XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Chapeau! Eindelijk is de reverse DNS goed ingesteld, dat wil zeggen dat het PTR record van het ip-adres wijst naar een geldige hostnaam.

@webcare, kunnen we nu ook een eigen reverse DNS ingesteld krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:10
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 15:27:
[...]

Als je via DM je adresgegevens kan sturen dan zoek ik graag uit wat de mogelijkheden zijn. -Tim
Complimenten voor de service! Op 8 januari aangegeven dat er problemen waren met mijn Amino m532, zaterdag ochtend nieuwe Amino M540 ontvangen die perfect werkt! _/-\o_ Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:00:
Chapeau! Eindelijk is de reverse DNS goed ingesteld, dat wil zeggen dat het PTR record van het ip-adres wijst naar een geldige hostnaam.

Wij zoeken het graag voor je uit. Kun je de adresgegevens naar ons sturen? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing uitzending gemist en video on demand

Op dit moment is er een storing op uitzending gemist en video on demand, er kan geen gebruik worden gemaakt van deze diensten. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.g
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:37
zijn er meer mensen met problemen met internet (Leiden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Venga AB schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:00:

Ik mis iets, wat is er waar goed ingesteld?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Loveparade schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:56:
[...]

Ik mis iets, wat is er waar goed ingesteld?
Wat; aan het ip-adres was nooit een PTR record gekoppeld (een host lookup op je ip-adres leverde een NXDOMAIN op). Nu verwijst je ip-adres naar een hostnaam binnen ftth.xms.internl.net en weer terug.

Waar; bij InterNL moet dit zijn ingesteld.

Wanneer; sinds vanochtend dus.

Voordeel; eindelijk ben ik af van de POSSIBLE BREAK-IN ATTEMPT meldingen bij SSH. Daarnaast zal het draaien van een eigen mailserver minder problemen opleveren. Doordat eerder de reverse mapping niet werkte, werd mail op diverse mailservers (terecht) geblokkeerd. Nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Venga AB schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:21:
[...]

Wat; aan het ip-adres was nooit een PTR record gekoppeld (een host lookup op je ip-adres leverde een NXDOMAIN op). Nu verwijst je ip-adres naar een hostnaam binnen ftth.xms.internl.net en weer terug.
Nu ik er over nadenk kan het ook zijn dat de PTR record wel aanwezig was, maar juist de A record van de hostnaam naar het ip-adres niet. Hoe dan ook, de reverse mapping test zoals bij SSH en SMTP, slaagt sinds vanochtend wel en voorheen niet. Dus wat dat betreft blijven de voordelen staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:33
pieter.g schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:47:
zijn er meer mensen met problemen met internet (Leiden)?
Hier valt de boel regelmatig even helemaal weg inderdaad. Wordt er inmiddels een beetje gestort van.
Een week of 3 geleden voor de zoveelste keer de modem vervangen, maar de ellende blijft.

Ik moet alles (modem/router/m540) helemaal rebooten om weer iets van signaal te krijgen.

Graag zou ik nu eens een passende oplossing zien????

Mijn modem is al 5 x vervangen in 4 jaar.. lijkt mij op een structueel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Venga AB schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:35:
[...]

Nu ik er over nadenk kan het ook zijn dat de PTR record wel aanwezig was, maar juist de A record van de hostnaam naar het ip-adres niet. Hoe dan ook, de reverse mapping test zoals bij SSH en SMTP, slaagt sinds vanochtend wel en voorheen niet. Dus wat dat betreft blijven de voordelen staan ;)
PTR was gewoon aanwezig ;)

Maar ja, nog steeds geen rdns zelf in te stellen helaas.
Waar blijft IPV6, dan kan ik het zelf allemaal wel regelen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:35:
[...]

Er waren een paar /24s waar wel PTRs voor waren gemaakt maar geen As. Die zijn nu allemaal gefixt als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrPompidom schreef op maandag 13 februari 2012 @ 18:17:[...]

Hier valt de boel regelmatig even helemaal weg inderdaad. Wordt er inmiddels een beetje gestort van.
Een week of 3 geleden voor de zoveelste keer de modem vervangen, maar de ellende blijft.

Ik moet alles (modem/router/m540) helemaal rebooten om weer iets van signaal te krijgen.

Graag zou ik nu eens een passende oplossing zien????

Mijn modem is al 5 x vervangen in 4 jaar.. lijkt mij op een structueel probleem?
Kan je ons via DM je adresgegevens sturen, we zoeken graag uit wat er aan de hand is. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Is er op dit moment een storing in Veenendaal?
Kan niet bij mijn servers, ook geen ping etc.

Een trace stopt bij 92.254.84.1 ?

[ Voor 17% gewijzigd door GerkeP op 14-02-2012 10:31 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Loveparade schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:28:
Is er op dit moment een storing in Veenendaal?
Kan niet bij mijn servers, ook geen ping etc.

Een trace stopt bij 92.254.84.1 ?
Bij mij niks aan de hand en we zitten in hetzelfde subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:39:
[...]

Bij mij niks aan de hand en we zitten in hetzelfde subnet.
Dan werkt de trace wel.
Mijn verbinding ligt er dan uit :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:25:
[...]
Dan werkt de trace wel.
Ik heb je modem even uitgelezen, de leases zijn netjes aanwezig en ik zie ook de benodigde IP adressen op het modem binnenkomen. Ik raad je aan het modem voor 30/60 minuten stroomloos te maken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Loveparade schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:25:
[...]

