XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
088 555 2 555, als je aan de lijn blijft krijg je de storingsdienst.
Staat overigens ook gewoon in de start post, maar waarom zouden we die tegenwoordig nog lezen ;)

[ Voor 100% gewijzigd door White_Collar op 25-03-2012 20:48 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29

msh

Ai de startpost, teer punt :)
Je hebt gelijk was ik vergeten te checken... maar op de XMS website (daar had ik wel gekeken) staat over 088-5552555:
"Openingstijden telefonisch Customer Service Desk:
werkdagen van 8.00 - 22.00 uur
zaterdag van 10.00 - 16.00 uur
zon- en feestdagen gesloten."
Dat moet natuurlijk geen reden zijn voor mij om bij ingesprektoon te concluderen dat de CSD inderdaad op zondag gesloten is (excuus). Misschien een idee om voor de niet-tweakers over storingen op zondag iets te vermelden op de Helpdesk/Support pagina op de XMS website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
chocka schreef op zondag 25 maart 2012 @ 09:22:
[...]

Hoi Denan, ben je weer terug op je oude stek? Of geef je nog steeds raad ondanks dat je bij InterNL zit?
Sinds bijna een jaar zit ik bij de wholesale club waar ook XMS en Lijbrandt onder hangen. En het bevalt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Gisteren ook de Amino 532 stroomloos moeten maken ivm change naar zomertijd...
Jammer, maar blijkbaar noodzakelijk.
Daarna inderdaad nogal wat moeite met het bijwerken van de gidsinformatie.

Inmiddels lijkt alles weer te werken.

Aandachtspuntje voor de wissel naar de wintertijd later dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
bluesparkle schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:31:
Gisteren ook de Amino 532 stroomloos moeten maken ivm change naar zomertijd...
Same here, alleen dan met een Amino 540. Wat een knullig iets zeg!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Same here. Amino 540 had een power cycle nodig :(.

Dit is nou al de tigste keer..... ik heb er dan ook geen vertrouwen meer in dat men dit nog gaat oplossen (want daar heeft men nu al tig keer de tijd voor gehad, sinds Glashart Media met het Amino platform bestaat).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
eymey schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:50:
Same here. Amino 540 had een power cycle nodig :(.

Dit is nou al de tigste keer..... ik heb er dan ook geen vertrouwen meer in dat men dit nog gaat oplossen (want daar heeft men nu al tig keer de tijd voor gehad, sinds Glashart Media met het Amino platform bestaat).
Ik moet zeggen dat ik de M540 eigenlijk nooit opnieuw hoef op te starten. Dit is geloof ik pas de tweede keer. Mijn UPC-box klapte vroeger veel vaker vast!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A110 heeft geen problemen gehad met de overgang naar zomertijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 11:53
Luuk1983 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:13:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de M540 eigenlijk nooit opnieuw hoef op te starten. Dit is geloof ik pas de tweede keer. Mijn UPC-box klapte vroeger veel vaker vast!
Die brakke UPC doos hoef je maar 1x boos naar te kijken en voor je het weet ligt er een hoopje as onder je TV... knullige ellende!

Maar even ontopic, ik kreeg tijdje terug een brief dat ze "medio maart" zouden beginnen met aanleg van glasvezel, iemand ervaring met de interpretatie van reggefiber en hun "medio {maand}" ?

Mijn UPC lijntje werkt verder prima ( op die brakke TV doos na)
maar mijn thuis-servertje kan wel een wat dikkere upload gebruiken, was eigenlijk mijn enige argument om over te stappen, maar sinds het al bijna april is en ik nog geen schep gezien heb in het dorp begin ik nu toch lichtelijk te twijfelen over dat `medio maart´

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:31

Fiber

Beaches are for storming.

Welke plaats? Al het regelwerk van te voren kost de meeste tijd. Als de schop eenmaal de grond in gaat dan gaat het vaak heel hard. Ik denk dat je voor de kerst wel een werkende glasvezelverbinding hebt. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:04

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Fiber schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:34:
Welke plaats? Al het regelwerk van te voren kost de meeste tijd. Als de schop eenmaal de grond in gaat dan gaat het vaak heel hard. Ik denk dat je voor de kerst wel een werkende glasvezelverbinding hebt. :)
Reken daar maar niet op :o dat dacht ik hier ook, er kan en gaat van alles mis. planning/vorst enz...

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas is deze ook nog niet opgelost:
Kan niet mailen met apotheek,verzorgingstehuis en ziekenhuis.
(reason: 554 Service unavailable; Client host [smtp10.mail.sp.isp-net.nl] blocked using Barracuda Reputation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:42:
Helaas is deze ook nog niet opgelost:
Kan niet mailen met apotheek,verzorgingstehuis en ziekenhuis.
(reason: 554 Service unavailable; Client host [smtp10.mail.sp.isp-net.nl] blocked using Barracuda Reputation)
Ligt dat dan niet aan de ontvangen partij, volgens mij maakt XMS gebruik van een andere SMTP.

Denk dat de apotheek,verzorgingstehuis en ziekenhuis even hun provider moeten aansporen Barracuda blok te laten verwijderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Had de TS al gelezen, maar de plaatjes werken niet meer? Maar zag zojuist dat Schuring vandaag de dummy vervangen heeft voor een Genexis. Geen idee welke? Maar er branden vier lampjes (pwr; wan; rtv en m1) Dus overenthousiast UTP in poort E1, maar helaas nog geen prik. Nog ffkes wachten.......

[EDIT] zat mezelf net te bedenken met de vraag of XMS dat lease probleem nog steeds heeft bij je nieuwe aansluiting, dat het eerst weer een half tot een uur duurt voordat er iets gerelaesed wordt, althans dat was vroeger nog wel zo??? Of ben ik abuis!

[ Voor 30% gewijzigd door chocka op 27-03-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:54:
[...]

Ligt dat dan niet aan de ontvangen partij, volgens mij maakt XMS gebruik van een andere SMTP.

Denk dat de apotheek,verzorgingstehuis en ziekenhuis even hun provider moeten aansporen Barracuda blok te laten verwijderen. ;)
Nope is internl probleem. Maar die willen er niets aan doen omdat barracuda geen spam lijst is voor smtp servers of iets dergelijks (ik, klok, kleper, hangt?)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf niet echt een idee hoe dat zit met blacklists en smtp servers etc., gebruik een dsl lijntje 20/1 om te gamen en te surfen en das goed voor mij. Nooit wat te maken gehad met blacklist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:54:
[...]

Nope is internl probleem. Maar die willen er niets aan doen omdat barracuda geen spam lijst is voor smtp servers of iets dergelijks (ik, klok, kleper, hangt?)
Er is zoiets als de "Barracuda Reputation Block List", maar de smtp.xmsnet.nl staat daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This domain name smtp10.mail.sp.isp-net.nl is not listed on Barracuda's Intent Block List. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:54:
[...]

Tuurlijk gaan die Barracuda niet verwijderen. Barracuda is een grote leverancier van beveiligingsapparatuur, waaronder ook spamfilter-appliances. En ze hebben inderdaad ook een blacklist, waar hun apparatuur gebruik van maakt.

