XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.713 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:52:
[...]

En jij denkt dat ze dergelijke e-mail één voor één versturen en vervolgens één voor één de optie in Mijn XMS aanpassen? Ik denk eerder dat DharmaSingh nieuwe klant is?
Spijtoptant. Van XMS naar UPC en sinds augustus weer terug bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan inderdaad kloppen.
Vanmiddag rond 15:30 uur is er een switch-over geweest van een van de linken tussen ReggeFiber en InterNL.
Hierdoor kan het zijn dat er een aantal sessies verloren zijn gegaan. Deze verbinding moest overgestoken worden naar een andere interface op de InterNL-router.

Ik ben sinds een paar dagen namens ReggeFiber dedicated bezig geweest met een verminderde performance tijdens de piekuren. Hierover kwam ik ook al wat artikelen tegen in deze thread. Speelde voornamelijk af in de weekeinden als er veel vraag van dataverkeer was.

Ik heb vanavond de piek van het verkeer bekeken in onze grafieken. Ik wil niet te vroeg juichen, maar het probleem lijkt opgelost.

Ik heb afgelopen maandag Denan hierover ingelicht en deze heeft er al een melding van gemaakt op dit forum.

We houden het verkeerspatroon komende dagen nauwgezet in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Operatortje > Thnx voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Kijk dat is goed nieuws!

Heb even een ping test laten lopen en mijn ping is lager als normaal, browsen gaat ook weer een stuk sneller :)

Niet meer aanzitten nu :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:22:
[...]

Kan inderdaad kloppen.
Vanmiddag rond 15:30 uur is er een switch-over geweest van een van de linken tussen ReggeFiber en InterNL.
Hierdoor kan het zijn dat er een aantal sessies verloren zijn gegaan. Deze verbinding moest overgestoken worden naar een andere interface op de InterNL-router.
Doen jullie dit soort changes gewoon overdag :?
De impact was behoorlijk ook al is het maar een hikje van 1 seconde. En wat als het mis ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:22:
[...]
...het probleem lijkt opgelost...
Dat is goed nieuws. Dat 5 minuten storinkje zij je vergeven.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
fast-server schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:16:
Kijk dat is goed nieuws!

Heb even een ping test laten lopen en mijn ping is lager als normaal, browsen gaat ook weer een stuk sneller :)

Niet meer aanzitten nu :)
Netjes inderdaad, al was een aankondiging nog beter geweest.

Hier is de ping ook ongeveer 0,4 ms lager dan enkele dagen geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:05:
[...]

Doen jullie dit soort changes gewoon overdag :?
De impact was behoorlijk ook al is het maar een hikje van 1 seconde. En wat als het mis ging?
Ja, dit soort eenvoudige changes doen we gewoon overdag

Overdrijf je niet een beetje qua impact.
We maken van iedere change in principe een risicoanalyse.
We wisten dat er enkele sessies afgebroken zouden worden, maar er is altijd connectiviteit geweest omdat we via meerdere verbindingen naar InterNL connecten.

Zie niet wat er mis kan gaan aan het overzetten van een fiberconnector van de ene naar de andere interface op dezelfde router. En roll-back is altijd mogelijk. Maar nogmaals, er was altijd connectiviteit. Ook als deze ene link niet meer op zou komen.

En we praten nog steeds over een consumentennetwerk.

Trouwens afgelopen nacht hebben er weer wat zaken plaatsgevonden om dit probleem te tackelen. Heeft echt niemand wat van gemerkt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:34:
[...]

We maken van iedere change in principe een risicoanalyse.
We wisten dat er enkele sessies afgebroken zouden worden, maar er is altijd connectiviteit geweest omdat we via meerdere verbindingen naar InterNL connecten.

Zie niet wat er mis kan gaan aan het overzetten van een fiberconnector van de ene naar de andere interface op dezelfde router. En roll-back is altijd mogelijk. Maar nogmaals, er was altijd connectiviteit. Ook als deze ene link niet meer op zou komen.

Trouwens afgelopen nacht hebben er weer wat zaken plaatsgevonden om dit probleem te tackelen. Heeft echt niemand wat van gemerkt hoor.
Hoe klein de impact ook, communicatie blijft punt 1. Wat is er mis met het vooraf aankondigen van dergelijke aanpassingen? De impact voor een consument kan bijvoorbeeld zijn dat een iDEAL transactie in de soep loopt (althans de terugkoppeling naar de acceptant). Het 's-nachts om 5.00u omprikken zal daarop een veel lager risico met zich mee dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Er zit nu weer een verhoging in de ping bij de overgang vanaf vlan335 naar andere netwerken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:52:
[...]

Hoe klein de impact ook, communicatie blijft punt 1. Wat is er mis met het vooraf aankondigen van dergelijke aanpassingen? De impact voor een consument kan bijvoorbeeld zijn dat een iDEAL transactie in de soep loopt (althans de terugkoppeling naar de acceptant). Het 's-nachts om 5.00u omprikken zal daarop een veel lager risico met zich mee dragen.
Geheel mee eens qua communicatie..
Enerzijds hadden we gistermiddag (bij toeval) een engineer beschikbaar op NIKHEF waardoor we snel konden schakelen. Van deze gelegenheid hebben we dus ook dankbaar gebruik gemaakt.

Anderzijds:
We gaan dergelijke changes niet om 05:00 uur doen omdat we feitleijk de gehele dag met dit soort changes bezig zijn. Als we iedere change 's-nachts zouden moeten doen, zijn we iedere nacht wakker. Lijkt me niet de bedoeling.

Verder lijkt het of jullie het nu erger vinden dat er een klein dipje is geweest dan dat al 3 weekeinden een verminderde performance is. Ik hoop van harte dat het probleem hiermee over is, dan is het in ieder geval dat dipje wel waard gweest.

Ik hou me hier maar lekker weer op de vlakte en ga lekker mijn ding doen.
Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:15:
[...]

Geheel mee eens qua communicatie..
Enerzijds hadden we gistermiddag (bij toeval) een engineer beschikbaar op NIKHEF waardoor we snel konden schakelen. Van deze gelegenheid hebben we dus ook dankbaar gebruik gemaakt.