Dan werkt de trace wel.
Bij mij ook (3906) geen probleem. Kom er gewoon bij vanaf me werk.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:34:
[...]

Ik heb je modem even uitgelezen, de leases zijn netjes aanwezig en ik zie ook de benodigde IP adressen op het modem binnenkomen. Ik raad je aan het modem voor 30/60 minuten stroomloos te maken. -Tim
Oorzaak is gevonden, stekkerdoos was los 8)7

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Ik vind dat er heel snel een melding wordt gemaakt op het forum als de internet verbinding eruit ligt, terwijl de meeste oorzaken altijd klant gerelateerd zijn.

Dit is geen aanval Loveparade, maar het zou handiger zijn om eerst naar je eigen kant te kijken voordat je een melding maakt op het forum.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
The Wizard schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:38:
Ik vind dat er heel snel een melding wordt gemaakt op het forum als de internet verbinding eruit ligt, terwijl de meeste oorzaken altijd klant gerelateerd zijn.

Dit is geen aanval Loveparade, maar het zou handiger zijn om eerst naar je eigen kant te kijken voordat je een melding maakt op het forum.
Daar ben ik het niet mee eens, want als ik zeg dat ik op postcode xxxx geen verbinding heb en andere mensen met die postcode hebben wel verbinding, dan weet ik dat het de moeite waard is om de boel opnieuw op te starten (aangezien dat even kan duren). Of juist andersom: als je de eerste bent die een probleem meldt, dan is het vaak zo dat zich ineens ook andere mensen melden. Of dat mensen aan de hand van een post even proberen of ze verbinding met thuis kunnen maken. Oftewel: er kan heel snel achtergekomen worden of het een lokaal of globaal probleem is die eventueel in een vroeg stadium al onderkent kan worden zodat er actie ondernomen kan worden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

The Wizard schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:38:

En waar val ik XMS dan aan?
Ik vraag of er een storing is en meer niet. Ik heb nergens gezegd dat het aan XMS ligt.
Ik vraag hier op het forum omdat ik niet in de buurt van de server ben.

Dit is van jouw kant de 2e keer dat je mij min of meer beschuldigd dat ik de schuld aan XMS geef, en dit is de 2e keer dat ik je het zelfde antwoord geef ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:37:
Storing uitzending gemist en video on demand

Op dit moment is er een storing op uitzending gemist en video on demand, er kan geen gebruik worden gemaakt van deze diensten. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing -Tim
Deze storing is zojuist door Glashart Media afgemeld. Uitzending Gemist en Video On Demand werken weer. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Loveparade schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:01:
[...]

En waar val ik XMS dan aan?
Ik vraag of er een storing is en meer niet. Ik heb nergens gezegd dat het aan XMS ligt.
Ik vraag hier op het forum omdat ik niet in de buurt van de server ben.

Dit is van jouw kant de 2e keer dat je mij min of meer beschuldigd dat ik de schuld aan XMS geef, en dit is de 2e keer dat ik je het zelfde antwoord geef ;)
Ik zeg ook niet dat je XMS aanvalt, het gaat om het algemene beleid. Het beleid op GoT is dat je eerst zelf actie onderneemt voordat je een vraag stelt. Het is moeilijk om nuances aan te brengen in een geschreven gesprek :). Daarom stond er ook dat het geen aanval was om juist zulke reactie te vermijden ;)
Probeer het eerst zelf op te lossen.

Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.
Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.

Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Medewerkers van Reggefiber en Lijbrandt misleiden toekomstige klanten bij werving in Veendam,klacht ingediend bij de opta.
http://www.totaaltv.nl/ni...t_om_glasvezelklant_.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:11
Nick39 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:26:
Medewerkers van Reggefiber en Lijbrandt misleiden toekomstige klanten bij werving in Veendam,klacht ingediend bij de opta.
Waarom zou je een klacht in dienen bij de opta als jij niks met die situatie te maken hebt? :?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:23
Waarom een inbraak melden als het niet jouw huis is? Vergelijking gaat misschien een beetje spaak, maar ik vind het netjes als iemand de moeite neemt om een melding te maken ook al heeft hij er zelf niet direct last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
My-life schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:41:
Waarom een inbraak melden als het niet jouw huis is? Vergelijking gaat misschien een beetje spaak, maar ik vind het netjes als iemand de moeite neemt om een melding te maken ook al heeft hij er zelf niet direct last van.
je gaat toch ook niet klagen bij de media markt als de tv van je buurman defect is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 10:23
Maar als Philips stelselmatig zijn klanten benadeelt zou je dit wel kunnen aangeven ondanks dat je zelf een Samsung hebt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:29:
[...]

Waarom zou je een klacht in dienen bij de opta als jij niks met die situatie te maken hebt? :?
Screen jezelf - Wat doe jij?
http://screenjezelf.kombijdepolitie.nl/

Ben jij een van de vele die net doet of hij niets ziet als je een misdaad observeert?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
j1nx schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:33:
[...]

Screen jezelf - Wat doe jij?
http://screenjezelf.kombijdepolitie.nl/

Ben jij een van de vele die net doet of hij niets ziet als je een misdaad observeert?
Ter info:
Ik heb vorig jaar tijdens mijn werk in het XMS huis Amersfoort een fietsendief klem gerend in een steeg nadat ik zag dat hij een fiets gesloten had.
Om vervolgens samen met de politie Amersfoort een klop jacht te doen door Amersfoort heen.
Hij is gepakt uit eindelijk.

