XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:11:
@Pat_ Bedankt voor je adresgegevens. Ik zie helaas dat er geen settopbox retour is gekomen. Daarom is de settopbox in rekening gebracht. Wanneer je een pakket terugstuurt via een antwoordnummer adviseer ik je om ook dan om een verzendbewijs te vragen bij het postkantoor om dit soort problemen in het vervolg te voorkomen. Helaas kunnen wij hierin niets voor u betekenen. - Sophie
Ik heb de oplossing voor mezelf al gevonden hoor, ik ga deze week langs het XMS Huis in Soest en lever daar de enige STB die ik nog bezit in. Ga gebruik maken van DVB-C en verwacht op korte termijn alsnog een creditering van de € 89,-

Verder is het even afwachten wanneer Ziggo de aansluiting realiseert en dan pak ik mijn boeltje op en vertrek.

Hoe dan ook Sophie dank voor de genomen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:40:
Ik heb de oplossing voor mezelf al gevonden hoor, ik ga deze week langs het XMS Huis in Soest en lever daar de enige STB die ik nog bezit in. Ga gebruik maken van DVB-C en verwacht op korte termijn alsnog een creditering van de € 89,-

Verder is het even afwachten wanneer Ziggo de aansluiting realiseert en dan pak ik mijn boeltje op en vertrek.

Pat_, ik vind de situatie heel vervelend en ik weet niet wat ik in z'n situatie zou doen, maar ik vind ook dat je zelf ook niet heel slim bent geweest. Een pakket versturen zonder verzendbevestiging is op z'n zachtst gezegd niet slim. Dit geldt niet alleen voor XMS, maar voor Ziggo net zo goed en eigenlijk in alle situaties waarin je pakketten moet opsturen. Als je een RMA aanvraagt bij een webshop zal de webshop niks ondernemen voordat ze je pakket binnen hebben. Als jij op marktplaats iets koopt en je hebt het product niet ontvangen, ondanks dat de tegenpartij zegt van wel, dan neem je daar ook geen genoegen mee.

Er is nu op geen enkele manier te controleren of je het pakket wel of niet verzonden hebt. En het is bijna altijd zo dat je verantwoordelijk bent om een pakket bij de andere partij te krijgen. En eerlijk gezegd vind ik dat niet meer dan logisch. Als je XMS puur daarop afrekent is dat nogal jammer.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:51:
[...]

Pat_, ik vind de situatie heel vervelend en ik weet niet wat ik in z'n situatie zou doen, maar ik vind ook dat je zelf ook niet heel slim bent geweest. Een pakket versturen zonder verzendbevestiging is op z'n zachtst gezegd niet slim. Dit geldt niet alleen voor XMS, maar voor Ziggo net zo goed en eigenlijk in alle situaties waarin je pakketten moet opsturen. Als je een RMA aanvraagt bij een webshop zal de webshop niks ondernemen voordat ze je pakket binnen hebben. Als jij op marktplaats iets koopt en je hebt het product niet ontvangen, ondanks dat de tegenpartij zegt van wel, dan neem je daar ook geen genoegen mee.

Er is nu op geen enkele manier te controleren of je het pakket wel of niet verzonden hebt. En het is bijna altijd zo dat je verantwoordelijk bent om een pakket bij de andere partij te krijgen. En eerlijk gezegd vind ik dat niet meer dan logisch. Als je XMS puur daarop afrekent is dat nogal jammer.
Ik ben het helemaal met je verhaal eens ik had beter op moeten letten wellicht, daarbij ben ik wel een leek en had wat betere informatie verstrekt kunnen worden. Dat terzijde hebben ze aan de ene kant gelijk dat ze nu het bedrag factureren en is dit zeker niet de enige reden om XMS te gaan verlaten. Zoals aangegeven vind ik ook dat ze bestaande (trouwe) klanten in de kou laten staan en dat de beloofde potentie van glasvezel totaal niet tot zijn recht komt.

Het is een opeenstapeling van meerdere zaken waardoor ik denk dat ik beter af ben bij Ziggo ( welke ik destijds verlaten heb voor XMS ). Wat mij betreft levert XMS prima producten maar lopen we inmiddels met onze mooie glasvezel verbinding achter de feiten aan. Daarbij is XMS erg passief in het aanpakken van problemen, of misschien moet ik zeggen Glashart is laks. Problemen worden in mijn ogen weg gestopt en hebben een behoorlijke tijd nodig voor deze opgelost zijn. Zo is het probleem "programmagids wordt ververst" de aanleiding geweest voor het vervangen van de STB en dit blijkt niet eens een STB probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:09:
Het is een opeenstapeling van meerdere zaken waardoor ik denk dat ik beter af ben bij Ziggo ( welke ik destijds verlaten heb voor XMS ). Wat mij betreft levert XMS prima producten maar lopen we inmiddels met onze mooie glasvezel verbinding achter de feiten aan. Daarbij is XMS erg passief in het aanpakken van problemen, of misschien moet ik zeggen Glashart is laks. Problemen worden in mijn ogen weg gestopt en hebben een behoorlijke tijd nodig voor deze opgelost zijn. Zo is het probleem "programmagids wordt ververst" de aanleiding geweest voor het vervangen van de STB en dit blijkt niet eens een STB probleem te zijn.
Duidelijk en goed onderbouwd. Nou heb ik het 'geluk' om in een UPC-gebied te wonen, dus ik hoef niet eens aan een andere provider te denken, maar als Ziggo mogelijk was geweest denk ik dat ik minder vanzelfsprekend bij XMS zou blijven. Dat wil niet zeggen dat ik op dit moment zo snel mogelijk bij XMS weg zou willen, maar UPC is geen alternatief, terwijl Ziggo dat eventueel wel zou kunnen zijn.

Ik vind overigens wel dat XMS behoorlijk veel veranderingen heeft ondergaan de afgelopen 2 a 3 jaar in een positieve zin. Het TV-platform is veel volwassener en beter geworden (met hier en daar wat minder punten, maar toch). Goed, het zijn veranderingen die nodig zijn om de concurrentie enigszins bij te kunnen blijven en weinig echte innovatie, maar ik vind toch dat er een behoorlijke ontwikkeling in zit.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal er veranderd best wel het een en ander maar echte innovatie is er wat mij betreft niet. De veranderingen die tot op heden doorgevoerd zijn zijn puur noodzakelijk om de baby ziektes uit de aangeboden producten te krijgen. En dat is dus een van die zaken waarvan ik denk dat ze erg langzaam te werk gaan. Daar waar XMS ( of Glashart ) de boel nog op de rit probeert te krijgen zijn concurrenten al op weg naar de toekomst.
Luuk1983 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 14:13:
[...]Ik vind overigens wel dat XMS behoorlijk veel veranderingen heeft ondergaan de afgelopen 2 a 3 jaar in een positieve zin. Het TV-platform is veel volwassener en beter geworden (met hier en daar wat minder punten, maar toch). Goed, het zijn veranderingen die nodig zijn om de concurrentie enigszins bij te kunnen blijven en weinig echte innovatie, maar ik vind toch dat er een behoorlijke ontwikkeling in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

@denan & Rekenblok.

Na het terug lezen van wat ik gisteren allemaal gepost hebt. Moet ik eerlijk toegeven dat ik beter een paar post ieder had moeten stoppen. Ik had al, mijn frustratie duidelijk gemaakt, was verder geen reden om jullie verder tot last te zijn.

@Rekenblok, btw ik was hier niet gekomen voor de webcare team, maar om mijn ervaring te delen met de rest. Had het alleen minder agressief moeten doen.

Hierbij mijn excuses aan een ieder die er last van heeft gehad.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:40:
[...]

Voordat je naar Soest gaat, je kan de STB's niet inleveren in de XMShuizen. Er is daar geen voorraad.

@Webcare, excuus dat ik het even tussen neus en lippen door roep, maar voordat Pat_ voor niks naar het XMS-huis gaat ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het adres voor retour sturen van de STB's is:

BNS Data Logistics
Hagenweg 7B
4131 LX Vianen

-Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:49
Thasaidon schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:03:
Ik ben ook al klant van XMS sinds de uitrol in mijn woonplaats, en heb eigenlijk nooit problemen.
Maar met onderstaande ben ik het wel eens...

