XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik weet geld het volgende:

Je houdt bij XMS ook via DHCP hetzelfde IP adres tenzij:

- er grootschalig onderhoud aan het netwerk wordt uitgevoerd.
- je het glasvezelmodem langer dan 60 minuten stroomloos houdt (zelfs dan in de meeste gevallen blijf het IP adres hetzelfde = mijn ervaring)

* :X dit kan ook keihard fout zijn, ben zelf geen XMS klant :X *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 08:38
Je houd hetzelfde IP indien je hetzelfde MAC adres achter de modem aansluit. Heb je een ander macadres, dan krijg je ook een ander IP.

Je krijgt ook een ander IP indien de spanning er inderdaad een X aantal tijd is afgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

buzzlightyear

To infinity and beyond...

In het menu van de M540 wil ik zenders blokkeren. Hierbij wordt gevraagd om een pincode maar de enige die ik heb terug kunnen vinden is de standaardcode 0000 die helaas niet werkt.

Op welke manier kan ik de pincode resetten naar een default en welke default is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Hele box terug naar fabrieksinstellingen, 1111 :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzlightyear schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:08:
In het menu van de M540 wil ik zenders blokkeren. Hierbij wordt gevraagd om een pincode maar de enige die ik heb terug kunnen vinden is de standaardcode 0000 die helaas niet werkt.

Op welke manier kan ik de pincode resetten naar een default en welke default is dit?
De standaard pincode hiervoor is 1111, via menu -> instellingen -> instellen kan je deze wijzigen naar een pincode van eigen keuze. -Tim

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

jongerenchaos schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:11:
Je houd hetzelfde IP indien je hetzelfde MAC adres achter de modem aansluit. Heb je een ander macadres, dan krijg je ook een ander IP.

Je krijgt ook een ander IP indien de spanning er inderdaad een X aantal tijd is afgeweest.
XMS heeft twee verschillende systemen.
1) Packetfronts
2) Genexis

De packetfronts krijgen hun IP van kleine DHCP servers die in de wijk routers zitten
De genexis krijgen hun IP van een globale dhcp server

De expire-time van de packetfronts staat op 2 minuten
De expire-time van de genexis staat op 60 minuten

Wanneer je de MAC veranderd krijg je in princiepe na die expire-time een nieuw IP. Wanneer je dus een nieuwe router aansluit en niet het MAC spoofed, dat moet je bij packetfronts 2 minuutjes wachten, bij een genexis een uur.

Als je MAC adres hetzelfde blijft, maar de expire-time wel verstreken is , dan probeerd hij nog steeds hetzelfde IP te geven, mits die niet nog beschikbaar is. Als iemand anders er al mee aan de haal is. In princiepe kan dat geregeld worden in een option-82.

Ik vermoed dat de globale DHCP server die in het genexis gebied dit kan en doet.
Ik vermoed dat de kleine pop-router-based DHCP servertjes dat niet kunnen, waardoor je misschien toch een ander IP krijgt ondanks hetzelfde MAC.

Daarin tegen kan je in een packetfront wel een echt statisch fixed IP krijgen en in genexis gebieden niet. (daar is hij theoretisch al fixed zolang er maar geen groot onderhoud plaats vind, en zelfs dan worden zelfs die caches vaak geback-upped en terug gezet na het onderhoud. Gaat soms wel eens fout, maar goed.)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:56:
[...]
Daarin tegen kan je in een packetfront wel een echt statisch fixed IP krijgen en in genexis gebieden niet. (daar is hij theoretisch al fixed zolang er maar geen groot onderhoud plaats vind, en zelfs dan worden zelfs die caches vaak geback-upped en terug gezet na het onderhoud. Gaat soms wel eens fout, maar goed.)
Ik weet niet precies wat hier staat, maar goed.

De dhcp server voor genexis werkt niet met caches; het ip # wordt hard aan de option-82-info gekoppeld. Dus je krijgt altijd hetzelfde IP #, onafhankelijk van 'onderhoud'. Zolang je maar aan dezelfde poort op dezelfde switch blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:44:
[...]

Ik weet niet precies wat hier staat, maar goed.

De dhcp server voor genexis werkt niet met caches; het ip # wordt hard aan de option-82-info gekoppeld. Dus je krijgt altijd hetzelfde IP #, onafhankelijk van 'onderhoud'. Zolang je maar aan dezelfde poort op dezelfde switch blijft zitten.
Ik ben ook verder niet bekend met option-82, laat staan met DHCP in diepe zin. Ik weet alleen wat ik zelf heb moeten leren omdat ik iets wil. (IPTV over de router bijvoorbeeld)

Ik weet in ieder geval wel, dat laatst toen ze de DHCP server opnieuw moesten inspoelen en ze niet de juiste config files etc hadden gebackupped. Iedereen een ander IP kreeg. Dus die info staat wel ergens geschreven, of je het een cache mag noemen weet ik niet. Verdere en/of complete/onjuiste/juiste info heb ik ook verder niet omdat het mij niet boeide aangezien ik in een PF gebied zit ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Nu de nieuwe iPad aangekondigd is met een retina-scherm, vraag ik me af wat de roadmap wordt van de XMS-app. Gaat het mogelijk worden om via deze app full hd tv te kijken op de iPad, en zo ja, wanneer? Want dat zou echt awesome zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storingsmelding alle diensten met Packtetfront glasvezelmodem

Er is op dit moment een storing bij al onze klanten die gebruik maken van het Packet Front glasvezelmodem. Dit probleem wordt onderzocht en zo snel mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb in Amersfoort nog gewoon internet over de PacketFront. Telefoon werkt ook, tv weet ik niet. Voorlopig geen probleem.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier maar dan: Wat houd de storing precies in? Heb je meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Krizna schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:21:
Nu de nieuwe iPad aangekondigd is met een retina-scherm, vraag ik me af wat de roadmap wordt van de XMS-app. Gaat het mogelijk worden om via deze app full hd tv te kijken op de iPad, en zo ja, wanneer? Want dat zou echt awesome zijn.
Dan waarschijnlijk niet alle kanalen. Misschien een handje vol. Het kost namelijk nogal wat resources om de streams live te encoden naar mp4 en ze via een m3u8 live-http segmenting techniek, richting de klanten te krijgen.