De klant waarvan deze fiets was, was erg blij toen zij de fiets terug had ;)

Terug naar je punt:
Ik ga niet voor elk wissewasje een melding maken bij instantie X. Dat is mieren neuken, vind ik.
Je bent er meer tijd aan kwijt om politie agent te spelen dan dat het echt iets oplevert. ;)

Maar blijkbaar ben ik de enige die het belachelijk vindt om klachten in te dienen bij een instantie met als bron een nieuwsbericht terwijl je er zelf totaal niks mee te maken hebt. :/
Je hebt zeker ook een klacht ingediend bij de opta toen bekend werd KPN gehackt was?

[ Voor 58% gewijzigd door White_Collar op 14-02-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06
(jarig!)
Hoeveel telefoonlijnen zijn mogelijk met XMS glasvezel? Kennis van me zit in het gebied van Glazenholt in Nijmegen en heeft een bedrijf aan huis. UPC internet en tv, KPN telefoon. Van de KPN heeft ze 3 lijnen:
  • 1 voor alarm
  • 2 voor telefonie (weet trouwens niet zeker of hij ISDN heeft, dit ivm centrale in huis)
Kan XMS ook 3 lijnen leveren? (buiten het feit of hij wel of geen ISDN heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Jerk61 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:27:
Hoeveel telefoonlijnen zijn mogelijk met XMS glasvezel? Kennis van me zit in het gebied van Glazenholt in Nijmegen en heeft een bedrijf aan huis. UPC internet en tv, KPN telefoon. Van de KPN heeft ze 3 lijnen:
  • 1 voor alarm
  • 2 voor telefonie (weet trouwens niet zeker of hij ISDN heeft, dit ivm centrale in huis)
Van wat ik me van de documentatie kan herinneren was het mogelijk 2 nummers aan te vragen.
Op mijn Genexis zitten 2 RJ11 poorten, dus ik ga er even van uit dat je 2 lijnen kunt aanvragen.
Tenzij ze een optie hebben om er een centrale aan te hangen voor nog meer nummers...

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 14-02-2012 18:31 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:54:
[...]

Ter info:
Ik heb vorig jaar tijdens mijn werk in het XMS huis Amersfoort een fietsendief klem gerend in een steeg nadat ik zag dat hij een fiets gesloten had.
Om vervolgens samen met de politie Amersfoort een klop jacht te doen door Amersfoort heen.
Hij is gepakt uit eindelijk.

De klant waarvan deze fiets was, was erg blij toen zij de fiets terug had ;)

Terug naar je punt:
Ik ga niet voor elk wissewasje een melding maken bij instantie X. Dat is mieren neuken, vind ik.
Je bent er meer tijd aan kwijt om politie agent te spelen dan dat het echt iets oplevert. ;)

Maar blijkbaar ben ik de enige die het belachelijk vindt om klachten in te dienen bij een instantie met als bron een nieuwsbericht terwijl je er zelf totaal niks mee te maken hebt. :/
Je hebt zeker ook een klacht ingediend bij de opta toen bekend werd KPN gehackt was?
Allereerst, top gedaan!

Ten tweede; het is misschien een beetje uit zijn verband gerukt, maar ben wel van mening dat als je ziet dat iemand opgelicht word. Dat je die persoon dan ook helpt. Als die persoon het zelf wist dan had hij ook waarschijnlijk niet opgelicht geweest.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 19:03

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Thasaidon schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:30:
[...]

Van wat ik me van de documentatie kan herinneren was het mogelijk 2 nummers aan te vragen.
Op mijn Genexis zitten 2 RJ11 poorten, dus ik ga er even van uit dat je 2 lijnen kunt aanvragen.
Tenzij ze een optie hebben om er een centrale aan te hangen voor nog meer nummers...
Afbeeldingslocatie: http://fiberdordrecht.nl/images/Genexis%20modem%20aansluiten.png

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarmering via xms? zal ik niet doen. Als de spanning in je huis en of buurt uitvalt, dan doet je alarmering het niet.

Bij KPN wel. correct if iam wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:22:
Alarmering via xms? zal ik niet doen. Als de spanning in je huis en of buurt uitvalt, dan doet je alarmering het niet.

Volgens mij hebben die zelfs een soort van "alarm lijn abbo"

Hier staat vast meer info:

http://www.kpn.com/zakelijk/zakelijk-internet/zakelijk-internet/internet/alarm-1/digiaccess-alarm.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
j1nx schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:48:
[...]

Allereerst, top gedaan!

Ten tweede; het is misschien een beetje uit zijn verband gerukt, maar ben wel van mening dat als je ziet dat iemand opgelicht word. Dat je die persoon dan ook helpt. Als die persoon het zelf wist dan had hij ook waarschijnlijk niet opgelicht geweest.
Mee eens, in die context. Al ga ik er ook vanuit dat Lijbrandt hier zelf ook blij mee is dat verkopers (mogelijk) verkeerde info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:26

Fiber

Beaches are for storming.

Rekenblok schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:54:
[...]
Maar blijkbaar ben ik de enige die het belachelijk vindt om klachten in te dienen bij een instantie met als bron een nieuwsbericht terwijl je er zelf totaal niks mee te maken hebt....
Nee hoor, dat vind ik ook gek. Waarschijnlijk weer zo'n type die verder niets anders te doen heeft en de hele dag een beetje op het internet zit te zwammen... ;)

Maar goed, je moet je er verder ook niet druk over maken, een klacht mag altijd, of die ook toegewezen wordt is weer een ander verhaal. En om nou een paar iets te enthousiaste verkopers met misdaad te gaan vergelijken slaat al helemaal nergens op. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch hebben we het meestal met z'n allen te danken aan die 'types' dat dingen recht worden getrokken, puut en alleen omdat de rest meestal te lui is om er iets aan of mee te doen.

