XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.724 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Ja, maar het vertraagd wel weer extra :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Keep it coming guys!

Strijk alle rimpeltjes maar lekker strak, dan hebben wij straks een strakke lei om op over te stappen.

Nee serieus: Word gewaardeerd dat jullie de bevindingen delen en andere behouden voor eventueele valkuilen. Het lijkt er op dat een WGDO -> WGDO jaarlijkse hop goed mogelijk is.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Idd, een WGDO overstap is mogelijk zonder veel downtime. Misschien ga ik wel weer terug naar XMS, al bevalt Tweak ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

The Wizard schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:33:
Idd, een WGDO overstap is mogelijk zonder veel downtime. Misschien ga ik wel weer terug naar XMS, al bevalt Tweak ook erg goed.
Na een jaartje Tweak, mag je weer meedoen met een instap dealtje van XMS, dus waarom niet?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressieve gevechten Reggefiber :
http://www.totaaltv.nl/ni...en_Reggefiber_Twente.html
Reggefiber zou namelijk nogal opdringerig zijn naar klanten van Stichting CAI Veendam met de aanbiedingen en beloftes zonder garantie dat het glasvezelnetwerk er echt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:20:
[...]

We hebben de netwerkbeheerder om een update gevraagd, zodra er reactie is zal ik dit hier posten op het forum. -Tim
@webcare, bedankt voor jullie reactie. De ondertiteling bij opnames van 13th Street werkt weer.
Of is het tijdelijk?

Edit: Schiet mij maar lek. Vrijdagavond kijk ik eventjes een stukje van Dexter, (maandag opgenomen) word ik helemaal blij van de ondertiteling.
Gisteravond wilde ik verder kijken, is de ondertiteling weer weg. :(
#hoekandatnou?

[ Voor 24% gewijzigd door Geurt-kun op 18-03-2012 23:25 . Reden: #hoekandatnou? ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
ZIjn er nog meer mensen die problemen hebben met de newsserver van XMS op dit moment? Er zit totaal geen snelheid in, max. 1000 KB/s en dan valt de verbinding steeds weg.

Edit: snelheid is nu weer in orde.

[ Voor 10% gewijzigd door lethargy op 18-03-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Ik gebruik spotweb en maak daarbij gebruik van mijn gratis verbinding bij XMS. De laatste week heb ik last van timeouts tijdens het ophalen van spots. Als ik de aantal spots die opgehaald moeten worden verlaag naar 500 gaat het even goed maar daarna loopt het weer vast. Is er een datalimiet? of een beperking? Tot vorige week heeft het altijd goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Nevermind, verkeerd gelezen...

[ Voor 92% gewijzigd door ArjenB64 op 18-03-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds afgelopen week aan het stoeien met een nieuwe router ( Sitecom 450N WLR-6000 ) en hoop hier een antwoord te vinden voor mijn probleem. Ik heb de router aangesloten i.p.v. een Linksys WRT-54G omdat ik door vervanging van mijn laptop nu ook draadloos behoefte heb aan hogere snelheden. Daar waar de Linksys zo`n 5 jaar dienst gedaan heeft zonder problemen moet ik de nieuwe Sitecom met de regelmaat van de klok resetten omdat deze de verbinding verloren is.

Zijn er bepaalde instellingen die aangepast moeten worden om dit te voorkomen? Ik heb de Sitecom uit de doos aangesloten en enkel het wachtwoord en de WPA2 key aangepast.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Misschien een firmware update doen.
Sitecom staat echter niet bekend voor het hebben van stabiele routers...
Kan goed zijn dat hij de snelheid of connecties niet aankan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is er maar een firmware beschikbaar op de site van Sitecom,
daar heb ik de router uiteraard al van voorzien. Het probleem is dat ik
eerst een Linksys E4200 gehaald maar die had hetzelfde probleem.
Na deze omgeruild te hebben voor de Sitecom WRL-6000 is het probleem
gebleven.

Wanneer ik mijn oude Linksys WRT-54G aansluit werkt alles weer stabiel
en naar behoren maar dan mis ik te veel snelheid op WiFi.

Maar goed beide routers ( Linksys sn Sitecom ) zijn niet bepaald uit de
goedkope range en ik had eigenlijk wel verwacht dat ik een juiste keuze
gemaakt had.

Ik ben toch bang dat ik iets over het hoofd zie bij het instellen van de router.
fast-server schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:56:
Misschien een firmware update doen.
Sitecom staat echter niet bekend voor het hebben van stabiele routers...
Kan goed zijn dat hij de snelheid of connecties niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:02
Finaly, "we" krijgen glasvezel (Glazenholt)

Nu hebben mijn kids een oude Samsung staan (Syncmaster T240HD), met alleen DVB-T mogelijkheden.

Via de XMS site lees ik de mogelijkheid om via een zgn. DVB-C "ziggo kastje" het DVB-C te gebruiken. Welk type kastje is dat?

Als je op marktplaats kijkt kom je veel verschillende "ziggo kastjes" tegen. Neem aan dat dit soort kastjes via een scart kabel aangesloten worden.

Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Elke DVB-C tuner voldoet in principe voor het ontvangen van de SD zenders via glasvezel. Bijvoorbeeld zoiets is al voldoende: pricewatch: Humax IR-FOX Z Die sluit je inderdaad met een scart kabel aan.

Het enige enigzins relevante wat daar niet mee kan is HD zenders ontvangen, maar goed voorlopig zijn die er ook niet via DVB-C (op één test kanaal na). En op een kleine televisie heeft HD ook niet of nauwelijks meerwaarde.

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 18-03-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:02
Tnx! Ik ga eens kijken of ze 2e hands te krijgen zijn.

XMS geeft aan dat ze zelf niet controleren welk type wel of niet werkt. Gewoon uitproberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:15
Jerk61 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:23:
Tnx! Ik ga eens kijken of ze 2e hands te krijgen zijn.

XMS geeft aan dat ze zelf niet controleren welk type wel of niet werkt. Gewoon uitproberen dus.
In de start post staan types die zijn getest door glashart media.

Copy past:

Om het DVB-C signaal op te vangen heeft u een kastje (ontvanger) nodig. Ontvangers met het DVB-C standaard logo kunnen gebruikt worden. XMS levert de Ziggo-kastjes zelf niet uit, maar zijn te koop in de betere elektronicawinkels. Daarnaast worden veel nieuwe platte tv' s uitgerust met een ingebouwde DVB-C ontvanger.
XMS kan niet garanderen dat elke DVB-C ontvanger op het netwerk te gebruiken is. De volgende ontvangers zijn in het verleden succesvol aangesloten op het netwerk:
Sagem ICAD81HD
Samsung DCB-B270R
Samsung DCB-H360R
Cisco 8455 DVB
Humax IR-FOXC
Panasonic TU-DC40RD
Samsung DCB-9401-R
Philips DCR2020/03
Samsung DCB-P850RS
Humax HDR-505C
Eye TV Hybrid USB module
DIGI1 STB 85 IR

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
[off topic]Want niet strict XMS, edoch:
Gefeliciteerd met de aansluiting (ik zit sinds kort op glasvezel in G-3 Nijmegen).