Wij gebruiken hier al jaren Barracuda en zouden niet meer zonder willen. Zeer accurate spam-filtering en nauwelijks tot geen false positives. En als we dan al eens false-positives hebben, dan is het vaak ook nog eens te wijten aan onze eigen regular expressions in de blacklist op onze appliance.

Voorkomen dat een SMTP-server op een blacklist komt, is in beginsel heel simpel: zorgen dat je (naast de normale zaken zoals je DNS-records) goede spamfiltering toepast op je uitgaande mailverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:27:
[...]

Er is zoiets als de "Barracuda Reputation Block List", maar de smtp.xmsnet.nl staat daar niet op.
Toch wel,maar dan de Range IP nummers, niet de mailserver.
Voer ik echter mijn eigen ip in dan krijg ik de melding:
The ip address 82.215.32.1** is listed as "poor" on the Barracuda Reputation System. To request removal, please click here.
Ik zal eerst eens kijken of het me lukt een ander ip adres te krijgen, blijkbaar staat de vorige eigenaar van mijn adres als spammer te boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
Bij mij in Hilversum is inmiddels 2 weken geleden op 1 dag zowel het FTU als het XMS modem kastje geinstalleerd. Daarop branden 2 groene lampjes... Alleen is er nog steeds niets geactiveerd, en heb ik nog geen XMS login etc. Hoe lang duurt het normaliter voordat iets geactiveerd wordt?

Peter

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Al contact gehad met XMS zelf? Wat zegt de helpdesk?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pveatx schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:37:
Bij mij in Hilversum is inmiddels 2 weken geleden op 1 dag zowel het FTU als het XMS modem kastje geinstalleerd. Daarop branden 2 groene lampjes... Alleen is er nog steeds niets geactiveerd, en heb ik nog geen XMS login etc. Hoe lang duurt het normaliter voordat iets geactiveerd wordt?

Peter
Wil je ons via DM je adresgegevens sturen? Dan kijken wij het voor je na. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb mezelf een ander ip nummer gegeven, het spammende ip nummer was:
82.215.32.178
Misschien kan @webcare kijken van wie die voor mij was ( kreeg deze een week of 2 geleden,toen heeft de boel er uit gelegen door een stroomstoring.)
Nieuwe ip geeft: The ip address 82.215.3*.** is not currently listed as "poor" on the Barracuda Reputation System.
@Chocka, Heb hem gevonden hoor ! Hij is onderweg, laat die porto maar zitten.

[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 28-03-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik denk dat XMS toch naar ons (oude klanten) geluisterd heeft!
Krijg net een mailtje:
Alweer enige tijd profiteert u van de voordelen van glasvezel bij XMS. Inmiddels zijn er steeds meer nieuwe en betere diensten voor u beschikbaar op het gebied van (HD)televisie.

Wij willen u, als trouwe klant, graag een interessante aanbieding doen om interactieve HD televisie te kunnen gaan kijken!

Exclusieve klant aanbieding

Als u nu kiest voor interactieve (HD)televisie,ontvangt u een HD-ontvanger of een HD-recorder én een gratis switch. U gaat hiervoor slechts 4,95 euro per maand betalen en u verlengt uw contract voor een jaar.

U kunt kiezen uit:

Een gratis HD-ontvanger (ter waarde van 149 euro) óf
Een HD-recorder (ter waarde van 249 euro) tegen bijbetaling van 99 euro

U ontvangt:

Een gratis switch (ter waarde van 35 euro) waarmee u eventuele toekomstige extra ontvangers kunt aansluiten
Interactieve televisie, met meer dan 60 radio- en 75 TV-zenders waarvan 14 in HD-kwaliteit

Meer informatie over interactieve televisie en/of ons zenderoverzicht vindt op u onze website: www.xmsnet.nl.
Heeft dat "klagen" toch nut gehad :)
En ja, ik denk er zeker over om dit te gaan doen. Goeie aktie XMS!

heb ze alleen nog even gemaild of dat ook deze STB mijn "eigendom" wordt, net zoals de 110 die ik nu al heb, en of de HD-ontvanger met scart of HDMI geleverd word. Op mijn.xmsnet.nl staan ze namelijk apart genoemd, maar op de aanmeldpagina van deze aktie niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 28-03-2012 18:50 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Thasaidon schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:59:

En hoeveel jaar als trouwe klant heb jij er al op zitten, dat ze jouw dit genereuze aanbod doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:50:
[...]

En hoeveel jaar als trouwe klant heb jij er al op zitten, dat ze jouw dit genereuze aanbod doen?
Ik denk dat je een dergelijke aanbieding pas krijgt als je tegen het eind van je jaar zit,ik heb er zelf weinig aan (hem um ook niet gehad) want ik heb geen digitale tv,als ik met mijn internet naar Ziggo kom krijg ik een alles in een pakket en een gratis HD decoder,en daar hoef ik geen 4,95 voor te betalen,het rare is dat veel mensen steeds met hun mobiel overstappen naar een andere provider maar daar met de internetproviders heel wat rustiger mee is, als ik nu overstap betaal ik ruim 40 euro per maand minder,heb dan alleen een lagere upload,wel mobiele telefoon ook dus letterlijk alles in een rekening, maar moet nummers migreren en heb daar geen zin in,maar sluipenderwijs jat ik wel een paar tientjes per maand uit mijn eigen zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Krijg net een mailtje:

[...]

heb ze alleen nog even gemaild of dat ook deze STB mijn "eigendom" wordt, net zoals de 110 die ik nu al heb, en of de HD-ontvanger met scart of HDMI geleverd word. Op mijn.xmsnet.nl staan ze namelijk apart genoemd, maar op de aanmeldpagina van deze aktie niet.
Als ik dat mailtje lees dan gaan ze er volgens mij vanuit dat je nog helemaal geen iptv hebt? Ze hebben het er namelijk over dat als je voor interactieve(HD) tv kiest, je 4,95 meer gaat betalen.
Maar dat heb je neem ik aan toch al?

[ Voor 36% gewijzigd door Mr. Jinx op 28-03-2012 21:09 . Reden: onzin weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wel vreemd ja, hij zegt een A110 te hebben en die kan je alleen gebruiken als je digitale diensten afneemt.
Aan de andere kant denkt Xms aan een switch zodat je meerdere iptv boxjes kan aansluiten.
Ik kan me niet herinneren dat hdtv mij ooit iets extra heeft gekost naast digitale tv.
Misschien komt dat door de actie toen ik klant werd, ik kreeg een 130M gratis en die is na weer een actie ingeruild voor een M540 pvr.
Als ik bovenstaande aanbod goed lees betaalt hij gewoon een hd box per maand en is de switch gratis.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Krijg net een mailtje:

[...]

Misschien dat webcare iets kan vertellen over deze coole actie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad naar uit dat XMS iets gaat doen voor de bestaande klanten, goed nieuws!
Vraag me alleen af wie er in aanmerking komt en waar op geselecteerd wordt. Ik wacht als
klant van het eerste uur nog even rustig af of ik ook een dergelijke aanbieding zal ontvangen.
Anders ga ik ook maar weer eens aan de bel trekken en vragen of er mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik geloof dat oude klanten iets van € 50 per maand betalen en dat ze zelf hun stb betaald hebben.
Als ze nu gaan verlengen onder de nieuwe voorwaarden en een nieuw jaarcontract gaan ze € 10 per maand meer betalen.

