XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.693 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Is er al een tweaker die een network sniffer heeft geplaatst tussen de STB en een iPad ? Ik ben erg nieuwsgierig naar de gebruikte IP-addressen, poort-nummers, protocol, etc. van de GHM App. De snelheid waarmee de STB reageert is overigens verbluffend snel :-)

Nu nog een wishlist:
1) Slider control om direct naar een bepaalde plek in de opname te springen (ipv 4x op FFWD te drukken)
2) Compleet menu van STB beschikbaar maken via app
3) Uitzending gemist (+RTL enz) via app beschikbaar
4) zap knop (P+ en P-)
5) Guide uitbreiden met icons/types (bijvoorbeeld om films snel te herkennen)

Deze lijst wordt vast snel uitgebreid ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniee schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:49:
Ik zit nu al 2 dagen zonder internet, tv en telefoon signaal. Zowel mijn vader als ik hebben letterlijk al 30 keer gebeld met vandaag als hoogtepunt 23 minuten in de wacht gestaan te hebben ''omdat het druk was''. Iedere keer postcode plus huisnummer opnoemen, verhaaltje dat de modem halfuur van het stroom moet en dat ze anders de technische dienst diezelfde dag of de volgende dag wel even laten bellen. Mijn vader is 1 keer gebeld, helaas zat hij toen in een bespreking dus kon niet opnemen. Als je de technische dienst zelf zou kunnen bellen, of die gasten in het callcenter je doorverbinden zou de frustratie al wat minder zijn. Het enige dat we tot nu toe bereikt hebben is dat we op het lijstje staan binnenkort gebeld te worden door de technische dienst die dan waarschijnlijk een afspraak maakt om te komen kijken wat er precies aan de hand is...

Dit houdt dus in; dagen GEEN internet, televisie en telefoon. Zonder televisie valt nog te leven, telefoon kun je in noodgevallen je mobiel voor gebruiken, maar internet is een ander punt. Het ergste is nog dat ik deze en volgende week tentamens heb. Ik moet dus bij de site van school om powerpoints, tentamenstof, oefententamens, tentamenplekken en tijden te kunnen bekijken. Dit doe ik nu noodgedwongen met mijn mobiele abonnement van 250 MB per maand waar ik dus al ruim 3 kwart van verbruikt heb op dit moment. Als ik dit nog ruim 1.5 week vol moet gaan houden ga ik of mijn tentamens niet halen of komt er een zeer hoge rekening mijn kant op van Vodafone...

Heb maar een woord over voor de service van XMS; DRAMA. Vooral nu ik mij bedenk dat ze ons eerder een keer onterecht afgesloten hebben zonder iets te laten weten en ook weer precies in mijn tentamenweek..

M'n vader heeft aangegeven dat wanneer het morgen niet opgelost is hij geld gaat stoneren bij XMS en direct overstapt op een andere provider, want op deze manier houdt men geen klanten vast!
Als je je adresgegevens via DM naar ons stuurt, kijken wij graag of wij iets kunnen doen om jouw probleem snel te laten verhelpen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:36
@XMS_webcare, ik heb nu alleen een inet abbo bij jullie voor 34,95. als ik nou naar 100mbit zou upgraden voor 15 euro p/m extra betekend dit dan dat als ik later zou besluiten om terug te gaan naar 50mbit(zou niet weten waarom) maar toch dat ik dan ook weer die 34.95 p/m zou betalen, of word het dan 42.50 p/m zoals nu op jullie site staat voor 50mbit internet?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aegis schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:10:
@XMS_webcare, ik heb nu alleen een inet abbo bij jullie voor 34,95. als ik nou naar 100mbit zou upgraden voor 15 euro p/m extra betekend dit dan dat als ik later zou besluiten om terug te gaan naar 50mbit(zou niet weten waarom) maar toch dat ik dan ook weer die 34.95 p/m zou betalen, of word het dan 42.50 p/m zoals nu op jullie site staat voor 50mbit internet?
Als je nu de optie hebt in Mijn XMS om de 100 Mbit upgrade voor 15 euro aan te zetten, blijft je pakket ongewijzigd. Je neemt dan enkel de extra optie 100 Mbit af. Dat betekent dat als je de upgrade weer uitzet, je weer teruggaat naar de 34.95 euro. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniee schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:49:
Ik zit nu al 2 dagen zonder internet, tv en telefoon signaal. Zowel mijn vader als ik hebben letterlijk al 30 keer gebeld met vandaag als hoogtepunt 23 minuten in de wacht gestaan te hebben ''omdat het druk was''. Iedere keer postcode plus huisnummer opnoemen, verhaaltje dat de modem halfuur van het stroom moet en dat ze anders de technische dienst diezelfde dag of de volgende dag wel even laten bellen. Mijn vader is 1 keer gebeld, helaas zat hij toen in een bespreking dus kon niet opnemen. Als je de technische dienst zelf zou kunnen bellen, of die gasten in het callcenter je doorverbinden zou de frustratie al wat minder zijn. Het enige dat we tot nu toe bereikt hebben is dat we op het lijstje staan binnenkort gebeld te worden door de technische dienst die dan waarschijnlijk een afspraak maakt om te komen kijken wat er precies aan de hand is...

Dit houdt dus in; dagen GEEN internet, televisie en telefoon. Zonder televisie valt nog te leven, telefoon kun je in noodgevallen je mobiel voor gebruiken, maar internet is een ander punt. Het ergste is nog dat ik deze en volgende week tentamens heb. Ik moet dus bij de site van school om powerpoints, tentamenstof, oefententamens, tentamenplekken en tijden te kunnen bekijken. Dit doe ik nu noodgedwongen met mijn mobiele abonnement van 250 MB per maand waar ik dus al ruim 3 kwart van verbruikt heb op dit moment. Als ik dit nog ruim 1.5 week vol moet gaan houden ga ik of mijn tentamens niet halen of komt er een zeer hoge rekening mijn kant op van Vodafone...

Heb maar een woord over voor de service van XMS; DRAMA. Vooral nu ik mij bedenk dat ze ons eerder een keer onterecht afgesloten hebben zonder iets te laten weten en ook weer precies in mijn tentamenweek..

M'n vader heeft aangegeven dat wanneer het morgen niet opgelost is hij geld gaat stoneren bij XMS en direct overstapt op een andere provider, want op deze manier houdt men geen klanten vast!
Ik heb contact gezocht met de netwerkbeheerder. Zij gaan je zo direct opnieuw proberen te bereiken om een afspraak met je te maken. Ik hoop dat de storing snel verholpen kan worden. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:10:
[...]