Het is jammer dat niet meer mensen op deze wereld zich zo belangeloos inzetten voor een ander, zou een stuk schelen qua ellende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Jerk61 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:27:
  • 1 voor alarm
XMS kan er 2 leveren. Pak die 2 voor telefonie en gebruik een analoge KPN lijn voor het alarm.

Wellicht kan je voor het alarm overstappen op een platform op IP-basis met een UPS, maar daar zitten mogelijk wat extra kosten aan verbonden. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Het alarm zal redelijk tot niet werken met een Voip lijn, mijn ervaring als alarm installateur is dat de kiezers in de alarm panelen eigenlijk niet echt problemen lijken te hebben met een aantal aanbieders. Ziggo en KPN Voip gaan redelijk, missen snachts wel testmeldingen waardoor de meldkamer je eventueel direct belt (ligt er aan wat je op hebt gegeven bij oplevering van je systeem/meldkamer aansluting) Uiteraard bij stroomuitval geen doormelding naar de meldkamer en dat is dus niet fijn. UPC schijnt heel slecht te werken, voltage van de telefoonlijn is in rust iets lager dan normaal, waardoor het paneel geen lijn ziet.

Wij raden de klant twee optie`s aan.

* Wat al eerder naar voren is gekomen: IP kiezer, je centrale belt zogenaamd in op een te plaatsen IP kiezer, deze fungeert als meldbank, en stuurd de meldingen via IP door.

* GSM kiezer: zegt al genoeg dus, een module in de meterkast met een antenne voor GSM signaal. Maakt dus van je GSM een analoge lijn.

Als je een AL2 doormelding hebt, zal je een (goedkoopste optie)Iris touch 240 kunnen plaatsen. IP Kiezer met GPRS backup. Beetje prijzig, maar ik geloof niet dat je dat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:33
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:23:
[...]

Kan je ons via DM je adresgegevens sturen, we zoeken graag uit wat er aan de hand is. -Tim
DM verzonden!

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:58

DjVe

Hatsaflats!

MiK schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 07:35:
* GSM kiezer: zegt al genoeg dus, een module in de meterkast met een antenne voor GSM signaal. Maakt dus van je GSM een analoge lijn.
Dat is inderdaad een betere oplossing (goedkoper op langere termijn)
Rekenblok schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:29:
[...]

Hoho.. IK heb geen klacht ingediend bij de OPTA dus voordat iedereen nu vrolijk over mij gaat speculeren en over me gaat oordelen en me gaat veroordelen, er is door een van de belanghebbenden een klacht ingediend bij de Opta.
Maar vermoedelijk zijn het toch de bonusjes die aan de klantenwervers worden uitgekeerd die de boosdoeners zijn, hier aan de deur kwam ook iemand leuren die zei dat de Nuon was overgenomen door een of ander Noors bedrijf dus ik moest snel overstappen.
Nou is door alle waterkracht centrales en zo stroom in Noorwegen juist goedkoper maar goed, men liegt dus voor eigen portemonnee.
Maar los van dat nemen dus een aantal personen weer iedereen aan dat IK een klacht zou hebben ingediend bij de Opta, waarom zou ik,ben ik benadeeld,ben ik betrokken ?
Zoals misschien vaste bezoekers weten,ben ik of voel ik me totaal niet gebonden aan welke provider dan ook.
Dus meld ik bij deze dat Ziggo per 1 april de prijzen verhoogt voor het digitale pakket ( met gratis analoog) van 16,95 naar 17,20 en de digitale pakketten TV Plus en TV Extra stijgen eveneens 0,25 euro in prijs, tot 25,20 euro en 30,20 euro (beide zijn inclusief het analoge pakket) zonder dat daar iets tegenover staat.
Ga gerust door met de discussies over mij als screen u zelf en dergelijke.,amusant maar overbodig als je het verhaal in de link volledig had gelezen.
_/-\o_

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:26

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:31:
[...]
Hoho.. IK heb geen klacht ingediend bij de OPTA dus voordat iedereen nu vrolijk over mij gaat speculeren en over me gaat oordelen en me gaat veroordelen...
Ik zou niet durven...! :) En hoe zouden we zoiets nou ooit over jou kunnen denken...? O-) ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Fiber schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:28:
[...]

Nee hoor, dat vind ik ook gek. Waarschijnlijk weer zo'n type die verder niets anders te doen heeft en de hele dag een beetje op het internet zit te zwammen... ;)
Ja, die zijn er best veel he... ook in dit topic viel me al op :+

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Gelukkig betekent het dat als we tijd (en de mogelijkheid) hebben om hier te zwammen dat ons XMS-lijntje in ieder geval werkt :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:43
Weet iemand hoelang het duurt vanaf het moment dat een nummerportatie ingang is gezet tot het daadwerkelijk is overgezet naar XMS.

Ik heb op 1 feb bericht gehad dat alles ingang is gezet en binnenkort melding moet krijgen van Ziggo (in mijn geval) daarna is het stil gebleven aan beide zijde (XMS en Ziggo).

[ Voor 1% gewijzigd door debom op 16-02-2012 15:01 . Reden: typo ]

Verwijderd

debom schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:58:
Weet iemand hoelang het duurt vanaf het moment dat een nummerportatie ingang is gezet tot het daadwerkelijk is overgezet naar XMS.

