XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:42:
[...]

Hier wil ik even op inhaken. Gisterenavond was IPTV bij ons (3906) echt drama. We hadden een opname lopen op SBS6 en wilden ondertussen even wat anders kijken. Maar, afgezien van de zenders van de SBS-groep, was het niet mogelijk om iets te kijken vanwege de vele haperingen, freezes en artifacts.

In het begin van de avond was ik zelf even niet thuis (ik had al wel de Genexis en de M540 even van de stroom gehaald omdat het me eerder al opgevallen was) en toen heeft mijn vrouw de servicedesk gebeld. Daar raadden ze aan om maar even een andere UTP-kabel te gebruiken, want er was geen storing bekend. Toen heb ik de boel maar even via een dLAN-setje aangesloten (had ik toch liggen i.v.m. de overstap naar Tweak volgende maand), maar dat gaf precies hetzelfde resultaat.

Anderen ook last gehad gisterenavond?

Vanmorgen de Genexis maar even 45 minuten van de stroom gehaald, in de hoop dat het vanavond wat beter gaat. Aangezien het spul - via de normale UTP, die netjes op WCD's is afgemonteerd - al anderhalf jaar goed werkt, heb ik er een hard hoofd in dat het aan de bekabeling ligt namelijk. Hopelijk geen kapotte M540, want bij de servicedesk zeiden ze dat we dan maar even langs een XMS-huis moesten. Aangezien de XMS-keet in Veenendaal weg is, zou dat betekenen dat we naar Amersfoort zouden moeten (so much voor "lokaal aanwezig") en dat gaat 1 van ons een halve dag kosten.....

Vanavond misschien de Fluke maar even mee naar huis nemen om de bekabeling door te meten.
Ik ga even kijken wat wij voor je kunnen doen. Mogelijk ligt het niet aan de settopbox, gezien een aantal zenders juist goed doorkomen. Ik hoop dat wij op afstand dit probleem met je kunnen verhelpen, dat scheelt mogelijk een bezoek aan het XMS huis. Ik ontvang graag je adresgegevens via DM en hoor graag of je wel de juiste internetsnelheid haalt. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:53:
Deze actie wordt gefaseerd uitgezonden naar onze klanten, naar het eerste deel is een brief verstuurd en naar het tweede deel een e-mail. Komende maand wordt er gekeken naar de effectiviteit van deze 2 manieren van benaderen, de meeste effectieve variant zal worden gebruikt om de rest van de klanten te informeren. -Tim
Ik had trouwens de helpdesk gemaild met de vraag hoe het nou precies zit.
Volgens hen krijg ik dus een gratis switch á 35,-
maar ook zou ik de HD-ontvanger voor niets krijgen en deze zou dan mijn eigendom zijn.
Waarom ik dan echter toch 4,95 meer moet gaan betalen hebben ze echter (nog) geen antwoord op gegeven.

Dit kan niet voor digitale tv zijn, want dat heb ik immers al.
Ik was daarom ook in de (naive) veronderstelling dat dit voor het HD pakket zou zijn aangezien ik ook een HD-ontvannger zou krijgen.
Mocht dit niet zo zijn, zou de HD-ontvanger dus niet gratis zijn, want ik ga maandelijk 4,95 meer betalen voor een pakket wat ik nu al heb?
En dan is deze "aanbieding" ineens "wat minder aantrekkelijk"...

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dat is precies wat ik al eerder schreef, je betaald wel meer dan die 4,95 trouwens.

Je krijgt dan een nieuw contract met IPTV onder de nieuwe voorwaarden, je betaald dan 59,95 per maand.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:37:
Dat is precies wat ik al eerder schreef, je betaald wel meer dan die 4,95 trouwens.

Je krijgt dan een nieuw contract met IPTV onder de nieuwe voorwaarden, je betaald dan 59,95 per maand.
Ja sorry, af en toe lees ik de dingen zoals ik graag zou willen dat ze zijn O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:12:
[...]

Ik ga even kijken wat wij voor je kunnen doen. Mogelijk ligt het niet aan de settopbox, gezien een aantal zenders juist goed doorkomen. Ik hoop dat wij op afstand dit probleem met je kunnen verhelpen, dat scheelt mogelijk een bezoek aan het XMS huis. Ik ontvang graag je adresgegevens via DM en hoor graag of je wel de juiste internetsnelheid haalt. - Sophie
Ik ga er vanavond weer mee aan de slag. Zit nu op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Thasaidon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:46:
[...]

Ja sorry, af en toe lees ik de dingen zoals ik graag zou willen dat ze zijn O-) O-) O-)
Blijkbaar ben ik toch niet zo gek als ik dacht...
kreeg zojuist een mail van XMS:
[message]Thasaidon schreef aan XMS per mail[/message]:
Ik ga een nieuw contract aan met een minimale duur van 1 jaar, daarna weer per maand opzegbaar.
Dit met behoud van de diensten welke ik nu al heb.

krijg ik een gratis ethernet switch twv 35,-
tevens krijg ik gratis de HD-decoder (met HDMI) en deze is dan mijn eigendom (net als de 110 welke ik al heb)
En de voor de genoemde € 4,95 extra per maand word bij mij het HD-pakket geactiveerd
[message]Reactie van XMS aan Thasaidon per mail[/message]:
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u onze antwoorden op uw vragen kort samenvat.
Hetgeen u zegt klopt allemaal.
Kortom, ik denk dat ik nog even bij XMS blijf :)

[ Voor 46% gewijzigd door Thasaidon op 03-04-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vrees dat je binnenkort een excuus mailtje krijgt dat die helpdeskmedewerker het toch niet helemaal goed begrepen had. :z

Als het echt zo is begin ik ook wel belangstelling te krijgen. Maar eerst (de factuur en de diensten en de goodies) zien, dan geloven... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:53:
[...]

