XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
chocka schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:02:
[...]

Laten we dan wel afspreken waartoe je dergelijke config in je mk hebt hangen? 24x ports switch? :9
Buiten de meterkast heeft (bijna) iedere kamer 2 UTP poorten ter beschikking die al aangesloten zijn.
Maar buiten de meterkast hangt de volgende apparatuur er nog aan:
  • Netgear wndh111 N accespoint 2x
  • Apple TV2 2x
  • Printer
  • Xbox 1 :)
en de 24 poorts switch was een goede deal, met 12x was ik ook geholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
eymey schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:26:
@Nick39 en @my-life, wat betreft HD op DVB-C

Dat is niet specifiek Lijbrandt maar, net als bij XMS, gewoon Glashart Media (Lijbrandt doet net als XMS helemaal niets zelf aan TV ).

En dit is ook alleen specifiek op bepaalde headends (ik geloof in Brabant en Gelderland). Headend Flevoland/Overijssel iig niets te bekennen (ook niet bij Lijbrandt ;) ).

Die HD-test loopt inmiddels ook alweer meer dan een jaar. Waarin verder niets hieromtrent is uitgebreid of ontwikkeld. Voor mij geldt wat betreft HD op dvb-c dan ook "zien is geloven"
Hier in Deventer (Overijssel) zit dat Ned 1 HD kanaal op DVB-C er ook al zeker drie kwart jaar als het niet langer is op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

eymey schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:34:
Hehe, tijd voor een "show hier je meterkast" topic? @Loveparade: Dat is een aardig rekencentrumpje wat je hebt :P. Wat doe je er allemaal mee? :D
Niet zo veel, draaien virtueel 4 servers en 2 clients op, maar natuurlijk wel alles met failover.
De Synology is opslag voor de films, series en alle muziek in huis :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 07:43:
[...]

De kruipruimte..... da's helemaal zo'n gek idee nog niet. Nou heb ik niet zo'n behoefte aan een paar stroomvretende DL380's in mijn kruipruimte, maar een NAS, 8-poorts switch en een DIY-servertje komen er waarschijnlijk over een tijdje toch wel. Onze kruipruimte is toch het hele jaar droog en ik heb er vorige week nog UTP en coax doorheen getrokken. Alle netwerk-, telefoon- en coax-kabels zijn vernieuwd en anders ingedeeld vanwege mijn IPTV-issues (brakke UTP-kabel van meterkast naar woonkamer). Nu heb ik ook 1x UTP naar boven liggen en geen IPTV-issues meer! _/-\o_

In de meterkast heb ik op dit moment alleen de Genexis en een Linksys WRT320N aan de muur hangen.
Kruipruimte is kurkdroog.
Kennis van mij heeft zelfde opzet al meer dan een jaar een paar straten verderop. Servertemp komt zomers niet boven de 24 graden uit en 's winters niet onder de 8 graden. Dus een beetje meer stroomverbruik (alhoewel, dat valt best wel mee met deze G6 uitvoering), maar geen airco nodig voor de koeling :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:54:
[...]

Speaking about...
Dit moest nog worden goedgekeurd door de NMA. Iemand enig idee wat daar de status van is?
Die overname is goedgekeurd maar de overname van Caiway door KPN/Reggefiber is door de NMA niet goedgekeurd, KPN heeft zelfs aandelen Ziggo gekocht.
Het is duidelijk dat Reggefiber probeert ook kabelbedrijven op te kopen of er in elk geval een belang in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
@ XMS_webcare
Sinds vorige week is mijn Glasvezel actief en heb ik niet werkende toegangscodes toe gestuurd gekregen .Deze zijn vorige week donderdag dus gereset door een collega van jullie en ik zou de nieuwe codes toe gestuurd krijgen.In deze week heb ik nog steeds niks ontvangen terwijl dit na verschillende telefoontjes wel belooft is.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:26:
@Nick39 en @my-life, wat betreft HD op DVB-C

Dat is niet specifiek Lijbrandt maar, net als bij XMS, gewoon Glashart Media (Lijbrandt doet net als XMS helemaal niets zelf aan TV ).
Ik neem dit gelijk van je aan, ik heb niets om het te controleren, alleen was ik laatst in het bejaardenhuis waar mijn partner werkt, en die hebben daar Lijbrandt en ja dan ga je toch een beetje spelen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat opslag betreft: kruipruimte is onmogelijk, meterkast is onmogelijk,er hangt al een alarm in, de DRG, uiteraard de stroom en gasmeter (de DRG aanleg was ook dwars over een gaspijp heen gedaan en moest verwijderd worden ) dan nog alle coax kabels, Tras versterker,en verdelers van alle tv aansluitingen,ups voor het alarm, vrouwlief wil er ook nog bemodderde laarzen in kwijt ( honden uitlaten) en paraplu's.
De enige ruimte die over was heeft een schuin dak en als er geen enkel apparaat aan staat wordt het daar 's zomers al 30 graden.
Er staan nu 2 pc's quadcore met elk 8 2 TB samsung Greens in raid modus.
Een van die 2 is verbonden via RealVNC met de pc beneden (mijn werk pc) en elke download via spotnet loopt via VNC naar de pc boven zodat een film gelijk op het netwerk staat en men niet afhankelijk is van mijn pc.
In elke kamer heb ik een xtreamer mediaplayer die weer verbonden is met dat netwerk.
Verder staan er nog 3 d-link nassen ( wat is het meervoud van nas) met elk nu 2x2 tb Samsung green.
Een linksys nas met ook 2x2 samsung green er in, 5 stuks 2 TB Lacy netwerk drives waar ik geen afscheid van kan nemen.
1 kleine server die 2 draadloze ip cam's bedienen.
Een printer server.
1 calibre server die een paar 1000 ebooks host zodat ik die waar ook kan downloaden op mijn 2 sony's prs-T1 readers.
Dan nog een server voor mijn oudste zoon die met een VPN tunnel zijn fotohosting kan gebruiken.
Een koppeling naar Wireless Leiden waarover alle berichten van P2000 gaan ( alarmeringen van politie,brandweer en Ambulancediensten voor 4 Mercurius2 pagers) want zoon 2 verkoopt foto's aan kranten van ongevallen.
Dan is er nog een verbinding voor slowscan tv ( ik ben radio/zend amateur met A licentie) met de repeater hier op het Naturalis museum.
Het enige nadeel is dat door alle warmte de labels die ik ooit eens heb aangebracht op de bekabeling hebben losgelaten en ik van sommige kabels geen flauw idee meer heb waar ze heen gaan.
Totaal iets van 60 TB, en er moet nog een fall back verbinding komen naar het Ziggo netwerk zodat als A uitvalt B het kan overnemen.
Er is ook nog een VPN verbinding naar het hotel waar mijn jongste zoon werkt ( ik heb een zoon van 26 en een van 22 ) die daarmee de brandmeldcentrale,klimaatregeling e.d. kan bekijken.
Dan heb ik ook nog 3 schotels,met dual en quad koppen er in.
Het heeft geen zin om van dat alles foto's te gaan maken,want dat is topic vervuiling, de belangrijkste staan in mijn gallery maar een deel daarvan is ook al achterhaald.
De quadcores zijn in elk geval nu van waterkoeling voorzien want als alles in het hokkie aanstaat incl de airco klinkt het een beetje alsof je op schiphol zit.
Ik heb in een van de muren een ventilator aangebracht die een deel van de warmte de overloop op loost zodat we er thuis ook nog wat aan hebben, leuk dat Chocka de fotohosting gebruikt via mijn oudste zoon,wist ik niet eens.
Overige serverruimte loopt via Concept ICT, De heeg en Transip.
Achterad gezien is de hobby wat uit de hand gelopen geloof ik.

