XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.711 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Probleem met webspace is opgelost, zie alles gewoon weer.. Waarschijnlijk onderhoud of storing bij XMS vannacht..

[ Voor 7% gewijzigd door Inflatable op 25-02-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Misschien een beetje vroeg in het jaar om deze heerlijke vraag te stellen :) (normaal worden deze vragen meer aan het einde van het jaar gesteld):

Wordt er in Q1 en/of Q2 van 2012 een snelheidsverhoging verwacht voor de 50/50mbit abonneehouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
ericjanvanputten schreef op zondag 26 februari 2012 @ 08:46:
Misschien een beetje vroeg in het jaar om deze heerlijke vraag te stellen :) (normaal worden deze vragen meer aan het einde van het jaar gesteld):

Wordt er in Q1 en/of Q2 van 2012 een snelheidsverhoging verwacht voor de 50/50mbit abonneehouders?
Als die er komt zijn jullie vast de eerste die het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
MrPompidom schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:11:
Vandaag op de tweede mail over de omruiling voor de m540 gelukkig wel een antwoord gehad.
Nu afwachten wanneer ie geleverd gaat worden en vooral ook hoe die werkt.

Wat mij betreft mogen andere isp's best gaan aanbieden als het hier in Leiden overgaat op reggefiber.
Misschien komt er dan wel een die WEL 200/200 of liefst nog hoger gaat aanbieden.

Verder al jaren zonder (grote) klachten hier bij XMS

;)
Het zou al een hele eer zijn om echt 100 MBit af te kunnen nemen :)

Bovendien gaat Ziggo alweer snelheden omhoog schroeven bij div abbo`s

nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z1- en Z3-internetabonnement

Gaat XMSnet ook iets leuks doen om je klanten gelukkig te maken en te behouden ? of gaan jullie ons zoals gewoonlijk laten vallen ?

Echte actie`s en snelheidsverhogingen etc heb ik nog niet zien gebeuren in die twee jaar dat ik bij XMSnet zit.

[ Voor 0% gewijzigd door boswandeling op 26-02-2012 20:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiK schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:43:
[...]
Gaat XMSnet ook iets leuks doen om je klanten gelukkig te maken en te behouden ? of gaan jullie ons laten zoals gewoonlijk laten vallen ?
Beetje kort door de bocht als je het mij vraagt, er is volgens mij een 130(m) naar PVR omruilactie geweest om bestaande klanten ook iets aan te bieden t.o.v. de acties voor nieuwe klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

[...]
Gaat XMSnet ook iets leuks doen om je klanten gelukkig te maken...
Wat zijn we weer lekker positief vandaag. Als jij XMS nodig hebt om gelukkig te worden, dan heb je wel grotere problemen dan je internet snelheid om je druk over te maken lijkt mij... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Fiber schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:13:
[...]

Wat zijn we weer lekker positief vandaag. Als jij XMS nodig hebt om gelukkig te worden, dan heb je wel grotere problemen dan je internet snelheid om je druk over te maken lijkt mij... O-)
Je gaat het toch niet heel letterlijk "nemen" he :)

Maar ik denk dat je best snapt dat dit een vorm van sarcasme is dat aardig in de richting van de waarheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:01:
[...]

Beetje kort door de bocht als je het mij vraagt, er is volgens mij een 130(m) naar PVR omruilactie geweest om bestaande klanten ook iets aan te bieden t.o.v. de acties voor nieuwe klanten...
En ik ben ooit met 10/10Mbit begonnen.. Maar ik zit dan ook wel iets langer dan 2 jaar op glasvezel via XMS.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Inflatable op 26-02-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]

Het zou al een hele eer zijn om echt 100 MBit af te kunnen nemen :)

Bovendien gaat Ziggo alweer snelheden omhoog schroeven bij div abbo`s

nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z1- en Z3-internetabonnement

Gaat XMSnet ook iets leuks doen om je klanten gelukkig te maken en te behouden ? of gaan jullie ons laten zoals gewoonlijk laten vallen ?

Echte actie`s en snelheidsverhogingen etc heb ik nog niet zien gebeuren in die twee jaar dat ik bij XMSnet zit.
Nou lekker is dat. Dan gaan mij ziggo z3 vrienden ook al sneller dan ik downloaden :(

Lekker dat glas met (dim) licht.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

j1nx schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:05:
[...]

Nou lekker is dat. Dan gaan mij ziggo z3 vrienden ook al sneller dan ik downloaden :(
Mooi toch? Dan hebben je vrienden tenminste ook wat aan die 80Mbps up...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:56:
[...]

Mooi toch? Dan hebben je vrienden tenminste ook wat aan die 80Mbps up...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
we hebben allemaal glasvezel die gedimt word lol xms zal ook heust wel wat gaan doen

ook een snelheids verhoging naar 80 mbit zou leuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Wat ik mij dus serieus afvraag: Wat zou je straks dan wel kunnen met 80Mbit wat je nu niet kan met 50 Mbit...?

* Fiber overweegt downgrade naar 30 Mbit abbo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Fiber schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:43:
Wat ik mij dus serieus afvraag: Wat zou je straks dan wel kunnen met 80Mbit wat je nu niet kan met 50 Mbit...?

* Fiber overweegt downgrade naar 30 Mbit abbo...
Voor mij is de download niet interessant, die is snel genoeg, maar de upload kan mij niet snel genoeg zijn. Ik zou dus best willen opteren voor een 50/100 Mbit abonnement ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Loveparade schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:53:
[...]
Voor mij is de download niet interessant, die is snel genoeg, maar de upload kan mij niet snel genoeg zijn. Ik zou dus best willen opteren voor een 50/100 Mbit abonnement ;)
Dat zou een mooie zijn. Zelf je upload en download kunnen instellen, los van elkaar en dan dus alleen betalen voor wat je hebt ingesteld.
Als iemand dan een 30/100 lijn wil hebben is dat prima en een 100/10 lijn ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Klinkt leuk, maar het feit dat een glasvezel verbinding symmetrisch is maakt het juist uniek. Ik denk ook dat ze dan, op een paar uitzonderingen zoals hierboven na, erg veel 100/10 abbo's zouden verkopen. Het verschil met een Ziggo lijntje wordt dan veel te klein. Bovendien is het gewoon allemaal kunstmatig, die 100/100 capaciteit is er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Fiber schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:08:
Klinkt leuk, maar het feit dat een glasvezel verbinding symmetrisch is maakt het juist uniek. Ik denk ook dat ze dan, op een paar uitzonderingen zoals hierboven na, erg veel 100/10 abbo's zouden verkopen. Het verschil met een Ziggo lijntje wordt dan veel te klein. Bovendien is het gewoon allemaal kunstmatig, die 100/100 capaciteit is er gewoon.
Het is sowieso "kunstmatig". De capaciteit zou weliswaar 100/100 zijn, maar als iemand een 50/50 abbo heeft zal er toch geknepen moeten worden.
Ik heb een 50/50 abbo, en mijn download zit altijd rond de 48Mb/s maar mijn upload zit altijd tegen de 70Mb/s aan (op verschillende test sites).

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:43
Ik heb nu sinds een maand XMS en tot nu toe bevalt het zeker. Ik zit te denken over een Plus pakket voor de tv. Ik kan alleen nergens terug zien of dit pakket per maand gestopt kan worden of dat je er gelijk een jaar aanvast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ja dat kan. De facturering loopt soms (vaak) nog wel een maandje extra door. Dat komt omdat de administratie/facturering soms een beetje achter (of voor) loopt. Dit wordt dan later, bij de volgende factuur, weer rechtgetrokken/teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Net gezien dat xs4all ook via glas levert, ik ga weer terug naar xs4all.
Xs4all is misschien wat duurder, maar je krijgt er wel wat meer services voor en IPv6.