[...]

Deze actie wordt gefaseerd uitgezonden naar onze klanten, naar het eerste deel is een brief verstuurd en naar het tweede deel een e-mail. Komende maand wordt er gekeken naar de effectiviteit van deze 2 manieren van benaderen, de meeste effectieve variant zal worden gebruikt om de rest van de klanten te informeren. -Tim
Ik ben een klant die geen mail adres van XMSnet gebruikt, facturen haal ik uit mijn.xmsnet.nl. Via mail van xmsnet krijg ik alleen maar spam spam en nog meer spam, het het mail adres ook nooit kenbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dan maak je er toch één op mijn.xmsnet.nl. Als je een beetje lastig adres maakt en dat verder niet gebruikt krijg je geen spam.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Fiber schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:27:
Ik vrees dat je binnenkort een excuus mailtje krijgt dat die helpdeskmedewerker het toch niet helemaal goed begrepen had. :z

Als het echt zo is begin ik ook wel belangstelling te krijgen. Maar eerst (de factuur en de diensten en de goodies) zien, dan geloven... ;)
Als xms dit bevestigd, wie ben ik dan om daar aan te twijfelen. ;)
De aktie loopt tot 1 mei, dus ik ga me van de week aanmelden voor de aktie.
Tenzij Webcare nog op/aanmerkingen heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Fiber schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:11:
Dan maak je er toch één op mijn.xmsnet.nl. Als je een beetje lastig adres maakt en dat verder niet gebruikt krijg je geen spam.
Moet het voor mij een sport worden geen spam te ontvangen op mijn xmsnet.nl mail adres die ik nooit aan iemand heb gegeven die ik nooit kenbaar heb gemaakt :) moet ik een lastig mail adres gaan verzinnen ?

Ik heb de helpdesk al eens eerder gebeld of het mogelijk is mail (nieuwsbrieven/facturen/etc) te ontvangen op een mail adres op een eigen domein, (via google apps) maar dat kon niet. Ik weet dat ik daardoor leuke aanbiedingen mis kan en ga lopen, maar dat ligt niet aan mij maar aan xmsnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

MiK schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:18:
[...]

Moet het voor mij een sport worden geen spam te ontvangen op mijn xmsnet.nl mail adres die ik nooit aan iemand heb gegeven die ik nooit kenbaar heb gemaakt :) moet ik een lastig mail adres gaan verzinnen ?

Ik heb de helpdesk al eens eerder gebeld of het mogelijk is mail (nieuwsbrieven/facturen/etc) te ontvangen op een mail adres op een eigen domein, (via google apps) maar dat kon niet. Ik weet dat ik daardoor leuke aanbiedingen mis kan en ga lopen, maar dat ligt niet aan mij maar aan xmsnet.
Ik krijg of (bijna) geen spam of het filter werkt goed, want ik krijg eigenlijk alleen maar mail van xms zelf op mijn xms account. Maar persoonlijk denk ik dat xms er beter aan doet dit per brief te doen, want ik denk niet dat jij de enige bent met dit soort problemen denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 03-04-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

MiK schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:18:
[...]
Moet het voor mij een sport worden geen spam te ontvangen op mijn xmsnet.nl mail adres die ik nooit aan iemand heb gegeven die ik nooit kenbaar heb gemaakt :) moet ik een lastig mail adres gaan verzinnen?
...
Niks moet... Maar wat is de moeite? 2 minuutjes werk? Je kan ook problemen zoeken in plaats van ze zelf even op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Thasaidon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:53:
[...]

Blijkbaar ben ik toch niet zo gek als ik dacht...
kreeg zojuist een mail van XMS:
In de aanbieding stond het volgende:

"U ontvangt:

Een gratis switch (ter waarde van 35 euro) waarmee u eventuele toekomstige extra ontvangers kunt aansluiten
Interactieve televisie, met meer dan 60 radio- en 75 TV-zenders waarvan 14 in HD-kwaliteit"

Dus géén apart hd pakket! :P
Ze zeggen ook niet letterlijk dat die €4,95 bij je huidige maandbedrag komt dus dat maandbedrag zou wel eens hoger kunnen worden zodat je de huidige prijs betaalt ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Met de huidige tariefplannen ga je gewoon je pakket tegen de nieuwe prijs plus 4.95 voor iptv plus 5.95 voor het HD pakket betalen en dan krijg je inderdaad wat hardware cadeau... Denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:12:
[...]

Probleem ligt toch in mijn bekabeling. Wat er precies mis mee is, weet ik nog niet. Ik had nog een lange UTP cat6 in de verpakking liggen en heb deze nu even over de vloer gelegd (vrouw ook weer blij :) ) en nu gaat het allemaal prima. Met de oude kabel kon ik maar 1 HD stream tegelijk ontvangen, 2 SD streams ging ook nog wel, maar bij 1x SD en 1x HD ging het structureel mis. Met de nieuwe kabel kan ik zonder problemen 1x HD opnemen en 1x HD kijken. De Servicedesk had dus gelijk.

Dit weekend ga ik de kruipruimte in, om eens te kijken of ik een nieuwe UTP onder de vloer kan trekken zonder al teveel te hoeven boren en breken. Ik ga ook nog eens kijken, of ik misschien ook een slecht kabeltje gebruik i.c.m. het dLAN-setje.

Het is mij in ieder geval wel duideljk, dat het probleem dus niet bij XMS ligt en dat ik zelf aan de slag zal moeten. Vreemd dat het zo lang probleemloos heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wellicht een (ongewenst) huisdier dat aan die kabel heeft zitten knagen...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:25:
Wellicht een (ongewenst) huisdier dat aan die kabel heeft zitten knagen...? ;)
Denk het niet. De kabel loopt door een PVC-buis door het plafond en een muur.
Enige wat ik me kan voorstellen, is dat er iets meer storing in de buurt van de kabel is gekomen, nadat ik de router heb verplaatst van onder in de meterkast naar boven in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:01

buzzlightyear

To infinity and beyond...