Het volgende is interessant:
Na een extra inspanning in de afgelopen week kan het wijkinitiatief Glazenholt feest gaan vieren, want er gaat glasvezel uitgerold worden in het gehele stadsdeel Lindenholt! De behaalde eindscore van circa 30% blijft weliswaar achter bij de gestelde voorwaarden, maar dat wordt gecompenseerd door de eindresultaten uit de twee andere wijkinitiatieven: GlasinOost met 46% en St.Annaglas met 48%, waardoor de totaalscore uitkomt op bijna 39%.
Src: Ook Lindenholt krijgt glasvezel.

Lindenholt is een gróóte wijk en het is interessant om te zien dat ondanks dat 30%, i.p.v. de benodigde 40%, gehaald is Reggefiber toch wil uitrollen. Het wordt gecompenseerd door twee andere wijken. Dat laat m.i. zien dat Reggefiber erg graag wil uitrollen; blijkbaar is het interessant zo'n grote wijk binnen te hebben. Bij G-3 is de inschrijving na sluiting nog een aantal weken opengelaten en eindigde op 53%; dit onderstreept nog eens Reggefiber's eager.. [/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ze doen het uiteraard niet om de mensen blij te maken, maar omdat het domweg een stuk goedkoper is om gelijk de boel aan te leggen, dan na een x aantal jaar opnieuw de straten op te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Het percentage was een jaartje geleden zelfs nog een redelijk harde 40 procent. Uiteindelijk kijken ze natuurlijk gewoon of ze onder de streep winst gaan maken binnen een bepaalde tijd, Dat hangt van meer factoren af dan het exacte percentage huishoudens dat meedoet bij de aanleg.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 20:54:
Helaas is er maar een firmware beschikbaar op de site van Sitecom,
daar heb ik de router uiteraard al van voorzien. Het probleem is dat ik
eerst een Linksys E4200 gehaald maar die had hetzelfde probleem.
Na deze omgeruild te hebben voor de Sitecom WRL-6000 is het probleem
gebleven.

Wanneer ik mijn oude Linksys WRT-54G aansluit werkt alles weer stabiel
en naar behoren maar dan mis ik te veel snelheid op WiFi.

Maar goed beide routers ( Linksys sn Sitecom ) zijn niet bepaald uit de
goedkope range en ik had eigenlijk wel verwacht dat ik een juiste keuze
gemaakt had.

Ik ben toch bang dat ik iets over het hoofd zie bij het instellen van de router.

[...]
probeer eens een andere draadloze netwerkadapter ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Eens geprobeerd TV te kijken:

- "De gids informatie word ververst"

- Belg 1 & 2 zijn nog steeds een stroboscoop feest (een a anderhalf maand geleden al gemeld)

Gaat nog niet helemaal goed. Ik hoop niet dat het aan mijn 130m ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Inderdaad, de VRT zenders zijn nog steeds niet goed te ontvangen. In principe kun je de ontvanger alleen gebruiken om tv te kijken, maar als je het menu opent dan ben je lang bezig. Erg onhandig, waardoor je soms twijfelt om gewoon digitaal te gaan kijken via de tv-kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zie nu steeds de reclame van de KPN dat je bij een alles in 1 pakket ook tv kunt kijken via je tablet. Ik ben in juni van plan een tablet te kopen en ik vroeg me af of ze dit ook al bij xms hebben of mogelijk binnenkort gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Best wel ernstig dat het IPTV nog steeds die problemen heeft.
Snap niet waarom ghm zo lang blijft rommelen met IPTV terwijl ze makkelijk het pluspakket kunnen toevoegen aan DVB-C.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Darkangle schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:32:
Eens geprobeerd TV te kijken:
- "De gids informatie word ververst"
- Belg 1 & 2 zijn nog steeds een stroboscoop feest (een a anderhalf maand geleden al gemeld)
Gaat nog niet helemaal goed. Ik hoop niet dat het aan mijn 130m ligt.
Denk toch dat het aan jouw A130 ligt. Ik heb nergens last van met een A110.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 01:01:
[...]

@webcare, bedankt voor jullie reactie. De ondertiteling bij opnames van 13th Street werkt weer.
Of is het tijdelijk?

Edit: Schiet mij maar lek. Vrijdagavond kijk ik eventjes een stukje van Dexter, (maandag opgenomen) word ik helemaal blij van de ondertiteling.
Gisteravond wilde ik verder kijken, is de ondertiteling weer weg. :(
#hoekandatnou?
Er is een kans dat dit met de streams van de ondertiteling te maken heeft. Probeer eens de opname te bekijken terwijl je de settopbox op dezelfde zender hebt staan. Dit lijkt soms te werken. Ik hoor het graag van je. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:13:
[...]

Er is een kans dat dit met de streams van de ondertiteling te maken heeft. Probeer eens de opname te bekijken terwijl je de settopbox op dezelfde zender hebt staan. Dit lijkt soms te werken. Ik hoor het graag van je. - Sophie
Wat nog beter werkt is om dat dan ook te doen op HET moment dat de opname loopt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

(Als ik dit soort knulligheden lees, ben ik altijd weer zo blij met mijn eigen PVR oplossing)
(XMS ga toch eens flink te keer tegen die GHM prutsers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Fiber schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:01:
[...]

Denk toch dat het aan jouw A130 ligt. Ik heb nergens last van met een A110.
130m is HD, 110 is SD voor zover ik weet, dus kijken wij technisch gezien andere zenders. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Op 1 april 2012 stoppen Consumenten 24 en Geschiedenis 24. Later volgen Sterren 24 en Spirit 24. Wat gaat XMS/Glashart doen met deze vrije ruimte?

Mij lijkt het leuk om straks bijvoorbeeld de HD-versies van WDR en NDR (maar ook bijv. MDR, SWR, BR en etc. in HD) toegevoegd te zien worden. Die zenden per 1 mei 2012 uit via de satelliet.

