveren terwijl er 3 tot 5 digitale tv's aan staan,heb ik het nog niet eens over de blokjes storingen en de EPG die via de vezel nog maar niet onder controle te krijgen zijn, dan kan die vezel superieur zijn ten opzichte van kabel,maar op de upload snelheid na,blijkt die superieurheid nergens uit, minder zenders,mindere download snelheid,inzakkende snelheid bij kijken met meer decoders naar tv zenders,geen enkele HD mogelijkheid bij DVB-C,geen reverse DNS,totaal geen mogelijkheid om een film pakketje te bestellen, analoge tv qua prijs gekoppeld aan digitale tv terwijl dat technisch niet hoeft (in tegenstelling tot de kabel) wijs mij op dit HUIDIGE moment het voordeel eens aan van glasvezel ten opzichte van coax,met de HUIDIGE techniek.
Want die vezel mag dan wel superieur zijn,maar dat potentieel wordt nergens getoond of gebruikt.
Ja in de toekomst komen er snellere centrales en noem maar op,maar wie kan in de toekomst kijken van de kabel ? Heb ik het nog niet eens over de gebieden waar KPN op die superieure vezel het veel mindere WBA tv signaal knalt.
Je moet wel objectief blijven, zoals een veel geziene tv reclame over frisdrank zegt:
Glasvezel superieur aan coax ? "SI" krijgen we dat ook te zien: "NO" .
En terwijl die veel slechtere coax operators zeer regelmatig gratis hun snelheden gratis upgraden,mag je die extra snelheid bij XMS kopen,en dan blijkt dat die superieure spullen opeens de gekochte extra snelheid niet kunnen leveren omdat je 1 of 2 tv's aan hebt.
Dat is toch echt de huidige stand van zaken bij dat superieure glasvezel ten opzichte van dat inferieure coax en daar heeft dat superieure glas ook nog 2 vezels voor nodig.
Coax rekt, glas breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Hij is leuk _/-\o_ (maar helaas ook waar)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15
Het verhaal van Nick39 klopt grotendeels wel (hoewel onderhand ook duizend keer uit gekouwd), maar gaat onderhand ook alleen nog maar voor de -OUDE- XMS gebieden op. Ik ken al div. mensen met Lijbrandt, die 100 mbit afnemen en waar die snelheid niet meer omlaag gaat door het kijken van IPTV.

Voor de rest is er alleen maar Ziggo die echt op een vernieuwende manier concurreert tegen glasvezel. Bij UPC is het echt huilen met de pet op qua prijsstelling een aanbod.

Als ik in Ziggo gebied had gewoond, dan had ik waarschijnlijk ook wel getwijfeld. Maar in UPC gebied geldt nog steeds: Ben je bereid om alles bij 1 provider af te nemen en heb je niets met eigen TV opneem oplossingen en dergelijke, dan zal UPC nog wel voldoen.

Wil je meer (ookal kan je eigen dvb-c opneem oplossing alleen maar profiteren van SD), dan ben je bij Lijbrandt, XMS, Concepts, e.d. al snel veel beter af. Bovendien is de kwaliteit van HD bij WMP+ (voorheen WBA) tegenwoordig ook op minstens hetzelfde niveau als bij Ziggo/UPC.

En dan nog: Zou je denken dat Ziggo die test met upgraden naar QAM256 of dvb-c2 ook gedaan zou hebben als ze geen concurrentie van een ander daadwerkelijk breedbandig netwerk boven het hoofd had gehangen?.....

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 06-02-2012 10:11 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ik begin er wel steeds meer van te balen dat ik niet in een Ziggo-gebied woon (UPC here), want eerlijk gezegd denk ik dat de keuze voor mij heel makkelijk geweest was. Ik was direct overgegaan naar Ziggo waarschijnlijk vanwege het verhaal van Nick (dat in inderdaad onderhand wel uit me hoofd ken), maar waar ik in het begin erg enthousiast was over glasvezel vind ik de dienstverlening die op de vezel gezet wordt steeds meer een belediging van de glasvezel beginnen te worden. Zoals nu al 100 keer aangegeven, het feit dat je niet eens 100Mbit kan halen als je een leuk HD-streampje op één TV aan hebt staan (laat staan op 2 of 3 TV's) omdat er van die brakke apparatuur gebruikt is, is toch compleet idioot?

Alleen in een UPC-gebied kan ik het mensen nog wel verkopen om voor glasvezel te gaan, in Ziggo gebieden absoluut niet.

@eymey:
Alleen als er Gbit apparatuur hangt klopt het dat je TV niet meer van je internetsnelheid afgaat. Er zijn maar heel weinig plekken waar dat het geval is.

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 06-02-2012 10:26 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het is geen brakke apparatuur, het is gewoon een financiële beslissing geweest. 100 Mbit apparatuur was mainstream, 1 Gbit wordt ook nog maar sinds kort uitgerold. 1 Gbit apparatuur was gewoon een stuk prijziger in de beginjaren.