Op de agenda staat nu nog om dit geheel te tunnelen met ons tweede huis in Trianta, Rhodos aangezien je daar schotels van ruim 3 meter nodig hebt om een beetje normaal RTL/SBS te bekijken.
Uiteindelijk zijn de plannen om op termijn daar definitief te gaan wonen, in elk geval volledig te overwinteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 13-04-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tita_tovenaar schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:33:
@ XMS_webcare
Sinds vorige week is mijn Glasvezel actief en heb ik niet werkende toegangscodes toe gestuurd gekregen .Deze zijn vorige week donderdag dus gereset door een collega van jullie en ik zou de nieuwe codes toe gestuurd krijgen.In deze week heb ik nog steeds niks ontvangen terwijl dit na verschillende telefoontjes wel belooft is.
Dat is raar. Kun je je adresgegevens even sturen via DM of e-mail? Wij geven je graag de nodige informatie. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:56:
[...]

Kruipruimte is kurkdroog.

[...]
Gelukkig wel. Dat kan niet iedereen in West zeggen. :) Toen wij een huis zochten, zijn we ook huizen tegengekomen waar het hele jaar flinke plassen in de kruipruimte lagen. Ik zal alleen op moeten letten, dat ik uit de buurt van de waterleidingen blijf. Die worden wel nat van het condens. De vorige eigenaar van het huis had er een paar kuub wand- en vloertegels onder gelegd, nog in de verpakking. De verpakkingen, die onder een waterleiding lagen, waren helemaal vergaan door het condens van de waterleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:46:
[...]

Dat is raar. Kun je je adresgegevens even sturen via DM of e-mail? Wij geven je graag de nodige informatie. - Sophie
DM is verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:49
@ XMS_webcare

In tegenstelling tot anderen hier ben ik wel akkoord gegaan met de aanbieding die laatst per brief was verstuurd. Kunnen jullie een indicatie geven wanneer ik een en ander mag verwachten? Ik kan het in Mijn XMS ook nog niet terugvinden namelijk.

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RefleCs schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:05:
@ XMS_webcare

In tegenstelling tot anderen hier ben ik wel akkoord gegaan met de aanbieding die laatst per brief was verstuurd. Kunnen jullie een indicatie geven wanneer ik een en ander mag verwachten? Ik kan het in Mijn XMS ook nog niet terugvinden namelijk.
Dit kijken we ook graag even voor je na. Wil je ook even je adresgegevens sturen via DM of e-mail? Bedankt! - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:48:
[...]

Gelukkig wel. Dat kan niet iedereen in West zeggen. :) Toen wij een huis zochten, zijn we ook huizen tegengekomen waar het hele jaar flinke plassen in de kruipruimte lagen. Ik zal alleen op moeten letten, dat ik uit de buurt van de waterleidingen blijf. Die worden wel nat van het condens. De vorige eigenaar van het huis had er een paar kuub wand- en vloertegels onder gelegd, nog in de verpakking. De verpakkingen, die onder een waterleiding lagen, waren helemaal vergaan door het condens van de waterleiding.
Zelfs daar heb ik niets van kunnen constateren, leidingen zijn bij ons allemaal geisoleerd en lopen langs de buitenmuren.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Met dank aan Sophie hebben wij de lijn operationeel. Bleek het internet op poort 2 te zitten ipv op poort 1. Tja, kleinigheidje.

Bovendien heb ik van haar deze site gekregen om de lijn te testen: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
Maar die doet alleen de pingtest (6ms) en daarna doet die niks meer, dus geen down of up test???

Bovendien heb ik smtp.xms.nl ingesteld als uitgaande mailserver, maar ondanks een reboot kan ik geen mail meer verzenden. Ook kan de mail niet worden opgehaald via pop.zonnet.nl [EDIT] Opgelost!

Iemand hiermee bekend met deze problemen die mij kan/wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de e-mailinstellingen kun je pop.xmsnet.nl en smtp.xmsnet.nl gebruiken. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Vermoedelijk is de firmware corrupted van onze WNDR4500, nu heb ik Netgear onderstaande oplossing gevonden:

- Configure the computer with a static IP address of 192.168.1.2 and subnet mask of 255.255.255.0.
- Run the command tftp -i 192.168.1.1 put firmware_filename, where firmware_filename is the actual name of the firmware file (WNDR4500-V1.0.1.6_1.0.24.chk)

Maar daarop krijg ik de melding dat TFTP niet herkend wordt als opdracht??? Nu had ik iets gevonden dat ik eerst ping 192.168.1.1 moest, waarop mijn firewall reageerde dat die daarmee de router herkende als nieuw netwerk. Maar daar bleef het verder bij.

Doe ik iets fout of moet ik iets anders dan om dit uitgevoerd te krijgen?

[ Voor 192% gewijzigd door chocka op 13-04-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nma keurt overname glasvezelproviders voorlopig niet goed.

http://mobiel.nu.nl/pda/t...asvezelovernames-KPN.html

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
chocka schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:36:
Vermoedelijk is de firmware corrupted van onze WNDR4500, nu heb ik Netgear onderstaande oplossing gevonden:

- Configure the computer with a static IP address of 192.168.1.2 and subnet mask of 255.255.255.0.
- Run the command tftp -i 192.168.1.1 put firmware_filename, where firmware_filename is the actual name of the firmware file (WNDR4500-V1.0.1.6_1.0.24.chk)

Maar daarop krijg ik de melding dat TFTP niet herkend wordt als opdracht??? Nu had ik iets gevonden dat ik eerst ping 192.168.1.1 moest, waarop mijn firewall reageerde dat die daarmee de router herkende als nieuw netwerk. Maar daar bleef het verder bij.

Doe ik iets fout of moet ik iets anders dan om dit uitgevoerd te krijgen?
offtopic:
TFTP wordt niet standaard geïnstalleerd onder Windows, als ik me niet vergis moet je dat zelf nog even doen bij "Windows-onderdelen in- of uitschakelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Klopt idd even een vinkje bij tftp zetten

Afbeeldingslocatie: http://www.vandersmitte.eu/wp-content/uploads/2011/05/TelnetTFTPWindows7.png

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens, dat Griekenland valt dus erg mee,in Rhodos is het fiber instap model 100 megabits met tv en telefonie nog geen 30 euro en dan hebben we analoog toch nog zo'n 30 zenders.
Buiten staat een kast met daarin de electriciteits en gas meter en daarin zit ook het glasvezelmodem maar daar kun je niet bij, binnen heb je gewoon een kastje met een radioplug, een tv plug en een ethernet plug, je hebt dus wel een soort van "stoppenkast" maar daar hangen geen meters in.
Wil ik er tv kijken dan zet ik een tunnel open naar huis, naar Ziggo, app openen en voila Alle nederlandse commerciele en ned 1,2 en 3 gewoon streaming op tv.
Ik krijg er regelmatig foldertjes dat ik voor 10 euro extra kan overstappen naar 300 mbits of voor 20 euro meer naar 500 mbits.
Voor een eiland vind ik dat zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Nick39 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:27:
[...] Voor een eiland vind ik dat zo gek nog niet.
Ligt er ook een kabel naar het vaste land of gaat dat via satelliet (zoals gebruikelijk op eilanden)? Anders kunnen ze alsnog die snelheden niet waarmaken natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:45

