XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
Als je aan de ASR van 1 gbps blijft hangen wel, denk ik.
Maar als je ook op de ASR terug gezet wordt naar een andere asr die max 100 mbit aan kan. Dan zal de 100 mbit weer in zakken als je iptv afneemt.

[ Voor 31% gewijzigd door White_Collar op 15-01-2012 22:11 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:09:
Maar als je ook op de ASR terug gezet wordt naar een andere asr die max 100 mbit aan kan. Dan zal de 100 mbit weer in zakken als je iptv afneemt.
Gelukkig heb ik geen digitale tv dus bij mij gaat er niets vanaf maar volgens de stats zit mijn hoogste piek aan de 6 ( 6,3) megabites per seconde, ik heb 100 mbits abbo dus zou tegen de 12 Mebabytes moeten lopen bij xms, bij ziggo ( 120 mbits ) zit ik tegen de 14 ( 13,8) Megabytes aan vanavond, zelfde file,zelfde server.
Niets aan de hand bij de Amsix.
Iedere keer in het weekeind is usenet niet vooruit te branden en ik gebruik niet de XMS newsserver.
@Operatortje + @Webcare, er zit iets nog echt goed fout, en nee er download niemand anders en ik gebruik geen DTV die van de stream afgaat.
Er is iets behoorlijks mis.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 15-01-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

@ Webcare,
Voor mijn maatje heb ik een Zyxel2812HNU-F1 op mijn FTU werkend gekregen, om daarna op zijn FTU aan te sluiten.
Hij heeft een 10/10 abo sinds oktober, maar wil er nu pas gebruik van maken.
Echter krijg ik geen verbinding, ook niet als ik een laptop, bedraad rechtstreeks op zijn glasvezelmodem aansluit.
TV wil hij later gaan gebruiken, dus hebben we niet geprobeerd.
Op het modem branden alle lampjes, er is een verbinding.
Gezien de rekeningen die hij al gekregen heeft, lijkt activering mij niet aan de orde.
Wat zie ik over het hoofd?

NB, overigens is hier in 3931 de verbinding behoorlijk brak.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:35

Fiber

Beaches are for storming.

L201 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:06:
[...]
Maar stel nu dat ik een upgrade naar 200Mbps aanvraag (Zeewolde), mijn CPE zal dan vervangen moeten worden voor een 1Gbps (?) variant. Als ik daarna terugschakel naar 100 heb ik nog steeds de 1Gbps, haal ik dan wel de volle 100Mbps?
Volgens mij sluit je voor die 200 Mbit sowieso een nieuw contract af voor 1 jaar o.i.d. Dus je kan dan niet na een maandje of zo al weer terug schakelen naar 100 Mbit.

Maar goed, in Zeewolde heb je die optie tenminste. Wanneer gaan ze dat nou eens verder uitrollen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
L201 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:06:
[...]

Wat ik me eigenlijk al een tijdje af heb zitten vragen.. Als je nu een CPE hebt die meer aankan, hou je dan wel die 100Mbps, of gaat er dan nog steeds je IPTV vanaf?

Ik heb nu 50Mbps en heb geen zin in een upgrade naar 100 waarbij mijn IPTV er nog eens vanaf gaat en ik dus effectief 75/80/whatever overhoud. Maar stel nu dat ik een upgrade naar 200Mbps aanvraag (Zeewolde), mijn CPE zal dan vervangen moeten worden voor een 1Gbps (?) variant. Als ik daarna terugschakel naar 100 heb ik nog steeds de 1Gbps, haal ik dan wel de volle 100Mbps?
Klopt, je CPE zal dan vervangen worden voor de 1 Gbit versie. Ik ga overstappen naar Tweak 200, ik wordt dan eerst op 100 Mbit gezet, en dan wordt het verzoek ingediend bij Reggefiber om de CPE te gaan vervangen, en uiteraard moet er nog omgeprikt worden in de POP.
Rekenblok schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:09:
Is dat wel logisch? Dat moet manueel gebeuren terwijl van 200 --> 100 Mbit gewoon een software matige instelling is (toch?).

Wat ik weet van Zeewolde is dat er maar een handjevol mensen gebruik maken van de 200 Mbit variant, dus nog zat 1 Gbit poorten vrij. Zo lang die tarieven zo hoog blijven zullen niet veel mensen overstappen.

Bij Tweak betaal je het eerste jaar maar 73,- voor een 200 Mbit totaal pakket, incl. Amino 130m en 100 Mbit usenet. Erg aantrekkelijk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:34:
Ik mis sinds een maand de NL ondertiteling op TV5, kan alleen nog kiezen tussen Russisch en Frans.
Dacht eerst dat het van TV5 kant was gestopt, maar zag dat Ziggo nog steeds NL ondertiteling doorgeeft.

Kan dat opgelost worden?
Gaat het hier over het IPTV of DVB-C signaal en over TV 5 Monde (kanaal 421) of TV 5 (kanaal 533) :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:14:
[...]

Gaat het hier over het IPTV of DVB-C signaal en over TV 5 Monde (kanaal 421) of TV 5 (kanaal 533) :) -Tim
Sorry, gaat over DVB-C en ja dat is volgens mij TV5 Monde

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:00:
Usenet zit weer aan de 5 MBits per seconde, via ziggo wel 12.. wat is er toch steeds mis ?
Er is een nieuwe melding naar de netwerkbeheerder verzonden voor onderzoek -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horza2011 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:44:
de download snelheid van usenet is weer ingezakt 4000kb van de 6250kb

blijkbaar doet dit probleem alleen in het weekend voor

ik gebruik overing download2day als provider
Kan je ons via DM je adresgegevens doorsturen dan kunnen wij er melding van maken naar de netwerkbeheerder :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:51:
@ Webcare,
Voor mijn maatje heb ik een Zyxel2812HNU-F1 op mijn FTU werkend gekregen, om daarna op zijn FTU aan te sluiten.
Hij heeft een 10/10 abo sinds oktober, maar wil er nu pas gebruik van maken.
Echter krijg ik geen verbinding, ook niet als ik een laptop, bedraad rechtstreeks op zijn glasvezelmodem aansluit.
TV wil hij later gaan gebruiken, dus hebben we niet geprobeerd.
Op het modem branden alle lampjes, er is een verbinding.
Gezien de rekeningen die hij al gekregen heeft, lijkt activering mij niet aan de orde.
Wat zie ik over het hoofd?