In Zeewolde (aangelegd in 2009/2010) zijn ook nog allemaal 100 Mbit Genexis CPE's uitgerold. De POP's zijn wel voorbereid (dwz er zijn Gbit poorten beschikbaar) en pas bij een >100 mbit abbo wordt de Genexis vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En toch ken ik div. mensen (waaronder Spikecity in het Lijbrandt topic, in Berkel&Rodenrijs/Lansingerland) die melden dat ze totaal geen last hebben van TV voor hun down- en uploadsnelheid.

Verder baal ik sowieso niet. Hoogstens misschien nog van het feit dat KPN nu nog steeds geen dd5.1 mee stuurt met de HD-signalen, waar dat beschikbaar is.

Verder heb ik toch geen behoefte aan 100 mbit. 50/50 is voor mij zat. De hogere upload is voor mij belangrijker dan dan het -in theorie- kunnen halen van 120 mbit op de kabel.

Dus ook als je gaat lopen vitten en mierenneuken op de snelheid (en of TV hier wel of geen invloed op heeft) is dit geheel persoonlijk. Voor een grote groep, waaronde rmijzelf, speelt dit geen enkele rol en telt dus voornamelijk de grote mate van vrijheid die ik nu bij bv. Lijbrandt heb.

Ook ik voel me enigszins gefrustreerd dat aanbieders, met name KPN en XMS in 'oude' gebieden zoals Leiden, niet beter hun best doen om het 'maximale' uit de glasvezel te trekken

Maar blijft wel staan dat er inmiddels in ieder geval KEUZE is! KEUZE om voor echt snel internet niet meer alleen maar bij de kabel terecht te kunnen. Vergeet verder ook niet dat de overstap van grote groepen internetters naar de glasvezel ook betekent dat de last op de DOCSIS headends van de kabelaars verlicht wordt.

Want hoe je het ook wendt of keert: Als de concurrentie door glasvezel er niet was gekomen, dan was het nog maar zeer de vraag geweest of Ziggo en UPC zich al geroepen hadden gevoelen om snelheden tot 120 mbit mogelijk te maken. Even los van de vraag of ze die snelheden ook zouden halen als grote groepen die 120 mbit ook zouden vragen omdat er geen alternatief is. Zo veel down- en upstream ruimte reserveert met name UPC nou ook weer niet......

Laten we het er dus op houden dat de komst van glasvezel hoe dan ook heeft geresulteerd (en blijft resulteren) in een scherpere concurrentie, zeker wat Ziggo betreft.

Nu alleen UPC nog.....

Jammer genoeg zal de innovatie altijd gedreven blijven worden door de vraag hoe veel pijn het in de potemonee van de aandeelhouders doet als die innovaties niet gedaan worden....

Ik gok dat Reggefiber/KPN pas de stap naar default 1 gbps CPE voor abonnementen vanaf (dus inclusief) 100 mbps zal nemen wanneer te veel mensen klagen of daadwerkelijk weer terug gaan naar de kabel. Zelfde geldt voor HD op dvb-c. En dat laatste waarschijnlijk ook alleen maar wanneer dat echt door mensen als reden voor opzegging wordt gegeven... of wanneer UPC (eindelijk) digitaal en HD standaard maakt voor 17 euro per maand.....

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 06-02-2012 10:44 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
eymey schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:41:
En toch ken ik div. mensen (waaronder Spikecity in het Lijbrandt topic, in Berkel&Rodenrijs/Lansingerland) die melden dat ze totaal geen last hebben van TV voor hun down- en uploadsnelheid.
Dat lijkt me vreemd, als ze niet in een nieuw gebied wonen (> 2009/2010) hebben ze 100 Mbit apparatuur.

Maar ik heb ook geen last bij het kijken van TV. Bij een HD kanaal daalt de snelheid, maar usenet haalt nog steeds tegen de 10 MByte, snel zat.

Persoonlijk kan ik me niet druk maken over een Mbit, ik snap de frustratie van sommige mensen wel, glasvezel bied ongekende mogelijkheden, maar door een bezuinigingsmaatregel is het een half bakken product. Dat was niet beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

The Wizard schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:50:
[...]

Dat lijkt me vreemd, als ze niet in een nieuw gebied wonen (> 2009/2010) hebben ze 100 Mbit apparatuur.

......
Het schijnt dat de Genexisen opgekrikt kunnen worden naar 170 MBit. Dus als de wijkcentrales wel GBit hebben en de thuis modems een genexis is, dan kan hij helemaal open gegooid worden waardoor er 70 MBit voor IPTV gebruikt kan worden.

(Tenminste, bovenstaande haal ik op uit andere threads al hier op tweakers)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Is het niet zo dat de totale snelheid (Down + up) gemaximaliseerd is op 170 Mbit? Dus de totale bandbreedte tussen de Genexis/POP.

Edit: Ja dus.
Je kan alleen de volledige 100/100 halen op een gigabit CPE, is vorige week ook al gepost.
100Mbps CPE's doen maximaal 170Mbps gecombineerd en daar gaat IPTV nog af als deze aanstaat.