Zoals via DM gecommuniceerd is er naar jouw situatie gekeken en besloten dat de box alsnog kan worden omgeruild. - Sophie
Gaat de 0 euro prijs ook gelden voor de mensen die vorig jaar hun 130-model ingeruild hebben voor een 540-model? De oorspronkelijke afspraak destijds was 50 euro maar die is nog steeds niet gefactureerd. Mag ik, gezien de tijd die inmiddels verstreken is, aannemen dat er geen bedrag rekening gebracht gaat worden voor de inruil?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:36:
[...]
Gaat de 0 euro prijs ook gelden voor de mensen die vorig jaar hun 130-model ingeruild hebben voor een 540-model? De oorspronkelijke afspraak destijds was 50 euro maar die is nog steeds niet gefactureerd. Mag ik, gezien de tijd die inmiddels verstreken is, aannemen dat er geen bedrag rekening gebracht gaat worden voor de inruil?
Nou je het zegt.... misschien niet handig om slapende honden wakker te maken, maar die 50 euro is bij mij ook nog niet gefactureerd / afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:58

buzzlightyear

To infinity and beyond...

@XMS_webcare:
Onze glas aansluiting is gerealiseerd en actief, althans volgens de brief die we hebben ontvangen van XMS. Helaas ontbreekt er in onze packetfront nog een soort van "insteekkaart", deze insteekkaart had de monteur niet bij zich en zou in de middag worden nageleverd. Je raadt het al: hij kwam niet opdagen en ook de volgende dag niet. Vandaag gebeld met XMS en die geven aan dat het compleet is maar dat is gewoonweg niet zo... en ik als nieuwe klant kom er niet doorheen.....

Tot slot zitten we met een "actieve" verbinding maar hebben we nog geen Amino 540 PVR STB ontvangen.

Kunnen jullie iets voor me betekenen om alsnog die insteekkaart en een PVR te ontvangen? Ik zie de bui al hangen dat er wel al betaald moet gaan worden maar dat het weken gaat duren voor het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:56
buzzlightyear schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:37:
@XMS_webcare:
Onze glas aansluiting is gerealiseerd en actief, althans volgens de brief die we hebben ontvangen van XMS. Helaas ontbreekt er in onze packetfront nog een soort van "insteekkaart", deze insteekkaart had de monteur niet bij zich en zou in de middag worden nageleverd. Je raadt het al: hij kwam niet opdagen en ook de volgende dag niet. Vandaag gebeld met XMS en die geven aan dat het compleet is maar dat is gewoonweg niet zo... en ik als nieuwe klant kom er niet doorheen.....

Tot slot zitten we met een "actieve" verbinding maar hebben we nog geen Amino 540 PVR STB ontvangen.

Kunnen jullie iets voor me betekenen om alsnog die insteekkaart en een PVR te ontvangen? Ik zie de bui al hangen dat er wel al betaald moet gaan worden maar dat het weken gaat duren voor het opgelost is.
XMS werkt niet met insteekkaarten daarnaast is er voor een packetfront helemaal geen insteekkaart nodig.
Daarnaast adviseer ik je om de volgende keer iets meer moeite te doen en de FAQ te lezen voordat je een vraag neer dumpt.
je bent nummer X die mijn FAQ niet leest. Ik had hem beter niet kunnen schrijven, want hij word toch niet gelezen. 8)7 Niet de eerste keer dat je het niet leest zie ik nu trouwens O-)

Afbeeldingslocatie: http://xms.pbservers.nl/image/xms.gif
FAQ

IPTV:

:? Ik heb Settopbox X besteld, wanneer kan ik mijn pakketje verwachten?
Als je de Settopbox hebt besteld en het abonnement is al ingegaan dan kan de settopbox in het gunstigste geval binnen 3 a 4 werkdagen op jou deurmat liggen, officieel staat er 14 werkdagen voor.
Is je abonnement nog niet actief? Dan word de settopbox orde verstuurt naar BNS op het moment dat je abonnement laat ingaan. De boven genoemde termen gelden hier ook.

[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 18-01-2012 14:55 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

XMS werkt niet meet insteekkaarten daarnaast is er voor een packetfront helemaal geen insteekkaart nodig
Wellicht kun je de monteur en XMS helpdesk dit ook vertellen want zij vertellen een ander verhaal... Ik ben klant en eindgebruiker en kan/wil mij niet op de hoogte houden of er wel/geen insteekkaart nodig is; ik ga op de "expertise" van XMS en hun sub contractors.

Voor wat betreft de PVR zal ik dan maar wat extra geduld moeten gaan uitoefenen. Maar wel een beetje vreemd dat je wel al mag betalen voor een service terwijl je nog niet gebruik kunt maken van de service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzlightyear schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:57:
[...]

Wellicht kun je de monteur en XMS helpdesk dit ook vertellen want zij vertellen een ander verhaal... Ik ben klant en eindgebruiker en kan/wil mij niet op de hoogte houden of er wel/geen insteekkaart nodig is; ik ga op de "expertise" van XMS en hun sub contractors.

Voor wat betreft de PVR zal ik dan maar wat extra geduld moeten gaan uitoefenen. Maar wel een beetje vreemd dat je wel al mag betalen voor een service terwijl je nog niet gebruik kunt maken van de service...
Stuur ons je adresgegevens, dan kijken wij de status van de oplevering van jouw abonnement na. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
buzzlightyear schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:57:
[...]

Ik denk eerder dat jij zelf het niet helemaal goed begrepen hebt ;) Een monteur zou nooit zeggen dat hij een insteekkaart mist voor het modem, simpel weg omdat ze die niet hebben ;).
De monteur mist mogelijk een onderdeel.

Zo raar is het niet dat je even geduld moet hebben, je "besteld" tenslotte een pvr. Het woord zegt het al: bestellen, moet dus opgestuurd worden. Waarom zou XMS lukraak PVR's gaan opsturen naar klanten die nog niet zijn opgeleverd? Zodra een klant actief word, word er een pvr opgestuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 18-01-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Rekenblok schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:00:
Een monteur zou nooit zeggen dat hij een insteekkaart mist voor het modem, simpelweg omdat ze die niet hebben...
Zo'n modem is bij mijn weten wel opgebouwd uit verschillende modules, dus het zou best kunnen dat er nog een onderdeel ontbreekt. Een monteur kan dat ook best een insteekkaart noemen, gewoon om het eenvoudig te houden voor de klant.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Fiber schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:24:
[...]

Zo'n modem is bij mijn weten wel opgebouwd uit verschillende modules, dus het zou best kunnen dat er nog een onderdeel ontbreekt. Een monteur kan dat ook best een insteekkaart noemen, gewoon om het eenvoudig te houden voor de klant.
In sommige gebieden worden 6-poorts packetfronts gebruikt. Hier zit een losse 5 poorts switch in en een losse telefoonmodule. Wellicht wordt die insteekkaart bedoelt. De genoemde switch is echt een insteek-ding namelijk. Wel slordig van de aannemer dat die er niet bij zat.

De dienst is zonder die module netjes op te leveren, maar 100% werken kan niet, omdat je poorten voor diensten te kort komt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
Rekenblok schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:50:
je bent nummer X die mijn FAQ niet leest. Ik had hem beter niet kunnen schrijven, want hij word toch niet gelezen. 8)7
Maar je gaat daarbij voorbij aan het feit dat ik 36 vragen niet gesteld heb omdat ik ze juist wél in de FAQ gelezen heb!
Keep up the good work... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:50:
[...]
Daarnaast adviseer ik je om de volgende keer iets meer moeite te doen en de FAQ te lezen voordat je een vraag neer dumpt. Je bent nummer X die mijn FAQ niet leest, ik had hem beter niet kunnen schrijven, want hij wordt toch niet gelezen. 8)7 Niet de eerste keer dat je het niet leest zie ik nu trouwens O-)
[...]
Tijd voor een paar weken vakantie op een warm en zonnig eiland lijkt mij... *O* :Y) :Y :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
dat ben ik wel van plan ja O-) ;)

* White_Collar is aan vakantie toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:22:
[...]