Sorry, XMS is gewoon te traag met reageren op support vragen of de antwoorden zijn niet kundig genoeg,

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
wica schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:18:
Net gezien dat xs4all ook via glas leverdt, ik ga weer terug naar xs4all.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing Moviemax

Op dit moment is het niet mogelijk om films te huren via Moviemax. U krijgt foutcode 9 te zien.
Er wordt gewerkt aan een oplossing voor dit probleem. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

wica schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:18:
Net gezien dat xs4all ook via glas leverd, ik ga weer terug naar xs4all.
Xs4all is misschien wat duurder, maar je krijgt er wel wat meer services voor en IPv6.

Sorry, XMS is gewoon te traag met reageren op support vragen of de antwoorden zijn niet kundig genoeg,
Moet je eerst ff met mijn overburen gaan praten ;)
Die hebben nu xs4all ftth en die zijn zachtjes uitgedrukt niet blij

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plus dat je niet moet vergeten (maar goed, voor sommigen zal dat een non-issue zijn) dat XS4ALL, netals KPN, geen CATV signaal levert (en dus geen analoog, fm en dvb-c).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Loveparade schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:25:
[...]
Moet je eerst ff met mijn overburen gaan praten ;)
...
Tja, Het gras bij de buren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@Loveparade Ik heb nooit veel problemen gehad met xs4all, maar was wel altijd via DSL. Over glas van xs4all kan ik nog niets zeggen.

En CATV wordt wel door UPC geleverd, die zijn te lui om de kabel te ontkoppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
wica schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:33:
En CATV wordt wel door UPC geleverd, die zijn te lui om de kabel te ontkoppelen :)
Dat duurt soms inderdaad even, maar op termijn ga je toch afgekoppeld worden. Heeft bij mij ook twee jaar geduurd, maar toen moest ik toch echt een abonnement gaan nemen, anders werd ik afgesloten en moest ik weer opnieuw aansluitkosten betalen als ik weer bij UPC aeen abonnement zou willen afnemen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@Luuk1983 Idd, het kan lang duren voor dat ze hem afsluiten. Heb het analoge ook niet nodig, aangezien we via de sat gaan.

@XMS_webcare reageren jullie hier misschien sneller dan via de support mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je dat beter aan de mede Tweakers vragen ;), we doen ons best alle vragen / problemen z.s.m. in behandeling te nemen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:46:
Storing Moviemax

Op dit moment is het niet mogelijk om films te huren via Moviemax. U krijgt foutcode 9 te zien.
Er wordt gewerkt aan een oplossing voor dit probleem. - Sophie
Dit probleem is verholpen. Het is weer mogelijk om films te bestellen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:31:
[...]

Tja, Het gras bij de buren...
Nee, echt niet, die Fritzbox die ze er bij leveren is een groot drama, nu de 3e en nog werkt het niet.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Loveparade schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:56:
[...]
Nee, echt niet, die Fritzbox die ze er bij leveren is een groot drama, nu de 3e en nog werkt het niet.
offtopic:
Als dat het enige probleem is, dan zou ik er niet zo'n drama van maken. Je kan die Fritzbox toch ook gewoon in de kast leggen en een eigen router gebruiken? Of ben je bij xs4all verplicht om die Fritzbox te gebruiken?

[ Voor 1% gewijzigd door Fiber op 27-02-2012 21:02 . Reden: Had modem geschreven waar ik router bedoelde. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:14:
[...]

offtopic:
Als dat het enige probleem is, dan zou ik er niet zo'n drama van maken. Je kan die Fritzbox toch ook gewoon in de kast leggen en een eigen modem gebruiken? Of ben je bij xs4all verplicht om die Fritzbox te gebruiken?
Dat is dus het probleem, je bent verplicht de Fritzbox te gebruiken. Kpn/xs4all levert op een andere manier de diensten ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Fiber schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:14:
[...]
offtopic:
Als dat het enige probleem is, dan zou ik er niet zo'n drama van maken. Je kan die Fritzbox toch ook gewoon in de kast leggen en een eigen modem gebruiken? Of ben je bij xs4all verplicht om die Fritzbox te gebruiken?
Beetje dom typefoutje: Ik schrijf modem maar bedoelde router... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:02
Sinds ik de verbinding van XMS opgeleverd heb gekregen gebruik ik de fritzbox als router en dat doe ik nu nog steeds naar alle tevredenheid.

@Loveparade
Misschien een beetje pech bij de buren? Die 7390, die ze leveren, is toch echt wel een goede router. 't Is maar net wat voor eisen/wensen je hebt.
Je had ze beter het advies kunnen geven om bij XMS het abonnement af te sluiten. O-)
(voor de router keuze vrijheid)

[ Voor 4% gewijzigd door marigo op 27-02-2012 20:59 . Reden: Router keuze... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:56:
Sinds ik de verbinding van XMS opgeleverd heb gekregen gebruik ik de fritzbox als router en dat doe ik nu nog steeds naar alle tevredenheid.

@Loveparade
Misschien een beetje pech bij de buren? Die 7390, die ze leveren, is toch echt wel een goede router. 't Is maar net wat voor eisen/wensen je hebt.
Je had ze beter het advies kunnen geven om bij XMS het abonnement af te sluiten. O-)
Ik heb ze geen advies gegeven, hebben ze zelf geregeld ;)
Volgens mij wonen ze naast jou ergens :D
Misschien wil jij ze helpen, ben ik er van af _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:02
Loveparade schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:59:
[...]
Misschien wil jij ze helpen, ben ik er van af _/-\o_
Haha...
Het gevaar wat je daarmee loopt, is dat je er dan ook altijd van bent. Nee dank je, ik pas.

Mijn buren hebben KPN glas met zo'n mooie experiabox. (qua design best wel mooi) Maar dat zijn ook "gebruikers" die weten hoe de computer aan en uit moet.

Af en toe elkaar helpen is ook niet erg, maar "ff helpen" binnen de ICT bestaat eigenlijk niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Loveparade schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:51:
[...]

Dat is dus het probleem, je bent verplicht de Fritzbox te gebruiken. Kpn/xs4all levert op een andere manier de diensten ;)
Voor glasvezel gaat XS4ALL gebruikmaken van de Fritz!box 7390. Heeft u een ander merk en/of type modem, raadpleeg dan de productspecificaties van uw huidige modem om te zien of het al dan niet geschikt is voor glasvezel. Sluit u bij XS4ALL een glasvezel abonnement af, dan leveren wij de FRITZ!Box 7390 er gratis in bruikleen bij.
Je mag dus gewoon je eigen router gebruiken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 15:35
fast-server schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:51:
[...]

[...]

Je mag dus gewoon je eigen router gebruiken.
De uitgang is gewoon netwerk uit de glasvezeldoos. Daar kun je alles op aansluiten. Mocht je de 7390 nog kwijt willen dan weet ik nog wel een koper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@XMS_webcare
Waarom zit er een limiet van 25 euro op de telefoon? Zodanig dat je niet meer kan bellen als je over dit limiet heen zit?

