XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 23:48
Mojo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 09:18:
[...]

Zou naar ik weet gewoon moeten werken. XMS faciliteert alleen het gesprek van jou naar de 0900 dienst. Wat jullie verder allemaal samen afspreken maakt voor XMS niets uit.

Wellicht werkt het niet helemaal lekker? Heb je toevallig wat problemen met keuzemenu's? Rabofoon of iets dergelijks?
Dank voor je reply.

Ik ben eens even testen en heb KPN Helpdesk en UWV helpdesk gebeld met een telefoon direct aan het modem met twee verschillende draadjes. Bij KPN Helpdesk koos ik voor scenario om te vragen over producten; hiervoor dien je de postcode in te geven. Dat ging meer fout dan goed. Bij UWV helpdesk moet ik mijn Burger Service Nummer ingeven; dat ging altijd fout.

Dat betekent dat besturing van keuze menu's een probleem is. Wat opvalt is dat de kiestoon en gesprekken wat zachter zijn dan bij KPN. Ik zag op internet een glasvezelgebruiker die dit ook vermeldt alsmede het niet kunnen gebruiken van 0900 nummers voor internationaal bellen. Het laatste wat dat topic meldde was dat Reggefiber ernaar zou kijken (ergens in 2011).

Een andere vingerwijzing naar keuzemenu probleem zag ik bij het proberen te bellen met Belknaller. Na welkomstboodschap volgt er een kiestoon. Ik krijg dan soms de melding dat ik probeer naar Nederland te bellen. Na wat gepuzzel blijkt dat de eerste van twee nullen in dat geval niet aankomt, de kiestoon stopte niet na de eerste nul, en dan lijkt het dus of ik Nederland probeer te bellen.

Zou het opschroeven van de signaalniveaus een oplossing kunnen zijn vraag ik mij hardop denkend af.

Vraag voor degenen die wel 0900 nummers voor bellen kunnen gebruiken, j1nx, Mojo en Nick39, heb ik een vraag. Zijn jullie Portaal klanten? Ik ben een niet Portaal klant. Wellicht dat daar een verschil in voorwaarden zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Ik vraag me af, en ik kan het niet uit de (oude) TS halen;
Maar is XMS nou een glasvezelboer zoals KPN en Reggefiber, of zijn ze profider zoals TweakFiber is?
Ze leveren eigen hardware, maar er zijn geen providers die via XMS diensten aanbieden. En met alle respect, zo knullig als die site van hun er uit ziet, lijkt het me ook geen grote toko.
Verder vraag ik me af wat de prijzen van hun abonementen zijn. Misschien kunnen de helpdeskers op het forum daar antwoord op geven?
Op de site staan alleen maar 50+ abbo's
Ik wil eigenlijk weten wat het 35/35 all in one (zonder telefoon als dat een optie is) gaat kosten - dat is dus het abbonement dat nu nog 10/10 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

EricJH schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:55:
[...]
Dank voor je reply.

Ik ben eens even testen en heb KPN Helpdesk en UWV helpdesk gebeld met een telefoon direct aan het modem met twee verschillende draadjes. Bij KPN Helpdesk koos ik voor scenario om te vragen over producten; hiervoor dien je de postcode in te geven. Dat ging meer fout dan goed. Bij UWV helpdesk moet ik mijn Burger Service Nummer ingeven; dat ging altijd fout.

Dat betekent dat besturing van keuze menu's een probleem is. Wat opvalt is dat de kiestoon en gesprekken wat zachter zijn dan bij KPN. Ik zag op internet een glasvezelgebruiker die dit ook vermeldt alsmede het niet kunnen gebruiken van 0900 nummers voor internationaal bellen. Het laatste wat dat topic meldde was dat Reggefiber ernaar zou kijken (ergens in 2011).

Een andere vingerwijzing naar keuzemenu probleem zag ik bij het proberen te bellen met Belknaller. Na welkomstboodschap volgt er een kiestoon. Ik krijg dan soms de melding dat ik probeer naar Nederland te bellen. Na wat gepuzzel blijkt dat de eerste van twee nullen in dat geval niet aankomt, de kiestoon stopte niet na de eerste nul, en dan lijkt het dus of ik Nederland probeer te bellen.

Zou het opschroeven van de signaalniveaus een oplossing kunnen zijn vraag ik mij hardop denkend af.

Vraag voor degenen die wel 0900 nummers voor bellen kunnen gebruiken, j1nx, Mojo en Nick39, heb ik een vraag. Zijn jullie Portaal klanten? Ik ben een niet Portaal klant. Wellicht dat daar een verschil in voorwaarden zit?
Ik ben inderdaad portaal klant, maar dit soort problemen zijn vaak te verwijten aan het gebruikte telefoon toestel. Probeer eens een ander toestel te regelen (liefst geen dect) of probeer eens wat verschillende dtfm settings van je huidige telefoon.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
Angelus1753 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:47:
[...]
Op de site staan alleen maar 50+ abbo's
Ik wil eigenlijk weten wat het 35/35 all in one (zonder telefoon als dat een optie is) gaat kosten - dat is dus het abbonement dat nu nog 10/10 is...
Kan je die nog wel af nemen als nieuwe klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Darkangle schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:41:
Vodafone:

Thuis internet, bellen & tv 500 500Mbps up, down 99,95 euro

Hm, wat was de prijs bij XMS voor 100Mb ook alweer?

All kidding aside, even kijken of de prijs nog wel vergelijkbaar is met de toekomst (die nu is).
Goed punt! Ik ben nu vier jaar weg geweest bij XMS en wat is er veranderd, eigenlijk niets! Vanaf mei gaat eindelijk de snelheid eens omhoog. Maar ja, wat zegt dat met een DRG die niet meer dan 100mb aan kan, dus per saldo bieden ze niets meer. Mss mag ik dit alles niets zeggen, maar vier jaar later weinig tot niets veranderd. Mij opa zei altijd, stilstand is achteruitgang. Dus eigenlijk mag ik wel zeggen dat XMS vooralsnog meer achteruitgegaan is dan alle progressieve beelden hun marketing afdeling ons heeft doen geloven. JA, na de A110; A130 nu de A540. Maar lees de forums en je weet al gauw dat die A's al geheel niet super zijn. Maar dat gaat mede door men nog steeds content angst heeft. Alles wordt gedoogd in Nederland, maar je eigen STB gebruiken kan niet, stel je voor dat je content opslaat voor eigen gebruik. Foei!

Helaas zijn we in Nederland regio gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

chocka schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:51:
[...]
Ik ben nu vier jaar weg geweest bij XMS en wat is er veranderd, eigenlijk niets! [...] Dus eigenlijk mag ik wel zeggen dat XMS vooralsnog meer achteruitgegaan is...
Waarom kom je dan terug...? Blijkbaar toch niets beters kunnen vinden? O-)
Angelus1753 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:47:
Ik vraag me af, en ik kan het niet uit de (oude) TS halen;
Maar is XMS nou een glasvezelboer zoals KPN en Reggefiber, of zijn ze profider zoals TweakFiber is?
...
XMS is tegenwoordig gewoon een provider. Vroeger, in de begintijd deden ze denk ik meer, kan best dat Reggefiber ooit afgesplitst is van XMS of zo, weet ik ook niet meer precies en doet er ook eigenlijk niet toe.

Tik je postcode eens in op Reggefiber.nl voor het huidige aanbod, maar bedenk wel dat per 1 mei de nieuwe tarieven/snelheden ingaan.

http://xmsnet.nl/nieuws/snelheidsupgrade
Nick39 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:25:
[...]
Er zitten ook nogal wat bugs in de amino's: problemen met zomer en wintertijd, een extra bug die een schrikkeljaar niet herkent...
Inderdaad, echt verschrikkelijk... ;) Als dat de ergste problemen zijn die je kan verzinnen dan valt het allemaal nog wel mee lijkt mij... :) En smartcards komen er echt niet, daar heb ik nog nooit van gehoord bij XMS. Dat zou ze veel te veel klanten gaan kosten.

[ Voor 68% gewijzigd door Fiber op 05-04-2012 22:33 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:51:
[...]
JA, na de A110; A130 nu de A540. Maar lees de forums en je weet al gauw dat die A's al geheel niet super zijn.
Er zitten ook nogal wat bugs in de amino's: problemen met zomer en wintertijd, een extra bug die een schrikkeljaar niet herkent, het kan wel met patches vanuit de middleware opgelost worden maar het zit al in de basic hardware, mocht er in de toekomst besloten worden om smartcards te gaan gebruiken dan zit daar ook een bug in die de smartcards onbruikbaar kan maken,waardoor je iedereen weer een nieuwe smartcard moet gaan geven, dhcp requests worden niet goed afgehandeld,het is gewoon een low budget decoder,Amino zelf levert weinig support met nieuwe firmware dus alles moet vanuit de middleware komen, als de decoder de eerste keer niet gelijk de server met EPG kan vinden komt ie in een loop en weer vanuit de middleware kan je dat patchen.
Vergelijk het met een android systeem, de apps moeten de problemen oplossen die vanuit het android systeem naar voren komen,er zitten gewoon heel veel problemen in de basis combi hard en software die alleen maar kan worden opgelost door de uitrol van de zoveelste versie middleware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
j1nx schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:53:
[...]

Ik ben inderdaad portaal klant, maar dit soort problemen zijn vaak te verwijten aan het gebruikte telefoon toestel. Probeer eens een ander toestel te regelen (liefst geen dect) of probeer eens wat verschillende dtfm settings van je huidige telefoon.
Het toestel waarmee ik test is een draad toestel; een oude Profoon. Het krijgt zijn voeding van de lijn zelf. Ik zal straks eens met het draadloos toestel, KPN Arizone 920, direct aan de modem proberen (een ander testexemplaar heb ik niet).

Wat bedoel je met dtfm settings? Wat voor aspecten van dtmf zijn instelbaar? Ik heb de handleiding van mijn dect telefoon eens doorgenomen maar zie geen melding van dtmf instellingen.

Edit: Ik heb net met mijn dect toestel geprobeerd via vier 0900 nummer naar de VS te bellen en wederom mislukte dat.

[ Voor 7% gewijzigd door EricJH op 05-04-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ah, lees ik dit goed, 50/50 word naar 100/100 geupgrade?

Goede zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Fiber schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:17:
Waarom kom je dan terug...? Blijkbaar toch niets beters kunnen vinden? O-)
Idd niks beters kunnen vinden. Ondanks de gemeente eens gesteld had dat Almere een vrij netwerk zal worden, ben je wederom wijk afhankelijk waar je woont en wie er wat kan aanbieden. Aan zich genoeg aanbieders KPN; UPC; Lijbrandt en XMS. En andere drie zijn niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

EricJH schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:55:
[...]
Dank voor je reply.