@XMS_webcare: ik heb enkele feature requests, kunnen jullie deze opnemen op jullie interne lijst?

Als je nu bijv. 3 programma’s achter elkaar wil opnemen op 1 zender wordt er (naar gelang de settting) XX minuten aan de voor- en achterkant toegevoegd. Hiermee worden bepaalde programma’s verspreid over meerdere opnamen want niet echt handig is.
Het zou heerlijk zijn om, net als bij een ouderwetse recorder, te kunnen te programmeren met zender, starttijd en eindtijd.

Bij het huidige programmeren kun je aangeven of het 1,2,3….7 keer opgenomen moet worden. Het is onduidelijk wat hiermee bedoeld wordt. Waarom niet gewoon de mogelijkheid om te kiezen voor “alle werkdagen”, “alle weekdagen” of “alleen zaterdag en zondag” om herhaald op te nemen?

Is het mogelijk om de buffering van programma gegevens in de guide te verbeteren? Nu treedt er vaak vertraging op in het scrollen door de lijst

TV kijken via iPad/tablet!

Last but not least: de mogelijkheid om een eigen favoriete zenderlijst vast te zetten. Nu scroll ik me wezenloos door zenders die ik nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

EricJH schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:01:
Het is niet mogelijk via 0900 inbelnummers naar het buitenland te bellen met XMS. Ik sprak eerder vanmiddag met de XMS helpdesk. De helpdesk medewerker nam contact op met hun tweede lijn en die deelde dit mede

XMS website belooft:
[...]
Src: http://xmsnet.nl/service/telefoon

Behalve als de bestemming een 0900 nummer voor bellen met het buitenland is dan is dat de beperking. De tekstschrijver heeft zich in de voet geschoten. Beter was geweest: u kunt naar alle bestemmingen bellen. 8)7

Anyway. Iets voor de topic start?
Zou naar ik weet gewoon moeten werken. XMS faciliteert alleen het gesprek van jou naar de 0900 dienst. Wat jullie verder allemaal samen afspreken maakt voor XMS niets uit.

Wellicht werkt het niet helemaal lekker? Heb je toevallig wat problemen met keuzemenu's? Rabofoon of iets dergelijks?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:44:
[...]

Denk het niet. De kabel loopt door een PVC-buis door het plafond en een muur.
Enige wat ik me kan voorstellen, is dat er iets meer storing in de buurt van de kabel is gekomen, nadat ik de router heb verplaatst van onder in de meterkast naar boven in de meterkast.
Vocht in de buis ofzo? Of heb je toevallig een telefoonkabel in dezelfde buis lopen?

Je kan eens proberen een nieuwe UTP kabel te knijpen, met de connectors er opnieuw op te zetten en te zorgen dat er vooral niet te veel geuntwist is. Goede kans dat het dan gewoon werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Mojo op 04-04-2012 09:34 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
buzzlightyear schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:12:
Last but not least: de mogelijkheid om een eigen favoriete zenderlijst vast te zetten. Nu scroll ik me wezenloos door zenders die ik nooit gebruik.
Daar sluit ik me bij aan. Je krijgt een berg zenders, maar zelf een lijstje samenstellen waar je eenvoudig door heen kan zappen mis ik wel. Of dat je zenders kunt blokkeren zodat je ze ook niet ziet tijdens het zappen. Dat mozaïek scherm is een leuke gadget maar niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Thasaidon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:53:
Kortom, ik denk dat ik nog even bij XMS blijf :)
Ik snap het niet, wat is er zo interessant aan de aanbieding dan? Je gaat permanent 7,50 per maand meer betalen (correct me if I'm wrong). Dat is 6,95 euro meer dan een min-of-meer vergelijkbaar pakket bij Ziggo. Bij Ziggo kost de HD-recorder 99 euro. Dus na een ruim jaar ben je bij XMS duurder uit. Als je de switch meerekent dan is het omslagpunt anderhalf jaar.

Als je graag HD wilt kijken, zou ik zeggen: probeer tweedehands een extra Amino te kopen en hou je XMS-abo ongewijzigd.

Ik verwacht zowiezo dat het HD-pakket snel gaat verdwijnen bij XMS. Andere aanbieders stoppen de HD-zenders inmiddels al in het basis- danwel pluspakket. Dat is niet meer dan logisch en ik denk niet dat XMS kan achterblijven. Dus ook dat voordeeltje (gratis HD-pakket) zal denk ik niet lang blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis snelheidsverhoging

Wij gaan de snelheden verhogen in mei 2012! Voor meer informatie kun je kijken op:
http://xmsnet.nl/nieuws/snelheidsupgrade - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:00:

Wij gaan de snelheden verhogen in mei 2012! Voor meer informatie kun je kijken op:
Het overzichtje mist op die pagina, maar wel goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dat zijn nog eens berichten!

Het overzichtje staat er wel hoor:

Afbeeldingslocatie: http://xmsnet.nl/uploads/products/tabel_snelheidsupgrade.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:31
Dat is nog eens leuk nieuws!

Ik zou zeggen zet een twitter knopje bij het artikel zodat mensen het kunnen verspreiden, gratis reclame :) .