Iemand enig idee of Glashart bezig is met het zoeken naar vervangende zenders voor deze zenders die gaan verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

elwinvangestel schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:32:
... Wat gaat XMS/Glashart doen met deze vrije ruimte? ...
Bij iptv is er helemaal geen sprake van 'vrije ruimte', of om het andersom te stellen, er is altijd onbeperkt 'vrije ruimte'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
j1nx schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:42:
[...]
...zo blij met mijn eigen PVR oplossing...
Beetje "off-topic" maar kun je deze oplossing even kort samenvatten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

marigo schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:24:
[...]
Beetje "off-topic" maar kun je deze oplossing even kort samenvatten. :)
Kijk eens hier:
IPTV op je HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Yup, ben ook zeer tevreden :D
elwinvangestel schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:32:
Op 1 april 2012 stoppen Consumenten 24 en Geschiedenis 24. Later volgen Sterren 24 en Spirit 24. Wat gaat XMS/Glashart doen met deze vrije ruimte?

Mij lijkt het leuk om straks bijvoorbeeld de HD-versies van WDR en NDR (maar ook bijv. MDR, SWR, BR en etc. in HD) toegevoegd te zien worden. Die zenden per 1 mei 2012 uit via de satelliet.

Iemand enig idee of Glashart bezig is met het zoeken naar vervangende zenders voor deze zenders die gaan verdwijnen?
Bij IPTV heb je geen "vrije ruimte" want je hebt geen "beperkte bandbreedte" zoals bij de reguliere kabel.
Maar als ze er zenders bij zouden doen, dan mag dat van mij HBO zijn. Eindelijk een zender met echte series :D

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Thasaidon schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:04:
[...]

Yup, ben ook zeer tevreden :D
[...]

Bij IPTV heb je geen "vrije ruimte" want je hebt geen "beperkte bandbreedte" zoals bij de reguliere kabel.
Maar als ze er zenders bij zouden doen, dan mag dat van mij HBO zijn. Eindelijk een zender met echte series :D
Dan wordt de vraag anders: Is er kans dat straks de vele (Duitse) HD-zenders die via satelliet uit gaan zenden ook toegevoegd worden via Glasvezel? Daarmee zou je een lans breken tegenover de kabelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik denk het niet aangezien er op die zenders ook rechten zitten., dat we deze zenders kunnen ontvangen via de satelliet is puur mazzel door de grote footprint van de beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:13:
[...]

Right, dat is dus the trick.
Kon XMS dit niet zelf uitzoeken en aan hun klanten meedelen?
Dit had in oktober toch ook al verteld kunnen worden?
Of is XMS hier lid geworden om ons uit te laten zoeken hoe alles werkt?
Ik word hier een beetje cynisch van.
Na alles wat ik hier lees ben ik het helemaal met @j1nx eens en kan ik me steeds meer vinden in alle negatieve reacties.
Teleurstellend!

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Geurt-kun schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:38:
[...]

Na alles wat ik hier lees ben ik het helemaal met @j1nx eens en kan ik me steeds meer vinden in alle negatieve reacties.
Teleurstellend!
Ho ho ik ben niet negatief over XMS ( in ieder geval niet voor deze issue). Ik heb het dit keer over GHM, die dit soort kleine dingen maar niet weet glad te stijken. GHM is niet bij kennis om het IPTV platform volwassen te maken en all providers die de diensten afnemen, lijken er vrede mee te hebben.

En dat vrede er mee hebben stoort mij !!! (ok toch een beetje XMS, maar meer providers in het algemeen)

XMS neemt een dienst af van GHM waar ze ongetwijfeld voor moeten betalen en levert die door aan ons, waarbij wij ook moeten betalen. Je kan en mag er dan dus als provider geen vrede mee hebben, dat het na al die tijd nog steeds geen volwassen dienst is.

Kleine storingen als dit moeten echt niet langer als een maand duren. Zeker geen maanden zoals nu het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn er meer mensen die last hebben van audio/video out-of-sync problemen met een A110? Bij een aantal zenders, bijvoorbeeld SlamTV, loop het geluid al maanden achter met het beeld.. Best irritant :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Wilde schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:21:
Zijn er meer mensen die last hebben van audio/video out-of-sync problemen met een A110? Bij een aantal zenders, bijvoorbeeld SlamTV, loop het geluid al maanden achter met het beeld.. Best irritant :)
Ik heb dit af en toe op meerdere zenders, ff zappen naar een andere zender en dan weer terug helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:21:
Thasaidon schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:14:
[...]

Ik heb dit af en toe op meerdere zenders, ff zappen naar een andere zender en dan weer terug helpt
Hebben jullie de settopbox rechtstreeks aangesloten op de TV of gaat het geluid mogelijk nog via een audio set? Speelt dit probleem ook op een andere TV? -Tim

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik had het pas een keertje bij een Studio Sport uitzending. Even de stroom eraf en toen was het weer goed. Rechtstreeks aangesloten, niet via een audio set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:24

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik zit met een probleem: Ik ben sinds kort een tevreden gebruiker van XMS glasvezel. Hiervoor had ik het veel te dure concepts ict. Ik ben "overgestapt" van concepts naar xms. Daarbij is het contract niet geeindigd bij concepts. Als ik niet vroeg aan de bel had getrokken dan zou het contract bij concepts voor altijd doorgaan. De schade is beperkt, maar ik wil dit toch netjes afgehandeld hebben, want ik absoluut niet betalen voor iets wat ik NIET krijg. Concepts verschuilt zich achter regeltjes en zegt dat ik gewoon had op moeten zeggen. Dat is toch absurd? Waar betaal ik dan voor?

Nou vraag ik me af waar het fout is gegaan? Normaal gesproken zegt de nieuwe provider het contract op bij de oude provider, maar dat is hier niet gebeurd. Aan de andere kant heeft xms mij verteld dat ik opzegging van mijn contract bij concepts moest annuleren om downtime te voorkomen. XMS heeft 1 maand nodig om de overstap aan te kondigen bij concepts. Concepts weet dan al 1 maand dat de lijn overgenomen wordt. Concepts zegt dan weer tegen mij dat ik moet opzeggen volgens de wettelijke regeltjes. Hele laffe reactie van concepts mijns inziens. Wat kan ik het beste doen met deze situatie?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:57:
Ik zit met een probleem: Ik ben sinds kort een tevreden gebruiker van XMS glasvezel. Hiervoor had ik het veel te dure concepts ict. Ik ben "overgestapt" van concepts naar xms. Daarbij is het contract niet geeindigd bij concepts. Als ik niet vroeg aan de bel had getrokken dan zou het contract bij concepts voor altijd doorgaan. De schade is beperkt, maar ik wil dit toch netjes afgehandeld hebben, want ik absoluut niet betalen voor iets wat ik NIET krijg. Concepts verschuilt zich achter regeltjes en zegt dat ik gewoon had op moeten zeggen. Dat is toch absurd? Waar betaal ik dan voor?