Denk dat die mensen beter zelf een HD Amnio kunnen gaan kopen voor € 150 (tvt 15 maanden) en daarna bespaar je weer gewoon € 10 in de maand.
Als een Amino 36 maanden meegaat is dit toch al weer een besparing van € 210 waarvan je zelf ook weer een nieuwe Amino kan kopen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Ik denk dat je sowiso zelf beter je STB kan kopen, op de lange termijn denk ik dat je veel meer betaald.

Ik heb twee STB`s en betaal puur voor de paketten die ik heb aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Laatst online: 05-09 09:42
Krijg net een mailtje:

[...]

Euh... Dit is dus echt geen aanbieding! Ik heb net een aantal weken terug IPTV aangevraagd, daarbij kreeg ik de HD recorder ook voor 99 euro... maar mijn contract bleef de huidige einddatum houden. Dus met mogelijkheid om elke maand op te zeggen!

Dus, wat is dan de aanbieding?? Juist, een gratis switch t.w.v. 35 euro, maar dan moet je wel je contract verlengen. De normale situatie is als je het mij vraagt interessanter, dus dit is geen aanbieding, eerder het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dit heet 'klantenbinding', ofwel zeker willen weten dat iemand een jaar langer zal blijven :P
Als je na dat jaar vertrekt is die iptv box wel je eigendom voor 12x €4,95, dat scheelt weer.
Ik snap alleen niet dat ze zeggen dat je voor de dienst betaalt terwijl je die nu al hebt (met de A110).
Of er moet in het verleden verschil gemaakt zijn in de prijs voor iptv met of zonder hd ontvangst ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Laatst online: 05-09 09:42
Speedy-Andre schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 09:26:
Dit heet 'klantenbinding', ofwel zeker willen weten dat iemand een jaar langer zal blijven :P
Als je na dat jaar vertrekt is die iptv box wel je eigendom voor 12x €4,95, dat scheelt weer.
Ik snap alleen niet dat ze zeggen dat je voor de dienst betaalt terwijl je die nu al hebt (met de A110).
Of er moet in het verleden verschil gemaakt zijn in de prijs voor iptv met of zonder hd ontvangst ...
Klantenbinding, ja dat snap ik. Maar feitelijk krijg je enkel een switch (van waarschijnlijk een model die je zelf voor minder dan 35 euro koopt) voor dat jaar extra. De HD recorder die ik voor 99 euro heb ontvangen is ook gewoon mijn eigendom, ik ben nergens overeengekomen dat ik die huur/lease of whatever. Maar ik heb wel gewoon mijn bestaande opzegtermijn, niets nieuw contract. Dat is hier destijds door Webcare bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatie IPTV actie XMS

De actie is bedoeld om klanten over te laten stappen van het oude prijsplan (STB kopen, geen maandelijks tarief) naar het nieuwe prijsplan (STB gratis/kleine bijbetalling, maandelijks tarief voor IPTV dienst). Het nieuwe prijsplan zorgt voor een eenduidig prijsplan voor al onze klanten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:24:

De actie is bedoeld om klanten over te laten stappen van het oude prijsplan (STB kopen, geen maandelijks tarief) naar het nieuwe prijsplan (STB gratis/kleine bijbetalling, maandelijks tarief voor IPTV dienst). Het nieuwe prijsplan zorgt voor een eenduidig prijsplan voor al onze klanten. -Tim
Ik zie daar heel weinig voordeel in voor mij als klant aangezien ik heb mijn STB gekocht. Als ik overstap op het nieuwe prijsplan heb ik dus EN mijn STB gekocht EN moet ik 5 euro per maand extra gaan betalen? Dat klinkt in geen enkel geval als een goede deal. Ik ben dan € 59,40 per jaar duurder uit. Das leuk dat je een switch voor 35 euro erbij krijgt, maar die kan ik net goed goed los kopen. EN ik zit weer een jaar aan het abonnement vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas trapt deze oude klant daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcc
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 12:58

vcc

Een vriend van mij heeft sinds kort XMS en regelmatig problemen om z'n mail binnen te halen en het laden van bepaalde pagina's. Nu ben ik bij hem langs geweest met m'n laptop en kan ook ik die bepaalde pagina's niet laden. Als ik thuis ben (heb zelf ook XMS) laden de pagina's wel. Als hij vervolgens met z'n laptop bij mij langskomt laden de pagina's en kan hij z'n mail weer binnenhalen. Hij heeft de helpdesk gebeld maar die draaien hun bekende riedeltje af, modem resetten, laptop rechtstreeks op de Genexis CPS V2 aansluiten, speedtest doen en uitkomst doormailen maar een echte oplossing wordt hem niet geboden. Hij heeft gevraagd preventief het modem te laten vervangen maar daar XMS niet zo veel zin in. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vcc schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:26:
Een vriend van mij heeft sinds kort XMS en regelmatig problemen om z'n mail binnen te halen en het laden van bepaalde pagina's. Nu ben ik bij hem langs geweest met m'n laptop en kan ook ik die bepaalde pagina's niet laden. Als ik thuis ben (heb zelf ook XMS) laden de pagina's wel. Als hij vervolgens met z'n laptop bij mij langskomt laden de pagina's en kan hij z'n mail weer binnenhalen. Hij heeft de helpdesk gebeld maar die draaien hun bekende riedeltje af, modem resetten, laptop rechtstreeks op de Genexis CPS V2 aansluiten, speedtest doen en uitkomst doormailen maar een echte oplossing wordt hem niet geboden. Hij heeft gevraagd preventief het modem te laten vervangen maar daar XMS niet zo veel zin in. Heeft iemand hier ervaring mee?
Kun je jouw adresgegevens en die van jouw vriend via DM sturen? Wij kijken graag wat wij voor hem kunnen doen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga daar ook niet in trappen maar vraag me wel af wat de meest gunstige manier is om van SD over te stappen naar HD TV.
Nick39 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:04:
[...]

Helaas trapt deze oude klant daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

* Fiber tuint er niet in... ;)

Ik heb de mail niet gehad, maar ga er sowieso niet aan beginnen. Ik ben een oude klant en betaal nu 51.50 per maand voor 50/50 inclusief iptv en telefoon vastrecht en dat is meer dan genoeg. Geen enkele actie waarbij dat maandbedrag omhoog gaat kan mij lokken. Acties waarbij het maandelijkse tarief omlaag gaat zijn altijd welkom, maar dat zal er voorlopig wel niet inzitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik kan me niet voorstellen dat dit een aantrekkelijk aanbod is voor een bestaande klant zoals jij en ik. Niet alleen ga je maandelijks € 8,40 meer betalen ( 54,95 + 4,95 t.o.v. 51,50 ) maar in verhouding met een nieuwe klant scheelt het nog eens € 139,60. Als nieuwe klant krijg je immers ook de eerste 2 maanden gratis en betaal je de eerste 6 maanden niets voor IPTV.

Neemt niet weg dat ik graag over zou willen naar HD TV en dus op zoek ben naar de meest aantrekkelijke keuze om mijn Amino 110 te vervangen voor een HD versie zonder dat ik hierbij vast zit aan het "geweldige aanbod" voor bestaande klanten.

Is er trouwens al duidelijkheid over het Uitzending Gemist pakket? Verdwijnt dit pakket vanaf komend weekend?
Fiber schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:57:
[...]