En kom aub niet met de opmerking, dit is om u als consument te beschermen tegen te hoge rekening. (Ik ben geen klein kind)
Dan nog mooier, dit limit kan alleen per email verhoogd worden en niet telefonisch. Vraagje XMS_webcare, op deze email word ook pas na 5 dagen een reactie gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:36
@ webcare XMS

Ons modem is eindelijk na circa 1 maand geïnstalleerd na een hoop gepiep met Reggefiber over een kabelbreuk die er achteraf niet eens blijkt te zijn. Vervolgens krijgen we een brief met de tekst dat we vanaf nu gebruik kunnen maken van de diensten van XMS.

Helaas hebben we nog niet het installatiepakket ontvangen! Ik vind het maar een gekke zaak dat dit 14 dagen mag duren? terwijl je ondertussen al gaat betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:39:
[...]
Waarom zit er een limiet van 25 euro op de telefoon? Zodanig dat je niet meer kan bellen als je over dit limiet heen zit? En kom aub niet met de opmerking, dit is om u als consument te beschermen tegen te hoge rekening. (Ik ben geen klein kind) Dan nog mooier, dit limiet kan alleen per email verhoogd worden en niet telefonisch...
Echt...? ;) Toch is dat wel de reden, niet iedereen heeft zoveel verantwoordelijkheidsbesef als jij, denk ook aan mensen met kinderen. Dit zal verder bij xs4all echt niet anders zijn, mag ik hopen, en wat is de moeite van even een e-mailtje sturen om die limiet te laten verwijderen?

Tip: Als je die limiet er echt af wil hebben, dan zou ik toch eerst maar eens gaan nadenken over de bel-pakketten met een vast bedrag per maand. (Vaste lijnen binnenlands voor 10 Euro/maand.) http://xmsnet.nl/diensten/telefonie

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 28-02-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funkylicious schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:45:
@ webcare XMS

Ons modem is eindelijk na circa 1 maand geïnstalleerd na een hoop gepiep met Reggefiber over een kabelbreuk die er achteraf niet eens blijkt te zijn. Vervolgens krijgen we een brief met de tekst dat we vanaf nu gebruik kunnen maken van de diensten van XMS.

Helaas hebben we nog niet het installatiepakket ontvangen! Ik vind het maar een gekke zaak dat dit 14 dagen mag duren? terwijl je ondertussen al gaat betalen..
Welk installatiepakket bedoel je precies? Volgens mij ontvang je alleen maar een Amino STB (als je IPTV afneemt).

Ik kan me eigenlijk niet herinneren, dat ik destijds meer ontvangen heb.

Je kunt, uren na de activatie, al gebruik maken van je internetverbinding en analoge TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:32:
[...]
Je kunt, uren na de activatie, al gebruik maken van je internetverbinding en analoge TV.
Ook niet vergeten digitale TV over coax, als je tv DTV ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Fiber schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:24:
[...]

Echt...? ;) Toch is dat wel de reden, niet iedereen heeft zoveel verantwoordelijkheidsbesef als jij, denk ook aan mensen met kinderen. Dit zal verder bij xs4all echt niet anders zijn, mag ik hopen, en wat is de moeite van even een e-mailtje sturen om die limiet te laten verwijderen?

Tip: Als je die limiet er echt af wil hebben, dan zou ik toch eerst maar eens gaan nadenken over de bel-pakketten met een vast bedrag per maand. (Vaste lijnen binnenlands voor 10 Euro/maand.) http://xmsnet.nl/diensten/telefonie
Bij xs4all heb ik nog nooit ruzie gehad met een limiet op het bellen. Ik kan een limiet best begrijpen, maar een limiet van 25 euro? per maand, zet dit op 100 euro, als ze zo graag de klant bij de hand willen nemen.
Is toch van de zotte, als je een maand echt gebruik maakt van je telefoon, dat je te maken hebt met een limiet.

Over je tip: Dank voor je tip, maar die tip heb je bij XMS weinig aan als je naar het buitenland belt.
Normaal bellen we via Skype, deze moesten we om wat voor reden ook, gebruik maken van de XMS telefoon.

En natuurlijk kan ik een mailtje sturen om het limiet te laten verwijderen, maar de ervaring leerd mij, dat er dan 5 werkdagen overheen gaan.

/edit
Overigens, de reden van de irritatie, heeft nog mee te maken, dat XMS bij ons letterlijk door de stort heen geduwd is. of nu een jaar abo op XMS en geen aansluit kosten of straks 350 euro aansluit kosten. Anders hadden wij nooit voor XMS gekozen.

[ Voor 8% gewijzigd door wica op 28-02-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ach weet je, iedere provider heeft zo z'n dingen. En soms heb je geluk en heb je nergens last van en soms heb je pech en kunnen ze een probleem maar niet oplossen. Ik vind XMS een prima provider die soms echt beter moet communiceren en soms wat amateuristisch is, maar uiteindelijk werkt bij mij alles netjes en zonder teveel gedoe.

Een goede indicatie is de W.A.F. (Wife Acceptance Factor). Ik als ICTer slik dingen veel makkelijker en ben eerder geneigd problemen te bagitaliseren omdat ik de technische moeilijkheden achter een probleem ken. Echter, de meeste vrouwen/partners/etc willen gewoon dat het werkt zonder gezeik. Zowel mijn moeder, mijn zusje en mijn vrouw hoor ik eigenlijk nooit klagen over onhandigheden of dingen die niet werken. Dan zit het wat dat betreft wel snor.

[ Voor 72% gewijzigd door Luuk1983 op 28-02-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
@wica: veel plezier bij xs4all - het is werkelijk een pracht-provider!!! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swiebert schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:26:
[...]

De uitgang is gewoon netwerk uit de glasvezeldoos. Daar kun je alles op aansluiten. Mocht je de 7390 nog kwijt willen dan weet ik nog wel een koper :)
Dat is wel heel erg kort door de bocht.

Je KAN bij KPN/XS4ALL/Tweak een andere router gebruiken maar dat is echt wel eventjes wat meer werk dan "kabeltje prik prak je weet toch" wat je van XMS en bv. UPC/Ziggo gewend bent.

Bij XS4ALL komt er uit de NT 1 poort, waar alle diensten nog gecombineerd (via 802.1q vlan tags) uit komen. Als je een andere router wil gebruiken, dan moet je er dus een switch tussen gooien die deze VLAN's voor je kan untaggen OF een router gebruiken die dat zelf kan. Verder moet je met een PPPoE verbinding werken.

Het werkt dus nogal substantieel anders dan XMS, Lijbrandt, etc.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:59:
[...]
Over je tip: Dank voor je tip, maar die tip heb je bij XMS weinig aan als je naar het buitenland belt.
Normaal bellen we via Skype, deze moesten we om wat voor reden ook, gebruik maken van de XMS telefoon.
In het verleden had XMS ook flat fee pakketten voor het buitenland, maar die hebben ze blijkbaar afgeschaft.
En natuurlijk kan ik een mailtje sturen om het limiet te laten verwijderen, maar de ervaring leerd mij, dat er dan 5 werkdagen overheen gaan.
[...]
Als je het zo ver laat komen is dat erg lastig inderdaad. Even bellen (met je mobiel) is dan sneller, en er dan gericht aan de medewerker die je gesproken hebt een mailtje achteraan sturen. Dan wordt er wel snel gereageerd is mijn ervaring.

Maar ik bedoelde meer dat je zoiets natuurlijk ook van te voren kan regelen, als er nog geen haast mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:59:
[...]

Ik weet niet precies wat dit is; in ieder geval geen goedlopende Nederlandstalige zin.