Nou vraag ik me af waar het fout is gegaan? Normaal gesproken zegt de nieuwe provider het contract op bij de oude provider, maar dat is hier niet gebeurd. Aan de andere kant heeft xms mij verteld dat ik opzegging van mijn contract bij concepts moest annuleren om downtime te voorkomen. XMS heeft 1 maand nodig om de overstap aan te kondigen bij concepts. Concepts weet dan al 1 maand dat de lijn overgenomen wordt. Concepts zegt dan weer tegen mij dat ik moet opzeggen volgens de wettelijke regeltjes. Hele laffe reactie van concepts mijns inziens. Wat kan ik het beste doen met deze situatie?
Wij gaan voor je na wat de regels hieromtrent zijn. Ik laat het je weten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Younes schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:57:

In mijn ogen niet laf van Concepts. Je bent zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van je abbo. Bij het aanvragen van een abbo bij een andere mobiele aanbieder moet je toch ook je oude opzeggen? (evt. met nummerbehoud). Volgens mij is ADSL hier een uitzondering op, maar zeker weten doe ik het niet.

Het probleem is dat er (nog) geen duidelijke richtlijnen zijn voor een glasvezeloverstap. WDGO --> WDGO gaat relatief simpel: Opzeggen oude abbo, nieuwe aanvragen en in laten gaan op de dag van de opzegging (houd rekening met maand opzegtermijn). Bij verdwijnen diensten van oude aanbieder nieuwe aanbieder bellen en zeggen dat ze de lijn kunnen provisioneren, binnen een uur ben je weer online.

WBA overstappen werken heel anders, maar volgens mij ben je een WDGO --> WDGO overstapper.

Het probleem is dat de XMS helpdesk je verkeerd voorgelicht heeft. Mijn overstap XMS --> Tweak ging vlekkeloos, bij de helpdesk van Tweak (4 verschillende mensen aan de telefoon gehad) wisten ze allemaal hoe het zit met een WDGO overstap.

Dus het is de fout van XMS, (mits een WDGO overstap) die hebben je verkeerd voorgelicht. Concepts heeft wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:35:
[...]

[...]

Hebben jullie de settopbox rechtstreeks aangesloten op de TV of gaat het geluid mogelijk nog via een audio set? Speelt dit probleem ook op een andere TV? -Tim
Vanaf mijn Genexis een utp naar een gigabitswitch. Daarvandaan een utp naar mijn Amino110 op de slaapkamer en een utp naar mijn HTPC in de woonkamer.

Ik heb het probleem op zowel de HTPC als de Amino. De HTPC heeft eigen audio, de 110 is gewoon scart naar de tv (beide dus verschillende tv's).
Maar ik stoor me er niet zo aan, want het gebeurd heel af en toe eens een keer.
En als ik dan even naar een ander kanaal zap en dan weer terug is het probleem weer over.

Of ik het ook op slamtv heb weet ik niet, dat kijk ik nooit :D

Kortom, ik maak me er niet druk om.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 20-03-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:35:
[...]

[...]

Hi Webcare,

Ik heb de animo direct op de televisie aangesloten. Ik heb het ook niet bij alle zenders, maar wegzappen en terugkomen verhelpt het probleem niet. Althans, niet bij SlamTV in ieder geval. Of het op een andere TV ook gebeurd weet ik niet. Ik gok van wel, maar dat zou ik moeten testen..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

The Wizard schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:48:
[...]

In mijn ogen niet laf van Concepts. Je bent zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van je abbo. Bij het aanvragen van een abbo bij een andere mobiele aanbieder moet je toch ook je oude opzeggen? (evt. met nummerbehoud). Volgens mij is ADSL hier een uitzondering op, maar zeker weten doe ik het niet.

Het probleem is dat er (nog) geen duidelijke richtlijnen zijn voor een glasvezeloverstap. WDGO --> WDGO gaat relatief simpel: Opzeggen oude abbo, nieuwe aanvragen en in laten gaan op de dag van de opzegging (houd rekening met maand opzegtermijn). Bij verdwijnen diensten van oude aanbieder nieuwe aanbieder bellen en zeggen dat ze de lijn kunnen provisioneren, binnen een uur ben je weer online.

WBA overstappen werken heel anders, maar volgens mij ben je een WDGO --> WDGO overstapper.

Het probleem is dat de XMS helpdesk je verkeerd voorgelicht heeft. Mijn overstap XMS --> Tweak ging vlekkeloos, bij de helpdesk van Tweak (4 verschillende mensen aan de telefoon gehad) wisten ze allemaal hoe het zit met een WDGO overstap.

Dus het is de fout van XMS, (mits een WDGO overstap) die hebben je verkeerd voorgelicht. Concepts heeft wel gelijk.
Als ik niet aan de bel had getrokken dan zou ik voor lucht betalen aan concepts. Waar is dat voor nodig? Als je geld verschuldigd bent aan een bedrijf dan doen ze er alles aan om het geld van je te krijgen. Als je ze elke maand betaald voor niets dan houden ze hun mond. Dus vind ik het wél laf!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:48:
[...]

Voor een glasvezeloverstap zoals bij Younes mag het glasvezelabonnement bij de huidige aanbieder absoluut niet opgezegd worden door de klant. Hoe het bij welk type netwerk zit, zoeken wij uit en regelen het voor de klant. Als Younes zelf al had opgezegd bij de oude aanbieder was er een zeer grote kans dat hij enige tijd zonder diensten zou komen te zitten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:33:
[...]

Als ik niet aan de bel had getrokken dan zou ik voor lucht betalen aan concepts. Waar is dat voor nodig? Als je geld verschuldigd bent aan een bedrijf dan doen ze er alles aan om het geld van je te krijgen. Als je ze elke maand betaald voor niets dan houden ze hun mond. Dus vind ik het wél laf!
Bij een overstap tussen glasvezelproviders is afgesproken dat op de datum van de overstap het abonnement bij de oude aanbieder wordt ontbonden. Dit is een afspraak tussen de netwerkbeheerder en de glasvezelaanbieders. Concepts heeft dit, begrijp ik, voor jou niet gedaan. Hiervoor kun je als klant contact opnemen met Concepts. Gezien je aangeeft dat je daar niet verder komt heb ik contact gezocht met de netwerkbeheerder en hen verzocht dit op te nemen met de juiste contactpersoon binnen de organisatie van de Concepts. Ik hoop dat Concepts nu het abonnement zonder verdere problemen en met terugwerkende kracht opheft. Mocht je na een paar dagen niets gehoord hebben, adviseer ik je om nog eens met Concepts contact op te nemen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:21:
[...]