Momenteel ben ik geen klant. :P (verhuisd) Maar je zal een Genexis modem hebben. Neem even contact op met webcare, die zouden het probleem dat je hebt moeten herkennen. Het komt wel eens voor dat de DTMF tonen niet lekker worden doorgegeven en dat dergelijke dingen daarom niet werken.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:17:
[...]
Inderdaad, echt verschrikkelijk... ;) Als dat de ergste problemen zijn die je kan verzinnen dan valt het allemaal nog wel mee lijkt mij... :) En smartcards komen er echt niet, daar heb ik nog nooit van gehoord bij XMS. Dat zou ze veel te veel klanten gaan kosten.
Leer nu eerst eens te quoten want je plaatst je reactie nu boven de post waarop je quoted.
( dat was dus )
Nick39 in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"
Dat jij er niet van gehoord hebt (invoeren van smartcards) betekent niet dat het niet ingevoerd kan worden,of bellen ze elke wijziging eerst aan je door ?
Het zijn niet de ergste bugs die ik kan verzinnen,ten eerste verzin ik niets maar zijn het echte bugs.
Ten tweede uiten voldoende mensen hun ongenoegen over de EPG bug,dat jij alles maar goed vindt betekent niet dat iedereen het hier mee eens is.
Ik heb de 130 hier in de pilot gehad en ik ben uit de pilot gestapt omdat al vooraf bekend was wat start en einddatum van de pilot was,en naar mijn mening was het HD product in combi met de 130 nog niet rijp voor de toenmalige release.
Bij een middleware update wist je 9 van de 10 keer al dat als het rode lampje bleef knipperen je het ding terug kon sturen en dat ging zo de eerste maanden na de pilot gewoon door.
Sommige mensen zaten weken zonder decoder omdat ie weer eens pleite was.
Die hele HD pilot was een farce,eerst werd er geroepen dat er geen HD kwam omdat er geen content was,out of the blue kwam er opeens een HD decoder en was voor het beginnen van de pilot al bekend wanneer de decoder en het product uitgeleverd werd,ongeacht de staat van de pilot.
Er zijn ook een aantal reggefiber projecten ( ons Brabant.net ) die ingezien hebben dat de Amino niets was en volgens mij met een Sagem zijn begonnen.
Er zitten nog meer bugs in de Amino,die simpelweg nog niet tevoorschijn zijn gekomen omdat de functies nog niet gebruikt worden,die verzin ik niet,die zijn er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EricJH schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:35:
[...]
Het toestel waarmee ik test is een draad toestel; een oude Profoon. Het krijgt zijn voeding van de lijn zelf. Ik zal straks eens met het draadloos toestel, KPN Arizone 920, direct aan de modem proberen (een ander testexemplaar heb ik niet).

Wat bedoel je met dtfm settings? Wat voor aspecten van dtmf zijn instelbaar? Ik heb de handleiding van mijn dect telefoon eens doorgenomen maar zie geen melding van dtmf instellingen.

Edit: Ik heb net met mijn dect toestel geprobeerd via vier 0900 nummer naar de VS te bellen en wederom mislukte dat.
Je kan vaak de lengte van de tonen die je verstuurt langer maken in de settings van de telefoon, korte piepstootjes werken vaak niet,je hebt ook een aantal telefoons die de piep blijven verzenden zolang je de toets maar ingedrukt houdt en die doen het vaak wel.
Voor ieder type telefoon is het helaas zo dat de instellingen per type verschillen, maar meestal is er een dtfm setting waar je dan de length van kan verlengen, bij voorkeuze nummers wil het ook wel eens werken om tussen elk getal een pauze te programmeren.
Je kan eens fiedelen met dit proggie:
http://www.dtmfdial.com/ natuurlijk is dat geen blijvende optie maar je kan er wel dingen mee uitsluiten.
Ook voor android en iphone zijn er een aantal dtmf dialer apps op de markets waarmee je kan testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 06-04-2012 10:59 . Reden: dtmf dialer toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
Vraagje aan het XMS Webcare team (of iemand anders hier die het toevallig weet).. Klopt het dat als je een extra pakket aanvraagt bij je digitale TV dat het dan pas vanaf de volgende factuurdatum wordt geactiveerd? Ik heb namelijk een paar dagen terug via 'mijn XMS' het HD pakket uitgezet (wordt beeindigd eind van de maand) en het Plus pakket aangezet.. Maar dat Plus pakket heb ik dus nog steeds niet.. Volgens de XMS helpdesk zou dit pas gebeuren vanaf de volgende factuurdatum.. Ik vind het echter een beetje vreemd dat ik er dan nog bijna een hele maand op moet wachten.. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:02:
Vraagje aan het XMS Webcare team (of iemand anders hier die het toevallig weet).. Klopt het dat als je een extra pakket aanvraagt bij je digitale TV dat het dan pas vanaf de volgende factuurdatum wordt geactiveerd? Ik heb namelijk een paar dagen terug via 'mijn XMS' het HD pakket uitgezet (wordt beeindigd eind van de maand) en het Plus pakket aangezet.. Maar dat Plus pakket heb ik dus nog steeds niet.. Volgens de XMS helpdesk zou dit pas gebeuren vanaf de volgende factuurdatum.. Ik vind het echter een beetje vreemd dat ik er dan nog bijna een hele maand op moet wachten.. Klopt dit?
Naar mijn weten start je Pluspakket direct na de aanvraag. Kun je je adresgegevens even via Dm of e-mail sturen? Je kunt ook in Mijn XMS kijken of je het Pluspakket kunt aanvragen, als dat het geval is; is de eerste aanvraag niet gelukt en kun je het Pluspakket aanvragen via Mijn XMS. - Sophie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Het heeft even geduurd maar de snelheidsverhoging gaat er dan eindelijk komen :)
Gebruik XMS nog altijd naar alle tevredenheid en de snelheidsverhoging is toch wel een erg leuk vooruitzicht.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Mojo schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:23:
[...]

Momenteel ben ik geen klant. :P (verhuisd) Maar je zal een Genexis modem hebben. Neem even contact op met webcare, die zouden het probleem dat je hebt moeten herkennen. Het komt wel eens voor dat de DTMF tonen niet lekker worden doorgegeven en dat dergelijke dingen daarom niet werken.
Uitgaande DTMF tonen zijn een probleem, mijn ouders hebben daarom ook een voice-module in hun alarm gezet zodat ik deze wel kan uitschakelen.

Inkomende DTMF tonen zijn geen probleem deze worden gewoon ontvangen als ze verzonden worden van een NIET XMS lijn.

Denk dat het probleem bij de VOICE/VOIP provider van XMS ligt.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als XMS met dezelfde VOIP partij samenwerkt als Lijbrandt (wat ik wel vermoed), dan heb je dus last van hetzelfde probleem met DTMF tonen als bij Lijbrandt.

Dit sleept inmiddels al maanden, zoniet jaren. Wel is er door 'insiders' binnen de komende maanden een oplossing in het vooruitzicht gesteld.....

Heb er zelf niet zo'n last van... heb de telefonie van Lijbrandt voor 'erbij' en zit bij Callvoip. Maar eigenlijk is het belachelijk dat anno 2012, waar de weinige zaken waarvoor je nog moet bellen JUIST met DTMF werken, men een storing zo lang laat bestaan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat is wel een beetje hoe reggefiber werkt naar mijn mening, zodra een wijk aangesloten is of een dienst opgeleverd is doen ze er niets meer aan.

Echte storingen worden wel opgelost, maar de meeste bugs en problemen blijven gewoon onopgelost (kost ze geld om op te lossen)
Van dat geld leggen ze liever nieuwe wijken aan wat geld oplevert, echter is dit wel korte termijn denken.
Als er steeds meer dingen blijven liggen dan hebben ze straks 1 grote puinhoop.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Reggefiber heeft weinig tot niets met de telefoon dienst te maken volgens mij...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ze zijn of eigenaar of deels eigenaar, het is iniedergeval een aparte B.V.
Staat iets over in 1 van de voorgaande delen, ze hebben alleen een postadres in A'dam geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Mojo schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:23:
[...]

Ik heb inderdaad een Genexis modem en ik zal zeker de webcare mensen even aanschieten.
Nick39 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:44:
[...]

Je kan vaak de lengte van de tonen die je verstuurt langer maken in de settings van de telefoon, korte piepstootjes werken vaak niet,je hebt ook een aantal telefoons die de piep blijven verzenden zolang je de toets maar ingedrukt houdt en die doen het vaak wel.
Mijn toestel trigger op de neergaande flank.
Voor ieder type telefoon is het helaas zo dat de instellingen per type verschillen, maar meestal is er een dtfm setting waar je dan de length van kan verlengen, bij voorkeuze nummers wil het ook wel eens werken om tussen elk getal een pauze te programmeren.
Je kan eens fiedelen met dit proggie:
http://www.dtmfdial.com/ natuurlijk is dat geen blijvende optie maar je kan er wel dingen mee uitsluiten.
Ook voor android en iphone zijn er een aantal dtmf dialer apps op de markets waarmee je kan testen.
Dank voor deze coole tool. Maar kwam er niet één twee drie verder mee.
fast-server schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:34:
[...]
Uitgaande DTMF tonen zijn een probleem, mijn ouders hebben daarom ook een voice-module in hun alarm gezet zodat ik deze wel kan uitschakelen.

Inkomende DTMF tonen zijn geen probleem deze worden gewoon ontvangen als ze verzonden worden van een NIET XMS lijn.

eymey schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:58:
Als XMS met dezelfde VOIP partij samenwerkt als Lijbrandt (wat ik wel vermoed), dan heb je dus last van hetzelfde probleem met DTMF tonen als bij Lijbrandt.

Dit sleept inmiddels al maanden, zoniet jaren. Wel is er door 'insiders' binnen de komende maanden een oplossing in het vooruitzicht gesteld.....
Dat zou goed nieuws zijn. Kun je wat hierover uitwijden"

Anyway. Ik heb nog wat geprobeerd en kreeg één keer verbinding. Dat betekent dat anders dan de helpdesk medewerker vertelde 0900 nummers voor internationaal bellen gewoon toegankelijk zijn. Het ultieme bewijs dat het aan het niet goed doorkomen van de tonen zou liggen is dat ik op één punt werd doorverbonden met ons nationale nummer 144 (Redt een dier). Dat wil zeggen dat slechts 3 van 13 cijfers werden geregistreerd.

At de lieve mensen van Webcare. Samengevat heb ik een probleem dat als ik naar 0900 nummers bel het navigeren door menu's een probleem is. Het is vooral merkbaar als langere sequenties moeten worden ingevoerd:bijvoorbeeld bij bellen naar het buitenland, opgeven postcode of Burger Service Nummer.