NB, overigens is hier in 3931 de verbinding behoorlijk brak.
Zou je de adresgegevens via DM naar ons kunnen sturen? Wij onderzoeken graag met je waardoor de verbinding niet werkt op dat adres. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:10:
Probleem lijkt inderdaad nog niet helemaal opgelost te zijn.
Haal nu max 7 mb/s i.p.v 11 mb/s

Sorry Operatortje, je mag weer aan de slag vrees ik ;) :Y)
En voor jou dezelfde vraag Rekenblok: kan je via DM je adresgegevens naar ons sturen ? :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:34:
Ik mis sinds een maand de NL ondertiteling op TV5, kan alleen nog kiezen tussen Russisch en Frans.
Dacht eerst dat het van TV5 kant was gestopt, maar zag dat Ziggo nog steeds NL ondertiteling doorgeeft.

Kan dat opgelost worden?
Er is een melding gemaakt naar de netwerkbeheerder om dit te laten herstellen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:49:
[...]

En voor jou dezelfde vraag Rekenblok: kan je via DM je adresgegevens naar ons sturen ? :) -Tim
Whoehahahaha heerlijk wakker worden zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last van schokkend beeld? Of dat het geluid enkele sec. wegvalt? Dit is vooral op de RTL zenders, ik heb een amino 130 kastje. Of zou dit soms m'n TV zelf zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik merk dat laatste tijd inderdaad ook dat er wat signaal problemen lijken te zijn, o.a. op de RTL's, maar gisterenavond ook op Comedy Central Family...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, dat is hier ook opgevallen bij RTL4, andere zenders trouwens niet bekeken. De PVR hier (532). Misschien problemen in de stream?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Operatortje/@webcare

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/dr691.jpg

Dit was gisteren.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2r3frf6.jpg

En hier die van vandaag
Duidelijk is te zien dat die van gisteren op ful download veel lager en veel meer varierend was als die van vandaag.
Om het eerlijk te houden heb ik 2 dezelfde films gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Ik wilde het hier ook nog even onder de aandacht brengen: http://xmsnet.nl/product-nieuws/hd-ontvanger-gratis-bij-xms

Ik heb de vraag zaterdag 7 januari reeds belegd bij het huis in Amersfoort. Afgelopen zaterdag werd ik daarover teruggebeld. Nogmaals gewezen op de website. Hier staat toch duidelijk dat je vanaf 3 Augustus bij ELK interactief pakket recht hebt op een HD box, ipv de mooie grijze SD box. Ik heb in september mijn aansluiting gekregen.

Misschien dat hier meerdere mensen zijn die ook in augustus of later huin bestelling hebben geplaats.

Verder ben ik zeer tevreden over XMS maar er wordt wel heel moeilijk gedaan over een toezegging die op de website wordt gemaakt en niet wordt nagekomen.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muppet99 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:20:
Ik wilde het hier ook nog even onder de aandacht brengen: http://xmsnet.nl/product-nieuws/hd-ontvanger-gratis-bij-xms

Ik heb de vraag zaterdag 7 januari reeds belegd bij het huis in Amersfoort. Afgelopen zaterdag werd ik daarover teruggebeld. Nogmaals gewezen op de website. Hier staat toch duidelijk dat je vanaf 3 Augustus bij ELK interactief pakket recht hebt op een HD box, ipv de mooie grijze SD box. Ik heb in september mijn aansluiting gekregen.

Misschien dat hier meerdere mensen zijn die ook in augustus of later huin bestelling hebben geplaats.

Verder ben ik zeer tevreden over XMS maar er wordt wel heel moeilijk gedaan over een toezegging die op de website wordt gemaakt en niet wordt nagekomen.
Ik verwacht dat dit om de amino 140 gaat. Deze is zowel met een scart als hdmi kabel aan te sluiten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:28:
[...]

Ik verwacht dat dit om de amino 140 gaat. Deze is zowel met een scart als hdmi kabel aan te sluiten. - Sophie
Hij bedoelt dat er een HD ontvanger beloofd wordt en hem een SD ontvanger geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
@XMS_webcare: Is het mogelijk dat je de opname-tijd per *opname* kan rekken (een paar minuten eerder beginnen of juist langer door laten lopen) en niet zo als nu het geval is generiek voor alle opnames? Ik heb maar weer het darts-finale om 5 minuten gemist omdat ik het zo onhandig vind *elke* opname 10 minuten uit te laten lopen daar ik dan niet meer aaneensluitend op kan nemen :(

Ik hoop het is duidelijk wat ik bedoel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:10:
Probleem lijkt inderdaad nog niet helemaal opgelost te zijn.
Haal nu max 7 mb/s i.p.v 11 mb/s

Sorry Operatortje, je mag weer aan de slag vrees ik ;) :Y)
Er is een melding verzonden naar de netwerkbeheerder, Webcare houd het in de gaten voor je :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:28:
[...]

Beste Sophie,

Het gaat hier inderdaad om de SD ontvanger die ik heb ontvangen. Dus zonder een HDMI poort.

@Nick: gefeliciteerd u gaat door voor de magnetron :)

[ Voor 7% gewijzigd door muppet99 op 16-01-2012 14:20 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

HBO Nederland zou het zenderpakket niet beperkt willen houden tot het verzorgingsgebied van Ziggo; op termijn moeten de betaalzenders ook bij andere tv-aanbieders beschikbaar komen. Wanneer dat gebeurt, is onduidelijk.
nieuws: Ziggo geeft vanaf volgende maand betaalzenders HBO door

Is er al enig zicht op een datum wanneer XMS/GHM dit gaat leveren? Ik ben normaal niet zo van de Plus paketten, maar dit is toch wel heel interessant.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muppet99 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:19:
[...]

Beste Sophie,

Het gaat hier inderdaad om de SD ontvanger die ik heb ontvangen. Dus zonder een HDMI poort.

@Nick: gefeliciteerd u gaat door voor de magnetron :)
Zou je je adresgegevens via DM of e-mail willen sturen? Wij kijken graag wat wij voor je kunnen doen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
U heeft DM :)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:54:
[...]