Anderzijds:
We gaan dergelijke changes niet om 05:00 uur doen omdat we feitleijk de gehele dag met dit soort changes bezig zijn. Als we iedere change 's-nachts zouden moeten doen, zijn we iedere nacht wakker. Lijkt me niet de bedoeling.

Verder lijkt het of jullie het nu erger vinden dat er een klein dipje is geweest dan dat al 3 weekeinden een verminderde performance is. Ik hoop van harte dat het probleem hiermee over is, dan is het in ieder geval dat dipje wel waard gweest.

Ik hou me hier maar lekker weer op de vlakte en ga lekker mijn ding doen.
Just my 2 cents.
Agree. Overigens heb ik persoonlijk niets gemerkt van de verminderde performance, maar ik werk overdag en zit 's-avonds en in het weekend zo min mogelijk achter de pc ;) Nieuwsgroepen doe ik ook niet aan.

Werkse en bedankt voor het alsnog uitleg geven hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online

...

...
Ik werk zelf iets te lang in deze branche om te weten dat dit soort snelle changes vaak de oorzaak zijn van grote storingen. Even een poortje omprikken, kan niets gebeuren en we kunnen 'm zo weer terug zetten.. vervolgens ontstaat er 1 of andere loop, arp tabellen die vol lopen en weet ik veel wat nog meer.
Daarom verbaasde het me dat dit zomaar overdag wordt gedaan. Dat hikje opzich zal het probleem niet zijn.
Oh, dan maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:39
Ik begrijp jou probleem niet helemaal jinx. Alles is goed gegaan. Dus wat is nou precies het probleem?
Wees blij dat Reggefiber het probleem verholpen heeft i.p.v maar zitten prikken naar Operatortje en moeilijk doen terwijl je wel geteld maar 1 seconde geen internet had. iets meer waardering richting Operatortje is wel zo aardig.
@Operatortje, Bedankt voor het fixen van het probleem! :)

iets met muis en olifant.

[ Voor 78% gewijzigd door White_Collar op 12-01-2012 11:07 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ik snap het van beiden kanten hoor! Ik zit dan niet in de hardware branch maar in de software branch en ook daar heb je soms van die 'even snel dit live zetten, kan toch niks mis gaan' momenten die grote problemen kunnen veroorzaken. Echter, als je bij elke minuscule release een heel protocol moet volgen en dit buiten kantoortijden moet doen, dan ben je de hele nacht aan het werk en daarbij zou het teveel kosten voor de klanten. Want dat soort dingen gaan eigenlijk bijna altijd goed. Tja, die ene keer dat het niet goed gaat weegt vaak niet op tegen de extra kosten en het 's avonds en 's nachts werken. Dus het is altijd een compromis.

Ik vind het heel netjes dat Operatortje hier komt melden wat het probleem is en wat eraan gedaan is. En dat het probleem hopelijk opgelost is. Mijn dank daarvoor.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Probleem lijkt weer terug te zijn en nu zelfs overdag.
1: server1. //removed// 0.059ms pmtu 1500
1: 1-48-223.ftth.xms.internl.net 1.174ms asymm 2
1: 1-48-223.ftth.xms.internl.net 1.193ms asymm 2
2: no reply
3: no reply
4: no reply
5: vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net 76.003ms asymm 7
6: amsix.true.nl 3.482ms asymm 9
Kijken wat het vanavond doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00

cue

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:54:
[...]

Als je je adresgegevens via DM stuurt, kunnen wij het voor je nakijken. - Sophie
Inmiddels zijn we weer twee dagen verder en is er op wat vriendelijke woorden via de DM na nog niets gebeurt.

Begin me echt af te vragen wat voor knullige organisatie dat hele XMS is. Ze roepen al 2,5 week dat ze "toch echt heel hard er mee bezig zijn"... maar niets of niemand heeft ook ngo maar iets van zich laten horen. Had stille hoop dat de XMS_webcare wel wat zou kunnen doen...

Weten mensen hier of het problemen kan opleveren als ik nu een verbinding via KPN ga aanvragen, ben namelijk bang dat we er met XMS niet meer uit gaan komen of dat ze er nog minimaal 2 a 3 weken "erg druk mee bezig zijn"

Edit: Haha het moet niet gekker worden. Probeer al 1,5 week een teamleider / projectmanager aan de lijn te krijgen in de hoop dat die wat meer kunnen vertellen. Vandaag door Sander <knip> (1e lijn helpdesk medewerker) voor de 20'ste alle begrip gekregen... hij snap heel goed mijn frustratie blablabla. Hij gaat weer een verzoek doen om me door zijn teammanager te laten terugbellen. Op de vraag hoe deze persoon heet krijg ik: Hij heet Martijn.... euuh ja en hoe heet Martijn van zijn achternaam.... "Ja dat mag ik niet zeggen"!!! Haha mijn hemel het moet toch niet gekker worden. Iedereen begint zich te verstoppen bij XMS...

Het is niet de bedoeling dat je volledige namen hier neer gaat zetten. Dat zullen die mensen echt niet fijn vinden. Je hebt een probleem met XMS, maar dan moet je niet de afzonderlijke werknemers hier 'aan de schandpaal' nagelen.

[ Voor 54% gewijzigd door FatalError op 13-01-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Rekenblok schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:31:
Wees blij dat Reggefiber het probleem verholpen heeft i.p.v maar zitten prikken naar Operatortje
Ah nee niet Operatortje prikken! Dat maak jij er van, ik zei 'poortje omprikken' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cue schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:11:
[...]

Inmiddels zijn we weer twee dagen verder en is er op wat vriendelijke woorden via de DM na nog niets gebeurt.

Begin me echt af te vragen wat voor knullige organisatie dat hele XMS is. Ze roepen al 2,5 week dat ze "toch echt heel hard er mee bezig zijn"... maar niets of niemand heeft ook ngo maar iets van zich laten horen. Had stille hoop dat de XMS_webcare wel wat zou kunnen doen...