Daarbij komt dat de http-stream techniek van apple unicast is, dus als we met zijn alle dan veel TV kijken, dan krijgt het netwerk het misschien te zwaar.

(je kan het natuurlijk wel voor jezelf realiseren op een eigen machientje in je netwerk ;) )
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:49:

Er is op dit moment een storing bij al onze klanten die gebruik maken van het Packet Front glasvezelmodem. Dit probleem wordt onderzocht en zo snel mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Sophie
www.j1nx.nl is ook nog gewoon online, dus wat is die storing dan precies?

[ Voor 22% gewijzigd door j1nx op 09-03-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de site gaat het om een Internet storing, vast iets met dhcp ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:49:

Met vriendelijke groet,
Sophie
De storing is voor een groot aantal klanten al opgelost. Er wordt hard gewerkt om dit voor alle gedupeerde klanten te realiseren. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47
Wat is ongeveer de periode die je moet wachten nadat Reggefiber de boel in huis heeft geinstalleerd en dat de modem door XMS word geleverd?

[ Voor 6% gewijzigd door tita_tovenaar op 09-03-2012 17:10 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Is lastig te zeggen. In sommige gevallen hangt Reggefiber al wel het FTU op, maar is de wijkcentrale of IT nog niet gereed. Dan kan er wel een paar maanden tussenzitten voordat het NT opgehangen wordt. Dat is wel enigzins ongelukkig. :P

In andere gevallen zit er een week of twee tussen.

FTU = plastic grondplaat
NT= actief modem

[ Voor 13% gewijzigd door Mojo op 09-03-2012 18:30 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:17
j1nx schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:56
[...]

Daarin tegen kan je in een packetfront wel een echt statisch fixed IP krijgen en in genexis gebieden niet.
Volgens mij klopt dit niet want ik ben vorig jaar verhuist binnen XMS gebied en heb mijn vaste IP gewoon gehouden op mijn nieuwe adres (handmatig invoeren, geen DHCP).. En op mijn nieuwe adres heb ik een Genexis modem.. Oude adres was een Packetfront..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook met een Genexis is een vast IP inderdaad gewoon mogelijk.

Het wordt in de praktijk echter bijna nooit meer aangeboden. Ik geloof dat er bij XMS ooit een optie was om een vast IP te hebben en blijkbaar kan je dat dan wel mee nemen als je verhuist....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:33:
Ook met een Genexis is een vast IP inderdaad gewoon mogelijk.

Het wordt in de praktijk echter bijna nooit meer aangeboden. Ik geloof dat er bij XMS ooit een optie was om een vast IP te hebben en blijkbaar kan je dat dan wel mee nemen als je verhuist....
Als je verhuist naar een ander aansluitgebied kun je je IP # niet meenemen, want daar zijn andere DHCP pools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Inflatable schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 21:38:
[...]

Volgens mij klopt dit niet want ik ben vorig jaar verhuist binnen XMS gebied en heb mijn vaste IP gewoon gehouden op mijn nieuwe adres (handmatig invoeren, geen DHCP).. En op mijn nieuwe adres heb ik een Genexis modem.. Oude adres was een Packetfront..
Serieus? Naar mijn idee zou dat niet zomaar moeten kunnen. Het beheer van de DHCP server ligt namelijk op het packetfront netwerk bij een andere partij dan het Genexis netwerk en ik zou daarom niet verwachten dat het werkte.

Puur uit nieuwsgierigheid, zou je me je klantnummer eens kunnen PM'en? Ben erg benieuwd wat het systeem er van zegt namelijk. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Mojo schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:40:
[...]

Serieus? Naar mijn idee zou dat niet zomaar moeten kunnen. Het beheer van de DHCP server ligt namelijk op het packetfront netwerk bij een andere partij dan het Genexis netwerk en ik zou daarom niet verwachten dat het werkte.

Puur uit nieuwsgierigheid, zou je me je klantnummer eens kunnen PM'en? Ben erg benieuwd wat het systeem er van zegt namelijk. :)
Packetfront heeft een service - Static IP. Genexis gebied eigenlijk niet maar daar worden IP"s gelocked aan de connection ID. Dat is eigenlijk ook static (via DHCP) en zal in de praktijk, zolang je connectionID in de DHCP config is opgenomen, net zo static zijn als de ' echte' static IP's.

Wel zijn er vanwege een migratie in het verleden links gemaakt tussen beide structuren. Door jouw verhuizing is je packetfront configuratie waarschijnlijk nog steeds actief op je nieuwe locatie. Inclusief het static IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:38:
Als je verhuist naar een ander aansluitgebied kun je je IP # niet meenemen, want daar zijn andere DHCP pools.
Nope. De static IP pool is een eigen pool die los staat van de DHCP pools die regionaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13-09 11:09
Als als je zoals ik een packetfront modem hebt, stel je je IP hard in dus echt statisch. Je krijgt dan ook geen IP meer van een DHCP server.

Persoonlijk vindt ik dat een groot voordeel, ik heb een statisch ip zelf ingesteld in mijn router dus geen last van dhcp servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:18:
Als als je zoals ik een packetfront modem hebt, stel je je IP hard in dus echt statisch. Je krijgt dan ook geen IP meer van een DHCP server.

Persoonlijk vindt ik dat een groot voordeel, ik heb een statisch ip zelf ingesteld in mijn router dus geen last van dhcp servers.
Ik ook, al had ik het niet voor die reden gedaan. Mijn domain verwijst naar mijn IP. Het is irri als je IP veranderd om wat voor reden dan ook, omdat de DNS wel weer een paar uur duurt voordat hij weer geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Rekenblok, ik wilde even melden dat het plaatje met het XMS logo in de topicstart al tijdje niet werkt
http://xms.pbservers.nl/image/xms.gif maar bestaat niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

MiK schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:18:

j1nx schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:48:
[...]