Is er al enig zicht op een datum wanneer XMS/GHM dit gaat leveren? Ik ben normaal niet zo van de Plus paketten, maar dit is toch wel heel interessant.
Volgens mij komt de helft van mijn Sickbeard lijst bij HBO vandaan. Ik zou ook zeer geintresseerd zijn!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
j1nx schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:50:
@Webcare

Mag ik wederom vragen, wanneer jullie denken dat de website aangepast gaat worden en de misleidende verkoop truukjes aangepast worden.

Nogmaals;
[afbeelding]
We waren het toch eens dat als je een opsomming maakt onder een "doosje/pakket" met daar naast "een prijs", dat de opsomming dan toch is wat je krijgt voor die vermelde prijs ! Je kan dan niet het hele IPTV + Gratis ontvanger ineens in een (achter een verborgen) uitklap menuutje plaatsen waar je ineens 4,95 per maand extra moet betalen als je IPTV wil met een gratis ontvanger.
Ja, bovenstaande is nu inderdaad aangepast, maar ondertussen hebben wij het abonnement wel afgesloten zonder in de gaten te hebben dat er nog 4,95 per maand bij kwam :( Noem het onoplettendheid, maar ik vind dat dit niet moet kunnen. Wat als we er nu weer vanaf willen, HD-ontvanger terugsturen, SD-type ontvangen blabla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:04:
[...]
Maar goed, in Zeewolde heb je die optie tenminste. Wanneer gaan ze dat nou eens verder uitrollen?
Helaas kunnen wij nog geen concreet antwoord geven. Wanneer wij wel duidelijke informatie hebben over de planning hiervan laten wij het natuurlijk graag weten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Da-WiZZy0n schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:57:
[...]

Ja, bovenstaande is nu inderdaad aangepast, maar ondertussen hebben wij het abonnement wel afgesloten zonder in de gaten te hebben dat er nog 4,95 per maand bij kwam :( Noem het onoplettendheid, maar ik vind dat dit niet moet kunnen. Wat als we er nu weer vanaf willen, HD-ontvanger terugsturen, SD-type ontvangen blabla?
Das knap. ;)
Om een HD ontvanger te krijgen moet je een vinkje zetten bij: "Basispakket Interactieve radio en tv € 4,95"
En daar staat gewoon 4,95 bij.
Leg mij eens uit waarom dat niet zou moeten kunnen?

[ Voor 28% gewijzigd door White_Collar op 16-01-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De zenders wel, maar de prijs vind ik minder...9,95 zou wel interessant zijn,en Film1 gaat er ook series bij doen,en die heb ik ook al,tesamen met wat ik download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
Rekenblok schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:59:
[...]

Das knap.
Om een HD ontvanger te krijgen moet je een vinkje zetten bij: "Basispakket Interactieve radio en tv € 4,95"

En daar staat gewoon 4,95 bij. ;)

En wat maakt het verschil of je een SD of een HD onvanger krijgt? Ook bij een sd ontvanger moet je 4,95 per maand betalen na 6 maanden.
Ja, daar stond idd ergens in het proces 4,95 bij, maar als wordt aangeduid alsof het in het pakket zit, dan verwacht je niet dat die 4,95 achteraf ineens apart gerekend gaat worden. Dat gaat mijns inziens toch tegen alle logica in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Inderdaad, ben benieuwd of dit wel bij GHM gaat komen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Da-WiZZy0n schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:14:
[...]

Ja, daar stond idd ergens in het proces 4,95 bij, maar als wordt aangeduid alsof het in het pakket zit, dan verwacht je niet dat die 4,95 achteraf ineens apart gerekend gaat worden. Dat gaat mijns inziens toch tegen alle logica in.
Tja, dat is inderdaad verwarrend, echter als het onder het kopje extra staat dan mag je er wel vanuit gaan dat die prijzen er nog boven opkomt ;)
Al moet ik wel toegeven dat het wel wat krom op de website stond, en dat het verwarring kan veroorzaken.

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/849227print.png

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 16-01-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
Rekenblok schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:18:
[...]

Tja, dat is inderdaad verwarrend, echter als het onder het kopje extra staat dan mag je er wel vanuit gaan dat die prijzen er nog boven opkomt ;)
Al moet ik wel toegeven dat het wel wat krom op de website stond. :)

[afbeelding]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het er zo stond op het moment van bestellen, volgens mij was de nieuwe website er toen nog niet (omstreeks anderhalf a 2 maanden geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Da-WiZZy0n schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:23:
[...]

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het er zo stond op het moment van bestellen, volgens mij was de nieuwe website er toen nog niet (omstreeks anderhalf a 2 maanden geleden).
Twee maanden geleden stond dat er niet op die manier inderdaad. Wat dat betreft heb je dan wel een punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
XMS_webcare

dm gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:14:
[...]

Inderdaad, ben benieuwd of dit wel bij GHM gaat komen... :9
Nee, want het is een joint venture tussen Ziggo en HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:19:
[...]

Nee, want het is een joint venture tussen Ziggo en HBO.
De bedoeling van dit kanaal was dat het op termijn ook bij andere providers naast Ziggo beschikbaar kwam ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:02:
[...]

De bedoeling van dit kanaal was dat het op termijn ook bij andere providers naast Ziggo beschikbaar kwam ;).
Ja maar volgens hetzelfde rolmodel als Film 1, een minimaal aantal gebruikers. GHM vindt die prijs te hoog vandaar dat Film1 ook niet bij XMS komt.
Beschikbaar betekent niet betaalbaar of automatisch toevoegen,er hangt wel een prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik heb als bestaande abonnee hier ook per mail naar XMS navraag over gedaan... geen reactie. Afgelopen week nog maar eens gemaild... nog steeds geen reactie. We zijn bijna 2 weken verder, maar XMS reageerd nog steeds niet op mijn mail.
Dat vind ik het enige nadeel bij XMS, ze reageren gewoon niet op mail. Zo "dwingen" ze je dus om te bellen naar de helpdesk voor iets wat geen storing is. Jammer...