Als je nu de optie hebt in Mijn XMS om de 100 Mbit upgrade voor 15 euro aan te zetten, blijft je pakket ongewijzigd. Je neemt dan enkel de extra optie 100 Mbit af. Dat betekent dat als je de upgrade weer uitzet, je weer teruggaat naar de 34.95 euro. - Sophie
En downgrade kosten moet betalen.. of is die "boete" er nu eindelijk echt af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De app ziet er goed uit en werkt hier prima. Alleen heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe je het volume kunt regelen. Ik krijg de indruk, dat dat niet kan.

Maar mijn algemene indruk is tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Ja die app is echt top. Heb 'm vandaag ook geinstalleerd. Moest alleen de iPad nog wel eerst even upgraden, maar dat moest toch nog gebeuren, dus mooi 2 vliegen in een klap. En de snelheid verbaaste me enorm :) Werkt echt als een speer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Nu nog wachten op de Android versie...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
En Windows Phone 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Is Windows Phone 7 al op een tablet dan? Deze apps zijn alleen voor tablets. En het marktaandeel is natuurlijk ook erg klein in vergelijking met iOS en Android.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
The Wizard schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:01:
Is Windows Phone 7 al op een tablet dan? Deze apps zijn alleen voor tablets. En het marktaandeel is natuurlijk ook erg klein in vergelijking met iOS en Android.
Goed punt. Lijkt me alleen reuze handig. Ben vaak laat onderweg en als ik dan een opname zou willen maken en die via de telefoon kan activeren zou erg handig zijn. Misschien is er een app waarmee je de iPad remote kunt bedienen, dan ben je er ook..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds enige tijd heb ik met m'n M540 last van haperingen in het geluid. (stereo via hdmi naar tv)
Ik heb al een software-update gedaan, en de beeld-instellingen gewijzigd tussen Standard Definition, 720i, 1080i en 1080p (misschien minder bandbreedte nodig bij lagere resolutie dacht ik), maar de haperingen blijven.
Ik heb hier al meerdere keren een melding van gezien in dit topic, maar eigenlijk nog nooit gelezen dat er ook echt een oplossing voor is.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
LeGato23 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:17:
Sinds enige tijd heb ik met m'n M540 last van haperingen in het geluid. (stereo via hdmi naar tv)
Ik heb al een software-update gedaan, en de beeld-instellingen gewijzigd tussen Standard Definition, 720i, 1080i en 1080p (misschien minder bandbreedte nodig bij lagere resolutie dacht ik), maar de haperingen blijven.
Ik heb hier al meerdere keren een melding van gezien in dit topic, maar eigenlijk nog nooit gelezen dat er ook echt een oplossing voor is.
Iemand tips?
Moet je eens een speedtest uitvoeren terwijl je de tv aan hebt. Staat dan bij jou (/jullie) het beeld dan ook helemaal stil..? Ik gebruik de aanbevolen testserver http://speedtest.reggefiber.nl/beta..

Als dat het geval is zal 't vermoedelijk gewoon met de QoS te maken hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Webcare > Ik had de vraag al eerder gesteld.
Maar gaat er ook een App komen voor de Iphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LeGato23 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:17:
Iemand tips?
17 januari heeft XMS het volgende bericht geplaatst:
Freeze probleem

Vannacht worden er werkzaamheden uitgevoerd op het netwerk. Wij hopen dat het freeze probleem hiermee wordt opgelost. Wij horen graag morgen of de problemen die jullie hebben gemeld hiermee inderdaad zijn verholpen. Mocht het niet gelijk verholpen lijken te zijn, is het aan te raden om een powerflip van het glasvezelmodem en settopbox te doen en een softwareupgrade uit te voeren op de settopbox. Zo is het zeker dat de informatie die de settopbox krijgt goed is. - Sophie
Ik had vandaag weer behoorlijk wat haperingen op ned3 en rtl4. Daarna die powerflip van het modem plus upgrade van de settopbox gedaan. Eens kijken of het helpt, maar ik zag alweer de eerste hapering voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Meultje schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:15:
[...]
Moet je eens een speedtest uitvoeren terwijl je de tv aan hebt. Staat dan bij jou (/jullie) het beeld dan ook helemaal stil..? Ik gebruik de aanbevolen testserver http://speedtest.reggefiber.nl/beta..

Als dat het geval is zal 't vermoedelijk gewoon met de QoS te maken hebben..?
Goed idee! Ik weet niet of dit in theorie ook echt invloed heeft (misschien zijn internet en tv gescheiden van elkaar?) maar ik heb de test gedaan.
Drie keer een speedtest gedaan en de tv in de gaten gehouden... geen haperingen in geluid.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:25:
Freeze probleem

Vannacht worden er werkzaamheden uitgevoerd op het netwerk. Wij hopen dat het freeze probleem hiermee wordt opgelost. Wij horen graag morgen of de problemen die jullie hebben gemeld hiermee inderdaad zijn verholpen. Mocht het niet gelijk verholpen lijken te zijn, is het aan te raden om een powerflip van het glasvezelmodem en settopbox te doen en een softwareupgrade uit te voeren op de settopbox. Zo is het zeker dat de informatie die de settopbox krijgt goed is. - Sophie
Ga ik proberen morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
@LeGato23

Is het haperen dus blijkbaar toch elders aan gerelateerd. Net nog een speedtest gedaan, maar m'n beeld staat tijdens de downlod compleet stil en verspringt een paar keer tot de download voorbij is. Met uploaden geen probleem (logischerwijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
QOS probleem. moet Reggefiber fixen :Y) . Toevallig een packetfront?

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 18-01-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Meultje schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:40:
@LeGato23

Is het haperen dus blijkbaar toch elders aan gerelateerd. Net nog een speedtest gedaan, maar m'n beeld staat tijdens de downlod compleet stil en verspringt een paar keer tot de download voorbij is. Met uploaden geen probleem (logischerwijs).
Als ik een gokje mag wagen? :P

Packetfront modem? Op poort 1 internet, poort 2+ DTV aangesloten? Wissel die eens. Klinkt als een QoS issue. Die is op Packetfronts op poort-niveau geregeld.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
@Rekenblok:
Yep, packetfront is al een keer omgewisseld, maar wist op voorhand al dat daar niet de oorzaak ligt. Ligt al geruime tijd bij de netwerkbeheerder. Webcare is er ook mee bezig. Ik dacht (hoopte eigenlijk) dat 't wellicht gerelateerd zou zijn aan de haperingen, maar is puur bij mij dus...