* Fiber tuint er niet in... ;)

Ik heb de mail niet gehad, maar ga er sowieso niet aan beginnen. Ik ben een oude klant en betaal nu 51.50 per maand voor 50/50 inclusief iptv en telefoon vastrecht en dat is meer dan genoeg. Geen enkele actie waarbij dat maandbedrag omhoog gaat kan mij lokken. Acties waarbij het maandelijkse tarief omlaag gaat zijn altijd welkom, maar dat zal er voorlopig wel niet inzitten. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zijn die dingen niet op Marktplaats of zo tweedehands te vinden? Ik heb er ook één voor weinig overgenomen van een kennis die weer gewoon DVB-C ging kijken. :) Beeldkwaliteit van DVB-C is overigens ook uitmuntend vind ik, op een goede tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:05:
Is er trouwens al duidelijkheid over het Uitzending Gemist pakket? Verdwijnt dit pakket vanaf komend weekend?
Uitzending gemist blijf een onderdeel van het IPTV basispakket totdat de zenders hebben besloten wat ze (commercieel) met dit "pakket" willen doen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:05:
Ook ik kan me niet voorstellen dat dit een aantrekkelijk aanbod is voor een bestaande klant zoals jij en ik. Niet alleen ga je maandelijks € 8,40 meer betalen ( 54,95 + 4,95 t.o.v. 51,50 ) maar in verhouding met een nieuwe klant scheelt het nog eens € 139,60. Als nieuwe klant krijg je immers ook de eerste 2 maanden gratis en betaal je de eerste 6 maanden niets voor IPTV.

Neemt niet weg dat ik graag over zou willen naar HD TV en dus op zoek ben naar de meest aantrekkelijke keuze om mijn Amino 110 te vervangen voor een HD versie zonder dat ik hierbij vast zit aan het "geweldige aanbod" voor bestaande klanten.

[...]
Misschien eens kijken op marktplaats,er zijn toch altijd mensen die overstappen naar een andere aanbieder zoals Ziggo/UPC en dan heb je er niets meer aan.
Ik heb er wel serieus over nagedacht om over te stappen met alles naar XMS,maar ik heb meegedaan aan de pilot met de 110 en de 130 en zie feitelijk bijna dagelijks nog steeds de problemen voorbij fietsen die er toen waren,er was voor mij zoveel ergernis dat ik zelfs vroegtijdig de pilot uit ben gegaan.
Kijk objectief en de laatste tijd gaan de meeste klachten over digitale tv, dan ligt die zender er uit,dan is daar weer wat mee,dan is er weer geen ondertiteling.
De voor mij meest interessante zenders heeft XMS ook wel,op HBO dan maar dat kan nog komen,Film1 is niets meer nu ze Sundance en Series er van gemaakt hebben.
Ik ben toen door een ingenieur van Ziggo gewaarschuwd voor de Amino en heb daar zelfs ruzie om gehad onder het mom van,je kraakt de boel af,maar Ziggo heeft de Amino decoders ook getest voor mensen die alleen tv on demand wilden,en uiteindelijk besloten er niet mee door te gaan omdat ze de chipset te gebrekkig vonden en ik moet zeggen achteraf dat de man toch gelijk heeft.
Er zou ooit een combi komen met een Philips tv waarbij de ethernet aansluiting gekoppeld zou worden oid,maar dat is er ook niet van gekomen.
Ik zou dan ook nog eens 3 van die dingen nodig hebben en dat kan geloof ik niet,maar zelfs al zou het kunnen dan blijft er niets van mijn internet snelheid over,ergens zijn er op de korte termijn keuzes gemaakt maar de plannen zijn steeds bijgesteld, toen de proef met de 110 bezig was zou er pertinent geen HD komen want er was toch te weinig content, 6 maanden later zat ik met een 130 te stoeien.

Nou mag kabel dan de naam hebben dat als zoveel gebruikers in een wijk internetten dat de snelheid afneemt,in de huidige XMS opzet met vezel neemt mijn download al af als ik zelf alleen tv kijk,daar heb ik mijn wijkbewoners niet voor nodig.
En als ik verhuis is de kans niet erg groot dat ik weer in een vezelgebied terecht kom.
De huidige constructie, 100 mbits, amino decoder lijkt me niet lang houdbaar meer, tot nu toe doet Ziggo steeds wat ik inschat (zoals QAM256) en om nou maandelijks te gaan betalen voor een decoder,dan heb ik na een jaar incl prijsplan verhogingen al meer betaald dan dat het hele zaakje kost bij de concurrent,ik kan in elk geval geen enkel argument noemen om een upc/ziggo klant over te laten stappen op glas in de huidige opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:37:
Ik kan in elk geval geen enkel argument noemen om een upc/ziggo klant over te laten stappen op glas in de huidige opzet.
Ziggo misschien niet, maar UPC is toch echt grote, brakke, doffe ellende hoor. Ik ben heel erg blij dat we glasvezel kregen hier!

Verder ben ik uitermate tevreden met digitale TV in combinatie met de Amino. Eigenlijk niet tot nauwelijks problemen gehad met de A130 en nu moet de M540 heb ik helemaal weinig problemen. Nou ben ik geen veeleisende power user en neem ik niet verschrikkelijk veel op, maar eigenlijk gaat alles goed en is de TV-kwaliteit super.

Tja, dat er dingen beter kunnen hebben we het al vaker over gehad, maar dat geldt ook voor UPC en Ziggo. Je kan het beste goed kijken wat je nou precies wil en je keuze daarop afstemmen. Ik vind DVB-C zonder decoders een heel groot voordeel bij XMS bijvoorbeeld.

Ik ga in ieder geval nooit meer terug naar dat brakke UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:06:
[...]
Ik ga in ieder geval nooit meer terug naar dat brakke UPC.
Kan ik me wat bij voorstellen,hoewel zij ook overgaan op ci+ ( of het tenminste er bij gaan gebruiken) maar nog een voorbeeld, in Veendam heeft men,al dan niet met aggressieve verkoop,geen poot aan de grond gekregen.
Dan vraag ik me af,er was gisteren een reanimatie in een nieuwbouw wijk, trauma heli er bij dus dan blijf je toch even staan kijken en raak je aan de praat met de bouwvakkers, het waterleidingsbedrijf is er bezig,Liander met de stroom en gas,de Ziggo kabel gaat de grond in en zowaar een wagen van KPN,hoewel die er dus moest zijn vanwege een probleem met een wijkkast waar een gat in zat,dus de beste man eens aangesproken,al die nutsbedrijven zijn hier bezig,de woningen hebben allemaal standaard gas,electriciteit,kabel tv en een telefoonlijn, maar GEEN glasvezel,waarom leggen ze dat nu niet gewoon standaard aan,als straks de nieuwe bewoners komen zit er in hun meterkastje wel een kabel aansluiting en een KPN aansluiting maar geen vezel, al sluit je het nergens op aan,leg alvast de infra structuur dan kun je vanaf een centraal punt gaan aanleggen,degenen die al Ziggo hebben genomen (die zit er immers wel) stappen niet dan zo weer over, de wijk ligt notabene 200 meter van de wijkpop af die de oude Portaal woningen aan de overkant bedient,maar de KPN meneer wist het niet,wat ie wel wist is dat in 7 nieuwe wijkprojecten (ze zijn nogal aan het slopen in Leiden) geen Reggefiber kabel de grond is ingegaan.
Terwijl de boel nog open ligt.
Als dat alleen voor Leiden al opgaat kan ik me voorstellen dat het zo moeilijk is om 30% achteraf voor elkaar te krijgen, je hoeft er nog geen vezel doorheen te blazen, alleen de tules.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen achteraf niet zo blij zijn als ze hun tuintje net hebben gedaan en Reggefiber belt aan of de boel even open mag terwijl ze net hun nieuwe tuintje en stoepje en straatje hebben en al Ziggo of ADSL hebben genomen.
Onderaannemers hebben wel een KPN kabel ingegraven en aangesloten tot in de woning,waarom in vredesnaam dan geen vezel tule, luie planners, of maakt het ze echt niet uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Hallo allemaal;

