Dank voor je reply.Mojo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:18:
[...]
Zou naar ik weet gewoon moeten werken. XMS faciliteert alleen het gesprek van jou naar de 0900 dienst. Wat jullie verder allemaal samen afspreken maakt voor XMS niets uit.
Wellicht werkt het niet helemaal lekker? Heb je toevallig wat problemen met keuzemenu's? Rabofoon of iets dergelijks?
Ik ben eens even testen en heb KPN Helpdesk en UWV helpdesk gebeld met een telefoon direct aan het modem met twee verschillende draadjes. Bij KPN Helpdesk koos ik voor scenario om te vragen over producten; hiervoor dien je de postcode in te geven. Dat ging meer fout dan goed. Bij UWV helpdesk moet ik mijn Burger Service Nummer ingeven; dat ging altijd fout.
Dat betekent dat besturing van keuze menu's een probleem is. Wat opvalt is dat de kiestoon en gesprekken wat zachter zijn dan bij KPN. Ik zag op internet een glasvezelgebruiker die dit ook vermeldt alsmede het niet kunnen gebruiken van 0900 nummers voor internationaal bellen. Het laatste wat dat topic meldde was dat Reggefiber ernaar zou kijken (ergens in 2011).
Een andere vingerwijzing naar keuzemenu probleem zag ik bij het proberen te bellen met Belknaller. Na welkomstboodschap volgt er een kiestoon. Ik krijg dan soms de melding dat ik probeer naar Nederland te bellen. Na wat gepuzzel blijkt dat de eerste van twee nullen in dat geval niet aankomt, de kiestoon stopte niet na de eerste nul, en dan lijkt het dus of ik Nederland probeer te bellen.
Zou het opschroeven van de signaalniveaus een oplossing kunnen zijn vraag ik mij hardop denkend af.
Vraag voor degenen die wel 0900 nummers voor bellen kunnen gebruiken, j1nx, Mojo en Nick39, heb ik een vraag. Zijn jullie Portaal klanten? Ik ben een niet Portaal klant. Wellicht dat daar een verschil in voorwaarden zit?