Dit vermelden ze echter niet op de website terwijl ze dit al vanaf het begin aan weten...

[ Voor 54% gewijzigd door The Wizard op 06-02-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:10
Welke QAM waarde gebruikt XMS? Ik moet dit instellen voor m'n DVB-C tuner (HDHomeRUN), maar ik merk geen verschil tussen 64, 128 en 256. Alle drie werken ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:01:

@Webcare

Analoge TV -> Nickelodeon -> audio = Duits!
Wordt er inmiddels weer Nederlandse audio meegestuurd? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 12-09 16:49

Wallie

Herr

Hoe zit het met nieuwe aansluitingen, welke modems worden daar geïnstalleerd, en heb je daarmee nog steeds het probleem met 100mbit + blokjes in het beeld bij iptv?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Wallie schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:32:
Hoe zit het met nieuwe aansluitingen, welke modems worden daar geïnstalleerd, en heb je daarmee nog steeds het probleem met 100mbit + blokjes in het beeld bij iptv?
Ik ben afgelopen week geactieveerd. Mijn snelheid is 100Mbit, maar ik tegelijk 170Mbit aan bandbreedte.
Blokjes in IPTV heb nog niet gezien (HD Recorder, M540). Wat ik wel zie en misschien ben ik daarin een zeikerd, is dat soms een persoon blijft stilstaan en dat de achtergrond blijft bewegen. Daarbij lijkt het erop alsof de persoon in kwestie wordt uitgeknipt. Maar goed, of het licht aan mijn (voorheen alleen maar Analoog gekeken) of er is echt iets aan de hand.

Ik zit op de head-end van 3900. Weet niet of IPTV daar ook vandaan komt.

[ Voor 4% gewijzigd door debom op 06-02-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 12-09 16:49

Wallie

Herr

Da's toch wel een vreemde beperking, die 170mbit, met glasvezel. Zeker als je ziet dat KPN nu al 500mbit gaat leveren. Ik woon in een wijk waar ook glasvezel aangesloten gaat worden, keuze uit KPN en XMS, maar ik twijfel om het nu naar KPN om te zetten ivm toekomstvastheid.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Wallie schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:32:
Los van het feit dat het probleem maar zeer beperkt is, komt het alleen maar voor op het Packetfront netwerk. Genexis heeft er geen last van. De meeste nieuwbouw is Genexis. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Wallie schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:17:
Da's toch wel een vreemde beperking, die 170mbit, met glasvezel. Zeker als je ziet dat KPN nu al 500mbit gaat leveren. Ik woon in een wijk waar ook glasvezel aangesloten gaat worden, keuze uit KPN en XMS, maar ik twijfel om het nu naar KPN om te zetten ivm toekomstvastheid.
Lees eerst het KPN glasvezel draadje even door... Daar hebben ze weer hun eigen problemen, perfectie bestaat helaas niet, of is in ieder geval onbetaalbaar.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Wallie schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:17:
Zeker als je ziet dat KPN nu al 500mbit gaat leveren.
Ik vraag me werkelijk af hoe ze dit gaan klaarspelen. Het lijkt mij dat hier een soort compressie tegenover staat om de snelheid te halen.

En voor die snelheid zit je wel tegen een gecomprimeerde TV stream te kijken. Ik moet zeggen dat dit goed te zien is (zwager heeft ADSL met IPTV). XMS heeft heeft wel uitmuntende kwaliteit wat betreft TV. Helaas merk ik wel dat bij sommige zenders het geluid nogal verschilt. Voor de rest geen op of aanmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waarom zou KPN 'compressie' nodig hebben om 500 mbit te kunnen leveren? Als de verbinding tussen NT (CPE) en POP gewoon gigabit is, kunnen ze die 500 mbit gewoon prima halen hoor.

Even los van de vraag of je dat nodig hebt (maar dat vraag ik mezelf ook al af bij 100 of 120 mbit). Het is natuurlijk vooral marketing-technisch gewoon geweldig om te zeggen dat je dit kan leveren, ookal weet je dat de gemiddelde PC van een consument dit al moeilijk kan trekken, laat staan via Wifi. Maar waarom KPN dit an sich niet zou kunnen halen, weet niet waar je dat vandaan haalt :).

ADSL met IPTV is ook in steeds mindere mate te vergelijken met glasvezel met IPTV. XMS en de verschillende WMP+ aanbieders die de streams bij KPN betrekken hebben al een HD kwaliteit die minstens gelijk is aan die van de kabelaars. Alleen KPN zelf kan het nog niet leveren ivm. het feit dat ze dit niet weten te onderscheiden van DSL klanten (of ze voelen het gewoon nog niet aan hun aandeelhouders dat het ADSL kwaliteit is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Webcare, is er al iets meer bekend over de levering van mijn verbinding. Ik had eigenlijk al 17 januari op jullie lijn moeten zitten.