Voor een glasvezeloverstap zoals bij Younes mag het glasvezelabonnement bij de huidige aanbieder absoluut niet opgezegd worden door de klant. Hoe het bij welk type netwerk zit, zoeken wij uit en regelen het voor de klant. Als Younes zelf al had opgezegd bij de oude aanbieder was er een zeer grote kans dat hij enige tijd zonder diensten zou komen te zitten. - Sophie
Dat bedoel ik, geen eenduidig beleid tussen de verschillende aanbieders, dus: onduidelijkheid bij de klant. Concepts en Tweak zeggen weer andere dingen dan XMS.

Trouwens, bij mijn overstap moest ik perse van jullie helpdesk ZELF het abbo opzeggen, kom op zeg, kijk jullie callcenterscripts eens na over een eenduidig beleid. Als een overstap geen probleem was, dan was de klant überhaupt niet de pineut.

Het is precies zelfde als bij ADSL in de begin dagen, een ellende om over te stappen omdat niemand precies weet hoe het zit. De providers vinden het niet erg, een zittende klant kost veel minder dan een nieuwe klant.

Dit is niet alleen bij internet providers, ook bijv bij energie maatschappijen. Niemand heeft zin in administratieve rompslomp, terwijl het allemaal zo gemakkelijk kan.

In deze tijd moet het toch geen enkel probleem zijn om een klant binnen enkele seconden om te zetten naar een andere provider? Gelukkig voor WDGO klanten kan dit nog redelijk gemakkelijk, mits strak georganiseerd. WBA is een ellende. Waarom? Omdat er waarschijnlijk (bewust of onbewust) niet nagedacht is over overstapprocedures. En dan is het heel gemakkelijk om te roepen dat het technisch moeilijk is, bla bla bla. Dat interesseert mij als klant helemaal niet, ik wil een probleemloze overstap zonder dat ik er iets van merk. En dat moet ook gewoon kunnen.
Het hele verhaal was ook geen "aanval" op jou, maar op het overstapsbeleid (wat er dus niet is).
Hoe kan een andere provider het "recht" hebben om een abbo op te zeggen namens jou? Volgens mij is moet dit nog steeds op persoonlijke basis worden gedaan incl. handtekening (indien niet via internet afgesloten).

Ik denk niet dat de technische kant gekoppeld is aan de facturatiesystemen van Concepts. Dit zullen vast individuele systemen zijn. Hoe moet Concepts dan weten dat de lijn overgezet is, terwijl er geen opzegging gedaan is? Heb je een bewijs dat XMS voor jou opgezegd heeft? Dwz heb je post/e-mail gekregen dat de abbo opgezegd per ....?
Bij een overstap tussen glasvezelproviders is afgesproken dat op de datum van de overstap het abonnement bij de oude aanbieder wordt ontbonden. Dit is een afspraak tussen de netwerkbeheerder en de glasvezelaanbieders.
Is dit misschien als een openbaar stuk verkrijgbaar? Het is bij geen enkele provider op de site te vinden. Dat zou voor veel klanten (lees: overstappers) duidelijkheid verschaffen en een stukje rechtspositioneel om restitutie te krijgen bij teveel betaalde abonnementsgeld.

[ Voor 8% gewijzigd door The Wizard op 20-03-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Copypast een maand geleden over de procedure hoe ongeveer in elkaar steekt:
Rekenblok schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:57:

Na een ophef order wordt de patch eruit getrokken in de pop. Tijdens een ophef order kan een nieuwe ISP nog niks inschieten door een denycode 200 "Er is geen vrije aansluiting beschikbaar op locatie X" Omdat de ODF status "in ophef" is. Pas als de patch verwijdert is kan de nieuwe ISP de lijn claimen en daarna diensten inschieten op de lijn. Maar het hele oplever proces moet weer van voor af aan gedaan worden. Monteur moet langs komen, Oplever service moet van het modem.
Dat het bij jou wel werkte is mij een raadsel. Je hebt in ieder geval heel veel massel gehad ;)

In een migratie traject van een isp hop wordt bovenstaande procedure overgeslagen en wordt er administratief de ODF port toegekend aan XMS, om vervolgens de diensten erop te zetten. Maar als die poort dus in ophef is en dus verwijdert word kan je geen migratie doen.

het staat je natuurlijk vrij om het op de manier van stormed te doen, echter mag die constructie helemaal niet werken door technische blokkering (denycode 200) :9

Of dit verhaal is inmiddels outdated want dan heb ik niks gezegd O-)

Ik wil heel erg graag dat jou ISP hop geen technische puinhoop word ;)
Ik had al eerder een fout gemaakt betreffend jou ips-isp hop in het XMS huis en dat wil ik graag recht zetten.
Daarnaast hadden we over de pm toch de afspraak gemaakt om de isp hop op 2 feb te doen want daarmee ging je akkoord op 5 januari om 16:07 omdat dat op dat moment de snelste route was :)

[ Voor 199% gewijzigd door White_Collar op 20-03-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
The Wizard schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:40:
Ik denk niet dat de technische kant gekoppeld is aan de facturatiesystemen van Concepts. Dit zullen vast individuele systemen zijn. Hoe moet Concepts dan weten dat de lijn overgezet is, terwijl er geen opzegging gedaan is? Heb je een bewijs dat XMS voor jou opgezegd heeft? Dwz heb je post/e-mail gekregen dat de abbo opgezegd per ....?
Dat krijgen ze door vanuit de netwerkbeheerder. Maar daar kan altijd iets mis gaan. Bij overstappen is het altijd belangrijk om na de overstap even bij je oude provider te checken of het goed gegaan is. Zo heb ik het tenminste altijd gedaan. Ga er nooit van uit dat automatisch alles goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rekenblok

Toch is die methode out-dated, ik heb hiernaast de buren die naast mij wonen van de week nog geholpen met Concepts -> Lijbrandt (WGDO).

Concepts gebeld, naar de 2e lijn gevraagd en een clean & cease order laten inschieten, 10 min later diensten eraf. Lijbrandt gebeld, 2e lijn gevraagd en verzoek tot lijn provisioning en voila 10/15 min later zat Lijbrandt er op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:08:
@Rekenblok

Toch is die methode out-dated, ik heb hiernaast de buren die naast mij wonen van de week nog geholpen met Concepts -> Lijbrandt (WGDO).

Concepts gebeld, naar de 2e lijn gevraagd en een clean & cease order laten inschieten, 10 min later diensten eraf. Lijbrandt gebeld, 2e lijn gevraagd en verzoek tot lijn provisioning en voila 10/15 min later zat Lijbrandt er op..
Dan heb jij daar volgens mij toch redelijk "geluk" mee gehad, rechtstreeks een 2e lijner spreken hoort volgens mij namelijk niet te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:54:
[...]