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:27:
Overigens, dat Griekenland valt dus erg mee,in Rhodos is het fiber instap model 100 megabits met tv en telefonie nog geen 30 euro en dan hebben we analoog toch nog zo'n 30 zenders.
...
Ik krijg er regelmatig foldertjes dat ik voor 10 euro extra kan overstappen naar 300 mbits of voor 20 euro meer naar 500 mbits.
Voor een eiland vind ik dat zo gek nog niet.
* Fiber vraagt zich af waar die Grieken dat allemaal van betalen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt niet helemaal, achter de schermen heeft er heel wat plaatsgevonden.
Het investeringsdeel van Volker Wessels heeft onder begeleiding van Dik Wessels zelf, Reggeborgh opgericht, heeft daarna in 2005 Reggefiber opgericht.
KPN kocht in 2008 41% van de aandelen, en maakte al bekend dat het Reggefiber-onderdelen Lijbrandt en Reggefiber Wholesale heeft overgenomen. Van Reggeborgh kocht de telecomreus de glasvezeldienstverleners Edutel, XMS, en Concepts ICT." [/b]

Dik Wessels wil best cashen en in feite is de overname gewoon klaar.
KPN heeft Lijbrandt en Reggefiber Wholesale al overgenomen en is al eigenaar van Edutel, XMS, en Concepts ICT.
Via een sub BV'tje ( waar niemand blijkbaar vies van is) koopt men als het echt niet door mag gaan 10% en dan blijft Reggefiber op papier apart, maar KPN zit wel volledig in de Holding met ISP Factory.
Alleen tegen het Reggefiber deel is bezwaar gemaakt maar 10 % aandelen extra en dan zit je op 51% en ben je dus bepalend, de overige aandeelhouders hebben geen meerderheid meer en al heb je het bedrijf dan technisch gezien niet gekocht,je hebt er wel de volledige controle over.

We zijn dus allang eigendom van KPN is gewoon eigenaar van : Lijbrandt en Reggefiber Wholesale,Edutel, XMS, en Concepts ICT., alleen niet van Reggeborgh.
Reggeborgh en Reggefiber Wholesale waren van Dik Wessels, Reggefiber Wholesale en de providers heeft ie nu verkocht en nu moeten er in een handeltje nog 10% aandelen Reggeborg naar KPN doorgesluisd worden,desnoods via een stromannetje en de deal is rond,en voor die 10% hoeft men alleen een vergunning aan te vragen,geen toestemming van de NMA.
Bron o.a.:
http://www.quotenet.nl/qu...opt-bedrijven-aan-kpn.php
Het hele gebeuren zit al in een pand in Hoofddorp.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 14-04-2012 12:58 . Reden: Vermelding bron. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:41:
[...]

Ligt er ook een kabel naar het vaste land of gaat dat via satelliet (zoals gebruikelijk op eilanden)? Anders kunnen ze alsnog die snelheden niet waarmaken natuurlijk :P
Landkabel, net als de stroom.
@Fiber... vast wel een subsidietje ergens van de E.G. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Caelorum schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:41:
[...]

Satelliet verbindingen zijn niet gebruikelijk op eilanden perse. Misschien op hele afgelegen eilanden groepen, maar zeker niet in Griekenland. Heb je ooit grote schotel parken zien staan op onze wadden eilanden? De wereld zeeën liggen vol met kabels.

Communicatie is allemaal via (glasvezel) zee kabels. Satelliet verbindingen voor internet en telefoon kom je alleen tegen in afgelegen gebieden of wordt gebruikt voor mobiele oplossingen zoals bellen op zee, onherbergzaam gebied.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjck schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:35:
[...]

Satelliet verbindingen zijn niet gebruikelijk op eilanden perse. Misschien op hele afgelegen eilanden groepen, maar zeker niet in Griekenland. Heb je ooit grote schotel parken zien staan op onze wadden eilanden? De wereld zeeën liggen vol met kabels.

Communicatie is allemaal via (glasvezel) zee kabels. Satelliet verbindingen voor internet en telefoon kom je alleen tegen in afgelegen gebieden of wordt gebruikt voor mobiele oplossingen zoals bellen op zee, onherbergzaam gebied.
Vorig jaar hebben ze een tweede verbinding naar het vaste land aangelegd ( doen ze daar wel slim, dus stroom,telefonie en dergelijke in een keer) als backup, mogelijk ook grotere capaciteit,mijn Grieks is nog niet zo goed maar het zijn enorme rollen en de boot vaart via GPS, van te voren is de bodem al onderzocht en de tweede kabel loopt op een totaal andere plek ( dus een schip met sleepnet of anker pakt nooit beide kabels ) en de schipper kan niet van zijn route afwijken,GPS is als een soort van autopilot, de digitale stroom meters ( slimme meters) waar men hier zo over roept hangen daar al, maar toch is het leuk om te zien hoe oud en nieuw bij elkaar komen, de transformatorhuisjes bestaan niet, die hangen daar gewoon in houten palen in de lucht, en wil je een grote boodschap doen dan moet je het papier waarmee je je achterste doet in een vuilnisemmer doen en dat gaat gewoon bij het vuilnis,want trek je je wc papier mee door dan zit de hele boel verstopt, dus wel snel internet,maar geen dikke drol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha geniaal :). Dat je geen "Dikke drol" kan doen was idd wel wennen tijdens de vakantie op Corfu, vorig jaar.

Toch viel snel internet waar wij vorig jaar zaten wel tegen. In het dorpje waar we zaten (aan de west kant van het eiland) waren de ADSL verbindingen maximaal 2 mbit. Zelfs pinnen lukte daar vaker niet dan wel.

In Corfu Stad was het wel prima in orde (Met ook op heel veel plekken gratis wi-fi).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:12:
Haha geniaal :). Dat je geen "Dikke drol" kan doen was idd wel wennen tijdens de vakantie op Corfu, vorig jaar.

Toch viel snel internet waar wij vorig jaar zaten wel tegen. In het dorpje waar we zaten (aan de west kant van het eiland) waren de ADSL verbindingen maximaal 2 mbit. Zelfs pinnen lukte daar vaker niet dan wel.

In Corfu Stad was het wel prima in orde (Met ook op heel veel plekken gratis wi-fi).
Verschilt natuurlijk ook waar je zit, op Rhodos zat al een legerbasis (Je ziet aan de overkant Turkije liggen) en die hebben natuurlijk ook behoefte aan snelle verbindingen,er is ook veel verschil, op Rhodos kan je het leidingwater gewoon drinken, maar op Kreta weer niet.
Trianta zit vlak bij de luchthaven en tussen de lijn luchthaven Rhodos stad in,blijkbaar interessant genoeg voor glasvezel.
Turken zijn ook niet dom,hebben langs de kust sterke GSM zenders staan,zet je netwerk keuze op automatisch met je mobiel dan heb je dikke kans dat je via Turkije belt en dat merk je enorm aan je roaming.
Maar het blijft natuurlijk leuk om nationale tv gewoon te kunnen kijken via een app en glasvezel terwijl ze het verderop moeten doen met een schotel van 3 meter (europa beams van Astra staan niet gunstig voor Griekenland,je zit aan de rand van de footprint) maar in princiepe heb je het in Griekenland net als in Nederland dat lang niet elk gebied voorzien is van vezel plus een enorme keuze aan providers... en dan wil ik het over de emmertjes op het toilet van een restaurant maar niet eens hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich lijkt glasvezel me trouwens ook nog nieteens zo erg ongeschikt om via de palen bovengronds te laten lopen :). Het zal ongetwijfeld minder onderhevig zijn aan gevaar voor blikseminslag en atmosferische verstoringen dan die telefoonkabeltjes waarop modems zich helemaal kapot lopen te moduleren :P.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:20:
Op zich lijkt glasvezel me trouwens ook nog nieteens zo erg ongeschikt om via de palen bovengronds te laten lopen :). Het zal ongetwijfeld minder onderhevig zijn aan gevaar voor blikseminslag en atmosferische verstoringen dan die telefoonkabeltjes waarop modems zich helemaal kapot lopen te moduleren :P.
Misschien gebeurt dat ook wel,alleen kan je er beter niet inklimmen om te kijken want de power kabels en transformatoren hangen er ook in, blikseminslag zal wel meevallen,palen zijn van hout en dan ook nog isolatoren,alleen die transformatoren..er ging vorig jaar een ekster op zitten,het was ff een korte flits,je rook kip,er dwarrelden wat veertjes..maar geen ekster meer..alleen nog een rokend hoopje op de grond 8)7 terwijl de vleermuizen ( het sterft er van daar) helemaal geen last van die kabels hebben,magnifiek om te zien hoe dat er omheen zeilt,vergunningen stelsel is ook veel makkelijker,zolang je het betonijzer uit het dak laat staken is het huis niet af en kun je er gewoon een etage bovenop zetten zonder dat je allemaal plannen hoeft in te leveren,wij hadden een extra stroomgroep nodig,een telefoontje,er klimt een vent met een driehoeksladder en een rol stroomkabel de paal in nadat ie alles in de meterkast had gemonteerd,trekt um strak, onderweg een paar kabelbindertjes en ff afrekenen, 35 euro, niets sleufje graven... moet je hier eens zien je koophuisje op XMS te krijgen terwijl de vezel voor de deur loopt, nou vergeet dat maar netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Nick39 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:07:
[...]
vergunningen stelsel is ook veel makkelijker,zolang je het betonijzer uit het dak laat staken is het huis niet af en kun je er gewoon een etage bovenop zetten zonder dat je allemaal plannen hoeft in te leveren
Aha, vandaar... Ik vroeg me al af waarom in Griekenland al die huizen die pennen op dak hadden zitten :P.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:07:

,zolang je het betonijzer uit het dak laat staken is het huis niet af
Dat was één van die leuke Griekse grapjes: zolang je huis niet af was hoefde je ook geen 'onroerend goed' belasting [of hoe ze dat daar noemen] te betalen. Vandaar ook al die huizen met al dat betonijzer uitstekend boven de bovenste etage.
Als het goed is, is dat nu dankzij de EU veranderd, hoewel het wel de vraag is, of en hoe ze deze belasting innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
theblindman schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:18:
offtopic:
TFTP wordt niet standaard geïnstalleerd onder Windows, als ik me niet vergis moet je dat zelf nog even doen bij "Windows-onderdelen in- of uitschakelen"
Theblindman en fast-server bedankt! Ik kende het niet, maar het is zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
eymey schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:12:
Haha geniaal :). Dat je geen "Dikke drol" kan doen was idd wel wennen tijdens de vakantie op Corfu, vorig jaar. [...]
Wij zaten in een hotel waar ze het gelukkig wel goed voor elkaar hebben, gewoon alles door de wc. Neem aan dat ze alles ergens filterden oid, maar niet mijn zorg. Nergens stond iig dat het niet mocht en nooit aangegeven. Daarnaast zagen de rioolbuizen er gewoon van normaal formaat uit.
Maar dit gaat wel heel erg offtopic zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Caelorum schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:05:
[...]

Wij zaten in een hotel waar ze het gelukkig wel goed voor elkaar hebben, gewoon alles door de wc. Neem aan dat ze alles ergens filterden oid, maar niet mijn zorg. Nergens stond iig dat het niet mocht en nooit aangegeven. Daarnaast zagen de rioolbuizen er gewoon van normaal formaat uit.
Maar dit gaat wel heel erg offtopic zo...
Hmmm, zit ik in Abu Dhabi met een crappy internet verbinding. Zie ik echt 3 pagina's aan nieuwe XMS posts!!

Ik denk, daar is heel wat aan de hand. Gaat het over meterkasten, griekenland en dikke drollen??

Nou nou. Goed nieuws voor XMS dan maar; Als je in een thread over een provider verder niets meer te klagen hebt over de provider en het dus maar over dikke drollen gaat hebben, dan doe je het toch goed als provider.
8) _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op zondag 15 april 2012 @ 07:17:
[...]

Hmmm, zit ik in Abu Dhabi met een crappy internet verbinding. Zie ik echt 3 pagina's aan nieuwe XMS posts!!

Ik denk, daar is heel wat aan de hand. Gaat het over meterkasten, griekenland en dikke drollen??

Nou nou. Goed nieuws voor XMS dan maar; Als je in een thread over een provider verder niets meer te klagen hebt over de provider en het dus maar over dikke drollen gaat hebben, dan doe je het toch goed als provider.
8) _/-\o_
Hoezo, als je wat te klagen hebt of het over dikke drollen wil hebben,het blijft alletwee shit :p en toch heeft e.e.a. wel met elkaar te maken, ze zijn namelijk van Rijkswaterstaat bezig met een proef om fiber kabels via riolen aan te leggen, als daar een goed verhaal uit gaat komen zou het wel eens kunnen dat in de toekomst sneller aansluitingen gerealiseerd kunnen worden, en zonder graafwerk,nieuwe rioolbuizen zouden dan moeten worden voorzien van een geultje aan de bovenkant waar de kabels in kunnen, bij de proef hebben ze met een robotje een sleufje gefreesd en datzelfde robotje zet met clips de kabel er in vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Nick39 schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:48:
[...]

Hoezo, als je wat te klagen hebt of het over dikke drollen wil hebben,het blijft alletwee shit :p en toch heeft e.e.a. wel met elkaar te maken, ze zijn namelijk van Rijkswaterstaat bezig met een proef om fiber kabels via riolen aan te leggen, als daar een goed verhaal uit gaat komen zou het wel eens kunnen dat in de toekomst sneller aansluitingen gerealiseerd kunnen worden, en zonder graafwerk,nieuwe rioolbuizen zouden dan moeten worden voorzien van een geultje aan de bovenkant waar de kabels in kunnen, bij de proef hebben ze met een robotje een sleufje gefreesd en datzelfde robotje zet met clips de kabel er in vast...
Hmmmm, totdat ze de riolen moeten vervangen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nick39 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:11:
[...]

Klopt niet helemaal, achter de schermen heeft er heel wat plaatsgevonden.
Het investeringsdeel van Volker Wessels heeft onder begeleiding van Dik Wessels zelf, Reggeborgh opgericht, heeft daarna in 2005 Reggefiber opgericht.
KPN kocht in 2008 41% van de aandelen, en maakte al bekend dat het Reggefiber-onderdelen Lijbrandt en Reggefiber Wholesale heeft overgenomen. Van Reggeborgh kocht de telecomreus de glasvezeldienstverleners Edutel, XMS, en Concepts ICT." [/b]

Dik Wessels wil best cashen en in feite is de overname gewoon klaar.
KPN heeft Lijbrandt en Reggefiber Wholesale al overgenomen en is al eigenaar van Edutel, XMS, en Concepts ICT.
Via een sub BV'tje ( waar niemand blijkbaar vies van is) koopt men als het echt niet door mag gaan 10% en dan blijft Reggefiber op papier apart, maar KPN zit wel volledig in de Holding met ISP Factory.
Alleen tegen het Reggefiber deel is bezwaar gemaakt maar 10 % aandelen extra en dan zit je op 51% en ben je dus bepalend, de overige aandeelhouders hebben geen meerderheid meer en al heb je het bedrijf dan technisch gezien niet gekocht,je hebt er wel de volledige controle over.