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Hi Tweakers, kunnen jullie me opheldering verschaffen? Wanneer ik de X-box aanzet zie ik op m'n TV scherm 1080p verschijnen. Wanneer ik de Amino 540 inschakel zie ik 720p op 't scherm verschijnen. In 't instellingenmenu staat de beeldkwaliteit op "standard defenition". Ik kan 'm naar 1080p50 zetten en zie dan bij het inschakelen wel 1080p op in beeld verschijnen. Bij de specs van m'n tv staat echter 1080p 60Hz. Misschien ben ik inmiddels aan een bril toe, ik zie nl. geen verschil, terwijl ik verwachtte dat met meer beeldpunten de kwaliteit wellicht nog beter zou zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/260903Referentietabel%20pc-ingangssignaal%20voor%20pc%20en%20hdmi.PNG

Heeft 't zin / is 't aan te bevelen om de Amino op 1080p50 te zetten of beter op standard defenition te laten staan?

Thnx in advance..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gekke vraag wellicht voor op Tweakers... :)

Maar waarom heb ik naast de 100 Mbit/s upgrade optie eigenlijk geen 30 Mbit/s downgrade optie in het menu op Mijn.XMSnet.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

1080p is het beste. De streams zijn namelijk 1080i. De box kan aardig goed deinterlacen, dus dan heb je met de 1080i of 1080p setting de beste kwaliteit.

Als je hem op 720p (standaard setting) laat staan moet je box downscalen en dat geeft mindere kwaliteit.

Bovenstaande grafiek zegt iets over de VGA ingang, niks over HDMI.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Mojo schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:17:
1080p is het beste. De streams zijn namelijk 1080i. De box kan aardig goed deinterlacen, dus dan heb je met de 1080i of 1080p setting de beste kwaliteit.

Als je hem op 720p (standaard setting) laat staan moet je box downscalen en dat geeft mindere kwaliteit.

Ok, ik zag nl. staan PC en HDMI IN 1,2,3 en 4, dus vandaar.

Zo te zien heb je gelijk. Aan de I/O-aansluitingenlijst te zien kan die 't beide aan, zowel i als p, dus zal de Amino op 1080p instellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/929312I-O%20aansluitingen.PNG

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:14:
[...]

Ja maar volgens hetzelfde rolmodel als Film 1, een minimaal aantal gebruikers. GHM vindt die prijs te hoog vandaar dat Film1 ook niet bij XMS komt.
Beschikbaar betekent niet betaalbaar of automatisch toevoegen,er hangt wel een prijskaartje aan.
Waar haal je vandaan dat HBO werkt met minimale garanties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:43:
[...]Waar haal je vandaan dat HBO werkt met minimale garanties?
Dat vroeg ik mij ook af, vooral omdat het een joint venture betreft die op zichzelf dus ook winst moet maken. Nu kan ik mij wel inbeelden dat zij dus ook weer geld moeten afdragen aan HBO US en dat het voordeliger is voor HBO NL/Ziggo om zoveel mogelijk afnemers te hebben.
Het zou iig logischer zijn om een bedrag per kijker/huishouden/abbonnement te vragen ziets als bijv. 15E/maand. Dus dat alle andere aanbieders het voor 16E/maand kunnen aanbieden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Mojo schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:17:

Zie ook de 1080i in het keuze menu staan. Ik kan dus wat de Amino betreft 't beste die kiezen i.p.v. 1080p, aangezien de stream ook 1080i is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:43:
[...]

Waar haal je vandaan dat HBO werkt met minimale garanties?
Totaal tv,waarom wil je perse gelijk hebben, ik gun je je zenders,maar je gaat ze (voorlopig) niet krijgen, Ziggo is in handen van Warburg Pinsven en die hebben de deal gesloten met HBO en er speciaal een holding voor opgericht, en daardoor levert HBO nu al niet meer voor bepaalde series aan Nederland, je zal het archief in moeten duiken van Totaal tv.
Ook in de recente berichten staat:
http://www.totaaltv.nl/ni...pig_alleen_bij_Ziggo.html
HBO Nederland kondigde vandaag de lancering van drie premium tv-kanalen. Deze zijn vanaf 9 februari voorlopig alleen bij Ziggo beschikbaar.
KPN en anderen zijn nog niet eens onderhandelingen gestart.
KPN laat via woordvoerster Renske Algra aan Totaal TV weten dat KPN geen mededelingen doet over huidige, oude of eventuele toekomstige leveranciers tenzij daar concrete aanleiding toe is. (m.a.w. er is geen aanleiding toe,hetgeen het wel zou zijn als ze wel op korte termijn zouden gaan leveren)

http://www.totaaltv.nl/ni...zenders_in_Nederland.html
De concurrenten zullen dus bij Ziggo moeten aankloppen omdat deze mede eigenaar is van de holding,en als de kanalen goed lopen wil men ze graag exclusief houden.
Dat anderen mogen aanschuiven,wil niet zeggen dat ze het voor niets krijgen en om die reden is Film1 en Sport1 ook nog niet bij GHM, te duur.
Daarnaast heeft Ziggo weinig gevaar van UPC of Caiway,omdat die niet in elkaar verzorgingsgebied zitten,bij KPN is dat anders,die kan je zien als een concurrent omdat die WEL in het gebied van Ziggo opereert.
Eerder flikte Ziggo dat via de rechter nog met Tele2,geen concurrentie in het gebied van Ziggo.
Maar eerder flikte UPC het ook met de holding waar Film1 deel van uitmaakte,die weigerde aan KPN te leveren en toen de rechter ingreep kwam men met een minimale afneming waardoor Film1 en Sport1 nog steeds niet bij GHM/KPN zitten.
"Ding-dong, Hallo meneer Ziggo, ik ben uw Concurrent GHM en wil ook voor een prikkie HBO hebben" zie je dat al zitten ?
Ik zou graag terug gaan naar de snelheidsproblemen van het weekeind,en de weekeinden daarvoor in plaats van een welles/nietes strijd over een glazen bol, de komende maanden is het gewoon alleen voor Ziggo.

[ Voor 65% gewijzigd door Nick39 op 16-01-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Denk dat het eerder op glas komt dan bij UPC aangezien het voor UPC een directe concurrent is voor haar "eigen" (chello media) FILM1/2/action etc.

Persoonlijk zou ik niet willen betalen voor de HBO zenders...
Ik zou wel graag de CBS HD series met 5.1 audio willen zien (NCIS, CSI, Criminal minds enz enz.)