Weten mensen hier of het problemen kan opleveren als ik nu een verbinding via KPN ga aanvragen, ben namelijk bang dat we er met XMS niet meer uit gaan komen of dat ze er nog minimaal 2 a 3 weken "erg druk mee bezig zijn"
Er is zojuist meer nieuws over, ik verwacht dat je spoedig gebeld wordt door de aannemer om de aansluiting gereed te maken. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Jheroen

Jheroen

Beste mensen,

sinds vandaag werkt mijn tweede lijn plotseling niet meer, ik kan wel gebeld worden maar als ik uit wil bellen krijg ik een "tuut....tuut....tuut" te horen..
de eerste lijn werkt nog wel goed, zijn er soms werkzaamheden?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:08:
Probleem lijkt weer terug te zijn en nu zelfs overdag.

[...]

Kijken wat het vanavond doet.
Die newxr1 heeft wel wat anders te doen dan jou icmp packets sturen. End-to-end is er toch niks mis zoude ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jheroen schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:33:
Beste mensen,

sinds vandaag werkt mijn tweede lijn plotseling niet meer, ik kan wel gebeld worden maar als ik uit wil bellen krijg ik een "tuut....tuut....tuut" te horen..
Kan je ons via DM je adresgegevens toesturen, dan kunnen we uitzoeken wat er aan de hand is. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

@tim

done

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:29
Mr. Jinx schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:30:
[...]

Ik werk zelf iets te lang in deze branche om te weten dat dit soort snelle changes vaak de oorzaak zijn van grote storingen. Even een poortje omprikken, kan niets gebeuren en we kunnen 'm zo weer terug zetten.. vervolgens ontstaat er 1 of andere loop, arp tabellen die vol lopen en weet ik veel wat nog meer.
Daarom verbaasde het me dat dit zomaar overdag wordt gedaan. Dat hikje opzich zal het probleem niet zijn.

[...]

Oh, dan maakt het niet uit.
Hoewel ik het zeer waardeer dat Operatortje bekent maakt dat hij eraan werkt klinkt het verder alsof de dienst niet echt serieus word genomen. Er zit geen SLA met 99,9% uptime en niet meer als 3 uur aaneensluitende downtime garantie op, maar mensen vertrouwen wel degelijk op hun verbinding en dit lijkt me ook vanuit XMS zeer gewenst.
Het voorbeeld van een iDeal betaling die halverwege spaak loopt is zeer reeël.

Nachtwerk kun je jezelf besparen door deze dingen te scedulen, i.p.v. twee kabeltjes omprikken gebruik je een andere interface. Gooi de ene down,de ander up en laat de storingsdienst monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

cue schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:11:
[...]
.... Vandaag [...] alle begrip gekregen...
Haal die naam eens uit je post! Snap best dat je het zat bent, maar dat geeft je nog niet het recht om namen van medewerkers op een openbaar forum te gooien. Is niet echt professioneel. Ik snap sowieso niet dat je zo lang zit te klooien. Dan laat je toch gewoon jullie directeur even met de directeur van XMS bellen? Of ben je een eenmansbedrijfje? O-)

Zie ook:
[...]
[...]
Consumenten wachten soms ook maanden op een lijn. Niet dat ik dat toejuich, maar het komt gewoon voor, door allerlei redenen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jheroen schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:33:
Beste mensen,

We hebben de diensten opnieuw laten inladen op het glasvezelmodem, we raden je aan om het modem nu 60 minuten van het stroom te halen om een nieuwe "schone" verbinding op te zetten. Mocht het hierna nog niet opgelost zijn kan je dan de volgende tests uitvoeren:

- Sluit het toestel van lijn 1 aan op lijn 2, kan er dan wel gebeld worden?
- Eventueel een compleet ander toestel (lenen bij buren?) aansluiten op lijn 2, kan je dan wel bellen?
- Aan de rechterkant van het glasvezelmodem zit de telefonie module, deze zit met een magneetstrip vast. Met een klein beetje kracht kan deze worden losgehaald, laat hem er 3-5 minuten af en zet hem er weer op, test hierna nogmaals de 2e telefonie lijn.

We lezen graag de resultaten hier op het forum of via DM -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

@Tim:

DM verstuurd

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:24:
[...]

Hoewel ik het zeer waardeer dat Operatortje bekent maakt dat hij eraan werkt klinkt het verder alsof de dienst niet echt serieus word genomen. Er zit geen SLA met 99,9% uptime en niet meer als 3 uur aaneensluitende downtime garantie op, maar mensen vertrouwen wel degelijk op hun verbinding en dit lijkt me ook vanuit XMS zeer gewenst.
Het voorbeeld van een iDeal betaling die halverwege spaak loopt is zeer reeël.

Nachtwerk kun je jezelf besparen door deze dingen te scedulen, i.p.v. twee kabeltjes omprikken gebruik je een andere interface. Gooi de ene down,de ander up en laat de storingsdienst monitoren.
Alle diensten worden serieus genomen. Als ik dit niet serieus neem, komt er toch echt een baasje mij op de vingertjes tikken. Valt me alleen tegen dat er er altijd mensen beginnen te krijsen als er een paar seconden downtime bij een enkele klant is, met als reden een groot probleem wat iedereen heeft snel op te lossen. Deze keuze is bewust geweest en impactanalyse is gemaakt.

Maar goed er moet wat te schreeuwen om het schreeuwen blijven. En vooral elkaar na blijven praten.
Een van de redenen dat ik steeds minder dit forum bezoek.Da's jammer, want ik heb ik het verleden via dit forum diverse klanten met hele hardnekkige problemen kunnen helpen.

Was het maar zo makkelijk wat je weergeeft. Effe 2 linkjes voorbereiden, de een up, de ander down. Da's echt te makkelijk. Hiermee geef je exact aan gelukkig geen reet aan inzicht in ons netwerk te hebben. Wil hiermee zeggen, zolang je geen inzicht hebt en/of onze topologie niet kent en/of niet exact weet wat de oorzaak van het probleem was en/of hoe het op te lossen, je niet moet oordelen of de werkzaamheden wel of niet 's-nachts uitgevoerd gaan worden.

That's your Life. Probleem m.b.t. verminderde performance was even My Life.

Overigens de statistieken/verkeersgrafieken er even op nagekeken. Probleem was al zo'n 2 maanden aanwezig. Na het weekeinde weet ik of het definitief is opgelost omdat dan het meerste verkeer loopt.