Ontopic: de irritatie snap ik wel. Het is voor mij vooral het totaalgebrek aan innovatie en vooruitgang dat me tegen begint te staan, en dat uitgerekend voor een glasvezelprovider. Het is spijtig en totaal onnodig. Hoe kan het gebeuren dat het halve netwerk vol hangt met antieke 100mbit CPE's? Hoe kan het gebeuren dat er geen enkel initiatief lijkt te bestaan om hier verandering in te brengen, terwijl de coax-concurrentie ze links en rechts inhaalt? Het enige valide verkoopargument zou de hoge upload zijn, voor mij ook daadwerkelijk de reden om toch te blijven. Echter, de 'gewone' consument weet niet eens wat hier de voordelen van (kunnen) zijn, laat staat staan dat ze er alle bijkomende ellende voor over hebben.

Ellende? Ja: ellende. Incorrecte facturen, administratieve drama's en een totaal disfunctionele klantenservice (met de Webcare in de rol van positieve uitzondering die de regel bevestigt). Waardeloze en storingsgevoelige Amino-dozen tegen onrealistisch hoge tarieven.
Alles bij elkaar opgeteld lijkt het kwaliteit- en serviceniveau precies laag genoeg gehouden te worden om er nog nét mee weg te kunnen komen.

Zonde.

Edit:
Bovenstaande post teruglezend lijk ik een ontzettend vervelende ouwe zeiksnor. Daar houd ik niet van, maar feit is dat ik me hier enorm over opwind.
In het echt ben ik best aardig ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 12:14 . Reden: Nuance. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Je kan ook alleen internet afnemen en je tv en telefoon etc. bij een andere provider onderbrengen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Fiber schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:15:
Je kan ook alleen internet afnemen en je tv en telefoon etc. bij een andere provider onderbrengen... :)
Zeker, maar ik vind alleen internet prijstechnisch totaal niet interessant. Ik had (toen) de keuze: alleen internet voor 40 euro, of alles-in-1 voor 54,95 (en dan de amino los aanschaffen). Ik vond alleen internet behoorlijk aan de prijzige kant, voor het alles-in-1 pakket vond ik de prijs dan weer interessanter.

Edit:
Kijk zo kan het ook:
http://www.nu.nl/internet...wente-snelste-wereld.html :P

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 28-02-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@Fiber idd ze hadden flatfree bellen naar het buiten, stond toen ook op hun website, toen we ons aangemeld hadden. Maar 1 jaar later, toen ons abo inging, was het verdwenen.

Mijn Partner heeft dus gisteren geprobeerd via de telefoon het limiet te verhogen, maar kreeg leuk te horen dat ze een email moest sturen. En ja, als je het van te voren weet dat er een limiet is, dan hadden we het idd opgehoogd.

@Luuk1983 van W.A.F. had ik nog niet gehoord, maar idd, zodra het niet werkt of je een limiet tegen aankomt wordt de vrouw des huis extreem boos :)

@swima Bij xs4all ben ik te minste altijd goed geholpen bij problemen. En niet pas na 5 werkdagen een mailtje sturen voor de N.A.W. gegevens.

@Skygge De upload was 1 van de redenen om naar glas te gaan, blijkbaar heeft xs4all dit nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Fiber schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:15:
Volgens mij werkt dit niet altijd :)
- internet van xs4all
- TV van KPN (geen digitene)
- Telefoon van UPC

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:38
@Wica

Als je nou eens een SPA3000 (voip ata) tussen je telefoonaansluiting zet (pstn spa output naar xms doos en FXS naar de telefoon), dan kun je uitgaand via bijv voipbuster bellen en inkomende gesprekken via XMSnet afhandelen.

Zo gebruik ik dit al maanden, hierdoor heb ik weinig met het uitgaande telefoonverkeer te maken en bijbehorende limieten van mijn XMS aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wica:

Als je ons via DM je adresgegevens stuurt kan zoeken we graag uit of we iets voor je kunnen betekenen. :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@XMS_webcare Grappig, hier reageren jullie sneller dan per mail.
En wel triest, als iemand op een openbaar forum klaagt, dat jullie dan willen kijken of jullie iets voor mij kunnen betekenen. Begrijpen jullie dan niet, als iemand op een openbaar forum klaagt, dat het al te laat is.

Tip: Leer support mail correct af te handelen binnen de 48uur en zorg er voor dat bepaalde zaken geregeld kunnen worden via de telefoon of op zijn minst via de website.

Misschien hebben jullie wat aan een "klant bewustzijn training"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Webcare is altijd sneller. Bij elk bedrijf.
Valt me nog tegen eigenlijk. Ik dacht altijd dat studenten al lang Gigabit en meer hadden via SurfNet.

[ Voor 79% gewijzigd door Fiber op 28-02-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:39:
En wel triest, als iemand op een openbaar forum klaagt, dat jullie dan willen kijken of jullie iets voor mij kunnen betekenen. Begrijpen jullie dan niet, als iemand op een openbaar forum klaagt, dat het al te laat is.

Tip: Leer support mail correct af te handelen binnen de 48uur en zorg er voor dat bepaalde zaken geregeld kunnen worden via de telefoon of op zijn minst via de website.

Webcare is in die zin een apart kanaal die zich specifiek richt op het web. Zo zie je wel vaker webcare-teams die op twitter/facebook/fora actief zijn. Het is in die zin een aanvulling op de dienstverlening. Een webcare-team kan bepaalde dingen sneller signaleren en sneller feedback krijgen dan via een mail. En ik denk dat de gebruikers op tweakers een waardevolle aanvulling kunnen zijn (door aanwezige kennis) bij troubleshooten.

En ja, ik vind Webcare snel reageren en iedereen een goede dienst bewijzen. Wat wel zo is, is dat het overgrote gedeelte van de klachten en support op andere manieren bij XMS binnenkomt. Op tweakers komen realtief weinig vragen en klachten die snel af te handelen zijn. Als hetzelfde aantal supportvragen die via de mail en via de telefoon binnen komen hier geplaats zou worden, dan zou Webcare dit ook niet zo snel aankunnen.

Maar ik ben het wel met je eens dat mails altijd binnen een bepaalde tijd afgehandeld dienen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@Fiber Triest genoeg klopt het. Misschien moeten bedrijven al het support openbaar doen. Zodat de klant eens direct goed geholpen wordt.

Anders gezegt, webcare teams zijn er alleen maar om schade voor het bedrijf te beperken. Misschien zit XMS daarom ook wel hier met een webcare team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:39:

Tip: leer dankbaar te zijn dat webcare je problemen/klachten zo proactief oppakt.
Tip: Lees de brieven eens die je krijgt waarin het bellimiet volgens mij netjes staat
Tip: Weet wat je koopt
Tip: Kijk eens hoeveel klachten mensen hebben over hun telefoonrekening doordat vader/dochter/zoonlief opeens voor 300 euro verbelt heeft naar een 0900 nummer.