3816EL
Younes

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:13:
Webcare, is er al iets meer bekend over de levering van mijn verbinding. Ik had eigenlijk al 17 januari op jullie lijn moeten zitten.

3816EL
Younes
Er wordt hierover navraag gedaan bij de netwerkbeheerder. Zodra ik meer informatie heb, laat ik het je gelijk weten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitzending gemist

Glashart Media meldt dat de Uitzending Gemist applicaties van Veronica, SBS6 en Net5 vanaf afgelopen donderdag niet meer voorzien zijn van nieuwe content. Er wordt gewerkt aan een oplossing. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:24:
[...]

Ik zal het straks aan de kids vragen. Ik heb ze er niet meer over gehoord, dus grote kans dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:44:Uitzending gemist

Glashart Media meldt dat de Uitzending Gemist applicaties van Veronica, SBS6 en Net5 vanaf afgelopen donderdag niet meer voorzien zijn van nieuwe content. Er wordt gewerkt aan een oplossing. - Sophie
Glashart Media heeft doorgegeven dat deze storing sinds 16:00 uur is opgelost, de Uitzending Gemist applicaties zijn weer voorzien van nieuwe content. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
offtopic:
:X ;( :F

Toch blijf ik het vreemd vinden dat de audio 'ineens' in een andere taal is. Schort er dan iets aan de oplevering van het signaal of wordt het verkeerd verwerkt?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Jupz, wat mij betreft ook, maar ik ben bang dat ze in Leiden voorlopig die antieke glasmodems niet gaan vervangen.

Andere ISP zou ik niet erg vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:24:
[...]

Het is opgelost inderdaad.

Na een beetje doorvragen was het dezelfde dag al opgelost. Het was een bepaalde aflevering, die in het duits gesproken werd, tenminste dat denk ik eruit op te maken. (4 en 7 jaar ....)

Ik denk dat de bron de PID's door elkaar gegooid had waardoor de DVB-S receiver op nummer de verkeerde taal PID had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Probleempje... Een Amino M540 via hdmi op een moderne Sharp LCD tv, bij mensen die niet aan downloaden doen en zo. Nooit problemen, maar vanavond, out of the blue, bij gewoon opstarten van de tv en settopbox vanuit standby, geen beeld meer. Verder werkt alles, alleen de backlite van de tv blijft uit. Na wat klooien met aan- en uitzetten, tv terug zetten naar factory defaults, stroom eraf, etc. opeens weer beeld. TV en stb weer in standbby, uurtje later nog even probleemloos tv gekeken, tv en stb weer in standby. Ik denk probleem opgelost, en ga naar mijn eigen huis. Wordt 2 uur later weer gebeld, probleem is terug, tv beeld weer op zwart bij opstarten uit standby. Telefonisch geadviseerd stekkers eruit, aan-uit, etc. Doet het opeens weer....

Ligt dat nou aan de Amino M540 of aan de tv of aan de combi van beiden? Helaas nog geen tijd gehad om met DVB-C en/of analoog te testen. Ik had het idee dat het eerst opstarten van de tv en dan pas de Amino M540 beter ging dan andersom. Iemand een idee? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:58:
[...]

Glashart Media heeft doorgegeven dat deze storing sinds 16:00 uur is opgelost, de Uitzending Gemist applicaties zijn weer voorzien van nieuwe content. -Tim
Wil ik eens wat terugkijken, is het dus niet opgelost :(
Alle content van donderdag t/m zondag mist dus nog steeds.

[ Voor 17% gewijzigd door GerkeP op 07-02-2012 02:52 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart4444
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 12:20
Beste xms webcare

We proberen maanden glasvezel te krijgen, maanden heen en weer bellen en mailen. Elke keer worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Na twee maanden hebben we maar een klacht geschreven naar de klachten service want als er geen diensten worden geleverd of dan het contract ontbonden kan worden. Sinds twee dagen, na veel problemen ook met Reggefiber, waar we zelf achteraan zijn gegaan, hebben we glasvezel. Prachtig beeld, tot vanmorgen, toen ineen keer geen internet en weer geen diensten. Wat blijkt zonder een telefoontje te plegen zonder een email te versturen, zonder een brief te versturen, zijn wij afgesloten. Dit kan dus echt niet! Wij hebben echt het gevoel met een kleuterklas te maken te hebben, kleuters die nu een spelletje aan het spelen zijn met ons. Die ons van de kast naar de muur sturen. Kunnen we vandaag nog PROFESSIONEEL geholpen worden en aangesloten worden? Wij hebben ons werk thuis en hebben internet voor nodig en ook telefonie.

