Ik denk niet dat @Webcare hier iets over te zeggen heeftLoveparade schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:52:
[...]
@Webcare is dit dan voor XMS de trigger om die zaken alsnog te regelen? Dan blijf ik nog ff, want verder ben ik prima te spreken over XMS.
Nee die kunnen daar ook niets over zeggen, maar kunnen het wel signalerenMy-life schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:07:
[...]
Ik denk niet dat @Webcare hier iets over te zeggen heeft.
GerkeP
@XMS_webcare hebben jullie het nu pas gesignaleerd en door gegeven? Volgens mij speelt dit toch al veel langer.
/edit
Overigens, we kunnen ook direct contact zoeken met de directie. Iets wat ik wel vaker doe, als ik er niet uitkom met support. Directie vind het namelijk niet fijn, als klanten direct contact met ze opnemen.
/edit
Overigens, we kunnen ook direct contact zoeken met de directie. Iets wat ik wel vaker doe, als ik er niet uitkom met support. Directie vind het namelijk niet fijn, als klanten direct contact met ze opnemen.
[ Voor 49% gewijzigd door wica op 05-03-2012 13:21 . Reden: toevoeging. ]
Ja maar nu zijn er alternatieven, die waren er niet op glaswica schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:14:
@XMS_webcare hebben jullie het nu pas gesignaleerd en door gegeven? Volgens mij speelt dit toch al veel langer.
GerkeP
Volgens mij zijn er al een paar maanden alternatieven op glas.Loveparade schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:20:
[...]
Ja maar nu zijn er alternatieven, die waren er niet op glas
Ja, maar nu wordt ook bekend wat de verschillen zijn, dat was er eerst niet, zeker hier niet in Veenendaal.wica schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:24:
[...]
Volgens mij zijn er al een paar maanden alternatieven op glas.
GerkeP
Op die manier bedoelde je het. duidelijkLoveparade schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:25:
[...]
Ja, maar nu wordt ook bekend wat de verschillen zijn, dat was er eerst niet, zeker hier niet in Veenendaal.
Maak je geen vrienden mee...wica schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:14:
/edit

Jij was toch naar xs4all...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Idd, bezig met de overstap.Fiber schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:39:
[...]
Maak je geen vrienden mee...![]()
Jij was toch naar xs4all...?
De klagende mensen in mijn straat zijn nog niet overgestapt en ik hoop dat XMS over zo'n 14 maanden weer een aantrekkelijk aanbod heeft.
[ Voor 37% gewijzigd door wica op 05-03-2012 13:47 ]
Ja, dat kan. Bel via mijn S450 IP. De Genexis telefonie werkt blijkbaar niet zo goed met de Tweak SIP servers, daarom krijg je een Zyxel router voor telefonie en/of internet. Of je eigen VOIP oplossing.L201 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:03:
[...]
Ik zie dat nergens op de site van Tweak terug... Maar kan iemand bevestigen dat je voor telefonie gewoon rechtstreeks met sip kan connecten? Want dan kan ik ook eindelijk mijn oude asteriks weer in ere herstellen
Wel zo leuk voor Obelix, mijn NAS
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik denk inderdaad dat je van alle providers een hoop negatieve meuk kan vinden. Maar feit blijft natuurlijk ook dat je veel negatieve dingen op internet leest. We doen nu net met z'n allen alsof Tweak ineens de hemel is in verhouding met XMS, maar volgens mij valt dat wel mee. De verschillen tussen de providers op het glashart-netwerk zijn volgens mij niet echt groot, net als dat de ADSL-providers op het KPN-netwerk weinig echt verschillen. De basisdiensten zijn immer nagenoeg gelijk. Alleen de één heeft bepaalde features en of niet, de ander is net iets gekoper, maar veel verschil zit er niet in.eymey schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:47:
Maar lees de reacties in het topic over Tweak maar eens.... en hoe veel mensen daar dit bedrijf wel niet kunnen schieten. Vandaar mijn 'waarschuwing'.
Ik zal zelf dan ook alleen maar de overstap naar Tweak maken als het me voordelen oplevert t.o.v. XMS waar ik echt gebruik van kan maken en niet puur omdat ik XMS slecht vind (want dat vind ik niet).
En ja als je echt zin hebt moet je gewoon elk jaar overstappen, dan kan je gebruik maken van alle aanbiedingen en ben je het goedkoopste uit. Ikzelf heb daar heel weinig zin in, omdat ik dan in de nieuwe prijsstellingen komen (ik heb me amino nog gekocht) en zal je net zien dat er bij het overstappen administratief weer vanalles fout gaat... nee bedankt. Het werkt nu allemaal lekker.
Overigens vind wel dat we hier met z'n allen onderbouwd-kritisch zijn, maar dat we ook niet moeten overdrijven. Het beeld onstaat hier volgens mij nu dat XMS heel slecht is en ik heb ook het gevoel dat we elkaar een beetje opfokken. Ja natuurlijk moet je van provider wisselen als het je voordeel oplevert. Maar daarmee is XMS niet ineens heel slecht.
Maar zoals gezegd, elke provider heeft wel iets. Ga maar eens na in je vriendengroep bijvoorbeeld qua mobiele telefonie: ik denk dat je net zo veel mensen kan vinden die nooit meer KPN/Telfort/T-Mobile/Vodafone meer willen vanwege één of andere reden. Om maar aan te geven dat het bij elke provider gebeurt en je bij elke provider pech kan hebben.
Edit: bij Tweak betaal ik dus normaal 60 euro voor alles-in-een, bij XMS nu 54,95 (omdat ik de amino gekocht heb). Alleen heeft Tweak nu een aanbieding voor het eerste jaar voor 40 euro. Daarmee zou ik in één jaar bijna 180 euro kunnen besparen. Dat zou misschien nog het overwegen waard zijn...
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 05-03-2012 13:51 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Mag ik je vragen hoe die overstap in z'n werk gaat? Als ik Tweak via de website zou aanvragen, dan moet ik zelf regelen dat XMS opgezegd wordt. Ik neem aan dat ik dan een opzegtermijn van een maand heb. Moet ik dan de gewenste opleverdatum invullen van de dag waarop ik weet wanneer XMS ermee stopt of niet? Maar ik lees dat de overlevertijd van Tweak 3 tot 4 weken is. Hoe kan ik regelen dat overstappen maar 10 minuten duurt? Ik ben nog niet van plan over te stappen, maar stel dat ik dat wel zou doen, hoe kan ik de downtime beperken?Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:21:
Ik kan dit beamen, ik ben ook naar Tweak Blauw gegaan, de overstap duurde minder dan 10 minuten. Daarna haalde de Amino's netjes de Tweak Huisstijl op
.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Precies. Ik heb het idee dat sommigen hier gewoon lopen te zoeken naar iets om maar over te kunnen klagen, het is nooit goed of het deugt niet. Ik denk dan altijd maar dat we in een vrij land leven en dat er altijd keuzes zijn. (En voor wie in Leiden of Arnhem woont: Verhuizen is ook een keuze.Luuk1983 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:46:
[...] dat we ook niet moeten overdrijven. Het beeld onstaat hier volgens mij nu dat XMS heel slecht is en ik heb ook het gevoel dat we elkaar een beetje opfokken. Ja natuurlijk moet je van provider wisselen als het je voordeel oplevert. Maar daarmee is XMS niet ineens heel slecht. Maar zoals gezegd, elke provider heeft wel iets...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat beeld kan je inderdaad snel krijgen, maar dat zou inderdaad wel een onjuist beeld zijn! Ik heb nu 2 jaar XMS, maar heb er nog nooit klachten over gehad. De beantwoording van de mail zou wel wat sneller kunnen, maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn laatste support ervaring via mail ook al zeer lang geleden is.Luuk1983 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:46:
Het beeld onstaat hier volgens mij nu dat XMS heel slecht is en ik heb ook het gevoel dat we elkaar een beetje opfokken.