Dat je een wica tekentje en een verwijzing naar de duivel in je avater hebt staan wil niet zeggen dat je je dan als een duiveltje moet gedragen.. toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Tip: leer dankbaar te zijn dat webcare je problemen/klachten zo proactief oppakt.
Ik moet dankbaar zijn dat support een klacht omtrent support proactief oppakt? *lol*
Tip: Lees de brieven eens die je krijgt waarin het bellimiet volgens mij netjes staat
Ik heb nog nooit, te maken gehad met een bel limiet op een vaste telefoon, dus waarom zou ik er rekening mee moeten houden?
Tip: Weet wat je koopt
Hier heb je wel een punt, ik had me niet moeten laten lokken met gratis aansluitkosten t.w.v. 350 euro. Mijn fout.
Tip: Kijk eens hoeveel klachten mensen hebben over hun telefoonrekening doordat vader/dochter/zoonlief opeens voor 300 euro verbelt heeft naar een 0900 nummer.
Dat er een limiet staat op betaal nummer kan ik me heel goed voorstellen, maar ik blijf er bij dat 25 euro te laag is, zet je default limiet dan op 100 euro.
Dat je een wica tekentje en een verwijzing naar de duivel in je avater hebt staan wil niet zeggen dat je je dan als een duiveltje moet gedragen.. toch? :)
Ik doe nog niet duivels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:11:
Ik moet dankbaar zijn dat support een klacht omtrent support proactief oppakt? *lol*
nee, je moet dankbaar zijn dat je meerdere manieren hebt om je klacht/probleem op te laten pakken. Dat je vervolgens zuur gaat lopen doen (om het feit dat men je klacht ook echt oppakt!) is.. tja.. dat weet je zelf best wel.
Ik heb nog nooit, te maken gehad met een bel limiet op een vaste telefoon, dus waarom zou ik er rekening mee moeten houden?
Ik heb nog *nooit* te maken gehad met een heteluchtfriteuze. Ga ik dan als ik ik er een koop vooraf kijken wat ik haal en wat de features zijn? Of ga ik gewoon blind ergens in en klaag ik na afloop dat ik de handleiding/brieven niet gelezen heb.

(volgens mij staat het Bellimiet helder op de site.. en staat het in de brief die XMS stuurt).
Dat er een limiet staat op betaal nummer kan ik me heel goed voorstellen, maar ik blijf er bij dat 25 euro te laag is, zet je default limiet dan op 100 euro.
jij blijft.. jouw mening.. De meeste mensen vinden het bellimiet juist erg prettig op dat bedrag, vooral in deze tijd. En het bellimiet aanpassen is iets dat zo gedaan is.
Ik doe nog niet duivels :)
Nee, maar netjes/vriendelijk tegen mensen die je helpen ben je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

denan schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:39:
[...]
volgens mij staat het Bellimiet helder op de site..
Volgens mij niet... :) Niet helder en gewoon helemaal niet. (te vinden.)

Brieven...? Zo 19e eeuw! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

nee, je moet dankbaar zijn dat je meerdere manieren hebt om je klacht/probleem op te laten pakken. Dat je vervolgens zuur gaat lopen doen (om het feit dat men je klacht ook echt oppakt!) is.. tja.. dat weet je zelf best wel.
Zie je zelf niet in hoe krom dit is voor de consument? Krijg je niet de gewenste support bij de helpdesk, ga dan maar online klagen want dan krijg je support van de webcare.., Wat is de volgende schakel die er aankomt, als de webcare niet de gewenste support leverd?
Ik heb nog *nooit* te maken gehad met een heteluchtfriteuze. Ga ik dan als ik ik er een koop vooraf kijken wat ik haal en wat de features zijn? Of ga ik gewoon blind ergens in en klaag ik na afloop dat ik de handleiding/brieven niet gelezen heb.
Zoals je zelf al zegt, "Ik heb nog *nooit* te maken gehad met een heteluchtfriteuze" dus iets nieuws voor je.
een vaste telefoon was voor mij niet nieuw. En een brief? Sorry heb geen brief van ze gezien, maar dat kan ook aan POSTnl liggen, die verschillende straten bij ons niet uit elkaar kan houden.
jij blijft.. jouw mening.. De meeste mensen vinden het bellimiet juist erg prettig op dat bedrag, vooral in deze tijd. En het bellimiet aanpassen is iets dat zo gedaan is.
Maak er een opt-in regel van.

Wij hebben toch ook geen snelheidsbegrenzer in de auto zitten, omdat de meeste mensen niet te snel willen rijden?
En het bellimiet aanpassen is iets dat zo gedaan is.
Ja, per email. En dan hopen dat het 5 dagen later door gevoerd is. Echt lekker snel.
Heb nog sneller een nieuwe telefoon aansluiting van de KPN

[ Voor 7% gewijzigd door wica op 28-02-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Om even op deze discussie in te haken, het feit dat er een limiet is en deze op 25 euro ingesteld staat is een keuze van XMS. Waar je het ook op instelt er zullen altijd mensen zijn die het liever anders zien. Maar ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat een te lage limiet in potentie veel minder 'schadelijk' is dan een hele hoge limiet. Ik ben van mening dat daar niet zoveel over te klagen valt.

Dat het niet makkelijk aan te passen is vind ik terechte kritiek. Ik zou verwachten dat dit via Mijn XMS aan te passen is, of in ieder geval door een simpel belletje. Dat gedoe met mailen (en ja, ook de daarbij behorende trage reactie vanuit XMS) kan voor veel irritatie zorgen. Dat zou betekenen dat als je de limiet bereikt hebt dat je dagen moet wachten voordat je de telefoon weer kan gebruiken.

En dat een helpdesk gewoon moet functioneren is natuurlijk terecht. Dat een webcare sneller kan reageren dan een webdesk is een feit, maar ook dan moet een webdesk gewoon binnen afzienbare tijd kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:52:
[...]
Wij hebben toch ook geen snelheidsbegrenzer in de auto zitten, omdat de meeste mensen niet te snel willen rijden?
[...]
Nog niet, maar dat is vooral omdat de staat daar zo lekker aan kan verdienen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@Luuk1983 Ik sluit me 100% bij je aan.
Veel irritatie had door middel van een correct werkende support voorkomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:52:
[...]

Zie je zelf niet in hoe krom dit is voor de consument? Krijg je niet de gewenste support bij de helpdesk, ga ... een hele hoop bla bla en gezeik...
Het gaat er jou toch om dat je geholpen wordt? Wat zit je dan nog te zeiken?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Luuk1983 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:57:
...of in ieder geval door een simpel belletje. Dat gedoe met mailen (en ja, ook de daarbij behorende trage reactie vanuit XMS) kan voor veel irritatie zorgen...
Daarom zeg ik: Eerst bellen, mail adres van die medewerker vragen en direct een bevestigings-mailtje erachter aan sturen. Dan gaat het wel snel. Natuurlijk is het onhandig, maar als het te simpel wordt kunnen kinderen het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Younes schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:10:
Het gaat er jou toch om dat je geholpen wordt? Wat zit je dan nog te zeiken?
Dat is niet de essentie van het verhaal. Webcare doet volgens mij goed hun werk en helpen mensen waar ze kunnen. Diep respect voor webcare en netjes dat je snel geholpen wordt. De essentie is dat het via webcare vaak wel ineens snel kan, terwijl de normale webdesk lang over het reageren op mail doet (en vaak niet eens een bevestiging stuurt dat je mail überhaupt aangekomen is). Buiten de het goede werk van webcare om zou het niet zo moeten zijn dat je slecht geholpen wordt door de gewone helpdesk en vervolgens maar naar webcare gaat omdat die het wel snel oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Fiber schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:14:
Daarom zeg ik: Eerst bellen, mail adres van die medewerker vragen en direct een bevestigings-mailtje erachter aan sturen. Dan gaat het wel snel. Natuurlijk is het onhandig, maar als het te simpel wordt kunnen kinderen het ook.
Fiber, ik heb respect voor je, maar ik vind dat je hier de plank echt misslaat. Je bagitaliseert het probleem. Als ik mail moeten ze gewoon reageren binnen afzienbare tijd (24 tot 48 uur vind ik nog reeel). Het is een goede tip wat je beschrijft, maar het zou totaal NIET nodig moeten zijn. Af en toe lijkt het wel alsof er kinderen op de helpdesk zitten.