Troubleshooting zoals gerapporteerd in dit topic (1, 2, 3, 4) leidt tot de conclusie dat er een probleem is met het registreren van dtmf tonen. Zouden jullie hier jullie je hier eens over willen buigen?

Zouden jullie ook voor eens en voor altijd uitsluitsel kunnen geven dat het wel of niet mogelijk is via 0900 nummers naar het buitenland te bellen. Volgens XMS telefonische helpdesk kan het niet maar dat wordt door ervaringen tegengesproken. Zijn er hierbij eventueel nog verschillen tussen Portaal en niet Portaal klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:08:
[...]

Naar mijn weten start je Pluspakket direct na de aanvraag.
Dat vermoeden had ik dus al.. PM is verstuurd, succes ermee en alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:19
EricJH schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:21:
leidt tot de conclusie dat er een probleem is met het registreren van dtmf tonen. Zouden jullie hier jullie je hier eens over willen buigen?
fast-server schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:34:
[...]

eymey schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 22:58:
Off the record: Mogelijk deze maand al een firmware fix update vanuit Reggefiber.
Als deze inderdaad uitgerold gaat worden deze maand dan verwacht ik een redelijk snelle aankondiging van het webcare team O-)
fast-server schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:32:
Dat is wel een beetje hoe reggefiber werkt naar mijn mening, zodra een wijk aangesloten is of een dienst opgeleverd is doen ze er niets meer aan.

Echte storingen worden wel opgelost, maar de meeste bugs en problemen blijven gewoon onopgelost (kost ze geld om op te lossen)
Van dat geld leggen ze liever nieuwe wijken aan wat geld oplevert, echter is dit wel korte termijn denken.
Als er steeds meer dingen blijven liggen dan hebben ze straks 1 grote puinhoop.
Ik neem aan dat ik dit bericht niet serieus hoef te nemen? ;) Als je serieus van mening bent dat Reggefiber bugs niet probeert op te lossen, dan vraag ik me af wat jou beeld is van de afdeling noc binnen Reggefiber. :P

[ Voor 76% gewijzigd door White_Collar op 07-04-2012 10:07 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@EricJH: In het Lijbrandt topic is er aardig over geklaagd en ook iedere keer dingen beloofd door het webcare team aldaar....

fiberdordrecht in "Lijbrandt: vragen en klachten"

denan in "Lijbrandt: vragen en klachten"

fiberdordrecht in "Lijbrandt: vragen en klachten"

DJSmiley in "Lijbrandt: vragen en klachten"

@Rekenblok: Ik snap de reactie van fast-server wel een beetje.

Vanuit een consument gezien is het eigenlijk gewoon ONMOGELIJK uit te leggen dat je wel telefonie hebt, maar dat je er eigenlijk heel weinig aan hebt omdat je 95% kans hebt op het niet werken van telefonische keuzemenu's. Dat is gewoon -belachelijk-!

Wat Denan in de tweede link zegt: Natuurlijk snap ik met mijn redelijk technische kennis op dit gebied en IT-kennis dat een grote internationale VOIP-aanbieder/netwerkprovider niet zo maar even software kan gaan updaten (met risico voor tienduizende aansluitingen) voor een paar Nederlandse CPE's die incompatible blijken te zijn. Maar dan dient de provider van de eindklant met een tussenoplossing te komen.

Overigens zou men ook wel eens te rade kunnen gaan over het telefoniegedeelte in de NT's van Genexis. Sinds een paar weken heb ik bij Lijbrandt ook telefonie (omdat abbo's met alleen TV en internet niet meer bestaan). En ik vind de kwaliteit maar belabberd. Erg veel brom en ruis op de lijn (met div. toestellen, snoeren en zelfs de FXO poort op m'n Fritz!box geprobeerd).

Familie van m'n vriendin, die in Deventer bij Concepts ICT zitten met ook een Genexis NT, klinken aan de telefoon via ons 'echte' vaste abbo (bij Callvoip) ook altijd zachter en onduidelijker dan mensen die bij UPC of KPN zitten.

Dus tsja, ik vind het overdreven om te zeggen dat Reggefiber niets zou doen. Feit blijft wel dat dit al veel te lang speelt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@eymey

Dat jou lijn ruist en kraakt staat helemaal los van XMS. Dat issue speelt bij Lijbrandt.
XMS klanten hebben daar namelijk geen last van. Altans, niet dat ik weet. ;)
Maar geloof me maar op me woord: Het lijkt erop dat er op hele korte termijn een update in het netwerk word gedraaid.
Ik hoop dat het gewenste effect geeft. Want ook ik heb last van die vervelende meer keuze menu's waar ik niet door heen kom :P

[ Voor 71% gewijzigd door White_Collar op 07-04-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rekenblok: Zou kunnen, dat het alleen bij Lijbrandt speelt (hoewel ik me dat nauwelijks voor kan stellen aangezien XMS van dezelfde CPE en toeleverancier gebruik maakt). Maar goed, het gaat mij er niet om een welles-nietes discussie te starten.

Het gaat mij er maar om dat de Genexis sowieso gewoon niet florisant is als het op telefonie aan komt, aangezien ik met mijn 'normale' telefonieprovider ook merk dat iedereen met glasvezel (of het nou bij XMS, Lijbrandt of Concepts is) sowieso zachter en slechter klinkt dan gesprekspartners die UPC of KPN hebben.

Provider Tweak levert met hun Reggefiber-abbo (blauw) zelfs al een losse router (met VOIP ATA) mee omdat ze met de Genexis gewoon niets kunnen icm. hun VOIP platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:55:
@Rekenblok: Zou kunnen, dat het alleen bij Lijbrandt speelt (hoewel ik me dat nauwelijks voor kan stellen aangezien XMS van dezelfde CPE en toeleverancier gebruik maakt). Maar goed, het gaat mij er niet om een welles-nietes discussie te starten.

Het gaat mij er maar om dat de Genexis sowieso gewoon niet florisant is als het op telefonie aan komt, aangezien ik met mijn 'normale' telefonieprovider ook merk dat iedereen met glasvezel (of het nou bij XMS, Lijbrandt of Concepts is) sowieso zachter en slechter klinkt dan gesprekspartners die UPC of KPN hebben.

Provider Tweak levert met hun Reggefiber-abbo (blauw) zelfs al een losse router (met VOIP ATA) mee omdat ze met de Genexis gewoon niets kunnen icm. hun VOIP platform.
Klopt. Tweak maakt inderdaad geen gebruik van de telefoniemogelijkheden van de Genexis. Ze leveren (in mijn geval) een Packetfront RVSG 4014 mee. Wat dan wel weer jammer is, is dat je - nadat alles is aangesloten - moet bellen met de servicedesk om je telefonie te laten activeren. Nou hebben de meste mensen wel een mobiel.....

Ik ben overigens wel erg benieuwd of je zelf kun "rommelen" aan die router. Zou wel zo handig zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Rekenblok schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:45:
@eymey

Dat jou lijn ruist en kraakt staat helemaal los van XMS. Dat issue speelt bij Lijbrandt.
XMS klanten hebben daar namelijk geen last van. Altans, niet dat ik weet. ;)
Maar geloof me maar op me woord: Het lijkt erop dat er op hele korte termijn een update in het netwerk word gedraaid.
Ik hoop dat het gewenste effect geeft. Want ook ik heb last van die vervelende meer keuze menu's waar ik niet door heen kom :P
Weet je misschien of die update ook helpt bij Tweak WDGO klanten?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar

Bij mij weten werkt Lijbrandt met andere CPE's dan XMS. dat is ook de rede dat je hier geen klachten ziet over slechte kwaliteit voip in dit topic. Sterker nog, Nick, die over het algemeen kritisch is prijst de dienst de hemel in ;)
Maar wat is je punt?
The Wizard schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 11:22:
[...]

Weet je misschien of die update ook helpt bij Tweak WDGO klanten?
Wat er afgesproken is tussen reggefiber en tweak weet ik helaas niet. Geen idee eigenlijk.
Hoop het wel natuurlijk!

[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 07-04-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb nog een oude PacketFront met een losse 42Networks DRG voor telefonie en heb nergens last van. Kennissen hebben het nieuwste model Genexis en hebben ook nergens last van. Beiden XMS uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn punt is dus dat de kwaliteit van Genexis op het gebied van VOIP op z'n minst twijfelachtig is, als zich al bij meerdere VOIP platformen (zowel dat van Tweak als dat van een grote internationale partij) problemen voordoen.....

Wat betreft Tweak: die laten nu dus gewoon de VOIP module in de Genexis niet provisionen en regelen dit zelf in een Packetforce router.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
eymey schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:36:
Mijn punt is dus dat de kwaliteit van Genexis op het gebied van VOIP op z'n minst twijfelachtig is, als zich al bij meerdere VOIP platformen (zowel dat van Tweak als dat van een grote internationale partij) problemen voordoen.....

Wat betreft Tweak: die laten nu dus gewoon de VOIP module in de Genexis niet provisionen en regelen dit zelf in een Packetforce router.....
Nogmaals: XMS klanten hebben nagenoeg geen problemen, met uitzondering van de meer keuze menu's.
Het heeft dus weinig nut om te melden dat andere providers wel problemen hebben.
Je kan wel 100 providers er bij halen waarbij het niet werkt. Feit is dat xms klanten geen problemen hebben met het telefonie deel.
Deze discussie is in dit topic dus totaal niet relevant.

[ Voor 38% gewijzigd door White_Collar op 07-04-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:31
Hier nog nooit problemen gehad met telefonie en een Genexis eerlijk gezegd. Nou ben ik als één persoon natuurlijk geen representatieve afspiegeling, maar het mag ook wel eens gezegd worden als dingen goed werken he :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Beste Tweakers/lezers,

Op 14-12-2009 ben ik bij xms komen werken. In de vele jaren als xms huis medewerker heb ik misschien wel honderden klanten geholpen. Met een probleem, vraag, inschrijving of opzegging.
Ik heb mijn werk altijd met heel veel plezier en met een grote inzet gedaan. Elke klant die ik heb geholpen was voor mij geen debiteur nummer of ticket nummer. Een klant is een persoon, die in mijn ogen persoonlijk geholpen moet worden. Echter, als je veel vragen of problemen moet verwerken, blijft het natuurlijk een uitdaging om voor elke klant als medewerker persoonlijk te blijven. In mijn ogen is dat bij mij altijd gelukt.
Pas als het probleem is verholpen sloot ik een ticket, na uiteraard persoonlijk contact te hebben gehad met de klant :)
Ook hier op tweakers heb ik ongeveer 40 issues behandeld, die stuk voor stuk zeer complex waren.
Denk aan: het twee seconde probleem met telefonie, internet snelheid problemen (die echt bijna nooit voorkomen).
Ik heb destijds het stokje van Yogoi overgenomen. En nu heeft een officieel webcare team het weer van mij overgenomen.