Voor mij zou een overstap ook enkel zijn wanneer het met niet al teveel rompslomp gaat en ik geen lange downtime heb. Daarnaat moet de niewue provider me ook echt voordeel opleveren, financieel of qua mogelijkheden.
Als ik lees dat mensen hier in 10 minuten overstappen en ik kan dan ook weer mijn Asterisk gaan gebruiken wordt ik in elk geval nieuwsgierig...
Maar net als jou ben ik ook wel benieuwd naar hoe dat in zijn werk gaat, op welk moment zeg je XMS op, voor of na het aanmelden bij Tweak bijv?
@XMS_WebCare, over signaleren gesproken. Ik dit ook al gesignaleerd?RefleCs schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:21:
Na alle reacties te hebben gelezen na mijn vorige reactie is mij duidelijk dat er meer mensen zitten met het feit dat zij een oude Amino 110 hebben gekocht en dat men ook graag gebruik zou maken van de diensten waarvan nieuwe klanten ook kunnen profiteren.
Ik denk dat velen er voor open staan om weer een jaar abo af te sluiten mits zij kunnen profiteren van de voordelen van de nieuwe klant.
Ik ben zelf ook zeer tevreden over alle diensten van XMS. Er is nagenoeg nooit een storing en zou graag verder met ze gaan maar als ik zo'n emmer met geld uit de kast moet trekken om naar HD zenders met een HD ontvanger te kijken dan wordt het toch interessant om verder te kijken. Helemaal in de huidige tijd van de mindere financien.
Wat ik nu mis is een reactie van het XMS_Webcare team of ze dit eens op gaan pakken met de directie om dit bespreekbaar te maken en binnen afzienbare tijd te realiseren. Ik ben best bereid om even te wachten of er een dergelijke aanbieding komt maar dan wil ik wel toezegginen hebben over bespreking van de mogelijkheden en ik zou dan een deadline voor een beslissing willen zien en denk daarbij zelf aan eind van deze maand.
De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.
Ik wil best wat risico nemen als ik daar een goede deal uit weet te halen. Ik betaal nu net als jij 54,95 per maand. Als ik over stap naar tweak (wat misschien helemaal niet zo veel voeten in de aarde heeft), dan ga ik maar 33 euro per maand betalen voor het eerste jaar, echter ik mag na het eerste jaar per maand opzeggen, dus ik hoef niet verder te gaan voor 50,- per maand. (er van uit gaande dat ik genoegen neem met 35/35, wat zo is) 12 x 54,95-33,- = 263,40 voordeelLuuk1983 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:46:
[...]
En ja als je echt zin hebt moet je gewoon elk jaar overstappen, dan kan je gebruik maken van alle aanbiedingen en ben je het goedkoopste uit. Ikzelf heb daar heel weinig zin in, omdat ik dan in de nieuwe prijsstellingen komen (ik heb me amino nog gekocht) en zal je net zien dat er bij het overstappen administratief weer vanalles fout gaat... nee bedankt. Het werkt nu allemaal lekker.
Ik krijg er gratis usenet bij via tweaknews 12 x 9,95 = 119,40 voordeel
Ik krijg een gratis HD STB ~140,- voordeel
263,40 + 119,40 + 140,- = 522,80 voordeel
Daar wil ik best een risicotje voor nemen.
Ik zeg ook niet dat XMS slecht is. Communicatie is sub-optimaal, maar ik verwacht niet veel meer van tweak. Elke provider heeft wel iets. Maar als ik nu over stap krijg ik veel meer als dat ik blijf zitten. Na 12 maanden zien we wel weer. Misschien loont het dan wel weer om naar XMS terug te gaan. Wie weet.Luuk1983 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:46:
Overigens vind wel dat we hier met z'n allen onderbouwd-kritisch zijn, maar dat we ook niet moeten overdrijven. Het beeld onstaat hier volgens mij nu dat XMS heel slecht is en ik heb ook het gevoel dat we elkaar een beetje opfokken. Ja natuurlijk moet je van provider wisselen als het je voordeel oplevert. Maar daarmee is XMS niet ineens heel slecht.
Maar zoals gezegd, elke provider heeft wel iets. Ga maar eens na in je vriendengroep bijvoorbeeld qua mobiele telefonie: ik denk dat je net zo veel mensen kan vinden die nooit meer KPN/Telfort/T-Mobile/Vodafone meer willen vanwege één of andere reden. Om maar aan te geven dat het bij elke provider gebeurt en je bij elke provider pech kan hebben.
Ik wil ook graag weer een nieuw contract met XMS aangaan als me dat soort gelijke voordelen opleverd. Ik stap gewoon over naar dezelfde provider
Als betaalde klant ben je benadeelt als je niet overstapt. Ze willen je allemaal hebben als nieuwe klant, echter na het jaar wil niemand je houden als bestaande klant ????
(maar zucht! Ik zie het voor mezelf nog niet gebeuren in 2012)
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Webcare heeft de vragen m.b.t. het verlengen van bestaande contracten gebundeld en voorgelegd aan de geschikte personen binnen onze organisatie. Zodra ik informatie heb zal ik dit hier kenbaar maken. -Tim
Dies in bruikleen volgens mij, als ik de site zo zie?j1nx schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:53:
Ik krijg een gratis HD STB ~140,- voordeel
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:56:
Webcare heeft de vragen m.b.t. het verlengen van bestaande contracten gebundeld en voorgelegd aan de geschikte personen binnen onze organisatie. Zodra ik informatie heb zal ik dit hier kenbaar maken. -Tim
[ Voor 43% gewijzigd door Luuk1983 op 05-03-2012 14:59 ]
Best interessant om over te stappen naar Tweak, alleen volgens hun postcode check kunnen ze geen Blauw pakketten, maar enkel Groen leveren. En dat terwijl ik al 3 jaar glasvezel via het Reggefiber netwerk heb...
Klopt, maar maakt niet uit. Als je over 12 maanden overstapt krijg je heus wel weer een nieuwe van "de andere" provider. En dat is goed, want tegen die tijd is de 140 toch weer achter haalt en ouderwets.Luuk1983 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:58:
[...]
Dies in bruikleen volgens mij, als ik de site zo zie?
Mocht je naar een kabelboer overstappen heb je zo en zo niets aan dat ding, dus .....
http://www.tweak.nl/consument/telefonie/instellingen.htmlL201 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:03:
[...]
Ik zie dat nergens op de site van Tweak terug... Maar kan iemand bevestigen dat je voor telefonie gewoon rechtstreeks met sip kan connecten? Want dan kan ik ook eindelijk mijn oude asteriks weer in ere herstellen
Wel zo leuk voor Obelix, mijn NAS
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Voordeel bij overstap van een XMS 50/50 naar een Tweak 30/30 abbo is niet eerlijk vergelijken vind ik. XMS heeft ook goedkopere 30/30 abbo's.
Krijg je bij Tweak tegenwoordig wel analoog en/of DVB-C of nog steeds niet?