Met vriendelijke groet,

Bart4444
3829GP
huisnummer 80

[ Voor 4% gewijzigd door bart4444 op 07-02-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Had je dat niet beter in een DM kunnen zetten ipv openbaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart4444 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:26:
Beste xms webcare

We proberen maanden glasvezel te krijgen, maanden heen en weer bellen en mailen. Elke keer worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Na twee maanden hebben we maar een klacht geschreven naar de klachten service want als er geen diensten worden geleverd of dan het contract ontbonden kan worden. Sinds twee dagen, na veel problemen ook met Reggefiber, waar we zelf achteraan zijn gegaan, hebben we glasvezel. Prachtig beeld, tot vanmorgen, toen ineen keer geen internet en weer geen diensten. Wat blijkt zonder een telefoontje te plegen zonder een email te versturen, zonder een brief te versturen, zijn wij afgesloten. Dit kan dus echt niet! Wij hebben echt het gevoel met een kleuterklas te maken te hebben, kleuters die nu een spelletje aan het spelen zijn met ons. Die ons van de kast naar de muur sturen. We hebben vanmorgen -gesproken en ik net - gesproken. Kunnen we vandaag nog PROFESSIONEEL geholpen worden en aangesloten worden? Wij hebben ons werk thuis en hebben internet voor nodig en ook telefonie.

Met vriendelijke groet,

Bert Verwoert
3829GP
huisnummer 80
Ik zie dat er ook een DM is gestuurd, hier zal ik het probleem verder met je behandelen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

bart4444 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:26:
... We hebben vanmorgen [...] gesproken...
Het feit dat jij een beetje boos bent geeft je nog niet het recht om namen van XMS medewerkers zomaar op een openbaar forum te droppen... O-) Zou je die namen a.u.b. zo snel mogelijk willen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De plotselinge opzegging zal zo snel mogelijk worden teruggedraaid. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
@webcare: Gaat XMS in navolging van Ziggo ook (het HD-pakket afschaffen en) NGC en de SBS-zenders standaard in HD doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizna schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:59:
@webcare: Gaat XMS in navolging van Ziggo ook (het HD-pakket afschaffen en) NGC en de SBS-zenders standaard in HD doorgeven?
Deze zenders zitten bij ons in het HD pakket. Er zijn geen plannen om dit te veranderen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:03:
[...]

Deze zenders zitten bij ons in het HD pakket. Er zijn geen plannen om dit te veranderen. - Sophie
Ik kan me herinneren dat er vorig jaar werd aangegeven dat vanaf november 2011 SBSzenders ook standaard in het HD pakket zouden komen.

Zal eens zoeken waar dat precies gemeld werd.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Loveparade schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:07:
[...]

Ik kan me herinneren dat er vorig jaar werd aangegeven dat vanaf november 2011 SBSzenders ook standaard in het HD pakket zouden komen.

Zal eens zoeken waar dat precies gemeld werd.
Je bedoeld dat SBSzender in het "standaard pakket" zouden komen? Want standaard zitten ze al in het "HD pakket" :D

Volgens mij was daar ook sprake van, maar dat kan ook een gerucht geweest zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 07-02-2012 13:17 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:14:
[...]

Je bedoeld dat SBSzender in het "standaard pakket" zouden komen? Want standaard zitten ze al in het "HD pakket" :D

Volgens mij was daar ook sprake van, maar dat kan ook een gerucht geweest zijn...
ja dat bedoel ik inderdaad, ben al aan het zoeken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:35:
[...]

Ik zie dat er ook een DM is gestuurd, hier zal ik het probleem verder met je behandelen. - Sophie
Zie dat je probleem is opgelost. IP-lease voor VoIP, Internet en IPTV
Alles okee nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:14:
[...]

Zie dat je probleem is opgelost. IP-lease voor VoIP, Internet en IPTV
Alles okee nu ?
Ik zie in ons systeem dat er met de klant is gebeld en dat daar de diensten weer netjes up zijn. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart4444
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 12:20
De problemen zijn inderdaad opgelost door Xms webcare en er is ook naar ons toegebeld.alles werk

vr gr bart4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fiber schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:32:
Probleempje... Een Amino M540 via hdmi op een moderne Sharp LCD tv, bij mensen die niet aan downloaden doen en zo. Nooit problemen, maar vanavond, out of the blue, bij gewoon opstarten van de tv en settopbox vanuit standby, geen beeld meer. Verder werkt alles, alleen de backlite van de tv blijft uit. Na wat klooien met aan- en uitzetten, tv terug zetten naar factory defaults, stroom eraf, etc. opeens weer beeld. TV en stb weer in standbby, uurtje later nog even probleemloos tv gekeken, tv en stb weer in standby. Ik denk probleem opgelost, en ga naar mijn eigen huis. Wordt 2 uur later weer gebeld, probleem is terug, tv beeld weer op zwart bij opstarten uit standby. Telefonisch geadviseerd stekkers eruit, aan-uit, etc. Doet het opeens weer....

Ligt dat nou aan de Amino M540 of aan de tv of aan de combi van beiden? Helaas nog geen tijd gehad om met DVB-C en/of analoog te testen. Ik had het idee dat het eerst opstarten van de tv en dan pas de Amino M540 beter ging dan andersom. Iemand een idee? O-)
Niemand een idee? Het probleem is er nog steeds, totaal onvoorspelbaar, backlite van de tv doet het niet, en dan opeens weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
marigo schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:16:
[...]