We zijn dus allang eigendom van KPN is gewoon eigenaar van : Lijbrandt en Reggefiber Wholesale,Edutel, XMS, en Concepts ICT., alleen niet van Reggeborgh.
Reggeborgh en Reggefiber Wholesale waren van Dik Wessels, Reggefiber Wholesale en de providers heeft ie nu verkocht en nu moeten er in een handeltje nog 10% aandelen Reggeborg naar KPN doorgesluisd worden,desnoods via een stromannetje en de deal is rond,en voor die 10% hoeft men alleen een vergunning aan te vragen,geen toestemming van de NMA.
Bron o.a.:
http://www.quotenet.nl/qu...opt-bedrijven-aan-kpn.php
Het hele gebeuren zit al in een pand in Hoofddorp.
Toch klopt het wel ;)

http://webwereld.nl/nieuw...vezelexpansie-kpn-af.html

Oftewel, het deel van Reggefiber waar KPN al een belang in heeft kan gewoon doorgaan, maar de onderdelen die onder Reggeborgh vallen (waaronder dus XMS en waar KPN helemaal niets heeft te zeggen) keuren ze wel degelijk af vanwege concurrentievervalsing/beperking van concurrentie.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yeah, alleen wel vaag dat Reggefiber Wholesale (waar XMS ook overheen gaat) wel weer op gekocht mag worden.

Ik vind het maar een beetje een vaag verhaal. Het lijkt wel alsof de NMA van alle bezwaren die er ontvangen zijn (ook o.a. van Tweakers) wat onsamenhangends bij elkaar geraapt heeft en dat nu als oordeel naar buiten heeft gebracht.

Of de bezwaarmakers hebben totaal onsamenhangende verhalen naar buiten gebracht.

Je zou namelijk eerder verwachten dat men juist Glashart Media (alternatieve TV aanbieder) en Reggefiber Wholesale en enkele providers niet over zou mogen nemen, als je even af gaat op elke onderdelen nou echt relevant zijn voor een divers aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
eymey schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:11:
[...]

Op WMP+ is inderdaad alles encrypted.

Overigens vind ik dat zelf verder een non-issue. Ik ben qua kwaliteit en mogelijkheden om zelf m'n recording oplossing te bouwen prima tevreden met DVB-C (ookal zou HD daar wel de slagroom op de taart zijn).

Maar ik ben er wel nog steeds vervolgen over dat er vanuit Glashart Media 0,0 actie lijkt te zijn om van KPN te eisen dat ook daar DD5.1 wordt doorgegeven bij HD en dat er ook op SD een kwaliteitsslag wordt gemaakt.

Anyway, alles is nog steeds beter dan UPC ;). Maar als er in mijn gebied Ziggo was, dan was de keuze voor glasvezel wellicht ook wat minder vanzelfsprekend geweest.
Ik heb even contact opgenomen met XMS en die geven aan dat ik in een WGDO gebied zit. Dat maakt de stap van Ziggo naar XMS weer een stukje kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als je ook naar pluspakket en HD zenders kijkt op meerdere TV's zou ik Ziggo houden voor TV.
Beter en Goedkoper.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 12-09 20:25
fast-server schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:53:
Als je ook naar pluspakket en HD zenders kijkt op meerdere TV's zou ik Ziggo houden voor TV.
Beter en Goedkoper.
Nee, ik wil juist een tv server bouwen zodat mijn tv signaal nog maar op 1 plek aangesloten hoeft te worden binnen de woning. Ok, dat kan idd bij Ziggo ook, maar de kwalliteit is dus niet beter en goedkoper volgens mij ook niet. Al heb ik nog niet gekeken wat een los TV abonnement bij Ziggo kost.

Daarnaast betaal je bij Ziggo voor gemiste programma's en bij XMS is dit een vast bedrag per maand (momenteel zelfs gratis), wat mij meer aan staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Phoolie op 16-04-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Laatst online: 04-09 10:47
(jarig!)
Ik heb ondertussen al weer iets meer dan een jaartje XMS en ben nog steeds zeer tevreden over de dienstverlening :)
Ik heb er slechts 2 keer uitgelegen dit jaar waarvan 1 keertje mijn schuld en de andere keer zat ik op mijn werk, was mijn server niet bereikbaar en was het met een telefoontje naar de servicedesk binnen +-10 minuten al opgelost (erg fijn dat ze me niet eerst naar huis lieten gaan om alles te controleren maar gewoon aan de slag gingen :) )

Nu heb ik gelezen dat XMS klanten in Glazenkamp Nijmegen meerdere vaste IP adressen kunnen afnemen en dat zou ik zelf erg graag willen ;) Ik draaide in het verleden namelijk een Tor exit node (ik ben begonnen toen alles in Egypte, Libië etc. speelde) maar merkte vrij snel dat ik ineens hier en daar een ban kreeg op mijn IP. Een extra IP adres om te kunnen differentieren tussen mijn verkeer en dat van de exit node zou dan soelaas bieden :)
Helaas kon de servicedesk me niet verder helpen (die kenden de regeling niet). Zijn er hier misschien tweakers die het wel gelukt is buiten Glazenkamp meerdere IP adressen te krijgen of wil misschien iemand van de webcare net die extra mile gaan ?? :P :9

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terror538 schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:09:
Helaas kon de servicedesk me niet verder helpen (die kenden de regeling niet). Zijn er hier misschien tweakers die het wel gelukt is buiten Glazenkamp meerdere IP adressen te krijgen of wil misschien iemand van de webcare net die extra mile gaan ?? :P :9
Als je ons via DM je adresgegevens stuurt dan zoeken wij dit graag voor je uit. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
@ XMS-webcare : Ik heb de stb voor IPTV ook nog steeds niet mogen ontvangen,zouden jullie kunnen kijken wat er mis is gegaan .Een collega zou hier over nog terug bellen ,alleen heb ik vanaf vorige week niks meer vernomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:35:
[...]

Als je ons via DM je adresgegevens stuurt dan zoeken wij dit graag voor je uit. -Tim
Als meerder IP's mogelijk zijn zou je dit dan ook hier kunnen laten weten aangezien er hier wel een aantal mensen zitten die heel erg blij zouden zijn met een extra IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tita_tovenaar schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:37:
@ XMS-webcare : Ik heb de stb voor IPTV ook nog steeds niet mogen ontvangen,zouden jullie kunnen kijken wat er mis is gegaan .Een collega zou hier over nog terug bellen ,alleen heb ik vanaf vorige week niks meer vernomen!
Dat is zonde, wij gaan er voor je achteraan. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:36:
[...]

Toch klopt het wel ;)

http://webwereld.nl/nieuw...vezelexpansie-kpn-af.html

Oftewel, het deel van Reggefiber waar KPN al een belang in heeft kan gewoon doorgaan, maar de onderdelen die onder Reggeborgh vallen (waaronder dus XMS en waar KPN helemaal niets heeft te zeggen) keuren ze wel degelijk af vanwege concurrentievervalsing/beperking van concurrentie.
Toch zijn de koopkontrakten al getekend en wil Portaal best van haar aandeel af, Volker Wessels doet al het netwerk gedoe... hee is dat diezelfde Wessels... En laat KPN nu ook naar Hoofddorp gaan...toevallig naar dezelfde locatie waar XMS,Reggefiber en Reggeborgh zitten.
Op papier misschien nog niet, maar we zijn allang in handen van KPN, via sub bv'tjes in de Reggeborgh Holding Group.
En dat allemaal aan de Jupiterstraat 42 -60 in Hoofddorp waar ook de ISP-Fabriek zit, Lijbrandt, Glashart, waar XMS ook zit en KPN FIBER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oftewel, niets nieuws onder de zon (en dus vooralsnog waarschijnlijk ook weinig reden tot paniek... of in ieder geval niet meer reden tot paniek dan er nu evt. zou zijn).