Voor de overigen die het wel waarderen en geen last hebben gehad van downtime: Graag gedaan. ;)

Voor de schreeuwers hier die er echt verstand van denken te hebben: Ook graag gedaan. We hebben nog steeds vacatures binnen ons mooie bedrijf voor goede collega's. :)

Wie weet tot ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:02:
[...]

Voor de schreeuwers hier die er echt verstand van denken te hebben: Ook graag gedaan. We hebben nog steeds vacatures binnen ons mooie bedrijf voor goede collega's. :)
_O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

[...]
Voor de overigen die het wel waarderen en geen last hebben gehad van downtime: Graag gedaan. ;)

Wie weet tot ooit.
Ik mis de LIKE knop. _/-\o_

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Venga AB schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:52:
[...]

En jij denkt dat ze dergelijke e-mail één voor één versturen en vervolgens één voor één de optie in Mijn XMS aanpassen? Ik denk eerder dat DharmaSingh nieuwe klant is?
Nou nee want bij mij kost het nu ook opeens 15 euro.
Eerst printscreens gemaakt met datum er bij voor de administratie zodat duidelijk blijkt dat het op het moment van de upgrade 15 euro was voor het geval de rekening weer niet klopt.

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 12-01-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nick39 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:23:
[...]

Eerst printscreens gemaakt met datum er bij voor de administratie.
Hahaha, het blijft Nick. ;)
* White_Collar heeft even je factuur gecontroleerd die er nu aankomt, en je wordt netjes voor 15 euro gefactureerd.
Gequote uit je factuur:
Bandbreedte 100Mbps
€ 15.00 per maand, over de periode 12-01-2012 tot 01-03-2012 € 25.00
Slaap lekker Nick ;)

[ Voor 24% gewijzigd door White_Collar op 12-01-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:32:
[...]

Hahaha, het blijft Nick. ;)
* Nick39 heeft even je factuur gecontroleerd die er nu aankomt, en je wordt netjes voor 15 euro gefactureerd.
Gequote uit je factuur:

[...]

Slaap lekker Nick ;)
Ik ben wat voorzichtig geworden,de laatste factuur van xms was correct maar op de 2 ervoor werden nogal wat onterechte kosten in rekening gebracht compleet met aanmaningen en dreiging van incassokosten,en totaal los van XMS heeft een andere instantie 300 teveel berekend voor niet geleverde diensten en wacht ik ook totaal los van XMS door een fout van een onderneming al 3 weken op een bedrag van ruim 2200 euro,dus ik maak echt overal een kopie van en scan elke brief in.
Maar fijn dat je dit gecontroleerd hebt voor me...heb overigens nog niet gecontroleerd of ik de snelheid ook heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Computer says: yes
Afgenomen snelheid: 100 Mbps

[ Voor 53% gewijzigd door White_Collar op 12-01-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betatest server xms geeft nu opties new york en london.

Probeer ik die dan krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
The license for this Speedtest® has expired.
Please contact the webmaster of this site to let them know.The license key that has been loaded by the Speedtest® (found in the settings file on the server) is not valid due to the expiration date being passed. You will need to contact Ookla to make sure that your account is current and you have your most recent license key. 

Wrong License
This Speedtest® is not setup to work at this URL.
Please contact the webmaster of this site to let them know.The license key that has been loaded by the Speedtest® (found in the settings file on the server) is not valid due to the URL speedtest.swf was loaded from not being in the access list. Make sure that the full path to speedtest.swf matches what Ookla has setup for your account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
[...]

Wie weet tot ooit.
Dank je wel Operatortje! Zo wel voor de verrichte arbeid als ook het prachtige betoog >:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@nick, gebruik de speedtest met de bron Reggefiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Connect naar reggefiber server geeft dit, de andere servers op de beta geven dus bovengenoemde fout.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/sobgyc.jpg

Zo , nu een zeker persoon boven eens even uitdagen.
(ip adres even weggehaald )

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 12-01-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
[...]

Eerst printscreens gemaakt met datum er bij voor de administratie zodat duidelijk blijkt dat het op het moment van de upgrade 15 euro was voor het geval de rekening weer niet klopt.
Hier nu ook 15 euro, maar ten tijde van het vorige schrijven nog niet ;) Ik twijfel alleen nu om over te stappen, omdat ik niet zo fors wil investeren in twee IPTV ontvangers/recorders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Venga AB schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:12:
[...]

Hier nu ook 15 euro, maar ten tijde van het vorige schrijven nog niet ;) Ik twijfel alleen nu om over te stappen, omdat ik niet zo fors wil investeren in twee IPTV ontvangers/recorders...
Hier liggen helaas 2 harddisk/dvd recorders werkeloos op zolder,maar daar heb je niets aan, er zal toch een decoder voor moeten,maar waardeloos geworden omdat ik de ci+ decoder in de tv ben gaan gebruiken en geen losse ziggo decoders meer heb ( ja een uit het jaar 0, een oude panasonic ) maar ik zit al aan het maximum van 5 smartcards..
Aan de andere kant,mocht je avontuur mislukken, ik was mijn 110 via dit forum zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb het A, niet gemerkt en B,liever 5 minuutjes downtime overdag,dan overdreven gezegd, aanmodderen tot 's nachts, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
Nou nee want bij mij kost het nu ook opeens 15 euro...
Ik mis eigenlijk nog excuses richting Webcare en de melding dat die 'boze linkjes' op drie Ziggo forums weggehaald zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:20:
[...]

Ik mis eigenlijk nog excuses richting Webcare en de melding dat die 'boze linkjes' op drie Ziggo forums weggehaald zijn...
Volgens mij mis je nick z'n punt nog steeds. Als ik het goed begrijp ging het hem om de communicatie (of eigenlijk het gebrek aan antwoorden op door hem gestelde vragen, zij het met: "dit is alles wat we hebben"), niet om het wel of niet leveren van 100mbit voor 15 euro voor bestaande klanten.