Dit gaat wellicht gefaseerd gebeuren? Is er een streefdatum bekend om het afgerond te hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door My-life op 04-04-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:05:
Kijk dat zijn nog eens berichten!
Het overzichtje staat er wel hoor:
[afbeelding]
[...]
Hij laad hier in IE9 iig niet, maar in opera wel :/

@XMS_webcare: misschien handig om dit door te geven. Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die de pagina wil bekijken met IE9 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 04-04-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De gebeden van veel Tweakers in dit draadje zijn verhoord...! *O*

Erg mooi nieuws, niet dat ik het persoonlijk nou zo hard ga merken, maar toch. Ik ben ooit begonnen bij XMS met 10/10, toen werd het 25/25, toen 50/50 en dan nu dus 100/100 voor dezelfde prijs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:06:
Dat is nog eens leuk nieuws!

Ik zou zeggen zet een twitter knopje bij het artikel zodat mensen het kunnen verspreiden, gratis reclame :) .

Dit gaat wellicht gefaseerd gebeuren? Is er een streefdatum bekend om het afgerond te hebben?
De tweet staat al online op http://bit.ly/HdPfBU, veel plezier met retweeten ;) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14

Cool ! Misschien dat XMS toch een beetje heeft geluisterd. Vraag blijft natuurlijk, wat gaan we doen als niemand die snelheid haalt ?

Aangezien je IPTV van de bandbreedte afgaat (2x HD is toch zo'n 25 Mb) kom je weer niet aan de 100.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goede actie, maar voorzie toch wat issues...

[ Voor 0% gewijzigd door Le-xxx-ie op 04-04-2012 12:17 . Reden: net -> niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Daar is vast wel een mooie disclaimer voor. Ik heb alvast een tip voor je: Zet die tv gewoon uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
Dat is mooi nieuws! Nou ben ik persoonlijk benieuwd (offtopic) wat Tweak gaat doen met de > 100mbit abonnementen. Op dit moment is 50mbit bij Tweak 60 euro en 100 mbit 80 euro per maand. Als 100 mbit naar 200 zou gaan en je pakt de 33% korting actie voor het eerste jaar, dan heb je voor 53 euro per maand 200 mbit :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Luuk1983 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:20:
Dat is mooi nieuws! Nou ben ik persoonlijk benieuwd (offtopic) wat Tweak gaat doen met de > 100mbit abonnementen. Op dit moment is 50mbit bij Tweak 60 euro en 100 mbit 80 euro per maand. Als 100 mbit naar 200 zou gaan en je pakt de 33% korting actie voor het eerste jaar, dan heb je voor 53 euro per maand 200 mbit :P
Staat er vrij duidelijk bij,
BENT U AL 100 MBIT-KLANT?

Dan hebben we voor u uiteraard ook goed nieuws!
XMS gaat haar internetsnelheden nu verhogen, maar omdat u al de snelste snelheid heeft, gaat u € 15,- minder betalen per maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mooie upgrade zeg! Complimenten. En het komt goed uit ook. Ik zit nu nog in de gratis 100 Mbps proefperiode (actie) die volgende maand terug zou gaan naar 50 Mbps. Nu blijft het dus 100 Mbps, echt TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:19
Steker nog, check de nieuwe zender indeling eens ;)

De HD varianten van SBS 6, veronica en net5 zitten nu ook in het basis pakket.

Edit: wie was mij voor nieuws tip voor tweakers? :+

[ Voor 31% gewijzigd door White_Collar op 04-04-2012 12:35 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
nice 100mbit voor 35 euro in de maand.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
My-life schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:22:
[...]

Staat er vrij duidelijk bij,

[...]
Nog iets beter lezen, hij had het over Tweak ;)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:32:
[...]
Edit: wie was mij voor nieuws tip voor tweakers? :+
:Y

Voor wie er nu over 200 Mbit beginnen, dat is echt een heel ander verhaal. Deze upgrade tot 100 Mbit kost XMS in principe niet zo heel veel, alleen wat minder inkomsten. Voor 200 Mbit en meer moet het halve netwerk op de schop, bij de mensen thuis en in de wijkkasten, dat is dus veel ingrijpender en duurder. Ooit zal het er van moeten komen, maar ik denk dat het nog wel even gaat duren voor dat soort snelheden massaal uitgerold gaan worden. Laten we nu hiermee alvast blij zijn.

Eigenlijk is dit ook meer een soort prijsverlaging dan een snelheidsverhoging...
Rekenblok schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:32:
...
De HD varianten van SBS 6, veronica en net5 zitten nu ook in het basis pakket.
...
Is eigenlijk ook niet meer dan logisch. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 04-04-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijzigingen zenders XMS

Er zijn een aantal wijzigingen geweest m.b.t. de zenderpakketten van GHM:

Het basispakket bevat nu ook:

SBS6 HD - Net5 HD - Veronica HD

Het HD pakket bevat nu ook:

Brava3D

Een aantal zenders is uit het Pluspakket gehaald:

Consumenten24 (gestaakt door NPO) - Geschiedenis24 (gestaakt door NPO) - Extreme Sports - Food Network - Fine Living Network - Zone Reality -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25

Nu staat er alleen Oeps ... op die pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:18:
[...]

Vocht in de buis ofzo? Of heb je toevallig een telefoonkabel in dezelfde buis lopen?
Jup. Telefoon en een (eigenlijk nooit gebruikte) coax in dezelfde buis.
Je kan eens proberen een nieuwe UTP kabel te knijpen, met de connectors er opnieuw op te zetten en te zorgen dat er vooral niet te veel geuntwist is. Goede kans dat het dan gewoon werkt.
Ik ga dit weekend even inspecteren wat de mogelijkheden onder het huis zijn en daarna zie ik wel verder. De buis ligt mij eigenlijk iets te vol, dus ik heb er geen problemen mee om een leiding onder de vloer te leggen. PVC-buis en bevestigingsmateriaal kost bijna niets. En van een beetje klussen ga je ook niet dood.