Dan heb jij daar volgens mij toch redelijk "geluk" mee gehad, rechtstreeks een 2e lijner spreken hoort volgens mij namelijk niet te gebeuren.
Ik gaf aan wat de situatie was en Concepts schakelde me door naar de 2e lijn. Lijbrandt was dat niet het geval, dat ging via-via, de 1e lijner gaf op de achtergrond mijn verhaal aan een 2e lijner door en toen is het gelukt.

Bij mijn eigen overstap naar Tweak, wist een 1e lijner bij Tweak direct wat die moest doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:01:
[...]

Ik gaf aan wat de situatie was en Concepts schakelde me door naar de 2e lijn. Lijbrandt was dat niet het geval, dat ging via-via, de 1e lijner gaf op de achtergrond mijn verhaal aan een 2e lijner door en toen is het gelukt.

Bij mijn eigen overstap naar Tweak, wist een 1e lijner bij Tweak direct wat die moest doen :).
Ahh dat klinkt al meer als een "opleidings issue" niet dat die reden het goed praat ofzo, ben het met je eens 1ste lijns zou dat gewoon goed moeten kunnen begeleiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:52:
[...]

Ahh dat klinkt al meer als een "opleidings issue" niet dat die reden het goed praat ofzo, ben het met je eens 1ste lijns zou dat gewoon goed moeten kunnen begeleiden :)
Toen eenmaal de lijn schoon was, was het 1 telefoontje naar Tweak en toen werkde het. De 1ste lijn wist precies wat ze moesten doen en het duurde nog geen 10 minuten.

In het algemeen zouden 1e lijners van WGDO providers zo'n overstap prima moeten kunnen begleiden :), het is slechts 1 druk op de juiste knop, maar het zal ook wel afhankelijk zijn van wie je aan de lijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:16:
[...]
maar het zal ook wel afhankelijk zijn van wie je aan de lijn hebt.
Ik heb het werk zelf ook mogen doen en ben het daar niet helemaal mee eens, het zou niet uit moeten maken wie je spreekt...ze moeten allemaal weten hoe dat werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:29:
[...]

Ik heb het werk zelf ook mogen doen en ben het daar niet helemaal mee eens, het zou niet uit moeten maken wie je spreekt...ze moeten allemaal weten hoe dat werkt ;)
Tuurlijk, maar de praktijk leert anders, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:36:
[...]

Bij een overstap tussen glasvezelproviders is afgesproken dat op de datum van de overstap het abonnement bij de oude aanbieder wordt ontbonden. Dit is een afspraak tussen de netwerkbeheerder en de glasvezelaanbieders. Concepts heeft dit, begrijp ik, voor jou niet gedaan. Hiervoor kun je als klant contact opnemen met Concepts. Gezien je aangeeft dat je daar niet verder komt heb ik contact gezocht met de netwerkbeheerder en hen verzocht dit op te nemen met de juiste contactpersoon binnen de organisatie van de Concepts. Ik hoop dat Concepts nu het abonnement zonder verdere problemen en met terugwerkende kracht opheft. Mocht je na een paar dagen niets gehoord hebben, adviseer ik je om nog eens met Concepts contact op te nemen. - Sophie
Hartelijk dank, Sophie/webcare

Ik heb namelijk gisteren met ze gebeld en ik heb de dame aan de lijn tot 5 keer hetzelfde horen zeggen. M.a.w. ze luisterde maar niet naar wat ik te zeggen had. Ik wacht gerust af. Bedankt voor de moeite

Edit:
Ik zie de discussie langzaam aan richting het 'technisch overstappen' gaan, maar dat is niet het enige. Administratief moet het een en ander ook omgezet worden. En daar gaat de discussie over. Als je overstapt van de ene naar de andere, dan moet het gewoon klaar zijn bij de ene.

[ Voor 11% gewijzigd door Younes op 20-03-2012 22:58 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Nu heb ik eindelijk alles geleverd gekregen en werkt alles prima, blijk ik KPN streams te ontvangen. Encrypted en wel. En dat terwijl ik dacht in een WGDO gebied te wonen (feed komt volgens mij uit Amersfoort).

Mede hierom heb ik bewust niet voor KPN gekozen, omdat ik de halfbakken WBA streams niet wilde hebben en bovendien unencrypted streams wilde. Ik voel me zwaar bekocht.

@webcare: kunnen jullie dit bevestigen en zo ja, is het definitief? Bij inschrijving is toch duidelijk vermeld dat Glashart Media de leverancier zou zijn. Ik wil de Technicolor streams en niet die KPN bagger!

Zijn er nog meer mensen die zo voor de gek gehouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

souris schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:56:
Nu heb ik eindelijk alles geleverd gekregen en werkt alles prima, blijk ik KPN streams te ontvangen. Encrypted en wel. En dat terwijl ik dacht in een WGDO gebied te wonen (feed komt volgens mij uit Amersfoort).

Mede hierom heb ik bewust niet voor KPN gekozen, omdat ik de halfbakken WBA streams niet wilde hebben en bovendien unencrypted streams wilde. Ik voel me zwaar bekocht.

@webcare: kunnen jullie dit bevestigen en zo ja, is het definitief? Bij inschrijving is toch duidelijk vermeld dat Glashart Media de leverancier zou zijn. Ik wil de Technicolor streams en niet die KPN bagger!

Serieus? Eerste keer dat ik hoor dat XMS ook die KPN meuk uitzendt. Kan het me eigenlijk haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
souris schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:56:

Ik weet dat XMS niet hardop reclame maakt met unencrypted streams. Om je daarop te beroepen is natuurlijk een beetje flauw. ;)

Maar voordat er een hele discussie over ontstaat: over welk gebied hebben we het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bunschoten-Spakenburg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat een van de eerste WMP+ gebieden waar XMS ook gaat leveren en volgens mij zijn de streams helemaal zo brak niet meer. Ik lees in het Lijbrandt topic dat ze daar de HD zenders flink geboost hebben in kwaliteit en dat er voor de rest eigenlijk geen verschil is.

Ben zelf geen XMS of Lijbrandt medewerker dus weet verder niet of het mogelijk is dat Bunschoten gepland stond als WGDO gebied tijdens inschrijving maar later toch besloten is om er WMP+ van te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Aah... WMP+ is niet hetzelfde als de meuk die KPN zelf uitzendt. WMP+ schijnt kwalitatief net zo goed te zijn als WGDO, maar is technisch gezien wel heel anders. (Maar dat mag een echte deskundige uitleggen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Das inderdaad WMP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
Na de eerste teleurstelling verwerkt te hebben. De streams hebben inderdaad een redelijke bandbreedte. Ned1 HD was ongeveer 12 Mb/s. Maar de streams zijn tegen mijn verwachting in wel encrypted. Geen mogelijkheid dus voor een HTPC.