Ik zie ook steeds vaker dat webcare geen antwoord geeft (bij sommige mensen wat meer dan anderen, lijkt). Ik denk dat ze er goed aan doen ook gewoon antwoord te geven als ze het niet weten, of niet mogen zeggen. Dat levert minder frustratie op dan gewoon geen antwoord krijgen.
Het is net als met de NS. Als je ineens stil staat met de trein voor een half uur voor het station, kun je wel gokken dat het spoor nog niet vrij is oid. Maar het levert een stuk minder frustratie op als de machinist of conducteur de moeite neemt om de microfoon te pakken en mede te delen dat het daadwerkelijk zo is, en beter nog: als diegene zegt dat de treindienstleiding gebeld is maar niet op neemt (wat meestal zo is).

Dus @webcare, een tip: Ook als je het niet weet of niet mag zeggen: reageer gewoon. Dat elvert minder frustratie op, meer geduld en meer respect. Niet dat jullie het slecht doen overigens, ik denk dat jullie tot de betere webcares horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen

Jheroen

Jheroen

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:36:
[...]

We hebben de diensten opnieuw laten inladen op het glasvezelmodem, we raden je aan om het modem nu 60 minuten van het stroom te halen om een nieuwe "schone" verbinding op te zetten. Mocht het hierna nog niet opgelost zijn kan je dan de volgende tests uitvoeren:

- Sluit het toestel van lijn 1 aan op lijn 2, kan er dan wel gebeld worden?
- Eventueel een compleet ander toestel (lenen bij buren?) aansluiten op lijn 2, kan je dan wel bellen?
- Aan de rechterkant van het glasvezelmodem zit de telefonie module, deze zit met een magneetstrip vast. Met een klein beetje kracht kan deze worden losgehaald, laat hem er 3-5 minuten af en zet hem er weer op, test hierna nogmaals de 2e telefonie lijn.

We lezen graag de resultaten hier op het forum of via DM -Tim
Ha Tim, DM verzonden :|

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
j1nx schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:47:
Lang leve; Goggle + LinkedIn en de juiste steekwoorden. Deze Martijn misschien;
http://www.linkedin.com/in/martijnsanders
Dat denk ik niet.. enerzijds omdat er projectmanager staat ipv teamleider.. anderzijds omdat ik dat ben :)

add:
wel even een toevoeging: Dat ik online terug te vinden ben is een persoonlijke keuze, als andere mensen dat liever niet willen hebben is dat ook een persoonlijke keuze. Die heb je te respecteren, ook als iemand liever zijn/haar achternaam niet doorgeeft.

Als je naar de eerste 5 threads over XMS/Portaal kijkt weet je ook meteen waarom: vaak werden individuele medewerkers met voornaam/achternaam online gezet met hele verhalen waarom de desbetreffende medewerker een idioot was en niet wist hoe internet/routers/computers werken. Sommige klanten (met een sweex routertje) waren zelfs zo boos over het niet halen van hun fiber snelheid (doh.. sweex!) dat ze hele websites (www.xmsmedewerkerXiseeneikel.nl) optrokken voor specifieke medewerkers waarop hele verhalen/scheldpartijen terug te vinden waren. Ook de XMS desk heeft in de beginperiode meerdere keren bezoek mogen ontvangen van agressieve klanten die niet voor rede vatbaar waren.

Dus ja.. mensen willen soms hun achternaam niet geven.. en ja dat is begrijpelijk omdat klanten hier vaak niet netjes mee omgaan. Zoals altijd is het vast een kleine groep die het verpest heeft voor de meerderheid maar dat kun je een callcenter medewerker echt niet kwalijk nemen.

Nb: je ziet overal hetzelfde gebeuren btw.. waarom denk je dat mensen in de zorg tegenwoordig maar sporadisch een achternaam op hun naambordje hebben? Of waarom de grote borden met "deze mensen zijn vandaag aanwezig op de afdeling" niet meer in de wandelgangen van het ziekenhuis hangen?

[ Voor 69% gewijzigd door denan op 13-01-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wie weet tot ooit.
Helaas (ook al schreeuw ik niet, iig niet hier ;) ). Ik wil dolgraag werken in een dergelijke omgeving, maar jullie zitten net iets te ver uit de buurt van Almere (en met niet te beste treinverbindingen) O-)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:43:
[...]

Helaas (ook al schreeuw ik niet, iig niet hier ;) ). Ik wil dolgraag werken in een dergelijke omgeving, maar jullie zitten net iets te ver uit de buurt van Almere (en met niet te beste treinverbindingen) O-)
Wie weet gaan we binnenkort verhuizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:47:
[...]

Zet die vacatures hier gewoon eens neer ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:50:
Zet die vacatures hier gewoon eens neer ;)
Een paar dan: (of je moet graag 2e lijns medewerker willen worden.. of sales ;))
.Net Software Developers (!!)
Applicatiebeheerders(!!)
IPTV Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:02:
[...]

Een paar dan: (of je moet graag 2e lijns medewerker willen worden.. of sales ;))
Applicatiebeheerders(!!)
IPTV Developer
Applicatiebeheerder heh? Wat voor apps? En hoe technisch? ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LOL ;)
Projectmanagers Marketing Communicatie XMS...
http://xmsnet.nl/over-xms/vacatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:10:
[...]

Applicatiebeheerder heh? Wat voor apps? En hoe technisch? ;o)
De zwaartse functie vereiste is denk ik of je het uithoud met mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
[...]Een paar dan: (of je moet graag 2e lijns medewerker willen worden.. of sales ;))
Applicatiebeheerders(!!)
IPTV Developer
In de regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.eindelijkglasvezel.nl/vacatures.html

Ik woon zelf ongeveer 200 km van kantoor.
Zo leuk is de sfeer en het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Yogoi schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:21:
[...]
De zwaartse functie vereiste is denk ik of je het uithoud met mij ;)
Die molensteen wilde ik eigenlijk bewaren tot nadat ze hun handtekening hadden gezet yog.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
denan schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:53:
[...]

Die molensteen wilde ik eigenlijk bewaren tot nadat ze hun handtekening hadden gezet yog.. :P
oh oops. Goed punt....
Hmm waar zit die edit knop ook alweer? (j/k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
[...]