Ook zonder overname bepalen alle 'fiberaars' gewoon al de te varen koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

@Webcare, zijn er nog meer klachten over de Fritzbox 7390 die nummerweergave niet goed weergeeft?
We zijn ondertussen 2 of 3 firmware updates verder, maar in de nummerweergave zit nog geen verbetering.
Nummerweergave doet het wel, maar er ontbreken willekeurige getallen. De ene keer het eerste, dan het achtste en dan weer het eerste getal en soms ook meerdere getallen van het nummer. Er is geen pijl op te trekken.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, want het begint toch vervelend te worden.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Geurt-kun schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:31:
@Webcare, zijn er nog meer klachten over de Fritzbox 7390 die nummerweergave niet goed weergeeft?
We zijn ondertussen 2 of 3 firmware updates verder, maar in de nummerweergave zit nog geen verbetering.
Nummerweergave doet het wel, maar er ontbreken willekeurige getallen. De ene keer het eerste, dan het achtste en dan weer het eerste getal en soms ook meerdere getallen van het nummer. Er is geen pijl op te trekken.
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, want het begint toch vervelend te worden.
En hoe zie je dat dan voor je? Lijkt me meer iets met een probleem met de Fritzbox dan een probleem wat bij xms ligt ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Rekenblok schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:24:
[...]

En hoe zie je dat dan voor je? Lijkt me meer iets met een probleem met de Fritzbox dan een probleem wat bij xms ligt ;)
Weet ik. Ik heb het dan ook over de verbeter firmware van FB die geen soelaas bied.
Daarom vraag ik me af of er meerdere klachten gekomen zijn over nummerherkenning icm FB 7390.
Het bekende kastje naar muur gevoel komt boven. En ik weet dat XMS er niets aan kan doen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Rekenblok schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:24:
[...]

Ik heb mijn telefonie gewoon via het glasvezelmodem aangesloten en daar had ik in het weekend ook een telefoonnummer in mijn gemiste oproepen zitten waar in het midden een cijfer verwijdert was. Dus misschien dat het toch niets met de fritzbox temaken heeft, maar dat er in de telefonie software wat fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hoort die Fritz bij XMSnet ? of is hij van jezelf met een eigen SIP nummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
MiK schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:27:
Waarschijnlijk is die FB van hem, en heeft hij de telefoonlijn van z'n glasvezelmodem eraan gehangen. De Fritz kan (als ik me niet vergis) o.a. dienst doen als VoIP gateway en DECT-basisstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

MiK schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:27:
theblindman schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:40:
[...]

Waarschijnlijk is die FB van hem, en heeft hij de telefoonlijn van z'n glasvezelmodem eraan gehangen. De Fritz kan (als ik me niet vergis) o.a. dienst doen als VoIP gateway en DECT-basisstation.
Heb dus het nummer van XMS op mijn eigen FB aangesloten. Tevens ook bellen met SIP geactiveerd, maar heb geen eigen SIP-nummer.
Andre1971 schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:36:
[...]
Ik heb mijn telefonie gewoon via het glasvezelmodem aangesloten en daar had ik in het weekend ook een telefoonnummer in mijn gemiste oproepen zitten waar in het midden een cijfer verwijdert was. Dus misschien dat het toch niets met de fritzbox temaken heeft, maar dat er in de telefonie software wat fout gaat?
Hier ben ik dus naar op zoek. _/-\o_ Nog meer mensen met dit probleem? :?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, gebeurt dat weg vallen van nummers stelselmatig iedere keer? Of at random?

Ik heb namelijk vorige week nog getest met de telefonie van Lijbrandt op een Fritz!box 7390 en dat leek gewoon helemaal goed te gaan, de 10x dat ik het heb geprobeerd. Maar verder gebruik ik Lijbrandt alleen voor 'erbij', aangezien ons echte vaste nummer gewoon lekker bij Callvoip blijft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tita_tovenaar schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:37:
De settopbox is gisteren besteld, je ontvangt hem binnen 14 dagen. Excuses voor de vertraging. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
ok,bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
@XMS_webcare

Als ik op dit moment een 50/50 verbinding van jullie heb, moet ik dan nog wat doen om de upgrade naar 100/100 te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dôh schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:52:
@XMS_webcare

Als ik op dit moment een 50/50 verbinding van jullie heb, moet ik dan nog wat doen om de upgrade naar 100/100 te krijgen?
Dat kan je aanvragen via Mijn XMS. Hierna wordt de snelheid vrijwel direct aangepast. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:06:
[...]

Dat kan je aanvragen via Mijn XMS. Hierna wordt de snelheid vrijwel direct aangepast. - Sophie
XMS_webcare:
Is het mogelijk om na te gaan of glasvezel in mijn nieuwbouw appartement mogelijk is en indien niet waarom niet?
Glasvezel is afgemonteerd met dummy aanwezig in de meterkast. Een postcode check geeft aan dat glasvezel wel mogelijk is via concurrenten (KPN, Solcom,Lijbrandt).

Het netwerk is volgens mij WGDO aangezien glasvezel in mijn huidige appartement WGDO is en op hemelsbreed 1,5 KM afstand ligt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karrde schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:42:
[...]

XMS_webcare:
Is het mogelijk om na te gaan of glasvezel in mijn nieuwbouw appartement mogelijk is en indien niet waarom niet?
Glasvezel is afgemonteerd met dummy aanwezig in de meterkast. Een postcode check geeft aan dat glasvezel wel mogelijk is via concurrenten (KPN, Solcom,Lijbrandt).

Het netwerk is volgens mij WGDO aangezien glasvezel in mijn huidige appartement WGDO is en op hemelsbreed 1,5 KM afstand ligt.

Alvast bedankt!
Het is makkelijk te checken door de postcodecheck te doen op onze website. Het kan zijn dat wij niet aanbieden in jouw woonplaats. Je kunt wel alsnog daar uw gegevens achterlaten. Dan nemen wij de tijd om te onderzoeken of het toch mogelijk is om u aan te sluiten. Wanneer dat zo is, wordt u gebeld met de vraag of u daar nog interesse in heeft. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:51:
[...]

Het is makkelijk te checken door de postcodecheck te doen op onze website. Het kan zijn dat wij niet aanbieden in jouw woonplaats. Je kunt wel alsnog daar uw gegevens achterlaten. Dan nemen wij de tijd om te onderzoeken of het toch mogelijk is om u aan te sluiten. Wanneer dat zo is, wordt u gebeld met de vraag of u daar nog interesse in heeft. - Sophie
De postcodecheck geeft inderdaad aan dat er geen glasvezel mogelijk is. Echter is in mijn woonplaats (Dordrecht) XMS wel degelijk mogelijk.
Op mijn huidige adres is XMS volgens de postcodecheck mogelijk, nieuwe dus niet of misschien nog niet.

Gegevens zijn achtergelaten, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

dôh schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:52:
@XMS_webcare

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:06:
[...]

@Webcare,
ik denk wat dòh bedoelde de geplande (gratis) upgrade is welke in mei gepland staat?!?

[ Voor 28% gewijzigd door Thasaidon op 17-04-2012 12:23 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:19:
[...]

[...]

