Ik neem dit gelijk van je aan, ik heb niets om het te controleren, alleen was ik laatst in het bejaardenhuis waar mijn partner werkt, en die hebben daar Lijbrandt en ja dan ga je toch een beetje spelen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat opslag betreft: kruipruimte is onmogelijk, meterkast is onmogelijk,er hangt al een alarm in, de DRG, uiteraard de stroom en gasmeter (de DRG aanleg was ook dwars over een gaspijp heen gedaan en moest verwijderd worden ) dan nog alle coax kabels, Tras versterker,en verdelers van alle tv aansluitingen,ups voor het alarm, vrouwlief wil er ook nog bemodderde laarzen in kwijt ( honden uitlaten) en paraplu's.
De enige ruimte die over was heeft een schuin dak en als er geen enkel apparaat aan staat wordt het daar 's zomers al 30 graden.
Er staan nu 2 pc's quadcore met elk 8 2 TB samsung Greens in raid modus.
Een van die 2 is verbonden via RealVNC met de pc beneden (mijn werk pc) en elke download via spotnet loopt via VNC naar de pc boven zodat een film gelijk op het netwerk staat en men niet afhankelijk is van mijn pc.
In elke kamer heb ik een xtreamer mediaplayer die weer verbonden is met dat netwerk.
Verder staan er nog 3 d-link nassen ( wat is het meervoud van nas) met elk nu 2x2 tb Samsung green.
Een linksys nas met ook 2x2 samsung green er in, 5 stuks 2 TB Lacy netwerk drives waar ik geen afscheid van kan nemen.
1 kleine server die 2 draadloze ip cam's bedienen.
Een printer server.
1 calibre server die een paar 1000 ebooks host zodat ik die waar ook kan downloaden op mijn 2 sony's prs-T1 readers.
Dan nog een server voor mijn oudste zoon die met een VPN tunnel zijn fotohosting kan gebruiken.
Een koppeling naar Wireless Leiden waarover alle berichten van P2000 gaan ( alarmeringen van politie,brandweer en Ambulancediensten voor 4 Mercurius2 pagers) want zoon 2 verkoopt foto's aan kranten van ongevallen.
Dan is er nog een verbinding voor slowscan tv ( ik ben radio/zend amateur met A licentie) met de repeater hier op het Naturalis museum.
Het enige nadeel is dat door alle warmte de labels die ik ooit eens heb aangebracht op de bekabeling hebben losgelaten en ik van sommige kabels geen flauw idee meer heb waar ze heen gaan.
Totaal iets van 60 TB, en er moet nog een fall back verbinding komen naar het Ziggo netwerk zodat als A uitvalt B het kan overnemen.
Er is ook nog een VPN verbinding naar het hotel waar mijn jongste zoon werkt ( ik heb een zoon van 26 en een van 22 ) die daarmee de brandmeldcentrale,klimaatregeling e.d. kan bekijken.
Dan heb ik ook nog 3 schotels,met dual en quad koppen er in.
Het heeft geen zin om van dat alles foto's te gaan maken,want dat is topic vervuiling, de belangrijkste staan in mijn gallery maar een deel daarvan is ook al achterhaald.
De quadcores zijn in elk geval nu van waterkoeling voorzien want als alles in het hokkie aanstaat incl de airco klinkt het een beetje alsof je op schiphol zit.
Ik heb in een van de muren een ventilator aangebracht die een deel van de warmte de overloop op loost zodat we er thuis ook nog wat aan hebben, leuk dat Chocka de fotohosting gebruikt via mijn oudste zoon,wist ik niet eens.
Overige serverruimte loopt via Concept ICT, De heeg en Transip.
Achterad gezien is de hobby wat uit de hand gelopen geloof ik.
Op de agenda staat nu nog om dit geheel te tunnelen met ons tweede huis in Trianta, Rhodos aangezien je daar schotels van ruim 3 meter nodig hebt om een beetje normaal RTL/SBS te bekijken.
Uiteindelijk zijn de plannen om op termijn daar definitief te gaan wonen, in elk geval volledig te overwinteren.
[
Voor 4% gewijzigd door
Nick39 op 13-04-2012 13:46
]