[...]
Voor bestaande klanten word niet echt veel gedaan...
Hierop heb ik nog een voorbeeld. Als "oude" klant heb ik nog zo'n verrotte oude Amino 110 setopbox. Nieuwe klanten kunnen voor 4.95 per maand een HD ontvanger ontvangen. Maar helaas voor de vaste klant wordt niks gedaan. Klantenbinding is een woord waar men volledig doof voor is. Ik betaal nu nog een lager bedrag dan nieuwe klanten aan abo geld maar zelfs als je je wilt conformeren aan de nieuwe klanttarieven is er niet over te praten en kan je voor je HD content 5.95 per maand gaan dokken en 149 euro voor een HD ontvanger!

Ik ga om deze reden in ieder geval eens goed de alternatieven bekijken en serieus denken over een overstap naar een andere provider.

Wat mij betreft is de site http://www.watbenjedan.nl hier volledig op zijn plek voor de service en blindheid van XMS

[ Voor 14% gewijzigd door RefleCs op 29-02-2012 16:54 ]

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
RefleCs schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:52:
[...]

Hierop heb ik nog een voorbeeld. Als "oude" klant heb ik nog zo'n verrotte oude Amino 110 setopbox. Nieuwe klanten kunnen voor 4.95 per maand een HD ontvanger ontvangen. Maar helaas voor de vaste klant wordt niks gedaan. Klantenbinding is een woord waar men volledig doof voor is. Ik betaal nu nog een lager bedrag dan nieuwe klanten aan abo geld maar zelfs als je je wilt conformeren aan de nieuwe klanttarieven is er niet over te praten en kan je voor je HD content 5.95 per maand gaan dokken en 149 euro voor een HD ontvanger!

Ik ga om deze reden in ieder geval eens goed de alternatieven bekijken en serieus denken over een overstap naar een andere provider.

Wat mij betreft is de site http://www.watbenjedan.nl hier volledig op zijn plek voor de service en blindheid van XMS
Nou ik snap wel waar dat vandaan komt. Nieuwe klanten gaan een contract aan van minimaal een jaar, terwijl bestaande klanten per maand hun contract kunnen opzeggen. Als ze voor 5 euro per maand een HDSTB leveren weten ze bij de bestaande klanten niet zeker dat ze deze terugverdienen.

Dan zou je acties moeten doen zoals bij XS4ALL (toen ik nog ADSL had): verleng je je contract met een nieuw jaarcontract dan kreeg je een modem cadeau. Ik weet alleen niet of dat met de nieuwe regels voor abonnementen nog mogelijk is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Qua regels is dat gewoon mogelijk. Er wordt immers niet stilzwijgend met een jaar verlengd. Alleen stilzwijgend verlengen met een maand is toegestaan volgens de huidige wetgeving.

Omdat je een mondeling of schriftelijk akkoord hebt m.b.t. de levering van een bepaald product en daarbij het abonnement een jaar verlengd is dat uiteraard toegestaan. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
Ok daar heb je een punt maar wees dan vervolgens creatief en bied de klant een alternatief (bijvoorbeeld we doen net of we je abo stopzetten en de volgende maand begin je als "nieuwe klant" met de voordelen van die nieuwe klant en een jaarabo. Wees creatief maar er komt ook op dergelijke voorstellen telkens hetzelfde pruts verhaal terug.

Kortom denk mee met je klant i.p.v. telkens dezelfde reactie uit het boekje te sturen. (ow sorry digitaal denken, uit de support tooling)

[ Voor 16% gewijzigd door RefleCs op 29-02-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Zou de XMS_Webcare ook negatieve berichten doorspelen aan de div afdelingen. Ik denk dat XMS weleens mag horen van zijn klanten dat ze zich in de steek gelaten voelen.

Er zijn hints genoeg gegeven in dit topic, er moet op een gegeven moment toch wel een belletje gaan rinkelen ?

Trouwens voor mensen die dingen moeten terugsturen naar XMS of contact hebben op wat voor manier dan ook. Schrijf alles op namen, tijdstippen, vraag voor alles een bevestiging, als het lukt neem dan ook je telefoongesprek op. Het komt je echt een keer van pas. Tegenwoordig doe ik dit bij elk bedrijf. Als ik iets wijzig/aanvraag/opzeg vraag ik altijd per post een brief met een bevestiging, met een mail wil ik ook nog wel acoord gaan, maar zeker een bevestiging.

Met XMS heb ik het aan de stok gehad met het aanvragen van HD kanalen, ik bestelde mijn Amino 130 en belde speciaal om te vragen of ik daarbij HD pakket moest nemen om RTL4 e.d. te ontvangen. Ja dat moest ik dus doen, dus ik aanvragen bij mijn XMS een aantal uur later kwam ik erachter dat ik het toch niet nodig had, zenders waren gratis en de toevoeg van zenders waarvoor ik betaalde keek ik helemaal niet en heb ik ook niet aan de telefoon opgenoemd.Ik snel weer afgemeld via mijn XMS en gebeld dat ik het niet wilde omdat ik verkeerd ben ingelicht. Na een discussie kwam het erop neer dat ik voor een hele maand moest gaan betalen (ondanks dat ik binnen 2 uur na aanvragen weer had afgemeld) en dat er geen notitie was gemaakt dat ik gebeld had en dat ze het dus niet kon nagaan. Oftewel het ergste wat je kan gebeuren is uitgemaakt worden voor leugenaar.

Er liepen op dat moment meerdere problemen waardoor ik die zenders waarvoor ik moest betalen nooit had kunnen krijgen, want na het bestellen van dat HD pakket was ik ook mijn extra zender pakket kwijt, had alleen de basis zenders, en niets in HD. Mijn verbinding stond op de naam van iemand anders buiten leiden en die had geen extra pakket.

Heeft ook een maand geduurd, conclusie was dat ik mijn extra pakket kon laten crediteren en daarbij dus ook dat HD pakket wat ik niet nodig had

Geluk bij een ongeluk, maar geeft een beetje een beeld hoe XMS met klanten omgaat of moet ik zeggen omging ?

Dan denk ik waar doen ze zo moeilijk over ze verdienen genoeg, maak je klant tevreden en doe niet zo moeilijk en maak ze niet uit voor leugenaar uit. Tenslotte betalen wij als consument hun loon etc.

Ik hoorde laats iemand iets zeggen over Chinezen, ze lieten spullen maken in China. hij zei "als je iets wil laten maken doen ze alles voor je zorgen altijd dat je aan ze herinnerd wordt (via mail), maar als er problemen zijn dan komt de tweede persoonlijkheid naar boven" reageren ze niet meer of draaien ze de rollen om.

[ Voor 10% gewijzigd door boswandeling op 29-02-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Le-xxx-ie schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:05:
Als ik iets opneem van 13th street gaat dat prima. Echter, als ik het weer af wil spelen is er geen ondertiteling meer.

Het gebeurd als ik tijdens een programma begin met opnemen (als ik 100% zeker ben dat er ondertiteling is), maar ook met ingeplande opnames.

Is dit al bekend ? (Het zal toch niet zijn dat ik iets verkeerds gedaan heb ?)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:13:
[...]

Wij gaan kijken of wij dit probleem hier ook hebben en kijken hoe wij dit probleem met je kunnen oplossen. - Sophie
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:34:
[...]

Bij onze opstelling kunnen wij wel een programma opnemen en afspelen met Nederlandse ondertiteling. Het probleem zijn wij vaker bij klanten tegengekomen. Het heeft ermee te maken dat er op een zender vaak meerdere opties zijn in welke taal je het programma wilt horen en ondertiteld wilt hebben. Om dit probleem op te kunnen lossen, wil ik je vragen je adresgegevens via DM of naar webcare@kantoor.xmsnet.nl te sturen. Zo kunnen wij dit probleem aankaarten bij de juiste mensen om het probleem in toekomst hopelijk te kunnen verhelpen. - Sophie
Loveparade schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:44:
[...]

Hier het zelfde, opnames van 13th street syfy en TV5 zijn zichtbaar met ondertiteling, bij opnames ontbreekt de ondertiteling.
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:54:
[...]

Kun je je adresgegevens sturen? Heb je dit probleem bij alle Nederlandse uitzendingen? - Sophie
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:54:
[...]

De netwerkbeheerder geeft aan dat het probleem bekend is en ook doorgegeven. Het komt ook voor dat dat bij sommige zenders na opnemen bij het afspelen geen ondertiteling wordt getoond.