Ik wilde eigenlijk altijd al een UTP-kabel naar de eerste verdieping trekken vanuit de meterkast. Misschien kan ik die 2 wel mooi combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Lizard schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:05:
[...]

gehacked?!?

hij doet ut al weer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 04-04-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij mij staat er alleen "HTTP 404 Not Found".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De link werkt weer. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 08:38
@XMS

Ik heb op dit moment een abonnement van 10Mbit waarbij ik tijdelijk 35Mbit kreeg (vorig jaar rond deze tijd afgesloten). Deze snelheid is niet meer gedowngrade in de loop van dit contract.

Houd dit in dat ik daardoor dezelfde snelheid houd (van 35mbit)? Of word ik nu ook geupgrade naar de 50mbit?

Om even een beeld te schetsen, ik heb dit abonnement afgesloten voor 39,95 per maand, waarbij optioneel digitale tv kon worden afgesloten voor 5 euro. Dit abonnement is daardoor net zo duur als het goedkoopste huidige abonnement (tv, internet en telefoon).

Graag jullie antwoord, zodat ik de overweging kan maken om mijn abonnement voort te zetten of over te sluiten naar een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
The Wizard schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:38:
[...]

Nog iets beter lezen, hij had het over Tweak ;)
Nu zie ik het, sorry :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:14:
[...]

Als xms dit bevestigd, wie ben ik dan om daar aan te twijfelen. ;)
De aktie loopt tot 1 mei, dus ik ga me van de week aanmelden voor de aktie.
Tenzij Webcare nog op/aanmerkingen heeft? ;)
Ik heb dit voor je nagevraagd bij onze marketing afdeling, de actie is HD ontvanger gratis of HD recorder tegen bijbetaling + € 4,95 per maand voor het basispakket IPTV -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
Ik zit op het 'oude' all-in-one tariefplan van 51,50 euro per maand. Op dit moment heb ik in MijnXMS alleen de mogelijkheid te kiezen tussen 50mbps en 100mbps. Hoe zit dat na de snelheidsverhoging? Kan ik dan downgraden, en zo ja, hoeveel zou me dat besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:32:
[...]

Ik heb dit voor je nagevraagd bij onze marketing afdeling, de actie is HD ontvanger gratis of HD recorder tegen bijbetaling + € 4,95 per maand voor het basispakket IPTV -Tim
Tim,

dank je voor het uit (laten) zoeken en de terugkoppeling.
Jammer dat het blijkbaar intern (tussen helpdesk en sales) ook niet duidelijk is.

Maar dan is dit aanbod voor mij iig niet interessant, want ik heb het basispakket IPTV al.
En om nou € 4,95 p.m. meer te betalen voor iets wat ik al heb zit ik niet op te wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 04-04-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Maar het plaatje met de tabel hier in IE9 nog steeds niet :P (opera doet het dan weer wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Krizna schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:35:
Ik zit op het 'oude' all-in-one tariefplan van 51,50 euro per maand. Op dit moment heb ik in MijnXMS alleen de mogelijkheid te kiezen tussen 50mbps en 100mbps. Hoe zit dat na de snelheidsverhoging? Kan ik dan downgraden, en zo ja, hoeveel zou me dat besparen?
Waarom zou je weer willen downgraden? De snelheidsverhoging is gratis en kost je dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als je die snelheid toch niet gebruikt kun je natuurlijk wat besparen door een tandje lager te gaan zitten. Het enige wat mij daarvan weerhoudt is dat ik er door het nieuwe tariefplan netto weinig mee opschiet als ik iptv wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
En de SBS HD zenders in het basispakket en een verhoging naar 100 Mbit, XMS maakt mij dag weer goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:33

Quad

Doof

Ik zit nu bij Concepts, 50/50 internet + telefonie.
Is het handig om naar XMS te gaan over stappen (wordt geleverd hier).

Voor 44,95 (+ 9.95 pm ob telefonie binnen NL) kom ik op vergelijkbare abonnement uit als concepts, alleen twee keer zo veel.

Maar is het niet mogenlijk om (nu nog) 35/35 te orderen dat later 50/50 wordt voor mindere prijs?
Ik zie dat alleen de AIO pakket voor 44,95 aangeboden en geleverd wordt in mijn gebied.

En rest mij de vraag wat ik niet zo kon vinden maar betaal je bij onbeperkt telefonie ook een start tarief? Bij Concepts niet meer (wat wel paar euro's per maand scheelt!).

Edit:
Fiber schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:58:
Wacht anders nog een maandje tot de nieuwe tarieven zijn ingegaan, dan is het veel duidelijker allemaal lijkt mij.

Bij mijn weten is er geen start tarief, maar je betaald natuurlijk wel voor mobiele nummers en 0900 nummers etc.
Het enige wat ik zo zie wijzigt zijn de snelheden en de 100/100 abo's die een prijsverlaging krijgen.

Op de site wordt alleen gerept over een telefonie abonnement met bijbehorende kosten, maar niet met onbeperkt bellen wat daar de voorwaarden van zijn (die ik wel graag zie :*) ).

XMS-beltarieven per minuut:
Binnenland Naar vast
ST 0,03
PU 0,02
DU 0,02

Naar mobiel
ST 0,05
PU 0,20
DU 0,17

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 04-04-2012 15:10 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wacht anders nog een maandje tot de nieuwe tarieven zijn ingegaan, dan is het veel duidelijker allemaal lijkt mij.

Bij mijn weten is er geen start-tarief, maar je betaalt natuurlijk wel voor mobiele nummers en 0900 nummers etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 04-04-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
Thasaidon schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:02:
[...]