Ik heb op 1 feb bericht gehad dat alles ingang is gezet en binnenkort melding moet krijgen van Ziggo (in mijn geval) daarna is het stil gebleven aan beide zijde (XMS en Ziggo).
We zien hier dat de portering op 14/02/2012 is uitgevoerd, je kan nu bellen via XMS :) -Tim

• debom
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:09:
[...]
We zien hier dat de portering op 14/02/2012 is uitgevoerd, je kan nu bellen via XMS :) -Tim
Vanavond gelijk maar proberen. Want ik heb gisteren nog met ziggo gebeld?!

UPDATE: Sinds vanochtend is mijn telefoonlijn over op XMS. Gisterenavond nog niet.

Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat naast een start mail ik van XMS heb gehad voor de portatie voor de rest geen communicatie heeft plaatsgevonden. Niet vanuit XMS (bijv. dan om zo laat wordt het nummer geporteerd) en niet vanuit Ziggo (bijv. Wij hebben bericht ontvangen dat uw nummer geporteerd wordt...). Het enige dat ik van Ziggo heb gehad is dat per 16-02 mijn internet abo zou veranderen naar basis. Wat ik ook weer vreemd vind, omdat per 16-02 mijn complete alles in 1 plus is opgezegd (op tv na). Deze opzegging was dan ook verwacht.

Maar goed. Al met al werkt alles nu naar behoren. :)

[ Voor 54% gewijzigd door debom op 17-02-2012 12:03 . Reden: Added UPDATE ]

• boswandeling
DjVe schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:43:
[...]

Dat is inderdaad een betere oplossing (goedkoper op langere termijn)
Moa op echt lange termijn is een IP kiezer toch goedkoper, geen maandelijkse telefoontikken geen extra abbo. Internet heb je toch al.

GSM blijf je betalen voor een spraak abbo, en het ligt er aan hoe de centrale geprogrammeerd is maar in de nachts meestal 1 call als tesmelding, en voor de rest in/uit/sab meldingen en natuurlijk alarm meldingen.

Een GSM kiezer is wel goedkoper, een GSM kiezer zal verkoop iets van 200 euro zijn ex installatie behalve als je het zelf doet. Je hebt dan nog een SIM nodig

Een IP kiezer is iets van 400 euro verkoop ex installatie, geen tikken dus dat scheelt.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Nick39 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:26:
Hmmm.. vraag me af of dat echte Lijbrandt d2d medewerkers zijn. Ik ken de sales club daar en dat zijn stuk voor stuk eerlijke mensen die een contract direct ontbinden als er sprake is van onjuist informatie of oneerlijk gedrag.

Er zijn zelfs zeer strenge gedragsregels (net als bij XMS) voor d2d medewerkers over de verkoop aan bewoners van bejaardentehuizen/klanten met een persoonlijk alarm (ivm VoIP) of 'minder handelsbekwamen'. Je moet ook wel, d2d verkopers zijn vaak tijdelijke krachten die geworven worden uit een lokale pool en die binnen een paar weken een aantal targets moeten halen. Als je die teams niet *heel* scherp monitort is het al snel een puinzooi. Gedraagt een d2d medewerker zich niet volgens de regels dan staat hij per direct op straat.

De wereld zou een stuk beter zijn zonder d2d.. maar helaas kun je als Fiber-ISP niet zonder. Je moet toch iets tegen al dat marketing geweld van de UPC/Ziggo d2d teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR0522
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
Ook eenzelfde ervaring gehad bij de portatie. Toen wij overgingen van KPN naar XMS bleken wij een weekend lang nog wel naar buiten te kunnen bellen maar ingaand lukte niet meer. Dit viel in eerste instantie nog niet zo op, wel dat het erg rustig was in huis met gebeld worden :)
Is misschien nog een puntje van aandacht, maar ben verder dik tevreden over service en geboden diensten van XMS.
debom schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:13:
[...]

Vanavond gelijk maar proberen. Want ik heb gisteren nog met ziggo gebeld?!

UPDATE: Sinds vanochtend is mijn telefoonlijn over op XMS. Gisterenavond nog niet.

Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat naast een start mail ik van XMS heb gehad voor de portatie voor de rest geen communicatie heeft plaatsgevonden. Niet vanuit XMS (bijv. dan om zo laat wordt het nummer geporteerd) en niet vanuit Ziggo (bijv. Wij hebben bericht ontvangen dat uw nummer geporteerd wordt...). Het enige dat ik van Ziggo heb gehad is dat per 16-02 mijn internet abo zou veranderen naar basis. Wat ik ook weer vreemd vind, omdat per 16-02 mijn complete alles in 1 plus is opgezegd (op tv na). Deze opzegging was dan ook verwacht.

Maar goed. Al met al werkt alles nu naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Ik wil nu toch wel eens gaan klagen over XMS, niet over de internet verbinding maar over support.

Waarom kan XMS niet binnen 48 uur reageren op een support vraag via de email? Kan toeval zijn, maar de 2 email die ik verstuurd heb, worden pas na 5 dagen beantwoord. En dan niet eens met een antwoord, maar een uitstel vraag, of ik even mijn NAW gegevens kan door geven... Terwijl ze mijn email adres hebben (waar de factuur naar toegestuurd wordt) en mijn IP.

Dan vragen over IPv6, uit het antwoord van support moet ik maar opmaken, dat XMS helemaal nog niet bezig is met IPv6.

