Loveparade schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:26:
[...]
Ik was vanaf het begin klant bij xs4all.
Een kwaliteitsprovider.
Na de overname door KPN is dat echt hard achteruit gegaan. Diensten die altijd inclusief waren moetsen ineens apart betaald gaan worden of waren niet meer rendabel dus kappen we die boel gewoon af. De graaicultuur van KPN deed ook daar zijn intrede.
Dus aluhoedjes etc. Ja ga er maar gewoon vanuit dat dit wederom een KPN-moord gaat worden.
Helaas wordt het steeds moeilijker om bij KPN vandaan te blijven, of je moet naar het buitenland toe verhuizen.
Het zal ongetwijfeld achteruit zijn gegaan, maar je kan onmogelijk beweren dat XS4ALL nu volledige KPN-eenheidsworst is geworden.
Ze hebben nog steeds hun eigen netwerk, native ipv6 (i.t.t. KPN), andere router bij glasvezel en adsl abonnementen, newszilla, pack, hotspots, etc. etc.
RefleCs schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:49:
Eerst maar eens kijken of KPN dit rond krijgt want op het moment dat dit gebeurt hebben ze een redelijke monopolie op het gebied van Glasvezel/IPTV. Ben heeeeel benieuwd wat de NMA hiervan vindt.
Zelf zou ik niet blij zijn met deze stap daar ik uit het verleden zeer slechte ervaringen met KPN heb en dan vooral met de service richting de klant die men levert. Ik ben destijds niet voor jan met de korte achternaam bij ze weggegaan met telefonie en internet.
Mijn ouders hebben al tijden interactieve TV van KPN en ADSL en dat levert alleen maar problemen op.
Ik heb, voor glasvezel kwam, zelf 2 jaar lang ADSL + ITV van KPN gehad en, los van de crappy Experiabox (die ik al snel heb vervangen toen ik de PVC gegevens voor ITV wist te achterhalen) heb ik er nooit enig probleem mee gehad. Altijd TV, altijd internet, lijn netjes ingetraind op 20 mbit.
Fiber schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:09:
Als ik een satelliet schoteltje op mijn dak zou zetten en een 3G abbo zou nemen dan zou ik in principe nu al zonder (glasvezel) kabel kunnen denk ik, maar ik ben dan ook niet zo veeleisend. Reden dat ik het nog niet doe? XMS voldoet voorlopig prima en ik heb geen zin in gedoe om dingen te veranderen en een schotel neer te poten etc.
Nou ja, als ze de oude abbo's maar met rust laten, dan vind ik verder alles wel best wat KPN eventueel gaat uitspoken.
Dit dus. Zolang het Glashart Media aanbod gewoon blijft bestaan en er op WMP+ ook nog even de laatste kwaliteitsslag wordt gedaan qua TV-streams, dan zal het mij verder een zorg zijn op wiens bankrekening mijn abonnementsgeld aan het eind komt, of wiens aandeelhouders er dan weer blij zijn.
Ik zie DVB-C en analoog ook echt niet snel afgeschaft worden. Als eerste zou dat een enorme kapitaalvernietiging zijn. Bovendien zal KPN van ervaringen in o.a. Almere geleerd hebben dat analoog, fm en een vorm van digitaal wat ook op de TV zonder extra kastje verkrijgbaar is, voor enorm veel mensen nog een absolute vereiste is.
Ik kan me nog goed herinneren dat het eind 2009, toen KPN nog de enige provider was in Almere en ze toen de doorgifte van Analoog hadden gestaakt, erg snel een drama was qua animo voor glasvezel. Pas met de komst van Tweak, XMS in delen van Almere Buiten, maar vooral eind 2010 toen Lijbrandt kwam met analoog en dvb-c, begon het hier een beetje te lopen.
[
Voor 62% gewijzigd door
eymey op 12-04-2012 11:44
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.