Nu zul je misschien afvragen waarom dit mooie verhaaltje?
Ik weet sinds deze week dat mijn contract niet meer verlengt zal gaan worden op 7 mei.
Niet alleen mijn contract, maar ook de contracten van al mijn lieve collega's in de andere inloop huizen. Dit houd in, dat alle inloop huizen uit eindelijk allemaal zullen gaan sluiten.
Een beslissing die, bij mij, maar natuurlijk ook bij mijn collega's als een bom inslaan..

Dit houd in dat het helaas voor mij binnenkort op gaat houden wat betreft werk voor XMS.
Echter ben ik trots en natuurlijk blij dat ik voor zo'n organisatie heb mogen werken.

5 mei zal mijn laatste werkdag zijn op het XMS huis Amersfoort. Het staat jullie natuurlijk vrij om even langs te komen op die dag. Ben toch wel erg nieuwsgierig na al die jaren wie toch achter bepaalde nicknames zitten.
De koffie staat alvast klaar!

Groet,
Pieter-Bas Ronner
Een trotse XMS Service medewerker Amersfoort

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 07-04-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sterkte en veel succes met het vinden van een andere job. Zal vast wel lukken voor iemand met jouw skills.

Wel een beetje zwalkend beleid van XMS op dit gebied. Een jaar geleden of zo was er juist sprake van dat ze veel meer regionaal wilden gaan doen met de klantenservice, in plaats van alles op het hoofdkantoor. Zal wel te kostbaar geworden zijn, dat begrijp ik op zich ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Rekenblok schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:52:

Ik neem aan dat ik dit bericht niet serieus hoef te nemen? ;) Als je serieus van mening bent dat Reggefiber bugs niet probeert op te lossen, dan vraag ik me af wat jou beeld is van de afdeling noc binnen Reggefiber. :P
Sinds half 2009 word de shaping van profielen onder de 100Mbps afgehandeld op de ASR4000.
De CPU van de ASR4000 is niet sterk genoeg om deze shaping te doen waardoor de lijn onstabiel wordt en gaat spiken.
Dit betekend dus dat er in de (meeste) oude portaal gebieden een probleem is.

We zijn nu meer als 2,5 jaar verder en dit probleem is nog steeds niet opgelost, firmware op de ASR's heeft (nog) niet geholpen en dat zal het waarschijnlijk ook niet oplossen.
Ze kunnen het wel oplossen maar dan moeten ze de ASR4000's vervangen en dat is na 2,5 jaar nog niet gebeurd.
Ik heb nog geen planning en/of iets concreets gezien/gehoord wanneer ze dit gaan oplossen.

Lijkt me dus best wel een serieuze constatering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@fast-server

Ah, dus omdat ze nog met 1 probleem bezig zijn is heel Noc van Reggefiber:
"zodra een wijk aangesloten is of een dienst opgeleverd is doen ze er niets meer aan."
Pure onzin.
Je weet dat de oude portal netwerken gemigreerd worden? Niet zonder reden....

[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 07-04-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zo komt het wel over aangezien er 0,0 over gecommuniceerd wordt naar de klanten.

Sinds 2005 zouden wij ook een vrije provider keuze hebben maar dit is door technische beperkingen ook nog niet mogelijk.

Maar als ze er mee bezig zijn dan is er ook een planning en een plan van aanpak, als deze gepost zou kunnen worden weten we in ieder geval wel waar we mee af zijn en hoeven we er niet steeds om te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:40:

*even een knipje, wordt anders zo'n lange post*
Met deze skills gaat het zeker goed komen om snel een andere service gerichte functie te vinden, ik laat het je in ieder geval z.s.m. via DM weten als ik iets tegenkom voor je :)

Ik ga er daarbij stiekum ook vanuit dat de account Rekenblok niet verwijderd hoeft te worden omdat er een webcare team aanwezig is. Wij als tweakers gaan vast nog wel meer van jou horen alleen nu met de wetenschap dat je niet meer in de systemen van XMS kan kijken en dus alleen nog maar goed bedoeld advies kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:07:
...
Maar als ze er mee bezig zijn dan is er ook een planning en een plan van aanpak, als deze gepost zou kunnen worden weten we in ieder geval wel waar we mee af zijn en hoeven we er niet steeds om te vragen.
Die planning daar heb je wel een goed punt mee vind ik. Het laatste wat ik er over gehoord heb is: 'Dit jaar'. In Amersfoort hebben we ook lang moeten wachten op de migratie, maar kortgeleden is het toch gebeurd. Dus er wordt wel aan gewerkt, maar een planning zou wel leuk zijn inderdaad, al is het maar een grove indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
fast-server schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:07:
Zo komt het wel over aangezien er 0,0 over gecommuniceerd wordt naar de klanten.

Sinds 2005 zouden wij ook een vrije provider keuze hebben maar dit is door technische beperkingen ook nog niet mogelijk.

Die data zou ik je graag willen geven, echter heb ik deze niet voor je. :-(
Daarnaast, is dat toch iets meer iets van Reggefiber dan XMS toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Denan heeft er een tijdje aan gewerkt geloof ik, maar die doet nu ook weer wat anders heb ik begrepen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Rekenblok schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:17:
[...]

Die data zou ik je graag willen geven, echter heb ik deze niet voor je. :-(
Daarnaast, is dat toch iets meer iets van Reggefiber dan XMS toch?
XMS zou communiceren wanneer er een vrije provider keuze mogelijk was.

Ik doe zaken met XMS en niet met reggefiber.

Mijn mening:
Als er door technische problemen in de ASR4000 gebieden geen shaping mogelijk is dan moet XMS daar ook geen abbo's lager als 100Mbps verkopen.

Ook zou XMS een storingsmelding moeten plaatsen en alle huidige klanten <<100Mbps moeten compenseren door ze kosten loos op 100Mbps te zetten.
Hoe XMS dit regelt met reggefiber is aan hun.

Voorbeeld:
Ik kan nu geen goedkoper abonnement afsluiten omdat ik dan weer met de shaping problemen zit.
Omdat deze problemen nog niet opgelost zijn moet ik vanaf volgende maand € 120 per jaar meer betalen voor 100Mbps, terwijl ik eigenlijk aan 50Mbps genoeg heb.

Snap je wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
fast-server schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:38:
[...]

XMS zou communiceren wanneer er een vrije provider keuze mogelijk was.

Ik doe zaken met XMS en niet met reggefiber.

Mijn mening:
Als er door technische problemen in de ASR4000 gebieden geen shaping mogelijk is dan moet XMS daar ook geen abbo's lager als 100Mbps verkopen.

Ook zou XMS een storingsmelding moeten plaatsen en alle huidige klanten <<100Mbps moeten compenseren door ze kosten loos op 100Mbps te zetten.
Hoe XMS dit regelt met reggefiber is aan hun.

Voorbeeld:
Ik kan nu geen goedkoper abonnement afsluiten omdat ik dan weer met de shaping problemen zit.
Omdat deze problemen nog niet opgelost zijn moet ik vanaf volgende maand € 120 per jaar meer betalen voor 100Mbps, terwijl ik eigenlijk aan 50Mbps genoeg heb.

Snap je wat ik bedoel?
XMS hoeft helemaal niks te communiceren over het netwerk.
Het netwerk is van Reggefiber, niet van xms ;)

Daarnaast krijg je straks een gratis upgrade naar 100 mbit, dus hoezo 120 per jaar straks meer betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Dat beiden telio als voip platform gebruiken en ook (een versie van) de genexis in hun netwerk hebben (naast het packetfront netwerk) wil niet zeggen dat ze vergelijkbaar zijn. Het core netwerk is compleet anders van opbouw en ook de verbindingen tussen de netwerken zitten anders in elkaar.

Verder ben ik nog steeds van mening dat ruis onmogelijk is op een voip lijn. Jitter en packetloss prima.. maar ruis kan alleen uit de ruisgenerator komen of uit je lokale opstelling. Ik kan er alleen geen tijd aan spenderen aangezien ik het momenteel echt te druk heb met een paar andere dossiers... en verder hebben ze bij XMS & lijbrandt prima 2e/3e lijns medewerkers die dit ook kunnen/weten (en anders weten ze mij wel te vinden ;)). Zoveel moeite zou het niet moeten zijn om een tap op je lijn te plaatsen en te luisteren wat er gebeurt. Of je lijn handmatig te configureren op een testopstelling zodat men de lokale factoren uit kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:20:
Denan heeft er een tijdje aan gewerkt geloof ik, maar die doet nu ook weer wat anders heb ik begrepen... :z
Dat was maar 1 migratieproject.. de vervolgtrajecten komen er aan maar daar houd ik me niet mee bezig.

@fast-server:
Zolang als jij hier actief bent zie ik je stellingen poneren gebaseerd op aannames die je maakt. Zo werkt dat niet. Als je van mening bent dat je het beter kunt en beter weet -> er staan genoeg vacatures open bij RF.

Verder roep je ook keer op keer dat je naar een andere ISP over gaat stappen zodra meer providers actief zijn.. je beseft je wel dat zij allemaal de diensten bij dezelfde partij inkopen en in essentie dus hetzelfde IP product leveren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
@Rekenblok: Ik ben nog redelijk nieuw hier op dit forum, heb sinds vorig jaar september glasvezel en heb bewust XMS gekozen vanwege de mogelijkheden. Ik heb bij lange na niet zoveel kennis als anderen op dit forum, maar volg sinds dien dit forum vrijwel dagelijks, mede om er wat wijzer van te worden. Ik heb jouw posts altijd enorm kunnen waarderen. Ik heb ze altijd erg objectief gevonden. Ik ben ook blij dat je, ondanks eerdere mededelingen over het wegens tijd gebrek niet meer bij kunnen houden van dit forum, je input toch nog geregeld voorbij zie komen. Ik vind het dan ook zeer jammer te vernemen dat XMS je de laan uit schopt. Ik zie jullie input, heb het daarbij ook over de hulp die ik in het begin heb mogen krijgen bij je collega in het XMS huis in Hilversum, als een enorme meerwaarde. Ik vind het persoonlijke contact vaak toch veel prettiger dan het telefonische. Nu moet ik ook wel kwijt dat ik over het webcare team ook niets dan lof kan uitspreken.

Ik wil je zover hartelijk danken voor je inzet en hoop dat je spoedig een nieuwe uitdaging aan kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@RB

Een 50Mbps abbo waar ik meer als genoeg aan heb (als het goed werkt) is in de nieuwe situatie 10 Euro goedkoper als de 100Mbps variant.
Als het goed zou werken zou ik dus kunnen downgraden.