Zo deze irritatie is er uit :)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terwijl men juist wel bezig is met iPV6 :) (dwz, naast Lijbrandt dacht ik ook hier gelezen te hebben dat er mensen werden opgeroepen voor een IPV6 pilot).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
wica schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 19:42:
Dan vragen over IPv6, uit het antwoord van support moet ik maar opmaken, dat XMS helemaal nog niet bezig is met IPv6.
Misschien na 6 juni dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

@eymey Jammer dat support dat dan niet aangeeft. Ik heb juist aan dat ik graag met een pilot mee wou doen ivm met mijn IPv6 ervaring.

@marigo Zou het?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Wishful thinking... ;)

Ik denk dat de meeste ISP's hier echt wel mee bezig zijn of reeds gereed zijn, maar dat het moment van aansteken nog even op zich laat wachten.

De sites die nu via IPv6 benaderbaar zijn, zijn vaak ook nog via IPv4 bereikbaar. Op het moment dat (grotere) populaire sites alleen via IPv6 bereikbaar zijn, dan zal het echt niet meer lang gaan duren en kunnen we onze tunnels op inactief zetten. :)

Het is wel zo dat er al websites zijn die alleen via IPv6 bereikbaar zijn en dat Xs4all de enige ISP is die (native) connectivity kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-03 20:30
Nu ben ik vandaag de verbinding op de proef aan het stellen door flink wat te downloaden en blijkt mijn verbinding erg traag. Het abbo dat we hier hebben is 50/50 maar de verbinding komt niet boven de 10 mbit waar dit normaal gewoon netjes 50 was. Het is eigenlijk vanaf het begin dat we internet via XMS hebben altijd goed geweest maar na reboot van de modem nog steeds niet boven de 10 mbit.

Hebben meer mensen hier problemen met de snelheid op dit moment?

edit: mijn locatie is Veenendaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Iddefridde op 18-02-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Hier, in gebied 3905wh met tevens een 50/50 abonnement, geen issues m.b.t. de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hiet Leiden 2324 75/75 van de 100/100 Maar dat is "normaal" als je vriendin een HD film kijkt en in de slaapkamer een sd zender aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
MiK schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:57:
Hiet Leiden 2324 75/75 van de 100/100
Zou het dan niet 75/95 (download/upload) moeten zijn. Er vanuitgaande dat je niets aan het uploaden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Laatst online: 09-09 00:12
en voor de zoveelste keer de melding "De Gidsinformatie wordt ververst" die blijft hangen. (amino m540 (160GB)) iemand enig idee hoe dit nu kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb dat als ik iets ga opnemen via het menu, dus geen geplande opname.
Om de melding weg te krijgen moet ik zappen of soms zelfs naar standby en weer aan.
Best irritant omdat je een deel van de opname mist |:(
Mijn 540 staat wel zowat constant aan, misschien is dat een probleem ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

kuwerti schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:00:
en voor de zoveelste keer de melding "De Gidsinformatie wordt ververst" die blijft hangen. (amino m540 (160GB)) iemand enig idee hoe dit nu kan??
Geen idee. Komt bij mij af en toe voor. Regelmatiger heb ik last van het feit dat als ik de m540 aan zet (vanuit stand-by) ik eerst enkel zwart beeld krijg. Dan zet ik hem weer op stand-by en weer aan (met 5 seconden ertussen) en dan krijg ik wel gewoon beeld. Heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Moraxv schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:20:
[...]

Geen idee. Komt bij mij af en toe voor. Regelmatiger heb ik last van het feit dat als ik de m540 aan zet (vanuit stand-by) ik eerst enkel zwart beeld krijg. Dan zet ik hem weer op stand-by en weer aan (met 5 seconden ertussen) en dan krijg ik wel gewoon beeld. Heel irritant!
Van die problemen had ik afgelopen week ook veel last.

Bij mij is het opgelost nadat ik de software opnieuw ingeladen heb.

Geen enkele last meer gehad de laatste 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:22:

Alarminstallatie via glasvezel

We bespreken hier de mogelijkheden voor 2 soorten alarmering: persoonsalarmering en inbraakalarm met meldkamerverbinding.

Persoonsalarmering via glasvezel, kan dat wel?

Informatie aangeleverd door Ton van der Hoeven, namens SWOS Werkgroep PersonenAlarmering, waarvoor dank.
Contact: via de telefoonnummers 035-6023681 ('live') en 035-6014114 (antwoordapparaat).

De ontwikkeling heeft op dit punt niet stilgestaan: Fabrikanten hebben, mede onder druk van organisaties als de SWOS, hun verantwoordelijkheid ingezien en hebben in samenwerking met providers en meldcentrales PAS-systemen ontwikkeld die zonder problemen kunnen functioneren op (A)DSL-lijnen en glasverbindingen waarbij gebruik wordt gemaakt van het IP-protocol.

De SWOS maakt al vele jaren exclusief gebruik van de Estafette PAS-EURO bij al haar cliënten. Dit toestel wordt door vele plaatselijke SWO’s in heel Nederland en ook andere leveranciers gebruikt en heeft zijn functionele en technische betrouwbaarheid reeds lang ten volle bewezen. Omdat dit toestel oorspronkelijk is ontwikkeld voor gebruik met de analoge (PTT-) telefoonlijn, hebben wij een substantieel aantal toestellen door onze leverancier technisch laten aanpassen voor gebruik met IP-verbindingen. Zo kunnen wij uit ervaring en met zekerheid stellen dat de Estafette PAS-EURO goed functioneert bij gebruik met IP-verbindingen, zoals (A)DSL-lijnen en glasvezelverbindingen: De alarm- en controlemeldingen komen correct binnen bij de meldcentrale, en de spreek-luister-verbinding functioneert naar behoren.