Waarom zou je weer willen downgraden? De snelheidsverhoging is gratis en kost je dus niets.
Als ik ermee kan besparen hé? Omdat ik 50/50 voorlopig snel genoeg vind en bij 100/100 de tv-streams er nog van af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Is er misschien ook al nieuws over eventuele uitrol van 200/200 in andere gebieden van Zeewolde?
Toen dat voor het eerst startte stond er volgend mij op de website dat dit binnen een jaar op andere plekken kwam... maar dat is alweer 2 jaar gelden als ik mij niet vergis.

Nu staat er niks meer over een verwachting:
In Zeewolde biedt XMS bijvoorbeeld al 200 Mbps aan. In de nabije toekomst worden nog hogere snelheden haalbaar.

Waarschijnlijk zijn de investeringen ook nog te duur, zoals nieuwe modems, maar toch...
Ben benieuwd of er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:54:
Is er misschien ook al nieuws over eventuele uitrol van 200/200 in andere gebieden van Zeewolde?
Toen dat voor het eerst startte stond er volgend mij op de website dat dit binnen een jaar op andere plekken kwam... maar dat is alweer 2 jaar gelden als ik mij niet vergis.

Nu staat er niks meer over een verwachting:
In Zeewolde biedt XMS bijvoorbeeld al 200 Mbps aan. In de nabije toekomst worden nog hogere snelheden haalbaar.

Waarschijnlijk zijn de investeringen ook nog te duur, zoals nieuwe modems, maar toch...
Ben benieuwd of er een update is.
Er is nog geen update over. Wij gaan dit wel verder uitrollen, maar wanneer en waar is nog niet bekend. Zodra er nieuws over is, laten wij het jullie graag op het forum weten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Krizna schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:35:
Ik vind dit een heel interessante vraag. Wat zou het concreet betekenen als de huidige 50/50 abbonees met het oude prijsplan zouden downgraden naar 10/10 (straks: 35/35) ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik denk dat je dat vrij simpel zelf kan uitrekenen. Downgraden betekent namelijk een nieuw contract aangaan en bijvoorbeeld ook 4.95 gaan betalen voor iptv. Denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat ik nog steeds wil weten (huidige abonnees kunnen het ook natrekken denk ik?) is of je bij een onbeperkt bellen een starttarief betaald.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 12-09 23:59
Quad schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:33:
Wat ik nog steeds wil weten (huidige abonnees kunnen het ook natrekken denk ik?) is of je bij een onbeperkt bellen een starttarief betaald.
Bij onbeperkt bellen betaal je geen starttarief naar vaste nummers in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:33:
Er is geen starttarief als je belt naar vaste nummers binnen NL. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ah dank!
Ik ga uitzoeken wat voor ons de goedkope optie is en wellihct meld ik mij binnekort in dit topic!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

In lijn met de gratis snelheidsverhogingen die vandaag zijn aangekondigd: gaan de snelheden ook omhoog voor mensen die een lijn hebben die wordt betaald via woningcorporaties? In Utrecht Lunetten biedt men bij Portaal een huurcontract aan waarbij de internetverbinding via XMS wordt meegeleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door Fl4pp13 op 04-04-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Fl4pp13 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:48:
In lijn met de gratis snelheidsverhogingen die vandaag zijn aangekondigd: gaan de snelheden ook omhoog voor mensen die een lijn hebben die wordt betaald via woningcorporaties? In Utrecht Lunetten biedt men bij Portaal een huurcontract aan waarbij de internetverbinding via XMS wordt meegeleverd.
Ik denk dat jer er wel van uit kunt gaan dat ook zij ge-upgrade worden. Xms doet volgens mij de aanpassing bij alle abonnees. En de upgrade vind plaats op hun apparatuur. Tenzij de corporatie apparte afspraken/contracten heeft

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 04-04-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Die hoop heb ik inderdaad ook. Wat me het deed afvragen was de afwijkende snelheid die Portaal aanbiedt (ik haal maximaal 25/25mbps) en het feit dat je via je huurcontract ook je internetrekening betaalt (met korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:33

DjVe

Hatsaflats!

Fl4pp13 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:09:
Die hoop heb ik inderdaad ook. Wat me het deed afvragen was de afwijkende snelheid die Portaal aanbiedt (ik haal maximaal 25/25mbps) en het feit dat je via je huurcontract ook je internetrekening betaalt (met korting).
Dan heb jij een studentenpakket ;) Ik denk niet dat die snelheden omhoog gaan, maar wellicht dat Webcare dit voor je kan uitzoeken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:04
Geweldig nieuws over de gratis snelheids upgrade, XMS! Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mei 2008 kregen we een gratis update naar 50/50, maar die moest je wel zelf aanvragen [?].
Nu krijgen we wederom een gratis update en wel naar 100/100. Dit keer dus automatisch.

Wat mij betreft een pluim voor deze club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Bij KPN kan je online opnemen. In hoeverre heeft XMS hier plannen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:39:
Voor zover ik weet zijn daar geen plannen voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fl4pp13 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:48:
Sorry ik zag later dat je je vraag anders bedoelde, ik zit wel bij Portaal maar mijn abonnement zit niet bij de huur o.i.d. ik moet apart betalen.

Mijn mail zei vandaag:

Geachte heer.

De ontwikkelingen op glasvezel gaan in een hoog tempo. U profiteert hier als klant van XMS optimaal van, met uw 100/100 Mbps internetsnelheid; supersnel films of muziek downloaden, supersnel uploaden van foto's én extreem lage ping tijden bij het gamen.

Wij hebben nu goed nieuws voor u!

XMS gaat haar internetsnelheden nu verhogen, maar omdat u al de snelste snelheid heeft, gaat u € 15,- minder betalen per maand!