@Denan

Ik weet dat ik dit shapings probleem ook zou hebben bij een andere ISP, als reggefiber er niets aan lijft doen.
De reden waarom ik graag een andere ISP zou willen is omdat XMS mij het volgende niet kan leveren.
Extra IPV4 adres
IPV6
Rdns (sommige mail servers bouncen nu mijn mail omdat de rdns niet klopt.)
Als XMS mij dit ook wil gaan leveren heb ik geen reden om voor een andere ISP te kiezen.

Heb samen met een collega bij BT het hele BBNed adsl netwerk uitgerold (optisch tot de pops)
Na jaren optische netwerken had ik het wel een beetje gezien en ben ik verder gegaan in de ICT, Bij reggefiber gaan werken zit er dan ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:54:
@Denan
Ik weet dat ik dit shapings probleem ook zou hebben bij een andere ISP, als reggefiber er niets aan lijft doen.
De reden waarom ik graag een andere ISP zou willen is omdat XMS mij het volgende niet kan leveren.
Extra IPV4 adres
IPV6
Rdns (sommige mail servers bouncen nu mijn mail omdat de rdns niet klopt.)
Als XMS mij dit ook wil gaan leveren heb ik geen reden om voor een andere ISP te kiezen.
Extra IPv4 adressen: gaat er vast niet komen gezien de huidige situatie. Dat hoef ik je niet uit te leggen en het nut vervalt met de komst van IPv6.
Ipv6: Pilot is bijna klaar en dan gaat men het uitrollen.
RDNS: Niet op korte termijn. De vraag hiernaar is minimaal (10 tweakers?) en er staan bij alle ISP's nog flink veel veranderingen op stapel met een veel hogere impact/prioriteit. Verder ben je er met RDNS nog niet aangezien je IP uit een dynamic pool komt volgens veel blocking partijen.
Heb samen met een collega bij BT het hele BBNed adsl netwerk uitgerold (optisch tot de pops)
Na jaren optische netwerken had ik het wel een beetje gezien en ben ik verder gegaan in de ICT, Bij reggefiber gaan werken zit er dan ook niet in.
Dan moet juist jij begrijpen dat er een verschil is tussen zakelijke en particuliere dienstverlening... en waardering op kunnen brengen voor een NOC dat een netwerk managed met de hoogste uptime van Nederland in combinatie met het hoogste dataverkeer onnet en offnet.

Ter vergelijk: 40k BBNED dsl lijntjes trokken een jaar of 2 geleden net zoveel dataverkeer als 1000 xms klanten. En dan hadden de XMS klanten als een van de weinig niet-zakelijke uplinks een upload die 10% boven de download lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:40:
[...]

Nogmaals: XMS klanten hebben nagenoeg geen problemen, met uitzondering van de meer keuze menu's.
Het heeft dus weinig nut om te melden dat andere providers wel problemen hebben.
Je kan wel 100 providers er bij halen waarbij het niet werkt. Feit is dat xms klanten geen problemen hebben met het telefonie deel.
Deze discussie is in dit topic dus totaal niet relevant.
Nou.... "problemen met meer keuze menu's" lijkt me niet "geen problemen". Bijna iedere instantie en ieder bedrijf dat je moet bellen heeft deze menu's en dat kan nu dus al een half jaar niet, met Lijbrandt EN xms niet!

Maar nogmaals, het gaat mij er niet om jullie te overtuigen dat er alleen maar problemen zijn, wel dat het probleem met de menu's gewoon groot en super vervelend is en dat het opvallend is dat dit juist weer met de Genexis CPE gebeurt. Meer bedoel ik er niet mee.

Mijn probleem met ruis en brom (wat sommige andere Lijbrandt klanten ook hebben) haalde ik er alleen bij omdat dit dus ook nog gebeurt met Genexis, ook op andere providers. Maar ook naar Denan geldt: Ik heb geen idee waar die ruis en brom vandaan komen. Ook ik ben ervan overtuigd dat dit met VOIP niet zou mogen gebeuren en dat dit dus gewoon in de Genexis zelf zou moeten zitten. Gelukkig gebruik ik mijn lijn via Genexis verder alleen als backup. Ons echte vaste nummer gebruikt VOIP tot in het DECT basisstation (fritz!box).

Begrijp me goed: Het is niet mijn bedoeling hier negatief te gaan zitten doen. Velen die regelmatig dit topic en dat van Lijbrandt lezen zullen zien dat ik glasvezel, en de providers hierop, een warm hart toe draag en het vaak ook op neem voor ze. Maar aan sommige dingen (met name bij Lijbrandt, daar ben ik ten slotte klant) irriteer ik me wel, te meer omdat lang lopende problemen aan basisfuncties zoals meerkeuzemenu's, gewoon de goede naam van glasvezel schaden.
Beste Tweakers/lezers,

** knip lang verhaal **

Dit houd in dat het helaas voor mij binnenkort op gaat houden wat betreft werk voor XMS.
Echter ben ik trots en natuurlijk blij dat ik voor zo'n organisatie heb mogen werken.

5 mei zal mijn laatste werkdag zijn op het XMS huis Amersfoort. Het staat jullie natuurlijk vrij om even langs te komen op die dag. Ben toch wel erg nieuwsgierig na al die jaren wie toch achter bepaalde nicknames zitten.

Groet,
Pieter-Bas Ronner
Dat is echt zuur, zeg :(. Maar aan de andere kant vanuit jullie werkgever ook wel weer te begrijpen.

In ieder geval, ondanks de discussies en 'debatten', onwijs bedankt voor de service die jullie in de huizen en ook hier in het topic (en af en toe zelfs in het Lijbrandt topic) leveren/hebben geleverd.

Dat je snel weer een andere leuke uitdagende baan mag vinden waarin je service naar klanten kan combineren met je hart voor de techniek (zelf ben ik ook nog steeds zoekend, maar heb gelukkig de luxe niet op een schopstoel bij m'n huidige baas te zitten.... ).

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 07-04-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kan dat probleem met die keuze menu's bellen niet gewoon een lokaal probleem zijn? Verder lees ik daar eigenlijk maar heel weinig over in de diverse XMS draadjes. Kennissen van mij hadden een fluittoon op de lijn zitten tijdens het bellen, uiteindelijk is de Genexis vervangen en toen was het over. Soms kun je gewoon pech hebben met een brak exemplaar, dat zegt verder niet zo heel veel over de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:13
Fiber schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:55:
Kan dat probleem met die keuze menu's bellen niet gewoon een lokaal probleem zijn? Verder lees ik daar eigenlijk maar heel weinig over in de diverse XMS draadjes. Kennissen van mij hadden een fluittoon op de lijn zitten tijdens het bellen, uiteindelijk is de Genexis vervangen en toen was het over. Soms kun je gewoon pech hebben met een brak exemplaar, dat zegt verder niet zo heel veel over de rest van het netwerk.
Ik heb het zojuist even geprobeerd, en ook hier (Leusden) werken de DTMF tonen niet (altijd). De verbinding is verder wel "glashelder", zonder brom of fluittonen.
Eerlijk gezegd was het me de afgelopen 5 maanden dat we hier glas hebben nog niet eens opgevallen. :P

[offtopic]
Is het gebruikelijk/schadelijk dat er een lage spanning op alle metalen delen van de Genexis staat? Alles werkt prima, maar ik moet voorzichtig zijn met het wisselen van kabels :+

En alvast bedankt voor de komende snelheidsverhoging XMS! Goed bezig 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Rekenblok schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:52:
Off the record: Mogelijk deze maand al een firmware fix update vanuit Reggefiber.
Als deze inderdaad uitgerold gaat worden deze maand dan verwacht ik een redelijk snelle aankondiging van het webcare team O-)
Keeping fingers crossed en ik hoop dat hiermee ook het dtmf probleem opgelost wordt.
Rekenblok schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 11:28:
Bij mij weten werkt Lijbrandt met andere CPE's dan XMS. dat is ook de rede dat je hier geen klachten ziet over slechte kwaliteit voip in dit topic. Sterker nog, Nick, die over het algemeen kritisch is prijst de dienst de hemel in ;)
Geluidskwaliteit is over het algemeen goed. Geen klachten hierover. Zoals opgemerkt in dit topic is het spraaksignaal iets zachter dan bij KPN. Als ze dat ietsje zouden kunnen opdraaien zou fijn zijn maar ik heb er geen last van.
Ik weet sinds deze week dat mijn contract niet meer verlengt zal gaan worden op 7 mei.
Niet alleen mijn contract, maar ook de contracten van al mijn lieve collega's in de andere inloop huizen. Dit houd in, dat alle inloop huizen uit eindelijk allemaal zullen gaan sluiten.
Een beslissing die, bij mij, maar natuurlijk ook bij mijn collega's als een bom inslaan..

Dat is afschuwelijk nieuws. :'( XMS verliest een zeer waardevolle en ervaren medewerker. Ik wens je veel succes geluk straks met het zoeken naar een nieuwe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemde beslissing van XMS om de XMS-huizen te sluiten. Dat betekent namelijk een aardige wijziging in het service-beleid. Vorige week nog verwees de servicedesk mijn vrouw naar een XMS-huis i.v.m. problemen met onze IPTV. (Achteraf gezien lag het probleem bij ons in huis, dus heb ik geen halve dag vrij hoeven nemen hiervoor.)

Ben benieuwd wat ze nu gaan doen met de slogan "lokaal aanwezig". Ik denk ook wel, dat het sluiten van de XMS-huizen (die toch een stuk representatie waren voor XMS) een forse upgrade van de website zullen gaan vereisen. Want t.o.v. andere glasproviders loopt XMS hier natuurlijk al jaren fors achter de feiten aan.

Rekenblok: veel succes met het vinden van iets nieuws. Qua timing komt dit natuurlijk belabberd, al denk ik dat je inmiddels wel bent uitgegroeid tot een kei in (online) service. Zet jouw inzet hier op GoT zeker op je CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:58:
Zet jouw inzet hier op GoT zeker op je CV.
Das een goede, als er een recruiter hier langs komt om te informeren naar je dan doen we allemaal een goed woordje voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
ik heb xms inmiddels opgeheven, en stap over naar de concurrent KPN glasvezel deze week. Nu is het zo dat de lijn vrijgegeven moet worden. Dit kan wel 5 werkdagen duren!! of misschien wel langer. Dit noem ik een achtelijke procedure. hebben meer mensen hier last van gehad? Nu zit ik aankomende week een week lang zonder internet. ! verschrikkelijk. Het is toch gewoon een knopje dat omgezet moet worden? heeft iemand hier verstand van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Canerooo schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:31:
ik heb xms inmiddels opgeheven, en stap over naar de concurrent KPN glasvezel deze week. Nu is het zo dat de lijn vrijgegeven moet worden. Dit kan wel 5 werkdagen duren!! of misschien wel langer. Dit noem ik een achtelijke procedure. hebben meer mensen hier last van gehad? Nu zit ik aankomende week een week lang zonder internet. ! verschrikkelijk. Het is toch gewoon een knopje dat omgezet moet worden? heeft iemand hier verstand van?
Een service cease en line cease order duurt (normaal) 5 werkdagen.
Gelukkig doe je geen WBA - WBA overstap, Dat duurt nu nog gemiddeld 6 weken ;)
Daarnaast is het helaas geen "knopje dat omgezet moet worden", je gaat van WGDO naar een WBA netwerk.
Dat vereist in de administratie iets meer ;)

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 08-04-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:45:
[...]