Bij stroomuitval treedt een zgn. ‘power-backup-voorziening’ in werking door middel van een interne accu die continu onder spanning wordt gehouden. Bovendien geeft deze voorziening dan een geluidsignaal af ter indicatie van een (stroom-)storing.

Eveneens wordt de werking en de conditie van onze toestellen intensief gemonitord door middel van een ingebouwd zelfcontrolesysteem dat periodiek hierover rapporteert aan de meldcentrale. Mede hierdoor èn door de enthousiaste inzet van onze werkgroepleden zijn onze service en de betrouwbaarheid van onze toestellen van de bovenste plank!

De Werkgroep PersonenAlarmering van de Stichting Welzijn Ouderen Soest (SWOS) houdt zich onder de vlag van de SWOS intensief bezig met de installatie, het onderhoud en beheer van ruim 130 installaties (‘kastjes’) voor Personenalarmering in de gemeente Soest en omgeving. Deze kastjes hangen bij even zovele cliënten in huis, die dankzij deze voorziening, en ondanks fysieke en/of mentale beperkingen, in staat zijn gedurende langere tijd zelfstandig te blijven wonen. Deze voorziening voorkomt in vele gevallen vroegtijdige opname in een verzorgings- of verpleeghuis en draagt in belangrijke mate bij aan de levensvreugde van de, voornamelijk oudere, cliënten.

Belangstellenden voor personenalarmering kunnen contact opnemen met de SWOS via de telefoonnummers 035-6023681 ('live') en 035-6014114 (antwoordapparaat). In een thuisgesprek kunnen vervolgens de voorwaarden en mogelijkheden worden besproken. Meestal zijn nieuwe clienten door ons binnen een week van een betrouwbaar systeem voor personenalarmering voorzien, al dan niet vooruitlopend op goedkeuring van de zorgverzekeringsmaatschappij.

Inbraakalarm en meldkamer via glasvezel, kan dat wel?

Uitgangspunt van alarm en beveiligingssystemen is, dat de meldkamer 24/7 bereikbaar moet zijn bij een alarmsignalering. Dat werkt prima via de analoge (KPN) telefoonlijnen, die spanningsloos dergelijke meldingen doorgeven. Anders gezegd: bij stroomstoring zal toch een alarmmelding kunnen plaatsvinden.

Met een glasvezelaansluiting ligt dat wat anders. De aansluitkast tussen de glasvezelkabel en de huisinstallatie werkt immers op netspanning (230 Volt) en die kan uitvallen. Op dat moment is een storingsmelding of alarmmelding niet mogelijk. Daarnaast zijn de meeste alarminstallaties voor huisgebruik ingesteld op analoge signalen, die niet te verzenden zijn via een IP (Internet Protocol) verbinding.

De industrie heeft ook hiervoor een oplossing: een Alarm IP-converter. Een elektronische schakeling die de signalen op de juiste wijze via een VOIP (Voice over IP) naar de meldkamer kan leiden, gesteund door een back-up batterij tijdens stroomuitval. In dit geval is sprake van een zogenaamde AL-1 of Alarm Uitgebreid doormeldsysteem, waarbij de router/modem voorzien is van een noodstroomvoorziening (batterij). Indien niet beschikbaar (geen PC in huis) kan een GPRS verbindingsmodule worden aangeschaft met backup voorziening.

Voordelen:
•Geen extra kosten voor een (KPN) telefoonabonnement;
•Geen extra belkosten meer voor de doormelding van de status- en alarmmeldingen naar de meldkamer;
•Beschikking over een ‘bewaakte’ verbinding met de meldkamer (lijn staat continu open);
•Zekerheid van correcte werking van een bestaand alarmsysteem;
•Voorbereid op de toekomst (analoge telefonie gaat verdwijnen).

Dergelijke schakelingen kosten natuurlijk wel geld, maar het valt buiten het kader van dit artikel om hiervan een marktoverzicht te geven. Wel kunnen wij als Soest op Glasvezel zonder commerciële motieven een aantal fabrikanten en leveranciers noemen, die de apparatuur leveren en beveiligingsbedrijven, die hierop al kunnen inspelen. Let op: de lijst is zeker niet compleet, enkel een indicatie en hulpmiddel om u verder op weg te helpen.

Leveranciers en fabrikanten in alfabetische volgorde:

ADT fireandsecurity.nl

0800-2255238

Alarmhuis.nl

045-5610661

Asb.nl

040-2622322

Blicon/Bewacon blicon.nl

0161-458880

Chubbvarel.nl

088-1124000

DETEC-Groep

035-6011977

Dhzbeveiliging

06-51646880

Domotechnicashop.nl

Maasbracht, Molenweg 27

Europac.nl

041-2654000

Fryslanring.nl

0900-0244

Group4 Securicor g4s.nl

020-4307500

Hofland.nl beveiligingsbedrijf

010-4282311

Kpn.com

tarieven, diensten en uitgebreide informatie

Lasmobv.nl IPC converters

010-2558080

Lomans

Alarmdoormelding over IP

MPL.nl

0342-419130

Niscayah.nl

020-3119500

Prodacom.nl

0184-609200

SMC-alarmcentrale.nl

0344-678452

Trigion(Teleguard) facilicom.nl

010-2981133

Vs-beveiliging.nl

0518-438427

Mocht uw eigen beveiligingsfirma er niet bij staan is dat meestal geen probleem. Neem met hen contact op en vraag naar de mogelijkheden van alarm IP-converters. Kijk ook eens op Google met als zoekterm alarm IP-converters.