Even aan de andere kant van het verhaal, telefonisch ben ik tot nu toe altijd prima geholpen, maar ik ben gewoon opgehouden met mailen, omdat dat gewoon niet opschiet. Dat is een compliment voor de telefonische helpdesk, maar eigenlijk ook weer dieptriest voor de 'mail-helpdesk' (voor zover dat een andere helpdesk is).

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 28-02-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even wat duidelijkheid te geven in deze discussie m.b.t. het bellimiet.

In december 2011 is het standaard bellimiet verhoogt van € 25 naar € 50, dit is ook gemeld in de nieuwsbrief die is verstuurt naar alle XMS klanten die gebruik maken van onze Voip dienst.

Voor het aanpassen van het bellimiet naar een bedrag boven de € 100 wordt er o.a. gekeken naar de betaalhistorie van de desbetreffende klant, dit wordt uiteraard gedaan door onze financiële collega's welke inzicht hebben in deze gegevens. Je kan hiervoor een aanvraag per e-mail versturen naar factuur@xmsnet.nl, dit is overigens ook het e-mailadres voor alle overige factuurvragen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Luuk1983 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:16:
[...]

Dat is niet de essentie van het verhaal. Webcare doet volgens mij goed hun werk en helpen mensen waar ze kunnen. Diep respect voor webcare en netjes dat je snel geholpen wordt. De essentie is dat het via webcare vaak wel ineens snel kan, terwijl de normale webdesk lang over het reageren op mail doet (en vaak niet eens een bevestiging stuurt dat je mail überhaupt aangekomen is). Buiten de het goede werk van webcare om zou het niet zo moeten zijn dat je slecht geholpen wordt door de gewone helpdesk en vervolgens maar naar webcare gaat omdat die het wel snel oppakken.
De essentie van een webcare team of van een conventionele helpdesk of een servicedesk is dat je geholpen wordt.

Het komt bij een klant idd raar over dat 'ie sneller een reactie krijgt van een webcare team terwijl 'ie twee weken geleden een mailtje had gestuurd. Ik vind het alleen vervelend dat iemand alsnog blijft zeuren terwijl een oplossing al is geboden. Ik bedoel, neem de ervaring mee voor de volgende keer en laat de mail links liggen als je toch weet dat je sneller geholpen wordt op een forum. Jammeren heeft geen zin. Neem als klant zijnde je verantwoordelijkheid en kaart bij webcare team jouw bevinding aan. Nog beter is het om je opmerking aan te kaarten via de mail :P

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@XMS_webcare

Dank voor de reactie, als het limiet in december 2011 is verhoogt van 25 euro naar 50 euro. Kunt u mij dan uitleggen, waarom ik er sinds gisteren (zit op iets van 27 euro) niet meer kan bellen?

Mag ik misschien weten van welke maand die nieuwsbrief is? Ik heb even snel December, Juni en April bekeken, waar niets over een bel limiet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:31:
@XMS_webcare

Dank voor de reactie, als het limiet in december 2011 is verhoogt van 25 euro naar 50 euro. Kunt u mij dan uitleggen, waarom ik er sinds gisteren (zit op iets van 27 euro) niet meer kan bellen?

Mag ik misschien weten van welke maand die nieuwsbrief is? Ik heb even snel December, Juni en April bekeken, waar niets over een bel limiet staat.
Als je ons via DM je adresgegevens kan sturen dan kunnen we verder voor je kijken, helaas kan ik niet zoeken op gebruikersnaam Wica ;)

Dit is ook niet meegenomen in de reguliere nieuwsbrief maar in een aparte brief voor alle Voip klanten. -Tim

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:31:
Kan hem ook niet vinden. Zie wel een onzinnig vergelijkings onderzoek "Vast vs. Mobiel", maar verder niets.

En sinds wanneer word mijn betalings history bekeken voor een limiet? Dus je mag voor 25 euro bellen, als je meer wilt, moet je eerst bewijzen dat je netjes kan betalen? Dat is nog uit de tijd toen mijn mobieltje nog een Nokia 1600 was.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@Younes Je hebt gelijk de essentie van een support is dat je snel en goed geholpen wordt. Hierbij zal ik het webcare team van XMS bedanken dat ze mij wilde helpen.

Het is triest dat als je in het openbaar klaagt, waardoor een bedrijfsnaam schade zou kunnen oplopen. Dat men je dan wel sneller wilt hebben.
Terwijl als je het via de normale kanalen en dus niet in het openbaar, je veel slechtere services krijgt.

Zie jij het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Als je ons via DM je adresgegevens kan sturen dan kunnen we verder voor je kijken, helaas kan ik niet zoeken op gebruikersnaam Wica ;)

Dit is ook niet meegenomen in de reguliere nieuwsbrief maar in een aparte brief voor alle Voip klanten. -Tim
Tim,

Mijn dank, dat je je wilt inzetten om mij te helpen. Maar daar is het nu al te laat voor. Ben al bezig met het overstappen.

Maar misschien kan je wel reageren om het feit, dat de webcare sneller reageerd dan de normale support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
j1nx schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:35:
Kan hem ook niet vinden. Zie wel een onzinnig vergelijkings onderzoek "Vast vs. Mobiel", maar verder niets.
Nieuwsbrief van December 2010:
Verhoging van de limiet op de belkosten
Vanaf 1 januari 2011 zal de limiet op de belkosten voor alle klanten van XMS, met telefonie in hun pakket, verhoogd worden van €25,- naar €50,- per maand. Deze maatregel wordt automatisch doorgevoerd en is kosteloos.
Denk dat webcare er een jaartje naast zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:35:
@Younes Je hebt gelijk de essentie van een support is dat je snel en goed geholpen wordt. Hierbij zal ik het webcare team van XMS bedanken dat ze mij wilde helpen.

Het is triest dat als je in het openbaar klaagt, waardoor een bedrijfsnaam schade zou kunnen oplopen. Dat men je dan wel sneller wilt hebben.
Terwijl als je het via de normale kanalen en dus niet in het openbaar, je veel slechtere services krijgt.

Zie jij het verschil?
Onbedoelde hypocrisie. Een klant krijgt twee kanten van een bedrijf te zien. De ene doet het beter dan de andere. Kom ik vaak genoeg tegen. Mocht het je zodanig storen dat je je mond niet kan houden dan vind ik dat je dat tegen het bewuste bedrijf moet zeggen. En met 'je' bedoel ik de klant in het algemeen.

En verder... Bedrijven maken slim gebruik van openbare klachten, want zo kunnen ze zogenaamd laten zien dat ze snel reageren, want de rest van de wereld kijkt mee.