Neemt niet weg dat ik bewust voor XMS heb gekozen om de KPN streams te vermijden.Wat meer duidelijkheid daarover, voordat je een abonnement neemt zou wel goed zijn. Ook vanwege het feit, hierboven uitgebreid besproken, dat een WGDO --> WGDO overstap als enige soepeltjes gaat.

Kun je trouwens ergens vinden welke gebieden WBA(+), WMP+ en WGDO zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door souris op 22-03-2012 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Hoe zit dat met die WMP+ streams? Hebben die Amino's een smartcard met een private key? Of hebben ze een eigen private key in de firmware of krijgen ze die dynamisch aangeleverd bij authenticatie op het netwerk? Of wellicht is er één private key voor alle streams?

Die Verimatrix-meuk is gewoon 128-bit AES versleuteld en er zijn inmiddels Android clients voor Verimatrix beschikbaar waardoor er een client implematie die ontmanteld kan worden om de werking te achterhalen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
ari3 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:06:
Hoe zit dat met die WMP+ streams? Hebben die Amino's een smartcard met een private key? Of hebben ze een eigen private key in de firmware of krijgen ze die dynamisch aangeleverd bij authenticatie op het netwerk? Of wellicht is er één private key voor alle streams?

Die Verimatrix-meuk is gewoon 128-bit AES versleuteld en er zijn inmiddels Android clients voor Verimatrix beschikbaar waardoor er een client implematie die ontmanteld kan worden om de werking te achterhalen.
Voor zover ik bij Verimatrix kan vinden zijn het certificaten die dynamisch aangeleverd worden. Er wordt in ieder geval geen smartcard gebruikt. De Amino die ik heb heeft wel een smartcard lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
Weet iemand trouwens hoe het zit met de Genexis Core Advanced? Is het net als bij de FiberXport: Internet op poort 1 en IPTV op poort 2?
Als ik de datasheet lees, kan de unit alles op alle poorten, maar dat lijkt niet het geval te zijn. Alle handleidingen zijn nog gebaseerd op de oude.
Het is trouwens een 100 Mb/s variant helaas. Ik begrijp niet zo goed dat ze hiervoor kiezen, gezien het tempo waarin de instapsnelheden omhoog gaan, maar kennelijk is het prijsverschil toch nog te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souris schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:52:
Weet iemand trouwens hoe het zit met de Genexis Core Advanced? Is het net als bij de FiberXport: Internet op poort 1 en IPTV op poort 2?
Volgens mij is dat wel zo ja maar kan je het simpelweg testen door de amino aan beide utp kabels aan te sluiten en het te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Hallo,

Ik ben er ongeveer 10 delen tussenuit geweest (oftewel ruim 3 jaar), maar zal binnenkort weer terugkomen op het XMS netwerk. Dus begin dit forum maar weer eens te volgen. Leuk te zien dat er veel OUD gediende hier nog steeds rondlopen!!!

Door omstandigheden moet ik de lijn delen met de overige huisgenoten, maar op een 50 lijn mag dat geen probleem zijn. Daartoe ik mijn oude Amino 110 niet zal kunnen gaan gebruiken. (Ja, die heb ik nog steeds liggen) Dus ga druk uitzoeken naar de mogelijkheden hoe om te gaan met dat DVB-C signaal. Wegens de uitscheiding zit er financieel geen mogelijkheid in om ff een nieuwe beeldbuis te kopen met een dergelijke tuner. Dus mocht iemand budgettair mij wijzer kunnen maken, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stroomstoring Arnhem

Er is momenteel een stroomstoring in Arnhem waardoor een aantal Pops (wijkkasten) de diensten niet kunnen doorgeven. De verwachte oplostijd van de stroomleverancier is 13.30 uur. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
chocka schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:58:
Hallo,

Ik ben er ongeveer 10 delen tussenuit geweest (oftewel ruim 3 jaar), maar zal binnenkort weer terugkomen op het XMS netwerk. Dus begin dit forum maar weer eens te volgen. Leuk te zien dat er veel OUD gediende hier nog steeds rondlopen!!!

Door omstandigheden moet ik de lijn delen met de overige huisgenoten, maar op een 50 lijn mag dat geen probleem zijn. Daartoe ik mijn oude Amino 110 niet zal kunnen gaan gebruiken. (Ja, die heb ik nog steeds liggen) Dus ga druk uitzoeken naar de mogelijkheden hoe om te gaan met dat DVB-C signaal. Wegens de uitscheiding zit er financieel geen mogelijkheid in om ff een nieuwe beeldbuis te kopen met een dergelijke tuner. Dus mocht iemand budgettair mij wijzer kunnen maken, hoor ik het graag!
Welkom terug choka! En je kunt dat 50 lijntje natuurlijk snel upgraden naar 100/100 ;)

wat betreft de dvb-c tuner: op marktplaats staat genoeg tweedehands spul dat prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag daarnet in Leiden een 2 tal connexxion bussen er op met reclame voor Lijbrandt Glasvezel, op zich leuk om te zien alleen de ontwerper van die reclame moeten ze een schop voor zijn hol verkopen,kon er helaas geen foto van maken,mijn mobiel lag aan de lader, maar denk aan het Lijbrandt logo, schots en scheef over de hele bus, met een of andere leus... deze maakte zoveel indruk op me dat ik um vergeten ben :+ maar dat kwam omdat die reclame zelf zo foeilelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo,

Heb nog een panasonic decoder liggen,mag je zo komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk te zien dat er veel OUD gediende hier nog steeds rondlopen!!!
WB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Doet VH1 het wel bij jullie? VH1 Classic doet het overigens wel, maar al een paar dagen zwart beeld op VH1.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:31
ari3 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:26:
Doet VH1 het wel bij jullie? VH1 Classic doet het overigens wel, maar al een paar dagen zwart beeld op VH1.
Doet het bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BusmuiZ schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:52:
[...]

Doet het bij mij ook niet.
VH1? Waar moet die zitten dan? Ik heb die niet in mijn zenderlijst zitten (Tweak Blauw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:37:
[...]

VH1? Waar moet die zitten dan? Ik heb die niet in mijn zenderlijst zitten (Tweak Blauw).
Had het even via de PC gechecked d.m.v. IP in VLC. Zou niet weten waar deze zou moeten zitten in de zenderlijst.

[ Voor 10% gewijzigd door Arn0uDz op 24-03-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BusmuiZ schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:39:
[...]