Bron: www.soestopglasvezel.nl
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
Andre1971 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:39:
[...]

Van die problemen had ik afgelopen week ook veel last.

Bij mij is het opgelost nadat ik de software opnieuw ingeladen heb.

Geen enkele last meer gehad de laatste 4 dagen.
Hier 3906 ook hetzelfde probleem. Software opnieuw inladen heeft voor 3 dagen geholpen daarna weer af en toe zwart beeld bij opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Laatst online: 18-06 17:43
Krishly schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:28:
[...]

Hier 3906 ook hetzelfde probleem. Software opnieuw inladen heeft voor 3 dagen geholpen daarna weer af en toe zwart beeld bij opstarten.
Dit probleem heb ik ook bij mijn 532. Zal die software update eens proberen maar laatst heb ik er al 1 gehad voor de nieuwe wijzigingen volgens mij. Daarvoor had ik het ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Bij ons ook het zelfde verhaal met de set top box M540. Heb ook al alles geprobeerd maar niets hielp.Blijf om de zoveel tijd zwart beeld houden set top box uitzetten en dan weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier gaat de stroom eraf van de TV + M532 wanneer deze niet gebruikt worden, tot op heden nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:12:
Hier gaat de stroom eraf van de TV + M532 wanneer deze niet gebruikt worden, tot op heden nog nooit problemen gehad.
Volgens mij is dat toch ook de beste manier om met dat soort apparaten om te gaan, hier staan niets op standby 's nachts..overal gaat de spanning vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wat ben ik toch weer lief voor jullie ;)
Copy past:
Groepsticket noc: 665131
Status: In Onderzoek
Soort melding: IPTV - Elektronische Programma Gids (EPG)
Impact:
De melding gidsinformatie ververst komt meerdere keren per dag voor.
Op het Noc ook geconstateerd.

Update 1#:

Probleem is in onderzoek bij GHM

[ Voor 49% gewijzigd door White_Collar op 20-02-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan hier maar niet weg komen he ;)
Probleem komt regelmatig voor dus zou mooi zijn als het onderzocht wordt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Speedy-Andre,

Yup. Kansloze poging om mijn verslaving te stoppen :'(

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 20-02-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maand is eindelijk naar een lange tijd wachten mijn glasvezel verbinding opgeleverd. Blijkbaar had ik drie jaar geleden met de vraagbundeling bij XMS opgegeven dat ik Internet, TV en telefoon wilde hebben echter is dit nooit de bedoeling geweest. Vandaag een email gestuurd naar XMS en uitgelegd waarom ik Internet only wilde hebben en het verzoek gedaan of ze mijn abbo wilde aanpassen. Na het heen en weer sturen van een paar emails gaf XMS aan op het verzoek in te gaan en staan ze toe dat ik mijn abbo aanpas. XMS bedankt voor de service.

Vincent

:) >:) ;) :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@vfrijlink,

Je hebt wel in de gaten dat je daardoor een oud prijsplan misloopt? Die een stuk goedkoper was als de nieuwe? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

@ Rekenblok

Prijsplannen worden naar mijn weten niet aangepast bij een abonnementswijziging. Wellicht dat webcare daar even op kan reageren? Wel loop je door het kiezen van een Single wat korting mis t.o.v. een triple play pakket. :)

Edit:
Kak, dit wás zo, maar nu blijkbaar niet meer. Webcare komt er nog op terug. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Mojo op 22-02-2012 10:51 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Het is jammer dat de animo's geen android draaien...

nieuws: Canonical onthult Ubuntu for Android-project

En dat in combinatie met Ubuntu TV!!

Misschien een ideetje @webcare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:37:
@vfrijlink,

Je hebt wel in de gaten dat je daardoor een oud prijsplan misloopt? Die een stuk goedkoper was als de nieuwe? ;)
Dat klopt. Bij een wijziging in het pakket, gelden de nieuwe prijzen.
Mojo schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:47:
@ Rekenblok

Prijsplannen worden naar mijn weten niet aangepast bij een abonnementswijziging. Wellicht dat webcare daar even op kan reageren? Wel loop je door het kiezen van een Single wat korting mis t.o.v. een triple play pakket. :)

Edit:
Kak, dit wás zo, maar nu blijkbaar niet meer. Webcare komt er nog op terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
Rekenblok schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:37:
@vfrijlink,

Ik heb ook het oude prijsplan maar kreeg enkele dagen geleden een brief dat mijn abonnement met € 1,50 wordt verhoogt. Het heeft er alle schijn van dat ze de prijsplannen langzaam naar hetzelfde niveau brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb geen analoog radio- en tvsignaal meer in Almere 1338, nog iemand last van?
Digitaal werkt nog wel dus maar ff radio via de box luisteren ...
Modem is uit geweest maar dat helpt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 19:03

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Speedy-Andre schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:19:
Ik heb geen analoog radio- en tvsignaal meer in Almere 1338, nog iemand last van?
Digitaal werkt nog wel dus maar ff radio via de box luisteren ...
Modem is uit geweest maar dat helpt niet :/
De box ? tv bedoel je...............?

Luister hier al jaren via een internet radio meer zenders dan analoog :P