@Mojo:
Ga ik proberen. Niet geschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
@Mojo:

Helaas geen verschil. Ook beide nog op de 5 poorts module geprobeerd en zonder telefoonmodule, maar geen verschil merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Helaas. Wil wel eens helpen op de oudere type's packetfront. Heb je 100Mbit internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:23:
[...]

En downgrade kosten moet betalen.. of is die "boete" er nu eindelijk echt af ?
Voor het aanpassen van de internetsnelheid naar 100 Mbit en later weer terug worden geen downgrade kosten berekend. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:06:
[...]

17 januari heeft XMS het volgende bericht geplaatst:

[...]

Ik had vandaag weer behoorlijk wat haperingen op ned3 en rtl4. Daarna die powerflip van het modem plus upgrade van de settopbox gedaan. Eens kijken of het helpt, maar ik zag alweer de eerste hapering voorbij komen.
Dat is jammer. Er wordt verder gekeken naar een oplossing. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meultje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 01:15:
@Rekenblok:
Yep, packetfront is al een keer omgewisseld, maar wist op voorhand al dat daar niet de oorzaak ligt. Ligt al geruime tijd bij de netwerkbeheerder. Webcare is er ook mee bezig. Ik dacht (hoopte eigenlijk) dat 't wellicht gerelateerd zou zijn aan de haperingen, maar is puur bij mij dus...

@Mojo:
Ga ik proberen. Niet geschoten...
Wij zijn er inderdaad mee bezig. Het ligt bij de tweede lijn van de netwerkbeheerder. Wij vragen regelmatig om een update. Wanneer wij weer een terugkoppeling ontvangen, laten wij het natuurlijk weten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:01:
[...]

Voor het aanpassen van de internetsnelheid naar 100 Mbit en later weer terug worden geen downgrade kosten berekend. - Sophie
Dat is mooi, ga ik het wellicht een keer proberen.

Als je het halverwege de maand aanzet en voor het einde van diezelfde maand weer uit. Kun je dan in de tussenliggende periode gebruik maken van 100Mbit en ook slechts voor diezelfde periode betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:13:
[...]

Dat is mooi, ga ik het wellicht een keer proberen.

Als je het halverwege de maand aanzet en voor het einde van diezelfde maand weer uit. Kun je dan in de tussenliggende periode gebruik maken van 100Mbit en ook slechts voor diezelfde periode betalen?
Ja, dat klopt. De te veel betaalde kosten, worden dan automatisch verrekend op de volgende factuur. Wanneer je de 100 Mbit optie uitzet wordt deze optie aan het einde van de maand gestopt. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
@Mojo:

Ja inderdaad 100 Mbit.

@Webcare:
Ik weet 't. Is geen verwijt natuurlijk naar Webcare. Ik dacht probeer 't eens. Zoals ik vermoedde heeft Mojo er ervaring mee. Het is in ieder geval meer dan alleen NTTP dus, omdat 't ook (nog meer zelfs) optreedt bij de speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:33:
@ Webcare > Ik had de vraag al eerder gesteld.
Maar gaat er ook een App komen voor de Iphone ?
Er is nog niets over bekend. Ik heb de vraag uitgezet, mocht er wel duidelijke informatie terug komen over of er wel of niet een Iphone app komt, dan laat ik het je weten. -Sophie

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 12:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Mojo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:43:
[...]

Als ik een gokje mag wagen? :P

Packetfront modem? Op poort 1 internet, poort 2+ DTV aangesloten? Wissel die eens. Klinkt als een QoS issue. Die is op Packetfronts op poort-niveau geregeld.
Volgens mij is dat niet meer zo sinds half 2009 omdat het netwerk toen veranderd is i.v.m. de introductie van de Genexis CPE's

Zover ik weet handelde voorheen de packetfront's de shaping en de QOS af, sinds half 2009 gebeurd dit op de ASR4xxx niveau in de POP.
Dit zal wel met een beperking van de Genexis CPE's te maken hebben.

Probleem voor de packetfront klanten is nu:
Zij zitten op een verouderd netwerk, met oude hardware in de POP's welke niet genoeg rekenkracht hebben om shaping toe te passen op de 50Mbps profielen.
Als zo'n oude ASR op 100% load zit en er moet dan ook nog eens QOS toegepast worden dan kun je wel raden wat er gebeurd...

Er is maar 1 echte oplossing en dat is de hardware vervangen bij de klanten en de oude POP's
Dit is echter aardig prijzig en daarom probeert reggefiber al sinds 2009 een magische firmware te maken/krijgen wat ze niet gaat lukken aangezien het een hardware probleem is.

In de tussentijd zitten de "oude" klanten er mee..
Geen Stabiele verbindingen
Snelheden worden niet gehaald voor 50Mbps klanten, vooral de upload is problematisch (100Mbps heeft geen shaping, dus heeft dit probleem niet)
Hikkende IPTV
etc etc

Het zijn vooral de oude portaal gebieden waar dit probleem zich voordoet, dit netwerk is dan ook al weer 8 jaar oud.
Aangezien portaal heeft meebetaald snap ik niet waarom ze dit probleem niet goed oplossen aangezien de hardware financieel toch al afgeschreven is.

Maar goed het is reggefiber...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:10:
[...]

Snelheden worden niet gehaald voor 50Mbps klanten, vooral de upload is problematisch (100Mbps heeft geen shaping, dus heeft dit probleem niet)
Hikkende IPTV
etc etc

Het zijn vooral de oude portaal gebieden waar dit probleem zich voordoet, dit netwerk is dan ook al weer 8 jaar oud.
Aangezien portaal heeft meebetaald snap ik niet waarom ze dit probleem niet goed oplossen aangezien de hardware financieel toch al afgeschreven is.

Ik denk dat Portaal het verkocht heeft.
Ik hoop dat met de snelheidsproblemen in het weekeind iets gedaan kan worden.
Mijn telefonie problemen zijn verholpen na de plaatsing van de DRG-600.
Haperende iptv heb ik niet,want ik neem geen tv af van XMS.
Het enige probleem wat ik heb is dat ik iedere keer moet inbreken op het netwerk van mijn zoon,want via XMS kan ik de Ziggo apps niet bedienen,die merken dat ik qua internet niet op het Ziggo netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nick39 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat Portaal het verkocht heeft.
Ik hoop dat met de snelheidsproblemen in het weekeind iets gedaan kan worden.
Mijn telefonie problemen zijn verholpen na de plaatsing van de DRG-600.
Het enige probleem wat ik heb is dat ik iedere keer moet inbreken op het netwerk van mijn zoon,want via XMS kan ik de Ziggo apps niet bedienen,die merken dat ik qua internet niet op het Ziggo netwerk zit.
Als het goed is zijn de snelheidsproblemen verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

fast-server schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:10:
[...]