Misschien een idee voor GHM en KPN ?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:37:
Hebben meer mensen last van schokkend beeld? Of dat het geluid enkele sec. wegvalt? Dit is vooral op de RTL zenders, ik heb een amino 130 kastje. Of zou dit soms m'n TV zelf zijn?
elwinvangestel schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:39:
Ik merk dat laatste tijd inderdaad ook dat er wat signaal problemen lijken te zijn, o.a. op de RTL's, maar gisterenavond ook op Comedy Central Family...
The Wizard schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:42:
Klopt, dat is hier ook opgevallen bij RTL4, andere zenders trouwens niet bekeken. De PVR hier (532). Misschien problemen in de stream?
Ja, hier ook gemerkt via de A110. Heb nog niet echt genoteerd bij welke zender(s). Zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
@j1nx:
Blijkbaar heeft XMS toch geluisterd nav je klacht over de 'gratis' HD ontvanger op de site, de tekst is namelijk aangepast:
"Interactieve TV met gratis HD-ontvanger mogelijk"

Men heeft het woord 'mogelijk' toegevoegd, wat IMHO nog steeds niet erg helder is: Deze HD ontvanger is niet mogelijk zonder bij te betalen..... Maar goed...

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:53:
[...]

Er is een melding gemaakt naar de netwerkbeheerder om dit te laten herstellen. -Tim
Dat was snel, Russisch is weg en NL staat er weer bij :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Met een M540 hier (postcode 1213) de laatste tijd ook meer last van wegvallend geluid en soms zelfs licht stotterend beeld.. Voor mijn gevoel was het minder na een reset van de STB, maar kennelijk ben ik dus niet de enige die er last van heeft en ligt het niet aan de STB maar aan de aanvoer van digitale TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Barryl & Da-WiZZy0n

Waar het mij om ging, was dat je in de oude situatie niet goed zag dat je iets extra's moest doen/betalen om de ontvanger te krijgen. Ik wilde voorkomen, dat mensen die minder goed opletten. Het pakket bestellen en dan wachten op de HD ontvanger, die niet komt, hup bellen met de helpdesk, nee hoor meneer/mevrouw u heeft geen IPTV besteld, dus krijgt geen ontvanger. Klant ....WTF????????

Nu staat er gewoon dat je de mogelijkheid hebt om een ontvanger te krijgen, wat imo eerlijker is. Het zou nog beter zijn als het "extra" boxje standaard uitgeklapt is als je het pakket selecteerd. Dan is er geen verdere verwarring mogelijk en ziet iedereen vrijwel direct een aantal keuze boxjes die nog niet ingevuld zijn.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Jheroen

Jheroen

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:37:
Ik heb dit ook, er is geen pijl op te trekken wanneer het gebeurt maar wel dat het steeds vaker gebeurt. Het lijkt erop dat wanneer het 'druk' is (journaaluitzending oid) het dan vaker voorkomt.

Heb dit ook al gemeld bij de helpdesk.

postcode 3766

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Inflatable schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:03:
Met een M540 hier (postcode 1213) de laatste tijd ook meer last van wegvallend geluid en soms zelfs licht stotterend beeld.. Voor mijn gevoel was het minder na een reset van de STB, maar kennelijk ben ik dus niet de enige die er last van heeft en ligt het niet aan de STB maar aan de aanvoer van digitale TV?
Tijdje geleden ook last van op m'n M540, ik moest toen noteren bij welke zenders dit voorkwam maar toen was het spontaan opgelost. Nu is het weer terug. Het is gelukkig niet zo hinderlijk als de blokjes/signaalverlies van UPC die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 11:35

cue

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:24:
[...]

Er is zojuist meer nieuws over, ik verwacht dat je spoedig gebeld wordt door de aannemer om de aansluiting gereed te maken. - Sophie
Hier ook maar weer eens een update neerzetten om iedereen op de hoogte te houden van de trage processen binnen XMS.

Afgelopen vrijdag werd ik verrast door een telefoontje van een monteur dat hij vandaag langs wilde komen om de modem te plaatsen! WHOEOE ik was even heel gelukkig dat we toch nog voor dit weekend weer online zouden zijn. Modem geplaatst en de verbinding was actief, XMS zou "alleen" nog maar haar diensten hoeven te activeren.

Vervolgens netjes door Sophie van Webcare op de hoogte gehouden en die verzekerde me dat de verbinding vrijdag / uiterlijk zaterdag zou moeten werken.

Aangezien de verbinding in een verzamelgebouw zit en we intern de nummering 4a 4b en 4c (verbinding is actief op huisnummer 4) hanteren meteen aan Sophie gevraagd om het postadres aan te passen naar 4b i.p.v. 4. Hierbij nog uitdrukkelijk laten weten dat het alleen op het postadres gaat....STOM STOM STOM... hoe had ik kunnen denken dat dit goed zou gaan:

Maandag volgende bericht van Sophie:

Hoi Jos,

Ik keek vanmorgen gelijk naar jouw aansluiting, maar zie dat de oplevering nog niet is doorgelopen. Ik zie dat door de aanpassing van het adres naar 4B dit probleem is ontstaan. Hierom heb ik het adres laten terugzetten naar huisnummer 4. Ik houd jouw aansluiting in de gaten en doe mijn best om de oplevering zo snel mogelijk door te laten lopen. Excuses voor het ongemak. Je hoort snel meer van mij.

Met vriendelijke groet,
Sophie

AERGH!!!! |:( |:( |:(

Inmiddels zijn we 1,5 dag verder en wacht ik nog steeds op een werkende verbinding......

Ben er inmiddels wel achter dat de hele organisatie XMS zo lomp en traag is geworden dat ze alleen nog kunnen denken in procedures en gaan zitten wachten tot er een groen lampje op hun beeldscherm begint te knipperen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
cue schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:11:
Inmiddels zijn we 1,5 dag verder en wacht ik nog steeds op een werkende verbinding......