LOL
Die kennissen van mij die netjes UTP vanuit de meterkast naar de tv hadden laten trekken voor de iptv (Amino M540) hebben de iptv alweer laten vallen en kijken nu weer gewoon DVB-C (Hun tv heeft een ingebouwde DVB-C tuner.) Het DVB-C beeld is niet zichtbaar minder dan het iptv beeld en de extra functies van iptv werden nauwelijks gebruikt. Het enige wat een klein beetje gemist wordt is Journaal 24, maar ook dat woog niet op tegen het gedoe van steeds die Amino uit standby halen... En 5 Euro minder betalen per maand is ook een welkome extra.
@ Webcare, Hoe zeg je digitale tv eigenlijk op? dat lukt niet via mijn.xmsnet.nl.
LOL
@ Webcare, Hoe zeg je digitale tv eigenlijk op? dat lukt niet via mijn.xmsnet.nl.
De "Blauw" pakketten zijn op het Reggefiber netwerk, met Glashart Media voor de TV. Dus ja (en volgens mij net zo lang als iedere andere provider die Glashart gebruikt).Fiber schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:50:
Klopt, maar daar kom je nu als bestaande klant niet voor in aanmerking. Ik wil ook best overstappen naar XMSFiber schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:50:
Voordeel bij overstap van een XMS 50/50 naar een Tweak 30/30 abbo is niet eerlijk vergelijken vind ik. XMS heeft ook goedkopere 30/30 abbo's.
Alhoewel??
XMS
Up en downloadsnelheid 30/30
Downloaden XMS newsserver 512 Kbps
5 emailadressen en 100Mb homepage
Analoge tv + radio
Eerste 6 maanden gratis Interactieve tv (dus 6 x 4.95 = 29.70)
Eerste twee maanden gratis
(10 x 44.95) + 29.70 = 479.20
Moet je wel nog zelf voor je usenet zorgen
Tweak
Standaard een 35 Mbit / 35 Mbit verbinding.
Gratis glasvezelmodem en draadloos router. (toch nog een routertje, neem aan dat je er een krijgt die de snelheid aan kan)
Onbeperkt aantal e-mail adressen en 20GB webruimte. (zie je het verschil met XMS!)
Inclusief Uitzending Gemist. (bij xms is het voor de zoveelste keer langfer gratis verlengd, maar je weet maar nooit)
Gratis draadloze verbindingsset voor gemakkelijk aansluiten. (niet onaardig)
Inclusief analoge televisie. (beantwoord je andere vraag)
Ongelimiteerd toegang tot nieuwsgroepen van TweakNews. (gratis 35 MBit usenet, zonder limiet)
12 x 33,- = 396,-
Je kan na een jaar alweer opzeggen, dus je kan aannemen dat de 33 euro ook de maand prijs ik, daarna ga je naar 50,- (12 x 50,- = 600,- tegen over 12 x 49,90 = 598,80 van XMS)
Ook al komt XMS met een optie om te kunnen "overstappen" naar XMS, dan nog loont dat niet!
Verwijderd
@ Fiber:
Je kan het beste een brief opstellen waarin je aangeeft DTV op te willen zeggen, even uitprinten en voorzien van een handtekening en dan ben je er bijna. Scannen en per e-mail naar orderdesk@xmsnet.nl of per reguliere post naar ons postadres versturen en dan moet het goed komen, het hangt natuurlijk wel van de abonnementsvorm af die je bij ons hebt afgenomen. -Tim
Je kan het beste een brief opstellen waarin je aangeeft DTV op te willen zeggen, even uitprinten en voorzien van een handtekening en dan ben je er bijna. Scannen en per e-mail naar orderdesk@xmsnet.nl of per reguliere post naar ons postadres versturen en dan moet het goed komen, het hangt natuurlijk wel van de abonnementsvorm af die je bij ons hebt afgenomen. -Tim
Ik kan in Amersfoort blijkbaar alleen groen krijgen. All in one 30/30 voor 45 Euro, geen kortingen, volgens de Reggefiber site. Volgens de site van Tweak zelf kan ik überhaupt geen Tweak Glasvezel krijgen...Venga AB schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:04:
[...]
De "Blauw" pakketten zijn op het Reggefiber netwerk, met Glashart Media voor de TV. Dus ja (en volgens mij net zo lang als iedere andere provider die Glashart gebruikt).

Pfff... Wat een gedoe.Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:11:
@ Fiber:
Abbo:
- Internet (10/10Mbit), Telefoon, Radio en Televisie (39.95 / maand)
- Digitale televisie Basispakket ( 4.95 / maand)
- Onbeperkt bellen Nederland pakket ( 9.95 / maand)
@webcare:Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:11:
@ Fiber:
Kun je bovenstaande ook gebruiken om je gehele abonnement op te zeggen?
Vast wel, maar lijkt me niet handig. Meestal zegt je nieuwe provider je oude op. Toch?
Of je komt bij het xms huis Amersfoort langsFiber schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:28:
[...]
Pfff... Wat een gedoe.
Abbo:Is die 'Digitale televisie Basispakket' per maand opzegbaar?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
De laatste dagen ben ik eens aan het nadenken geweest over opmerkingen ,service ,aanbiedingen en prijzen wat betreft XMSnet
Mijn persoonlijke mening is:
1. XMSnet levert redelijk tot goed hun dienstverlening.
2. Service is wisselent qua kwaliteit maar laten we het redelijk tot goed noemen.
3. Internet is gewoon top, weinig downtime en de snelheden worden meestal gehaald.
4. XMS kan eigenlijk alles bieden wat bijv ziggo ook levert.
Maar het struikelblok is toch dat helemaal niet zo interessant is zoals het lijk. WANT:
1. Ze leveren best goed, maar bijna alle diensten zijn van derden, wat opzich helemaal geen probleem hoeft te zijn.
2. Haal ik even puntje 1 hierboven aan, Als er iets is met usenet/dtv/telefonie kan een helpdesk niets anders doen dan de storingen doorgeven aan hun leverancier. Het bekende "we hebben het doorgegeven aan de betreffende afdeling, maar hebben helaas nog geen terugkoppeling gehad" is dan toch een algemeen bekend verhaal geworden. De service kan hoe goed XMS hun best ook doet is dan gewoon niet snel genoeg. In welke vorm je het ook kneed, er zitten meerdere hops tussen en daar kan je gewoon niets aan doen.
3. Snelheden zijn gewoon top, als het te halen is tenminste, je zal maar een 100 mbit modem hebben dtv hebben, dit scheelt aanmerkelijk. Dit weet XMS en hun oplossing is, ga maar van 100 mbit internet terug naar 50 mbit (waarvoor neem je dan nog glas!) een prijscorrectie geven ze je niet het is kiezen of delen. Verder mis je bepaalde optie`s zoals een eventuele extra IP & RDNS maargoed voor normaal consumenten gebruik heb je dit niet nodig.
4. Eigenlijk kan XMS dezelfde diensten leveren als concurenten, maar toch vindt ik dat ze geen aantrekkelijk aanbod hebben naar de klant toe. Waarom zou je nu gaan overstappen naar XMS als je al Ziggo hebt ?
Ik zie als enigste reden een hoge upload, maar qua download hoeft het echt niet. Ik kan mensen en buren geen zinnig antwoord geven als ze vragen, zullen we overgaan op XMS ik zeg maar eerlijk waar het op staat, het glas hier in leiden stelt geen flikker voor. Er is ook geen uitzicht op een betere toekomst qua concurentie op glas en een snelheid hoger dan 50 a 75 mbit. Ik denk dat ik met dit verhaal al 5 a 10 mensen die ik ken in Leiden en wonen via Portaal heb laten afzien van hun overstap. En best logisch toch ?