Volgens mij is dat niet meer zo sinds half 2009 omdat het netwerk toen veranderd is i.v.m. de introductie van de Genexis CPE's

Zover ik weet handelde voorheen de packetfront's de shaping en de QOS af, sinds half 2009 gebeurd dit op de ASR4xxx niveau in de POP.
Dit zal wel met een beperking van de Genexis CPE's te maken hebben.
Je zou hier gelijk in kunnen hebben dat ze het via QoS recht hebben willen trekken. Maar op Genexis zitten de diensten per poort vast, op Packetfront natuurlijk niet. Maar juist als het via QoS loopt zou ik niet verwachten dat DTV gaat blokken op het moment dat je internet vol belast. Lijkt me in dit geval wel een probleem bij de QoS nu. ;)
Probleem voor de packetfront klanten is nu:
Zij zitten op een verouderd netwerk, met oude hardware in de POP's welke niet genoeg rekenkracht hebben om shaping toe te passen op de 50Mbps profielen.
Als zo'n oude ASR op 100% load zit en er moet dan ook nog eens QOS toegepast worden dan kun je wel raden wat er gebeurd...
Dit is zover ik begrijp alleen op de ASR4xxx serie en niet op de modernere ASRs gelukkig.
Er is maar 1 echte oplossing en dat is de hardware vervangen bij de klanten en de oude POP's
Dit is echter aardig prijzig en daarom probeert reggefiber al sinds 2009 een magische firmware te maken/krijgen wat ze niet gaat lukken aangezien het een hardware probleem is.

Hikkende IPTV
etc etc

Ook voor deze klanten geldt. Als de snelheid niet wordt gehaald, geeft dit aan bij XMS / Webcare. Ze kunnen ongetwijfeld wel een passende oplossing verzinnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing Ipad App

Glashart Media geeft aan dat er vanwege een onvoorziene interesse voor de Ipad applicatie er wat problemen opgetreden zijn waardoor de Ipad applicatie niet werkt. De verwachting is dat de problemen in de loop van de dag worden opgelost. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
@fast-server:

Oude klant ben ik niet, want het glas ligt pas sinds vorig jaar september / oktober in de grond bij ons. M'n aansluiting heb ik ergens sinds medio oktober. Kan wel zijn dat de POP nog over oudere hardware beschikt? Ik weet niet precies waar die zit, maar "over 't spoor" ligt het glas er al wel heel wat langer. Dus als 't daar vandaan komt zou dit te verklaren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als het er pas ligt zul je wel een Genexis hebben.

De "oude" portaal CPE's zijn allemaal Packetfront (42networks) DRG 500 zover ik weet.

hier ligt al sinds eind 2003 begin 2004 glas en ik heb een CPE zoals onderstaande afbeelding maar dan met rood merk logo van "42Networks"

Afbeeldingslocatie: http://www.buit.org/wp-content/uploads/2009/01/dscn4956.jpg

Bij mij zit het bovenste gedeelte van de modem geeneens goed gemonteerd, ik kan het bovengedeelte (CPE zelf) er afhalen zonder enige zegels te verbreken.

[ Voor 41% gewijzigd door fast-server op 19-01-2012 16:30 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
* White_Collar kijkt naar de foto

Dat is de packetfront met 8 poorten. Oude tijden herleven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:26:
* Fiber kijkt naar de foto
Die heb ik ook! Met een losse beige/rode DRG voor telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.google.com/images?q=tbn:ANd9GcSebuAqYiYrXsQl8c5PWI5EbHVj7M3KGOT4iR32vN3MZ4DksYhG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
fast-server schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:23:
[...]Bij mij zit het bovenste gedeelte van de modem geeneens goed gemonteerd, ik kan het bovengedeelte (CPE zelf) er afhalen zonder enige zegels te verbreken.
Dan zijn ze hier ook slordig geweest, want ook hier geen zegels (op een genexis). Aan de andere kant hebben zegels niet veel nut aangezien er 3 vezels door mijn meterkast lopen en nog eens een stuk of 9 door de kruipruimte. Genoeg andere plekken om te vernaggelen/aftappen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:45:
Leuk voor je, maar er zijn mensen die het wel gebruiken.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
@fast-server:

Nee, ik heb echt een PacketFront, de DRG 600 (2e type als afgebeeld aan begin van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Caelorum schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:27:
[...]

Dan zijn ze hier ook slordig geweest, want ook hier geen zegels (op een genexis). Aan de andere kant hebben zegels niet veel nut aangezien er 3 vezels door mijn meterkast lopen en nog eens een stuk of 9 door de kruipruimte. Genoeg andere plekken om te vernaggelen/aftappen dus :P
Het gaat niet alleen om het verzegelen, de CPE zit helemaal niet vast en je kan hem zo heen en weer bewegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:44:
[...]

Het gaat niet alleen om het verzegelen, de CPE zit helemaal niet vast en je kan hem zo heen en weer bewegen!
Was hier in Leiden ook, de enige schroeven die ze vast gemaakt hebben zitten in het deel waar de aansluitingen ook zitten, de schoeven aan de binnenkant van het bovendeel ( daar zit je vezel ook in een lus om wat nokjes heengedraaid voor het geval dat ie breekt) zijn geen schroeven geplaatst.
Geen verzegeling en zelfs het plaatje wat over je vezelaansluiting zit welke met 4 schroefjes hoort vast te zitten,waar je er van 2 officieel niet bij kan komen zat los.
Alleen de 2 schroefjes die in het aansluiting paneel zit zaten er in,de 2 overige ontbraken.
Losdraaien en je kan zo bij de 2 stekkertjes van je vezel.. dat is ook bij de buren zo..
Ik heb nu de DRG-600 en die werkt perfect en heb nog niet gekeken of daar wat los zit.

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
Rekenblok schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:26:
* boswandeling kijkt naar de foto

Maak er maar een een grapje je van... zoals ik al gedacht en geschreven had. Ik mag betalen voor 100 mbit maar krijg tijdens een film op tv in hd maar 80 mbit....

Oude tijden herleven :P #fail!

Vervangen die ouwe troep! wees goed voor je klanten! probeer ze te behouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De 100Mbps Genexis CPE's halen gecombineerd ook maar 170Mbps, daar gaat IPTV ook nog vanaf.
Dit merk je echter alleen maar als je ook je upload vol maakt (zakt de download)

Reggefiber kan dus alleen maar een echte 100/100Mbps verbinding leveren op de Gigabit Genexis CPE's...echter zijn die maar beschikbaar in 2 straten o.i.d.

Ze kunnen in meer als 99% van de gevallen (100Mbps klanten) niet leveren wat ze beloven aangezien de hardware dit niet toelaat.

Je krijgt als 100Mbps klant dus minimaal 15% minder als waar je voor betaald.

[ Voor 8% gewijzigd door fast-server op 19-01-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Alle amino`s uit en ik haal denk iet van 98 mbit zo rond de 11.5 MB/sec zodra ik HD kanaal aanzet ga ik naar de 9 a 10 MB/sec als mijn vriendin tijdens het strijken (goed geregeld in de slaapkamer ook MTV aan dan hou ik 8 a 8.5 MB/sec over.

Ga er gelukkig niet dood aan..... maargoed als je voor 10 euro peren koopt moet niet 15 procent rot zijn :)
Dan ga je terug naar de winkel om alsnog die 15 % rotte peren te ruilen voor nieuwe.