Ik ook, al had ik het niet voor die reden gedaan. Mijn domain verwijst naar mijn IP. Het is irri als je IP veranderd om wat voor reden dan ook, omdat de DNS wel weer een paar uur duurt voordat hij weer geupdate is.
Omdat ik ook servers draai heb ik toen gewoon gekozen voor een "vast IP".
Wat ik ook aan mijn Genexis hang, Ik krijg altijd hetzelfde IP.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het beeld en geluid bij Studio Sport op Ned 1 (iptv, A110) loopt niet synchroon. Ligt dat aan XMS, mijn A110 of is dat landelijk?

Edit:
Even de stroom van de A110 gehad, nu is het weer goed. Toch gek.

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 11-03-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Ik probeer het nog maar eens; @XMS_webcare: ik heb nu al een paar weken een actieve aansluiting, maar geen DTV HD recorder en geen XMS login gegevens. Hoe lang nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

souris schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:27:
Ik probeer het nog maar eens; @XMS_webcare: ik heb nu al een paar weken een actieve aansluiting, maar geen DTV HD recorder en geen XMS login gegevens. Hoe lang nog?
Volgens mij kun je beter bellen met de helpdesk ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
Loveparade schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:29:
[...]

Volgens mij kun je beter bellen met de helpdesk ;)
Helaas niet. @webcare reageert tenminste nog. Bij de helpdesk moeten ze gaan vragen en zullen ze "terug bellen". Niet dus. "Er is iets met het systeem, waardoor we geen wachtwoorden kunnen uitgeven". Geloof je het zelf? Al 4 weken?

@webcare: wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souris schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:27:
Als je ons via DM je adresgegevens stuurt dan zoeken we dit graag voor je uit. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:43
tita_tovenaar schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:09:
Wat is ongeveer de periode die je moet wachten nadat Reggefiber de boel in huis heeft geinstalleerd en dat de modem door XMS word geleverd?
Bij mijn aansluiting zat er tussen de plaatsing van de FTU (kabel naar binnen en een montage van een oversized lasdoos) en de NT (modem XMS, in mijn geval een PacketFront = STD voor XMS in Soest) ongeveer 1.5 maand gezeten. Activatie heeft een dag op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
We hebben sinds een paar weken XMS met een triple play pakket: Internet, Telefoon en Analoge R/TV.

Eén van mijn huisgenoten kijkt veel Comedy Central (via analoog) en merkt daar geregeld kleine haperingen waardoor je net een woord mist. Dat gebeurt niet bij andere zenders.

Ik woon in Nijmegen en zit bij G-3. Zijn er anderen die dit probleem opmerken en/of is het bekend? Ik merk het zelf niet bij de zenders (analoog) die ik geregeld kijk. Dat duidt er m.i. op dat het probleem of bij Comedy Central ligt of bij het inkoppelen van Comedy Central op Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sommige sites werken enorm traag !!!
Internet is soms niet vooruit te branden.
Meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:11
nee, hier niet ;)

[ Voor 71% gewijzigd door White_Collar op 12-03-2012 15:18 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:05:
[...]

Als je ons via DM je adresgegevens stuurt dan zoeken we dit graag voor je uit. -Tim
adresgegevens via DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 21:35
My-life schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:10:
Welke QAM waarde gebruikt XMS? Ik moet dit instellen voor m'n DVB-C tuner (HDHomeRUN), maar ik merk geen verschil tussen 64, 128 en 256. Alle drie werken ze prima.
Iemand hier nog antwoord op? @XMS_webcare misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Uit de GHM FAQ:
Welke instellingen moet ik op mijn DVB-C ontvanger gebruiken om DVB-C te kunnen kijken?DVB-C - Instellingen
Om via DVB-C Televisie te kunnen kijken heeft u een DVB-C ontvanger nodig. De instellingen voor de DVB-C ontvanger om gebruik te kunnen maken van de DVB-C dienst van Glashart Media zijn als volgt:
- Frequency: 304 MHz, vaak in te vullen als 304000 (kHz)
- QAM: 64

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:13:
sommige sites werken enorm traag !!!
Internet is soms niet vooruit te branden.
Meer mensen last van ?
ja. bij mij klapt ie er om de haverklap uit. word er niet goed van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hier in Wijchen (6601) hield DTV en internet en mee op. Een reset van alles heeft het tot nu toe wel opgelost, dus het hoeft zeker geen algemeen probleem te zijn, maar even ter info!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Nog steeds schokkerig beeld op één HD en Ketnet/Canvas HD. Dat duurt nu al bijna een jaar. Waar gaat het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
elwinvangestel schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:06:
Nog steeds schokkerig beeld op één HD en Ketnet/Canvas HD. Dat duurt nu al bijna een jaar. Waar gaat het fout?
Alleen op de 130 en de 532. Op een 540 gaat het wel goed.
Firmware foutje, ghm is deze aan het aanpassen omdat te herstellen :)

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 12-03-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:20:
[...]
ghm is deze aan het aanpassen omdat te herstellen :)
Nou gelukkkig zitten ze er boven op :'( (speelt al een behoorlijk tijdje, samen met andere "kleine" issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update schokkerig beeld op één HD en Ketnes/Canvas HD

Zoals Rekenblok al aangeeft is GHM bezig met een nieuwe firmware versie om dit probleem op te lossen voor de 130 en M532, de huidige verwachting is dat deze eind mei kan worden aangeboden. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Fiber schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:22:
Het beeld en geluid bij Studio Sport op Ned 1 (iptv, A110) loopt niet synchroon. Ligt dat aan XMS, mijn A110 of is dat landelijk?