Ipv6: Pilot is bijna klaar en dan gaat men het uitrollen.
RDNS: Niet op korte termijn. De vraag hiernaar is minimaal (10 tweakers?) en er staan bij alle ISP's nog flink veel veranderingen op stapel met een veel hogere impact/prioriteit. Verder ben je er met RDNS nog niet aangezien je IP uit een dynamic pool komt volgens veel blocking partijen.

[...]
Kun jij iets meer informatie over die Ipv6 pilot geven ? Ik heb momenteel twee verbindingen, een 25/3 Kabelverbinding met een sixxs tunnel en een 8/1 adsl verbinding van xs4all met native IPv6. Ergens in december ga ik een glasvezel verbinding krijgen via XMS, en dan zou het wellicht mogelijk zijn om de ISDN/ADSL verbinding bij xs4all op te zeggen als XMS native IPv6 aan biedt. Dan zal ik de kabelverbinding behouden als backup.

Ook is het in dit kader interessant wat XMS voor subnet aan gaat bieden, bij XS4all heb je momenteel een fxied /48.

Reverse DNS zou wel mooi zijn, dat wordt trouwens bij xs4all ook aangeboden via de website, inderdaad heb je dan nog steeds het dynamic IP address probleem, een van de redenen dat ik mijn hub transport server voor uitgaande mail gewoon de smpt server van mijn provider laat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:03:
[...]
Verder ben ik nog steeds van mening dat ruis onmogelijk is op een voip lijn. Jitter en packetloss prima.. maar ruis kan alleen uit de ruisgenerator komen of uit je lokale opstelling.
Aangezien de verbinding digitaal is kan je geen ruis oppikken uit andere bronnen, een 1 is een 1 en een 0 blijft een 0 dus is er een ruis hoorbaar dan moet deze uit de netwerk terminator komen, uit de telefoon, of er vooraf ingestuurd worden door de bellende partij.

@Rekenblok.
Ik denk dat e.e.a. komt door bezuinigingen,maar ik vind het een verkeerde keus, kijk Leiden was simpel,daar kwam geen kip,beetje logisch want de lokatie was gewoon bagger ( in een woonwijk ver verwijderd van welke winkel dan ook ) en er was geen werkende verbinding, het was gewoon een hokje beschikbaar gesteld door Portaal.
Dat je gaat kijken of en welke winkel/xms huis weg gaat doen snap ik ook, maar het simpelweg opdoeken vind ik dom.
Ten eerste kun je pas zaken doen met een webcare als je ze 1, weet te vinden, 2 een werkende vorm van internet hebt.
Ten tweede kun je onmogelijk de "verkoop" van een abonnement koppelen aan een xmshuis.
Vergelijk het met een winkel van "Hi" , je hebt heel veel mensen die in de winkel zich laten informeren en dan via internet alsnog hun abonnement afsluiten, bv omdat het in de winkel toch te druk was of omdat ze e.e.a. eerst met het thuisfront willen bespreken of op hun gemak de specs van een toestel via internet willen bekijken.
Juist nu met de storing bij Vodafone zie je dat een lokale winkel heel veel nut heeft, okay daar is de sfeer momenteel niet even prettig,maar veel potentiele "overlopers" besluiten na een goed gesprek in de winkel,nog even te wachten.
Het kan dus heel goed dat 50% van de "weglopers" uit een xmshuis alsnog een abonnement nemen op XMS via internet,juist omdat ze goed geinformeerd zijn in het lokale xmshuis.
Of liever met een probleem lokaal willen worden geholpen,zelfs Ziggo heeft daarvoor nog een paar lokale vestigingen.
Het is dom om alle vestigingen weg te halen,verander of beperk desnoods je openingstijden maar juist in dit tijdperk is persoonlijk kontakt het meest belangrijkst,je concurrent zit immers 5 muisklikken of winkels verderop.
Juist door jouw persoonlijke inzet heb ik toendertijd besloten om Ziggo af te zeggen toen ik met internet ook op wilde stappen en alleen het persoonlijk kontakt heeft ervoor gezorgd dat ik nog steeds klant ben van XMS.
Het laatste stukje "menselijkheid" halen ze zo weg,samen met een enorme brok aan kennis.
Uiteindelijk kan dit stukje besparing ze juist veel geld gaan kosten.
Het is ook een verkapte motie van wantrouwen naar de medewerkers toe,hetgeen ze niet verdienen.
Ik hoop dat het management weet wat ze doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De één is de ander niet.
Ik ben nog nooit naar een XMS huis geweest, hoewel die in Nijmegen zich op nog geen 5km van mijn huis bevindt. Ik vind het juist heerlijk dat ik niet naar zoiets hoef te gaan; heb geen enkele behoefte aan persoonlijk contact met een provider of een energieleverancier, m'n huisbaas e.d.

Ontslag in deze onzekere tijden is sowieso te betreuren, de argumenten van XMS kan ik niet beoordelen, maar voor de betrokkenen is het behoorlijk s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Wat ik me meestal afvraag, je contract wordt niet verlengt dat is klote om te horen. Je heb je altijd ingezet voor het bedrijf uiteraard je best gedaan, maar wat me dan altijd opvalt is dat bedrijven je als dank op straat zetten, een enkele gaat je helpen met het vinden van een nieuwe baan en vaak kan je op een andere afdeling of een andere vestiging van het bedrijf ook nog een functie krijgen.

Dit is gelukkig niet alleen bij XMS, ik heb er overigens nog nooit mee te maken gehad, maar het lijkt me geen pretje.

Toch Rekenblok bedankt voor je inzet discussie`s etc Jij komt er toch wel, genoeg sociale vaardigheden/kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik kijk zojuist op de website en vul mijn postcode in. Niet beschikbaar op mijn adres. Zijn er al mensen in Dordrecht (Sterrenburg 3) die een aansluiting hebben van XMS?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:29:
[...]
Kun jij iets meer informatie over die Ipv6 pilot geven ? Ik heb momenteel twee verbindingen, een 25/3 Kabelverbinding met een sixxs tunnel en een 8/1 adsl verbinding van xs4all met native IPv6. Ergens in december ga ik een glasvezel verbinding krijgen via XMS
IPv6 op basis van 6rd. Subnet staat nog niet vast maar ' groot genoeg' is een term die men gebruikt.
Dat moet toch ruim voor december klaar zijn.
Reverse DNS zou wel mooi zijn, dat wordt trouwens bij xs4all ook aangeboden via de website, inderdaad heb je dan nog steeds het dynamic IP address probleem, een van de redenen dat ik mijn hub transport server voor uitgaande mail gewoon de smpt server van mijn provider laat gebruiken.
Reverse DNS netjes implementeren (vooral de administratie) heeft best wat voeten in aarde. Gezien de lage vraag en de enorme agenda van veel ISP's kan ik me voorstellen dat het ergens onderaan de lijst staat.

@nick:
De lokale aanwezigheid borgen ze bij XMS door het gebruik van regioservicemanagers. Die gaan bij klanten langs als ze er met de helpdesk niet uitkomen. Zonder te weten wat er achter de beslissing bij XMS zit: De paar keer dat ik in een XMS huis was was het wel enorm stil. Het is vervelend voor de medewerkers die daar actief waren maar als de meeste klanten de helpdesk bellen of via de servicemanagers geholpen worden vervalt (imho) het nut van zo'n winkel ook.

Dat doet natuurlijk niets af aan het goede werk van rekenblok. Ik weet zeker dat hij een baan zou krijgen als hij zou solliciteren op het nieuwe hoofdkantoor van XMS! Al is hij volgens mij ook bijna klaar met zijn studie/opleiding.. dat is vast leuker werk! :)

en kijktip:
Touch -> 7tje.. met goede momenten
Awake -> 9.5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groet,
Pieter-Bas Ronner
Balen man...
Ik kom zeker nog keertje even langs voor je weg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Rekenblok schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:09:
[...]

Een service cease en line cease order duurt (normaal) 5 werkdagen.
Gelukkig doe je geen WBA - WBA overstap, Dat duurt nu nog gemiddeld 6 weken ;)
Daarnaast is het helaas geen "knopje dat omgezet moet worden", je gaat van WGDO naar een WBA netwerk.
Dat vereist in de administratie iets meer ;)
Wat betekent WBA en WGDO?

En idd is 5 dagen nog niks.. Ik ben ruim een maand bezig geweest om een XMS lijn te laten verhuizen.. Nogal triest dat daar geen betere (lees: snellere) procedure voor is, je kan in deze tijden mensen echt niet meer zolang zonder internet etc laten zitten.. Hoog tijd dat de norm die ook bij b.v. ADSL geldt ook gaat gelden voor Glasvezel, hooguit 24 uur offline..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:34:
[...]

Wat betekent WBA en WGDO?

En idd is 5 dagen nog niks.. Ik ben ruim een maand bezig geweest om een XMS lijn te laten verhuizen.. Nogal triest dat daar geen betere (lees: snellere) procedure voor is, je kan in deze tijden mensen echt niet meer zolang zonder internet etc laten zitten.. Hoog tijd dat de norm die ook bij b.v. ADSL geldt ook gaat gelden voor Glasvezel, hooguit 24 uur offline..
Er zijn in Nederland, in het door Reggefiber/Glashart aangelegde netwerk twee operators:

WBA = KPN WholeSale
WGDO = Reggefiber WholeSale

Wanneer je binnen het WGDO netwerk verhuist zul je indien je dit juist aanpakt geen downtime ondervinden _/-\o_. Wanneer je binnen het WBA overstapt, zul je veel downtime ondervinden omdat je lijn eerst afgebroken moet worden in de PoP alvorens, die voor de nieuwe provider weer kan worden opgebouwd.

Wanneer je verhuist van WBA -> WGDO of vice versa, ga je verhuizen van operator. Dit betekent dat je lijn, ook, dat alle services van je lijn geceased moeten zijn, en de lijn moet in de PoP moet zijn afgebroken.

Wanneer de lijn helemaal afgebroken is, kan de nieuwe provider zijn diensten op de lijn bestellen, en gaat daar vanaf dat moment de reguliere levertijd over heen. Tevens moet het modem van de operator worden vervangen, veelal een Genexis of Packetfront.