Had het even via de PC gechecked d.m.v. IP in VLC. Zou niet weten waar deze zou moeten zitten in de zenderlijst.
Ik zoude eerst maar eens kijken naar het officiele aanbod:
www.xmsnet.nl -> interactieve radio en tv -> zenderoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:24:
[...]

Ik zoude eerst maar eens kijken naar het officiele aanbod:
www.xmsnet.nl -> interactieve radio en tv -> zenderoverzicht.
Hmm.. Ik zie hem nog niet? Hij staat niet in die zenderlijst http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Op hardware.info staat een modem wat reggefiber gaat uitleveren. DrayTek Vigor 1000 serie (Zie datum artikel 16-03-2011)

Heeft iemand dit 'nieuwe' modem al? Of weet iemand wanneer deze uit geleverd gaat worden?

Heeft iemand dit of een ander modem die gigabit snelheden aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gangster93 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:46:
Op hardware.info staat een modem wat reggefiber gaat uitleveren.
Dat staat er dus niet :P
Reggefiber plaatst een baseplate waar dat Draytek ding eventueel op zou passen.
Dit 'nieuws' is al een jaar oud dus inmiddels hadden we het wel geweten als de Draytek ergens was opgedoken in een meterkast :>

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Gangster93 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:46:
Op hardware.info staat een modem wat reggefiber gaat uitleveren. DrayTek Vigor 1000 serie (Zie datum artikel 16-03-2011)

Heeft iemand dit 'nieuwe' modem al? Of weet iemand wanneer deze uit geleverd gaat worden?

Heeft iemand dit of een ander modem die gigabit snelheden aan kan?
Op die dubbele baseplate is bij ons in februari deze Genexis geplaatst voor een aansluiting bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
denan schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:37:
Welkom terug choka! En je kunt dat 50 lijntje natuurlijk snel upgraden naar 100/100 ;)
Hoi Denan, ben je weer terug op je oude stek? Of geef je nog steeds raad ondanks dat je bij InterNL zit?

Ik heb weinig te kiezen, wegens omstandigheden door de echtscheiding ben ik inwonend. Na veel aandringen heb ik de huisbaas kunnen overtuigen, dat die moest overstappen naar de aanwezig glasvezel in de meterkast zonder dat wij daar extra voor hoeven te betalen. Dus upgraden kan alleen in overleg en vooralsnog boeit het verder niemand hier hoe ze kunnen internetten. Of XMS moet zelf actie ondernemen om de pakketten eens gratis te upgraden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wintertijd --> Zomertijd bug. Mocht je stb vastgelopen zijn. Herstart hem even. Heeft te maken met de wintertijd --> zomertijd bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

'DE' winter/zomertijd bug?
M'n M540 had idd problemen, wel beeld/geluid nog maar bedienen was niet mogelijk en na power off/on weer ok ;)
We zien eind oktober wel of we dan weer een bug hebben :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Rekenblok schreef op zondag 25 maart 2012 @ 11:49:
Wintertijd --> Zomertijd bug. Mocht je stb vastgelopen zijn. Herstart hem even. Heeft te maken e wintertijd --> zomertijd bug ;)
De bug.. Klinkt dus als een bekend probleem die dan dus minstens sinds de start van de wintertijd (half jaar geleden) had kunnen worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Moraxv schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:39:
[...]

De bug.. Klinkt dus als een bekend probleem die dan dus minstens sinds de start van de wintertijd (half jaar geleden) had kunnen worden opgelost.
Ik kreeg mijn 540 niet aan, led rood knipperde wel even maar werd niet blauw. stroom eraf/erop en het werkte weer.

Maar kom op nou, dit had toch al opgelost kunnen worden ? mag je wel verwachten voor die 200 euro die er voor betaald is (in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmorgen werkt hier in Utrecht een groot deel van de DVB-C en analoge zenders niet meer, de boel is op zwart. Tot mijn verbazing kan ik nergens iets terug vinden van een storing. Ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:30
Hier regio Utrecht doet analoog het wel, maar er staat onderin beeld "Noodsignaal Hilversum".

Ik had trouwens ook last van zomertijd bug met mijn M540.
Bij de meeste zenders zijn er nu geen programma gegevens beschikbaar.

[ Voor 42% gewijzigd door lethargy op 25-03-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
Vanmorgen het probleem met het niet opstarten van de M532 vanuit standby; erg fijn om een power-cycle uit te moeten voeren tijdens een opname ;(

Nu worden de programma gegvens niet geladen. Ook niet na een herstart. :?
Hebben meer mensen problemen hiermee?

(1211)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

penacho schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:46:
Vanmorgen het probleem met het niet opstarten van de M532 vanuit standby; erg fijn om een power-cycle uit te moeten voeren tijdens een opname ;(

Nu worden de programma gegvens niet geladen. Ook niet na een herstart. :?
Hebben meer mensen problemen hiermee?

(1211)
6535
Sommige zenders doen het wel, RTL4, veronica, NET5, Zender v.d. maand, Discovery e.a.
maar de meeste zenders -> Bezig met laden programma informatie, NED 1,2,3,RTL5, SBS6 e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
Beetje bij beetje begint bij de meeste zenders de programma informatie weer te verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Het lijkt erop dat de amino het niet leuk vindt dat een dag nog maar 23 uur duurt i.p.v 24 uur.

Het probleem lijkt zich echter uit zichzelf te herstellen :)

[ Voor 40% gewijzigd door White_Collar op 25-03-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:41:
...
Het probleem lijkt zich echter uit zichzelf te herstellen :)
Da's heel mooi, lijkt me een goed voorteken:

Probleem dat zichzelf herstelt -> is het probleem er dan weer of is het dan opgelost? :)

Inmiddels doet ut ut allemaal weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29

msh

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:14:
Sinds vanmorgen werkt hier in Utrecht een groot deel van de DVB-C en analoge zenders niet meer, de boel is op zwart. Tot mijn verbazing kan ik nergens iets terug vinden van een storing. Ben ik de enige met dit probleem?
lethargy schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:46:
Hier regio Utrecht doet analoog het wel, maar er staat onderin beeld "Noodsignaal Hilversum".
@Pat, je bent niet de enige:
3582: op DVB-C alle kanalen zwart. Analoge tv alleen NED1,2,3 + enkele comm. zenders. Inderdaad "Noodsignaal Hilversum" alleen in beeld van NED1. Radiozenders doen het ook niet goed, de publieke wel maar bijv Arrow niet. IPTV (Amino110) lijkt te werken. Internet werkt, telefoon ook maar het XMS helpdesknummer geeft in gesprek.
Waar kan je op zondag nu een dergelijke storing melden?
Pagina: 1 ... 40 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.