Brandreputationmanagement heet dat ;)

Zelf denk ik dat het hele idee van een webcare team momenteel zo goed werkt, omdat het overgrote deel van de klanten eerder de telefoon pakken. Zij zijn zich niet bewust of weten niet dat ze eventueel geholpen kunnen worden via het internet. Daarom is het nog rustig op de afdeling webcare. Ik denk dat er een verschuiving zal plaats vinden van de telefoon naar het forum waardoor je in de toekomst net zo snel geholpen zal gaan worden als via de mail.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:42:

Denk dat webcare er een jaartje naast zat ;)
|:( 8)7 duidelijke typo, zoals je ziet maakt Webcare ook wel eens een foutje ;)
wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:38:
Maar misschien kan je wel reageren om het feit, dat de webcare sneller reageerd dan de normale support.
Webcare is actief sinds oktober 2011, sinds die tijd proberen we alle vragen/klachten/problemen z.s.m. op te pakken en af te handelen. Wij hebben geen inkomende telefoonlijn waar veelvuldig gebruik van wordt gemaakt door onze klanten zodat we ons puur kunnen richten op een snelle afhandeling. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@Younes Die verschuiving zie ik graag te gemoed. Zou het heel prettig vinden als klachten transparant opgelost worden.

@Luuk1983 Die nieuwsbrief heb ik niet. Was net 1 maand klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:51:
[...]

Webcare is actief sinds oktober 2011, sinds die tijd proberen we alle vragen/klachten/problemen z.s.m. op te pakken en af te handelen. Wij hebben geen inkomende telefoonlijn waar veelvuldig gebruik van wordt gemaakt door onze klanten zodat we ons puur kunnen richten op een snelle afhandeling. -Tim
Met alle respect, maar wat een waardeloze opmerking. Dus je zegt nu al, zodra de support druk via dit kanaal toeneemt, zal de webcare team net zo bagger worden als de normale support? Is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webcare houdt de inkomende stroom aan werk goed in de gaten, indien het te druk wordt voor de huidige medewerkers om de hoeveelheid aan vragen te beantwoorden dan zullen er extra medewerkers moeten worden ingeschakeld. Op dit moment worden alle vragen binnen een redelijke termijn beantwoord en problemen zo snel als mogelijk opgelost, er is geen achterstand op Webcare. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@XMS_webcare Misschien een idee om extra medewerkers in te schakelen op de supportdesk ipv webcare. Zodat ook zij binnen een redelijk termijn van 48 uur een zinnige reactie kunnen geven.

Overigens bemerk ik wel een eilanden cultuur op bij XMS, wij van webcare, zij van support... ipv WIJ van support.

[ Voor 23% gewijzigd door wica op 28-02-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:03:
@XMS_webcare Misschien een idee om extra medewerkers in te schakelen op de supportdesk ipv webcare. Zodat ook zij binnen een redelijk termijn van 48 uur een zinnige reactie kunnen geven.
Er wordt hard gewerkt aan een permanente uitbreiding op onze servicedesk, een verbetering van de kwaliteit op de servicedesk is een "ongoing proces" aangezien er altijd wel iets te verbeteren valt ;). -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:06:
[...]
Er wordt hard gewerkt aan een permanente uitbreiding op onze servicedesk, een verbetering van de kwaliteit op de servicedesk is een "ongoing proces" aangezien er altijd wel iets te verbeteren valt ;). -Tim
Grappig, moest ik ook altijd zeggen van een bedrijf waar voor ik werkte.... Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Off Topic: Grappig hoe kinderlijk verongelijkt nederlanders soms kunnen reageren :). Ik bagitalizeer het probleem niet, maar wel de manier van reageren.

Ontopic:
Voor de TV, is er al een ETA gegeven voor IOS (phone) of Andriod (tablet of phone)? Ik bezit nl geen ipad, maar wel de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkangle schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:14:
Ontopic:
Voor de TV, is er al een ETA gegeven voor IOS (phone) of Andriod (tablet of phone)? Ik bezit nl geen ipad, maar wel de rest.
Glashart heeft aangegeven alleen te starten met een IPad App maar dat er na de lancering verder ontwikkeld zal worden, op dit moment is er verder nog geen informatie beschikbaar. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wica schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:09:
Grappig, moest ik ook altijd zeggen van een bedrijf waar voor ik werkte.... Sorry
Prima als je het ergens niet mee eens bent. Houd je bij je punt (zo werkt tweakers) en dwaal niet af. En ga zeker niet alle tegenargumenten omdraaien en bij elke reactie een nieuw punt proberen te maken. Dat is niet constructief (en redelijk onvolwassen).

Op dit moment counter jij elk antwoord (zelfs als het antwoord je helpt) met een negatief argument. Heb je niets inhoudelijks te melden dan interpreteer je de reactie maar zo dat je wel iets negatiefs kunt vinden. Even een losse interpretatie van je "discussie hier"

- Die boom hoort groen te zijn toch??!?!
- ja hij is groen
- Ik heb het over de boom.. ik eis antwoord
- Ja.. de boom is groen
- Heb je het nou over mijn boom? kom op denk eens na.. heb je het over DIE boom?
- Ja hij is groen.
- Ha.. waar ik werkte zeiden we ook altijd "ja hij" als we iemand een zeurpiet vonden.. jij zeker ook?
- etc

Nou heb ik zelf ook enorm de neiging om het laatste woord te hebben (en ik vind vaak dat ik gelijk heb ;)) maar ik ben wel in staat om mijn eigen gedrag te corrigeren. Wat probeer je hiermee te bereiken?

Wil je gewoon kost wat het kost een negatief punt maken of wil je geholpen worden. Als je punt 2 probeert te bereiken dan kan ik je nu zeggen dat je jezelf niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

denan schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:37:
... of wil je geholpen worden...
Dat was al duidelijk...:
[...]
Mijn dank, dat je je wilt inzetten om mij te helpen. Maar daar is het nu al te laat voor. Ben al bezig met het overstappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de mede A110 bezitters :

hebben jullie het ook wel eens tijdens het zappen dat het soms wel 3 a 4 seconden duurt voor de zender waar je naartoe zapt er echt is ? Beeld gaat dan op zwart en geen geluid. Ook de mini EPG onderin beeld is dan pleite. Heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken qua zender(s), tijdstip op de dag o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Geen last van met mijn A110. Keertje overnieuw opstarten? Software upgraden via menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:39
[...]

Tim,

Mijn dank, dat je je wilt inzetten om mij te helpen. Maar daar is het nu al te laat voor. Ben al bezig met het overstappen.

Waarom doe je dan wel een beroep op het webcare team?
Je berichten hebben een duidelijke nasmaak van een trol. Jammer om te zien dat het je toch gelukt is om het voor elkaar te krijgen dat een paar mensen toe happen op je berichten.

[ Voor 47% gewijzigd door White_Collar op 28-02-2012 23:53 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Via deze weg wil ik even mijn ongenoegen uiten m.b.t. de klantenservice van XMS Net, of beter gezegd de financiële afdeling.

In september 2011 kregen wij problemen met onze Animo 110 en hebben hier na veelvuldig klagen een nieuw exemplaar voor gekregen. Dit verliep allemaal al niet soepel en toen ik uiteindelijk de boel opgepakt heb en naar het XMS Huis in Utrecht gereden ben is de boel in gang gezet. Ik kreeg een retour sticker mee voor de oude versie zodat ik deze op kon sturen zodra de nieuwe afgeleverd was.

Na bijna 2 weken ontving ik een nieuwe Animo en heb deze aangesloten. Tot mijn verbazing bleven wij hetzelfde probleem houden en heb ik besloten om de oude STB nog even te "bewaren". Het is immers onzin om een nieuwe te plaatsen als het probleem niet veroorzaakt word door de Animo.