@Webcare,
ik denk wat dòh bedoelde de geplande (gratis) upgrade is welke in mei gepland staat?!?
Ah dat kan ook, nee daar hoef je verder niets voor te doen. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik stond al op 100 mbits en betaalde daar dus extra voor en kreeg een mail dat per 1 mei de rekening 15 zoveel lager werd, dat klinkt toch lekkerder dan een upgrade, mijn snelheid blijft hetzelfde maar mijn kosten worden gedowngraded, da's de eerste downgrade waar ik blij om ben ;)

Conculega XS4all heeft een enorme downgrade.. die ligt er zo goed als uit.
http://www.nu.nl/internet...-storing-ddos-aanval.html

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 17-04-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:01:
Ik stond al op 100 mbits en betaalde daar dus extra voor en kreeg een mail dat per 1 mei de rekening 15 zoveel lager werd, dat klinkt toch lekkerder dan een upgrade, mijn snelheid blijft hetzelfde maar mijn kosten worden gedowngraded, da's de eerste downgrade waar ik blij om ben ;)
Alleen betaalde je als ik me niet vergis voor die 100/100 ietsjes meer dan €15 extra, dus wie nou spekkoper.

Maar goed je hebt er ook al die tijd gebruik van kunnen maken en nu minder betalen is natuurlijk erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:36:
[...]

Alleen betaalde je als ik me niet vergis voor die 100/100 ietsjes meer dan €15 extra, dus wie nou spekkoper.

Maar goed je hebt er ook al die tijd gebruik van kunnen maken en nu minder betalen is natuurlijk erg prettig.
Nee hoor, exact 15 euro sinds een aantal maanden en dat was een bewuste keuze, ik vind dat je niet moet gaan roepen dat je de prijs van 100 mbits naar beneden wil hebben toen het nog meer dan 15 euro was, en als het dan gebeurt dat je het dan niet moet gaan gebruiken, en nu wordt het terug gebracht naar 0,00 bijbetaling dus, ik krijg op zich van weinig bedrijven bericht dat ik minder hoef te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

100/100 was een paar maanden terug al in prijs verlaagd naar 15 Euro... ;)

Edit:
Nick tikt sneller dan zijn eigen schaduw... :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 17-04-2012 19:01 . Reden: Edit: ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:42:
[...]

Nee hoor, exact 15 euro sinds een aantal maanden en dat was een bewuste keuze, ik vind dat je niet moet gaan roepen dat je de prijs van 100 mbits naar beneden wil hebben toen het nog meer dan 15 euro was, en als het dan gebeurt dat je het dan niet moet gaan gebruiken, en nu wordt het terug gebracht naar 0,00 bijbetaling dus, ik krijg op zich van weinig bedrijven bericht dat ik minder hoef te betalen :)
Mijn fout, dacht dat het verschil veel groter was, maar dat is blijkbaar langer geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoe lang duurt het trouwens voordat je bevestiging krijgt van XMS als je XMS aan hebt gevraagd? Is bij mij nu al een ietsjes meer dan een week geleden dat ik het heb aangevraagd maar heb nog geen bevestiging ontvangen :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Rutix schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:09:
Hoe lang duurt het trouwens voordat je bevestiging krijgt van XMS als je XMS aan hebt gevraagd? Is bij mij nu al een ietsjes meer dan een week geleden dat ik het heb aangevraagd maar heb nog geen bevestiging ontvangen :).
die had je al moeten ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Misschien ben ik er een beetje laat mee, maar als ik een trace doe via een Windows client krijg ik eerst op mijn Router na 7x time-out bij opdracht.

Is dit bewust gedaan zodat wij gebruikers de route`s niet zien tot een bepaald punt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

eymey schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:11:
Hmm, gebeurt dat weg vallen van nummers stelselmatig iedere keer? Of at random?

Ik heb namelijk vorige week nog getest met de telefonie van Lijbrandt op een Fritz!box 7390 en dat leek gewoon helemaal goed te gaan, de 10x dat ik het heb geprobeerd. Maar verder gebruik ik Lijbrandt alleen voor 'erbij', aangezien ons echte vaste nummer gewoon lekker bij Callvoip blijft :).
Dat wegvallen is altijd, soms zelfs helemaal geen nummer. Een enkele keer komt het wel goed door.
@Webcare, krijg ik geen reactie van jullie?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
MiK schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:50:
[...]
Is dit bewust gedaan zodat wij gebruikers de route`s niet zien tot een bepaald punt ?
ik222 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:25:
Dat is volkomen normaal, dat komt doordat de netwerkapparatuur op die hops blijkbaar is ingesteld om niet te reageren om ICMP requests (ping). Voor de werking van het internet maakt dat helemaal niets uit, het is gewoon een keuze van de netwerkbeheerder.
Het zal iig bewust zijn gedaan. Wat de precieze reden is zou ik niet weten, maar zie eigenlijk ook geen reden om die packets wel te behandelen. Wellicht is het gewoon zodat de router wat minder te doen heeft.

ah:
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:17:
[...]
Dit klopt. Wat je doet is de router pingen. De meeste routers hebben een hele lage prio voor reactie op ping, ze zijn er immers voor om verkeer te routeren, niet om zelf te reageren op pings. Dit is dan dus ook totaal niet betrouwbaar. Traceroute werkt weer iets anders, er wordt een pakket verstuurd naar het eindpunt met een te lage TTL (Time to live) waardoor de router waarop t packet strandt een icmp bericht (zou moeten) terug stuurt. De tijd die dat duurde zie je in traceroute. Omdat dit ook weer een icmp (net als ping) bericht is, heeft dit ook een lagere prio, maar meestal levert dat al meer reactiesnelheid op dan ping zelf.
[...]
Lijkt me dus dat die routers gewoon niet zelf nog traffic gaan zitten toevoegen.

[ Voor 66% gewijzigd door Caelorum op 17-04-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Rekenblok schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:29:
[...]

die had je al moeten ontvangen ;)
Morgen even XMS mailen dan :) om te zien of er iets fout is gegaan

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 22:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een beller is sneller bij Xms of vraag webcare er naar, via email is prio 0 tenzij je iets hebt afgesproken met Xms.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Webcare als ik nu de verhoging aan zet betaal ik dan voor de laatste dagen als nog de 100 mb/sec prijs a 15 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lijkt me wel, de nieuwe prijzen gaan in per 1 mei, dat is duidelijk. Maar veel meer dan 7 Euro kan dat nooit meer worden, of maximaal 15 Euro als ze in hele maanden rekenen. Ben je zo ongeduldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
@Webcare

Voorbeeld:

Ik heb nu een 50/50 alles in 1 pakket inc digitale tv voor 54.95 per maand. De Stb heb ik toen gekocht, ik betaal dus geen 4.95 extra voor digitale tv.

Als in mei de snelheid 100/100 wordt kan ik die dan weer downgraden naar 50/50 zonder dat ik een nieuw abbo aan ga? Met andere woorden ik betaal nu 54.95 en dan 44.95?

Ik heb namelijk aan 50/50 internet snelheid meer dan voldoende.

En wat kost het om die downgrade te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bij een downgrade ga je volgens mij helaas wel die 4.95 voor iptv betalen, omdat ze die downgrade zien als nieuw contract en dan ga je onder de nieuwe regels vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Vreemd probleem althans heb nog geen oplossing gevonden?

Ik heb een Panasonic-DC40RD (dvb-c) ingesteld op 304HZ en Net ID 8200 (Almere), ik krijg maar 26 van 39 zenders te zien? Geen idee waar dit aan kan liggen. Volledige reset gedaan en opnieuw ingesteld, maar dat mocht niet baten?

Daarnaast heb ik zondag onze router operationeel gekregen, de WNDR4500, sinds die tijd ontvang ik geen email meer via pop3.zonnet.nl? Via nslookup en ping, krijg ik wel de ipadres en naam te zien. Heb geen idee waar ik verder moet zoeken? Verzenden is geen probleem, want gebeurd via xmsnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kan het geen toeval zijn en is Zonnet er gewoon ook eindelijk mee gekapt? Bel ze eens op... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
chocka schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:21:
Daarnaast heb ik zondag onze router operationeel gekregen, de WNDR4500, sinds die tijd ontvang ik geen email meer via pop3.zonnet.nl? Via nslookup en ping, krijg ik wel de ipadres en naam te zien. Heb geen idee waar ik verder moet zoeken? Verzenden is geen probleem, want gebeurd via xmsnet.nl
Haal je heel toevallig de mail op, met een PC die Avast draait?