Om dit op te lossen moeten er nogal ingrijpende aanpassingen in de firmware van de PVR gemaakt worden wat helaas enige tijd vergt. Er wordt aan gewerkt en naar verwachting zou het rond eind Q1 2012 opgelost moeten zijn. -Sophie
Geurt-kun schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 22:49:
[...]

Ik heb dit modem al sinds oktober. Misschien tijd om ook eens aan de startpost toe te voegen.
No offence @Rekenblok.

Btw, ik zelf heb al een aantal weken last van ontbrekende ondertiteling in opgenomen 13th Street opnames. Is dat standaard of klopt er iets niet?
@ Webcare,
Sinds oktober is er al een probleem met de ondertiteling bij opnames van 13th Street. Dat is VIER maanden!
Zoekend naar een antwoord kwam ik al deze replies tegen.
Ondertussen het antwoord op mijn vraag dus ook gevonden.
Eind Q1 zou het opgelost moeten zijn.
Al met al moeten we dus minstens 5 maanden wachten op een oplossing. :(
Weten jullie wel hoeveel favoriete series ik moet missen op deze manier?
Het mag best eerder hoor :X

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Je had natuurlijk ook gewoon bij de storingen pagina kunnen kijken van XMS. Oh wacht daar staat hij ook niet. ;)

Misschien zijn ze gewoon nog steeds (sinds 27 december) "zo spoedig mogelijk" bezig om het keuze menu / voicemail probleem op te lossen.

Dat krijg je als je het licht te veel dimt, dan zie je steeds minder _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Ik heb gisterenavond een probleem met de telefoon ervaren, af en toe valt er een seconde weg in het gesprek.
Ik heb er vaker over gehoord, maar zie alleen de problemen met de eerste 2 seconden die wegvallen genoemd.

Kan iemand mijn geheugen opfrissen of dit een bekende issue is ?

Als het niet bekend is, wat kan ik er aan doen ? De modem is van de stroom geweest, het was gisterenavond rond 20:00 en het was een geprek tussen 2 XMS aansluitingen.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

RefleCs schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:52:
[...]

Om nou te roepen dat het prutsers zijn gaat me iets te ver ;)

Maar ik ben het met je eens dat ze ook wel eens wat voor de "oude" klanten mogen doen.
Toen ik XMS nam, hadden ze nog niet eens HD zenders en zelfs het basis pakket was aan de zeer karige kant. En omdat ik toen de stb moest kopen, heb ik gekozen voor de 110, want ik had geen zin om (toen nog) 199,- voor een HD stb neer te leggen terwijl er geen HD content beschikbaar was en toen "voorlopig ook nog niet zou komen" (aldus XMS zelf).
Kortom, er was eigenlijk geen keuze. Maar omdat fiber in mijn ogen wel de "toekomst" is en veel potentieel heeft ben ik naar XMS gegaan.

Ik heb XMS al een paar keer gevraagd of ook oude klanten zoals ik bv gebruik kunnen maken van de "omruil akties" etc, of dat ik ook de HD stb kon krijgen voor 4,95 per maand, maar krijg altijd nul (0) op het rekest, ik ben al klant en heb maar een Amino110... dus ja...als je eenmaal binnen bent als klant is het feest afgelopen want je bent niet interessant meer.
Als voorbeeld...
In al die tijd dat ik nu klant ben is er bij mij niets veranderd, terwijl bv bij vrienden van me met zowel UPC als Ziggo hun bandbreedte al een paar keer geheel gratis omhoog is gegaan.

Desondanks ben ik qua diensten van XMS wel tevreden en heb tot op heden pas 1 grote storing gehad, maar zelfs die was niet de schuld van XMS (was Fiberbreuk).
Bij Online lag constant de telefonie eruit en internet snelheden waren dramatisch.
Bij Ziggo was de digitale decoder een ramp en het beeld vaak net zo brak als analoog.
Om het over KPN nog maar niet te hebben...

Dus ja, ik ben wel tevreden met de diensten van XMS, maar qua service kan het idd wel wat beter. Zeker als XMS zijn klanten ook wil behouden.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 01-03-2012 09:53 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
@XMS_Webcare:

Ik ben in april 2011 klant geworden met een 50/50 + TV + telefoon abonnement. Toen kreeg ik als aanbieding gratis een jaar lang 100/100 voor hetzelfde bedrag: 54.95. Ik ga er van uit dat ik in april 2012 automatisch terug naar 50/50 ga. Tot nu toe heeft op mijn factuur ook altijd die 54.95 voor een 50/50 aansluiting gestaan.
Op de laatste factuur staat echter ineens een post 100/100 voor 15 euro en tevens ook een korting van 15 euro.
Dit doet mij vermoeden dat in april de korting vervalt en ik ineens 15 euro meer ga betalen, zonder dat ik bewust gekozen heb voor een upgrade naar 100/100.

Kunnen jullie dit bevestigen/ontkennen? Moet ik aktie ondernemen om een spontane ongevraagde verhoging van 15 euro te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09
@XMS_Webcare:
Fijn zo'n nieuwsbrief met een prijsvraag erin. Alleen jammer dat het emailadres waar je je antwoord heen moet sturen niet bekend is..
Ik krijg de email terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Hoe zit het eigenlijk met de settopboxen tegenwoordig. Ik heb ooit begrepen dat er in de toekomst ook modellen van andere merken beschikbaar zouden worden. Is hier al meer over bekend?

En hoe zit het met hogere snelheden? Hoe kan ik checken of dat beschikbaar wordt op mijn adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:03:[...] - [...] - [...] - [...] - [...] - [...] - [...]

@ Webcare,
Sinds oktober is er al een probleem met de ondertiteling bij opnames van 13th Street. Dat is VIER maanden!
Zoekend naar een antwoord kwam ik al deze replies tegen.
Ondertussen het antwoord op mijn vraag dus ook gevonden.
Eind Q1 zou het opgelost moeten zijn.
Al met al moeten we dus minstens 5 maanden wachten op een oplossing. :(
Weten jullie wel hoeveel favoriete series ik moet missen op deze manier?
Het mag best eerder hoor :X
We hebben de netwerkbeheerder om een update gevraagd, zodra er reactie is zal ik dit hier posten op het forum. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le-xxx-ie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:38:
Ik heb gisterenavond een probleem met de telefoon ervaren, af en toe valt er een seconde weg in het gesprek.
Ik heb er vaker over gehoord, maar zie alleen de problemen met de eerste 2 seconden die wegvallen genoemd.

Kan iemand mijn geheugen opfrissen of dit een bekende issue is ?

Als het niet bekend is, wat kan ik er aan doen ? De modem is van de stroom geweest, het was gisterenavond rond 20:00 en het was een geprek tussen 2 XMS aansluitingen.

Thnx
Dit probleem komen wij vaker tegen, het is echter niet te zeggen of de onderbreking wordt "veroorzaakt" in jouw aansluiting of die van de andere XMS gebruiker. Ik raad je aan om even contact op te nemen met de andere XMS gebruiker en te vragen of zij toevallig een ander type telefoontoestel zijn gaan gebruiken en of zij dit probleem vaker ervaren. Mocht dit het geval zijn laat ze dan contact opnemen met onze servicedesk zodat zij dit probleem verder met je kunnen onderzoeken. Als de andere gebruiker geen problemen ervaart dan ontvangen we via DM graag jouw adresgegevens zodat we dit kunnen laten onderzoeken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToniW schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:56:
@XMS_Webcare:

Ik ben in april 2011 klant geworden met een 50/50 + TV + telefoon abonnement. Toen kreeg ik als aanbieding gratis een jaar lang 100/100 voor hetzelfde bedrag: 54.95. Ik ga er van uit dat ik in april 2012 automatisch terug naar 50/50 ga. Tot nu toe heeft op mijn factuur ook altijd die 54.95 voor een 50/50 aansluiting gestaan.
Op de laatste factuur staat echter ineens een post 100/100 voor 15 euro en tevens ook een korting van 15 euro.
Dit doet mij vermoeden dat in april de korting vervalt en ik ineens 15 euro meer ga betalen, zonder dat ik bewust gekozen heb voor een upgrade naar 100/100.