De internet verbinding van XMS is de meest betrouwbare internet verbinding die ik OOIT heb gezien.
De laagste ping 2-3 ms , de beste uptime, altijd de maximaal haalbare snelheid.
Echt High End internet..UPC of Ziggo tipt hier dus echt NIET aan..
Ik begrijp dan ook niks van al dat geklaag over XMS.
Het enige waar ik snelheids- variaties in zie, is in de newsservers van XMS.

Wat ik nog wel graag zou willen zien is ipv6.

Mvg Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vcc schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:26:
Bedankt voor je DM. Ik heb zijn verbinding nagekeken. Ik zie daar geen onregelmatigheden. Mijn collega's hebben dit probleem ook kenbaar hebben gemaakt aan de netwerkbeheerder en dat zij de verbinding ook hebben gecontroleerd. Zij hebben geen onregelmatigheden gevonden.

Ik zie dat er op dit moment een router aangesloten is op het glasvezelmodem. Je beschrijft dat jullie het probleem in zijn woning wel hebben, maar in jouw woning niet. Hierdoor verwacht ik niet het probleem in zijn laptop zit. Ik zie dat er is geadviseerd de computer rechtstreeks aan te sluiten. Ik vermoed dat het probleem wordt veroorzaakt door de router.

Ik adviseer om de router van het glasvezelmodem te halen de computer rechtstreeks op het glasvezelmodem aan te sluiten. Het is slim om dan een uur de stroom van het glasvezelmodem te halen. Ik verwacht dat er dan geen problemen zijn met de verbinding. Mocht dit onverhoopt wel zo zijn, doe dan de snelheidstest en stuur ons de resultaten toe.

De snelheidstest is hier te vinden:
http://xmsnet.nl/uploads/...heidsproblemen%281%29.pdf - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcc
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 12:58

vcc

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:32:
[...]

Bedankt voor je DM. Ik heb zijn verbinding nagekeken. Ik zie daar geen onregelmatigheden. Mijn collega's hebben dit probleem ook kenbaar hebben gemaakt aan de netwerkbeheerder en dat zij de verbinding ook hebben gecontroleerd. Zij hebben geen onregelmatigheden gevonden.

Ik zie dat er op dit moment een router aangesloten is op het glasvezelmodem. Je beschrijft dat jullie het probleem in zijn woning wel hebben, maar in jouw woning niet. Hierdoor verwacht ik niet het probleem in zijn laptop zit. Ik zie dat er is geadviseerd de computer rechtstreeks aan te sluiten. Ik vermoed dat het probleem wordt veroorzaakt door de router.

Ik adviseer om de router van het glasvezelmodem te halen de computer rechtstreeks op het glasvezelmodem aan te sluiten. Het is slim om dan een uur de stroom van het glasvezelmodem te halen. Ik verwacht dat er dan geen problemen zijn met de verbinding. Mocht dit onverhoopt wel zo zijn, doe dan de snelheidstest en stuur ons de resultaten toe.

Bedankt voor het uitzoeken. We gaan het laatste nog even proberen, ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacques1971 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:31:

Mvg Jacques
De klachten gaan ook niet over internet maar de producten er omheen die gebruik maken van dat internet.
Standaard heb je een 100 mbits aansluiting, elke dienst die je gebruikt,gaat van die 100 mbits aansluiting af,dat is geen klacht maar een vaststaand feit, ik gebruik geen newsserver van xms maar zie ook die fluctuaties (unrarren/parren wordt hier gedaan NA de download) over internet zelf heb ik ook geen klachten (behalve een slechte spamfilter vandaar dat ik gmail gebruik).
Zie hier weinig klachten over het internet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nick39 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:58:
[...]
Zie hier weinig klachten over het internet zelf.
De mensen die hierover wel klachten hebben zitten op een oude asr4000 welke niet genoeg power heeft om de shaping af te handelen voor abbo's lager dan 100Mbps.

Als je niet op zo'n oude asr zit of 100Mbps hebt dan werkt het inderdaad prima.

Ik heb alleen nog niets teruggehoord of ze het mogelijk gaan maken om een 2e extra IP te krijgen, dit wel zo handig als je servers draait.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Krijg net een mailtje:

[...]

Mmm... ik ben denk ik iets te enthousiast geweest en heb niet helemaal goed gelezen denk ik... 8)7

Ik ben een oude klant met alles-in-een (tv, tel, iptv) en alleen een A110 die ik heb moeten kopen.

Zoals ik de aanbieding las, krijg ik dus nu kosteloos een HD-ontvanger en switch.
Daarnaast nog het HD pakket voor maar € 4,95, want ik heb immers al interactive (ip)tv, alleen nog geen HD pakket.

Ik heb xms nog even gemaild met de vraag hoe het nou precies zit, maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
jacques1971 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:31:
Hallo allemaal;

De internet verbinding van XMS is de meest betrouwbare internet verbinding die ik OOIT heb gezien.
De laagste ping 2-3 ms , de beste uptime, altijd de maximaal haalbare snelheid.
Echt High End internet..UPC of Ziggo tipt hier dus echt NIET aan..

Mvg Jacques
Ik ben blij dat jij dat niet snapt :) er valt weinig te snappen. Als je de topic`s leest zie je dat de klachten veelal niet over het internet gaan, maar over IPTV VOIP, diensten die XMS aanbied zoals News en Mail, maar ook marketing tarieven acties etc etc. De klachten over internet die je hier leest zijn te verwaarlozen, dus eigenlijk snap ik niet waar je het vandaan haalt.

Oftewel heel bot gezegd, lees even wat meer mee in dit topic :) voor dat je denkt dat we over het internet klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Thasaidon schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:25:
[...]

Zoals ik de aanbieding las, krijg ik dus nu kosteloos een HD-ontvanger en switch.
Daarnaast nog het HD pakket voor maar € 4,95, want ik heb immers al interactive (ip)tv, alleen nog geen HD pakket.
Ik haal niet uit de tekst dat je een 'hd pakket' krijgt, als je op dit moment een passende hd iptv box zou hebben dan zou je volgens mij al hd kunnen kijken omdat je het basis pakket al hebt.
Ergens een losse (en geschikte) Amino iptv box versieren is veel voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Speedy-Andre schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:52:
Ergens een losse (en geschikte) Amino iptv box versieren is veel voordeliger.
Ben er tijdje tussen uit geweest, maar begrijp hieruit dat je niet meer noodzakelijk een Amino van XMS hoeft te kopen om IPTV (wel/niet HD) te kunnen kijken? Maar kan je dan ook een ander merk STB gebruiken om IPTV te kunnen kijken of kan/mag het alleen maar een Amino zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:01:
[...]