Alle diensten worden serieus genomen. Als ik dit niet serieus neem, komt er toch echt een baasje mij op de vingertjes tikken. Valt me alleen tegen dat er er altijd mensen beginnen te krijsen als er een paar seconden downtime bij een enkele klant is, met als reden een groot probleem wat iedereen heeft snel op te lossen. Deze keuze is bewust geweest en impactanalyse is gemaakt.

Maar goed er moet wat te schreeuwen om het schreeuwen blijven. En vooral elkaar na blijven praten.
Een van de redenen dat ik steeds minder dit forum bezoek.Da's jammer, want ik heb ik het verleden via dit forum diverse klanten met hele hardnekkige problemen kunnen helpen.

Was het maar zo makkelijk wat je weergeeft. Effe 2 linkjes voorbereiden, de een up, de ander down. Da's echt te makkelijk. Hiermee geef je exact aan gelukkig geen reet aan inzicht in ons netwerk te hebben. Wil hiermee zeggen, zolang je geen inzicht hebt en/of onze topologie niet kent en/of niet exact weet wat de oorzaak van het probleem was en/of hoe het op te lossen, je niet moet oordelen of de werkzaamheden wel of niet 's-nachts uitgevoerd gaan worden.

That's your Life. Probleem m.b.t. verminderde performance was even My Life.

Overigens de statistieken/verkeersgrafieken er even op nagekeken. Probleem was al zo'n 2 maanden aanwezig. Na het weekeinde weet ik of het definitief is opgelost omdat dan het meerste verkeer loopt.

Wie weet tot ooit.
Inderdaad ken ik de topologie niet en waarschijnlijk is hij een heel stuk gecompliceerder als de onze. Wellicht heb je ook gelijk dat deze kleine wijzigingen prima overdag kunnen. Echter je reactie,
[...]

kwam bij mij niet echt verantwoordelijk over.

Verder zijn 'de schreeuwers' hier degene die o.a. jou loon betalen, of je het nou wilt of niet en nogmaals, zeer bedankt voor het vermoedelijke oplossen van het probleem :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:52:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/vacatures.html

Ik woon zelf ongeveer 200 km van kantoor.
Zo leuk is de sfeer en het werk.
HIHI. Nou, wie weet. Ik ben niet 1 2 3 van plan uit Almere te verhuizen (zowel qua huizenprijzen, als specifieke zaken die voor mij juist aantrekkelijk zijn aan deze stad) maar Max. 3 kwartier OV'en van station tot station wordt het voor mij toch al snel.... ALS ik m'n huidige baan in Almere ga verlaten tenminste :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@Webcare:

Wanneer ik een mail wil versturen naar iemand met Ziggo, krijg ik deze terug omdat de mailserver van XMS sinds een uurtje op een spam list schijnt te staan, zie hier:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<<< 550-rejected because 217.149.192.65 is listed at ix.dnsbl.manitu.net
<<< 550-Your e-mail service was detected by mail.ixlab.de (NiX Spam) as spamming at
<<< 550-Fri, 13 Jan 2012 11:02:42 +0100. Your admin should visit
<<< 550 http://www.dnsbl.manitu.net/lookup.php?value=217.149.192.65
550 5.1.1 *************... User unknown
<<< 503-All RCPT commands were rejected with this error:
<<< 503-rejected because 217.149.192.65 is listed at ix.dnsbl.manitu.net
<<< 503-Your e-mail service was detected by mail.ixlab.de (NiX Spam) as spamming at
<<< 503-Fri, 13 Jan 2012 11:02:42 +0100. Your admin should visit
<<< 503-http://www.dnsbl.manitu.net/lookup.php?value=217.149.192.65
<<< 503 Valid RCPT command must precede DATA

En het gemelde adres, 217.149.192.65 reversed naar:

code:
1
65.192.149.217.in-addr.arpa name = smtp10.mail.sp.isp-net.nl.

En een lookup naar smtp.xmsnet.nl geeft:

code:
1
2
3
4
5
Non-authoritative answer:
smtp.xmsnet.nl  canonical name = smtp.mail.sp.isp-net.nl.
smtp.mail.sp.isp-net.nl canonical name = smtp10.mail.sp.isp-net.nl.
Name:   smtp10.mail.sp.isp-net.nl
Address: 217.149.192.65

Oftewel de SMTP server van XMS is geblacklist :'(

Kunnen jullie hier even naar (laten) kijken?

Bij voorbaat dank!

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 00:20:
[...]

Zoals hsmade ook al aangeeft blijft mijn punt van het niet communiceren gewoon staan,en ook die van het bewust negeren, al snap ik de reden ervan wel en heb ik nooit iets naars persoonlijk tegenover het webteam gezegd.
Het zou juist Hypocriet zijn om juist nu de linken op andere fora weg te halen want juist door die linken ziet men dat de situatie verandert, ondanks dat de 100 mbits voor 15 euro is ingevoerd verandert dat echter niets aan het bewust negeren van de vragen van een klant,al dan niet door hogerhand opgelegd.
Dat is ook het probleem met jou,je vind het kinderachtig,jij mag je vaak ongezouten mening ook naar andere gebruikers gewoon ventileren,maar zodra een ander dat doet kom je met commentaar dat op zijn minst net zo vervelend wordt geuit als in jouw oordeel de gebruiker doet.
Op uitnodigingen om prive het "uit te praten" ga je niet in.
De linkjes zijn zo geplaatst dat men een totaal overzicht kan krijgen van de provider XMS, niet van de gebruiker Nick39.
Het maken van een excuus doe ik dus niet,omdat het invoeren van de nieuwe snelheid mijn punt van kritiek niet opheft, ik begrijp heel goed waarom men het deed ( denk ik ) maar dan zijn er nog vele andere manieren om daar even over te communiceren.
hsmade begrijpt me daarin,jij duidelijk niet,anders was je niet over excuses begonnen.
Het gaat me om de bedrijfsvoering en ik kan hier ook linkjes toevoegen naar kranten artikels waar ik met naam en toenaam wordt genoemd bij andere providers.
Zelfs een met foto's omdat HI een kapotte telefoon niet terug wilde nemen en ik iedere klant 10 euro kontant bood als ze aan de overkant het artikel bij de Vodafone winkel wilden halen.
Overigens kreeg ik dezelfde dag toen opeens van Hi een veel duurdere telefoon.
Ik sta voor mijn princiepes zelfs als dat betekent dat ik 100 euro moet uitgeven om 10 onterechte euro's terug te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 13-01-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=37493724,noline]Ghost(NL) schreef op vrijdag 13 januari 2012 @
Oftewel de SMTP server van XMS is geblacklist :'(

Kunnen jullie hier even naar (laten) kijken?