Ben er inmiddels wel achter dat de hele organisatie XMS zo lomp en traag is geworden dat ze alleen nog kunnen denken in procedures en gaan zitten wachten tot er een groen lampje op hun beeldscherm begint te knipperen....
Dat is echt niet alleen bij XMS het geval, dit soort praktijken zie je bij alle grotere bedrijven.
Als het straks werkt ben je het wachten snel vergeten, alhoewel ik 1,5 dag nou niet echt de moeite waard vind om je zo druk over te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Jinx op 17-01-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Mr. Jinx schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:17:

[/quote]
Dat is echt niet alleen bij XMS het geval, dit soort praktijken heb je bij alle grotere bedrijven.
Als het straks werkt ben je het wachten snel vergeten, alhoewel ik 1,5 dag nou niet echt schokkend vind.
1,5 dag opzich niet, maar wel als je totaal inmiddels al 3 weken wacht. Daarbij komt dat XMS juist aan het begin aangegeven had t.o.v. KPN zeer snel een verbinding te kunnen realiseren. Dat is de reden dat ik voor deze club gekozen heb. (zie eerdere berichten)

Opzich kunnen fouten gemaakt worden, maar is erg frustrerend dat er niemand is bij XMS die een uitzondering kan maken op een procedure...

Inmiddels al de zoveelste keer dat er door een fout in een intern proces bij XMS vertraging ontstaat.

[ Voor 5% gewijzigd door cue op 17-01-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:47:
Denk dat het eerder op glas komt dan bij UPC aangezien het voor UPC een directe concurrent is voor haar "eigen" (chello media) FILM1/2/action etc.
UPC levert ook aan Ziggo datzelfde film 1 abonnement,dus Ziggo koopt bij UPC, zie niet in waarom dat andersom ook niet zou kunnen.
Voorlopig ga ik,als Ziggo abonnee, geen 15,95 betalen en mezelf "overgeven" aan hun aanbod op hun tijden, voor 8,95 heb ik een usenet abonnement waar ik legaal download wat ik wil zien,op het moment dat ik het wil zien.
Ik heb het toevallig iets ruimer maar dat betekent niet dat ik 15,95 ga betalen voor iets dat ik voor de helft zelf kan krijgen,in HD,wanneer ik het wil.
Concurreren met een product zoals Film1 of HBO aan iemand die zonder de overige producten ( kabel en dergelijke) is wat anders dan concurreren met iemand die in je eigen gebied het hele pakkeet uitzend,. Film 1 ( toen nog Filmnet ) zou bij Ziggo ( toen nog Casema ) ook in korte tijd volgen, het duurde nog 2 jaar.... voor XMS betekent een dergelijk filmzender pakket met on demand diensten weer concurrentie met haar eigen "videotheek",dus ik durf er niet op te gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Inderdaad.

Als 'professional' had jij toch kunnen weten dat je (a) nooit moet gaan lopen roeren in een reeds lopende procedure en (b) zeker niet met extra wijzigingen aan moet komen die niet rechtstreeks met het oorspronkelijke probleem te maken hebben. Dat is vragen om problemen en misverstanden. Je had gewoon moeten wachten tot je een werkende verbinding had en pas dan (eventueel) kunnen beginnen over een afwijkend post adres. Eén stap tegelijk is vaak al lastig genoeg. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:17:
Gekke vraag wellicht voor op Tweakers... :)

Maar waarom heb ik naast de 100 Mbit/s upgrade optie eigenlijk geen 30 Mbit/s downgrade optie in het menu op Mijn.XMSnet.nl?
Wanneer je een 50 Mbit abonnement hebt, kun je deze enkel schriftelijk wijzigen naar een 30 Mbit abonnement omdat dit een ander pakket is. De upgrade naar 100 Mbit is wel via Mijn XMS te doen omdat 100 Mbit altijd een aanvullende extra optie is. Zoals het pluspakket bij IPTV is. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals via DM gecommuniceerd is er naar jouw situatie gekeken en besloten dat de box alsnog kan worden omgeruild. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:56:
[...]

Ik heb als bestaande abonnee hier ook per mail naar XMS navraag over gedaan... geen reactie. Afgelopen week nog maar eens gemaild... nog steeds geen reactie. We zijn bijna 2 weken verder, maar XMS reageerd nog steeds niet op mijn mail.
Dat vind ik het enige nadeel bij XMS, ze reageren gewoon niet op mail. Zo "dwingen" ze je dus om te bellen naar de helpdesk voor iets wat geen storing is. Jammer...
Wat vervelend dat je e-mail niet is beantwoord. Als je wilt, kun je de e-mail naar ons toe doorsturen naar webcare@xmsnet.nl. Wij kijken graag of wij de vraag van jou kunnen beantwoorden. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freeze probleem

Vannacht worden er werkzaamheden uitgevoerd op het netwerk. Wij hopen dat het freeze probleem hiermee wordt opgelost. Wij horen graag morgen of de problemen die jullie hebben gemeld hiermee inderdaad zijn verholpen. Mocht het niet gelijk verholpen lijken te zijn, is het aan te raden om een powerflip van het glasvezelmodem en settopbox te doen en een softwareupgrade uit te voeren op de settopbox. Zo is het zeker dat de informatie die de settopbox krijgt goed is. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:17:
Aankondiging GHM I-pad applicatie

GHM lanceert vanaf 17 januari 2012 de "Glashart Media App", de App is vanaf deze datum beschikbaar in de Appstore. Met de App kan je de settopbox bedienen, een uitgebreide televisiegids raadplegen en voor de klanten die een PVR hebben o.a. opnames beheren. :) - Tim
... en toen was het 17 januari! Ik kijk reikhalzend uit naar de App; hebben jullie toevallig een status-update beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

OMD

fast-server schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:57:
[afbeelding]

Wel vreemd dat het per regio anders is dan...
1 prijsstelling zou beter zijn, is efficiënter en het geeft duidelijkheid.
Voor welk gebied is dit?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Fiber schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:03:
[...]

Inderdaad.

Als 'professional' had jij toch kunnen weten dat je (a) nooit moet gaan lopen roeren in een reeds lopende procedure en (b) zeker niet met extra wijzigingen aan moet komen die niet rechtstreeks met het oorspronkelijke probleem te maken hebben. Dat is vragen om problemen en misverstanden. Je had gewoon moeten wachten tot je een werkende verbinding had en pas dan (eventueel) kunnen beginnen over een afwijkend post adres. Eén stap tegelijk is vaak al lastig genoeg. :Z
Klopt...heb hier weer van geleerd. Had gehoopt dat een XMS medewerker hier wel van op de hoogte zou zijn of dit kan of niet... zeker als ik dit nog eens in mijn bericht extra benadruk...