Dus XMS! kom eens concreet met een oplossing ?

[ Voor 17% gewijzigd door boswandeling op 19-01-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MiK schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:19:
[...]

Maak er maar een een grapje je van... zoals ik al gedacht en geschreven had. Ik mag betalen voor 100 mbit maar krijg tijdens een film op tv in hd maar 80 mbit....

Ik heb hier ook een packetfront + 100 mbit. zelfde probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Meultje schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:44:
@fast-server:

Oude klant ben ik niet, want het glas ligt pas sinds vorig jaar september / oktober in de grond bij ons. M'n aansluiting heb ik ergens sinds medio oktober. Kan wel zijn dat de POP nog over oudere hardware beschikt? Ik weet niet precies waar die zit, maar "over 't spoor" ligt het glas er al wel heel wat langer. Dus als 't daar vandaan komt zou dit te verklaren zijn.
In Soest is de nieuwbouw de 6poorts packetfronts. Zijn goede apparaten en in de POPs staat zover ik begrijp ook moderne apparatuur. Daar zijn ze nu aan het bouwen, dus hoeft niet per cé genexis te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 19-01-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
MiK schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:57:
Alle amino`s uit en ik haal denk iet van 98 mbit zo rond de 11.5 MB/sec zodra ik HD kanaal aanzet ga ik naar de 9 a 10 MB/sec als mijn vriendin tijdens het strijken (goed geregeld in de slaapkamer ook MTV aan dan hou ik 8 a 8.5 MB/sec over.
[...]
Dus XMS! kom eens concreet met een oplossing ?
@webcare: ik denk dat XMS er goed aan doet om de bewoording aan te passen bij de 100Mbit/s optie. Als je de klanten uitlegt dat ze TOT 100 Mbit/s krijgen omdat TV er nog af gaat en ze dus iets van 80 Mbit/s krijgen op het moment dat ze twee TV-streams gebruiken dan mag ieder voor zich bepalen of hij daar die 15 euro voor over heeft.
Ik heb nu zelf ook 100 (gratis als lokkertje bij aangaan van een 1-jarig contract begin vorig jaar), maar ik denk niet dat ik het houdt als ik er 15 euro voor moet gaan betalen. Mijn usenet downloads draaien op de achtergrond en zijn door mijzelf al gethrotteld omdat ik niets wil merken van de load die het genereert. Dan maar een kwartiertje extra wachten. Ik maak die extra 50Mbit/s nooit vol, en voor een consumentenlijn is het prima. Sterker nog, 50Mbit/s is al heel veel meer dan menig bedrijf naar de eigen webstraat heeft liggen...

Oftewel: prima produkt, meer hoeft echt niet, maar vertel wel de waarheid. En doe dat vooral vooraf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiK schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:19:
[...]

Zou je je adresgegevens willen sturen? Dan maak ik een ticket naar de netwerkbeheerder. Mogelijk kan dit probleem voor je verholpen worden. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
ik denk ook dat reggefiber langzamerhand de glasvezel kasjes moet gaan vervangen naar 1 gbit ipv 100mbit netwerk interface

eerder stap ik niet over naar 100 mbit ga niet voor 80 mbit betale omdat me hd tv er af gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Horza2011 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:04:
ik denk ook dat reggefiber langzamerhand de glasvezel kasjes moet gaan vervangen naar 1 gbit ipv 100mbit netwerk interface

eerder stap ik niet over naar 100 mbit ga niet voor 80 mbit betale omdat me hd tv er af gaat
Die HD TV gaat er toch wel af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Horza2011 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:04:

Linksom of rechtsom, het TV signaal gaat toch al van de internetsnelheid af. Zo werkt IPtv nou eenmaal.

edit: @Da-WiZZy0n: Je was me voor...

[ Voor 5% gewijzigd door debom op 20-01-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
debom schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:15:
[...]

Linksom of rechtsom, het TV signaal gaat toch al van de internetsnelheid af. Zo werkt IPtv nou eenmaal.
Welnee! Het gaat er nu vanaf omdat er een beperkende factor in het spel is waardoor er maar tot 100Mbps doorgegeven kan worden. Dan gaat het eraf... Blijf je onder die beperkende factor dan gaat het er niet vanaf, zie de 50Mbps verbinding. Wanneer je er dus een 1Gbps CPE neerhangt en de wijkcentrale staat ook op een Gb swich, ligt de beperkende grens op 1Gbps, bij een abonnement van 100, 200 of 500Mbps kom je daar nog niet aan, dus gaat het er ook nog niet vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
dat is niet waar heb nu 50 mbit en merkt niet dat er nu internet snelheid afgaat als me hd tv aanstaat en ook nog als die hd tegelijkertijd aan het opnemen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horza2011 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:26:
dat is niet waar heb nu 50 mbit en merkt niet dat er nu internet snelheid afgaat als me hd tv aanstaat en ook nog als die hd tegelijkertijd aan het opnemen is
Klopt.

Technisch maximum van een poort is 100Mbps.
Als er dus bijvoorbeeld 15 Mbps Multicast overheen gaat voor IPTV, blijft er dus 85 Mbps downstream over voor overige diensten zoals Internet en VoIP.

Een klant met een 50 Mbps aansluiting heeft dus theoretisch 50 Mbps over voor additionele multicaststreams en zal weinig degradatie merken wanneer IPTV wordt gekeken.

We kunnen er helaas niet meer doorhen jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend vroeg heeft er een change plaatsgevonden op het IPTV-verkeer.

Probleem was dat we nogal wat glitches optraden sinds er wat wijzigingen hebben plaatsgevonden in de naar ons gestuurde streams vanaf de bron Technicolor.

Ga geen technische details geven.maar wij zagen dit ook in de meet-tools voor onze Multicast-groepen.

Sinds de change vanochtend zijn de grafieken in onze tooling vanaf zo'n 07:00 uur weer vrij van glitches.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg: goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:25:
Freeze probleem

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:01:

Probleem was dat we nogal wat glitches optraden sinds er wat wijzigingen hebben plaatsgevonden in de naar ons gestuurde streams vanaf de bron Technicolor.

Ga geen technische details geven.maar wij zagen dit ook in de meet-tools voor onze Multicast-groepen.

Sinds de change vanochtend zijn de grafieken in onze tooling vanaf zo'n 07:00 uur weer vrij van glitches.
Vanmorgen (omstreeks 10:00uur) heb ik m'n Genexis gedurede een uur van de stroom afgehaald. Daarna weer ingeplugd. Zojuist ook nog even op m'n Amino M540 een software update gedaan via het menu. (nog steeds op hardware versie 00, 2.3.5-Ax4x-opera10, zt6-ax4x-2.3.5.1)
Het valt me trouwens op dat telkens na een software-update het beeld weer teruggezet wordt naar 'standard definition'.
Ik heb een Panasonic HD ready televisie. Is het beter om de tv de downscaling naar 720p te laten doen, en dus de Amino op1080p te zetten, of juist de Amino de downscaling te laten doen? (misschien scheelt dit in de benodigde bandbreedte?)
Beide keuzes hadden overigens geen invloed op de geluidshaperingen die ik heb.