Bij voorbaat dank!
Wij hebben jouw informatie doorgespeeld. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
Bij mij is de prijsverlaging voor 100Mbit automatisch doorgevoerd ( net gechecked op MijnXMS ) dus dat zal voor eenieder wel gebeuren zoals hieronder (weer) bevestigd wordt :Y)

@Webcare-Sophie: Bedankt!

[ Voor 171% gewijzigd door Ghost(NL) op 13-01-2012 12:38 . Reden: Reactie op Webcare-Sophie ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De upgrade naar 100Mbit voor 15 euro wordt automatisch voor alle klanten ingevoerd. - Sophie

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:36:
De upgrade naar 1000Mbit voor 15 euro wordt automatisch voor alle klanten ingevoerd. - Sophie
Top Sophie, die wil ik graag hebben _/-\o_

Maar ik denk dat het een typefoutje is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost(NL) schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:42:
[...]

Top Sophie, die wil ik graag hebben _/-\o_

Maar ik denk dat het een typefoutje is ;)
Helaas inderdaad een typefoutje. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:47:
[...]

Ja maar dan ga je weer uit de buurt van anderen..neem iets centraals.. Utrecht of zo ?
Of Leiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[...]

Applicatiebeheerders(!!)
IPTV Developer
Helaas, ik ben geen ontwikkelaar, gewoon een domme Systeem en Netwerkbeheerder ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nick39 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:58:
[...]

Ja maar dan ga je weer uit de buurt van anderen..neem iets centraals.. Utrecht of zo ?
Of Leiden ;)
Volgens mij is hoofddorp goed te breiken dacht ik zo :)
Station is om de hoek en je zit ongeveer tegen de A4 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Almere -> hoofddorp is inderdaad zeer goed te doen. Leiden-hoofddorp en utrecht-hoofddorp volgens mij ook wel.

Ik ben trouwens ook geen ontwikkelaar. Ik werk nu op een ontwikkelafdeling (en dan met name op QA). Hier ben ik na een overname in gerold omdat beheer, support, e.d. bij het grote bedrijf waar ik nu zit niet meer in NL is.... Maar ik merk toch dat m'n hart echt veel meer ligt bij (applicatie-)beheer en (2e-lijns) support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:00:
[...]

Volgens mij is hoofddorp goed te breiken dacht ik zo :)
Station is om de hoek en je zit ongeveer tegen de A4 aan.
En vlak bij Schiphol mocht ik met mijn Lear willen komen,en met 2 advocaten en een incassoburo in mijn familie kan ik vast wel wat betekenen voor een of andere afdeling. >:) enige nadeel is dat tijdens familie etentjes de gespreksstof soms wat droog is.
Zo dacht ik ook nog een verre nicht te hebben die Ageeth heette, bleek dat ze het over de A.G. hadden,de advocaat generaal van justitie |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 13-01-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Andere reggefiber aanbieders zijn de prijzen al aan het verlagen

concepts ict all1one
100Mbps
1e jaar gratis IPTV
Gratis Amino M540 PVR
Online backup 2 GB
€ 53,95 (na een jaar € 59,90)

Die € 15 voor 100Mbps bij XMS is dus gewoon te duur en zou gratis moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Waar zie je dat? Als ik op hun website kijk kost 100Mbit alles-in-een 79,50 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:57:
[...]
concepts ict all1one
100Mbps
1e jaar gratis IPTV
Gratis Amino M540 PVR
Online backup 2 GB
€ 53,95 (na een jaar € 59,90)
[...]
Bij mij staat hij ook gewoon op 80 Euro hoor... (En als ik door klik nog niet leverbaar ook.)
http://www.concepts-ict.nl/amersfoort/abonnementen

Waar haal jij die 54 en/of 60 Euro vandaan?

(En niet moeilijk gaan doen over 5 of 10 cent aub... ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 13-01-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:37
Concepts-ICT zal het wel per gebied uitrollen.

In de gemeente Emmen hebben ze ook een andere aanbieding dan in bv Hardenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:27:
Almere -> hoofddorp is inderdaad zeer goed te doen. Leiden-hoofddorp en utrecht-hoofddorp volgens mij ook wel.

Ik ben trouwens ook geen ontwikkelaar. Ik werk nu op een ontwikkelafdeling (en dan met name op QA). Hier ben ik na een overname in gerold omdat beheer, support, e.d. bij het grote bedrijf waar ik nu zit niet meer in NL is.... Maar ik merk toch dat m'n hart echt veel meer ligt bij (applicatie-)beheer en (2e-lijns) support.
Feel free to contact me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ik ben ASP.NET-ontwikkelaar, maar vanuit omgeving Nijmegen is het me wat te ver hoor ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Luuk1983 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:35:
Ik ben ASP.NET-ontwikkelaar, maar vanuit omgeving Nijmegen is het me wat te ver hoor ;)
Zeurpiet! Dat doe ik ook een paar keer per week :)
(in de trein kun je btw ook coden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Afbeeldingslocatie: http://85.223.52.125/concepts.jpg

Wel vreemd dat het per regio anders is dan...
1 prijsstelling zou beter zijn, is efficiënter en het geeft duidelijkheid.

[ Voor 0% gewijzigd door fast-server op 13-01-2012 20:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10-2023
zijn er hier mensen die in Dordrecht wonen en 100Mbit bij XMS hebben? Ik zit bij Concepts ICT en haal mijn snelheden niet. Mij wordt verteld dat het aan het netwerk ligt en daardoor eigenlijk maximaal 50Mbit full-duplex te behalen is.

Ik ben benieuwd of bij XMS in Dordrecht hetzelfde probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
rdboer86 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:56:
zijn er hier mensen die in Dordrecht wonen en 100Mbit bij XMS hebben? Ik zit bij Concepts ICT en haal mijn snelheden niet. Mij wordt verteld dat het aan het netwerk ligt en daardoor eigenlijk maximaal 50Mbit full-duplex te behalen is.