Aanvullingen welkom als ik nog iets ben vergeten :+ .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 04-09 15:07
Beste Tweakers/lezers,

Groet,
Pieter-Bas Ronner
Wat is het adres van het XMS huis in Amersfoort? Ik kan het zo gauw niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ThinkAboutIt schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:17:
[...]

Wat is het adres van het XMS huis in Amersfoort? Ik kan het zo gauw niet vinden.
Zonnehof 2a ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:45:
[...]

IPv6 op basis van 6rd. Subnet staat nog niet vast maar ' groot genoeg' is een term die men gebruikt.
Jammer! Kan je vertellen waarom er voor rapid deployment gekozen is? Ik zie dat meer als een overbruggings iets, al is het al wel iets beter als 6to4.

Waarom, niet gelijk in een keer goed doen?

(is geen bash! probeer de keuze te begrijpen)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok dat het komt omdat het Wholesalenetwerk nog niet klaar is voor native IPV6.

Bij WGDO weet ik het niet zeker, maar bij KPN weet ik vrijwel zeker dat het nog niet native IPV6 aan kan tot in de POP, laat staan op CPE. En aangezien de IP-partij van XMS (die ook Lijbrandt en Vodafone doet) ook op WMP+ van KPN diensten levert, ga ik er even van uit dat ze overal dezelfde manier van deployment willen hanteren.

Maar goed, mensen als Denan hebben hier wrs. het enige echt 100% correcte antwoord op :)

Ik draai overigens mee in de pilot bij Lijbrandt en het werkt verder prima. Iig op de Linksys E4200 die ik in bruikleen heb. M'n Fritz!box 7390, normaal m'n router, gaat er helaas iets moeilijker mee om. Waar die op ipv4 50/50 kan routeren en QOS'en met 3 vingers in z'n neus, gaat ie met 6RD helemaal nat (en kom ik niet hoger dan 30/30 met de cpu op 100%).

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 09-04-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hmm, vreemd probleem hier.
Ik kan vanaf vorige week niet meer directvps.nl en datacenter.pbservers.nl bereiken.
Terwijl ik dit wel vanaf een andere fysieke lijn kan.

Trace vanaf de lijn dat het niet kan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
tracert datacenter.pbservers.nl

Tracing route to datacenter.pbservers.nl [141.105.120.211]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms     1 ms     1 ms  1-48-223.ftth.xms.internl.net [85.223.48.1]
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     3 ms     3 ms     3 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
  5     3 ms     3 ms     3 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
  6     3 ms     3 ms     3 ms  nikhef.openpeering.nl [195.69.144.189]
  7     3 ms     3 ms     3 ms  openpeering.compukos.nl [82.150.157.211]
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.

Ik zelf dacht aan een centrale firewall die mij blokt bij directvps :P , echter is dat dus niet zo volgens directvps zelf:
Beste Pieter-Bas,

We gebruiken geen centrale firewall, dus dat kan geen oorzaak zijn. De VPS en onze website zijn vanaf hier normaal bereikbaar, wanneer ik trace naar het IP van de eerste hop van je traceroute krijg ik een routingloop binnen het InterNL netwerk. Zou je eens willen controleren of zij wellicht problemen hebben? Zie bijvoorbeeld http://www.downforeveryon...m/datacenter.pbservers.nl voor een dubbelcheck.

Mocht ik nog iets kunnen betekenen hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

DirectVPS Support
Http verkeer en ftp verkeer is nu niet mogelijk voor mij :/ Uiteraard zelf maar even een ticket ingeschoten bij XMS.
Hebben jullie misschien nog ideeën wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[Tracing route to datacenter.pbservers.nl [141.105.120.211]

1 1 ms 1 ms 1 ms READYSHARE [192.168.1.1]
2 2 ms 1 ms 1 ms 1-124-254-92.ftth.xms.internl.net [92.254.124.1]
3 2 ms 2 ms 3 ms vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.101]
4 2 ms 2 ms 2 ms vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.101]
5 6 ms 2 ms 2 ms nikhef.openpeering.nl [195.69.144.189]
6 2 ms 2 ms 3 ms openpeering.compukos.nl [82.150.157.211]
7 3 ms 3 ms 3 ms clanjff-op-datacenter.pbservers.nl [141.105.120.211]

Trace complete.

Directvps.nl kan ik direct bereiken (https) en je blijft hangen bij compukos zo te zien ...

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-Andre op 10-04-2012 00:25 . Reden: typo's ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
FYI:
Tracing route to directvps.nl [178.21.114.124]

1 <1 ms <1 ms <1 ms CISCO-E4200 [192.168.1.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms 1-64-223.ftth.xms.internl.net [85.223.64.1]
3 5 ms 5 ms 5 ms vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.101]
4 5 ms 5 ms 6 ms vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.101]
5 15 ms 5 ms 5 ms nikhef.openpeering.nl [195.69.144.189]
6 7 ms 5 ms 5 ms openpeering.compukos.nl [82.150.157.211]
7 5 ms 5 ms 5 ms www.directvps.nl [178.21.114.124]

Trace complete.
Tracing route to gameserver.pbservers.nl [85.223.52.210]

1 <1 ms <1 ms <1 ms CISCO-E4200 [192.168.1.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms 1-64-223.ftth.xms.internl.net [85.223.64.1]
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 7 ms 7 ms 7 ms 210-52-223.ftth.xms.internl.net [85.223.52.210]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik heb het ook even getest voor je (vanuit 3906)...

Bij mij werkt een trace naar datacenter.pbservers.nl wel
(Dit is een range geregistreerd bij COMPUKOS).
> traceroute datacenter.pbservers.nl
traceroute to datacenter.pbservers.nl (141.105.120.211), 30 hops max, 38 byte packets
1 172.16.0.254 (172.16.0.254) 0.205 ms 0.151 ms 0.172 ms
2 1-84-92.ftth.xms.internl.net (92.254.84.1) 0.423 ms 0.396 ms 0.374 ms
3 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 5.484 ms 5.451 ms 5.464 ms
4 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 5.454 ms 5.455 ms 5.463 ms
5 nikhef.openpeering.nl (195.69.144.189) 8.907 ms 6.112 ms 15.153 ms
6 openpeering.compukos.nl (82.150.157.211) 5.802 ms 5.769 ms 5.845 ms
7 clanjff-op-datacenter.pbservers.nl (141.105.120.211) 6.032 ms 5.931 ms 6.091 ms
>
----------------------------

Een trace naar directvps.nl blijft bij mij ook steken bij openpeering.compukos.nl
> traceroute directvps.nl
traceroute to directvps.nl (178.21.114.124), 30 hops max, 38 byte packets
1 172.16.0.254 (172.16.0.254) 0.227 ms 0.165 ms 0.171 ms
2 1-84-92.ftth.xms.internl.net (92.254.84.1) 0.409 ms 0.403 ms 0.391 ms
3 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 5.469 ms 5.496 ms 5.467 ms
4 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 5.464 ms 5.448 ms 5.440 ms
5 nikhef.openpeering.nl (195.69.144.189) 5.656 ms 5.646 ms 20.694 ms
6 openpeering.compukos.nl (82.150.157.211) 5.813 ms 5.800 ms 5.797 ms
7 * * *
...
12 * * *
13 *^C
>
En aangezien het 178.21.114.124 IP waarnaar DNS resolved ook van COMPUKOS is, lijkt het erop dat het daar intern niet goed gaat...
route: 178.21.112.0/21
descr: NL-DIRECTVPS
origin: AS29028
mnt-by: COMPUKOS-MNT
source: RIPE # Filtered
------------------------------------

En een trace naar gameserver.pbservers.nl komt het XMS netwerk niet eens uit...
> traceroute gameserver.pbservers.nl
traceroute to gameserver.pbservers.nl (85.223.52.210), 30 hops max, 38 byte packets
1 172.16.0.254 (172.16.0.254) 0.237 ms 0.154 ms 0.171 ms
2 1-84-92.ftth.xms.internl.net (92.254.84.1) 0.436 ms 0.410 ms 0.381 ms
3 * * *
...
13 * * *
14 *^C
>
Wat wel raar is, is dat het 85.223.52.210 IP waarnaar DNS verwijst ook een INTERNL range is...
Ik zou dus verwachten dat dit ook bij COMPUKOS uit zou komen...
route: 85.223.0.0/17
descr: InterNLnet Blocks
origin: AS20507
mnt-by: INTERNLNET-MNT
source: RIPE # Filtered
Dus,
of dit staat niet goed in DNS (maar ook bij andere DNS servers resolved dit naar hetzelfde IP),
of er klopt iets niet in de routering binnen het XMS (INTERNL) netwerk (lijkt me het meest voor de hand liggend).

[ Voor 21% gewijzigd door Thasaidon op 10-04-2012 08:58 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricJH schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:21:
[...]
Ik heb inderdaad een Genexis modem en ik zal zeker de webcare mensen even aanschieten.
[...]
Mijn toestel trigger op de neergaande flank.

[...]
Dank voor deze coole tool. Maar kwam er niet één twee drie verder mee.
[...]

[...]
Dat zou goed nieuws zijn. Kun je wat hierover uitwijden"

Anyway. Ik heb nog wat geprobeerd en kreeg één keer verbinding. Dat betekent dat anders dan de helpdesk medewerker vertelde 0900 nummers voor internationaal bellen gewoon toegankelijk zijn. Het ultieme bewijs dat het aan het niet goed doorkomen van de tonen zou liggen is dat ik op één punt werd doorverbonden met ons nationale nummer 144 (Redt een dier). Dat wil zeggen dat slechts 3 van 13 cijfers werden geregistreerd.

At de lieve mensen van Webcare. Samengevat heb ik een probleem dat als ik naar 0900 nummers bel het navigeren door menu's een probleem is. Het is vooral merkbaar als langere sequenties moeten worden ingevoerd:bijvoorbeeld bij bellen naar het buitenland, opgeven postcode of Burger Service Nummer.

Troubleshooting zoals gerapporteerd in dit topic (1, 2, 3, 4) leidt tot de conclusie dat er een probleem is met het registreren van dtmf tonen. Zouden jullie hier jullie je hier eens over willen buigen?