Het verhaal "glas is de toekomst" bestaat gewoon in Leiden niet en dat is gewoon echt jammer.
Voor de mensen die gaan roepen "als het zo slecht is waarom stap je dan niet over"
Ik ben niet geheel ontevreden, wat ik heb werkt best alleen voor de normale burger is XMS helemaal geen partij en raad ik ook echt af om over te stappen.
Mijn persoonlijke mening is:
1. XMSnet levert redelijk tot goed hun dienstverlening.
2. Service is wisselent qua kwaliteit maar laten we het redelijk tot goed noemen.
3. Internet is gewoon top, weinig downtime en de snelheden worden meestal gehaald.
4. XMS kan eigenlijk alles bieden wat bijv ziggo ook levert.
Maar het struikelblok is toch dat helemaal niet zo interessant is zoals het lijk. WANT:
1. Ze leveren best goed, maar bijna alle diensten zijn van derden, wat opzich helemaal geen probleem hoeft te zijn.
2. Haal ik even puntje 1 hierboven aan, Als er iets is met usenet/dtv/telefonie kan een helpdesk niets anders doen dan de storingen doorgeven aan hun leverancier. Het bekende "we hebben het doorgegeven aan de betreffende afdeling, maar hebben helaas nog geen terugkoppeling gehad" is dan toch een algemeen bekend verhaal geworden. De service kan hoe goed XMS hun best ook doet is dan gewoon niet snel genoeg. In welke vorm je het ook kneed, er zitten meerdere hops tussen en daar kan je gewoon niets aan doen.
3. Snelheden zijn gewoon top, als het te halen is tenminste, je zal maar een 100 mbit modem hebben dtv hebben, dit scheelt aanmerkelijk. Dit weet XMS en hun oplossing is, ga maar van 100 mbit internet terug naar 50 mbit (waarvoor neem je dan nog glas!) een prijscorrectie geven ze je niet het is kiezen of delen. Verder mis je bepaalde optie`s zoals een eventuele extra IP & RDNS maargoed voor normaal consumenten gebruik heb je dit niet nodig.
4. Eigenlijk kan XMS dezelfde diensten leveren als concurenten, maar toch vindt ik dat ze geen aantrekkelijk aanbod hebben naar de klant toe. Waarom zou je nu gaan overstappen naar XMS als je al Ziggo hebt ?
Ik zie als enigste reden een hoge upload, maar qua download hoeft het echt niet. Ik kan mensen en buren geen zinnig antwoord geven als ze vragen, zullen we overgaan op XMS ik zeg maar eerlijk waar het op staat, het glas hier in leiden stelt geen flikker voor. Er is ook geen uitzicht op een betere toekomst qua concurentie op glas en een snelheid hoger dan 50 a 75 mbit. Ik denk dat ik met dit verhaal al 5 a 10 mensen die ik ken in Leiden en wonen via Portaal heb laten afzien van hun overstap. En best logisch toch ?
Het verhaal "glas is de toekomst" bestaat gewoon in Leiden niet en dat is gewoon echt jammer.
Voor de mensen die gaan roepen "als het zo slecht is waarom stap je dan niet over"
Ik ben niet geheel ontevreden, wat ik heb werkt best alleen voor de normale burger is XMS helemaal geen partij en raad ik ook echt af om over te stappen.
Glas zonder visie of zonder verdere stappen is gewoon een dood lopende straat.MiK schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:02:
Stel ze gaan morgen besluiten om leiden (portaal gedeelte met koophuizen) te upgraden (100 is het maximale, dus met HD tv aan haal je zelfs niet de max). Voordat alle partijen op een lijn gaan zitten en er daadwerkelijk wat gaat veranderen zijn we vast weer een jaar verder, en dat is optimistisch als ik voorzichtig ben.
Jups en dan ben ik bang dat ze te laat zijn, ziggo gaat door met snelheidsverhogingen aanbiedingen etc, dit gaat XMS klanten kosten.Darkangle schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:29:
[...]
Glas zonder visie of zonder verdere stappen is gewoon een dood lopende straat.
Stel ze gaan morgen besluiten om leiden (portaal gedeelte met koophuizen) te upgraden (100 is het maximale, dus met HD tv aan haal je zelfs niet de max). Voordat alle partijen op een lijn gaan zitten en er daadwerkelijk wat gaat veranderen zijn we vast weer een jaar verder, en dat is optimistisch als ik voorzichtig ben.
Mijn schoonouders begonnen met XMSnet toen was het verhaal glas best hot, ik raadde het ze aan en eigenlijk kwamen ze er achter dat het niet echt meerwaarde meer had. Ik heb 3x UTP van de meterkast onder door de kruipruimte naar de huiskamer gebracht, heerlijk klusje, dat je beter niet door een electricien kan laten doen want dat kost je bakken met poen. Als je het door een installatieservice laat doen krijg je stukkies goot door je gang de woonkamer in (als monteur alarm/telecom heb ik hier een fobie tegen)
Maar het is wel de realiteit, er zijn een aantal stappen nodig om tot een totaalplaatje te komen. Dat is opzich helemaal niet erg, als de investering maar positief wordt opgemerkt als klant zijnde.
Ach MiK, laten we samen maar weer ophouden met dagdromen hier in Leiden.
De migratie zal denk net zo lang duren als toen met dvb-c, tegen die tijd is het allemaal allang en breed weer overgenomen door kpn en krijg je die zooi weer door je strot geduwd. Het is of dat, of met de staart tussen de benen weer terug naar Ziggo..
Het is even wachten totdat het verschil groot genoeg is om het de overstap weer ward te maken, met alle overstap perikelen.
De migratie zal denk net zo lang duren als toen met dvb-c, tegen die tijd is het allemaal allang en breed weer overgenomen door kpn en krijg je die zooi weer door je strot geduwd. Het is of dat, of met de staart tussen de benen weer terug naar Ziggo..
Het is even wachten totdat het verschil groot genoeg is om het de overstap weer ward te maken, met alle overstap perikelen.
Migratie zou toch dit jaar gebeuren? Amersfoort Soesterkwartier heeft ook lang moeten wachten, maar uiteindelijk is het eind vorig jaar toch gebeurd. Was ook een oud Portaal gebied.
@ Denan, Heb jij geen tijdpad hiervoor? Zou een hoop gespeculeer en gemopper schelen denk ik...
@ Denan, Heb jij geen tijdpad hiervoor? Zou een hoop gespeculeer en gemopper schelen denk ik...
De reden dat ik nog bij XMS blijf is puur upload, en eigenlijk omdat ik zo stom was om te denken dat glas de toekomst is en dat ze toch wel met leuke dingen zouden komen.j1nx schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:50:
Ach MiK, laten we samen maar weer ophouden met dagdromen hier in Leiden.
Voor XMS zal het ook allemaal moeilijk zijn, ze zijn alleen de leverancier van diensten, en niet de leverancier van het netwerk.
[ Voor 8% gewijzigd door boswandeling op 05-03-2012 21:37 ]
FF Offtopic,
Enige jaren geleden hebben we bij ons bedrijf in Utrecht glasvezel laten komen van Tele2.
De staat moest open en de glasvezel kwam via de voorkant het pand binnen.