Tevens heb ik de geluidshaperingen een beetje in de gaten gehouden. Meestal gebeurde dit tijdens het journaal en GTST, oftewel, waarschijnlijk dus veel-bekeken programma's.

Ik hoop dat de change van vanmorgen verbetering geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bandbreedte zal het zeker niet opleveren... de streams blijven gewoon als 1080i binnen komen. Het zal dus puur afhangen van de kwaliteit van de de-interlacer/downscaler in de Amino of je TV. Als je TV hd-ready is zal hij wrs. een native resolutie voor 720p hebben. Dan is het denk ik sowieso het handigst als je óf op 720p uitstuur, óf 1080i.

Als je de Amino instelt op 1080p (dat is dan mijn redenering), dan gaat je Amino dus de eerste bewerking doen door te de-interlacen. Vervolgens moet je TV het nog weer downscalen.

maar goed, de vraag is of het verschil gaat zien :).

Hmmm... overigens wel grappig... als de freezes inderdaad voor komen bij massaal bekeken programma's (multicast troubles?), verklaart dat mss waarom ik er geen last van heb gehad :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:35:
Bandbreedte zal het zeker niet opleveren... de streams blijven gewoon als 1080i binnen komen. Als je TV hd-ready is zal hij wrs. een native resolutie voor 720p hebben. Dan is het denk ik sowieso het handigst als je óf op 720p uitstuur, óf 1080i.

Hmmm... overigens wel grappig... als de freezes inderdaad voor komen bij massaal bekeken programma's (multicast troubles?), verklaart dat mss waarom ik er geen last van heb gehad :+
Goeie tip! Ik wist niet dat de streams op 1080i binnenkomen. Mijn HD Ready TV in inderdaad 720p native. Ik zal eens kijken of ik verschil zie tussen laten downscalen door de Amino, of door de TV.

PS: De geluidshaperingen tijdens GTST zijn niet door mijzelf geconstateerd, maar door mijn vrouwlief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bij mij was het vooral af en toe een geluidshapering, maar gistere op RTL4tijdens de film Angels & Demons, was het om het kwartier raak met gekuid en ook beeld dit keer (M540)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het probleem van haperend geluid bij IPTV sneller op te lossen, ontvangen wij graag de volgende gegevens.

- Adresgegevens
- Type settopbox
- MAC adres settopbox
- Settopbox ID (deze is te vinden via menu,instellingen,over deze settopbox)
- Is de settopbox al een keer vervangen?
- Aantal seconden van hapering/onderbreking
- Merk + model TV
- Wijze van aansluiten (Scart,HDMI,rechtstreeks of via audio set)
- Is er getest op een andere TV?, (voer indien mogelijk een software update uit op de TV) - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:09:
Om het probleem van haperend geluid bij IPTV sneller op te lossen, ontvangen wij graag de volgende gegevens.

- Adresgegevens
- Type settopbox
- MAC adres settopbox
- Settopbox ID (deze is te vinden via menu,instellingen,over deze settopbox)
- Is de settopbox al een keer vervangen?
- Aantal seconden van hapering/onderbreking
- Merk + model TV
- Wijze van aansluiten (Scart,HDMI,rechtstreeks of via audio set)
- Is er getest op een andere TV?, (voer indien mogelijk een software update uit op de TV) - Sophie
Ik was gisteren bij mijn buurman om wat pc problemen op te lossen, ik kan je dus niet alle gegevens verschaffen maar het was behoorlijk raak,er was eigenlijk nauwelijks naar te kijken.
Aangezien ik denk dat je mijn gegevens wel uit je hoofd kent,trek je 5 van mijn huisnummer af en je hebt het adres.
Amino 110
Merk TV: JVC met beeldbuis aangesloten via scart.
Duur onderbreking, variabel,van hikken tot complete uitval van 2 seconden waarbij het beeld ook nog wegviel ( 50 megabits dus reserve zat ).
Er is getest met een andere tv en een andere 110,maakt niet uit.
Andere gegevens kan ik niet verstrekken omdat ik dan vrees nieuwe pc problemen te moeten oplossen.
Volgens mij heeft ie zijn DRG vaker gereset dan dat ie eet.
@Mr._Jinx:
Mr. Jinx in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"
Wij hebben zowel xms internet als Ziggo dtv/internet maar om tv te kijken via de Ziggo app wordt gekeken naar het ip, mijn internet beneden is XMS, mijn zoon's internet boven is Ziggo.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 20-01-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:39:
Storing Ipad App

Glashart Media geeft aan dat er vanwege een onvoorziene interesse voor de Ipad applicatie er wat problemen opgetreden zijn waardoor de Ipad applicatie niet werkt. De verwachting is dat de problemen in de loop van de dag worden opgelost. - Sophie
De problemen zijn inmiddels verholpen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:18:
[...]

Zou je je adresgegevens willen sturen? Dan maak ik een ticket naar de netwerkbeheerder. Mogelijk kan dit probleem voor je verholpen worden. -Sophie
DM is verstuurd :)

Het zou leuk zijn als het idd opgelost kon worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

@Webcare

Leiden / 2316NR : Analoge TV mist een tiental zenders. Een aantal zenders staan op zwart waaronder RTL8 en Glashartmedia Info kanaal. Andere hebben een screen saver met een phillips logo.

Is al sinds gister middag. Had de vrouw gevraagd of ze vandaag wilde bellen, maar dat is haar ontschoten.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

j1nx schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 19:30:
[...]
Andere hebben een screen saver met een phillips logo...
Doe eens opnieuw zenders scannen... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ all > Ik zat net even wat in het menu te kijken van mijn Amino M540.
Toen viel mij op dat bij >Instellingen er een optie bijstaat die mij nog nooit is opgevallen,
genaamd >Apparaten.
Hier kun je een >Nieuw apparaat toevoegen.
Welke functie heeft dit momenteel, of gaat er komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
@Famous,
deze functie heb ik van de week voor het eerst gebruikt toen ik mijn iPad met de stb moest connecten. Mijn iPad staat daar nu dus als apparaat vermeld. Mogelijk dat ze het dus toe hebben gevoegd voor (o.a.) de apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:26:
@ all > Ik zat net even wat in het menu te kijken van mijn Amino M540.
Toen viel mij op dat bij >Instellingen er een optie bijstaat die mij nog nooit is opgevallen,
genaamd >Apparaten.
Hier kun je een >Nieuw apparaat toevoegen.
Welke functie heeft dit momenteel, of gaat er komen?
Goeie morgen! :Y) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:01:

Ik kan je zeggen dat op het WDGO netwerk vanavond nog diverse keren freeze zich hebben voorgedaan, +/- 1 seconde per uur.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je geen iPad hebt en dus ook de instructies voor het instellen van de app niet hebt gelezen..... kan ik me voorstellen, dat je dit gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:35:
Geen geluidshaperingen gisteren tijdens The Voice of Holland. Lijkt me een goede test voor 'massal bekeken programma' ;) Misschien dat de recente wijzigingen positief effect hebben? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

@Rekenblok
XMS werkt niet met insteekkaarten daarnaast is er voor een packetfront helemaal geen insteekkaart nodig.
Inmiddels is het bevestigd dat de insteekkaart mist en is de STB binnen. Op de enige UTP poort die erop zit kan ik internet krijgen OF IPTV. Weet je wellicht een mogelijkheid om, tot de insteekkaart binnen is, zowel internet als IPTV te kunnen gebruiken over 1 poort? Ik heb een doodnormale switch geprobeerd maar dat werkte helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
buzzlightyear schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:39:
@Rekenblok
[...]