Ik gebruik de Procurve 1810G icm met een SG200-08 van Cisco en kan bevestigen dat de 1810 geen snooping ondersteund. De SG200-08 kan dat wel en dat werkt perfect. Als je dit niet "enabled" hebt dan wordt het IPTV verkeer over alle LAN poorten geflood waar het IPTV Vlan actief is.

Met igmp snooping zie je, in het (web)management van de switch, dat het multicast MAC adres wordt gevonden van het bijbehorende multicast IP adres.

Als je 2x de 1810 aansluit met op elke switch 1 poort actief voor het IPTV gedeelte, dan zal het ook goed werken zonder igmp snooping. (zonder flooding)
@Marigo

Ik heb inmiddels de SG200-08 aangeschaft en igmp snooping aangezet. Waar in het (web) management kan ik zien dat het multicast MAC adres wordt gevonden van het bijbehorende multicast IP adres?

Ik maak gebruik van onderstaande IGMP Snooping instellingen:

IGMP Group Membership Interval 260
IGMP Fast Leave Enabled
IGMP Max Response Time 10
IGMP MRouter Expiry Time 0

Tevens heb ik port 5 die aangesloten is op de Genexis op enable staan bij IGMP Mrouter.

Kun jij mij vertellen of bovenstaande instellingen goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
KPN wil bij mij glasvezel in huis brengen. Gaan ze dan jullie kast weg halen en kan ik dan alsnog bij jullie aanmelden mochten ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Chadi schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:41:
KPN wil bij mij glasvezel in huis brengen. Gaan ze dan jullie kast weg halen en kan ik dan alsnog bij jullie aanmelden mochten ze dat doen?
Als KPN met een eigen kabel in je huis komt lijkt mij dat de XMS aansluiting gewoon blijft zitten. Kun je ze straks koppelen en heb je 200 Mbit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Fiber schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:44:
[...]

Als KPN met een eigen kabel in je huis komt lijkt mij dat de XMS aansluiting gewoon blijft zitten. Kun je ze straks koppelen en heb je 200 Mbit... :)
KPN biedt toch 500Mbit. En dan heb ik 2 kasten in mijn meter kast. Komt daar nog eens de router bij.. tel op je winst.

Ik hoop dat ze dezelfde kast gaan gebruiken. Lijkt me toch vreemd om 2 kasten neer te kwakken in elk huishouden.. of kan het niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik vind het al gek dat ze een tweede glasvezel in je straat gaan graven... ;) Als dat echt zo is. O-)

Edit:
Even voor de duidelijkheid,
  • Heb je nu een werkende XMS glasvezel aansluiting?
  • KPN gaat een tweede glasvezel in je huis brengen?

[ Voor 44% gewijzigd door Fiber op 07-02-2012 22:00 . Reden: Edit: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Fiber schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:56:
Ik vind het al gek dat ze een tweede glasvezel in je straat gaan graven... ;) Als dat echt zo is. O-)

Edit:
Even voor de duidelijkheid,
  • Heb je nu een werkende XMS glasvezel aansluiting?
  • KPN gaat een tweede glasvezel in je huis brengen?
Ze hebben gebeld voor een afspraak. Ik vond het ook al vreemd. Kon maandag niet vanwege andere afspraken en toen hebben we in maart een datum geprikt.

Heb nog geen xms abbo. Wel een modem van ze in d e meterkast.

[ Voor 5% gewijzigd door Chadi op 07-02-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat modem is niet van XMS, dat is van Reggefiber, en is waarschijnlijk geen echt modem maar een dummy. Je hebt waarschijnlijk KPN aangevraagd en dat komen ze nu installeren. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Fiber op 07-02-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Fiber schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:11:
Dat modem is niet van XMS, dat is van Reggefiber, en is waarschijnlijk geen echt modem maar een dummy. Je hebt waarschijnlijk KPN aangevraagd en dat komen ze nu installeren. :)
Geen xms nog maar dat ding is echt geen dummy.

[ Voor 6% gewijzigd door Chadi op 07-02-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK. Weet je zeker dat je een afspraak met KPN hebt en niet met Reggefiber, die de verbinding af komt maken?

Als ze niet voor de tweede keer aan het graven zijn in je straat hoef je in ieder geval niet bang te zijn voor twee modems in je meterkast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Fiber schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:23:
[...]

OK. Weet je zeker dat je een afspraak met KPN hebt en niet met Reggefiber, die de verbinding af komt maken?

Als ze niet voor de tweede keer aan het graven zijn in je straat hoef je in ieder geval niet bang te zijn voor twee modems in je meterkast. :)
Het was een dame van KPN Die een afspraak wilde maken. Ik vind het maar ene vreemde zaak hoor. Misschien dat XMS zelf op de hoogte is van waar KPN mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

XMS Glasvezel staat (praktisch gezien) volkomen los van KPN Glasvezel. Als je geen XMS abbo hebt aangevraagd dan kennen ze je niet bij XMS.