Nu na een paar jaar gaat men overstappen op provider en wat denk je?
VolkerWessels Telecom kwam langs om alles te inspecteren zij bepalen waar het modem moest komen en waar de vezel het pand aan de achterzijde binnen zou komen.
Binnwnkort gaat de straat aan de achterzijde open voor een nieuwe glasvezel VolkerWessel Telecom levert deze vezel in opdracht van KPN en........ de provider wordt Vodafone.
Dan gaat een consumentenoverstap toch een heel stuk makkelijker!
Maar ik blijf bij XMS, geen enkele reden om over te stappen.
Enige jaren geleden hebben we bij ons bedrijf in Utrecht glasvezel laten komen van Tele2.
VolkerWessels Telecom kwam langs om alles te inspecteren zij bepalen waar het modem moest komen en waar de vezel het pand aan de achterzijde binnen zou komen.
Binnwnkort gaat de straat aan de achterzijde open voor een nieuwe glasvezel VolkerWessel Telecom levert deze vezel in opdracht van KPN en........ de provider wordt Vodafone.
Dan gaat een consumentenoverstap toch een heel stuk makkelijker!
[ Voor 5% gewijzigd door wiebo66 op 06-03-2012 00:33 ]
LOL, straks liggen er drie glasvezels in elke straat...
Verwijderd
Als je er voor zorgt dat er netjes vermeld staat dat je het hele abonnement wilt opzeggen en een handtekening er op zet voor dat je hem per e-mail doorstuurt dan moet dat wel lukken. -TimKrishly schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:36:
[...]
@webcare:
Kun je bovenstaande ook gebruiken om je gehele abonnement op te zeggen?
Voor mij was ook het "glasvezel heeft de toekomst" argument een reden om voor XMS te kiezen.MiK schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:35:
[...]
De reden dat ik nog bij XMS blijf is puur upload, en eigenlijk omdat ik zo stom was om te denken dat glas de toekomst is en dat ze toch wel met leuke dingen zouden komen.
Voor XMS zal het ook allemaal moeilijk zijn, ze zijn alleen de leverancier van diensten, en niet de leverancier van het netwerk.
(Glasvezel kan namelijk heel veel bieden. Alleen gaat jammer genoeg de innovatie bij XMS/Glashart niet zo snel...
Dat, samen met idd de hoge upload (ivm mail-/webserver)...
En het feit dat IPTV ongecodeerd binnen komt.
Als ze nu ook nog de nieuwe HBO zenders gaan doorgeven ben ik helemaal gelukkig
@Webcare, is daar iets over bekend?
Dat komt puur omdat Tele2 (het voormalige Versatel) een eigen netwerk heeft en dus zakelijke klanten op hun eigen netwerk aansluit.wiebo66 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:31:
FF Offtopic,
Dan gaat een consumentenoverstap toch een heel stuk makkelijker!![]()
![]()
Vodafone heeft geen eigen netwerk en laat dit dus door KPN doen (welke als onderaannemer weer Volker stuurt).
Dat dit voor de "prive" markt niet zo zou zijn klopt niet want dat zit anders...
Alles wat over je koper (oude telefoon net) binnen komt is namelijk gewoon KPN. Welke provider je ook neemt, zij nemen de lijn af bij KPN.
KPN heeft namelijk nog steeds het alleenrecht op deze fysieke verbinding vanaf de wijkcentrale tot aan het ISRA punt in je huis.
En op de Kabel kun je niet eens overstappen, want daar heeft iedere regio zijn vaste aanbieder.
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 06-03-2012 10:59 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
@ Webcare...Fiber schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:28:
[...]
Abbo:Is die 'Digitale televisie Basispakket' per maand opzegbaar?
Top Tim! Dankjewel! Nu hopen dat er snel nieuws komt in een positieve vorm voor de klanten van het eerste uur.Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:56:
De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.
Verwijderd
Nee. Dat schijnt alleen bij DSL het geval te zijn. Als je wil switchen tussen glasvezelproviders, moet je zelf de opzegging regelen.Fiber schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:44:
Vast wel, maar lijkt me niet handig. Meestal zegt je nieuwe provider je oude op. Toch?
Dan moet dat wel een hele goede aanbieding worden, anders tuin ik er echt niet in. Ik betaal nu 51.50 per maand voor 50/50 all in one, inclusief iptv.RefleCs schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:17:
[...]
Top Tim! Dankjewel! Nu hopen dat er snel nieuws komt in een positieve vorm voor de klanten van het eerste uur.
Bij een nieuw contract zou dat 54.95 voor all in one plus 4.95 voor iptv worden dus in totaal 59.90 per maand...
XS4ALL geeft nadrukkelijk aan je huidige ISP niet op te zeggen, als je wilt overstappen met glas. Dit o.a. ook i.v.m. nummer behoud.Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:22:
[...]
Nee. Dat schijnt alleen bij DSL het geval te zijn. Als je wil switchen tussen glasvezelproviders, moet je zelf de opzegging regelen.
Ik heb gewoon XMS opgezegd met het verzoek het telefoonnummer vast te houden ivm nummerbehoud. Opgezegd per 1 feb.
Tweak aangevraagd per 1 feb. Geen enkele problemen. Je moet(!) zelfs je oude provider opzeggen, anders kunnen de diensten niet geactiveerd worden.
Ik heb het hier over WDGO --> WDGO overstap, de gemakkelijkste overstap bij glasvezel.
Tweak aangevraagd per 1 feb. Geen enkele problemen. Je moet(!) zelfs je oude provider opzeggen, anders kunnen de diensten niet geactiveerd worden.
Ik heb het hier over WDGO --> WDGO overstap, de gemakkelijkste overstap bij glasvezel.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Wat betreft de nummerportering na het opzeggen van een (glasvezel)abonnement:
Iedere ISP is verplicht een telefoonnummer één a twee maanden in quarantaine te houden zodat deze alsnog kan worden overgenomen door een nieuwe aanbieder. -Tim
Iedere ISP is verplicht een telefoonnummer één a twee maanden in quarantaine te houden zodat deze alsnog kan worden overgenomen door een nieuwe aanbieder. -Tim
Verwijderd
Ik weet niet wat er aan de hand is bij XMS maar het gaat volgens mij niet goed daar,
de aannemer heeft bij mij ruim 2 weken terug het modem geplaatst voor glasvezel
dus heb ik vorige week XMS gebeld met de vraag wanneer ik de set-top box kreeg, en wanneer ik gebruik kon maken van de diensten van XMS, toen kreeg ik als antwoord, sorry er is iets niet goed gegaan met het versturen van de set-top box deze wordt nu weer opnieuw verstuurd, binnen 1 tot 2 weken heeft u de set-top box in huis. (ik dacht dat heb ik weer
) Toen heb ik gevraagd wanneer ik de inloggegevens van XMS thuis gestuurd kreeg. toen werd mij verteld, de inloggegevens krijgt u binnen 48 uur thuis gestuurd.