Inmiddels is het bevestigd dat de insteekkaart mist en is de STB binnen. Op de enige UTP poort die erop zit kan ik internet krijgen OF IPTV. Weet je wellicht een mogelijkheid om, tot de insteekkaart binnen is, zowel internet als IPTV te kunnen gebruiken over 1 poort? Ik heb een doodnormale switch geprobeerd maar dat werkte helaas niet...
Nope, dat kan helaas niet.

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 21-01-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeGato23 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 09:33:
[...]

Geen geluidshaperingen gisteren tijdens The Voice of Holland. Lijkt me een goede test voor 'massal bekeken programma' ;) Misschien dat de recente wijzigingen positief effect hebben? Ben benieuwd!
Het is sowieso wel een apart gegeven dat in dit geval zowel WGDO (xms, deel Lijbrandt) als WMP+ (KPN) klanten er last van hebben. Even er van uitgaande dat de meeste XMS klanten hier nog op wgdo zullen zitten.

OP WMP+ was er gisteren aan het einde van de middag even een algehele blackout van heel IPTV, zowel voor KPN klanten als KPN WMP+ klanten (die van KPN alleen de streams krijgen).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Maar nee, dat kan helaas niet.
Dank voor je reactie. Dat wordt dus geduldig afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:25
Ben ik de enige die redelijk vaak e-mail voor "annette@xmsnet.nl" in m'n XMS mailbox krijg?
(het TV probleem lijkt hier trouwens opgelost, bedankt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Heet je vriendin dan geen Annette...? ;) Wie is de afzender? Krijg je verder nog veel spam en andere zooi binnen? Hoeveel ongeveer? Gebruik je de XMS mailbox ook voor andere mail behalve de XMS facturen en nieuwsbrieven etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
theblindman schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:09:
Ben ik de enige die redelijk vaak e-mail voor "annette@xmsnet.nl" in m'n XMS mailbox krijg?
Ik kreeg vorige week een handjevol mails met de melding "Undelivered Mail Returned to Sender" op mijn xms-adres. Ik zou blijkbaar vanaf dat adres Duitstalige mails/spam verzonden hebben, waarvan er een paar niet te bezorgen waren.
Blijkbaar gebruikt iemand mail-adressen van XMS om te spammen. Misschien wordt Annette daar ook voor "misbruikt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:25
Fiber schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:21:
Heet je vriendin dan geen Annette...? ;) Wie is de afzender? Krijg je verder nog veel spam en andere zooi binnen? Hoeveel ongeveer?
Nee, dat zou ik wel weten :+ Er hangen wel een paar aliassen aan m'n XMS box, maar geen annette ;)
De afzender was in dit geval mbutler [at] tsulaw.edu, maar het is ook wel eens (ff snel uit outlook geplukt)
- pascal [at] knebler.com
- oatrgalvacg.4185 [at] kimsufi.com
- reyer [at] kimsufi.com
- ygao [at] pas.rochester.edu
- knubben07 [at] home.nl
Het gaat om +- 2 mailtjes per week, dat valt opzich nog wel mee. Ruim een maand geleden waren dat er +- 2 per dag.
Fiber schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:21:
Gebruik je de XMS mailbox ook voor andere mail behalve de XMS facturen en nieuwsbrieven etc.?
Nee, eigenlijk niet. Ik laat het doorsturen naar een andere mailbox, omdat ik het gebrek aan IMAP erg onhandig vind :)
ArjenB64 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:58:
[...]

Ik kreeg vorige week een handjevol mails met de melding "Undelivered Mail Returned to Sender" [...]
Dit viel mij een tijdje terug ook op inderdaad. Ik dacht eerst dat die meldingen ook spam waren, maar ze lijken authentieke deliveryfailures te zijn? (kan daar zo snel even geen voorbeeld van vinden) Misschien zit er ergens een lek in de SMTP-servers?

Ik plaatste dit bericht nu pas, omdat er bij m'n laatste spammailtje voor het eerst een virus werd meegestuurd. Gelukkig wees de virusscanner van XMS me daar op:
Bericht van Invoice <mbutler@tsulaw.edu> zaterdag 21 januari 2012 @ 1:59:
Geachte lezer,

Er is een e-mail aan u toegezonden waarin een of meer virussen zijn aangetroffen. Omdat u gebruik maakt van de mogelijkheid om uw e-mail te laten scannen op de aanwezigheid van virussen, is de inhoud van de e-mail vervangen door dit bericht. Onderaan dit bericht vindt u het virusrapport.
[...]

------------ virus info ------------
File : Report.zip/Report.Docx__________________________________________________________________.exe
Status : infected
Virus : Trojan-Downloader.Win32.Small.cfdq

[ Voor 9% gewijzigd door theblindman op 21-01-2012 17:44 . Reden: E-mail adressen "ge[at]" + quotes verkort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Geen wereldramp dus. Maar als je het lastig vindt en je dat mail adres verder toch nauwelijks gebruikt kun je hem ook zelf wijzigen op mijn.xmsnet.nl. Je factuur adres verandert automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
@ Webcare,

De helpdesk is net gesloten maar ik krijg continue een "502 No accountsharing" op de newsserver van XMS (betaald).

Ik heb password al aangepast maar probleem blijft (vermoed dus niet dat er een ander daadwerkelijk op het account zit). Er is ook geen andere SW die op de newserver zit. Is dit een algemene storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
tyfoon_2 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:52:
@ Webcare,

De helpdesk is net gesloten maar ik krijg continue een "502 No accountsharing" op de newsserver van XMS (betaald).

Ik heb password al aangepast maar probleem blijft (vermoed dus niet dat er een ander daadwerkelijk op het account zit). Er is ook geen andere SW die op de newserver zit. Is dit een algemene storing?
Kun je ook even melden bij XS News zelf, die hebben 7 dagen per week support tot 03:00 's nachts:
http://www.xsnews.com/Support/Support.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03:34
tyfoon_2 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:52:
@ Webcare,

De newsserver doet het hier gewoon, dus geen algemene storing. Of er was tijdelijks iets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:03

BLACKfm

o_O

Hallo,

Iemand die in Arnhem toevallig last heeft van een trage upload? Speedtest.net geeft maar 2 Mbit aan.
Ik heb wel iemand die met ongeveer 6Mbit iets van mijn server af trekt, maar dat zou ook de enige persoon moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1723106806.png

Dit zijn toch geen normale getalletjes voor 50/50 met een bedraade lan verbinding?

Litebit.eu voorraad check :).

Pagina: 1 ... 30 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.