Ben er tijdje tussen uit geweest, maar begrijp hieruit dat je niet meer noodzakelijk een Amino van XMS hoeft te kopen om IPTV (wel/niet HD) te kunnen kijken? Maar kan je dan ook een ander merk STB gebruiken om IPTV te kunnen kijken of kan/mag het alleen maar een Amino zijn?
Nope, kan geen ander merk zijn. Zolang de Amino maar door een Glashart-provider is uitgegeven, gaat hij gewoon werken. Een zwager van me heeft een A110 (uitgegeven door XMS) bij zijn huis gekregen. De vorige eigenaar ging verhuizen naar een plek zonder glasvezel en had er toch niets meer aan. Dat ding deed het gewoon op zijn Concepts-aansluiting. En bij mij thuis (nu nog XMS) doet hij het ook nog gewoon.

En ik heb nog een A140 thuis liggen (nieuw in doos) van Tweak. Die ga ik een dezer dagen nog eens aansluiten. Zal ook wel werken. Moet alleen nog even kijken naar een HDMI -> DVI omvormertje. Ik wil heb in de studeerkamer gaan gebruiken en daar staan alleen een paar monitoren met VGA en DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een brief thuis met dezelfde aanbieding als hier even terug in het forum al was vermeld...

Als ik het goed begrijp komt het erop neer dat je een switch twv 35,- krijgt als je nog een jaar bijtekend ? Dat is heftig :)

Ik bedoel, je gaat 4,50p/m bijbetalen, dus die HD decoder twv 149,- betaal je zelf. Er staat niets in de brief over een HD pakket dus dat zou je er nog bij moeten nemen.. Wat voor een "aanbieding" is dit ?

Je moet een gegeven paard nooit in de bek kijken :) Maar dit kan echt alleen interessant zijn voor mensen die nu al weten sowieso het komende jaar lid te blijven, en dan nog ga je meer betalen

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:24

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:36:
[...]

Bij een overstap tussen glasvezelproviders is afgesproken dat op de datum van de overstap het abonnement bij de oude aanbieder wordt ontbonden. Dit is een afspraak tussen de netwerkbeheerder en de glasvezelaanbieders. Concepts heeft dit, begrijp ik, voor jou niet gedaan. Hiervoor kun je als klant contact opnemen met Concepts. Gezien je aangeeft dat je daar niet verder komt heb ik contact gezocht met de netwerkbeheerder en hen verzocht dit op te nemen met de juiste contactpersoon binnen de organisatie van de Concepts. Ik hoop dat Concepts nu het abonnement zonder verdere problemen en met terugwerkende kracht opheft. Mocht je na een paar dagen niets gehoord hebben, adviseer ik je om nog eens met Concepts contact op te nemen. - Sophie
Webcare,

Ik heb contact opgenomen met Concepts, maar die blijven voet bij stuk houden. Ik krijg steeds mensen aan de lijn die het hele verhaal nog op moeten opnemen voordat we eindelijk verder kunnen. Als we dan verder kunnen met waar we gebleven zijn, dan krijg ik weer te horen dat ik op moet zeggen en daarbij rekening moet houden met een opzegtermijn van een maand. Wat nu?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Klopt het dat de kwaliteit van BBC1 op IPTV beduidend minder is dan andere zenders? Ik weet dat
BBC1 niet in HD is, maat voetbal bij Match of the Day ziet er niet uit in vergelijking met DVB-C.

Ik zit (helaas) in een WMP+ gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wilde schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:17:
Ik kreeg vandaag een brief thuis met dezelfde aanbieding als hier even terug in het forum al was vermeld...

Als ik het goed begrijp komt het erop neer dat je een switch twv 35,- krijgt als je nog een jaar bijtekend ? Dat is heftig :)

Ik bedoel, je gaat 4,50p/m bijbetalen, dus die HD decoder twv 149,- betaal je zelf. Er staat niets in de brief over een HD pakket dus dat zou je er nog bij moeten nemen.. Wat voor een "aanbieding" is dit ?

Je moet een gegeven paard nooit in de bek kijken :) Maar dit kan echt alleen interessant zijn voor mensen die nu al weten sowieso het komende jaar lid te blijven, en dan nog ga je meer betalen
In de brief staat dat je deze gratis krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de personen die de aanbieding ontvangen hebben, hoe lang zijn jullie al klant?
Ik heb geen brief of bericht gezien terwijl ik al sinds begin 2008 bij XMS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lid sinds hier glasvezel ligt, rond 2005 ofzo!

Wat betreft de kosten heb je gelijk Rekenblok. De kosten voor de hd ontvanger zijn voor XMS. Ik doelde meer op de 4,95 extr maandelijkse kosten. Want zover ik kan zien betaal je daar (op termijn) de decoder mee af. Je krijgt voor die fee toch geen hd pakket of wel?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:42:
Voor de personen die de aanbieding ontvangen hebben, hoe lang zijn jullie al klant?
Ik heb geen brief of bericht gezien terwijl ik al sinds begin 2008 bij XMS zit.
De brief is verstuurd naar xms klanten die, zoals het webcare ook al heeft gepost, nog op een oud prijs plan hebben voor iptv ;) Als jij destijds geen Amino 110 of 130 hebt gekocht, krijg je deze aanbieding niet ;)

webcare:

@Wilde,

Klopt, gaat om het basis pakket iptv. Geen hd pakket.

[ Voor 36% gewijzigd door White_Collar op 01-04-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

vcc schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:50:
[...]

Bedankt voor het uitzoeken. We gaan het laatste nog even proberen, ik hou je op de hoogte.
Lijkt op het probleem wat ik heb gehad, lag bij mij uiteindelijk aan de Genexis ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:04:
[...]
De brief is verstuurd naar xms klanten die, zoals het webcare ook al heeft gepost, nog op een oud prijs plan hebben voor iptv ;) Als jij destijds geen Amino 110 of 130 hebt gekocht, krijg je deze aanbieding niet ;)
Inderdaad dat had ik dus ook gelezen, echter heb ik wél een Amino 110 aangeschaft en zit ik wél op het oude prijsplan maar heb ik géén brief mogen ontvangen. Toch op de een of andere manier een vage selectie procedure als het gaat om het versturen van de aanbieding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik heb die brief ook niet ontvangen, maar mis hem ook niet.

Op de lange termijn wordt ik aleen maar armer van van die "aanbieding"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Heren, ik doe hierbij een laatste oproep om de startpost over te nemen.
Ik wil het graag goed overdragen aan de nieuwe topic starters ;)

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 01-04-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

[...]

webcare:

[...]

@Wilde,

Klopt, gaat om het basis pakket iptv. Geen hd pakket.
Ik heb dus al iptv met zowel het basis pakket als het extra pakket. Toen heb ik de 110 gekocht omdat er nog helemaal geen HD zenders aangeboden werden.
Ik las dus, gratis HD ontvanger en voor 4,95 HD pakket erbij.