Edit:
Even de stroom van de A110 gehad, nu is het weer goed. Toch gek.
Heb ik ook wel eens. Meestal helpt zappen naar een andere zender en daarna weer terug ook.
Scheelt wat tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:29:
[...]

De HD versie van deze zenders heeft problemen, GHM geeft aan dat het een hardnekkig probleem is en adviseert haar klanten voorlopig de SD versie te bekijken. Zodra er meer informatie bekend is wordt het door Webcare doorgegeven. -Tim
Dat bedoel ik met; "Er bovenop zitten" [/sarcasme]

Echter loopt het al sinds JULI 2011. OBN heeft bijvoorbeeld sinds die tijd al een melding uit staan, dat ze de HD vervangen hebben door SD vanwege dit probleem.

Snap echt niet waarom het zo lang moet duren, doet mij denken dat er dus gewoon mensen bij GHM werken die niet capabel zijn en/of de juiste kennis bezitten.

Nog zo'n eentje; Neem eens iets op van Cartoon Network als de audio op NL staan. Durf te zweren dat in de opname nog steeds engelse audio zit.

Snap werkelijk waar niet waarom al die providers niet eens wat konten gaan schoppen bij die jongens van GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
j1nx schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:38:
Nog zo'n eentje; Neem eens iets op van Cartoon Network als de audio op NL staan. Durf te zweren dat in de opname nog steeds engelse audio zit.
Ik wil bij het bekijken van Cartoon Network überhaupt gewoon de Engelse audiotrack kunnen kiezen :'( Dat NL is echt niet om aan te horen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
@Luuk1983,

Heb je al wat gehoord vanuit XMS m.b.t. het eventueel verlengen van je contract in ruil voor een leuke actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
marigo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:09:
@Luuk1983,

Heb je al wat gehoord vanuit XMS m.b.t. het eventueel verlengen van je contract in ruil voor een leuke actie?
Niks, kwalijke zaak dus! Ik heb die mail woensdag 07-03 gestuurd. Ik geef ze nog deze week, anders ga ik zondermeer over op Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:14:
[...]

Niks, kwalijke zaak dus! Ik heb die mail woensdag 07-03 gestuurd. Ik geef ze nog deze week, anders ga ik zondermeer over op Tweak.
Zou je deze e-mail (nogmaals) willen versturen naar webcare@xmsnet.nl, ik ga mijn best doen voor een reactie op korte(re) termijn. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:17:
[...]

Zou je deze e-mail (nogmaals) willen versturen naar webcare@xmsnet.nl, ik ga mijn best doen voor een reactie op korte(re) termijn. -Tim
Hallo Tim, de mail is verzonden! Bedankt alvast voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ok, soms moet je even wat triggeren. ;) Ik ben erg benieuwd wat XMS kan betekenen in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me dan af wat er met die vorige mail is gebeurd.. ben ik dan de enige? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:10:
Ik vraag me dan af wat er met die vorige mail is gebeurd.. ben ik dan de enige? :P
Die staat waarschijnlijk nog steeds in de bak "ongelezen" samen met vele anderen. :D
Mijn ervaring met de standaard helpdesk en mail is zeer bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Thasaidon schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:21:
[...]

Die staat waarschijnlijk nog steeds in de bak "ongelezen" samen met vele anderen. :D
Mijn ervaring met de standaard helpdesk en mail is zeer bedroevend.
Het is ook heel lastig om alle "echte" email eruit te vissen tussen alle spam emailtjes die de spam-filter steeds maar niet tegen kan houden >:)

(ok nou ben ik echt klaar met dat sarcastische gedoe, belooft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het probleem met e-mail is natuurlijk ook dat je nooit zeker weet of hij wel echt aankomt natuurlijk. Het beste is eigenlijk nog om hem tijdens kantooruren te versturen, en dan gewoon een uurtje later even bellen en vragen of hij is aangekomen... Als ze dat kunnen bevestigen is het natuurlijk ook een kleine moeite om hem direct even te lezen...

Met andere woorden, niet afwachten maar er zelf bovenop blijven zitten. En als je de naam van een medewerker hebt met zijn directe e-mail adres communiceert dat ook al een stuk vlotter.

Natuurlijk, zou allemaal niet nodig moeten zijn, weet ik. Maar ondanks alle mooie woorden is klantenservice bij de meeste bedrijven toch vaak een ondergeschoven kindje. Verkoop en marketing en zo vinden ze helaas bijna allemaal veel belangrijker. Ten onrechte natuurlijk, een goede klantenservice is je beste marketing, maar peuter dat een directie maar eens aan het verstand. Die zien klantenservice gewoon als een kostenpost, waar altijd op beknibbeld kan worden. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UPC gaat ook meer QAM 256 gebruiken en geeft toe dat zij uiteindelijk ook gaan sleutelen aan het analoge aanbod:
http://www.totaaltv.nl/ni..._op_kabelnetwerk_UPC.html
Ziggo gaat inderdaad zenders toevoegen en begint eind mei met:
MTV NL HD, Nickelodeon HD en Comedy Central HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Hallo Tim, de mail is verzonden! Bedankt alvast voor de moeite.
Je hebt een DM ;) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Helaas, XMS kan me helaas geen tegenbod doen t.o.v. Tweak. Ik heb aangegeven dat ik best bereid ben om mijn contract met een jaar te verlengen om in aanmerking te komen voor korting/een actie/etc, maar dat zit er op dit moment dus niet in. Dit betekent zeer waarschijnlijk dat ik naar Tweak over ga. Ik ben een dief van m'n eigen portemonee als ik dat niet doe. Ik ga alleen nog even alles goed doornemen of ik niks gemist heb tussen de vergelijking XMS/Tweak.

[ Voor 0% gewijzigd door Luuk1983 op 13-03-2012 17:00 . Reden: Edit: 'geen' toegevoegd, dank je My-life! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Je bedoeld waarschijnlijk, "helaas geen tegenbod doen".
Ik denk ook niet dat het realistisch is dit binnen enkele weken te verwachten van XMS. Hier zal toch eerst over nagedacht moeten worden.