Helaas werken er blijkbaar een hoop mensen bij XMS die geen verstand van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Die werken overal, niks nieuws onder de zon, daar dien je zelf gewoon rekening mee te houden, o.a. door niet met mogelijk verwarrende info aan te komen.

Maar je zal zien, uiteindelijk komt het allemaal best goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:06:
[...]

Wanneer je een 50 Mbit abonnement hebt, kun je deze enkel schriftelijk wijzigen naar een 30 Mbit abonnement omdat dit een ander pakket is. De upgrade naar 100 Mbit is wel via Mijn XMS te doen omdat 100 Mbit altijd een aanvullende extra optie is. Zoals het pluspakket bij IPTV is. - Sophie
Ik zie niet in waarom er verschil inzit. Ik zie wel dat je inderdaad maar twee pakketten hebt. De 30 en de 50, maar betekend dit dan ook dat als je een 30 hebt dat je dan alleen een optie hebt op naar 100 te gaan? Moet je dan ook een brief schrijven als je naar 50 wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:30:
[...]

... en toen was het 17 januari! Ik kijk reikhalzend uit naar de App; hebben jullie toevallig een status-update beschikbaar?
Ik ga hem vanavond ook zeker meteen bekijken (als hij te downloaden is natuurlijk). Maar ik heb verder geen nieuws gehoord/gelezen over de app, dus ik denk dat je er wel vanuit zou moeten kunnen gaan dat het vandaag toch echt gaat gebeuren.

Als ik de website moet geloven: http://xmsnet.nl/nieuws/ipad-app-beschikbaar

Als ik dit nieuwsbericht moet geloven, kunnen we later dit jaar ook live TV kijken op de iPad. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En hier staat ook dat de app vandaag gelanceerd wordt:
http://www.nederland.broa...-lanceert-apple-ipad-app/

Zie ook:
http://glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=167
http://itunes.apple.com/n...d484059855?l=en&ls=1&mt=8

[ Voor 32% gewijzigd door Fiber op 17-01-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPad App

De IPad App voor de bediening van de settopbox is te downloaden via deze link. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:59:
[...]

Ik zie niet in waarom er verschil inzit. Ik zie wel dat je inderdaad maar twee pakketten hebt. De 30 en de 50, maar betekend dit dan ook dat als je een 30 hebt dat je dan alleen een optie hebt op naar 100 te gaan? Moet je dan ook een brief schrijven als je naar 50 wilt?
Dat klopt. Wanneer je je abonnement wilt wijzigen van 30 naar 50 mbit betreft dit een ander pakket en zal dit schriftelijk moeten worden besteld. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:19:
IPad App

De IPad App voor de bediening van de settopbox is te downloaden via deze link. - Sophie
Check.. gelijk gedownload! Tegen de tijd dat ik thuis ben staat hij ook al wel op mijn iPad en kan ik eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:19:
IPad App

Kan het zijn dat ik de iPad app niet in de Appstore zie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
elwinvangestel schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:27:
[...]

Kan het zijn dat ik de iPad app niet in de Appstore zie staan?
Ik heb de link van Sophie gebruikt en kwam daarbij gewoon in de appstore terecht, dus hij staat er wel degelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Het is hier nu ook gelukt. Zo maar eens proberen of ik 'm aan mijn ontvanger kan koppelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
Die app Ziet er wel leuk uit.
Hopelijk werkt dit sneller dan dan de Guide en overige menu's welke ik als traag ervaar.

Iemand enig idee of deze ook voor Andriod Telefoons komen (Ik heb en hoef geen pad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
lees foutje :$

[ Voor 211% gewijzigd door White_Collar op 17-01-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen210 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:47:
Die app Ziet er wel leuk uit.
Hopelijk werkt dit sneller dan dan de Guide en overige menu's welke ik als traag ervaar.

Iemand enig idee of deze ook voor Andriod Telefoons komen (Ik heb en hoef geen pad)
Glashartmedia lanceert later dit jaar de App voor Android toestellen, een datum is nog niet bekend. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik zie hierin weinig respectloosheid, eerder een constatering en samenvatting van zijn negatieve ervaring waardoor het beeld bij hem ontstaat dat hij hierin te maken heeft met mensen die geen idee hebben waar ze over praten.

Als het contact vanuit XMS hierin anders (beter?) was geweest zou dit beeld nooit zijn ontstaan, en had zijn uitspraak hier nu niet gestaan, even los van het feit of hij gelijk heeft of niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
De app werkt super! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
lees foutje :$

[ Voor 175% gewijzigd door White_Collar op 17-01-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Even getest: de Glashart App werkt ook over andere netwerken (3G), zolang je maar op internet zit. Kan ik eindelijk de TV op het goede kanaal zetten voor mijn kinderen als ik in het buitenland aan het werk ben ;-)))

Nu het wire protocol nog zien te sniffen. Iemand nog een oud HUBje over ? (of een switch met monitor poort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
OMD schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:34:
[...]

Voor welk gebied is dit?
Dit is Lingewaard, op een steenworp afstand van mij.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cue Jouw adres staat nu goed en opgeleverd. Ik hoor graag of alles naar behoren werkt. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:14:
[...]

Wat vervelend dat je e-mail niet is beantwoord. Als je wilt, kun je de e-mail naar ons toe doorsturen naar webcare@xmsnet.nl. Wij kijken graag of wij de vraag van jou kunnen beantwoorden. - Sophie
Hoi Sofie,

alvast bedankt. Ik zal de mail even doorsturen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue

cue

Inmiddels is de verbinding opgeleverd en lijkt alles naar behoren te werken. Zal hier met enkele weken nog wat posten over m'n ervaringen op het gebied van snelheid / stabiliteit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:56:
[...]

Wij hebben dit voor je uitgezocht en je per e-mail reactie gegeven. De klant betaald voor een prijsplan die ten tijde van de inschrijving geldt. De actie waarnaar verwezen wordt op de website geldt voor nieuwe klanten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:45:
[...]

Wij hebben dit door je uitgezocht en je per e-mail reactie gegeven. De klant betaald voor een prijsplan die ten tijde van de inschrijving geldt. De actie waarnaar verwezen wordt op de website geldt voor nieuwe klanten. - Sophie
Hoi Sophie,
ik heb je mailtje gezien. Dank je voor de snelle en duidelijke reactie. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

OMD

fast-server schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:05:
[...]