Kunnen jullie dit bevestigen/ontkennen? Moet ik aktie ondernemen om een spontane ongevraagde verhoging van 15 euro te voorkomen?
Deze upgrade wordt automatisch uitgezet, als je ons via DM even je adresgegevens stuurt dan houden wij dit voor je in de gaten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjansen schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:14:
@XMS_Webcare:
Fijn zo'n nieuwsbrief met een prijsvraag erin. Alleen jammer dat het emailadres waar je je antwoord heen moet sturen niet bekend is..
Ik krijg de email terug..
Bedankt voor de melding, we hebben dit doorgegeven zodat het aangepast kan worden.

het correcte e-mailadres eindigt op @xmsnet.nl -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:00:
Hoe zit het eigenlijk met de settopboxen tegenwoordig. Ik heb ooit begrepen dat er in de toekomst ook modellen van andere merken beschikbaar zouden worden. Is hier al meer over bekend?

En hoe zit het met hogere snelheden? Hoe kan ik checken of dat beschikbaar wordt op mijn adres?
Zoals onze klanten ondertussen weten maakt XMS gebruik van de Amino settopboxen, er is op dit moment geen indicatie dat er settopboxen van andere merken gebruikt kunnen gaan worden voor IPTV. Er zijn echter wel IPTV decoders van andere aanbieders die via XMS gebruikt kunnen worden als DVB-C ontvanger, denk hierbij bijvoorbeeld aan de Humax box van Ziggo.

Mocht XMS met nieuwe/hogere snelheden komen dan zal het via het Mijn XMS portaal en de postcode check zichtbaar worden of deze snelheden besteld kunnen worden. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:03:
Mocht XMS met nieuwe/hogere snelheden komen dan zal het via het Mijn XMS portaal en de postcode check zichtbaar worden of deze snelheden besteld kunnen worden. -Tim
Als ik de postcode check doe op mijn adres, dan krijg ik de melding dat ik al klant ben (wat klopt) en dat ik op "mijn xms" moet kijken.
Als ik dat doe dan kan ik kiezen om naar de 100mb te gaan voor 15,- extra.
Dit zou dus betekenen dat 100Mb beschikbaar zou zijn.

Als ik echter het adres van de buren gebruik in de postcode check (welke nog geen xms hebben) dan zie ik dat die zich kunnen aanmelden en kunnen kiezen uit de pakketten vermeld op de "pakket keuze pagina".
Maar als ik daar kijk zie ik nergens een pakket met 100Mb internet staan.

Ik, als bestaande klant, zie dus dat 100Mb beschikbaar zou moeten zijn, maar een nieuwe klant ziet dat dus niet.
Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:43

Fiber

Beaches are for storming.

Nieuwe klant kan beter even checken op www.reggefiber.nl. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Dat weet jij, dat weet ik... ;)
maar een nieuwe XMS klant zal in eerste instantie naar de XMS site gaan...

In het begin had XMS hier het "alleenrecht" en dus zit 99,9% van de fiber gebruikers hier bij XMS.
Mensen die dus ook over willen zullen hoogstwaarschijnlijk de "kudde" volgens en dus ook voor XMS gaan.

Daarbij zullen er heel veel zijn die niet eens weten wat reggefiber hiermee te maken heeft.

En feit blijft dat XMS gewoon hun productpagina goed moet bijhouden, wat nu blijkbaar niet gebeurd.
(weer zo'n stukje klantgerichtheid waar we het hier al vaker over hebben ;) )

[ Voor 46% gewijzigd door Thasaidon op 01-03-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:03:
[...]

Zoals onze klanten ondertussen weten maakt XMS gebruik van de Amino settopboxen, er is op dit moment geen indicatie dat er settopboxen van andere merken gebruikt kunnen gaan worden voor IPTV. Er zijn echter wel IPTV decoders van andere aanbieders die via XMS gebruikt kunnen worden als DVB-C ontvanger, denk hierbij bijvoorbeeld aan de Humax box van Ziggo.

DVB-C is toch iets anders dan IPTV wat via de modem binnenkomt? Heb ik dan wel dezelfde functies en zenders als met de normale IPTV? Ik heb zo'n hekel aan die Amino, zo traag als de pest, haperingen etc. Jammer dat je eraan gebonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Malt007 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:35:
[...]
DVB-C is toch iets anders dan IPTV wat via de modem binnenkomt?
Inderdaad. DVB-C zit op de analoge coax uitgang van je modem, net als analoge tv. Moderne tv's hebben daar een tuner voor ingebouwd en pikken het DVB-C signaal zo op bij het automatisch zenders zoeken, inclusief werkende EPG. Voor oudere tv's heb je een losse DVB-C tuner nodig. Bijvoorbeeld een tweedehands Humax van Ziggo via Marktplaats.
Heb ik dan wel dezelfde functies en zenders als met de normale IPTV? Ik heb zo'n hekel aan die Amino, zo traag als de pest, haperingen etc. Jammer dat je eraan gebonden bent.
Nee je hebt niet dezelfde functies en zenders. Zenderpakket is hetzelfde als analoog, maar dan in veel betere kwaliteit SD. (Nog) geen HD helaas, maar de kwaliteit SD is echt zeer goed. Er zit een EPG (electronische programma gids o.i.d.) op, maar de rest van de interactieve functies zoals UZG (Uitzending Gemist) etc. moet je missen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
@XMS_Webcare

Ik mis nog een reactie op het punt van de bestaande klanten. Ik denk dat ik niet de enige ben die nieuwsgierig is naar of XMS nog van plan is om met alternatieven te komen voor klanten die een abo hebben afgsloten ten tijde dat er nog geen enkele indicatie was van de komst van HD ontvangers en/of een HD pakket. We betalen al jaren trouw maar mogen vervolgens voor alle jaren trouwe dienst een zak vol pegels neerleggen voor vernieuwing.

Persoonlijk sta ik open voor voorstellen aangezien de diensten van XMS over het algemeen prima functioneren. Maar kortweg roepen dat je maar de volle lading mag betalen is niet echt klantvriendelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door RefleCs op 01-03-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reggefiber meldt dat er twee ASR's down zijn in Hilversum. Een aantal klanten zitten hierdoor zonder diensten. Er wordt gewerkt om dit probleem snel te verhelpen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
RefleCs schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:55:
Persoonlijk sta ik open voor voorstellen aangezien de diensten van XMS over het algemeen prima functioneren. Maar kortweg roepen dat je maar de volle lading mag betalen is niet echt klantvriendelijk.
Je oude 110 (waar je vast al jaren van hebt kunnen genieten) is vast niet meer te verkopen. Als XMS (of een andere fiber ISP) jou een nieuwe 140 of 540 wil aanbieden dan betalen zij daarvoor bij de leverancier gewoon de stuksprijs. XMS krijgt geen korting omdat jij al jaren klant bent.. en kan jouw oude hardware ook niet meer verkopen om een korting aan te kunnen maken.

Op zich lijkt mij dit redelijk normaal.. Als ik een computer koop en 4 jaar lang gebruik dan kan ik ook niet naar computerland gaan en zeggen " doe mij die nieuwe in de folder maar.. en geef mij korting omdat ik de oude ook 4 jaar geleden bij jullie gekocht heb" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het verschil is natuurlijk wel dat je hier niet kan kiezen uit meerdere producten en/of leveranciers. Als je iptv en/of hdtv over de glasvezel wil zien dan zit je vast aan de Amino die alleen bij je ISP te koop is. Soort van gedwongen winkelnering dus, je zou het zelfs koppelverkoop kunnen noemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:53:
[...]

Je oude 110 (waar je vast al jaren van hebt kunnen genieten) is vast niet meer te verkopen. Als XMS (of een andere fiber ISP) jou een nieuwe 140 of 540 wil aanbieden dan betalen zij daarvoor bij de leverancier gewoon de stuksprijs. XMS krijgt geen korting omdat jij al jaren klant bent.. en kan jouw oude hardware ook niet meer verkopen om een korting aan te kunnen maken.

Op zich lijkt mij dit redelijk normaal.. Als ik een computer koop en 4 jaar lang gebruik dan kan ik ook niet naar computerland gaan en zeggen " doe mij die nieuwe in de folder maar.. en geef mij korting omdat ik de oude ook 4 jaar geleden bij jullie gekocht heb" .
Dat is het punt niet. Het punt is dat NIEUWE klanten van nieuwe regelingen gebruik kunnen maken waarbij ze voor weinig tot niks een amino kunnen krijgen bij een nieuw abonnement. XMS moet ook voor die klanten gewoon de volle map betalen aan de leverancier. Meestal is het zo dat nieuwe klanten jaarcontracten afsluiten, zodat je als provider gegarandeerd een bepaalde inkomstenbron hebt uit die klant. Hetzelfde als korting op telefoons bij een nieuw jaarcontract.