Veel plezier bij Tweak en deel vooral je ervaringen zodat de overige ook kunnen beslissen of het verstandig is om over te stappen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

My-life schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:53:
Je bedoeld waarschijnlijk, "helaas geen tegenbod doen".
Ik denk ook niet dat het realistisch is dit binnen enkele weken te verwachten van XMS. Hier zal toch eerst over nagedacht moeten worden.

Veel plezier bij Tweak en deel vooral je ervaringen zodat de overige ook kunnen beslissen of het verstandig is om over te stappen :) .
Jep, laat ons alle weten welke stappen je verricht en hoe dat verloopt. Zodra mijn netwerk gemigreerd is kan ik dan dezelfde stappen doorlopen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
EricJH schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:54:
We hebben sinds een paar weken XMS met een triple play pakket: Internet, Telefoon en Analoge R/TV.

Eén van mijn huisgenoten kijkt veel Comedy Central (via analoog) en merkt daar geregeld kleine haperingen waardoor je net een woord mist. Dat gebeurt niet bij andere zenders.

Ik woon in Nijmegen en zit bij G-3. Zijn er anderen die dit probleem opmerken en/of is het bekend? Ik merk het zelf niet bij de zenders (analoog) die ik geregeld kijk. Dat duidt er m.i. op dat het probleem of bij Comedy Central ligt of bij het inkoppelen van Comedy Central op Glashart.
Bumpje. Anybody? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkymar
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-07 14:18
Sinds gisterenmiddag, 12 maart geen telefoon in Soest. Al 2x helpdesk gebeld, alles gereset maar tot nu toe zonder resultaat.
Er zou een storing zijn en het probleem moet nog worden opgelost. Op mijn vraag waneer, kreeg ik een vaag antwoord van vraag bundelen, doorgeven en weet niet wanneer het opgelost wordt.
Meer mensen last van deze storing in 3766? Webcare ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 15:49
Ik heb 14 dagen geleden de Tv's boven aangesloten op een Amino 110 beneden heb ik een 540.
Alles werkte naar behoren,tot vandaag één van de TV's boven het in eerste instantie helemaal niet deed, na veel gedoe kreeg ik wel beeld maar dat was niet best,en later gaf de Amino aan dat de zender niet beschikbaar was.

En dat geld voor alle zenders,ik heb al een firmware update uitgevoerd,de Amino's omgeruild een tijdje van het stroom af,maar niets heeft geholpen.

Is er misschien een storing of is toch de UTP kabel niet goed?
Daar heb ik zelf stekkertjes aangezet,maar omdat de lampjes op de Amino en switch wel branden,en alles het eerst toch gedaan heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
jonkymar schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:19:
Sinds gisterenmiddag, 12 maart geen telefoon in Soest. Al 2x helpdesk gebeld, alles gereset maar tot nu toe zonder resultaat.
Er zou een storing zijn en het probleem moet nog worden opgelost. Op mijn vraag waneer, kreeg ik een vaag antwoord van vraag bundelen, doorgeven en weet niet wanneer het opgelost wordt.
Dus je moet meerdere mensen vinden die dit probleem ook hebben...... anders helpen ze je niet ?
Het lijkt me logisch dat XMS elke klant helpt die voor een storing belt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bubba76 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:20:
Daar heb ik zelf stekkertjes aangezet,maar omdat de lampjes op de Amino en switch wel branden,en alles het eerst toch gedaan heeft. 8)7
Zou zomaar kunnen, pak je internet kabel en gebruik die om te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
j1nx schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:03:
[...]

Jep, laat ons alle weten welke stappen je verricht en hoe dat verloopt. Zodra mijn netwerk gemigreerd is kan ik dan dezelfde stappen doorlopen.

Alvast bedankt!
Jij zit toch ook in Leiden ?...... 2324 ?
Ik heb 14 dagen geleden de Tv's boven aangesloten op een Amino 110 beneden heb ik een 540.
Alles werkte naar behoren,tot vandaag één van de TV's boven het in eerste instantie helemaal niet deed, na veel gedoe kreeg ik wel beeld maar dat was niet best,en later gaf de Amino aan dat de zender niet beschikbaar was.

En dat geld voor alle zenders,ik heb al een firmware update uitgevoerd,de Amino's omgeruild een tijdje van het stroom af,maar niets heeft geholpen.

Probeer eens een andere kabel, of een andere switch. Zo te lezen heb je twee amino`s dus heb je drie UTP kabels

[ Voor 57% gewijzigd door boswandeling op 13-03-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was een probleempje met de router :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MiK schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:50:
[...]

Dus je moet meerdere mensen vinden die dit probleem ook hebben...... anders helpen ze je niet ?
Het lijkt me logisch dat XMS elke klant helpt die voor een storing belt ?
Uhm nee, ze bundelen alle storing meldingen en zetten deze in 1 reeks door naar het noc om een groepsticket te forceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Rekenblok schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:20:
[...]

Uhm nee, ze bundelen alle storing meldingen en zetten deze in 1 reeks door naar het noc om een groepsticket te forceren ;)
Dus met een beetje pech duurt de storing langer dan het had hoeven duren ?

Ik ken dit soort bundeling trouwens best goed, Casema deed hier ook aan.

Ik had door een bepaalde zender vaak strepen, mijn buren waren italianen en irakezen. die keken deze zender in ieder geval niet, maar ik ga niet de hele straat of om te smeken voor een zogevraagde vraagbundeling.

Uiteindelijk heb ik dit probleem nog twee maanden gehad, heb namelijk een monteur laten komen met een hele andere smoes.

Maar ik maak uit de opmerking van rekenblok dus op dat het nadeel weer zichbaar wordt dat je als ISP je diensten bij een ander bedrijf inkoopt, in dit geval voip dus.