Je wil toch KPN? Of wil je XMS? Je krijgt in ieder geval geen twee werkende aansluitingen als er maar 1 glasvezelkabel in de straat ligt. Het kan zijn dat voor KPN het binnenwerk van het modem vervangen moet worden, maar dat is een fluitje van een cent tegenwoordig. Maar dan nog, het netwerk in de straat, tot en met je modem is van Reggefiber, niet van XMS of van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Fiber schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:22:
[...]

Niemand een idee? Het probleem is er nog steeds, totaal onvoorspelbaar, backlite van de tv doet het niet, en dan opeens weer wel.
Gezien de problemen met het backlite van de tv zou ik het eerder in de tv verwachten. Ik kan me niet voorstellen dat de Animo daar enige invloed op kan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Fiber schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:50:
XMS Glasvezel staat (praktisch gezien) volkomen los van KPN Glasvezel. Als je geen XMS abbo hebt aangevraagd dan kennen ze je niet bij XMS.

Je wil toch KPN? Of wil je XMS? Je krijgt in ieder geval geen twee werkende aansluitingen als er maar 1 glasvezelkabel in de straat ligt. Het kan zijn dat voor KPN het binnenwerk van het modem vervangen moet worden, maar dat is een fluitje van een cent tegenwoordig. Maar dan nog, het netwerk in de straat, tot en met je modem is van Reggefiber, niet van XMS of van KPN.
Okee dat begrijp ik maar wat ik niet begrijp is waarom KPN dan wil komen vernieuwen als ik geen abbo bij ze heb aangevraagd. En heeft dat gevolgen als ik beslis om een XMS abbo tenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Heeft geen gevolgen voor een XMS abbo. Hooguit moet de apparatuur opnieuw gewisseld worden bij je thuis.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Chadi schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:00:
[...]
Okee dat begrijp ik maar wat ik niet begrijp is waarom KPN dan wil komen vernieuwen als ik geen abbo bij ze heb aangevraagd...
Ik zou KPN nog eens bellen en vragen wat ze PRECIES komen doen en WAAROM... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:02
Ik heb een Amino M540 en een Samsung LED TV.
Kan ik de Amino afstandsbediening programmeren, zodat ik de TV kan aan/uitzetten met de Amino afstandsbediening?
Ik heb de volgende handleiding al gevolgd, maar daarmee kom ik er niet uit.
http://www.decorsign.nl/u...ng%20handleiding%20EU.pdf

Iemand dit al werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fishman schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:40:
Ik heb een Amino M540 en een Samsung LED TV.
Kan ik de Amino afstandsbediening programmeren, zodat ik de TV kan aan/uitzetten met de Amino afstandsbediening?
...
De Samsung codes die hier in staan om de beurt proberen:
http://glashartmedia.nl/b...t_Media_Custom_Remote.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
Ik heb trouwens een Samung UE40C6000
Volgens mij heb ik nog niet de juiste TV code gevonden. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
Top! Dat was de juiste handleiding. In de openingspost stond een andere zonder codes. En de handleidingen online geven allemaal 3 cijfers aan, dat klopt dus niet. Je moet 4 cijfers invoeren. In mijn geval werkte de eerste 0060 meteen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Toch nog één probleempje opgelost vandaag... :) Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Fiber schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:22:
[...]

Wellicht heb je HDMI CEC aan staan? Dat kan nog eens voor problemen zorgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:10
Waarom zou je geen 2de verbinding kunnen hebben. De glasvezel die naar binnen wordt gelegd heeft meerdere aderparen waardoor een signaal kan sturen.

Bij mij is het voorgekomen dat er een kabelbreuk is ontstaan en er toen werd overgegaan op een andere ader van de glasvezel kabel. Kortom ik zou het ook wel willen weten of het mogelijk is om meerdere verbindingen binnen te krijgen op 1 adres? (bij adsl kun je in principe ook meerdere abonnementen afsluiten, vanwege de 2 binnenkomende lijnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

jongerenchaos schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:19:
Waarom zou je geen 2de verbinding kunnen hebben. De glasvezel die naar binnen wordt gelegd heeft meerdere aderparen waardoor een signaal kan sturen.

Bij mij is het voorgekomen dat er een kabelbreuk is ontstaan en er toen werd overgegaan op een andere ader van de glasvezel kabel. Kortom ik zou het ook wel willen weten of het mogelijk is om meerdere verbindingen binnen te krijgen op 1 adres? (bij adsl kun je in principe ook meerdere abonnementen afsluiten, vanwege de 2 binnenkomende lijnen)
Onzin. Elk huis krijgt 2 vezels binnen. Eentje voor IPTV en eentje voor catv. Deze zijn niet om te prikken. Als je twee aansluitingen wilt, heb je twee modems en 2x2 vezels nodig.

Wat wel een mogelijkheid is, dat er vanaf de pop naar de DP een andere vezel gebruikt wordt. Er zit op de DP wat restcapaciteit en dat kan eventueel omgestoken worden. Dit kan eventueel gedaan worden als workaround als er tussen de pop en de DP een defecte vezel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:10
Dat is erg vreemd. Zou dit per regio verschillen?