Het gaat erom dat voor bestaande klanten niet iets te regelen is waardoor zij net als nieuwe klanten voor weinig tot niets een amino kunnen krijgen. Dat staat helemaal los van de 110. Die is inderdaad gewoon nu afgeschreven. Maar bestaande klanten zouden best de mogelijkheid moeten kunnen krijgen om met dezelfde voorwaarden als nieuwe klanten (bijvoorbeeld contract met minimaal een jaar verlengen) een nieuwe amino te kunnen regelen.

Zoals zo vaak worden nieuwe klanten met vanalles gelokt en is er alles mogelijk, maar wil je iets soortgelijks als bestaande klant dan is er ineens een hoop niet mogelijk. En dat is jammer. En dat is de essentie van het verhaal waar het hier om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als je echt het onderste uit de kan wil hebben zou je eigenlijk gewoon elk jaar van ISP moeten wisselen. Jaartje XMS, jaartje Ziggo, jaartje ADSL, dan naar Vodafone Fiber, etc... Dan heb je altijd de beste aanbiedingen. Is wel erg lastig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

[...]

Volgens mij moesten wij die 110 toen der tijd kopen. En dan is het logisch dat je niet na een paar jaar terug gaat naar de winkel om een nieuw product te kopen met eventueel korting.

Maar zoals ik het begrijp, kunnen nieuwe klanten tegen een kleine maand vergoeding zo'n box huren.
Ik denk niet dat bestaande klanten hun geld terug willen, maar graag de mogelijkheid krijgen om van een dienst gebruik te mogen maken, die nu alleen nieuwe klanten krijgen aangeboden.

/edit
Overigens vind ik wel dat o.a. XMS de klanten van het eerste uur wel dankbaar mag zijn, aangezien zonder deze inschrijvingen nooit de minimale aantal gebruikers was behaalt in die betreffende gemeentes.
Waardoor XMS nu hun diensten kan verkopen in die betreffende gemeentes.

[ Voor 10% gewijzigd door wica op 01-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Fiber schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:07:
Als je echt het onderste uit de kan wil hebben zou je eigenlijk gewoon elk jaar van ISP moeten wisselen. Jaartje XMS, jaartje Ziggo, jaartje ADSL, dan naar Vodafone Fiber, etc... Dan heb je altijd de beste aanbiedingen. Is wel erg lastig verder.
Top idee :)

Als meer mensen dit doen, gaan ze misschien uit eindelijk klanten die blijven belonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]

Deze vergelijking is niet juist. Want op je PC zit geen maandelijkse abbo waar ze aan verdienen. Je moet de STB meer zien als het mobietje wat je koopt/krijgt bij het afsluiten van je abbo
Fiber schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:07:
En dit is dus de reden waarom je na het aflopen van je abbo, bij verlenging van je abbo weer een nieuw mobieltje voor hetzelfde tarief als een nieuwe klant mag uitzoeken.

Ik ben het toch eens met de andere hoor.

Hup heractiveren van het jaar contract (met andere woorden je weer opnieuw voor een jaar vastleggen) en dan gewoon dezelfde aktie. 4,95 per maand en een gratis HD-STB op de deurmat.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

j1nx schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:59:
[...]

Deze vergelijking is niet juist. Want op je PC zit geen maandelijkse abbo waar ze aan verdienen. Je moet de STB meer zien als het mobietje wat je koopt/krijgt bij het afsluiten van je abbo

[...]

En dit is dus de reden waarom je na het aflopen van je abbo, bij verlenging van je abbo weer een nieuw mobieltje voor hetzelfde tarief als een nieuwe klant mag uitzoeken.

Ik ben het toch eens met de andere hoor.

Hup heractiveren van het jaar contract (met andere woorden je weer opnieuw voor een jaar vastleggen) en dan gewoon dezelfde aktie. 4,95 per maand en een gratis HD-STB op de deurmat.
Precies...
hoe moeilijk kan het zijn als het in de mobiele wereld al jaren zo gaat?
Verleng je huidige abbo en krijg een nieuwe GSM cadeau of met flinke korting...

En voor wat betreft nieuwe klanten en korting...
als nieuwe klant sluit je een jaarcontract af en betaal je € 4,95 per maand voor een HD stb.
Dan kom ik uit op € 59,40 wat deze nieuwe klant dan aan XMS betaald.
Na dit jaar kan die nieuwe klant gewoon per maand opzeggen...

Kortom, XMS vangt gegarandeerd maar € 59,40 voor een HD stb die voor mij als bestaande klant € 149,- moet kosten ?!?!?!

[ Voor 22% gewijzigd door Thasaidon op 01-03-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Je moet hem natuurlijk wel weer terugsturen... Die box wordt geen eigendom.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie missen alleen punt in de vergelijking:

In de mobiele wereld is alles zo'n beetje gestandaardiseerd. Een toestel dat je bij provider 1 koopt (of los koopt) kan je bij een provider switch ook nog gebruiken bij provider 2.

In de wereld van digitale TV (zelfs als je alleen maar naar de kabelaars met DVB-C standaard kijkt) is dit verre van het geval. Een settopbox die ik via Lijbrandt koop kan ik niet na 1 of 2 jaar bij UPC, Ziggo of XS4ALL gebruiken. En ga zo maar door.

Blijft echt grappig, deze discussie en niemand zal deze ooit gaan winnen. Want hoezeer hier mensen er blijkbaar de voorkeur aan geven om eignaar te worden van een settopbox, ik ken zelf massa's 'gewone' consumenten die op voorhand Lijbrandt en co al uitsluiten omdat ze liever een settopbox in bruikleen krijgen en via het abonnementstarief betalen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

eymey schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:16:

In de mobiele wereld is alles zo'n beetje gestandaardiseerd. Een toestel dat je bij provider 1 koopt (of los koopt) kan je bij een provider switch ook nog gebruiken bij provider 2.

In de wereld van digitale TV (zelfs als je alleen maar naar de kabelaars met DVB-C standaard kijkt) is dit verre van het geval. Een settopbox die ik via Lijbrandt koop kan ik niet na 1 of 2 jaar bij UPC, Ziggo of XS4ALL gebruiken. En ga zo maar door.

Blijft echt grappig, deze discussie en niemand zal deze ooit gaan winnen. Want hoezeer hier mensen er blijkbaar de voorkeur aan geven om eignaar te worden van een settopbox, ik ken zelf massa's 'gewone' consumenten die op voorhand Lijbrandt en co al uitsluiten omdat ze liever een settopbox in bruikleen krijgen en via het abonnementstarief betalen.
Ik wil geen eigenaar van de box zijn, zou hem echt liever in bruikleen hebben een een klein maand bedrag ervoor willen betalen. Maar dan moet die mogelijkheid er wel zijn voor bestaande klanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

eymey schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:16:

Ik denk dat je het niet helemaal snapt...
het probleem hier is dat de "klanten van het eerste uur" hun stb hebben moeten kopen, maar XMS later is over gegaan op "huur".

En daar zit hem nou juist het probleem.
The Wizard schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:16:
Je moet hem natuurlijk wel weer terugsturen... Die box wordt geen eigendom.
Klopt, maar bij de meeste providers zijn de stb's met een jaar al afgeschreven en gaan ze de schroothoop op.
Zouden we uit gaan van een afschrijving van 2 jaar (wat volgens mij echt max is), kom ik nog maar op € 118,80 uit en niet € 149,-
Bij mij buurvrouw gaan ze nog geen jaar mee... die heeft in 1 jaar tijd al 3 130m's gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Thasaidon schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:21:
...
Klopt, maar bij de meeste providers zijn de stb's met een jaar al afgeschreven en gaan ze de schroothoop op.
Zouden we uit gaan van een afschrijving van 2 jaar (wat volgens mij echt max is), kom ik nog maar op € 118,80 uit en niet € 149,-
..
Als je BTW er bij berekent kom je aardig in de buurt van die 149 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

wica schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Als je BTW er bij berekent kom je aardig in de buurt van die 149 euro.
LOL
ik heb geen idee of die 149 in- of ex-btw is...