Ben zo blij met mijn Fritz 7050 en Breezz gebaseerde SIP account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Mik,

Meestal heeft het noc al vrij snel in de gaten dat er een groeps storing is. :)
Ze vragen dan wat voorbeelden, (meestal zijn 3 tot 4 voorbeelden al voldoende) die verzamelt xms en zet het door naar het noc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mik: Hier ook een Fritz!box (maar dan een 7390) icm. Breezz (bij Callvoip). Werkt echt heerlijk!

Ik zit bij Lijbrandt, waar nieuwe abbo structuren zijn geintroduceerd (je kan nu geen abonnementen zonder telefonie meer krijgen als je ook TV en internet hebt). Dus voor de aardigheid eens een ouderwets analoog (bedraad) Siemens toestel op de Genexis aangesloten.

En ik weet niet of Lijbrandt en XMS dezelfde VOIP leverancier gebruiken, maar heb het hier dus iig over Lijbrandt met VOIP in een Genexis NT. En de kwaliteit is gewoon naatje. Veel brom en ruis, zelfs al als je alleen nog maar de dial tone hoort. Familie van m'n vriendin, die in Deventer wonen en daar Concepts-ICT icm. een Genexis hebben, hebben overigens ook geen geweldige belkwaliteit (ook brom en laag volume hoorbaar voor de andere kant van de lijn).

Nee.... doe mij maar directe SIP toegang icm. een Fritz!box of Siemens IP dect setup :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de praktijk zijn er dan al individuele tickets naar NOC gezet. Hierna kan het NOC besluiten of er een algemeen probleem is (in een bepaald gebied) en een groepsticket aanmaken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jonkymar schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:19:
Er lijkt een probleem te zijn in Soest, maar er moet met iedere klant netjes een troubleshoot worden uitgevoerd. Is dit gisteren gebeurd? Zo nee; wil je even een DM sturen met je adresgegevens, probleemomschrijving en wat er is getest om het probleem te verhelpen? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is gisterenavond en vannacht onderhoud gedaan aan het netwerk. Na een stroomonderbreking van de amino, moet het nu weer werken. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

eymey schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:01:
...
En ik weet niet of Lijbrandt en XMS dezelfde VOIP leverancier gebruiken, maar heb het hier dus iig over Lijbrandt met VOIP in een Genexis NT. En de kwaliteit is gewoon naatje. Veel brom en ruis, zelfs al als je alleen nog maar de dial tone hoort. Familie van m'n vriendin, die in Deventer wonen en daar Concepts-ICT icm. een Genexis hebben, hebben overigens ook geen geweldige belkwaliteit (ook brom en laag volume hoorbaar voor de andere kant van de lijn)....
En wat was de reactie van Lijbrandt en Concepts hierop? Is die Genexis al een keer vervangen? Beetje hier (off-topic) lopen klagen helpt ook niet echt natuurlijk. Bij XMS lijkt de kwaliteit van de telefoondienst op dit moment trouwens behoorlijk in orde volgens mij. Dat het soms goedkoper kan met externe VOIP aanbieders is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:51:
[...]

Jij zit toch ook in Leiden ?...... 2324 ?

[...]
Jep 2316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkymar
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-07 14:18
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:05:
[...]

Er lijkt een probleem te zijn in Soest, maar er moet met iedere klant netjes een troubleshoot worden uitgevoerd. Is dit gisteren gebeurd? Zo nee; wil je even een DM sturen met je adresgegevens, probleemomschrijving en wat er is getest om het probleem te verhelpen? - Sophie
Het probleem is nu opgelost, we kunnen weer bellen.
Bij het eerste contact met de helpdesk werd ik keurig geholpen en is e.a. getest. Bij het 2e contact kreeg ik dat vaag verhaal van bundelen, weet niet wanneer het opgelost wordt
Ik heb toch het idee dat zodra ik een probleem aan jullie voorleg, dat het sneller opgelost wordt
In ieder geval bedankt voor je medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:49
Luuk1983 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:32:
Helaas, XMS kan me helaas geen tegenbod doen t.o.v. Tweak. Ik heb aangegeven dat ik best bereid ben om mijn contract met een jaar te verlengen om in aanmerking te komen voor korting/een actie/etc, maar dat zit er op dit moment dus niet in. Dit betekent zeer waarschijnlijk dat ik naar Tweak over ga. Ik ben een dief van m'n eigen portemonee als ik dat niet doe. Ik ga alleen nog even alles goed doornemen of ik niks gemist heb tussen de vergelijking XMS/Tweak.
Dit is precies de discussie die ik ook met XMS aan het voeren was em waar ik mijn bevindingen een tijdje terug van ben gaan melden hier.

In plaats van dat ze die enkele oude klant die dit vraagt nou tegemoet komen i.p.v. ze af te wimpelen. Nu zoeken die klanten de publiciteit en zitten zij met het negatieve nieuws dat ze niks doen voor mensen die al langer klant zijn en die destijds niet eens de keuze hadden voor een HD setopbox bijvoorbeeld.

Dit gaat ze meer klanten kosten als ze niet snel met een aanbieding voor de "oude" klanten komen. Hou ons op de hoogte van het vergelijk en de overstap. Wellicht dat er meer volgen!

[ Voor 17% gewijzigd door RefleCs op 14-03-2012 13:15 ]

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Bij andere providers is dit aardig normaal, je krijgt dan wel een nieuw jaar contract met de bijbehorende nieuwe voorwaarden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:26:
Bij andere providers is dit aardig normaal, je krijgt dan wel een nieuw jaar contract met de bijbehorende nieuwe voorwaarden.
Maar niet steeds de dan geldende instapactie. Dat kost ook veel te veel geld. (of men moet maar hele kleine acties hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:19:
[...]

Maar niet steeds de dan geldende instapactie. Dat kost ook veel te veel geld. (of men moet maar hele kleine acties hebben)
Nou misschien dan niet elk jaar, maar wel om het jaar.