[ Voor 26% gewijzigd door Mau_Maus op 17-04-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En het moet geen 304 Hz zijn, maar 304 MHz, klein verschilletje...
Welke instellingen moet ik op mijn DVB-C ontvanger gebruiken om DVB-C te kunnen kijken?

Om via DVB-C Televisie te kunnen kijken heeft u een DVB-C ontvanger nodig. De instellingen voor de DVB-C ontvanger zijn als volgt:
- Frequency:304Mhz, vaak in te vullen als 304000(khz)
- Aantal Symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
- Het netwerk-id kan per woonplaats verschillen. Hieronder vindt u een overzicht van alle netwerk–id’s per plaats.

Plaats en omgeving Netwerk ID
Almere 8200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Bij frequency kan je maar drie cijfers invoeren, dus dat is 304. (Sorry voor de typfout)

Zonnet bestaat nog want de webmail doet het wel. En ik gebruik Avira Premium. Met Postbox mailclient. Ik krijg na opstarten steeds een timed out melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
chocka schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:56:
Bij frequency kan je maar drie cijfers invoeren, dus dat is 304. (Sorry voor de typfout)

Zonnet bestaat nog want de webmail doet het wel. En ik gebruik Avira Premium. Met Postbox mailclient. Ik krijg na opstarten steeds een timed out melding?
Welke provider had je hiervoor ?

Het kast best zijn dat je buiten het "zonnet/tele2" netwerk geen gebruik kan maken van pop3/webspaces etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
chocka schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:56:

Ok dan was het niet wat ik dacht:

http://webcache.googleuse...gl=nl&client=firefox-beta

Dat was ooit een probleem bij mij ouders.

Ik was er 3 uurtjes geleden nog en daar kwamen 2 mailtjes binnen van zonnet nog via pop3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
MiK schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:00:
Welke provider had je hiervoor ?

Het kast best zijn dat je buiten het "zonnet/tele2" netwerk geen gebruik kan maken van pop3/webspaces etc.
KPN ADSL

[EDIT] Heb een foutmelding in mailguard log van Avira gevonden waar ik nu op verder aan het zoeken ben:

- The connection with mail client failed. Error code:10053
- ThreadId: 0x00000c90. Internal error 105 in remote mail server connection

[ Voor 32% gewijzigd door chocka op 17-04-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zonnet is toen toch overgenomen door versatel?

probeer pop3.versatel.nl eens

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 17-04-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 22:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb ook nog een zonnet account en kon met pop3.zonnet.nl een test mailtje ontvangen en andere berichten zien dus het werkt gewoon ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Een paar pagina's terug meldde ik dat de sluiting van de XMS huizen mogelijk te maken heeft met de (op handen zijnde) ovename door KPN. Er volgden een aantal reacties maar aan de zijde waar de mogelijke antwoorden liggen bleef het angstvallig stil. Wat kan XMS of geralateerde personen hier over zeggen?
Hoe lang bestaat het product XMS nog, wat betekent dit voor de dienstverlening, het aanbod en de innovatie?

En wordt het niet de hoogste tijd vor een editie XV??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
fast-server schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:08:
Zonnet is toen toch overgenomen door versatel?

probeer pop3.versatel.nl eens
Helaas ook geen soelaas!?

Bestaat er niet ergens een monitor programma waarmee ik een dergelijke actie kan volgen om te zien wat of hoe er aan de hand is?

[EDIT1] Zojuist via telnet pop3.zonnet.nl benaderd zonder problemen, wat zal inhouden dat het probleem in de mailclient zelf zit? Kijken of opnieuw installeren probleem verhelpt.

[EDIT2] Schiet mij maar lek! Oude verwijderd, nieuwe geïnstalleerd! Er komen 2 berichten van de server van afgelopen maandag en daarna blijft die hangen tot dat wachttijd is verlopen. Ik heb geen idee meer?

[ Voor 58% gewijzigd door chocka op 18-04-2012 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

wiebo66 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:20:
...
En wordt het niet de hoogste tijd vor een editie XV??
Hoogste tijd weet ik niet, maar het staat je altijd vrij om editie XV te openen... De OP is gewoon kopieerbaar, dus je hoeft alleen hier en daar wat feitjes aan te passsen. Overigens zou ik sowieso wachten tot 1 mei, dan kunnen gelijk de nieuwe tarieven en snelheden er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

chocka schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:24:
[...]

Helaas ook geen soelaas!?

Bestaat er niet ergens een monitor programma waarmee ik een dergelijke actie kan volgen om te zien wat of hoe er aan de hand is?

[EDIT1] Zojuist via telnet pop3.zonnet.nl benaderd zonder problemen, wat zal inhouden dat het probleem in de mailclient zelf zit? Kijken of opnieuw installeren probleem verhelpt.

[EDIT2] Schiet mij maar lek! Oude verwijderd, nieuwe geïnstalleerd! Er komen 2 berichten van de server van afgelopen maandag en daarna blijft die hangen tot dat wachttijd is verlopen. Ik heb geen idee meer?
Inloggen op de webmail van zonnet, zal wel een bericht zijn waar het op fout gaat, vast een met een bijlage. Die daar verwijderen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:24:
[...]

Hoogste tijd weet ik niet, maar het staat je altijd vrij om editie XV te openen... De OP is gewoon kopieerbaar, dus je hoeft alleen hier en daar wat feitjes aan te passsen. Overigens zou ik sowieso wachten tot 1 mei, dan kunnen gelijk de nieuwe tarieven en snelheden er in.
Ik kom op 5 mei met mijn laatste versie van de ts, daarna is het aan jullie om hem bij te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:59:
Dat wegvallen is altijd, soms zelfs helemaal geen nummer. Een enkele keer komt het wel goed door.
@Webcare, krijg ik geen reactie van jullie?
Kan je ons een DM sturen met daarin alle informatie die je tot nu toe hebt "verzameld" rondom dit probleem, er zijn verder bij ons geen specifieke klachten over de Fritzbox i.c.m. nummerweergave binnen gekomen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:21:
Vreemd probleem althans heb nog geen oplossing gevonden?

Ik heb een Panasonic-DC40RD (dvb-c) ingesteld op 304HZ en Net ID 8200 (Almere), ik krijg maar 26 van 39 zenders te zien? Geen idee waar dit aan kan liggen. Volledige reset gedaan en opnieuw ingesteld, maar dat mocht niet baten?
Is de signaal sterkte goed, staan er geen zenders aan of uit in de zogenaamde favorietenlijst, heb je de symboolsnelheid goed staan, volgens mij als je 3x op de info knop drukt krijg je de signaalsterkte te zien.
Als de signaalsterkte te zwak is, skipt ie bij het zoeken nog wel eens over de zenders heen, alternatief is dan zoeken zo dicht mogelijk bij de aansluiting, of even bij een xms kennis in almere laten inscannen die wel een hard signaal heeft, ruist analoog ook al ?
Voor Almere is het 304.00, net ID 8200, QAM format:QAM64 Symbolrate:6875
Let op de frequentie moet je invoeren als 304.00

Zoals hier staat ( alleen met andere waardes voor de bovenste 2)
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/panasonic/img/installatie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:09:
Als je een e-mail stuurt naar webcare@xmsnet.nl, kijken wij voor je na of de aanvraag goed is binnengekomen. - Sophie
Pagina: 1 ... 45 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.