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 01-03-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mijn A110 gaat al veel langer dan 2 jaar mee. Eigenlijk sinds de introductie van iptv. Weet niet meer wanneer dat was. En hij doet het nog prima, vooral sinds de laatste software update, een paar maanden geleden. Voor die update werd hij wel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Het is toch eigenlijk heel simpel

* Je koopt je STB zelf,
* Je "huurt" deze van XMS maar dan wordt wel je abbo voor een jaar vastgezet.

Het is kiezen of delen, ik heb ze gelukkig zelf gekocht, helaas twee keer wat terug kunnen sturen, maarja dat is dan niet anders.

Als ze DTV aan kunnen bieden via DBC zou dat helemaal een uitkomst zijn, kan de klant zelf kiezen welke hardware deze of gene wil gebruiken. Vaak zou een DBC tuner in de tv meer dan genoeg zijn.

Of denkt XMS op deze manier zoals het nu gaat meer inkomsten te genereren ? je bent verplicht hun spul te huren of te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

MiK schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:26:
[...]
Als ze DTV aan kunnen bieden via DBC zou dat helemaal een uitkomst zijn, kan de klant zelf kiezen welke hardware deze of gene wil gebruiken. Vaak zou een DBC tuner in de tv meer dan genoeg zijn.
[...]
Dat gebeurt al en werkt fantastisch. Ook bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Fiber schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:02:
[...]

Dat gebeurt al en werkt fantastisch. Ook bij XMS.
Jawel dat weet ik maar ook HD zenders ? en extra pakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt wel DVB-C werkt prima maar is ten opzichte van IPTV natuurlijk wel erg beperkt qua zenders ( SD en dus geen HD ) en mist de extra features als Uitzending Gemist en dergelijke.
MiK schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:59:
[...]

Jawel dat weet ik maar ook HD zenders ? en extra pakket ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:02:
Klopt wel DVB-C werkt prima maar is ten opzichte van IPTV natuurlijk wel erg beperkt qua zenders ( SD en dus geen HD ) en mist de extra features als Uitzending Gemist en dergelijke.

[...]
Uitzending gemist gebruik ik liever niet, heel soms wel, maar is niet betrouwbaar genoeg. Bijvoorbeeld SBS6 Reportage, soms staan er wel afleveringen en soms niet.

Tegenwoordig download ik afleveringen met spotnet of uitzendinggemist ripper en bekijk ik via m`n acryan. Ook neem ik op via de PVR maar dat vergeet ik vaak :) en dan denk ik achteraf ...... Sukkel dat ik ben.

Mochten we ooit moeten betalen voor uitzending gemist dan is dat het laatste waarvoor ik zou betalen. Dat van Reportage is maar een voorbeeld. heb het vaker gehad met andere zenders en programma`s echt niet te vinden of afleveringen staan er niet bij.

Via de site van dan bijvoorbeeld sbs6 gemist kan ik dan weer wel terug kijken.

Opzicht is dat IP PVR verhaal zo slecht nog niet, alleen moet er meer vrijheid in komen wel PVR je wil gaan gebruiken. Tuurlijk is het lastig om diverse systemen te gaan voeren, alleen mis ik bepaalde optie`s
PVR zapt traag (snap dat dat een technisch verhaal is) TV gids is super traag, eigen indeling zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Jullie gaan mbt de STB een beetje voorbij aan de situatie van nieuwe klanten. Om het duidelijk te maken:

Oude klant
Geen maandelijkse fee
Lagere abonnementstarieven (ook na inflatiecorrecties)
Koop van STB voor het volle tarief

Nieuwe klant
Maandelijkse fee
Hogere abonnementskosten t.o.v. de oudste klanten
HD ontvanger gratis

Als er nou een actie zou zijn waarbij je van de oude abonnementsstructuur over zou kunnen naar een nieuwe structuur (maandelijkse fee, huidige abonnementsprijzen, nieuw jaarcontract) waarna je de 140 krijgt voor een gereduceerd bedrag (bvb 50%). Zou je dat dan willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als je het een beetje handig inkleedt dan laat je die mensen denken dat ze een leuke aanbieding krijgen, terwijl je ze gewoon de nieuwe tarieven en langere contracten inlokt... :Y) Maar ja, zo goed is de marketing afdeling van XMS waarschijnlijk nog niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie vraag maar waarom zouden bestaande klanten een gereduceerd bedrag willen betalen terwijl nieuwe klanten deze gratis krijgen? Zolang een provider ( om het even welke ) er voor zorgt dat hij aantrekkelijker is dan de concurrentie zal een klant graag blijven. Op het moment dat er aantrekkelijke alternatieven zijn zal een provider een extra stapje moeten doen om de klant te behouden. Hierbij helpt het natuurlijk niet als je klanten in de kou laat staan.
Als er nou een actie zou zijn waarbij je van de oude abonnementsstructuur over zou kunnen naar een nieuwe structuur (maandelijkse fee, huidige abonnementsprijzen, nieuw jaarcontract) waarna je de 140 krijgt voor een gereduceerd bedrag (bvb 50%). Zou je dat dan willen?
"HD-ontvanger

De HD-ontvanger krijgt u gratis van XMS wanneer u interactieve tv afneemt. Hiermee bekijkt u de HD-zenders in het interactieve basispakket in HD-kwaliteit. De tv is door middel van een UTP-kabel met het kastje, de HD-ontvanger, verbonden. Daarvandaan loopt de kabel door naar de glasvezelaansluiting." bron XMS Website

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:13:
Goeie vraag maar waarom zouden bestaande klanten een gereduceerd bedrag willen betalen terwijl nieuwe klanten deze gratis krijgen? Zolang een provider ( om het even welke ) er voor zorgt dat hij aantrekkelijker is dan de concurrentie zal een klant graag blijven. Op het moment dat er aantrekkelijke alternatieven zijn zal een provider een extra stapje moeten doen om de klant te behouden. Hierbij helpt het natuurlijk niet als je klanten in de kou laat staan.

[...]
Idd, volgens de start post is de 140 de HD ontvanger.
Op dat "gereduceerd bedrag" voor de 140 na, vind ik het een aardig bod.

Denk dat ze hier in de straat het ook een aardig aanbod vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

denan schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:14:
Als de aanschaf van de 140 gratis zou zijn in jou verhaal hierboven (net zoals dat bij de nieuwe klanten nu het geval is) dan zou dat voor mij zeker een optie zijn ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 02-03-2012 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:51:
Reggefiber meldt dat er twee ASR's down zijn in Hilversum. Een aantal klanten zitten hierdoor zonder diensten. Er wordt gewerkt om dit probleem snel te verhelpen. - Sophie
Dit probleem is verholpen. Onze excuses voor het ongemak. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik vind na alle (opbouwende en onderbouwde) kritiek dat er ook weer eens gezegd mag worden dat ik behoorlijk tevreden ben als klant van XMS. Ik vind op dit moment dat alles gewoon goed werkt. Gister met de M540 wie is de mol opgenomen en als je zo'n mooie HD aflevering terug kijkt ziet het er toch prachtig uit. In het begin was ik wat huiverig om de M540 te vertrouwen qua opnames, maar hij werkt eigenlijk altijd zonder problemen.

Ja ik vind dat sommige dingen beter kunnen en ik vind ook dat bepaalde vooruitstrevendheid totaal niet aanwezig is, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele intentie om verder te gaan kijken naar andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Luuk1983 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:24:

bepaalde vooruitstrevendheid totaal niet aanwezig is
Precies het gevoel wat ik erbij heb.

Wat we krijgen is goed (indien je geen gezeik krijgt met hun financiele afdeling, die zijn per definitie met de handjes in de lucht "procedure" en "geautomatiseerd systeem" aan het mompelen in een mantra. Dit is echter voor de meeste bedrijven zo).

Echter, ik krijg het gevoel dat de personen die richting geven aan de visie van XMS mbt de toekoms 5 jaar geleden vast zitten. Wat ik bedoel is dat zeeen beetje achter lopen met wat vooruitstrevend is.

Nog maals, als het werkt, werkt het goed. Maar de rest van de markt gaat vooruit, XMS lijkt stil te staan. Dat zijn meestal triggers voor klanten om rond te kijken.

