"Als" DCB-C HD en het pluspakket zou hebben hoeveel mensen zouden er dan nog IPTV afnemen?
DVB-C is voor de meeste mensen veel handiger en goedkoper.
Eigen zender volgorde
Geen trage Amino's (meeste mensen hebben meer als 1 TV, 3 TV's is wel aardig normaal. (koop er maar eens 2 extra amino's bij)
Bestaande COAX gebruiken en geen nieuwe kabels hoeven trekken
IPTV is leuk voor de provider, maar voor de klant heeft het alleen maar nadelen als je Uitzending Gemist niet nodig hebt.
Maar goed het gaat toch niet gebeuren :<
Even terug schreef eymey dat mensen niet voor lijbrandt etc kiezen omdat ze moeten betalen voor de settopbox en dat ze liever meer betalen met "gratis" settop box.
Is dat wel zo?
Laten we eens kijken cq vergelijken bij 3 ontvangers en het toch wel ingeburgerde pluspakket (bedragen afgerond)
KPN alles in 1 100Mbps € 65 + 1 extra ontvanger € 4 + pluspakket € 10 = € 79
Gratis extra's: wireless router, Gratis toegang tot HotSpots van KPN en spotify premium
Settop box stuk>> gratis een nieuwe
XMS alles in 1 € 55 + 100Mbps upgrade € 15, + IPTV € 5 + pluspakket € 10 = € 85
Router kopen + € 100
Switch kopen + € 20
2 extra HD Amino's + € 300 (box stuk na 1? of 2? jaar garantie>> zelf betalen
XMS is dus duurder per maand en daarnaast mag je nog eens € 270 (met 1 extra amino) of € 420 (met 2 extra amino's aftikken.
Ook met onbeperkt telefonie erbij blijft KPN goedkoper
Als de streams iets minder zijn (of is dit al gelijk getrokken?) >> dit zien de meeste mensen toch niet.
Wil je alleen DVB-C en geen IPTV >> concepts-ict is goedkoper.
Onbeperkt bellen: XMS € 10, Concepts € 5, KPN € 15 (ook naar mobiel, kun je je gsm abbo lager zetten)
Potentiële klant: Hmm XMS ken ik niet en KPN wel, laat ik eens zoeken naar ervaringen op google.
Google: xms ervaring
Google: onderschrift eerste link
Ik heb zeer slechte ervaringen met XMS. XMS liegt en ik ben er helemaal klaar mee. Ik neem alle gesprekken op die ik voer met medewerkers ...
Potentiële klant: wtf? neem wel KPN aangezien ze ook goedkoper zijn.
Als je een nieuwe klant bent voor wie zou je kiezen dan?
Als bestaande klanten
een keuze zouden hebben dan zouden de meeste ook elders gaan kijken.
Wij zouden in 2004/5 al een open netwerk krijgen (verschillende ISP's) meer als 7 jaar na dato is er nog steeds niets te kiezen hier... ( webcare wanneer kunnen we kiezen in Arnhem? )
Zoals al eerder geschreven leven de bestuurders van XMS en lijbrandt nog 5 jaar in het verleden.
Vernieuwing? innovatie? upgrades? was da?