Zouden jullie ook voor eens en voor altijd uitsluitsel kunnen geven dat het wel of niet mogelijk is via 0900 nummers naar het buitenland te bellen. Volgens XMS telefonische helpdesk kan het niet maar dat wordt door ervaringen tegengesproken. Zijn er hierbij eventueel nog verschillen tussen Portaal en niet Portaal klanten?
Wij zoeken het graag voor je uit. Stuur even een DM met je adresgegevens en plak daarin de tekst met de zaken die je hebt getest. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Sinds donderdag heb ik dus 30Mb complete pakket en krijg hier het Dvb-c niet goed werkend op mijn TV (Loewe Xelos a26 ) .
De Dvb-c van mijn tv crashed(loopt vast) na een paar minuten terwijl ik bij UPC nergens last van heb. Op een of andere manier kan mijn tv dus niet over weg met de dvb signalen van XMS/GHM .
De netwerk gegevens die ik gekregen heb zijn waarschijnlijk ook niet eens officeel want Nunspeet staat nog niet op de site.
code:
1
2
3
4
TV dvb-c
Frequentie:304Mhz
Netwerkid :3900 of 7461
Symbolen : 6875

Mijn signaal die ik ontvang is : level99 en een c/n 78-85 bij upc was dit level99 en een cn 90-99.

wie heeft er een idee waar door die crashes komen??

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Da's niet echt vooruitgang. Zijn er ook nog plannen voor native ipv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:05:
[...]

Da's niet echt vooruitgang. Zijn er ook nog plannen voor native ipv6?
Over IPv6 gesproken... ik hoor net dat de Netgear WNDR3700 (v1) wel IPv6 ready zou zijn, maar dat deze niet goed werkt bij XMS...
tenminste, dat hoorde ik via via van iemand die met de pilot mee doet in Amersfoort, die ook zelf een 3700 had.
XMS zou hier voor de test Lynksys gebruikt hebben... (weet zo gauw het type even niet).

Weet iemand welke routers er lekker werken met IPv6? Ik heb die WNDR3700 (v1) die dus problemen zou geven...

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 10-04-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedere router die 6RD ondersteunt zou het --in principe-- moeten doen. 6RD houdt, heel simpel gezegd, in dat je router (of pc) een tunnel opzet met een router, die native ipv6 connectiviteit heeft, in het netwerk van de provider. Op zich niet zo bijzonder, maar het RD gedeelte eraan is dat de DHCPv4 server van de provider een extra "dhcp option" toevoegt waarin gegevens over de aan te nemen IPV6 prefix, prefix length en tunnel endpoint worden verstrekt.

Ik heb zelf aan de pilot mee gedaan (via Lijbrandt) met een Linksys E4200. Maar zie ook mijn post, enkele posts terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

eymey schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:24:
Iedere router die 6RD ondersteunt zou het --in principe-- moeten doen. 6RD houdt, heel simpel gezegd, in dat je router (of pc) een tunnel opzet met een router, die native ipv6 connectiviteit heeft, in het netwerk van de provider. Op zich niet zo bijzonder, maar het RD gedeelte eraan is dat de DHCPv4 server van de provider een extra "dhcp option" toevoegt waarin gegevens over de aan te nemen IPV6 prefix, prefix length en tunnel endpoint worden verstrekt.

Ik heb zelf aan de pilot mee gedaan (via Lijbrandt) met een Linksys E4200. Maar zie ook mijn post, enkele posts terug :)
Ik had je post gelezen over 6RD ja. Ik begin dan ook te vermoeden dat de WNDR3700 hier niet goed mee overweg kan en dat dat ook "de problemen" zou geven. Voor zover ik weet zou de WNDR3700 met native IPv6 geen problemen hebben.

even off-topic... kan je op de E4200 de firewall configureren? (aan de WAN kant?) Op de Netgear kun je de firewall alleen aan/uit zetten en verder niets configureren (muv portforwarding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Het valt me overigens op dat de 6RD parameters sinds 5 april 's-avonds laat nu ook bij mij binnen komen (en ik doe niet mee aan de pilot).

Dat zou betekenen dat IPv6 nu voor iedereen beschikbaar is! Raar dat dit nog niet is aangekondigd. Webcare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kan best dat ze het gewoon stilletjes aanzetten zonder het direct aan de grote klok te willen hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Hoe doe je dat ....6RD parameter detecteren...
zover ik weet moet je alles statisch invoeren.
Tenminste in de FB7340 is dat het geval.

Mvg Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

jacques1971 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:07:

Mvg Jacques
Dat ligt er maar net aan wat voor router je hebt...
In mijn WNDR3700 moet ik het expliciet aan zetten, standaard staat het uit, dus ik zie op dit moment helemaal niets van IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB

Mvg Jacques
Zoals hierboven al gezegd, dat is per router verschillend. Maar ik heb een zelfbouw router en daar heb ik de DHCP request gemodificeerd, zodat de 6RD parameters worden opgevraagd. En die komen dus sinds 5 april laat in de avond binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Zou het dan zo zijn bij automatische instelling...dat er pas laat in de avond een IPV6 ip verkregen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
jacques1971 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:21:
Zou het dan zo zijn bij automatische instelling...dat er pas laat in de avond een IPV6 ip verkregen wordt?
Nee.

Sinds 5 april laat in de avond zijn de 6RD parameters aanwezig. Dus vanaf dat moment bij elke DHCP request (ongeveer elke 2 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:43:
Dat zou betekenen dat IPv6 nu voor iedereen beschikbaar is! Raar dat dit nog niet is aangekondigd. Webcare?
Het is nog niet bekend wanneer IPv6 volledig beschikbaar zal zijn voor onze klanten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:31:
[...]

Ik had je post gelezen over 6RD ja. Ik begin dan ook te vermoeden dat de WNDR3700 hier niet goed mee overweg kan en dat dat ook "de problemen" zou geven. Voor zover ik weet zou de WNDR3700 met native IPv6 geen problemen hebben.

even off-topic... kan je op de E4200 de firewall configureren? (aan de WAN kant?) Op de Netgear kun je de firewall alleen aan/uit zetten en verder niets configureren (muv portforwarding).
Bij de E4200 kon je, qua IPV6, aan de WAN kant configureren welke poortnummers er door mochten op basis van de IPV6 bestemming van het apparaat achter de router (bv. je NAS of server). NAT is er natuurlijk niet meer, dus het is nu gewoon een 'ouderwets' door laten van direct bestemmingsverkeer.

Mvg Jacques
De meest recente (.21) firmware op mijn 7390 heeft er bij de "ipv6" tab een nieuwe optie bij:
Always use a native IPv4 connection (recommended)
First a native IPv4 connection is established. If a 6RD server address was learned through DHCP, a 6RD tunnel is established. Otherwise the device will attempt to establish a native IPv6 connection (Dual Stack).
Bij vorige firmware versies weet ik niet meer helemaal precies hoe het heette, maar de optie kwam er ook daar op neer dat je geen specifieke ipv6 verbindingsmethode koos en dat hij dan automatisch 6RD in de DHCPv4 responses ontdekte en dan de tunnel opzette.

Mocht het je lukken om het op jouw fritz!box aan de praat te krijgen, dan ben ik overigens benieuwd naar de performance bij jou :)

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 10-04-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
oke...ik ga dat maar eens testen vanavond laat..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
en kijktip:
Touch -> 7tje.. met goede momenten
Awake -> 9.5 :)
Merci, je zit meestal op dezelfde lijn, dus deze gaan bij mijn lijstje... waar ik,off topic, wel erg van baal,hoewel stekkers wel on topic zijn, is dat ze de laatste tijd wel heel snel een stekker uit een serie trekken,terwijl andere series met een lagere rating ( bv supernatural) wel blijven doordraaien.
@Rekenblok ( en ook operatortje ) mijn telefoonverbinding blijft draaien als een trein, sinds de laatste aanpassingen met de drg-600 heb ik geen klachten meer en zelfs budgetphone de deur uit gedaan.
Hoewel Ziggo HIER nog steeds sneller is met download,heb ik voorlopig ff andere dingen aan mijn kop dan verhuizen.
Hoop wel voor de tv mensen dat HBO wordt toegevoegd, ik heb er Film1 de deur voor uit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:25:
[...]
Sinds 5 april laat in de avond zijn de 6RD parameters aanwezig. Dus vanaf dat moment bij elke DHCP request (ongeveer elke 2 uur).
Zou je met ons de uitgedeelde v6 prefix en t v4 endpoint willen delen? ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft niet veel zin. Je kan niet zo maar zelf iets gaan invullen en dan laten kiezen, aangezien (als het goed is) er bij 6RD ook een bepaald stramien is waarin het v6 adres gekozen wordt (aan de hand van het v4 adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:32:
[...]

Zou je met ons de uitgedeelde v6 prefix en t v4 endpoint willen delen? ;o)
Tuurlijk.

6rd-prefix
2a02:80c0:fb00::/40

border router (v4 endpoint)
92.254.102.243

Die prefix is volgens mij dezelfde als Lijbrandt (duh), de border router zal afhankelijk zijn van het subnet waarin jouw eigen ip-adres zich bevindt. In mijn geval dus in de 92.254.x.x reeks.

Edit:
Lijbrandt lijkt 2a02:80c0:ff00::/40 te gebruiken. De gehele 2a02:80c0::/30 is van ISP Fabriek B.V. (is Glashart | Reggefiber | Lijbrandt).

[ Voor 14% gewijzigd door Venga AB op 10-04-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd gedacht dat refreshing verfrissend betekent,
maar bij de Amino betekent het meestal dat je afstandbediening niet meer werkt
en je de Amino even van het gas moet halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
eymey schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:04:
Dat heeft niet veel zin. Je kan niet zo maar zelf iets gaan invullen en dan laten kiezen, aangezien (als het goed is) er bij 6RD ook een bepaald stramien is waarin het v6 adres gekozen wordt (aan de hand van het v4 adres).
Jouw IPv6 prefix (jouw IPv6 reeks zeg maar) wordt bepaald a.d.h.v. de 6rd IPv6 prefix en jouw IPv4 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:02:
[...]

Tuurlijk.

6rd-prefix
2a02:80c0:fb00::/40

border router (v4 endpoint)
92.254.102.243

Die prefix is volgens mij dezelfde als Lijbrandt (duh), de border router zal afhankelijk zijn van het subnet waarin jouw eigen ip-adres zich bevindt. In mijn geval dus in de 92.254.x.x reeks.

Edit:
Lijbrandt lijkt 2a02:80c0:ff00::/40 te gebruiken. De gehele 2a02:80c0::/30 is van ISP Fabriek B.V. (is Glashart | Reggefiber | Lijbrandt).
Een /40 prefix, dat is behoorlijk ruim, jammer dat het geen native is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:45:
[...]

Een /40 prefix, dat is behoorlijk ruim, jammer dat het geen native is.
Het is een /56, geen /40 (er gaan 16 bits af voor het ge-encapsulatete ipv4 adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:04:
Je v6 adres is in 6rd: prefix:$(printf "%02x%02x:%02x%02x\n" xx xx xx xx). Waarbij xx xx xx xx je publieke ip is met spaties.
Pagina: 1 ... 43 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.