Ik heb hier in Hilversum nog een 15 tal glas aders vrij, zonder glasconnector. Bij de storing is er een nieuwe glasconnector geplaatst op een andere ader.
Mijn aansluiting is wel individueel gerealiseerd, zonder dat de rest van de straat is aangesloten (de rest moet nog worden aangesloten). Mogelijk heeft het hier wat mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat zal het dan wel zijn, want je krijgt normaal toch echt gewoon maar 2 vezels binnen. Of hoogstens nog 1 of 2 extra als reserve, maar meestal zelfs dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Laatst online: 12-09 12:10
Ik gebruik al enige tijd de Amino 532 maar dat apparaat heeft eigenlijk steeds problemen met de aansluiting. Bij minimale aanraking valt de stroom weg en start het apparaat op(in het gunstigste geval).
Hebben meerdere gebruikers hier last van?
@xms_webcare: is het mogelijk deze om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Folkert schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:54:
Ik gebruik al enige tijd de Amino 532 maar dat apparaat heeft eigenlijk steeds problemen met de aansluiting. Bij minimale aanraking valt de stroom weg en start het apparaat op(in het gunstigste geval).
Je weet dat je naam bij een aantal (zoals ik) een big smile opleverd als je dat soort vragen steld hier in het XMS topic? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Laatst online: 12-09 12:10
Je weet dat je naam bij een aantal (zoals ik) een big smile opleverd als je dat soort vragen steld hier in het XMS topic? _/-\o_
LOL, is bekend ja, kan er niets aan doen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

swima schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:38:
[...]
Wellicht heb je HDMI CEC aan staan? Dat kan nog eens voor problemen zorgen ...
Geen idee, gewoon de standaard instellingen. Heb Sharp gebeld, die sturen een monteur langs, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je via DM je adresgegevens kan sturen dan zoek ik graag uit wat de mogelijkheden zijn. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Dit probleem heb ik ook gehad, belletje doen naar de helpdesk en ze sturen je nieuw exemplaar met een antwoordnummer etc zodat je de oude in een doos retour kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Ik ben aan het downloaden met newsleecher via Eweka maar de download is echt beroerd.
Speedlimit staat op None en toch haal ik maar gemiddeld 484 KB/s
Zij er meer mensen die hier nu last van hebben?

update: probleem gevonden het zijn oude files van meer dan 700 dagen terug...

[ Voor 16% gewijzigd door bluesparkle op 10-02-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
In Twello is er rond 2009 - 2010 ook glasvezel gelegd, maar ook hier hangen nog de oude 100Mbit genexis modems.. Terwijl een paar maanden later ook in Lochem glasvezel is gekomen waar wél de nieuwe modems zijn gekomen.. Zijn de centrale's wel gewoon 1Gb/s?:) iemand die dat toevallig weet?:). heb zelf een 75/75 lijn bij Concepts dus testen of het minder wordt met iptv kan helaas niet..

[ Voor 16% gewijzigd door Xaero op 11-02-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:00
Ik wilde gisteren een nieuwe pc bij mijn grootouders aansluiten op het Genesis modem, echter zonder enkel succes. De nieuwe pc krijgt geen ip-adres toegewezen van het modem. Ook niet na het resetten van het modem. Het lijkt wel alsof het modem het MAC-adres van de oude pc aan zich heeft gekoppeld, zodra ik de oude pc aansluit op het modem, werkt het wel allemaal.

Ik heb nog even een oude adsl router aan de nieuwe pc gehangen, die krijgt dan netjes een ip-adres toegewezen via DHCP. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? De XMS helpdesk is helaas gesloten.

nog wat info:

Oude pc:
Pentium 3, 1gb, onboard LAN, Windows XP

nieuwe pc: AMD x2, 4GB, Ubuntu 10.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
JossKp schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:14:
Ik wilde gisteren een nieuwe pc bij mijn grootouders aansluiten op het Genesis modem, echter zonder enkel succes. De nieuwe pc krijgt geen ip-adres toegewezen van het modem. Ook niet na het resetten van het modem. Het lijkt wel alsof het modem het MAC-adres van de oude pc aan zich heeft gekoppeld, zodra ik de oude pc aansluit op het modem, werkt het wel allemaal.

Ik heb nog even een oude adsl router aan de nieuwe pc gehangen, die krijgt dan netjes een ip-adres toegewezen via DHCP. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? De XMS helpdesk is helaas gesloten.

nog wat info:

Oude pc:
Pentium 3, 1gb, onboard LAN, Windows XP

nieuwe pc: AMD x2, 4GB, Ubuntu 10.04
Lease tijd is 30 minuten. Je zult dus even geduld moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:00
Rekenblok schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:20:
[...]

Lease tijd is 30 minuten. Je zult dus even geduld moeten hebben ;)
Dat verklaard een hoop ;) Thnx, ga ik morgen even proberen
Pagina: 1 ... 34 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.