U hoeft hier zelf niets voor te doen. Op uw eerstvolgende factuur zult u zien dat deze aanpassing is doorgevoerd, en dat u dus € 15,- minder per maand gaat betalen!

XMS wenst u veel plezier met onze diensten.
De nieuwste ontwikkelingen volgt u via onze website: www.xmsnet.nl

Helaas kreeg ik een brief van de tandarts dat ik € 270 moet dokken, dus ik lach maar als een boer met kiespijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Nick39 op 04-04-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Jij hebt een huurhuis waar je zelf een contract met XMS hebt, hij heeft een contract met portaal en portaal betaald XMS.
Constructie is heel anders.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:47:
[...]

, dus ik lach maar als een boer met kiespijn.
Hoop van niet voor je, anders moet je weer naar de tandarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
fast-server schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:03:
Jij hebt een huurhuis waar je zelf een contract met XMS hebt, hij heeft een contract met portaal en portaal betaald XMS.
Ik weet niet hoe het een en ander achter de schermen wordt geregeld, maar kan me zomaar voorstellen dat zelfs als ze gewoon 50/50 zouden moeten leveren, het makkelijker is om het gehele netwerk op hetzelfde plan te houden (de drie niveaus van nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:47:
[...]

Helaas kreeg ik een brief van de tandarts dat ik € 270 moet dokken, dus ik lach maar als een boer met kiespijn.
:9 Thats Nothing :P Kom ik aan met m'n € 1300,- euries |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcc
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 12:58

vcc

Mojo schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:17:
[...]

Klinkt mij in de oren als een Genexis modem met een bug in de TCP-IP stack. Is het zo dat mails met Office bijlages ook niet binnen komen toevallig?
Oh dat zou best eens kunnen, het is namelijk niet continue. Ik ga dat even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:39:
XMS heeft hier geen plannen voor. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Webcare, is bij jullie bekend of de snelheden van studentenpakketten in wijken zoals Utrecht Lunetten ook omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:03:
Dat zag ik later vandaar dat ik mijn bericht aangepast heb, ik wist niet dat Portaal deze constructie ook nog toepaste, er was binnen Portaal al een tijdje de discussie dat deze constructie niet eerlijk was, in zijn geval is Portaal namelijk grootgebruiker/zakelijk inkoper en kan daardoor eventueel kortingen bedingen die je als "losse" portaalklant niet kan bedingen,blijkbaar heeft Portaal het laten rusten of idd een leukere prijs kunnen krijgen waardoor ze nu aan een aansluiting verdient.

@Quad, ik gebruik al jaren de optie onbeperkt bellen, er is geen start tarief, voor 06 nummers gebruik ik Belbob die is goedkoper dan bellen naar mobiel maar in praktijk bellen we meestal toch van mobiel naar mobiel anders "gooi" ik zoveel minuten per maand weg nu je alternatieven als whatsapp hebt.
0900 nummers komen apart op je factuur.
Ik geloof niet dat ik enorm aan dat onbeperkt bellen verdien,andersom verdient XMS er ook niet enorm aan of lijdt er verlies onder, voor mij is het gewoon het gevoel, ik hoef niet bang te zijn voor rare rekeningen,het zijn gewoon vaste bedragen.
Bovendien is het een dienst,je kan het naar behoeven aan of uit zetten zonder extra kosten als abonnementsveranderingen.

Wat up of downgraden betreft,naar mijn idee ging het om de scheefgroei naar andere providers toe en omdat bij digitale tv gebruikers de stream van de up of download van de betaalde 100 mbits af ging.
Nu de prijs van 100 mbits gelijk is aan die van 50 en je kijkt met 2 decoders dan gaat die nog wel van je up of download af,maar daar betaal je nu toch niet meer voor, waarom dan downgraden ?
Ook al kijk je continue tv dan blijft er van je 100 mbits nog 75 over en heb je altijd nog meer dan de gewone 50 mbits.
Ik vind dat XMS het nu weer terug gebracht heeft naar een concurrerend prijsplan ten opzichte van andere providers en ga zeker niet downgraden. (als ik dat kon want er is geen internet en bellen variant van 30 mbits, alleen de 50 mbits en dat wordt 100 mbits)

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 05-04-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fl4pp13 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:14:
Webcare, is bij jullie bekend of de snelheden van studentenpakketten in wijken zoals Utrecht Lunetten ook omhoog gaan?
De studentenabonnementen blijven hetzelfde. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ransomware: de computer is gegijzeld, de foto die de politie toont van een besmetting met ransomware is afkomstig van een xms abonnee:
http://www.waarschuwingsd...Beeldbank/klpd_screen.JPG
Iemand uit Veenendaal... isp: InterNLnet zou kiddieporn hebben gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:00:
Ransomware: de computer is gegijzeld, de foto die de politie toont van een besmetting met ransomware is afkomstig van een xms abonnee:
http://www.waarschuwingsd...Beeldbank/klpd_screen.JPG
Iemand uit Veenendaal... isp: InterNLnet zou kiddieporn hebben gedownload...
Niet jou computer neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:47:
[...]

Niet jou computer neem ik aan? :)
Als ik me niet vergis komt Nick39 niet uit Veenendaal. Onze PC is het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:49:
[...]

Als ik me niet vergis komt Nick39 niet uit Veenendaal. Onze PC is het in ieder geval niet.
Nou ken ik wel wat mensen die én bij de politie werken én in Veenendaal wonen :D
Of maken ze hun eigen screenshots niet? >:)
Ik ben het iig niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 05-04-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jullie begrijpen toch dat die screenshot niet echt van de politie is hoop ik? Dit is van scammers (of hoe het ook heet) om je geld afhandig te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Mau_Maus schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:12:
Jullie begrijpen toch dat die screenshot niet echt van de politie is hoop ik?
WAT? Niet echt van de politie? ;) >:) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 05-04-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ja misschien voor jou en mij logisch, maar de zinsopbouw en reactie geven twijfel...
Zo gaan er snel misverstanden ontstaan natuurlijk. En slechte naam voor InterNL door mensen die dit voor waar aannemen...