(nou! het is nu 5 dagen geleden maar ik heb nog geen inloggegevens ontvangen)
Beste Webcare zou u mij misschien kunnen helpen (want anders ben ik bang dat ik volgend jaar nog zit te wachten)
Mvg Moste400
de aannemer heeft bij mij ruim 2 weken terug het modem geplaatst voor glasvezel
dus heb ik vorige week XMS gebeld met de vraag wanneer ik de set-top box kreeg, en wanneer ik gebruik kon maken van de diensten van XMS, toen kreeg ik als antwoord, sorry er is iets niet goed gegaan met het versturen van de set-top box deze wordt nu weer opnieuw verstuurd, binnen 1 tot 2 weken heeft u de set-top box in huis. (ik dacht dat heb ik weer
(nou! het is nu 5 dagen geleden maar ik heb nog geen inloggegevens ontvangen)
Beste Webcare zou u mij misschien kunnen helpen (want anders ben ik bang dat ik volgend jaar nog zit te wachten)
Mvg Moste400
Verwijderd
Overstap WGDO -> WGDO is zeer simpel. Dit proces werkt ALLEEN wanneer je dus binnen WGDO overstapt, als je naar WMP gaat werkt dit dus niet. XMS -> Tweak Blauw kan dus wel.Luuk1983 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:54:
[...]
Mag ik je vragen hoe die overstap in z'n werk gaat? Als ik Tweak via de website zou aanvragen, dan moet ik zelf regelen dat XMS opgezegd wordt. Ik neem aan dat ik dan een opzegtermijn van een maand heb. Moet ik dan de gewenste opleverdatum invullen van de dag waarop ik weet wanneer XMS ermee stopt of niet? Maar ik lees dat de overlevertijd van Tweak 3 tot 4 weken is. Hoe kan ik regelen dat overstappen maar 10 minuten duurt? Ik ben nog niet van plan over te stappen, maar stel dat ik dat wel zou doen, hoe kan ik de downtime beperken?
Wat je in principe wil bereiken is dat je geen downtime hebt bij de overstap dan ga je dus een opzegging bij je huidige WGDO provider indienen. Zodra je de datum hebt wanneer de zogenaamde Clean & Cease (=Afsluiting) word uitgevoerd kan je de aanvraag bij bijvoorbeeld Tweak starten.
Tweak blauw levert dus ook gewoon analoge TV en DVB-C en GHM interactatief voor de duidelijkheid.
Je vraagt Tweak aan met dezelfde leverdatum als de opzegdatum en stuurt netjes het contract terug naar Tweak en informeert hun even dat het een WGDO -> WGDO overstap betreft en dat je belt als ze kunnen leveren.
Op de dag van afsluiting bij XMS wacht je even af tot het Internet, Televisie, VoIP er af is. Daarna kan je de Tweak servicedesk bellen en geef je aan mijn oude ISP is van de lijn, willen jullie de lijn provisionen of natuurlijk in het IRC kanaal
Wat dat betreft ben ik toch wel benieuwd wat XMS en Lijbrandt straks werkelijk met hun prijzen en snelheden gaan doen: Ze worden echt ingehaald door Tweak, maar ook Solcon en Concepts (die laatste twee helaas nog te veel alleen in WGDO gebieden
).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Concepts heeft toch ook al gewoon WMP+ aansluitingen?eymey schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:48:
maar ook Solcon en Concepts (die laatste twee helaas nog te veel alleen in WGDO gebieden).
Dan stel ik mijn beslissing om eventueel over te stappen nog uit omdat ik voor de rest zeer tevreden ben met XMS.Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:56:
In nieuwe gebieden wel ja (en Solcon volgens mij ook) maar in bestaande gebieden tonen ze geen enkele aanstalten om het daar ook te gaan doen, netals Tweak overigens (die blijven uitsluitend WMP doen en geen WMP+ ).Yogoi schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:26:
[...]
Concepts heeft toch ook al gewoon WMP+ aansluitingen?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik vind Solcon te duur, maar Concepts is wel OK. Je kan daar bij minimaal 30/30 een gratis PVR box krijgen, en het eerste jaar is ITV gratis.eymey schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:48:
Wat dat betreft ben ik toch wel benieuwd wat XMS en Lijbrandt straks werkelijk met hun prijzen en snelheden gaan doen: Ze worden echt ingehaald door Tweak, maar ook Solcon en Concepts (die laatste twee helaas nog te veel alleen in WGDO gebieden).
Betekend dus dat je ongeveer hetzelfde voor Concepts betaalt, maar door de overstap wel een PVR box kan gebruiken voor het jaar.
Maar al met al is Tweak nog steeds de goedkoopste, omdat daar niet voor alles maar extra betaalt hoeft te worden.
Ik zit nu in een gebied waar het signaal niet gecodeerd binnen komt. Stel dat ik over zou gaan naar Tweak, dan komt dat signaal toch nog steeds ongecodeerd binnen? Wel of geen codering is toch "regio" afhankelijk en niet ISP afhankelijk?j1nx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:45:
Maar al met al is Tweak nog steeds de goedkoopste, omdat daar niet voor alles maar extra betaalt hoeft te worden.
Regio en ISP/Product.Thasaidon schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:11:
[...]
Ik zit nu in een gebied waar het signaal niet gecodeerd binnen komt. Stel dat ik over zou gaan naar Tweak, dan komt dat signaal toch nog steeds ongecodeerd binnen? Wel of geen codering is toch "regio" afhankelijk en niet ISP afhankelijk?
ok... dus XMS in mijn regio levert ongecodeerd terwijl KPN dat bv wel zou doen?
Dat zou kunnen. WMP+ is sowieso gecodeerd, WGDO niet.Thasaidon schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:30:
ok... dus XMS in mijn regio levert ongecodeerd terwijl KPN dat bv wel zou doen?
Dank je.denan schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:24:
[...]
Dat zou kunnen. WMP+ is sowieso gecodeerd, WGDO niet.
Is er ook (snel) te achterhalen in wat voor gebied iemand zit?
Vrienden van me hebben mijn setup gezien en vroegen zich ook af of dat bij hun (Ons Brabant Net) ook kon...
Hey, Denan is back...! 
Heb jij een tijdpad voor de migraties in oude Portaal gebieden zoals Leiden en Arnhem?
Weet iemand waarom ik in Amersfoort wel Tweak Groen (Niet interessant.) maar geen Tweak Blauw kan krijgen?
Heb jij een tijdpad voor de migraties in oude Portaal gebieden zoals Leiden en Arnhem?
Weet iemand waarom ik in Amersfoort wel Tweak Groen (Niet interessant.) maar geen Tweak Blauw kan krijgen?
Bij Tweak kan je dat overduidelijk zien aan de kleur van het pakket.Thasaidon schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:11:
[...]
Ik zit nu in een gebied waar het signaal niet gecodeerd binnen komt. Stel dat ik over zou gaan naar Tweak, dan komt dat signaal toch nog steeds ongecodeerd binnen? Wel of geen codering is toch "regio" afhankelijk en niet ISP afhankelijk?
Blauw = WGDO
Groen = WMP (let op: NIET WMP+ ) = KPN
Neem je blauw, dan heb je dus altijd unencrypted streams.
Dank je.eymey schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:37:
[...]
Bij Tweak kan je dat overduidelijk zien aan de kleur van het pakket.
Blauw = WGDO
Groen = WMP (let op: NIET WMP+ ) = KPN
Neem je blauw, dan heb je dus altijd unencrypted streams.
ik zit voor de gein eens te kijken naar mijn abbo bij XMS nu en wat ik voor hetzelfde pakket zou betalen bij Tweak.
Volgens Tweak zou ik voor Blauw 200/200 kunnen gaan... maar ik vraag me af of dat ook echt zo is.
Maar Tweak is voor mij nog niet interessant (even de huidige korting voor nieuwe klanten niet mee gerekend...).