Als ik nu overstap vanwege een instap aktie bij tweak, zit ik daar een jaar aanvast
Dan stap ik weer over naar XMS voor de instapaktie en blijf weer voor een jaartje.

Wat nou als je gewoon als klant bij XMS na elk 2 jaar mee kan/mag doen aan een nieuwe instap aktie, met als tegen prestatie een nieuw jaarcontract.

Lijkt me beter als eerste scenario aangezien XMS dan het tweede jaar nog lekker het maand bedrag mag opstrijken. Zo niet dan heeft XMS het tweede jaar niet de inkomsten voor de klant, maar heeft die knakker dan wel weer aan het eind van het tweede jaar aan de deur staan voor het instap aktietje

Zie je de onlogica/logica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:46:
[...]

Nou misschien dan niet elk jaar, maar wel om het jaar.

Als ik nu overstap vanwege een instap aktie bij tweak, zit ik daar een jaar aanvast
Dan stap ik weer over naar XMS voor de instapaktie en blijf weer voor een jaartje.

Wat nou als je gewoon als klant bij XMS na elk 2 jaar mee kan/mag doen aan een nieuwe instap aktie, met als tegen prestatie een nieuw jaarcontract.

Lijkt me beter als eerste scenario aangezien XMS dan het tweede jaar nog lekker het maand bedrag mag opstrijken. Zo niet dan heeft XMS het tweede jaar niet de inkomsten voor de klant, maar heeft die knakker dan wel weer aan het eind van het tweede jaar aan de deur staan voor het instap aktietje

Zie je de onlogica/logica?
Even een kleine toevoeging in tegenstelling tot XMS ben je bij Tweak na je contract wel verlengbaar, je kan dan dus weer voor een jaar bijtekenen met vaak de actueel geldende korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat is waarschijnlijk precies de reden dat ze de overstap mogelijkheden niet al te eenvoudig willen maken... ;)

Gek genoeg ben ik toch wel een beetje gehecht aan m'n XMS glasvezel lijntje. Volkomen irrationeel natuurlijk, maar ik ben van nature al niet zo'n switcher... En hoe je het ook wendt of keert, XMS is wel een soort pionier geweest, met alle voordelen en nadelen die daar bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:00:
Dat is waarschijnlijk precies de reden dat ze de overstap mogelijkheden niet al te eenvoudig willen maken... ;)

Gek genoeg ben ik toch wel een beetje gehecht aan m'n XMS glasvezel lijntje. Volkomen irrationeel natuurlijk, maar ik ben van nature al niet zo'n switcher... En hoe je het ook wendt of keert, XMS is wel een soort pionier geweest, met alle voordelen en nadelen die daar bij horen.
De overstap mogelijkheden binnen WGDO zijn perfect te noemen. Ik heb hier : http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37806137 al is mijn ervaringen met mijn overstap WGDO -> WGDO beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
eymey schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:01:
@Mik: Hier ook een Fritz!box (maar dan een 7390) icm. Breezz (bij Callvoip). Werkt echt heerlijk!

Ik zit bij Lijbrandt, waar nieuwe abbo structuren zijn geintroduceerd (je kan nu geen abonnementen zonder telefonie meer krijgen als je ook TV en internet hebt). Dus voor de aardigheid eens een ouderwets analoog (bedraad) Siemens toestel op de Genexis aangesloten.

En ik weet niet of Lijbrandt en XMS dezelfde VOIP leverancier gebruiken, maar heb het hier dus iig over Lijbrandt met VOIP in een Genexis NT. En de kwaliteit is gewoon naatje. Veel brom en ruis, zelfs al als je alleen nog maar de dial tone hoort. Familie van m'n vriendin, die in Deventer wonen en daar Concepts-ICT icm. een Genexis hebben, hebben overigens ook geen geweldige belkwaliteit (ook brom en laag volume hoorbaar voor de andere kant van de lijn).

Nee.... doe mij maar directe SIP toegang icm. een Fritz!box of Siemens IP dect setup :)
Fiber schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:17:
[...]

En wat was de reactie van Lijbrandt en Concepts hierop? Is die Genexis al een keer vervangen? Beetje hier (off-topic) lopen klagen helpt ook niet echt natuurlijk. Bij XMS lijkt de kwaliteit van de telefoondienst op dit moment trouwens behoorlijk in orde volgens mij. Dat het soms goedkoper kan met externe VOIP aanbieders is weer een ander verhaal.
Mijn eerste jaar XMS was een alles in 1 pakket, was twee euro duurder dan zonder telefonie maar met een alles in een pakket krijg je het eerste halfjaar diensten voor de helft van de prijs. Heb die lijn nooit gebruikt want ik heb al jaren mijn eigen nummer via SIP en het is zeker niet het goedkoopste, via deverse SIP aanbieders kan je goedkoper bellen. Ik wil gewoon kunnen bellen en gebeld kunnen worden.

Na een het jaar heb ik telefonie gewoon afgesloten, maar als zou ik het verplicht moeten afnemen dan zou ik daarvoor betalen, maar gebruiken doe ik het niet.

De limiet op de belkosten staat mij niet aan :) bovendien heb ik teveel gezeik gezien over XMS voip. Het zal vast opgelost zijn, maar met de oplossing die ik inmiddels al 5 jaar gebruik ben ik heel erg content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Beste webcare,
Ik heb dit probleem al eens eerder gehad, maar de webmail lijkt niet echt om te kunnen gaan met regels om mail naar bepaalde mappen te verplaatsen.
Ik ontvang al tijden spam mail over Runescape accounts, terwijl ik dit hele spel nooit gespeeld heb. Dus gisteren een regel toegevoegd om dit automatisch naar de prullenbak te verplaatsen. Vervolgens viel meteen op dat de webmail heel traag werd.
Inmiddels kom ik er helemaal niet meer in met de volgende melding:
FOUT:
ERROR: Connection dropped by IMAP server.
Verzoek: SEARCH CHARSET US-ASCII NOT DELETED ALL UNDELETED From {21} noreply@runescape.com

Wat gaat hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47
Vet! Er ligt een briefje in de brievenbus dat morgen mijn stoep opengebroken wordt om de (ik citeer) "hoofdroutes van het glasvezelnetwerk aan te leggen". !