In November 2011 heb ik dan toch de oude Animo ingepakt in de doos van het nieuwe exemplaar, deze voorzien van de verkregen sticker en afgeleverd op het postkantoor. Tot mijn grote verbazing staat er op de factuur van februari ineens een STB à € 89.- vermeld en is dit bedrag inmiddels afgeboekt van mijn rekening.

Ik heb veelvuldig contact gehad met de financiële afdeling om aan te geven dat ik de STB retour gestuurd heb en dat ik het dus niet eens ben met de afschrijving. Zonder resultaat tot op heden. Vandaag ben ik in de telefoon geklommen en heb ik het verhaal telefonisch voorgelegd. Er werd mij toegezegd dat de € 89,- gecrediteerd zou worden en de boel onderzocht zou worden. Nog geen half uur later kreeg ik een email waarin duidelijk gesteld wordt dat ze de STB niet kunnen crediteren mits ik kan aantonen dat ik deze retour gestuurd heb. Ik heb van het postkantoor geen bewijs gekregen en bezit deze dus niet. Volgens het postkantoor krijg je deze alleen in geval van een pakketzegel ( handtekening voor ontvangst ) en niet bij een standaard pakket aan een antwoordnummer.

Er is mij vanmiddag aan de telefoon verteld dat er in het systeem van XMS duidelijk te zien is dat er hier in huis maar 1 Animo in gebruik is en dat het dus niet logisch lijkt dat ik de 2e nog in mijn bezit heb. Toch lijkt XMS de 2e maar al te graag in rekening te brengen.

Conclusie is dan dat ik de enige Animo die ik in mijn bezit heb ( en die ik bij aansluiting al betaald heb ) retour moet gaan sturen om de € 89,- die nu gefactureerd is terug te krijgen. Uiteindelijk heb ik dan wel betaald voor een STB maar bezit ik er geen een meer.

Ik ben inmiddels vanaf het eerste uur klant maar denk dat ik nu toch maar een stap ga wagen naar een andere provider. Jammer maar helaas voor mijn gevoel is XMS een prima provider zolang je betaald en niet zeurt. In het verleden is er toch lange tijd gezeur geweest met telefonie waar nooit compensatie voor geweest is en nooit een directe oplossing voor geboden is. Als je daar over ging bellen met de klantenservice war het antwoord standaard dat het probleem bekend was en dat er aan gewerkt werd.

Verder ben ik het overigens ook eens met de eerdere berichten als het gaat om een of andere aanpassing in de dienst voor klanten die al jaren klant zijn. Een snelheidsverhoging is al tijden niet aan de orde geweest terwijl andere providers niet stil zitten. En ook de omruilactie als het gaat om de STB was voor mij geen optie omdat ik een Animo 110 bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik ben ook al klant van XMS sinds de uitrol in mijn woonplaats, en heb eigenlijk nooit problemen.
Maar met onderstaande ben ik het wel eens...
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 00:42:
Verder ben ik het overigens ook eens met de eerdere berichten als het gaat om een of andere aanpassing in de dienst voor klanten die al jaren klant zijn. Een snelheidsverhoging is al tijden niet aan de orde geweest terwijl andere providers niet stil zitten. En ook de omruilactie als het gaat om de STB was voor mij geen optie omdat ik een Animo 110 bezit.
Voor bestaande klanten word niet echt veel gedaan...

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Via deze weg wil ik even mijn ongenoegen uiten m.b.t. de klantenservice van XMS Net, of beter gezegd de financiële afdeling.

In september 2011 kregen wij problemen met onze Animo 110 en hebben hier na veelvuldig klagen een nieuw exemplaar voor gekregen. Dit verliep allemaal al niet soepel en toen ik uiteindelijk de boel opgepakt heb en naar het XMS Huis in Utrecht gereden ben is de boel in gang gezet. Ik kreeg een retour sticker mee voor de oude versie zodat ik deze op kon sturen zodra de nieuwe afgeleverd was.

Na bijna 2 weken ontving ik een nieuwe Animo en heb deze aangesloten. Tot mijn verbazing bleven wij hetzelfde probleem houden en heb ik besloten om de oude STB nog even te "bewaren". Het is immers onzin om een nieuwe te plaatsen als het probleem niet veroorzaakt word door de Animo.

In November 2011 heb ik dan toch de oude Animo ingepakt in de doos van het nieuwe exemplaar, deze voorzien van de verkregen sticker en afgeleverd op het postkantoor. Tot mijn grote verbazing staat er op de factuur van februari ineens een STB à € 89.- vermeld en is dit bedrag inmiddels afgeboekt van mijn rekening.

Ik heb veelvuldig contact gehad met de financiële afdeling om aan te geven dat ik de STB retour gestuurd heb en dat ik het dus niet eens ben met de afschrijving. Zonder resultaat tot op heden. Vandaag ben ik in de telefoon geklommen en heb ik het verhaal telefonisch voorgelegd. Er werd mij toegezegd dat de € 89,- gecrediteerd zou worden en de boel onderzocht zou worden. Nog geen half uur later kreeg ik een email waarin duidelijk gesteld wordt dat ze de STB niet kunnen crediteren mits ik kan aantonen dat ik deze retour gestuurd heb. Ik heb van het postkantoor geen bewijs gekregen en bezit deze dus niet. Volgens het postkantoor krijg je deze alleen in geval van een pakketzegel ( handtekening voor ontvangst ) en niet bij een standaard pakket aan een antwoordnummer.

Er is mij vanmiddag aan de telefoon verteld dat er in het systeem van XMS duidelijk te zien is dat er hier in huis maar 1 Animo in gebruik is en dat het dus niet logisch lijkt dat ik de 2e nog in mijn bezit heb. Toch lijkt XMS de 2e maar al te graag in rekening te brengen.

Conclusie is dan dat ik de enige Animo die ik in mijn bezit heb ( en die ik bij aansluiting al betaald heb ) retour moet gaan sturen om de € 89,- die nu gefactureerd is terug te krijgen. Uiteindelijk heb ik dan wel betaald voor een STB maar bezit ik er geen een meer.

Ik ben inmiddels vanaf het eerste uur klant maar denk dat ik nu toch maar een stap ga wagen naar een andere provider. Jammer maar helaas voor mijn gevoel is XMS een prima provider zolang je betaald en niet zeurt. In het verleden is er toch lange tijd gezeur geweest met telefonie waar nooit compensatie voor geweest is en nooit een directe oplossing voor geboden is. Als je daar over ging bellen met de klantenservice war het antwoord standaard dat het probleem bekend was en dat er aan gewerkt werd.

Kun je ons je adresgegevens sturen, dan kunnen wij even dubbel checken of de settopbox wel of niet is terugontvangen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pat_ Bedankt voor je adresgegevens. Ik zie helaas dat er geen settopbox retour is gekomen. Daarom is de settopbox in rekening gebracht. Wanneer je een pakket terugstuurt via een antwoordnummer adviseer ik je om ook dan om een verzendbewijs te vragen bij het postkantoor om dit soort problemen in het vervolg te voorkomen. Helaas kunnen wij hierin niets voor u betekenen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:36

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ik heb van het postkantoor geen bewijs gekregen en bezit deze dus niet. Volgens het postkantoor krijg je deze alleen in geval van een pakketzegel ( handtekening voor ontvangst ) en niet bij een standaard pakket aan een antwoordnummer.
Sorry maar dan sporen ze daar (postkantoor) echt niet |:( heb al zoveel pakketen terug gestuurt via een antwoordnummer. Heb altijd een verzendbewijs gehad.

http://vragen.upc.nl/app/...~/retourdoos-upc-mediabox