Als ik even uit ga van wat ik nu bij XMS heb, kom ik bij Tweak € 10,- hoger uit. Bij XMS is mijn 50/50 internet namelijk € 50,- en bij Tweak € 60,-.
Het is ook niet zo dat Tweak in princiepe goedkoper is als XMS. Nee, ze willen je graag als nieuwe klant, dus de lokkertjes maken het de moeite waard. je MOET echter wel na 12 maanden weer overstappen naar de volgende lokker.Thasaidon schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:12:
[...]
Dank je.
ik zit voor de gein eens te kijken naar mijn abbo bij XMS nu en wat ik voor hetzelfde pakket zou betalen bij Tweak.
Volgens Tweak zou ik voor Blauw 200/200 kunnen gaan... maar ik vraag me af of dat ook echt zo is.
Maar Tweak is voor mij nog niet interessant (even de huidige korting voor nieuwe klanten niet mee gerekend...).
Als ik even uit ga van wat ik nu bij XMS heb, kom ik bij Tweak € 10,- hoger uit. Bij XMS is mijn 50/50 internet namelijk € 50,- en bij Tweak € 60,-.
Bij Tweak krijg je nu de eerste 12 maanden 33% korting op het basis abbo, echter ga je ook maar een jaar contract aan. Je kunt na die 12 maanden, per maand opzeggen.
De pakketten, waar je ze dan ook afneemt zijn het zelfde. Het zijn de lokkers die het leuk maken. (Think mobieltjes war!)
Beetje hetzelfde als steeds wisselen van energieboer of verzekering. Was vroeger ook al zo, mensen die altijd een proef abbo hadden bij een krant. Je moet er maar zin in hebben. Voor iedereen die Tweak overweegt, het is daar ook niet alleen maar hosanna blijkbaar: KlaasKlaas in "Nieuwe (glasvezel?) provider kiezen"j1nx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:57:
[...]
De pakketten, waar je ze dan ook afneemt zijn het zelfde. Het zijn de lokkers die het leuk maken. (Think mobieltjes war!)
Als je usenet gebruikt dan is dat wel leuk meegenomen bij tweak.
Alles-in-1 Groen 100Mbps is nu wel de beste deal bij tweak voor € 55 (Alles-in-1 blauw kost € 80!)
Op dit moment zijn bij de meeste providers KPN glas abbo's stukken goedkoper.
Alles-in-1 Groen 100Mbps is nu wel de beste deal bij tweak voor € 55 (Alles-in-1 blauw kost € 80!)
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Moet je wel genoegen nemen met KPN kwaliteit...fast-server schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:04:
...
Ja klopt. Heb ik al eerder gezegt. Verwacht op dat vlak echt niets beters. (ik in ieder geval niet) Er gaan nog steeds dingen fout, want ook bij Tweak werken mensen. Het gaat dus 9 keer van de 10 goed, maar het zijn alleen de enkele keren dat het fout gaat die opduiken alhier.Fiber schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:03:
[...]
Beetje hetzelfde als steeds wisselen van energieboer of verzekering. Was vroeger ook al zo, mensen die altijd een proef abbo hadden bij een krant. Je moet er maar zin in hebben. Voor iedereen die Tweak overweegt, het is daar ook niet alleen maar hosanna blijkbaar: KlaasKlaas in "Nieuwe (glasvezel?) provider kiezen"
Als het daar om gaat; XMS == Tweak == Solcon == Concepts == etc etc
Echter als je terug leest en eens ziet wat een verschil het maakt om de moeite aan te gaan van het switchen. Het is dus geen tientjes werk, maar honderden werk. Je bent dus gewoon een dief van je eigen portomonee als je het niet doet.
Best irritant, dit soort ontwikklingen, maar het blijkt dus de traditie te worden. Het is al zo op de mobiele markt, SDL markt, blad/krant markt, etc.
De KPN streams zijn iets minder, echter reageert de KPN box weer stukken beter en is het gebruikersgemak beter.Fiber schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:06:
[...]
Moet je wel genoegen nemen met KPN kwaliteit...
IPTV is een beetje lood om oud ijzer maar het blijft beide matig t.o.v. Ziggo DVB-C met extra zenders.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Ook maar even geïnformeerd bij Tweak, scheelt mij 20 euro en als extra dubbele snelheid.fast-server schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:04:
Als je usenet gebruikt dan is dat wel leuk meegenomen bij tweak.
Denk dat ik wel over ga.
Ik wil voor de werkkamer een 2de amino aanschaffen.
Nu vind ik op marktplaats 1 amino 110 met een toetsenbord. Het lijkt mij wel interessant, maar wat kan ik daar nu extra mee.
Kan ik deze zomaar gaan gebruiken of moet ik eerst nog contact gaan zoeken met XMS
alvast bedankt
Nu vind ik op marktplaats 1 amino 110 met een toetsenbord. Het lijkt mij wel interessant, maar wat kan ik daar nu extra mee.
Kan ik deze zomaar gaan gebruiken of moet ik eerst nog contact gaan zoeken met XMS
alvast bedankt
Verwijderd
Daar komt het inderdaad wel op neer. Maar het zijn de providers die deze situatie creëren en in stand houden. Als consument moet je (nouja, je moet natuurlijk niets) daar gewoon in meegaan om de beste prijs te krijgen voor je diensten/producten.j1nx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:57:
[...]
Het is ook niet zo dat Tweak in princiepe goedkoper is als XMS. Nee, ze willen je graag als nieuwe klant, dus de lokkertjes maken het de moeite waard. je MOET echter wel na 12 maanden weer overstappen naar de volgende lokker.
[...]
8 mei ga ik naar Tweak, na ruim anderhalf jaar XMS. Dan zie ik in 2013 wel weer verder. Wie weet ga ik dan wel naar Solcon, Concepts of weet ik veel welke provider. Als de providers het zo willen, dan kunnen ze het zo krijgen. Blijkbaar vinden ze nieuwe klanten binnenhalen belangrijker dan bestaande klanten houden.
Ik ga dus ook niet switchen, omdat ik ontevreden ben over XMS. De laatste tijd gaat het met het TV-platform beter dan ooit. Internet is, op een enkele storing na, altijd stabiel geweest. Support heb ik niet nodig, zolang de provider maar zorgt dat de diensten tot op mijn Genexis geleverd worden. De enige keren dat ik contact heb gehad met XMS, ging het om onterecht in rekening gebrachte aansluitkosten en het omruilen van mijn A130 voor een M540.
Een amino 110 met toetsenbord?Ariek schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 02:05:
Ik wil voor de werkkamer een 2de amino aanschaffen.
alvast bedankt
Voor zover ik weet kun je op iedere amino 110 gewoon een willekeurig toetsenbord aansluiten op de USB.
Wat het nut daarvan is ontgaat me echter volledig...
Idd... als er één bedrijf is waar ik nooit meer klant wil zijn is het KPN wel...Fiber schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:06:
[...]fast-server schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:04:
...
Op dit moment zijn bij de meeste providers KPN glas abbo's stukken goedkoper.[...]
Moet je wel genoegen nemen met KPN kwaliteit...
Klopt, het zijn de lokkertjes waar je het van moet hebben... maar ik ben iemand die pas over stapt als de ISP echt K*T is, of als het een hele goede aanbieding is bij een ander.j1nx schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:57:
[...]
Het is ook niet zo dat Tweak in princiepe goedkoper is als XMS. Nee, ze willen je graag als nieuwe klant, dus de lokkertjes maken het de moeite waard. je MOET echter wel na 12 maanden weer overstappen naar de volgende lokker.