Maar, laten we ook positief even kijken: de webcare lijkt bijzonder efficient!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Luuk1983 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:24:
Ik vind na alle (opbouwende en onderbouwde) kritiek dat er ook weer eens gezegd mag worden dat ik behoorlijk tevreden ben als klant van XMS. Ik vind op dit moment dat alles gewoon goed werkt. Gister met de M540 wie is de mol opgenomen en als je zo'n mooie HD aflevering terug kijkt ziet het er toch prachtig uit. In het begin was ik wat huiverig om de M540 te vertrouwen qua opnames, maar hij werkt eigenlijk altijd zonder problemen.

Ja ik vind dat sommige dingen beter kunnen en ik vind ook dat bepaalde vooruitstrevendheid totaal niet aanwezig is, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele intentie om verder te gaan kijken naar andere providers.
Ik ben het met je eens, maar ik had zelf ook al gezegd dat ik de diensten van XMS welke ik afneem ook prima vind en nooit problemen heb ;)

Het enige wat ik jammer vind is dat de nadruk te veel op het binnen halen van nieuwe klanten ligt ipv het behouden van bestaande klanten.
En idd dat er niet zo veel gedaan word aan innovatie van de diensten.

Maar ook ik denk nog lang niet aan overstappen, al was het alleen maar omdat het IPTV signaal ongecodeerd over het netwerk binnen komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Darkangle schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:40:
[...]
Precies het gevoel wat ik erbij heb.

Wat we krijgen is goed (indien je geen gezeik krijgt met hun financiele afdeling, die zijn per definitie met de handjes in de lucht "procedure" en "geautomatiseerd systeem" aan het mompelen in een mantra. Dit is echter voor de meeste bedrijven zo).

Echter, ik krijg het gevoel dat de personen die richting geven aan de visie van XMS mbt de toekoms 5 jaar geleden vast zitten. Wat ik bedoel is dat zeeen beetje achter lopen met wat vooruitstrevend is.

Nog maals, als het werkt, werkt het goed. Maar de rest van de markt gaat vooruit, XMS lijkt stil te staan. Dat zijn meestal triggers voor klanten om rond te kijken.

Maar, laten we ook positief even kijken: de webcare lijkt bijzonder efficient!
+1

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

W00t, een antwoord gehad van support over het bel limiet na ruim 3 dagen.
Het komt hierop neer:
In overleg (met wie?) hebben ze besloten het limiet te verhogen naar 50 euro, zodat ik meer vrijheid heb gekregen om te kunnen bellen.

@webcare_team: Sorry dat ik hier over val, maar jullie geven mij meer vrijheid? Ga aub naar support en vertel ze dat dit soort teksten echt niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Mmmmm.. krijg de mail terug... als ik naar iemand bij ziggo een mail stuur (relaying via smtp.xmsnet.nl) krijg ik 'm terug.

...@ziggo.nl op 2-3-2012 13:40
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
< smtp10.mail.sp.isp-net.nl #5.1.1 smtp; 550-rejected because 217.149.192.65 is listed at ix.dnsbl.manitu.net>

Rechtsreeks lukt ook niet naar bijv. upc mailadressen. Dan krijg ik....

A message that you sent could not be delivered to all of its recipients.
The following address(es) failed:

host mail.upcmail.nl [213.46.255.2]: 550 5.1.0 Dynamic/Generic hostnames are blocked. Please contact your Email Provider. Your IP was <mijn statische ip-adres>. Your hostname was <laatste deel van statisch ip-adres>.ftth.xms.internl.net.

Zijn er hier tweakers die hier een passende oplossing voor hebben, welke ook een eigen mailserver hosten?

[ Voor 44% gewijzigd door Meultje op 02-03-2012 15:29 . Reden: Rechtsreeks (zonder relay via smtp van xmsnet lukt 't ook niet...:-( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Meultje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:16:
Mmmmm.. krijg de mail terug... als ik naar iemand bij ziggo een mail stuur (relaying via smtp.xmsnet.nl) krijg ik 'm terug.

...@ziggo.nl op 2-3-2012 13:40
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
< smtp10.mail.sp.isp-net.nl #5.1.1 smtp; 550-rejected because 217.149.192.65 is listed at ix.dnsbl.manitu.net>

Rechtsreeks lukt ook niet naar bijv. upc mailadressen. Dan krijg ik....

A message that you sent could not be delivered to all of its recipients.
The following address(es) failed:

host mail.upcmail.nl [213.46.255.2]: 550 5.1.0 Dynamic/Generic hostnames are blocked. Please contact your Email Provider. Your IP was <mijn statische ip-adres>. Your hostname was <laatste deel van statisch ip-adres>.ftth.xms.internl.net.

Zijn er hier tweakers die hier een passende oplossing voor hebben, welke ook een eigen mailserver hosten?
Ja, daarvoor heb ik een betaalde mailrelayoplossing ingekocht ;)
FF zoeken hier op GOT binnen de XMS topics, heb ik al vaker vermeld.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 12-09 17:29

KrL

Foto foto..

Ik heb problemen met digitale audio op mijn receiver. Deze heeft geen HDMI dus heb ik de Amino M130/M140 aangesloten via Toslink (optisch digitaal). Af en toe valt het geluid even weg of zijn er 'statische tikken/kraakjes' te horen. Ik had eerst de A130 en na contact met de XMS supportdesk en het bezoek van een monteur is deze omgeruild voor een A140. Maarrr: zelfde probleem. Nu kan het aan m'n receiver liggen maar dit lijkt me sterk: andere apparatuur geeft geen problemen. Iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt?

Wat ik zou willen proberen is om de A140 analoog aan te sluiten maar ik kan de kabel ervoor niet vinden. In een Amino accessoire/spare part brochure (hier) haal ik part nr 502-419 (meteen ook component) maar kom m alleen maar tegen in de UK en de US (met 3x zo veel verzendkosten als de waarde van de kabel). Heeft iemand een soortgelijke kabel of weet iemand waar hem goedkoper te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:02:

[...]
"Als" DCB-C HD en het pluspakket zou hebben hoeveel mensen zouden er dan nog IPTV afnemen?
DVB-C is voor de meeste mensen veel handiger en goedkoper.

Eigen zender volgorde
Geen trage Amino's (meeste mensen hebben meer als 1 TV, 3 TV's is wel aardig normaal. (koop er maar eens 2 extra amino's bij)
Bestaande COAX gebruiken en geen nieuwe kabels hoeven trekken

IPTV is leuk voor de provider, maar voor de klant heeft het alleen maar nadelen als je Uitzending Gemist niet nodig hebt.

Maar goed het gaat toch niet gebeuren :<

Even terug schreef eymey dat mensen niet voor lijbrandt etc kiezen omdat ze moeten betalen voor de settopbox en dat ze liever meer betalen met "gratis" settop box.

Is dat wel zo?

Laten we eens kijken cq vergelijken bij 3 ontvangers en het toch wel ingeburgerde pluspakket (bedragen afgerond)

KPN alles in 1 100Mbps € 65 + 1 extra ontvanger € 4 + pluspakket € 10 = € 79
Gratis extra's: wireless router, Gratis toegang tot HotSpots van KPN en spotify premium
Settop box stuk>> gratis een nieuwe

XMS alles in 1 € 55 + 100Mbps upgrade € 15, + IPTV € 5 + pluspakket € 10 = € 85
Router kopen + € 100
Switch kopen + € 20
2 extra HD Amino's + € 300 (box stuk na 1? of 2? jaar garantie>> zelf betalen

XMS is dus duurder per maand en daarnaast mag je nog eens € 270 (met 1 extra amino) of € 420 (met 2 extra amino's aftikken.

Ook met onbeperkt telefonie erbij blijft KPN goedkoper

Als de streams iets minder zijn (of is dit al gelijk getrokken?) >> dit zien de meeste mensen toch niet.
Wil je alleen DVB-C en geen IPTV >> concepts-ict is goedkoper.
Onbeperkt bellen: XMS € 10, Concepts € 5, KPN € 15 (ook naar mobiel, kun je je gsm abbo lager zetten)

Potentiële klant: Hmm XMS ken ik niet en KPN wel, laat ik eens zoeken naar ervaringen op google.
Google: xms ervaring
Google: onderschrift eerste link
Ik heb zeer slechte ervaringen met XMS. XMS liegt en ik ben er helemaal klaar mee. Ik neem alle gesprekken op die ik voer met medewerkers ...
Potentiële klant: wtf? neem wel KPN aangezien ze ook goedkoper zijn.