Beetje vreemd dat ik al 6 jaar XMS heb......

Iemand een idee wat er aan de hand is? Nieuwe vezels voor een andere provider ofzo?

Het is trouwens in Arnhem, 6828..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ligt het aan mij of laden de images in de topicstart niet meer ? had het al een keer aangehaald richting rekenblok maar blaakbaar heeft ie dit niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De TS wordt al een tijdje niet meer bijgehouden. Heb jij zin om hem bij te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Fiber schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:14:
De TS wordt al een tijdje niet meer bijgehouden. Heb jij zin om hem bij te werken?
Wil op z`n minst een host beschikbaar stellen inc ftp login voor de plaatjes :)

Maar echt tijd om bij te houden heb ik niet, bovendien lijkt het me niet heel handig.....ben bang dat ik @webcare etc wegjaag :)

Is het niet eens tijd voor een nieuwe topic ?

[ Voor 5% gewijzigd door boswandeling op 14-03-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:10:
[...]

Wil op z`n minst een host beschikbaar stellen inc ftp login voor de plaatjes :)

Maar echt tijd om bij te houden heb ik niet, bovendien lijkt het me niet heel handig.....ben bang dat ik @webcare etc wegjaag :)

Is het niet eens tijd voor een nieuwe topic ?
Ja maar rekenblok zoekt een vervangende vrijwilliger. Niemand wil. Ik heb geoppert het met meerdere te doen, maar iedereen (inclusief ik) heft wel een excuus.

Heb het dus toch maar niet gedaan om niet straks de sjak te zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
j1nx schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:36:
[...]

Ja maar rekenblok zoekt een vervangende vrijwilliger. Niemand wil. Ik heb geoppert het met meerdere te doen, maar iedereen (inclusief ik) heft wel een excuus.

Heb het dus toch maar niet gedaan om niet straks de sjak te zijn :-)
Tja nu gebeurt er helemaal niets, eventueel kunnen wij ons nuttig maken door in ieder geval samen het topic een beetje bij te houden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:00:

[...]
Tot nu toe (even afkloppen) lijkt overstappen bijna kinderlijk eenvoudig. De volgende stappen heb ik tot nu toe ondernomen:

1. XMS opgezegd per 8 mei 2012 per e-mail (ondertekende brief als bijlage). Binnen een paar dagen heeft XMS dit schriftelijk bevestigd: sneller dan ik had verwacht.

2. Me aangemeld bij Tweak per 8 mei 2012. Tweak heeft "overstappen van een andere glasvezelprovider" gewoon netjes in de formulieren op de website verwerkt. Na ongeveer een week heb ik van Tweak een welkomstbrief en de overeenkomst ontvangen.

3. Gisteren heb ik de ondertekende overeenkomst, samen met een kopie-rijbewijs, naar Tweak teruggestuurd.

En nu afwachten tot 8 mei 2012 en de telefoonnummers van Tweak alvast in mijn mobiel zetten. (Ik neem aan dat ik volgende week nog wel een bevestiging van ze zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goku33 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:32:
Beste webcare,
Ik heb dit probleem al eens eerder gehad, maar de webmail lijkt niet echt om te kunnen gaan met regels om mail naar bepaalde mappen te verplaatsen.
Ik ontvang al tijden spam mail over Runescape accounts, terwijl ik dit hele spel nooit gespeeld heb. Dus gisteren een regel toegevoegd om dit automatisch naar de prullenbak te verplaatsen. Vervolgens viel meteen op dat de webmail heel traag werd.
Inmiddels kom ik er helemaal niet meer in met de volgende melding:
FOUT:
ERROR: Connection dropped by IMAP server.
Verzoek: SEARCH CHARSET US-ASCII NOT DELETED ALL UNDELETED From {21} noreply@runescape.com

Wat gaat hier fout?
Als je ons via DM je adresgegevens stuurt + deze melding dan kunnen we dit laten onderzoeken voor je. :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:56:
[...]

Tot nu toe (even afkloppen) lijkt overstappen bijna kinderlijk eenvoudig. De volgende stappen heb ik tot nu toe ondernomen:

1. XMS opgezegd per 8 mei 2012 per e-mail (ondertekende brief als bijlage). Binnen een paar dagen heeft XMS dit schriftelijk bevestigd: sneller dan ik had verwacht.

2. Me aangemeld bij Tweak per 8 mei 2012. Tweak heeft "overstappen van een andere glasvezelprovider" gewoon netjes in de formulieren op de website verwerkt. Na ongeveer een week heb ik van Tweak een welkomstbrief en de overeenkomst ontvangen.

3. Gisteren heb ik de ondertekende overeenkomst, samen met een kopie-rijbewijs, naar Tweak teruggestuurd.

En nu afwachten tot 8 mei 2012 en de telefoonnummers van Tweak alvast in mijn mobiel zetten. (Ik neem aan dat ik volgende week nog wel een bevestiging van ze zal krijgen.
Ik weet niet of je nummerbehoud aangevraagd hebt, zo ja, controleer dit bij de Helpdesk van Tweak, die van mij was niet doorgekomen, ondanks dat ik wel ingevuld heb bij de online aanvraag.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
The Wizard schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:18:
[...]

Ik weet niet of je nummerbehoud aangevraagd hebt, zo ja, controleer dit bij de Helpdesk van Tweak, die van mij was niet doorgekomen, ondanks dat ik wel ingevuld heb bij de online aanvraag.
Gelukkig is je (oude) provider verplicht je nummer 2 maanden vast te houden voor overname, dus je bent hoogstens even niet bereikbaar, maar je nummer raak je in ieder geval niet kwijt.

Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.