Ik ben benieuwd of bij XMS in Dordrecht hetzelfde probleem is...
Bij mij weten zijn de pops gewoon 100 mbit full-duplex.
Dus nee, dat is niet zo, Netwerk is gewoon 100 mbit full-duplex naar de klanten aansluitingen toe, bij XMS, dus ook bij concepts.

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 14-01-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Concepts is goedkoper, dan krijg je dat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
5 cent duurder dan XMS hoor O-)

[ Voor 25% gewijzigd door White_Collar op 14-01-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Zal eerder te maken hebben met CPE's die maximaal 100Mbps zijn, IPTV gaat daar "gewoon" vanaf, zal bij iedere ISP het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:52:
Zal eerder te maken hebben met CPE's die maximaal 100Mbps zijn, IPTV gaat daar "gewoon" vanaf, zal bij iedere ISP het zelfde zijn.
Of het in huis gebruikte routertje,een goedkoop sitecommetje of een wrt54G van Linksys,of een sweexje gaat echt de 100 mbits niet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 21:08:
[...]

Of het in huis gebruikte routertje,een goedkoop sitecommetje of een wrt54G van Linksys,of een sweexje gaat echt de 100 mbits niet halen
Niks mis met een 'sitecommetje'. Met mijn 300N ben ik best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik mis sinds een maand de NL ondertiteling op TV5, kan alleen nog kiezen tussen Russisch en Frans.
Dacht eerst dat het van TV5 kant was gestopt, maar zag dat Ziggo nog steeds NL ondertiteling doorgeeft.

Kan dat opgelost worden?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond even de verkeersgrafieken bekeken. Onze change heeft goed uitgepakt. Bijna 3 Gbps meer verkeer als de laatste weekeinden waarbij we tegen een limitatie aanliepen. Zal jullie de technische details besparen.

Fijn weekend verder vanuit een zonovergoten Westland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:25:
Gisteravond even de verkeersgrafieken bekeken. Onze change heeft goed uitgepakt. Bijna 3 Gbps meer verkeer als de laatste weekeinden waarbij we tegen een limitatie aanliepen. Zal jullie de technische details besparen.

Top! Bedankt en prettig weekend verder.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:15:
[...]

Niks mis met een 'sitecommetje'. Met mijn 300N ben ik best tevreden.
Ik bedoelde meer met een commetje, de goedkopere varianten, ik gebruik 2 van die gaming routers van Sitecom als access points voor wifi en dat gaat prima,maar ik bedoelde meer dat routers uit het goedkope segment gewoon niet voldoen,maar het is ook voor de leek wat misleidend,zijn ze uitgerust met gigabit poorten dan gaat men er gelijk vanuit dat het ding ook een gigabit aankan als snelheid maar dat is natuurlijk niet waar,met 300 mbits mag je vaak heel blij zijn hetgeen natuurlijk meer dan genoeg is maar de troughput wordt bijna nergens vermeld in gebruiksaanwijzingen of op dozen.

Ben er juist wel in geinteresseerd maar weet niet of die info geschikt is voor publiek, fijn weekeind !

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 15-01-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet bij routers overigens ook niet alleen naar 'ruwe' throughput kijken. Je moet vooral kijken naar dingen als:

* Hoeveel connecties kan dat ding tegelijk aan, vooral degene naar buiten toe (upload)
* Als je trafficshaping / traffic prioritization gebruikt, hoeveel kan hij dan (upload) aan?

Dat zijn twee punten waarop goedkope routers vooral onderuit gaan. Een flinke downstream kunnen ze allemaal wel aan, maar op de upload gaan ze meestal 'nat' (leuk woordspelinkje :P )

Het zou inderdaad fijn zijn als routerfabrikanten op de verpakkingen gingen vermelden welke uploadsnelheden de routers aan kunnen, worst case (dus met veel connecties en met trafficshaping aan).

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 15-01-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:11:

Het zou inderdaad fijn zijn als routerfabrikanten op de verpakkingen gingen vermelden welke uploadsnelheden de routers aan kunnen, worst case (dus met veel connecties en met trafficshaping aan).
Ik kijk meestal bij smallnetbuilder want ik vrees dat de fabrikanten met de nodige natte vingerwerk hun gegevens zouden invullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

Polen overgoten Westland zal je bedoelen :)

Anyway voor de laatste avond wens ik je alsnog een goed weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Usenet zit weer aan de 5 MBits per seconde, via ziggo wel 12.. wat is er toch steeds mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Tikt hier op 3823 gewoon de volle 100 mbit aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
de download snelheid van usenet is weer ingezakt 4000kb van de 6250kb

blijkbaar doet dit probleem alleen in het weekend voor

ik gebruik overing download2day als provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Probleem lijkt inderdaad nog niet helemaal opgelost te zijn.
Haal nu max 7 mb/s i.p.v 11 mb/s

Sorry Operatortje, je mag weer aan de slag vrees ik ;) :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door White_Collar op 15-01-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op mn graphs inderdaad hetzelfde.. Ik heb maar 50mbit, maar toch zie je duidelijk de snelheid naar beneden gaan: http://thuis.hsmade.com/c...th=600&title_font_size=10 En de ping tijden omhoog: http://thuis.hsmade.com/c...;target=Remote.fournier-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
fast-server schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:52:
Wat ik me eigenlijk al een tijdje af heb zitten vragen.. Als je nu een CPE hebt die meer aankan, hou je dan wel die 100Mbps, of gaat er dan nog steeds je IPTV vanaf?

Ik heb nu 50Mbps en heb geen zin in een upgrade naar 100 waarbij mijn IPTV er nog eens vanaf gaat en ik dus effectief 75/80/whatever overhoud. Maar stel nu dat ik een upgrade naar 200Mbps aanvraag (Zeewolde), mijn CPE zal dan vervangen moeten worden voor een 1Gbps (?) variant. Als ik daarna terugschakel naar 100 heb ik nog steeds de 1Gbps, haal ik dan wel de volle 100Mbps?
Pagina: 1 ... 28 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.