De XMS helpdesk heeft ondertussen geantwoord dat als ik over zou gaan, ook de HD ontvanger welke ik dan krijg mijn eigendom zou zijn.
Op mijn vraag waarom ik dan 4,95 per maand extra ga betalen voor iptv (terwijl ik dat dus al heb) heb ik nog geen antwoord gehad.
Vandaar ook mijn (misschien naive) conclusie dat die 4,95 voor het HD pakket zou zijn.
Anders is dit idd geen echte aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020

Het gaat ook niet om een aantrekkelijke aanbieding voor de klant maar voor een eenduidig prijsplan voor XMS.

Ze willen de "oude goedkopere klanten" ook graag meer laten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:23:
[...]

Inderdaad dat had ik dus ook gelezen, echter heb ik wél een Amino 110 aangeschaft en zit ik wél op het oude prijsplan maar heb ik géén brief mogen ontvangen. Toch op de een of andere manier een vage selectie procedure als het gaat om het versturen van de aanbieding ;-)
Ik heb hem ook niet ontvangen hoor... maar ik neem aan dat die brieven ook niet allemaal op dezelfde dag verstuurd zullen worden. Mocht ik hem krijgen dan zal ik er waarschijnlijk toch geen gebruik van maken :)

Ik werd vlak voordat je 4,95 in de maand moest gaan betalen en je een gratis ontvanger kreeg aangesloten, en heb toen nog snel een decoder gekocht. Toen wat duurder, maar na ruim anderhalf jaar had ik die kosten eruit en was het voor mij voordeliger. Op korte termijn is het leuk, maar op langere termijn ben je goedkoper uit om hem zelf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik blijf ook lekker op het oude prijsplan, dat ga ik echt niet laten veranderen.

Maar ik snap het ook niet zo goed van XMS. Waarom laten ze je nou extra betalen voor hun belangrijkste tv platform? Ik ken al mensen die de iptv al weer hebben opgezegd en nu weer lekker dvb-c kijken. Dat kan nooit de bedoeling zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Zijn er meer mensen die, op dit moment, storing hebben mbt iptv?
Krijg de melding "deze zender is op dit moment niet beschikbaar"

Gebied 3905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Denk dat http://www.totaaltv.nl/ni...en_van_tv-aanbieders.html ook wel wat kan worden.

In NL hebben de meeste mensen toch genoeg internet snelheid, het is te hopen je de kwaliteit/bandbreedte zelf in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:19:
[...]

Webcare,

Ik heb contact opgenomen met Concepts, maar die blijven voet bij stuk houden. Ik krijg steeds mensen aan de lijn die het hele verhaal nog op moeten opnemen voordat we eindelijk verder kunnen. Als we dan verder kunnen met waar we gebleven zijn, dan krijg ik weer te horen dat ik op moet zeggen en daarbij rekening moet houden met een opzegtermijn van een maand. Wat nu?
Wij zien in het systeem dat je bij ons hebt opgezegd in verband met een verhuizing .Wij vinden het vervelend dat concepts niet netjes meewerkte aan de overstap. Ik hoop dat je hen op een andere manier zo ver krijgt om hen aan de afspraken te houden. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruwepitje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-01-2023
Weet iemand waarom het geluid via de Amino erg zacht doorkomt. Als ik per ongeluk terugzap naar de radio knallen de speakers er bijna uit. Het geluid staat op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CONSUMENTEN 24 EN GESCHIEDENIS 24 VOORLOPIG NOG IN DE LUCHT
Morgen volgt afschakeling.
http://www.totaaltv.nl/ni...opig_nog_in_de_lucht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:32:
[...]

Klinkt mij in de oren als een Genexis modem met een bug in de TCP-IP stack. Is het zo dat mails met Office bijlages ook niet binnen komen toevallig?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:24

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:02:
[...]

Wij zien in het systeem dat je bij ons hebt opgezegd in verband met een verhuizing .Wij vinden het vervelend dat concepts niet netjes meewerkte aan de overstap. Ik hoop dat je hen op een andere manier zo ver krijgt om hen aan de afspraken te houden. - Sophie
Dat ik heb opgezegd in verband met een verhuizing, omdat in de nieuwe woning geen glasvezel aanwezig is, heeft niets met mijn probleem te maken. Dat is een ander verhaal...

Ik zou je willen vragen, om nogmaals een bericht naar de netwerkbeheerders bij Concepts een bericht achter te laten met het verzoek mijn incident correct af te handelen. Dat wil zeggen: Abonnement met terugwerkende kracht op te zeggen zoals de afspraak is.

Daarnaast zou ik je willen vragen waar ik precies dit soort afspraken kan nalezen? Het liefst officiele documenten.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:19:
[...]

Dat ik heb opgezegd in verband met een verhuizing, omdat in de nieuwe woning geen glasvezel aanwezig is, heeft niets met mijn probleem te maken. Dat is een ander verhaal...

Ik zou je willen vragen, om nogmaals een bericht naar de netwerkbeheerders bij Concepts een bericht achter te laten met het verzoek mijn incident correct af te handelen. Dat wil zeggen: Abonnement met terugwerkende kracht op te zeggen zoals de afspraak is.

Daarnaast zou ik je willen vragen waar ik precies dit soort afspraken kan nalezen? Het liefst officiele documenten.
Ik heb dit verzoek opnieuw naar de netwerkbeheerder gezet. Er is nog geen officiële documentatie over beschikbaar voor onze klanten. Dit is de laatste actie die ik voor je heb kunnen doen, gezien wij alles hebben gedaan zoals afgesproken. Het is nu verder aan Concepts ICT om deze vragen te beantwoorden. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 23:48
Het is niet mogelijk via 0900 inbelnummers naar het buitenland te bellen met XMS. Ik sprak eerder vanmiddag met de XMS helpdesk. De helpdesk medewerker nam contact op met hun tweede lijn en die deelde dit mede

XMS website belooft:
Kan ik met XMS Telefoon naar alle nummers bellen?

XMS Telefoon biedt u een zeer volwaardig en compleet dienstenpakket. XMS Telefoon is als telefoondienst gelijkwaardig aan KPN. U kunt zonder beperking met alle bestemmingen bellen die u wenst.
Src: http://xmsnet.nl/service/telefoon

Behalve als de bestemming een 0900 nummer voor bellen met het buitenland is dan is dat de beperking. De tekstschrijver heeft zich in de voet geschoten. Beter was geweest: u kunt naar alle bestemmingen bellen. 8)7

Anyway. Iets voor de topic start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als we alles moeten opschrijven wat niet kan of niet helemaal werkt... dan wordt het een flinke TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD-Recorders in de uitverkoop voor nieuwe abonnees, niet echt een vooraf aangekondigde actie.
Zijn vast wel wat HD-Recorders over gebleven om een mooie aanbieding te doen aan de bestaande abonnees.

Gratis HD-recorder op 30 en 31 maart 2012!

30 Maart 2012
Gratis HD-recorder op 30 en 31 maart 2012!

We willen dat onze abonnees maximaal kunnen profiteren van de mogelijkheden die glasvezel biedt. Daarom ontvangt u op 30 en 31 maart een gratis HD-recorder t.w.v. € 99,- als u een XMS abonnement afsluit (i.p.v. de normale HD-ontvanger). Daarmee kunt u tv kijken wanneer het u uitkomt en overslaan wat u niet bevalt. Met interactieve televisie heeft u een zeer ruim aanbod aan zenders en maar liefst 14 HD-zenders.