Als je een nieuwe klant bent voor wie zou je kiezen dan?
Als bestaande klanten een keuze zouden hebben dan zouden de meeste ook elders gaan kijken.

Wij zouden in 2004/5 al een open netwerk krijgen (verschillende ISP's) meer als 7 jaar na dato is er nog steeds niets te kiezen hier... ( webcare wanneer kunnen we kiezen in Arnhem? )

Zoals al eerder geschreven leven de bestuurders van XMS en lijbrandt nog 5 jaar in het verleden.
Vernieuwing? innovatie? upgrades? was da?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik denk dat hierboven wel gelijk heeft. Vroeger was XMSnet een uitzondering qua snelheid, toen kon ik nog 'trots' vertellen dat ik 50Mbit down heb.

inmiddels zijn we minstens 2 jaar (misschien wel richting de 3) verder en er is geen structurele snelheidsverhoging geweest. Nu krijg ik van dezelfde mensen, waar ik toen tegen verteld had over mijn 50Mbit, op ziggo, upc, etc te horen dat ik MAAR op 50Mbit down zit.. :(

Zelfs mijn pa die 4-6 maanden geleden KPN 30Mbit glasvezel had zit inmiddels al op 50Mbit en ik verwacht dat hij rond de zomer (dus binnen 1 jaar) naar een hogere snelheid geupgrade zal worden.

Maar zelfs zonder de upgrades zijn er, als je geluk hebt in het juiste gebied, al varianten waar je meer krijgt voor minder dan bij XMSnet. Maar ook ik heb geen zin om het gedoe van switchen op de hals te halen...

nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

@fast-server Hierin zeewolde, hebben wij nu gelukkig de keuze tussen verschillende ISP op glas (gelukkig). Ik weet niet hoe het in jou regio zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hier in Almere hebben we ook genoeg keus inmiddels :). OK, ze nemen wel in meer of mindere mate de meeste diensten direct bij KPN af (in KPN vorm of in Glashart Media vorm) maar er is iig keus (en zeker als alternatief voor de ratten van UPC ).

@fast-server: voor de goede orde, dat van die mensen die liever voor een provider met een 'gratis' settopbox kiezen, dat heb ik niet zelf bedacht ;). Dat schrijven erg veel mensen, ook als het hier op de t.net frontpage over digitale TV gaat. Velen storen zich eraan dat je bij Lijbrandt, XMS en concerten los moet betalen voor een dure box die onbruikbaar is als je naar een andere provider toe gaat. Iets wat jij dus ook onderschrijft, eigenlijk.
Vergis je overigens even niet m.b.t. KPN: Je krijgt er een router bij, maar het grootste deel van tweakers ziet dit eerder als een nadeel dan een voordeel (technisch). Ook bij KPN heb je al gauw extra switches nodig als je meerdere settopboxen wil aansluiten.

Wat Arnhem betreft: Tsja, verglazen van sommige woningen daar is ooit een initiatief van Portaal geweest en niet voort gekomen uit een vraagbundeling of vraag vanuit de gemeente, voor zover ik weet. Dus ik denk dat je bij Portaal zal moeten zijn.

Zelf weet ik overigens wel dat ik nog steeds redelijk tot goed tevreden ben met Lijbrandt. 50 mbit is voor mij zat (het gaat mij vooral om de upload) en de IPTV werkt nu, los van het ontbreken van dolby digital 5.1 in het KPN gebied waar ik zit, ook met goede kwaliteit en betrouwbaarheid. Mijn Amino M540 is ook niet echt traag meer te noemen (de UPC settopbox bij m'n ouders thuis is minstens zo traag).

DVB-C is een leuk speeltje voor m'n NAS en mediacenter software en om op een netbook ff snel een tv streampje aan te zetten. Alleen dit laatste al is voor mij voldoende reden om bij een Glashart Media provider te blijven en nooit meer naar UPC of KPN te gaan :).

Je kan dan wel zeggen dat "50 mbit niet meer bijzonder is", maar 'achter' is het ook nog steeds niet. Wil je bij concurrerende ISP's 100 of zelfs 120 mbit, dan ben je ook nog steeds behoorlijk duurder uit. Zeker als je ook in ogenschouw neemt dat je een upload hebt die minstens zo hoog is als de download. Als upload geen reden voor je is om bij glasvezel te blijven, dan is dat natuurlijk een eigen keuze maar om dan te zeggen dat je door XMS nu afgezet voelt...... :|.

Het enige wat XMS en Lijbrandt dus echt zouden moeten gaan doen (maar dan moet GHM ook met betere prijsstellingen komen), is settopboxen gewoon inbruikleen geven zonder het maandbedrag te verhogen (want dan worden ze inderdaad wel vele euro's duurder dan KPN ).

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 03-03-2012 10:05 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

fast-server schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 03:41:
[...]

"Als" DCB-C HD en het pluspakket zou hebben hoeveel mensen zouden er dan nog IPTV afnemen?
DVB-C is voor de meeste mensen veel handiger en goedkoper.

Eigen zender volgorde
Geen trage Amino's (meeste mensen hebben meer als 1 TV, 3 TV's is wel aardig normaal. (koop er maar eens 2 extra amino's bij)
Bestaande COAX gebruiken en geen nieuwe kabels hoeven trekken

IPTV is leuk voor de provider, maar voor de klant heeft het alleen maar nadelen als je Uitzending Gemist niet nodig hebt.

Maar goed het gaat toch niet gebeuren :<

Even terug schreef eymey dat mensen niet voor lijbrandt etc kiezen omdat ze moeten betalen voor de settopbox en dat ze liever meer betalen met "gratis" settop box.

Is dat wel zo?

Laten we eens kijken cq vergelijken bij 3 ontvangers en het toch wel ingeburgerde pluspakket (bedragen afgerond)

KPN alles in 1 100Mbps € 65 + 1 extra ontvanger € 4 + pluspakket € 10 = € 79
Gratis extra's: wireless router, Gratis toegang tot HotSpots van KPN en spotify premium
Settop box stuk>> gratis een nieuwe

XMS alles in 1 € 55 + 100Mbps upgrade € 15, + IPTV € 5 + pluspakket € 10 = € 85
Router kopen + € 100
Switch kopen + € 20
2 extra HD Amino's + € 300 (box stuk na 1? of 2? jaar garantie>> zelf betalen

XMS is dus duurder per maand en daarnaast mag je nog eens € 270 (met 1 extra amino) of € 420 (met 2 extra amino's aftikken.

Ook met onbeperkt telefonie erbij blijft KPN goedkoper

Als de streams iets minder zijn (of is dit al gelijk getrokken?) >> dit zien de meeste mensen toch niet.
Wil je alleen DVB-C en geen IPTV >> concepts-ict is goedkoper.
Onbeperkt bellen: XMS € 10, Concepts € 5, KPN € 15 (ook naar mobiel, kun je je gsm abbo lager zetten)

Potentiële klant: Hmm XMS ken ik niet en KPN wel, laat ik eens zoeken naar ervaringen op google.
Google: xms ervaring
Google: onderschrift eerste link

[...]

Potentiële klant: wtf? neem wel KPN aangezien ze ook goedkoper zijn.

Als je een nieuwe klant bent voor wie zou je kiezen dan?
Als bestaande klanten een keuze zouden hebben dan zouden de meeste ook elders gaan kijken.

Wij zouden in 2004/5 al een open netwerk krijgen (verschillende ISP's) meer als 7 jaar na dato is er nog steeds niets te kiezen hier... ( webcare wanneer kunnen we kiezen in Arnhem? )

Zoals al eerder geschreven leven de bestuurders van XMS en lijbrandt nog 5 jaar in het verleden.
Vernieuwing? innovatie? upgrades? was da?
Dit heb je goed omschreven, ik zelf ben net weg bij UPC van wegen de slechte :X upload en die nooit werd verhoogt. Kwa marketing doet UPC het wel goed vind ik....

Over Lijbrandt ben ik ook niet echt over te spreken, slechte communicatie, website enz..
Over glasvezel ipv kabel dat bevalt zeer goed hier :P

Waarom mensen nog niet voor glasvezel kiezen ?
1. Ze zien het nut er niet van in. (Kabel is snel genoeg)
2. Extra kosten stopcontact in meterkast
3. Zelf router/switch kopen
4. Aanleggen van nieuwe (RJ45 / TEL) draden of stekkers/aansluiting vervangen.