Bij Tweak krijg je nu de eerste 12 maanden 33% korting op het basis abbo, echter ga je ook maar een jaar contract aan. Je kunt na die 12 maanden, per maand opzeggen.
Als alles werkt zoals het hoort en ik heb geen problemen (zoals nu de laatste paar jaar bij XMS) blijf ik lekker zitten waar ik zit.
Dat doe ik ook zo met verzekeringen, en NUTS bedrijven.
Lekker blijven zitten waar je zit, totdat een ander met een echt goede aanbieding komt.
Nou ik vind 40 euro bij tweak (aanbieding) in verhouding met 54,95 per maand een behoorlijk verschil. Dat is meer dan 25% korting. Dat scheelt bijna 180 euro op een heel jaar EN ik krijg er een A140 in bruikleen bij. Maar wat jij doet, lekker blijven zitten, daar gaan de meeste verzekeraars/aanbieders/providers natuurlijk vanuit. Om dat de meeste mensen geen zin hebben in het rompslomp van overstappen. Maar als je een beetje moeite doet en op meerdere plekken kunt besparen, dan moest je eens weten wat je per jaar kunt besparen. Daarvoor kan je onderhand op vakantie!Thasaidon schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:23:
[...]
Een amino 110 met toetsenbord?
Voor zover ik weet kun je op iedere amino 110 gewoon een willekeurig toetsenbord aansluiten op de USB.
Wat het nut daarvan is ontgaat me echter volledig...
[...]
Idd... als er één bedrijf is waar ik nooit meer klant wil zijn is het KPN wel...(Koninklijke Prutsers Nederland).
![]()
[...]
Klopt, het zijn de lokkertjes waar je het van moet hebben... maar ik ben iemand die pas over stapt als de ISP echt K*T is, of als het een hele goede aanbieding is bij een ander.
Als alles werkt zoals het hoort en ik heb geen problemen (zoals nu de laatste paar jaar bij XMS) blijf ik lekker zitten waar ik zit.
Dat doe ik ook zo met verzekeringen, en NUTS bedrijven.
Lekker blijven zitten waar je zit, totdat een ander met een echt goede aanbieding komt.
Ik sta ook op het punt om over te stappen op Tweak. Ik heb wel eerst XMS gevraagd wat ze mij kunnen bieden. Ik ben niet ontevreden over XMS, dus daarvoor hoef ik niet weg. En ik wil best mijn contract met een jaarcontract verlengen om korting te krijgen. Nu kan ik mooi zien hoe lang ze doen over reageren en wat ze willen doen om een klant te behouden.
[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 08-03-2012 08:44 ]
Ik denk dat je me ook verkeerd begrijpt... ik zei ook...Luuk1983 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:43:
[...]
Nou ik vind 40 euro bij tweak (aanbieding) in verhouding met 54,95 per maand een behoorlijk verschil. Dat is meer dan 25% korting. Dat scheelt bijna 180 euro op een heel jaar EN ik krijg er een A140 in bruikleen bij. Maar wat jij doet, lekker blijven zitten, daar gaan de meeste verzekeraars/aanbieders/providers natuurlijk vanuit. Om dat de meeste mensen geen zin hebben in het rompslomp van overstappen. Maar als je een beetje moeite doet en op meerdere plekken kunt besparen, dan moest je eens weten wat je per jaar kunt besparen. Daarvoor kan je onderhand op vakantie!
Ik sta ook op het punt om over te stappen op Tweak. Ik heb wel eerst XMS gevraagd wat ze mij kunnen bieden. Ik ben niet ontevreden over XMS, dus daarvoor hoef ik niet weg. En ik wil best mijn contract met een jaarcontract verlengen om korting te krijgen. Nu kan ik mooi zien hoe lang ze doen over reageren en wat ze willen doen om een klant te behouden.
Dus ja, ook ik denk er over om over te stappen naar Tweak...Lekker blijven zitten waar je zit, totdat een ander met een echt goede aanbieding komt.
Maar ik keek dus even naar het "langere termijn plaatje" waarbij Tweak dus duurder is dan XMS.
Net zoals dat ik dit jaar ook weer overgestapt was naar andere (zorg)verzekeringen, omdat die goedkoper waren.
[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 08-03-2012 08:51 ]
Ah excusez-moi!Thasaidon schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:49:
Ik denk dat je me ook verkeerd begrijpt... ik zei ook...
Das waar, maar in mijn geval, als ik 180 euro verdien in één jaar en Tweak is vervolgens na dat jaar 5 euro duurder dan XMS nu, dan kan ik 36 maanden vooruit voordat het pas duurder wordt.Thasaidon schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:49:
Dus ja, ook ik denk er over om over te stappen naar Tweak...
Maar ik keek dus even naar het "langere termijn plaatje" waarbij Tweak dus duurder is dan XMS.
No problem
In mijn geval ligt dat dus anders, want bij mij scheelt het dus € 10,- per maand... (mijn huidige pakket bij XMS vergeleken met de normale prijs voor hetzelfde pakket bij Tweak).[...]
Das waar, maar in mijn geval, als ik 180 euro verdien in één jaar en Tweak is vervolgens na dat jaar 5 euro duurder dan XMS nu, dan kan ik 36 maanden vooruit voordat het pas duurder wordt.
Dus mijn "omslagpunt" ligt wat anders. Daar komt bij dat de 140 dus "gehuurd" moet worden (per maand) en die kosten heb ik nu bij XMS niet.... etc...
Ik ben dus nog even aan het rekenen
[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 08-03-2012 09:02 ]
Iemand (in Amersfoort) al ervaren dat de Animo's een update hebben gekregen ? Volgens mij zag ik vanochtend dat ze waren afgestapt van de rode menu kleur naar blauw en authenticatie mislukte ook. ?!
If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..
Hier in een bepaald postcode gebied van Deventer kan ik ook geen Tweak Blauw krijgen volgens hun postcode check. En dat terwijl; ik nu ook op Reggefiber zit, Tweak volgens hun site Blauw kan leveren in Deventer en als klap op de vuurpijl heb ik Reggefiber zelf gebeld en ook die zeggen dat Tweak zou moeten kunnen leveren.Fiber schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:30:
Hey, Denan is back...!
Ik heb hierover gecommuniceerd met Tweak, maar zij hebben hun postcode check heilig verklaard, want dat komt bij Reggefiber vandaan (en die zeggen tegen mij dat het wel kan).
Vreemd.
Reggefiber verteld mij i.i.g. dat het kan dat een bepaalde provider niet in een bepaalde gebied kan leveren, omdat zij er technisch niet op aangesloten zijn (wat dat ook moge betekenen).
Overstappen wil iedereen best wel doen maar de kans dat het fout gaatLuuk1983 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:43:
[...]
Nou ik vind 40 euro bij tweak (aanbieding) in verhouding met 54,95 per maand een behoorlijk verschil. Dat is meer dan 25% korting. Dat scheelt bijna 180 euro op een heel jaar EN ik krijg er een A140 in bruikleen bij. Maar wat jij doet, lekker blijven zitten, daar gaan de meeste verzekeraars/aanbieders/providers natuurlijk vanuit. Om dat de meeste mensen geen zin hebben in het rompslomp van overstappen. Maar als je een beetje moeite doet en op meerdere plekken kunt besparen, dan moest je eens weten wat je per jaar kunt besparen. Daarvoor kan je onderhand op vakantie!

Dat is vaak het probleem..........