Dit is Lingewaard, op een steenworp afstand van mij.
prutsers.

Ik heb 2 jaar XMS gehad en heb afgelopen september mn abbo omgezet maar Ziggo. Meer downloadsnelheid en lagere prijs.

Deze aktie dacht ik hé, dan gaan we weer terug naar XMS maar nee hoor, blijkbaar is dit niet voor Leiden.

dan gaan we maar weer vrolijk door met ziggo. wacht wel een jaar ofzo ( al gaat ziggo dit jaar hun snelheden flink verhogen )

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
Ik zit nu al 2 dagen zonder internet, tv en telefoon signaal. Zowel mijn vader als ik hebben letterlijk al 30 keer gebeld met vandaag als hoogtepunt 23 minuten in de wacht gestaan te hebben ''omdat het druk was''. Iedere keer postcode plus huisnummer opnoemen, verhaaltje dat de modem halfuur van het stroom moet en dat ze anders de technische dienst diezelfde dag of de volgende dag wel even laten bellen. Mijn vader is 1 keer gebeld, helaas zat hij toen in een bespreking dus kon niet opnemen. Als je de technische dienst zelf zou kunnen bellen, of die gasten in het callcenter je doorverbinden zou de frustratie al wat minder zijn. Het enige dat we tot nu toe bereikt hebben is dat we op het lijstje staan binnenkort gebeld te worden door de technische dienst die dan waarschijnlijk een afspraak maakt om te komen kijken wat er precies aan de hand is...

Dit houdt dus in; dagen GEEN internet, televisie en telefoon. Zonder televisie valt nog te leven, telefoon kun je in noodgevallen je mobiel voor gebruiken, maar internet is een ander punt. Het ergste is nog dat ik deze en volgende week tentamens heb. Ik moet dus bij de site van school om powerpoints, tentamenstof, oefententamens, tentamenplekken en tijden te kunnen bekijken. Dit doe ik nu noodgedwongen met mijn mobiele abonnement van 250 MB per maand waar ik dus al ruim 3 kwart van verbruikt heb op dit moment. Als ik dit nog ruim 1.5 week vol moet gaan houden ga ik of mijn tentamens niet halen of komt er een zeer hoge rekening mijn kant op van Vodafone...

Heb maar een woord over voor de service van XMS; DRAMA. Vooral nu ik mij bedenk dat ze ons eerder een keer onterecht afgesloten hebben zonder iets te laten weten en ook weer precies in mijn tentamenweek..

M'n vader heeft aangegeven dat wanneer het morgen niet opgelost is hij geld gaat stoneren bij XMS en direct overstapt op een andere provider, want op deze manier houdt men geen klanten vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Geen vriendelijke buren waar je even op de wifi mag? Voor de rest wel rottig natuurlijk. Wordt natuurlijk vast wel weer opgelost, maar daar heb je nu weinig aan. Klinkt als een kapotte vezel of een dood modem.

PS. Is je analoge tv en/of DVB-C ook dood?

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 17-01-2012 22:30 . Reden: PS. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:56:
[...]

Glashartmedia lanceert later dit jaar de App voor Android toestellen, een datum is nog niet bekend. -Tim
En gaat er ook een App komen voor de Iphone ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sophie > Heb je mijn PM nog gelezen van gisteren ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:25:
[...]
En gaat er ook een App komen voor de Iphone ???
Doet een iPad app het dan niet op een iPhone? Zo groot zijn die verschillen toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:28:
[...]

Doet een iPad app het dan niet op een iPhone? Zo groot zijn die verschillen toch niet?
Voor zover ik het weet kun je die app niet installeren op een Iphone.
Ik heb wel is meer een App gedownload die voor een Ipad bleek te wezen,
en die installeerde hij niet op de Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
erniee schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:49:
Ik zit nu al 2 dagen zonder internet, tv en telefoon signaal. Zowel mijn vader als ik hebben letterlijk al 30 keer gebeld met vandaag als hoogtepunt 23 minuten in de wacht gestaan te hebben ''omdat het druk was''. Iedere keer postcode plus huisnummer opnoemen, verhaaltje dat de modem halfuur van het stroom moet en dat ze anders de technische dienst diezelfde dag of de volgende dag wel even laten bellen. Mijn vader is 1 keer gebeld, helaas zat hij toen in een bespreking dus kon niet opnemen. Als je de technische dienst zelf zou kunnen bellen, of die gasten in het callcenter je doorverbinden zou de frustratie al wat minder zijn. Het enige dat we tot nu toe bereikt hebben is dat we op het lijstje staan binnenkort gebeld te worden door de technische dienst die dan waarschijnlijk een afspraak maakt om te komen kijken wat er precies aan de hand is...

Dit houdt dus in; dagen GEEN internet, televisie en telefoon. Zonder televisie valt nog te leven, telefoon kun je in noodgevallen je mobiel voor gebruiken, maar internet is een ander punt. Het ergste is nog dat ik deze en volgende week tentamens heb. Ik moet dus bij de site van school om powerpoints, tentamenstof, oefententamens, tentamenplekken en tijden te kunnen bekijken. Dit doe ik nu noodgedwongen met mijn mobiele abonnement van 250 MB per maand waar ik dus al ruim 3 kwart van verbruikt heb op dit moment. Als ik dit nog ruim 1.5 week vol moet gaan houden ga ik of mijn tentamens niet halen of komt er een zeer hoge rekening mijn kant op van Vodafone...

Heb maar een woord over voor de service van XMS; DRAMA. Vooral nu ik mij bedenk dat ze ons eerder een keer onterecht afgesloten hebben zonder iets te laten weten en ook weer precies in mijn tentamenweek..

M'n vader heeft aangegeven dat wanneer het morgen niet opgelost is hij geld gaat stoneren bij XMS en direct overstapt op een andere provider, want op deze manier houdt men geen klanten vast!
Ik gok dat het dus al bij de netwerk leverancier ligt.

Als je al DAGEN geen diensten hebt, kan het van alles zijn. Meestal een kabelbreuk. Want XMS laat je echt niet zonder enige dienst zitten zonder reden.

Ik vermoed dat er op jou adres een kabelbreuk is ontstaan waardoor Reggefiber het een en ander moet regelen om de schade te herstellen.

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.