Deze actie geldt alléén bij de 9 genoemde dealers in de actievoorwaarden. Kom dus langs, sluit uw abonnement af en ontvang na activatie die gratis HD-recorder!

Klik hier voor de actievoorwaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Beetje (te)laat om dat nu te posten, voor de mensen die er gebruik van hebben kunnen maken was het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

EricJH schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:01:
Het is niet mogelijk via 0900 inbelnummers naar het buitenland te bellen met XMS. Ik sprak eerder vanmiddag met de XMS helpdesk. De helpdesk medewerker nam contact op met hun tweede lijn en die deelde dit mede

XMS website belooft:
[...]
Src: http://xmsnet.nl/service/telefoon

Behalve als de bestemming een 0900 nummer voor bellen met het buitenland is dan is dat de beperking. De tekstschrijver heeft zich in de voet geschoten. Beter was geweest: u kunt naar alle bestemmingen bellen. 8)7

Anyway. Iets voor de topic start?
Vreemd, mijn vrouw belt mij op mijn buitenlandse mobieltje altijd gewoon via Belbob en dat werkt altijd.

Ik moet vaak naar het buitenland voor werk en als je dan een beetje goedkoop met elkaar wilt bellen over de normale telefoon ipv de skype en andere doeleinden, dan koop ik altij een prepaid simkaartje in dat land.

Ik geef dat nummer door aan thuis en dan zoekt mijn vrouw op belbob.nl (of aanverwanten) het 0900 inbelnummer voor dat land.

Gaat eigenlijk altijd goed, onlangs eind feb. nog richting Abu Dhabi. Of ze hebben het recentelijk veranderd? Nou dan zal je haar horen straks, aangezien ik a.s. vrijdag weer voor 4 weken naar Abu Dhabi moet.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hmm, neem al sinds 2007 het alles-in-1 pakket af van XMS (50/50), heb destijds een A110 gekocht en betaal nu € 51.50 per maand. Heb nog geen brief en/of e-mail gezien. Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De brieven worden volgens mij in batches verstuurd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Op 1 mei 2012 zullen Ketnet en Canvas allebei op een eigen kanaal te ontvangen zijn. Canal Digitaal gaat de zender in ieder geval doorgeven. Is er al bekend of Glashart deze derde Vlaamse zender ook gaat doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat is toch Vlaamse publieke omroep? Vast wel. Zou ik me geen zorgen over maken. Voor dit soort zaken hebben ze een paar maanden geleden die zenderindeling omgegooid, nu is er ruimte genoeg.

[ Voor 40% gewijzigd door Fiber op 03-04-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 23:48
j1nx schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:34:
[...]

Vreemd, mijn vrouw belt mij op mijn buitenlandse mobieltje altijd gewoon via Belbob en dat werkt altijd.

Ik moet vaak naar het buitenland voor werk en als je dan een beetje goedkoop met elkaar wilt bellen over de normale telefoon ipv de skype en andere doeleinden, dan koop ik altij een prepaid simkaartje in dat land.

Ik geef dat nummer door aan thuis en dan zoekt mijn vrouw op belbob.nl (of aanverwanten) het 0900 inbelnummer voor dat land.

Gaat eigenlijk altijd goed, onlangs eind feb. nog richting Abu Dhabi. Of ze hebben het recentelijk veranderd? Nou dan zal je haar horen straks, aangezien ik a.s. vrijdag weer voor 4 weken naar Abu Dhabi moet.
Ik heb net Belbob geprobeerd om naar de VS te bellen en krijg de melding dat er niet voldoende capaciteit naar het land te bellen en word geadviseerd om mijn email adres achter te laten via de website om op de hoogte te worden gebracht wanneer het wel mogelijk is naar het land ( de VS 8)7 ) te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:08:
De brieven worden volgens mij in batches verstuurd.. ;)
Bij mij was het ook geen brief, maar een e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Die mail krijg je alleen op het XMSnet mail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op maandag 02 april 2012 @ 07:49:
Zijn er meer mensen die, op dit moment, storing hebben mbt iptv?
Krijg de melding "deze zender is op dit moment niet beschikbaar"

Gebied 3905
Hier wil ik even op inhaken. Gisterenavond was IPTV bij ons (3906) echt drama. We hadden een opname lopen op SBS6 en wilden ondertussen even wat anders kijken. Maar, afgezien van de zenders van de SBS-groep, was het niet mogelijk om iets te kijken vanwege de vele haperingen, freezes en artifacts.

In het begin van de avond was ik zelf even niet thuis (ik had al wel de Genexis en de M540 even van de stroom gehaald omdat het me eerder al opgevallen was) en toen heeft mijn vrouw de servicedesk gebeld. Daar raadden ze aan om maar even een andere UTP-kabel te gebruiken, want er was geen storing bekend. Toen heb ik de boel maar even via een dLAN-setje aangesloten (had ik toch liggen i.v.m. de overstap naar Tweak volgende maand), maar dat gaf precies hetzelfde resultaat.

Anderen ook last gehad gisterenavond?

Vanmorgen de Genexis maar even 45 minuten van de stroom gehaald, in de hoop dat het vanavond wat beter gaat. Aangezien het spul - via de normale UTP, die netjes op WCD's is afgemonteerd - al anderhalf jaar goed werkt, heb ik er een hard hoofd in dat het aan de bekabeling ligt namelijk. Hopelijk geen kapotte M540, want bij de servicedesk zeiden ze dat we dan maar even langs een XMS-huis moesten. Aangezien de XMS-keet in Veenendaal weg is, zou dat betekenen dat we naar Amersfoort zouden moeten (so much voor "lokaal aanwezig") en dat gaat 1 van ons een halve dag kosten.....

Vanavond misschien de Fluke maar even mee naar huis nemen om de bekabeling door te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

@BazzH

3905 geen enkel probleem gehad gisteren.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

MiK schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:31:
Ik heb hem op mijn xms mail adres gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Loveparade schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 08:24:
@BazzH

3905 geen enkel probleem gehad gisteren.
3906, tot gisteravond 20:00 tv gekeken op diverse zenders (geen sbs6), maar geen problemen gehad.
Zou dus zo maar kunnen dat het je M540 is...

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 03-04-2012 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elwinvangestel schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:53:
Op 1 mei 2012 zullen Ketnet en Canvas allebei op een eigen kanaal te ontvangen zijn. Canal Digitaal gaat de zender in ieder geval doorgeven. Is er al bekend of Glashart deze derde Vlaamse zender ook gaat doorgeven?
Ik heb deze vraag per e-mail aan Glashart gesteld, zodra ik een reactie krijg zal ik dit hier plaatsen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:19:
[...]

Bij mij was het ook geen brief, maar een e-mail.
MiK schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:31:
Deze actie wordt gefaseerd uitgezonden naar onze klanten, naar het eerste deel is een brief verstuurd en naar het tweede deel een e-mail. Komende maand wordt er gekeken naar de effectiviteit van deze 2 manieren van benaderen, de meeste effectieve variant zal worden gebruikt om de rest van de klanten te informeren. -Tim
Pagina: 1 ... 41 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.