Voor de liefhebbers het hele artikel en niet alleen screenshot:
http://www.waarschuwingsd...alware/ransomware.html#_1

[ Voor 20% gewijzigd door Mau_Maus op 05-04-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:12:
Jullie begrijpen toch dat die screenshot niet echt van de politie is hoop ik? Dit is van scammers (of hoe het ook heet) om je geld afhandig te maken...
De politie verstuurt het bericht via twitter #PolitieKLPD
https://twitter.com/#!/PolitieKLPD/
Ik kreeg het als een retweet van #PolitieHM:
https://twitter.com/#!/PolitieHM/
code:
1
Is uw computer gekaapt en wordt er #losgeld geëist? Waarschuwingsdienst.nl geeft tips om #ransomware te verwijderen: bit.ly/HGtQlr

Het getoonde plaatje is een plaatje dat je pc vertoont na infectie.
Men heeft op het voorbeeldplaatje wat de pc vertoont na infectie wel het ip nummer weg gehaald maar niet dat de getroffen abonnee in Veenendaal woont en InterNLnet als provider heeft.
(vraag me dan wel af hoe goed het virusfilter is want het virus wordt verspreid per mail)
In de link van het getoonde plaatje staat waar het verhaal staat maar of dit nu reclame is voor InterNLnet vraag ik me terdege af,dat deel hadden ze beter ook even zwart kunnen maken.
Maar dat zal ze dan met de betreffende site moeten overleggen,feit is dat de tweet heel Nederland is rondgegaan en dan ook nog eens door heel veel mensen klakkeloos wordt ge-retweet.
Ook de politie voorlichtingspage rept er over:
http://www.politie.nl/klpd/nieuws/120316klpdwaarschuwt.asp
Helaas linken die ook door naar de waarschuwingsdienst waardoor sommige mensen inderdaad de conclusie kunnen trekken dat InterNLnet hierbij betrokken zou kunnen zijn.
Het is slordig,maar zo'n beetje elk politiekorps heeft de tweet doorgestuurd,en heel wat mensen hebben het bewuste plaatje gezien,vrees dat iedereen in Veenendaal wel aan elkaar heeft gevraagt, zeg was dat soms jouw pc en download jij echt kiddieporn ?

De tweet:
http://i43.tinypic.com/2po3wwj.jpg

Het voorbeeldplaatje met als provider InterNLnet.:
http://i43.tinypic.com/jski1s.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 05-04-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Vodafone:

Thuis internet, bellen & tv 500 500Mbps up, down 99,95 euro

Hm, wat was de prijs bij XMS voor 100Mb ook alweer?

All kidding aside, even kijken of de prijs nog wel vergelijkbaar is met de toekomst (die nu is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Darkangle schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:41:
Vodafone:

Thuis internet, bellen & tv 500 500Mbps up, down 99,95 euro

Hm, wat was de prijs bij XMS voor 100Mb ook alweer?

All kidding aside, even kijken of de prijs nog wel vergelijkbaar is met de toekomst (die nu is).
Als je de 100mbit prijs van vodafone bekijkt, dan zijn ze duurder dan XMS. Dus misschien is de prijs/kwaliteit-verhouding van 500mbit wel beter, maar verder zijn ze echt niet veel interessanter dan XMS.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Ik vraag me ook af wat de ping en overboeking is bij vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik geef alleen even aan dat ze niet meer een "special little snowflake" zijn, dus goed om zich heen moeten kijken.

Ook Tweakers bied in vergelijking nu paketten aan die overstappen zeer aantrekkelijk maken van XMS.

Niets tegen XMS, maar er is wat nodig qua houdings verandering.

(edit: Webcare, ontsla jullie webdesigner. Mijn ingebouwde wetware spam filter filter jullie hele site weg o.0 wat een kleuren explosie, kliniclowns attack.)

[ Voor 22% gewijzigd door Darkangle op 05-04-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Darkangle schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:41:
Vodafone: Thuis internet, bellen & tv 500 500Mbps up, down 99,95 euro
...
Klinkt goed, is alleen niet leverbaar, dus wat heb ik er dan aan? Waar is dat wel leverbaar?

En de website van Vodafone wel eens geprobeerd? Die is zo mogelijk nog brakker dan die van XMS...

Edit:
En wellicht heb je dit berichtje gemist...:

Meer info over Vodafone 500 Mbit op de FP trouwens:
nieuws: Vodafone komt met glasvezel-aanbod van 500Mbps - update

[ Voor 43% gewijzigd door Fiber op 05-04-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacques1971 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:54:
Ik vraag me ook af wat de ping en overboeking is bij vodafone...
De verbinding loopt via Reggefiber..en die kennen we >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Heeft iemand ervaring met een Draytek Vigor 2850Vn-A op het XMS netwerk ? ik heb deze zojuist besteld omdat mijn Linksys e300 met dd-wrt toch wat moeite heeft om stabiel te blijven als ik met volle 100 mbit download, De snelheid haal ik wel, maar aangesloten apparaten bedraad of onbedraad (onbedraad via een losse ap) krijgen dan geen IP meer van de DHCP server van de e3000.

Ik hoop dat deze problemen opgelost zijn de nieuwe draytek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand op deze site komen ?
http://www.dtvmonitor.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Jep, geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik nu ook weer, kreeg eerst met een tracert: kan naam van doelhost niet omzetten, via open dns kon ik er wel op... raar steeds dat dns gedoe..
Pagina: 1 ... 42 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.